Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 993

sobota, 05 stycznia 2013

Babeczki cytrynowe

 Cały czas pozostając w klimacie cytrynowym.. :-). Najsmaczniejsze cytrynowe babeczki z puszystym kremem z lemon curd. Przepis, po którego podwojeniu można upiec pyszną, mocno cytrynową babkę. Umiarkowana słodycz, dla fanów cytryn.. Bardzo polecam!

Składniki na 12 babeczek:

  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 115 g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 duże jajka
  • skórka otarta z 2 cytryn i 1 łyżka soku z cytryny
  • pół szklanki kefiru, maślanki lub kwaśnej śmietany 12%

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, odłożyć.

W misie miksera utrzeć masło z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując do gładkości po każdym dodaniu. Dodać otartą skórkę z cytryny i sok, zmiksować.

Do utartej na gładko masy dodawać na zmianę mąkę przesianą z proszkiem i śmietanę, mieszając szpatułką, tylko do połączenia się składników.

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Do nich nałożyć ciasta do 3/4 ich wysokości.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 - 25 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Puszysty krem cytrynowy:

  • 150 g serka mascarpone
  • 150 g lemon curd
  • 200 ml śmietany kremówki 30%

Wszystkie składniki powinny być schłodzone.

W miseczce wymieszać łyżką mascarpone i lemon curd.

W osobnym naczyniu ubić śmietanę kremówkę. Dodać ją do masy z mascarpone i bardzo delikatnie wymieszać, by tekstura kremu była delikatniejsza.

Krem cytrynowy nałożyć do rękawa cukierniczego z okrągłą 1 cm tylką i - wyciskając krem spiralnie - udekorować babeczki.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

Babeczki cytrynowe

Babeczki cytrynowe

Babeczki cytrynowe

Babeczki cytrynowe

Inspiracja ciasta na babeczki - 'Cupcakes' Martha Stewart

  Oceń: 
Ocena: 8.5  (liczba głosów: 19)
Zobacz także:
Różane babeczki z różą
Różane babeczki z różą
Muffiny migdałowe z czerwoną porzeczką i migdałową kruszonką
Muffiny migdałowe z czerwoną porzeczką i migdałową kruszonką
Muffiny klonowe z orzechami pekan
Muffiny klonowe z orzechami pekan
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (232)
Aniaszka  (zobacz profil)
26.07.2014 15:05 odpowiedz
Zrobiłam, babeczki przepyszne. Szczerze mówiąc smak curdu średnio mi przypadł do gustu, więc następnym razem krem zrobię po prostu ze skóra cytrynowa, tak jak piszesz w komentarzu niżej :)
Gość: katarynka
11.07.2014 14:25 odpowiedz
Muszą być przesmaczne :)
Nie mam lemon curd, a chcę dziś upiec. Czy można to zastąpić? Sam sok z cytryny się nada? Konsystencja inna nieco...
Dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
11.07.2014 14:33 odpowiedz
Można ubić mascarpone i kremówkę w proporcjach pół na pół i dodać samą otartą skórkę z cytryny. Też będą mocno cytrynowe, jeśli chcesz mocno, dodajesz dużo skórki :-). 
Gość: Olga
23.06.2014 20:05 odpowiedz
A ja mam pytanie odnośnie tych papilotek, które są na zdjęciu. Czy pieczesz w nich ? Dzisiaj kupiłam identyczne, ale nie wiem czy taka tektura nadaje się do pieczenia (zawsze piekłam w klasycznych, papierowych).
Dorota, Moje Wypieki
23.06.2014 20:33 odpowiedz
Tak, w nich się piecze.
Gość: Olga
23.06.2014 21:31 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź, a które są bardziej cytrynowe te czy z makiem ? :-)
Maddy77  (zobacz profil)
26.05.2014 08:43 odpowiedz
Babeczki pyszne! a krem....cudowny..ale przyznaje sie, jestem malo obiektywna-bo kocham lemon curd;P
Gość: Elliza
16.05.2014 23:34 odpowiedz
Pani Doroto, szukam inspiracji na deser a'la sernik na zimno cytrynowy -koniecznie z dodatkiem lemon curdu. Są przepisy na tradycyjny sernik na zimno na bazie sera i galaretek cytrynowych, ale maja one zwartą konsystencję. Mnie zależy na czym delikatniejszym, piankowym, przypominającym piankę z malinowego lustra czy charlotte. Proszę o informację czy można coś takiego uzyskać na bazie przepisu na cytrynowy krem, zwiększając proporcje składników i dodając żelatynę (jeśli tak - to ile?). Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
16.05.2014 23:50 odpowiedz
Na pewno można, ale wymaga to przygotowania takiego deseru i przetestowania ilości sera (mascarpone), lemon curdu i żelatyny. Nie potrafię podać dokładnych ilości wcześniej, raczej nie mam takiego deseru na stronie.. A może zainteresuje Panią mus cytrynowy
pozdrawiam
Gość: Elliza
17.05.2014 00:55 odpowiedz
tak sobie ubzdurałam ten lemon curd, że szukałam tylko pod tym tagiem. dziękuję za podpowiedź z musem cytrynowym ;-)
Gość: katarzynaejj.
19.04.2014 14:34 odpowiedz
witam :) bardzo zachecily mnie te babeczki :0 ma tylko jedno pytanie :jak bardzo jest wytrzymały krem ? chodzi mi o to czy te babeczki przygotowane dzien wczesniej postaja cała noc na stole?;>
dora287  (zobacz profil)
08.04.2014 19:53 odpowiedz
bez termoobegu góra dół
Gość: abyssa
21.03.2014 22:52 odpowiedz
robiłam dzisiaj, na górze wydrążyłam dziurki i dałam łyżeczkę lemon curdu i na to krem. zamiast maślanki dałam jogurt naturalny. wyszły niesamowite, idealnie mięciutki i wilgotne, mmm pyszne :)
Gość: abyssa
21.03.2014 22:50 odpowiedz
Robiłam dzisiaj, dałam jogurt naturalny zamiast maślanki, do tego po upieczeniu wydrążyłam nieduże dierki w środki i do każdej mufinki dałam łyżeczkę lemon curdu i na to krem. mmmm one są zachwycające. spróbuję jeszcze wersję pomarańczową zrobić
Gość: malebuty
17.03.2014 20:11 odpowiedz
co to lemon curd????
Dorota, Moje Wypieki
17.03.2014 20:20 odpowiedz
Traktor8  (zobacz profil)
10.03.2014 19:50 odpowiedz
Babeczki wyszły pyszne! W czasie dekorowania dzisiaj po południu mój synek przeprowadził ze mną taką oto konwersację:
-Co robisz Mummy?
-Dekoruję babeczki, Teosiu. Na podwieczorek.
-Pokaż! (Wdrapuje się na stołek i ogląda babeczki)
-Eeew! Mummy! Ale to jest przecież POOOOOOP!
-Teo, nie kupa, tylko krem.
-Według mnie to kupa, i tego nie zmienisz. Cupcakesy z poopem.

Toilet humor to ostatnio najciekawszy temat u mnie w domu.. :) ale babeczki były obłędnie.
nuttella  (zobacz profil)
19.05.2014 18:47 odpowiedz
czyżby mieszkała pani w Anglii?
Gość: xxx
10.03.2014 15:48 odpowiedz
Co mogło pójść nie tak? - wyszły smacznie, ale brzydko odchodzą od papilotek. Piekłam w nich inne babeczki i nie miałam z tym problemu.
Gość: Asia
06.02.2014 14:27 odpowiedz
PYYCHA ; ) upiekłam w formie babki, zrobiłam z 1,5 porcji - wyszła mięciuteńka, wilgotna - MEGA !.
Gorąco pozdrawiam ; )
Gość: Ala
04.02.2014 18:32 odpowiedz
Dorotko mam pytanie odnośnie proszku do pieczenia i sody. W niektórych przepisach na babeczki czasem stosujesz soda a czasem proszek. Wyczytałam, że jak dajemy np. kefir, śmietanę to raczej dajemy sodę do pieczenia a w tym przepisie mamy proszek. Jako moje "guru" może podpowiesz jak to jest. Czy dodając do tych babeczek sodę nie spowoduje np zakalca?
Dziękuję:)
Dorota, Moje Wypieki
05.02.2014 23:16 odpowiedz
Raczej dajemy i sodę i proszek. Jeśli w przepisie jest dużo miodu lub kakao sama soda wystarczy. Tak mi się wydaje :).
Gość: Ala
06.02.2014 16:34 odpowiedz
Dziękuję :-)
thilnen  (zobacz profil)
26.01.2014 17:43 odpowiedz
Zrobiłam te babeczki z mąki pełnoziarnistej i wyszły pyszne :)
Gość: mała
03.01.2014 20:24 odpowiedz
Ciasto chyba za mało cytrynowe
Gość: ola
30.12.2013 14:40 odpowiedz
pilne co najpierw zrobic babeczki czy ten krem lemon curd ?
Dorota, Moje Wypieki
30.12.2013 14:44 odpowiedz
Lemon curd trzeba przygotowac dzien wczesniej. Potem upiec babeczki. Po wystudzeniu przygotowac krem.
Gość: aaaaa
30.12.2013 16:24 odpowiedz
ale babeczki juz sie pieka to lemon curd bede robic dzis , i wypelnie babeczki jak wystygna , kremem curd wystygnietym , tak dobrze ?
Dorota, Moje Wypieki
30.12.2013 16:57 odpowiedz
Nie możesz, lemon curd dobry będzie dopiero po kilku godzinach w lodówce, wczesniej jest zbyt rzadki i zepsujesz babeczki..
Gość: Natalia
18.12.2013 15:16 odpowiedz
Mozna dodac kawalki czekolady do babeczek?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2013 18:15 odpowiedz
Tak.
06.12.2013 17:30 odpowiedz
Przepyszne, łatwo i szybko można je przygotować. U mnie w domu wszyscy się nimi zajadali:)
a to moja wersja mikołajkowa :)
aniesquita  (zobacz profil)
26.11.2013 14:54 odpowiedz
Z cyklu: trzepanie archiwum :-)
Chyba niewiele cytrynowych przysmaków jeszcze mi zostało do wypróbowania :-P
25.10.2013 15:27 odpowiedz
Babeczki dobre, a krem rewelacja!!!!!!
Gość: Evitka
19.10.2013 15:12 odpowiedz
Przepyszne! Nawet same, bez kremu, ja polałam czekoladą bo nie miałam składników na krem :)- Fantastyczne! Dziękuję!
agnieszk_a  (zobacz profil)
03.10.2013 21:23 odpowiedz
Czy tylka Wilton #11 będzie dobra?
Dorota, Moje Wypieki
04.10.2013 10:53 odpowiedz
Tak, tylko jest trochę zbyt mała.
agnieszk_a  (zobacz profil)
04.10.2013 23:53 odpowiedz
A która będzie najlepsza? Jeszcze nie mam takiego wzoru, więc szykuję się do zakupu narazie ;-)
Dorota, Moje Wypieki
05.10.2013 11:41 odpowiedz
Lepsza będzie tylka Wilton 12. Jest większa i bardziej uniwersalna.
agnieszk_a  (zobacz profil)
06.10.2013 22:57 odpowiedz
Super! Bardzo dziękuje za odpowiedź ;-)
Gość: Słodko mi
15.09.2013 09:24 odpowiedz
Jestem absolutna fanka tych babeczek, lemon curd-poezja :)
Gość: dzamajka5
22.08.2013 22:59 odpowiedz
pyszne !;)
Gość: PoczątkującaMuffina
18.08.2013 16:56 odpowiedz
Dzień dobry chciałam się spytać czy wie pani może gdzie można dostać barwniki świecące w ciemności lub fluoryzujące lub na UV? Szukałam w internecie a może gdzieś w Anglii można coś takiego dostać?
Dorota, Moje Wypieki
18.08.2013 17:14 odpowiedz
Nie wiem.
10.09.2013 01:46 odpowiedz
Można użyć tonicu i galaretki tu masz link ;)
http://hoosierhomemade.com/glow-in-the-dark-cupcakes/
Gość: ewka
02.08.2013 16:07 odpowiedz
Nie wiecie może czy tym kremem można babeczki nadziać? Przed pieczeniem czy po? Krem jest przepyszny, nie chciałabym z niego rezygnować a ze względów praktycznych nie udekoruję ich na górze.
kamila288  (zobacz profil)
02.08.2013 18:19 odpowiedz
Myślę że po pieczeniu byłoby można, albo samym lemon curdem ;-)
26.07.2013 16:11 odpowiedz
Mój ulubiony przepis na babeczki :)
natalia7  (zobacz profil)
04.07.2013 22:55 odpowiedz
Babeczki wyszły przepyszne (chociaż bardzo słodkie! :)), ale niestety krem nie wyszedł tak sztywny, jak na zdjęciach w przepisie :( Lemon curd zrobiłam również z Twojego przepisu i od razu po jego przygotowaniu zjadłam prawie pół słoika ;)
olsia654  (zobacz profil)
26.06.2013 14:02 odpowiedz
Świetny przepis :) Ja zrobiłam bez kremu a do środka dodałam lemon curd też z twojej strony :D
Gość: Justyna
11.06.2013 21:25 odpowiedz
Mam pytanie odnośnie kremu, nie mam możliwości kupienia lemon curd ani czasu na zrobienie go czy da się go jakoś zastąpić - ekstraktem cytrynowym lub sokiem z cytryny? :)
Gość: Majka
24.05.2013 15:19 odpowiedz
Czy naprawdę wykorzystała Pani cały krem do babeczek? Mi zostało tyle, że trzeba będzie zrobić ciasto z kremem cytrynowym ;) a przy dekoracji go nie żałowałam :)
Destiny112  (zobacz profil)
27.04.2013 20:08 odpowiedz
Pani Doroto!
Ja mam takie pytanie. Czy w kremie można pominąć lemon curd lub też czymś zastąpić? Chciałabym uzyskać krem o smaku serkowym. Jeśli nie to jaki przepis na taki krem Pani poleca? :D
Dorota, Moje Wypieki
27.04.2013 23:10 odpowiedz
Pewnie, mozna pominać.
26.04.2013 12:44 odpowiedz
Wykorzystałem przepis na ten krem cytrynowy i jestem nim zachwycony! Już szykuje się do tortu z jego udziałem.
Gość: Nautek
25.04.2013 19:30 odpowiedz
a na jakim programie w piekarniku powinno się je piec? góra-dół, sama góra, sam dół, a może termoobieg? zawsze mam z tym problem przy pieczeniu babeczek...
Dorota, Moje Wypieki
26.04.2013 22:54 odpowiedz
Bez termoobiegu, góra-dół.
24.04.2013 21:50 odpowiedz
robiłam dzisiaj specjalnie dla mojego młodszego brata i wyszły świetne:*
viollinka  (zobacz profil)
19.04.2013 23:48 odpowiedz
Czy mozna pominac smietane z kremu, bo nienawidze bitej smietany (jej konsystencji), albo zastapic czyms innym?
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2013 14:32 odpowiedz
Mozna zrobic w całości z mascarpone.
sweetpaula  (zobacz profil)
06.04.2013 16:17 odpowiedz
to ciasto jest bomba.Kruchutkie na zewn,a w srodku mieciutkie i puszyste.Tak sie balam ze nie wyjdzie bo ostatnio ucierane ciastami nie chcialy sie udac.A pieke jak szalona,nie ma tygodnia,nie ma weekendu,zebym czegos nie sprobowala z Moich Wypiekow.Pozdrawiam Dorota,tyle juz napieklam ,a nigdy jeszcze nie podziekowalam za blog,za inspiracje,pasje ktora podzielasz i wspaniale wypieki,ktore tworzysz.Jestes AWESOME!
Gość: Ola
06.04.2013 14:59 odpowiedz
Pyszne, nie za słodkie, lekko wilgotne. Zajadam z samym lemon curd. Polecam :)
04.04.2013 10:41 odpowiedz
Łatwe w wykonaniu, pięknie prezentują się na stole i do tego bardzo, bardzo smaczne :)
Gość: bożena
01.04.2013 10:45 odpowiedz
Te babeczki upiekły córeczki tak na szybko w piatek,aby były do koszyczka w sobotę.Jako ,że nie są kompletnie zaprawione w bojach pieczenia to zrezygnowałam z wersji ucieranej,zrobiły w wersji muffinkowej czyli mokre składniki do suchych no i wyszły im rewelacyjne puszyste i delikatne,nawet w sobotę okazały się "zjadliwe".Ogólnie szybkie i łatwe w wykonaniu,a do tego bardzo smaczne.
31.03.2013 14:44 odpowiedz
Babeczki są bardzo smaczne. Do kremu dodałam odrobinkę barwnika. Chociaż ona przypominają mi o wiośnie...
Dorota, Moje Wypieki
31.03.2013 18:24 odpowiedz
Przesliczne :).
30.03.2013 14:53 odpowiedz
Co prawda zrobiłam bez kremu, ze zwykłym lukrem cytrynowym, ale oceniam samo ciasto - i jes PRZEPYSZNE, delikatne i lekko wilgotne, niesamowite!

Pięknie prezentowała się w święconce :-)
Gość: gosc11112
26.03.2013 19:57 odpowiedz
co to jest lemon curd? i gdzie oraz w jakiej cenie mozna kupic?
Dorota, Moje Wypieki
27.03.2013 11:01 odpowiedz
oliszja  (zobacz profil)
26.03.2013 11:41 odpowiedz
Zrobiłam te babeczki na urodziny mamy i okazały się wielkim hitem! Dodatkowo nadziałam je lemon curdem, którego jeszcze dużo zostało więc przydał się do mini serniczków. Cytrynowa bomba!
P.S. Kocham Moje Wypieki!!! :)
Dorota, Moje Wypieki
26.03.2013 11:42 odpowiedz
Śliczne babeczki :).
Gość: KamanJulson
24.03.2013 17:11 odpowiedz
prosze o szybką odpowiedź czy moge upiec z podwójnej porcji w keksówce ?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2013 18:42 odpowiedz
Mozna.
24.03.2013 14:32 odpowiedz
czy mozna piec te babeczki bez papilotek? ;)
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2013 18:42 odpowiedz
Tak.
Gość: zabazaby
21.03.2013 11:35 odpowiedz
Dorotko proszę jak możesz to odpisz mi na moje poniższe pytanie. Przeglądałam wszystkie poniższe komentarze i nie znalazłam odpowiedzi, więc gdybyś mogła.... :-)
Gość: zabazaby
20.03.2013 22:48 odpowiedz
Dorotko czy jeżeli zrobię w piątek te babeczki - przchowam w lodówce, w sobotę zrobię krem i je dokonuje to czy wytrzymają mi one do niedzieli popoludniu? Czy będą jeszcze świeże? Te babeczki z Maltersami można przechowywać do trzech dni i zastanawiam się czy te cytrynowe też.
Dziękuję i pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2013 11:44 odpowiedz
Będą mniej świeże. 
Gość: Passiflora
19.03.2013 22:11 odpowiedz
Witam, babeczki smakowały wybornie. Krem z lemon curdem był idealnie wyważony w proporcjach, a ciasto... niebo w gębie. Bardzo delikatne i cudownie aromatyczne. Rewelacja. Polecam.
http://zycieikuchnia.blogspot.com/2013/03/babeczki-cytrynowe.html
Gość: Nat
16.03.2013 20:12 odpowiedz
Witam, czy moge czyms zastapic smietane lub ja calkowicie pominac? Np. uzyc tylko mascarpone lub zmieszane z jogurtem naturalnym?
Dorota, Moje Wypieki
17.03.2013 20:14 odpowiedz
Mozesz zamiast uzyc jogurtu naturalnego.
15.03.2013 14:07 odpowiedz
W Pani przepisie na lemon curd napisane jest, że wychodzi trochę ponad szklanka - ile to będzie w przeliczeniu na wagę w odniesieniu do tego kremu do babeczek? Czy jak zrobię z połowy porcji to wystarczy?
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2013 14:28 odpowiedz
Proponuję zrobić z calosci kremu, kilka łyżek zawsze pojdzie na probowanie, bo nie mozna sie powsrzymac :). Ten krem w okresie przedswiatecznym na pewno szybko zuzyjesz :).
Gość: Ameba
11.03.2013 17:58 odpowiedz
Witam, świetny przepis, w smaku babeczki znakomite. Pierwszą wersję robiłam z samym lemon curd, drugą z kremem i obydwie wyszły ekstra. Jednak jeśli chodzi o konsystencję babeczek, to jak dla mnie są trochę za ciężkie, za bardzo zbite - właśnie jak ciasto na babkę, a chciałam osiągnąć bardziej lekki i delikatny efekt. Poeksperymentowałam i przy drugim pieczeniu masło rozpuściłam, jajka ubiłam (ale nie na sztywno), a składniki podzieliłam na suche i mokre. Wyszły lżejsze, bardziej puszyste, ale to chyba jednak nie jest jeszcze to. Nie piękę zbyt często, a Pani ma duże doświadczenie, może miałaby Pani jakieś rady co do przygotowania ciasta, żeby osiągnąć "lżejszy" efekt? Pozdrawiam! :)
Gość: gość
01.03.2013 18:10 odpowiedz
Witam, czy zamiast śmietany mogę do ciasta dodać jogurt naturalny? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2013 13:26 odpowiedz
Do ciasta - tak :).
Gość: lavka
26.02.2013 23:45 odpowiedz
czy krem nadaje sie do przelożenia tortu?
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2013 15:13 odpowiedz
Tak.
Gość: Marta
19.02.2013 16:49 odpowiedz
Nie będę ukrywac, że to najlepsze babeczki, jakie w życiu jadłam!!! Piekę je w kółko, nie możemy się nimi nasycic. Dodaję tylko sok z połowy cytryny, albo z całej, a nie jedną łyżkę, są przepyszne, pięknie wyrastają.
Gość: misia
13.02.2013 11:30 odpowiedz
witam, mam pytanie czy ten krem ma byc bardzo gęsty czy nie ?
Dorota, Moje Wypieki
13.02.2013 20:18 odpowiedz
Gesty na tyle, by dalo sie go wyciskac przez szpryce.
Gość: Lela87
12.02.2013 10:23 odpowiedz
Czy ktoś może pomóc? Nie mam wagi w domu i nie bardzo wiem ile te 150 gram lemon curd będzie? Może ktoś się orientuje ile np łyżek albo licząc na szklanki??
Gość: olcia
09.02.2013 14:19 odpowiedz
już się chciałam zabierać za pieczenie, ale w domu mam tylko jedną malutką cytrynkę.. czy mogę otrzeć skórkę z tej jednej cytryny i z pomarańczy, czy to raczej nie najlepszy pomysł?
pozdrawiam i dziękuję za wszystkie cudowne przepisy ;)
Dorota, Moje Wypieki
10.02.2013 14:06 odpowiedz
Mozesz :).
pozdrawiam!
Gość: Lela87
08.02.2013 14:28 odpowiedz
mam pytanie co do lemon curd- na blogu są dwa przepisy, z którego w tym przypadku lepiej skorzystać??
Dorota, Moje Wypieki
08.02.2013 18:11 odpowiedz
Z klasycznego. Z dodatkiem masla.
Gość: Lela87
09.02.2013 22:03 odpowiedz
W przepisie na klasyczny lemon curd składniki są w proporcji na półtorej szklanki- ile to będzie w przeliczeniu na gramy?
Gość: monia337zielona
08.02.2013 11:22 odpowiedz
Babeczki super polecam do wypróbowania
Gość: mmmon
04.02.2013 11:29 odpowiedz
gdzie mozna kupić takie foremki ?! :)
28.01.2013 14:48 odpowiedz
To prawdziwe babeczkowe mistrzostwo :) Pyyycha!Tylko konecznie muszę się zaopatrzyć w rękaw i tyki.Pani poleca w innch przepisach rękawy jednorazowe Wilton i takie zamierzam kupić.Niestety nie mam pojęcia które tyki powinnam wybrać? Może mi Pani pomoże w wyborze takiego "tykowego niezbędnika dekoratora" ... :)
26.01.2013 15:35 odpowiedz
Witam, z ciekawości zrobiłam dzisiaj te babeczki bez formy tylko w samych papilotkach (podwójnych) i da się :) wklejam zdjęcie jak to wygląda po upieczeniu. Nałożyłam mniej ciasta na wszelki wypadek, ale reszta wszystko tak samo (mam na myśli proporcje składników). Pozdrawiam :)
tunia1980  (zobacz profil)
26.01.2013 01:03 odpowiedz
Wyszły pyszne.W sumie to jeszcze nic nie wyszło niedobre z Pani przepisów :), a już trochę przepisów wypróbowałam :).
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2013 18:07 odpowiedz
Ale fajne!
kasiek1  (zobacz profil)
22.08.2013 20:04 odpowiedz
Śliczne :)
Gość: Seidzik
25.01.2013 00:13 odpowiedz
Babeczki są niesamowite! Tak puszyste jak żadne inne :) A krem... iście niebiański ;)
Gość: oluś
23.01.2013 16:44 odpowiedz
a mi wyszły z zakalcem,buuuu,
ale się nie poddam
krem boski!!!!!!!!!
Gość: Anna
18.03.2013 12:49 odpowiedz
gdy dodałam sok z cytryny doszło do zważenia się masy mimo wszystko wstawiłąm do pieczenia i z ciasta wyszedł zakalec :( a miało być dla Taty na jutrzejsze imieniny...

coś jest z tym dodawaniem kwaśnego i chyba trzeba mieć tu jakąś wiedzę a propos kolejności dodawania - może ktoś zna ten temat i podzieli się wiedzą?
minia96  (zobacz profil)
19.01.2013 13:27 odpowiedz
wyszły pyszne! super przepis ;)
17.01.2013 12:33 odpowiedz
Takie foremki za 8,90 za 20 sztuk nabyłam wczoraj w sklepie Nanu-Nana, to ogólnopolska sieciówka z "pierdółkami". Jeszcze nie testowałam pieczenia, ale cenowo wygląda to bardzo dobrze. Dziś zrobię cupcakes marchewkowe z kremem z mascarpone :)
Gość: Justyna
16.01.2013 23:46 odpowiedz
Mam pytanie jak bede piekla te znakomite babeczki to mam je piec w tych papierowych foremkach? Nic sie im nie stanie? Kupilam takie same jak ma pani na zdjeciach
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2013 18:12 odpowiedz
Tak, w tych foremkach, nic się im nie stanie.
Margo1010  (zobacz profil)
16.01.2013 17:27 odpowiedz
Śliczne są te babeczki :) Sama chciałabym takie zrobić, ale nie mam foremek, więc postanowiłam wykonać babkę z podwójnej porcji. I tu moje pytanie, ile mniej cukru mogę dodać? Bo 1,5 szklanki wydaje mi się strasznie dużo. Czy jak dam 1 szklankę nie wpłynie to na konsystencję ciasta? Pozdrawiam :)
Margo1010  (zobacz profil)
19.01.2013 15:48 odpowiedz
Witam ponownie:) Dzisiaj upiekłam moją pierwszą babkę, bez zakalca :) Dziękuję Pani za przepis, jest świetny, a rodzina zachwycona. Już szukam następnych przepisów do wypróbowania :) Ciepło pozdrawiam z mroźnego Pomorza :)
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2013 18:30 odpowiedz
Wspaniała, pozdrawiam!
Gość: aga.r
13.01.2013 21:52 odpowiedz
Pyszne babeczki:) Delikatne, puszyste i ten cudowny krem.
Robiłam też już cytrynowy tort bezowy z tym kremem, jest moim numerem jeden, przepyszny.
Gość: Koralina
13.01.2013 18:16 odpowiedz
Ok, muszę wołać o pomoc. Noe jestem nowicjuszem w pieczeniu, piekę często i dość trudne rzeczy. Ale za każdym razem, a podjęłam już niezliczoną ilość prób przy przepisach, w których trzeba utrzeć masło z cukrem a następnie dodać jajka, po dodaniu jajek masa się waży i nie nadaje do niczego... Co robię źle?
13.01.2013 18:36 odpowiedz
Czemu nie nadaje się do niczego? Mnie też często się warzy ale po dodaniu mąki wszystko jest ok.
Gość: Koralina
14.01.2013 10:48 odpowiedz
nie wiem, jakoś mam zawsze obiekcje, żeby używać zważonej masy. Poza tym chciałabym doświadczyć kiedyś takiej idealnej ;)
14.01.2013 13:03 odpowiedz
Ja miałabym obiekcje przed wyrzuceniem takiej masy ;) Przecież z nią wszystko w porządku, smaku takie zwarzenie absolutnie nie zmienia. Co innego na przykład masa do tortu, gdzie ciężko już po zwarzeniu odratować i całość wygląda mało apetycznie, ale surowe ciasto? Jak dodasz mąkę wszystko się wyrówna.
16.02.2013 22:51 odpowiedz
Potwierdzam, ciasto zwarzone to ciasto absolutnie do użycia.Tez mi się zdarza że masło po dodaniu jajek się "wścieka" ale spokojnie mąka wszystko załatwi. Dzisiaj własnie robiłam te babeczki i było to samo.Wyszły pyszne.Pozdrawiam
Gość: koala
13.01.2013 11:40 odpowiedz
Świetne babeczki, krem wyszedł przepyszny. Mam tylko pytanie odnoście ciasta - wyszło mi dość gęste i babeczki raczej są twardawe, szczególnie po wyjęciu z lodówki. Czy może to być wina tego że dodałam do ciasta śmietanę 18 a nie 12?
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2013 12:41 odpowiedz
Nie, myślę, że warto wyjąć babeczki z lodówki tak z 30 minut przed spożyciem.
Gość: 4-hot
12.01.2013 11:27 odpowiedz
Zrobiłam te babeczki mojej córci na 7 urodziny. Koleżaneczki córci były zachwycone. A ja robiąc je nie mogłam powstrzymać się od próbowania. PRZEPYSZNE. Śmiało napiszę- będę tu często zaglądać.
Gość: neziwa
11.01.2013 21:10 odpowiedz
Chodzą za mną te babeczki od czasu gdy zobaczyłam ten przepis a ,że przed Świętami kupiłam blaszkę do 'muffinek' to teraz co weekend piekę coś w niej ;) i chyba teraz przyjdzie czas i na to cudo...tylko chciałam zamiast tego kremu cytrynowego polać je lukrem ale chyba jednak....będę musiała jutro zabrać się za Lemon curd a dopiero później babeczki :) ohhhhh już nie mogę doczekać się jak będą gotowe....no zbankrutuję niedługo :)
Gość: malenkazabcia
11.01.2013 17:01 odpowiedz
Czy można z tego ciasta zrobić spód w normalnej blasze? Nęci mnie mocno cytrynowe ciasto z pianką;)
Dorota, Moje Wypieki
11.01.2013 19:15 odpowiedz
Można. Ciasto urośnie z górką.
Gość: Kasia
11.01.2013 16:43 odpowiedz
Czy zamiast cukru moge dac cukier puder?
Dorota, Moje Wypieki
11.01.2013 19:15 odpowiedz
Tak.
11.01.2013 10:31 odpowiedz
wyszły cudownie cytrynowe, dla mnie takich smaków nigdy dość. Dziś przymierzam się do pączków, które po usmażeniu chcę nadziać.... domowym lemon curd. Może to przegięcie, ale do odważnych świat należy, czyż nie?.... :)
Gość: magda
12.01.2013 09:50 odpowiedz
Mieszkam w UK i po raz pierwszy odkrylam lemon curd wlasnie w paczku :) beda przepyszne!
12.01.2013 21:46 odpowiedz
Magda,Efekt był zaskakujący, ale dla mnie przepyszny. Zrobiłam pączki z dziurką http://www.mojewypieki.com/przepis/amerykanskie-doughnuts---paczki-z-dziurka Z ciasta wykroiłam kilka 'klasycznych' z przeznaczeniem na nadzianie lemon curd. Dla mnie cudowne, ale rodzina preferowała te bez nadzienia. Siła przyzwyczajenia.
Gość: Evitaa
10.01.2013 15:25 odpowiedz
Marzenie! :))
Gość: Malva
10.01.2013 13:08 odpowiedz
Chciałabym się dowiedzieć: 150 g lemon curd to mniej więcej ile szklanki? W warunkach studenckich nie posiadam wagi ;) Pozdrawiam serdecznie :)
Dorota, Moje Wypieki
10.01.2013 16:56 odpowiedz
W tradycyjnym słoiczku jest 312 gram. Tak mniej więcej pół takiego sloiczka.
Gość: asialc
09.01.2013 17:34 odpowiedz
Ależ one cudne! :-)
Gość: GGBG Style
08.01.2013 19:21 odpowiedz
I love the new yellow wave in your site. I absolutely adore your blog. You have a very good vision and styling in your photographs. Happy New Year
Maddy77  (zobacz profil)
08.01.2013 18:02 odpowiedz
wygladaja pieknie!!! ja tez chce takie papilotki!
08.01.2013 15:37 odpowiedz
A ja z pytaniem z innej beczki... Czy do ciasta z galaretką maliny rozmrażać czy nie? Bedzie to ciasto na spodzie z sucharów, na to masa serowa a na nią właśnie maliny. Pomoże ktoś?
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2013 18:36 odpowiedz
Ja malin nigdy nie rozmrażam przed zalaniem galaretką.
Gość: ania
08.01.2013 14:44 odpowiedz
gdzie kupić takie papilotki?
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2013 18:35 odpowiedz
Aniu, przejrzyj proszę pierwsze komentarze pod przepisem.
Gość: zagubiona
08.01.2013 13:46 odpowiedz
Bardzo ciekawie prowadzony blog.Ładne zdjęcia wypieków.Trafiłam tu dzięki anna.a72.Prawie w każdym wpisie zachwala Twoje przepisy,więc w końcu tu zajrzałam i będę zaglądała:)
AnnaK81  (zobacz profil)
08.01.2013 13:19 odpowiedz
Może nie wyszły takie ładne jak Twoje i papilotek też nie miałam żółtych ale smak babeczki myślę, że jest ten sam....pychotka
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2013 18:43 odpowiedz
Wyszły bardzo ładnie :).
Gość: olcia
09.02.2013 14:14 odpowiedz
są prześliczne.. poproszę jedną taką;)
AnnaK81  (zobacz profil)
08.01.2013 11:02 odpowiedz
Zrobiłam...są naprawdę pyszne. Krem wydaje mi się trochę za słodki pewnie następnym razem do lemon curd dam mniej cukru a może dam więcej mascarpone i bitej smietany. Ale zdecydowanie są na liście faworytów. Dziękuję za przepis.
Gość: Cayoka
08.01.2013 07:37 odpowiedz
Czy Ty nie masz problemu z nadwagą? bo ja chyba muszę sobie zablokować Twoją stronę ze słodkościami... ciągle mnie kuszą, że wrrrr... ;)
Gość: aga.r
08.01.2013 00:05 odpowiedz
zamówiłam żółte papilotki gdy zobaczyłam ten cudowny przepis. Myślę że tez będą fajnie wyglądały.
http://wypiekarnia.pl/papilotki-korona-zolte-36-sztuk-488.html

Zrobiłam lemon curd - pyszności, czekam na papilotki i piekę. To przepis dla mnie. Pani Doroto zakochałam się w Pani przepisach, wykonałam już kilkanaście w tym chlebki i bułki :) Pozdrawiam i czekam na nowe przepisy.
Co do wykorzystania lemon curd w cukierniach Batida jest pyszna tarta z lemon curd i pianką z białek - pychota. Może Pani kiedyś spróbuje i zrobi taką pyszną tartę:)
Gość: klaudia
07.01.2013 21:42 odpowiedz
moje pytanie dotyczy raczej ogólnej sfery masowo- kremowej w babeczkach czy muffinkach;) chciałam zapytać, czy istnieje jakiś przepis na krem, w którym nie trzeba używać masła i serka mascarpone (moje kubki smakowe nie znoszą takich ciężkich mas), a barwniki zastąpić świeżymi owocami lub dżemami? zależy mi na przepisie na lekki, owocowy krem... byłabym bardzo wdzięczna za radę, pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2013 19:14 odpowiedz
Wydaje mi się, że wtedy taki krem musiałby być z zelatyną..
Gość: Aneta
07.01.2013 21:05 odpowiedz
Jak zwykle piękne zdjęcia :) Robiłam w tym roku piernik staropolski wg Twojego przepisu. Leżakował tylko cztery tygodnie i nie upiekłam piernika, a pierniczki, bo za bardzo spodobało mi się wycinanie różnych kształtów i potem dekorowanie. Wyszły b. b. b. smaczne, wszystkim smakowały. Rzeczywiście na początku były twarde, ale pozamykałam je w plastikowych pojemnikach, za Twoją radą powkładałam po kawałku jabłka i cudownie zmiękły. Przyznam, że bałam się że zbyt dużo jest przyprawy do piernika, ale wyszło idealnie. Dziękuję :)
Gość: Patrycja
07.01.2013 21:04 odpowiedz
Pani Doroto,
zrobiłam babkę z podwójnej porcji, ale dałam sporo skórki pomarańczowej zamiast cytrynowej, mniej cukru i pomarańczowy lukier. Rodzice zachwyceni, chłopaki w pracy jeszcze bardziej - dziękuję za przepis na babkę, z którego nie wyszedł mi w końcu zakalec! :)
Gość: duffy
07.01.2013 17:46 odpowiedz
Jakie śliczne zdjęcia! :)
Gość: Misska
07.01.2013 16:17 odpowiedz
Pani Doroto!

Czy w przepisie tym można pominąć dodawanie kefiru/maślanki?

Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
07.01.2013 18:52 odpowiedz
Niestety, nie można.
monyczkaaa  (zobacz profil)
07.01.2013 14:22 odpowiedz
u mnie pytanie trochę z innej beczki.. Przez ostatnich kilka dni wszystkie przepisy strasznie wolno się ładują.. Inne strony śmigają, tak jak zawsze więc to nie wina mojego internetu.. Coś się dzieje z serwerem?
Dorota, Moje Wypieki
07.01.2013 18:52 odpowiedz
Hm.. nic o tym nie wiem i nikt inny tego problemu nie zgłaszał..
Gość: sensefruite
07.01.2013 13:01 odpowiedz
zapraszam do mnie po kawałek torciku cytrynowego z lemon curdem;)
07.01.2013 11:25 odpowiedz
Piękne dodatki :-)
AnnaK81  (zobacz profil)
06.01.2013 21:04 odpowiedz
dzisiaj zrobiłam lemon curd ...w sumie smaczne to wyszło...jutro wezmę się za babeczki...zapowiada się mmm...cytrynowo :)
Gość: Ania
06.01.2013 20:39 odpowiedz
Czy krem mascarpone można zastąpić np. ricottą lub innym serkiem śmietankowym?
Dorota, Moje Wypieki
07.01.2013 19:16 odpowiedz
Niestety, nie.
06.01.2013 19:50 odpowiedz
pojedyncza nie wytrzyma, ale zawsze możesz włożyć jedną w drugą i wtedy powinny wytrzymać, ja tak robiłam zanim kupiłam specjalną blachę
Gość: Agata
06.01.2013 19:25 odpowiedz
czy księga życzeń jeszcze funkcjonuje? bo ja już w Wielkanocnym, wiosennym klimacie chciałabym zaproponować http://www.tasteofhome.com/Recipes/Easter-Bunny-Rolls
Pozdrawiam
06.01.2013 15:54 odpowiedz
Witam, mam pytanie trochę poza tematem. Mam mniej więcej takie papilotki: http://www.redonion.pl/inc_redonion/static/images/produkty/2479.jpg które nijak nie pasują do mojej blachy z Ikei (kupiłam je przed zakupem blachy) i zastanawiam się czy mogę zrobić jakiekolwiek babeczki w samych papilotach? Czy one się rozjadą pod wpływem wzrostu objętości ciasta? Chciałam ułożyć same papilotki na zwykłej, płaskiej blasze, ale obawiam się, że wyjdzie niezła masakra z tego ;) Wiem, że są takie sztywne papilotki, jak te w tym przepisie, ale mnie interesują te takie jak na zdjęciu. Pozdrawiam :)
06.01.2013 17:50 odpowiedz
Takie cienkie papilotki na pewno nie wytrzymają pod naporem ciasta i zwyczajnie wszystko się rozleje ;)
06.01.2013 19:26 odpowiedz
No też mi się tak wydaje, ale czytałam w wielu miejscach, że ludzie pieką bez formy, w zwykłych papilotkach i się jakoś trzyma. A gdzieniegdzie czytałam, że można dać dwie-trzy papilotki naraz i też działa. Będę musiała sama przetestować :)
07.01.2013 17:18 odpowiedz
ja bym może z ciastem biszkoptowym pokombinowała, ono jest delikatne. a może masz foremki na babeczki takie klasyczne coś w tym stylu http://alejka.pl/foremki-do-babeczek.html ? ja właśnie tak wykorzystałam papiloty jak nie miałam formy na muffinki
pzdr
aga
07.01.2013 17:42 odpowiedz
Po dwie lub trzy dałoby radę ale pewnie do tzw. mini-muffinów :P
Gość: Cupcakesforever
07.01.2013 22:28 odpowiedz
Mam już z tym doświadczenie ;) nagłej ciasta do połowy, po prostu lepiej nie ryzykować, a i tak urosną. Zależy jakie wykonanie papilotek. Po prostu sprawdź czy są dosyć tawarde. Ale jak nalejesz do połowy nie wyleją się ;)
Pozdrowienia :)
Gość: Joa
06.01.2013 15:22 odpowiedz
ale tutaj wszystko smakowicie wygląda...mmm, chyba zaraz się wybiorę do kuchni i sama coś upichcę :D będę obserwowac :) Pozdrawiam

http://joanna-balcerzak.blogspot.com
Gość: nolech
06.01.2013 15:02 odpowiedz
śliczne te babeczki =), i piękne zdjęcia, takie estetyczne i zachęcające =) =) =)
artystycznemiejsce.blox.pl
Gość: TomaszKujawsky
06.01.2013 14:33 odpowiedz
Wspaniały blog, jeszcze lepsze przepisy!!! Kolejny przepis o wyprobowania :-) Narzeczona bedzie wniebowzieta :-)))
Gość: Julia89
06.01.2013 14:25 odpowiedz
Dorotko, czy Ty photoshop'ujesz zdjęcia swoich wypieków przed dodaniem ich na strone? Bo wyglądają one takie równiutkie (ugryzienia np na babeczkach) i piekne. Pozdrawiam cieplo!!
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2013 15:40 odpowiedz
Tak, zdjecia z lustrzanki przechodzą przez photoshop, ale moderuję tam jasność, kolory itp. nie ugryzienie babeczek ;-).
06.01.2013 11:15 odpowiedz
Piękne! Zapałałam do nich sympatią od pierwszego wejrzenia :)))
Gość: wiola_z
06.01.2013 09:58 odpowiedz
wyglądają obłędnie i na pewno też tak smakują! :)
Gość: kichote
06.01.2013 09:10 odpowiedz
Krem bardzo smaczny, orzezwiajacy, ale nijak nie udalo mi sie wymieszac lemon curdu z mascarpone lyzka. Musialam uzyc miksera, bo w masie wyraznie widac bylo biale grudki sera. Oczywiscie, krem polaczylam ze smietana w mozliwie najdelikatniejszy sposob, czyli szpatulka.
Czy to mozliwe, ze moj mascarpone ma gestsza konsystencje?
Pozdrowienia z Balkanow!
Gość: Renatulka
06.01.2013 11:49 odpowiedz
Spróbuj rozmieszac najpierw sam serek mascarpone, zeby nie byl sztywny, ja tak robię, potem dodanie delikatnej smietany juz nie sprawia problemu
Gość: Madzik
06.01.2013 00:41 odpowiedz
Martha Stewart jest wszędzie :D Ja mam jej dziurkacze i marzę o innych przedmiotach :D
Gość: ola
05.01.2013 23:55 odpowiedz
Czy można taki krem użyć do przełożenia tortu? Siostra niedługo ma urodziny, planuję zrobić niespodziankę
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2013 15:53 odpowiedz
Tak.
Gość: joanna
05.01.2013 22:07 odpowiedz
Ale śliczne:):):) Pozdrawiam cieplutko w Nowym Roku:)
Gość: ooliczka
05.01.2013 22:04 odpowiedz
Gość: nuta
05.01.2013 22:01 odpowiedz
Apetyczne te babeczki !!!
05.01.2013 21:54 odpowiedz
Pięknie wyglądają te babeczki, tak lekko i optymistycznie:) Bardzo orzeźwiająco!
Pozdrawiam Dorotko i życzę Ci wszystkiego dobrego w nowym roku!
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:59 odpowiedz
Dziękuję, wzajemnie :).
05.01.2013 21:32 odpowiedz
Śliczne są. Piękne mają czapeczki i sukienki też. No i są cytrynowe - rewelacyjnie!
Pozdrowienia :)
Gość: uniQue
05.01.2013 20:57 odpowiedz
heh tez mialam pytac o papilotki bo slicznie wygladaja ;D
a mam pytanie takie do nich: czy gdzies tego typu (te twarde tluszczoodporne) mozna dostac w Polsce? nigdy sie z takimi nie spotkalam, a chetnie bym wyprobowala :)
Gość: Mery
09.01.2013 16:39 odpowiedz
tłuszczo odporne tez scandiloft.pl
Gość: kate0068
05.01.2013 20:57 odpowiedz
Ale seksowne te babeczki.
Gość: Anusiaczeq
05.01.2013 20:40 odpowiedz
Takie same papilotki a przynajmniej wizualnie identyczne można kupić w TK MAXie :)
Zarówno w UK jak i w Polsce :)
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:10 odpowiedz
Tak, potwierdzam :)
Gość: EFKa
05.01.2013 20:22 odpowiedz
My już zrobiliśmy. Pycha! Lemon curd kupiony w M&S. Ale z maluchem u boku każda chwila jest cenna, więc postanowiliśmy zaoszczędzić czas na lemon curd. Polecam każdemu.
Gość: Iwona
05.01.2013 20:19 odpowiedz
Babeczki sa piekniusie i napewno smaczne.Juz od dłuższego czasu obserwuje twoj blog ,bardzo mi sie podoba i przepisy sa swietne .Chcialam zapytac czy w tych papilotkach mozna od razu piec ,czy tylko wlozyc juz upieczone ?? Mam je zamiar zakupic :-)Sa bardzo ladne .
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:59 odpowiedz
Pieczemy w nich od razu :).
Gość: Piece of me
05.01.2013 20:15 odpowiedz
jakie piękne zdjęcia ! jak zwykle wszystko perfekcyjne i na pewno smaczne :) wszystkie wypróbowane przeze mnie przepisy, sprawdzają się w 100%. Gratuluję i życzę dalszych cukierniczych sukcesów :)
Gość: Cupcakesforever
05.01.2013 20:07 odpowiedz
Piękne ;)
INKA1352  (zobacz profil)
05.01.2013 20:05 odpowiedz
Uwliebiam Twoje przepisy od jakiegoś czasu nieśmiało je próbuję z skutkiem całkiem niezłym.Po tak doskonaałym jak to moja mama mówi ,,wyośleniu,,nie ma szans żeby sie nie udało.Proszę nie zaprzestawać to przyjemność patrzeć i piec.Gorąco pozdawiam
05.01.2013 19:24 odpowiedz
JAK SIE CZŁOWIEK SPIESZY, TO SIĘ DIABEŁ CIESZY... OCZYWISCIE NIE PRZECZYTALAM DO KONCA CO Z CZYM I JAK... I WRZUCILAM WSZYTSKO NARAZ DO MIKSERA... WIEC TERAZ MI SIE WSZYTSKO KRECI... OTWIERAM PONOWNIE TWÓJ PRZEPIS A TU CZYTAM..... TAKIE NIESPODZIANKI JAJKA Z CUKREM, MĄKA NA ZMIANE Z SMIETANA... NO CHYBA SIE DZISIAJ ZAŁAMIE... Z KAJZEREK PEWNIE BEDA NICI I Z MUFINEK RÓZNIEZ... ;-( ZOBACZYMY EFEKT KONCOWY
Gość: Kasia
05.01.2013 18:49 odpowiedz
Ostatnio zakochalam sie w muffinkach i pieke za każdym razem jakieś inne z Twoich przepisów oczywiście :-). Ale mam mały problem bo zawsze owoce opadają mi na dno, robię cos zle czy to normalne? Pytam bo dopiero od niedawna pieke i nie mam doświadczenia.
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:58 odpowiedz
Nie do każdego ciasta można dodawać owoce, jesli ciasto jest rzadsza, opadną na dno. Można spróbować je wczesniej oprószyć mąką.
Gość: olimpia34
05.01.2013 18:24 odpowiedz
Mistrzostwo świata:-), chyba dzisiaj ten krem użyję do swoich cupcakes:-)
Gość: karolka2284
05.01.2013 17:43 odpowiedz
Pani Doroto czy umiała by Pani wymienić 3 swoje najlepsze przepisy?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:56 odpowiedz
Nie, ulubionych mam z 30 (lub nieco więcej) z blogu :).
Gość: miśka
05.01.2013 17:43 odpowiedz
A czy zamiast masła, można dać margarynę?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:56 odpowiedz
Tak.
david.5  (zobacz profil)
05.01.2013 17:39 odpowiedz
Wyglądają zjawiskowo!
Gość: Kamciss
05.01.2013 16:52 odpowiedz
Wyglądają pięknie :)
black mamba  (zobacz profil)
05.01.2013 16:49 odpowiedz
Patrzę i patrzę na te babeczki, czytam przepis... i nie mogę zorientować się co jest na ich samym szczycie... kandyzowana cytryna, żelek cytrynowy? Co to?
Gość: iwona
05.01.2013 21:38 odpowiedz
Mi sie wydaje ze to sa takie malenkie galeretki w cukrze w ksztalcie czastek pomaranczy .Sa takie w UK do osdabiania ciast
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:55 odpowiedz
Dokładnie :).
Gość: ola
05.01.2013 16:08 odpowiedz
Świetne! W najbliższym czasie na pewno wyprubuję! A papilotki takie gdzie można kupic?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 16:10 odpowiedz
Już odpowiedziałam w jednym z pierwszych komentarzy :).
05.01.2013 15:55 odpowiedz
Cudne :)
Gość: Natzi Portman
05.01.2013 15:51 odpowiedz
A gdzie można kupić gotowy lemon curd i takie cudne papilotki ? W sklepach z takimi artykułami jest ich tyle, co kot napłakał, niestety :)
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 16:00 odpowiedz
Gotowy lemon curd można w Polsce kupić w Marks&Spencer i w sklepach internetowych, ale zdeydowanie szybciej i taniej przyrządzić samemu, wg przepisu na blogu, naprawdę :).
05.01.2013 17:24 odpowiedz
Ja wczoraj zrobiłam lemon curd w 15 minut :) Już go nie ma, drugą turę zrobiłamd zisiaj z podwójnej porcji :D
użytkownik usunięty
05.01.2013 15:49 odpowiedz
O właśnie, zamiast użerać się z babeczkami, warto by z tego upiec jedną porządną babkę. Przepis już wydrukowany - widzę, że Panią Dorotę wzięło na cytrynowo:)
05.01.2013 15:47 odpowiedz
Dorotko, czy Ty kiedyś powtarzasz przepisy mając ich tyle na blogu? ;)
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 16:02 odpowiedz
Tak, ale tylko niektóre, te, które nam najbardziej smakują. Również, jesli pieke na różne uroczystości - np. święta, kiermasz świąteczny piekę zawsze te ciasta które wczesniej przetestowałam. Na domowe imprezy eksperymentuję ;-).
05.01.2013 15:46 odpowiedz
Wow, wyglądają przepysznie!
Ile jeszcze zastosowań ma lemon curd?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 16:03 odpowiedz
Ogromnie dużo, ale na razie z nim skończę, by Was nie zanudzać na blogu ;-).
Gość: Paulina
05.01.2013 15:43 odpowiedz
Gdzie można kupić takie piękne papilotki ? ;)
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 16:07 odpowiedz
Papilotki oryginalnie pochodzą z papereskimo.com, ale zostały kupione w UK, są m.in. do kupienia na Amazonie. Nie będę ich polecać, ponieważ mnie zawiodły, wg producenta są tłuszczoodporne (niestety nie są - dlatego na zdjęciach siedzą w podwójnej papilotce). Może chłoną mniej tłuszczu niż zwykłe i na domowa małą imprezę by przeszły, bo w sumie nie wygląda to bardzo źle, ale np. na ślub lub urodziny dziecięce bym ich nie kupiła.
A może babeczki z mniejszą ilością tłuszczu lub oleju wyjdą w nich lepiej ;-).
Gość: asia23
05.01.2013 20:50 odpowiedz
Takie papilotki znalazłam na polskiej stronie scandiloft
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 21:15 odpowiedz
Rzeczywiście, są i na tej stronie. Zgadzam się z jednym, że dobrze odchodzą od babeczek, ale po pieczeniu nie wyglądają tak zjawiskowo jak przed.. Choć kolejnym razem spróbuję w nich upiec muffinki na oleju. Może będzie lepiej, zobaczymy :).
xweetok  (zobacz profil)
05.01.2013 15:42 odpowiedz
chyba wykonam z tego babkę :) uwielbiam cytrynowe wypieki! ile powinnam ją piec?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 16:04 odpowiedz
Około 50 minut lub dłużej, do suchego patyczka.
05.01.2013 15:41 odpowiedz
ślinka cieknie!!




do góry