Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



19 maja 2011

Babeczki z piankowymi kapeluszami (hi-hat cupcakes)


Babeczki z piankowymi kapeluszami (hi-hat cupcakes)

Babeczki z piankowymi kapeluszami (hi-hat cupcakes)

Imponujące babeczki :-). Doskonałe na dziecięce imprezy lub urodzinki. Są bardzo słodkie :-). Słodycz jest jednak niezbędna, by powstała pianka, taka sama w smaku i w konsystencji jak dawno temu ciepłe lody, nazywane popularnie 'murzynkami' (czy można je jeszcze spotkać w sklepach?). Taką babeczkę można dowolnie ozdobić, różnymi posypkami, choć dla mnie najładniejsze są klasyczne, tylko w czekoladzie. Zamiast dekorować babeczki można piankę wycisnąć do wafelków do lodów lub przełożyć nimi ciastka.

Składniki na 12 babeczek (standardowy rozmiar papilotek):

  • 90 g gorzkiej czekolady (70% kakao), roztopionej
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 115 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 i 1/4 szklanki cukru (dałam o połowę mniej)
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • pół szklanki gęstej kwaśnej śmietany 12% lub 18%
  • 1/4 szklanki wody

Wszystkie składniki powinny być o temperaturze pokojowej.

Do misy miksera włożyć masło i cukier, utrzeć je na puszystą i jasną masę. Mąkę pszenną przesiać i wymieszać z proszkiem, sodą i solą. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, lekko przestudzić.

Do masy maślanej powoli wmiksowywać czekoladę. Dodawać jajka, po jednym, miksując po każdym dodaniu. Dodać wanilię i zmiksować. Dodać śmietanę, zmiksować. Dodać połowę wymieszanej ze spulchniaczami mąki, wymieszać szpatułką. Dodać 1/4 szklanki wody, resztę mąki, wymieszać szpatułką tylko do połączenia składników.

Formę do muffinów wyłożyć papilotkami. Pomiędzy nie rozdzielić ciasto (w każdej papilotce ciasto nie powinno sięgać wyżej niż 3 mm licząc od góry papilotki).

Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 minut lub do tzw. suchego patyczka (piekłam około 35 minut). Babeczki nie wyrastają mocno, powinny być w miarę płaskie. Wystudzić na kratce. Można również upiec je dzień wcześniej.

Składniki na piankę:

  • 3 duże białka
  • 1 i 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka dowolnego ekstraktu (np. z wanilii, z migdałów), można pominąć
  • 1/4 szklanki wody

Białka, cukier, wodę umieścić w szklanej lub metalowej misce. Ubijać je mikserem przez około 1 minutę (końcówkami do ubijania białek). W garnuszku zagotować niewielką ilość wody; nad nim umieścić miskę z białkami - nie powinna dotykać powierzchni wody. Podczas gdy woda w garnuszku paruje, w misce ubijać w dalszym ciągu nasze białka z cukrem, przez równe 12 minut. Temperatura pianki po tym czasie powinna osiągnąć około 70ºC. Jeśli nie posiadacie termometru cukierniczego, nie martwcie się. Jeśli będziecie ubijać białka przez równe 12 minut w kąpieli wodnej, na pewno osiągną wymaganą temperaturę. Białka będą z każdą minutą ubijania robiły się coraz bardziej gęste, co na pewno nie ujdzie Waszej uwadze. Na sam koniec wmiksować ekstrakt.

Przygotować rękaw cukierniczy z okrągłą grubą nasadką. Przełożyć do niego pianę i wyciskać spiralnie na babeczki. Na każdą babeczkę można zużyć około 1/2 szklanki piany. Babeczki z pianką włożyć do lodówki, na czas przygotowania czekolady (można je również na tym etapie trzymać przez noc w lodówce - ja tak zrobiłam).

Składniki na polewę czekoladową:

  • 360 g gorzkiej czekolady*
  • 3 łyżki oleju rzepakowego

Czekoladę razem z olejem umieścić w kąpieli wodnej i roztopić. Przelać do wysokiego kubka, pozostawić na 15 minut, by przestygła.

Po tym czasie wyjąć babeczki z lodówki. Trzymając za papierek, każdą babeczkę obrócić, następnie szybkim i pewnym ruchem ręki zanurzyć w czekoladzie. Odczekać chwilę, by nadmiar czekolady skapał, odłożyć na kratkę. Tak samo postąpić z resztą babeczek. Babeczki pozostawic przez 15 minut w temperaturze pokojowej, następnie schłodzić w lodówce przez 2 godziny.

Przechowywać w lodówce (do 3 dni).

* Proporcje te trochę zwiększyłam, o 120 g czekolady i 1 łyżkę oleju - wtedy łatwiej zanurzać babeczkę w czekoladzie (czekolady jest więcej), choć na pewno zostanie... Można ją wykorzystać do polewy do dowolnego ciasta.

Smacznego :-).

Babeczki z piankowymi kapeluszami (hi-hat cupcakes)

Babeczki z piankowymi kapeluszami (hi-hat cupcakes)

przepisu Marthy Stewart.

Średnia ocena: 9,6  (liczba głosów: 14)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (345)
1  2  3
pyscata profil
19.06.2017 12:08 odpowiedz
Będę robić potrójną porcję. Czy składniki na polewę też mam potroić?
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2017 12:45 odpowiedz
Tak.
pyscata profil
19.06.2017 13:22 odpowiedz
OMG!!! 1440 g czekolady!!!
dorota.m. profil
19.06.2017 19:30 odpowiedz
a jeszcze dorota pisze, ze profilaktycznie zwiekszyla proporcje czekolady o 120 gr zeby latwiej bylo maczac babeczki ;)
mysle, ze przy kilogramie czekolady nie bedziesz miala z problemu z zanurzaniem calych kapelusikow :) :)
Gość: Kinia
25.05.2017 14:43 odpowiedz
Te białka na prawdę należy ubić z cukrem i z wodą? Nie znam się kompletnie na bezach
agnsud profil
25.05.2017 15:42 odpowiedz
Myślę, że skoro tak jest w przepisie to tak ma być :)
Gość: Marta
31.03.2017 10:57 odpowiedz
Witam, czy polewa musi byc wykonana z gorzkiej czekolady czy można również mlecznej użyć. Jaka jest różnica? Chodzi bardziej o smak czy o to ze lepiej zastyg itd.?
Dorota, Moje Wypieki
31.03.2017 21:52 odpowiedz
Chodzi i o smak i zastyganie. Mlecznej trzeba dodać odrobinę więcej.
arachia1 profil
07.03.2017 10:46 odpowiedz
na którym etapie przygotowania pianki dodać barwnik? i czy barwnik w proszku dodać na sucho czy np rozpuścić go w wodzie?
arachia1 profil
07.03.2017 10:42 odpowiedz
ooo, przepraszam, już doczytałam ;)

arachia1 profil
07.03.2017 09:58 odpowiedz
może głupie pytanie, ale nie mam szklanej żaroodpornej miski...wydaje mi się, że mogłabym ją zastąpić metalową i beza się ubije. Czy może się mylę?
johanna03 profil
12.01.2017 18:27 odpowiedz
Czy do wypieku tych babeczek mogę użyć tego przepisu http://www.mojewypieki.com/przepis/babeczki-z-kremem-bananowym-i-truskawkowym ?
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2017 11:05 odpowiedz
Tak.
Gość: Karina
23.12.2016 14:42 odpowiedz
Idealne na każdą okazje!
Gość: Monika
09.12.2016 01:06 odpowiedz
Witam czy można użyć mąki pelnoziarnistej pszennej?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2016 11:06 odpowiedz
Tylko w proporcji pół na pół z mąką pszenną, dodając więcej wody, by ciasto nie było zbyt suche.
Gość: monika
23.12.2016 00:35 odpowiedz
Dziękuję
Ewa1511 profil
17.11.2016 17:19 odpowiedz
Pani Dorotko babeczki prze boskie!!! Wszyscy zachwyceni! Wyszły perfekcyjnie. Nie wiem co bardziej mnie zachwyca efekt wizualny czy smakowy
Ewa1511 profil
15.11.2016 19:59 odpowiedz
Pani Doroto czy olej rzepakowy mogę zastąpić zwykłym słonecznikowy?? I czy można dodać go mniej?
Dorota, Moje Wypieki
16.11.2016 10:42 odpowiedz
Można zastąpić, proszę nie dodawać mniej.
Weron_15 profil
29.09.2016 19:02 odpowiedz
Dzień dobry! Chodzę do 1 klasy liceum. Od ponad 2 lat jestem wielką miłośniczką Pani strony i przepisów, a także zakochałam się w pieczenie. Zawsze mogłam być pewna, ze się udadzą i będą bardzo dobre. Dziękuję!
Mam pytanie. Czy do tych babeczek można zamiast pianki zrobić lukier z woku z cytryny i cukru pudru, a na wierzch posypke czekoladową? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
29.09.2016 19:31 odpowiedz
Tak, można.
pozdrawiam :)
goga84 profil
09.06.2016 19:55 odpowiedz
Witam,
dzisiaj zrobilam babeczki na urodziny synka, okazalo sie jednak, że w przedszkolu odwolali przyjecie. Zastanawiam się czy można je zamrozić lub przetrzymac do soboty (upieczone w czwartek).
pozdrawiam
ps. babeczki sa przepyszne :)
Dorota, Moje Wypieki
10.06.2016 18:08 odpowiedz
Spróbowałabym zamrozić :).
pozdrawiam
hanuska profil
19.03.2016 11:05 odpowiedz
A ta pianka różni się czymś od bezy włoskiej? Oczywiście poza wykonaniem. Bo chciałabym zrobić 'Babeczki cytrynowe z bezą', nie mam termometru i zastanawiam się czy mogłabym tą pianką zastąpić bezę włoską :)
Dorota, Moje Wypieki
19.03.2016 11:13 odpowiedz
Można zastąpić.
Lili An profil
06.05.2016 22:21 odpowiedz
To ja się przy okazji zapytam, czy beza włoska i szwajcarska jakoś bardzo różnią się w smaku? I która z nich jest stabilniejsza i lepiej odwzorowuje kształt tylki? Dziękuję :-)
Dorota, Moje Wypieki
07.05.2016 11:00 odpowiedz
Różnią się tylko sposobem przygotowania :-). 
Lili An profil
07.05.2016 11:46 odpowiedz
Dziękuję :-) Miłej soboty życzę. A nawet całego miłego weekendu ;-)
Dorota, Moje Wypieki
07.05.2016 11:50
Wzajemnie :).
myqda profil
29.12.2015 10:20 odpowiedz
Witam, Miałabym ogromna prośbę zabieram się do zakupu rękawa cukierniczego, żeby miał okrągłą grubą nasadką. Jest tych rękawów sporo na rynku i nie wiem który najlepiej wybrać :-). Mogłabym mi Pani jakiś polecić. Fajnie jakby miał wymienne końcówki, oraz żeby jakaś końcówka nadawała się do eklerków. Z góry dziękuje za pomoc i przepisy :-D. Pozdrawiam

Dorota, Moje Wypieki
30.12.2015 12:39 odpowiedz
Używam rękawów jednorazowych i do tego dokupiłam tylki, wedle potrzeby, na sztuki. Dostałam też komplet tylek w prezencie, ale one były zbyt drobne, zbyt małe jak na moje potrzeby. Polecam poszukać tylek w aledobre.pl
pozdrawiam
sylwia.n profil
18.12.2015 19:04 odpowiedz
Najlepsze i najbardziej efektowne babeczki na świecie ❤️ Robiłam je już kilkanaście razy i zawsze się udają, są wspaniałe. ❤️ Mam tylko problem przy zanurzaniu w czekoladzie otóż muszę bardzo szybko odwracać zanurzona babeczkę , nie mogę czekać aż nadmiar polewy zleci, gdyż jeśli czekam to ta pianka zsuwa się i wpada do kubka z czekoladą. Pani Doroto co może być przyczyna tej sytuacji? Proszę o pomoc
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2015 20:32 odpowiedz
Nie wiem, niestety, nigdy nie miałam tego problemu...
dziunka24 profil
12.11.2015 15:51 odpowiedz
Pani Doroto chcę zrobić babeczki z podwójnej porcji - czy mogę włożyć dwie blachy do piekarnika czy druga połowa ciasta może poczekać na upieczenie pierwszej?
Dorota, Moje Wypieki
12.11.2015 17:16 odpowiedz
Można piec 2 blachy na raz, z termoobiegiem. Według mnie można też piec po kolei, ciastu czekającemu przez 20 minut nic się nie powinno stać.
dodoni2003 profil
16.10.2015 21:15 odpowiedz
Witam pani Doroto czy woda w garnuszku ma się cały czas gotować podczas ubijania białek? Chyba źle to doczytałam i mam wrażenie ze się zważyla
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2015 21:26 odpowiedz
Tak, cały czas. Może nastawiłaś zbyt dużą moc palnika?
paula-paulka profil
11.10.2015 09:45 odpowiedz
Zapowiadało się, że beza będzie perfekcyjna, a tu klops. Po ubiciu zostawiłam ją na ok. 10 min. i gdy chciałam przełożyć ją do worka cukierniczego okazało się, że pod górną głaciutką warstwą reszta wygląda jak ciepłe lody w środku, bezkształtna pianka, z którą nic się nie da zrobić. Czy ktoś może potwierdzić, że stało się tak dlatego, że nie wykorzystałam jej od razu po ubiciu? Zdążyła po prostu zastygnąć?
KonikPolny profil
30.07.2015 11:34 odpowiedz
Można dodać do pianki zielonej herbaty matcha zamiast barwnika? Nie zmieni to jej właściwości? Pozdrawiam! :)
Kbb78 profil
25.06.2015 11:35 odpowiedz
Wyszły idealne! :-) Dla mnie za słodkie, ale dzieci zachwycone! Pozdrawiam
Aleksandra0707 profil
09.06.2015 20:08 odpowiedz
Ufff udało sie! Pytanie brzmi następująco- w sobote sa organizowane 18 urodziny, musze przygotować te babeczki i ciastko milionera. Czy mogłabym wszystko wykonać w piatek, a w sobote tylko polać czekolada muffinki? I czy w przepisie na muffinki kwaśna śmietanę moge zastąpić maślanka? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
09.06.2015 22:46 odpowiedz
Tak, można wszystko wykonać już w piątek. Można użyć maślanki.
pozdrawiam :)
Aleksandra0707 profil
09.06.2015 22:56 odpowiedz
Super, tak tez zrobię :) maślanka mi została akurat po ciastkach czekoladowych na maślance (hit dla wszystkich znajomych). Dodać w tej samej ilości co kwaśnej śmietany? Konsystencja mojej maślanki jest znacznie rzadsza.
Dorota, Moje Wypieki
09.06.2015 22:59 odpowiedz
Można w takim razie dodać odrobinę mniej.
Agatah profil
25.05.2015 19:28 odpowiedz
Chciałabym zrobić z białek suszonych... Ile powinnam dodać?
Dorota, Moje Wypieki
26.05.2015 08:37 odpowiedz
Według instrukcji na opakowaniu (powinna być) ile wody i proszku potrzeba by uzyskać 1 białko płynne. Wtedy x 3.
27.03.2015 17:18 odpowiedz
Babeczki zrobiłam w wersji świątecznej ;) dodałam zielonego barwnika...
Krem jest baaardzo słodki.
Ale same babeczki czekoladowe - genialne, robiłam ich wiele ale te to zdecydowanie mój nr 1! :)
Ania315.2001 profil
12.03.2015 18:56 odpowiedz
A czy babeczki muszą być polewane czekoladą? Chciałabym zabarwić piankę na różne kolory i nie polewać babeczek czekoladą, ale nie wiem jak długo tak wytrzymają :)
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2015 19:27 odpowiedz
Nie muszą :). Jak ciepłe lody.
Joasia J profil
18.01.2017 07:15 odpowiedz
jakim barwnikiem zabarwiać taką piankę, tzn chodzi mi o konsystnecję-płynnym, w proszku czy żelu? kiedyś miałam w płynie i ogólnie to był nie wypał :(
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2017 09:55 odpowiedz
Nie płynnym. Polecam barwniki Wiltona w kubeczkach. To jest pasta/żel.
Ciasteczkowy-potwór23 profil
10.03.2015 15:41 odpowiedz
Robiłam je i są pyszne naprawdę polecam je zrobić :D
Gość: Asia
07.02.2015 22:27 odpowiedz
Często zamrażam niewykorzystane białka. Jak długo można przechowywać i w jaki sposób, niewykorzystane żółtka? Będę wdzięczna za podpowiedź :)
Gość: Asia
12.01.2015 18:29 odpowiedz
Chcialabym zrobic te babeczki do przedszkola na impreze karnawalowa dla dzieci. Po zaniesieniu ich do przedszkola beda staly okolo 3 godzin w cieplej sali, czy to moze im zaszkodzic?
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2015 13:44 odpowiedz
Nie zaszkodzi im to, na pewno. Nawet 6 godzin :).
Gość: Klaudia
05.12.2014 19:28 odpowiedz
czy polewa z czekolady białej z barwnikiem będzie miała taką samą konsystencję jak ta z ciemnej?
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2014 19:31 odpowiedz
Nie, biała czekolada roztopiona ma zupełnie inną konsystencję niż czekolada gorzka lub mleczna. To nie jest prawdziwa czekolada, stąd różnice.
Anet.W. profil
02.12.2014 10:17 odpowiedz
radość dzieciaczków była bezcenna :)
Dorota, Moje Wypieki
02.12.2014 10:21 odpowiedz
Nie dziwi mnie to nic a nic, wyglądają super :).
Anet.W. profil
03.12.2014 10:17 odpowiedz
Dziękuję za miłe słowa i za genialne przepisy
Gość: Gość
10.03.2015 20:25 odpowiedz
Są piękne!!! :)
Gość: Grejfrut
28.10.2014 17:18 odpowiedz
A jak będzie twarda ta masa?
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 18:34 odpowiedz
Masa piankowa nie może być twarda.
Gość: Grejfrut
29.10.2014 20:24 odpowiedz
Ale ja chciałbym ją inaczej wykorzystać
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2014 22:47 odpowiedz
A w jaki sposób?
beskidzianka profil
17.10.2014 16:09 odpowiedz
Dziś zdecydowałam ze spróbuje zrobić te babeczki, choć się troszkę pracochłonne, to są całkiem proste do wykonania. Trzymałam się dokładnie przepisu i na żadnym etapie wykonania nie miałam problemu. Jedyne modyfikacje to dodanie soku z cytryny zamiast części wody do pianki i polewa kakaowa zamiast czekolady. Pianka przepyszna, znacznie smaczniejsza niż ta z ciepłych lodów które pamiętam z dzieciństwa. Ciasto pięknie urosło, nic nie opadło. Całości jeszcze nie kosztowałam, na razie się chłodzi ale wyglądają bajecznie. Przepis rewelacja :) bardzo polecam
Gość: Jadzia
08.10.2014 18:56 odpowiedz
Czy zamiast czekolady można dać kakao 70 % !!!
Dorota, Moje Wypieki
08.10.2014 21:02 odpowiedz
Nie w tym przepisie.
Gość: Aga
01.06.2014 12:31 odpowiedz
A mi nie wyszedł krem gesty :( wszystko zgodnie z przepisem robiłam i lipa :(
Gość: Edyta
30.05.2014 15:00 odpowiedz
Dziekuje za pomysl ja uzywam na babeczki prostego przepisu tyle samo wszystkiego a beze robie z syropem wtedy mam pewnosc ze beza jest ugotowana ale pomysl genialny mysle ze jeszcze dodam sosu owocowego do środka I beda super dziekuje I pozdrawiam
Gość: dominika
11.04.2014 19:57 odpowiedz
do ubijania białek dodałam cukier puder zamiast zwykłego cukru, możliwe że troszeczkę mniej niż w przepisie, masa wyszła dosyć lejąca się, muffiny stoją w lodówce już 2 godziny a pianka nadal jest dosyć miękka, ale trzyma kształt. robię je na moje urodziny i boje się że nie wyjdzie ta pianka :( co robić?
Gość: myszaczkunia
21.03.2014 11:13 odpowiedz
Muffinki same rozpływają się z ustach, są tak delikatne i pyszne :) na pewno zrobię je jeszcze raz. Dziękuje za przepis :)
Gość: Karolinaaa
07.03.2014 09:28 odpowiedz
Witam czy do ciasta mogłabym dodać do środka budyniu, lub dżemu podczas pieczenia ??
Dorota, Moje Wypieki
07.03.2014 23:35 odpowiedz
Można dodać dżemu. Budyniem nadziewamy po upieczeniu.
Gość: Karolinaaa
10.03.2014 10:18 odpowiedz
Dziękuję bardzo :)
Gość: karolaaaa
07.03.2014 09:24 odpowiedz
Czy mogłabym muffinki zrobić np. w środku z budyniem, lub z dżemem ??
Gość: Mika
15.02.2014 11:41 odpowiedz
Własnie dzisiaj robiłam swoje pierwsze piankowe babeczki, ale niestety nie udało mi się zanurzyć ich w czekoladzie gdyż piana się odklejała. Jaka moze byc tego przyczyna?
Gość: marte
22.01.2014 01:12 odpowiedz
czy w tym przepisie zamiast surowych białek można wykorzystać białko kurze w proszku? jeśli tak to jak to zrobić? czy takie białko normalnie się ubije?
Dorota, Moje Wypieki
22.01.2014 10:01 odpowiedz
Niestety, nie wiem.
Gosia1 profil
31.12.2013 16:59 odpowiedz
Zrobilam babeczki z nutella i do tego pianka. Wyszly idealne, przepyszne, polecam wszystkim ktorzy maja watpliwosci czy pianka nie opadnie.
nenka profil
31.12.2013 12:23 odpowiedz
No a u mnie jak zwykle-wszystko zgodnie z przepisem,a ilosc prawie podwojna:)! Chyba zaczne robic z polowy porcji to wowczas bede miala normalna ilosc;) A poza tym SUPER:)) Szczesliwego Nowego Roku!:)
Gość: zasmucona
28.12.2013 19:52 odpowiedz
Dlaczego moje babeczki wybuchły, wylały się poza formę i opadły mimo, że nie nalałam za dużo ciasta i zrobiłam według przepisu?
Dorota, Moje Wypieki
28.12.2013 19:55 odpowiedz
Nie wiem.. może jednak coś zrobiłaś nie według przepisu?..
Gość: zasmucona
29.12.2013 19:11 odpowiedz
Wsypałam tyle cukru ile jest w oryginale (czyli 1 i 1/4 szklanki cukru), ponieważ nie robiłam pianki i nie chciałam by były zbyt gorzkie oraz rozpuściłam czekoladę na maśle i ze słodką śmietanką, ponieważ nie chciałam by czekolada się przypaliła. To jedyne co zrobiłam inaczej niż w przepisie, surowe ciasto było jednak smaczne. Czy to mogło spowodować opadnięcie babeczek?
Dorota, Moje Wypieki
30.12.2013 11:44 odpowiedz
Tak. Wykonanie babeczek jest zupełnie inne.
Paulinajot profil
08.12.2013 15:12 odpowiedz
Są genialne i pyszne. A kapelusiki przebijają wszystko! Wyszło mi 9 babeczek a resztę pianek zamiast na babeczki nałożyłam na własnej roboty pierniczki (z resztą też z tej strony! również wyszły przepyszne) i oblałam czekoladą. Po prostu poezja :) A oto moje babeczkowe cudeńka.
Gość: Aga
28.11.2013 09:06 odpowiedz
Witam, chciałabym się zapytać, czy zamiast czekolady gorzkiej mogłabym użyć białej czekolady i barwnika? Bo zalezy mi żeby były czerwone czapeczki. Wiem, że biała czekolada ma inny skład i boję się że nie zastygnie tak jak w przypadku gorzkiej. Może wie Pani co zrobić żeby uzyskać taki efekt?
Dorota, Moje Wypieki
28.11.2013 19:17 odpowiedz
Można uzyc białej czekolady z barwnikiem, ale będą większe problemy w jej roztapianiu. Ewentualnie można użyć 'candy melts' jak do cake pops.
Gość: Czeko
26.09.2013 10:51 odpowiedz
PS. Z tych samych białek zrobiłam beziki :) Wyszły obłędne :D
Gość: Czeko
26.09.2013 10:47 odpowiedz
Ubijając część masy mi się wylała i przerwałam na 30 sekund ;p Ale później wydłużyłam o te 30 sekund :D Możliwe, że fakt przerwania na chwilę ubijania lub ubijania na mniejszej ilości masy miał wpływ? Jak powinna wyglądać dobrze ubita masa? W październiku będę robić kolejne podejście i mam nadzieję, że się uda :) Dziękuję za cenne wskazówki :)
Ps. miska była sucha :)
Dorota, Moje Wypieki
26.09.2013 10:52 odpowiedz
Przerwanie nie ma wpływu. Może nie osiągnęłaś wymaganej temperatury? Do pazdziernika zdążysz dokupić termometr cukierniczy - nie kosztuje wiele, zwłaszcza na portalach typu allegro. Pianka powinna wyjść bardzo gęsta.
Gość: Czeko
26.09.2013 10:01 odpowiedz
Czy rodzaj miski może mieć wpływ na ubicie masy?
Masa pięknie się ubiła, nakładałam bez problemu na muffiny, po kilku godzinach wkładałam do czekolady i zostawiłam na całą noc. Niestety konsystencja białka nie zmieniła się i nie była taka jak ciepłe lody, a raczej taka jak po ubiciu. Czy możliwe, że miałam dłużej ją ubijać lub dłużej trzymać w lodówce przed polaniem czekoladą?
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
26.09.2013 10:13 odpowiedz
Myślę, że jednak coś nie tak poszło gdzieś na etapie ubijania białek, może za krótko? Nie wydaje mi się, że rodzaj miski ma znaczenie. Pod warunkiem, że była sucha i nie było na niej śladów tłuszczu.
pozdrawiam!
Gość: Aga
22.09.2013 19:19 odpowiedz
Czy do polewy koniecznie musi być olej rzepakowy? Nie można go czymś zastąpić? Proszę o szybką odpowiedź, ponieważ muffiny już w piekarniku ;)
Gość: :)
16.09.2013 18:36 odpowiedz
Dzisiaj wypróbowałam przepis ale tylko na piankę. Musiałam trzepać ok. 20 minut by uzyskać gęstą konsystencję... Bez ciasta etc. sama w sobie jest straaaasznie słodka, więc na przyszłość dam mniej cukru :D
fika profil
06.09.2013 22:47 odpowiedz
Witam! Uwielbiam Pani bloga od pierwszej chwili. A babeczki z pianka to pierwszy przepis, ktory wyprobowalam i musze powiedziec, ze sa to najpyszniejsze babeczki jakie jadlam. Palce lizac! Dziekuje za wspanialy przepis. Pozdrawiam.
Justyna R. profil
02.09.2013 11:01 odpowiedz
I znów robiłam te babeczki, znów z podwójnej porcji bo na chrzciny synka :) Nakładałam 3/4 papilotki ciasta i wyszło mi 40 równiutkich babeczek, ślicznie rosły w piekarniku, ale wyszły równe z papilotką. Ozdobiłam je kolorową posypką - groszkami i włożyłam w kolorowe papilotki, były piękne :)
Dziękuję za cudowny przepis :)
Gość: karola
23.08.2013 10:48 odpowiedz
witam, mam pilne pytanie, właśnie zrobiłam ciasto na mufinki i zorientowałam się, że siostra pożyczyła moją formę;/ jak długo ciasto może zaczekać na pieczenie??
Gość: :)
16.09.2013 18:38 odpowiedz
Można samemu zrobić foremki :) http://cynamonowe-inspiracje.blogspot.com/2011/06/foremki-na-muffiny-czyli-zrob-to-sam.html
Trzeba tylko uważać aby przy nakładaniu ciasta by nie pobrudzić papieru, bo potem brzydko się przypiecze.
Adela77 profil
03.08.2013 22:22 odpowiedz
A tak w przekroju:)
Adela77 profil
03.08.2013 22:22 odpowiedz
Zrobiłam je dzisiaj na urodziny dla synka koleżanki:)
Wyszły rewelacyjne, piekłam w formie na minimuffinki.
Gość: Justyna
01.08.2013 13:11 odpowiedz
Babeczki wyśmienite ale niestety nie udało mi sie zrobić pianki, wyszła o konsystencji lukru.. ;c
Gość: Vanilla
23.09.2013 13:58 odpowiedz
Mi właśnie też :< Próbowałam dodać jeszcze jedno białko ale wraz z czasem wbijania białek nad wodą piana robiła się coraz rzadsza ;(
Gość: Magda
16.07.2013 09:41 odpowiedz
Mam pytanie, czy do babeczek zamiast roztopionej czekolady mogę dodać sypkie kakao? Jeśli tak to ile?
Dorota, Moje Wypieki
17.07.2013 11:43 odpowiedz
Nie można.
Gość: Katka
12.07.2013 11:28 odpowiedz
Wyglądają obłędnie. A ponieważ jutro mam urodziny, których nie obchodzę ;) dla najbliższych postanowiłam upiec jakieś mufinki. Miały być zwykłe, ale jak zobaczyłam TE, to stwierdziłam, że muszę.
Ciasto swoje, ale za to ta pianka będzie z Twojego przepisu. Już nie mogę sie doczekać, aż zacznę. Mufinki sie już studzą, za chwilę zabieram sie za piankę:)

Dziękuję!!!!
Ps. Strona zapisana, z pewnościa będę korzystać z przepisów!!!
Gość: frezja
10.06.2013 16:31 odpowiedz
jaki ma być ekstrakt waniliowy?
Gość: Annna
10.06.2013 17:31 odpowiedz
Wybacz, ale zupełnie nie rozumiem twojego pytania :)
ma być 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii!!
Justyna R. profil
21.05.2013 14:43 odpowiedz
Babeczki są wspaniałe! Zrobiłam je na piknik do przedszkola więc z podwójnej porcji. Babeczki sporo urosły i sporo wystają poza papilotki, powinnam była nalewać do 3/4 papilotki - tak zrobiłam z ostatnimi i wyszły idealne, równe z papilotką - w sumie mam 24 duże i 11 mniejszych babeczek :) Pianka jest fantastyczna, moja mama i ciocia wyjadały mi ją z miski jak małe dziewczynki :) Dziękuję i pozdrawiam!
Gość: ania29247
10.05.2013 09:57 odpowiedz
Babeczki zrobiły furrorę, są pyszne, i tak inne od wszystkich :)
dodałam je u mnie na blogu, zapraszam w odwiedziny :)
http://kuchennehity.blogspot.com/2013/05/hi-hat-cupcakes.html
MeGusta profil
30.04.2013 15:13 odpowiedz
Hej !
Zakochałam się w zdjęciu tych babeczek i od razu przystąpiłam do pracy. Nie miałam szansy nawet zrobić pianki, bo ciasto kompletnie się rozlało! Wszystko robiłam według przepisu, co mogło pójść nie tak ? Pytam bo ciasto mimo iż rozlane nadawało się do degustacji i były przepyszne. Chciałabym bym wypróbować całego przepisu.
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
30.04.2013 21:02 odpowiedz
Rozlało się ciasto od babeczek czy pianka?
MeGusta profil
11.05.2013 21:41 odpowiedz
Ciasto od babeczek
Gość: ola
13.09.2013 16:09 odpowiedz
Wydaje mi się że usiłowałas je piec w samych papilotkach, bez formy, czyż nie ?
Gość: Pati
24.04.2013 19:32 odpowiedz
witam, czy polewa może być gotowa? Taka do rozpuszczenia w wodzie? pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
24.04.2013 22:02 odpowiedz
Nie wiem, nie kupuję takich gotowych polew. Nie wiem, czy będzie miękka czy twarda po wystygnięciu.. Polecam tą z przepisu.
frappe profil
06.04.2013 14:57 odpowiedz
Zrobiłam je na kiermasz szkolny dla córki, sprzedały się w 5 minut. Warte zbitej szklanej miski, która okazała się pseudozaroodporna. Ciasto zabarwiłam na różowo :).
Gość: agaaaaa
30.03.2013 11:39 odpowiedz
Bardzo ładnie wyglądają te babeczki, ale niestety pianką mi nie wyszła:(:( nie jest gęsta i bardzo się zcukrzyła:(:(: Jak można ją odratować??
Dorota, Moje Wypieki
30.03.2013 15:11 odpowiedz
Nie, juz nie da rady.
Gość: Marta
06.03.2013 22:34 odpowiedz
Witam

Czy do pianki mogę użyć słodziku zamiast cukru?

Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.03.2013 22:48 odpowiedz
Niestety, nie uda się.
Gość: Marta
08.03.2013 08:36 odpowiedz
Dziękuje za odpowiedź. A czy w takim razie mogę użyć cukru brązowego?
Dorota, Moje Wypieki
08.03.2013 12:25 odpowiedz
Tak, ale powinien byc w miarę drobny. Chodzi o to, ze podczas ubiajania z bialkami zierenka cukru powinny sie calkowicie rozpuscic (w masie nie powinno byc wyczuwalnego miedzy palcami cukru), jak przy bezie.
Gość: misa
27.02.2013 11:33 odpowiedz
Witam Pani Dorota,mam takie pytanie czy polewę czekoladową można zrobisz z kakaa i jak.Proszę o odpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2013 15:04 odpowiedz
Przewaznie z czekolady.
Przepis na polewę kakaową:
2 łyżki masła roztopić, dodać 4 łyżki cukru, 3 łyżki kakao, 5 łyżek słodkiej śmietany (kremówki). Wymieszać, krótko zagotować.
Gość: chori
11.02.2013 16:21 odpowiedz
Witam Pani Dorota,
już nie raz czerpałam inspiracje z pani bloga, ale tym razem muszę się o coś Pani zapytać, czy ta beze można zabarwić barwnikiem??? organizuję roczek dla córeczki w barwach tęczy, a dzieciaczki z mojej rodziny i nie tylko nie uwielbiają babeczki hi hat, ale teraz chciałabym żeby było one kolorowe w środku czy ztąd to moje pytanie.
a i jeszcze nasuwa mi się myśl czy by nie zafarbować białej czekolady, i wtedy środek został by bez zmian a czekolada by była kolorowa, co Pani o tym myśli
(używam barwników pierwszy raz, zakupiłam barwniki wilton tak jak Pani radziła)

Pozdrawiam
chori
Dorota, Moje Wypieki
11.02.2013 16:56 odpowiedz
Mozesz zabarwic piankę, jak najbardziej. Łatwiej ją niz czekoladę.
pozdrawiam!
Gość: Sylwia
07.02.2013 12:49 odpowiedz
Czy do muffinek mogę użyć plain cooking chocolate ?
Dorota, Moje Wypieki
07.02.2013 14:58 odpowiedz
Tak.
Gość: Iza
28.01.2013 21:16 odpowiedz
Wyszły piękne, puszyste bezy. Idealnie się ubiła beza. Następnym razem chcę spróbować dodać do bezy advocatu, lub ewentualnie kawy rozpuszczalnej - taka wersja mniej słodka dla dorosłych. Myślisz że będzie miało to wpływ na sztywność bezy?
Dorota, Moje Wypieki
29.01.2013 12:02 odpowiedz
Bedzie mialo wplyw i to duzy, advokatu bym nie dodawala.
Gość: Ola
25.01.2013 21:44 odpowiedz
mialam na mysli robota kuchennego a dokladnie takiego ( http://www.infoboard.de/typo3temp/fl_realurl_image/bosch-mum-5-styline-kuechenmaschine-mit-den-modellen-52110-52120-54230-und-56340-b8.jpg ) - mam do niego 3 koncowki i uzylam tej pierwszej po lewej ( http://www.redcoon.pl/res/shop/cataloge/product_315/B144230.jpg ) . Ale chyba cos zle zrobilam bo babeczki jak pieknie wygladaly przez pare minut w piekarniku tak potem momentalnie urosly a za chwile opadly cale i wklesly i zostalo tylko ciasto po bokach a w srodku pusto . Nie mam pojecia co zle zrobilam? Moze zle jednak ze uzylam tej koncowki (ale maselko sie pieknie utarlo ) , moze za duzo proszku czy sody dalam? Ale przeciez wszystko jak w przepisie dawalam . Moze Pani mi poradzi i powie gdzie moze lezec blad? Tak sie cieszylam na babeczki ze chyba az za bardzo i nie wyszlo nic :-( . I jeszcze jedno pytanko tak na przyszlosc - czy pani wychodzi z tego ciasta tylko te 12 babeczek? Bo mojego ciasta bylo tyle ze na ok. 2,5 blachy by starczylo .
Pozdrawiam :-)
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2013 18:20 odpowiedz
Do ucierana masla uzylas wlasciwego mieszadla. Przyczyną opadniecia moze byc zbyt dlugie miksowanie podczas mieszania z maka - w przepisie pisze wyraznie, by robi to tylko do polaczenia sie skladnikow, najlepiej szpatulką, nie mikserem.
Wychodzi tyle babeczek, ile w przepisie :).
21.10.2013 14:10 odpowiedz
Ja chyba ten sam błąd zrobiłam... Ciasto przed upieczeniem było obłędnie puszyste. W trakcie pieczenia ładnie urosło, po czym opadło. Babeczki co prawda są pyszne, ale nie nadają się do zdobienia, bo są wklęśnięte i zbyt miękkie. Będę robić jeszcze raz. Pozdrawiam
21.10.2013 17:43 odpowiedz
No i zgadza się. Niepotrzebnie przesiałam mąkę i chwilę zmiksowałam (tą pierwszą dodaną porcje mąki). Robiąc drugim razem nie przesiewałam i nie miksowałam mąki. Babeczek było akurat na 12 foremek (wcześniej na 16). Są nadal puszyste i mięciutkie, ale już nie oklapły :-)
Gość: Ola
25.01.2013 20:18 odpowiedz
witam - to znowu ja ;D - juz sobie poradzilam jesli chodzi o koncowke i robota kuchennego - myslalam ze nie pojdzie tak latwo ale wlasnie maslelko sie ladnie uciera :)
Gość: Ola
25.01.2013 19:38 odpowiedz
Witam
mam pytanie odnosnie ucierania masla . Czy moge to zrobic w maszynie? Jesli tak to jaka koncowke nalezy uzyc?
Bardzo chcialabym zrobic te pysznosci ale nie mam walka do ucierania :-(
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2013 19:55 odpowiedz
Maszynę - masz na mysli mikser? Możesz. Zalezy jaki masz, jak reczny - świderkami jak planetarny - końcówką 'K', ogólnym mieszadłem.
Gość: aniaa
23.01.2013 15:09 odpowiedz
czym mozna zastąpić olej rzepakowy??
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2013 18:04 odpowiedz
Każdym innym olejem, np. słonecznikowym.
wisienka7 profil
19.01.2013 13:44 odpowiedz
Zrobiłam te babeczki dla dzieci na pożegnanie bo zmienialiśmy szkołę, ciasto zrobiłam podwójnie a piankę pojedyńczo i było w sam raz, dorobiłam kwiatki z masy cukrowej i babeczki zrobiły furorę, na pewno jeszcze nie raz wrócę do tego przepisu.
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2013 18:46 odpowiedz
Piękne i słodziutkie! I w końcu udało się zalogować :).
ciasteczkowamania profil
18.01.2013 20:46 odpowiedz
Super babeczki. Robiłam 2 razy. Za pierwszym razem zanim zdążyłam zrobić masę - babeczki były zjedzone. Dziś zrobiłam po raz drugi i do końca. Efekt wyśmienity :) Wprawdzie z podanych proporcji wyszło mi 12 babeczek standardowej formy na muffiny i 16 (!!) babeczek minimuffinów. Masy wyszło obłędnie dużo! 12 minut idealne, masa prawie że dała się kroić nożem ;) i wystarczyło na 12+16 babeczek i jeszcze mnóstwo masy podjadłam podczas nakładania. Jedyne co to nie polecam czekolady mlecznej na polewę. Zrobiłam pół na pół mleczna i gorzka (w sumie 400g), bo mój mąż nie lubi gorzkiej i poprosił o mleczną, hehe kamikadze ;) sa tak obłędnie słodkie z ta polewą, że w przyszłości na pewno dam tylko i wyłącznie gorzką czekoladę.
Gość: Anka
15.01.2013 21:30 odpowiedz
Dzisiaj robiłam te babeczki jednak pianka nie była na tyle sztywna aby dało się ja tak ładnie nałożyć. Zrobiłam dokładnie wedle przepisu, co było nie tak?
Dorota, Moje Wypieki
15.01.2013 23:25 odpowiedz
Źle ubite białka - może zbyt słabo, zbyt krotko?
Gość: Anka
16.01.2013 11:20 odpowiedz
ubijałam dokładnie 12 minut, no ale nic, może następnym razem wyjdzie;)
Elcia profil
05.01.2013 12:19 odpowiedz
Genialne! :D Przymierzałam się do nich od kilku miesięcy z obawy, że nie podołam, ale okazało się, że zrobienie tych babeczek wcale nie jest takie trudne :) Smak i lekkość babeczek są zdecydowanie warte powtórzenia i to nie raz :) Nie miałam termometru, ale ubijając białka 12 minut faktycznie piana zrobiła się idealna. Z 1 porcji wyszło mi w sumie 15 babeczek, ale to raczej kwestia wielkości papilotek. No i polewy czekoladowej zostało mi baaardzo dużo (zrobiłam z 360g).
Próbowałaś może Dorota zrobić tę piankę z użyciem cukru pudru? Wzięłam drobny cukier, ale i tak trochę chrupie między zębami. Ile cukru pudru musiałabym użyć?
A oto moje dzieła :)
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 23:31 odpowiedz
Śiczne :). Możesz użyć cukru pudru, tyle samo.
Elcia profil
06.01.2013 09:51 odpowiedz
Dziękuję - następnym razem tak zrobię. A wyszły takie ładne, bo wzorowane na Twoich :)
Gość: kotekqq
30.12.2012 14:49 odpowiedz
Planuję zrobić na sylwestra :> jak przygotuję, to wstawię zdjęcia :)
ciapciak12 profil
25.12.2012 23:10 odpowiedz
witajcie.
no ja zrobiłam te babeczki na święta i powiem że wyszły genialnie :D jest roboty ale za to ile jedzenia. :D
Gość: Helenka
05.12.2012 19:06 odpowiedz
Chcę je zrobić na święta. Ile dni wytrzymają zrobione?
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2012 19:12 odpowiedz
Nie trzymałabym dłużej niż 3 dni w lodówce.
Gość: Esti
25.11.2012 16:49 odpowiedz
Babeczki wyglądają bardzo smakowicie! Mam pytanie, czy jeśli zamiast czekolady gorzkiej użyję mlecznej wszystko będzie ok?
Dorota, Moje Wypieki
25.11.2012 20:43 odpowiedz
Tak.
Gość: myszaczkunia
21.03.2014 11:25 odpowiedz
a czy zamiast gorzkiej czekolady do ciasta mogę użyć białej, bo niestety mąż jest uczulony na kakao :(
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2014 23:44 odpowiedz
Można, ale babeczki nie będą bardzo smaczne. Może skorzystać z innego przepisu na babeczki - pełno ich na blogu?
Gość: myszaczkunia
22.03.2014 09:48 odpowiedz
tak też myślałam, ale wolałam zapytać :) ja babeczki białe robię z ciasta na ciambelle.
Olka1308 profil
21.11.2012 16:10 odpowiedz
Chcę do środka 'piany' dodać curacao, żeby nabrało błękitnego kolorku. Nic nie zepsuję ?
Dorota, Moje Wypieki
21.11.2012 16:20 odpowiedz
Niestety, nie można..
Można za to dodać odrobinę barwnika.
Olka1308 profil
22.11.2012 19:14 odpowiedz
Ojojoj, a toż to czemu nie ? :< Stoi w szafce i stoi, więc myślałam, że do tego wykorzystam, a barwnika nie dam rady kupić ;(
Gość: Olka.!
22.11.2012 19:43 odpowiedz
A jak już barwnik to w żeglugi, proszku czy płynie?
Dorota, Moje Wypieki
23.11.2012 10:21 odpowiedz
Najlepiej w zelu/pascie.
Gość: babeczkowa maniaczka ;)
02.11.2012 10:57 odpowiedz
witam, wymysliłam sobie, że zrobię na Boże Narodzenie te muffinki jako choinki, więc do masy białkowej dodałabym zielonego barwnika a zamiast gorzkiej czekolady uzyłabym białej jako polewy. dodatkowo udekorowałabym perełkami i gwiazdką z karmelu na czubek. wszystko to tylko jednak teoria, boję się czy ten mój pomysł jest dobry i czy uda mi sie go zrealizować. jak Pani myśli? pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
02.11.2012 11:44 odpowiedz
Pomysł świetny, tylko najpierw trzeba poćwiczyć wykonanie masy piankowej, najlepiej jeszcze przed świętami :).
Nika183 profil
16.09.2012 15:54 odpowiedz
Jak należy przechowywac i ile może postać reszta polewy zanim uzyje jej do czegos innego??
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2012 23:08 odpowiedz
W chłodzie, przez kilka dni, przykryte folią spożywczą.
Gość: Magda
14.09.2012 13:57 odpowiedz
czy śmietana może być 20%?
Dorota, Moje Wypieki
14.09.2012 17:20 odpowiedz
Tak.
Gość: karjaka3
03.09.2012 17:41 odpowiedz
czytając przepis czułam lekki niepokój czy podołam ale jak się okazało zupełnie niepotrzebnie:) bardzo prosty i efektowny przepis, robiłam na kiermasz dla siostry do szkoły... wyprzedane jako pierwsze:D
Nutinka profil
26.08.2012 15:46 odpowiedz
A oto moje . :)
Basis profil
22.08.2012 10:06 odpowiedz
Robiła je już kilka razy i muszę powiedzieć, że są przepyszne. I u mnie w domu cieszą się bardziej popularnością u dorosłych niż u dzieci.
1  2  3




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach