Strona główna O blogu Moje książki Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery
na każdą okazję'

już w sprzedaży!

Notes na własne przepisy!

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 1101

niedziela, 19 kwietnia 2009

Babka piaskowa

Bez babki piaskowej niektórzy nie wyobrażają sobie żadnych świąt, tak bardzo zakorzeniła się ona w polskiej tradycji. To nie jest pierwszy przepis na babkę piaskową, który wypróbowałam. Poprzedni usunęłam z blogu, ponieważ nie był wystarczająco dobry, po drodze było jeszcze kilka innych przepisów.. Tym razem z pomocą przyszedł mi stary notatnik dziadka i pewne reguły: składniki zawsze muszą mieć temperaturę pokojową; mąki dajemy 2 razy tyle, co tłuszczu; mąkę pszenną mieszamy z mąką ziemniaczaną (która decyduje o sypkości ciasta) przynajmniej w proporcji pół na pół - im więcej skrobi tym babka bardziej 'piaskowa'. Pieczenie powinno przebiegać w temperaturze nie wyższej niż 160ºC, w przeciwnym wypadku babka szybko spiecze się od góry, pęknie, a ze środka wypłynie płynna, surowa masa (przez co babka straci na wyglądzie). I to tyle - tym razem musi się udać!

Składniki:

  • 150 g masła lub margaryny do pieczenia
  • 200 g mąki ziemniaczanej
  • 100 g mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 150 g drobnego cukru do wypieków (lub więcej)
  • 1,5 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
  • ekstrakt lub aromat cytrynowy do smaku

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Masło zmiksować z cukrem na najwyższych obrotach miksera na niemal białą, puszystą masę. Białka oddzielić od żółtek. Żółtka pojedynczo wbijać do masy maślanej, cały czas nie przestając miksować (za szybkie dodanie żółtek spowoduje zwarzenie się masy, nie ma to jednak wpływu na efekt końcowy).

Mąki przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy, delikatnie zmiksować na wolnych obrotach lub wymieszać. Dodać ekstrakt z cytryny - wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę - delikatnie wymieszać z ciastem.

Formę keksówkę o dolnych wymiarach 17 x 8 cm natłuścić i oprószyć mąką pszenną. Wypełnić ciastem.

Piec w temperaturze 160ºC przez około 1 h (sprawdzić patyczkiem, babka powinna być całkowicie sucha). Pierwsze 25 minut warto piec w temperaturze niższej, 150ºC.

Smacznego :-).

Babka piaskowa
  Oceń: 
Ocena: 8.7  (liczba głosów: 20)
Zobacz także:
Ciasto z cukinią (zucchini bread)
Ciasto z cukinią (zucchini bread)
Ciasto cytrynowe
Ciasto cytrynowe
Ciasto jagodowe z kokosową kruszonką
Ciasto jagodowe z kokosową kruszonką
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (258)
Andzia01  (zobacz profil)
30.08.2014 11:21 odpowiedz
Babka wygląda pięknie. Nie ma zakalca, ładnie wyrosła. Może nie jesteśmy wielbicielami zwykłych babek ale od czasu do czasu, do herbatki, można poczęstować się:)
aneczka80  (zobacz profil)
17.08.2014 21:32 odpowiedz
WSPANIAŁY przepis. Babka wyszła REWELACYJNA!!!!! Pierwszy raz w życiu wyszła mi taka babka (zawsze wychodziły mi zakalce). Uwielbiam babki i chyba wypróbuje wszystkie, które są na tym blogu. Dziękuję Pani Dorocie za zainspirowanie mnie do pieczenia ciast, zwłaszcza z tej strony, bo za które się nie wezmę to wspaniale wychodzi (a piekę od niedawna).
Gość: Ewa
16.08.2014 16:56 odpowiedz
Bomba!
Gość: Marzena
12.08.2014 19:10 odpowiedz
Babka przepyszna chodz aromat dodałam rumowy bo tylko taki w domu znalazłam i troszke mniej proszku do pieczenia dałam... ale babka wyszła idealnie jak na obrazku:)
Pani Dorotko dziekuję za kolejny udany przepis:)
Gość: Luna
12.08.2014 18:25 odpowiedz
Piekę te babkę po raz drugi. Za pierwszym razem wyszła idealna-w godzinę już jej nie było. Mam nadzieję że teraz również sie uda...trzymajcie kciuki! Wielkie dzięki za przepis Pani Doroto :p
03.07.2014 09:46 odpowiedz
Witam,
Piekłam tą babkę pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni.
Wyszła przepyszna, dzięki za przepis.
Serdecznie polecam.

[IMG]http://i61.tinypic.com/2j299xx.jpg[/IMG]
PS: Nie wiem czy wyświetla się zdjęcie, więc tutaj jest link: http://i61.tinypic.com/2j299xx.jpg
Gość: Annkarin
23.06.2014 21:00 odpowiedz
Dostałam dziś silikonową formę i zrobiłam babkę z tego przepisu. Wyszła przepyszna!! Babkowa poezja:)
Mam pytanie,ponieważ forma jest dużo większa chciałabym następnym razem podwoić wszystkie składniki. Czy czas pieczenia się zwiększy?
Dorota, Moje Wypieki
23.06.2014 21:27 odpowiedz
Może tylko niedużo, np. 10-15 minut. Pieczemy zawsze do suchego patyczka.
Mario666  (zobacz profil)
28.05.2014 08:21 odpowiedz
Babka upieczona-typowy piaskowiec :) Porcja na keksówke-taka w sam raz na dwa ,trzy dni do porannej kawki. Dziekuje za kolejny udany przepis i pozdrawiam :)
Zuzaczek77  (zobacz profil)
03.05.2014 16:59 odpowiedz
Pani Doroto czy babkę należy piec z termo obiegiem czy góra dół
Dorota, Moje Wypieki
04.05.2014 19:22 odpowiedz
Dowolnie.
Camelia1403  (zobacz profil)
20.04.2014 00:16 odpowiedz
Wlasnie upieklam na jutro :) pyszniutka , troszke sie obawialam bo przy wyrabianiu ciasta porobily sie straszne grudki ale efekt koncowy to zrekompensowal :) smacznego
Gość: Kinga
19.04.2014 21:48 odpowiedz
Baba właśnie się piecze... ;/ Piekę w formie z kominem i się zastanawiam czy tak samo długo ją piec... no zobaczymy. Mam nadzieję, że mój debiut będzie udany;]
Gość: ktos
19.04.2014 19:46 odpowiedz
tyle staran I zapomnialam dodac proszku do pieczenia ....aaa...
Gość: AnnMaka
19.04.2014 16:15 odpowiedz
Robilam te babke juz kiedys, ale dzis chce sprobowac w innej formie - w takiej z kominem, mam silikonowa i mam pytanie, czy trzeba cos zmienic w tym przypadku i co zrobic by rowno wyrosla?
Gość: donia
18.04.2014 23:28 odpowiedz
Ja dzisiaj tez zrobiłam tę babkę - ale niestety mocno się przylepiła do foremki i babka wyleciała w częściach. Są jakieś sposoby jak wyjmować babkę?
Gość: a
18.04.2014 16:12 odpowiedz
Czy można masło roztopić w garnku i od razu wlać je do reszty składników?
Gość: ania
18.04.2014 16:10 odpowiedz
Robiłam babkę pierwszy raz w życiu, tak na próbę przed Świętami ;) Wyszła smaczna, jutro zamierzam też ją piec, ale chcę uniknąć paru "minusów" tej babki które być może wynikały z moich błędów. Zastanawiam się czemu tak popękała i była dość sucha (czy to może być sprawa tego, że piekłam ją około 1:15?), dość słabo urosła ? (robiłam ją w niewielkiej, blaszanej formie do babek) Czy można dodać z 2,3 łyżki oleju? Ile należy dodać aromatu by była lekko cytrynowa? Po pieczeniu stała dość długo w piekarniku by nie opadła, po ostygnięciu polałam ją lukrem cytrynowym i wstawiłam do lodówki (może stąd zrobiła się taka twarda skorupa?) Proszę Panią o odpowiedź, z góry dziękuję :)
MałgosiaK  (zobacz profil)
14.04.2014 21:31 odpowiedz
Wreszcie postanowiłam spełnić prośbę Niemęża o piaskowy wypiek. Wzbraniałam się długo, bo jak tu upiec coś, czego nie lubię jeść? Podczas produkcji zapowiedziałam zbliżającą się nieuchronnie klęskę w postaci zakalca-giganta, bo jak może coś z tego wyjść, skoro ciasto tak gęste, że trudno je wymieszać, a po dodaniu piany wszystko oklapło? A jednak! Da się! Niemąż zadowolony, ja też (mogę upiec wszystko, nawet jeśli nie lubię).
Gość: AgaD
13.04.2014 17:03 odpowiedz
Witam, piekę babkę piaskową, jak mi wyjdzie to będę piać hymny pochwalne na cześć autorki tej strony.
Tyle przepisów szukałam i wypróbowałam całe moje nie za krótkie, ale i nie za długie życie, a tu rozwiązanie na każdą zachciankę...... I WYCHODZI, co dziwne. Po pierwszych kilku przepisać myślałam, że to fart, ale dzisiaj jak mi babka wyjdzie, to już z prawdopodobieństwa wychodzi że to CUDOWNA STRONA. Ale jeszcze 45 minut poczekam, bo może odszczekam te pochwały (zobaczę, ale raczej wątpię...)
Gość: AgaD
07.05.2014 23:59 odpowiedz
Wyszła ekstra, robiłam 2 razy. Za drugim razem strona była chwilowo niedostępna i ..... nie zmieniajcie proporcji mąki pszennej do ziemniaczanej, ta jest lepsza :)
Makowapanna  (zobacz profil)
05.04.2014 20:01 odpowiedz
Piekłam babkę pierwszy raz.. Konsystencja po dodaniu mąki była tak gęsta, że obawiałam się czy w ogóle coś z tego wyjdzie. Jednak po dodaniu białek wszystko się wyrównało i dało radę mieszać. Natomiast po upieczeniu zobaczyłam, że cała góra babki pękła i ogólnie zrobiła się skorupa... czekałam aż przestygnie żeby rozciąć i zobaczyć czy się udało. Po spróbowaniu okazało się, że wyszła mi typowa babka piaskowa do herbaty czy kawy:))
Następnym razem dodam większe jajka oraz sok z cytryny i myślę, że konsystencja przy mieszaniu będzie lepsza.
Polecam!
30.03.2014 17:17 odpowiedz
Dziewczęta i chłopcy;)pierwszy raz piekłam babkę z tego przepisu,postanowiłam również utrzeć jajka w całości z cukrem,ponieważ wymyśliłam że będzie smakowała na pomarańczowo;)pod koniec miksowania dodałam skórkę startą z pomarańczy,sok z połówki i łyżeczkę extraktu pomarańczowego.Wszystko było super gdy podczas mieszania mąki i ubitych jaj oprzytomniałam że oto zapomniało mi się o maśle,szybciutko roztopiłam,dodałam,wymieszałam i ciach do formy.Wyszła obłędna!Rozpływa się w ustach,idealnie sypka,puszysta i pachnąca pomarańczą;)Moja dziatwa również zachwycona;)
30.03.2014 20:20 odpowiedz
Już sam opis pysznie brzmi ;) Wygląd równie kuszący :)
30.03.2014 23:02 odpowiedz
Dziękuję Piotrula,nie został nawet okruszek;)
Gość: czuk
14.03.2014 12:24 odpowiedz
Czy dodanie zamiast ekstraktu soku z połowy cytryny i startej skórki będzie miało wypływ na smak ciasta [np. zrobi się gorzkie etc.], czy można używać ich zamiennie? Dziękuję!
Gość: Ola
10.03.2014 19:09 odpowiedz
Chciałabym się zapytać czy lepiej upieczoną babkę posypać cukrem pudrem czy polać lukrem?? :)
Gość: Ola
10.03.2014 20:36 odpowiedz
Pani Doroto, babka mi się piecze więc prosze o odpowiedź! :))
Dorota, Moje Wypieki
11.03.2014 20:29 odpowiedz
Jak wolisz :).
doti215  (zobacz profil)
02.03.2014 16:28 odpowiedz
Proste i pyszne. Trafia do ulubionych :)
Gość: Amygdalum
26.02.2014 17:11 odpowiedz
Dziewczyny ja dobrze zmieszalam wszystkie mokre skladniki razem (nie ubijalam jajek bo ktos juz tu pisal ze tez nie ubijal) a potem dodalam maki i delikatnie wymieszlam calosc. Jest gesta ale wyszla super, jeszcze takiego smaku nie probowalam w zyciu : ) Wszystko wyszlo bez zakalca (tez myslalam ze bedzie) tylko pamietac ze skladniki w temperaturze pokojowej jak Dorota pisze. I ja wlazylam do gazowego piekarnika bez termoobiegu na pierwsze pol godziny 150 stopni a drugie pol godziny na 160 stopni. Polce lizac! Gratuluje przepisu : )
Gość: marcinika
21.02.2014 15:06 odpowiedz
Proste a takie genialne w smaku...
Gość: vi
14.02.2014 12:43 odpowiedz
Witam! jaki program piekarnika najlepiej wykorzystać dla wypiekania babek? Góra-dół, termoobieg czy jakiś inny?
Dorota, Moje Wypieki
14.02.2014 12:44 odpowiedz
Najlepiej nie używać termoobiegu.
quenya_21  (zobacz profil)
16.01.2014 17:49 odpowiedz
Przeraziła mnie trochę konsystencja - jak na mój gust ciasto wyszło stanowczo za gęste. Już prawie wylądowało w koszu. Dobrze, że piekarnik był już nagrzany, bo ciasto nie było niewypałem. Babka pyszna, taka na szybko z produktów, które każdy w domu ma i taka piaskowa, że bez kawki ani rusz :)
magda3417  (zobacz profil)
13.01.2014 07:29 odpowiedz
kolejny wspaniały przepis, babka pyszna, dziękuję i pozdrawiam:)
20.10.2013 13:10 odpowiedz
Babka pyszna. Ale czy nie można po prostu ubić CAŁYCH jaj z cukrem i masłem, a potem dodać mąkę? Ciasto przed dodaniem piany jest potwornie gęste, miesza się ciężko, piana traci przy tym sporo ze swojej puszystości. Więc zastanawiam się nad sensem jej ubijania oddzielnie.
20.10.2013 14:04 odpowiedz
Ja zwykle robię tak że ubijam pianę najpierw, potem dodaje mąkę do jajek i po dokładnym wymieszaniu od razu pianę z białek, ciasto z mąką dosłownie z każdą minutą gęstnieje więc dobrze jest jak najszybciej wymieszać je z pianą, czasem jeszcze dodaję do ciasta z mąką niewielką cześć piany ok. 1/4 i dokładnie acz delikatnie mieszam wtedy ciasto wyraźnie się rozrzedza i potem straty w pianie są mniejsze, kiedy dodam resztę.
Nie wiem co inni doradzą, ale u mnie się to sprawdza:)
pzdr
aga
Gość: meggggg
17.10.2013 16:26 odpowiedz
Czy z Pani przepisu mogłabym zrobić babkę marmurkową? Nieco inną, nie chcę dodawać kakao ani czekolady, ale czy mogłabym połowe ciasta wymieszać z nutellą?? Czy w ogóle wtedy mi ta babka wyjdzie? Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2013 19:13 odpowiedz
Z nutellą nie, jest zbyt ciężka, to wlaściwie masło. Musiałabyś oddzielnie zrobić dwa ciasta: jedno z masłem, a drugie z nutellą zamiast masła i wtedy połączyć oba.
Gość: meggggg
18.10.2013 13:00 odpowiedz
Rozumiem, że mam trzymać się przepisu i zamiast masła użyć nutelli? Czy wmieszać ją w ciasto na koniec?
Dorota, Moje Wypieki
18.10.2013 13:03 odpowiedz
Dokładnie, zamiast masła, nie na koncu.
Gość: meggggg
18.10.2013 13:17 odpowiedz
Dziękuję pięknie :)
Gość: meggggg
19.10.2013 11:51
Jeszcze jedno małe pytanko Pani Dorotko. Czy dodając nutellę będzie pasował wtedy do babki aromat cytrynowy? Czy może powinnam zamienić go na inny np. waniliowy?
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2013 22:21
Wymieniłabym na waniliowy, masz rację :).
anius698  (zobacz profil)
21.09.2013 13:19 odpowiedz
Pyszna wielkanocna babka z piaskiem :D
strange_kind  (zobacz profil)
19.09.2013 09:12 odpowiedz
To ciasto to doskonała odpowiedź na dziecka prośbę o 'coś na słodko':)
Wszyskie składniki zazwyczaj są w domu, a roboty przy nim tyle co nic. Część mąki ziemniaczanej zastąpiłam budyniem b/c o smaku waniliowym. Wierzch wymazałam cytrynowym lukrem, pyszne było:)
Gość: Anna
17.09.2013 23:04 odpowiedz
Pani Dorotko, dziekuje za przepis. Pierwszy raz w zyciu odwazylam sie upiec babke piaskowa i ...ciasto ladnie sie upieklo. Dzieki przepisowi z Pani strony :) Jest takie jak piekla kiedys moja babcia. Dziekuje rowniez za wskazowke, ze wszystkie skladniki maja byc w temp.pok. Dzieki Pani odkrylam, dlaczego tyle fajnych ciast z przepisow sasiadek tylko mi ''nie wychodzily''. Najlepsza strona o wypiekach. Buziaki :))
Bożena-Iwiny  (zobacz profil)
16.09.2013 02:06 odpowiedz
Przepyszna babka,robiła ją często moja mama,niestety mnie się nie udaje-najczęściej upada.Dokładnie staram się trzymać przepisu,a jednak nie wychodzi.Zachodzę w głowę,gdzie tkwi przyczyna?
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2013 14:01 odpowiedz
Przypuszczalnie, zbyt długo jest miksowane ciasto. Zbyt mocno się napowietrza, potem w piekarniku drastycznie opada. Ciasta ucierane mieszamy z mąką, w ostatnim etapie, tylko do wymieszania się składników, nie dłużej.
Gość: qurka
05.08.2013 15:43 odpowiedz
piec w nagrzanym piekarniku?
05.08.2013 18:32 odpowiedz
zawsze, chyba ze jest napisane wyraźnie inaczej;)
paulina_96  (zobacz profil)
05.08.2013 19:41 odpowiedz
Jeśli w przepisie nie jest podane inaczej, to zawsze wstawia się do nagrzanego :)
Gość: kola
02.11.2013 10:41 odpowiedz
lol, nie, w zimnym xDD
Miss.Cookie. W  (zobacz profil)
03.11.2013 09:05 odpowiedz
Wbrew pozorom, to nie jest takie oczywiste, kola...
Gość: Sister
15.06.2013 22:13 odpowiedz
Kolejny przepis i kolejny sukces Babka wyszła super
Gość: natalka
07.06.2013 12:58 odpowiedz
co mozna dodac zamiast maki ziemniaczanej? mam tylko jeden budyn waniliowy... prosze o pomoc
Dorota, Moje Wypieki
07.06.2013 13:06 odpowiedz
Moze byc budyn, ale bedzie to za malo, budyn wazy okolo 40 g tylko. Jesli budyn jest z cukrem, nalezy zmniejszyc ilosc cukru w przepisie.
08.04.2013 18:12 odpowiedz
No to upiekłam na Święta. Moja pierwsza w życiu babka. Tak jak piszecie w komentarzach, bardzo gęste ciasto przypominające kruszonkę, ale po dodaniu białek zrobiło się nieco rzadsze. Ale nic ie zmieniałam w przepisie, tak jak niektórzy, bo i po co? Zaufałam autorce. Babka wyrosła pięknie, pękła mi z wierzchu i miała nieco twardawą powierzchnię, ciężko mi było nóż wbić :D. Może piekarnik był za ciepły, nie wiem. Ale była bardzo piaskowa i chyba taka jak być powinna. Ciężko ocenić, bo nie mam z czym porównać. Miałam pstryknąć fotkę ale zapomniałam ;)
02.04.2013 09:20 odpowiedz
Efekt końcowy bardzo dobry, ale że tak powiem, ciasto trudne w obsłudze. Bardzo gęste, mikser ledwie chodził, niełatwo potem to wymieszać z pianą z białek. Wolę jednak przyrządzać ciasta rzadsze, bardziej lejące się - nawet kosztem nieco mniejszej "piaskowosci".
30.03.2013 22:37 odpowiedz
Nie miałyśmy pomysłu z mamą co by tu jeszcze zrobić na jutro i męczyłam mamę "Zróbmy jeszcze jakąś jasną babkę od pani Doroty"
"No nie wiem, no nie wiem..." - powiedziała mama.
Ja wiedziałam i zrobiłam i jak zwykle się nie zawiodłam :)

Zdrowych, Spokojnych i Pysznych Świąt :)
Gość: Klaudynka
30.03.2013 20:18 odpowiedz
a oto i moje babki [IMG]http://i46.tinypic.com/v6oqwj.jpg[/IMG]
Gość: Klaudynka
30.03.2013 18:55 odpowiedz
świetny przepis a babka przepyszna ja zastąpiłam ekstrakt cytrynowy ekstraktem waniliowym
Gość: Betty
30.03.2013 16:12 odpowiedz
Hey dziekuje za przepis wyszla nam fajna babka, napisalam nam bo faktycznie moja corka robila te babeczke (wyglada apetycznie bardzo)jeszcze nie próbowalysmy (bo na jutro)co prawda dziecko zle odczytalo i dalo jedynie 1 lyzeczke proszku do pieczenia i nie jest zbyt wysoka, ale reszta o kay!Polecam
Gość: nelke
30.03.2013 15:28 odpowiedz
Wychodzi cudnie :) Wesołego Alleluja Doroto :)http://static0.blip.pl/user_generated/update_pictures/3045545_inmsg.jpg
Gość: Dorota
29.03.2013 19:37 odpowiedz
Fajny przepis na babeczkę, wykorzystałam do zrobienia wielkanocnego baranka. 1/3 całego ciasta, które jest podane w przepisie. Zdjęcie baranka na moim blogu :) Dziękuję za przepis.
29.03.2013 15:52 odpowiedz
Witam!
Mam pytanie do Pani Dorotki, albo kogokolwiek innego kto wie/robil ...
Czy mozna ta babke zrobic marmurkowa?
A jesli tak, to jak, z kakaem czy roztopiona czekolada?
Dodam jeszcze, ze zamierzam robic z podwojnej porcji w silikonowej formie-rozy z Lidla
Z gory dziekuje za pomoc!
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2013 22:07 odpowiedz
Tak, mozna. Z kakao dodanym do jednej polowy ciasta zamiast czesci maki ziemniaczanej. 
30.03.2013 10:35 odpowiedz
Dziekuje za szybka odpowiedz!
Zycze pogodnych Swiat :D
Gość: Zuza
29.03.2013 11:39 odpowiedz
Dziękuję :)
Gość: Zuza
29.03.2013 10:53 odpowiedz
Myśli Pani że mogłabym z tego przepisu zrobić babeczki marmurkowe?
Pozdrawiam i życzę spokojnych Świąt!
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2013 10:55 odpowiedz
Tak.
pozdrawiam :)
28.03.2013 21:33 odpowiedz
babeczki wyszły fantastyczne :*
28.03.2013 18:44 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź, będą babeczki do święconki :) Wesołych Świąt życzę Pani Doroto! Dzięki Pani od roku serwuję ciasta całej bliższej i dalszej rodzinie i są zachwyceni (wcześniej byłam antyciastowa :)) Pozdrawiam ciepło.
28.03.2013 18:34 odpowiedz
czy można upiec tą babke w formie do mufinek?
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 18:37 odpowiedz
Tak.
Gość: Taska
28.03.2013 12:01 odpowiedz
czy mozna upiec ta babke na samych bialkach ? czy kompletnie nic z tego nie wyjdzie ? albo chociaz jedno jajko a reszte bialek ?
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 12:16 odpowiedz
Nie, niestety.
Gość: magda
28.03.2013 10:48 odpowiedz
super przepis, a czy można dodać do niego pokruszona czekoladę i orzechy coś na wzór straciatelli? pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 11:06 odpowiedz
Pewnie :).
Gość: magda
29.03.2013 17:59 odpowiedz
dziękuję, piekłam już tą babeczkę z kawałkami ugotowanego budyniu i wyszła ok tylko że budyń opadł troche na dno...ale cóż mąką go raczej nie podsypię;) pozdrawiam i smacznego jajeczka
cynamoniasta  (zobacz profil)
27.03.2013 12:25 odpowiedz
Wyszło świetnie, chociaż jak miałam pomieszać to strasznie gęste ciasto z pianą z białek to zwątpiłam, ale jednak się udało ;)
Zrobione dwie porcje, jedna pójdzie na cakepopsy :)
Gość: nelke
25.03.2013 12:02 odpowiedz
Jest PRZEPYSZNA!!! Nic nie zmieniałam, zapomniałam tylko dodać ekstraktu cytrynowego. Ciasto jest gęste, ale komu to przeszkadza, skoro wychodzi SUPER :)
Gość: Estrellita
16.03.2013 19:16 odpowiedz
Rewelacyjna! Podwoiłam ilość składników i dodałam skórkę z dwóch cytryn oraz sok. Białek nie ubijałam na sztywno, może dlatego ciasto nie było takie gęste. Jest przepyszna!
Gość: Maryla
10.03.2013 12:48 odpowiedz
Coś nie tak z tym przepisem. Wyszło mi zbyt gęste ciasto więc dodałam mleka, zabrakło mąki ziemniaczanej ,zastąpiłam budyniem. W końcu włożyłam ciasto do zbyt małego piekarnika (w Aglii są dwa- większy na ciasta a mniejszy na pieczeń) no i wyszedł mi zakalec :(
Gość: nelke
25.03.2013 12:19 odpowiedz
Przepis jest dobry, a ciasto wychodzi jest gęste. Nie wyszło, bo go zmieniłaś ;)
Gość: dmilith
08.03.2013 17:15 odpowiedz
Właśnie się piecze, to jedna z pierwszych babek jakie zrobiłem. Ciasto było bardzo gęste, więc dodałem 2 łyżki śmietany 18% ;] Zobaczymy czy był to dobry pomysł ;]
Gość: ciemnamasa
08.03.2013 12:28 odpowiedz
Jak pieszesz - bo ja dopiero się uczę, więc ciemna masa ze mnie - z termoobiegiem czy bez?
Dorota, Moje Wypieki
08.03.2013 12:32 odpowiedz
Jak wolisz. Jesli mialabym taki wybor, pieklabym bez termoobiegu.
Korowiow69  (zobacz profil)
26.02.2013 09:56 odpowiedz
Babka pycha :)
ale faktycznie ciasto bardzo geste że mikser ledwo chodzi więc dodałem troszkę szkockie whisky i wyszło malinowo ;)
Racuch76  (zobacz profil)
18.02.2013 12:39 odpowiedz
zrobiłam w weekend. Dokładnie trzymając się przepisu. Wyszła tak pyszna, że zniknęła w ciągu paru godzin. Idealna!
Gość: malam95
03.02.2013 15:00 odpowiedz
Pychota! Delikatna i taka krucha :)
Idealna !
Gość: kasia
18.01.2013 11:39 odpowiedz
Jak długo może leżakować upieczona babka piaskowa?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2013 12:10 odpowiedz
Maksymalnie do 5 dni, owinięta w folię spożywczą.
karolina.si  (zobacz profil)
29.12.2012 00:24 odpowiedz
10/10

Dzisiaj zrobilam po raz pierwszy, robiac ciasto bylam przerazona konsystencja ciasta- bylo tak zbite jak kruszonka ale uwaga, wyszlo rewelacyjnie! Bardzo lekkie, pieknie wyrosniete, piaskowe to malo powiedziane :) Super, dzieki za przepis
strange_kind  (zobacz profil)
13.11.2012 13:33 odpowiedz
Skusiłam się i ja:-)
Podobnie jak autorka zrobiłam w formie do keksu, ale następnym razem wykorzystam foremkę do muffinek.
Aha, zamiast aromatu dałam skorkę z cytryny, a po upieczeniu pomazałam cytrynowym lukrem.
Dla mnie bomba, 10/10 :-)
Mała cukierniczka  (zobacz profil)
27.10.2012 09:43 odpowiedz
Czym można zastąpić ekstrakt cytrynowy?
Dorota, Moje Wypieki
27.10.2012 22:21 odpowiedz
Innym ulubionym aromatem lub ekstraktem.
Gość: Ewa
29.08.2012 18:36 odpowiedz
Pyszna, mega piaskowa. Wspaniały, szczegółowy przepis. Zero zakalca. Masło musi mieć temperaturę pokojową i trzeba długooo ubijać, do białości, i nie będzie zakalca.
Gość: Paula
21.08.2012 15:09 odpowiedz
Właśnie siedzi w piekarniku, już nie mogę się doczekać :)
14.08.2012 12:28 odpowiedz
Przepis super- genialnie sprawdził się przy blaszce owieczce. Po niecałych 40 minutach babka była gotowa.
Babek owieczek powstało 8 sztuk.
Dorota, Moje Wypieki
14.08.2012 12:50 odpowiedz
Słodkie są, piękne!
strange_kind  (zobacz profil)
14.01.2013 15:04 odpowiedz
Słodka, piaskowa owieczka, to dopiero GMO! ;D
Cudna jest:)
Gość: KINIA
07.07.2012 15:47 odpowiedz
Pierszy raz w zyciu wyszła mi babka.Piekłam z 10 razy,rozne,zawsze zakalec;(
Ta wyszła ;) Moze temperatura ma cos tu do rzeczy,piekłam tak w 180,dzis przepisowo,jak bylo podane 160.
Dorota, Moje Wypieki
01.06.2012 08:22 odpowiedz
Nie, nie musisz.
Gość: Marta
31.05.2012 19:09 odpowiedz
Jeśli chciałabym dodać do ciasta skórkę z cytryny i sok, nie muszę zmieniać proporcji składników? Chciałabym upiec typową babkę cytrynową
Gość: pimpussadelko
31.05.2012 07:59 odpowiedz
wczoraj upiekłam tą babkę. bardzo szybko się robi. piekłam w foremce z kominem, i miałam niestety trochę zbyt mała porcję ciasta jak na taką formę, ale i tak wyszła pyszna. piekłam ciut krócej. ciasto przed upieczeniem było dość gęste, ale raczej lejące niż gliniaste. babka pyszna- klasyczna, piaskowa. dodałam skórkę z cytryny.

bardzo dobry przepis.
Gość: Ania_1703
08.04.2012 19:18 odpowiedz
Babka w smaku jest pyszna, idealnie "piaskowa", tylko nie wyrosła i jak powinna i cała popękała:/ Nie wiem czego to wina, bo robiłam wszystko dokładnie tak jak w przepisie. Musiałam cały spód wykroić, żeby równo stała na talerzu:P Czy babkę lepiej piec z termoobiegiem, czy grzanie góra dół? Być może sfatygowany wygląd babki wynikał z pieczenia w termoobiegu...
Gość: Doti
28.03.2013 12:33 odpowiedz
W przepisie jest informacja że w zbyt wysokiej temp. ciasto popęka. Jeśli pieczesz z termoobiegiem to trzeba dać mniejszą temperaturę. Mój piekarnik jest tak dziwny że ja pewnie ustawię go na jakieś 140*C na początek, bo zwykle piekę w 150 nawet jak w przepisie jest 170 i czas pieczenia mam o wiele krótszy niż w przepisach :)
Gość: Weronika
07.04.2012 13:56 odpowiedz
wczoraj piekłam babkę, z początku myślalałam kurde znów mi coś nie wyjdzie, bo i ciasto było zbyt gęste a to potem obawiałam się że nie wyrośnie, jednak dziś nie wytrzymałam i spróbowałam - babka wyszła rewelacyjna ;)
Gość: mz-28
06.04.2012 14:49 odpowiedz
Babka właśnie się piecze na święta. Zrobiłam dokładnie jak w przepisie tylko z 1,5 proporcji. Ciasto jest tak strasznie gęste, że przypomina świeżo gotowane tłuczone ziemniaki. Byłam strasznie zdziwiona tą gęstością. Zgodnie z przepisem mąki ziemniaczanej jest dwa razy więcej niż pszennej. Pomocy! Czy to ma być tak gęste?! Wydaje mi się, że ciasto powinno być lejące a tu taka niemiła niespodzianka.
25.03.2012 17:34 odpowiedz
Dobrze, sprawdzałam kilka razy. Z komentarzy wynika, że kilku osobom też wyszło takie gęste ciasto. Po upieczeniu sama mąka. Niestety
Dorota, Moje Wypieki
25.03.2012 16:34 odpowiedz
Przepis jest dobry. Może źle odmierzyłaś składniki?
24.03.2012 22:31 odpowiedz
Jeśli komukolwiek wyszło cokolwiek z tego przepisu to jestem w ciężkim szoku. Ciasto wyszło mi tak gęste, że mikser na maksymalnych obrotach nie dawał rady. Piany nie dało się wmieszać, musiałam zrobić to mikserem. Zdecydowanie za dużo mąki. Ale upiekłam. W smaku ujdzie, ale konsystencja... Twardy i suchy gniot. Przepraszam Dorotko, ale to była totalna katastrofa, nigdy nie widziałam takiego ciasta!
Gość: fleur00
19.03.2012 16:36 odpowiedz
Witam,
pięknie dziękuję za przepis. Upiekłam już pięć babek w przeciągu...dwóch tygodni.
Za każdym razem wychodziła idealna. Przepyszna! ;)

Pozdrowienia z Białegostoku.
Gość:
28.02.2012 18:37 odpowiedz
12 pysznych babek z piasku :)))

Dziękuję za przepis :)
Gość: mangoska
28.02.2012 14:13 odpowiedz
Dziękuję za szybką odpowiedź, też myślałam że mąka ziemniaczana i skrobia to to samo, ale wolałam się upewnić:)
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2012 13:04 odpowiedz
Mąka ziemniaczana i skrobia - to jest to samo. pozdrawiam!
Gość: mangoska
28.02.2012 12:16 odpowiedz
Witam serdecznie,
z Pani przepisów korzystam od 2 miesięcy i muszę baaardzo podziękować. Co tydzień coś upiekę dla moich 2 chłopaków (mąż i 2-letni synek) i jak na razie wszystko mi wychodzi:) Tylko dodam, że nie porywam się na trudne przepisy, tylko wybieram te, które według mnie są proste:) Mogłaby nawet powstać taka zakładka na Pani blogu pt. : PROSTE z prostymi przepisami, które na pewno wszystkim się upieką:)

W ten weekend zamierzam upiec babkę piaskową- moją i mojego lubego ulubioną. Kiedyś próbowałam (ale nie z Pani blogu) ale nie za każdym razem mi wychodziła i się niestety do niej zraziłam.
Mam pytanie, czy zamiast mąki ziemniaczanej może być skrobia ziemniaczana?

Bardzo proszę o odpowiedź.

P.S. Czy Pani codziennie coś piecze, dla mnie to niesamowite, codziennie na fb widzę, że dodała Pani przepis:)

Jeszcze raz dziękujemy za udostępnianie przepisów.

Pozdrawiamy z Wrocławia
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2012 09:33 odpowiedz
Zawsze :)
Gość: Marta
17.01.2012 22:33 odpowiedz
A wkładać do nagrzanego piekarnika? Bo jakoś nie doczytałam....
14.01.2012 15:10 odpowiedz
babeczka wyszła super: nie za ciężka, akurat sypka...pycha :) myslałam, że już nic z tego nie będzie bo mój synus koniecznie chciał pomagać a ma dopiero 1,5 roczku :) i musiałam często przerywać miksowanie... ale się udało :)
Gość: megabasia
26.12.2011 21:05 odpowiedz
Babkę zrobiłam, zresztą pierwszą w swoim życiu. Wyszła o dziwo (bo kucharz ze mnie marny), choć nie wiedzieć czemu nie byłam w stanie dodać całości mąki - dodałam tak 2/3 (dorzucałam stopniowo), po czym mikser nie wyrobił, a ręcznie też już konsystencja nie do mieszania się zrobiła.... Ale babka ze stołu znikła :) Może jak dam jeszcze jedno jajko, będzie ok? Spróbuję może za tydzień jeszcze raz.
Gość: whiskit
15.10.2011 17:56 odpowiedz
ha, wyszło :) ale co? 6 doskonałych babeczek :) z polowy przepisu, 5:5 lyzek mąk + zapomnialam dodac zoltek przed makami wiec wmiksowalam na koncu, do 30 minut pieczenia i super efekt :)
Gość: LIDA
07.10.2011 20:48 odpowiedz
Hej. Czy ktoś może zna przyczynę odklejania się skórki górnej od reszty babki ?
Gość: Naska75
29.09.2011 13:33 odpowiedz
Witaj Dorotko,
znalazłam Twój blog zupełnie przypadkowo i nie mogę się nim nacieszyć, samo czytanie i oglądanie jest frajdą, ale pieczenie... no cóż powiem tylko, że zdjęłaś ze mnie klątwę ciasta piaskowego! Na moje nieszczęście ulubionego ciasto mojego męża:) No więc upiekłam babkę z Twojego przepisu i wyszła IDEALNA! Mój, pełen zachwytu mąż powiedział, że smakuje jak u mamy - a to najwyższa forma komplementu:) Masz tu tyle cudnych przepisów, że ... zmotywowałaś mnie do zakupu nowego miksera i już planuję kolejne wypieki.
Gość: dominika
31.08.2011 10:08 odpowiedz
dzien dobry
pozwoliłam sobie lekko zmodyfikować proporcje mąki -ziemniaczana-230 i 70 pszenna, czy to może mieć wpływ na gęstość ciasta?
wyszło bardzo gęste, musiałam przekładać łyżką nie dało się przelać a ponieważ jest to dość upierdliwe proszę o radę czym mogę ciasto trochę rozluźnić: dołożyć 1 jajko więcej? dolać trochę wody?
babka w smaku jest właśnie taka o jaką mi chodziło, wcześniej wypróbowałam 3 inne przepisy i to nie było to
pozdrawiam
Gość: Desperate
23.08.2011 08:08 odpowiedz
Ciasto wyszło gęste, ale po upieczeniu wszystko było ok. ; ) Jestem zadowolona. Jest naprawdę smaczna. Ale najlepiej smakuje z kawą lub herbatą.
Gość: Agata
12.08.2011 10:43 odpowiedz
Ciasto wyszło baaaardzo gęste, stwierdziłam, ze wyjdziew zakalec, więc wiele nie ryzykując dodałam sok z jednej cytryny. Wyszła super:)
Gość: panna a
25.07.2011 19:05 odpowiedz
Juz sie upieklo. Zakalca brak, ciasto pyszne troszke kruche jak na piaskowca przystalo. Do herbatki pychotka.
Gość: panna a
25.07.2011 17:00 odpowiedz
Jesli chodzi o problem kopiowania zdjec to najlepszym sposobem sa znaki wodne, najlepiej z adresem strony na calosci zdjecia. Proste w wykonaniu i mozna takie robic hurtowo.
A w kwestii babki to wlasnie dogrzewa sie w piekarniczku i pieknie pachnie mmm...
26.05.2011 14:33 odpowiedz
Zrobiłam - moja pierwsza babka piaskowa w życiu :). Wyszła smaczna i bez zakalca, choć mam wrażenie, że mało "piaskowa" właśnie - była delikatna i łatwo się kruszyła, ale konsystencja ciasta była trochę jak biszkoptu (choć nie całkiem taka) - więc wyszła taka leciutka babka piaskowa :).
Dodałam skórkę cytrynową i ok. łyżkę soku z cytryny oraz aromat waniliowy.
Następnym razem spróbuję jeszcze tej na samej mące ziemniaczanej.
Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
18.05.2011 08:23 odpowiedz
W ciastach kruchych na pewno, w babkach - nie wiem, niestety.
Gość: gagatek
17.05.2011 13:01 odpowiedz
można zmienić mąkę ziemniaczaną na ryżową?
Gość: Olka SK
05.05.2011 18:14 odpowiedz
Zrobiłam tę babkę na święta, zamieniłam tylko proporcje mąki pszennej i ziemniaczanej. Wyszło bardzo smacznie! Dziękuję za przepis i dokładny opis przygotowania ciasta. Pozdrawiam serdecznie :)
04.05.2011 14:49 odpowiedz
Upiekłam ją na Wielkannoc - jak dla mnie bardzo różniła się od tej dotychczas pieczonej przez moją mamę. Okazało się że mama daje bardzo dużo mąki pszennej i zaledwie parę łyżek ziemniaczanej. Z podanych tu proporcji jest zbyt krusząca się, szkoda okruszków na talerzach ponieważ smakuje i pachnie wybornie, zwłaszcza polana kajmakiem :)
24.04.2011 12:25 odpowiedz
robiłam z podwojonych porcji, tylko że odjęłam 100 g mąki ziemniaczanej i dodałam 100 g maki pszennej-wyszło wyśmienite! :D
24.04.2011 12:24 odpowiedz
wspaniały przepis! na pewno jeszcze zrobię tę babkę. lepsza od kupnej.:) dziękuję za przypomnienie tego wspaniałego smaku!
Gość: Ola
24.04.2011 11:56 odpowiedz
robiłam na świeta i wyszla super ;)
Gość: Żabka
20.04.2011 19:35 odpowiedz
Gdybyś miała czas, odpisz mi proszę jak najszybciej, bo zamierzam tę babę upiec na święta. Niestety jestem laikiem w kuchni więc, chciałam się spytać: Nie orientujesz się ile trwało by pieczenie takiej baby w formie o średnicy 21 cm?
Gość: go
16.04.2011 21:22 odpowiedz
Dorotus, mój komentarz odnosił się do baby bezglutenowej puszystej, proszę o korektę lokalizacji.
go
Gość: go
16.04.2011 21:20 odpowiedz
Upiekłam dziś, wyszła wspaniała, bez śladu zakalca. Trzymałam w piecu nieco dłużej, jednak w temp 150-160 stopni - zgodnie z zaleceniem.
Polecam, sama z pewnością wrócę do przepisu.
Gość: redvogel
15.04.2011 07:30 odpowiedz
Najlepsza babka piaskowa jaką upiekłam :) Mąż w siódmym niebie. Dziękuję Ci za ten i inne rewelacyjne przepisy.
Gość: viola
05.04.2011 20:36 odpowiedz
Hejka. Dziadek do mnie przemawia. Biore ta babke do swioch przepisow, upieke na swieta. Cos mi mowi, ze to jest to !
Pozdrawiam.
Gość: krysia
27.03.2011 09:18 odpowiedz
Właśnie się zajadam drugą połową bo wczoraj zjadłam połowę jeszcze ciepłą Wyszła super jak wszystkie ciasta z twoich przepisów Dorotko
Dziękuje za cały twój blog jest dla mnie inspiracją
Gość: ewka
21.03.2011 09:31 odpowiedz
potwierdzam ta babka jest wspaniała!!!
Gość: redvogel
20.03.2011 23:05 odpowiedz
Babka wyszła wspaniała! Gratuluję przepisu :)
Gość: dunkens
11.03.2011 11:54 odpowiedz
świetny pyszny przepis :)
Dorota, Moje Wypieki
05.03.2011 17:27 odpowiedz
Tak.
Gość: Moly Poly
05.03.2011 11:33 odpowiedz
można dodać trochę soku z cytryny ? zamiast ekstraktu ?
Gość: wiks
20.02.2011 11:51 odpowiedz
A, i ciasto po dodaniu mąki rzeczywiście było gęste. Jednak gdy dodałam odrobiny soku z cytryny, a później wymieszałam z białkami było OK.
Gość: wiks
20.02.2011 11:49 odpowiedz
Babka wyszła piękna, żółciutka i piaskowa. Pyszna! Może troszeczkę było czuć proszek do pieczenia, ale cóż - mnam bardzo wyczulony smak. ;)
Co prawda nie był to jeszcze taki piasek, o jaki mi chodziło, ale z pewnością na Wielkanoc zagości na mym stole - tym razem w wersji marmurkowej. Absolutnie polecam!
Pozdrawiam :)
Gość:
19.02.2011 15:23 odpowiedz
było dobre
Gość: Drzewiec
16.02.2011 20:46 odpowiedz
Upiekłam z duszą na ramieniu, bo z braku miksera zrobiłam to ciasto widelcem i łyżką - wyszło puchate i pyszne, zero zakalca. Dziękuję za przepis, na pewno do powtórki!
Gość: Krukka
02.02.2011 18:11 odpowiedz
Babka idelana :). Znika w expressowym tempie.
Gość: magdalenka
26.01.2011 22:44 odpowiedz
melduję, że druga wyszła mniam mniam:-) paluszki lizać, już jej nie ma. Następnym razem zrobię podwójną.
Gość: magdalenka
26.01.2011 11:26 odpowiedz
jednak naszej nie dało się zjeść. Tzn ja zjadłam, syn też kawałeczek ale uznaliśmy,że jednak śmierdzi, jajo musiało być lewe. A dziwne, bo jak robiłam to nic nie czułam. Teraz robię drugą babeczkę, z innych jaj, zobaczymy za ok 40min;-)
Gość:
26.01.2011 08:11 odpowiedz
moja tez pachniala nieznosnie jajkami i odrzucilo mnie to troche ale na drui dzien jajka byly niewyczuwalne...i z babki zostal jeden kawalek....zostala zjedzona przed moich wspolokatorow w jedna noc heh :) moze przydalby sie przepis na wiecej ciasta?
Gość: magdalenka
25.01.2011 21:36 odpowiedz
Dziękuję za pyszny przepis. Wyszła mi dokładnie jak na zdjęciu, wszystko super, żadnego zakalca ale....czuć ją jajkami! jak wyjęłam z piekarnika to mąż przyszedł zaciekawiony zapytać czy robię jajecznicę:P wszystko zgodnie z przepisem, konsystencja super ale ten zapach i jajeczny smak.Ktoś ma jakiś pomysł? Podejrzewam zmutowane jajka od zmutowanych kur;-)
Gość: agnes
24.01.2011 18:25 odpowiedz
Wlasnie degustuje-jest pyszna, chociaz ja dalam mniej proszku do pieczenia-moj wyczulony jezyk go nie znosi...- myslalam, ze nie wyjdzie, ale jest PRZEPYSZNA!!!!!
Gość:
20.01.2011 20:52 odpowiedz
dodalam maliny....i wyszlo idealnie :) chociaz spodziewalam sie ze bedzie wyzsza i wcale nie jest za bardzo piaskowa...moglaby byc nawet bardziej chyba..ale o taka babke mi chodzilo...oblalam ja lukrem a jeszcze lepiej do malin pasowalaby biala czekolada..ale nie mialam pod reka ;) polecam
Gość:
20.01.2011 17:14 odpowiedz
witam..mam pytanie: czy moge zrobic ta babke piaskowa dodajac na wierzch maliny? czy wyjdzie a moze powinno sie wtedy cos zmienic w proporcjach?
Gość: kaspiecze
05.11.2010 15:33 odpowiedz
babka wyszła bardzo smaczna. jej olbrzymią zaletą zachowanie świeżości przez kilka dni. z pewnością nie raz do niej wrócę
pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
18.10.2010 13:59 odpowiedz
Tak.
16.10.2010 10:55 odpowiedz
Jeśli zamiast ekstraktu daję skórkę cytrynową i sok, to w którym momencie je dodać? Wtedy, co ekstrakt?
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2010 10:18 odpowiedz
Magdzik, ja jak miałam piekarnik elektryczny bez termoobiegu, piekłam w takich samych temperaturach, choć oczywiście niektórzy zalecają inaczej. Wg mnia babkowe dobrze zaczynac piec w niższych temperaturach, ponieważ wtedy urosną ładnie, a potem zwiększyć temp. możesz o 10 stopni, np. w połowie pieczenia. Obawiałabym się, że jesli od razu zwiększysz temp to efekt będzie taki, że ciasto sie zapiecze na skorupkę, potem peknie na srodku (bo jak rosnie to nadmiar musi sie gdzieś podziać ;), i wypłynie surowe ciasto na wierzch. Ja bym zostawiła na Twoim miejscu temp z przepisu i po prostu piekła dłużej, do suchego patyczka. pozdrawiam :)
Gość: magdzik
07.10.2010 10:11 odpowiedz
Witaj Dorotko,
Przede wszystkim chcialabym Ci podziekowac za wspaniale przepisy, z ktorych czesto korzystam i musze powiedziec, ze wszystkie sa cudne a ciasta czy przetwory wychodza wrecz idealnie. Mam pytanie, obecnie posiadam piekarnik bez termoobiegu i jezeli podajesz w przepisie na babke piaskowa temp. piekarnika 160 stopni, to jak to sie ma do piekarnika bez ww termoobiegu? Czy musze zwiekszyc temperature w tym przypadku ?
Pozdrawiam Cie serdecznie
Gość: tunia
26.09.2010 21:49 odpowiedz
jedna z lepszych babek jakie jadlam :) bardzo dziekuje, wyciagnelam w pieca jakies 20 minut temu, a juz polowy nie ma :)
Gość: natali bez piekarnika
10.09.2010 20:16 odpowiedz
To znowu ja :) W komentarzu pod babką marmurkową wspomniałam że robię babkę piaskową i właśnie wyjęłam ją z piekarnika :) Trochę długo się piekła bo to podwójna porcja ale wyszła idealna z wyglądu i w smaku. Jeszcze tylko kubełek herbatki i mmm.....niamm :) Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.09.2010 12:34 odpowiedz
Tak, ale boję się, ze będzie aż za sypka i sie będzie rozsypywała ;), pozdrawiam :)
Gość: Amirah
04.09.2010 19:37 odpowiedz
Pani Doroto mam pytanie:)
Czy moglabym zrobic ta babke z 250 g maki ziemiaczanej i tylko 50 g przennej.
Chcialabym aby moja nastepna babka wyszla bardzo sypka.Z gory dziekuje za odpowiedz.
Gość: Amirah
03.09.2010 16:24 odpowiedz
Tak sie balam ze babka nie wyjdzie a ona wyszla:)Nastepny udany wypiek z Pani blogu.
Dziekuje:)
Gość: Amirah
03.09.2010 14:12 odpowiedz
Moja babka wlasnie sie piecze,ale nie wiem czy dobrze wszystko zrobilam bo ciasto bylo bardzo geste:(
Nie mialam ekstraktu z cytryny,dodalam z wanilii.
Mam nadzieje ze wyjdzie.
Dziekuje za przepis pozdrawiam.
Gość: flydot
02.09.2010 11:48 odpowiedz
W końcu znalazłam przepis na prawdziwie piaskową babkę. Następnym razem troszkę mniej dam proszku do pieczenia, bo albo za dużo tym razem dałam, albo jestem wyczulona bo wyszła mi trochę gorzkawo gryząca. Po za ty delicje!
Gość: staua
30.08.2010 15:08 odpowiedz
Zrobilam wczoraj te babke. Wyszla idealnie, bardzo piaskowa (dalam pol na pol maki ziemniaczenj i pszennej). Zadnego zakalca. Zamiast ekstraktu dodalam sok z 3/4 cytryny. Na pewno bede ja piec czesto. Jedyna wada przepisu: wychodzi rzeczywiscie mala keksowka, zjedlismy od razu ponad polowe.
Dorota, Moje Wypieki
26.08.2010 09:38 odpowiedz
Helena541, nie znam tej mąki, możesz spróbować piec na innej. Wg mnie najważniejsze jest trzymanie się przepisu, nie miksowanie zbyt długo poszczególnych składników, delikatne wmieszanie bialek do ciasta - ona nadadzą babce puszystości. pozdrawiam :)
Gość: helena541
26.08.2010 09:34 odpowiedz
Droga Dorotko.Chcialam zapytac,co to się dzieje,że jak ja piekę to moje ciasta są takie ścisłe a nie puszyste ,czy to wina mąki(używam Szymanowskiej) czy też za długo trzymam w piekarniku ciasto czy po prostu robię je za gęste.Bardzo prosze o odpowiedź.
Gość: issima-mama
23.07.2010 18:05 odpowiedz
Wyśniła mi się babka dzisiaj w nocy i oczywiście znalazłam idealny przepis na twoim blogu Dorotko. Babka cudownaaa, idealnie sypka niebo w gębie :) Od siebie dodałam jeszcze sok z cytryny i skórkę oraz dla podkreślenie smaku posiekane listki werbeny cytrynowej!!!! Tylko szkoda ze taka mała keksówka wyszła!!! następnym razem będę piekła z podwójnej porcji. Pozdrawiam z Darłowa
Gość: Mateusz
11.07.2010 13:58 odpowiedz
Upiekłem i stwierdzam, że to faktycznie najlepszy przepis na babkę piaskową. Proporcja mąki ziemniaczanej do pszennej jest idealna, ale ja i tak dodałbym więcej tej pierwszej. Pozdrawiam!
Gość:
12.04.2010 16:39 odpowiedz
Babka piaskowa jest idealna. Pyszna. Polana lukrem z nutą cytryny mmmm . Babka + filiżanka dobrej herbaty + osoba z którą można ją z przyjemnością zjeść...czegóż trzeba chcieć więcej....:-)))) Kolejny udany wypiek z Twojego bloga. Dodam tylko, że od niedawna zaczęłam piec...a korzystając z Twoich przepisów jakoś podchodzę bez obaw do tego, że mi coś nie wyjdzie... pozdrawiam
06.04.2010 10:55 odpowiedz
Upiekłam ją w formie babeczek i ozdobiłam różowym, zielonym i żółtym lukrem i kwiatuszkami. Były słodkie, wiosenne i kolorowe! Śliczne. Babka piaskowa to był kolejny tegoroczny, po mazurku, debiut. Ale wyszło! Dzięki Tobie:)
Gość: agnlac5
03.04.2010 15:30 odpowiedz
No i kolejny udany wypiej z twojego bloga, babka wyrosła cudnie, choć byłam przerażona tym co miałam w misce przed dodaniem białek :)
A na wierzch polałam lukrem cytrynowym, wyszedł jak z obrazka i to dzięki tobie kochana!! Mąż droczył się że to chyba ze sklepu baba :)
Gość: haniku72
01.04.2010 17:42 odpowiedz
Robiłam tą babkę już kilka razy i ZAWSZE udawała się (to jakiś cud, bo u mnie z powtarzalnością efektu bywa różnie:). Moja znajoma (rodowita Mexykana, także jak i ja na rocznym wygnaniu w Niemczech), Melisa, gdy zapowiada się z wizytą to zawsze pada: tylko upiecz "moją" babkę. Nie wiem jak to się stało, ale Melisa twierdzi, że smakuje... jak w domu:)
Dorota, Moje Wypieki
31.03.2010 13:33 odpowiedz
Sylwia, niestety nie piekłam nigdy w takiej formie, nie wiem tez jakiej wielkosci sa w sklepach. Na pewno bym próbowała z jakiegoś babkowego przepisu, lecz teraz niestety nie moge żadnego polecić na pewno. pozdrawiam!
Gość: Sylwia KK
31.03.2010 12:57 odpowiedz
Droga Dorotko! Baba piaskowa pewnie pyszna, ale zastanawiam się ,który z Twoich przepisów wybrać do upieczenia baranka i w jakiej temp. go piec oraz jad długo. Baranek będzie takiej wielkości jak zazwyczaj kupuje się w sklepach , ale ja chcę upiec sama dla moich maluchów! Proszę pomóż, bo nie mam doświadczenia
Dorota, Moje Wypieki
26.03.2010 21:47 odpowiedz
Nanami95: będzie świeża, ale musisz ją owinąć w folię i trzymac w chłodzie. KuchniaKasi: ciężko powiedzieć, nie wiem jak przeliczyc na taka dużą formę. Zrób z 2 x skaldników, ciasto powinno wypełnić formę w 3/4 wysokosci. Jesli Ci zostanie, najwyżej upieczesz kilka muffinek :). Lukier: 1 szklanka cukru pudru + 2-3 łyżki wody lub soku z cytryny, rozterzeć. Konsystencję trzeba regulowac pudrem i wodą. pozdrawiam
Gość: kuchniakasi
26.03.2010 09:01 odpowiedz
mam pytanie czy jak chcę ją zrobić w takiej typowej formie na babkę z kominem dość sporej ok 25 cm średnicy to lepiej zrobić x 1,5 poracji czy x 2? mocno rośnie ta babka?
i czy bym mogła prosić o przepis na zwykły lukier - w jakiej konsystencji on powinien być żeby ładnie pokrył babke?
z góry dziękuje za odpowiedź :)
Gość: nanami95
26.03.2010 05:49 odpowiedz
Jak długo to ciasto zachowuje świeżość? Chciałabym je upiec w sobotę wieczorem i podać na Wielkanocnym Śniadaniu.
Dorota, Moje Wypieki
25.03.2010 09:10 odpowiedz
Ciasto powinno siegać do 2/3 - 3/4 wysokosci formy. Ciężko podac średnicę, ponieważ formy na babki sa zazwyczaj nietypowe do zmierzenia. pozdrawiam :)
Gość: renuwa
24.03.2010 20:30 odpowiedz
chciałabym upiec tę babkę w okrągłej tradycyjnej "babkowej" formie. Jaka powinna być jej średnica?
Gość: HAnia
23.03.2010 16:54 odpowiedz
Nie dodało mi komentarza... A rozpływałam się w nim (dość poetycko jak na mnie ;) ) nad smakiem mojej pierwszej w życiu upieczonej babki :) Wspa - nia - ła! :)
Gość: HAnia
23.03.2010 16:51 odpowiedz
Piekę już na próbę przed świętami. Właśnie ją wyciągnęłam z mojego kapryśnego piekarnika... Próbuję jeszcze ciepłą... Idealnie słodka, delikatna... :) Pycha! Moja pierwsza w życiu babka i udała się :) Dziękuję Pani Dorotko! :D
Gość: gosia
20.03.2010 17:56 odpowiedz
Rewelacyjny przepis.... babka idealna ... pozdrawiam serdecznie
Gość: ninciachoo
19.03.2010 06:37 odpowiedz
uwielbiam tą babkę przypomina mi moje dzieciństwo jak moja mama ją piekła
Gość: loocyna
14.03.2010 12:52 odpowiedz
serdecznie dziękuję za pomoc :)
Gość: Trt
13.03.2010 18:50 odpowiedz
Loocyna: www.smaczny.pl/index.php?name=Calc to jest bardzo dobry przelicznik, Dorotka sama go poleca.:) Powodzenia i miłego pieczenia.
Gość: loocyna
13.03.2010 18:15 odpowiedz
Hej, marzę o upieczeniu babki ale nie mam wagi, ale bardzo proszę pomóż mi przeliczyć te gramy na szklanki?
Gość: tisa
10.02.2010 20:32 odpowiedz
Marzyłam o takiej wieki całe : piasek w srodku.. skorupka na wierzchu. Babeczka idealna :)) dzieki bardzo bardzo. Super przepis !!
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2010 09:20 odpowiedz
Tak, mozna, około 25 minut, do suchego patyczka.
Gość: celofyz
20.01.2010 01:03 odpowiedz
witam,
czy myślisz, że można by zrobić małe babeczki piaskowe w formie do muffinek? ile wtedy powinny się piec wg Ciebie? robiłam już normalna babkę i wyszła oczywiście świetna..
Gość: niki102
19.01.2010 23:25 odpowiedz
Babka upieczona i zjedzona. smaczna i latwa w wykonaniu :) naprawde piaskowa :P jutro bede piekla pomaranczowa :) nie moge tu zagladac, bo co spojrze,to kolejna pychotka :)
Gość: joasia_84
10.01.2010 23:54 odpowiedz
Babka super, ale przyznam że ciasto wyszło mi dość gęste. Przekładane łyżką do formy. Jednak wyrosła bardzo mocno i w smaku... palce lizać :-). Dziękuję za przepis.
Gość: Kajeczka
10.01.2010 10:38 odpowiedz
Upiekłam ją wczoraj, ale przyznam że nie jestem zadowolona. Babka wyszła bardzo sucha i twarda. Już w czasie mieszania ciasta widziałam, że jest bardzo gęste, przed dodaniem białek miało konsystencję podobną do kruszonki. Wydaje mi się, że jest w niej za mało tłuszczu, kiedyś jak piekłam babkę piaskową z innego przepisu w składnikach była też śmietana, więc może dlatego była lepsza. Mam nadzieję, że innym przypadnie do gustu.
Gość: niki
27.12.2009 00:20 odpowiedz
dziekuje za odpowiedz.. strasznie sie zdziwilam, bo pierwszy raz w zyciu robilam babke i pierwszy raz tez widzialam ciasto o takiej konsystencji.. Ale efekt koncowy .. palce lizac.. dziekuje za przepis.. :)
Dorota, Moje Wypieki
26.12.2009 19:26 odpowiedz
Nie.
Gość: niki
26.12.2009 18:37 odpowiedz
wlasnie pieke z tego przepisu i ciasto jest strasznie suche.. niedodaje sie tam wody ani mleka?
Gość: fabbri84
11.11.2009 20:14 odpowiedz
takie piekne te fotki, że musze ci pogratulować.Wypiek b.udany i ten lukier, cudo.Zdjęcia na konkurs.
Gość: rooda24
11.11.2009 19:05 odpowiedz
Zrobiłam w wersji cytrynowej i jeszcze z cytrynowym lukrem - poezja :D
tylko siedziała w piekarniku prawie 1,5h ( no ale ja mam dziki piekarnik)

zrobiłam ze 150g mąki pszennej, 150g ziemniaczanej - jest w sam raz
następnym razem tylko zrobię ze dwie blaszki, bo znika błyskawicznie :D

fotka1 , fotka2
Gość: basiulekg
25.10.2009 18:21 odpowiedz
Spodobało mi się pieczenie muffinek i postanowiłam z tego przepisu również je zrobić. Wyszły przepyszne, kruchutkie, mniam mniam !!! :-) Dziękuję Dorotuś za tą stronę! Pomogłaś mi rozwinąć moje "skrzydła kulinarne" i sprawiłaś, że pieczenie stało się moim hobby ;-)
Gość: cashmere85
13.10.2009 13:51 odpowiedz
Wyszła taka jaka powinna być babka piaskowa. Kubek kawy w jednej ręce i gorąca jeszcze baba w drugiej.. Mniam!
Gość: anna_orzech
30.09.2009 15:32 odpowiedz
Witam,

Po raz kolejny probuje cos z twojego blogu - moja pierwsza babka w zyciu.
Wyszla przepysznie, dalam mniej maki ziemniaczanej, by sie nie kruszylo i efekt byl znakomity!

Troche za suchy, by jesc na codzien, ale co jakis czas do herbaty jest swietny. Moja mama kiedys robila podobna babke, do ktorej dodawala jablek, by byla bardziej mokra, wiec moze i tak kiedys sprobuje.

Dziekuje jeszcze raz - chyba zycia mi nie wystarczy, aby przetestowac wszystkie Twoje wypieki, ale od czasu do czasu bede probowac :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Anna.
14.09.2009 15:27 odpowiedz
Mniam mniam, wyszła mi jak na zdjęciu :D Co prawda rodzinka trochę kręci nosem, że zatyka, ale to chyba cecha tego typu babek :P Za to jak dla mnie pychotka :)
Dorota, Moje Wypieki
30.08.2009 10:44 odpowiedz
Co lubisz - lukier, moze polewe czekoladową?
Gość: iztom
30.08.2009 10:16 odpowiedz
Babka siedzi w piecyku, czekamy... :) Mam nadzieję, że ta też wyjdzie:) Robię w formie z kominem. Tez dodałam skórkę z cytryny :) Co mogę dać "na górę" zamiast cukru pudru?
Gość: agnezze_04
21.08.2009 17:53 odpowiedz
Pychotka :)))))) zamiast ekstraktu dodałam skórkę z cytryny i ze 2 łyżeczki wyciśniętego soku.
pozdr,
Dorota, Moje Wypieki
21.07.2009 16:08 odpowiedz
Hm, daję tak na oko, zawsze mi sie wydaje, że lepiej dać mniej, niż przedobrzyć. Czasem producent pisze, na jaką ilosć ciasta jest taka buteleczka, wtedy łatwiej obliczyć. pozdrawiam :)
Gość: malinka
20.07.2009 21:24 odpowiedz
Zrobilam. Babka pychotka! Dalam wiecej pszennej, mniej ziemniaczanej, bo akurat ziemniaczana mi sie skonczyla, ale i tak piasek wyszedl bardzo piaskowy, tak jak byc powinno. Nic mi sie tez nie zwazylo w trakcie robienia. No super, polecam! Dorotko masz naprawde genialne przepisy!!! Mam tez jedna prosbe - bo juz kilka razy mialam z tym problem - jesli dodaje aromat do ciast (nie ekstrakt), to ile mam go dac? Tak, by nie bylo go mocno czuc, a jedynie by wzmacnial smak? Zawsze mam z tym problem, leje na oko i czasem na to oko jest za duzo....:(Lyzeczke? Wiecej?...
Dorota, Moje Wypieki
23.06.2009 21:30 odpowiedz
Tak, oczywiscie.
Gość:
23.06.2009 20:16 odpowiedz
Czy mogę dodać do ciasta kakao?
Gość: margoja
31.05.2009 19:23 odpowiedz
pycha wyszła!!!!!
super przepis, dałam 100 ziemniaczanej/200 pszennej, ale "piasek" super wyszedł:)
Gość: margoja
30.05.2009 12:56 odpowiedz
siedzi w piecu:)
ciasto bylo bardzo gęste, myslalam ze tej piany nie wmieszam...
no i blaszke troche wieksza dałam, bo malutkiej sie nie dorobiłam jeszcze:)

zobaczymy co wyjdzie....
Gość: Abriela
22.05.2009 09:37 odpowiedz
Pierwszy raz piekłam coś z Twoich przepisów i od razu sukces ! Babka wyszła przepyszna :) ! Coś czuję, że będę tu częstym gościem :)
Gość: celofyz
10.05.2009 15:30 odpowiedz
jakies czary, babka sie udala, ma tylko nieco spalony spod, ale to zaden problem. dalam starta skorke pomaranczowa i nieco aromatu i ... hoho!
Gość: celofyz
10.05.2009 13:48 odpowiedz
wlasnie wstawilam ja do pierkanika:) dodam, ze gazowgo, wiec nie mam ZADNEJ nadziei, ze sie uda.. nie moglam sie jednak oprzec. zakalec, przypalony spod, trudno, jakos przezyje. wylizalam tez miske, bardzo zjadliwe ciasto:))
Gość: mariolka
30.04.2009 18:16 odpowiedz
Dorotus, dlatego własnie pytałam wczesniej, no... sporo komentarzy wczesniej o gęstość ciasta - to tak a propos komentarza marzek2 - ciasto bylo dość gęste, nawet bardzo gęste, mąka ziemniaczana "zabrała" wilgoć :-) Wydawało mi się, że ciasto jest za gęste, ale czytam komenatrze i chyba to jednak tak ma być.
Gość: lifesaver93
30.04.2009 09:02 odpowiedz
Uwielbiam babki piaskowe, ale poprzednia jaką piekłem z tego serwisu była taka mało 'z piasku'. Ta jest całkiem inna. Jest cuuudowna: sypka, smaczna - taka jaką lubię :)
Dorota, Moje Wypieki
26.04.2009 21:50 odpowiedz
Marzek, babka jest sypka, ponieważ ma dużo mąki ziemniaczanej. Jeśli Tobie nie odpowiada zmniejsz jej ilosć zastępując pszenną, będzie mniej sypka. Babki piaskowe nalezy popijac dużą iloscią płynu ...;) pozdrawiam
Gość: marzek2
25.04.2009 07:33 odpowiedz
Dorotko, zrobiłam babkę i wygląda dobrze, pachnie świetnie. Mam kilka ale i proszę o specjalistyczną diagnozę:0

1) ciasto jest bardzo sypkie, wręcz kruszy się w rękach - dlaczego? Muszę kroić grubsze kawałki, bo inaczej się rozsypuje. Prawdziwa babka z piasku;)

2) Ciasto jest smaczne, ale mocno zbite, trochę "zatyka" - co może być tego powodem?

Ale nie mam zakalca! A piekłam babkę pierwszy raz. Uważam to i tak za duży sukces!
Dorota, Moje Wypieki
22.04.2009 22:02 odpowiedz
Fainless: dzięki za radę, miałam juz blokadę, ale to żaden problem ją omiąć (skopiowac klawiaturą), a ponadto skrypt do niej jest tak ddługi, ze mi zapełnia dużo miejsca w kodzie html. W razie czego strasze ustawą, jak na razie się boją ;D Kaszko: spróbuj skorzystać z innej przeglądarki, nie wiem, jaką masz, ale Mozilla Firefox lub Opera są bdb. Ja mam Firefox i problemów niet. Pytałam i prawdopodobnie moze to być wina tego, ze przeglądarka się ścina i nie ładuje skryptu do końca. pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
22.04.2009 21:42 odpowiedz
Mariolka: nie jest rzadkie, ale bardzo geste też nie: wlalam je bez problemu do formy.
Gość: mama Hani
22.04.2009 10:09 odpowiedz
Nie wiem czy wykorzystasz moją sugestię... Robię wafle z masą kajmakową, ale też z masłem. Tzn na 1 puszkę mleka daje 1 kostkę masła. Ukręcam masło z kajmakiem i smaruję wafle (najlepsze z dużymi otworami), obciążam, leżą kilka godzin i kroję. Są pycha.
Gość: elwirka
22.04.2009 09:57 odpowiedz
fainless juz zjadlam 1/4... mam jeszcze pol ... wiecej nie dam rady :P:P
Gość: fainless
22.04.2009 09:51 odpowiedz
elwirko zjesc ;D mozesz zrobic np kruche ciasto milionera, albo wpisz po prostu masa kajmakowa w blogowa wyszukiwarke i znajdziesz przepisy na wykorzystanie masy; ja jednak obstaje przy siegnieciu po duza lyzke i wyjedzeniu pysznej masy ;D mniam pozdrawiam
Gość: elwirka
22.04.2009 08:40 odpowiedz
co moge zrobic z 3/4 puszki kajmaku?
Gość: mariolka
21.04.2009 21:10 odpowiedz
Dorotus,
a jak gęste jest ciasto surowe, po wymieszaniu z białkami? tak mniej wiecej?
Gość: fainless
21.04.2009 14:20 odpowiedz
nie wiedzialam gdzie to napisac, wiec pisze tu: wyczytalam na blogu, ze masz czetso problem z plagiatem twoich zdjec ( nie dziwie sie, bo sa swietne :P), surfujac po necie natrafilam na stronke wdziek.info, gdzie zalozona jest tzw blokada na prawy klawisz myszy, wiec skopowoanie czegokolwiek jest niemozliwe; nie mam pojecia jak to sie robi i czy jest to mozliwe na blogu i czy o tym wiesz, ale jesli nie, mozesz zapytac; pozdrawiam
Gość: blue_chomik
21.04.2009 09:46 odpowiedz
ja tez nie widzialam komentarzy i zainstalowalam Mozille Firefox i jest okey teraz :))
Gość: kaszka
20.04.2009 20:30 odpowiedz
a to nie szkodzi , poczekam :))
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 20:19 odpowiedz
Kaszko, nie zdążyłam jeszcze ;)
Gość: ppumpkin
20.04.2009 19:35 odpowiedz
Od kilku tygodni podziwiam te pachnące dzieła sztuki, wszystkie wyglądają pysznie. Kuchcenie zaczęłam od ciasteczek, są tak smaczne jaj te na zdjęciach ;) Mam nadzieję znaleźć czas i eksperymentować troszkę więcej. Jeśli dzieci pozwolą :) dziękuję za świetne przepisy
Gość: kred.ka
20.04.2009 18:34 odpowiedz
Jej.. jak zwykle piękne zdjęcia. Jestem pani winna tyle komentarzy za przepisy które wypróbowałam z pani bloga! muszę nadrobić te zaległości! Ja także od niedawna założyłam swojego, oczywiście nie mogłabym nie umieścić pani bloga w ulubionych, w wolnej chwili, zapraszam, byłoby mi bardzo miło:) pozdrawiam! malowanesmakiem.blogspot.com/
Gość: kaszka
20.04.2009 18:25 odpowiedz
przepraszam za natrectwo ale czy dowiedzialas sie moze o co chodzi z tymi niewidocznymi komentarzami?
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 09:00 odpowiedz
Można mrozić wszystkie ciasta poza: ciastami z kremem, z żelatyną, z bitą śmietaną ...itp. Ja mrozę babki, serniki, makowce, keksy, drozdzowe ... Najlepiej zawinać w folię, mrozić w całosci. W celu rozmrożenia wyjmujesz je wcześniej do temp. pokojowej i rozmrażają sie same.. pzdr
Gość:
20.04.2009 08:54 odpowiedz
jakie rodzaje ciast mozna mrozic? i jak to zrobic? pokroic na czesci czy w calosci? jak wygladA potem rozmrazanie?
Gość: atina_bc
20.04.2009 07:58 odpowiedz
Absolutnie cudowna!:)
Gość: majanaboxing
20.04.2009 06:55 odpowiedz
Wspaniała babka Dorotko! Fantastyczna!:)
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 06:36 odpowiedz
Rzeczywiście, babki to ciasta, które zakalec lubi najbardziej. W tym przepisie, jeśli postąpicie dokładnie z moimi radami wszystko będzie dobrze, trzymam kciuki :)
Gość: Agata
19.04.2009 19:38 odpowiedz
Piekna, zapisuje w dzienniczku do zrobienia niebawem, bo moja rodzina uwielbia "suche" ciasta:)) pozdrawiam
Gość:
19.04.2009 18:54 odpowiedz
dziekiekuje:) jakis czas temu prosilam cie o babke piaskowa i oto ona:) Napewno wyprobuje ! Jak zwykle piekna i tak apetycznie wyglada:)
Gość: apsik1
19.04.2009 18:06 odpowiedz
To prawda, babka piaskowa jest podstawą słodkiego życia. Witam po świąteczno-wakacyjnej przerwie
Gość: olciaky
19.04.2009 17:36 odpowiedz
Super,że napisałaś dokładnie jak i co,przez to może moja 5 babka będzie udana( przeszło 4 były z zakalcem:(
Gość: Anna
19.04.2009 16:59 odpowiedz
kocham jeść piaskowe, ale nie cierpie ich robić, za każdym razem wychodzi zakalec ;) mam nadzieję, że z tego przepisu w końcu mi się uda :D
Gość: ugotujmy
19.04.2009 16:49 odpowiedz
piękna babka
koniecznie muszę skorzystac z twoich rad
Gość: kasiaaaa24
19.04.2009 13:13 odpowiedz
Babka prezentuje się pięknie :) Od dawna szukamy z mężem idealnego przepisu na babkę piaskową, wiec i ten z pewnościa i z przyjemnością wypróbujemy :) Pozdrawiam ciepło :)
Gość: Karolina
19.04.2009 13:12 odpowiedz
To bedzie kolejny przepis na babkę piaskową, który spróbuję zrobić.. mam nadzieję, że tym razem mi się uda, bo wcześniejsze kończyły się zakalczykiem.. na szczęście zjadliwym ;)
19.04.2009 12:56 odpowiedz
Kochan!!! babka z pewnością pyszna jest, uwielbiam piaskowe babki :) Ale zdjęcia to juz całkiem rewelacja :) ślicznie, naprawdę ślicznie :)
Dorota, Moje Wypieki
19.04.2009 12:24 odpowiedz
Dziękuję, minęły spokojnie, choć za szybko ;)
Gość: fransis
19.04.2009 12:22 odpowiedz
mmm ale cudności bede musiala zrobic na przyszly weekend :)
jak Pani świeta mineły ? :)




do góry