Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 772

niedziela, 20 marca 2011

Babka piaskowa jak puch.. (bezglutenowa)

Babka, która rozpływa się w ustach i jednocześnie jest lekka jak puch.. Wyłącznie na mące ziemniaczanej. W ciągu ostatnich dni piekłam ją dwukrotnie - dzieci oszalały na jej punkcie ;-). Rzeczywiście jest bardzo smaczna, mi najbardziej smakowała z lemon curdem. Za nadesłanie rodzinnego przepisu dziękuję Madzi z Northampton (trochę zmniejszyłam tylko ilość cukru i masła). Bardzo polecam :-).

Składniki:

  • 5 jajek
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1¾ szklanki mąki (skrobi) ziemniaczanej (lub skrobi kukurydzianej)
  • 200 g masła
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia (1 łyżeczka = 5 ml)
  • otarta skórka z 2 cytryn lub ulubiony ekstrakt lub aromat zapachowy

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 

Formę o pojemności 2,6 litra wysmarować masłem, oprószyć mąką pszenną (osoby na diecie bezglutenowej mogą oprószyć formę np. zmielonymi migdałami bez skórki lub mąką bezglutenową).

Jajka (w całości, nie oddzielamy białek od żółtek) umieścić w misie miksera. Ubić na jasną, bardzo puszystą masę (końcówką do ubijania białek), przez kilka minut. Stopniowo, łyżka po łyżce dodawać cukier i dalej ubijać. Masa powinna być naprawdę bardzo puszysta i nawet więcej niż podwoić objętość, co zadecyduje o udanym wypieku i braku zakalca.

Mąkę ziemniaczaną wymieszać z proszkiem do pieczenia, przesiać. Dodać do masy jajecznej i wymieszać, do połączenia. Dodać skórkę lub ekstrakt, wymieszać.

Masło roztopić w garnuszku, wrzące wlać do ciasta, zmiksować tylko do połączenia.

Ciasto przelać do przygotowanej wcześniej formy (nie powinno zająć więcej niż 2/3 wysokości formy, inaczej 'ucieknie'; babka bardzo rośnie).

Piec w temperaturze 170°C przez około 50 - 60 minut (pierwsze 30 minut w temperaturze 160ºC), do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, po kilku minutach wyłożyć na kratkę, by przestygła. Przed podaniem oprószyć pudrem.

Smacznego :-).

  Oceń: 
Ocena: 8.8  (liczba głosów: 27)
Zobacz także:
Ucierane ciasto z owocami
Ucierane ciasto z owocami
'Nawiedzone' ciasto..
'Nawiedzone' ciasto..
Jogurtowe ciasto ze śliwkami
Jogurtowe ciasto ze śliwkami
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (407)
Gość: WasabiSan
07.07.2014 10:07 odpowiedz
Obawiam się, że babka nie jest całkowicie bezglutenowa - większość proszków do pieczenia (w każdym razie w Polsce) zawiera w składzie mąkę, więc albo trzeba kupić specjalny bezglutenowy, albo ewentualnie zastąpić sodą - więc powyższy przepis, osobę nie do końca otrzaskaną w diecie bezglutenowej, może wprowadzić w błąd.
Miss.Cookie. W  (zobacz profil)
06.07.2014 10:32 odpowiedz
Czy można zastąpić cukier stewią?
Dorota, Moje Wypieki
06.07.2014 22:14 odpowiedz
Niestety, nie.
Miss.Cookie. W  (zobacz profil)
07.07.2014 16:18 odpowiedz
Ahh, to zrobię i z cukrem, taka kusząca ;)
ulula82  (zobacz profil)
17.06.2014 17:30 odpowiedz
:)
ulula82  (zobacz profil)
17.06.2014 17:30 odpowiedz
Babki to jedno z moich ulubionych ciast,a ta jest pyszna:)
malgosiama  (zobacz profil)
17.06.2014 18:35 odpowiedz
Pyszna i wspaniała , jak wszystko w Twoim wykonaniu .
Pozdrawiam serdecznie :)
Gość: ifka
13.06.2014 11:25 odpowiedz
Piekłam dziś babkę 2 raz i choć smak i sypkość jest rewelacyjna (i to mnie skusiło do 2 razu), to po raz 2 wyszło pół zakalca, pojęcia nie mam co robię nie tak :/ :P. A działam zgodnie ze wskazówkami.
Gość: Asiurkm
07.06.2014 14:32 odpowiedz
Bardzo jestem ciekawa tego przepisu, szukam podstawy do tortu bezglutenowego, zależy mi na nasączeniu ciasta. Chciałabym się dowiedzieć w jakiej tortownicy piec tę babkę (chodzi mi o średnicę)? :) Pozdrawiam i gratuluję świetnego bloga - bardzo funkcjonalny i estetyczny :)
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 16:32 odpowiedz
;)
Gość: Ala
05.06.2014 09:50 odpowiedz
Malinko, dodajesz wrzące masło prosto z palnika czy ściągasz je na chwilkę po zagotowaniu i wtedy dodajesz? i jeszcze jedno - jak miksujesz po podaniu masła - na szybkich obrotach miksera i jak długo? A może by tak jajka ubić osobno jak na biszkopt?
malinka  (zobacz profil)
05.06.2014 15:37 odpowiedz
Robię wszystko tak jak jest w przepisie, czyli wrzące masło wlewam do ciasta, miksując na średnich obrotach miksera tylko do połączenia składników. Nie ma potrzeby osobnego ubijania białek.
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 16:29 odpowiedz
Z jogurtem malinowym i borówką amerykańską.
Gość: Mała cukierniczka
04.06.2014 20:57 odpowiedz
Mogłabyś się może podzielić sekretem jak to zrobić? :)
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 23:26 odpowiedz
Bardzo proszę: Z upieczonej i wystudzonej babki ściąć wierzch z szerszej części. W środku babki wyciąć ostrym nożem tunelik pod kątem. Wyjąć ze środka nacięte ciasto, do 350 g dowolnego jogurtu dodać 1 łyżkę żelatyny (wcześniej rozpuscić) i 150 g dowolnych owoców. Lekko gęstniejący jogurt włożyć w wycięty tunelik i przykryć ściętym wierzchem, wstawić na godzinę do lodówki by masa jogurtowa zgęstniała. Pozdrawiam :)
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 16:26 odpowiedz
:)
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 16:25 odpowiedz
Babka z nutellą i wkładką z jogurtu waniliowego z truskawkami.
Domisia  (zobacz profil)
04.06.2014 16:48 odpowiedz
Jesteś niesamowita! piękne masz wypieki,piękna cała galeria,gratuluję!
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 23:31 odpowiedz
Bardzo dziękuję Domisiu, ja rówież jestem pod ogromnym wrażeniem patrząc na Twoje wspaniałe wypieki. Pozdrawiam :)
Flambir  (zobacz profil)
04.06.2014 22:59 odpowiedz
Wow, swietnie to wyglada! A jak robisz, ze wychodzi taki rowny trojkat?
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 23:35 odpowiedz
Dziękuję bardzo, odpowiedz również na Twoje pytanie napisałam wyżej.
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 16:23 odpowiedz
Wkładka z jogurtem truskawkowym i truskawkami.
Gość: ulula82
04.06.2014 17:26 odpowiedz
Malinka sie rozszalała:-) babeczki są śliczne.
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 23:37 odpowiedz
Dziękuję i pozdrawiam :)
malinka  (zobacz profil)
04.06.2014 16:22 odpowiedz
Moja ulubiona, wspaniała babka. Wczesniej piekłam ją w różnych smakach, teraz dla urozmaicenia robię wkładki np. z jogurtu i owoców lub galaretki i owoców. Babka sama w sobie jest niesamowicie pyszna a z tymi wkładkami jest jeszcze smaczniajsza. Ten przepis jest świetną bazą ,wczoraj upiekłam z niego ciasto z truskawkami w prostokątnej blaszce i było tak pyszne że brak mi słów. Cudowny bezproblemowy przepis!
Bogusia.  (zobacz profil)
04.05.2014 19:19 odpowiedz
Robiłam babkę na święta - jest niesamowita , a mąż skomentował , że najlepsza babeczka jaką jadł i suszy mi głowę abym znowu upiekła , a nigdy nie jadał babek.
Wiola91  (zobacz profil)
04.05.2014 12:01 odpowiedz
Wyszedl mi zakalec niestety...
Gość: Krupeczka
12.06.2014 10:08 odpowiedz
Może to kwestia wcześniejszego nagrzanego lub nie piekarnika. Niektóre ciasta wkłada się do nagrzanego piekarnika, a niektóre nie.
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2014 10:11 odpowiedz
Na Moich Wypiekach 99% ciast wkładamy zawsze do rozgrzanego piekarnika. Przyczyn zakalca szukałabym gdzie indziej, może ta notka pomoże?
niksa1986  (zobacz profil)
26.04.2014 10:02 odpowiedz
moja ulubiona babka, rozpływa sie w ustach..niebo!!! i tyle
dorawin  (zobacz profil)
24.04.2014 17:09 odpowiedz
Pani Doroto! Kupiłam formę do babki Nordic Ware Jubilee (była fajna promocja w pewnym sklepie internetowym...:) Mam pytanie- czy babka z tego przepisy ma szansę się udać? Chodzi mi o odwzorowanie kształtu, babka jest super, bardzo nam smakuje. Które z Pani przepisów na babki nadają się do tej formy? Zależy mi na efekcie, chciałabym udowodnić, że forma warta swojej ceny...:)
22.04.2014 13:12 odpowiedz
jak ktoś ma jakieś rady to chętnie posłucham czy to gorące masło trzeba wlewać stopniowo czy na raz?
22.04.2014 13:11 odpowiedz
Witam,
Babka zrobiona dla małego alergika. Nie wiem czy wyszła dobra, bo była w prezencie.
Mąkę zrobiłam pół na pół ziemniaczana i kukurydziana.
Dodałam masło klarowane zamiast zwykłego, i chyba to masło było powodem mojego niepowodzenia, ponieważ nie mogłam stwierdzić kiedy ono wrze, więc jak zaczęło silnie parować a garnek zaczął się palić to wlałam je do ciasta. W cieście porobiły się kluchy i grudki, pomieszałam do połączenia składników i wlałam do formy. Ciasto prawie nic nie urosło.
bożena76  (zobacz profil)
22.04.2014 19:05 odpowiedz
Jak Ty to robisz,że ciacha z którymi masz problemy ostatecznie i tak wyglądają rewelacyjnie i smakowicie? Piękne,gratuluję:)
Czorcik  (zobacz profil)
22.04.2014 21:54 odpowiedz
To po prostu jest talent :)
23.04.2014 22:31 odpowiedz
Wygląda obłędnie, aż się nie chce wierzyć, że miałaś z nią problemy! :). Ja zawsze piekąc tę babkę wlewam masło jednym ruchem do misy miksera z włączonymi mieszadłami. Krótko mieszam. Rośnie bardzo! Ale narobiłaś mi apetytu! :)
Gość: Czytelniczka
21.04.2014 12:26 odpowiedz
Jako że piekę dla bezglutenowców, na święta wypróbowałam i ten przepis. Jeden dzień po upieczeniu babka była pyszna, rozpływająca się w ustach, choć nieco za słodka (następnym razem dam mniej cukru), ale już następnego dnia czułam jakbym jadła piasek. Czy można ją jakoś uchronić przed takim "piaskowieniem"?
Gość: aga
21.04.2014 09:40 odpowiedz
Zrobiłam dwie i obie z zakalcem :(
Gość: abija
20.04.2014 16:53 odpowiedz
Mnie ta babka nie podeszła. Tzn wyszła jak trzeba, wyrośnięta, bardzo łatwa w wykonaniu, ale zdecydowanie za sucha, aż zatykająca. Zdecydowanie wolę babkę piaskową na mące tortowej i ziemniaczanej jednocześnie (z przewagą tortowej). Dobrze, że wypróbowałam ją wcześniej i na Święta upiekłam inną.
agrest84  (zobacz profil)
19.04.2014 19:26 odpowiedz
niestety nie miałam takiej dużej foremki. dlatego ciasto rozdzieliłam na dwie mniejsze: z kominem 1l oraz bez komina 1,3l. pojemność foremki łatwo policzyć, używając po prostu kuchennej wagi. dla humanistów małe przypomnienie: 1l wody=1kg. piekłam 25 min w temp. 160st, następnie 20 min w temp. 170st. do tego zrobiłam lukier cytrynowy. babki wyszły idealne - pisakowe, ale nie suche i bardzo smaczne. polecam ten przepis ponieważ jest prosty i tani.
19.04.2014 10:21 odpowiedz
Babka ślicznie się ubijała - rzeczywiście powstało dużo napuszonej masy i równie ładnie rosła w podczas pieczenia, ale niestety po wyjęciu z piekarnika całe ciasto mi siadło, no i mam zakalca na święta :( a najgorsze, że nie wiem gdzie mogłam popełnić błąd. Ale w smaku i tak jest rewelacyjna!!! :)
Gość: Krupeczka
12.06.2014 10:23 odpowiedz
Nie otwieraj piekarnika w czasie pieczenia. Ja zawsze po wyłączeniu piekarnika uchylam go na 5 sekund, żeby obniżyć temperaturę, następnie zamykam piekarnik, odczekuję 5 minut i wyciągam ciasto.
Poza tym podstawową przyczyną powstawania zakalca jest NIEWŁAŚCIWA OBJĘTOŚĆ PŁYNÓW użytych do przygotowania ciasta. Woda, mleko, śmietana, jogurt itd... powoduje przemianę białka i tworzenie glutenu odpowiedzialnego za właściwą strukturę ciasta. Zbyt mała ilość płynów powoduje, że ciasto nie rośnie (zbyt sztywna siatka glutenu), z kolei dodanie za dużej porcji płynów powoduje zapadanie się komórek gazowych (zbyt słaba siatka glutenu). Na dobór odpowiedniej porcji płynów wpływ mają wilgotność mąki, wielkość jajek oraz własności chłonne pozostałych składników ciasta.
Gość: psok84
12.06.2014 12:31 odpowiedz
Dzięki śliczne za poradę, ale nie wiem czy odważę się na drugie podejście do tej babki :/
Gość: Loira
19.04.2014 04:29 odpowiedz
Hmm, cos zrobilam zle, bo mi babka prawie wcale nie urosla. Proszek dodalam :) Wyszla smaczna, bez zakalca ale jakas mala taka. No nic, moze nastepnym razem bedzie jak z obrazka :)
17.04.2014 21:24 odpowiedz
Bardzo lubię babki piaskowe, więc dziś postanowiłam wypróbować powyższy przepis. I co wyszło - a dziwo:) Po podwyższeniu temperatury pół babki opadło tworząc przepiękny zakalec, ha , ha. Dlaczego tylko z jednej strony, a dokładniej od strony drzwiczek piekarnika, to nie mam pojęcia! Natomiast druga połowa jest puszysta i bardzo smaczna!! Może ktoś mi podpowie, o co tu chodzi, bo piekarnik piecze świetnie. Jutro robię kolejne podejście i mam nadzieję, że zakończy się ono pełnym, a nie połowicznym sukcesem.
wiesia.and.company  (zobacz profil)
16.04.2014 16:19 odpowiedz
Dodam od siebie (z doświadczenia i z instrukcji obsługi - naprawdę mam taką): formy silikonowe nie wymagają natłuszczania - jest jednak wyjątek: jeśli ciasto nie zawiera tłuszczu (masła, oleju, margaryny) - to formę silikonową koniecznie trzeba natłuścić! Inaczej ciasto się przykleja (oj wiem, wiem, odrywałam babkę od takiej formy i cała czuprynka z wzorem mi została w środku). :-)
Gość: katrina100
16.04.2014 13:51 odpowiedz
Planuję upiec tą babkę na święta. Babek jak dotąd nie piekłam, dlatego też nie mam do nich blachy. Stoję przed wyborem jakiejś foremki. Stąd też moje pytanie, jaką foremkę wybrać? Blaszaną (z takim najczęściej korzystam) czy może silikonową (dużo fajnych kształtów)? Czy to prawda, że w silikonowej piecze się krócej niż w przepisać i nie trzeba jej smarować?
Dorota, Moje Wypieki
16.04.2014 13:55 odpowiedz
Polecam zawsze blaszaną, z silikonowymi rzadko mam do czynienia. W silikonowej nie piecze się krócej. Nie trzeba smarować ani wysypywać mąką, ale zależy to od jakości silikonu. Są również blaszki metalowe, których nie trzeba niczym smarować - zależy od materiału, z jakiego są wykonane. 
Gość: katrina100
16.04.2014 18:10 odpowiedz
Dziękuję ślicznie. W takim razie zakupię blaszaną.

Pozdrawiam :)
ulula82  (zobacz profil)
15.04.2014 21:00 odpowiedz
:)
ulula82  (zobacz profil)
15.04.2014 21:00 odpowiedz
Babeczka jest pyszniutka:) .Polecam na Wielkanoc.
kasia_p  (zobacz profil)
10.04.2014 16:55 odpowiedz
robił ktoś kiedyś tą babeczkę na skrobi kukurydzianej? mam do zutylizowania 0,5kg, dlatego myślę nad tym ciachem na Wielkanoc.. i najlepiej by masło zastąpić olejem.. wyczytałam, że można, ale jest ktoś to już tak wypróbował? :) w pieczeniu babek nie jestem zbyt dobra i doświadczona, dlatego jeśli ktoś jest w stanie mi pomóc to baaaardzo proszę o odpowiedź ;-)
Marlena19  (zobacz profil)
12.04.2014 16:16 odpowiedz
Piekłam tą babkę kilka razy, za pierwszym razem mi niezbyt wyszła,myślałam, ze to wina formy, ale chyba przesadziłam z ucieraniem ciasta. Najlepsze do tej babki jest masło, ono musi być dodane wrzące, nie zmieniaj przepisu a babka wyjdzie rewelacyjna. Po utarciu jajek z cukrem, mieszaj tylko do połączenia składników, chwilę a będzie dobrze. Pozdrawiam i trzymam kciuki za twoją babkę.
Gość: Edyta
10.04.2014 10:30 odpowiedz
Witam, to dopiero drugie ciasto jakie upiekłam wykorzystując przepis z Pani bloga ale wyszło rewelacyjnie, babka super, ładnie wyrosła, nie opadła, mięciutka jak puch. Zdecydowanie polecam :)
Gość: kasia434212
09.04.2014 21:24 odpowiedz
Pani Doroto ile moze ta babka być przechowywana po upieczeniu?
Dorota, Moje Wypieki
09.04.2014 22:36 odpowiedz
Do 5 dni, przykryta folią spożywczą lub pod kloszem.
dorawin  (zobacz profil)
07.04.2014 19:13 odpowiedz
Pani Doroto! Bardzo dziękuję za ten przepis. Babka zrobiła furorę na ostatnim spotkaniu rodzinnym. Wszystkie babki chciały przepis na tę babkę! I nic to, że piekąc ją zapomniałam o maśle i dodałam je dopiero po kilkuminutowym wygrzewaniu się babki w piekarniku... Jest naprawdę świetna, dziękuję:)
Gość: LittleMe
06.04.2014 10:10 odpowiedz
Jak zamiast masła doda się oleju to też wychodzi i jest wersja dla tych co prócz glutenu mają alergie na kazeinę (laktozę) :)
Gość: Luiza
03.04.2014 13:43 odpowiedz
Witam, ciasto zrobiłam wg przepisu, wstawiłam do piekarnika na 160st ciasto urosło pięknie, podwoiło swoją objętość, po podwyższeniu temperatury ciasto opadło i nie nadawało się do jedzenia, dodam, że podczas pieczenia nie otwierałam piekarnika.
01.04.2014 12:24 odpowiedz
Wolę ją bez polewy ani cukru pudru, ale dzieci się uparły :)
izabela2764  (zobacz profil)
01.04.2014 20:33 odpowiedz
Efektowna babeczka ! - Uwielbiam te formy :) Najgorsze ,że jak kupi się pierwszą ,to już człowiek przepadł ;)
02.04.2014 09:26 odpowiedz
Masz rację :). Kosztuje sporo i wydatek ten tłumaczyłam sobie, że "będzie na lata". Tę opinię nadal podtrzymuję, ale.... mam ochotę na kolejne ;). Pozdrawiam!
malinka  (zobacz profil)
20.03.2014 19:26 odpowiedz
:)
malinka  (zobacz profil)
20.03.2014 19:26 odpowiedz
Mój ulubiony przepis na babkę, wychodzą wspaniałe. Piekę je w różnych smakach, tym razem z dużą ilością skórki i soku z cytryny. Wyszła mega cytrynowa, bardzo aromatyczna.
31.03.2014 14:35 odpowiedz
Malinko, mam pytanie: jak dodajesz skórkę+sok z cytryny, to zwiększasz ilość proszku i/lub dodajesz trochę sody, czy reszta składników pozostaje bez zmian? I jeszcze jedno: ile mniej więcej objętościowo dodajesz soku? z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam wiosennie! :)
malinka  (zobacz profil)
31.03.2014 22:35 odpowiedz
Dodaję sok wyciśnięty z jednej dużej cytryny, reszta składników pozostaje bez zmian. Pozdrawiam :)
31.03.2014 23:22 odpowiedz
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Moje ciasto już wprawdzie siedzi w piekarniku od 20 minut, ale dodałam skórkę z 1 cytryny i 2 pomarańczy i sok z 1/3 pomarańczy i 1/2 cytryny. Dla pewności dodałam jeszcze 1/4 łyżeczki sody; zgodnie z Twoją radą następnym razem ją pominę :).
01.04.2014 12:23 odpowiedz
Malinko, dziękuję za inspirację. W wersji mocno cytrusowej jest przepyszna :)
malinka  (zobacz profil)
01.04.2014 19:01 odpowiedz
Piękna babeczka, a forma świetna:)
02.04.2014 09:27
Dziękuję bardzo za miłe słowa! Pozdrawiam :)
Gość: Agnieszka
12.03.2014 16:06 odpowiedz
Zrobiłam i jest cudna!!! Pachnie przepięknie a smakuje jeszcze lepiej. Pani Dorotko - to już ósme ciasto z tego bloga i za każdym razem strzał w 10! pozdrawiam ciepło:)
Gość: milka
11.03.2014 13:29 odpowiedz
pierwszy raz robiłam babke naq mace ziemniaczanej i teraz mam wrażenie, że ją bardzo czuć w babce?po prostu nie da sie jej zjeśc, bo bardzo czuć makę ziemniaczana! czy ta babka faktycznie ma mieć taki posmak mąki ziemniaczanej, a ja jestem nie przyzywczajona czy cos zrobiłam nie tak!dodam, że babka urosła i wyszła idealnie, jest leciutka jak puch, tylko ten smak mnie dziwi?
Gość: KasiaSroka
09.03.2014 21:41 odpowiedz
Zrobiłam dziś tą babkę i niestety wydaje mi się, że przedobrzyłam :( Zamiast proszku do pieczenia dodałam sody i wyszło gorzkie :( Do mąki ziemniaczanej dodałam troszkę mąki ryżowej. Może ktoś z Was ma doświadczenie i wie co może być przyczyną gorzkiego ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
10.03.2014 09:05 odpowiedz
Dodatek sody może to powodować.
Aniulka  (zobacz profil)
08.03.2014 15:25 odpowiedz
babka pyszna-duzo powieksza wybor ciast bezglutenowych: dziekuje, dwa razy robilam ja z domowym maslem klarowanym wiec jesli ktos chce sprobowac to mozna. Jesli dobrze zszumuje sie maslo podczas klarowania to bedzie to babka beznabialowa i bezglutenowa (przypomnienie: jajka to nie nabial ;-) )
08.02.2014 15:43 odpowiedz
Moja pierwsza upieczona babka - za którym to ciastem nie przepadałam. W tej za to... przepadłam. Mój numer jeden :)
06.02.2014 22:08 odpowiedz
Wyszła super:puszysta, leciutka, maślano- cytrynowa. znika w ekspresowym tempie. Wchodzi na stałe do moich ciast szybkich i bardzo dobrych:)))
Gość: Ivona95
05.02.2014 19:20 odpowiedz
Zrobiłam!!! wyszła przepyszna, puszysta, mięciutka i lekka :) Wszystkim smakuje i już ponad połowy nie ma, ciekawe czy do jutra coś zostanie, ale chyba nie ;p Dziękuję ślicznie za przepis i pozdrawiam :)
Gość: Ivona95
01.02.2014 21:11 odpowiedz
mam pytanie, bo zamierzam zrobić którąś z babek piaskowych na Pani blogu, ale nie wiem którą, bo zależy mi żeby była bardzo piaskowa, taka sypka i sucha, bo mój tata chce koniecznie taką typową piaskową. I mam dylemat która właśnie taka będzie, ta bezglutenowa czy ta http://www.mojewypieki.com/przepis/babka-piaskowa ? :)
Dorota, Moje Wypieki
01.02.2014 23:54 odpowiedz
Mi bardziej smakuje powyższa i ona jest bardziej piaskowa :).
Gość: Ivona95
02.02.2014 11:32 odpowiedz
W takim razie zrobię tą z powyższego przepisu i dziękuję bardzo za odpowiedz :) Pozdrawiam!
Gość: agata
01.02.2014 13:19 odpowiedz
ciasto idealne, zachwyca swoją lekkością, wykonywane krok po kroku, zgodnie z przepisem naprawdę wychodzi, polecam...
Gość: honeczko
28.01.2014 10:12 odpowiedz
Czy proszek do pieczenia zawiera gluten? Czy można go czymś zastąpić i w jakiej proporcji? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
28.01.2014 10:30 odpowiedz
Zawiera, ale można kupić bezglutenowy proszek do pieczenia.
Gość: Marcelinka
26.01.2014 07:47 odpowiedz
Ciasto wspaniałe! Puszyste, puchate ... pycha. Mnie wyszło wspaniałe, bałam się tego wrzącego masła czy nie wyjdzie zakalec, ale NIE! Fantastyczny przepis. Rodzinka zajadała się ciachem i prosiła o jeszcze.
Gosia666  (zobacz profil)
25.01.2014 13:42 odpowiedz
czy można dodac kakao do części ciasta i zrobic babkę marmurkową?
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 12:11 odpowiedz
Tak.
Gość: Marzena
23.01.2014 18:29 odpowiedz
Jak dodaję wrzące masło to mam wlać wszystko na raz czy wlewać małym strumieniem pomału?
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 18:32 odpowiedz
Wlewam strumieniem cały czas miksując.
Gość: Marzena
23.01.2014 19:31 odpowiedz
:)
Marlena19  (zobacz profil)
19.01.2014 13:08 odpowiedz
Upiekłam dziś tą babkę, robiłam wszystko zgodnie z przepisem, na początku wyrosła piękna, aż pękła na środku, ale potem mi opadła, od połowy do góry ciasta wygląda pięknie, jest puszyste, ale dół jakby trochę zbity (wydaje mi się, że mały zakalczyk), poza tym jest bardzo dobra. Ale piekłam ją w keksówce - dłuższej koloru czarnego, bo formę do babki miałam tylko srebrną i nie chciałam ryzykować nie dopieczenia. czy to mógł być powód? Macie jakieś rady dla mnie? Jak zakupie formę do babki z porządnego tworzywa upiekę ją ponownie, a tymczasem jak coś możecie doradzić, to chętnie posłucham.
malinka  (zobacz profil)
16.01.2014 17:41 odpowiedz
:)
Gość: Marzena
23.01.2014 19:40 odpowiedz
Malinko, pisałaś we wcześniejszym komentarzu, że dodajesz 4 łyżki mąki pszennej, żeby babka się nie kruszyła. Mąkę pszenną dodajesz kosztem ziemniaczanej czy dodatkowo dajesz te 4 łyżki?
malinka  (zobacz profil)
23.01.2014 20:30 odpowiedz
Mąkę pszenną dodaje kosztem ziemniaczanej. Pozdrawiam :)
malinka  (zobacz profil)
16.01.2014 17:40 odpowiedz
Stęskniłam się bardzo za tą przepyszną babeczką, więc musiałam ją upiec.
30.12.2013 23:42 odpowiedz
Babka fantastyczna. Jedynie trochę taka skorupa się zrobiła ale środek fantastyczny. Już nie mogę się doczekać miny mojego małego bezglutenowca. To będzie jego pierwsze w życiu ciasto :-)
Gość: Basia.
28.12.2013 21:36 odpowiedz
Zainspirowałam się tym przepisem i upiekłam babkę po małej modyfikacji. Co prawda nie nadaje się ona dla beztlenowców ale wyszła poezja. Może ciut sucha ale smak ma bajkowy. Wzięłam połowę mąki ziemniaczanej a połowę pszennej tortowej, 4 duże jaja, szklankę cukru, kostkę masła i cukier z prawdziwą wanilią. I to wszystko. W wykonaniu zmieniłam tylko to że masło wlałam letnie, nie miksowałam ale mieszałam drewnianą szpatułką po dodaniu mąk z proszkiem i po dodaniu masła. Babka rozpływa się w ustach i ma waniliowo maślany smak. Smak prawdziwy, nie żadnych sztucznych zapachów do ciast czy margaryny....Prawdziwe dobrego gatunku masło, dobra tortowa mąk przesiana bezpośrednio do ubitych jajek i prawdziwa wanilia. Oto cały sekret smaku.....
Jedna ważna rzecz: forma musi być dobrze nasmarowana masłem i dobrze wysypana bułką tartą, inaczej się przyklei na amen:)
Pozdrawiam serdecznie.
agulajamnik  (zobacz profil)
19.12.2013 21:54 odpowiedz
upieklam babke jest przepyszna. przepis lekko zmodyfikowalam bo corka jest na diecie bezglutenowej, bezmlecznej i bezcukrowej. maslo zastapilam olejem kokosowym co dalo fajny aromat kokosu, a cukier zastapilam naturalnym slodzikiem (uzylam pol szklanki tagatesse). do tej pory modyfikowalam przepisy dodajac mieszanki mak bezglutenowych i wychodzilo znosnie, ale ta jest mega smaczna. Zostalo mi troche ciasta wiec wlalam do foremek na mufinki i tez sie udalo. w planach mam zrobic jeszcze tort i mial bazowac na biszkopcie bezglutenowym, ale chyba podstawa bedzie ta babka tylko dodam kakao
Gość: dominika
13.04.2014 16:39 odpowiedz
A czy masło można zastąpić olejem rzepakowym albo slonecznikowym? W jakich proporcjach?
30.11.2013 12:15 odpowiedz
A ja mam taki pytanie czy mogę na wierzch dać jakieś owoce? Np. gruszki?
Dorota, Moje Wypieki
30.11.2013 12:52 odpowiedz
Nie, wydaje mi się, że będą zbyt cieżkie i opadną na dno. Można spróbować pokroić je w plasterki.
Gość: Fifiak
30.11.2013 18:57 odpowiedz
Jako, że moja rodzina raczej rzadko jada babki (piekłam ją ze względu na brak glutenu) postanowiłam jednak upiec ją z gruszkami, które pokroiłam na drobne kawałki i umieściłam na dnie. Wyszła pyszna!! Puszysta, niezbyt sucha, taka mało babkowa :D Miałam wstawić zdjęcie ale już została zjedzona... Dziękuje bardzo za przepis :)
Gość: Karoo
27.11.2013 15:36 odpowiedz
Czy jesli zamienie maslo na olej, to ma go byc tyle samo co w przepisie, czy moze wiecej/ mniej ?
Dorota, Moje Wypieki
28.11.2013 19:55 odpowiedz
O około 20% mniej.
Gość: Kate
24.11.2013 00:44 odpowiedz
czy mozna dodoac rodzynki do babki piaskowej?
Dorota, Moje Wypieki
24.11.2013 20:39 odpowiedz
Tak.
Gość: maggaw
13.11.2013 10:41 odpowiedz
Upieklam! Dla bezglutenowca-bezlaktozowca, ale wszyscy sie na nia rzucili (doslownie!). Nawet nie mialam czasu niczym jej posypywac, polewac czy dekorowac... I nikt nie mogl uwierzyc, ze to bez glutenu i bez laktozy (zamiast masla dodalam oleju).

Dorotko, wielkie dzieki za ten przepis, dzieki ktoremu nawet taki alergik moze miec radosc z prawdziwego ciasta (i niekoniecznie zawsze czekoladowego :) )!

Po prostu REWELACJA!
Gość: linnnea
05.11.2013 20:56 odpowiedz
Proszę o szybką pomoc :) robiłam już tę babkę kilka razy i zawsze wychodziła super, ale teraz chciałabym zrobić ją w normalnej blaszce do ciasta, nie w keksówce. Uda się? Może trochę głupie pytanie, ale muszę się upewnić ;)
Dorota, Moje Wypieki
05.11.2013 21:04 odpowiedz
Tak, nie widzę problemu :).
Gość: linnnea
05.11.2013 23:29 odpowiedz
Bardzo dziękuję :)
leniuszek  (zobacz profil)
30.10.2013 15:55 odpowiedz
Dziękuje za kolejny super przepis!!!
Gość: Kasia K
26.10.2013 13:14 odpowiedz
Przepyszna !!!Przepis na pewno do powtórki !
Babka rozpływa się w ustach ,lekka ,
puszysta . Polecam
monika1983  (zobacz profil)
08.10.2013 14:11 odpowiedz
dla naszego bezglutenowego goscia rowniez babka, pyszna!
Gość: jj
25.09.2013 19:56 odpowiedz
Właśnie wyjęłam z piekarnika! Ale miałam "stresa"! Zawsze, gdy wypiek zależy od ubitych białek/jajek. Przyłożyłam się i wyszła niezła babka ;)! Prawdziwie piaskowa, rozsypująca się w ustach, delikatna, jajkowa - nie dodawałam żadnego aromatu, by poczuć jej prawdziwy smak. Super!
29.08.2013 14:50 odpowiedz
Robiłam ją już kilka razy, zawsze w wersji ze skórką cytrynową. Przepyszna babka. Bardzo delikatna, leciutka, puszysta.
Zrobiłam w formie z kominkiem o średnicy 21 cm, 7 cm wysokości. Proporcje dostosowałam do 4 jajek, a pozostałych składników użyłam 80% ilości podanej w przepisie. Ciasto wyrosło równo z formą, nic się nie wylało. Zdecydowanie polecam
Gość: Nikusia147
07.07.2013 16:49 odpowiedz
świetny przepis. Piekę ją raz na dwa tygodnie i zawsze rewelacja! Można dodać 2-3 łyżki mąki pszennej....
20.06.2013 21:14 odpowiedz
oj, bardzo pyszna ta babeczka, chociaz w moim wykonaniu ten 'puch' wyszedl troche wilgotny:),
do ciasta dodalam tylko aromatu migdalowego, a sok z cytryny uzylam do lukru, mimo to ciasto jest bardzo cytrynowe,
zdecydowanie warte zrobienia
13.06.2013 04:57 odpowiedz
Pyszna babka piaskowa: leciutka, puszysta. Dobra do porannej kawy i do popoludniowej herbatki....
Zrobilam ja z olejkiem cytrynowym. Nastepnym razem sprobuje z olejkiem z orzechow laskowych.
30.05.2013 12:16 odpowiedz
Pieke ta babke juz kolejny raz,zawsze sie udaje, mysle ze sekretem jest dobre ubicie jajek ( jak wspominala p.Dorota) ja ubijam je ok 10 min,zawsze zapominam dokladnie sprawdzic.Jajka prawie potrajaja swoja objetosc, w czasie ubijania tworza sie duze bable powietrza a po dobrych kilku min. mniejsze i jak sa te mniejsze to przestaje (ubijam robotem recznym).Gdy dodaje make do mieszam reczna rozga wtedy ciasto nie jest tak maltretowane jak robotem i ryzyko zakalca jest mniejsze,tak robie przy wszystkich ciastach przy ktorych do ubitych jajek/bialek dodaje ciezsze skladniki.Chodzi o to zeby pecherzyki powietrza wytworzone podczas ubijania nie popekaly.
Uff caly referat mi wyszedl ale mam nadzieje,ze moze komus pomoze.
Pozdrawiam
27.05.2013 08:49 odpowiedz
Sprawdzona. Udana. Choć mimo - na moje - porządnego ubicia lekko siadła. Ale tak czy inaczej bardzo puszysta i w smaku wszystkim odpowiadająca :)
Gość: maggaw
03.05.2013 10:32 odpowiedz
Moj bezglutenowiec jest rowniez bezlaktozowcem. Maslo odpada. Czy moge dac margaryne ?

Z gory dziekuje za odpowiedz !
Dorota, Moje Wypieki
03.05.2013 10:39 odpowiedz
Tak, margarynę do pieczenia.
Gość: Kropka
07.06.2013 14:14 odpowiedz
Proponuję olej np. ryżowy. Zdrowszy.
malinka  (zobacz profil)
24.04.2013 15:18 odpowiedz
Polecam, jest wspaniała!
malinka  (zobacz profil)
24.04.2013 15:17 odpowiedz
Kolejny juz raz upiekłam tą ekspresową i przepyszną babeczke.
11.05.2013 08:39 odpowiedz
piękna babka :)
24.04.2013 11:11 odpowiedz
I jeszcze wersja babki bezglutenowej z kakao :).
24.04.2013 11:10 odpowiedz
Robię ją często, bo jest bardzo prosta w przygotowaniu, a dzieci ją uwielbiają. Ja osobiście wolę cięższe i bardziej mokre babki z jogurtem (z Twojej jogurtowej z migdałami i kokosem robiłam już 1000 wariacji na temat-jest bezbłędna). Ponieważ mam 2 mniejsze formy 1l i 1,5 l, z tego przepisu wychodzą mi zawsze 2 szt. Wczoraj pokusiłam się o dodanie do mniejszej części 2 łyżek kakao. Wyszło OK.
joannea  (zobacz profil)
19.04.2013 16:56 odpowiedz
Rekordowo szybkie w przygotowaniu ciasto. Od momentu wyejscia do kuchni do wlozenia ciasta do piekarnika uplynelo u mnie niecale 15 minut (wlaczajac w to wyjecie miksera z szafki!)- to, ze masla nie trzeba studzic, to prawdziwe ulatwienie. Pieklam babke tego typu po raz pierwszy, bylo to wiec mile zaskoczenie. Samo ciasto smaczne, na zimno lepsze niz prosto z piekarnika.
Gość: Agnieszka
12.04.2013 21:56 odpowiedz
Wyszedł mi najgorszy zakalec jaki w życiu upiekłam. Byłam w szoku, że coś takiego może się udać. Wszystko było dobrze do czasu wlewania wrzącego masła do masy. Myślę, że wtedy powstała dziwna masa pseudobudyniowa. Efekt końcowy przypominał tłusty, baaaardzo gęsty budyń, którego nawet psy nie chciały jeść. Jestem bardzo zawiedziona, zmarnowałam 5 jajek.
Gość: clara
05.04.2013 19:02 odpowiedz
Babki piekły się jednocześnie, ja po prostu mam talent do psucia:) Będę próbować dalej innych przepisów ale nie wiem czy życia mi starczy. . .i dużo ich tu, jest w czym wybierać całe szczęście!
Gość: Aga
05.04.2013 13:17 odpowiedz
Kurcze, u mnie zadziało się coś dziwnego, piekłam babki w formach 3 d i muffinkach. Małe babeczki i zając w 3 d wyrosły i smakowały pysznie a le były tak suche, ze aż twarde a baranek w 3 d (pieczony razem z nimi) był cuudownie bajecznie puszysty i wilgotny. Dziewczyny, macie "pomysła" o co chodzi?
30.05.2013 12:03 odpowiedz
Mysle ze za dlugo pieklas te mniejsze,w muffinkach. Ja tez pieklam w mniejszych foremkach (6 szt), a reszte ciasta w keksowce. I te male babeczki wyjelam po 30 min pieczonych w 160 st(jak podano w przepisie) sa puszyste. a ciasto w keksowce piecze sie dalej przepisowo ok 30 min,do suchego patyczka.
Gość: clara
03.04.2013 17:44 odpowiedz
Babeczka wyszła jak powinna, a tak chociaż mi się wydaje. . .puszysta, bez zakalca, ale nie cała zmieściła się do formy więc resztę przelałam do mniejszej i w tej mniejszej był zakalec. . . dlaczego tak się stało? W jednej był, a w drugiej nie itd., a przecież z tej samej masy, niestety nie smakowała mi wcale:(
Dorota, Moje Wypieki
03.04.2013 17:52 odpowiedz
Niestety, nie wiem dlaczego. Babki piekly sie jedna po drugiej, czy na raz?
malinka  (zobacz profil)
03.04.2013 11:55 odpowiedz
:)
malinka  (zobacz profil)
03.04.2013 11:54 odpowiedz
Wspaniała baba! Rozpływała się w ustach, smakowała nawet tym, co za babkami nie przepadają. Wogóle nie czerstwiała, na piąty dzień od upieczenia była bardzo smaczna, jak świeża. Jedyna zmiana, to dodatkowo 4 łyżki mąki pszennej, zeby się nie kruszyła.
02.04.2013 20:31 odpowiedz
Z formy o pojemności 1,3 l wyszło mi 1,5 babki :D Tegoroczny hit :)
Gość: Maua
24.04.2013 22:29 odpowiedz
Piękny lukier, jak uzyskać taki?
26.06.2013 23:33 odpowiedz
Dziękuję, to lukier królewski, również z moichwypieków: http://www.mojewypieki.com/przepis/choinki-z-piernika :)
09.04.2014 19:33 odpowiedz
Rewelacyjnie wygląda ! to białe to lukier ??? można prosić o dokładne wskazówki jak taki lukier /polewę zrobić ???
Gość: Basia
31.03.2013 17:35 odpowiedz
Babeczka wyrosła i nawet wyglądowo fajna ale nie jest smaczna. Piekłam lepsze babki ale z innego przepisu. Pozdrawiam
31.03.2013 12:52 odpowiedz
Rewelacyjna babeczka :) ładnie wyrosła, a podczas jedzenia dosłownie rozpływa się w ustach :)
Zastanawiałem się tylko nad opcjami pieczenia ale wybrałem bez termoobiegu, pozwoliłem jej spokojnie piec się w ciepełku.
Masło oczywiście gorące wlewałem, trochę się bałem czy jajecznica się nie zrobi :D ale ładna masa się wyrobiła.
Oczywiście należy pamiętać, żeby za szybko nie otwierać drzwiczek piekarnika, szok termiczny często powoduje, że ciasto siada.
dziękuję za ten przepis, babka świąteczna jest! :)
Gość: Ogórek
30.03.2013 23:59 odpowiedz
Zakalec. Zastanawiam się czy powinnam była wlać wrzace a nie ostudzone masło. Masa przed dodaniem masła była naprawde puchata, a po stała sie troche płynniejsza i cieższa. Rosło wszystko pieknie cały czas, w piekarniku było przez ponad 60 minut, ale i tak zakalec. Wszystkie skaldniki byly w temperaturze pokojowej, maka była przesiana. Błagam o rade bo kolejenej porażki nie zniosę!
Gość: Roksana
30.03.2013 19:16 odpowiedz
Niestety, wyszedł zakalec ;(
Gość: dorota
30.03.2013 16:12 odpowiedz
ile dodać aromatu zapachowego? całą buteleczkę?
Dorota, Moje Wypieki
30.03.2013 18:44 odpowiedz
Nie! Maksymalnie 1 łyżeczkę.
peperoni  (zobacz profil)
30.03.2013 13:43 odpowiedz
Babka bardzo dobra, prosta, puchata i delikatna.
Gość: Ania
29.03.2013 22:25 odpowiedz
Dorotko czy silokonowa formę czyms smarujemy?
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2013 22:27 odpowiedz
Nie trzeba.
ania1105  (zobacz profil)
31.03.2013 15:49 odpowiedz
ja jednak proponuję delikatnie posmarować. jakiś czas temu robiłam babkę z tego przepisu i niestety trochę mi się przykleiła w jednym miejscu, bo ciasto jest baaardzo delikatne (ale za to jakie pyszne!)

pozdrawiam
Gość: ana1
29.03.2013 14:40 odpowiedz
ja juz upiekłam, alke inna metoda- z białek ubiłam piane, masło utarłai i dodałam żółtka i cukier i miksowalam, potem polaczyłam z piana i maka- dodalam tylko odrobine wody bo za gesta była- wyszła pyszna i ładnie urosła :)
Gość: Blanka
29.03.2013 13:59 odpowiedz
Aha i jak tak pięknie wyrosła to pękła w jednym miejscu...
Gość: Blanka
29.03.2013 13:55 odpowiedz
Właśnie wyjęłam babkę i totalnie padła...:-( Najpierw pięknie wyrosła,a po wyłączeniu piekarnika, otwieram drzwiczki i zjechała maksymalnie w dół...Fakt zamiast 200 g. masła dałam przez przypadek 250g.,ale czy to przez to efekt jest taki marny???
Gość: ana1
29.03.2013 12:47 odpowiedz
własnie zabieram sie do pieczenia- dla bezglutenowców wystarcza forma silikonowa, wtedy nie trzeba niczym smarowac :)
Gość: gabi
28.03.2013 20:53 odpowiedz
dzis ja upieklam, wyszla rewelacyjna, pyszna, puszysta, dodalam zwyklego cukru. zadnego zakalca:-)
Gość: brombap
28.03.2013 17:36 odpowiedz
A ja kupiłam foremkę Wiltona - barana - i myślę, jaki przepis na babkę będzie najlepszy?
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 19:06 odpowiedz
Kazdy przepis na ciasto babkowe. Proponuję wybrać swoją ulubioną babkę.
Gość: amata
28.03.2013 14:14 odpowiedz
czy można zamiast drobnego cukru do wypieków dodac zwykłego czy lepiej cukru pudru ?
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 19:06 odpowiedz
Lepiej uzyc zwyklego cukru.
28.03.2013 12:50 odpowiedz
Moja babka jest wlasnie w piekarniku. Szybko sie ja robi i z pewnoscia bedzie pyszna bo wyglada na taka:)
Gość: Aga
28.03.2013 11:36 odpowiedz
Bardzo dziękuję, również za przepis na tort tiramisu, którym szpanowałam na imieninach męża. To był mój pierwszy w życiu biszkopt. Pierszy tort i sama byłam nim zachwycona. Wielkie Dziękuję!
Gość: Aga
28.03.2013 11:27 odpowiedz
A czy mozna tę masę wykorzystać do formy 3 D. Właśnie kupiłam sobie zajączka i baranka i chciałabym zrobić pyszne prezenty dla rodziny.
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 11:27 odpowiedz
Tak, mozna.
Vampiria7  (zobacz profil)
28.03.2013 11:21 odpowiedz
Mam pytanie, czy mogę do tej babki dodać sok i otartą skórkę z cytryny?
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2013 11:30 odpowiedz
Tak, mozna.
Gość: Basia i bezglutkowa Zuzia
28.03.2013 11:16 odpowiedz
Piekę już długo(ok. 1,5 roku) z tego bloga i nigdy się nie zawiodłam :-) opanowuje zawsze 2 wersje danego ciasta:normalna i bezglutenową(mam bezglutkową 3 latkę:-). Zawsze wychodzą obie wersje podobnie. Ucieszył mnie przepis na babkę bo tego nie próbowałam nigdy. I wyszło od razu:-) jedyne po przeczytaniu komentarzy rozlałam do 2 foremek i nie wyszło wysokie przez co piekło się tylko 30 min. Ale nie ma zakalca i faktycznie jest puchate :-) mniam tylko fakt jest suche, przez to delikatne :-)pozdrawiam i proszę o więcej bezglutenowych przepisów.
wesołych świąt :-)
Gość: monika2222
27.03.2013 09:35 odpowiedz
Babka pyszna :D. Ale trochę ją "przepiekłam", choć piekła się tylko 40 minut ;). Ale to była próba przed świętami- w sobotę poprawiam i będzie lepiej ;).
Gość: 1kasik1
26.03.2013 23:46 odpowiedz
Czy mogę ciasto upiec w foremkach na muffinki? Jesli tak, jaki proponuje Pani czas pieczenia? :/ Babka jest bardzo smaczna, chciałam synkowi udekorować wielkanocno i podrzucic do przedszkola :)
Gość: monika2222
27.03.2013 09:36 odpowiedz
Jeśli mogę się wtrącić to się wtrącę :P. Ja robiłam też w formie na muffiny, bo zostało mi trochę ciasta. Piekłam krócej, ok. 35minut :).
Gość: 1kasik1
27.03.2013 12:57 odpowiedz
Dziękuję za pomoc :)
Gość: Ala
26.03.2013 21:22 odpowiedz
Wiem, że to trochę nie na temat, ale mam prośbę o poradę :)
Mianowicie, czy w formie z powłoką nieprzywieralną, ale przeznaczoną do pieczenia babki w kąpieli wodnej można piec babkę normalnie, tzn. w piekarniku? :D
Tak dokładnie to chodzi mi o taką formę: http://www.mniammniam.com/sklep/7141,Forma_na_babke_z_pokrywa_do_kapieli_wodnej_1_7L_Birkmann.html
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam Ala :D
Dorota, Moje Wypieki
27.03.2013 10:51 odpowiedz
Tak, mozna.
Gość: Ala
27.03.2013 17:32 odpowiedz
To fajnie, dziękuję bardzo :D
26.03.2013 15:14 odpowiedz
Wszystko pięknie, tylko warto zaznaczyć, że ta babka nie jest bezglutenowa, gdyż proszek do pieczenia zawiera najczęściej mąkę pszenną (przynajmniej w Polsce). Aby taka była warto zaznaczyć, że proszek musi być bezglutenowy. Można też uciec się do sody.
Gość: Biedronka
29.03.2013 23:21 odpowiedz
Firmowy proszek z Lidla jest na skrobi kukurydzianej.
Gość: KAm
26.11.2013 15:58 odpowiedz
Chyba bezglutenowiec wie że ma użyć proszku bezglutenowego, no litości...
Gość: kruszysia
26.11.2013 16:08 odpowiedz
Bezglutenowiec wie. Ale osoba, która piecze mu w prezencie ciasto na urodziny już niekoniecznie!
dorota83  (zobacz profil)
25.03.2013 17:52 odpowiedz
dzięki wielkie. babka przypomniała smak mojego dzieciństwa - najlepszą babkę mojej Babci. czy to przez "sentyment" czy też większą ilość tłuszczu nie wiem, ale Babcina babka była smaczniejsza. ta jest dobra, puszysta i prosta jednak dostaje "ósemkę".
24.03.2013 23:47 odpowiedz
Retyyyy to rośnie jak opętane! Modlimy się o chociaż centymetr zakalca bo lubimy :) ale się nie zanosi...
Nie mogłam się powstrzymać- to zdjęcie "na żywo" i dobre, że sekundę po tym zaczęła się wylewać ;P Do jakich 2/3 chyba do 1/3! Aha, piekę w doniczkach- ciekawe co z tego wyjdzie :)))
25.03.2013 12:35 odpowiedz
Wyszła bez śladu zakalca- Jest pyszna, niesamowita, totalnie się nie spodziewałam! Jest jak puszek, ale moim zdaniem wcale nie jest sucha- a ja mam uczulenie na przesuszone wypieki- mój typ ciasta to blondie i wszystko z kremem, a tę babkę mogłabym jeść bez końca...
Pieczcie ją w tej chwili - to żaden wysiłek a efekt urywa ... ;) Wykonanie ciasta zajęło mi w porywach 10 minut. W doniczkach spoko, ale takie wulkaniki mi wyszły :D
Dzięki Dorotuś- ty to chyba wszystko zrobisz dobre- może się nawet przekonam do czegoś z makiem, którego normalnie nie znoszę...
theblondi  (zobacz profil)
24.03.2013 19:52 odpowiedz
Wyszła super! Może nie była idealna ale nie narzekam! :)
23.03.2013 22:21 odpowiedz
Wspaniała :) po wpadce z babką cytrynowo-kakaową zabrałam się za tą i wyszła idealnie. Pięknie urosła, ładnie się zrumieniła, w smaku bardzo delikatna (do smaku dodałam jedynie 1 łyżeczkę pasty waniliowej), lekko słodka, sypka, puszysta. Zdecydowanie do powtórzenia w te święta :)
Gość: Monia
22.03.2013 17:09 odpowiedz
Wróciłam do niej po ponad roku, za pierwszym razem zakalec :). Zwaliłam na piekarnik teściowej, tam mi żadne ciasto (prawie) nie chciało wyjść. U mamy zrobiłam już wiele ciast z Twojej strony i każde wychodzą idealnie. Poza tą babką :D. Drugi raz i drugi zakalec, tylko 1 cm od dna blaszki i trochę ciągnie się po bokach. Na szczęście zostało tyle dopieczone, że przynajmniej trochę się nią pocieszę :D. Jest idealna, mam talent do przesuszania ciast, a to jedyne, które wyszło wilgotne. Wyrosła pięknie, grubo poza brzeg keksówki, opadła niewiele, jest cudnie wilgotna, nie smakuje ani proszkiem, ani skrobią, tylko pyszny smak ciasta i skórki cytrynowej. Nie wiem co robię nie tak, może jajka były za zimne :( (przyniosłam ze sklepu i od razu robiłam). Jedyne ciasto, z którym nie potrafię sobie poradzić :(.
Gość: Agnieszka
20.03.2013 21:22 odpowiedz
Wyszedł mi najgorszy zakalec jaki w życiu upiekłam, w zasadzie na całej objętości ciasta. Kompletna porażka.
Gość: aldi
15.03.2013 19:50 odpowiedz
Pieklam ja dzisiaj,urosla pieknie,bez zakalca,tylko jak dla mnie i mojej rodziny-ZA SUCHA,jakbym jadla wysuszony biszkopt,bez popijania,mozna sie udusic :/,moze z olejem bylaby lepsza?
Gość: kasia
15.03.2013 19:50 odpowiedz
Babka po prostu cudowna:)na stałe zagości w moim domu
Gość: Amelka
14.03.2013 20:11 odpowiedz
Nie wyszła, wszystko wg przepisu a powstał zatłuszczony zakalec od razu do śmierci.
kasia90010  (zobacz profil)
14.03.2013 13:16 odpowiedz
chciałam zapytać jak długo babka zachowuje świeżość? czy można ją upiec dwa dni wcześniej?
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2013 18:00 odpowiedz
Do kilku dni, nalezy ją przechowywac owinieta w folie spozywcza.
Gość: czips77
09.03.2013 21:53 odpowiedz
dzis upieklam - dla mnie cudo. jedno dziecko podziela moj entuzjazm, drugiemu smakuje ''ta druga'', czyli babka cytrynowo-jogurtowa. babka oprocz tego, ze sypka, jest tez dosc sucha i nie kazdy to lubi. ale przepis prosty, szybki no i zakalca nie ma:)
Gość: QankaQ
07.03.2013 20:14 odpowiedz
Jeszcz dodam, że ciasto piekłam w keksówce.
Gość: QankaQ
07.03.2013 20:09 odpowiedz
Dziś upiekłam tę babkę i w smaku jest bardzo dobra, ale jej dół(0,5-1 cm) ma zakalca.
Jaki może być tego powód? Ciasto piekłam 50min i sprawdzałam patyczkem, góra ciasta wyglądała ładnie-była rymiana więc ją wyjełam. Po wyjęciu baba się skurczyła. Czy to normalne?
Dorota, Moje Wypieki
08.03.2013 19:36 odpowiedz
Nie powinno się skurczyc, nie powinno rowniez byc zakalca. Są 3 glowne powody zakalca: skladniki nie byly w temperaturze pokojowej, mąka byla miksowana zbut dlugo z masa jajeczną, zamiast byc delikatnie wmieszaną lub mąka nie zostala przesiana.
Gość: QankaQ
05.03.2013 21:56 odpowiedz
A czy blachę mogę wysmarować masłem i wysypać mąką?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.03.2013 09:59 odpowiedz
Tak.
24.02.2013 16:39 odpowiedz
Pierwsza babka, która się udała!!! Jest puszysta, delikatna i rozpływa się w ustach. Początkowo myślałam, że będzie zakalec, szczególnie, że forma, której użyłam była za mała i podczas pieczenia babka zaczęła się wylewać. Świetny przepis, teraz pozostaje mi ją tylko udekorować:)
Gość: Vella
24.02.2013 10:31 odpowiedz
Zaraz zabieram się za pieczenie tej babki. W swoim życiu upiekłam już kilka babek, niestety z mizernym skutkiem, zawsze trochę zakalca było, sama nie wiem co robię źle. Zamierzam jednak próbować nadal. Może dziś się uda?:) Zobaczymy.
Gość: Ala
21.02.2013 21:55 odpowiedz
Dorotko, jak dodam masło to miksowac na wysokich obrotach miksera czy na wolnych i jak długo?
Dorota, Moje Wypieki
22.02.2013 11:07 odpowiedz
Na wolnych i tylko do połączenia, nie dluzej.
12.02.2013 15:03 odpowiedz
Naprawdę jak puch.... byłam zdziwiona ,że na samej mące ziemniaczanej wyjdzie taka puszysta. Bardziej nawet pod biszkopt niż piaskowe.może za długo napowietrzałam.
Gość: madzia9999
01.02.2013 09:36 odpowiedz
ja robiłam babke już kilka razy i wychodzi pycha,z tym że ja zmniejszam ilość masła, i cukier roztapiam z maslem, do tegozapach waniliowy ikilka kropel cytryny:D wychodzi super:) bez zakalaca:D
Gość: kacha
27.01.2013 13:31 odpowiedz
To była pierwsza babka jaką piekłam a wyszła idealnie. Lekka, puszysta, przepyszna. Zniknęła w ciągu godziny. Zmniejszyłam tylko ilość cukru bo rodzinka woli mniej słodkie wypieki
Gość: asiek01
18.01.2013 19:49 odpowiedz
czy można do tej babki dodać kawałki czekolady i polać polewą? czy takie zestawienie będzie pasowac?
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2013 19:24 odpowiedz
Można.
1kasik1  (zobacz profil)
15.01.2013 22:41 odpowiedz
Moja ostatnia porażka nie dała mi spokoju :) Nie dałam za wygraną...wyszła, piękna, pachnąca i kruchutka. Tak więc polecam wszystkim, pychotka :)
Dorota, Moje Wypieki
15.01.2013 22:44 odpowiedz
Brawo, gratulacje :).
Maddy77  (zobacz profil)
15.01.2013 10:00 odpowiedz
PS.czy Twoim zdaniem moge upiec ta babke jako muffinki? A ktory z przepisow polecilabys mi na baze na tort?Wybiore raczej ciasta pieczone ,chociaz widzielam mnostwo obiecujacych przepisow na lody...co prawda mieszkam we Wloszech,ale jest zima i mamy "tylko"15 st:)))
Dorota, Moje Wypieki
16.01.2013 01:10 odpowiedz
Zawsze możesz, gorzej - w drugą stronę :). Baza na tort - może być biszkopt z przepisu II.
Maddy77  (zobacz profil)
16.01.2013 09:07 odpowiedz
Przepraszam,ale nie dokladnie zapytalam,mialam na mysli tort bezglutenowy....
Dorota, Moje Wypieki
16.01.2013 17:42 odpowiedz
Ja również :). Nie probowałam, ale można spróbować upiec go na miksie mąk bezglutenowych.
Maddy77  (zobacz profil)
15.01.2013 09:55 odpowiedz
Wczoraj znajoma poprosila mnie (poniewaz dzieki Twoim przepisom jestem uznawana za dobra piekarke cha cha cha)abym pomogla jej przygotowac cos na urodziny jej coreczki,ktora ma celiakie...Wiec "skoro swit"zagladam do Ciebie ,a tu prosze ...cala moc "bezglutenowych" przepisow!!!Dzieki:)
madziula1341  (zobacz profil)
14.01.2013 17:45 odpowiedz
babka przepyszna!! mama mi jeszcze podpowiedziała, żeby następnym razem dodała kilka łyżek oleju, żeby ciasto było bardziej mokre :)
Gość: Paulina Sz.
13.01.2013 20:57 odpowiedz
Ta babka jest przepyszna! Faktycznie delikatna jak puch :) Roboty przy niej jest bardzo mało, a efekt zaskakujący, jak na tak proste ciasto. Wszystko ładnie mi wyrosło, nie opadło, a martwiłam się po przeczytaniu, że tylu osobom wyszedł zakalec... Zachowuje sobie przepis, bo na pewno wrócę jeszcze nie raz do tej babki :)
1kasik1  (zobacz profil)
08.01.2013 19:49 odpowiedz
A u mnie zakalec :( Wszystkie ilości składników wg przepisu...zamiast skrobi ziemniaczanych dodałam skrobi kukurydzianych, ładnie zaczęła rosnąć...a tu przy zwiększeniu temperatury po 30 min do 170 stopni....fruuuuu na dół, MEGA ZAKALEC. Ale nie poddam się tak łatwo, pewnie jeszcze będę próbowała, kiedyś w końcu musi wyjść :) Udanych wypieków wszystkim życzę :)
Gość: Ania
08.01.2013 15:43 odpowiedz
Babka rzeczywiście jest pyszna i leciuteńka, ale moim zdaniem aż nadto sypka.
nula1977  (zobacz profil)
20.12.2012 14:02 odpowiedz
upiekłam ją dla koleżanki, kóra jest na diecie bezglutenowej. Wyszła bardzo smaczna!
Gość: delicja
03.03.2013 18:39 odpowiedz
ale pamiętała również Pani o bezglutenowym proszku do pieczenia?
Gość: marbe
01.12.2012 11:30 odpowiedz
skusiłam się :) w życiu nie jadłam lepszej babki
20Monika  (zobacz profil)
10.11.2012 21:56 odpowiedz
Dziś szukałam przepisu na coś "szybkiego" i takiego "do kawy" . Zdecydowałam się na ten przepis bo uwielbiam babki piaskowe . Wyszła - IDEALNA. Mój teściu powiedział że jego żona nigdy takiej pysznej nie upiekła ( co dużo znaczy w jego słowach) . Babka jest rzeczywiście puszysta , mięciutka i idealnie słodka . Pani Doroto nie umiem robić takich pięknych zdjęć jakie Pani robi ale pochwalę się moim wypiekiem :)
08.11.2012 19:48 odpowiedz
Ostatnio potrzebowalam przepisu na 'coś' słodkiego i bezglutenowego. Mialam bardzo malo czau wiec babki nie upieklam, ale za to dostalam od kolezanki z pracy przepis na bezglutenowe ciasteczka. Bardzo szybki i proste :) wrzucam fotke jakby ktos potrzebowal to i tez przepis, bo malo jest przepisow bezglutenowych :)
Generalnie do ciasteczek dodaje sie to, co ie lubi lub ma akurat pod reka. Ja wrzucilam migadlowe platki i kakao. A oprocz tego: kostka miekkiego masla, 375 g skrobi kukurydzianej, 125g drobnego cukru. Wyrabiamy ciasto i robimy waleczek. Zawijamy w folie i do lodowki na 30min zeby sie schlodzilo i zeby bylo latwiej kroic. Pieczemy na papierze w 170' i przez 11min. Wyciagamy i czekamy az ostygna zanim je zdejmiemy z papieru, ato dlatego ze sa bardziej kruche jak sa cieple.
A babeczke powyzsza na pewno tez zrobie :) pozdrawiam
Gość: malaga
19.10.2012 14:20 odpowiedz
Małe pytanko P.doroto,
Czy tę babkę można piec w normalnej tortownicy? Proszę o szybka odpowiedź...
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2012 23:15 odpowiedz
Tak, ale najlepiej w takiej z kominkiem.
kiva_tytto  (zobacz profil)
16.10.2012 14:56 odpowiedz
Piekłam babkę w dwóch foremkach - babkowej i malej keksówce, bo sama babkowa okazała się za mała. Najpierw zjadłam tę małą i byłam rozczarowana - była bardzo sucha. Już chciałam pisać komentarz, ale w międzyczasie ukroiłam kawałek z większej babki - no zupełnie inna historia! :) Babka jest piaskowa, ale była w sam raz, lekko wilgotna, choć bez zakalca (hura! :) ). Naprawdę smaczna. Wydaje mi się, że tę mniejszą powinnam wyjąć z pieca nieco wcześniej, a tak - przesuszyła się. Przepis fajny, ale będę szukać dalej mojej ulubionej babki :)
04.10.2012 22:51 odpowiedz
Nadspodziewanie wspaniała - nie przypuszczałam, że z mąki ziemniaczanej może wyjść coś tak pysznego. Lekka, puszysta, niezwykle delikatna - naprawdę jak z piasku. Trzeba mieć dobrą formę i dobrze ją nasmarować/wysypać.
Przy okazji chciałam Ci bardzo podziękować Doroto, że masz tag 'bezglutenowe'. Piekłam to ciasto specjalnie dla osoby na diecie bezglutenowej i bardzo cenne jest, że na Twoim blogu można łatwo takie rzeczy wyszukać. Co ciekawe, już dawno polecałam Moje wypieki, ich ulubionym ciastem zostało 'Podwójnie musowe ciasto czekoladowe; i po rewolucji, jaka ich spotkała w diecie, z tego tortu nie musieli rezygnować! No i z MW też nie :-)
Nigdy nie wiadomo, co się komu przyda...
Gość: Basia
25.09.2012 19:10 odpowiedz
Ta babka jest rewelacyjna!!!
Przez kilka ostatnich lat pieklam podobna korzystajac z receptury z "Poradnika Domowego" z wieksza iloscia cukru, olejem, octem. Zdecydowanie wole ten przepis i polecam wszystkim.
Pozdrawiam z Memphis TN i dzieki za super przepisy.
22.09.2012 18:46 odpowiedz
Ja eksperymentalnie piekłam w blasze na mini babki, niestety babeczki wyszły mi lekko zakalcowate, piekłam krócej oczywiście, może to dlatego.
W smaku dobra, ale chyba muszę się zaopatrzyć w specjalną blachę do babki i spróbować raz jeszcze.
kangurzyca  (zobacz profil)
22.09.2012 16:03 odpowiedz
Nie wiem co poszło nie tak ale babka wyszła mi na górze twardawa a w środku zakalec :-) Może jeszcze kiedyś powrócę do tego przepisu :)
20.08.2012 15:06 odpowiedz
Babkę robiłam 2 razy; za pierwszym wyszła idealna, puchata i żółciutka i bardzo dobrze smakowała z lemoniadą ;) za drugim razem jednak dodałam oprócz otartej skórki z cytryny sok z cytryn, zeby sie nie zmarnowały, i prawdopodobnie przez to wyszedł zakalec. Babka to wymagający wypiek ;)
młodziutka 26  (zobacz profil)
14.08.2012 22:37 odpowiedz
Piekłam ją na specjalne życzenie siostry ;) I jestem po raz kolejny zachwycona wypiekiem z pani bloga ;) Wyszła idealna .
Gość: alutka884
23.06.2012 13:24 odpowiedz
Kupiłam silikonową formę na babkę i od razu musiałam ją przetestować. Wybór padł na ten przepis, co okazało się strzałem w 10! :) Określenie tej babki słowem "puch" w pełni oddaje jej smak i konsystencję. Dziękuję za kolejny udany wypiek :)
Gość: karinaz
03.05.2012 18:08 odpowiedz
Witam serdecznie. Bardzo dziękuję za ten przepis. Moja córka jest uczulona na gluten, białko kurze i mleko. Piekę tę babkę od miesiąca, a już zrobiłam ją kilkanaście razy :) Zastąpiłam jajka kurze przepiórczymi - 15szt. (1 jajo kurze = 3 jajka przepiórcze) i masło margaryną bezmleczną lub masłem roślinnym. Babeczka wychodzi pyszna w różnych wersjach - marmurkowa z kawą też! Oby było więcej takich przepisów dla alergików. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam.
Gość: malinka
10.04.2012 21:44 odpowiedz
robilam! wyszla bardzo piaskowa, rozpada sie w ustach, najwazniejsze ze wyszla bo nie mam reki do babek a to pierwsza bez zakalca:)
wszystkim bardzo smakowala, dziekuje za przepis
Gość: Angi
08.04.2012 14:37 odpowiedz
Zrobiłam babkę przed chwilą :) w pierwszy dzień świąt. Praca przy niej w zasadzie żadna a wyszła pyszna... Bardzo lubię takie delikatne ciasta. Są super szczególnie dla karmiącej mamy :) ilość cukru można zmniejszyć jak ktoś nie lubi za słodko. Pychotka !!!
Wesołych Świąt !!!
Gość: Ewa
07.04.2012 20:20 odpowiedz
upieklam wczoraj i chyba wyparowala ;p jutro drugie ppodejscie ;)
Gość: omikrona
07.04.2012 18:54 odpowiedz
Babka rosła pięknie a po wyjęciu z piekarnika równie pięknie opadła i zakalec gotowy. Po raz kolejny rozpuszczona margaryna w przepisie = zakalec. Czy może ktoś wie dlaczego tak się dzieje?
Gość: Alla
07.04.2012 15:44 odpowiedz
W ogóle mi ta babka nie wyszła............. Zakalec się zrobił................ Nie wiem, gdzie tkwił błąd, bo wszystko robiłam według przepisu :(((((
Gość: ziutka1980
07.04.2012 14:14 odpowiedz
właśnie wyjęłam z piekarnika, nie mogę się doczekać oględzin organoleptycznych!!!! :)
piekłam w niewielkiej foremce z kominem i masy starczyło mi na dwie babki :)
wesołych i pysznych świąt wszystkim życzę, tak na marginesie!
Gość: aggie
06.04.2012 22:38 odpowiedz
babka przepyszna!
pieke ja bardzo czesto, ulubiona calej mojej rodziny
zawsze wychodzi pieknie
goraco polecam!!
Gość: vic
06.04.2012 12:53 odpowiedz
nie bardzo wiem jak duza jest forma 2,6 l bo zawsze podawalas w cm
Dorota, Moje Wypieki
04.04.2012 18:51 odpowiedz
Można.
Gość: Kamilaaaaaaaaa
04.04.2012 18:21 odpowiedz
Witam
Przepis prosty- efekt końcowy rewelacyjny.
Mam tylko pytanie czy można dodać do babki odrobinę rumu bez żadnych konsekwencji ?
Dorota, Moje Wypieki
04.04.2012 16:52 odpowiedz
Tak :).
Gość: julia-windsurferka
03.04.2012 11:21 odpowiedz
A czy można ta babke upiec w formie jak do baby drożdżowej? O takiej: www.frito.pl/Dom_i_ogrod/Akcesoria_kuchenne/Formy_do_pieczenia/Forma_-Babka-_25_cm_Teflon,5238.html
I czy można polać ją lukrem???
Pzdr. Julia
Dorota, Moje Wypieki
01.04.2012 08:50 odpowiedz
1 szklanka = 250 ml.
Gość: awiorek
30.03.2012 08:49 odpowiedz
Chciałam zapytać jakich szklanek używasz do odmierzania składników (jakiej pojemności) bo szklanki bywają rózne, a chciałabym zrobić babkę na Święta :) z góry dziękuję za odpowiedź :)
Gość: ika
18.03.2012 11:03 odpowiedz
Nie czytałam wszystkich wpisów, więc może ktoś już o tym pisał. Piekłam tę babkę już wiele razy, za każdym razem wychodzi. Czasem robiłam z niej coś a la zebrę (do połowy ciasta dodawałam kakao), czasem z dużą ilością płatków migdałowych, czasem z płatkami kokosowymi. Wersja pierwsza smakuje mi najbardziej ;) jedyny mankament to to, że ciasto szybko robi się suche. Ale właściwie u mnie w domu nie ma na to szans, bo szybko jest zjedzone ;) Aha, używam proszku z Lidla bez mąki pszennej, a do posypania formy kaszki kukurydzianej.
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2012 12:25 odpowiedz
Przepis podany jest już z pomniejszoną iloscią.
Gość: smooth_sky
15.03.2012 12:11 odpowiedz
Czy w przepisie już są podane pomniejszone ilości masła i cukru czy od przepisu polecasz sobie jeszcze conieco odjąć?
06.03.2012 18:30 odpowiedz
Na święta pewnie wypróbuję. Oczywiście z bezglutenową bułką tartą.
Gość: Karaluszka
01.03.2012 16:25 odpowiedz
Pani Doroto! Mam pytanie- czy jest szansa, że doda Pani więcej przepisów bezglutenowo- bezmlecznych? Mam w rodzinie osobę chorą na celiakię, która nie toleruje glutenu i laktozy. Z doświadczenia wiem, że ciężko jest zrobić dobre ciasto nie zawierające ani glutenu, ani laktozy, a przepisy ze stron wegańskich mnie nie zachęcają. Robiłam z Pani przepisu bezglutenowe ciasto czekoladowo- pomarańczowe i wyszło wyśmienicie- smakowało wszystkim domownikom, a oto właśnie chodzi :) Będę wdzięczna, jeśli coś pojawiłoby się na Pani stronie od czasu do czasu :)
Gość: jamargaretka
10.01.2012 14:15 odpowiedz
robiłam 2 razy i 2 razy zakalec
Gość: lelanta
12.12.2011 13:18 odpowiedz
U mnie wyszło prawie idealnie :-) Prawie, bo chyba troszkę za długo była w piekarniku i mocno wyschła ale smak jest rewelacyjny. Faktycznie warto mieć pod ręką coś do popicia, bo jest to babka zapychająca ale to chyba sama przyjemność - kawa i TA babka...
Dziękuję za przepis !
Gość:
04.12.2011 14:09 odpowiedz
Witam u mnie też wyszedł zakalec niestety:)
Mój mąż jest bezglutenowcem i często robię mu babki na bazie mąki ziemniaczanej i do tej pory zawsze wychodziły bardzo dobre.
Gość: bebak21
26.11.2011 19:04 odpowiedz
U mnie niestety przepis się kompletnie nie sprawdził. Pierwszy raz w życiu widziałam tak potwornego zakalca ;( Wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem, po godzinie pieczenia patyczek wbity w ciasto był suchy, a jak tylko wyjęłam je z piekarnika opadło o połowę. Ciasto wylądowało w koszu, bo nie dało się go zjeść.
Gość: agakok
24.11.2011 18:24 odpowiedz
Witam, mam pytanie co do tej babki to z której mąki wyszłaby mi lekka, puszysta i rozpływająca się z samej mąki ziemniaczanej czy samej kukurydzianej? bo zrobiłam zmieszaną pół na pół i niestety wyszła lekko zakalcowa (na samej górze) a pod spodem zbita i strasznie sucha, wydaje mi się że przez mąkę kukurydziana się tak "zepsuła" czy na następny raz w proporcji 1/3 kukurydzianej do 2/3 ziemniaczanej wyjdzie lepsza? albo zrobic z samej ziemniaczanej?
co do składników to by wyglądała mniej więcej tak (robię babkę budyniową):
Budyń 40 g
Jaja kurze (4)
Masło Roślinne 100 g
Miód pszczeli 220 g
Mąka kukurydziana 120 g
Mąka ziemniaczana 260 g
(i tu proszę o radę w sprawie mąk)
Olej 80 ml
+ dodaję trochę mleka (ok.100 ml)/ew. sok z cytryny dla rozrzedzenia ciasta
Gość: delicja
03.03.2013 18:47 odpowiedz
raczej trzeba spróbować nie z mąką tylko skrobią kukurydzianą. Ja tak robie biszkopt pół na pół ze skrobi ziemniaczanej i kukurydzianej.
Gość: Milunia
29.10.2011 15:10 odpowiedz
Pyszna babka! A raczej pyszne muffinki, bo kiedy można odpuścić sobie blaszkę ciasta piekę w formie do muffinek.
Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła czegoś po swojemu-zamiast masła wlałam pół szklanki oleju (nie miałam masła), dodałam jedno jajko mniej, a także dorzuciłam pół słoika lemon curd i parę kropel aromatu cytrynowego.
Mąż już się zajada, a nie jest fanem słodyczy :D Dzięki!
Dorota, Moje Wypieki
13.10.2011 19:31 odpowiedz
Tak, tylko trzeba dopasować proporcje do tortownicy.
Gość: athe
13.10.2011 18:55 odpowiedz
Pani Doroto, czy ta babka nadaje sie do upieczenia w tortownicy o srednicy 26 cm, a nastepnie do przekrojenia i przelozenia cytrynowym kremem?
Gość: monikazfole
16.09.2011 06:47 odpowiedz
i czy olej też należy zagrzać?
Gość: monikazfole
16.09.2011 06:42 odpowiedz
czy można spytać ile oleju powinnam dodać do tego ciasta, jeśli chcę nim zastąpić masło?? pozdrawiam
Gość: basiulekg
11.07.2011 09:06 odpowiedz
Babka bardzo smaczna, kruchutka, ale najlepiej smakuje zaraz po upieczeniu. Następnego dnia bardzo się kruszy. Polecam z lemon curd, smakuje wyśmienicie.
Gość: EwaZosia
26.06.2011 18:14 odpowiedz
tak mi przykro:((( totalna klapa! zakalec w całej objętości! Wszystko robiłam absolutnie zgodnie ze wskazówkami i taka porażka:(((( Bardzo mi szkoda! Cóż widocznie to nie "mój" przepis!
Gość: basica79
22.06.2011 19:21 odpowiedz
Upieklam w formie z kominkiem,wyrosla piekna i duza,w zyciu nie jadlam bardziej puchowej babki.Pyszna :)
Gość: natka
09.06.2011 11:36 odpowiedz
Oj przepraszam- już ktoś robił i wyszła. Dziękuję :)
Gość: natka
09.06.2011 11:35 odpowiedz
Dorotko jak sądzisz, czy jest szansa,żeby wyszło z olejem zamiast masła? Będą u mnie znajomi, których dzieci i bezglutenowcy i ze skazą białkową i chcę zrobić coś co by też mogły jeść- bardzo mi zależy na odpowiedzi!!!
Gość: Kasia
08.06.2011 09:44 odpowiedz
Ja za pierwszym razem zrobiłam wszystko zgodnie z przepisem i wyszła wspaniała. za drugim dalam olej zamiast masła. absolutnie identyczny smak, tylko konsystencja jeszcze bardziej puszysta. Robilam już ją kilkakrotnie i zawsze wychodzi. Kto ma problem z zakalcem niech może spróbuje zamienić masło na olej.
Gość: margolciach
18.05.2011 09:09 odpowiedz
U mnie zakalec,niestety...
Jestem zła,ale będę próbowała jeszcze raz,zakalec był na wierzchu i ciasto bardzo opadło w trakcie pieczenia,może jakaś rada co robię żle...plissss
Gość: Dorota
07.05.2011 18:25 odpowiedz
dziś upiekłam, spróbowałam jeszcze ciepłej i byłam zachwycona.Po ostygnięciu jakoś wydaje mi się,że czuje sie proszek czy to mąka, nie wiem, pozostawia u mnie jakiś cierpki
smak na języku. Wyrosła mi pięknie, wcale nie płaska, muszę chyba następnym razem dać mniej proszku i cukru.
Gość: KasiaA
04.05.2011 23:09 odpowiedz
Pieke wlasnie drugi raz bo sie maly i duzy chlopiec domaga. Pycha!
Gość: MartaNY
04.05.2011 19:25 odpowiedz
Upiekłam wczoraj tę babeczkę... nie jest jednak w moim typie. Jest baaardzo piaskowa, czuję jakbym jadła suchy piach ;) Jest bardzo zbita, ale jednocześnie puszysta, rozpływa się w ustach, ale też zatyka i wzmaga pragnienie. Raczej już jej nie upiekę, wolę po raz kolejny zrobić babkę piernikowa, którą uwielbiam! Dziękuję za przepisy.
Gość: Asik
03.05.2011 15:37 odpowiedz
Rewelacyjna. Ledwo wystygła, a już połowa zniknęła. :)
Gość: Ewa
02.05.2011 07:57 odpowiedz
Witam.
Upiekłam babkę na święta. Delikatna, puchowa, wyborna w smaku, jednocześnie wspaniała dekoracja na świąteczny stół. Dzieci były zachwycone, ja również. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam.
Gość: Marzena
26.04.2011 09:07 odpowiedz
Zrobiłam z połowy składników w obawie, że może nie wyjść. Jednak wyszła i to naprawdę pyszna, puszysta i mięciutka. Najbardziej smakowała mojej 11 letniej córce. Przepis do powtórzenia.
Gość: alabama
25.04.2011 10:20 odpowiedz
Babka bardzo dobra, najważniejsze, że wyszła bez zakalca, co ostatnio było moją zmorą w czasie prób pieczenia ciast ucieranych.
Rodzina zadowolona, baba smaczna i świateczna:)
Gość: linnea
25.04.2011 03:26 odpowiedz
babka jest obłędna, moja bardzo wybredna mama dała jest ocenę celującą i jadła ją po 20 00 , po umyciu zębów! a dla mojej mamy niejedzenie po umyciu zębów jest święte! :)

wydaje mi się, że to masło mogło faktycznie mieć znaczny wpływ. Ja dodałam bardzo gorące, bo nie umiałam ocenić, czy ono już wrze i mogę dodawać, czy zaraz je spalę, i jest taki nikły śladzik zakalca, ale bardzo mały. Więc roztapiamy masło :)
Gość: antytalent :-
23.04.2011 13:20 odpowiedz
Wypróbowałam przepis i niestety babka nie udała mi się :-( Chociaż przyznaję, że nie trzymałam się przepisu dokładnie. Zamiast roztopionego i wystudzonego tłuszczu dałam miękkie masło i niestety wyszedł mi zakalec, tak duży, że ciasta nie udało się uratować. Nie wiem, czy to masło mogło być tego powodem? W każdym razie radzę trzymać się przepisu :-) Myślę, że jeszcze coś kiedyś wypróbuję.
Gość:
23.04.2011 07:53 odpowiedz
znakomita
Gość: zosh
22.04.2011 13:45 odpowiedz
Babeczka wyszła faktycznie lekka i rozpływająca się w ustach. Jedyny minus to, że "zalatuje" mi mąką ziemniaczaną. Skórka z cytryny nie była w stanie tego zabić ;)
Gość: groszek
16.04.2011 10:09 odpowiedz
Mam pytanie czy można tą babkę upiec w formie z kominem?
15.04.2011 16:37 odpowiedz
Dorotko ta babka jest pyszna:) Niby sucha, ale to jakiś inny rodzaj suchości niż w typowej piaskowej:) ..nie zapycha:) . Ja zrobiłam w dwóch wersjach - jedna z wanilią, a do drugiej starłam gorzka czekoladę - obie pyszniutkie:). pozdrawiam ciepło
Gość: gość
15.04.2011 11:08 odpowiedz
Piekłam babke dwukrotnie, pierwsza wyszła mi zakalec ale i tak była dobra. Za drugim razem przyłozyłam sie bardziej i zrobiłam dokładnie jak pani Dorotka i WYSZŁA rewelacyjnie pyszna. Ale to jednak nie ten smak co jadłam w dzieciństwie u mojej babci. Polecam ale trzeba sie naprawdę przyłozyć, ale warto. Sredecznie pozdrawiam Małgosiaka
ps dzisiaj pieke keks czekoladowy
Gość: david.5
13.04.2011 19:06 odpowiedz
Zimorodka - ja piekę w sylikonowej, jak masz środek śliski to nie musisz nic dawać (np. firmy Tupperware) jak szorstki to lepiej tak (np. tych z Duka). Jak pieczesz w tej formie po raz pierwszy (obojętnie czy szorstka czy śliska) to wysmaruj masłem i obsyp bułką tartą albo kaszą manną. Pozdrawiam D.
Gość: zimorodka
12.04.2011 16:59 odpowiedz
pani Doroto ja troszkę w innej sprawie , dostałam w prezencie silikonową foremkę do babki ponieważ nie korzystałam do tej pory z silikonowych form proszę o podpowiedź , czy trzeba je smarować i czymś wysypywać czy można od razu wlewać ciasto ? pozdrawiam i życzę wesołych świat :)
11.04.2011 09:11 odpowiedz
upiekłam, ta babka jest nieziemska...niby sucha, ale wcale nie zapychająca...a smak: niebo w gębie:). Ja upiekłam w dwóch formach: małej babkowej i keksówce (do tego ciasta w keksówce dodałam startą gorzką czekoladę). Obie babeczki to po prostu rewelacja. Będę wracała do tego przepisu Dorotko, jak do wszystkich od Ciebie:)
Gość: agusia
09.04.2011 18:08 odpowiedz
Robiłam dzisiaj i co prawda w takiej linii w środku wyszedł zakalec, sprawdzałam w kilku miejsach patyczkiem po godzinie i było ok, więc powodu nie znam. Ale dookoła było leciutkie i smaczniutkie :)).
Czyli wypiek w sumie nie do końca się udał, ale i tak pychota. ;D
Pozdrawiam i życzę Spokojnych, wesołych Świąt Wielkanocnych.
09.04.2011 13:09 odpowiedz
Jestem absolutnie zaskoczona tym co wyszło z tego ciasta jak je rozkroiłam. To naprawdę jest puch!
Przestraszyłam się bardzo, bo lekko mi opadło jeszcze w trakcie pieczenia, ale zakalca ani śladu. Ciekawe czemu opadło leciutko.
Dziękuję za rewelacyjny przepis.

@xof:
Jest to warte rozważenia. :)
Gość: nanami95
09.04.2011 08:20 odpowiedz
Mam pytanie, nie odnośnie tej babki bo wyszła pyszna, ale odnośnie innego przepisu.
Znalazłam w internecie dwa przepisy na babki waniliowe z budyniem, jak myślisz lepiej masło najpierw roztopić i dodać do składników, czy lepiej utrzeć je z cukrem, te właśnie przepisy różnią się tym szczegółem i nie wiem jak będzie lepiej.
Gość: koko
07.04.2011 18:52 odpowiedz
Cudownie,ze mam komputer a w komputerze internet a w internecie....Ciebie cudowna kobieto! wyrzucam ksiazki kucharskie! babka super!(nie moglam najpierw myc piekarnika, tak pachniala) POLECAM!
Gość: koko
07.04.2011 18:33 odpowiedz
Halo! no u mnie wyszla z blaszki... ai nawet bylo do 2/3 ale coz, widac tak wyrosla - szalona! koncze pieczenie, pozniej mycie piekarnika i ... d
DEGUSTACJA :) mniam, pachnie uroczo i slicznie wyglada, piekarnik juz troche mniej :P
Gość: anulla1974
07.04.2011 06:40 odpowiedz
Już wiem, jaka babkę zrobię na świeta. Drożdżowe już się znudziły :) A odpadają wszystkie ciasta z czekoladą i orzechami.
Gość: gość
06.04.2011 20:54 odpowiedz
Bardzo dawno temu moja babcia piekła cudowna babkę piaskowa i ten smak pamiętam do dzisiaj a babci już dawno nie ma wśród nas. Piekłam wielokrotnie z różnych przepisów ale to nie ten smak, spróbuje z tego przepisu, może to smak który pamiętam z dzieciństwa. Pozdrawiam Małgosiaka
Gość:
06.04.2011 11:18 odpowiedz
Witam i dziękuje za wspaniałe przepisy.Piekłam babkę już dwa razy ,ale za kazdym razem zakalec ,ubijałam jak nalezy ,babka w czasie pieczenia rośnie bardzo ładnie pózniej pęka ,a za jakiś czs opada.Zakalec jest co prawda mały.Prosze powiedz co robie nie tak,chcę ją upiec jeszcze raz,ale sie boje.Inne babki mi wychodzą.Pozdrawiam
Gość: xof
04.04.2011 16:46 odpowiedz
@mintrowertyczka
na początek uwaga: nie jestem złośliwy w poniższym komentarzu

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
cyt.: "to prawda, ale co ja zrobię, że margaryna jest ponad dwa razy tańsza"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

zawsze można znaleźć coś jeszcze tańszego, a nawet za darmo, np. zużyty olej samochodowy...
a poważnie, to gwarantuje Ci że margaryna jest świnstwem - jestem tylko i aż chemikiem, wiem jak jest wytwarzany ten "półsyntetyczny produkt pochodzenia roślinnego"

może po prostu jeden placek zamiast dwóch ale na maśle?
szkoda zdrowia
Gość: niunialinka
04.04.2011 16:36 odpowiedz
mintrowertyczka- dzięki:) w tesco kupiłam formę 26cm z dużym kominem... i mimo iż miała pojemność 2,5litra weszła mi tylko część ciasta a z reszty wyszło 10 muffinek o śr 5cm...:)
Po raz pierwszy udało mi się upiec PYSZNĄ BABKĘ BEZ ZAKALCA!! (a prób było już wiele) co lepsze muffinki mimo iż czekały 50min na swoja kolej aż do upieczenia babki też wyszły:)
HURRA!
Dorota, Moje Wypieki
04.04.2011 15:20 odpowiedz
Dorota, można 1-2 łyżki (powinnaś podzielic ciasto na pół i kakao do jednej czesci dodać zamiast skrobi).
Dorota, Moje Wypieki
04.04.2011 14:59 odpowiedz
Ja również się cieszę i bardzo dziękuję za przepis!
Gość: madziareee
04.04.2011 08:50 odpowiedz
Dorotuś!
Chyba sobie nie wyobrażasz nawet jaką wielką przyjemność sprawiłaś mi zamieszczając u siebie przepis z mojego domu...;-)
Byłam na urlopie i teraz dopiero przeglądając to, co mi umknęło na blogu zobaczyłam moją babkę! Mąż zrobił minę pełną uznania, a ja poczułam nawet trochę dumna....;-)
Co ciekawe, moja Mama opisując ta babkę mówi o niej dokładnie tak samo jak Ty ją nazwałaś "...jak puch". Bardzo się cieszę, że tylu osobom - w tym Tobie i Twojej rodzinie przypadła ona do gustu.
To, że z ponad 700 wpisów chyba, Ty - moje Guru wszelkich wypieków wyszperałaś tą recepturę jest dla mnie niesamowitym wyróżnieniem i spełnieniem takiego maleńkiego, słodkiego marzenia. Dziękuję Dorotko!!!!
Jakoś tak na odległość czuję wyraźnie, że jesteś ciepłym, dobrym człowiekiem. Pozdrawiam bardzo serdecznie z Northampton!
Gość: alexan123
03.04.2011 16:34 odpowiedz
A ja po prostu wlałam wody (ilośc zgodna z przepisem) do jednej z foremek które mam ;)
Gość:
03.04.2011 12:21 odpowiedz
Czy mozna do niej dodac kakao, zeby byla nieco marmurkowa? Jesli tak, to ile? Dziekuje i pozdrawiam, Dorota
03.04.2011 08:35 odpowiedz
@xof, to prawda, ale co ja zrobię, że margaryna jest ponad dwa razy tańsza.

@niunialinka: policz sobie mniej więcej objętość, mierząc sobie wysokość, pamiętaj, że 1l = 1dm^3 Forma która ma 21 cm średnicy ma okolo 1,3 litra pojemności. Forma 2,6 l będzie pewnie dwa razy większa (czyli pewnie jakieś 28 cm średnicy przy 10 cm wysokości).
Gość: alexan123
03.04.2011 08:17 odpowiedz
Wczoraj upiekłam Twoją babkę i chociaż niespecjalnie przepadamy za babkami, szczególnie właśnie za piaskowymi to jednak skusiłam się ją zrobic, wiedząc, że Twoje przepisy absolutnie się sprawdzają i jest tak jak piszesz, no i... jak babka piaskowa to tylko TWOJA, fantastyczna! Ja wprawdzie nie mialam formy specjalnej np. takiej jak Twoja, ale upiekłam w zwykłej okragłej, tak jak piecze się biszkopt i wyszło świetnie, tylko troszkę mi opadła po wyjęciu z piekarnika, ale zakalca nie było i zastanawiam się czy dlatego, że od razu wyciągnęłam z piekarnika, czy powinnam odczekac, chociaż z przepisu wynika, żeby od razu wyciągnac? Co Ty na to Dorotko? Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2011 22:04 odpowiedz
Cieżko powiedziec, może to przypadek?
Gość: lou995
02.04.2011 21:58 odpowiedz
U mnie zakalec, ale taki wąziutki - tuż przy wierzchu. Wystarczyło go odkroić i już. Smak niebiański. Najlepsza babka jaką jadłam. Zastanawiam się jednak nad tym zakalcem - jak mu zapobiec następnym razem? Skoro zrobił się przy wierzchu, czyli na spodzie podczas pieczenia, tuż przy ściance formy, to może piec jeszcze kilka minut w opcji ogrzewania tylko od dołu? A może po prostu nie zaglądać do piekarnika (nigdy nie mogę się powstrzymać ;)? Co pani o tym sądzi? Co mogło zawinić tym razem? Bo moje jajka ubite były naprawdę maksymalnie! A może nazbyt maksymalnie...?
Gość: xof
02.04.2011 19:18 odpowiedz
@mintrowertyczka
@dorotus76
(...)Tracisz tylko i wyłącznie na smaku(...)
---------------------------------------------------------------

dorotus76 nie tylko na smaku, traci się przede wszystkim na zdrowiu
Gość: niunialinka
01.04.2011 21:32 odpowiedz
jakie rozmiary ma forma o pojemności 2,6litra?? w większości przypadków na etykietkach podawana jest średnica... :(
Gość: Ania
01.04.2011 20:12 odpowiedz
Babka genialna! Jestem fanką babek i ciast ucieranych, ale lepszej jeszcze nie piekłam. Delikatna jak puch, lekka, pachnąca. Dałam 1/3 mąki kukurydzianej, bo ziemniaczana się skończyła i jest żółta jak kurczaczek :D Zmniejszyłam tez ilość cukru do pół szklanki. Wchodzi na listę ulubionych.
Dorota, Moje Wypieki
31.03.2011 11:26 odpowiedz
Mozesz. Możesz praktycznie zawsze zastepowac masło margaryną. Tracisz tylko i wyłącznie na smaku. Jeśli ciasteczka sa maslane, będą pachniały margaryna i wtedy tracisz. W babce orzechowo-marcepanowej juz tego tak nie wyczujesz (ani nikt inny). pozdrawiam!
31.03.2011 09:10 odpowiedz
Czy można użyć tutaj margaryny zamiast masła? I w ogóle pytanie do znawczyni, kiedy można używać margaryny zamiast masła w wypiekach? (Lub też, kiedy nie można?) Niestety, masło jest bardzo drogie; to jedyny powód, dla którego muszę w wypiekach używać margaryny.
30.03.2011 17:03 odpowiedz
To jest właśnie moja babka z mąki ziemniaczanej. Ma małą modyfikację w stosunku do tego co ja robię ale właśnie dzięki temu nie ma zakalca. Udała się a ja ją uwielbiam!!!! :)
Gość: kasiolsko9
30.03.2011 14:30 odpowiedz
Upieklam w mini babkach z kominem (6 szt) i tyle ciasta mi zostalo, ze wystarczylo na blache 'kwadracikow' (12 szt). Posypane cukrem pudrem. Cudo! Babeczki rozplywaja sie w ustach. Dzieki za przepis :-D
Gość: asiorek
29.03.2011 19:56 odpowiedz
Babeczka super! Jest tak pyszna, że u nas ze stołu znika jeszcze ciepła!
Od kilku dni śledzę Pani bloga. Wszystko jest tak prosto napisane nawet największy laik w pieczeniu ciast może sobie poradzić. Gratuluje Pani wspaniałej strony! Napewno jeszcze nieraz skorzystam z Pani przepisów. Pozdrawiam serdecznie!
Gość: Kasia
29.03.2011 13:49 odpowiedz
Jako fanka babek musiałam ją upiec. No i jest bardzo smaczna. Miękka i lekka. I łatwa do zrobienia:)
Gość: KasiaA
29.03.2011 11:09 odpowiedz
Musze napisac ze wyszlo cos pysznego. Niesamowite. Puch. Nic nie zatyka wiec nie wiem skad innym zatykajaca i sucha wyszla. Moja jest jak chmurka i wilgotna. Rewelacja. Bardzo dziekuje.
Gość: Brzoskwinia
28.03.2011 15:14 odpowiedz
Babka lekka, łatwa, pięknie wygląda i przyjemnie się ją robi. Ale raczej nie będzie moją faworytką. Trochę za sucha, trochę jakby o ironio "za mączna", po prostu nie mój typ. Lecz stwierdzam, że na pewno jest to kwestia gustu bo małżonek był zachwycony!
Gość: doroteus
28.03.2011 10:14 odpowiedz
Babeczka jak się patrzy:) Śliczności po prostu:) Wyrośnięta, piękna i pachnąca:) Udała się pierwszorzędnie a domownicy nawet nie zauważyli kiedy ją zrobiłam (bo naprawdę robi się ją błyskawicznie), i tak się nią zajadali że chwlili tylko w wolnych chwilach między jednym gryzem a drugim:) Mi smakowała jednak bardziej ta czekoladowa babeczka z greckim jogurtem... No ale o gustach się nie dyskutuje - tym bardzie o swoich:)
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2011 08:07 odpowiedz
Kroje ostrożnie, nożem z piłką. Ciasto powinno być schłodzone, by krem nie wypływał, pozdrawiam!
27.03.2011 18:04 odpowiedz
Jestem zachwycona przepisami, właśnie zrobiłam babkę i wyszła wyśmienita faktycznie jak puch i robi się ją zawrotnie szybko. Postawiłam sobie za punkt honoru przetestować pani większa część przepisów:) ubolewam że nie ma dań obiadowych. I proszę mi podpowiedzieć jak kroić ciasta z kremami lub polewą żeby były takie jak na zdjęciach bo z zasady to krem rozchodzi się po całym kawałki i polewa?
Gość: bonawie
27.03.2011 17:55 odpowiedz
Upieczona, sprawdzona. Chyba nie jesteśmy miłośnikami babek. Puszysta ale "zapychająca" i "sucha" Szybko się robi i mam wrażenie ,,że zawsze wyjdzie ;) to na plus dla niej. Dzieci moje jednak 3 i 5 letnie niezbyt zauroczone.Wolą babkę majonezową a najbardziej mi odpowiadająca babka do tej pory upieczona to ajerkoniakowa. Zwarta i wilgotna. Generalnie polecam lubiącym tego rodzaju ciasto, do dużej ilości herbaty jak najbardziej polecana.
Gość: jagna75
27.03.2011 16:05 odpowiedz
Przepyszna babka,niedawno wyciagnelam z piekarnika a juz brakuje wiekszej czesci.Bardzo dziekuje za przepisy bo sa suuuper,pieke z tego bloga ok.4 miesiecy,od tego czasu w moim domu prawie sie nie kupuje pieczywa,ciastek,ciast itp.Dziekuje i pozdrawiam.
Gość: lienka
27.03.2011 09:23 odpowiedz
Potwierdzam na 2 dzień nawet lepsza!!! Trzymałam w folii . Polecam :)
panitorcikowa.blogspot.com/
Gość: KasiaA
26.03.2011 21:11 odpowiedz
No to niedlugo sie za nia zabiore. Bardzo dziekuje za odpowiedz :)
Dorota, Moje Wypieki
26.03.2011 17:59 odpowiedz
Jest bardzo smaczna.
Gość: KasiaA
26.03.2011 16:17 odpowiedz
Chyba dzisiaj wieczorem (moim transatlantyckim wieczorem :)) upieke taka babke. Wyglada cudnie. Mam tylko pytanie - czy jest smaczna nastepnego dnia? Chcialam zabrac do znajomych jutro...
Gość: jorisek
26.03.2011 12:46 odpowiedz
Przepyszna i mięciutka! Najpierw ubiłam białka, potem dodałam cukier a na koniec żółtka (bałam się tego zakalca o którym niekórzy pisali ;) dodałam cukier waniliowy i sok z cytyryny, wyszła rewelacyjna. Ale trzymałam w piekarniku z 70 minut. Ale faktycznie ten gorący tłuszcz na koniec to niemal jak rzucanie biszkoptem :))))
Gość: jelon
26.03.2011 12:42 odpowiedz
właśnie się nią zajadam... jest niesamowita!! :) Dziękuję! Muszę mojej mamie zanieść :)
Gość: alwega
25.03.2011 23:32 odpowiedz
Jak zwykle nie pozostaje mi nic innego jak napisać - R E W E L A C J A !! !! !! Jestem bardzo mile zaskoczona i konsystencją i łatwością wykonania i smakiem i wydajnością. Aby uniknąć przelania się ciasta wlałam je do połowy wysokości w klasycznej formie z kominkiem, a jeszcze zostało mi na keksówkę. Połowę z keksówki zaraz zjadłam :/ Jeszcze na ciepło. A co, w ciąży jestem to mi wolno :) Dodam tylko, że zamiast cytryny dałam dwa kisiele cytrynowe (tak, aby razem z mąką zajęły tyle co w przepisie). Dziękuję Doroto za Twoje ciasta :) Pozdrawiam gorąco :)
Gość: basia707
25.03.2011 16:08 odpowiedz
upiekłam wczoraj, bardzo ładna wyszła. mnie osobiście średnio smakowała - taka trochę mulasta. ale mojej koleżance bardzo - od razu porwała przepis i będzie robić. także kwestia gustu
Gość: esti
25.03.2011 14:24 odpowiedz
NIGDY, NIGDY W ŻYCIU NIE UPIEKŁAM LEPSZEJ BABKI OD TEJ!!! Od dziś łącze się z nią na zawsze :) na dobre i na złe :) JEST REWELACYJNA!!! IDEALNA, DLA MNIE JEDYNA :) ps. to nie pierwsze ciasto robione z tego bloga i każde jest tak samo udane ;)
Gość: monikazfole
25.03.2011 13:48 odpowiedz
babka jest fantastyczna. też myślałam, że będzie sucha, ale ona jest idealna. i ta nuta cytrynowa... w dodatku jest jaśniuteńka, pięknie się prezentuje. same och i ach :)
Gość: aniess12
25.03.2011 12:43 odpowiedz
Babka niby niepozorna, a jak wiadomo pozory często mylą. I w tym przypadku tak właśnie jest. Ciacho wyśmienite. I uwaga: wciąga!
Gość: Iska
25.03.2011 10:01 odpowiedz
Wczoraj upiekłam babkę, dziś piekę drugą, bo z wczorajszej niewiele dla mnie zostało.Jeśli będziemy piec babkę zgodnie z przepisem na pewno każdemu się uda.Polecam babka jest Supeer!!!!
Gość: julgos
25.03.2011 08:52 odpowiedz
skusiłam sie na zrobienie babki - potwierdzam wiarygodność tytułu przepisu:D JAK PUCH! nie pamiętam, bym jadła takie pyszne, puszyste ciasto kiedykolwiek.....ps to mój pierwszy wpis, wiec dodam, że blog jest genialny,a przepisy i zdjęcia boskie:)
Gość: airda
25.03.2011 06:47 odpowiedz
Przystapilam do realizacji projektu 'baba piaskowa' w pewna doza nieufnosci poniewaz nie lubie ciast suchych. Kiedy dotarlo do mnie, ze nalezy wlac gorace maslo do pieknie ubitych jaj stwierdzilam w duchu 'to se ne da'. A jednak nie dosc, ze sie dalo, to ciasto wyszlo wspaniale, wilgotne (tak tak) i bardzo smaczne. Wydaje mi sie, ze po 5. kawalku jej odmiennosc jest nieco wyczuwalna, ale byc moze to tylko autosugestia. Polecam wszystkim - latwa w wykonaniu, pieknie rosnie (mi wyszla z foremki w postaci pieknego placuszka rozlanego na kamieniu w piekarniku) i szybko znika :-)
Gość: monikazfole
24.03.2011 19:18 odpowiedz
ZuzkaS podobno są UK cup i US cup, jeden to 284 ml, a drugi 240 ml, także juz sama nie wiem, w każdym razie ja używam miary US cup = 240, i chyba pani Dorota też, jest tak w którymś przepisie :) nie chciałabym nikogo wprowadzić w błąd...
Gość: ingkur
24.03.2011 18:16 odpowiedz
Super ciasto tylko niewiem dlaczego 3/4 ciasta wyszło super puszyste a dół 1/4 zakalec. ? Czy tłuszcz opadł, co zrobiłam żle proszę o pomoc?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2011 18:08 odpowiedz
Nie powinna.
Gość: sweet.doti
24.03.2011 17:40 odpowiedz
a czy to prawda, że nie powinna opaść ?
Gość: Magda
24.03.2011 15:52 odpowiedz
Lekka jak puch, to prawda, troszke na spodzie mam zakalca, nie wiem czemu, ale nie zrazam sie, nastepnym razem wyjdzie bez :-)
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2011 15:50 odpowiedz
Skrobia kukurydziana na pewno nie jest przyczyną (ja ją do niej dodałam, bo mam wymieszaną w pojemniku z ziemniaczaną). Szukałabym jednak przyczyny gdzie indziej.. pozdrawiam!
Gość: sweet.doti
24.03.2011 13:01 odpowiedz
u mnie niestety tez zakalec :( a ubijałam jajka dość długo... Może przyczyną jest że dałam pół na pół skrobię ziemniaczaną i kukurydzianą? A może że silikonowa forma? może z taką trzeba inaczej? o wyjęciu z piekarnika, od razu babka mi opadła i juz wiedziałam, że coś nie tak :( Ale - zakalec jest tylko na kawałku, i poza nim babka jest genialna! Nigdy nie lubiłam piaskowych, ale ta jest wyśmienita, rozpływa się w ustach!
Gość:
24.03.2011 07:41 odpowiedz
Upiekłam, ale nie będzie to moja faworytka. Dość smaczna, słodka, szybka w wykonaniu, ale mało puszysta i zbyt sucha. Nie mój typ:)
Gość: piekarniczka
23.03.2011 19:26 odpowiedz
Witam:)
chciałabym ,wyrazić ogromny podziw dla Pani umiejętności...jestem od kilku miesięcy pod Pani wpływem:))moja rodzina bardzo się cieszy,bo wypieki są cudowne,zawsze się udają,robiłam już masę ciast z Pani bloga ale ta babka powaliła nas na kolana...nawet nie wiedziałam że można upiec takie pyszne,"eteryczne" ciasto:)jak mgiełka...bardzo dziękuje za inspirację i pozdrawiam serdecznie.
Gość: Ula
23.03.2011 13:35 odpowiedz
Ja też już zrobiłam :) I wyszła bardzo smaczna, choć nie jestem fanką babek ;)
Jest bardzo miękka (nawet następnego dnia) i łatwa w zrobieniu.
Gorąco polecam i dziękuję za przepis :)
Gość: anna_d
23.03.2011 11:22 odpowiedz
Zrobiłam babkę razem z moją 4 letnią córcią i muszę przyznać że tak smacznej babki jeszcze nie jadłam. Czuję delikatny zapach cytryny, a ciasto na ciepło ze szklanką mleka jest przepyszne. Na stałe zagości u Nas na stołach :)
Gość: pl-nl
23.03.2011 07:30 odpowiedz
Upieczone:) Faktycznie puszyste ciasto, ale jesli o mnie chodzi bez smaku. Dzieciom za to pewno bedzie smakowalo, bo nieskomplikowane. Zdecydownie lepiej sie udaje w foremkach do mufinek.
Gość: adziagg
22.03.2011 19:53 odpowiedz
Upiekłam. Nie jestem wielbicielką babek piaskowych, ale ta wyjątkowo mi smakowała. Puchata i o dziwo bez zakalca. Mój mąż był nią zachwycony.
Gość: dusiowaa
22.03.2011 19:17 odpowiedz
świetnie wygląda, aż czuję jej smak w ustach haha :)
Gość: malayaba
22.03.2011 16:29 odpowiedz
Faktycznie babka puszek:)
Gość: Kama
22.03.2011 16:21 odpowiedz
Bardzo lubię to ciasto, jest naprawdę baaaaaardzo puszyste. Bezglutenowcy powinni też zastąpić czymś zwykły proszek do pieczenia, bo zazwyczaj jest na mące pszennej.
Gość: IVY17
22.03.2011 12:09 odpowiedz
hmmm po małej modyfikacji ( słodzik w odpowiednich proporcjach zamiast cukru) może to być idealny przepis nie tylko dla bezglutenowców a dla dukanowców na modnej ostatnio diecie Dukana...oczywiście ze względu na skrobie( jej duzą ilość) można tylko micro kawałek ale przy okazji szczescia rodziny można cos "prawie" dietetycznego skubnąć :-)
Gość: kinia8827
22.03.2011 12:02 odpowiedz
Witam Dorotko :)

Wczoraj upieklam ta babke moja 3letnia corka sie nia zajadala ..Zrobilam z tego ciasta muffinki i zostalo mi jeszcze na bala brytfanke 15x23 cm .... faktycznie jest puchowa i to baaaardzo jednak ja czuje w niej smak innej maki i w sumie jest dosc "zapychajaca" :P ...ale moja cora i moj chlopak dla nich REWELACJA :)...

Na poczatku kwietnia jade do polski i napewno kupie Pani ksiazke !!!!! bo to juz chyba 4 lub 5 przepis ktory wyprobowalam i wszystko jest wysmienite :) SUPER !!!!!!!!
Gość: marta
22.03.2011 10:08 odpowiedz
po całonocnych przemyśleniach myślę ze poprostu za szybko ją wyjełam z piekarnika bo jajka ubijałam dość długo ... następne podejście w czwartek ;)
Gość: Martyna
22.03.2011 00:44 odpowiedz
Dorotko czy masz w swoich przepisach babke wyjątkowo wilgotną? Szukam takiej od lat. Zrobiłam juz kilka jogutrowych, ale wychodzą one ciężkie a nie wilgotne. Mam nadzieję, że wiesz o czym mówie. Jak kupię babkę piaskową w niektórych cukierniach to rozpuszcza się w ustach, ale domowej nigdy takiej nie jadłam.
Pozdrawiam i jeśli sie uda to prosze o pomoc
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2011 20:35 odpowiedz
Marta, myslę, że jajek nie ubiłas do konca na puch i to jest przyczyna.
21.03.2011 20:20 odpowiedz
Babka wygląda przepysznie!
Gość: marta
21.03.2011 20:18 odpowiedz
no a u mnie niestety zakalec ;(
Gość: ZuzkaS
21.03.2011 18:44 odpowiedz
monikazfole Bardzo dziekuję za pomoc z miarami!!!
Gość: mikimama
21.03.2011 18:35 odpowiedz
To taka tradycyjna, którą pamiętam z domu. Dziękuję, że mi o niej przypomniałaś!
21.03.2011 18:14 odpowiedz
babeczka pieknie sie prezentuje i juz mam na nia ochote, wiec przepis zapisany do realizacji:)
Gość: madzia
21.03.2011 17:33 odpowiedz
Gluten jest również w proszku do pieczenia. Jak przeczytacie opakowanie bedzie tam mąka pszenna. Ale na szczęscie są również dostępne proszki bez mąki :)
Gość: Martynka
21.03.2011 17:05 odpowiedz
Jejku, nareszcie jakaś propozycja dla mojego bezglutenowego brzuszka!:)
Zawsze uwielbiałam babki piaskowe, więc taka wersja bardzo mi odpowiada!
Gość: Dorota
21.03.2011 16:18 odpowiedz
Nieprawdopodobnie puszysta. Mam nadzieję że się nie obrazisz Dorotko, ale dla mnie za puszysta. Ja jednak lubię jak ciasto ma więcej ,,ciała". Za to koledzy w pracy mojego męża zachwyceni:) Ponoć nie mogą się nachwalić tej piekącej Doroty:))) o którą z nas chodzi?
Gość: bhrka
21.03.2011 15:22 odpowiedz
Bardzo apetyczna babeczka :) Jestem na diecie bezglutenowej i dlatego chętnie skorzystam. Mam tylko uwagę dla innych bezglutków :P, oprócz proszku do pieczenia nie dawajcie też aromatu, bo na diecie jest zabroniony, no chyba, że specjalny. Wypróbowałam już mnóstwo przepisów, część z tego bloga, zastępując mąkę pszenną koncentratem mąki bezglutenowej i wyszło. Tak, że nie ma się czego bać ;) Można zrobić niemalże wszystko po małych modyfikacjach. Próbujcie :)
A poza tym to bardzo dziękuję Pani Dorotko za cudowne przepisy, jestem naprawdę pod wrażeniem :)
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2011 14:30 odpowiedz
Dorota, można wlać do papilotek (na takiej samej zasadzie jak muffinki), a potem do foremki. Temperatura się nie zmieni, czas, około 25 minut, do suchego patyczka. K.przygoda: z margaryną też wyjdzie, ale wg mnie z masłem jest smaczniejsza.
Gość: Kasia
21.03.2011 13:24 odpowiedz
Zrobiłam tę babeczkę! Taka łatwa i bardzo smacznie puszysta:) Bardzo lubię Pani przepisy:)
Gość: monikazfole
21.03.2011 13:10 odpowiedz
jeśli możne :) cup=240 ml stick=113 g
Gość: Dorota
21.03.2011 12:34 odpowiedz
Mam pytanie - czy jeśli pieczemy z tego przepisu muffinki to
1. czy można wlać do papilotów, czy od razu do foremki
2. czy zmienią sią jakoś czasy i/lub temperatury pieczenia?

Bardzo dziękuje i pozdrawiam
Gość: k.przygoda
21.03.2011 12:32 odpowiedz
Pani Dorotko czy do babki jest potrzebne masło czy Margaryna "Kasia" wystarczy?
Gość: ZuzkaS
21.03.2011 12:28 odpowiedz
Przepraszam, że z innej beczki, ale proszę podpowiedzcie mi ile ma ang. cup oraz ile ma stick masła, bo każda strona, którą znajdę, podaje inne wielkości i zgłupiałam...
Gość: molly5
21.03.2011 11:11 odpowiedz
Witam. Przepis fajny. Jedna uwaga - zwykły proszek do pieczenia zawiera gluten, zatem bezglutenowcy muszą użyć specjalnego albo sody.
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2011 08:56 odpowiedz
Slimaked, nie mozna.
Gość: kasik
21.03.2011 02:46 odpowiedz
ja tez upiekłam, cala rodzina zachwycona, robi się szybko, przyjemnie, jakby kiedyś nagli goście chcieli wpaść to idealne ciasto :))
Gość: slimaked
20.03.2011 22:23 odpowiedz
Od dawna stosuję bardzo podobny przepis na babkę, ale z mąką pszenną i ziemniaczaną, tez z goracym tłuszczem dolewanym do masy. Baaaardzo ważne jest dobre ubicie jajek, fakt. Ciasto przypomina w smaku wilgotny biszkopt, więc korzystając z rady do przepisu na biszkopt... rzucam nim! :)
Nie myslałam, że mozna zrobić ciasto tylko ze skrobią, a mamy z mężem wśród znajomych bezglutenowca i pokuszę się na pewno wypróbować tą wersję przepisu.
Hm... Czy mozna zastąpic proszek do pieczenia sodą?
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 21:55 odpowiedz
Kalinko, nie mam patentu, raczej to, co wszyscy znają: dokładnie wysmarować formę masłem, wysypać bułką, kaszą, semoliną itp. Po upieczeniu musi kilka minut przestygnąć w formie, potem wyjmuję.
Gość: lignocaine
20.03.2011 21:47 odpowiedz
bardzo Ci dziękuję! przepisów na wypieki bezglutenowe jest jak na lekarstwo. :)
pozdrawiam!
20.03.2011 21:42 odpowiedz
Witam! Ja z zapytaniem, otóż czy masz może jakiś patent na wyjmowanie upieczonej babki już z formy tak aby była w całości? bo z tego co widać na zdjęciach to nie masz z tym problemu ;o). Ja natomiast mam wieczny problem nawet z silikonowej formy na babkę nie wychodzą mi wypieki w całośći z łądnym wzorkiem ;o(.
Gość: kulawula
20.03.2011 21:38 odpowiedz
eeee tam,ja dzisiaj sobie znowu upiekłam dwa blaty bezowe i przełożyłam kremem z lemon curd i stwierdzam,ze na drugi dzień to jest obłęd smaku:) i też bez glutenu hyhy:) i od Doroty hyhy:)ale pyyyyyyyyycha,jak ja mogłam tyle lat nie jadać bez,jakim cudem??mniam:O)
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 20:54 odpowiedz
Chyba rzeczywiście jesteś pierwsza :). Dziekuję za relację!
Gość: magda
20.03.2011 20:53 odpowiedz
Chyba jestem pierwsza, ktora wyprobowala przepis... Dostepnosc skladnikow spowodowala (wszystko mialam w lodowce i spizarce), ze decyzje podjelam w sekunde. Dodalam aromat waniliowy i skorke z cytryny. Balam sie, ze wyjdzie zakalec szczegolnie po dodaniu tego "wrzacego masla". Jednak ciasto wyszlo idealnie. Jest dosyc slodkie a w smaku i w konsystencji przypomina biszkopt lub omlet biszkoptowy (tzw grzybek). Faktycznie lekkie i delikatne. Idealne do szklanki mleka lub kakao.
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 20:50 odpowiedz
Tak. Będą raczej płaskie, niż wyrosnięte. Babka wyrasta plasko.
Gość: aga
20.03.2011 20:45 odpowiedz
A czy można tę babkę upiec jako wiele małych muffinek?
20.03.2011 18:40 odpowiedz
świetny przepis, zamienię jeszcze cukier na słodzik i będę mogła upiec dla moich dziewczyn, które są na dziwnych dietach :)
Gość: Iska
20.03.2011 18:15 odpowiedz
bardzo lubię babki piaskowe.Na pewno skorzystam z przepisu . Dziękuję.
Gość: kardamon.mz
20.03.2011 18:05 odpowiedz
Swietnie! Bardzo sie ciesze z tego przepisu! Wczoraj poznym wieczorem szukalam u Ciebie przepisu na babke,bo tak nas cos naszlo...Znalazlam tradycyjna marmurkowa i dzisiaj ja pieklam.Jest pyszna! Zajadamy kawalek za kawalkiem :-) W tym tygodniu jedziemy do polski i z checia upieke te piaskowa babke na droge :-))) Dorotko podziekowania i uklon dla Twej mistrzowskiej reki!!!
Gość: pali
20.03.2011 18:03 odpowiedz
@ Lena - jest taki specjalny proszek do pieczenia dla bezglutenowcow, kosztuje 10 zl za calkiem spore opakowanie, w interentowych sklepach lub ze zdrowa zywnoscia, ja kupilam we Wroclawiu na Hali Targowej
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 17:40 odpowiedz
Moń, może takie: mojewypieki.blox.pl/2010/11/Muffiny-orkiszowe-z-suszona-sliwka-i-jablkiem.html
Gość: Lena
20.03.2011 17:08 odpowiedz
W proszku do pieczenia też jest mąka pszenna, ale bezglutenowcy napewno wiedzą;)
Gość: Moń
20.03.2011 17:04 odpowiedz
Dorotko, jako że jesteś kulinarną cudotwórczynią mam do Ciebie pytanie.
Czy nie masz gdzieś w Twoich wszystkich wspaniałych przepisach jakiegoś na np. muffiny ale nie z mąki pszennej ani ziemniaczanej? Niestety jestem na nie uczulona a nie potrafię się wyrzec pieczenia, bo weekend bez ciasta jest weekendem straconym! ;)
pozdrawiam!! ;)
Gość: Magda
20.03.2011 16:59 odpowiedz
Gdyby nie to, ze mam jeszcze kawalek babki jogurtowej czekoladowej i ze wlasnie rosna mi chalki, juz bym piekla te babke. Ale nic straconego, zrobie to w najblizszym czasie na pewno, bo przepis wydaje sie swietny, a babki piaskowej nie jadlam juz lata cale. Jak upieke, napisze jak smakuje :-)))
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 16:41 odpowiedz
Zielone_klapki, sprobuj. Pamietaj by nie przekraczać 2/3 wysokosci formy - mi własnie w podobnej keksówce wyleciała i zachlapała cały piekarnik ..;)
20.03.2011 16:28 odpowiedz
piękna też lubię ciasta ucierane, szybkie i proste i smakowite przy okazji pozdrawiam
Gość: zielone_klapki
20.03.2011 16:22 odpowiedz
a ta podłużna foremka 2,6 l. może być tą foremką 35x11??
boję się że ta foremka jest np. za długa i ciasto "zniknie" :/
Gość: majanaboxing
20.03.2011 16:19 odpowiedz
Śliczna ta babeczka:) Musze spróbować takiego przepisu.
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 15:59 odpowiedz
Taka foremka, nawet nie przypuszczałam, ze w przekroju tak bedzie wyglądała ;)
Gość: Ja::MAMA
20.03.2011 15:56 odpowiedz
Dorotko, jak udało Ci się uzyskać taki fikuśny, trójkątny kształt ciasta? :-)
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 15:42 odpowiedz
Nie mam pojęcia ile ma kalorii :)
Gość: duzia
20.03.2011 15:40 odpowiedz
babka prosta i na pewno bardzo smaczna. ile taki typowy kawałek ma kalorii?
Gość: david.5
20.03.2011 15:16 odpowiedz
Ja lubię wszystkie "Babki" haha :-)! Upieke w tygodniu! Pozdrawiam D.
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 14:28 odpowiedz
Dzięki, zaznaczę to :)
Gość: mihrunnis_a
20.03.2011 14:28 odpowiedz
Dorotko może się czepiam bezglutenowcy bedą o tym wiedzieć ale jeśli już jest to przepis bezglutenowy to nie można wysypać foremki ani kaszą manną ani bułką tartą bo to pochodne mąki pszennej która zawiera gluten. Pozdrawiam
Gość: monidelko
20.03.2011 14:27 odpowiedz
Z pewnością będzie też ulubioną babeczką moich córci ;o) Już się cieszę, mniam :o)
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2011 14:26 odpowiedz
Nanami95, mam zamiar ;)
Gość: basiap-p
20.03.2011 14:25 odpowiedz
chyba ją wypróbuję w najbliższym czasie
Gość: bianka
20.03.2011 14:25 odpowiedz
Ależ mi smaka zrobiła ta puchata babeczka :/ A nie mam dziś czasu na kucharzenie auuuuu!!!!!
Gość: nanami95
20.03.2011 14:24 odpowiedz
O matko, kocham wszystkie babki i ciasta ucierane. Zapisuje, do zrobienia w najbliższym czasie. Dzisiaj właśnie zajadałam się babką z pekanami nigelli z jej najnowszej książki. Robiłaś ją?




do góry