Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


sobota, 03 maja 2014

Biszkopt genueński

Biszkopt genueński to biszkopt maślany, pieczony bez dodatku proszku do pieczenia. Inaczej niż w tradycyjnym biszkopcie, w misie miksera ubijamy całe jajka z cukrem do otrzymania puszystej, kremowej masy. Kluczowe znaczenie ma temperatura jajek - z ogrzanych i ciepłych jajek możemy uzyskać więcej puszystej masy niż z jajek w temperaturze pokojowej. Stąd wielu szefów kuchni rekomenduje ubijanie jajek z cukrem nad parą wodną. Przetestowałam i ten sposób, ale wydaje mi się trudniejszy, wymaga użycia termometru cukierniczego, ponadto łatwiej o 'przebicie' jajek, co może skutkować opadaniem biszkoptu po upieczeniu. Biszkopt jest lekki, pięknie pachnący, mniej suchy od biszkoptu, do którego jestem przyzwyczajona, stabilniejszy niż tradycyjny. Trudniejszy w wykonaniu, lub tak tylko wydawać Wam się będzie na początku i może zająć Wam chwilę czasu opanowanie sztuki jego wykonania. I uwaga - biszkoptem również 'rzucamy' po upieczeniu! 

Przed przystąpieniem do przygotowania biszkoptu warto obejrzeć niedługie video.

 

Składniki:

  • 6 dużych jajek (bez rozdzielania na białka i żółtka)
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 170 g mąki pszennej
  • 40 g masła

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Jajka (w całości, w skorupkach) pół godziny wcześniej włożyć do bardzo ciepłej (nie wrzącej) wody by się ogrzały; wystudzoną wodę w razie konieczności wymieniać. Mąkę przesiać, odłożyć.

Masło roztopić, wystudzić do temperatury pokojowej.

Formę tortownicę o średnicy 23 - 24 cm wysmarować masłem (samo dno) i wyłożyć papierem do pieczenia.

Do misy miksera wbić ogrzane jajka, wsypać cukier i wanilię. Ubijać (końcówkami miksera do ubijania piany z białek) na najwyższych obrotach miksera do momentu uzyskania jasnej, puszystej masy, która nawet potroi swoją objętość. Mikserem planetarnym masa jajeczna powinna być ubijana od 7 - 10 minut, mikserem ręcznym od 10 - 15 minut. Masa podnoszona na mieszadle miksera powinna opadać lekko w postaci wstążki na resztę ciasta i pozostawać na jej powierzchni przez kilka dobrych sekund.

Do masy jajecznej przesiać mąkę, w trzech turach, mieszając delikatnie rózgą kuchenną do połączenia. Podczas ostatniego mieszania dodać wystudzone masło (wymieszane wcześniej z 1 łyżką masy jajecznej), delikatnie wymieszać.

/Uwaga: mieszamy bardzo delikatnie! Biszkopt rośnie tylko dzięki ubitym jajkom, jeśli zniszczymy wprowadzone do masy jajecznej podczas ubijania pęcherzyki powietrza - ciasto nie wyrośnie./

Masę przelać do tortownicy i wyrównać szpatułką.

Piec w temperaturze 175ºC przez około 35 - 40 minut lub do tzw, suchego patyczka. Biszkopt powinien być ładnie zarumieniony i sprężysty przy dotyku. Po upieczeniu biszkopt w formie wyjąć natychmiast z piekarnika i z 30 - 40 cm opuścić go na podłogę (w formie). Dzięki temu biszkopt nie opadnie, pozostanie płaski. 

Po wystudzeniu przejechać ostrym nożem z piłką pomiędzy biszkoptem i formą, uwolnić go z formy. Przekroić na 3 części/blaty.

Smacznego :-).

Biszkopt genueński

Biszkopt genueński

Biszkopt genueński

Średnia ocena: 9.3  (liczba głosów: 10)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (283)
1 | 2    
Gość: slodkajulia
29.06.2017 22:56 odpowiedz
Czy w przypadku braku ekstraktu dac w zastepstwie lyzeczke alkoholu? pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2017 12:58 odpowiedz
Nie, lepiej pominąć.
pozdrawiam :)
katarzyna18 profil
19.06.2017 08:42 odpowiedz
Chciałabym upiec ten biszkopt z dodatkiem orzechów włoskich i nie wiem ile mam ich dodać :) czy zastąpić nimi część mąki? Jeśli tak, to w jakiej części, żeby nie zafundować sobie zakalca :P
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2017 12:49 odpowiedz
Polecam przepis na biszkopt z tego przepisu, zastępujemy orzechy laskowe włoskimi, a kawę można pominąć.
katarzyna18 profil
19.06.2017 14:52 odpowiedz
Bardzo dziękuję za odpowiedź, na pewno skorzystam
Zielona Wróżka profil
14.06.2017 16:09 odpowiedz
Kochana Doroto i inne doświadczone piekarniki ;)
Będę robić w ramach prezentu ślubnego dla przyjaciółki tort piętrowy na 80 osób. Będzie to styl naked cake. I mam problem, bo zarówno biszkopt rucany jak i biszkopt genueński wychodza mi ale niemal zawsze odkleja im się skórka. Poza tym wydaje mi się, że biszkopt będzie za lekki na 3 lub 4 piętrowy tort (zrobię wsporniczki ze ślomek ale zawsze). W sieci znalazłam coś takiego, może część z Was ma już 6ty zmysł co do przepisów i zobaczy, czy to się nadaje lub jakie ciasto sztywniejsze polecacie zamiast biszkoptu do tortu (planowałam zrobić tort naked ze środkiem z białą czekoladą (z białej truskawki) lub masę z kwasnej śmietany (tą od Pani stomatolog ;)). Znalazłam takie dwa przepisy:
Składniki na tort z 4 blatów ciasta pieczony w formach o średnicy 20cm:

300g miękkiego niesolonego masła
2 i 2/3 szklanki drobnego cukru
6 jaj
2 łyżki ekstraktu z wanilii
4 szklanki mąki pszennej
4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
2 szklanki maślanki
Dorota, Moje Wypieki
14.06.2017 20:24 odpowiedz
Wróżko, ja bym upiekła malutki blat ze zmniejszonej ilości składników i przetestowała :-).
Zielona Wróżka profil
30.06.2017 18:36 odpowiedz
Dorotko a powiedz mi jeszcze czy może wiesz, dlaczego niemal zawsze odkleja mi się skórka w biszkoptach? Wogóle moje biszkopty są jasniejsze. Piekarnik w instrukcji a propos biszkoptu ma te same nastawy czasu i temperatury co w przepisie.... Może zewnątrz jest niedopieczone dlatego tak opada.... Lepiej wydłużyć czas pieczenia czy zwiększyć tempearature?
Mój biszkopt też ma strukturę z dużo większymi dziurkami i ciasto jest bardziej grudkowate - ale nie mogę mocniej mieszac mąki bo mi opadnie całkiem...

Czy masz, lub ktoś z czytelniczek jakieś porady :) Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2017 19:05 odpowiedz
Może używasz bardzo jasnej formy do pieczenia? Wydłużyłabym czas pieczenia. Spróbuj przesiewać mąkę bezpośrednio na jajka ubite w misie i wtedy mieszać.
Zielona Wróżka profil
03.07.2017 11:55 odpowiedz
Kocham Cię Dorotko :D
Ogłaszam że:
- przesiewanie mąki po odrobinie, zamieszanie, znów przesianie odrobine, zamieszanie - pomaga na grudy.
-wydłuzony czas pieczenia DZIAŁA. Skórka jest perfekcyjna. Test na ślub wyszedł cudownie.
Kamień 100kilo spadł mi z serca. Dziekuję!
Dorota, Moje Wypieki
03.07.2017 21:17
Ale super :).
03.07.2017 22:55
wow! to jest to ciasto z przepisu wyzej na maslance czy genuenski? :)
04.07.2017 07:22
Świetnie wygląda ;)
Kinga na Zamku profil
26.04.2017 20:51 odpowiedz
Wita, niestety nie mam miksera recznego, zebym mogłą ubić jajka nad parą wodna. Planuję zatem zrobić to w mikserze kenwood cooking chef z ustawieniem temperatury na 36 stopni. Czy ktos juz tak próbował?? czy są jakieś szanse powodzenia tej misjii??? pozdrawiam :)
Cafe gourmand profil
25.04.2017 20:32 odpowiedz
Mnie nie przypadł do gustu. Zbyt mało delikatny i puszysty. Pytanie jeszcze czy wyszedł mi taki jak powinien... Wracam do biszkoptu II
Gość: Asiula
13.04.2017 20:04 odpowiedz
Witam!! Czyta i czytam komentarze ale nie moge znaleźć czy można masło zastąpić olejem kokosowym lub rzepakowym? Masła używam bardzo bardzo rzadko, wiec nawet nie mam go w domu. Ewentualnie zastanawiam sie nad całkowitym pominięciem tłuszczu.
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2017 22:16 odpowiedz
Można. Tutaj przepis na biszkopt bez tłuszczu - link.
Gość: Asiula
14.04.2017 09:58 odpowiedz
Dziekuje!! Przepis z podanego linku robie od momentu gdy trafilam na Pani bloga. Jest swietny. Nie lubie oddzielac bialek od zółtek i pomyslam ze ten bedzie dobry. Zostane przy starym przepisie :) Zycze wesolych swiat !
beata731990 profil
25.03.2017 10:34 odpowiedz
Przekładany delikatnym kremem waniliowym. :-)
Anna M. profil
25.03.2017 17:29 odpowiedz
Prześliczny i zapewne smakowity :):):))))
25.03.2017 18:52 odpowiedz
Ślicznie się prezentuje ;)
justynaBH profil
25.03.2017 18:57 odpowiedz
Zauroczyłam sie ...
Jest totalnie w moim guscie:)
katarzyna18 profil
08.03.2017 19:38 odpowiedz
Witam,
czy mógłby ktoś polecić krem, który wystarczyłby na przełożenie tego biszkoptu z tortownicy o średnicy 22-23 cm?? ;)
Dorota, Moje Wypieki
09.03.2017 00:38 odpowiedz
Zajrzyj może do spisu teści: torty i ciasta tortowe? I wybierz wedle smaku. Najczęściej moje torty mają właśnie taką średnicę :).
Lili An profil
05.03.2017 19:32 odpowiedz
Specjalistki od tortów :-) pytanie mam: czy da radę biszkopt zabarwić na biało?
Gość: Olka
29.06.2017 08:32 odpowiedz
dobre pytanie... podbijam :)
Dorota, Moje Wypieki
29.06.2017 10:40 odpowiedz
Proponuję upiec Angel Food cake ;-).
maria_m profil
03.03.2017 18:37 odpowiedz
:)
kocham-cynamon profil
27.04.2017 20:15 odpowiedz
Jejku jaki piękny! *.*
maria_m profil
03.03.2017 17:02 odpowiedz
I jeszcze taki, również na genueńskim. Właściwie teraz innego nie robię, dla mnie doskonały:)
Dorota, Moje Wypieki
04.03.2017 11:58 odpowiedz
Wspaniałe torty!
Doro74Kraków profil
04.03.2017 14:29 odpowiedz
No na bogato!. Piękny. Ten drugi oczywiście też :).
maria_m profil
03.03.2017 16:58 odpowiedz
:)
maria_m profil
03.03.2017 16:57 odpowiedz
Tydzień temu na genueńskim taki torcik poczyniłam :)
agata96 profil
17.02.2017 18:39 odpowiedz
Tort zrobiony na biszkopcie genueńskim. Nie wiem tylko dlaczego boki mojego biszkoptu pozostają zazwyczaj jasne, nie maja tej skórki. Czy za krótko je piekę ?
18.02.2017 08:24 odpowiedz
A pieczesz w metalowej blaszce ? Czy jak ?
Ja zawsze piekę w blaszce wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Wcześniej jak kładlam papier zdarzało mi się, że ten spod był taki jasny i jakby się odzdzielał/ złuszczał. Odkąd piekę tak zawsze mi świetnie się wypiecze, ale boków nigdy nie wysypuje.
agata96 profil
18.02.2017 23:12 odpowiedz
Tak, piekę w metalowej blaszce, wyłożonej tylko papierem do pieczenia na spodzie i spód tez pozostaje u mnie jasny. Dziękuje za wskazówkę, wykorzystam ją przy najbliższej okazji ;)
basia81 profil
17.01.2017 14:41 odpowiedz
Witam, mi biszkopt opada tylko na środku w czasie pieczenia, czy może mi Pani podpowiedzieć co robię źle. Do tej pory biszkopty wychodziły mi idealnie a tu dwa razy pod rząd klapa.
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2017 10:17 odpowiedz
Nie wiem dokładnie, jaka może być przyczyna. Opadanie może być związane z ubiciem białek a tutaj w genueńskim - jakiś błąd przy dodawaniu masła.
ewcik75 profil
18.01.2017 10:29 odpowiedz
Mnie się ostatnio to samo zdarzyło w przypadku tego biszkoptu. Ubijalam jajka nad parą i były tak napuszone jak nigdy wcześniej mi sie to nie zdarzyło. Dodałam wszystkie pozostałe skladniki powoli a masa przy łączeniu mąki, masła prawie w ogóle nie opadła. Byłam szczęśliwa, masa w piekarniku jeszcze podrosła po czym po 10 min...na środku opadła. Szok. Wyjelam, upuściłam, przestudziłam...a w środku żadnego zakalca pomimo zapadnięcia. Nic. Puszysty tyle, że z dziurą. Minus taki ze musiałam ten biszkopt obciąć...przekroilam na dwa blaty bo na 3 już sie nie dalo...
Zastanawia mnie tylko dlaczego opadł...i nie znajduje odpowiedzi. Może masa jajeczna była za mocno ubita? Jest to mozliwe?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2017 10:31 odpowiedz
Tak, mogła być za mocno ubita. Wtedy pęcherzyki powietrza do niej wprowadzone nie mają się jak rozszerzać i pękają. Piana nie powinna być sztywna tak mocno, by można ją było kroić nożem, a miksery planetarne mogą ją tak ubić ;-).
ewcik75 profil
18.01.2017 10:40 odpowiedz
Czyli jednak...ja wprawdzie nie mam miksera planetarnego, zwykłym ubijałam. No to za bardzo się postarałam w takim razie:-)
Dziękuję za podpowiedź...
iga150 profil
05.01.2017 14:33 odpowiedz
Witam Dorotko. Mam pytanie. Jeżeli chciałąbym boki tortu obłożyć pokruszonymi ciasteczkami to jak to najlepiej zrobi? Jaka jest Twoja metoda?. Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2017 20:56 odpowiedz
Wysypuję ciasteczka na rękę i przykładam do kremu, nie mam innego sposobu..
Gość: anbr36
16.12.2016 13:36 odpowiedz
Witam
mam pytanie: czy mozna nasaczyc ten biszkopt? Tort bedzie dla dzieci z kremem z malinami
Gość: anbr36
16.12.2016 14:12 odpowiedz
czym mozna nasaczyc - nastapila mala pomylka
16.12.2016 15:01 odpowiedz
woda z sokiem z cytryny :)
Gość: anbr36
16.12.2016 15:13 odpowiedz
w jakich proporcjach? a cos innego?
16.12.2016 16:37 odpowiedz
biszkopt jest słodki, wiec ja robię prawie 1:1 i z 6 jaj nasączam jedną szklanką takiej mikstury, ale zależy jak słodki ma być tort, mozna bardziej rozwodnic. Mozna jeszcze nasaczyc herbata malinową bez cukru, ale kolor biszkoptu się zmieni :)
Gość: anbr36
16.12.2016 18:02
Dziekuje za pomoc
Gość: Elzbieta1
08.12.2016 18:50 odpowiedz
Pani Dorotko,potrzebuje pilnie rady.Pieke tort z oreo.Jaki biszkopt radzi mi Pani ,żeby upiec,Czy genueński czy zwykły z dodatkiem kakao.Mase robie ze smietanki i mascarpone i w tym drobne kawałki oreo bez kremu.
Dorota, Moje Wypieki
08.12.2016 18:55 odpowiedz
Oba będą dobre, można do nich dodać jeszcze startą gorzką czekoladę (50 g) by były bardziej czekoladowe. Jeśli tort ma być czarny wybrałabym to ciasto, będzie pasowało do koloru Oreo ;-).
Gość: manka
28.11.2016 10:16 odpowiedz
Muszę upiec duży biszkopt, tortownica 30 cm, i w związku z tym takie pytanie mam - czy przeliczyć składniki i upiec jeden wielki, czy lepiej np. dwa niższe? (potrzebuję 3 blatów)
Możliwe, że to bez znaczenia, inny biszkopt tak piekłam i wszystko ok, ale mam obawy, że tak dużo ciasta naraz to za ciężkie będzie i opadnie:)
Dorota, Moje Wypieki
28.11.2016 18:29 odpowiedz
Przeliczyłabym składniki na formę 30 cm i upiekłabym 1 duży biszkopt. 
Gość: manka
29.11.2016 10:06 odpowiedz
W takim razie tak właśnie zrobię. Dziękuję za odpowiedź:)
26.11.2016 14:53 odpowiedz
Mój pierwszy piętrowy:) Oczywiście na biszkopcie genueńskim.
justynaBH profil
26.11.2016 17:54 odpowiedz
Jesli pierwszy taki swietny to dziesiaty jaki bedzie?:)
Dorota, Moje Wypieki
26.11.2016 20:02 odpowiedz
Brawo, piękny!
26.11.2016 21:29 odpowiedz
Az się zaczerwieniłam;) Dziękuję:)
izaz profil
29.10.2016 21:23 odpowiedz
Nie chcąc być gołosłowną umieszczam zdjęcia z wypieku. Muszę się jeszce nieskromnie przyznać, że Tort dla koleżanki przyniósł nadspodziewane ochy i achy (jego zdjęcia zamieściłam przy "Lustrzanej glazurze...") A jako, że rodzinka upominała się, że też chcą taki sam skosztować, zdecydowałam się i wczoraj wieczorem upiekłam w mniejszym wydaniu rónież dla nich. Ciacho przeplecione biszkoptem genueńskim kakaowym. Ten drugi wyrósł nieco niższy ale równie fajny i super się sprawdził dopełniając całości . POLECAM
Maddy77 profil
30.10.2016 20:14 odpowiedz
Świetnie wygląda!! Wielkie brawa!!
izaz profil
30.10.2016 22:43 odpowiedz
Dziękuję :) dobre słowo zawsze uskrzydla :)
Gość: Ewelina
05.11.2016 18:17 odpowiedz
Jak uzyskać efekt szachownicy?
izaz profil
05.11.2016 19:28 odpowiedz
To proste. Poniekąd częściowo pokazałam na jednym ze zdjęć. Piecze się dwa biszkopty: jasny i ciemny. Każdy przekrawa się na dwa takiej samej wysokości blaty (czyli łącznie 4) - u mnie wyszło dwa ciemne i trzy jasne (bo jasny biszkopt wyrósł wyższy). Następnie w każdym blacie (nie licząc tego jednego jasnego ponadprogramowego) wykrawa się dwa koła: mniejsze i większe i po prostu zamieniasz - przeplatasz ciemny środek wkładasz do jasnego i na odwrót. Tak samo należy postąpić ze średnim kręgiem. Ponczować i smarować dowolną masą. U mnie z rolady tiramisu. Jakby co - odpowiem na każde pytanie i mogę dołączyć jeszcze jedno zdjęcie- pozdrawiam
izaz profil
05.11.2016 20:35 odpowiedz
zdjęcie pokazujące efekt zamiany wykrojonych kół-obręczy
Gość: Ewelina
06.11.2016 17:46 odpowiedz
Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź, na pewno skorzystam! :) Pozdrawiam
izaz profil
06.11.2016 19:10 odpowiedz
I jeszcze obiecane zdjęcie (wczoraj nie "chciało" się wgrać:))
izaz profil
24.10.2016 20:15 odpowiedz
Dodam jeszcze, że podczas ubijania ciepłych jajek wykorzystałam dodatkowo garnek z gorącą wodą i na nim ustawiłam garnek z jajami, któe ubijałam. Stąd nie obawiając się przebicia jajek (podczas ubijania na parze) utrzymywałam stałe ciepło, co skróciła czas ubijania. Acha i w trakcie raz zmieniłam wodę na kolejny wrzątek. Polecam ten sposób.
izaz profil
24.10.2016 18:55 odpowiedz
Powiem tak... decyzja o upieczeniu tego a nie innego biszkopta zapadła bardzo szybko a znaczącym było stwierdzenie, że jest sprężysty i bardziej "zbity" aniżeli tradycyjny pulchny i puszysty a tego poszukiwałam i oczekiwałam od biszkopta któego zamierzam wykorzystać do nietypowego tortu. Pomimo, że mam w swoim doświadczeniu jużnie jeden udany wypiek w tym biszkopty tonNie ukrywam, że zabierałam się za niego z pewną rezerwą. Po zapoznaniu się z komentarzami, na każdym etapie ściśle śledziłam kolejne zapisy w Twoim przepisie. I właśnie stoi obok upieczony i stygnie w formie. Przede mną jeszcze taki sam tylko kakaowy bo tort ma być okazały z lustrzaną glazurą na wierzchu na specjalną okazję. Nie uprzedzam faktów by osoba dla której ma być niespodzianką nie domyśliła się co też dla niej szykuję. Pozdrawiam i obiecuję podzielić się zdjęciami z efektu końcowego - o ile wyjdzie. Tak czy inaczej napiszę.
13.10.2016 13:35 odpowiedz
Biszkopt robiłam w formie prostokątnej 20/33cm z 8 jajek wyrósł pod sam brzeg formy.Masło dodawałam jeszcze ciepłe łyżeczka po łyżeczce do ubitych jajek nie przestając ich ubijać.Potem mąka na trzy części i mieszanie rózgą.Aha jajka ogrzewane w wodzie 40 min.Moim sposobem na równe przekrojenie biszkoptu jest podłożenie pod nóż np.pudełka po zapałkach lub czegoś wyższego i "jechanie" długim ząbkowatym nożem wzdłuż biszkoptu .Biszkopt wtedy jest równo przekrojony na wysokość pudełka po zapałkach .Polecam ten sposób
ola850 profil
02.09.2016 10:00 odpowiedz
Dzień dobry,
ile czasu powinnam piec biszkopt z połowy porcji?
Dorota, Moje Wypieki
02.09.2016 10:49 odpowiedz
Około 18 - 25 minut lub do suchego patyczka.
alpinistka profil
30.08.2016 14:09 odpowiedz
A ja robię w taki sposób: ogrzewam jajka w Pani sposób, zagotowuję również wodę w garnuszku (tuż przed rozpoczęciem pracy), i pilnuję żeby woda była cały czas prawie wrzaca. Na tym stoi miska (oczywiście nie dotyka wody). Wtedy utrzymuje się to ciepło, ale jajka nie ugotuja się. Wykombinowałam to pewnego razu gdy nie mogłam znaleźć termometru :-)
maria_m profil
15.08.2016 21:38 odpowiedz
Tort na tym biszkopcie zachwycający! W środku krem malinowy z Charlotte malinowej oraz krem kawowy z rolady tiramisu. Kompozycja tych smaków warta wszystkiego :-)
Na górze polewa lustrzana, którą trenowałam parę dni wcześniej i która dała plamę, bo nie chciała się pięknie i równo rozpłynąć na wierzchu. Ale to zgodnie z prawami Murphy'ego, więc już nie czuję się zdruzgotana ;-)
Inspiracja na boki tortu ze spływającą polewą od justynakowal :-) Dzięki, inspirująca Justyno :-)
Esme profil
15.08.2016 22:38 odpowiedz
Uroczy:)
16.08.2016 14:26 odpowiedz
Przepiękny :)
16.08.2016 15:13 odpowiedz
:):)
maria_m profil
13.08.2016 13:58 odpowiedz
Ponieważ kilka dni temu biszkopt rzucany zrobił mi numer stulecia u opadł, postawiłam na genuenski. Strzał w dziesiątkę! Poczytałam komentarze i zastosowałam radę gagatki, aby do dobrze ubitych jajek wlać ciepłe masło, a mąkę dodać w ostatniej kolejności. Tak też uczyniłam. Nic nie opadło, jest idealnie.
W czasie pieczenia ponad tortownicę wyrosła mała górka, która pod koniec pieczenia zniknęła. Mam przepiękny biszkopt równy z brzegiem tortownicy o wysokości 7 cm. Polecam.
Ten biszkopt pachnie przepięknie maślano waniliowo :)
pat.ttt profil
03.08.2016 10:46 odpowiedz
Mam pytanie - czy można upiec kilka biszkoptów na raz? z termoobiegiem na dwóch poziomach piekarnika.
Będę piec w różnych tortownicach, więc czas pieczenia pewnie będzie się trochę różnił i tu drugie pytanie - czy podglądanie i wyciąganie mniejszych ciast nie zaszkodzi pozostałym?
Z góry dziękuję z odpowiedź:)
użytkownik usunięty
28.07.2016 12:04 odpowiedz
;0
Aga Mars profil
31.07.2016 16:10 odpowiedz
Wyglada, mozna powiedziec, nieziemsko :)
izaz profil
24.10.2016 20:21 odpowiedz
Równiutkie to wszystko u Ciebie jak od linijki! Ukłon i szacun za tak perfekcyjne i niemal wymierzone proporcje. Piękny torcik
użytkownik usunięty
28.07.2016 12:04 odpowiedz
'0
Wiktoria1 profil
28.07.2016 14:35 odpowiedz
Cudny tort. :-)
użytkownik usunięty
29.07.2016 11:17 odpowiedz
Dziękuję i pozdrawiam :)
użytkownik usunięty
28.07.2016 12:03 odpowiedz
Lubię robić torty na tym biszkopcie, blaty po przełożeniu są zawsze równiutkie. Ten przełożyłam ulubioną masą maślaną z dodatkiem galaretki rubinowej i ametystowej.
lejla130 profil
28.07.2016 15:44 odpowiedz
Piękny tort:),
mogłabym prosić o proporcje masy maślanej -galaretki miksujemy z masłem ?z góry dziękuję za rady:)
użytkownik usunięty
28.07.2016 17:45 odpowiedz
Dziękuję.
Proporcje masy maślano- galaretkowej;
250 g masła
3 żółtka
15 dkg cukru
1 opakowanie galaretki
Ilość tej masy wystarcza na przełożenie torcika wielkości 18 cm, taki jak na zdjęciach.
Galaretkę rozpuścić w 1 szklance gorącej wody, wystudzić do lekkiego stężenia. Masło utrzeć z cukrem i żółtkami na puszystą masę, dodawać po łyżce galaretki i ucierać.
Ja dzielę szklankę wody na 3 części czyli po 1/3, do każdej części dodaję inną galaretkę też podzieloną na 3 części, około 25 g z opakowania. Masę maślaną też dzielę na 3 części i każdą ucieram i inną galaretką . Ilość masy można zwiększyć, w zależności od potrzeby. Poniżej zdjęcie z dodatkiem niebieskiej galaretki do masy.
lejla130 profil
29.07.2016 11:15 odpowiedz
Pięknie dziękuję :) Zrobię(spróbuję) coś takiego w weekend.
kate871021 profil
11.06.2016 09:07 odpowiedz
Witam,
chciałbym upiec tylko jeden blat. Składniki bez problemu podzielę ale jaki czas pieczenia by Pani polecała?
Dorota, Moje Wypieki
11.06.2016 11:11 odpowiedz
Czas krótszy niż 20 minut, pieczemy do suchego patyczka.
kate871021 profil
11.06.2016 16:23 odpowiedz
Dziękuję bardzo!
anula.c profil
27.05.2016 14:26 odpowiedz
Witam
Poproszę o poradę dotyczącą pieczenia - jakie grzanie najlepiej ustawić w piekarniku przy pieczenia biszkopta (tego i pozostałych): dół, góra i dół, może coś w kombinacji z termoobiegiem?
Dorota, Moje Wypieki
28.05.2016 10:25 odpowiedz
Najlepiej zerknąć do instrukcji piekarnika, ale każdy sposób będzie ok.
Dorota, Moje Wypieki
28.05.2016 10:25 odpowiedz
Tzn. nie sam dół. Zawsze góra - dół lub termoobieg.
anula.c profil
28.05.2016 10:32 odpowiedz
Zazwyczaj piekę ten biszkopt góra dół i wychodzi mi z górką, tym razem poeksperymentowałam i piekłam najpierw sam dół 20 min, a potem góra dół resztę czasu i wydaje mi się, że tym razem wyszedł wyższy i z mniejszą górką...
lolka-l profil
21.05.2016 16:43 odpowiedz
Odkąd kożustam ze stronki mojewypieki, piekę tylko ten biszkopt lub czekoladowy. Pyszny, leciutki.
Esme profil
22.05.2016 15:28 odpowiedz
Piękny:) To masa cukrowa? A kwiatki, jak je zrobiłaś?
lolka-l profil
25.05.2016 11:18 odpowiedz
Tort jest posmarowany masą maślaną i obłożony masą cukrową (fondantem), do masy maślanej która mi została dodałam barwnik i malowałam kornetem kwiaty rozmazując "zwilżonym" pędzelkiem.
koszka profil
30.04.2016 18:16 odpowiedz
Robiłam dwa razy ten biszkopt i dwa razy masa jajeczna totalnie opadła przy dodawaniu tłuszczu. Chce spróbować treści raz tylko spróbuję coś zmienić, tylko co :-) lepiej spróbować dodać tłuszcz jak jeszcze ubijam jajka z cukrem (pod koniec ubijania) czy zmieszać tłuszcz z większą niż jedna łyżka ilością masy jajecznej przed dodaniem do reszty masy?
Esme profil
30.04.2016 18:56 odpowiedz
Przed wykonaniem przeczytałam wszystkie komentarze i myślę, że dzięki temu udało mi się go upiec bez problemu. Jajka z cukrem ubiłam na parze, do nich dodałam jeszcze lekko ciepłe masło, wlewając je cienką strużką i cały czas ubijając. Na końcu dodałam mąkę, w trzech turach i delikatnie wmieszałam ją przy pomocy rózgi. Lekko opadło ale wszystko się udało. Polecam ten sposób, może spróbujesz i też Ci się uda, tak jak mnie. Pozdrawiam i powodzenia:)
Johannah profil
27.04.2016 15:29 odpowiedz
Pierwsza próba myślę, że udana, choć mój wyrósł z górką i byłam zmuszona wznowić współpracę z ręcznym mikserem ;)
Następny raz będzie w robocie, a ręcznym spróbuję z ubijaniem nad parą wodną.
Maluch z 2 jaj w foremce 18 cm ;)
Esme profil
27.04.2016 19:53 odpowiedz
Dobrze wygląda:) też niedawno robiłam pierwszy raz, właśnie nad parą, też wyrósł z lekką górką ale na końcu nieco opadł i się wyrównało;)
Johannah profil
28.04.2016 14:56 odpowiedz
Dzięki Esme :) Mój stety-niestety nie opadł, górka została odkrojona i niepostrzeżenie ktoś ją porwał, także nic się nie zmarnowało, a wręcz przeciwnie - ubyło mi też część malinowego puree i musiałam uzupełniać konfiturą ;)))
Allessandra profil
24.03.2016 16:26 odpowiedz
Za pierwszym razem wyszedł IDEALNY (mimo, że nie dodałam masła) zrobiłam też czekoladowy z masłem (ciut mniej wyrósł) a potem popełniłam taki tort na 8 urodziny córki. Pierwszy taki biszkopt, pierwszy taki tort. No byłam z siebie dumna co tu dużo mówić.
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:39 odpowiedz
Brawo! Też byłabym dumna :).
anula.c profil
08.02.2016 01:14 odpowiedz
Witam
Dorotko jakie masło dajesz do tego biszkoptu: klarowane czy tradycyjne? (Ewentualnie jeśli tradycyjne to czy należy zlać sam tłuszcz czy dać wszystko?) I co zrobić, żeby był taki idealnie prosty od góry, mnie zawsze wychodzi z górką...?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
08.02.2016 10:52 odpowiedz
Tradycyjne masło, dodaję wszystko. Postępuję dokładnie jak w przepisie, nie robię nic innego.
pozdrawiam
Chrup profil
20.01.2016 23:40 odpowiedz
Który biszkopt dużej zachowuje świeżość ten czy klasyczny? Widzę, że w dalszych przepisach korzystasz z klasycznego. Dlaczego jednak zostajesz przy tym tradycyjnym?
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2016 23:47 odpowiedz
Bardzo podobnie ze świeżością. Rzadko go podaję w nowych przepisach, ponieważ sprawia więcej problemów Czytelnikom.
moha24 profil
16.01.2016 07:43 odpowiedz
Trudny cholera
rally_iwona profil
14.12.2015 14:39 odpowiedz
Cześć. Ile najdłużej i w jaki sposób udało Wam się przechować ten biszkopt do czasu przełożenia? Szykują mi się duże święta i chciałabym upiec wszystkie blaty teraz w niedzielę, a przed Wigilią zostawić sobie tylko przekładanie ich .
agnsud profil
14.12.2015 15:22 odpowiedz
Biszkopty świetnie znoszą mrożenie :)
kisielowaaa profil
05.12.2015 10:51 odpowiedz
Wyszedł piękny, chociaż spodziewałam się, że będzie o 0,5 cm wyzszy. Do mąki dodałam łyżeczkę kurkumy i jest pięknie żółciutki ! O smaku przekonam się później ;) (zdj również dodam później bo teraz zabieram sisię za kolejne ciacho
ewcik75 profil
23.11.2015 11:15 odpowiedz
Nikt nie pomoże?
Szkoda....
23.11.2015 11:48 odpowiedz
nigdy w zyciu nie robiłam tego biszkoptu, ale... dodajesz zupełnie wystudzone masło? Jakie masło? Ze swojego doświadczenia wiem, że czasem 82% nie wystarczy i warto sięgnąć po to najlepsze z najlepszych. Jeśli chodzi o mieszanie - może spróbuj wlewać cienką strużką to masło mieszając delikatnie zarazem? Ja zawsze zatrudniam mojego Męża do takich wyczynów. Nie wiem jak jeszcze mogę pomóc...
ewcik75 profil
23.11.2015 12:02 odpowiedz
Bardzo patrze na jakość sklanikow i staram się dobierać dobrej jakości. Masło było 83%, świeże a dokładnie używam Laciate.
Dziękuję za odpowiedź.
ewcik75 profil
21.11.2015 13:02 odpowiedz
Ma ktoś jakiś niezawodny sposób na to aby podczas wlewania masła nie doprowadzić do opadniecia masy? Cztery razy próbowałam i nie udaje mi się ten biszkopt...I to właśnie na etapie dolaczania tego cholernego masła. Obchodze się z tym nienarodzonym biszkoptem jak że zgnilym jajem - i nic, w ciągu kilku sekund po dodaniu tłuszczu szlag go trafia. Help.
gagatka profil
23.11.2015 11:49 odpowiedz
Spróbuj ubić jajka bardzo mocno i wlej masło małym strumyczkiem, nie przerywając ubijania. A potem dodaj mąkę i już tylko lekko zamieszaj. Ja tak robię przy babkach. Mam wrażenie, że jak masło jest jeszcze lekko ciepłe (nie chce mi się nigdy czekać aż całkiem ostygnie) to efekt jest jak przy bezie włoskiej, bardziej się napuszą jajka zamiast opaść :)
ewcik75 profil
23.11.2015 11:59 odpowiedz
Ok spróbuję tak zrobić. Dziękuję za chęć podzielenia się radami.
ewcik75 profil
23.11.2015 20:56 odpowiedz
Zrobiłam wg Pani sposobu i się udało :-D Masa juz wprawdzie była w fazie opadania ale zdążyłam wymieszać wszystko. W piekarniku lekko podroslo i smakuje bardzo dobrze (oraz wygląda dobrze :-))
Dziękuję za pomoc.Pozdrawiam.
gagatka profil
24.11.2015 18:25 odpowiedz
Cieszę się że mogłam pomóc :)
23.11.2015 11:49 odpowiedz
i jeszcze - pieczesz ten biszkopt mimo opadnięcia masy czy od razu do kosza? po dodaniu masła masa na pewno trochę opadnie - pytanie ile to to prawidłowe trochę.
ewcik75 profil
23.11.2015 11:58 odpowiedz
Masło było wystudzone całkowicie, zmieszalam je z dwoma łyżeczkami masy jajecznej i....się zwazylo - wyrzucilam i zaczęłam od nowa. W następnych próbach dodawałam wystudzone masło na samym końcu już po dodaniu i wymieszaniu mąki - masa tak opadła ze kompletnie nic nie zostało z ubitej puszystej konsystencji. Dosłownie się wszystko zapadło. Naprawdę robie to delikatnie. ..
aniak07 profil
02.07.2015 19:49 odpowiedz
Dorotko,
pisalas ze prawdziwy biszkopt genuinski ubija sie na parze do pewnej temperatutury. Czy wiesz moze do jakiej bo nie moge tego znalesc?Moze wiesz?
dzieki
Dorota, Moje Wypieki
03.07.2015 10:25 odpowiedz
Różni autorzy podają różne temperatury. Np. tutaj jest to 40 stopni C, ale na innych stronach jest już od 36 stopni C.
pozdrawiam!
Asiik profil
03.06.2015 13:09 odpowiedz
A tutaj torcik na bazie tegoż biszkoptu. ;-)
Dorota, Moje Wypieki
03.06.2015 13:26 odpowiedz
Przecudowny :). A jakie kremy były w środku?
Asiik profil
03.06.2015 14:09 odpowiedz
Krem składał się z śmietany 36% i 2 x 250 g mascarpone.Biszkopt nasoączyłam sokiem z brzoskwiń i odrobiną amaretto. :-)
Asiik profil
03.06.2015 14:33 odpowiedz
Krem składał się z śmietany 36% i 2 x 250 g mascarpone.Biszkopt nasączyłam sokiem z brzoskwiń i odrobiną amaretto. Pierwszą część posmarowałam podgrzanym wcześniej dzemem malinowym następnie posmarowałam czystym kremem,biszkopt i krem z pokrojonymi brzoskwiniami w małą kosteczke i biszkopt.
Aga Mars profil
03.06.2015 16:05 odpowiedz
Piekny :)
Asiik profil
03.06.2015 13:08 odpowiedz
Biszkopt ciekawy, faktycznie inny niż tradycyjny. Wyszedł mi za drugim razem ale to z mojej winy bo za słabo wymieszałam mąkę za pierwszym razem jak go robiłam. U mnie blaszka mniejsza 22 cm, bo takiej jak w przepise nie miałam. ;-)
naadij profil
03.05.2015 09:20 odpowiedz
Witam, w ktorym momencie nalezy dodac barwnik spozywczy? pilnee!
Monianna profil
24.04.2015 23:38 odpowiedz
Biszkopt rewelacja,nie sprawił mi żadnego trudu,wszystko wyszło super,zgodnie z przepisem i nigdy już nie upiekę tradycyjnego biszkoptu!
Pozdrawiam wszystkich piekących:)
haneczka_2011 profil
31.03.2015 13:45 odpowiedz
Czy mogę ten biszkopt upiec w czwartek a przełożyć go kremem w sobotę :)chciałabym rozłożyć sobie prace na kilka dni , nie dam rady wszystkiego upiec w sobotę , ale chyba nie tylko ja :) :)
Dorota, Moje Wypieki
31.03.2015 18:39 odpowiedz
Pewnie :).
Gościówa profil
24.03.2015 22:49 odpowiedz
mi tłuszcz opadł na dno jak kamień. nie chciał się wymieszać bez niszczenia bąbelków więc spanikowałam i dodałam proszku do pieczenia. Ciasto wyszło pyszne ale następnym razem wypróbuję metodę podpatrzoną na youtube - dodanie masła do masy maślanej pod koniec ubijania ale przed mąką. Albo spróbuję bez tłuszczu bo tak francuzi robią. Ale biszkop świetny!
izabela2764 profil
01.03.2015 19:37 odpowiedz
Przepis wykorzystałam do upieczenia ciasta dietetycznego cukier zwykły zastąpiłam brązowym i dodałam jabłuszka ,ale takie specjalne do zapiekania . Powstał bardzo delikatny placek ,którym raczy się moja mama będąc na diecie .
Leszek1993 profil
08.07.2016 13:57 odpowiedz
Wiem,że było to ponad rok temu, ale cukier brązowy niczym nie różni się od białego, a dodanie jabłek z fruktozą może jeszcze pogorszyć dietę Pani mamy.
Gość: koala
19.02.2015 11:09 odpowiedz
Niestety, mój biszkopt poległ na etapie dodawania mąki. Mieszałam dość długo szpatułką i zaczął opadać, a mąką wciąż byłą niewymieszana. Nie wiem jak zrobić żeby mąka szybciej się połączyła z masą. Teraz biszkopt siedzi w piekarniku, ale oczywiście nie rośnie :(. Może ktoś pomóc jak tego uniknąć w przyszłości?
Gość: koala
19.02.2015 11:27 odpowiedz
Po wyjęciu z piekarnika książkowy zakalec. Miał być dla dzieci, pójdzie do kosza. :(
ZuzoldaS profil
01.03.2015 22:48 odpowiedz
Polecam rózgę- zresztą o niej mowa w przepisie. Łyżki i szpatułki nie zdają egzaminu.
Gość: koala
04.03.2015 16:40 odpowiedz
Dziękuję, chyba się zaopatrzę.
Gościówa profil
24.03.2015 22:37 odpowiedz
ja mieszałam powoli szpatułką. ale jak mi raz o mały włos nie padł to dodałam proszku do pieczenia bo szkoda by było wyrzucić tyle jajek. I wyszło :-) Zresztą na filmach, które oglądałam też dodają czasami proszek :-)
ameliakubus profil
06.02.2015 12:11 odpowiedz
Witam Pani Doroto, czy jest u Pani na blogu przepis na chiffon cake? Moze pod inna nazwa istnieje? I czy Pani kiedykolwiek probowala zrobic taki cake? Moj wlasnie stygnie ale troche opadl i nie wiem czy to ok? Dziekuje z gory za odp
Dorota, Moje Wypieki
06.02.2015 15:10 odpowiedz
Najbardziej chyba podobne do niego (lub z tej samej rodziny ;-) jest angel food cake, przepis tutaj. Nie powinno opaść, używa się specjalnych foremek i studzi do góry nogami. Może jak dorobię się właściwej foremki to więcej z nimi poeksperymentuję ;-). 
ameliakubus profil
06.02.2015 15:53 odpowiedz
Zrobilam lemon chiffon cake i mimo ze nieznacznie opadl jest super wilgotny, puszysty i pachnacy. Zrobilam w zwyklej okraglej formie i po tym jak zaczal leciutko opadac odwrocilam go do gory dnem i tak studzilam. Zamierzam go przelozyc jakims kremem, mysle ze bedzie sie nadawal na tort? W kolejce czeka orange oraz chocolate chiffon cake :) Dziekuje za odp i pozdrawiam :)
ana909 profil
03.02.2015 15:11 odpowiedz
mój biszkopt również zaczął opadać przy dodawaniu masła :( mimo wszystko piekę go i nawet jeśli nie wyrośnie, nie będę płakać, ponieważ i tak nie zamierzalam go kroic - ma robić za spód pod jabłka. A surowa masa bardzo mi smakowałą :) jest już 5 minut w piekarniku i narazie nie widzę, żeby cokolwiek zaczął rosnąć, w innej sytuacji pewnie bylabym załamana... jaki jest tu błąd?
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2015 19:09 odpowiedz
To nie jest błąd, biszkopt opada minimalnie pod wpływem tłuszczu. Mieszamy delikatnie, by nie opadł mocno.
ana909 profil
03.02.2015 20:14 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź, nie wiem czy urósł, czy nie, bo pieklam tą porcję w dużo większej tortownicy, w kazdym razie po wyjęciu z piekarnika wyglądał całkiem normalnie, więc chyba wszystko z nim w porządku.

Swoją drogą mam prośbę, mąż co i rusz przynosi mi z pracy piękne butelki na moje "wynalazki" z Pani strony, mam już golden syrup, ekstrakt waniliowy i cytrynowy. Co jeszcze może Pani polecić z rzeczy, które warto mieć na półce i można samemu zrobić?
Niezmiernie czekam też na przepis na prawdziwą domową czekoladę (tabliczkę) :) Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
04.02.2015 10:39 odpowiedz
Polecam do kolekcji domowy cukier waniliowy :).
ana909 profil
05.02.2015 15:23 odpowiedz
Done :) pachnie przepysznie, ale nie mogłam się oprzeć, żeby nie dorzucić więcej wanilii :)
Gościówa profil
24.03.2015 22:38 odpowiedz
mi też ten tłuszcz spada na dno jak cegła. na filamch nie dodają żadnego tłuszczu więc chyba też przestanę
Usagi_22 profil
26.01.2015 19:53 odpowiedz
Witam,
Chciałabym się dowiedzieć jak można tak ładnie i równo przekroić biszkopt na trzy części? mi nigdy się nie udaje, nigdy nie są tak równe :(
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2015 20:04 odpowiedz
Kroiłam nożem elektrycznym. 
Nie są równe, czy się strzępią? Jeśli nie nożem elektrycznym, wtedy długim ostrym nożem z piłką.
Usagi_22 profil
26.01.2015 20:27 odpowiedz
Dziękuję :) Czyli nóż elektryczny jest dobry do tego typu rzeczy? Mój biszkopt się strzępi.. zdecydowanie;) ale może za świeże zawsze kroje.. bo chyba trzeba odczekać jakiś czas albo najlepiej całą noc. Może jeszcze nitką popróbuję;)
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2015 20:33 odpowiedz
Tak, jest bardzo dobry, choć jeśli biszkopt jest z dużej tortownicy trzeba się trochę nagimnastykować wokół :). Kroję od razu po wystudzeniu, nie trzeba czekać całą noc. Nitka się u mnie nigdy nie sprawdzała.
Emolka profil
25.01.2015 21:12 odpowiedz
Upiekłam biszkopt eksperymentalnie, jako próba przed właściwym wypiekiem i wyszedł super. Nie opadł, a wręcz wyrosła mała górka - być może dlatego, że piekłam w małej formie, 17 cm. Przepis super, a smak ciasta lepszy niż klasycznego rzucanego.
A na marginesie też zazdroszczę tego precyzyjnego cięcia. Kupiłam sobie nóż strunowy, ale efekt średni - cięcie może i równe, ale ciasto lekko się szarpie. Przeczytałam o nożu elektrycznym, więc jedną warstwę przecięłam nożem do chleba i muszę powiedzieć, że to było lepsze od cięcia nicią czy nożem strunowym.
Shattered profil
21.01.2015 10:17 odpowiedz
Od dłuższego czasu mam ochotę wypróbować ten przepis, ale boję się tego ubijania na parze.
Robiąc krem zawsze mi się jajka ścinają i nie zbyt apetyczne są. Nie wiem co robię źle
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 10:19 odpowiedz
Nie ubijamy tutaj jajek na parze. 
boroo50 profil
23.01.2015 12:17 odpowiedz
Przyznam sie bez bicia:
zawsze w tym biszkopcie ubijam jajka cale z cukrem na parze. Biszkopt wychodzi mega wysoki, a masa robi sie poczwornie wieksza w objetosci juz po dodaniu maki i tluszczu.
Gość: Ania
23.12.2014 05:56 odpowiedz
Mam pytanie, ile piec biszkopt z polowy skladnikow? Chce go wykorzystac do ciasta z masa budyniowa i galaretka? Dziekuje i Wesolych Swiat....
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2014 11:35 odpowiedz
Tak, około 10-15 minut krócej, do suchego patyczka.
stormiliane profil
05.12.2014 16:18 odpowiedz
Chciałabym z tego biszkoptu zrobić tort z kremem ze śmietanki i mascarpone (tym, co się razem ubija. może być 30? czy musi 36%?), konfiturą porzeczkową własnej roboty (mocno kwaśna) i białą czekoladą. Nie wiem czy to dobre połączenie.

Moje główne pytanie brzmi - jakiej ilości smietanki i mascarpone powinnam użyć do tego biszkoptu, jesli planuję go przekroić na 3 warstwy + cienko posmarować boki i wierzch? Czy rozsmarowanie roztopionej czekolady na blatach ma szansę dać mi efekt chrupiącej warstwy, czy raczej wsiąknie i będzie nieciekawie?
No i oczywiście nie jestem na 100% pewna czy robić ten biszkopt, czy rzucany...
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2014 20:15 odpowiedz
Może być śmietanka 30% (jeszcze zależy w którym kremie dokładnie, jeśli jest w nim dużo mascarpone, wtedy 30% da radę). 
Tutaj przykładowa ilość kremu.
Można zrobić polewę z białej czekolady, najlepiej ganache (taka sama ilość czekolady i kremówki), wtedy polewa będzie zawsze miękka, po lekkim zgęstnięciu polewamy po cieście.
stormiliane profil
05.12.2014 23:38 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź. może zrobię krem z 500g mascarpone i 300ml smietanki 30%, a na wierzch i boki ten ganache. tylko w równych proporcjach dla białej czekolady? bo chyba w komentarzach do tej ciemnej polewy pisala Pani komuś, zeby dla białej dac inne proporcje kremówki. więc nie wiem czy zrobić 200ml/200g czy inaczej. to wystarczy do pokrycia całego tortu?
Dorota, Moje Wypieki
06.12.2014 10:28 odpowiedz
Można dać mniej kremówki, wtedt polewa będzie bardziej gęsta.
Gość: mimi
14.11.2014 19:52 odpowiedz
robiłam dzis ten biszkopt i mi sie nie udał choc wszystko robiłam tak jak w przepisie i niewyrusł mi a gdy mieszałam z maka to mi opadł czy to normalne nie wiem ale nie było zakalca wiec go przekroiłam i przełorzyłam kremem bede jeszcze prubowała lub sprubuje tera ten drugi zrobic co jest na trj str nie wiem co w tym biszkobcie robiłam zle moze ktos mi napisze
Gość: misia
13.11.2014 09:14 odpowiedz
Nie rozumiem co robię źle, to już moja 5 albo 6 próba z tym biszkoptem, za pierwszym razem wyszedł mi idealnie, a później same porażki... w momencie dodawania masła masa bardzo opada, a później ledwo rośnie w piekarniku, tworząc zakalcowate i mało puszyste ciasto. Dziś robiłam biszkopt z 9 jajek, ubijałam jajka z cukrem przez prawie 20 minut, masa pięknie zwiększyła objętość, po wmieszaniu mąki nadal było idealnie, ale po dodaniu masła znowu klapa :/ do masła wmieszałam powolutku jedną, a później jeszcze drugą łyżkę masy biszkoptowej i dodawałam powoli do miski. Znów nie udał się :(
Gość: scotii5
06.11.2014 08:02 odpowiedz
Witam p. Dorotko,
chcę zrobić tort 3D z tego przepisu, czy nadaje się on do rzeźbienia????
Dziękuję za odpowiedź i pomoc ;)
Jak nie to który by się nadawał?
Dorota, Moje Wypieki
06.11.2014 11:36 odpowiedz
Tak, nadaje się :-).
MarzenaSz profil
22.10.2014 11:48 odpowiedz
właśnie schowałam tort do lodówki. malinowy mus z bitą śmietaną i mrożone maliny. co do biszkoptu to innego już nie będę robiła. ten robi się łatwo. kroiłam zwykłym nożem do chleba na 3 blaty około 1,5 cm. wszystko wyszło super. jest o niebo smaczniejszy od rzucanego, więc polecam
Gość: vikunia
22.10.2014 08:39 odpowiedz
A ja nacisnąć najpierw nożem do około aby było równo a później nitka do szycia zwykła kroje według linii
mmamma profil
07.10.2014 19:23 odpowiedz
Witam,
biszkopt piękny, a te blaty jak z obrazka... Zdradzi Pani sposób na krojenie biszkoptu? Przy pomocy jakiejś formy Pani kroi czy za sprawą wyćwiczonej ręki takie piękne wychodzą?
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2014 19:24 odpowiedz
Moim sekretem jest nóż elektryczny, zawsze nim kroję biszkopt :-).
mmamma profil
07.10.2014 19:38 odpowiedz
No to nie wiem, jak sobie z tym radzić... nie posiadam takiego. Zawsze jak robiłam biszkopt, to psułam go nierównym krojeniem :(
Chyba trzeba zakupić nóż... ;)
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2014 19:44 odpowiedz
Przyda się też do domowego chleba ;-).
ankabaranka profil
07.10.2014 10:58 odpowiedz
Witam,
Pani Dorotko czy ten biszkopt studzimy tak, jak tradycyjny w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach? Czy po rzucaniu nie wkładamy go już do piekarnika. Będę go robiła na wieczór i zawsze zostawiałam na noc do wystygnięcia i nie wiem czy z tym też tak postąpić, czy może za bardzo wyschnąć. Dziękuję z góry za odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2014 11:45 odpowiedz
Ja już żadnego biszkoptu nie wkładam z powrotem do piekarnika, ponieważ nie zauważałam różnicy. Po rzuceniu studzi się w temperaturze pokojowej.
Gość: annia
30.09.2014 07:48 odpowiedz
Bardzo polecam ten biszkopt. Piekłam z mix koncentratu bezglutenowego i świetnie się udał. Próbowałam wcześniej piec ubijając jajka na parze, ale podzielam zdaniem pani Doroty, że lepiej jednak bez pary, łatwiej kontrolować proces. Gdyby ubijałam na parze, biszkopt nie wyrósł (pewnie przebiłam, albo za mocno podgrzałam).
izabelak profil
25.09.2014 18:32 odpowiedz
Zrobilam!!!!!!Jest pyszny.Posluzyl mi jako przekladaniec do torta.Moze niezbyt ciekawie wyglada na zdjeciu,bo dodalam fioletowego koloru,ale wyszedl ekstra.Z tym rzucaniem na ziemie mialam pewne watpliwosci,ale nic sie nie rozwalilo.Malo tego.Zrobil sie jakby pulchniejszy.Jako kremu dalam crema diplomatica.
izabelak profil
25.09.2014 19:35 odpowiedz
Zdjecia cos nie moge wsadzic,wiec musicie uwierzyc na slowo:)
Gość: anikasara
18.09.2014 13:31 odpowiedz
Witam, czy piekarnik należy podgrzać i włożyć biszkopt do nagrzanego piecyka?
Gość: anikasara
18.09.2014 16:09 odpowiedz
Włożyłam do nagrzanego, biszkopt wyszedł boski. Dziękuję za przepis:)
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2014 17:58 odpowiedz
Zawsze do nagrzanego :-).
Bodzio profil
28.08.2014 17:21 odpowiedz
Czy nie zaszkodzi jeżeli i tak dodam proszek do pieczenia?
Dorota, Moje Wypieki
28.08.2014 17:32 odpowiedz
Nie zaszkodzi, ale i nie pomoże :-). Jeśli nieprawidłowo ubijesz jajka to biszkopt nie wyrośnie, mimo dodatku proszku do pieczenia. 
sunrise709 profil
25.07.2014 19:38 odpowiedz
Droga Dorotko! Czy ten biszkopt bardzo wyrasta? Bo właśnie wyciągnęłam go z piekarnika i stwierdzam, że jest go praktycznie tyle samo, ile wlałam, ewentualnie tylko ciut wyrósł... Jajka z cukrem najpierw naprawdę zwiększyły kilkukrotnie swoją objętość, po dodaniu mąki nie zauważyłam znacznego opadnięcia, a teraz takie zdziwienie :( może jednak za mocno wymieszałam z mąką albo mój piekarnik zbyt mocno piecze?

A tak mi zależało, by wyszedł dobrze, bo to na 90-te urodziny babci...
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2014 19:40 odpowiedz
Jeśli jajka mocno zwiększyły objętość i mało opadł przy dodaniu mąki - bardzo możliwe, że wyrósł tylko trochę. Czy był pieczony wg przepisu (średnica foremki) i można przekroić go na 3 blaty?
sunrise709 profil
25.07.2014 19:45 odpowiedz
Miałam formę w kształcie sześciokąta, bok około 13 cm, w przeliczeniu pola wychodziło podobnie, jak w formie 24 cm, ale i tak zrobiłam go z przeliczenia na 7 jajek. Wyrósł na około 5 cm.
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2014 19:47 odpowiedz
Hm.. może, jak nie dasz rady przekroić na 3 części - trzeba bedzie dopiec jeszcze jeden blat? Choć 2,5 cm to byłyby dość grube blaty.
sunrise709 profil
25.07.2014 19:50 odpowiedz
Zobaczę, jak wystygnie.
Najwyżej dorobię jeszcze jeden, ten trochę zetnę, przekroję na dwa, a z reszty zrobię bajaderki z Twojego przepisu - nic się nie zmarnuje! ;)
sunrise709 profil
25.07.2014 19:50 odpowiedz
Ahhh... I dziękuję za pomoc. Zakręcona dziś jestem ;)
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2014 19:52
Nie ma za co! :)
sunrise709 profil
25.07.2014 20:04 odpowiedz
No, to nie wytrzymałam i już wyciągnęłam z formy. Ma 4,5 cm, więc zdecydowanie dwa blaty. Dodatkowo widzę, że jednak niższą temperaturę piekarnika będę musiała ustawiać, strasznie się zarumienił ;)
Jest miękki, więc zakalca nie powinno być. A zapach - niesamowity!
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2014 20:19
Bardzo ładnie się udał!
Szysia profil
18.06.2014 23:54 odpowiedz
Nie wychodzi mi ten biszkopt. Robiłam go już dwukrotnie. Za pierwszym razem po dodaniu masła wszystko się rozpłynęło - chyba mąka nie była dobrze wmieszana i skleiła się z masłem. Za drugim razem, środek opadł podczas pieczenia, ciasto kruszyło się podczas krojenia i nakładania kremu. Nie wiem co robię nie tak, a już myślałam, że biszkopt mam opanowany :(
PS. Pani Doroto przydały by się Pani filmy z poradami np. jak zrobić biszkopt, nałożyć krem żeby nie mieszkał się z ciastem itp.
Gość: LKJUI
13.06.2014 11:51 odpowiedz
Hm, ciekawy przepis, bardzo mało masła a dużo jajek, to mi się podoba!! wypróbuję na dniach bo nadciągają 35-te urodziny męża :)
iceberry profil
09.06.2014 11:18 odpowiedz
Super przepis. Zawsze piekłam zwykły rzucany, ale rzeczywiście ten jest bardziej stabilny. Wszystko można z niego wyczarować :) dziękuję za przepis.
agakoz profil
23.10.2015 12:03 odpowiedz
Coś niesamowitego, przepiękny!
iceberry profil
25.10.2015 17:29 odpowiedz
dziękuję
Gość: Hanna
04.06.2014 22:50 odpowiedz
Najlepszy biszkopt jaki robilam! Pieklam go juz 5 razy i kazdy byl cudowny.
Mieszalam lyzka szybko z dolu do gory bez zadnych 'czarow' i obaw. Biore do ulubionych przepisow.
Celina13 profil
30.05.2014 23:07 odpowiedz
pare dni temu pieklam czekoladowa wersje i make wmieszalam rozga (mimo ze do biszkoptow uzywam tylko szpatulki) i niestety mi opadl. Dzis upieklam wersje jasna, ale make wmieszalam delikatnie szpatulka, wymieszala sie idealnie, a biszkopt urosl ponad brzeg:) przepis jest swietny, a zaraz zabieram sie za czekoladowa wersje-ponownie...:) pozdrawiam wszystkich:) PS. jezeli przemieszacie biszkopt i wam opadnie zawsze mozecie go wykozystac do cake posow:) ja tak zrobilam ;D
Maddy77 profil
26.05.2014 10:55 odpowiedz
wyrosl idealnie! tutaj pierwsza proba:)
Maddy77 profil
26.05.2014 12:03 odpowiedz
i kilka dni pozniej...
Domisia profil
26.05.2014 12:39 odpowiedz
Ale piękny tort,cudowny!!!
Maddy77 profil
27.05.2014 08:02 odpowiedz
dziekuje slicznie Domisiu:)
Gość: sinna
19.05.2014 15:25 odpowiedz
Czy można na podstawie tego przepisu zrobić biszkopt orzechowy? Część mąki zastąpić mielonymi orzechami?
Dorota, Moje Wypieki
20.05.2014 10:03 odpowiedz
Tak.
Gość: sinna
20.05.2014 10:36 odpowiedz
Dziękuję!
misiaamisiab profil
17.05.2014 16:37 odpowiedz
biszkopt jest super puszysty i wyrasta ślicznie
Gość: dora
17.05.2014 00:22 odpowiedz
Niestety ;( po dodaniu ostatniej parti mąki i masła nagle jakby mi ktoś wode wlał do ciasta :/ jajka rozrzedziły się na maksa (a masa naprawdę pieknie sie ubiła) a mąka opadla cala na dno robilam wszystko na tip top :/ i cozrobiłam źle buuu
Gość: Zoska
16.05.2014 07:09 odpowiedz
Nie wiedzielam, ze ten biszkopt tak sie nazywa. Pieke go juz od 30 lat ( innych biszkoptow nie uznaje ) i zawsze, nikt nie chcial mi wierzyc, ze jest bez zadnych spulchniaczy ( proszek czy soda ) : D
mimoza profil
15.05.2014 15:39 odpowiedz
Tak, godny polecenia! Mnie chyba bardziej ten...:)
mimoza profil
15.05.2014 15:36 odpowiedz
To jest to, o czym wspominałam...
ulula82 profil
15.05.2014 15:33 odpowiedz
:)
ulula82 profil
15.05.2014 15:32 odpowiedz
Biszkopt godny polecenia:) .Udał się bez problemu.Mi pasuje bardziej niż ten z mąką ziemniaczaną ,nie jest taki suchy.
Gość: mimoza
13.05.2014 22:46 odpowiedz
Wykonałam na formę o śr. 20 cm, w odpowiedniej proporcji. Ubijałam na parze. Po prostu, do wielkiego gara z wkładem do gotowania na parze umieściłam mikser razem z pojemnikiem i...mikser sam kręcił nad malutkim gazem. Wyszedł ok, tylko przy rzucaniu biszkoptem, forma upadła na kant i ciasto pękło po boku. Masakra. Poszukałam w internecie i na innych poczytnych blogach, że inni raczej nie rzucają. Ja chyba też nie będę, bo widać, że nie zawsze mi wychodzi (może małą blachą gorzej się rzuca? Nie ważne:)) Górka? Minimalna.
Gość: maja
11.05.2014 20:35 odpowiedz
dlaczego biszkopt rosnie mi z duuuuza gorka? normalny jest zawsze plaski,a te maslane za kazdym razem maja ogromna gorke... co robię źle?
izabela2764 profil
10.05.2014 09:55 odpowiedz
W przekroju, niestety kroję zwykłym nożem ,więc nie jest taki równiutki . W komentarzu niżej źle napisałam jaja - przepraszam ;)
1 | 2    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach