Ładowanie strony

Ładowanie...

niedziela, 28 grudnia 2008

Ciastka digestive

Digestive (amerykański odpowiednik 'graham crackers') to zdrowsze, kruche, pełnoziarniste ciastka, o charakterystycznym słodko - słonym smaku. Najbardziej popularne ciasteczka w UK, produkowane również w wersji z czekoladą mleczną lub gorzką. W UK każdej sekundy zjadamy statystycznie 52 ciastka! Bywają spożywane zamiast chleba, szczególnie dobrze pasują do angielskich twardych serów. Digestive z supermarketu są znacznie słodsze niż te z podanego niżej przepisu, więc jeśli chcecie - musicie je dosłodzić. Nam (mi i dziewczynkom) w ogóle to nie przeszkadzało i chrupałyśmy ze smakiem, natomiast mój mąż przyzwyczajony do wersji sklepowej  - bardzo kręcił nosem i nie dał sie namówić ;-). Polecam wszystkim dbającym o linię i tym odchudzającym się tradycyjnie od 1 stycznia, ale nie tylko ;-).

Składniki na 20 - 25 ciastek:

  • 175 g mąki pszennej razowej
  • 50 g mąki pszennej
  • 50 g zmielonych płatków owsianych (medium oatmeal)
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 3 łyżki brązowego cukru (lub więcej, do smaku)
  • 60 ml mleka (4 łyżki)

Płatki owsiane zmielić blenderem lub malakserem, nie muszą być drobne jak mąka (medium oatmeal można również nabyć w sklepie). Wszystkie składniki połączyć i zagnieść ciasto (ciasto nie jest łatwe do zagniatania i wałkowania).

Wałkować je na grubość około 4 - 6 mm (najlepiej nie podsypując mąką, lub minimalnie). Wycinać szklanką lub foremką ciastka o średnicy około 4 - 5 cm. Wyłożyć na natłuszczoną lekko blachę. Piec około 15 minut w temperaturze 180 - 190ºC. Studzić na kratce.

Smacznego :-).

* W wersji z czekoladą należy ją rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofali, posmarować ciastka od spodu, odłożyć do zastygnięcia.

Ciastka digestive

Przepis pochodzi z 'The classic 1000 cake & bake recipes' Wendy Hobson.

Średnia ocena: 8.9  (liczba głosów: 23)
Dodaj komentarz
Dodawanie komentarzy jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Login lub e-mail:   Hasło:
Komentarze (191)
1 | 2    
edycia85 profil
11.07.2016 14:10 odpowiedz
czy ciastka mocno zmienią smak jeśli użyję białego cukru zamiast brązowego ?
nika_j profil
11.07.2016 14:24 odpowiedz
Proszę wpisać w wyszukiwarkę nad swoim wpisem "cukier"i odczytać kolejne wyniki.
edycia85 profil
13.07.2016 13:44 odpowiedz
zrobiłam to i nie znalazłam odpowiedzi dlatego też zadałam pytanie
nika_j profil
13.07.2016 15:43 odpowiedz
Gdybym nie była pewna, to bym tak nie napisała. :)
A oto i ona
Dorota, Moje Wypieki

03.02.2012 15:01 • odpowiedz


Tutaj jest przelicznik kulinarny: mojewypieki.blox.pl/strony/przelicznikkulinarny.html Mo zna je piec na papierze, lepiej zastapic bialym cukrem.
lumpenhrabina profil
13.07.2016 16:16 odpowiedz
Ty pewnie znasz odpowiedzi na pamięć :))
Wyskoczyłoby, gdyby w wyszukiwarkę wpisać CUKR (cukr-em, cukr-u itp.) Komputer sam nie odmienia wyrazów, a szkoda, byłoby łatwiej :)
nika_j profil
13.07.2016 21:26
Nie trzeba znać odpowiedzi na wszystkie pytania, wystarczy skutecznie wykorzystać wszystkie pozostające w dyspozycji narzędzia, dokładając do tego nieco sprytu i kapkę inteligencji. Ciut, ciut. ;) Zatem gdybym wpisała "biały", odpowiedź znalazłabym jeszcze szybciej, więc j/w. Hi hi hi.
edycia85 profil
17.07.2016 18:11 odpowiedz
super, dzięki bardzo nie widziałam tej podpowiedzi :) !
ineska profil
13.07.2016 18:02 odpowiedz
nie bardzo się zmieni, jedynie można pamiętać, ze biały cukier jest nieco słodszy i użyć go odrobinę mniej
pzdr
aga
Aga Mars profil
16.06.2016 12:46 odpowiedz
;D
Aga Mars profil
16.06.2016 12:45 odpowiedz
:D
Łazanka profil
25.04.2016 16:09 odpowiedz
Ciastka są moją piętą Achillesową - nie wychodzą mi i już. Ale uwielbiam owsiane więc te upiekłam. Ciasto wyrobił się lepkie. Rozwałkowałam bez problemu wałkując przez papier. No ale wykroić i przenieść na blachę nie dało się. Lepiłam w rękach i wyszły kulfony. Co było nie tak?! Składniki odmierzałam wagą. Od siebie dodałam jedynie kolejne 3 łyżki cukru i tyleż mleka. Pomocy!
Aga Mars profil
25.04.2016 19:26 odpowiedz
Ile bylo w sumie mleka? Pieklas z calosci przepisu? To jest niemozliwe, bo ja te ciastka walkuje na stolnicy bez podsypywania maka.
Łazanka profil
25.04.2016 20:32 odpowiedz
Mleka w sumie dałam 80ml, cukru 6 łyżek. Reszta zgodnie z przepisem. Płatki zmieliłam w młynku nie na miał tylko do momentu rozdrobnienia na mniejsze grudki. Mąkę dałam pszenną typ 2000 oraz typ 550 jak w przepisie. Wałkując nie podsypywałam wcale bo mam silikonową stolnicę. O co więc chodzi?
Aga Mars profil
25.04.2016 23:26 odpowiedz
Poczekaj, najpierw napisalas, ze dodalas trzy lyzki mleka wiecej. Czyli w sumie wychodziloby 105 ml, ale nawet 80 to za duzo. W ciasteczkach bardzo wazne sa podstawowe skladniki jak maka czy maslo, jajka, smietana. Dodatki to mozna sobie zwiekszac lub zmniejszac (np bakalie, drobinki czekoladowe itp). To ciasto zupelnie sie nie klei (przypomina w konsystencji raczej plasteline czy cos w tym rodzaju), wiec jesli inne skladniki dokladnie zwazylas, to musi byc mleko. Sprobuj koniecznie jeszcze raz, tym razem wg przepisu, zobaczysz, nie bedziesz zalowala :) Sa przepyszne :D
Aga Mars profil
04.04.2016 21:39 odpowiedz
Najlepsze :) Tym razem polowe maki razowej orkiszowej zastapilam maka owsiana.
Aga Mars profil
23.03.2016 23:09 odpowiedz
:D
Esme profil
23.03.2016 23:31 odpowiedz
Hej Aga, jestem ciekawa jakie wypieki planujesz na święta:)
Aga Mars profil
24.03.2016 11:56 odpowiedz
Mazurek z roza i marcepanem, mazurek chalwowy, babe drozdzowa, babke migdalowa, sernik z ajerkoniakem (spod z tymi ciasteczkami), baranka ale z przepisu kolezanki (z marcepanem) i babeczki z kremem cytrynowym :)
A ty?
Lili An profil
18.02.2016 10:10 odpowiedz
Idealne ciastka do konfitury mlecznej. Konfitura absolutnie doskonała, ale jedzona prosto ze słoiczka znika wyjątkowo szybko. Potrzebna była baza. Te ciasteczka i i konfitura to duet doskonały, bo ciasteczka są mało słodkie. Zrobiłam je z maki żytniej razowej, bo okazało się, że pszennej razowej brak. Z żytnią się udały, ale dałam więcej mleka i masła, żeby masa się zlepiła. Wałkowało się świetnie. Teraz nie ma już ani ciasteczek ani konfitury :-)
edycia85 profil
03.02.2016 13:59 odpowiedz
przepraszam nie doczytałam przepisu już widzę poradę z czekoladą :) szukałam tylko w komentarzach :) Przepraszam jeszcze raz
edycia85 profil
03.02.2016 13:30 odpowiedz
głupie pytanie ale bym chciała obsmarować je czekoladą co muszę dodać i w jakich proporcjach do roztopionej żeby nie była za rzadka ani za gęsta ? Dziękuję za odp :)
agnsud profil
03.02.2016 13:57 odpowiedz
Przejrzyj kategorię "ciastka" (lewa kolumna) - tam jest kilka przepisów na ciastka oblane czekoladą (paluszki, florentynki od spodu, gwiazdki i serduszka, i coś tam jeszcze :)) więc na pewno dobierzesz składniki do polewy.
RozKu profil
29.01.2016 19:15 odpowiedz
Z konieczności (alergia w rodzinie) musiałam zrobić wersję wegańską- olej kokosowy zamiast masła i mleko ryżowe zamiast mleka. Robiłam kiedyś oryginalny przepis, więc mogę powiedzieć, że smakują prawie identycznie. Tak czy siak smaczne. Może komuś przyda się taka informacja :) :)
Aga Mars profil
19.01.2016 20:57 odpowiedz
;D
19.01.2016 21:24 odpowiedz
"a co to to to jest na spodeczku dla kiciuni?" :D :D :D
moja już zapakowałaby łapę do kawy i oblizała :)
Aga Mars profil
19.01.2016 21:48 odpowiedz
Ten czarnulek to jest wlasnie Tadek Niejadek, tylko musi wszystko dokladnie powachac i poogladac, natomiast druga kicia to Halincia 2, nie przepusci zadnej okazji, zeby gdzies nie zapuscic zabkow :)
Esme profil
20.01.2016 11:31 odpowiedz
Czarnulek to zdecydowanie mój faworyt:) Słynne zdjęcie z babeczkami to jedno z moich ulubionych na MW. U mnie sytuacja podobna, jak w przypadku Twojej kici. Była już degustacja pierniczka, bezików, sałaty - ktoś tu o sałacie już pisał, chyba Justyna:) - miód jest bardzo popularny, ser lazur...Co będzie dalej...agentka ma dopiero 3 miesiące...
Aga Mars profil
20.01.2016 15:29 odpowiedz
No to bedzie tak jak moja zarla wszystko jak leci. Nawet suchy chleb ale tylko przy gosciach, zeby mysleli, ze nic nie dostaje do jedzenia ;) A tak to niczym nie pogardzi. Oczywiscie warzywka gotowane, nabial, czekolada, suszone owoce no i oczywiscie wypieki (najchetniej sernik) itp. Musze bardzo pilnowac, co zostawiam na stole, bo oczywiscie mimo zakazow wchodzenia na stol kradnie jak sroka :)
Esme profil
21.01.2016 01:03
He he, zakazy zakazami a kot ma zawsze drobnym druczkiem dopisane: obowiązuje tylko w przypadku, gdy właściciel patrzy
21.01.2016 08:43
dlatego Halina u nas w domu może wszystko, ku niezadowoleniu mojej Mamy. Nie ma sensu jej niczego zakazywać bo i tak to zrobi, muszę ją brać sposobem :)
Aga Mars profil
19.01.2016 20:57 odpowiedz
Nowy zapach powszechnie przypadl do gustu ;)
wiesia.and.company profil
25.04.2016 17:48 odpowiedz
Och, dopiero teraz spojrzałam na aktualny komentarz i cóż zobaczyłam (a wcześniej przegapiłam?!)? :-) Halinkę i Tadka pochylonych nad pięknymi kształtami i... i nad filiżanką ze spodkiem, a ja tak właśnie piję herbatę. Mam taki sam zestaw, tylko z trzema różami! :-) I koty mam (czarnulka Gacusia łakomczuszka i jeszcze cztery, które jakoś nie łakną słodkiego - i dobrze, nie robią mi konkurencji)! Jakoś mi tak przyjemniej, gdy mogę poczuć atmosferę domową wypełnioną zapachem ciast i ciepłem zwierząt :-) Pozdrowionka! :-)
Aga Mars profil
25.04.2016 19:30 odpowiedz
To nie jest Halinka tylko Kiciusia Starusia. Halincia jest Justyny :) Ja na razie mam tylko Tadzia Niejadzia i te oto babusie, ale szukam dla Tadka towarzysza zabawy. Staruszka ledwo wytrzymuje jego szalenstwa ;D Tak wiec Tadzio bedzie mial kompana, kompan bedzie mial dach nad glowa, a starowinka swiety spokoj ;D
Pozdrowionka :)
Aga Mars profil
19.01.2016 20:55 odpowiedz
Zapasy uzupelnione :) Dzis zamiast polowy mleka dodalam ekstraktu pomaranczowego. Nastepnym razem zastapie calosc (kiedys zrobilam z woda, bo mleko wyszlo :D ) Mam nadzieje, ze ktos je jeszcze piecze, bo sa wspaniale!!!!!!!! :D
Wiktoria1 profil
19.01.2016 21:39 odpowiedz
Świetne. :-)
Aga Mars profil
19.01.2016 21:49 odpowiedz
Pieklas je juz?
Esme profil
20.01.2016 11:19 odpowiedz
Super ciasteczka:) Widzę, że klimaty zimowe królują. Ja piekę;) jako bazę do spodów ciasteczkowych ale z lenistwa po prostu kroję na kwadraty.
Aga Mars profil
20.01.2016 15:24 odpowiedz
Ja tez tak robie, wczoraj upieklam wiecej sniezynek i tylko kilka kwadratow, ale najczesciej pieke pol na pol. Kwadraty na spod do sernika, foremka ciasteczka do kawusi :)
Aga Mars profil
29.12.2015 15:27 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
29.12.2015 15:27 odpowiedz
Musialam je sobie zrobic w bozonarodzeniowej wersji. Czesc oczywiscie bedzie na spod do sernika :D
sznupek profil
24.12.2015 09:28 odpowiedz
Witam, zrobiłam te ciasteczka potrzebne były na spód do kremowego serniczka piernikowego. Ciastka bardzo dobre, faktycznie trudno się je zlepia w całość ale dałam rade. Najpierw roztarłam suche składniki z masłem jak na kruszaniec, a potem na stole wszystko zbiłam, ręką uformowałam placek i rozwałkowałam, to co odchodziło podczas wałkowania poprawiałam ręką. Formą na pączki wycinałam okręgi i nożem od masła odlepiałam od blatu, unosiłam delikatnie i przekładałam na blachę z papierem. Zapach podczas wyrabiania i pieczenia obłędny. Dziękuję za to że informuje Pani że coś jest trudne do wykonania, bo gdyby tego nie było to pewnie wyrzuciłabym wszystko w momencie trudnego wyrabiania, gdyż pomyślałabym że może zły przepis albo że ja coś źle zrobiłam. Naprawdę dziękuję za szczegółowe przepisy.
Rastuch. profil
22.10.2015 16:36 odpowiedz
Witam! Czy do tych ciastek będą nadawały się stempelki czy raczej ciasto nie zachowa odciśniętych wzorów? Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2015 16:48 odpowiedz
Ciasto ma dodatek proszku, więc rośnie, jednak dziurki zachowały się w miarę ok, więc nie będzie najgorzej. Dokładniego znaku stempelków nie zachowają jednak.
Daenerys_Targaryen profil
12.09.2015 17:01 odpowiedz
Cześć, mam pytanie, czy masło mogę zastąpić olejem rzepakowym? Chcę też dodać co nieco cynamonu i goździków, ale to już na moją odpowiedzialność ;) pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
12.09.2015 21:38 odpowiedz
Trudno mi powiedzieć, nie próbowałam.
pozdrawiam
Daenerys_Targaryen profil
16.09.2015 18:33 odpowiedz
Dałam olej, dałam też cynamon i kakao, ciastka wspaniałe, chrupiące na drugi dzień, dziękuję za przepis
cukierkowylukier profil
21.07.2015 10:35 odpowiedz
Pani Doroto, miałam ogromną ochotę na te ciastka, jednak piekarnik nagrzewał się wieki.
W akcie desperacji włożyłam jedno surowe ciasteczko do mikrofalówki i voila !! Idealne ♥ po 20 sekundach gotowe !!
Aga Mars profil
18.05.2015 23:45 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
18.05.2015 23:44 odpowiedz
Trzeba bylo uzupelnic zapasy ;)
Aga Mars profil
08.05.2015 20:03 odpowiedz
:D
Aga Mars profil
08.05.2015 20:02 odpowiedz
... i zwinnosc kota ;)
Lili An profil
09.05.2015 00:23 odpowiedz
Cudne foremki! Ale foremki foremkami, jakie piękne wąsiska im domalowałaś! Żal jesć :-)
Aga Mars profil
09.05.2015 08:50 odpowiedz
Dzieki Lili An ;) Milego dnia :)
Aga Mars profil
08.05.2015 20:01 odpowiedz
Te ciasteczka daja lekkosc motyla...
olgak profil
20.04.2015 15:48 odpowiedz
Witam, wydaje mi sie ze nikt nie zadal wczesniej tego pytania.
Zawsze pieklam te ciasteczka w wersji mniej dietetycznej a mianowicie bez maki pelnoziarnistej tylko z pszennej i platkow owsianych. Niestety teraz mam w domu diabetyka, a moje pytanie brzmi: czy moglabym uzyc tylko maki pelnoziarnistej (zastapic kompletnie ta pszenna- diabetycy nie moga spozywac bialej maki) oraz zamiast cukru uzyc slodzika? Do smaku dodam wiorki kokosowe, czy owe wiorki maja zastapic pewna ilosc maki? Pozdrawiam goraco!
Dorota, Moje Wypieki
21.04.2015 20:46 odpowiedz
Można tak zrobić. Wiórki powinny zastąpić część mąki. Można też użyć słodzika :).
Daj znać, jak to wyjdzie :).
pozdrawiam
Aga Mars profil
05.04.2015 16:31 odpowiedz
Takze jako prezent dla dbajacych o linie ;)
Aga Mars profil
05.04.2015 16:30 odpowiedz
Upieklam je jako spod do serrnika z ajerkoniakiem. Sa swietne !!!
OnaMaTo profil
10.03.2015 13:53 odpowiedz
Bardzo dziękuje za odpowiedź :) pozdrawiam
OnaMaTo profil
10.03.2015 13:48 odpowiedz
Czy mogę dodać do tych ciastek oczyszczone ziarno pszenicy do wypieku chleba zamiast mąki pszennej razowej?
Dorota, Moje Wypieki
10.03.2015 13:50 odpowiedz
Zmielone - tak.
Gość: choca-loca
01.03.2015 08:52 odpowiedz
Piekłam wczoraj pierwszy raz.Mimo moich obaw (ja i piekarnik to kiepska love story). wyszły przepyszne. Dziękuję za super przepis :)
Gość: martakaczorek
16.01.2015 17:19 odpowiedz
Pani Doroto, czy zamiast płatków owsianych mogą być płatki żytnie?
Dorota, Moje Wypieki
16.01.2015 17:20 odpowiedz
Tak.
Gość: martakaczorek
16.01.2015 19:32 odpowiedz
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Byłam w tym roku z mężem w Szkocji i zajadaliśmy się Digestivami z Tesco ;) tutaj jakoś nie mogę ich znaleźć. Obiecałam mu, że zrobię:) Mam nadzieję, że wyjdą. Robiłam na święta Pani ciastka imbirowe i były wyśmienite:) Jutro robię najlepsze ciasto marchewkowe w formie muffinek:) Banoffee Pie też uwielbiam! :) Pozdrawiam
kingaesz96 profil
18.12.2014 22:29 odpowiedz
Ulubione
cukierkowylukier profil
21.07.2015 10:29 odpowiedz
Piękne ♥
Gość: Małgorzata
08.11.2014 15:38 odpowiedz
Moje wyszły idealne! W sam raz słone, lekko słodkie, idealnie kruche. Ciasto wałkowałam przez folię spożywczą (folia złożona na pół, a ciasto w środku) i pokroiłam w prostokąty, ponieważ zależało mi na czasie. Przepis zachowuję i na pewno zrobię je jeszcze nie raz :)
Gość: xpaulinkax
04.11.2014 17:46 odpowiedz
Niestety moje ciastka wyszły bardzo kiepskie! Mimo iż robiłam zgodnie z przepisem.
Gość: Miyako_Witch
14.10.2014 15:51 odpowiedz
Jakie to mają być płatki owsiane? O małym czy dużym stopniu przetworzenia?
I czy ewentualnie można je pominąć i dodać zamiast tych 50g płatków, dodatkowe 50g mąki?
Dorota, Moje Wypieki
15.10.2014 10:27 odpowiedz
Średnio zmielone, nie pomijałabym ich, są tutaj dość ważnym składnikiem.
Gość: Miyako_Witch
15.10.2014 10:34 odpowiedz
Bardziej chodziło mi o to czy mają być normalne, czy mogą być błyskawiczne itd..
Dorota, Moje Wypieki
15.10.2014 10:52 odpowiedz
Mogą być błyskawiczne.
Miyako_Witch profil
16.10.2014 22:23 odpowiedz
A też się pochwalę ;)
Zniknęły w dwa dni i mam już zamówienie na kolejną partię, tym razem większą. Mam tylko wrażenie, że dodałam za mało soli. Kupne miały jej posmak i świetnie się nadawały do sernika, który robię. Mam nadzieję, że te też będą do niego w porządku :)
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2014 22:25
Dziękuję, śliczne, i jak ładnie zachowują wzorek :-).
Gość: Iza
10.09.2014 19:43 odpowiedz
Są!!! Widziałam w tesco dzisiaj, już pod swoją matczyna marką, także w gorzkiej czekoladzie :)
Miss.Cookie. W profil
30.08.2014 07:32 odpowiedz
No, to może tym razem..
Miss.Cookie. W profil
29.08.2014 16:37 odpowiedz
Czasami lubię pobawić się w ciasteczka, szczególnie, jeśli mają dodatek płatków owsianych. Te są kruche, lekko maślane, z razową nutką . Bardzo smaczne, chrypiące i doskonałe do herbaty!

Ps. Jakiś problem ze zdjęciem chyba wystąpił, nie jesetm pewna, czy się dodało..
Jamsee profil
01.08.2014 20:58 odpowiedz
zdrowa opcja jako dodatek do drugiego śniadania dla dzieci i, chociaż syn nie dał się do nich przekonać nawet z czekoladą, zamierzam zmodyfikować przepis (mniej soli, więcej cukru) i spróbować jeszcze raz; osobiście płatki owsiane lubię w każdej postaci
Ja_tego_jeść_nie_będę profil
10.05.2014 12:36 odpowiedz
Moja partnerka zrobiła je w zeszłym tygodniu.. Od początku jak obserwowałem jakie składniki w tym cholerstwie się zawierały - miałem mieszane uczucia.
Po spożyciu, w przeciągu godziny zostałem "królem porcelany".. Cały dzień, z krótkimi przerwami na herbatę (ażeby się nie odwodnić) spędziłem w pomieszczeniu z "serduszkiem" (pamiętacie "sławojki"?).. Z resztą, moja partnerka też.. Masakra..
Polecam osobom z syndromem tak zwanego "leniwego jelita". Cudownie wspomoże Wam perystaltykę.

Jednocześnie wnoszę o zmianę nazwy z "Digestive" na "Sadistic".. W moim słowniku już zawsze będą miały taką nazwę..

Pozdrawiam!
M.K.S.
Ja_tego_jeść_nie_będę profil
10.05.2014 16:31 odpowiedz
Kochanie, bo kiedy jest się takimi pasibrzuchami jak my i zjadamy prawie wszystko przy jednym posiedzeniu, to nie ma się co dziwić, że taka ilość błonnika zadziała bardzo szybko...
Ciasteczka pyszne, warto mieć "na zapas" w pudełku...na każdą okazję...goście oraz "leniwe jelita" ;)
bożena76 profil
28.04.2014 21:47 odpowiedz
Ciasteczka bardzo szybkie w wykonaniu,ja zrobiłam z mąki orkiszowej i zmniejszyłam troszkę ilość soli.Często je powtarzam bo są mało słodkie przez co nie zapychające ;)
Maddy77 profil
29.04.2014 16:08 odpowiedz
Ladne Ci wyszly! Pozdrawiam:-)
Flambir profil
29.04.2014 18:56 odpowiedz
Idealne!!!
bożena76 profil
29.04.2014 20:12 odpowiedz
Dziękuję dziewczyny :)
Gość: Kamila
27.04.2014 09:42 odpowiedz
czy te ciastka można użyć jako spód do sernika (pokruszyć i wymieszać z masłem) na zimno zamiast sklepowych Digestive??
Dorota, Moje Wypieki
27.04.2014 11:01 odpowiedz
Można.
Ilona1996 profil
18.04.2014 10:14 odpowiedz
A czy zamiast mąki pełnoziarnistej mogę użyć tej o której Pani pisała - Basia z pełnego przemiału?
Dorota, Moje Wypieki
27.04.2014 11:02 odpowiedz
Tak. Mąka z pełnego przemiału to mąka pełnoziarnista.
Szeramis profil
13.04.2014 21:58 odpowiedz
Wspaniały i niesamowicie szybki przepis. Nigdy nie miałam okazji spróbować sklepowych więc nie mam porównania ale na bank nie sa lepsze i zdrowsze niz te tutaj. Naprawdę warto upiec samemu. Pani Doroto mam tylko jedno pytanie ile takich ciastek potrzebuje aby zrobic spod do "świątecznego sernika wykwintnego "? I ile do tego potrzeba masła?Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2014 22:04 odpowiedz
Tamten sernik jest spory.. dużo ciastek :). Na 200 g ciastek potrzeba około 50 - 60 g masła.
Andzia01 profil
21.02.2014 13:48 odpowiedz
Dobre ciastka a co najważniejsze: zawsze mniej wyrzutów sumienia;)
Gość: marcinwilk
20.02.2014 21:57 odpowiedz
Doroto! Jak oceniasz - czy można z tego przepisu upiec spód pod banoffee pie? Nie lubię takiego ze zmielonych ciastek z masłem (bardzo się kruszy), a wszystkie przepisy o niego wołają. Widzę w starszych komentarzach, że ktoś upiekł z tego spód i zakończyło się to sukcesem. Pod banoffee pie będzie smacznie? (Nigdy jeszcze nie robiłam i planuję przygotować na specjalną okazję) Dziękuję z góry za odpowiedź!
Dorota, Moje Wypieki
20.02.2014 23:07 odpowiedz
Można upiec, ale wydaje mi się, że będą większe problemy z krojeniem. Niestety, sama nie próbowałam.
Magm profil
10.02.2014 16:01 odpowiedz
Kolejny wypróbowany przepis :) Pyszne ciasteczka w sam raz na czas mojej diety! :)
barpiot profil
17.01.2014 14:40 odpowiedz
Podobno w Polsce wycofano czerwone ciasteczka Digestive ze sprzedaży? Czy słyszeliście coś na ten temat? Doprawdy nie wyobrażam sobie wypieków bez nich, czym je ewentualnie zastąpić, co miałoby też słodko-słony smak?
Gość: mimoza
17.01.2014 14:58 odpowiedz
Czerwone (bez czekolady) niedawno kupowałam. Wycofane są te czekoladowe...
Gość: torcik.net
21.02.2014 16:04 odpowiedz
wycofano niestety wszystkie - te co są to już ostatki na półkach w Almie i np Lewiatanie :(
barpiot profil
24.02.2014 08:05 odpowiedz
Zaintrygowana, czy jednak te ciastka są czy nie, napisałam do producenta i oto co mi napisali:
"Odpowiadając na Pani zapytanie, uprzejmie informujemy, że staramy się dopasować asortyment do gustów i preferencji przeważającej liczby naszych konsumentów. Przy wprowadzaniu i wycofywaniu produktów, zawsze bierzemy pod uwagę opinie konsumentów uzyskiwane podczas różnego rodzaju badań - testów konsumenckich. Produkt Lu Digestive w mlecznej czekoladzie został wycofany z naszej oferty, ponieważ cieszył się on niestety niewielkim zainteresowaniem.
Obecnie w asortymencie nadal posiadamy LU Digestive bez czekolady.[...]
Gdyby miała Pani dalsze pytania, pozostajemy do dyspozycji również pod numerem naszej infolinii 801 066 006 - w dni robocze od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-17.00 (opłata według taryfy lokalnej)."
Jakoś w to w ogóle nie wierzę, bo obszukałam połowę województwa i nic.
Gość: torcik.net
24.02.2014 12:04 odpowiedz
Dzwoniłam do nich zanim przeczytałam, ten komentarz i zapewnili mnie - Pani Izabella z infolinii - że niestety zostały całkowicie wycofane.
Po komentarzu i Twoim wklejeniu ich odpowiedzi - powiedzieli mi, że ta odpowiedź jest owszem ich,ale jest ona z 2 mscy do tyłu - nie odpisywali nikomu w ostatnim czasie - nie będzie ciastek digestive.
Pozostaje nam dopracować domowy wypiek :)
barpiot profil
24.02.2014 12:21 odpowiedz
18 stycznia 2014 mi odpisali :-)
Dziękuję za wyczerpującą informację, przynajmniej wiem, że nie mam czego szukać. Szkoda.
Gość: kuchareczka85
24.02.2014 12:36 odpowiedz
Tak... też do nich pisałam jakieś dwa tygodnie temu i otrzymałam odpowiedź, że moje ulubione ciastka Lu digestive zostały całkowicie wcofane, zarówno te z czekoladą jak i te bez. Wielka szkoda.
Gość: koala
06.03.2014 23:47 odpowiedz
Nie mogę uwierzyć że te ciastka się nie sprzedawały, jako jedyne były na tyle kruche że można je było bez problemu pokruszyć palcami na spód ciasteczkowy do wielu ciast, wielka szkoda że nie będą już dostępne.
Gość: mimoza
11.04.2014 11:25
ja też w to nie wierzę! Na Wyspach digestive są jedne z najbardziej znanych i lubianych a u nas jedynie Lu takie produkował. Nie mieli żadnej konkurencji i tysiące klientek z MW (i nie tylko). Wycofanie ich zbiegło się z wejściem na rynek i promocją innych ciastek innej firmy. Tak czy siak, firma zrobiła dużą głupotę.
Gość: semolina
11.04.2014 09:52 odpowiedz
dla mnie to osobista tragedia...
Kto ma możliwość można spróbować w Kauflandzie- kupowałam tam digestive z mleczną czekoladą- niebieskie niepozorne opakowanie, gdzieś na samym dole- ten smak i świetne się kruszyły, ostatni raz w tamtym tygodniu wzięłam ostatnie dwa opakowania - niestety, nie wiem czy przypadkiem ,nie robił ich dla kauflanda ten sam producent, bo dzisiaj już nie znalazłam;(((
wendy profil
30.08.2013 13:13 odpowiedz
Sprawdzone, pyszne, chrupiące, dodałam od siebie 5 zmielonych orzeszków laskowych i 50 ml jogurtu zamiast mleka (skończyło się), ale wyszły pysznie. Będą gościły w śniadaniówce córki od poniedziałku do wyczerpania zapasu :).
Gość: Domi
07.08.2013 20:41 odpowiedz
Czytalam komentarze i sie pogubilam, czy maka razowa i pelnoziarnista to to samo? I czy moge uzyc razowej zytniej do tych ciastek?
efcia profil
13.08.2013 01:05 odpowiedz
zytnia sie nie nada
Gość: Joanna W
22.08.2013 20:52 odpowiedz
Ją robię je zawsze z żytnią razowej 2000 i są pyszne!
Gość: miszka44
30.07.2013 22:14 odpowiedz
Właśnie zrobiłam, z mąki trzy ziarna pełnoziarnistej i cukru demerera i całkiem całkiem są :) Może tylko ciut więcej masła dołożę next time ... Warto zauważyć też, że te sklepowe mają odwróconą proporcję mąki pszennej do razowej czyli 57% i 15% całości.
Gość: daria
24.07.2013 06:20 odpowiedz
Witam. Moze na poczatku napisze ze uwielbiam Pani bloga :) juz kilka przepisów zrobilam i cala rodzina zachwycona ;) mam jednak pytanie dot. maki dodanej do ciastek. Czy moze byc pełnoziarnista orkiszowa?
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2013 23:48 odpowiedz
Moze być.
JuliaAndJulia profil
03.07.2013 13:56 odpowiedz
Mniam!! Jestem zachwycona, moje pierwsze ciastka digestive, są obłędnie pyszne :)) ja upiekłam je z mąki razowej żytniej i zwykłej pszennej, a zamiast płatków owsianych wsypałam otręby owsiane, moim zdaniem idealne, no i nie miałam brązowego cukru, więc jest zwykły, ale i tak są pyszne ;-) aha, nie wiem o co chodzi z tym zagniataniem, dla mnie to jedno z "najłatwiejzagniatalnych" ciast :-)) pozdrawiam i dziękuję za przepis.
efcia profil
02.07.2013 16:10 odpowiedz
wczoraj zrobilam z normalnej porcji - padlam, dzisiaj z podwojnej ;D na zapas, ale pewnie sie nie uchowają ;D
dorota83 profil
01.07.2013 17:10 odpowiedz
smakowite ciasteczka. piekąc drugą turę wałkowałam cieniej (3 mm) i dzięki temu wyszły jeszcze lepsze. hmmm... nawet w dziecięcych buźkach znikają błyskawicznie.
efcia profil
01.07.2013 10:17 odpowiedz
dziewczyny trzymajcie kciuki, dzisiaj robie :)
Gość: Agu
23.06.2013 19:36 odpowiedz
Świetne ciacha i lepsze od sklepowych, bo zdrowe. Wiemy co zawierają : D Polecam gorąco tym, ktorzy sie jeszcze zastanawiają. Moja córcia je uwielbia a ja mam spokojniejsze sumienie, ze nie je sztuczności tylko pełne ziarno.
anne_h profil
02.05.2013 14:31 odpowiedz
Dałam 5 łyżek śmietanki zamiast mleka, ciasto wyrabiało się ładnie, a ciasteczka co najmniej dorównują w smaku kupnym :)
Hebe profil
24.04.2013 14:52 odpowiedz
Świetne ciasteczka! Bardzo dziękuję za przepis!
Gość: Wuyu
23.04.2013 09:29 odpowiedz
Czy pisząc brazowycukier masz na myśli taki z dodatkiem karmelu czy trzcinowy? Dałam zwykłą demerarę i brzydko sie karmelizowala na spodzie. Smak ok. Do robienia dziurek uzyłam kolczastego tłuczka do steków.
Dorota, Moje Wypieki
24.04.2013 23:36 odpowiedz
Cukier brązowy dowolny, ale musi byc drobny. Demerara jest zbyt gruba, ciastka pieką się zbyt krótko, dlatego się skarmelizowała.
Gość: bożena
21.03.2013 21:59 odpowiedz
Ostatnio upiekłam te ciasteczka bo córka się o nie "dopominała" i tak sobie pomyślałam,że robiąc spody do serników lub tart kupuję zbożowe ciastka,a przecież mogłabym wykorzystać ten przepis.Zastanawiam się tylko jakie proporcje wykorzystać na formę o śr.20 cm wystarczy z połowy przepisu? I czy dodać dodatkowe masło,bo w przepisach na spody miesza się ciastka z masłem ,proszę o jakieś sugestie bo jednak wymyślanie przepisów zostawiam fachowcom:)
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2013 22:39 odpowiedz
Najpierw upiekłabym ciasteczka osobno, potem je zmieliła na proszek z masłem. Na spod od sernika potrzeba nie mniej niz 150 g ciastek, upieklabym z całego przepisu.
Gość: bożena
21.03.2013 22:51 odpowiedz
No już myślałam,że uda się jakoś "na skróty"z tym spodem ;( W każdym razie dziękuję za poradę i pozdrawiam!
Antalaja profil
15.01.2013 18:35 odpowiedz
Wypróbowałam ten przepis, ponieważ uwielbiam ciastka zbożowe. Ciasto faktycznie topornie się zagniata i trwa to dość długo, ale za to później bardzo łatwo wykrawa się ciastka, bo ciasto się nie klei. Ciastka mi smakowały, ale uznałam, że są dla mnie zbyt razowe (mimo, że uwielbiam razowe bułki itp.). Dlatego postanowiłam upiec je jeszcze raz, zmienić proporcje mąki i dodać więcej cukru.I tym razem wyszły idealne. Przypominały mi te sklepowe, ale oczywiście domowe są o niebo lepsze i zdrowsze. Dodatkowo posmarowałam je czekoladą.
Poniżej podaję moje zmiany dla tych, którzy wolą słodszą i mniej razową wersję ciastek:
- 4 łyżki cukru
- mąka razowa i pszenna w propocji 1:1 (112g + 112g)

Dziękuję Dorotko za przepis i inspiracje.
Teraz to jedne z naszych ulubionych ciastek :)
kirya profil
30.10.2012 09:18 odpowiedz
Odkąd odkryłam Pani bloga (2009 r, a w efekcie te ciastka) nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się robić innego spodu niż digestiv'owego, na tyle serników ile piekę w ciągu miesiąca. Oszczędność, ograniczona dostępność w sklepach, brak dodatkowego masła w spodzie, posiadanie wszystkich składników, a przede wszystkim ciekawość smaku intryguje mnie na tyle, że mam ochotę wstać z łóżka mimo zawrotów głowy, wysokiej temperatury, słyszenia w ultradźwiękach (choroba) i natychmiast wziąć się za pieczenie. Zapał studzi jedynie 30-letni piekarnik z funkcją temperatury 'na oko' podczas niedziałajacego wskaźnika i ponownego buchnięcia ogniem poza uchylone drzwiczki i myśl, że mogłoby się nie udać coś tak wspaniałego.. Ale to rozterki każdorazowego pieczenia. Choroba, nie wytrzymam.. Piekę dziś!
anusia181 profil
20.08.2012 14:42 odpowiedz
muszę zrobić koniecznie!
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2012 15:46 odpowiedz
Myślę, że mogą być.
Gość: Lidia
19.07.2012 10:49 odpowiedz
Czy zamiast płatków mogą byc otręby?? Nie mam czym zmielic, i kupiłam gotowe otręby.
Gość: anonimus
06.04.2012 22:34 odpowiedz
witam, czy te ciastka można zastąpić jakimiś innymi, chodzi o użycie ich w innych przepisach, coś typu herbatniki, albo coś.
a jak nie, to gdzie można znaleźć, w warszawie, takie ciastka.
Gość: agasz
07.09.2012 18:24 odpowiedz
można znaleźć w większości sklepów, np. Piotr i Paweł, Auchan, As. głównie produkuje je firma Lu.
Dorota, Moje Wypieki
01.04.2012 15:11 odpowiedz
Nina, domowe sa troche inne. Prosze nie wklejac linkow reklamowych.
Gość: inka
11.03.2012 20:59 odpowiedz
Wyszły super !!! Smak ekstra !!! Tylko ja GAPA zostawiłam za małe odstepy i sie skleiły. Pozdrawiam. Inka z Krk.
Gość:
26.02.2012 23:04 odpowiedz
Ciasta wyszly super! mi bardzo smakuja. Nie mialam problemu z zagnieceniem ciasta ani rozwalkowywaniem, ale moze tez dlatego, ze odmierzalam szklankami. Dodatalam tez troche otrebow. Do podsypania uzywalam tez otrebow i sie nie przykleily. Bardzo smaczne same oraz posmarowane czekolada.
Gość: agnezz
10.02.2012 18:46 odpowiedz
ciastka SUPER!!!!!
Gość: bożena
06.02.2012 18:47 odpowiedz
Opinie na temat ciasteczek są podzielone(jak pobieżnie przeczytałam) dlatego postanowiłam je wypróbować.Widząc stos tych suchych składników nie mogłam się oprzeć i zamiast 100g masła dałam 110g również dołożyłam 1 łyżkę mleka więcej w każdym razie ciasto zagniotło się bezproblemowo ,wałkowałam między dwoma arkuszami folii(,myślę że można również wykorzystać papier do pieczenia)dzięki temu uniknęłam podsypywania mąką i ogólnie wałkowało się rewelacyjnie,co do składu to dałam 1/3 łyżeczki soli i jak dla nas było wystarczająco,ciasteczka wyszły rewelacyjnie i tak też smakują
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2012 15:01 odpowiedz
Tutaj jest przelicznik kulinarny: mojewypieki.blox.pl/strony/przelicznikkulinarny.html Mo zna je piec na papierze, lepiej zastapic bialym cukrem.
Gość: bożena
03.02.2012 10:05 odpowiedz
Witam! Mam pytanie ile to 50g płatków w przeliczeniu na szklanki (zepsuła mi się waga) a muszę je dziś upiec, i czy mogę brązowy cukier zastąpić trzcinowym czy lepiej zwykłym białym i czy można je piec na papierze(boję się żeby nie przywarły do blachy) ?
Gość: lady
11.12.2011 15:23 odpowiedz
Zamieniłam mleko na wodę i dałam jedną łyżkę cukru więcej... ciasto było wyjątkowo wredne w użyciu, twarde, kruszące, przed walnięciem nim do kosza powstrzymywała mnie jedynie myśl o ciasteczkach, które wreszcie będę mogła zjeść... a to niełatwe, bo ja obecnie beznabiałowa. :-) Warto było, ciasteczka wyszły świetne, juz nie będę płakać na stoisku ze słodyczami w markecie, gdzie jak się okazuje wszystko albo z mlekiem w proszku, albo z jajkami czy inną serwatką...
Gość: kasia
11.11.2011 13:34 odpowiedz
Kolejny Pani przepis, który wypróbowałam. Doskonały! smakują jak oryginalne ciastka.
Nie miałam najmniejszego problemu z wyrobieniem i wałkowaniem, być może dlatego, że rozpuściłam masło przed dodaniem?

Pozdrawiam serdecznie!
Gość: Asik-mama
08.11.2011 18:58 odpowiedz
Dzis zrobilam te ciasteczka. Moje dzieciaki (5 i 3 lata) uwielbialy kupne, niestety od jakiegos czasu jestesmy na scislej diecie. Przepis wykorzystalam zastepujac skladniki tymi ktore mozemy. Pieklam z maki jaglanej, ziemniaczanej i ryzowej, dalam mleko kokosowe, margaryne delme, proszek bezglutenowy, cukier trzcinowy. Musze przyznac ze wyszly przepyszne, sa bardziej kruche, ale to normalne przy ciastach bezglutenowych. Dzieciaki byly zachwycone i bardzo chcialam podziekowac za przepis:)
Gość: Nauzykaa
09.08.2011 13:25 odpowiedz
Nigdy nie jadłam tych kupnych, ale to wcale nie przeszkadzało mi spróbować upieczonych w domu. Uważam, że są bardzo aromatyczne, bardzo nam smakują. Nie są napewno 'pustymi' ciastkami, jakie często można kupić, ale bardzo sycące. Fajny efekt powstaje, kiedy nie zmielimy do końca płatków owsianych, ale pozostaną jakieś fragmenty albo powstanie grubo mielona mąka, wtedy struktura ciasteczek jest troszkę urozmaicona. Dałam też (na podwójną porcję) 8 łyżek cukru. Z ciastem pracowało się całkiem dobrze, było dość ciężkie i twarde, ale nawet się nie kleiło. Polecam i pozdrawiam.
Gość: mikasia
08.08.2011 13:38 odpowiedz
Zrobilam,modyfikujac nieco przepis (dodalam 2l lyzki cukru, 2 lyzki mleka, szczypte soli, 40 g masla i 50 g maki pszennej wiecej), wyszly przepyszne, nie suche, prawie jak sklepowe tylko zdrowsze i mysle, ze juz ani maz ani tesc nie beda jesc kupnych. Dzieki za przepis, bede rozprowadzac!
Dorota, Moje Wypieki
21.07.2011 11:30 odpowiedz
Tak.
Gość: olawl93
21.07.2011 11:28 odpowiedz
Czy ciasteczka będą się nadawały także do pokruszenia na spód do sernika?
Gość: andzieek
25.06.2011 12:03 odpowiedz
Faktycznie ciężko się je rozwałkowuje ale w smaku... boskie! Osobiście uwielbiam digestive, a teraz będę je mogła sobie robić sama. Wspaniały przepis :) Pozdrawiam.
Gość: cyga4
13.06.2011 19:25 odpowiedz
Upiekłam, nie mam porównania z tymi ze sklepu bo nigdy ich nie jadłam, te są bardzo smaczne, upiekłam je specjalnie do sernika na zimno. Proszę mi powiedzieć jak upiec digestive czekoladowe?
Pozdrawiam Agnieszka
Gość: Agata
24.05.2011 19:09 odpowiedz
Pyszne ciastka:) Dałam cztery łyżki cukru, ale trzy ystarczyłyby w zupełności. Polecam.
Gość: Joanna_W
08.05.2011 08:28 odpowiedz
A ja nie doczytałam w komentarzach, że to ma być pszenna pełnoziarnista mąka i zrobiłam z żytniej pełnoziarnistej bo ją bardziej lubię od pszennej i wyszły wspaniałe! Z ciekawości następne zrobię z pszennej pełnoziarnistej dla porównania. Ale żytnia też się nadaje :)
Dorota, Moje Wypieki
06.05.2011 14:22 odpowiedz
Ciasteczka są dosc suche, a płatki owsiane zabiorą im dodatkowo wilgoci. Będzie trzeba dodać więcej płynów i tłuszczów.
Gość: zuzaa:
06.05.2011 14:18 odpowiedz
Mam takie pytanie:) Czy gdybym do tych ciastek chciała dodac trochce płatków owsianych i słonecznika musze zmienic jakos proporcję?? np. na 1/2 szkl. płatków i garsc słonecznika. I czy mysli Pani ze te dodatki pasują do tych ciastek?? :)
Gość: joone
14.04.2011 06:16 odpowiedz
Pierwszy raz robiłam ciastka digestive. Podchodziłam z lekkim niepokojem, ponieważ wiem, że te w sklepach są przepyszne. Te również takie były! Chodź czuć w nich, że nie są kupne, jest to ich kolejną zaletą :)
Gość: bebak21
09.04.2011 12:46 odpowiedz
Ciastka pyszne, choć rzeczywiście inne od tych sklepowych. Dałam łyżkę mleka więcej i całą łyżeczkę soli, ciasto miało idealną konsystencję do zagniatanie i wałkowania.
Gość: kalebo
15.03.2011 17:42 odpowiedz
właśnie dopijam kawę i chrupię te ciasteczka.
moje są w kszałcie małych kwiatuszków, takich 3cm.
oczywiście nie obyło się bez modyfikacji, a oto i one:
pominęłam w ogóle mąkę pszenną [sama razowa]
w związku z tym zmniejszyłam tłuszcz o 10g i mleko o 10ml.
ciasto wyszło idealne. odrobina zagniatania i już mogłam wycinać kształty.
następnym razem dodam ciut więcej soli.

teraz mam ochotę na kolejną kawę i mini-ciasteczko;]
1 | 2    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach