Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


czwartek, 30 maja 2013

Delikatne babeczki migdałowe z truskawkami

Delikatne babeczki, nawiązujące do słynnych francuskich 'friands'. Rosną tylko dzięki delikatnie ubitym białkom, im ciasto zawdzięcza swą delikatną strukturę a samo wykonanie jest bardzo proste. Pieczemy w prostych foremkach, mogą to być foremki do kruchych babeczek lub muffinek. Bardzo smaczne z truskawkami i migdałami :-).

Składniki na 12 babeczek:

  • 150 g masła, roztopionego i przestudzonego
  • 6 białek
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 szklanka i 2 łyżki mąki tortowej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z migdałów
  • 12 truskawek
  • płatki migdałów, do posypania
  • cukier puder, do oprószenia

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Białka umieścić w misie miksera, ubić na delikatną, nie sztywną (!) pianę. 

Cukier puder i mąkę przesiać. Dodać do ubitych białek i wymieszać szpatułką. Wlać masło, ekstrakt z migdałów i wymieszać do połączenia się składników.

Foremkę do 12 babeczek wysmarować masłem, oprószyć mąką. Ciasto przełożyć do foremek, nakładając do pełna. W sam środek włożyć po jednej truskawce. Oprószyć płatkami migdałów.

Piec w temperaturze 170ºC przez około 20 - 25 minut lub do tzw. suchego patyczka.

Wyjąć, wystudzić na kratce, oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego :-).

Delikatne babeczki migdałowe z truskawkami

Delikatne babeczki migdałowe z truskawkami

Delikatne babeczki migdałowe z truskawkami

Delikatne babeczki migdałowe z truskawkami

Średnia ocena: 8.4  (liczba głosów: 30)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (166)
1 | 2    
a.n.d.z.i.a profil
14.07.2016 09:36 odpowiedz
Pani Doroto, jaka jest ruznica miedzy babeczkami a mufinkami?
agnsud profil
14.07.2016 10:24 odpowiedz
Pozwolę sobie na odpowiedź: sposobem wykonania przede wszystkim. Babeczki robione są jak ciasto ucierane (masło dokładnie miksowane z cukrem itd), muffiny to szybkie wymieszanie składników suchych i mokrych. Moim zdaniem muffiny są delikatniejsze i bardziej wilgotne - ale to subiektywna opinia bo nie przepadam za ciastem ucieranym :)
a.n.d.z.i.a profil
14.07.2016 10:41 odpowiedz
nie jestem przekonana ta odpowiedzia bo jednak akurat te babeczki sa inaczej robione. cukier nie jest mocno miksowany z maslem. w powyzszym przepisie pani Doroty jest napsiane ze cukier z maka wsypuje sie do ubityh bialek a pozniej wlewa sie maslo. wiec nie potwierdza sie pani teoria.
Ale bardzo dziekuje za udzielony czas:)
agnsud profil
14.07.2016 11:28 odpowiedz
Racja :). Więc tutaj najbardziej profesjonalna odpowiedź http://www.mojewypieki.com/post/pieczemy-muffinki-i-babeczki---wybieramy-formy
a.n.d.z.i.a profil
14.07.2016 13:23 odpowiedz
Bardzo dziekuje za link.
duzo informacji I dobrze wytlumaczone.
pozdrawiam z Dublina
nika_j profil
14.07.2016 11:48 odpowiedz
Muffinki to rodzaj babeczek, bardziej ubogich pod wzg dekoracji. :)) Babeczki zwykle są bardziej wykwintne, z kremem itp. Te babeczki wykonuje się akurat inaczej, bo są na samych białkach, ale to wyjątek od reguły.
Johannah profil
14.07.2016 12:40 odpowiedz
Agnsud dobrze Ci odpisała, tyle, że to różnice pomiędzy cupcakes a muffinami. Cupcakes są dodatkowo często ozdabiane kremami itp., a muffiny są trochę większe, bez wykańczania wierzchu.
Tutaj jest inaczej, ponieważ są to babeczki, po prostu kształtem. Takie mini babki, o ;) A przepisów na babki jest mnóstwo, prawda? I tak jest z tymi babeczki ;)
a.n.d.z.i.a profil
14.07.2016 13:25 odpowiedz
cupcakes po angielksu = babeczki po polsku czyle jedno I to samo:)
mufinki to muffins :)
Johannah profil
14.07.2016 13:35
Serio? ;-) Nie do końca jedno i to samo, ponieważ uściślając cupcakes to amerykańskie babeczki. W Polsce ''babeczki'' określa się też kruche ciastka wypełnione kremem, jak i babeczki = mini babki lub inne mini wypieki w formie na babeczki, ot co. Być może dlatego ten mini wypiek nazywany został babeczkami, ale czy tak jest?
a.n.d.z.i.a profil
14.07.2016 14:46 odpowiedz
@Johannah nie musisz tak sarkastycznie podchodzic do tematu...
wg Doroty w linku podanego wyzej http://www.mojewypieki.com/post/pieczemy-muffinki-i-babeczki---wybieramy-formy wyglada na to ze babeczki to cupcakes. zobacz wyjasnienie co to sa muffinki.
eh dziekuje wszystkim za wypowiedz, nie ma co sie denerwowac, wazne ze przepis jest dobry i wszystkim smakuja wypieki Doroty
Johannah profil
14.07.2016 15:59
Oj no, ciut sarkastycznie tylko odnośnie tego tłumaczenia z ang. Na początku chciałam Tobie pomóc. Myślę, że czasem jednak się nie da i lepiej jest odpuścić, co czynię.
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2016 22:10
W tym linku przez Ciebie podanym rzeczywiście jest proste wyjaśnienie różnicy pomiędzy babeczkami i muffinami. Powyższe babeczki to przepis na francuskie 'friands' a słowo to nie ma (chyba?) odpowiednika w jęz. polskim, friands nie przyjęły się też u nas tak jak 'muffiny', stąd nazwa zwyczajna - babeczki.
pozdrawiam :)
a.n.d.z.i.a profil
14.07.2016 09:35 odpowiedz
upieklam dzis te babeczki bez truskawek bo nie mialam a syn wlasnie takie ubi "bez niczego". dodalam wanilii I skurke z pomarancza. wyszly pyszne. najlepiej smakuja jeszcze cieple, sa chrupkie a w srodku puszyste.

jedynie to mi wyszly 6 srednie babeczki zamiast 12!
Bo.gusia_ profil
03.06.2016 08:05 odpowiedz
rewelacyjny przepis! :P
marlena-90 profil
11.05.2016 17:44 odpowiedz
Pyszne, lekkie puszyste babeczki :) robiłam bez migdałów. Przepis ląduje w ulubionych. Na pewno spróbuję w wersji np. z jagodami :) świetny sposób na pozostałe z poprzedniego pieczenia białka.
Magdzia0107 profil
17.04.2016 21:43 odpowiedz
Były pyszne. Idealne na rodzinny piknik
użytkownik usunięty
18.04.2016 16:39 odpowiedz
Śliczne i takie wiosenne :)
Aga Mars profil
26.04.2016 21:16 odpowiedz
Sliczne zdjecie :)
bardzo.fajny.login profil
10.03.2016 20:24 odpowiedz
Babeczki na dzień kobiet :)
Dulce2404 profil
21.10.2015 10:56 odpowiedz
Babeczki są mega pyszne polecam wszystkim miłośnikom wypieków :D
04.09.2015 14:19 odpowiedz
Pani Doroto, moje pytanie dotyczy tego, że moje babeczki nigdy nie wyrastają, wszystkiego przestrzegam, składniki w temp. pokojowej, białka zimne, piekarnik nagrzany. Wszystko robię jak w przepisach zawsze i one po prostu nie wyrastają a jak już to opadną ;( sama nie wiem co robić. Piekarnik jest nowy, ale już prze zemnie użytkowany inne ciasta wychodzą super, a babeczki nie ;(
Mjuff profil
17.07.2015 18:52 odpowiedz
Soft peaks czy jeszcze słabiej ubite białka? :)
Wczoraj zużyłam Amaretto (do pysznej konfitury brzoskwiniowej
Dorota, Moje Wypieki
17.07.2015 20:45 odpowiedz
Jeszcze słabiej ubite ;-).
Mjuff profil
17.07.2015 21:30 odpowiedz
Oj, uciął mi się komentarz! :( Pewnie przez to, że zrobiłam serduszko obok konfitury brzoskwiniowej, ech!
Spytam raz jeszcze: nie mam już amaretto, którego używam zawsze zamiast ekstraktu, i zastanawiałam się czy mogę użyć masy marcepanowej startej na grubych oczkach, żeby nadać delikatnego smaku migdałowego? Wtedy pewnie będę musiała ubić białka do soft peaks lub czegoś zbliżonego, czy tak?
I przy okazji, jaki krem do dekorowania babeczek polecasz jako ten, który przetrwa 15minutową podróż w samochodzie podczas upalnego dnia? Ewentualnie - który z nich mogę zamrozić na babeczkach? Na bezie włoskiej, krem z serkiem philadelphia i masłem, zwykły maślany (nie przepadam), mascarpone z kremówką?
Dziękuję za odpowiedź :)
Dorota, Moje Wypieki
18.07.2015 09:27 odpowiedz
Nie próbowałam, ale myślę, że można dodać masy marcepanowej. Nie ubijałabym jednak mocniej białek. 
Jeśli w samochodzie będzie klimatyzacja, każdy powinien przetwać, jeśli będzie porządnie schłodzony. Jeśli nie - tylko beza włoska. Można zamrozić maślany. Może lepiej w upały zdecydować się tylko na polewę czekoladową?
pozdrawiam!
Mjuff profil
18.07.2015 12:14 odpowiedz
Klimatyzacja będzie, ale gdy na zewnątrz jest ponad 30stopni to na niewiele się ona zda. W końcu 15 minut w samochodzie, ale najpierw trzeba je spakować, wyjść z domu, jechać, wysiąść i donieść do miejsca docelowego...
Na urodziny dla 3latki babeczki tylko z polewą? Nie godzi się! ;) To będzie z bezy włoskiej (mam białka w proszku), spróbuję też tego z mascarpone, najwyżej zrobi się polewa :D
Lecę robić babeczki, od wczoraj nogami przebieram z niecierpliwości!
bulaska profil
05.07.2015 00:11 odpowiedz
moje babeczki wyszly dosc zbite i gumowate, choc masa wyglada dobrze... smak tez jak dla mnie nie powalajacy, czuc jajkiem i tyle. moze to byc oczywiscie tez dlatego, ze nie mialam ekstraktu migdalowego i dlatego wyszly takie "bezsmakowe"... jak dla mnie sa na blogu lepsze przepisy na babeczki ;)
Marti0052 profil
29.06.2015 22:58 odpowiedz
Jedne z lepszych babeczek jakie robiłam, a piekłam już mnóstwo! Dzięki białkom są bardzo delikatne, po prostu pyszne!
Anna J. profil
20.06.2015 13:22 odpowiedz
Dorotko, czy sadzisz, ze mozna ten przepis wykorzystac do zrobienia placka, tzn. wszystko tak samo, tylko forma inna, mam blaszke 30x21 cm. Myslisz, ze tak samo dobrze wyrosnie?
Babeczki super, przepis jest bardzo latwy:). Delikatne (maz uznal je za "dietetyczne";)), platki migdalowe fajnie chrupia, truskawka ozywia. Nie dostalam niestety ekstraktu z migdalow dlatego, za pierwszym razem dodalam olejku, ale za bardzo czuc pozniej te "farbe", dlatego za drugim razem dalam sproszkowana wanilie i smakuja swietnie, dziekuje!
Dorota, Moje Wypieki
21.06.2015 19:26 odpowiedz
Trzeba spóbować :). Trudno mi powiedzieć.
pozdrawiam
anetazxc profil
01.02.2015 07:56 odpowiedz
Bardzo fajny przepis, babeczki bardzo delikatne :)
kinga_bn profil
20.01.2015 00:15 odpowiedz
Czy ktoś się orientuje ile dni mogę przechowywać białka w lodówce bez obawy, że się zepsują? Wiem, że można mrozić, ale zastanawiam się jak długo mogę je zostawić w lodówce :)
gosia.olga profil
20.01.2015 04:59 odpowiedz
Nie psują się dość długo, ale z czasem mocno tracą na jakości/używalności. (Przypadkiem) sprawdziłam: zapomniane na ponad tydzień, lekko zgęstniałe, niestety zepsuły mi wypiek - babeczki, do których ich eksperymentalnie użyłam miały gumowatą konsystencję i choć były zjadalne, trudno było o nich powiedzieć "smaczne".
Choć to może mało precyzyjne i nie wiem, na ile Ci pomoże: na kilka dni, przykryte, możesz bez obaw zostawić.
kinga_bn profil
20.01.2015 16:36 odpowiedz
Dziękuję, Twoja odpowiedź jest bardzo pomocna :)
Gość: Gosia
14.12.2014 14:46 odpowiedz
Czy zamiast całych truskawek można dodać do babeczek zmiksowane truskawki, bo posiadam takie zamrożone? :)
Dorota, Moje Wypieki
14.12.2014 23:59 odpowiedz
Nie można.
Gość: Guliett4
09.12.2014 15:15 odpowiedz
Czyli można użyć mrożonych białek?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2014 23:09 odpowiedz
Można.
LaMadeleine profil
16.07.2014 17:25 odpowiedz
Będą często u nas gościć, są pyszne! :) Dobry 'przerywnik' po różnego rodzaju cupcakes z kremami ;) Szybko się robi, a efekt od razu po wyjęciu z piekarnika, nie trzeba dodatkowo stroić, bo są urocze same w sobie! :) Idealne na letnie imprezy!
Stresowałam się jak ubić białka, aby nie było za słabo ubite, ale też nie za mocno, ale chyba udało się w sam raz. Użyłam mrożonych truskawek, bo tylko takie miałam i nie zapadły się były na swoim miejscu po upieczeniu c:

Przepis należy do jednych z ulubionych, po zrobieniu znikają jeszcze ciepłe z prędkością światła :D
Tak się prezentowały:
Gość: żuk
24.06.2014 18:56 odpowiedz
nieczęsto dodaję tu komentarze choć czytam i używam przepisów bardzo często, ale teraz nie mogę się powstrzymać..spoora porcja białek oczekiwała swojej kolejki po wielu porcjach robionych lodów a ja nareszcie znalazłam przepis na ich zagospodarowanie..i właśnie zajadam te babeczki, jeszcze ciepłe i popijam koktajlem truskawkowym :) mniam :)
metisse profil
19.06.2014 22:07 odpowiedz
Pani Doroto - czy zamiast ekstraktu migdałowego można dodać likier amaretto?
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2014 10:01 odpowiedz
Tak.
Gość: RYBS
18.06.2014 17:07 odpowiedz
świetny pomysł na babeczki i zużycie białek.
Po upieczeniu babeczki wyglądają ślicznie, ale to nie mój smak.
Przepis wypróbowany, ale nie będę piekła więcej razy. Biorę się za następne przepsiy :)
Gość: szarotka
13.06.2014 18:38 odpowiedz
fajne, ale za duzo chyba masła, bo wyciekało mocno w czasie pieczenia i całą blachę zatłuściły;/ też wyszło mi ok 8 ;(
Małgorzata profil
11.06.2014 14:17 odpowiedz
Pani Dorotko, czy formę silikonową również należy wysmarować masłem i oprószyć mąką?
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2014 00:32 odpowiedz
Nie, w foremkach silikonowych nie ma takiej konieczności :).
renifer28 profil
11.06.2014 01:47 odpowiedz
Dolacze do zachwycajacych sie tymi babeczkami:-) Przepyszne, delikatne ciasto. Do tego najszybsze babeczki jakie w zyciu zrobilam. Wyszlo mi tylko 8, ale powinnam byla chyba uzyc papilotek do cupcakes, a nie do muffinek. Nastepnym razem sprobuje zrobic mniejsze z czeresniami:-) Dziekuje za przepis:-)
Maddy77 profil
08.06.2014 21:35 odpowiedz
i ponownie ...dla wyprobowania nowych papilotek ;-P
Maddy77 profil
08.06.2014 21:33 odpowiedz
bardzo lubimy te babeczki:) a poniewaz truskawek (na dzialce) i bialek ( w zamrazarce) nie brakuje zrobilam je dwa razy w przeciagu kilku dni...
Gość: knex
24.05.2014 21:36 odpowiedz
Witam, Chciałabym upiec te babeczki we wtorek na występ z okazji Dnia Mamy i Taty mojej córy. Dzisiaj chciałam wypróbować ten przepis niestety papilotki strasznie przywarły do babeczek... Ciasto było bardzo smaczne :) babeczki zniknęły w 5 minut ;)

Nie wysmarowałam formy masłem i nie oprószyłam jej mąką czy to może być przyczyna przywarcie papilotek do muffinów?
Dorota, Moje Wypieki
24.05.2014 22:54 odpowiedz
Nie, formy nie trzeba smarować masłem, jeśli używamy papilotek. Jeśli papilotki przywierają do ciasta należy zmienić papilotki np. na woskowane lub foliowane od środka.
A może babeczki były jedzone na ciepło? Papilotki lepiej odchodzą od zimnych :).
szaka profil
28.02.2014 18:35 odpowiedz
Te babeczki zrobiłam dziś wykorzystując białka, które zostały po robieniu faworków ;) Fajny przepis, ale nie do końca pasuje mi ich smak, gdybym miała zamknięte oczy powiedziałabym, że jem... omleta, są tak "jajeczne", ja zrobiłam z maliną, do któej do środka włożyłam białą czekoladę. Te babeczki bezspornie muszą być z owcami.
Lilianka profil
23.02.2014 08:20 odpowiedz
Fantastyczne wykorzystanie białek!
Moje zrobiłam z jabłkiem. Obawiałam się, że nie wyrosną, ponieważ dałam spore kawałki jabłek ale udały się elegancko, co widać na zdj ;)
Z drugiej strony gdybym dała mniejsze kawałki owoców to babeczki byłyby za suche ;)
Gość: Ania
09.02.2014 14:17 odpowiedz
Babeczki już upieczone ;-) są po prostu przepyszne i bardzo łatwe w przygotowaniu. Robiłam z mrożonymi truskawkami ,piekły się ok. 25 minut.
Teraz zabieram się za kolejne babeczki -babeczki budyniowe z rabarbarem, z tym że będą bez owoców.
Gość: Monika
07.02.2014 11:23 odpowiedz
Czy mozna zrobic te babeczki z jablkiem? I czy wydluza to czas pieczenia?
Dorota, Moje Wypieki
07.02.2014 11:32 odpowiedz
Mozna. Czas pieczenia pozostanie bez zmian.
Gość: Monika
07.02.2014 22:06 odpowiedz
Dziekuje za odpowiedz :)
Gość: kasia
18.01.2014 13:17 odpowiedz
mozna dac olej zamiast masla jesli tak to w jakich ilosciach?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2014 17:11 odpowiedz
Można, tak o 1/5 mniej.
Gość: ola
20.10.2014 20:49 odpowiedz
ktoś może już próbował piec je z olejem zamiast masła? :) jak wychodzą i czy bardzo różnią się w smaku?
JOKO81 profil
14.01.2014 16:11 odpowiedz
Jakie inne owoce mogę dodać zamiast truskawek?
martafeta profil
12.01.2014 13:22 odpowiedz
moje mufinki troche zmodyfikowałam dodając polewę czekoladową. wyglądają przepysznie. na degustacje niestety musze poczekac do wystygnięcia :P
Ciechana profil
09.01.2014 12:08 odpowiedz
Mi również truskawki podczas studzenia zapadły się w cieście, ale nie przeszkadzało to w konsumpcji :) jak wróci sezon truskawkowy na pewno powtórzę.
Nie miałam migdałów w płatkach więc wykorzystałam migdały w słupkach i też ładnie się prezentują.
alpinistka profil
09.01.2014 11:50 odpowiedz
Pani Dorotko! Ja być może z głupim pytaniem ale ważne akurat w tym momencie - czy można użyć caster sugar (drobny cukier do wypieków) w miejsce cukru pudru? Domyślam się że skoro nie ma proszku do pieczenia to "konstrukcja" musi być maksymalnie lekka, ale może akurat te cukry nie zrobiłyby różnicy...Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
10.01.2014 10:20 odpowiedz
Według mnie powinien być jednak cukier puder, pozdrawiam!
Gość: anka
03.01.2014 15:46 odpowiedz
Truskawki mogą być mrożone, a jesli tak to rozmrażać je czy dodać zamrożone ?
Dorota, Moje Wypieki
03.01.2014 18:02 odpowiedz
Mogą byc, dodajemy mrożone, ale należy pamiętać, że pieczemy dłużej. Truskawki mrożone mają bardzo dużo wody, a rozmrozic ich wczesniej i dodać do ciasta nie można.
Gość: Martaaaa
05.12.2013 10:26 odpowiedz
Chciałam upiec babeczki tylko mam zamrożone truskawki i maliny i zastanawiam się czy mogę je trochę odmrozić czy dawać zamrożone i czy np. obtoczyć je w bułce tartej żeby nie rozmiękły się babeczki gdy truskawki puszczą dużo soku? Bardzo proszę o poradę i z góry dziękuje za odpowiedź.
kasss profil
05.09.2013 19:47 odpowiedz
To są moje ulubione babeczk itroche ich już zrobiłam wszystkie dobre ale te najlepsze robiłam już 3 razy
03.09.2013 11:35 odpowiedz
Bardzo fajne babeczki, lubię tu zaglądać wszystko zawsze się udaje.
Gość: Justyna :D
01.09.2013 18:53 odpowiedz
Pani Doroto potrzebuję pomocy. Chciałbym zrobić takie babeczki, ale żeby w środku miały jakiś krem np. czekoladowy. Czy wie Pani jak coś takiego wykonać?
P.S. dopiero zaczynam swoją przygodę z cukiernictwem :D
Dorota, Moje Wypieki
01.09.2013 23:40 odpowiedz
Można przygotować krem czekoladowy, np. według tego przepisu i nadziać babeczki po upieczeniu i wystudzeniu. Nadziewamy przy pomocy rękawa cukierniczego i specjalnej tylki do nadziewania.
Gość: monia
20.08.2013 18:07 odpowiedz
pyszne tylko szkoda ze tak malo wychodzi a duzo bialek ma pani moze podobny przepis na ciasto np z proszkiem do pieczenia zeby nie wchodzilo tyle bialek bo 10 szt to ja sama potrafie zjesc zwlaszcz ze takie pyszne;)
Gość: Suzi
15.08.2013 23:05 odpowiedz
Wlasnie zrobilam i sie pieka ....mam tylko pytanie co zrobilam zle ze wyszlo mi tylko 7 a nie jak w przepisie 12 ?????? Juz nie moge sie doczekac az beda gote....mam nadzieje ze mimip wszystko beda pyszne :)
kasss profil
12.08.2013 19:13 odpowiedz
lekkie i pyszne. zrobiłam te i kokosowe a zajęło mi to dosłownie parę chwil
Gość: mis
12.08.2013 14:28 odpowiedz
pani dototo do jakiego momętu ubijac te bialka chwile przed tym jak by mialy być juz sztywne?
Dorota, Moje Wypieki
12.08.2013 21:54 odpowiedz
Białka powinny być tylko delikatnie roztrzepane, delikatnie ubite.
Gość: ASIA
04.08.2013 15:54 odpowiedz
czym mozna zastapic ekstrakt z migdalów? mozna dac lyzeczke proszku do pieczenia zeby chociaz troszeczke wyrosły?
Gość: Monika
03.08.2013 22:22 odpowiedz
Czym można zastąpić aromat migdałowy?
kingab2205 profil
24.07.2013 10:39 odpowiedz
Pyszne i delikatne!
Gość: yolek79
19.07.2013 21:38 odpowiedz
Dorotko, czy wyjda ładne, jesli zrobi sie je w papilotkach, układajac na zwykłej blaszce? Nie mam takowej do babeczek. Czy moge dac borówki zamiast truskawek i beda pasowały?
Dorota, Moje Wypieki
20.07.2013 21:33 odpowiedz
Papilotki powinny być usztywniane, inaczej ciasto się wyleje z foremek. Albo pieczone w formie do muffinek. Można użyć borówek.
arlig profil
05.07.2013 16:50 odpowiedz
Przepraszam,szukałam w komentarzach ale nie dojrzałam, Pani Dorotka w jakimś komentarzu napisała, że 1 białko to ok. 40 g
arlig profil
05.07.2013 15:59 odpowiedz
Mam pytanie, czy ktoś wie ile to będzie (mniej więcej) 6 białek w gramach? Mam kilka pojemniczków z zamrożonymi białkami ale niestety nie opisałam ile ich jest..Chciałabym je wykorzystać do tych babeczek.

Przepraszam,szukałam w komentarzach ale nie dojrzałam, Pani Dorotka w jakimś komentarzu napisała, że 1 białko to ok. 40 g
arlig profil
05.07.2013 15:42 odpowiedz
Mam pytanie, czy ktoś wie ile to będzie (mniej więcej) 6 białek w gramach? Mam kilka pojemniczków z zamrożonymi białkami ale niestety nie opisałam ile ich jest..Chciałabym je wykorzystać do tych babeczek.
Gość: Mini
01.07.2013 14:15 odpowiedz
WItam.

Czy truskawki moga byc mrozone? trzeba je wczesniej rozmrozic?
ElaD profil
27.06.2013 20:16 odpowiedz
Nie sądziłam, że babeczki składające się głównie z białek mogą wyjść tak smaczne. Polecam!
25.06.2013 11:18 odpowiedz
Świetny przepis! Babeczki wyszły super :)
zuzaq profil
25.06.2013 19:55 odpowiedz
piekłaś w papilotkach ?
26.06.2013 07:17 odpowiedz
tak, w papilotkach, niestety nasiąkają tłuszczem, bo masła jest dużo w przepisie, ale mi to nie przeszkadzało. I tak wyszły pyszne.
zuzaq profil
26.06.2013 14:27 odpowiedz
mi też to nie przeszkadza nigdy, a wolę w papilotkach :) wygladają super, wiec na pewno tez były smaczne ! ja swoje będę robić w sobotę :)
JestSmak profil
23.06.2013 10:01 odpowiedz
Czy zamiast masła można użyć oleju albo margaryny? Tam gdzie można staram się zastępować tłuszcze zwierzęce roślinnymi, nie wiem tylko czy to nie zepsuje babeczek?
Dorota, Moje Wypieki
23.06.2013 10:03 odpowiedz
Masła jest sporo w przepisie. Jeśli Tobie to nie przeszkadza, można dodać margarynę. Smak będzie jednak inny.
Karola_98 profil
21.06.2013 14:18 odpowiedz
U mnie truskawki też się zapadły, jednak babeczki są pyszne:)
Gość: martucha
20.06.2013 11:57 odpowiedz
babeczki pycha tylko mam dwa pytanka :)
1. dlaczego niektóre truskawki się zapadają?
2. zamiast smarować formę do babeczek wyłożyłam ją papierowymi papilotkami, po upieczeniu papier strasznie przywarł do babeczek, czy tego przyczyną są papierowe papilotki bez folii itp itd?
pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2013 21:06 odpowiedz
1. Może są zbyt duże lub ciasto wyszłozbyt rzadkie?
2. Może byc ta przyczyna również. Czy poczekałaś, aż babeczki się całkowicie wystudziły?
pozdrawiam!
Gość: martucha
20.06.2013 21:44 odpowiedz
ciasto było dosyć gęste, babeczki zrobiłam drugi raz i muszę przyznać że truskawki muszą być twarde bez żadnych obić itp to wtedy jest lepiej :)
jak poczekałam to papilotki nadal odchodziły na średnio za drugim razem zrobiłam według przepisu i było super ! dziękuje za odpowiedź :)
Gość: ago.d
17.06.2013 21:56 odpowiedz
Wyglądają cudownie. Sama uwielbiam piec muffinki. Co zrobić, żeby papierowa papilotka w której się pieką nie przesiąkała tak strasznie wilgocią? Twoje wyglądają cudownie, a u mnie papilotka zawsze jest mokra i brzydka :-(
Dorota, Moje Wypieki
17.06.2013 23:26 odpowiedz
Najlepiej zakupić papilotki woskowane od wewnątrz lub wyscielone folią, one nigdy nie przesiąkają na zewnątrz i zachowują ładny kolor. 
Gość: LeMe
16.06.2013 13:58 odpowiedz
Pysznie wygląda, jutro zabieram się do roboty!!
11.06.2013 21:07 odpowiedz
Pyszne i delikatne:) fajny migdałowy aromat i truskawki:)
Moje wyglądały tak:)
http://odrobinafinezjiwkuchni.pl/slodkosci/muffinki-i-babeczki/item/561-delikatne-babeczki-migda%C5%82owe-z-truskawkami
Gość: ToJa
09.06.2013 15:04 odpowiedz
świetne:*
zabawnie to wygląda że po upieczeniu daje PANI TO DO FOREMKI :)
grzalka2 profil
08.06.2013 18:02 odpowiedz
Właśnie zabieram się roboty, bo póki co jadłam je tylko oczami ;)
Andzia01 profil
07.06.2013 18:24 odpowiedz
Dobre, podobne w smaku do angel food cake ale jednak to drugie ciasto bardziej mi zasmakowało. Może dlatego, że było pierwsze;)
Gość: b
07.06.2013 10:05 odpowiedz
Witam, zrobiłam wczoraj ... Bardzo dobre, mięciutkie , zamiast ekstraktu dodałam cukier migdałowy i pachnie migdałami. Polecam wszystkim! Tylko wyszło w mojej formie jedynie 10 babeczek, więc chyba muszę zwiększyć ilość składników na 14 babeczek. pozdrawiam
Gość: Okruszek
04.06.2013 22:25 odpowiedz
Pychotka, zrobiłam rano z półtorej porcji, bo mialam 9 zamroźonych białek. Śliczne bialusieńkie. Nie miałam płatkow i ekstraktu, wiec sypnelam cukier wamiliowy.Nie mam takiej cudnej formy jak Pani i robilam w tej z ikei, wiec troche wykipialy wiec na domowy uzytek byly ok. Do pracy zrobilam w foremkach silikonowych i były rownie sliczne jak na zdjeciu. Ciesze sie, ze mozna wrzucic tez inne owoce. Pozdrawiam
Gość: Joanna
04.06.2013 13:08 odpowiedz
W ostatni weekend miałam piec inny placek ale gdy zobaczyłam ten przepis i że wszystkie składniki mamy (prócz płatków migdałowych i ekstraktu) zarządziłam zmianę koncepcji ;) Zrobiłam babeczki truskawkowo-waniliowe i wyszły przepyszne! Zostały tylko dwie sztuki, które następnego dnia zjadłam z mężem.
Chyba teraz te babeczki będę robić ze względu na szybkość i dostępność składników :)
Ewelina P profil
03.06.2013 15:18 odpowiedz
Pięknie wyglądają, właśnie sie pieką, mniam :)
Gość: 01malinka
03.06.2013 09:55 odpowiedz
witam, mam pytanko. W zamrazarce zalega pollitrowy pojemik bialek (ok 40 sztuk), monza upiec jedno ciasto w duzej blaszce z tego przepisu? Moze proporcje uda sie przeliczyc na wage bialek? Gdyby miala Pani mozliwosc prosze przy okazji zwazyc jedno bialko, ktore tradycyjnie uzywa Pani do ciast:) Dziekuje
Dorota, Moje Wypieki
03.06.2013 10:01 odpowiedz
Można spróbować, według mnie wyjdzie. 
Uzywam duzych jajek, u mnie jedno białko waży około 40 g.
Gość: 01malinka
09.06.2013 08:44 odpowiedz
Po rozmrozeniu okazało się, że mam 580 g białek. Przeliczylam proporcje i przygotowalam mase. Ciasto udało sie w pełni :) dalam mniej truskawek z obawy o zakalec, ale i z wieksza iloscia by wyszlo. Taka ilośc masy wypelnila blaszke 35x20. Dziekuje za wskazowki i pozdrawiam.
MamaPitulków2 profil
02.06.2013 13:16 odpowiedz
mega niesamowicie pyszne :) mrozone truskawy tez daja rade tylko żółtka teraz musze zagospodarowac;/ jakies pomysły?
Gość: asiek
03.06.2013 08:26 odpowiedz
maseczka na włosy z żółtek :D
shitty_kitty profil
06.06.2013 18:59 odpowiedz
czekoladowa lawa :)
Gość: agna
10.06.2013 19:04 odpowiedz
kruche ciasto
Gość: Agata
02.06.2013 13:14 odpowiedz
właśnie jem, jeszcze ciepłe, pyszne!!!!
Gość: Justyna
01.06.2013 12:14 odpowiedz
Przed chwilą wyciągnęłam z piekarnika, a już 4 zostały zjedzone. Pyszne, puszyste i bardzo delikatne w smaku. Polecam!
dodzia profil
31.05.2013 20:54 odpowiedz
Polecam te babeczki są pyyyszne. Zrobilam zgodnie z przepisem i jestem zachwycona. Lekkie i do szybkiego zjedzenia.
Danuta65 profil
31.05.2013 15:00 odpowiedz
Zjadłam wyraz !!!!CZym się różni ekstrat od aromatu w polskich sklepach nie wiedza co to ekstrat ????
Dorota, Moje Wypieki
01.06.2013 16:15 odpowiedz
Aromat jest sztuczny. Poszukaj może w sklepach internetowych?
Gość: Agata
04.06.2013 14:08 odpowiedz
w mark&spencer są aromaty :)
Danuta65 profil
31.05.2013 14:24 odpowiedz
WITAM
Dorotko czy EKSTRAT MIGDAŁOWY to to samo co MIGDAŁOWY ?
pozdrawiam !!!!
ebox profil
31.05.2013 09:12 odpowiedz
Ja wiem, ze ten komentarz nic nie wnosi, ale babeczki sa po prostu piekne, urocze... ach! A ta tacka... czerwona, w biale kropki... uwielbiam kropki... zdjecia cudo!
Gość: teenager
31.05.2013 04:26 odpowiedz
są cudne, i rzeczywiście nawet po wyglądzie wydają się być takie delikatne *-* z truskawkami i migdałami na pewno pyszne połączenie ;D
Gość: Kamciss
31.05.2013 00:07 odpowiedz
Uroczo się prezentują :)
Gość: kasia
30.05.2013 21:41 odpowiedz
Pani Doroto. Chciałam zapytać, ktory ekstrakt migdałowy pani poleca (mieszkam w UK).
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2013 10:56 odpowiedz
Kupuję w supermarkercie. Trzeba zwrócić uwagę, by kupić almond extract, nie flavour.
30.05.2013 21:11 odpowiedz
Babeczki wyglądają cudownie. A ja zapraszam do mnie na równie pyszną i deliaktną babkę cytrynową! :)))
Gość: nastka12
30.05.2013 21:05 odpowiedz
czy to ciasto jest podobne do chiffon cake?
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2013 10:56 odpowiedz
Nie.
Gość: atena_77
30.05.2013 21:00 odpowiedz
Witam, cudne babeczki Pani Dorotko :) jak zawsze zresztą wszystko co Pani piecze :)) ja właśnie upiekłam odwrócone z ananasem po raz kolejny dodając borówki amerykańskie zamiast wisionek koktajlowych .. ale ale patrząc na zdjęcia naszła mnie ochota na te babeczki mam tylko zawsze problem co z robić z żółtkami które zostaną - czy może Pani coś polecić, dziękuję i pozdrawia
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2013 10:57 odpowiedz
Proszę zobacz w tagach po prawej stronie 'wykorzystanie żółtek'. Ja zrobiłam lody :).
Gość: gotowaniomania
30.05.2013 19:14 odpowiedz
Dobrze, że sezon na truskawki już się zaczął. Twoje wyglądają tak smacznie.
wisienka7 profil
30.05.2013 19:04 odpowiedz
mmmmmm.... daj kawałek, plis :)
Gość: :)
30.05.2013 18:50 odpowiedz
Kolejny świetny przepis:) bardzo często zaglądam na ten superowy blog,WARTO.Pozdrawiam Aneta:)
dodzia profil
30.05.2013 18:44 odpowiedz
Pani Doroto jaki jest termin trwałości tych pięknych babeczek. Chcę je upiec wieczorem, a w drugim dniu będę wiozła pół dnia. Czy nie stracą na świeżości. Zawsze korzystam z Pani przepisów są doskonałe. Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2013 10:58 odpowiedz
Stracą trochę na świeżości, niestety.
Gość: ja
30.05.2013 17:11 odpowiedz
Co sądzisz jakby zrobić z tego ciasta spód to toru i przełożyc kremem z tarty migdałowej, tej z truskawkami?
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2013 10:58 odpowiedz
Hm.. chyba nie za bardzo.
Gość: mirwena
30.05.2013 15:32 odpowiedz
właśnie chciałam spytać o papilotki, ale widzę odpowiedź już zaserwowana :))

BAbeczki wyglądają bosssssko :)
Gość: kinga
30.05.2013 15:30 odpowiedz
sliczne ;-) dodam kokosu bo nie mam migdalow co pani sadzi o takiej modyfikacji?
Dorota, Moje Wypieki
30.05.2013 16:10 odpowiedz
Można :).
Kama97 profil
30.05.2013 15:26 odpowiedz
Super babeczki Pani Doroto ! Ale ja w ten weekend zabieram się za danish pastry Nigelli :) Proszę trzymać za mnie kciuki :)
Dorota, Moje Wypieki
30.05.2013 16:10 odpowiedz
Na pewno się uda :).
MartaJa profil
30.05.2013 15:04 odpowiedz
Czy można użyć mąki pszennej zwykłej zamiast tortowej? Dziś niestety sklepy pozamykane, a te zdjęcia sprawiły, że mam ochotę natychmiast piec! :)
Gość: Iwona
30.05.2013 15:57 odpowiedz
ja też się podłączam pod to pytanie.
Czy ekstrakt z migdałów mogę zastąpić aromatem migdałowym?
Chciałam jeszcze wiedzieć, w jakich proporcjach użyć innych skłdadników, jeśli mam tylko 4 białka (na ile babeczek to wystarczy) i czy moge zamiast babeczek zrobić z podanych składników ciasto w formie o rozmiarach 27x18. Ewentualnie, czy możesz polecić jakieś ciasto, do którego mogę wykorzystać zapas białek (oprócz bezy).
Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za tyle pytań
Dorota, Moje Wypieki
30.05.2013 16:11 odpowiedz
Mozna uzyc zwyklej maki pszennej. Polowę mąki można zastąpic rowniez zmielonymi migdalami. Można ekstrakt zastąpić aromatem. 
Dorota, Moje Wypieki
30.05.2013 16:12 odpowiedz
Iwona, skorzystaj z proporcji matematycznej, wyjdzie 8 babeczek. Można zrobic ciasto, należy pamiętać, że rośnie nieduzo. 
1 | 2    



do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach