Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 104

piątek, 08 maja 2009

Fale Dunaju

I cóż tu napisać - od dawna bardzo popularne i lubiane. Delikatne, biszkoptowe ciasto z wiśniami, kremem budyniowo - maślanym i czekoladą. Wiśnie zapadają się podczas pieczenia tworząc charakterystyczny wzór fali.. (można też upiec z jabłkami, śliwkami lub innymi owocami sezonowymi). Pięknie się prezentuje, nie jest pracochłonne - w zasadzie wszystko zrobi za nas mikser, a i podzielne na imprezę. W wersji letniej - zamiast kremu proponuję galaretkę - będzie lekkie i chłodne w upalne dni :-).

Składniki na ciasto:

  • 3 jajka
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 150 ml oleju rzepakowego
  • 150 ml mleka
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mleka
  • 350 g wiśni (mogą być z kompotu, syropu lub zamrożone; nie rozmrażamy przed ułożeniem na cieście)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać, odłożyć.

Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier, dalej ubijając. Dodać żółtka i nadal ubijać. Po ubiciu wlewać powoli olej i nadal ubijać.

Przesianą mąkę na przemian z mlekiem dodawać do ciasta, mieszając delikatnie szpatułką, do połączenia. Ciasto podzielić na pół. Do jednej części dodać przesiane kakao i 2 łyżki mleka, wymieszać.

Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia o wymiarach 33 x 20 cm wyłożyć jasne ciasto, na górę wyłożyć ciasto z kakao, na wierzch wiśnie.

Piec około 30 minut w temperaturze 180ºC lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić.

Składniki na krem:

  • 400 ml mleka
  • budyń waniliowy w proszku (40 g)
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego (16 g)
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 250 g masła, w temperaturze pokojowej

Z mleka, budyniu w proszku i cukru zagotować budyń. Jak budyń zgęstnieje, zdjąć z palnika, przykryć folią spożywczą (by nie tworzył się kożuch, folia powinna dotykać powierzchni budyniu), odstawić do ostudzenia.

Masło zmikować lub utrzeć na jasną, puszystą masę. Powoli, po łyżce dodawać wystudzony budyń, cały czas miksując. W międzyczasie dolewać stopniowo sok z cytryny, miksując. Na ostudzone ciasto wyłożyć krem, wstawić do lodówki do ochłodzenia i stężenia.

Ponadto:

  • 200 g czekolady gorzkiej (lub pół na pół z mleczną)
  • 70 g masła 

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej razem z masłem, wymieszać do gładkości. Rozsmarować na schłodzonej masie budyniowo - maślanej. Chwilę odczekać, aż czekolada stężeje.

Smacznego :-).

Fale Dunaju

  Oceń: 
Ocena: 8  (liczba głosów: 24)
Zobacz także:
Fale Dunaju
Fale Dunaju
Rafaello
Rafaello
Napoleonka
Napoleonka
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (301)
Gość: Karina
22.04.2014 17:13 odpowiedz
Mi wyszedł zakalec do tego wiśnie w ogole nie opadły.30 min to zdecydowanie za malo jak na moj piekarnik ciasto siedzialo ok 45 min.Ciasto było strasznie zwarte pomimo że trzymałam się przepisu. A może i nie...być może moje szklanki mają inna pojemność,w necie piszą ze szklanka to ok 130-150 g mąki moje miały ok 240g..szkoda ze nie bylo podanej konkretnej miary,no ale coz na błędach czlowiek sie uczy :) jutro powtórka, nie spocznę póki nie wyjdzie idealne
kruszysia  (zobacz profil)
23.04.2014 08:46 odpowiedz
Szklanka na tym blogu to zawsze naczynie o pojemności 250 ml...
Gość: gosc
13.04.2014 18:19 odpowiedz
Niestety ciasto nie wyszlo!!! A dlaczego??? Wisnie byly ze sloika, moze dlatego?
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2014 19:40 odpowiedz
Nie, wiśnie nie powinny być przyczyną. A co dokładnie się nie udało? 
Gość: Ewa
02.04.2014 12:54 odpowiedz
Czy to ciasto trzeba trzymać w lodówce cały czas?
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2014 18:04 odpowiedz
Nie.
Makowapanna  (zobacz profil)
23.03.2014 18:41 odpowiedz
Wczoraj upieczone - dziś degustacja.. Pycha! To zdecydowanie najlepsze "fale" jakie jadłam:))) do kremu dałam mniej masła ok. 170 g i moim zdaniem więcej nie potrzeba, chyba że ktoś lubi mocno wyczuwalny smak masła. Poza tym wszystko zgodnie z przepisem. Mniam!
Gość: zgryzocina
21.03.2014 18:29 odpowiedz
Ciasto wyszlo genialne!! Tylko krem mi sie zważyl :(:( wydaje mi sie ze maslo za krotko ucieralam, czy to moze byc powodem?
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2014 22:54 odpowiedz
Może być powodem. 
Masę łatwo uratować. Wystarczy lekko podgrzać nad parą i natychmiast ucierać dalej.
Gość: zgryzocina
22.03.2014 18:50 odpowiedz
Dziękuje ślicznie za baaaardzo przydatna rade :):) pozdrawiam.
Gość: zgryzocina
23.03.2014 16:37 odpowiedz
Dziękuje ślicznie za baaaardzo przydatna rade :):) pozdrawiam.
Gość: Genie In A Bottle
09.03.2014 15:01 odpowiedz
Polewa wyszła strasznie twarda i nie była aksamitna.
Ciasto ma zakalec. Co mogłam zrobić źle?
Dorota, Moje Wypieki
09.03.2014 16:50 odpowiedz
Polewa będzie miękka jeśli wykonasz ją z czekolady i kremówki w proporcji pol na pol.
Możliwe przyczyny zakalca.
Gość: pooula
13.02.2014 10:02 odpowiedz
Zabieram się do upieczenia tego ciasta i mam pytanie czy można użyć do niego wiśni z alkoholu i czy nie czuć w nim za bardzo proszku do pieczenia,bo w przepisie jest go dość dużo?
Gość: tINa
08.02.2014 17:22 odpowiedz
Do kremu dodałam banana który zabił ten maślany smak. Pychotka. Pamiętam to cisto z dzieciństwa jak piekła je moja mama :)
agadudi1  (zobacz profil)
05.02.2014 20:34 odpowiedz
Niestety tego ciasta nie mogę zaliczyć do ulubionych. Nie wiem czy dlatego że zamiast wiśni dałam czereśnie czy po prostu połączenie kremu budyniowego nie pasowało mi z owocami....
Gość: ollica
05.02.2014 15:18 odpowiedz
Czy zamiast mleka do ciasta można dodać jogurt?
Dorota, Moje Wypieki
05.02.2014 22:49 odpowiedz
Nie.
Gość: Dorotka :)
04.02.2014 19:42 odpowiedz
Pyszne !
Gosia2013  (zobacz profil)
02.02.2014 19:38 odpowiedz
Pyszne ciasto!
Gosia1818  (zobacz profil)
27.01.2014 23:07 odpowiedz
przepyszne!choc niskie mi wyszlo(mnie ciasta nie bardzo wyrastaja).troche bylo rzadkie,wiec dodalam do czesci bialej 2 lyzki maki a do ciemnej nie dodawalam mleka.Oleju dalam tylko 100ml.
Gość: aga
26.01.2014 10:32 odpowiedz
Czy ciasta z takim kremem nadają się do zamrożenia jeśli się napiecze za dużo...? Pewnie nie... :) ale będę wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 10:33 odpowiedz
Myślę, że tak. Mrozi się torty z kremem maślanym, więc i tutaj nie powinno być problemu.
Gość: aga
26.01.2014 10:43 odpowiedz
super!! dziękuję :D
Gość: edek
16.01.2014 13:51 odpowiedz
przecudowne :)
zrobiłam z mrożonymi malinami i wiśniami z kompotu. chyba maliny są lepsze. na wierzch jako dekoracje dałam groszki mleczne.
smak super-najpierw ta gorzka czekolada-dzieki domieszce masła nie dominuje w smaku, później tej krem który sam w sobie jest niedobry (już się bałam że położy deser) ale w tym wydaniu daje przecudną jedwabistość. na koniec nasze przechodzą przez bardzo fajne wilgne ciasto i jak dojda do tego kwaskowatego owocu to jest roskosz. wizualnie też zachwyca.
ja swoje owoce wciskałam i myślę że jest to dobra rada.
Gość: ania
06.01.2014 16:43 odpowiedz
mozna ewentualnie zmniejszyc ilosc masła w masie ?
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2014 17:52 odpowiedz
Tak.
mikula82  (zobacz profil)
04.01.2014 19:44 odpowiedz
Moja Rodzinka bardzo lubi to ciacho zawsze mi wychodzi takie jak powinno.Moja Babcia fale robiła z gruszkami.Mi smakuje w wersji z wiśniami.Osobiście polecam
klara1609  (zobacz profil)
28.12.2013 19:15 odpowiedz
Zdecydowanie za duzo masla w masie, czuc samo maslo!
Gość: maj
23.12.2013 18:20 odpowiedz
piękne i przepyszne !!
Magda412  (zobacz profil)
22.12.2013 15:53 odpowiedz
Pani Doroto, właśnie moje ciasto piecze się - praktycznie już kończy.
Niestety wiśnie mi nie opadły ogólnie wydaje mi się, że surowe ciasto było po wsypywaniu mąki bardzo "zbite" dodawałam na przemiennie z mlekiem i naprawdę w małych ilościach. Wydaje mi się, że będzie niskie.
Aaa do sedna... ;) Pani Doroto, Pani wciska te wiśnie w ciasto surowe czy pozwala samoistnie opaść podczas pieczenia?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2013 17:46 odpowiedz
Wiśnie same opadają :).
pozdrawiam1
Gość: kama
19.12.2013 20:22 odpowiedz
czy zamiast masła można dodać margarynę do masy budyniowej?
Gość: Lili
05.12.2013 21:46 odpowiedz
Mi raczej wyszedł szum Dunaju niż fale, ale jest pyszne. Musiałam zmodyfikować trochę krem, dałam dwa budynie, bo masa wyszła zbyt maślana, ale ogólnie ciasto bomba :) Nawet teściowa pochwaliła ;)
Grubciu  (zobacz profil)
14.11.2013 20:25 odpowiedz
Robiłam kiedyś fale dunaju, ale z innego przepisu i z jabłkami. Było pyszne, więc oczywiście muszę porównać z Twoim przepisem. Ciasto właśnie wyjęłam z piekarnika i się studzi - mam nadzieję, że nie będzie zbyt kruche, bo wrzuciłam tylko 30 dag wiśni - wydawało mi się wystarczająco, jak je układałam. Poza tym ciasto wyszło bardzo gęste, nie jestem pewna czy takie powinno być, zobaczymy :) Jak wyjdzie ładne i smaczne to podzielę się zdjęciem. Trzymajcie kciuki! :)
Grubciu  (zobacz profil)
17.11.2013 15:38 odpowiedz
no i proszę, wyszło smaczne chociaż faktycznie za mało wiśni :)
Puszczyk89  (zobacz profil)
10.11.2013 21:19 odpowiedz
Ciasto bardzo dobre, robiłam z wiśniami z syropu i wyszło super! Moja babcia robiła je lata temu i to bardzo przypominało mi jej wypieki :) Polecam przepis!
maritasz  (zobacz profil)
04.11.2013 14:29 odpowiedz
Robiłam pierwszy raz. Wyszło pyszne wszystkim smakowało, ja zrobiłam z mrożonymi truskawkami pycha:) Truskawki były duże więc fala nie wyszła taka gęsta.
Gość: nisia-27
31.10.2013 12:39 odpowiedz
Witam. Dzisiaj chcę zrobić to ciacho i zastanawiam się, czy na ciasto mogę wyłożyć krem karpatkowy ??? używam go do tortów i babeczek. Proszę o odpowiedź.
Monia71  (zobacz profil)
26.10.2013 11:09 odpowiedz
Niestety poniosłam totalną klęskę. Już na etapie robienia, nie wiem czy to wina oleju ale było megatłuste. Pierwszy raz w życiu ciasto wylądowało w koszu. Nie udało mi się totalnie :(
Gość: annazwrocka
03.10.2013 12:08 odpowiedz
A ja mam pytanie techniczne - dotyczy też innych ciast z masami i polewami. W jaki sposób je kroić na kawałki aby pozostały "czyste" tzn.aby krem albo czekolada nie rozmazywały się na cieście.
Gość: bronia 49
28.11.2013 15:21 odpowiedz
Witaj.Schłodzone ciasto z polewą ,czekoladą,torty-ja do garnka/wyższego/wlewam gorącą wodę wkładam ostry nóż ,aby się ogrzał -wyjmuję ,trochę wstrząsnę/aby nie był bardzo mokry/ i zaraz kroję ciasto.Czynność powtarzam za każdym razem krojenia.
patrycjapl2  (zobacz profil)
29.09.2013 13:21 odpowiedz
No i klapa,zakalec mi wyszedł:(
Ale za to to najlepszy zakalec jaki jadłam.
Dałam mąkę typ 405 tortową,czy to jej wina?
Dorota, Moje Wypieki
30.09.2013 10:50 odpowiedz
Nie, to nie wina mąki.. Tutaj rady jak uniknąć zakalca.
kamika81  (zobacz profil)
17.11.2013 16:07 odpowiedz
405 to nie maka tortowa
ulula82  (zobacz profil)
07.09.2013 18:15 odpowiedz
:)
ulula82  (zobacz profil)
07.09.2013 18:14 odpowiedz
troszkę więcej jest masy z kakao,więc fale są nie takie jak powinny,ale jak na pierwszy raz może być:)
ulula82  (zobacz profil)
07.09.2013 18:12 odpowiedz
ciasto jest pyszne:))
malinka  (zobacz profil)
03.09.2013 19:18 odpowiedz
Zdjęcia robiłam przed schłodzeniem ciasta, a do tego jeszcze był bardzo upalny dzień.
malinka  (zobacz profil)
03.09.2013 19:16 odpowiedz
Tym razem upieklam z malinami i też bylo pyszne.
Dorota, Moje Wypieki
03.09.2013 20:44 odpowiedz
Jakie piękne fale!
malinka  (zobacz profil)
03.09.2013 19:14 odpowiedz
Pamiętam jak czesto piekłam to ciasto w latach osiemdziesiątych, wtedy jeszcze w prodiżu, było bardzo " modne", tylko kremem przekładalam w środku. Czytam komentarze że krem nie pasuje do tego ciasta, moim zdaniem z kremem jest dużo smaczniejsze. Nie miałam pod reką budyniu waniliowego, więc dodałam wiśniowy i krem wyszeł bardzo pyszny. Ogólnie ciasto ładnie się prezentuje nie jest pracochłonne a bardzo smaczne.
Gość: Ana
03.09.2013 19:03 odpowiedz
Czy dobrym pomysłem jest położenie na krem herbatników nasączonych alkoholem? i dopiero polewa.
Dorota, Moje Wypieki
03.09.2013 20:49 odpowiedz
Tak.
Andzia01  (zobacz profil)
22.08.2013 13:18 odpowiedz
Smaczne ale na tle tylu różności na MW nie wyróżnia się specjalnie. Smakuje jak ciasto mamine:) Ciasto źle podzieliłam i więcej miałam części kakaowej niż jasnej. Użyłam wiśni z nalewki a do masy budyniowej dodałam zdecydowanie mniej masła. Robione w biegu ciasto wcale nie przypomina tego na zdjęciu;)
Gość: M
10.08.2013 12:27 odpowiedz
Planuję zrobić dzisiaj to ciasto, wygląda na pyszne! tylko jak to jest z tym mlekiem 150 ml czy 2 łyżki ?? :)
szamankapst  (zobacz profil)
02.08.2013 11:01 odpowiedz
ciasto w smaku bardzo dobre :) polecam przepis
Gość: anka
31.07.2013 20:12 odpowiedz
prosze o pomoc,jakie są proporcje na blache 36 24 masy .jestem począkująca.bo w przeliczniku nie wychodzi mi dobrze.chodzi mi o masę
kruszysia  (zobacz profil)
31.07.2013 23:15 odpowiedz
Aleee co Ci konkretnie nie wychodzi? w przeliczniku?
Flambir  (zobacz profil)
01.08.2013 07:21 odpowiedz
Moim zdaniem na blachę 36 x 24 nic bym nie zmieniała, po prostu ciasto wyjdzie trochę niższe, więc przy pieczeniu trzeba już 5 min wcześniej niż podany czas sprawdzać patyczkiem, bo pewnie będzie gotowe.
Moniques84  (zobacz profil)
23.07.2013 05:31 odpowiedz
Ciasto przepyszne! Moja wersja z malinami. Innym razem dodałam pod czekolade jeszcze galaretke, która dodatkowo wzbogaciła smak. Z masy odjęłam troche masła. Nie zgadzam się z opiniami, że masa nie pasuje do ciasta. Być może sama w sobie ma niezbyt wyszukany smak ale w całości nadaje ciastu delikatności. Ja jestem zachwycona - nie wiedziałam, że z tak prostych składników można upiec tak smaczne i szybkie ciasto. Polecam!
Gość: gosia
16.07.2013 18:03 odpowiedz
Witam,no niestety ale mi tez wyszedl zakalec:(praktycznie nie urosło.ciasto suche i okropny krem moim zdaniem nie pasuje w ogóle do tego ciasta.
11.07.2013 23:10 odpowiedz
Ciasto zrobione! Co prawda nie wyszło mi tak ładne, jak na Pani zdjęciach, ale to kwestia wprawy :)

Generalnie w tym cieście mogę wyliczyć same plusy:
- łatwe w przygotowaniu (choć trochę czasochłonne, w mojej opinii)
- przepyszne!
- jeśli idzie o owoce i polewę można zrobić je dokładnie z przepisem albo zmodyfikować po swojemu a i tak jest super! (moje było z malinami i bez kremu a zniknęło... w kilka godzin po wyjęciu z pieca!)
Gość: Początkująca
07.06.2013 10:43 odpowiedz
Mogłabym zrobić to ciasto z innymi owocami? Jeśli tak to z jakimi, jakie Pani poleca?;)
Dorota, Moje Wypieki
07.06.2013 11:32 odpowiedz
Proszę przejrzeć komentarze, było już o różnych owocach :).
peperoni  (zobacz profil)
03.06.2013 08:28 odpowiedz
Do tej pory robiłam to ciasto z jabłkami, ale z wiśniami też wyszło bardzo fajne. Polecam
Gość: lola
29.05.2013 11:01 odpowiedz
a ja chcialabym zrobic to ciasto w tortownicy, czy powinnam wziac o polowe mniej skladnikow?? pozdrawiam!!
Dorota, Moje Wypieki
29.05.2013 17:26 odpowiedz
Proszę skorzystaj z przelicznika foremek, w lewej kolumnie na blogu. 
Gość: migotka
28.05.2013 21:28 odpowiedz
piekne . a jakich czekolad uzywaz na polewe tzn akich firm bo z doswiadczenia wiem ze z tych najtanszych jakos mi nie wychodzi wazy sie
Dorota, Moje Wypieki
29.05.2013 19:58 odpowiedz
Najtanszych, z Tesco lub Lidla.
Gość: Ana
21.05.2013 14:46 odpowiedz
Już wiem przepraszam za to pytanie
Gość: Ana
21.05.2013 14:41 odpowiedz
Pani Dorotko chciałabym zrobić ciasto wg Pani przepisu więc czy może mi Pani opisać jak powinnam czekoladę roztopić w kąpieli wodnej razem z masłem
Gość: Evyn
20.05.2013 04:42 odpowiedz
Pyszne, lekkie ciasto. Ja nie robię kremu - przeraziła mnie ilość masła, a narzeczony nie lubi galaretki, więc zrobiłam po prostu budyń i gorzką czekoladą na wierzchu.
ultreia  (zobacz profil)
13.05.2013 20:45 odpowiedz
Wyszło mi! Dodaje do moich ulubionych ciast :)
avangarda  (zobacz profil)
06.05.2013 21:35 odpowiedz
zrobiłam i ... poległam bo nie dodałam całej porcji wiśni tylko trochę. Ciasto wyszło zbyt suche. Krem jest bardzo smaczny ale przez moje niedbalstwo wyszło jak wyszło. Wiśnie sa jednak sednem tego ciast, tak myślę. Pisze to, bo być może komuś sie przyda. Jak dziękuje z przepis. Sobie obiecałam, że nie spocznę ... kiedys wyjdzie mi tak jak należy. Pozdrawiam !
Gość: magda
10.05.2013 10:09 odpowiedz
jak dodaje czesto mniej wisni, a delikatnie nasączam cale ciasto spirytusem rozcieczonym z woda cukrem i ojekiem migdałowym . wtedy ciasto jest mniej suche z delikatnym alkoholowym zabarwieniem dla doroslych
Gość: monika
29.04.2013 18:25 odpowiedz
zrobiłam sama ;-) jest pyszny...
Gość: asia
29.04.2013 15:36 odpowiedz
czy wisnie mam rozmrozic czy nie ???bo juz nic z tego nierozumiem jedni pisza tak drudzy ze nie prosze o odpowiedz
Dorota, Moje Wypieki
29.04.2013 23:00 odpowiedz
Tak, najlepiej rozmrozić.
Gość: asia
30.04.2013 19:19 odpowiedz
bo w przepisie pisze ze nie rozmrażamy....ale skoro Pani mowi ze najlepiej rozmrozic więc rozmrożę czy mam je odsączyc z powstałego skoku który powstanie przy rozmrażaniu??z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
30.04.2013 20:28 odpowiedz
Rozmrożenie jest bezpeczniejsze. Rozmrazamy na sitku, sok spokojnie spływa, owoce juz będą odsączone.
Gość: asia
01.05.2013 07:36 odpowiedz
Dziękuje za odpowiedz miłej majówki życzę pozdrawiam
Gość: MARTAAAA
24.04.2013 23:40 odpowiedz
Jesteś właśnie w trakcie robienia, na jutrzejszą imprezę, krem jest super, nie jest mocno słodki, leciutki naprawdę extra ! :D
Gość: aga12
03.04.2013 17:33 odpowiedz
Ciasto rewelacja, 1-szy raz zrobiłam dla Męża i nie mógł się nachwalić. Teraz upiekłam na chrzciny Synka i ciasto bardzo szybko zniknęło ze stołu (mimo, iż piekłam też kilka innych), a pochwałom nie było końca:) Uwielbiam je:)
03.04.2013 16:25 odpowiedz
Piekłam to ciasto na Święta Wielkanocne wyszło znakomicie, jedynie co to dodałam mniej oleju.
dziękuję za przepis i pozdrawiam.
Gość: Basia; Frankfurt/Main
03.04.2013 10:39 odpowiedz
Rowniez zrobilam te ciasto na swieta wielkanocne dla calej rodziny. Wyszlo super i jeszcze lepiej smakowalo!!! Czytalam tyle roznych wypowiedzi, tez niepozytywnych na temat tego ciasta albo kremu budyniowego, ze postanowilam napisac cos z mojego doswiadczenia. Ciasto jest proste w przyrzadzeniu, a do kremu dodalam powole masla i troche nasyczylam ciasto czysta wodka (polska). Same pochwaly i bede polecac je dalej! Dziekuje Dorotko!
Zosia z USA  (zobacz profil)
02.04.2013 13:59 odpowiedz
Zrobilam to ciasto na Swieta Wielkanocne i nie lubie tego smaku. Mysle ze w masie jest za 'DUZO" masla. Moim zdaniem jest zgubiony balance smakowy.Wyglada lepiej niz smakuje.
Moge powiedziec ze wygladalo WOW!!! na bialym talerzyku!
Pamietam to cisto z dziecinstwa i to nie jest ten smak za ktorym tesknie! Podzielilam po rodzinie ale pochwal nie bylo! Mam tu taki przepis na Fale Dunaju z przepisow siostry Anastazji i porownywalam go wstepnie do twojego Dorotko i faktycznie jest zupelnie inny. Inna masa, inne ciasto! Wiec nastepnym razem musze zrobic jej wersje.
16.02.2013 17:46 odpowiedz
Odkąd spróbowałam budyniu z Twojego bloga, nie za bardzo mam ochotę używać te kupne w saszetkach. Mogłabym w tym placuszku użyć ten przepis na krem budyniowy z placka 3bit? Jak myślisz, nie byłby zbyt rzadki?
Gość: kasiab97
11.02.2013 16:26 odpowiedz
jakie mogę dać owoce zamiast wiśni?
Dorota, Moje Wypieki
11.02.2013 16:53 odpowiedz
Proszę przejrzec komentarze, czytelnicy wiele razy o tym pisali.
Gość: rdbxcv x
10.02.2013 02:42 odpowiedz
1).czy do kremu w podanych proporcjach nie jest czasem za dużo masła?
2).czy dzielenie ciasta z kakao i bez kakao na pół jest ok? w sensie -nie lepiej dać mniej tego z kakao?
Dorota, Moje Wypieki
10.02.2013 12:54 odpowiedz
1. Ilość masła mozna zmniejszyc według wlasnych upodoban.
2. Tak, jest ok. Ale równiez - mozna to zrobic wg wlasnego smaku :).
Gość: AA
03.02.2013 20:22 odpowiedz
Jak można inaczej zrobić krem? ten jest za bardzo maślany i mi nie smakuje
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2013 20:28 odpowiedz
Mozna zrobic prosty krem z mascarpone i kremowki, pół na pół. Z kilkoma lyzkami cukru. Smietane kremowke trzeba ubic, a nastepnie wymieszac z mascarpone.
26.01.2013 20:43 odpowiedz
Fale Dunaju są ulubionym ciastem mojego chłopaka. Za kilka dni pierwszy raz spróbuję się zmierzyć z tym przepisem, żeby upiec coś, co sprawi mu największa przyjemność :) Mam nadzieję, że mi również powstaną takie piękne, charakterystyczne fale.
Gość: madA
12.01.2013 22:29 odpowiedz
Dziś się zdecydowałam, idąc za radą komentatorów piekłam dłużej, prawie godzinę, sprawdzając patyczkiem. Do kremu dałam nieco mniej masła i troszkę mocnego alkoholu:) a z lenistwa zamiast polewy posypałam wierzch wiórkami czekolady. Przepis super, ciasto pychotka:)pozdrawiam
misiaamisiab  (zobacz profil)
12.01.2013 13:39 odpowiedz
W zeszłym tygodniu skusiłam się na fale dunaju, ponieważ na zdjęciach ciasto wyglądało ślicznie. Zrobiłam je z mrożonymi malinami. Wyszło śliczne i pyszne, zniknęło tak szybko że nie zdążyłam zrobić zdjęcia. Na pewno jeszcze wrócę do tego przepisu, może wtedy uda mi się zrobić zdjęcie.
Gość: vena7
31.12.2012 11:42 odpowiedz
wspaniałe przepisy ...
Justyna_Pat  (zobacz profil)
16.12.2012 21:58 odpowiedz
Doroto niestety znów ktoś kradnie...i to nie tylko zdjęcia, ale i treść...kropka w kropkę... i jak sprytnie obcięte foto by zniknęła sygnaturka moich wypieków:((( ehhh szkoda gadać...
http://agnieszkalewoniuk.blox.pl/2012/12/Fale-Dunaju-z-wisniami-i-czekolada.html

podejrzewam, że jakby się bliżej przyjrzeć blogowi p.Agnieszki to więcej znajdziemy takich "kradzionych perełek":((
Dorota, Moje Wypieki
16.12.2012 22:47 odpowiedz
Tak, dziękuję, już to zgłosiłam adminom bloxa.
Gość: Pola
01.12.2012 16:53 odpowiedz
Witajcie, mam małe pytanko, do ciasta mam zamiar dodać mrożone truskawki, czy powinnam najpierw je rozmrozić?
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2012 16:54 odpowiedz
Nie.  
danasowa  (zobacz profil)
30.11.2012 11:15 odpowiedz
A jeśli wersja z galaretką, to ile tej galaretki?? I czy rozrabiamy w normalnej ilości wody, czy w mniejszej?? Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
30.11.2012 11:18 odpowiedz
Minimum  2 galaretki (ciasta jest sporo) rozpuszczone w mniejszej ilości wody.
pozdrawiam :)
Gość: Asia
27.11.2012 10:16 odpowiedz
... a ja zrobiłam z czarną porzeczką - polecam.
Gość: jutinaa
22.11.2012 11:59 odpowiedz
Przepis na salo ciasto jest ok, ja dodaje wiśnie ze spirytusu które wcześnie pochodzą z nalewek. Wrzucam ich niewiele a kto na nie trafia jest zachwycony.
Gość: ania
08.11.2012 22:09 odpowiedz
Ciasto idealne, najlepsze, przepyszne!!! Długo się zbierałam żeby je zrobić, bo bałam się że nie wyjdzie... A jednak wyszło! I przerosło moje oczekiwania! Cudo! Na pewno często będę powracać do tego przepisu!!!
06.11.2012 11:49 odpowiedz
Caisto pyszne,tylko masa tak jakby troszke sie zwazyla:( czy to wina zbyt dlugiego miksowania?
Gość: kamillia
03.11.2012 18:54 odpowiedz
Nie lubię wiśni więc moja fala z jabłkami. Uwielbiam Twoje przepisy, choć zawszę lekko je modyfikuję (mój mąż nie lubi ciast z olejem więc daje masło, a ja jako diabetyk zastępuję połowę cukru stewią)
Następnym razem muszę zrobić więcej, bo wyszło niskie, a poza tym niewiele go zostało...mniam mniam...
Gość: rudek_jg
16.10.2012 16:16 odpowiedz
Moja fala niestety wyszła niska i z zakalcem :( Czy miksujemy tylko za pomocą miksera czy mieszamy łyżką? No i jak długo? Pytam bo pamiętam zasadę odnośnie ucieranych ciast, które mieszamy łyżką i krótko.
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2012 23:53 odpowiedz
Składniki suche lepiej wymieszać widelcem, krótko.
Gość: rudek_jg
20.10.2012 17:16 odpowiedz
W takim razie następnym razem spróbuje krótko i widelcem :)
Gość: c.kate
14.10.2012 13:58 odpowiedz
tak mnie zastanawia, bo po raz kolejny spotykam się z określeniem, że owoce rozmraża się na bibułce/ręczniku papierowym.
A nie lepiej na sitku czy durszlaku? po co marnować sok, jaki wydziela się podczas rozmrażania?
Gość: aniela
07.10.2012 18:46 odpowiedz
no coz musze powiedziec ze wyszla mi mala klapa! wyszedl mi zakalec. wisnie nie opadly na dno po mimo tego ze wcisnelam je troche w glab ciasta. czy ty dajesz cale 350 g wisni mrozonych tez? ja mialam taka paczke i dalam troche wiecej niz polowe i cala blaszka byla nimi pokryta (wym. 23x31cm) praktycznie nie mialam juz miejsca na ciescie na wiecej. czy to moglo byc przyczyna zakalca? zbyt duza ilosc wisni? po mimo zakalca ciasto smakowalo mi i calej rodzince. z pewnoscia zrobie jeszcze raz mam nadzieje ze z lepszym wynikiem koncowym.
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2012 18:50 odpowiedz
Jest wiele innych przyczyn zakalca: składniki nie w temp. pokojowej, zbyt długie mieszanie, owoce nie powinny zaszkodzić. Bezpieczniej wiśnie odmrozić na bibułce przed pieczeniem.
AniaWlodarz  (zobacz profil)
07.10.2012 17:46 odpowiedz
Cisto wszechczasów. Cenię je za łatwość wykonania i za to, że smakuje naprawdę wszystkim. Zamieniłam krem budyniowy ( nie przepadam ) na bitą śmietanę z serkiem mascarpone. I podrasowałam posypką z prażonych wiórek kokosowych. Wersja de lux :)
Pamiętajcie, żeby nie miksować ciasta zbyt długo po dodaniu mleka i mąki. Tylko do połączenia składników. No i wiśnie delikatnie wcisnęłam w ciasto ( tak dla pewności ) :)
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2012 18:10 odpowiedz
Robi wrażenie :).
AniaWlodarz  (zobacz profil)
08.10.2012 09:29 odpowiedz
Dzięki Moje Guru :)
Gość: Koralinka51
16.09.2012 21:45 odpowiedz
No i klops :( Dorotko muszę to napisać-to drugie ciasto z Twojego bloga, które okazało się totalnym niewypałem (Pierwsze to "Łatwe i puszyste ciasto z jabłkami i orzechami włoskimi-gigantyczny zakalec"). "Fale dunaju" są znane w mojej rodzinie od lat i uwielbiam to ciasto ale moja ciekawość była silniejsza więc musiałam sprawdzić, czy to jest takie samo, czy lepsze? Niestety okazało się duużżoo gorsze :( W piekarniku ciasto urosło a potem opadło i na całej wysokości (aż 0,7 cm mimo takiej samej wielkości blachy) zrobił się zakalec, wiśnie w ogóle nie opadły (dałam mrożone może to jest przyczyna?), a krem jest (przepraszam za dosadność) ohydny. Po kawałku czułam się jakbym zjadła kostkę masła, a do tego jest tak potwornie mdły. W moim przepisie krem jest tak pyszny (też budyniowy ale na budyniu nie z torebki), że można go jeść łyżkami i nie mdli z nadmiaru masła. Aż trudno mi uwierzyć, że ten krem Ci smakował? Mój wpis nie jest oczywiście żadną pretensją skierowaną przeciwko Tobie, bo Twój blog jest najlepszy na świecie, jest raczej przestrogą dla innych chcących wypróbować to ciasto. Nie wszystkim wychodzi, nie wszystkim smakuje i nie wszyscy uważają, że warte jest robienia. To tyle. Pozdrawiam.
Gość: novinka
12.03.2013 10:41 odpowiedz
Czy możesz podać swój przepis na fale dunaju?
szewczunio  (zobacz profil)
11.09.2012 12:06 odpowiedz
Moi znajomi przywożą takie ciasto na nasze imprezki. Niekiedy jemy je łyżkami wprost z blachy:))Teraz sama spróbuję je upiec.
Gość: anka
10.09.2012 09:20 odpowiedz
to ciasto nazywa się Elza i moja mama robi je już od ponad 15 lat ale że ze śliwkami, i jest to nasze ulubione ciasto rodzinne
Gość: kasia
17.08.2012 18:31 odpowiedz
czy do studzenia ciasto trzeba wyjąć z blachy?
Dorota, Moje Wypieki
17.08.2012 19:14 odpowiedz
Nie ma takiej konieczności, na pewno byłoby to rownież problemem, bo blaszka jest duża.
mechcia  (zobacz profil)
16.08.2012 18:35 odpowiedz
Zrobie na pewno. w dalekim Meksyku tesknimy za polskimi smakami a to ciasto przypomina smaki z dziecinstwa. Pozdrawiam. mechcia
Basienka  (zobacz profil)
13.08.2012 17:52 odpowiedz
Przepis rewelacja zrobiłam babci na spotkanie dla pań w kościele nie mogły sie nachwalic:)
Dorota, Moje Wypieki
13.08.2012 13:10 odpowiedz
Dziękuję za zdjęcie, ciasto wygląda pysznie!
13.08.2012 13:08 odpowiedz
Czekałam aż 3 tygodnie żeby dodać tutaj swój komentarz ;)
Chciałam napisać że ciasto jest pyszne nawet jeśli nic się nie udaje ;)
Samo ciasto wyszło mi dobre pomimo, że składniki nie były w temperaturze pokojowej, niestety wiśnie z niewiadomego powodu nie opadły. Byłam zła że wzorek nie wyjdzie taki ładny ale ciasto robiłam dalej stwierdzając że na smak to nie wpłynie ;) Niestety krem również mi się nie udał, dałam zbyt ciepły budyń i nie połączył mi się z masłem. Pomimo tego postanowiłam wylać krem na ciasto, przykryłam czekoladą i wstawiłam na noc do lodówki. Nie wiem co się w nocy działo ale rano wyjmując i próbując ciasto byłam zdziwiona, wzorki z wiśni całkiem nieźle wyszły, budyń z masłem się połączył ;) i wszystko razem smakowało przepysznie ;) Przeczytałam przed pieczeniem wszystkie komentarze i trochę się bałam, ale teraz mogę w 100% polecić ten przepis :) Korzystając z nowej opcji dodaję również zdjęcie ;)
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2012 15:30 odpowiedz
Jola11, ręcznie, małym nożykiem. Można też przy pomocy drylownicy.
Gość: pati
21.07.2012 15:48 odpowiedz
Pyszne ciasto, aczkolwiek podany czas pieczenia musiałam podwoić, bo po 30 min, było nadal surowe
Gość: jola11
20.07.2012 20:14 odpowiedz
jak wydruznic czeresnie zeby nie bylo pestek i jak ty to zrobilas
Dorota, Moje Wypieki
18.07.2012 09:47 odpowiedz
Nic potencjalnie nie kombinowałam ;-). Robiłam jak w przepisie. Wiśnie idąc na dno pociągnęły za sobą ciemne ciasto i wzorek się zrobił sam :).
Gość: jola11
18.07.2012 09:34 odpowiedz
jak zrobilas ze jasno ciemne sie tak fajnie ulozylo i jak zrobilas zewisnie sa na dole tak fajnie wcislas je u gory czy od razy na dol przycislas
Gość: iwona
28.05.2012 19:48 odpowiedz
Witam wszystkich! Dopiero od niedawna odkryłam tą stronę i jestem nią zachwycona.Piekłam to ciasto ale mnie również wyszedł zakalec jak kilku osobom,których komentarze czytałam.Czy ktoś mógłby nam powiedzieć co robimy żle,bo ciasto jest pyszne i efektowne.Pozdrawiam wszystkich gorąco i czekam na podpowiedż.
Gość: darkym
06.05.2012 09:51 odpowiedz
Mimo kilku komentarzy iż wychodzi zakalec odważyłam się go upiec :) Jest pyyyszny . Zrobiłam wersję z galaretką , wiśnie miałam z domowego słoiczka i wyszły piękne fale , co prawda powtykałam troszkę wiśnie w ciemne ciasto z obawy że będą za lekkie i opadły na samo dno tak jak na zdjęciach Pani Doroty. Dla mnie osobiście ten placek trzeba robić z podwójnej porcji bo dla moich domowników taki placek jest na jeden dzień ;) Pani Dorotko dodaję do listy ulubionych , dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
29.04.2012 09:12 odpowiedz
Jakoś się zmieściły ;-).
Gość: rozyczko
28.04.2012 12:44 odpowiedz
Dorotkoa- jak uklozylas cale 350g wisni?

Zrobilam - z galaretka i 1/2 masla w masie budyniowej.
Nie bardzo wiedzialam jak poukladac owoce :/ Robilam to rządkami - dosyc gęsto, ale balam sie, ze jak wrzuce cale 35dkg to trudno bedzie kroic te "fale" :)

Polozylam druga warstwe wisni na kremie i zalalam galaretka.

Wyglada bardzo efektownie, chociaz nie wszedzie wyszly fale :)
Gość: Marta87
06.04.2012 23:18 odpowiedz
Witaj Dorotko;)Zaczne od tego ze Twoje przepisy sa cuuudowne;)Dzis z takim zapytaniem bo cos mi nie poszlo pierwszy raz...nie wiem co...zrobilam wedlug przepisu fale dunaju tylko ze z truskawkami i w piecu bylo ok;)pieknie roslo a po wyjeciu opadlo i chyba zakalec sie zrobic...;(A jutro urodziny meza...oprocz torta chcialam mu przygotowac wlasnie fale.Jutro sprouje jeszcze raz...Myslisz ze bez owocow tylko ciasto plus krem bedzie smakowac,ze moze lepiej wyjdzie?a moze polecisz cos podobnego z kremem;)Pozdrawiam i dziekuje za wszytskie pysznosci;)
Dorota, Moje Wypieki
27.03.2012 17:26 odpowiedz
Nie ma znaczenia, jak wolisz.
Gość: himerkaa
27.03.2012 09:58 odpowiedz
A jak najlepiej miec ustawiony piekarnik termoobieg czy grzanie gora dol?
Gość: iwona
18.03.2012 22:33 odpowiedz
Dorotko! bardzo dziękuję za podpowiedź. Muszę się przyznać do jednego: wcześniej nie rozpuszczałam czekolady z masłem w kąpieli wodnej (sama nie wiem dlaczego - chyba nie doczytałam), tylko bezpośrednio na kuchence - polewa robiła się strasznie gęsta, wręcz sucha. Dzisiaj po raz pierwszy zrobiłam tak, jak należy. Teraz widzę, jaka jest różnica w gęstości polewy. I kroi się bez problemu. Pozdrawiam serdecznie Iwona
Dorota, Moje Wypieki
18.03.2012 10:25 odpowiedz
Iwona, najlepiej kroic gorącym nożem. Ostry nóż polej wrzątkiem z czajnika, szybko wytrzyj do sucha, wtedy krój. Polewa się roztopi w tym miejscu i nie będzie pękała. Mozna równiez wyjąć ciasto pół godziny wczesniej z lodówki.
Dorota, Moje Wypieki
18.03.2012 10:18 odpowiedz
Ciasto jest schłodzone, krem jest sztywny, więc podczas krojenia nie rozmazuje się :).
Gość: Emma
17.03.2012 15:36 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj - pyszne i łatwe. Moje "fale" nie są tak regularne, jak u Ciebie, mimo, że starałam się rozkładac wiśnie równomiernie. No i kroić tak pieknie nie potrafię - jak to się dzieje, że kawałki ciasta na zdjęciach nie są umazane troszkę kremem?
W lodówce czeka tort tiramisu - ciekawa jestem, czy choć w połowie bedzie tak pyszny, na jakiego wygląda.
Pozdrawiam, dziękuję za przepis :o)
Gość: iwona
16.03.2012 21:35 odpowiedz
Dorotko, to ciasto jest wspaniałe, ale polewa bardzo trudno się kroi. Nie wiem, czy dać więcej masła, czy mniej, a może śmietany? A jaką inną można tutaj zastosować? Pozdrawiam iwona
Gość: pollla
04.02.2012 16:23 odpowiedz
To ciasto jest naprawdę boskie. I wygląda świetnie. Wszyscy mówią, że pyszna i ja się też zgadzam. Chętnie wypróbuję inne przepisy.
Pozdrawiam
Gość: lea-carr
13.01.2012 17:36 odpowiedz
O jejciu jej! Dorotko, czy ty naprawdę takie pyszne pyszności musisz wrzucać, jak akurat mi się piekarnik zepsuł? ;C

Chyba będę musiała się wprosić do kuchni kolegi... ;)
Gość: bella.gliwice
16.12.2011 07:51 odpowiedz
Bardzo dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
15.12.2011 19:41 odpowiedz
Galaretka nie musi być tylko z połowy ilości wody. Można dodać trochę więcej niż szklankę wody. Galaretka nie spłynie z ciasta i w nie nie wsiąknie, jeśli poczekasz, aż odpowiednio stężeje. Polewa czekoladowa - dowolna.
Gość: bella.gliwice
15.12.2011 10:51 odpowiedz
Czy wybierając wersję z galaretką : galaretka ma być z połowy ilości wody, wylana na ciasto gdy będzie już tężejąca, a polewa czekoladowa z tego przepisu czy z tego na ciastka z galaretką? obawiam się że galaretka wsiąknie w ciasto a polewa spłynie albo nie będzie się trzymała podczas krojenia ciasta.
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2011 19:33 odpowiedz
Tak.
Gość: mateusz
09.12.2011 15:21 odpowiedz
witam czy można dodać do wiśni innych owoców gdyż wiśni mam za mało ?
Gość: ali
22.11.2011 14:34 odpowiedz
Niestety wyszedł zakalec, jak w większośc moich i ciast ucieranych (dlatego nie lubię ich piec). Nie mam pojęcia co robię źle. Spróbuję kiedyś jeszcze raz. Może wtedy się uda.
Gość: Agata
12.11.2011 22:43 odpowiedz
Pyszne ciasto! Ostatnio biszkoptowe tego typu bardzo mi smakują:) jednak osobiście zmieniłam troszkę krem, bo nie chciałam dodawać aż tyle masła, dałam 1/3 kostki. I na polewę 100 g wystarczył czekolady. Polecam tym, co nie próbowali!
29.10.2011 18:29 odpowiedz
Potwierdzam że z mrożonymi wiśniami ciasto wygląda ładniej. Wiśnie mrożone są cięższe i lepiej opadają na dno blaszki.
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2011 13:00 odpowiedz
Wszystkie składniki do ciasta powinny mieć temperaturę pokojową.
Gość: basia
21.10.2011 07:03 odpowiedz
niestety,mnie nie wyszło,robiłam na bazie masła.Zastanawiam się czy temperatura składników ma znaczenie,gdyz dodałam bardzo zimne mleko.
Gość: katifu
15.07.2011 18:26 odpowiedz
Ciasto jest przepyszne! Wilgotne, miękkie i wyważone pod względem słodkiego smaku. Wiśnie doskonale równoważą słodki krem.
To ciasto na stałe wpisało się w "listę życzeń" mojej rodzinki i znajomych.
Dorota, Moje Wypieki
01.07.2011 20:10 odpowiedz
Tak.
Gość: Anna
01.07.2011 10:37 odpowiedz
Witam. Czy mogę pominąć ten krem i po prostu od razu posmarować czekoladą??
Gość: Kasia
28.06.2011 12:06 odpowiedz
Do pani Rity.anny: zrobiłam krem według Pani przepisu i jest o niebo lepszy od oryginału. Dziękuję :D
Gość: jolus-75
26.06.2011 20:18 odpowiedz
Zrobilam,pyszne tylko zamiast wisni uzylam czeresni i ciasto troszke jest za mdle:p ale dobre :)))))
rita- dobry pomysl z tym kremem,podoba mi sie :))
Gość: rita.anna7
01.06.2011 09:07 odpowiedz
Witam! Też piekę Fale Dunaju, ale zamiast kremu budyniowo-maślanego daję krem z jednego opakowania waniliowego serka homogenizowanego, 4 łyżki cukru-pudru, 2 szklanki śmietany kremówki, 2 opakowania zagęstnika do śmietany. Kremówkę ubijam z cukrem i zagęstnikiem.Mieszam delikatnie z serkiem i wykładam na wystudzone ciasto. Odstawiam na godzinę do lodówki. Polewam czekoladową polewą. Polecam.
Gość:
14.04.2011 16:20 odpowiedz
Witam! Zrobiłam dziś ciasto z Pani przepisu. Wygląda ładnie (ja mam dwie lewe ręce jeśli chodzi o pieczenie ;), ale nie wyszło takie równiutkie. Chciałabym prosić o radę co zrobić aby ciasto nie miało takich wybrzuszeń jak moje, gdzie boki są dość niskie, a środek mocno wyrośnięty? I dodatkowo zapytam jak Pani piecze, bo ja mam 3 opcje w piekarniku i nigdy nie wiem która jest odpowiednia: termoobieg, jedna grzałka u dołu czy tez obie grzałki (dół i góra)? Serdecznie dziękuję za pomoc o pozdrawiam!
Kasia.
Gość:
03.04.2011 15:18 odpowiedz
coś z tym przepisem nie tak. po raz drugi mi masa nie wyszła. i urodziny nieudane :(
Gość: Justyna
17.03.2011 21:51 odpowiedz
Upieklam. Fale takie jak na zdjeciach!!!! Akcent humorystyczny - dostaje roznego rodzaju przetwory domowe od przyjaciolki, ktora ma wielki ogrod i samozaparcie do produkowania wszelkich mozliwych cudow warzywnych i owocowych, nigdy jednak nie podpisuje sloiczkow (wiec dzem np. zazwyczaj jest niespodzianka, moze to porzeczka, a moze wisienki?). Sadzilam, ze jeden ze sloikow zawiera kompot wisniowy lub czeresniowy, specjalnie sie nie przygladalam... Owoce okazaly sie, owszem, sliwkami w occie... Dodalam wiec do ciasta mrozone truskawki, ktore na szczescie jakos sie zaplataly w zamrazalniku. Najpierw pieklam, potem czytalam komentarze. Przestraszylam sie, ze pewnie ciasto nie wyjdzie, a jednak. Do kremu dodalam mniej masla, zgodnie z wieloma sugestiami komentatorow. Lubie ten blog niesamowicie. Pozdrawiam.
Gość: ewooncia
23.01.2011 17:14 odpowiedz
Bardzo dobre, tylko niepokojąca jest ilość masła w kremie;) I chyba bardziej by mi smakował mniej maślany krem. Jak będę robić jeszcze raz (a będę na pewno:)) to pokombinuję z tym kremem, może zwiększę ilość budyniu kosztem tego masła? Jak mi coś dobrego wyjdzie to dam znać:) Trzeba przyznać, że efektowne te fale:)
Gość:
22.01.2011 09:50 odpowiedz
dziwne, mnie zawsze wychodzi :) i jest świetlne, może zapomniałaś o proszku do pieczenia? :)
Gość: geziuk28
03.01.2011 15:44 odpowiedz
Witam robiłam te ciasto według przepisu i mi nie wyszło białe ciasto wogle mi nie urosło wyszedł zakalec jaki błąd mogłam zrobić. Dorota
Gość: Nefer
28.12.2010 14:40 odpowiedz
Będę piekła to ciasto na Sylwestra. Moja mama zawsze je robiła z wiśniami z kompotu, albo z nalewki, a masę na cieście lekko "targała" łyżką w takie zadziorki, niby fale i rzucała kleksy polewy - wtedy wierzch wyglądał jak fale.
Gość: mitka
09.12.2010 10:13 odpowiedz
A ja zrobilam mase na bitej smietanie (bardzo sztywna dodaje po lyzce do rozmiksowanego gestego budyniu i mieszam juz recznie) jest duzo lzejsza, wiec polecam osobom dla ktorych masa z masla jest kontrowersyjna. Moja wersja to zamiast wisni pokrojone w kostke gruszki (z weka na zimowe ciasta;), duzooo cukru waniliowego i mlecznej czekolady na wierzchu;)
Gość: cytrynka
04.12.2010 18:10 odpowiedz
zrobilam dzisiaj na wlasne imieniny i niestety nie wyszlo- ciasto zupelnie nie wyroslo.. nie wiem dlaczego wszystko zrobilam tak jak przepis przykazal... szkoda
Gość: airplanemig
20.11.2010 12:12 odpowiedz
upiekłam i wygląda tak jak Toje ciasto; tylko masa myślałam, że będzie w smaku bardziej budyniowa - ale ok, a może coś źle zrobiłam?
goście dzisiaj będą jeść - zobaczymy co powiedzą;
Gość: basiulekg
13.11.2010 17:00 odpowiedz
Zrobiłam zatem z wiśniami z kompotu (następnym razem namoczę je chyba jeszcze tylko w alkoholu, bo tego mi w smaku brakowało ;-) ). Ciasto wyszło takie jak u Dorotki na zdjęciu, smakuje tak samo dobrze jak wygląda. Wprawdzie jest trochę pracochłonne, ale jak się chce zaimponować gościom :-) to warto się trochę napracować. Mam tylko pytanie co do polewy- czy nakładać ją od razu po zrobieniu, czy poczekać aż nieco przestygnie? Ja nakładałam gorącą i nie wiem czy nie zaszkodziło to smakowi kremu?
Dorota, Moje Wypieki
08.11.2010 10:02 odpowiedz
Trochę za miękkie i za lekkie. Spróbuj z jabłkami.
Gość: basiulekg
08.11.2010 10:01 odpowiedz
Dorotko, czy zamiast wiśni mogą być maliny???
Gość: Ann
31.10.2010 11:46 odpowiedz
Pyszne ciasto, proste, jednak trzeba wziąć pod uwagę długość przygotowań, od wydrylowania wiśni, przez nakładanie, masy na wystudzone ciasto,czekolady na stężoną masę . . . Użyłam formy kwadratowej 20x20, pasowała idealnie, wg mnie większa byłaby za duża.
Gość: EwaEwciaEwka
23.10.2010 07:34 odpowiedz
Dorotus, dziekuje Ci za ten blog! Wspaniale prezentacje przepysznych przepisow!
Mamy dzis rodzinna uroczystosc i tak postanowilam skorzystac z kilku twoich przepisow. Wczoraj zrobilam kostke kokosowa (pycha!) i sernik migladlowy (wyglada super, ale jeszcze niewyprobowany) a zaraz bede dokanczac fale dunaju :)
Napewno bede tu czesto zagladac ;)
Gość: katarynka
17.10.2010 09:57 odpowiedz
Mam zamiar popelnic to cudenko na przyszlo-sobotnia imprezke, ale jedyne blaszki jakie posiadam sa okragle. W zwiazku z tym pytanko - jaka srednice powinnam uzyc, zeby nie wyszlo za plaskie?
Gość: dobrawola19
04.10.2010 17:05 odpowiedz
Witam pani Doroto. Polecam wszystkim te przepyszne ciasto, zdążyłam je tylko skosztować, zniknęło w zaskakującym tempie. A rodzina prosi o jeszcze:)
Dorota, Moje Wypieki
28.09.2010 21:09 odpowiedz
Zostało podane w przepisie.
Gość: misia2865
28.09.2010 20:22 odpowiedz
Witam:) Mam pytanie: jaki mniej-więcej wymiar ma mieć blacha na ciasto ??
Gość:
26.09.2010 21:02 odpowiedz
Ciasto "Fale Dunaju" jest wspaniałe, wyszło dokładnie jak na zdjęciach. Doskonałe jest samo ciasto, mam na myśli tę część pieczoną. Pozdrawiam Iwona
Gość: go
10.09.2010 19:55 odpowiedz
Witaj,

proponuję ulepszoną wersję kremu. Zamiast mleka użyć sok wiśniowy i na nim ugotować budyń. Nie potrzebna cytryna, a krem jest ostrzejszy.
Pozdrawiam

Małgosia
Gość: iwonka
14.08.2010 12:59 odpowiedz
Witaj
Mnie również wyszedł zakalec, nawet bez owoców. Ciasto rosło w piecu, a po wyjęciu na oczach oklapło i zrobił się tłusty od oleju zakalec...szkoda, bo miałam na nie ochotę. ciekawe co źle zrobiłam?
Pozdrawiam
Gość: moni-a83
13.08.2010 18:44 odpowiedz
Jakie piękne fale :)
U nas te ciasto gości od wielu,wielu lat.Różnica jest mała bo ciasto robimy na bazie masła i daje wiecej mleka,nastomiast górę ciasta posypuje migdałami i robię esy floresy z czekolady roztopionej.Niestety mi nigdy nie wyszły fale :D Mimo że robie jak trzeba,owoce lekko dociskam.Zawsze po prostu spód biały,góra ciemna :D Dziś zrobiłam ciasto wg Twojego przepisu.I znów klapa :D Widocznie fale dunaju się na mnie gniewają :) Ale i tak je piekę bo mimo że fal nie ma to w samku jest boskie :D!
Gość: porsher
02.08.2010 10:59 odpowiedz
Z ogromnym żalem napisze, że wyszedł mi zakalec. Zrobiłam wszystko dokładnie jak w przepisie, piekłam w nowoczesnym elektrycznym piecu równe 30min przy 180 st C a po wyjęciu ciasto opadło, było surowe w środku i mimo moich usilnych starać odratowania go dopiekanie 20min juz nic nie dało. Prosze mi poradzić co źle robiłam? Może ta mąka dodawana do delikatnych jajek za bardzo obciażyła ciasto? Prosze mi pomóc bo straszmnie mnie to męczy. Ogromna porażka.
Gość: bethi81
28.07.2010 14:18 odpowiedz
wspaniały przepis,cudowny smak po prostu rewelacja !!!
Gość: ani-a-80
24.07.2010 12:13 odpowiedz
Dziekuje za blyskawiczna odpowiedz i zycze udanego weekendu ;)
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2010 12:10 odpowiedz
Nie trzeba wtedy dawać czekolady. Choć będzie sie trzymać na galaretce (jak w delicjach). pozdrawiam :)
Gość: ani-a-80
24.07.2010 12:07 odpowiedz
Mam male pytanko, czy jak zrobie wersje z galaretka zamiast kremu to czy rowniez wylewa sie czekolade na wierzch?Czy moze bez gdyz nie bedzie sie trzymac?Chcialabym dzis upiec..Pozdrowienia i szkoda ze nie bedzie juz Magii smakow
Gość: GaGa
08.07.2010 20:25 odpowiedz
Ciasto prawie zrobione, wyszło super wyrośnięte, teraz się studzi razem z masą budyniową, więc jaki jest efekt końcowy nie wiem, ale pewnie jak wszystkie robione z tej strony PYSZNE!!! sądząc po zapachu :) zrobiłam z jabłkami bo za wiśniami nie bardzo przepadam, tylko jestem na siebie zła bo nie wcisnęłam tych jabłek :( nie wiem, zaćmiło mnie i nie wyszły fale, znaczy nie wiem jak dokładnie ciasto w środku wygląda no ale sądzac po nie zatopionych jabłkach fali nie ma :( a tak pięknie wygląda... no ale za tydzień zrobine je ponownie na urodziny i wtedy już napewno poprawię to co dziś nie jest doskonałe ;) ale ogólnie jestem bardzo zadowolona i jak najbardziej POLECAM ten przepis!!!!!!!!
Pozdrawiam Autorkę :)
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2010 08:20 odpowiedz
Mogą być jabłka, dodajemy je surowe. pozdrawiam :)
Gość: GaGa
30.06.2010 07:29 odpowiedz
Chciałam zapytać czy zamiast wiśni mogą być jabłka, tylko pytanie czy surowe, gotowane? dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
21.06.2010 21:21 odpowiedz
Razem ze zwyklym cukrem.
Gość: Pati
21.06.2010 16:11 odpowiedz
W składnikach na krem uwzględniony jest cukier waniliowy... Kiedy się go dodaje?
Gość: Amarantowa
21.06.2010 08:00 odpowiedz
Szukałam wczoraj przepisu na jakieś dobre ciasto i znalazłam właśnie fale dunaju... Postanowiłam się skusić. Nigdy wcześniej tego nie piekłam. Tak więc zdecydowałam się i... upiekłam. Po wszystkim wstawiłam do lodówki do schłodzenia ;) Dzisiaj rano wstałam - połowy już nie było;)) Wniosek - Wyszło rewelacyjne. Polecam Wszystkim serdecznie ;)
Gość: Gaba30
26.04.2010 12:47 odpowiedz
Ciasto świetne. Robiłam dwa razy - jedno z masą budyniową a drugie z lżejszą masą z 2 serków Bieluch, szklanki kremówki i galaretki rozpuszczonej w 1 szklance wody.
Gość:
03.04.2010 21:07 odpowiedz
ciasto super tylko ja zamiast wisni dodalam jablka.przepysznie wyszlo.
Dorota, Moje Wypieki
30.03.2010 21:14 odpowiedz
Tak, warto wisnie trochę wcisnąć w środek :) pozdrawiam!
Gość: Eliza
30.03.2010 21:09 odpowiedz
Moje ciasto ładnie urosło. Jest jeszcze w piekarniku więc nie wiem jakie będzie w smaku, ale wygląda dobrze. Niestety wiśnie ( dodałam mrożone, bez pestek) nie opadły :( dodałam też kilka malin mrożonych, które też nie opadły(ale to było do przewidzenia) - widocznie i wiśnie i maliny są zbyt lekkie. To nic, będą nie fale, a flauta na jeziorze :) ciasto było dosyć gęste, chociaż dodałam trochę więcej mleka ( mikser o to błagał :) ) może jednak trzeba te wiśnie trochę wcisnąć do środka, jeżeli ciasto wychodzi gęste? Tak czy siak, dziękuje Dorotus za przepisy, chociaż od niedawna jestem na Ciebie trochę zła - nie mieszczę się w swoje spodnie:D Dlatego wchodzę coraz rzadziej na tą stronę - tyle tu pyszności, że kusi bardzo i człowiek zapomina o umiarze...ech, jakby tak można było było jeść pyszne rzeczy i nie przejmować się zbędnymi kilogramami... pozdrawiam!
Gość: kasia
19.03.2010 20:43 odpowiedz
ciasto moze wyglada slicznie, ale smakuje beznadziejnie, jest mdle. masa to samo maslo. po sprobowaniu jednego kawalka ciasto wyladowalo w smieciach.
Gość: milcia2012
19.03.2010 06:11 odpowiedz
zrobilam to ciacho wczoraj sluchajcie ono jest naprawde super smaczne :) wyroslo bosko, kremik bardzo dobry w smaku, polewa znakomita jednym slowem przepis sprawdzony i bardzo bardzo dobry DORUS gratulacje jestes niesamowita pozdrawiam
Gość: Oluś
18.03.2010 17:16 odpowiedz
Rewelacja!!!!Przepyszne ciasto i bardzo łatwe do zrobienia.
Pozdrawiam1
Gość: joanna
16.03.2010 18:42 odpowiedz
dobry wieczor :) ciasto niedawno wyjelam z piekarnika, ale juz kawałek wylądował w moim brzuchu ;) pyycha.. bałam się że będzie zakalec, bo na środku było wciąż surowe. pięknie urosło. jutro, jesli będzie mi się chciało, zrobię krem i polewę. pozdrawiam
12.03.2010 02:25 odpowiedz
Juz odpisalam ten przepis i nie moge sie doczekas zeby upiec.
Looks delicious!!!
06.03.2010 18:03 odpowiedz
Mnie ciasto klaplo :( jednym slowem placek, a tak bardzo sie staralam . Masa wyszla pysznie puszysta choc wogole nie trzymala sie ciasta :( ...moze jeszcze sie skusze i zrobie jeszcze raz
Gość: natalka
05.03.2010 08:53 odpowiedz
Jak zrobic fale : gdy na brazowe ciasto polozymy wisnie - trzeba je delikatnie wcisnac do ciasta jasnego.
Smacznego!
Bardzo ladny i smaczny torcik !

P.S. Rownierz mozna upiec takie ciasto z innych skladnikow.
Gość:
05.03.2010 08:49 odpowiedz
Ja robilam ta ciasto z masa serowa zamiast budyniowej- mniam-mniam !
0,5 - 0,7 sera zmielic, cuk.waniliowy , 4lyz cuk.puder, 2 szkl. smietany. Smietane ubijamy z pudrem i cuk. waniliowym ,potem wymieszac ja z serem i wylozyc na ciasto, polac polewa.
Gość: natalka
05.03.2010 08:41 odpowiedz
Super ciasto! Polecam! Pieklam !
Gość: roslinozerca
16.02.2010 18:34 odpowiedz
Zrobiłam ciasto, niestety nie wyszły mi fale, po przekrojeniu widać było raczej mini falki, bo wisienki się nie pozatapiały, co nie zmienia faktu, że mojej mamie bardzo smakowało, mi trochę mniej. Kolejny przepis na liście odhaczony :)
Gość: ewa76
10.02.2010 12:49 odpowiedz
no i eksperymentowałam, z braku blachy o podanym wymiarze wykorzystałam mufinkową, no i wyszło świetnie! Z powodu kształtu babeczek musiałam podarować sobie krem, ale i tak wyszło interesująco, następnym razem dam ze 3-4 wiśnie do jednej babeczki, bo jedna to za mało:D polecam taki sposób, ciasta wystarczyło na blachę 12-to mufinkową.
Gość: fleur de sel
10.02.2010 03:43 odpowiedz
a million thanks for taking the time to post the english version! i'll make this right away, can't wait!!!!
Gość: wuniad
07.02.2010 15:31 odpowiedz
Widziałam wcześniej przepisy na ciasto o tej samej nazwie , ale wszędzie była margaryna którą trzeba było ukręcić z cukrem i żółtkami , no i to mnie odstraszało. A Twój przepis jest bardzo łatwy , chociaż przyznam szczerze , zaskoczyło mnie to mleko .
Mam troszeczkę większą blaszkę wiec dodałam jedno jajko i zwiększyłam proporcjonalnie pozostałe składniki. Nie mam niestety wiśni więc zastąpiłam je ananasem , które lekko powciskałam w ciasto. Polewę zrobiłam z jednej tabliczki czekolady, bo kalorie...
No i UDAŁO się. Jak przekroiłam placek w odpowiednim miejscu to fale były prawie takie jak u Ciebie na zdjęciu.
Ciasto było wyśmienite , nie wysuszone , palce lizać.
W sobotę upiekę je jeszcze raz . Muszę się postarać jednak o wiśnie. Mam nadzieję , że będzie dobre jak dzisiaj.
Muszę się jednak zastanowić co zrobić aby uniknąć tej czekolady ( za galaretką nie przepadam).
Już się nie mogę doczekać soboty.
Piszę piszę a podziękowania gdzie ... ?
Pani Dorotko BARDZO BARDZO DZIĘKUJĘ ZA TEN WSPANIAŁY PRZEPIS.
Gość: isault
29.01.2010 09:36 odpowiedz
Upiekłam wczoraj na przyjęcie rodzinne. Z 1,5 porcji wyszło jak na pułk wojska. Dziś zapraszam sąsiadów żeby dojedli. DOSKONAŁE - choć zamiast czekolady na wierzch wylałam galaretke wiśniową z druga porcja mrożonych wiśni i do kremu dodałam podwójną porcję proszku budyniowego i 2 slodne łyżki spirytusu - wyszło niezatykające, lekkie, kwaskowate i z czekoladową nutą - pycha!
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2010 09:34 odpowiedz
Thank you, I'll try to make english version :)
Gość: fleur de sel
25.01.2010 01:09 odpowiedz
this cake looks insanely delicious! is there any way you could post the english version for this recipe? i'm very much enjoying your blog, i just want to make everything you're baking!!! many thanks, dana
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2009 12:59 odpowiedz
Na pewno mozna, choć ja nigdy z nimi nie piekłam :)
Gość: aniellska
30.12.2009 21:51 odpowiedz
Doroto, czy robiłaś kiedyś to ciasto nie z wiśniami tylko z jabłkami? zastanawiam się ile jabłek można dać, jesli akurat nie ma się wiśni ;)
pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
21.12.2009 19:38 odpowiedz
Czekoladę topisz w miseczce lub garnuszku, który ustawiasz na drugim garnuszku, w którym gotuje się woda. Wtedy czekolada topi się na parze wodnej i się nie przypala.
Gość:
21.12.2009 19:15 odpowiedz
czy ktoś mi moze wytłumaczy na czym polga kapiel wodna (dotyczy polewy czekoladowej)
Gość: posolka
12.11.2009 00:03 odpowiedz
Zawsze uważałam, że to jedno z trudniejszych ciast, ale sprostałam, upiekłam na urodziny mamy, smakowało i ładnie wyglądało na stole.
Gość: modaretto
01.11.2009 11:19 odpowiedz
Niestety, zakalec, co gorsza mało słodki, krem ciężki i mocno maślany :( czuć praktycznie samą polewę czekoladową a i tak zrobiłam połowę mniej niż w przepisie, nie wiem co mogło pójść nie tak...
Gość: midusia
25.10.2009 15:19 odpowiedz
Mnie wyszedł niestety zakalec, a robiłam wszystko jak w przepisie. Co do kremu dałam o połowę mniej masła a i tak było dla mnie za "maślane". Polecam masę z 2 torebek budyniu na 700 ml mleka.
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2009 08:24 odpowiedz
Nie, nie mam specjalnego sposobu, często do krojenia używam jednak noża elektrycznego. pozdrawiam :)
21.10.2009 05:40 odpowiedz
Pani Dorotko mam pytanie odnośnie krojenia ciasta żeby było takie ładne jak u Pani, równe jak z cukierni. Znam sposób żeby nóż moczyć w ciepłej wodzie wówczas polewa nie powinna się łamać, ale i tak nie wychodzą mi te kawałki idealne jak w Pani przypadku. Kroi Pani ciasta w jakiś specjalny sposób?
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2009 09:47 odpowiedz
Piekne! A mrożone wiśnie kupuję w Asdzie :) pozdrawiam
Gość: rooda24
16.10.2009 21:34 odpowiedz
super przepis - pycha ciacho :D

co prawda jak wylewałam do blachy to miałam wrażenie że wyjdzie mega zakalec ;)
ale ładnie wyrosło, wilgotne ale nie kluchowate

na pewno do powtórzenia, pewnie z innymi owocami
bo eksperymentalnie zrobiłam z kandyzowanymi wiśniami
(w dziwnym deszczowym kraju /uk/ nigdzie jeszcze na mrożone nie trafiłam)

lh5.ggpht.com/_FO8U620Ve-o/StjjsQozp2I/AAAAAAAAHO0/DmagLjtfFD0/s640/20091015a.jpg
Gość: agi.2
12.10.2009 05:41 odpowiedz
Ciasto pyszne, rewelacja.
Tylko dwie tabliczki czekolady to chyba za duzo na polewe, wyszla mi taka twarda, mimo że dałam masła..
Dorota, Moje Wypieki
21.09.2009 09:42 odpowiedz
Piekłam to ciasto dwukrotnie z zamrożonymi wiśniami (w UK nie można dostać świeżych), dlatego uważam, że nie od tego zrobił się zakalec. Często wrzuca się owoce jeszcze zamrożone do ciasta. pozdrawiam
Gość: maddie87
20.09.2009 23:02 odpowiedz
Mam pytanie: dlaczego nie należy rozmrażać wiśni przed ułożeniem na cieście? Obawiam się, że dlatego, że ich nie rozmroziłam wyszedł mi mały zakalec :(
Dorota, Moje Wypieki
10.09.2009 10:21 odpowiedz
Ja wylewam czekoladę i rozprowadzam szybko łyżką. pozdrawiam :)
Gość: ciacho-fanka
10.09.2009 09:57 odpowiedz
No i fale dunaju za mna . Ciacho pycha. Potrzebuje jedynie podpowiedzi jak rozsmarowac ciepla czekolade na kremie - wszystko mi sie zalewalo! Poza tym rewelka!
29.08.2009 10:51 odpowiedz
No i co ja mam zrobić... to się robi powoli nudne ;) Dorotko to ciacho wyszło mi fantastycznie. Wyrosło bardzo ładnie, a bałam się że opadnie... nie opadło nic a nic! Zamiast kakao dodałam kawy rozpuszczalnej ;) ma taki fajny aromacik. I jeszcze wiśnie... zmuszona byłam zastąpić węgierkami :) drzewka w tym roku zaszalały :D
mniami :p
DZIĘKUJĘ
Dorota, Moje Wypieki
15.08.2009 20:15 odpowiedz
Bez pestek, oczywiście :)
Gość: asiazab
15.08.2009 19:50 odpowiedz
Dorotko, ciasto prezentuje sie doskonale, na sam widok leci ślinka...przyjechał kuzyn z Niemiec i zamierzam mu je upiec, mam jednak pytanko: czy wiśnie z kompotu (bo tylko takie mam) trzeba wydrylować czy piec z pestkami? z góry dziękuje za odpowiedź:)
Gość: majanaboxing
11.08.2009 20:50 odpowiedz
Dorotko, zrobiłam je i wrzuciłam dziś na bloga :) Zapraszam do obejrzenia jakbyś miała chwilkę :)))
Moje nie jest tak śliczne jak Twoje, ale było bardzo smaczne :) Super przepis :)
Gość: ch0colade
11.08.2009 15:04 odpowiedz
To było moje pierwsze ciasto, które robiłam z tej strony! Biszkopt wyszedł smaczny, ładnie wyrósł jednakże dla mnie ciasto było zbyt "ciężkie". Szczególnie nie przypadła mi do gustu masa budyniowo-maślana. Była dość mdła i niezwykle wysokokaloryczna. Ale efekt fal naprawdę super!
Gość: ewelstudz
27.07.2009 06:02 odpowiedz
Po raz drugi je zrobiłam i mimo,że dodałam margarynę do kremu, jest bardzo dobre! No i krem idealnie stwrdniał. A fale zrobiły się jeszcze piękniejsze niż za pierwszym razem:)
Dorota, Moje Wypieki
13.07.2009 10:41 odpowiedz
Majka: to moze być rzeczywiście przyczyna zakalca ...
Gość: aqua99
12.07.2009 20:10 odpowiedz
Ciasto wyszło pyszne. Wiśnie orzeźwiały budyniowy krem. Niestety moja masa się zważyła. Budyń całą noc stał w lodówce, więc to nie to. Nauczona doświadczeniem już zawsze masy budyniowe będę robiła z budyniu, który sama przygotuję (na żółtkach). Jeszcze nigdy mi się nie zwarzyła masa na domowym budyniu.
Ciasto nie wyrosło jakoś specjalnie wysokie, ale nie był to zakalec. Wydaje mi się, że dałam zbyt mało proszku do pieczenia.
Mimo wszystko ciasto wszystkim smakowało i zostały już tylko 2 kawałki do porannej kawy :)
Gość: majka
12.07.2009 19:46 odpowiedz
zrobiłam pierwszy raz to ciasto i jestem rozczarowana, wprawdzie wiśnie pospadały ale wyszedł zakalec! dlaczego? zapomniałam o mleku ale dodałam je na sam koniec. czy to może być przyczyną? dalej robiłam zgodnie z przepisem...
Gość: angela
11.07.2009 14:23 odpowiedz
aqua daj znać jak wyszło ;)
Gość: aqua99
11.07.2009 12:11 odpowiedz
Właśnie je robię i dodałam świeżych wiśni :)
Gość: angela
11.07.2009 11:58 odpowiedz
Czy można użyć swieżych wiśni?
Gość: kinga-1115
03.06.2009 12:49 odpowiedz
Robiłam to ciasto i wyszło pyszne, prawie identyczne jak na zdjęciu, naprawdę serdecznie polecam. Cała rodzina nie mogła uwieżyć że sama piekłam. Dziękuję Ci za wspaniały przepis Dorotko!
Gość: alice
03.06.2009 12:47 odpowiedz
Jak zwykle udany przepis:)Powiększyłam składniki raz 1,5 i ciasto wyszło pyszne.Polewe zrobiłam z mlecznej i gorzkiej czekolady i myślę, że takie rozwiązanie jest najsmaczniejsze.Polecam z czystym sumieniem to ciasto:)
Gość: gabi
28.05.2009 17:34 odpowiedz
Fajne te fale dunaju,zawsze robiłam tylko z jabłkami a tu fajnie wygląda z wisienkami.
Gość: justinbie
28.05.2009 08:42 odpowiedz
Bardzo efektowne i smaczne ciasto. Pyszny biszkopt. Robiłam wersję letnią z galaretką wiśniową i myślę, że z kremem mogłoby być trochę za ciężkie, ale kto co lubi;) I nawet wiśnie mi pospadały, choć nie tak równo, jak je układałam, ale momentami naprawdę było widać fale. Dziękuję za przepis, będę powtarzać.
Gość: ilonek86
25.05.2009 12:50 odpowiedz
upiekłam ten placek i muszę powiedzieć, że bardzo wszystkim smakował:) podziękowania dla autorki:) a kremik troszke inaczej zrobiłam, mianowicie- na 1 l mleka dałam 4 saszetki budyniu na o,5l co są, czyli zrobiłam budyń z połowy ilości mleka podanego na opakowaniu, potem utarłam z 200g masła roślinnego i wyszedł pyszny zwarty kremik:) a i kremu tak dużo, bo ciasto robiłam na większej brytfannie i z podwojonej ilości składników ciasto robiłam:)
Dorota, Moje Wypieki
21.05.2009 17:08 odpowiedz
Ano faktycznie :), już poprawiam!
Gość: ko-kocha
21.05.2009 10:38 odpowiedz
Dorotus, ależ tam jest napisane, żeby mleko dodawać na końcu, na zmianę z mąką :) dałaś się komuś podpuścić ;)
Gość: siekiera86
21.05.2009 10:25 odpowiedz
Od rana mialam chec cos upiec wiec wybralam to ciasto! No i wszystko pieknie wyszlo tylko przez moja glowe w chmurach zamiast masla uzylam margaryny do masy budyniowej i mi nie stwardlo ;( a mialo byc tak pieknie. No ale nastepnym razem juz nie bede myslec o niebieskich migdalach tylko skupie sie na tym co mam robic.Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
17.05.2009 11:41 odpowiedz
Magi: po dodaniu oleju, już poprawiam.
Gość: Asia
17.05.2009 07:18 odpowiedz
Ciasto pyszne ale ile ja sie z nim nameczylam..Ale przynajmniej odkrylam dlaczego wszystkie ciasta mi nie wychodzily :) Wszystko robilam tak jak w przepisie. Po czasie pieczenia podanym w przepisie spojrzalam na ciasto i bylo ladnie wyrosniete. Jednak kiedy naklulam patyczkiem to byl on caly oklejony zupelnie surowym, kleistym az plynnym ciastem. Zawsze mi sie tak robilo i przedluzalam pieczenie o jakies 10min-no i mialam zakalec. Teraz pieklam go jeszcze 20min dluzej czyli prawie jeszcze raz tyle co w przepisie. No i wyszedl. Wilgotny ale upieczony dokladnie, zadnych zakalcow itd. Jest naprawde dobry, fale zrobily mi sie srednie wiec polecam wciskanie wisni w ciemna mase. Mam zastrzezenie co do ilosci masy budyniowej bo wczoraj pieklam ciasto a dzisiaj juz nie ma tej masy-cala wsiakla. Jadlam wczoraj kawalek i bylo w sam raz tej masy, ale dzisiaj juz jej nie ma :( POlecam powiekszenie ilosci masy-najlepiej jeszcze raz tyle.
Gość: fintifluszka
16.05.2009 21:12 odpowiedz
Chyba źle podzieliłam masę, bo mi wyszło morze martwe zamiast fal dunaju ;) nie urosło zbytnio po prostu, aczkolwiek wiśnie się zapadły, smakuje również dobrze, ale mogłoby jeszcze przy tym lepiej wyglądać-może następnym razem...
Gość: magi
16.05.2009 17:41 odpowiedz
mam pytanie: kiedy dodać 150 ml mleka? Przed dolaniem olej?
Gość: Ann
16.05.2009 16:23 odpowiedz
Ja robię to ciasto z lzejszą masą, którą gorąco polecam. Ucieram 150g masła roslinnego, dodaję wystudzony budyn i 3 -4 łyzki soku z cytryny. Polecam :))
Gość: karolina
16.05.2009 10:01 odpowiedz
ciasto ładnie wyroslo w piekarniku ale niestety opadlo:( jest niskie, zbite, chyba zakalec:) ale oprocz tego naprawde smaczna masa, czekolada daje fajny efekt smakowy, zje sie:)) ostatnio wychodza mi tylko serniki:)
Gość: drzewko_szczescia
11.05.2009 20:57 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj to ciasto, ale szczerze mówiąc, nie powaliło mnie na kolana. Jedyne odstępstwo od przepisu polegało na braku cukru waniliowego w masie, bo się akurat okazało, że "wyszedł". Nie wiem, czy to dlatego (bo budyń też był waniliowy), ale masa jest mdła i okropnie ciężka- żoładek mnie boli od nadmiaru masła po każdym niewielkim kawałku. I mam jeszcze zastrzeżenie, że ta w sumie wilgotna masa nie połączyła sie i nie nawilżyła ciasta.
Niemniej dam mu drugą szansę, bo ja tak łatwo nie rezygnuję- kupię sobie foremkę o odpowiednich wymiarach, dodam więcej owoców i dodam cukier waniliowy do masy.
Po przeprowadzeniu ankiety- dwóm domownikom, w tym wybrednemu jak jasna cholera mężowi, smakowało, a dwóm- nie.
Pozdrawiam!
Gość: slomka
11.05.2009 17:03 odpowiedz
Dorotko chcialam ci podziekowac za rade ( odnosnie owocow) , uzylam mrozonych malin . Ciacho niewyszlo tak ladnie jak Twoje (tu i tak nikt nie wie jak to powinno wygladac wiedz honor uratowany hihihihi) ale bylo boskie, jadyne co musze zmienic to czekolade , ja uzylam gozkiej i moim brzdaca niesmakowala.
Serdeczne pozdrowienia i jeszcze raz dziekuje za inspiracje.
Dorota, Moje Wypieki
11.05.2009 08:50 odpowiedz
I budyń bez cukru! (już dopisuje).
Gość: ko-kocha
10.05.2009 21:19 odpowiedz
No i zrobione! i oczywiście od razu zjedzone :)
Bardzo łatwe! Zrobiłam wersję letnią (i szybszą :)- z galaretką wiśniową na wierzchu.
A mleko? No cóż- następnym razem spróbuję sojowe jak radzi czv178- a tym razem STARAŁAM się zjeść jak najmniej (no ale jak tu się powstrzymać skoro TAK to wygląda i smakuje )
Wiśnie dałam z kompotu- delikatnie powciskałam ale i tak nie wszystkie opadły na samo dno- ale kto by się przejmował że wzorek nie jest tak doskonały jak u Dorotus ;) POLECAM!
Gość: cleo80
10.05.2009 16:21 odpowiedz
Nigdy jeszcze nie jadłam tego ciasta. Muszę to koniecznie nadrobić :) Jedyne wiśnie jakie w tej chwili posiadam w domu to te z ... wiśniówki . Czy takie z alkoholem się nadają ?? Jeśli nie to może spróbuje z innymi owocami.
Gość: Reniferek
10.05.2009 04:53 odpowiedz
Robilam kiedyś fale z innego przepisu, ale ten przebil wszystko :)
Gość:
09.05.2009 21:26 odpowiedz
Do Koko :) - chy :)) ( choć jak sądze, po fakcie już, zatem calcium wskazane ;))

oczywiście, że ominąć się da :) Mleko sojowe z kartonika, naturalne bądź waniliowe. Tylko instant nie nadaje się do gotowania. Niemal niezauważalna różnica smakowa
Gość: asmat11
09.05.2009 20:40 odpowiedz
Ja robiłam kiedyś Fale Dunaju z ananasami z puszki pokrojonymi na połowkii też było swietne. W sumie to ciasto daje dużo możliwości zarówno smakowych jak i kolorystycznych.
Gość: Ilona
09.05.2009 19:59 odpowiedz
Witaj! znowu mnie skusiłas i własnie wstawiłam placek do piekarnika.Już mi slinka cieknie ;-)
Gość: zwegowani.pl
09.05.2009 19:08 odpowiedz
kiedyś często gościło u nas to ciasto. wspominam je pysznie :)
Gość: ko-kocha
09.05.2009 11:48 odpowiedz
A i jeszcze czy da się to jakoś zrobić bez mleka? Taka jakaś alergia nam wyskoczyła i chwilowo mleko odstawiliśmy z jadłospisu :)
(jak się nie da to będziemy udawać że po upieczeniu to już nie to samo mleko ;)
Bo nie mogę się oprzeć temu przepisowi po prostu- muszę zrobić jeszcze dziś...
Gość: ko-kocha
09.05.2009 11:46 odpowiedz
No i mam problem- moja waga odmówiła posłuszeństwa i nie mam pojęcia ile mam wziąć tych wiśni- czy ktoś mógłby mi pomóc- np. ile to szklanek będzie? A może się nie przejmować i poukładać ile się zmieści na wierzchu? No tak- tylko jak gęsto? ech, życie ;)
Gość: ewelstudz
09.05.2009 09:24 odpowiedz
Witam!Miałam krótką przerwę w przeglądaniu bloga (już urodziłam dzidziusia:), ale już wróciłam i z nadzieją na jakieś zwykłe (niezwykłe) ciacho przeglądam bloga; no i od razu znalazłam; fale-dunaju- zaraz wypróbuję przepis:) Pozdrawiam!
09.05.2009 09:16 odpowiedz
Dorotus, czy budyń ma być bez cukru?
Gość: olciaky
08.05.2009 21:43 odpowiedz
Robiłam już kiedyś Fale Dunaju,ale moje przy twoich to nic;p!
Dorota, Moje Wypieki
08.05.2009 20:42 odpowiedz
Nula: nie robiłam nic w tym celu. Wylałam ciemne ciasto na jasne, wyłożyłam wiśnie, same opadły i utworzyły fale. Ktoś wyzej napisał, ze mu tak ładnie nie wyszło...dla pewności można delikatnie je wepchnać głębiej ... w głąb ciasta, ale bardzo mało. I ja użyłam mrożonych wiśni, moze to ma znaczenie jaka cieżkosć owoców. Słomka: myśle, ze tak, tylko bym delikatnie owoce wepchnęła w głąb ciasta, nie dużo.. Temm: wiśnie układałam w rzędach, równych mniej wiecej, ale ja po prostu mam tak już, ze wszystko robię równo ;). Potem starałam się kroić mniej wiecej, by natrafić na rzędy wiśni... można po prostu dosc gęsto je rozrzucić po cieście. dziękuję i pozdrawiam :)
Gość: alinkawyka
08.05.2009 20:22 odpowiedz
A co ja mogę napisać?? Dorotko, to ciacho jest po prostu piękne!!!!:)
Gość: anecik-79
08.05.2009 19:41 odpowiedz
Dorotko ty masz cudowne ręce, że tak ci pięknie wszystko wychodzi jak to się nazywa ... "iskra boża" :))
08.05.2009 19:23 odpowiedz
Moja prababcia robiła je z agrestem! To było coś wspaniałego, jeden z cudowniejszych smaków dzieciństwa:) Tyle lat już nie jadłam...
Gość: temm
08.05.2009 18:03 odpowiedz
Czy wiśnie trzeba układać w jakiś określony sposób?
Gość: bjedrona
08.05.2009 16:24 odpowiedz
a mi chyba za gęste ciasto wyszło, bo wiśnie nie opadły na dno, albo po prostu u mnie w domu grawitacja inaczej działa ;p masę i tak zrobię, a wszystkim będę wciskać kit, że TO NIE MIA BYĆ FALE DUNAJU, NO PRZECIEŻ :)
Gość: slomka
08.05.2009 14:46 odpowiedz
Ciasto cudowne ( jak wszystko na tej stronie).
Mam pytanko .poniewaz u mnie ciezko dostac wisnie czy moga byc "lekkie" owoce jak np; truskawki , jezyny , maliny itd. Prosze o szybka odpowiec poniewaz zamierzam upiec na jutro . dziekuje
Gość: megakomp
08.05.2009 14:36 odpowiedz
Przepiękne te fale! Chylę czoła :).
Gość:
08.05.2009 14:21 odpowiedz
nula! wisnie zapadajac sie tworza wlasnie takie ,fale, ;)
Gość: Bernadetta
08.05.2009 14:09 odpowiedz
Jutro upiekę, piękne w Twoim wykonaniu, ciasto. Uzależniłam się od Twojego, Dorotus, bloga. Wybieram najłatwiejsze przepisy, część jeszcze upraszczam. Niepełnosprawność ogranicza niestety kucharzenie, ale nie wyklucza. Dziękuję za inspiracje i przepisy :-)))
Gość: nula
08.05.2009 14:04 odpowiedz
Cześć!
Nigdy jeszcze nie piekłam fal dunaju, ale być może spróbuję. Tylko mam nieodparte wrażenie, że wylanie jednej masy na drugą nie daje takich efektów wizualnych, jak przedstawione na zdjęciu. Chodzi mi o te "fale". Co trzeba zrobić, żeby uzyskać przemieszanie kolorów właśnie w takim kształcie?
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
08.05.2009 12:59 odpowiedz
Niedługo będzie i sernik :) Moniś: zamiast kremu na ciasto wylewamy tężejącą galaretkę, można również ułożyć na górze owoce, a potem zalać galaretką, to już będzie wypas ;)
Gość: moniś
08.05.2009 12:54 odpowiedz
a jak zrobic to ciasto z galaretka jak proponujesz?
Gość:
08.05.2009 12:53 odpowiedz
a kiedy mozemy liczyc na nastepny sernik??
wyprobowalam juz prawie wszystkie i dalej nie mam dosc:))
Dorota, Moje Wypieki
08.05.2009 12:41 odpowiedz
Ciasto na oleju jest bardziej wilgotne, mniej zbite, lżejsze (bo dodatkowa kostka masła idzie do kremu - trzeba o tym pamiętać, co w rezulacie dałoby nam dwie kostki masła w cieście). Jestem przekonana również do ciasta na oleju - wielokrotnie piekłam z owocami, to robiłam 2 razy, za każdym razem wychodzą piękne fale, wiec przy tym pozostanę. Ciasto na maśle robi się jak babkowe: uciera sie masło ze składnikami, np jak tutaj: tnij.com/fale_ciasto pozdrawiam :)
Gość: krystyna.ch
08.05.2009 12:35 odpowiedz
"przepis pochodzi z niemieckich przepisów, zmodyfikowany trochę: nie chciałam piec tradycyjnych fali dunaju na masle"

Czemu? (dlatego, że z olejem ciasto jest bardziej lekkostrawne?) A gdyby ktoś koniecznie chciał mieć ciasto w tradycyjnej wersji, to czy wystarczy zastąpić 150 g oleju 150 g masła?
Gość: bjedrona
08.05.2009 12:15 odpowiedz
moja babcia bardzo często piecze fale dunaju właśnie z wiśniami, ale przyznam, że te w Twoim wykonaniu wyglądają idealnie, równiutko i w ogóle. Te, które jadłam dotychczas nie miały wiśni na dole, tylko tak hm.. wszędzie :P aż mam ochotę upiec :)
Gość: ginevra1521
08.05.2009 12:07 odpowiedz
Wersja z wisniami dla nie nowa - wyprobuje bankowo! Ja zawsze robilam z jablkami.
Ciasto pyszne!
Dorota, Moje Wypieki
08.05.2009 11:58 odpowiedz
Aniu, piekranik jeszcze nie podłączony, takze nie miałam możliwości przetestowania go ;) Majka: przepis pochodzi z niemieckich przepisów, zmodyfikowany trochę: nie chciałam piec tradycyjnych fali dunaju na masle. Bardzo przypomina konsystencją moje ostatnie lekkie ciasto z owocami. pozdrawiam :)
Gość: majka
08.05.2009 11:50 odpowiedz
sama Dori wymyslilas to ciasto? czy zaczerpnelas skads przepis? wyglada niesamowicie!
Gość: atina_bc
08.05.2009 11:29 odpowiedz
Cudownie pyszne! Rewelacyjne zdjęcia Dorotko, widzę, że nie masz żadnych problemów z nowymi rzeczami;)
Gość: monikulka
08.05.2009 11:08 odpowiedz
takie niby zwykle ciasto a wyglada NIEZIEMSKO! :) w Twoim wykonaniu i tak idealnie pokrojone mmmm
Gość: majanaboxing
08.05.2009 11:04 odpowiedz
Wygląda tak pyszniutko! Ciasto pyszne i znane mi od wieków ;) Moja mama często na jakieś imieniny czy urodziny robiła własnie fale dunaju, czasami na niedzielne popołudnie.

Piękne zdjęcia Dorotko :) Pozdrawiam Cię serdecznie.
Gość: Ania
08.05.2009 10:51 odpowiedz
Pięknie Ci wyszło to ciasto,Dorotko!Ja robię je często,tylko z trochę innego przepiu.Mojej rodzince najbardziej smakuje z jabłkami lub śliwkami węgierkami.Pozdrawiam i widzę,że nowy piekarnik i obiektyw się sprawdziły.
Gość: kabamaiga
08.05.2009 10:48 odpowiedz
Wygląda cudownie. Od kilku dni poszukuję ciast na komunię mojego szkraba - będzie w sam raz :)
Gość: asiek_ba
08.05.2009 10:41 odpowiedz
ale smacznie wygląda:) Moje ulubione ciasto z dzieciństwa! Kiedyś bardzo często u mnie w domu się robiło to ciasto:) Czasem bez masy... To wygląda przepysznie!
Gość: krokodyll8
08.05.2009 10:07 odpowiedz
Śliczne :-))




do góry