Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 838

sobota, 16 lutego 2013

Klasyczny shortbread

Właściwie jest to przepis, od którego powinien zaczynać się blog kulinarny emigrantki w UK :-). Wracamy nim do klasyki - najsmaczniejszy szkocki shortbread, czyli kruche ciasto składające się zaledwie z trzech podstawowych składników: masła, mąki i cukru. Współczesne przepisy część mąki zastępują mąką ryżową (dzięki niemu shortbread jest lekko chrupiący) lub skrobią kukurydzianą (ona powoduje, że wprost rozpływa się w ustach..). Ja swój shortbread upiekłam z mandarynkowo - cytrynową nutą.. polecam :-).

Składniki na 20 sztuk:

  • 250 g masła, zimnego i pokrojonego w kostkę (może byc masło lekko solone)
  • 140 g cukru pudru
  • 225 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ryżowej (białej lub ciemnej)*
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub drobno otarta skórka z cytryny

Dodatkowo:

  • cukier puder do oprószenia

Cukier puder, mąkę pszenną, mąkę ryżową, wymieszać i przesiać.

W misie malaksera umieścić wszystkie składniki i zmiksować do otrzymania kuli kruchego ciasta (ciasto można też szybko zagnieść ręcznie, siekając je nożem a następnie szybko wyrabiając tylko do połączenia się składników).

Foremkę o wymiarach 20 x 30 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Przenieść do niej kruche ciasto, pomagając sobie drewnianą łyżką rozłożyć w foremce, następnie wyrównać. Schłodzić w lodówce przez 20 minut.

Używając ostrego noża naciąć ciasto (do samej blachy), formując 20 kruchych paluszków. Ponakłuwać widelcem.

Piec w temperaturze 180ºC przez 35 - 40 minut do złotego koloru.** Wyjąć z piekarnika, pozostawić w formie przez 20 minut. Delikatnie wyjąć z formy, przenieść na kratkę do wystudzenia. 

Po wystudzeniu pokroić według naznaczonych wcześniej linii, oprószyć delikatnie cukrem pudrem.

Smacznego :-).

* zamiast można użyć skrobi kukurydzianej lub ziemniaczanej, zmieni się struktura ciasta

** klasyczny shortbred jest jasny, prawie biały; jeśli chcecie taki upiec wystarczy obniżyć temperaturę do 160ºC i piec  odrobinę dłużej

Źródło przepisu - Donna Hay magazine.

  Oceń: 
Ocena: 9.4  (liczba głosów: 12)
Zobacz także:
Dundee Cake - szkockie ciasto świąteczne
Dundee Cake - szkockie ciasto świąteczne
Bakława (Baklava)
Bakława (Baklava)
Czekoladowe markizy
Czekoladowe markizy
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (94)
Traktor8  (zobacz profil)
28.06.2014 19:50 odpowiedz
Pycha! Zrobilam je dzisiaj razem z dzieckiakami, i juz sporo zniknęło. Nie chciało nam sie czekac wiec nasz shortbread bialy nie byl
Andzia01  (zobacz profil)
20.06.2014 19:46 odpowiedz
Wyszły dobre, kruche ciastka.
madziareee  (zobacz profil)
08.05.2014 14:20 odpowiedz
Ciastka są naprawdę warte upieczenia, smak nieziemski...mialam tylko klopot żeby je potem pokroić, ciato łamało się w różne strony, tak jak gdyby bylo wręcz za kruch. Co moglo być tego przyczyną? Dodam, że użyłam ground rice ( widzialam w komentarzach, że można użyć zmielonego ryżu). Ostatecznie wyszly shortbread bites:-)
Dorota, Moje Wypieki
09.05.2014 23:17 odpowiedz
Ryż nie mógł być przyczyną. Może wystarczyło dodać np. 1 łyżkę masła więcej?
Gość: Fru
02.03.2014 11:12 odpowiedz
Ja zawsze piekę shortbready z mąką kukurydzianą zamiast ryżowej. Są idealne. Poza tym wykrawam od razu prostokąty, nie nacinam ciasta, bo jeśli się odrobinę rozleje, to po nacięciach. Większe odstępy między poszczególnymi ciasteczkami pozwalają im odrobinę zmieniać kształt, a zapobiegają sklejaniu się.
Dodaję też suszoną żurawinę, która swoim odrobinę cierpkim smakiem przełamuje słodycz ciasteczek, która nie wszystkim odpowiada. Jak do tej pory nikt się nie skarżył na smak - wręcz przeciwnie :D
bożena76  (zobacz profil)
23.02.2014 23:27 odpowiedz
Rzadko powtarzam przepisy,chyba że coś bardzo nam zasmakuje i....te ciasteczka takie własnie są ,pyszne ,kruche,maślane ,pieczone juz kilkukrotnie :)
17.02.2014 12:53 odpowiedz
Robilam pierwszy raz a wyszly perfekcyjnie! Polecam!
renifer28  (zobacz profil)
07.02.2014 09:34 odpowiedz
Pyszne:-) Zrobilam z corn flour, tylko taka mialam pod reka. Zero problemu z ciastem czy pieczenie. Moze cos jest nie tak z naszym polskim maslem, bo widzialam w komentarzach, ze panie mialy problemy,a przeciez przepis jest banalny;-)
Gość: Balbinka
28.01.2014 23:53 odpowiedz
Właśnie drugi raz upiekłam te ciasteczka i kolejna klapa :( Za pierwszym razem upiekłam w mniejszej foremce, korzystałam z przelicznika foremek, użyłam składników porządnej jakości (masło było "prawdziwe"), jedynie zmniejszyłam ilość cukru pudru o 15g, schłodziłam ciasto, piekłam na środkowym ruszcie w 180 stopniach- ciasto podczas pieczenia zlało się w całość, zniknęły nacięcia i nakłucia, później nie dało się go pokroić, jedna wielka maślana kruszonka. Teraz przy drugim podejściu piekłam na blaszce podanej w opisie, wszystko, nawet ilość cukru odmierzone z aptekarską dokładnością i powtórka z rozrywki... Widzę, że niektórym paniom wychodzi, marzę o sukcesie- co robię źle? Może powinnam dać więcej mąki? Albo mniej masła? Może podwyższyć temperaturę podczas pieczenia? Z góry dziękuję za sugestie.
Gość: miszka44
05.02.2014 14:53 odpowiedz
miałam identyczny problem, rozwiązaniem okazały sie proporcje, o których piszę niżej. powodzenia !
Gość: miszka44
14.01.2014 09:46 odpowiedz
hmmm, zrobiłam ciastka i postanowiłam być wierna przepisowi, ale ... wyszły jak dla mnie zbyt kruche , tzn. o wiele bardziej kruche niż te ze sklepu, a chodziło mi o dość podobną twardość. Przesledziłam inne przepisy i mam wrażenie, że być może chodzi o ilość mąki, moim zdaniem (aby efekt był bardziej zwartych ciastek) powinno jej być min. 370 g (razem z ryżową/kukurydzianą). Zresztą tradycyjny przepis przewiduje chyba proporcję 1:2:3 - cukier:masło:mąka. No i jednak 160 C to max. temperatura pieczenia ... u mnie ciasto się rozpłynęło i zaczęło bulgotać.
Gość: toja
19.12.2013 18:17 odpowiedz
Hmm, kiedyś robiłam shortbread z jakiegoś innego przepisu i zawsze wychodził kruchutki i słodko maślany, a z tego przepisu niby tez kruchy, ale w smaku takie masło w panierce :C w sumie nie wiem czemu.
Ale blog jest bezbłędny, pozdrawiam:)
15.12.2013 21:23 odpowiedz
Koleżanki, czy te ciasteczka można by zrobić w wersji na słono? Ponoć w UK właśnie w takiej formie są sprzedawane, ale nie mogę ustalić w jakich proporcjach musiałabym dodać sól i (czy w ogóle?) cukier? :-) Pomóżcie proszę, mam tu spragnionego ich smaku towarzysza i bardzo zależy mi na udanym wypieku. Pozdrawiam serdecznie!
Dorota, Moje Wypieki
15.12.2013 21:24 odpowiedz
W UK dodawane jest solone masło. I reszta jak w przepisie.
anius698  (zobacz profil)
03.10.2013 20:00 odpowiedz
;)
Justforathrill  (zobacz profil)
02.10.2013 17:23 odpowiedz
Pyszne! Pyszne! Pyszne! Jak ja tęskniłam za tym smakiem, shortbreads mogłam jadać tylko okresowo, gdy siostra przywoziłam je z UK, teraz już wiem jak łatwo zrobić je samodzielnie! Co prawda mam zepsuty piekarnik, który przypalił krańce, ale nikomu to nie przeszkadza. Połowy blaszki już nie ma,a powstały 15 minut temu. :)
anius698  (zobacz profil)
27.09.2013 15:59 odpowiedz
Juz rozumiem te komentarze (nie zdazylam zrobic zdjecia ) :D
Gość: Nicky
29.07.2013 11:31 odpowiedz
Dlaczego na twoich zdjeciach ciasta sa takie rowne i udane a kiedy ja pieke moje wygladaja jakby ktos glodny nie mogl juz wytrzymac i kilka razy obszkubal z kazdego boku :D ??
Gość: chmurkasia
15.07.2013 13:42 odpowiedz
czy jest możliwe żeby na Pani blogu zawitał przepis klasyczny?
Gość: ti
03.07.2013 15:20 odpowiedz
Shortbread chodzi za mną od kiedy pierwszy raz go spróbowałam ;D Czy można zamiast mąki ryżowej dać po prostu o te 100 g więcej mąki pszennej?
Dorota, Moje Wypieki
04.07.2013 21:24 odpowiedz
Makę ryżową zastępujemy mąką ziemniaczaną, nie pszenną.
Gość: Patrycja
30.06.2013 12:02 odpowiedz
Czy mogę na to ciasto położyć owoce, a jeśli nie jakiego kruchego ciasta bez jaj mogę użyć?
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2013 12:13 odpowiedz
Jeśli chodzi o ciasto bez jaj, można go użyć pod warunkiem, że będzie rozwałkowane do formy na tarty lub na babeczki. Wtedy owoce mogą stanowić wypełnienie, inaczej nie bedą się trzymać.
Gość: kiki
31.05.2013 09:18 odpowiedz
Zrobiłam (w 100% z mąki pszennej typ 450, bo niestety nie miałam innych na stanie; ponadto piekłam 40min w 160C) i wyszły naprawdę znakomite - grube, kruche i maślane - smakują jak prawdziwy shortbread :) Polecam!
02.05.2013 08:56 odpowiedz
Uwielbiam kruche ciastka i te nie są wyjątkiem. Są tak idealne i maślane jak ciastka tyko kogą być. Robiłam na mące ziemniaczanej. Moje rada - zróbcie je naprawdę niewielkie bo są trochę mulące w większej ilości.
kingajg  (zobacz profil)
14.04.2013 10:47 odpowiedz
Moje ukochane ciastka, pamiętam jeszcze kilka lat temu moja przyjaciółka przywoziła mi walkersy z wysp, w Polsce są już dostępne ale koszmarnie drogie. wyszły piękne a co najważniejsze smakiem niczym nie ustępują tych kupnych. Dobrze, że zrobiło się ciepło i można na świeżym powietrzy spalić nadmiar kalorii :D
Magda93  (zobacz profil)
28.03.2013 20:05 odpowiedz
PYCHOTA - rodzinka i znajomi zachwyceni, nawet koleżanka o przepis pytała! (:
Nacięcia mi zniknęły podczas pieczenia, ale dałam rade, wyszło też bardzo kruche, zwłaszcza kawałki z brzegów, czy to dlatego że piekłam z termoobiegiem, a może za długo w piekarniku trzymałam?
Cinammon Girl  (zobacz profil)
23.03.2013 16:25 odpowiedz
Nie wyszły mi :( Są tak kruche, że rozpadają się w ręku - nie dają się pokroić, ani przenieś na talerz... To dlatego, że dałam mąki ziemniaczanej zamiast ryżowej?
Dorota, Moje Wypieki
23.03.2013 18:10 odpowiedz
Nie, nie dlatego.
Gość: koala
15.03.2013 10:31 odpowiedz
Doskonały przepis, pyszne ciasteczka.
Gość: bożena
04.03.2013 22:11 odpowiedz
Pyszne ciasteczka,kruche,maślane...zastanawiam się nad wykorzystaniem ich jako spód w cytrynowych kwadracikach,uda się? Wychodzą jednak dosyć grube ,więc na blaszkę 20x30 wystarczy z połowy składników? Trochę kombinuję,ale tamten spód lubi namakać ,a ten wydaje się tak idealnie kruchy...
Gość: Martyna
02.03.2013 18:47 odpowiedz
Ten przepis jest rewelacyjny! Robiłam shortbready ze skrobi ziemniaczanej, a i tak wyszly. Dziękuję i pozdrawiam.
27.02.2013 12:15 odpowiedz
Pyszne, delikatne, maślaaaneee, dużo lepsze niż sklepowe!
Pytanie: po co nacinać je przed pieczeniem? U mnie w piekarniku i tak się wszystko zlało z powrotem i trzeba było ciachać ostrożnie później ;)
27.02.2013 13:06 odpowiedz
A jeszcze - zamiast cukrem pudrem posypałam leciutko cynamonem. Niebo w paszczy [:
Gość: mmwroc@gmail.com
22.02.2013 18:35 odpowiedz
czy zamisat mąki ryżowej mogę dodac mokę kukurydzianą? kupiłam kilogram przy pieczeniu ciasta cytrynowego z Pani przepisu i chciałabym ją wykorzystac również w inny sposób.. Jesli nie, chciałabym rozwiac nieścisłości - czy skrobia ziemniaczana to to samo co mąka ziemniaczana? Z góry dziekuję za odpowiedź
Dorota, Moje Wypieki
22.02.2013 19:59 odpowiedz
Nie mozna. Mąka kukurydziana to nie jest skrobia kukurydziana (jej mozna uzyc). Ale z kolei maka ziemniaczana to jest to samo co skrobia ziemniaczana ;-).
Gość: kris
25.12.2013 11:07 odpowiedz
Można użyć mąki kukurydzianej zamiast ryżowej ja tak zrobiłem i wyszło dobrze
Gość: dodi811
20.02.2013 15:38 odpowiedz
TO CIASTO TO REWELACJA!!NIBY TAKIE ZWYKŁE A JAKIE PYCHA!! PLECAM :)
tulipowna  (zobacz profil)
19.02.2013 21:38 odpowiedz
musze wyrazic moje zdziwienie, ze tak malo w kometarzach jest wyrazow zachwytu, bo to ciasto jest po prostu GENIALNE!!! maslany smak, prostota wykonania, dodatek maki ryzowej lub kukurydzianej zawsze jest jakims urozmaiceniem w diecie. ja swoj wypiek wykonalam z dodatkiem maki ryzowej i efekt jest fantastyczny! dodaje ten przepis do moich ulubionych i na pewno bede go czesto powtarzac.
19.02.2013 17:27 odpowiedz
Dorotko, kiedyś czytałam, że do shortbreadów można dodać whisky i przyznam, że bardzo mi sie ten pomysł spodobał, bo uwielbiam ten specyficzny aromat whisky. Ile Twoim zdaniem powinno sie jej dodać do ciasta i czy powinno się zmienić wtedy też proporcje pozostałych składników?
Dorota, Moje Wypieki
20.02.2013 22:07 odpowiedz
Mozna dodac 2 lyzki whisky, zamiast ekstraktu. Spotkalam sie rowniez z dodawaniem jej do glazury, na wierzch. Ilosc pozostalych skladnikow bez zmian.
Gość: marta
19.02.2013 15:45 odpowiedz
Czy takie ciastka będą dobrze smakowały posmarowane lemon curd przed podaniem? Czy to już będzie za dużo smaków?
Gość: m
19.02.2013 17:51 odpowiedz
Ponieważ smak moich shortbread-ów jest dość mdły od razu pomyslałam o połączeniu ich z lemon curd. Myślę że będzie to dobre połączenie :)
Gość: maja
19.02.2013 13:08 odpowiedz
Zrobiłam wyszły identycznie jak na zdjęciu ale przysłowiowej "dupy" nie urwało;) Są co prawda kruche , delikatne, rozpływają się w ustach ( zrobiłam z maizeną) ale sam smak pozostawia wiele do życzenia. Może gdybym zamiast aromatu użyła prawdziwej skórki z cytryny. No i sól !!! KONIECZNIE ! zawsze do kruchych maślanych ciasteczek daje szczyptę soli teraz jakoś nie było w przepisie i na to nie wpadłam. Myśle że szczypta soli zrobi dość dużą różnicę w smaku, będzie bardziej wyrazisty a nie taki mdły.
poza tym uwag nie mam:)
Nastepnym razem z odrobiną soli i skórką z cytryny będą napewno miłym akcentem do kawusi.
pozdrawiam:)
Gość: ewa
19.02.2013 07:31 odpowiedz
Smak wspaniały, ale wyszły mi bardzo tłuste ciastka. Podczas pieczenia ciasto się rozpłynęło, zniknęly dziurki zrobione widelcem i przecięcia chociaż wszystko zrobiłam według przepisu. Moje ciastka nie wyglądają jak na zdjęciu i ciekło z nich masło. Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
Gość: Ewa
19.02.2013 14:07 odpowiedz
Moze to maslo to byla jakas podrobka margaryny? Bo ja wlasnie upieklam zgodnie z przepisem i sa bardzo kruchutkie, pyszniutkie, jak dla mnie za slodkie no i moze ciut tej soli by sie przydalo :) W UK macie slone masla, a ja zapomnialam pozniej sypnac soli. Ciastka jednak pycha :)
Gość: ewa
19.02.2013 16:27 odpowiedz
Czy lurpak to masło czy podróbka? Bo właśnie na nim piekłam, a robiłam to dwukrotnie, bo za pierwszym razem nie byłam pewna czy czegoś nie pomyliłam. Niestety też wyszły bardzo tłuste, ale mniej słodkie (mniej cukru i odrobina soli)
Gość: Ewa
18.02.2013 16:37 odpowiedz
Czy na make ryzowa moge zmielic ryz?
Dorota, Moje Wypieki
18.02.2013 19:39 odpowiedz
Tak.
Gość: Ewa
18.02.2013 21:37 odpowiedz
Dzieki :) jutro robie moje najulubiensze ciacha... Gdy sie kupnymi zajadalam to nawet nie przyszlo mi do glowy ze mozna zrobic je samemu :) Twoj blog jest debest :) pozdrawiam
Gość: marcinika
18.02.2013 10:32 odpowiedz
Przypomniało mi się właśnie, jak karmiąc piersią moją córeczkę nie mogłam jeść glutenu i wtedy piekłam sobie całą blachę takiego shortbread (z przepisu Nigelli) zastępując mąkę pszenną mąką gryczaną. Przynajmniej 3/4 blachy pochłaniałam od razu:-)
Gość: marcinika
18.02.2013 08:27 odpowiedz
Uwielbiam shortbread:-) Dziekuję za przepis!
17.02.2013 18:17 odpowiedz
Wow, czekałam na ten dzień i ten przepis :) Będą w Szkocji zajadałam się kupnymi, ale dotychczas nie miałam dobrego przepisu na domowe.
Gość: Eva
17.02.2013 14:35 odpowiedz
Upieklam dzisiaj, w smaku nadzwyczajne! Ale za dlugo w piecu, wyciagnelam po 25 minutach, byly juz bardzo ciemno zlote. Prosze napisac na jakiej wysokosci wsunac blache do pieca.
Dorota, Moje Wypieki
17.02.2013 17:11 odpowiedz
Najlepiej piec na srodkowym ruszcie.
Gość: Ruda_o
17.02.2013 12:02 odpowiedz
Zrobiłam dzisiaj. Pieklam 5 min dłużej. Uzylam skrobi ziemniaczanej. Ciastka są bardzo dobre jak zawsze przepis nie zawiódł. Zaraz po wyjęciu je pokroilam gdyż były bardzo miękkie, wystudzone trafiły do pudełka.
17.02.2013 10:09 odpowiedz
Cos dla mnie! No chyba prosciej juz nie moze byc! Na pewno sprobuje zrobic. Ciastka wygladaja bosko!
Gość: kingab2205
16.02.2013 21:31 odpowiedz
A ziemniaczana to też musi być skrobia czy może być mąką?
Gość: Małpka
17.02.2013 01:06 odpowiedz
To jest to samo.
Gość: Res
17.02.2013 19:59 odpowiedz
nie to samo.
Gość: Res
17.02.2013 20:02 odpowiedz
pomyłka;p
Gość: Kamciss
16.02.2013 20:08 odpowiedz
Klasyczny, a więc i najlepszy ;)
16.02.2013 18:27 odpowiedz
Czy dodanie mąki ziemniaczanej będzie miało taki sam skutek mąki kukurydzianej? Będą się rozpływać w ustach? :)
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 19:58 odpowiedz
Tak. Dokładnie.
Tylko uscislę - skrobi kukurydzianej (nie maki kukurydzianej).
kiva_tytto  (zobacz profil)
16.02.2013 21:31 odpowiedz
Przepraszam, jeśli już gdzieś pojawiło się to pytanie, ale czym się różni skrobia kukurydziana od mąki kukurydzianej? Bo skrobia ziemniaczana i mąka ziemniaczana to to samo. A w przypadku kukurydzy? Polenta to drobna kaszka kukurydziana, tak? A skrobia to jeszcze co innego? Pytam, bo nie wiem :)
kiva_tytto  (zobacz profil)
17.02.2013 08:13 odpowiedz
Znalazłam w necie taki opis: "Skrobia kukurydziana , znana również jako maizena. Znajduje zastosowanie jako zagęszczacz potraw. Pozyskiwana jest z białych pręcików kukurydzy, w odróżnieniu od mąki kukurydzianej (zmielona kukurydza).". Moje wątpliwości rozwiane :)
17.02.2013 12:57 odpowiedz
To pozostaje mieć nadzieję, że producenci nie używają tych terminów zamiennie. Dziękuję za wyjaśnienie :)
Gość: melba
19.02.2013 09:59
Pozwolę sobie wtrącić,że mąka kukurydziana jest jasnożółta,a skrobia jest biała,taka jak mąka ziemniaczana.
użytkownik usunięty
16.02.2013 18:27 odpowiedz
Szukałam przepisu na te cistka wśród Pani wypieków i w końcu się doczekałam :-) Tylko kurka o 5 minut za późno! Właśnie rob ie ciasto czekoladowe z cukinią (etap polewy) oraz bułeczki szafranowwe (ciasto właśnie odstawione do wyrośnięcia) Kolejny wypiek to juz chyba byłby nadmiar szczęscia ;-) Ale wiem już co za tydzień :-)
Gość: JestSmak
16.02.2013 18:25 odpowiedz
mmm uwielbiam te ciasteczka!
Gość: elzbietamaria
16.02.2013 17:55 odpowiedz
Tez drugi juz raz zwrocilam uwage - maslem blaszke a poznij papier ?
Ja nigdy nie uzywam tluszczu jak klade papier. A jak uzywam masllo do smarowania blaszki to bez papieru, zeby ciasto nabralo maslanego smaku. No coz ale kazdy ma swoj sposob, prawda ?
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 20:01 odpowiedz
Tak, najpierw smarujemy blaszke maslem, pozniej kladziemy papier.
Trudno byloby wylozyc kruche ciasto i wgniesc je w blaszkę, jeśli papier przesuwalby sie po niej. A maslo przykleja papier do foremki i unieruchamia papier. 
Podobnie - smarowanie masłem papieru nie ma najmniejszego sensu. Papier jest po to, by ciasto nie przywieralo do blaszki. Rownie dobrze mozna tylko posmarowac blaszkę maslem i piec, bez papieru :).
16.02.2013 16:15 odpowiedz
Jestem shortbreadów miłośniczką niepoprawną. Przepycha!!!!
16.02.2013 15:42 odpowiedz
Miło widzieć nowy przepis!:) Mam nadzieję, że Córeczki wyzdrowiały. Pozdrawiam :)
Gość: Żaneta
16.02.2013 15:39 odpowiedz
Kochana dziękuję Ci za ten przepis.... uwielbiam te ciasteczka =)
czas na małe baking w kuchni!
pozdrawiam!!!
olenka10  (zobacz profil)
16.02.2013 15:35 odpowiedz
Jakiś czas temu, przez 5 lat mieszkałam w Irlandii, i ten przepis przypomniał mi, jak kupowałam te ciasteczka, pyszne były mniam, na pewno wypróbuje .
Gość: martimarti
16.02.2013 15:21 odpowiedz
zawsze sie zastanawiam - dlaczego mamy najpierw posmarowac blaszke maslem, a dopiero potem polozyc papier? nie powinno byc odwrotnej kolejnosci?
Gość: leili
16.02.2013 15:42 odpowiedz
bo chcesz, żeby papier się nie zsunął/zawinął podczas pieczenia? -.- A takie masło na papierze by się po prostu spaliło i Twoje ciasto przeszłoby zapachem tego właśnie masła?
Gość: bubu
16.02.2013 16:03 odpowiedz
ja dalej nie rozumiem, jak poloze na papierze ciasto, to przeciez papier sie nie zsunie... a takze jak maslo sie moze spalic pomiedzy papierem a ciastem? :/
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 20:02 odpowiedz
Proszę spojrz na moj pozniejszy komentarz do Elzbietymarii.
Gość: bubu
16.02.2013 23:58 odpowiedz
:)) nie wzielam pod uwage, ze sa rozne blaszki... ja mam tylko taka z obrecza, wiec jak zatrzasne papier, to sie juz nic nie przesuwa :))
Dorota, Moje Wypieki
17.02.2013 11:55
No tak, wtedy juz nie :).
Gość: teenager
16.02.2013 15:15 odpowiedz
mniam ,ale to musi pysznie smakować , na sam widok ślinka cieknie chacha ,super ;)
Gość: Bebe
16.02.2013 14:52 odpowiedz
Jak długo poleżą takie pyszności? I jak je przechowywać?
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 14:54 odpowiedz
Do 7 dni w zamknietej puszce. Jak kazde inne domowe kruche ciasteczka.
Gość: dont_give_up
16.02.2013 14:48 odpowiedz
Mmmmmmmmmmmmmmmm moje ulubione ciasteczka - moge zjesc kazda ilosc i nigdy nie mam dosc :))
16.02.2013 14:43 odpowiedz
no pysznie wygląda! na pewno wypróbuję :)
Gość: FallenStar
16.02.2013 14:40 odpowiedz
Już doczytałam, przepraszam za zbędne pytania :)
Gość: kamila
16.02.2013 14:35 odpowiedz
Czy można używać tego ciasta jako spodu np. do tarty?
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 14:40 odpowiedz
Tak. Tylko wtedy cieniej rozwałkowanego.
david.5  (zobacz profil)
16.02.2013 14:33 odpowiedz
Ciasto jest! Czyli zła passa minęła, piekarnik nie wybuchł!
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 14:39 odpowiedz
Heh, David, jeszcze nie wybuchł ;-).
Gość: FallenStar
16.02.2013 14:33 odpowiedz
Czy można jakoś zamienić mąkę ryżową na inną ? Jakoś nie przepadam za nią w ciasteczkach, raz z nią zrobiłam i mi nie smakowały :(
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 14:41 odpowiedz
Tak, jest zaznaczone w przepisie - skrobią kukurydzianą lub ziemniaczaną.




do góry