Ładowanie strony

Ładowanie...

środa, 10 marca 2010

Kostka cappuccino

Pyszne ciasto tortowe o delikatnym smaku cappuccino. Wykonane z kremem bez dodatku jajek i masła, na bazie mascarpone i bitej śmietany. Na cieście czekoladowym. Wilgotne i nieprzesłodzone. Kroi się równo i pięknie prezentuje na stole. Polecam :-).

Składniki na ciasto:

  • 5 dużych jajek, białka i żółtka oddzielnie
  • 125 g gorzkiej czekolady, roztopionej i delikatnie przestudzonej
  • 125 g masła
  • 1,5 łyżki kawy rozpuszczalnej (proszku)
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 125 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

W misie miksera umieścić masło i cukier. Utrzeć/zmiksować do powstania jasnej, puszystej masy maślanej. Dodać roztopioną i lekko przestudzoną czekoladę, zmiksować. Kawę rozpuścić w 1 łyżce gorącej wody, następnie wmiksować do masy. Po kolei do masy czekoladowej wbijać żółtka, miksując po każdym dodaniu.

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać do masy i wymieszać tylko do połączenia. Białka ubić na sztywną pianę, delikatnie wymieszać z masą czekoladową.

Ciasto przełożyć do kwadratowej formy o boku 23 cm (lub tortownicy o średnicy 24 cm), wyłożonej uprzednio papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 170ºC przez około 25 - 30 minut do tzw. suchego patyczka. Ciasto dokładnie wystudzić, następnie przekroić na dwa blaty.

Jeśli robicie ciasto w większej blaszce niż podana, ciężko będzie je przekroić wzdłuż ze względu na rozmiary, warto ciasto podzielić na dwie części i każdy blat upiec osobno, przez około 12 - 15 minut lub do tzw. suchego patyczka.

Blaty można naponczować np. likierem kawowym/kawą wymieszanym z wodą.

Krem cappucino:

  • 250 g serka mascarpone, schłodzonego
  • 250 g śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 2 płaskie łyżeczki żelatyny w proszku lub 2 listki żelatyny
  • 60 g kawy cappuccino (proszku z opakowania)
  • 3 łyżki cukru pudru (lub więcej/mniej - zależy to od cappucino)

Serek mascarpone umieścić w misie miksera i zmiksować dokładnie z cappucino.

Żelatynę w proszku zalać 1/4 szklanki zimnej wody i odstawić na 10 minut do napęcznienia. Postawić na palniku i podgrzewać, mieszając, do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny lub podgrzać w mikrofali. Nie doprowadzać do wrzenia (żelatyna straci swoje właściwości żelujące). Lekko przestudzić (nie może być gorąca i powinna być nadal płynna).

Kremówkę ubić na sztywno razem z cukrem pudrem. Wlewać przestudzoną żelatynę, cały czas miksując. Ubitą masę dodać do serka mascapone i zmiksować lub wymieszać.

Na wierzch:

  • 250 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 20 g kawy cappucino (proszku z opakowania)

Kremówkę i cukier ubić na sztywno w misie miksera.

Wykonanie

Wystudzone ciasto przełożyć kremem cappucino, na wierzch wyłożyć ubitą kremówkę, oprószyć cappucino. Przechowywać w lodówce. Przed podaniem pokroić w kostkę.

Smacznego :-).

Średnia ocena: 9.3  (liczba głosów: 77)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (596)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6    
Magdula profil
24.11.2016 16:18 odpowiedz
Kostkę cappuccino piekłam już wiele razy. Często gości na naszych imprezach rodzinnych. Jak pytam co upiec, to mąż zamawia kostkę cappuccino i kruche milionera :) Zawsze piekę bez dodatku żelatyny (ten etap pomijam) i zawsze się udaje. Szczerze polecam.
Doro74Kraków profil
24.11.2016 15:12 odpowiedz
U mnie jako torcik. Dodatkowo blat posmarowałam grubą warstwą dżemu z czarnej porzeczki a do kremu dodałam podprażony słonecznik. Krem zrobiłam z kremówki 36% oraz kawy zbożowej i był na tyle sztywny, że nie wymagał dodawania żelatyny. Polecam!.
izaz profil
29.10.2016 22:34 odpowiedz
Kostke piekłam już nie jeden raz. Zawsze się udaje i pierwsza znika z patery z ciachami. Niezawodny przepis. Można po niego sięgać w ciemno
ataga4 profil
10.10.2016 08:57 odpowiedz
Jeśli zdecydowalabym sie piec ciasto na ciut wiekszej formie a co za tym idzie 2 blaty osobno zeby nie miec potem problemu z rozkrojeniem,to powinnam piec je jednocześnie na termoobiegu czy surowe ciasto moze poczekac az pierwsze sie upiecze? Czy to jednak za dlugo ze wzgledu na dodawana do ciasta ubitą pianę?
Dorota, Moje Wypieki
10.10.2016 09:38 odpowiedz
Trzeba piec jednocześnie, właśnie ze wzg na te ubite białka dodawane do ciasta.
maliwo profil
30.09.2016 11:17 odpowiedz
Pani Doroto, czy ten krem cappuccino nadaje się do pokrycia boków? Robię to ciasto w formie tortowej, boki mi wyszły nieładne i muszę je jakoś przykryć. Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
30.09.2016 20:49 odpowiedz
Tak, pozdrawiam :).
u-sek profil
30.07.2016 10:32 odpowiedz
Ciasto pyszne
anna.michalak85 profil
24.07.2016 01:21 odpowiedz
Robiony przeze mnie krem cappuccino z tego przepisu niestety się zwarzył :( i to na etapie łączenia ubitej na sztywno kremówki z mascarpone. :( Zwykle jak robię kremy na bazie kremówki i mascarpone to zawsze umieszczam oba schłodzone składniki jednocześnie w metalowej misce i razem ubijam a nie osobno jak jest w tym przepisie. Gdy masa jest już dość gęsta, dodaje cukier puder i krem wychodzi mega gęsty i nie wymaga dodawania żelatyny. Podejrzewam, że w tym przypadku było by tak samo. Próby do tego kremu zrobiłam dwie, bo za pierwszym razem wydawało mi się, że krem się nie udał, bo byłam mocno zmęczona (było już bardzo późno) i troszkę mi się spieszyło i za winowajce wówczas bardziej obstawiałam żelatynę, która była jeszcze lekko ciepła. Przy drugiej próbie, którą robiłam następnego dnia robiłam wszystko wolno i dokładnie. Obroty miksera zmniejszyłam w stosunku do poprzedniego dnia i tym razem były średnie a nie wysokie. Efekt niestety ten sam, a szkoda bo mascarpone zmieszane z cappuccino było pyszne. Może jeszcze kiedyś zrobię kolejne podejście do tego kremu, ale wszystko zmieszam jednocześnie. Kto wie może do trzech razy sztuka ;) Tak czy inaczej serdecznie pozdrawiam i dziękuję za te wszystkie wspaniałe przepisy, które miałam okazję już wypróbować a także za te, które jeszcze przede mną ;)
Gosiapieczeciasta profil
14.05.2016 23:32 odpowiedz
Pyszne, tortowe ciasto. Zrobiłam dwa dni przed imprezą bez napończowania. Zmiękło i sie rozpływalo w ustach:) kolejny przepis udany.
mk86 profil
13.05.2016 22:32 odpowiedz
Zrobiłam je tydzień temu na imieniny mojego Teścia- był zadowolony ;-) Dobre ciasto choć nie naponczowałam go likierem i żałuję bo myślę, że z tą nutą alkoholu byłoby jeszcze lepsze. Ten krem cappucino- pycha! Mąż wyjadał łyżeczką z miski :-) To był "mój pierwszy raz z żelatyną" w kremie i... udało się :-)
ewcia3004 profil
26.04.2016 09:07 odpowiedz
Ciasto jak dla mnie pyszne! Wszystko wg Pani wskazówek wychodzi idealnie :-)
Szkoda, że nie mogę dodać zdjęcia
agacia0705 profil
16.04.2016 08:09 odpowiedz
Witam czy tak ma wyglądać to ciasto? u góry mi popękało, jest ciężkie, na brzegach suche a w środku lekko mokre.
ewcia3004 profil
26.04.2016 18:58 odpowiedz
A nie piekłas w większej temperaturze?
U mnie wszystko było ok
lolka-l profil
08.04.2016 07:54 odpowiedz
Ja robiłam wieczorem dla męża do pracy, więc dowiem się popołudniu jak smakowało.
lolka-l profil
08.04.2016 15:37 odpowiedz
Ponoć było pyszne
Andzia1 profil
03.03.2016 13:53 odpowiedz
Witam kto robił te ciasto w wiekszej formie ? (duża blacha ) starczyło Wam 1,5 porcji składników ? jak sie przekroił Wam się biszkopt?
Vanda profil
11.02.2016 17:56 odpowiedz
A jakie cappuccino polecacie? Kupiłam dosyć znanej firmy i jest beznadziejne, blade, bez smaku...
ataga4 profil
19.02.2016 18:20 odpowiedz
Ja kupuje to zwykle Lidlowskie z magnezem
meriva profil
09.02.2016 20:03 odpowiedz
Bardzo smaczne i łatwe w wykonaniu ciasto. Zostało skonsumowane błyskawicznie. Dziękuje za przepis.
izaz profil
06.02.2016 20:17 odpowiedz
Piekę to ciasto dość regularnie. Z tą tylko różnicą, że zawsze do masy cappuccino dodaję tzw. śmietanfixy, a tym razem postanowiłam zrobić dokładnie zgodnie z przepisem czyli z żelatyną. I wiecie co: w pierwszej wersji (czyli tej mojej) bardzo wyraźnie wyczuwa się smak dodanego cappuccino, natomiast przy żelatynie staje się on delikatniejszy i subtelniejszy. Dla mnie wersja z fiksami jest smaczniejsza, aczkolwiek moja nastoletnia córka stwierdziła, że żelatyna dodała ciastu lekkości jak w ptasim mleczku. Kto co lubi, polecam obie wersje :)
krysia.gola profil
24.01.2016 19:47 odpowiedz
Bardzo smaczne i proste ciasto. Zrezygnowałam z żelatyny, masa i tak dobrze się "trzyma", nic się nie rozpływa. rodzinka zachwycona praz kolejny. Dziękuję za przepis i ... piekę dalej.
bombler profil
21.01.2016 20:40 odpowiedz
Witam,

potrzebuję podobny krem do tortu (biały biszkopt). Czy mogę kawę zastąpić kakao (ile dodać) i zrezygnować z żelatyny?

dziękuję za odpowiedź
Dorota, Moje Wypieki
22.01.2016 10:20 odpowiedz
Można, ilość kakao dowolna, w zależności od tego jaki kolor i smak ma mieć krem, można zacząć już od 2 łyżek przesianego kakao.
pozdrawiam
ataga4 profil
30.12.2015 22:22 odpowiedz
Czy mozna zamiast proszku cappuccino dac np kawe rozpuszczalna? Lub jakis inny "proszek" lub mieszanke? Popatrzylam dzis na sklad cappuccino i na pierwszym miejscu jest cukier i syrop glukozowo-fruktozowy, a kawy jak na lekarstwo- 5,5%, i zastanawiam sie czym można je zastapic. Czy ktoś kombinowal? Pani Doroto?
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2015 11:23 odpowiedz
Tak, można dodać odrobinę kawy rozpuszczalnej, nie 60 g, jak w przepisie, ale może 15 g, może więcej? Można dzień wcześniej rozpuścić ją w kremówce i wystudzić, po schłodzeniu do temp. lodówkowej kolejnego dnia ubić (jesli jest w postaci granulek). Można też po prostu ubić kawę w proszku z kremówką (tylko niektóre kawy rozp. są w postaci proszku). 
ataga4 profil
31.12.2015 12:06 odpowiedz
Ehh nie mam czasu zeby rozpuszxzac w kremowce bo ciasto ma byc ja jutro :-( a kawę mam w granulkach właśnie....no nic cos pokombinuje, albo pozycze troche kawy od sasiada ;-) dziekuje za ospowiedz!
Jolla profil
12.12.2015 23:58 odpowiedz
jeszcze jeden
Dorota, Moje Wypieki
13.12.2015 11:49 odpowiedz
Piękne wypieki :).
Jolla profil
12.12.2015 23:58 odpowiedz
Tym razem w formie tortu :)
Juti profil
17.11.2015 18:45 odpowiedz
Pani Dorotko, czy mozna pominac zelatyne w tym przepisie. Jesli nie to czym ja zastapic.
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2015 19:10 odpowiedz
Można pominąć.
Juti profil
17.11.2015 19:45 odpowiedz
Super, dziekuje slicznie :-)
ania.s-1109 profil
16.11.2015 00:39 odpowiedz
Bardzo smaczne ciacho :) aczkolwiek nie obyło się bez potknięć. Po dodaniu mąki ciasto zrobiło się zbite i miałam problem z delikatnym wymieszaniem białek, na szczęście nie wpłynęło to na smak. Blaty polecam nasączyć, ewentualnie wykonać 2 dni przed planowanym spożyciem.
izaz profil
15.11.2015 14:07 odpowiedz
Ciasto, które nigdy się nie znudzi. Za każdym razem przyjmowane z entuzjazmem i naprawdę robi się je bardzo szybko (ja w niespełna godzinę miałam je już w lodówce). A ogromną jego zaletą jeest fakt, że naprawdę nic mu się nie dzieje, gdy poleży nawet 3-4 dni - nie traci na smaku i wyglądzie. Kolejny raz polecam po stokroć nawet najbardziej zatwardziałym niedowiarkom.
barabara profil
15.11.2015 13:28 odpowiedz
Kolejny wypróbowany przepis i kolejny strzał w dziesiątkę! Ciasto wyszło przepysznie, a domownicy chętnie po nie sięgają. :)
olla_85 profil
28.10.2015 19:30 odpowiedz
Witam pani Doroto. Proszę o małą pomoc - będę robić krem cappuccino w takich proporcjach: 250 g mascarpone i 500 ml kremówki ( 36% ). Czy 2 łyżeczki żelatyny, czyli 8 g, wystarczą do usztywnienia tego kremu? Ja myślę, że tyle wystarczy, bo moim zdaniem łyżeczka więcej to już byłoby za dużo, ale proszę jeszcze o pani opinię. Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2015 21:39 odpowiedz
Tak, na pewno. Wg mnie takie proporcje składników nawet nie potrzebują żelatyny, ale dla pewności można dodać.
pozdrawiam!
monika1977 profil
14.10.2015 19:43 odpowiedz
Dorotko myslisz ze moglabym zamienic make w przepisie na mieszanke bezglutenowa? Uda sie ? Robilam juz kiedys tak jak jest ale to zanim wyszlo na swiatlo dzienne ze mam celiake .
Bardzo nam smakowalo to ciasto , wiec chcialabym powtorzyc i tez je zjesc a nie patzrec jak inni zajadaja . Co myslisz ?
Dorota, Moje Wypieki
14.10.2015 21:33 odpowiedz
Myślę, że z dobrą mieszanką bezglutenową nie będzie problemu :).
MamaOlgierda profil
30.09.2015 10:13 odpowiedz
Muszę przyznać, że pierwszy kawałek (w dniu wypieku) mnie nie zachwycił. Na drugindzien za to duuuuzo lepiej. To ciasto zdecydowanie zyskuje z czasem. Faktycznie nie jest zbyt słodkie. Nie jest genialne, ale warto zrobić czasami dla odmiany. Zwlaszcza gdy zależy nam na wyglądzie jak z cukierni ;)
moniaisztar profil
18.09.2015 21:38 odpowiedz
Krem cappuccino nie jest gęsty! w panice dodałam jeszcze serka mascarpone ale nic nie pomoglo. Co robic? ktokolwiek??
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2015 21:53 odpowiedz
Czy kremówka i mascarpone były dobrze schłodzone? Czy zostały dobrze ubite - do gęstości i sztywności? Ten krem nawet bez żelatyny jest sztywny. Jeśli wszystko było schłodzone, ubijałabym dłużej (nie za długo, by z kolei krem się nie zwarzył).
moniaisztar profil
18.09.2015 22:04 odpowiedz
Zrobiłam jakiś błąd z żelatyną. Ciasto dokonczylam i tak, zostawię na noc w nadziei ze jakos stężeje.. Cos mnie tknelo i jeszcze raz zalalam zelatyne zimna woda, i tym razem stezala na galarete. Poprzednim razem ja wymieszałam łyzeczka( teraz nie ruszyłam, tylko zalalam woda) i nie zrobila się taka gesta. Wiec tym chyba rozrzedziłam po prostu caly krem. Który na marginesie jest obledny i jak trzeba będzie to będę wyjadac to ciasto łyżeczka, bo na wszelki wypadek zostawiłam obręcz na foremce;)
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2015 22:12 odpowiedz
Jeśli krem jest dobrze ubity żelatyna nie gra dużej roli (pisałam gdzieś o tym poniżej w komentarzach). Taki krem jest najczęściej przeze mnie wykorzystywany do tortów - mascarpone i kremówka pół na pół. To jest starszy przepis, kiedy jeszcze namiętnie korzystałam z żelatyny ;-). 
atyde88 profil
21.08.2015 14:17 odpowiedz
Bardzo proszę o szybką odpowiedz... Masa czekoladowa przed dodaniem piany z białek zrobiła się zbitą pulpą...czy to tak ma wyglądać? czy za długo ubijałam? proszę o pomoc...
Dorota, Moje Wypieki
21.08.2015 21:44 odpowiedz
Nie powinno tak się stać, może składniki nie były w podobnych temperaturach?
atyde88 profil
22.08.2015 07:14 odpowiedz
Wszystkie składniki był w temperaturze pokojowej. Wydaje mi się, że zbyt długo chodził mikser - robiłam międzyczasie inne rzeczy i nagle słyszę że robot ,,ma ciężko''. Nawet nie wstawiałam do piekarnika. Za drugim razem się już nie cackałam, wszystko ekspresowo i na szczęście wyszło...Chociaż i tak ciasto jest dość mocno ,,zbite'' (nie ma płynnej konsystencji).
olla_85 profil
07.08.2015 09:19 odpowiedz
Witam. Potrzebuję porady czy blaty czekoladowe z tego przepisu nadają się do Kostki Wiśniowej? Chodzi mi o to czy nie będą zbyt ciężkie do tamtego kremu. Z góry dziękuję za odpowiedź ;) Pozdrawiam.
ineska profil
07.08.2015 12:33 odpowiedz
te blaty tutaj są wg mnie świetne, a tamten krem jest usztywniony żelatyną, myślę że się uda :) tam Dorotka pisała, że można nawet obłożyć masa cukrową, więc taka kombinacja z pewnością się uda, nie musisz obawiać się o krem :) pamiętaj o naponczowaniu:)
pzdr]
aga
olla_85 profil
07.08.2015 14:44 odpowiedz
Dzięki Ineska za odpowiedź ;) Myślałam podobnie jak Ty jednak wolałam się upewnić :) Nie robiłam jeszcze ciasta czekoladowego z tego przepisu, Kostki Wiśniowej też jeszcze nie piekłam stąd moje wątpliwości. A o naponczowaniu to sama pamiętam, lubię wilgotne ciasta, nie cierpię suchych. A właśnie niedawno wyprodukowałam domowy likier wiśniowy więc do nasączenia blatów będzie jak znalazł :) Pozdrawiam.
olla_85 profil
07.08.2015 17:16 odpowiedz
Dzięki Ineska za odpowiedź ;) Myślałam podobnie jak Ty jednak wolałam się upewnić :) Nie robiłam jeszcze ciasta czekoladowego z tego przepisu, Kostki Wiśniowej też jeszcze nie piekłam stąd moje wątpliwości. A o naponczowaniu to sama pamiętam, lubię wilgotne ciasta, nie cierpię suchych. A właśnie niedawno wyprodukowałam domowy likier wiśniowy więc do nasączenia blatów będzie jak znalazł :) Pozdrawiam.
marcysiab profil
29.07.2015 00:18 odpowiedz
dziś miałam kiepski dzień, najpierw nie udało mi się ciasto, wyszło zbite i bardzo ciężkie, więc upiekłam z przepisu na wuzetkę i tym razem wyszło, ale robiąc krem nie doczytałam przepisu i zmiksowałam śmietanę z mascarpone, cukrem i kawą i masa się zważyła, poddaję się, dziś na deser biszkopt z wuzetki przełożony dżemem porzeczkowym ;)
eigd profil
22.07.2015 17:32 odpowiedz
Czy jak zrobie ciasto dzien wczesniej, to moge je oproszyc cappucino od razu czy ono sie rozpusci?
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2015 22:51 odpowiedz
Najlepiej przed samym podaniem.
Monika.Alexandra profil
12.07.2015 23:08 odpowiedz
Mam takie pytanie : czy żelatyna jest konieczna??? jakoś nie bardzo ten składnik do mnie przemawia, musze się przekonać ale póki co chciałabym zrobić to tak pysznie wyglądające ciasto bez użycia żelatyny.
Bardzo proszę o rade. Dziękuje ;)
EmiliaW profil
12.07.2015 23:34 odpowiedz
Osobiście, również staram się unikać używania żelatyny. Ja zamiast niej dodałabym fix do śmietany żeby ją usztywnić i dalej resztę składników. Sądząc po przepisie konsystencja nie powinna się zmienić :)
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2015 10:18 odpowiedz
Można tutaj pominąć, jest dość spory dodatek mascarpone.
mróweczka profil
09.07.2015 09:39 odpowiedz
Chcę upiec to pysznie wyglądające ciasto na chrzest synka. Zastanawiam się czy posmarowanie dolnego blatu zblendowanymi wiśniami z syropu będzie dobrym pomysłem. Jak Pani uważa? Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
10.07.2015 12:28 odpowiedz
Ja bym wyłożyła te wisnie w całości lub pokroiła na pół lub mniejsze części. Zblenderowane puszczą zbyt dużo soku, nie będą też ładnie się prezentowały.
pozdrawiam :)
Anet.W. profil
17.06.2015 15:22 odpowiedz
To jest najczęściej pieczone przeze mnie ciasto. Masa cappuccino jest rewelacyjna i zawsze bezproblemowa. A samo ciasto robiłam już jako spód do W-Z, do różnych tortów, babeczki, a o ścinki jest w domu wyścig. I mam pytanie czy jakbym zrobiła to ciasto z białą czekoladą i zmniejszyła ilość cukru, to miało by to jakieś szanse wyjść takie smaczne jak oryginał? Albo czy może ktoś podpowiedzieć który przepis z białych ciast jest zbliżony konsystencją i jest równie pyszne jak to tutaj?
Dorota, Moje Wypieki
17.06.2015 16:56 odpowiedz
Probowałam już kiedyś (ale dość dawno..) robić wersję z białą czekoladą, ale nie była takim przebojem jak wersja ciemna. A próbowałaś Victoria Sponge Cake?
Anet.W. profil
18.06.2015 07:35 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź. Nie robiłam jeszcze tego ciasta- niedługo naprawię ten błąd :p
Rudka0201 profil
12.06.2015 09:02 odpowiedz
Witam:)
Chciałabym zrobić wersje z kremem chałwowym na dzień Taty. Czy ma Pani przepis na krem chałwowy?:)
agnsud profil
12.06.2015 10:26 odpowiedz
Polecam krem do tych babeczek: http://www.mojewypieki.com/przepis/babeczki-kawowo---chalwowe. Robiłam kilkakrotnie ten krem do przekładania tortu
Gagat profil
09.06.2015 23:18 odpowiedz
Witam,
ciasto w tej wersji dla mnie jest 10/10! Chciałabym jednak tym razem upiec go w formie tortu dla dzieciaków, więc muszę zmienić smak (pysznej) masy. Jakieś pomysły?
Dorota, Moje Wypieki
09.06.2015 23:22 odpowiedz
Może truskawkowa? Np. z rolady truskawkowej?
Gagat profil
10.06.2015 08:42 odpowiedz
Spróbuję, pytanie tylko ile masy wychodzi z przepisu na roladę, wystarczy na tortownicę (śr.24cm) czy zrobić np z 1,5 porcji? Dziękuję za odp i Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
10.06.2015 08:44 odpowiedz
Trudno mi powiedzieć, zrobiłabym z 1.5 porcji, w razie czego reszta musu będzie w pucharku :).
Anet.W. profil
12.06.2015 07:21 odpowiedz
wszystkim mi znanym dzieciom to ciasto smakuje. Dla dzieci robię z kawą Caro. Jak robię tort to go nie posypuję z wierzchu. A do tego spodu fajnie pasują jagody/poziomki i bita śmietana
Rogalika profil
08.06.2015 16:59 odpowiedz
Czy ten krem mogę wykorzystać do tortu?Jedyna zmiana to zamiast żelatyny zwiększyła bym ilość serka mascarpone.
Dorota, Moje Wypieki
08.06.2015 23:11 odpowiedz
Tak.
justyna1982 profil
25.05.2015 11:28 odpowiedz
Ciasto przepyszne u nas ze względu na dietę bezglutenową w wersji gluten free na mące z białej gryki
kameon profil
25.05.2015 10:13 odpowiedz
Ciasto robiłam w tortownicy o średnicy 24 cm. Muszę przyznać , że niezbyt mi smakowało. Proponuję większą blaszkę , bo rośnie jak szalone -przynajmniej moje.Następnym razem zrobię z ciemnym biszkoptem .Krem pyszny. Ogólnie ciasto bardzo dobre. Moim zdaniem wymaga nasączenia i to konkretnego .Moje było za słabo. Polecam.
olla_85 profil
07.05.2015 10:01 odpowiedz
Chciałabym czekoladowe blaty z tego przepisu wykorzystać do Wuzetki. Czy to dobry pomysł? I czy ciasto rzeczywiście będzie ciężko przekroić jeśli zrobię je w większej blaszce, powiedzmy 24x34 cm?
Dorota, Moje Wypieki
07.05.2015 23:31 odpowiedz
Ciężko mi powiedzieć czy ciasto da się idealnie przekroić. Można jednak wykorzystać do wuzetki.
olla_85 profil
08.05.2015 09:26 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się tylko czy to ciasto nie będzie za ciężkie do wuzetki. Nigdy nie piekłam blatów czekoladowych z tego przepisu i nie wiem jakiej struktury ciasta mogę się spodziewać :/ Wiem na pewno, że nie będą puszyste jak w zwykłym biszkopcie, ale czy nie będą zbyt ciężkie?
Dorota, Moje Wypieki
08.05.2015 17:53 odpowiedz
Będzie ciężkie, biszkopt byłby jednak dużo lżejszy. 
aliceQu profil
24.04.2015 14:42 odpowiedz
Witam, ciasto już się piecze w piekarniku. Pytanie mam odnośnie zwiększenia składników na masę do blaszki 25/35. Czy jeżeli pozostanę przy 250 g mascarpone i dodam 400 ml kremówki czy wystarczy masy i o ile powinnam zwiększyć żelatynę. Pozost składniki bez zmian. Mam kremówkę dlatego mogę dać jej więcej i 1 serek mascarpone - stąd moje pytanie.
Dorota, Moje Wypieki
24.04.2015 23:06 odpowiedz
Tak, masy powinno wystarczyć. Obecnie do tego przepisu nie dodałabym już żelatyny (serek mascarpone doskonale usztywni kremówkę), ale jeśli chcesz można dodać 2 łyżeczki.
Kasia Swirydowicz profil
15.04.2015 04:50 odpowiedz
Robiłam też tort cappucino (ten krem był obłędny!). To ciasto jest lżejsze, mniej słodkie i ma taki fajny, mocny ciemny aromat. Pycha!
Co zmieniłam:
1) Dodałam po prostu serek mascarpone do śmietany razem z proszkiem kawowym; zmiksowało się okej (miksowałam kitchenaidem, trzepaczką do białek)
2) Dodałam cream of tartar do białek (żeby nie opadało)
3) Dodałam trochę żelatyny do tej śmietany na wierzchu, bo pewnie będę to jeść przez następny tydzień i nie chciałam, żeby mi się śmietana robiła płynna.
Ulek. profil
04.04.2015 13:32 odpowiedz
Robiłam masę tak jak jest w przepisie i zrobiły mi sie grudki :( co mam zrobić żeby masa była gładka?
Ewelina.W profil
01.04.2015 00:09 odpowiedz
O mateczko! Przed chwilą blog zniknął, akurat jak chciałam przeliczyć foremki - prawie się popłakałam nad klawiaturą, że tylu przepisów nie zdążyłam wypróbować! No ale już jest, ufff :-D
Ciasto przepyszne, robiłam już wiele razy, ale teraz mam zadanie upiec tort na rodzinną uroczystość, i planuję w prostokącie (33x23cm). Żeby się stabilniej trzymało, to chcę na górę dać mascarpone i kremówkę. Chcę też posmarować boki.
Myślicie, ze w tej sytuacji lepiej dać 250g kremówki i tyle samo mascarpone, czy ilość obydwóch składników jeszcze zwiększyć?
Dorota, Moje Wypieki
01.04.2015 18:06 odpowiedz
Wydaje mi się, że ta ilość powinna wystarczyć na górę, ale nie będzie to zbyt dużo kremu.
Ewelina.W profil
02.04.2015 15:55 odpowiedz
Dziękuję, w takim razie zwiększę jeszcze ilość i serka, i śmietany, jak wystarczy, to zrobię jeszcze ozdobne rozetki.
Pozdrawiam
Gość: Kila
10.03.2015 18:02 odpowiedz
A jakie proporcje na blaszkę 25x40?
agnsud profil
10.03.2015 22:07 odpowiedz
w lewej kolumnie jest przelicznik foremek
Gość: Magdalena
05.03.2015 16:00 odpowiedz
Witam, chciałabym upiec to przepysznie wyglądające ciasto, na formie 25x35cm, skorzystałam z przelicznika foremek i już otrzymałam potrzebne proporcje na moją formę,aczkolwiek zastanawiam się,czy konieczne jest zwiększenie proporcji na górną masę? Obawiam się,że będzie zaaaaaa wysoki. Proszę o radę. Pozdrawiam
25.02.2015 23:28 odpowiedz
Wspaniale ciasto dla wszystkich, ktorzy lubia smak kawy. Pieknie sie kroi, proste w przygotowaniu. Pieklam je juz kilka razy bo lasuchow wokol nie brakuje ;). Za pierwszym razem nasaczylam biszkopt likierem kawowym i byl rewelacyjny. Za drugim zapomnialam nasaczyc spodu i powiem szczerze, ze dopiero po dwoch dniach zrobil sie taki jak lubie, wiec polecam jednak nasaczyc. Oczywiscie to wszysko kwestia gustu. Dorotko, dziekuje za kolejny wysmienity przepis :)
Gość: MilaM
20.02.2015 20:47 odpowiedz
Zrobiłam dziś to ciasto i jest całkiem dobre, ładnie się kroi i prezentuje, ale żałuję, że nie nasączyłam blatów. Biszkopt wyszedł za suchy i dosyć wysoki (piekłam w tortownicy), ale gościom i tak smakuje :)
Gość: Kasia
12.02.2015 17:02 odpowiedz
Ile czasu mozna przechowywac to ciasto w lodowce?
Dorota, Moje Wypieki
12.02.2015 20:42 odpowiedz
3-4 dni.
Medicine profil
11.02.2015 23:05 odpowiedz
Ciasto/tort:) godne polecenia! Wyśmienity smak i niebanalny wygląd sprawiają, iż ten wypiek zadowoli podniebienia 'najsurowszego jury'.
Wbrew pozorom 'kostka cappucino' nie jest trudna do zrobienia. :)
Polecam również przeczytać notkę ,,ujarzmiamy żelatynę" w celu pozbycia się jakichkolwiek trudności w przygotowywaniu kremu.
Pozdrawiam!
Medicine profil
08.02.2015 22:59 odpowiedz
Witam!
Zamierzam robić 'kostkę cappucino' (na urodziny Mamy:) ) i głowię się, czy powinnam zrobić krem wieczór wcześniej, czy mogę zrobić wszystko rano, (jednego dnia) tak, aby na wieczór goście mogli się delektować wypiekiem.
Proszę również o radę- czy naponczować ciasto (np. ponczem kawowym), czy jest ono na tyle wilgotne, że mogę sobie tę czynność darować?
Pozdrawiam serdecznie:)
Dorota, Moje Wypieki
08.02.2015 23:23 odpowiedz
Najlepiej blaty upiec sobie dzień wczesniej, kolejnego dnia rano wykonać krem i dokończyć ciasto. Ciasta nie trzeba nasączać lub można, ale niedużo:).
pozdrawiam :)
Medicine profil
09.02.2015 11:32 odpowiedz
Pani Dorotko, bardzo dziękuję za szybką odpowiedź:)
Proszę jeszcze o określenie, jak długo powinnam miksować 'masę cappucino'.
Z góry dziękuję za wiadomość zwrotną;)
Dorota, Moje Wypieki
09.02.2015 11:39 odpowiedz
Oba składniki powinny być schłodzone. Ubijamy do powstania gęstego kremu. Najlepiej mascarpone i kremówkę umieścić razem w misie miksera i ubijać. 
Gość: Kasiula
06.02.2015 11:55 odpowiedz
Pani Dorotko,jak w kremie capucino jest smietanka i serek mascarpone, to musze dodawac zelatyne??? Rozne kremy robilam i sie trzymaly bez zelatyny.Uzywam ang whiping cream.Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.02.2015 15:19 odpowiedz
Nie ma konieczności. 
pozdrawiam :)
Gość: Karola...
25.01.2015 12:27 odpowiedz
Witam,
dziewczyny proszę o pomoc w dodaniu śmietany fix zamiast żelatyny. robię w formie 23x28 jaką ilość musiałabym tego dodać??
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2015 21:34 odpowiedz
Niestety, nie pomogę, nie używałam nigdy tego fixu. Myślę jednak, że odpowiedź znajdziesz na jego opakowaniu. Dodaje się go na ilość śmietany, nie na wielkość blachy. A odpowiednie proporcje kremu na Twoją blachę obliczyć można w przeliczniku foremek, lewa szpalta na blogu.
Jolla profil
19.01.2015 00:20 odpowiedz
.
Lea. profil
25.01.2015 13:29 odpowiedz
Wygląda bardzo apetycznie :)
Magdula profil
26.05.2015 11:26 odpowiedz
Pani Jollu jak zrobić takie znaczki na górze ? Prześlicznie to wygląda :-)
Jolla profil
26.05.2015 22:12 odpowiedz
Magdula, robię dwa rodzaje polewy . Jedną z gorzkiej czekolady i kremówki drugą z czekolady mlecznej i kremówki- tej polewy mniej. Ciemną polewę wylewam na ciasto na to nakładam jaśniejszą polewę pasami w odstępach ok 2cm. Potem patykiem do szaszłyków przeciągam z góry na dół i odwrotnie na przemian tak aby powstały wzorki, ważne żeby polewa nie zastygła za szybko wtedy powierzchnia fajnie się wyrówna i będzie gładka. Pozdrawiam
Jolla profil
19.01.2015 00:09 odpowiedz
do trzech razy sztuka
Jolla profil
19.01.2015 00:02 odpowiedz
i zdjęcie:)
Jolla profil
18.01.2015 23:44 odpowiedz
i wersja z czekoladą
Jolla profil
18.01.2015 23:43 odpowiedz
Ciasto przepyszne, popełniam je często:)
bożena76 profil
15.01.2015 09:49 odpowiedz
Dorotko,potrzebuję "wyjściową" kostkę wiśniową.Ostatnio robiłam wuzetkę i cały sens i wygląd ciasta mi odpowiada,chciałam jednak podmienić blaty na te od kostki cappuccino,świetnie się kroją ,a do tego są bardziej miękkie,puszyste...no po prostu bardziej mi odpowiadają.Chciałam też zmniejszyć ilość kawy,a dodać kakao(ile?) i czy rozpuścić jak kawę czy dosypać do mąki? I czy te zmiany nie wpłyną na strukturę ciasta,a może ktoś robił podobne modyfikacje?
Dorota, Moje Wypieki
16.01.2015 00:52 odpowiedz
Można tak zrobić. Ilość kawy można zmniejszyć, kakao nie trzeba dodawać (tutaj jest sporo czekolady). Z dodatkiem kakao ciasto wyszłoby bardziej suche.
pozdrawiam :)
anilorakgenia profil
10.01.2015 21:49 odpowiedz
Pomysł z żelatyną raczej chybiony. Bez niej krem był pyszny i ładny. Po dodaniu żelatyny zmienił się w smarki. Szkoda.
Dorota, Moje Wypieki
11.01.2015 12:24 odpowiedz
Żelatyna nie została poprawnie dodana do kremu. Tutaj więcej o żelatynie.
Marzenia profil
01.01.2015 15:45 odpowiedz
i w przekroju :)
Marzenia profil
01.01.2015 15:44 odpowiedz
Tym razem zrobiłam w formie torciku.
Gość: miki
21.12.2014 19:51 odpowiedz
Witam chce zrobic to ciasto na kakaowym biszkopcie z ilu jajek upiec na forme o boku 24cm tak zeby na pół przekroić z 5?
Anet.W. profil
02.12.2014 10:13 odpowiedz
dekoracja z masy na "różowy tort z falbankami", a tort oczywiście cappuccino ale przełożony trochę inaczej- ciasto, śmietana, ciasto, krem cappuccino, ciasto, śmietana, polewa
Anet.W. profil
02.12.2014 10:05 odpowiedz
a z tyłu słonecznikowiec
Gość: Anna
01.12.2014 14:24 odpowiedz
Genialne ciasto :) Sugeruję zmianę nazwy na Znikającą Kostkę ;)
Chciałabym (na życzenie dzieci) przełożyć blaty kremem czekoladowym. Krem, z którego przepisu będzie najlepszy do tego celu?
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2014 18:05 odpowiedz
Prosty i smaczny będzie krem z tego przepisu.
Gość: Anna
01.12.2014 23:50 odpowiedz
Bardzo dziękuję :) Dzieci stwierdziły, że to najpyszniejsze ciasto na świecie :)
dolofka86 profil
30.11.2014 18:30 odpowiedz
Ostatnio piekę bez opamiętania. Wypiek za wypiekiem. Moze dlatego ze jestem w ciąży i mam różne zachcianki. dziś powiedzalam do męża zeby wybrał sobie jakikolwiek wypiek z Pani ksiązki ( a mam tą pierwszą ) i padło właśnie kostkę. U mnie w wersji torcika. Piekę z Pania od dawna i mój maż na pytanie : "jak oceniasz?" odpowiedział ze to najlepszy dotychczas wypiek jaki jadł. takze 10/10 :)
blackberry profil
30.11.2014 17:58 odpowiedz
Szukałam ciasta na urodziny teścia, które pasowałoby do prezentu - dostał nowy ekspres do kawy :-) Wybrałam to, zrobiłam w formie tortu i sprawdziło się idealnie - dość szybkie i proste w wykonaniu, zrezygnowałam tylko z żelatyny i użyłam w to miejsce śmietan-fixa. Teściowa, która jest fanką ponczowanych tortów, sugerowała jakiś spirytusik, ale jak skosztowała, to była zachwycona ;-) Ciasto jest na tyle wilgotne samo w sobie, że na pewno nie wymaga ponczowania, chyba że tylko dla smaku. Śmiało można by dać mniej cukru do ciasta, choć oczywiście przesłodzone nie jest i do gorzkiej kawki pasuje wyśmienicie :-)
blackberry profil
01.12.2014 17:25 odpowiedz
Jeszcze rozkrojone :-)
Gość: beti
14.11.2014 18:58 odpowiedz
ubijałam kremówkę , pod koniec kiedy była już sztywna dodałam cukier - tak jak w przepisie i szlak ją trafił, wygląda na zważoną nawet nie zdążyłam dodać żelatyny... dlaczego?
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2014 19:01 odpowiedz
Zbyt długo była ubijana, prawdopodobnie.
Gość: sylwia
12.11.2014 21:37 odpowiedz
Jeżeli na większą blachę to czy ciasta wystarczy z tych składnikow na dwa spody? czy może ciut więcej proszku do pieczenia żeby lepiej wyrosły?
Dorota, Moje Wypieki
12.11.2014 23:13 odpowiedz
Należy zwiększyć ilość składników proporcjonalnie do większej blachy. Nie dosypujemy więcej proszku, to nic nie pomoże.
Ula0707 profil
21.10.2014 22:13 odpowiedz
Według mnie ciasto jest świetne! Zrobiłam na swoje imieniny i zniknęło raz dwa :) Dałam tylko 100 g cukru do ciasta, żeby nie było zbyt słodkie i okazało się w sam raz :) Pozdrawiam!
użytkownik usunięty
19.10.2014 11:45 odpowiedz
:)
użytkownik usunięty
19.10.2014 11:45 odpowiedz
Za długo zwlekałam z jego upieczeniem, bo ciasto rzeczywiście pyszne i pięknie wygląda na stle. Również do powtórki :)
Heartless profil
14.10.2014 12:42 odpowiedz
Piekłam w okrągłej formie - ciasto nasączyłam likierem kawowym rozcieńczonym z wodą. Jeszcze nie wiem jak smakuje ale na pewno się nie zawiodę ;)
Gość: carmen24
12.10.2014 14:24 odpowiedz
Trafilam przypadkiem na Pani str kilka miesiecy temu szukajac przepisu na owe ciasto na Komunie dzis z powrotem tu zagladam przygotowujac na corci slubowanie to ciasto' dodam ze korzystam z roznych przepisow na tej str m.in na chleb okriszowy badz z otrebow,pozdrawiam serdecznie :)
Gość: SylwiaP.
10.10.2014 15:23 odpowiedz
No, i tak :) Strach ma wielkie oczy:) Użyłam żelatyny, dzięki Twojej notatce Szefowo, zmierzyłam nawet temperaturę wody, w której ją rozpuszczałam i ... bardzo dobrze bo za pierwszym razem rozpuściłam ją w wodzie która miała z 80 stopni ;) Coś mnie jednak ruszyło i zrobiłam wszystko jeszcze raz. Zastanawiam się tylko czy za długo śmietany nie ubijałam, bo na teraz krem nie jest aż tak gęsty żebym mogła nim przełożyć ciasto.Wlewałam żelatynę powoli i cały czas ubijałam...w każdym razie, krem stoi w lodówce i za małe pół godziny sprawdzę, co z tego wyszło.
Gość: SylwiaP.
09.10.2014 19:36 odpowiedz
Ok, jednak zadam pytanie, które mnie nurtuje, bo w poniższych wielu komentarzach nie zauważyłam odpowiedzi, która by mnie uspokoiła :)
Czy do kremu cappucino, zamiast żelatyny, której szczerze nie lubię, mogę dodać cukier puder? Jeśli tak, to w jakiej ilości? Dodam od razu, że robię ciacho na dużą blachę 25/35 cm i biorę podwójną porcję wszystkiego. Ciasto robię na zamówienie, jutro je kończę, więc będę baaaardzo wdzięczna za odpowiedź:)
Dorota, Moje Wypieki
09.10.2014 20:20 odpowiedz
Ale cukier puder nie działa usztywniająco na krem, to nie jest dobry zamiennik, nie rozumiem chyba pytania :-).
Gość: SylwiaP.
09.10.2014 21:28 odpowiedz
Może złej analogii użyłam, kiedy myślałam o tym kremie. Bo są na MW kremy, które składają się z kremówki, mascarpone i cukru pudru. Wiem, tu pojawia się jeszcze cukier i cappucino, ale zastanawiałam się, czy utrzymałoby się to wszystko bez żelatyny...strasznie nie lubię z nią pracować...Przepraszam za zamieszanie, teraz już rozumiem, że to chyba mascarpone usztywnia masę, o której wspominam.
Dorota, Moje Wypieki
09.10.2014 21:55 odpowiedz
Jest szansa, że się utrzyma; nie pamietam jednak, czy dodatek cappuccino nie rozrzedza masy i czy z tego powodu nie dodałam tutaj żelatyny.
pozdrawiam:-)
Gość: SylwiaP.
09.10.2014 22:08 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że zaryzykuję z żelatyną. Czytam właśnie notkę o niej na MW i myślę, że będzie dobrze. Pozdrawiam :)
Gość: ania
20.11.2014 16:31
wiem,że to już za późno ale może komuś innemu się przyda.ja zawsze zamiast żelatyny daję śmietan-fix (inna nazwa to mix do śmietany)zwykle na 250ml daję całe opakowanie
25.02.2015 23:38
Moze i moja notatka komus sie przyda. Zawsze uzywam do kremow smietamy Elmlea double i nie uzywam zelatyny. Smietana w polaczeniu z mascarpone ubija sie na tyle dobrze, ze zelatyna jest tutaj zbedna. Pozdrawiam :)
Lea. profil
06.10.2014 20:38 odpowiedz
U mnie smakowało nawet tym, którzy twierdzą, że nie lubią ciast kawowych :)
EllaAnna profil
04.10.2014 11:23 odpowiedz
SUPER ;)
Gość: teoyaomqui
08.08.2014 11:08 odpowiedz
czym zastąpić mascarpone? nie znoszę tego serka, a jest w tylu przepisach.. nie wiem, co to za moda na mascarpone
Gość: Marcela
06.08.2014 16:39 odpowiedz
pychota, najlepsza ciasto jakie jadła :) udało mi się idealnie
Gość: Ani
04.07.2014 19:09 odpowiedz
Witam, bardzo prosze podac technike jak zrobic krem z capuccino, ostatnio mi sie zwazyl.
Dziekuje
Anita
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2014 11:07 odpowiedz
Wszystkie składniki na krem nalezy schłodzić przez minimum 12 h w lodówce. Następnie postępwać wg przepisu, żelatynę dodając powoli, najlepiej wymieszać ją najpierw z częścią kremu, a potem dodać do całości. Nie ubijać zbyt długo - to również częsta przyczyna warzenia się masy.
nika_j profil
29.06.2014 20:10 odpowiedz
Smaczny placuszek. :) Ciasto zamieniłam na biszkopt kakaowy "rzucany", bo lubię puszyste blaty, nasączyłam kawą. Reszta jak w przepisie. Łatwe, szybkie, bezproblemowe ciasto.
Gość: Ewel
18.06.2014 19:19 odpowiedz
Dzień Dobry mam pytanie ;) czy mogę śmietanę 36% 30%?
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2014 17:12 odpowiedz
Tak.
Morganna profil
21.08.2014 20:56 odpowiedz
Ja też dodałam śmietanę 30%, a do kremu cappucino nawet dałam trochę jogurtu greckiego i wyszło bardzo fajnie.
LaMadeleine profil
17.06.2014 19:03 odpowiedz
Polecam wszystkim lubiących kawowe ciasta!
Jest dość pracochłonne ale za to przepyszne, krem cappucino jest genialny(dodałam łyżkę więcej cappuccino)! Jestem małą kawoszką więc krem mi bardzo podpasował, mama mówiła, że krem smakuje jak dawne jej ulubione kawowe lody calypso :) Piszę tylko o kremie ale całość komponowała się doskonale ;D
Robiłam z cappuccino Mokate oraz z Biedroniki i jak dla mnie z tym z biedronki krem był lepszy, bardziej kawowy?... nie wiem po prostu, miał 'to coś' ;)

Upiekłam blaszkę 23x23 dzień przed Wielkanocą, a na drugi dzień musiałam upiec jeszcze raz! Wszystkim smakowało, nawet babci :D. Za każdym razem się udało, tylko miałam problem z kremówką, ale uporałam się :)

Pozdrawiam.
marchewa profil
17.06.2014 10:31 odpowiedz
dzis upieklam ,krem bajeczny ,lekki lecz cos nie tak chyba zrobilam z ciastem czekoladowym ,wyszlo twarde i zwarte.
trzymalam sie ilosci skladnikow dokladnie odmierzajac waga,co zle zrobilam prosze o odpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
17.06.2014 10:38 odpowiedz
Prawdopodobnie źle ubite białka lub mało delikatnie wymieszane z resztą składników, co zniszczyło pęcherzyki powietrza odpowiedzialne za puszystość ciasta.
marchewa profil
17.06.2014 10:53 odpowiedz
Dziekuje za szybka odpowiedz.
pozdrawiam z Australii
Gość: Renata
13.06.2014 17:06 odpowiedz
Witam czy ten przepis nadaje sie na blaszkę 24x34 czy zwiekszyc proporcje a jesli tak to o ile
Gość: kasia_ro
13.06.2014 17:23 odpowiedz
proponują skorzystać z przelicznika foremek (po lewej stronie) choć proporcje trzeba zrobić razy 1,5
Gość: kasia_ro
13.06.2014 16:05 odpowiedz
czy zamiast czekolady gorzkiej mogłabym dać białą? i myślę, że wtedy zredukować cukier do 75 g? mam w domu duży zapas bialej czekolady, maskarpone i śmietanki kremówki;) a może nie dawać wtedy kawy? tylko krem z alkoholem i laską waniliową?
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2014 18:41 odpowiedz
Można tak zrobić, jednak ciasto nie wyjdzie tak smaczne. Biała czekolada to nie jest prawdziwa czekolada, może spowodować, że ciasto będzie bardziej twarde. Może lepiej zostawić ją do kremów? A jeśli chcesz po prostu białe ciasto może lepiej upiec biszkopt lub Victoria Sponge cake?
Gość: kasia_ro
13.06.2014 19:46 odpowiedz
to chyba dobra podpowiedz. Masz rację, przecież w białej czekoladzie brak jest miazgi kakaowej;) kupię chyba gorzką bo robiłam to ciasto i na prawdę mi smakuje. Co bardzo ciekawe, zawsze jak kupię więcej białej czekolady to ona sobie leży, za to jak jej nie mam zawsze jest mi potrzebna;)

Natomiast myślę, że połączenie kawy i białej czekolady może być bardzo smaczne. są pewne czekoladki "dziękuję" i w kolekcji jest właśnie kawowo-biała. u mnie w domu jeszcze w czasach gdy mieszkałam z siostrą były istna walki o tę czekoladkę. ale to było dawno;) więc moje próbny eksperymentu były podszyte sentymentalną podróżą. dzięki za pomoc!!!
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2014 21:01 odpowiedz
"Co bardzo ciekawe, zawsze jak kupię więcej białej czekolady to ona sobie leży, za to jak jej nie mam zawsze jest mi potrzebna;)" - zupełnie jak u mnie!
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach