Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


niedziela, 29 czerwca 2014

Kostka wiśniowa

Letni przekładaniec czekoladowo - wiśniowy. Dwie warstwy ciasta kakaowego, wilgotnego i lekko nasączonego cherry brandy oraz krem wiśniowy (u mnie wykonany z wiśni mrożonych, ale teraz w sezonie warto użyć świeżych). Wszystko polane czekoladową polewą 'ganache', która zastyga w lodówce, ale pozostaje miękka. Dodatkowo każda kostka ciasta ukoronowana wisienką z syropu. Podzielna, duża blacha ciasta, pyszne połączenie!

Składniki na kakaowe blaty:

  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • pół szklanki wody
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao (płaskie)

Wszystkie składniki umieścić w garnuszku. Zagotować, do rozpuszczenia się cukru, zdjąć z palnika i całkowicie wystudzić.

Po wystudzeniu:

  • 5 jajek, białka i żółtka oddzielnie
  • pół szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę, proszek, sodę - przesiać i odłożyć.

Białka umieścić w misie miksera. Ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier, łyżka po łyżce, dalej ubijając. Dodać wszystkie żółtka i ubić do otrzymania kremowej pianki. Wlać całą wystudzoną mieszankę i dokładnie wymieszać szpatułką lub na wolnych obrotach miksera do połączenia. 

Dodać przesiane suche składniki i delikatnie wymieszać szpatułką.

Formę o wymiarach 25 x 35 cm wyłożyć papierem do pieczenia, samo dno. Boków niczym nie smarować. Przelać do formy ciasto, wyrównać.

Piec w temperaturze 180ºC przez 40 - 45 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wystudzić w uchylonym piekarniku. 

Po wystudzeniu ciasto wyjąć z formy, przekroić ostrym nożem na 2 blaty kakaowe.

Krem wiśniowy:

  • 500 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 800 g wiśni (świeżych lub mrożonych)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 5 łyżek cukru
  • 24 g żelatyny w proszku (6 łyżeczek) lub 6 listków żelatyny
  • około 100 ml wody

Wiśnie umieścić w garnku, zasypać cukrem, dodać sok z cytryny, zagotować. Zmiksować blenderem na puree. Nie ma konieczności przecierania skórek przez sitko (ale można to zrobić). 

Żelatynę zalać wodą, do jej pokrycia, odstawić na 10 minut do napęcznienia. Postawić na palniku i podgrzewać, mieszając, do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny lub podgrzać w mikrofali. Nie doprowadzać do wrzenia (żelatyna straci swoje właściwości żelujące). Zdjąć z palnika, dodać do gorącego puree z wiśni i dobrze wymieszać. Wystudzić, następnie schłodzić w lodówce do lekkiego zgęstnienia (uwaga: zbyt długie pozostawienie w lodówce spowoduje stężenie puree, nie można do tego dopuścić).

W misie miksera umieścić schłodzoną kremówkę i ubić do sztywności. Pod sam koniec ubijania dodawać lekko gęste puree z wiśni, w trzech turach. Ubijać do połączenia. Powstały wiśniowy krem odłożyć do lodówki do lekkiego zgęstnienia (uwaga: szybko gęstnieje). 

Czekoladowy sos (ganache):

  • 125 ml śmietany kremówki 36%
  • 125 g gorzkiej czekolady (lub pół na pół z mleczną)

Śmietanę kremówkę przelać do garnuszka, podgrzać do wrzenia, zdjąć z palnika. Dodać posiekaną czekoladę, odstawić na 2 minuty. Po tym czasie wymieszać do otrzymania gładkiego sosu. Odstawić do lekkiego zgęstnienia polewy.

Ponadto:

  • wiśnie w syropie do dekoracji
  • pół szklanki cherry brandy lub amaretto

Wykonanie:

Na dużej tacy położyć pierwszy kakaowy blat. Lekko nasączyć połową cherry brandy (wylewajac po łyżeczce na ciasto). Na niego wyłożyć połowę tężejącego kremu wiśniowego, wyrównać. Przykryć drugim kakaowym blatem, nasączyć go resztą ponczu. Na wierzch wyłożyć pozostały krem wiśniowy, wyrównać. Włożyć do lodówki do całkowitego schłodzenia i stężenia kremu wiśniowego.

Po tym czasie po wierzchu ciasta równo rozprowadzić tężejącą polewę. Schłodzić. Przed podaniem pokroić na kwadraty i udekorować wiśniami z syropu.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

Kostka wiśniowa

Kostka wiśniowa

Kostka wiśniowa

Średnia ocena: 8.8  (liczba głosów: 21)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (348)
1 | 2    
Gość: Pieczynka
14.01.2017 22:41 odpowiedz
Ciasto kakaowe wyszło wspaniałe, podzieliłam już je na dwa blaty, ale...
mam problem. Opierając się na komentarzach posłuzyłam się przepisem na mus truskawkowy : http://www.mojewypieki.com/przepis/bomba-truskawkowo---czekoladowa
ale dopuściłam do wrzenia wody przy kąpieli wodnej żelatyny, potem wszystko zmieszałam, czyli mus i żelatyną, dodam , że rozpuściła sie pięknie. Ale potem zobaczyłam w przepisie na te kostkę wiśniową, że dopuszczenie do wrzenia powoduje utratę właściwości żelujących przez żelatynę... i teraz czekam już 2h i nie gęstnieje mi mus. zastanawiam się czy rozpuścić jeszcze jedną łyżeczkę żelatyny- bo więcej już nie mam...- a w kremówce śmietan-fix?
Co Pani uważa na ten temat?
Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2017 22:53 odpowiedz
Jeśli tamta żelatyna nie zadziała, nie wiem, czy 1 łyżeczka jej pomoże. Poczekałabym jeszcze. Na śmietan fix tutaj nie można liczyć.
pozdrawiam
Gość: Pieczynka
14.01.2017 23:36 odpowiedz
Dziękuję za opinię i szybką odpowiedź!

Pozdrawiam serdecznie i miłej nocy :))
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2017 23:40 odpowiedz
Dziękuję, wzajemnie :).
Gość: Brungilda
09.12.2016 19:39 odpowiedz
czy żelatynę mogę dodać do zimnego puree z wiśni? nie doczytałam, że należy ją dodać do gorącego i teraz się zastanawiam czy musze je podgrzać czy stężeje nawet jeśli dodam do zimnego
Doro74Kraków profil
09.12.2016 22:00 odpowiedz
Lepiej zrobić tak jak podane w przepisie czyli podgrzać puree, bo inaczej mogą się zrobić grudki po dodaniu żelatyny.
Gość: Marta
07.11.2016 19:42 odpowiedz
Czy mogę użyć wiśni ze słoika? Były tylko wydrukowane, zasypane cukrem i zagotowane.
Jeśli tak to czy blendowac je z powstałym sokiem czy odlać wcześniej sok?
Dorota, Moje Wypieki
07.11.2016 20:09 odpowiedz
Prawdopodobnie można, ale nie wiem, ile wtedy dodac wiśni i ile soku z nich.
Gość: Marta
18.11.2016 18:01 odpowiedz
Wypróbowałam przepis z wiśniami ze słoika. Były wcześniej tylko wydrylowane, zasypane cukrem i zagotowane.
Wiśnie odcedziłam z soku, odważyłam 800 gram, dodałam 4 łyżki soku i podgrzałam. Zblendowałam jak w przepisie i dosłodziłam do smaku. Dla pewności użyłam 1 łyżeczkę żelatyny więcej i rozpuściłam ją w soku z wiśni zamiast w wodzie, dalej postępowałam wg przepisu.
Masa wyszła puszysta i odpowiednio zwarta, no i oczywiście przepyszna :)
77jagutka profil
19.10.2016 21:57 odpowiedz
Piekłam to ciasto w wersji z czarnymi porzeczkami zamiast wiśni i było równie pyszne jak oryginał.
Ciastoniowa profil
04.10.2016 06:33 odpowiedz
Ciasto super! Trzeba się przy nim nachodzić, ale warto.
Neziwa profil
26.08.2016 09:21 odpowiedz
Zamiast wiśni truskawki będą ok ?
Dorota, Moje Wypieki
26.08.2016 11:13 odpowiedz
Trudno mi powiedzieć, nie próbowałam.
meggy_k profil
30.07.2016 12:09 odpowiedz
Jak rzadko, wszystko prawie idealnie jak w przepisie ;) no, moze odchudzilam mase wisniowa, bo mialam tylko jogurt grecki i na wierzchu jest galaretka jagodowa, bo w domu brak czekolady. No i nie kostka, a kolko ;) Ciasto pycha, fajnie sie balansuja kwasne wisnie ze slodkim ciastem. Do powtorki.
Ps. Prawie identycznie moja mama robila swego czasu zwykly murzynek, tyle ze z maslem, nie z olejem.
megi29 profil
23.07.2016 20:01 odpowiedz
Witam, jestem w trakcie robienia ciasta i chcialabym pierwszy blat posmarować dżemem jagodowym, czy bedzie pasowac? Nie posiadam wiśni w syropie i zamiast tego chciałabym posypać polewę płatkami migdałowymi, nadadzą sie?
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2016 10:45 odpowiedz
Tak, będzie ok.
Gosia S. profil
15.07.2016 20:55 odpowiedz
Ciasto rewelacja :-) Bardzo duże,pięknie wyglada.Robilam ze świeżych wiśni-kolor obłędny.U mnie tez troche opadło w czasie pieczenia,ale mimo wszystko pięknie sie przekroilo i wyszło wysokie.Do wiśni dodałam prawie dwa razy tyle cukru co w przepisie-bardzo kwaśne były.Ciasto warte grzechu-POLECAM.Dziekuje Pani Doroto za kolejny idealny przepis.Pozdrawiam
Ligatura profil
08.07.2016 21:40 odpowiedz
Czy można użyć innego oleju, np. z orzechów laskowych albo włoskich?
Dorota, Moje Wypieki
08.07.2016 21:43 odpowiedz
Można, ale olej ten może być bardziej wyczuwalny w cieście i nie każdemu to będzie smakowało.
Ligatura profil
09.07.2016 16:03 odpowiedz
Hm, w takim razie spróbuję z bezzapachowym olejem kokosowym.
Dorcia30 profil
31.05.2016 14:21 odpowiedz
Chciałabym to ciasto zrobić w formie tortu z masą cukrową ale boje się że jest zbyt delikatne ,zalezy mi żeby ciasto było czekoladowe i pasowalo do masy jaki przepis poleci mi pani
Dorota, Moje Wypieki
01.06.2016 12:52 odpowiedz
Można upiec tradycyjny biszkopt kakaowy. Masa jest również delikatna.
Neziwa profil
18.05.2016 14:21 odpowiedz
Zostanie mi serek mascaropne z innego ciasta i tak się zastanawiam czy zamiast śmietanki jakbym dała własnie serek z ubitą śmietanką 30% - chyba będzie ok ??
nika_j profil
18.05.2016 15:05 odpowiedz
Tak trzeba ubić razem mascarp ze śmietaną na sztywno i dodać do ubitej masy puree wiśniowe. Tu jest żelatyna, więc będzie mur-beton. :)
Neziwa profil
18.05.2016 18:46 odpowiedz
A no własnie dlatego zamierzałam dać trochę mniej żelatyny :)
Neziwa profil
18.05.2016 20:24 odpowiedz
A no własnie dlatego zamierzałam dać trochę mniej żelatyny :)
nika_j profil
18.05.2016 16:44 odpowiedz
Ps. Puree musi być wystudzone, ale nie zgęstniałe, czyli jak w przepisie. :)
Hela profil
18.05.2016 10:41 odpowiedz
Bardzo pyszne ciacho :) Do drugiej w nocy robione - studzenie, tężenie wymaga jednak czasu, warto zabrać się za pieczenie jak najwcześniej :)
milka626 profil
18.05.2016 08:23 odpowiedz
Zrobiłam ciasto, ale w trochę zmienionej wersji, bo z truskawkami. Na górę dałam ganache z białej czekolady i malibu. Super to do siebie pasowało!
Ciasto mi pięknie urosło i potem trochę opadło, jeszcze w trakcie pieczenia. Widziałam, że parę osób miało podobną sytuację... Starczyło jednak spokojnie, aby przekroić je na dwa blaty i nadal było puszyste i wilgotne. Następnym razem spróbuję piec z termoobiegiem (jak sugerowała Dorota) i zobaczymy czy wyjdzie bez opadania.
Ciasto ekstra jak trzeba nakarmić dużo ludzi ;)
izaz profil
24.04.2016 21:06 odpowiedz
C U D O W N E !!! Bajecznie piankowe: począwszy od samego ciasta a skączywszy na musie wiśnowym, który konsystencją przypomina ptasie mleczko. THE BEST. Potwierdzam - na dużą imprezę bo to raczej ciacho tortowe (jeżeli chodzi o wykwintne i spore kawałki) Natomiast każdemu kto się zdecyduje na jego wykonanie - pracę koniecznie rozłożyć na dwa dni. Jednego upiec ciasto a drugiego masę z polewą. Bo naprawde jest czasochłonne (zwłaszcza masa wymaga trochę czekania). Raz jeszcze PYSZNE! Acha i ja wykorzystałam wiśnie z kompotu i naprawdę masa była MEGA delikatna i nic nie straciła na smaku.
Gosia2013 profil
06.04.2016 16:50 odpowiedz
Bardzo dobre ciasto, takie na większe imprezy. Polecam. :-)
gold9 profil
06.04.2016 13:59 odpowiedz
Ciasto wygląda super, już się nastawiłam na pieczenie ale mam blachę o wymiarze 29x42 i chyba 7 wysokości czy w takim razie powinnam zrobić 1,5 porcji żeby te 2 blaty wyszły ? A jak z czasem pieczenia przy takiej formie ?
Dziękuję za odpowiedz.
Pozdrawiam
Doro74Kraków profil
06.04.2016 20:11 odpowiedz
Polecam skorzystać z przelicznika foremek na blogu po lewej stronie. Czas pieczenia podobny około 45 minut. Jeśli pieczesz z termoobiegiem może upiec się szybciej.
gold9 profil
06.04.2016 22:21 odpowiedz
O super dziękuję za podpowiedz. :)
Lonka88 profil
31.03.2016 19:05 odpowiedz
Zrobiłam to ciasto na Wielkanoc. Żeby nie było, że nie ma ciacha z kremem:) I trzeba przyznać, że to porządny kawałek ciasta! Nie za słodkie, z wyczuwalnymi kawałkami wiśni i naprawdę dobrymi czekoladowymi blatami. Następnym razem zrobię chyba jednak więcej kremu, bo jest pyszny:)
Doris_30 profil
21.02.2016 16:38 odpowiedz
Wyszło super:) Goście zachwyceni:) Pozdrawiam!!!
MadziaMaj profil
22.12.2015 23:00 odpowiedz
Witam
Czy można użyc wiśni z kompotu?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2015 23:35 odpowiedz
Nie, one już nie mają w sobie soku, cały oddały do kompotu. Można użyć mrożonych i odmrożonych wcześniej wiśni.
pozdrawiam
Iwonka9876 profil
05.01.2016 17:06 odpowiedz
Witam serdecznie,
ja mam wiśnie w "soku własnym", czyli w lecie zasypane cukrem, gdy puściły sok, zagotowałam w słoiczkach. Czy można dodać te wisienki razem z sokiem (zmiksować)?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2016 20:50 odpowiedz
Tak, ale by waga z sokiem nie przekraczała wagi wiśni z przepisu.
mrówa profil
20.12.2015 00:53 odpowiedz
Witam Pani Dorotko !
Do kremu dodałam malin po zagotowaniu strasznie zgorzkniał. Dlaczego tak się stało? Czy mogę dodać wiśni z syropu?Dziękuję ślicznie i pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
20.12.2015 11:49 odpowiedz
Nie wiem... czy kremówka nie była to terminie?
mrówa profil
20.12.2015 14:21 odpowiedz
To sam mus malinowy zrobił się gorzki jeszcze przed dodaniem go do śmietanki:(
Dorota, Moje Wypieki
20.12.2015 15:03 odpowiedz
Dziwne, coś z malinami nie tak.. może się przypaliły? Czy dodany był cukier czy inna substancja słodząca?
mrówa profil
20.12.2015 15:44 odpowiedz
Dodałam cukier tak jak w przepisie 5 łyżek
neba profil
24.11.2015 22:02 odpowiedz
Doroto...czy dobrym pomyslem jest dodanie do kremowki galaretki wisniowej?
Tak, jak w letniej piance na biszkoptach?
Bazujac na moim doswiadczeniu z kremami, boje sie, ze ta ilosc zelatyny tylko w musie wisniowym nie da rady porzadnie "zwiazac" takiejj ilosci kremu.
Dorota, Moje Wypieki
25.11.2015 10:47 odpowiedz
Można. Wtedy proporcje należy również stosować wg tamtego przepisu.
neba profil
25.11.2015 19:57 odpowiedz
Dziekuje za szybka odpowiedz.
Zabieram sie do roboty :)
smakija profil
31.10.2015 15:20 odpowiedz
Dorotko wykorzystałam te spody do innego ciasta bo jest delikatne i wilgotne , ale za każdym razem mam problem mianowicie wyrośnie do samego końca równiutko ,wyłączę piekarnik, ciasto zostawiam dalej w piekarniku i odchylam drzwiczki a i tak robi się taka dziura :( boki wysokie, nadmienię że boków niczym nie smaruje co mogę robić nie tak ?
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2015 18:19 odpowiedz
Proszę zerknąć tutaj.
Joanna83 profil
26.10.2015 17:46 odpowiedz
Kostka pyszna, choć musiałam dodać więcej cukru do masy bo była niesamowicie kwaśna,chyba kwestia wiśni. Zrobiłam w małej foremce, 20 x 20 cm, z 0,4 porcji.
Pani Dorotko, mam takie pytanie nie na temat. Czy ma Pani może przepis na ciastka w kształcie grzybków , pieczone dawniej np na wesela. W Pani wykonaniu byłoby to pewnie cudo. Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2015 17:51 odpowiedz
Czy ma Pani na myśli te ciasteczka - grzybki?
Joanna83 profil
28.10.2015 10:03 odpowiedz
Nie wiem jak ja to zrobiłam. Przeglądałam przepisy u Ciebie tysiąc razy, a ten jeden przeoczyłam :). Tak oczywiście że te. W takim razie już nie muszę poszukiwać w internecie bo już dawno przekonałam się że u Ciebie są przepisy niezawodne i sprawdzone przez Ciebie i wielu czytelników. Dziękuję Ci bardzo.
Kamilaaaaa profil
13.10.2015 22:02 odpowiedz
Dziewczyny, mam takie bardziej formalne pytanie :)
Jak nazywamy tego typu ciasto? Nie jest to typowy biszkopt ponieważ ma oliwę/tłuszcz. Czy tego typu ciasto ma również swoją nazwę? Nie kruche, nie drożdżowe, nie biszkopt - więc jakie? :)
klaudia_cz profil
26.09.2015 14:40 odpowiedz
Krem nie tezeje, a juz dlugo jest w lodówce. Co tu zrobic?
klaudia_cz profil
21.09.2015 01:27 odpowiedz
Chcialabym zrobić to ciasto w formie tortu. Czy uda się to ciasto przekroic na trzy blaty? Czy lepiej wykorzystać biszkopt rzucany?
Dorota, Moje Wypieki
21.09.2015 09:56 odpowiedz
W tej formie w jakiej jest w przepisie będzie ciężko, można upiec biszkopt.
dark_and_twisty profil
01.09.2015 15:24 odpowiedz
Szanowna Doroto,

Czy krem można wykonać również z jeżyn? ... Padło pytanie o maliny, ale nie wiem czy mogę potraktować je tak samo. Wersja wiśniowa była wyśmienita i wyszła bez problemu ;)

Pozdrawiam,
Agata
Dorota, Moje Wypieki
01.09.2015 18:21 odpowiedz
Tak, można :). 
pozdrawiam
magdaw profil
19.08.2015 20:27 odpowiedz
Pyszne ciasto! Tylko nastepnym razem zaczne je wczesniej robic... bo ostatnim razem czekalam do 1 w nocy, zeby masa stezala :) Polecam!
Wiktoria1 profil
20.08.2015 08:55 odpowiedz
Świetna kostka. :-)
magdaw profil
20.08.2015 20:28 odpowiedz
Dziekuje :)
modnisia profil
22.07.2015 18:09 odpowiedz
Witam:)
Pani Doroto mam pytanie czy biszkopt z tego przepisu i krem może posłuży jako tort obłożony masa cukrowa ? rozumiem ze ostatnia część to biszkopt i na niej krem maślany i masa cukrowa?
Dziękuję za odpowiedz :)
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2015 22:42 odpowiedz
Tak, może, wszystko dokładnie jak piszesz :).
pozdrawiam
Alaewa profil
24.06.2015 21:17 odpowiedz
Dorotko, uwielbiam to ciasto, można je robić z różnymi owocami, natomiast samo ciasto kakaowe służy mi jako baza i przekładam je bitą śmietaną, kremem budyniowym, kiedyś nawet, gdy miało długo "podróżować" przełożyłam dżemem morelowym i polałam czekoladą. Za każdym razem jest świetne. Przyznam, że nie jestem fanką klasycznego biszkoptu, dla mnie jest za suchy i bez wyrazu (ale to oczywiście moje zdanie, nie każdy musi lubić to co wszyscy). Stąd też moje pytanie. Czy dałoby się Pani zdaniem zrobić to ciasto bez dodatku kakao, bo teraz akurat potrzebny mi jest blat biały. Boję się jednak, czy wtedy nie byłoby bardzo czuć oleju. A może rozpuścić białą czekoladę zamiast kakao. Może mi Pani doradzić? Na sobotę chcę upiec takie "moje" ciasto truskawkowe. W oryginalnym przepisie na spodzie jest klasyczny biszkopt i to jedyny składnik, którego tam nie lubię. Gdybym miała takie wilgotne puchate ciasto jak Twoje czekoladowe, tylko nieczekoladowe byłoby super. Dodam, że kruche i beza tam nie pasują. Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2015 10:07 odpowiedz
Nie próbowałam akurat tego ciasta w wersji białej. A może biszkopt genueński? Jest bardziej zwarty i maślany niż zwykły. Można też wykorzystać lekkie ciasto z dodatkiem oleju. Jest bardzo smaczne, z owocami smakuje świetnie, jako wilgotne blaty też powinno się dobrze spisać, przepis jest dość podobny :).
rezeda profil
11.06.2015 07:48 odpowiedz
Czy jest możliwość zrobienia tego ciasta z truskawkami?
Dorota, Moje Wypieki
11.06.2015 18:32 odpowiedz
Tak, dla pewności mus truskawkowy wzięłabym z innego przepisu na tort np. z bomby truskawkowej.
asiek_theone profil
23.05.2015 17:12 odpowiedz
czy ta polewa na wierzchu (ganache) zastyga, czy cały czas jest lejąca?
Dorota, Moje Wypieki
23.05.2015 21:17 odpowiedz
Zastyga, ale pozostaje miękka (łatwo się kroi).
asiek_theone profil
26.05.2015 21:51 odpowiedz
Zrobiłam :) polewa bardzo fajna, aczkolwiek wydawało mi się trochę mało i zrobiłam trochę więcej, strasznie szybko zastyga (możliwe, że zależy to od marki czekolady), więc smarowałam lekko ciepłą.
Smak ciasta - pycha. Ktoś pisał, że krem dziwny.. ja uważam, że krem jest super, lekko kwaskowaty od wiśni, co powoduje, że ciasto nie jest przesłodzone, jest idealne :)
teachhead profil
18.04.2015 07:53 odpowiedz
Na początku krem wiśniowy stracił się smakowo. Na następny dzień ciasto zyskało - smaki przeszły, goście byli zachwyceni i pytali o przepis ;)
Wyczytałam w komentarzach, że ciasto jest jak puch - i to jest prawda, rozpada się cudownie, wykorzystam je do innych kremów :-)
A dziś biorę się za Kostkę Rocher :)
kasiek1 profil
11.04.2015 13:20 odpowiedz
Pani Dorotko, czy piekąc w tortownicy 26cm powinnam zmniejszyć ilość składników tak jak wyszło w przeliczarce?Chcę przekroić ciasto na 3 blaty i zastanawiam się czy ze zmniejszonej ilości dam radę to zrobić?A krem już raczej w mniejszej ilości, prawda?
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2015 13:22 odpowiedz
Krem w mniejszej ilości. Ciężko mi powiedzieć, czy da radę wtedy przekroić na 3 części.
teachhead profil
10.04.2015 12:10 odpowiedz
Przepis na ciasto super - wykorzystam do innych wypieków. Natomiast krem wiśniowy nie przekonuje mnie, jego smak stracił się w cieście :-(
Agamaj profil
23.03.2015 08:46 odpowiedz
Witam, upiekłam, kostka jest pyszna, lekka, można jeść i jeść, mam tylko jedno pytanie odnośnie ciasta, cisto w piekarniku wyrosło mi bardzo mocno, ale też po pewnym czasie opadło, nie było zakalca, było mięciutkie, wilgotne, nie musiałam go nasączać, przekroiłam bez problemu, ale cały czas zastanawiam się dlaczego tak opadło, Pani Doroto czy przyczyną może być wyłożenie papierem całej blaszki a nie tylko samego dna? czy papier ma jakiś wpływ na to ciasto, że mogło przez to opaść? tylko to mi przychodzi na myśl, na pewno zrobię jeszcze inne przekładańce z tym ciastem, ale chciałabym też naprawić swoje błędy, z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
23.03.2015 09:03 odpowiedz
Można spróbować w papierem tylko na dnie, może przy innych ustawieniach piekarnika? U mnie ten rodzaj ciasta lepiej piecze się z termoobiegiem - ale trzeba znać swój piekarnik. Może ciasto było zbyt długo mieszane? Powodów może być kilka.
pozdrawiam!
smakija profil
21.03.2015 21:32 odpowiedz
Jedno z najlepszych ciast jakie jadłam, w rodzinie robi furorę :) za pierwszym razem miałam problem z kremem wiśniowym bo dałam za mało żelatyny, ale człowiek się uczy na błędach , za drugim i trzecim razem wyszło wyśmienicie, także nie należy się zrażać pierwszym niepowodzeniem. Pani Dorotko dziękuję za ten przepis, a teraz wyjęłam z piekarnika sernik i zabieram się za mus czekoladowy, sernik wyszedł pięknie!
Agamaj profil
20.03.2015 08:03 odpowiedz
Chciałabym upiec z połowy składników tzn. zaokrąglając do 3 jajek i resztę składników też proporcjonalnie zmniejszając, mam problem z wyborem formy, nie wiem czy wybrać mniejszą formę gdzie przelicznik pokazuje niecałe 3 jajka, czy większą gdzie pokazuje np. 3,3, bo jeżeli ciasto ładnie wyrasta i jest dość wysokie to w mniejszej może być za wysokie, ale też nie chciałabym żeby było bardzo malutkie,może ktoś piekł podobnie i podzieli się doświadczeniami, z góry dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
Gość: jooli
27.02.2015 23:58 odpowiedz
Masterpiece... Ciasto puchowe, srodek super, nie mialam zadnych problemow z bita smietana, i zelatyna..uzylam owocow mrozonych. . a prawde mowiac obawialam sie troche bo wczesniej nie uzywalam zelatyny w platkach.... Moj syn zjadl caly kawalke wrecz wylizal talerz, ja musialam sie powstrzymywac... bo moglabym zjesc pol ciasta. A keeper !!!!
Gość: Evangeline
20.02.2015 12:38 odpowiedz
Ciacho gotowe :) krem wyszedl za drugim razem i nie ryzykowalam juz mieszania bitej smietanki z puree z wisniami mixerem, zrobilam to recznie i dodawalam po lyzce. W lodowce pieknie masa zastygla. Musze jednak zrobic poprawke na przyszlosc, bo tutejszy klimat troche zbyt goracy (dzisiaj tylko 29) i trzeba dodac wiecej zelatyny. Po wyjeciu z lodowki niestety masa zrobila sie miekka. Polaczenie czekoladowego ciasta z wisniowym puree i polewa bardzo udane i napewno jeszcze nie raz je upieke.
Dziekuje za przepis :)
Gość: Evangeline
19.02.2015 11:09 odpowiedz
aaaach, teraz doczytalam odpowiedz co moglam zrobic zle, ale to nie moj przypadek. No coz, sprobuje raz jeszcze. Przy okazji dziwie sie dlaczego szukajac "krem sie zwazyl" nie pokazal sie zaden link ;)
Gość: evangeline
19.02.2015 10:49 odpowiedz
no tak, piekne zdjecia zalaczone, a mnie niewiadomo czemu krem sie zwazyl :( wszystko robilam wedlug przepisu krok po kroku. do ubitej smietanki dodalam schlodzone wisnie z zelatyna w trzech etapach i juz po drugim dodaniu smietana sie zaczela oddzielac. co zle zrobilam ?
Gość: Kasiasss
10.02.2015 16:38 odpowiedz
Muszę spróbować ;) W ogóle to bardzo ciekawa strona, postaram się często zaglądać :)
Gość: alicja
29.01.2015 13:54 odpowiedz
Robilam wersje z owocami lesnymi - bardzo dobre ciasto i zaskakujaco latwe w przygotowaniu, dziekuje za przepis :)
Gość: goleniowa
29.01.2015 12:08 odpowiedz
Pani Dorotko,
mam przed sobą nie lada wyzwanie, bo muszę zrobić spory tort, więc będzie to piętrowiec, ale prostokątny. Chciałabym zapytać czy Kostka Wiśniowa wytrzyma ciężar również prostokątnej, ale mniejszej Białej Truskawki? Nie wiem, który z nich cięższy, bardziej płynny. Robiłam obydwa, ale trudno mi jakoś uznać. Zastanawiam się też ewentualnie, czy do tego na spód dołożyć mascarpone do kremu, żeby był stabilniejszy.
Od razu też chcę zaznaczyć, że nie używam żelatyny w przypadku kremu, bo nie umiem jej pięknie wymieszać i są wyczuwalne jej grudki. A może ktoś z Was ma przetrenowanego prostokątnego piętrowca i wie, które przepisy na tort się zdadzą?
Dorota, Moje Wypieki
29.01.2015 12:15 odpowiedz
Wydaje mi się, że kostka wiśniowa jest lżejsza niż biała truskawka, dałabym ją na górę. Torty piętrowe robi się też na specjalnych podstawkach, wtedy jest bezpieczniej, według mnie, nic się też nie dzieje z dolną warstwą :). Ja nie mam jednak dużego doświadczenia w tortach piętrowych, nie piekę. 
Gość: goleniowa
30.01.2015 11:55 odpowiedz
To mnie Pani teraz zaskoczyła. Pani czegoś nie robi w kuchni?! I to z ciastami?!:) Ok. Dziękuję za informację.
Gość: rysiaa
25.01.2015 21:53 odpowiedz
witam! czy wiśnie mogę zastąpić mrożonymi truskawkami?
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2015 21:54 odpowiedz
Można, ale one mają dużo więcej wody, dodałabym ich mniej.
Gość: smakija
25.01.2015 20:24 odpowiedz
Zrobiłam go w formie tortu, ogólnie smak rewelacja ! ciasto wykorzystam do innych kompozycji, krem marzenie:) jedynie nad czym muszę popracować to konsystencja, jednak miałam za mało żelatyny no i problem z polewą :( rozjechała się. Podziwiam Was dziewczyny,że Wam się udało ( widzę na zdjęciach). Smakować smakowało, poszedł cały aż nam się uszy trzęsły. Robię go znowu na weekend , tyle razy aż wyjdzie perfekcyjnie bo jest tego wart, już tęsknie za tym smakiem. Naprawdę polecam i nie zrażajcie się jakby coś za pierwszym razem poszło nie tak ! Dziękuję Dorotko za pomysł i cudowny smak :)
lila.x profil
29.01.2015 10:16 odpowiedz
Poproszę o wskazówkę bo sama zastanawiam się nad tortem z tego przepisu. Tylko czy w formie tortu tzn. z takich samych proporcji i wtedy będzie wyższy czy z połowy porcji?
kasiek1 profil
28.03.2015 10:48 odpowiedz
Korzystała pani z przelicznika foremek przy pieczeniu tortu?Będę robiła w tortownicy 26cm i wyszło, że powinnam zmniejszyć ilość składników.Zastanawiam się czy jak nie zmniejszę to ciasto nie wypłynie mi z tortownicy przy pieczeniu?
Gość: smakija
21.01.2015 19:56 odpowiedz
No właśnie nie mam już żelatyny myślałam,że mam w domu jeszcze 2 opakowania okazało się , że owszem ale jedno już straciło ważność i musiałam się zadowolić takim opakowaniem 20 g a w przepisie jest 24 g i stąd moje obawy, to co może dam ten fix :)?
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 19:58 odpowiedz
Ok ;-).
Gość: smakija
21.01.2015 19:46 odpowiedz
Aa sorki chyba ostatnie pytanie, czy tak na wszelki wypadek żeby mi się nic nie "rozjechało " mogę do kremówki przy ubijaniu dać 1 opakowanie( 9g) śmietan-fix a potem wlewać te zmiksowane wiśnie z rozpuszczoną żelatyną?
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 19:47 odpowiedz
Żelatyna już spowoduje stężenie masy, nie ma potrzeby dodawania fixu. Można dodać więcej żelatyny, jesli bardzo się boisz.
Gość: smakija
21.01.2015 19:41 odpowiedz
Dziękuje jest Pani kochana za tak szybkie odp:) ależ jestem ciekawa co z tego wyjdzie to ma być prezent na Dzień Babci i Dziadka na jutro :) oby wyszło, wszystkich dookoła, w pracy też zarażam Pani przepisami :) na razie wszystko stygnie:)
Gość: smakija
21.01.2015 19:04 odpowiedz
Już chyba jest ok w między czasie spojrzałam w garnek i wiśnie puściły wodę to chyba wystarczy?
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 19:10 odpowiedz
No właśnie o tym pisałam niżej ;-).
Gość: smakija
21.01.2015 18:53 odpowiedz
Zabieram się właśnie za to ciasto i aż się boję ,że nie wyjdzie :) to jest czwarte ciasto z pani strony. Wszystko na razie w tym przepisie rozumiem tylko mam taki mały zgryz może mi ktoś pomoże mianowicie mam zagotować wiśnie ( mrożone) w jakiej ilości wody ( rozumiem jak najmniej) w składnikach do kremu pisze 100 ml ale w tym 100 ml jest tez woda potrzebna do żelatyny, nie chcę żeby mi wyszedł kompot a to co najlepsze musi zostać w kremie. Proszę o szybka odp :)
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 19:09 odpowiedz
Nie dodajemy do wiśni wody w ogóle - one zasypane cukrem i zagotowane puszczą już sporą ilość wody. 
ZuzoldaS profil
18.01.2015 08:24 odpowiedz
Fantastyczne! Leciutkie, w sam raz skomponowane smakowo, koniecznie do zrobienia! Troche się przestraszyłam kiedy po dodaniu puree masa mi zaczęła płynąc ale okazało się że po wizycie w lodowce stężała należycie. Smakowało wszystkim bez wyjątku:)
Gość: Celina
08.01.2015 14:42 odpowiedz
Witam! Czy moge dac wisnie ze sloika? W Holandii ciezko dostac swieze wisnie a juz na pewno nie poza sezonem. Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2015 18:28 odpowiedz
To nie wyjdzie dobrze - takie wiśnie są już pozbawione soku. Proszę przejrzeć komentarze, może ktoś już tak piekł?
Gość: czips77
17.01.2015 22:10 odpowiedz
w Jumbo i Albert Heinie sa wisnie mrozone (w malych pudelkach kartonowych) - do ozdoby sie nie nadaja, ale do kremu tak.
Celina28 profil
02.02.2015 00:51 odpowiedz
Dziekuje za podpowiedz. Jumbo nigdzie nie mam w poblizu ale zajrze do Albert Heina po te mrozone wisnie. Chociaz przyznam, ze Holendrzy nader czesto myla wisnie z czeresniami.
Gość: anjadka
01.01.2015 21:21 odpowiedz
Zagotowalam wode z olejem i cukrem i kakao ale jednak nie mam siły dzisiaj piec ciasta. Wyrzucic mam ta masę czy moge schowac do lodowki?
Gość: ania
23.12.2014 20:15 odpowiedz
po dodaniu puree do bitej, masa trochę mi się rozrzedziła. Jak mi nie stężeje w lodówce to mogę jakoś jeszcze ją uratować? dodać podgrzaną żelatynę? błagam o pomoc, bo miało być popisowe ciasto na święta... :(
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2014 21:19 odpowiedz
Mam nadzieję, że jednak steżeje. Lepiej nie martwić się na zapas :).
Gość: ania
30.12.2014 15:11 odpowiedz
Wyszło idealnie:) wyłożyłam na biszkopt tylko lekko stężałą masę, ale noc w lodówce zrobiła swoje:) dziękuję za wiarę:)
Gość: Aguś kulinarnie
18.12.2014 12:56 odpowiedz
Pani Doroto,chcialabym upiec czekoladowe blaty,tort potrzebuje na niedziele.Jaka mase zrobic i kiedy najlepiej upiec blaty oraz zrobic dekoracje z masy cukrowej?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2014 23:24 odpowiedz
Czyli tort ma nie być wiśniowy, tylko blaty, tak? Dobrze zrozumiałam? Blaty można upiec już a piątek, przechowywać w temp. pokojowej przykryte ściereczką. Ozdoby z masy cukrowej dzień przed podaniem. Pod masą cukrową koniecznie masa maślana.
Gość: Aguś kulinarnie
19.12.2014 09:43 odpowiedz
Tak,tylko blaty.Dziękuje za podpowiedź,pozdrawiam:)
Gość: Aguś kulinarnie
22.12.2014 17:24 odpowiedz
Wszystko się udało-blat upiekłam w piątek tak,jak Pani sugerowała.Wprawdzie środek nieco opadł,ale ja potrzebowałam tylko jeden blat więc odkroiłam wyższe boki i było ok.Blat w zasadzie nie potrzebował nasączania,w smaku był bardzo dobry.Pomysł z dekoracją uległ zmianie więc było bez stresu-nigdy wcześniej nie robiłam dekor.z masy cukrowej,byłoby za duże ryzyko.
Gość: zeria
16.12.2014 20:56 odpowiedz
Robiłam wszystko zgodnie z Pani przepisem i przy połączeniu ubitej śmietany z wiśniami, nagle śmietana się zważyła... Nie rozumiem zupełnie dlaczego. A po drugie na szybko potrzebuję jakiegoś innego przepisu na krem, który byłby dobrym zamiennikiem...
Gość: Karolina
16.12.2014 17:49 odpowiedz
Chciałabym się zapytać czym można nasączyć ciasto w wersji dla dzieci? :)
Dorota, Moje Wypieki
16.12.2014 17:58 odpowiedz
Kompotem wiśniowym, sokiem z cytryny wymieszanym z wodą lub herbatą z cytryną bez cukru.
kasiula15502 profil
14.12.2014 01:32 odpowiedz
ciasto przepyszne ,rozpływające się w ustach ,godne polecenia
Gość: Kakashi
09.12.2014 16:08 odpowiedz
Mam pewną małą zagwozdkę... Zamierzam upiec ciasto w foremce 24x24 cm, wspomogłam się przelicznikiem foremek i o ile większość składników jestem w stanie odmierzyć, to z jajkami mam problem. Czy 3,29 jajka zaokrąglić w dół czy w górę? ;D
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2014 22:53 odpowiedz
Do 3 jajek.
Gość: sylwiad
03.12.2014 16:53 odpowiedz
czy można zrobić krem ze zmiksowanymi pomarańczami lub mandarynkami?czy wówczas trzeba by było dodać trochę więcej żelatyny?
Dorota, Moje Wypieki
03.12.2014 17:29 odpowiedz
Niestety nie wiem, czy się uda i czy będzie dobrze smakowało.
Gość: colett
27.11.2014 21:24 odpowiedz
Chciałabym upiec z tej porcji ciasta 3 blaty okrągłe osobno, ile czasu powinnam piec pojedynczy blat?
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2014 22:00 odpowiedz
Każdą część ciasta trzeba przygotować bezpośrednio przed pieczeniem, inaczej ciasto się nie uda, piana opadnie. Około 20 minut lub do tzw. suchego patyczka, zależy od piekarnika.
Gość: elzunia
25.11.2014 18:25 odpowiedz
czy ten krem będzie współgrał z Pani biszkoptem kakaowym ?
Dorota, Moje Wypieki
25.11.2014 18:38 odpowiedz
Tak, biszkopt jest dość podobny w smaku do ciasta z przepisu, jedynie bardziej suchy.
Gość: mi
14.11.2014 21:45 odpowiedz
przepaszam, że w Panią zątpiłam. Długo, ale stężało. Ubiłam śmietanę i wymieszałam, wyłożyłam na ciasto i jest ok. Pani przepisy jeszcze nigdy mnie nie zawiodły, niepotrzebnie panikowałam. Dziękuję i pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
15.11.2014 11:34 odpowiedz
Uff, to dobrze, pozdrawiam!
Gość: mi
14.11.2014 17:32 odpowiedz
wiśnie w lodówce już 2 godziny i nic nie tężeje :( może ubić śmietanę, dodać mus i jeszcze żelatyny? jak myśliczie
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2014 17:41 odpowiedz
Czy żelatyna się dobrze rozpuściła, nie było grudek? Czy użyłaś może żelatyny tzw. deserowej?
Gość: mi
14.11.2014 17:51 odpowiedz
wszystko ładnie rozpuszczone, żelatyna zwykła
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2014 17:53 odpowiedz
A ilość wiśni jak w przepisie? Jeśli nie chce tężeć, podgrzałabym mus wiśniowy i dodała więcej żelatyny. A może dasz jej jeszcze chwilę czasu?
Gość: mi
14.11.2014 17:56 odpowiedz
zaczekam jeszcze, a za godzinę jak nie ruszy to ubiję śmietanę, połączę z puree i dodam żelatyny ok 2 lyżki?
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2014 18:02
Możesz tak zrobić, ale nie wiem, co z tego wyjdzie.. nie rozumiem dlaczego nie stężało, ponieważ 2 łyżki żelatyny już teraz dodałaś. Co się z nią stało, nie wiem.
Gość: mama
13.11.2014 20:43 odpowiedz
czy wiśnie mrożone dodać z powstałym sokiem z rozmrażania?? czy rozmrozić na durszlaku i zużyć tylko owoce??
Dorota, Moje Wypieki
13.11.2014 20:44 odpowiedz
Wiśni nie rozmrażamy, zamrożone umieszczamy w garnku.
yoania profil
09.11.2014 16:41 odpowiedz
Moja wariacja na temat wiśni i czekolady. W ubiegłym roku odkryłam tą kombinację i uważam, że jest genialna. Tort z biszkoptem kakaowym i kremami czekoladowym i wiśniowym - wiśniowy to frużelina ze śmietaną i mascarpone, a czekoladowy zamiast frużeliny przestudzoną rozpuszczoną gorzką czekoladę. Ta kombinacja robi furorę w rodzinie w wśród znajomych i często ją powtarzam. Robiłam też wersję bez pieczenia. Z bazą z ciastek i kakao. Polecam gorąco fanom kostki wiśniowej.
yoania profil
09.11.2014 11:09 odpowiedz
Moja wariacja na temat wiśni i czekolady. W ubiegłym roku odkryłam tą kombinację i uważam, że jest genialna. Tort z biszkoptem kakaowym i kremami czekoladowym i wiśniowym - wiśniowy to frużelina ze śmietaną i mascarpone, a czekoladowy zamiast frużeliny przestudzoną rozpuszczoną gorzką czekoladę. Ta kombinacja robi furorę w rodzinie w wśród znajomych i często ją powtarzam. Robiłam też wersję bez pieczenia. Z bazą z ciastek i kakao. Polecam gorąco fanom kostki wiśniowej.
Gość: loli
31.10.2014 10:43 odpowiedz
mam galaretke malinowa moge ja dodac zamiast zelatyny?
wsypac do musu wisniowego czy ja rozpuscic?
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2014 10:54 odpowiedz
Nie próbowałam w taki sposób.
madzix profil
29.10.2014 11:24 odpowiedz
Mam pytanie czy ciasto należy przechowywać w lodówce? I jak długo będzie zdatne do spożycia? Wytrzyma 4-5dni? :)
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2014 14:29 odpowiedz
Nie dłuzej, może wytrzyma do 5 dni.
Gość: Ula
28.10.2014 16:58 odpowiedz
Witam,
Mam dwa pytania. Chciałabym wykorzystać ten tort pod lukrowe dekoracje (pomijając ganache, niestety) . Zastanawiam się, czy nie jest na nie zbyt "lekki". Jak Pani myśli? Nie będą to skomplikowane budowle, jedynie całkowite pokrycie i płaski motyw. I jeszcze jedno. Chcę zrobić go w mniejszej blaszce, 24x24. Mam problem z ilością jajek. Co zrobić jeśli po przeliczeniu jest to ułamek: użyć więcej, czy mniej?
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 18:40 odpowiedz
Według mnie ciasto jest zbyt lekkie i nie pokrywałabym lukrem plastycznym, bałabym się.. 
Uzyłabym więcej jajek, nie zaszkodzi.
pozdrawiam!
Gość: Ula
29.10.2014 21:25 odpowiedz
Jaki tort poleciłaby Pani pod takie dekoracje? Z Pani propozycji. Coś podobnego, czekoladowo - owocowego, niezbyt słodkiego. Dziękuję :o)
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2014 22:24 odpowiedz
Może tort czekoladowo-malinowy? Jest bardzo popularny na blogu, ma dobre opinie. Można zamiast malin użyć wiśni. Pod lukrem plastycznym należy posmarować tort choć cienką warstwą masy maślanej.
Dorcia30 profil
27.10.2014 13:55 odpowiedz
Ja mam byle jaki piekarnik bez żadnych termoobiegów i ciasto wyszło bez problemu chociaż myślałam że zaliczę pierwszego zakalca . Fajny czekoladowo wiśniowy smak i super kolorek aż szkoda zjeść .Polecam
Gość: ptyś
21.10.2014 23:09 odpowiedz
Dziewczyny, czy pieczecie to ciasto z termoobiegiem czy bez ?
Malinka na zdjęciach tak pięknie je prezentuje :) !!.
Mój piekarnik z tym ciastem nie daje sobie rady (bo z innymi jest ok.), już nie mam do niego siły.
Pozdrawiam,
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2014 23:10 odpowiedz
U mnie to ciasto zdecydowanie lepiej piecze się z termoobiegiem.
pozdrawiam
Gość: Monia
20.10.2014 17:19 odpowiedz
Witam, czy mogę użyć oleju słonecznikowego zamiast rzepakowego?
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2014 17:58 odpowiedz
Tak.
portulaka profil
15.10.2014 19:52 odpowiedz
Super ciasto!!!Wygląda świetnie,a smakuje jeszcze lepiej;kwaskowo- czekoladowe mniam :D.Upiekłam go na rocznicę ślubu,nie bez przygód zresztą.Mój mikser padł,więc postanowiłam zrobić ręcznie-najpierw trzepaczką a potem wymieszałam delikatnie łyżką...Uff..wyrosło pięknie,puszyste ,wiśnie też najpierw musiałam wystudzić a potem zmiksowałam w blenderze (bałam się gorących dać do blendera kielichowego)potem zmiksowane podgrzałam i już dalej było z górki (według przepisu)Śmietanę ubiłam mikserem koleżanki.Oto efekt końcowy
Gość: Ania
13.10.2014 18:02 odpowiedz
Pani Doroto
Moje pytanie czy mogę to cudo zamrozić? I czy ta miękka polewa dobrze to zniesie?
Muszę jutro (wtorek) upiec tort, który mój mąż w piątek zawiezie w miejsce gdzie będzie spożywany w niedzielę.
A jeśli nie można zamrozić to czy mogłaby mi Pani podpowiedzieć jakiś inny model tortu (możliwy do zamrożenia) w męskiej kolorystyce i żeby nie był szokująco słodki i zbytnio czekoladowy. Taki z owocową nutą byłby właśnie idealny.
Pozdrawiam
P.S. Nie jestem mistrzem cukiernictwa ale mam doświadczenie w wielu Pani wypiekach i przeważnie jestem (i nie tylko ja) zachwycona efektami więc zakładam że uda mi się kolejny raz
Dorota, Moje Wypieki
14.10.2014 11:15 odpowiedz
Niestety, nie jestem pewna, czy można to ciasto zamrozić :/. Głównie ze wzg na żelatynę i kremówkę.

Z tortów mogę polecić:

czekoladowo - ajerkoniakowy,
czekoladowo - malinowy,
Dwa Michały,
piernikowe serce,
Praga,
Andaluzja,
tort chałwowy.

Nie mam doświadczenia w mrożeniu tortów, więc wiele nie pomogę.. wybrałam przepisy bez żelatyny i ze stabilnymi masami. Do tych mocniej czekoladowych można dodać warstwę dżemu, dla owocowej nuty :-).
 
Gość: alexbluessy
10.10.2014 07:35 odpowiedz
Mam pytanie odnośnie kremu wiśniowego. Czy zamiast żelatyny mogę dodać trochę wiśniowej galaretki? Jeśli tak to ile. Mam mrożone wiśnie i chciałabym je w miarę w całości użyć, aby kawałki były wyczuwalne. Rozumiem, że do końca mam ich nie blendować. Ale co z żelatyną. Czy da się ją zastąpić smakową galaretką. Jesli tak to w jakich proporcjach? Najpierw zagęścić wiśnie, a potem wymieszać z kremówką, tak?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
10.10.2014 10:09 odpowiedz
Niestety, nie pomogę, nie używałam galaretki do tego ciasta, żelatyna jest sprawdzona. 
Mogę tylko podpowiedzieć, że z galaretką można zrobić warstwę jak w tym deserze, dodając do niej całe wiśnie. 
pozdrawiam
zyrg profil
18.09.2014 21:18 odpowiedz
ciasto robiłam wg przepisu - bardzo starannie i wszystkie składniki miałam w temp. pokojowej. Włożyłam ciasto do nagrzanego piekarnika z termoobiegiem, rosło super ponad blachę aż się ucieszyłam, że takie wysokie ciasto. Po 40 minutach otwieram piekarnik i wielka lipa. Brzegi ciasta wysokie a w środku ciasto zapadnięte na całego. W ogóle nie dało się go przekroić na 2 części. Czytałam, że nie tylko ja mam z tym problemy. chcę powtórzyć to ciasto w wersji porzeczkowiec, proszę o radę co może być nie tak. Czy piekarnik przed włożeniem ciasta ma być nagrzany na 180 stopni czy na mniej a potem temp. podwyższyć? Szukam przyczyny.....
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2014 22:03 odpowiedz
Proszę spróbować zmienić ustawienia piekarnika, np. piec z termoobiegiem a nie góra-dół. Zapadanie się ciasta jest często związane z niewłaściwym ubiciem białek lub mało delikatnie wymieszanymi białkami z mąką. Nie należy otwierać piekarnika wcześniej i nakłuwać patyczkiem, dopiero, aż będzie góra ładnie zarumieniona i sztywna. Zawsze wkładamy do nagrzanego piekarnika.
 
użytkownik usunięty
06.09.2014 21:46 odpowiedz
")
aanna profil
09.09.2014 13:05 odpowiedz
Kostka wygląda obłędnie:) Zaciekawiłaś mnie tymi śliweczkami, uwielbiam je. Napisz proszę, czy w kremie zamieniłaś tylko wiśnie na 800g śliwki, czy coś jeszcze?
Świetne wypieki:)
Pozdrawiam:)
użytkownik usunięty
10.09.2014 10:03 odpowiedz
Bardzo dziękuję za miłe słowa. W kremie nic nie zmieniałam, tylko wiśnie na śliwki też 800g. Pozdrawiam:)
aanna profil
12.09.2014 21:59 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź:)
użytkownik usunięty
06.09.2014 21:44 odpowiedz
;0
izabela2764 profil
09.09.2014 11:11 odpowiedz
Malinko kosteczka super !!!!! -chyba czytasz w moich myślach ,bo również myślałam ,aby zrobić w takiej wersji ,też uwielbiam śliwki i Twoją kreatywność !!!!! Pozdrawiam :)
użytkownik usunięty
10.09.2014 10:10 odpowiedz
Dziękuję Izabela, miło mi :) Polecam tą śliwkową wersję, jest bardzo smaczna :)
użytkownik usunięty
06.09.2014 21:44 odpowiedz
W moim wykonaniu kostka śliwkowa, ponieważ bardzo lubię wypieki ze śliwkami a sezon na nie w pełni. Z wiśniami nie próbowałam, ale z kremem śliwkowym jest mega pyszna! Cieszę się że ją zrobiłam. Dziękuję za świetny i bezproblemowy przepis.
nika_j profil
06.09.2014 22:36 odpowiedz
Malinko, fantastyczny pomysł, na pewno z niego skorzystam. :) Zdjęcia jak zwykle niezwykłe. Pozdrawiam. :)
użytkownik usunięty
09.09.2014 10:24 odpowiedz
Ślicznie dziękuję, a ciasto polecam bardzo! Pozdrawiam :)
Flambir profil
07.09.2014 21:21 odpowiedz
Jeśli smakuje tak jak wygląda, to na pewno jest rewelacyjna!
użytkownik usunięty
09.09.2014 10:28 odpowiedz
Szczerze polecam, na pewno się nie zawiedziesz. Pozdrawiam cieplutko :-)
Gość: Miloopa
02.09.2014 09:18 odpowiedz
Pani Doroto. Chciałabym zrobić wilgotne ciasto kakaowe/czekoladowe przełożone kremem kawowym i na wierzchu polane błyszczącą czekoladą. Mam dwa pytania:
1. Który biszkopt/ciasto czekoladowe Pani poleca? Nie będę niczym nasączać więc chciałabym żeby było wilgotne, ale nie ciężkie i zbite.
2. Czy polewa pozostaje błyszcząca przez dłuższy czas? Znalazłam wiele przepisów na błyszczącą polewę z dodatkiem albo żelatyny albo glukozy, ale wylałabym zrobić taką którą ma Pani już wypróbowaną, aby uniknąć porażki. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
02.09.2014 09:57 odpowiedz
Można użyć ciasto czekoladowe z powyższego przepisu. To nie jest biszkopt, ale trochę cięższe ciasto z dodatkiem oleju, więc będzie ok :-). 
Przepisna błyszczącą polewę znajduje się tutaj.
pozdrawiam!
29.08.2014 18:28 odpowiedz
Upieklam jeszcze raz w formie kostki tym razem a nie tortu :-) Ciasto jest nieziemskie! Super wilgotne od nasaczenia likierem z czekoladowy smak przeplatany z wisniowym kremem i ganache z ciemnej czekolady..ahhh.. niebbo w gebie! Mieciutkie, delikatne, lekkie cudenko!
Flambir profil
29.08.2014 23:55 odpowiedz
Bardzo smacznie wygląda!
30.08.2014 17:06 odpowiedz
Dziekuje bardzo!:-)
Miss.Cookie. W profil
29.08.2014 15:57 odpowiedz
Chciałam wybrać ciasto na imprezę w plenerze, takie, które będzie podzielne, ale i tortowe, eleganckie ;) Padło na taką oto bardziej czekoladową wersję kostki wiśniowej, która kusiła mnie już od dawna. Miękkie, wilgotne blaty murzynka dobrze nasączone domową wiśniówką, doskonale wyważony krem czekoladowo-wiśniowy i aromatyczne wiśnie z nalewki komponują się we wspaniałą, niezbyt słodką, wciągającą całość z przyjemną nutką alkoholu.
Gość: wwera
21.08.2014 11:07 odpowiedz
Czy można zamiast wiśni dać konfiturę domowej roboty?
Dorota, Moje Wypieki
22.08.2014 12:06 odpowiedz
Nie próbowałam.
Gość: ewwa
19.08.2014 08:50 odpowiedz
mam pytanie czy moglabym krem zrobic z wisni z fruzeliny? i ile ich wtedy dodac ? czy jakos zmienic proporcje żelatyny
Dorota, Moje Wypieki
19.08.2014 10:21 odpowiedz
Według mnie te wiśnie już się nie nadają, można je wykorzystać do podania do ciasta. Nie mają już tego soku, który tutaj jest potrzebny. 
Krem z frużeliną można zrobić jak w torcie malinowym, wykorzystując całą frużelinę.
Gość: Początkująca kucharka
17.08.2014 17:21 odpowiedz
Czy można zamiast wiśni dać maliny ?
Dorota, Moje Wypieki
17.08.2014 17:48 odpowiedz
Tak.
Gość: Matka Sanepid
13.08.2014 19:01 odpowiedz
Gdyby nie to, że z powodzeniem od kilku lat piekę nawet skomplikowane torty, pomyślałabym że jestem totalna noga w wypiekach. Tymczasem od godziny 11:00 robię to pieruńskie ciasto. Fatalnie idzie... Biszkopt się zapadł, nie dało się pokroić go na 2 równe kawałki, masa wiśniowa nie tężeje, śmietana z masą owszem, ale przy nakładaniu wszystko mi się rozjechało. Koszmar. Nigdy więcej....
1 | 2    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach