Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


poniedziałek, 14 lipca 2014

Przepyszne kruche babeczki z nadzieniem z porzeczki czerwonej lub czarnej. Bez konieczności wcześniejszego podpiekania spodu, przyozdobione paseczkami kruchego ciasta ułożonymi na kształt kratki. Babeczki świetnie się przechowują i pozostają kruche i smaczne przez kilka dni, warto je przygotować z wyprzedzeniem. Polecam :-).

Składniki na kruche ciasto (18 babeczek):

  • 450 g mąki pszennej
  • 150 g masła, zimnego
  • 100 g smalcu, zimnego
  • 1 żółtko
  • 100 g cukru pudru
  • 3 łyżki mleka, zimnego

Mąkę przesiać, dodać masło, smalec, posiekać, dodać żółtko, cukier, mleko, szybko zagnieść, owinąć folią (można również zmiksować w malakserze). Odłożyć na 1 - 2 godziny do lodówki.

Przygotować klasyczną formę do muffinek (mogą to być też metalowe pojedyncze karbowane foremki na babeczki). Wysmarować masłem i oprószyć mąką, nadmiar mąki strzepać.

Nadzienie porzeczkowe:

  • 500 g porzeczek (u mnie czerwona i czarna pół na pół)
  • 3 łyżki skrobi (mąki) ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej
  • 150 g cukru

Dodatkowo:

  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania babeczek

Porzeczki przełożyć do miseczki, delikatnie wymieszać ze skrobią i cukrem.

Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki. Podsypując delikatnie mąką rozwałkować na grubość około 2 -3 mm. Szerokim kubkiem lub foremką do wycinania ciastek wycinać koła, umieszczać je formie na muffinki, wylepić dokładnie dno i boki, dociskając. Do środka nałożyć nadzienia porzeczkowego, do wysokości babeczek. Z pozostałego ciasta wycinać paski kruchego ciasta i ułożyć je w kratkę na babeczkach. Posmarować roztrzepanym jajkiem.

Piec w temperaturze 190ºC przez około 25 minut, do zezłocenia się ciasta (pod koniec pieczenia nadzienie porzeczkowe zacznie się wyraźnie gotować wewnątrz i 'bąbelkować' ponad babeczki). Wyjąć, przestudzić lekko w foremkach, następnie wystudzić na kratce.

Wystudzone można oprószyć cukrem pudrem, ale nie jest to konieczne.

Smacznego :-).

Kruche babeczki z porzeczkami

Kruche babeczki z porzeczkami

Kruche babeczki z porzeczkami

Średnia ocena: 9.6  (liczba głosów: 19)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (184)
Aga Mars profil
12.08.2017 19:17 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
12.08.2017 19:16 odpowiedz
:O
Wiktoria1 profil
13.08.2017 18:04 odpowiedz
Fikuśne i słodkie! :-)
Aga Mars profil
14.08.2017 07:43 odpowiedz
Dzieki Wiki :D
Aga Mars profil
12.08.2017 19:15 odpowiedz
To ciasto jest super. Wykorzystalam je ostatnio w szarlotce z beza, a upieklam je w formie mini babeczek. Tu w wersji z budyniem i porzeczkami. Az szkoda je bylo jesc ;)
Dorota, Moje Wypieki
12.08.2017 19:45 odpowiedz
Piekne biedronki! ;-)
Aga Mars profil
12.08.2017 19:57 odpowiedz
;D
15.08.2017 17:48 odpowiedz
ooo, co ja paczę
jaka piękna armia babeczek ;0
Aga Mars profil
16.08.2017 15:20 odpowiedz
;D
10.08.2017 20:53 odpowiedz
Kruche pierwszego dnia, następnego miękną i rozpływają sie w ustach;) pierwszy raz robiłam z samymi czerwonymi porzeczkami, a kolejnym razem mix białej, czerwonej porzeczki i agrestu- polecam jak komuś braknie porzeczek;)
Aga Mars profil
30.07.2017 18:35 odpowiedz
Tym razem z oryginalnym ciastem (ostatnio z tarty razowej). Pychotki.
Nie chcialo mi sie meczyc z kratka ;)
Esme profil
30.07.2017 19:29 odpowiedz
Wow, urocze:)
Aga Mars profil
30.07.2017 23:37 odpowiedz
Dzieki :D
W przyszlym tygodniu wpadnie do mnie kolezanka i wyprobowuje nowe przepisy ;D
Esme profil
31.07.2017 11:11 odpowiedz
:D:D
Wiktoria1 profil
31.07.2017 10:45 odpowiedz
Ale smakowite! Też muszę w końcu je przygotować. ;-)
Aga Mars profil
31.07.2017 11:35 odpowiedz
Moge tylko polecic :D Wrocilas juz do domu?
Wiktoria1 profil
03.08.2017 12:43 odpowiedz
Tak, szkoda że tak późno dowiedziałam się o możliwości spotkania, ale cóż może następnym razem! ;D
Aga Mars profil
03.08.2017 18:04 odpowiedz
Koniecznie :)
justynaBH profil
31.07.2017 15:12 odpowiedz
One sa takie urocze ze zal by mi było je zjesc:)
Aga Mars profil
01.08.2017 09:52 odpowiedz
;)
polkatarina profil
14.07.2017 16:50 odpowiedz
Poezja!!! Przypomnialy mi sie ciastka sezonowe z Maca. Dla milosnikow kwasnych owocow. Bardzo polecam!
Helka. profil
18.04.2017 18:47 odpowiedz
Pyszne ciasto. Dałam 3 różne wypełniacze - dżem porzeczkowy, dżem jabłkowy z cynamonem oraz mrożone jagody. Zrobiłam w blaszce na małe babeczki - o średnicy 3 cm, przez co czasem trudno było je wyjmować, no i nie było szansy na kratkę z wierzchu. Posypałam więc klasyczną kruszonką. Całość smaczna zarówno w wersji prosto z blachy na gorąco, jak i na drugi dzień.
Gość: Klaudia
11.02.2017 20:43 odpowiedz
Dzień Dobry, jeśli chcę użyć mrożonych dodać czegoś (bo boję się, że jak się odmrożą to ciasto będzie za mokre)?
Dorota, Moje Wypieki
12.02.2017 00:21 odpowiedz
Można dodać 1 łyżeczkę więcej skrobi.
bodzek profil
15.07.2016 13:05 odpowiedz
Jak zwykle przepyszne i na zdjęciach jeszcze gorące ! Zdążyłam posypać cukrem pudrem jedynie dwie babeczki, bo reszta zniknęła w tempie ekspresowym :)
Piekłam je w silikonowej formie na muffinki oraz w metalowych foremkach na babeczki.
Te pierwsze były gotowe po 25 minutach, natomiast drugie musiałam jeszcze chwilkę dopiec bo spód był bledziutki.
Czekam na kolejne przepisy z porzeczkami, bo zaraz sezon na maliny ! :)
Pozdrawiam !
Alicja.K-N profil
11.07.2016 13:03 odpowiedz
Dorotko, jeżeli zdecyduje się na wersję z bezą (jak w malinowych mini szarlotkach z bezą) to czy sposób postępowania jest taki sam?czy babeczki z bezą mam piec od początku razem?czy najpierw podpiec same (jak długo?), a potem dodać bezę. To będzie mój "bezowy debiut" i zastanawiam się czy jak będą się piekły przez 40 min (do wysuszenia bezy) to czy nie będą po prostu...spalone?dziękuję i pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
11.07.2016 19:50 odpowiedz
Piekłabym jak w tym cieście - najpierw samo ciasto do lekkiego, delikatnego podpieczenia. Potem nakładamy nadzienie i bezę i piekłabym w temp z tamtego przepisu może około 40 minut lub dłużej, aż beza będzie chrupiąca.
pozdrawiam
Alicja.K-N profil
09.07.2016 15:19 odpowiedz
Dorotko, a czy mozna do srodka dolozyc budyniu ugotowanego?
Dorota, Moje Wypieki
09.07.2016 18:33 odpowiedz
Można :).
Esme profil
01.07.2016 12:58 odpowiedz
:)
Esme profil
01.07.2016 12:58 odpowiedz
Zamiast smalcu użyłam planty i połowa białka dodatkowo, żeby mniej się kruszyły.
Wiktoria1 profil
01.07.2016 20:13 odpowiedz
Piękna. :-)
Aga Mars profil
01.07.2016 20:58 odpowiedz
Wygladaja wspaniale!!!!!
Esme profil
01.07.2016 12:57 odpowiedz
Są tak pyszne, że słów mi brak...
magda_844 profil
05.11.2015 20:33 odpowiedz
Pyszne, wspaniały, kruche, słodko kwaśne, cudne... Moglabym tak długo:)
Aga Mars profil
27.07.2015 22:08 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
27.07.2015 22:07 odpowiedz
:)
Esme profil
27.07.2015 22:32 odpowiedz
Słodkie:) jaką średnicę ma ta foremka
Aga Mars profil
27.07.2015 23:54 odpowiedz
Dzieki :) 11 cm.
Wiktoria1 profil
28.07.2015 09:15 odpowiedz
Bardzo udane. ;-)
jedzurka profil
28.07.2015 17:29 odpowiedz
super tez sie na nie czaje;)
Aga Mars profil
28.07.2015 22:00 odpowiedz
Znowu z krasnoludkowymi czapami bezowymi? Byly sliczne :)
jedzurka profil
28.07.2015 23:21 odpowiedz
tym razem w takiej wersji jak twoja;)
Aga Mars profil
28.07.2015 23:45 odpowiedz
No to czekam na zdjecia :)
Aga Mars profil
27.07.2015 22:06 odpowiedz
Zostalo mi ciasto razowe po robieniu wczorajszej tarty i zrobilam maluska tarte i kilka malych babeczek. Zrobily furore :)
dmdm profil
21.07.2015 22:10 odpowiedz
U mnie w formie tarty, ciasto na gore starlam na tarce do sera.
Czas pieczenia 45 minut, ale moj piekarnik piecze bardzo ekspresowo.
metisse profil
12.07.2015 23:35 odpowiedz
a czy można dodać smalec gęsi...? czy ktoś z Was próbował kiedyś dodać smalec gęsi do słodkich wypieków...? :)
jedzurka profil
07.07.2015 14:55 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
07.07.2015 17:17 odpowiedz
Porzeczka i beza... dla mnie zestaw idealny :) Piekne :)
jedzurka profil
07.07.2015 22:50 odpowiedz
od dzis dla mnie ten zestaw rownież jest idealny;) dobrej nocki;)
Aga Mars profil
08.07.2015 01:52 odpowiedz
Pieke wlasnie Pavlova i robie krem angielski do lodow waniliowych. Jakos tak pozno sie zabralam bo goraco i goraco. Tobie tez dobrej nocy :)
jedzurka profil
08.07.2015 09:10 odpowiedz
idealną godzine na pieczenie sobie wybrałas ;D u nas niestety upały juz sie skonczyły;(
Wiktoria1 profil
07.07.2015 19:57 odpowiedz
Przepiękne. :-)
jedzurka profil
07.07.2015 22:50 odpowiedz
dziekuje Wiki;)
Paulina O. profil
01.03.2016 17:55 odpowiedz
JAK Ty to zrobiłaś? :)))
jedzurka profil
07.07.2015 14:55 odpowiedz
zrobiłam z czapeczką bezową żeby było słodko -kwasno i bardzo jestem zadowolona z efektu;)
malgosiama profil
07.07.2015 17:09 odpowiedz
Jedzurko pieknie wyszły Ci te babeczki, wyglądają slodko-kwaśno-apetycznie :))
jedzurka profil
07.07.2015 22:53 odpowiedz
takie wlasnie były ,pyszne:) dziekuje i pozdrawiam;)
07.07.2015 20:08 odpowiedz
WOW! :)
jedzurka profil
07.07.2015 22:53 odpowiedz
;)
Andzia01 profil
04.07.2015 18:01 odpowiedz
Ciasto idealne, nadzienie pyszne ( trochę jak kisiel). Tylko dużo pracy przy nich- wałkowanie, wycinanie, wylepianie a później jeszcze ta kratka. Umęczyła mnie
olla_85 profil
04.07.2015 19:36 odpowiedz
Fakt, trochę pracochłonne te babeczki :) Pamiętam jak je robiłam pierwszy raz, w niedzielne UPALNE popołudnie :/ Myślałam, że uwinę się z nimi raz dwa ale rzeczywistość okazała się inna :) I też się umęczyłam troszeczkę, tym bardziej że ja bardzo dokładna jestem i u mnie wszystko musi być równiutko, symetrycznie itd... :-D Ale uważam, że warte są żeby poświęcić im ten czas - ja się w nich zakochałam, są przepyszne. Muszę wypróbować z innymi owocami, najlepiej również kwaśnymi. Pozdrawiam :)
screamyourpain profil
03.07.2015 19:07 odpowiedz
czy mogę zastąpić smalec margaryną lub masłem?
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2015 14:34 odpowiedz
Tak.
Kajjoja profil
22.05.2015 11:15 odpowiedz
Pani Doroto, przyznam szczerze, że babeczki wyszły mi średnie:( Nie dość, że ciasto po wystawieniu z lodówki było nie do rozwałkowania, bo się sypało, to jeszcze ta masa... Co mogłam zrobić źle z ciastem? Było tak sypkie, że musiałam wyklejać foremki. Co do masy, to nie miałam owoców, a dżem wiśniowy. Zapakowałam dżem do foremek, a po wyciągnięciu z piecyka część babeczek była mokra (do wyrzucenia - rozpadły się), a część się uratowała nie wiem czemu. Czy jak wybieram opcję z dżemem to jakoś ten dżem trzeba jeszcze odpowiednio przygotować? Nie wiem, obsypać mąką ziemniaczaną? Zrobiłam tak na próbę i wyszedł mi jeden wielki glut. Wykorzystałam wtedy drugi słoiczek dżemu i już nic nie dodawałam, ale i tak wyszło to średnio. Proszę o poradę:)
Dorota, Moje Wypieki
23.05.2015 13:50 odpowiedz
Może ciasto było zbyt mocno schłodzone, może za dużo mąki (może inna mąka niż w przepisie) a może wystarczyło dodać odrobinę mleka więcej? Ciasto nie powinno wyjść sypkie. Powinno być elastyczne, ładnie się dawać wałkować. 
Dżemu nie trzeba wcześniej przygotowywać, może rozpadły się przez ciasto. A może dżem był zbyt rzadki, może piekarnik grzeje nierównomiernie, skoro część się udała?
MONIA1 profil
11.04.2015 17:11 odpowiedz
Dzisiaj chcę zagnieść ciasto, aby jutro z rana zrobić babeczki na świeżo. Czy w takim razie ciasto zamrozić, czy też niech leżakuje w lodówce do jutra?
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2015 23:00 odpowiedz
Może nawet do 5 dni leżakować w lodówce, przykryte folią. Po wyjęciu będzie na pewno mocno twarde, ale już po chwili będzie można wałkować :).
Gość: Agatonna
22.11.2014 12:02 odpowiedz
Dzień dobry :)

Czy te babeczki można zrobić z masą budyniową w środku (kremem budyniowym czy czymś podobnym)? Czy wtedy taką masę dodawać po podpieczeniu ciasta?

Czy nadawałby się krem z tego przepisu: http://www.mojewypieki.com/przepis/bomboloni---wloskie-paczki-z-kremem-budyniowym?

Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
22.11.2014 20:58 odpowiedz
Tak, można zrobić z tym kremem budyniowym. Wtedy pieczemy same kruche babeczki, a po upieczeniu nakładamy do nich zimnego budyniu.
UlaR. profil
30.10.2014 18:45 odpowiedz
Moja wersja z jabłkami. Wyszły małe apple pie :) Bardzo dobre.
Gość: gosia
30.12.2014 22:37 odpowiedz
Wygladaja bardxo apetycznie. Musze i ja wyprobowac. Zrobie z renetami.
Gość: Maleństffo
26.09.2014 14:07 odpowiedz
Pani Dorotko kochana, czy te proporcje ciasta będą odpowiednie do wykonania szarlotki w formie o wymiarach około 24x34 cm? Szalenie smakuje mi to ciasto, jest naprawdę super kruche, dlatego chciałabym aby było podstawą szarlotki, którą zamierzam jutro upiec.
Dorota, Moje Wypieki
26.09.2014 21:45 odpowiedz
Tak, wydaje mi się, że ciasta wystarczy :-).
pozdrawiam
Agamaj profil
25.09.2014 08:36 odpowiedz
Witam, czy mrożone porzeczki lepiej odmrozić czy nie? pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.09.2014 13:14 odpowiedz
Nie odmrażamy.
pozdrawiam!
DariaFromBelgium profil
23.09.2014 14:33 odpowiedz
Witam. Przepiękne babeczki. Ja zamiast babeczek chciałabym upiec tartę o śr 25 cm. W tym przypadku tartę również mogę piec w 190 st C z termoobiegiem przez 20-25 minut? I czy muszę ciasto najpierw lekko podpiec? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
23.09.2014 18:13 odpowiedz
Tartę najpierw bym podpiekła. Ciasta będzie zbyt dużo jak na 1 tartę, z pozostałego można wyciąć ciasteczka :-). 
pozdrawiam
DariaFromBelgium profil
23.09.2014 19:09 odpowiedz
Ciasteczka brzmią bardzo kusząco :) Dziękuje bardzo i pozdrawiam :)
Ważi profil
02.09.2014 09:33 odpowiedz
Wooops! Właśnie się zorientowałam, że nie dodałam do ciasta cukru pudru, a ono już sobie nieświadomie od ponad 0,5 godziny błogo leżakuje w lodówce.... :P Czy cukier wpływa na ciasto jakoś inaczej niż tylko na jego smak? :)
Dorota, Moje Wypieki
02.09.2014 09:53 odpowiedz
Tylko na smak :).
Ważi profil
04.09.2014 12:49 odpowiedz
Mam jeszcze pytanie co do ciasta, bo moje było bardzo sypkie - jeszcze przed upieczeniem. Kruszyło mi się, a po upieczeniu też było takie sypkie - chociaż smaczne. Poza tym było bardzo blade po upieczeniu, a piekłam ok. 45 minut. Co daje taki ładny brązowy kolor? (Wierzch posmarowałam tylko białkiem połączonym z mlekiem, bo zostało mi po tym żółtku do ciasta, więc nie rozbijałam kolejnego, ale u Pani na zdjęciach boki też są brązowe, a smaruje się tylko wierzch, więc to chyba nie to....)
Dorota, Moje Wypieki
04.09.2014 14:11 odpowiedz
Boki zarumieniają się w zależności od ustawień piekarnika. Jeśli piekę z termoobiegiem są ładnie rumiane, jeśli bez - tylko góra i dół są rumiane. Ale w Twoim piekarniku może byc inaczej, choć warto sprawdzić :-).
Gość: malina009
16.08.2014 14:34 odpowiedz
Czy dając jabłka jako nadzienie z ciasta nie zrobi się zakalec ?
Dorota, Moje Wypieki
17.08.2014 18:34 odpowiedz
Nie, należy również dodać mąkę ziemniaczaną.
Ważi profil
02.09.2014 09:17 odpowiedz
A do śliwek - także trzeba dodać mąki ziemniaczanej, prawda?
Dorota, Moje Wypieki
02.09.2014 09:53 odpowiedz
Tak.
Gość: Donna
15.08.2014 12:11 odpowiedz
Mistrzostwo świata! Lepszych nigdy nie jadłam! Dziękuję za prosty i zarazem rewelacyjny przepis :)
05.08.2014 23:24 odpowiedz
trochę głupie pytanie, ale kto pyta.... ;)
mam tylko silikonowe papilotki... uda się je wyłożyć ciastem, czy muszą być foremki metalowe?
Dorota, Moje Wypieki
06.08.2014 11:33 odpowiedz
Jeśli silikon jest sztywny, można, choć na pewno będzie trudniej.
laureatka profil
09.08.2014 12:01 odpowiedz
Ja też mam sylikonowe, niczym nie wykładałam ani nie smarowałam.
Wyszły śliczne i równe :)
U mnie z porzeczkami i wiśniami
Merc. profil
10.05.2015 21:22 odpowiedz
Ale precyzyjne - świetnie Ci wyszły.
Gość: spa2007
29.07.2014 18:09 odpowiedz
super babeczki, kruche, rozpływają się w ustach. Jedyne co zrobiłam inaczej, to zastąpiłam smalec masłem. Pyszotka!
Gość: truskawka009
28.07.2014 10:05 odpowiedz
Czy zamiast porzeczek można użyć innych owoców ?
Czy mogę dać jabłka starte na grubych oczkach z dodatkiem cynamonu i cukru zamiast porzeczek ?
olla_85 profil
28.07.2014 13:41 odpowiedz
Moim zdaniem jabłka będą świetne :) Jak pisałam niżej, również zamierzam zrobić te babeczki z nadzieniem jabłkowym. Z tym, że ja pokroiłabym je w niedużą kostkę zamiast ścierać na tarce. No i oczywiście cynamon, cukier ( może nawet brązowy zamiast białego ) i też mąka ziemniaczana, jak w nadzieniu porzeczkowym. To na pewno będzie pyszne :) A inne owoce też się nadają, tylko myślę, że te kwaśniejsze. Pozdrawiam :)
olla_85 profil
27.07.2014 17:57 odpowiedz
I jeszcze jedna focia - tu babeczki już przypudrowane :))
olla_85 profil
27.07.2014 17:56 odpowiedz
Przepyszne babeczki :) Kruche ciasto rozpływa się w ustach a nadzienie ma fajną "kisielowatą" konsystencje. Niebo w gębie! Użyłam tylko czerwonych porzeczek ( bo tylko takie miałam ). Kiedyś poeksperymentuję z innymi owocami :) A ten przepis gorąco polecam wszystkim, którzy jeszcze go nie przetestowali. Pozdrawiam :)
27.07.2014 19:27 odpowiedz
Wyszły ci bardzo kształtne, równiutkie i śliczne, bardzo zachęcająca fotografia. Super, chyba zrobię niebawem!
olla_85 profil
27.07.2014 21:20 odpowiedz
Bardzo dziękuję za miłe słowa :) Zastanawiam się nad nadzieniem z jabłek, wtedy byłyby to takie mini szarlotki :)
Andzia01 profil
26.07.2014 13:30 odpowiedz
Upiekłam jedną dużą tartę ze zbliżonego przepisu. Jedyną znaczącą różnicą było dodanie pod porzeczki masy z wiórkami kokosowymi. W sumie nie spodziewałam się, aż takiego efektu z ciasta kruchego i porzeczek. Tym bardziej, że za kwaśnymi owocami nie przepadam. Zjadłam najwięcej kawałków:)
Gość: Kucharz123
22.07.2014 20:38 odpowiedz
Czy zamiast czerwonych i czarnych porzeczek mogę użyć białych?
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2014 20:39 odpowiedz
Tak.
Gość: Kucharz123
23.07.2014 08:39 odpowiedz
Bardzo dziękuje.
Gość: Gość
21.07.2014 10:48 odpowiedz
Ma pani jakiś dobry przepis na muffinki krówkowe (muffinki z krówkami-cukierkami) ?
Dorota, Moje Wypieki
21.07.2014 12:09 odpowiedz
Najlepiej skorzystać ze swojego ulubionego przepisu na muffinki i dodać do ciasta krówki.
Gość: Julia
20.07.2014 22:21 odpowiedz
Pani Doroto, mogłaby mi Pani zdradzić, jakiego wałka Pani używa? Sama mam stary drewniany i ciasto ciągle się do niego przylepia i nie da się go cienko rozwałkować :(
Dorota, Moje Wypieki
21.07.2014 12:10 odpowiedz
Klasycznego, drewnianego. Oprósz go mąką. Miałam inne, ale nie były wcale lepsze.
Anet.W. profil
21.07.2014 14:25 odpowiedz
Wałkuję na macie silikonowej i przez folię spożywczą. Nie trzeba podsypywać mąką więc ciasto nie jest twarde i się nie klei ani do stolnicy, ani do wałka (też mam drewniany)
david.5 profil
19.07.2014 20:45 odpowiedz
Zrobiłem je dziś, rewelacja. Nie wiem dlaczego, ale bardzo kojarzą mi się amerykańsko... :-). Polecam!
coco88 profil
19.07.2014 18:52 odpowiedz
A może by po upieczeniu wcisnąć szprycką do środka trochę budyniu albo kremu? Myślicie, że da radę i będzie smakować?
Gość: spa
19.07.2014 00:05 odpowiedz
czy zamiast świeżych porzeczek można użyć domowego dżemu porzeczkowego?
Dorota, Moje Wypieki
19.07.2014 11:36 odpowiedz
Można.
Jolemi profil
18.07.2014 22:43 odpowiedz
I jeszcze fotka :)
LaMadeleine profil
18.07.2014 23:38 odpowiedz
Eleganckie ;)
Jolemi profil
17.07.2014 09:33 odpowiedz
Przepyszne babeczki! Smalec zastapiłam masłem a na wierzch dałam kruszonkę z przepisu na porzeczkowe crumble.
Gość: godia
18.07.2014 19:28 odpowiedz
Dobry pomysl z kruszonka.
laureatka profil
17.07.2014 09:29 odpowiedz
Wspaniałe! ;)
Gość: Kasia
16.07.2014 20:47 odpowiedz
Czy te babeczki są słodkie? Boję się, że kwaśny posmak porzeczki będzie za bardzo dominujący.
Gość: heni
16.07.2014 21:13 odpowiedz
Dlatego dodaj więcej cukru. Ja dałam 1 szklankę na 280 gr. porzeczek. Smak się wyrównał w sam raz :)
Gość: patriceey
16.07.2014 20:11 odpowiedz
Babeczki wyszły wyśmienite! Dziękuję! Przesyłam zdjęcie :)
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/s960x960/10259163_789549077732293_8653412756262802661_o.jpg
fonexx profil
16.07.2014 17:50 odpowiedz
Babeczki są po prostu rewelacyjne, rozpuszczają się w ustach. Ja zrobiłam z porzeczką czerwoną, czarną i białą.Polecam!!!!
Gość: Kinga
16.07.2014 13:51 odpowiedz
Witam! pisała Pani już o innych owocach, ale nie znalazłam komentarza o wiśniach. Czy przy ich użyciu też trzeba dodac migdały ? Pozdrawiam !
Gość: Dragees
16.07.2014 19:29 odpowiedz
Ja dodałam tylko więcej skrobi, odrobinę pogrubiłam dół i brzegi i wyszły świetnie i bez migdałów ;)
Gość: Wuyu
16.07.2014 13:13 odpowiedz
Czy zamiast smalcu mogę dodać plantę w tej samej ilości?
Gość: loja
16.07.2014 19:32 odpowiedz
Ja dodałam tyle samo planty, zamiast smalcu, bo akurat zabrakło w lodówce a kurchość ta sama :)
Jolemi profil
16.07.2014 09:01 odpowiedz
Czy zamiast skrobi mogę dodać do owoców budyń waniliowy?
Gość: ja
16.07.2014 10:09 odpowiedz
możesz, dodałabym więcej, może 4,5 łyżki? no i smak budyniu będzie wyczuwalny :)
Dorota, Moje Wypieki
16.07.2014 10:13 odpowiedz
Tak, ale może mniej? Budyń to nie tylko skrobia. Wydaje mi się, że ktoś pisał, że pominął mąkę, a i tak wyszło. 
Gość: ja
16.07.2014 10:16 odpowiedz
budyn to nie tylko skrobia, ale skrobia sprawia, ze gestnieje wiec jesli zamieniamy czysta skrobie na budyn z jej dodatkiem to dodajemy wiecej moim zdaniem... ja zamieniam skrobie na budyn czesto i zawsze daje wiecej
Dorota, Moje Wypieki
16.07.2014 10:18 odpowiedz
Budyń to również sztuczny zapach, który niekoniecznie może pasować do babeczek. Porzeczki mają dużo pektyny, więc sobie mogą poradzić i bez niej. Dodałabym mniej, by nie zepsuć babeczek. To nie sernik ;-). 
Gość: ja
16.07.2014 10:26 odpowiedz
ja bym wcale nie dodała ani skrobi ani budyniu przez dużą ilość pektyny właśnie, no ale jak ktoś się zdecydował to wie co robi (no chyba ze nie wie) :):)

lecę wstawiać jagodzianki z serem do piekarnika (jagody tymi ręcami zbierane), proszę trzymać kciuki żeby ser nie wypłynął :)
isia03 profil
16.07.2014 08:39 odpowiedz
dzisiejsza porcja, bo wczoraj zniknęły w mgnieniu oka :)
Dorota, Moje Wypieki
16.07.2014 10:13 odpowiedz
Piękne :-).
isia03 profil
15.07.2014 18:49 odpowiedz
Babeczki super, oczywiście moje nie są tak piękne jak Twoje ale dzieciaki i tak są zachwycone . Dziękuję za kolejny rewelacyjny przepis:)
Gość: magd
15.07.2014 16:38 odpowiedz
Myślę nad tym, żeby upiec jedną dużą tartę zamiast babeczek - czy przechowywać ją (albo babeczki, jeszcze sama nie wiem) w lodówce, czy w temperaturze pokojowej? Chodzi mi przede wszystkim o to, czy lepiej będzie smakowała ogrzana do temperatury pokojowej, czy taka lodówkowa :)
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 21:04 odpowiedz
Upieczoną w temperaturze pokojowej. Chyba, że ma być dobra za 5 dni - wtedy w lodówce.
Gość: ip
15.07.2014 16:18 odpowiedz
Czy mogę wymieszać zwykłą mąkę z mąką kukurydzianą? zwykłej mam za mało ok 320g
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 21:05 odpowiedz
Z mąką czy skrobią kukurydzianą? Z pierwszą - nie wiem, z drugą - nie polecam, będą zbyt sypkie.
Gość: ip
16.07.2014 08:42 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź. W końcu użyłam mąki kukurydzianej ok 100g i nie wyszło źle, fakt były trochę sypkie ale dałam radę wyrobić ciasto a i z rozwałkowaniem i wyklejaniem foremek też nie było większego problemu - pozdrawiam
kasia314159 profil
15.07.2014 16:08 odpowiedz
Pyycha! Niestety nie wyglądają tak pięknie jak Pani, ale zdecydowanie nadrabiają smakiem :) Z ciasta, które mi zostało zrobiłam parę ciasteczek z cukrem.
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 21:05 odpowiedz
Jak nie wyglądają, jak wyglądają :-).
Gość: Dragees
15.07.2014 14:50 odpowiedz
Pytanie - mam do dyspozycji masło świeże, naturalne (ze śmietanki, które robi się ręcznie w domu). Czy można go także użyć jako zamiennika do smalcu, czy lepiej pozostać przy maśle ze sklepu? (Pytam, ponieważ masło domowe jest stosunkowo delikatniejsze, bardziej mleczne w smaku). Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 21:05 odpowiedz
Zostałbym przy maśle ze sklepu. Szkoda domowego!
Gość: Dragees
16.07.2014 15:02 odpowiedz
W końcu użyłam pół na pół i wyszły naprawdę bardzo dobre. Zabrakło mi porzeczek (choć użyłam także tych białych), więc wykorzystałam 'bogactwo przydomowego ogródka' i zrobiłam wersję z wiśniami, borówkami i malinami. I okazało się, że nie mam wystarczająco dużo foremek, dlatego wykorzystałam papierowe foremki tyle, że kilkuwarstwowo. Są naprawdę pyszne :) Polecam
Gość: bella
15.07.2014 14:14 odpowiedz
zrobilam wczoraj . ciasta nie udalo mi sie rozwalkowac , dzielilam na male kawaleczki i wylepialam . poeksperymentowalam troche , dodajac do srodka dzem, mase makowa , jablka . do niczego nie dodawalam maki ziemniaczanej . babeczki sa bardzo smaczne
Izar profil
15.07.2014 09:57 odpowiedz
Witam Pani Doroto, chciałabym zrobić z tego przepisu tartę zamiast babeczek - na jaką tortownicę wystarczy podany przepis na ciasto kruche? Z góry dziękuje za odp.
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 11:19 odpowiedz
Ciasta wystarczy na dwie tarty 23-25 cm średnicy.
beatus profil
15.07.2014 08:10 odpowiedz
czy można zrobić z mrożonych porzeczek
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 11:20 odpowiedz
Tak.
Gość: M
16.07.2014 13:29 odpowiedz
A czy trzeba je najpierw rozmrozić czy mogą być mrożone?
Gość: Kate
14.07.2014 23:29 odpowiedz
Nie spotkałam się jeszcze z ciastem kruchym z dodatkiem smalcu. Czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć jak on wpływa na konsystencję ciasta ;)?
annaa77 profil
15.07.2014 09:57 odpowiedz
Ciasto po upieczeniu jest bardziej kruche.
Gość: as
15.07.2014 11:14 odpowiedz
Malo widac w zyciu jesz :)
dorota83 profil
14.07.2014 22:08 odpowiedz
wyglądają obłędnie. a gdyby tak wykonać większą babeczkę - tartę czy to ciasto nie będzie wg Ciebie/Was aż nazbyt kruche i nie rozpadnie się przy wyciąganiu z formy?
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 11:20 odpowiedz
Nie są bardziej kruche niż inna tarta, wg mnie ;-). 
coco88 profil
14.07.2014 19:49 odpowiedz
Czy nadawałyby się do tego maliny? Albo jagody? Ile trzeba tego wsadzić do środka?
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 11:21 odpowiedz
Bardzo proszę zerknąć na komentarze, pisałam już wczoraj o tym.
Gość: babeczkowa babcia ;)
14.07.2014 18:46 odpowiedz
Dziękuję Pani Dorotko za przepis w którym mogę wykorzystać metalowe, karbowane babeczki :) Serdecznie pozdrawiam :)
Gość: AniaK
14.07.2014 17:36 odpowiedz
Powiele pytanie, czy porzeczki można zastąpić rabarbarem??
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 18:50 odpowiedz
Tak.
KingaB profil
14.07.2014 16:27 odpowiedz
Mam pytanie nieco ogólniejsze dotyczące ciasta kruchego - czy można je przechowywać w lodówce kilka godzin (np. całą noc/dzień)? Chciałabym zrobić te babeczki "na świeżo" na wieczorne spotkanie, ale musiałabym zagnieść ciasto już rano i włożyć do lodówki, a po przyjściu z pracy dokończyć pieczenie.
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 18:51 odpowiedz
Tak. Ciasto będzie bardzo twarde i nie żeby można było je wałkować, trzeba będzie je na chwilę zostawić w temp. pokojowej. 
Gość: Mosniak
14.07.2014 16:20 odpowiedz
Taka typowa blaszka na muffiny,do ktorej wkladamy papilotki bedzie ok??Latwo pozniej z niej wyjac babeczki?
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 18:52 odpowiedz
Nalezy ją posmarować masłem i oprószyć mąką. Inaczej mogą być problemy z wyjęciem, jesli blacha nie jest nieprzywierajaca.
Gość: Asia
14.07.2014 16:00 odpowiedz
A czy można je upiec w silikonowych foremkach do muffinek?
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 18:53 odpowiedz
Nie polecam, są zbyt miękkie.
Gość: eveeczek
22.07.2014 17:07 odpowiedz
och kochana ignorancjo! ;)
ja mam tylko silikonowe- upieklam i wyszly super;
mysle, ze sa rozne rodzaje silkonowych foremek- mam takie, ktore sa bardzo wiotkie i mam takie sztywniejsze- w sztywniejszych nie bylo problemu :)
Gość: polka
15.07.2014 14:14 odpowiedz
Ja dałam radę ;-) przy dwóch pierwszych miałam dosyć, ale później już opanowałam foremki tak, aby się nie wyginały, a jak ciasto przy wpychaniu krawędzi pękało, to uzupełniałam braki pozostałym ciastem. :)
Gość: Guliett4
14.07.2014 14:41 odpowiedz
A jeszcze jedno pytanie:)
Jakich innych owoców można użyć do tych babeczek?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 18:55 odpowiedz
Agest, żurawina, śliwki, jabłka - owoce z dużą zawartością pektyny. Ale nadają się każde owoce, można dodać więcej mąki ziemniaczanej i posypać dno babeczki zmielonymi migdałami. Teraz warto wykorzystać porzeczki i agrest.
Gość: marti
14.07.2014 14:12 odpowiedz
czy mozna zastąpić porzeczki malinami? kwaśny posmak pozostanie, ale czy maliny zachowają się tak jak porzeczki - puszczą sok czy się zasuszą?
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 14:16 odpowiedz
Maliny nie mają tak dużo pektyny, więc można zwiększyć ilość mąki ziemniaczanej lub posypać po dnie babeczki np. zmielonymi migdałami - 1 łyżeczka na babeczkę, w które wsiąknie nadmiar soku. I koniecznie trzeba zmniejszyć ilość cukru. Może bezpieczniej zrobić z dżemem malinowym? Porzeczki po upieczeniu gęstnieją jak dżem.
Gość: Guliett4
14.07.2014 14:40 odpowiedz
Marti, jak zrobisz to daj znać czy Ci się udały. Też miałam o to pytać czy można z malinami:) Pozdrawiam
Gość: Alicja
14.07.2014 16:15 odpowiedz
A borówki? Też chyba mają sporo pektyny? Tylko wtedy będzie słodsze
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 18:56 odpowiedz
Mają mało pektyny. Chyba, że niedojrzałe ;-).
Gość: maya
14.07.2014 14:04 odpowiedz
Można zastąpić jakoś smalec? Bardzo go nie lubię i jestem go w stanie wyczuć w czymkolwiek...
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 14:06 odpowiedz
A Planta? Ciasto będzie idealnie kruche. Ale można oczywiście dodać masło.
Gość: Afrah
14.07.2014 14:03 odpowiedz
czym moge zastapic smalec ???moge dac po prostu Maslo ?
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 14:07 odpowiedz
Można dodać masło.
Gość: monola
14.07.2014 13:55 odpowiedz
cześć Dorotko, pytanie organizacyjne - pomieszałaś porzeczki czarne z czerwonymi, czy zrobiłaś dwa nadzienia osobno? Nie wiem jak się komponuje mieszanka czarne + czerwone, zdecydowanie wolę te pierwsze ale zapasy się kończą ;-)
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 14:01 odpowiedz
Podzieliłam na pół, połowa była z czerwonymi, połowa z czarnymi. Ale można spokojnie wymieszać :-).





do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach