Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



12 stycznia 2008

Kruche cytrynowe rozetki


Kruche cytrynowe rozetki

Ciasteczka na wzór 'chocolate melting moments', ale w wersji białej i pachnącej cytryną. Bardzo mocno kruche, bardzo mocno maślane, tak samo rozpływają się w ustach. No i kocham je wyciskać przez szprycę... 

Składniki na około 50 - 60 sztuk:

  • 250 g masła, w temperaturze pokojowej
  • otarta skórka z 1 niedużej cytryny
  • 40 g cukru pudru
  • 225 g mąki pszennej
  • 75 g skrobi ziemniaczanej

Masło, cukier i skórkę z cytryny umieścić w misie miksera i ucierać do otrzymania jasnej, puszystej masy maślanej. Dodać mąkę i skrobię, zmiksować do gładkości.

Masę przełożyć do worka cukierniczego zakończonego tylką w postaci gwiazdki i wyciskać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia ozdobne rozetki. Nie ma potrzeby zachowywania dużych odstępów, nie urosną. Schłodzić przez 30 minut w lodówce.

Piec w temperaturze 170ºC przez około 15 minut. Przed zdjęciem z blachy odczekać 10 minut. Studzić na kratce.

Smacznego :-).

Kruche cytrynowe rozetki

Przepis pochodzi z The Australian Women's Weekly 'Everyday cakes & cookies'.

Średnia ocena: 7,9  (liczba głosów: 10)
Kategoria: Ciasteczka

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (133)
1  2
Gość: magda199
03.03.2017 17:25 odpowiedz
CZy ta cala blache mam wlozyc do lodowki?
kocham-cynamon profil
30.01.2017 21:53 odpowiedz
Pani Dorotko- kilka słów i pytań odnośnie ciasteczek. Wpadłam ostatnio w ciasteczkowy szał i upiekłam cytrynowe rozetki, ich kakaowy odpowiednik z nutellą i te spiralki czekoladowo-waniliowe. Jeśli chodzi o dwa pierwsze, to cytrynowe wyszły pyszne, kruchutkie i zniknęły jako pierwsze, kakaowe trochę mało słodkie, ale też dobre.

Ale spiralki? Część waniliowa wyszła dobra, ale ta kakaowa urosła za bardzo, przez co wystawała ponad waniliową i była taka jakby... rozwarstwiona? Pusta w środku, twarda i mało smaczna. Ma Pani jakiś pomysł dlaczego? Generalnie często ciastka maślane wychodzą mi takie za bardzo tłuste i takie skrzypiące między zębami. Używam dobrego masła i nie mam pojęcia o co chodzi. Rozetki są pierwszymi, które wyszły naprawdę dobrze.

Przepraszam za ten monolog :)
Dorota, Moje Wypieki
31.01.2017 10:31 odpowiedz
Niestety, nie mam pomysłu, dlaczego tak się stało. Dodatek kakao nie powinien powodować aż takich problemów.
pozdrawiam :).
meadow78 profil
19.01.2017 12:03 odpowiedz
Pani Doroto,chcialabym zrobic te ciasteczka dla malej fanki waniliowych ciastek.Mam w domu ekstrakt waniliowy.Ile mam go dodac do ciasta zeby fajnie smakowaly wanilia?pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2017 12:12 odpowiedz
2 łyżeczki.
pozdrawiam :)
Gość: Aga
16.11.2016 20:41 odpowiedz
Jakiej dokładnie maszynki do wyciskania ciastek Pani używa? Jestem bardzo negatywnie nastawiona do takich sprzętów po tym jak ostatnim razem praktycznie nie dało się przez moją maszynkę przecisnąć ciasta, a nie było ono jakoś wyjątkowo gęste. Szkoda mi wyrzucać pieniądze na próbowanie kolejnych maszynek.
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2016 10:16 odpowiedz
Ja swojej używam rzadko. Nawet już nie pamiętam gdzie kupowałam, nie była firmowa. Jeśli ciasto jest zbyt gęste, prawdopodobnie masło użyte do ciasta było zbyt twarde (zimne).
Honejek profil
04.02.2016 21:40 odpowiedz
Moje cuda

ostrosia profil
03.01.2016 20:00 odpowiedz
Czy macie może maszynkę Zenker ? Próbowałam z niej zrobić te ciasteczka i niestety tragedia. Ciasto nie odchodzi od maszynki. Wydaje mi się, że ona nie ma mocy i zapycha się jak ma do czynienia z masą :/
1985martha profil
14.11.2015 22:32 odpowiedz
Jak na pierwszy raz wyszly super, sa kruche i takie cytrynowe :)
Aga Mars profil
15.11.2015 15:30 odpowiedz
Bardzo ladne :) chodza za mna te ciasteczka juz od dluzszego czasu ;D a twoje zdjecie takie zachecajace ;D
1985martha profil
16.11.2015 15:27 odpowiedz
Byly tak pyszne, ze sama wszystkie zjadlam
Filip profil
16.09.2015 19:30 odpowiedz
klasyka... cytryna i masło... mniam!
Flambir profil
18.09.2015 15:23 odpowiedz
Piękne! U mnie maszynka leży już ze 3 lata i jakoś czasu nie było, a szkoda.
Karolina1984 profil
17.07.2015 15:59 odpowiedz
Miały być rozetki, a są niekształtne ślimaczki, bo dostałam zaćmienia, ale za to smak i rozpływające się w ustach ciasteczka wynagradzają wszystko:-)
P.s. Jak zrobić rozetki? :-D
Dorota, Moje Wypieki
17.07.2015 16:01 odpowiedz
Posiadasz szprycę lub maszynkę do ciastek? By nie straciły na wyglądzie trzeba mocno schłodzić przed pieczeniem i wkładać do mocno rozgrzanego piekarnika.
Karolina1984 profil
17.07.2015 17:46 odpowiedz
Tak, mam szprycę z Tali i do niej pasują tylki Wiltona. Próbowałam z gwiazdką, ale myślałam, że padnę, bo nic nie wychodziło, więc zmieniłam tylkę na większą gwiazdkę i wyszły ślimaczki. W lodówce były blisko godzinę, a piekarnik był nagrzany, więc to pewnie brak moich umiejętności w robieniu rozetki...
befana13 profil
25.03.2015 14:17 odpowiedz
A ja nie zaważyłam masła i o wyciskaniu z przyjemnością mogłam zapomnieć - było gorzej niz z hiszpanskimi
Gosizek profil
29.01.2015 20:35 odpowiedz
Ciasteczka są po prostu cudowne! :) Właśnie zrobiłam je po raz pierwszy i na pewno nie ostatni. Wielką zaletą jest to, że tak błyskawicznie się je przygotowuje i szybciutko się pięką.
Gość: jagapc
11.12.2014 21:05 odpowiedz
A moje się nie rozlały i zachowały kształt . Ułatwiłam sobie pracę i najpierw szprycowałam ciastka na blachę a później je razem blachą oziębiłam / nie wiem czy zgodnie z sztuką ale nie miałam problemów /.Jedynie co to użyłam za dużej tylki i ciastek jest mniej. pozdrawiam
kasiek1 profil
11.12.2014 16:56 odpowiedz
Rozlały się :( Schłodziłam.Piekarnik nagrzałam jak podano.Dlaczego? :(
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2014 23:32 odpowiedz
Zbyt słabo rozgrzany piekarnik lub zbyt krótko schładzane ciasteczka.
Gość: Kasia M.
27.10.2014 22:48 odpowiedz
Czy te ciasteczka będą nadawały się do wyciskania przez maszynkę? A jeśli nie to znajdę takie na blogu (oprócz tych z masłem orzechowym) które będę się nadawały? Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 10:47 odpowiedz
Gość: Kasia M.
28.10.2014 12:04 odpowiedz
dziękuję bardzo :) Na pewno coś wybiorę i biorę się dzisiaj za pieczenie :) pozdrawiam!
Lilik profil
23.09.2014 19:55 odpowiedz
Witam. Dzisiaj postanowiłam upiec te ciasteczka. Nie mam szprycy, ale mam maszynkę do ciastek. Niestety, ciasto jest za luźne do maszynki. Ciastka w piekarniku nie utrzymały kształtu, a po upieczeniu nie dawały się zdjąć z blaszki. Były zbyt kruche i pewnie za cienkie, tak jak wychodzą z maszynki. W smaku wyśmienite, ale reszta była porażką.

Dorota, Moje Wypieki
24.09.2014 10:19 odpowiedz
Ciasto nie było dobrze schłodzone lub piekarnik nie był mocno rozgrzany; niestety nie ma innej przyczyny :/.
Lilik profil
24.09.2014 10:58 odpowiedz
Faktycznie ciasta nie schładzałam, ale nie ma o schładzaniu nic w przepisie. Więc nie wiedziałam, że jest konieczne.
Dorota, Moje Wypieki
24.09.2014 11:01 odpowiedz
To jest jeden ze starszych przepisów, kiedyś nie pisałam o takiej konieczności. Teraz poprawiam opisy do tych przepisów.
Wiktoria1 profil
21.08.2014 18:38 odpowiedz
Pyszne i bardzo kruche.:)
Gość: Magda
05.07.2014 15:44 odpowiedz
Pani Dorotko,a ile dodac kakao do ciasta i czy odjąc mąke?
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2014 23:34 odpowiedz
Tutaj taki sam przepis w wersji kakaowej :-).
Gość: Magda
09.07.2014 10:11 odpowiedz
Dziekuję ślicznie Pani Dorotko :-)
08.06.2014 12:27 odpowiedz
Wyszły pyszne, kruchutkie mniam.
Dziękuje za super szybki przepis :)
Gość: zosia21
03.03.2014 12:48 odpowiedz
Musze to napisać raz jeszcze, te ciastka są boskie. U mnie sa kilka razy w tygodniu, a przepis dawno poszedł w świat! Moje zmiany w przepisie to olejek cytrynowy zamiast skórki, bo ze sama skórką nie czuć cytryny! Plus wiecej cukru daje- prawie dwa razy tyle, bo wg mni sa niesłodkie w tej proporcji 40 g! Czasem też daję troche soku cytrynowego, wtedy są takie kwaskowe! Ogólnie to polecam, jako szybka przekąskę do kawki, herbaty, do pochrupania, w pracy, w szkole, w autobusie! Są rzeskie, lekkie i nie przytykają jak ciastka z kremem itp
aethernus profil
06.02.2014 10:30 odpowiedz
Kusi mnie ten przepis :) Czy jednorazowe worki Wiltona i tylka 1M dadzą radę?
Dorota, Moje Wypieki
06.02.2014 13:08 odpowiedz
Worki jednorazowe raczej odpadają. Polecam maszynkę do ciasteczek, jest jednak dużo łatwiej. 
Gość: goralka
22.03.2014 21:03 odpowiedz
Dzisiaj zrobiłam z pomocą jednorazowego worka. Wzięłam dwie sztuki jednocześnie i dałam radę (przy pojedynczym worek pękł). Strasznie to męczące, ale dałam radę.
Gość: zosia21
27.11.2013 14:13 odpowiedz
właśnie się nimi zajadam! są smaczne, kruche, choć niestety w ogóle nie czuć cytryny, a dałam skórkę z całej cytryny na pół składników! niestety też nie udało mi się ich przecisnąć przez szprycę, choć starałam sie odmierzyć składniki z apteczną dokładności!zrobiłam kuleczki które rozpłaszczałam widelcem by zrobic wzorek
wendy profil
22.10.2013 18:26 odpowiedz
Robiłam 2 dni pod rząd, kolejnym razem zmodyfikowałam przepis tworząc przepis na rozetki waniliowe dla tych, co jak mój mż nie przepadają za cytrusowymi smakami. Zamiast skórki dałam równowartość cukru waniliowego oraz łyżeczkę ekstraktu, 1/3 porcji mąki ziemniaczanej zastąpiłam kukurydzianą, co dodało chrupkości oraz dodałam 1 jajo i 1 żółtko, wyszły super! Dziękuję za inspirację Pani Doris!!! :)
Aga.. profil
30.05.2013 17:18 odpowiedz
Delikatnie cytrynowe (mimo, że dałam skórki nawet więcej niż w przepisie), nie za słodkie, idealne do herbaty. Niestety nie mam szprycy, więc robiłam lekko przypłaszczone kulki ;)
wiolek_00 profil
13.02.2013 12:15 odpowiedz
mam pytanie chcialabym upiec ciastka wyciskane szpryca ale zastanawiam sie czy maslo mozna zastapic margaryna??
Dorota, Moje Wypieki
13.02.2013 20:15 odpowiedz
Ze wzg smakowych nie polecam. 
Aga.. profil
30.05.2013 17:19 odpowiedz
ja ze względu na męża, który nie może jeść masła ( a bezlaktozowe jest strasznie drogie) wszystko robię na margarynie. Używam tej na K (wdzięczne kobiece imię ;) )I smak jest bardzo dobry, może dlatego, że ta margaryna jest dość neutralna. Ciasteczka wszystkim baaardzo smakowały.
ana.laptop profil
05.01.2013 20:20 odpowiedz
jutro zabieram się za te ciasteczka bo strasznie mam ostatnio ochotę na cytrynę.
Pani Doroto! Przeraża mnie wyciskanie tych pyszności, czy one tak samo się ciężko wyciskają jak http://www.mojewypieki.com/przepis/ciasteczka-karbowane-z-marmolada ?
Podczas drugiego podejścia przy wyciskaniu pękł mi rękaw a wcześniej myślałam że wyzionę ducha :-) musiałam uformować "kluski śląskie", ale smak za to rewelacyjny.
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 22:24 odpowiedz
Niestety, tak samo ciężko.. najłatwiej wyciskac maszynką do ciastek, inaczej można się nieźle namęczyć.
ana.laptop profil
06.01.2013 11:41 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź.
zdecydowałam się uformować "kluseczki śląskie" :-D
madziula1341 profil
02.01.2013 19:41 odpowiedz
ciasteczka mi się delikatnie rozpłynęły i straciły kształt, a poza tym skórka z cytryny nadała gorzkości :((
wendy profil
22.10.2013 18:44 odpowiedz
może dostało się trochę białego albedo ze skórki? ta biała warstwa jest własnie gorzka, dlatego zawsze należy bardzo uważnie trzeć skórkę.
bulinka profil
18.12.2012 21:45 odpowiedz
Czy można użyć maizeny zamiast mąki ziemniaczanej ?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 11:34 odpowiedz
Tak.
bulinka profil
18.12.2012 21:43 odpowiedz
Czy mogę zastąpić mąkę ziemniaczaną skrobią ziemniaczaną ?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 11:33 odpowiedz
To jest to samo.
Gość: Bozenka
29.09.2012 17:42 odpowiedz
Skąd ty bierzesz takie wspaniałe przepisy ?!

pozdrawiam ;**
AgnieszkaL profil
16.09.2012 18:56 odpowiedz
czy końcówka 1M Wiltona będzie ok?
i jak długo można je przechowywać
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2012 22:53 odpowiedz
Tak, 1m będzie ok. Do 7 dni w zamkniętym pojemniku.
Gość: zawszemalinowa
20.02.2012 20:26 odpowiedz
Kupiłam szprycę,która ma chyba zbyt małe otworki do wyciskania,namęczyłam się a w połowie pracy zrezygnowałam I zaczęłam robić kulki ;) Nie wygladaja tak pieknie jak an Twoich zdjeciach,ale sa pyszne!!!
Gość: akkia
14.01.2012 11:09 odpowiedz
najlepsze maślane ciasteczka o cudnym cytrynowym aromacie jakie jadłam i robiłam - mają już wielu fanów :) nie mówiąc o tym, że moja córcia je podkrada i chowa się za zasłoną żebym nie widziała ile zjadła ;)
Gość: Joanna
01.09.2011 16:16 odpowiedz
Właśnie upiekłam te ciasteczka,ale jako,że nie przepadam za cytryną to zamiast skórki dodałam olejek migdałowy i muszę przyznać ....niebo w gębie :)są tak niesamowicie delikatne ! Jestem w szoku,że tak prosty przepis daje takie cuda :)
Nie rozstaję się już z Twoim blogiem :)
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2011 08:21 odpowiedz
Tak. Może trochę się zmienić konsystencja ciasta.
Gość: Werka
04.07.2011 12:11 odpowiedz
A czy mogłabym zrobić je na pół z mąką orkiszową razową lub pszenną razową? Bo zwykłej pszennej nie mam wystarczająco ...
Gość: karolcia_cat
03.07.2011 06:57 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź. Może dlatego moje nie zachowały kształtu i się trochę rozlazły. Następnym razem je upiekę w termo :)
ps-przełożone nutellą smakują wysmienicie :D szkoda tylko, że córcia zjadała samą nutellę :P
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2011 20:01 odpowiedz
Niekoniecznie, ja piekę z termoobiegiem, ale można też góra-dół.
Gość: karolcia_cat
02.07.2011 14:47 odpowiedz
a jedno pytanko - przeglądając dział ciasteczek, nie natrafiłam na informację jak je piec - "góra-dół" czy może w termoobiegu? pierwszą partię piekłam góra dół, ale może powinno się je piec w termo?
Gość: karolcia_cat
02.07.2011 14:19 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj z połowy porcji. Zamiast skórki z cytryny - dałam skórkę pomarańczową z torebki (ale nie czuć jej w ogóle) oraz 2-3 krople olejku arakowego. No wyszły bajeczne! Rzeczywiście są sypkie jak piasek jak się je tylko włoży do buzi, ale po nocy troszkę stwardniały i już tak mocno się nie kruszą. Też troszkę się rozlazły na boki, ale wzorek "rozetki" jest widoczny. Ładnie nakładało się ciasto do szprycy (mam taką z tesco za 6 zł, plastikowa tubka) i super wychodziły kształty. Niby robiłam z połowy porcji a wyszło mi ich z 70 :D może zrobiłam za małe, ale więcej osób mogło się nimi najeść :D Na pewno wypróbuję inne wariacje smakowe i następnym razem dam więcej mąki pszennej kosztem ziemniaczanej, może wyjdą nie takie sypkie.
pozdrawiam!
Gość: ula
21.06.2011 09:44 odpowiedz
chociaż mam dość dobrą szprycę, to niestety nie udało się z niej wycisnąć nawet centymetra ciasta. Nie chciałam go rozrzedzać, bo bałam się, że ciastka się rozleją podczas pieczenia. Ale porobiłam z niego małe kuleczki (trochę mniejsze od orzecha włoskiego), fajnie popękały na górze, wyszły pyszne- właśnie zjadłam 3 gorące prosto z blaszki. Polałam lukrem cytrynowym, bo jak dla mnie trochę za mało słodkie są. A następnym razem zrobię przez maszynkę do mięsa z końcówkami do ciastek. Jeszcze zastanawiam się nad modyfikacją- chyba dodam kakao zamiast skórki z cytryny.
Dorota, Moje Wypieki
15.05.2011 16:42 odpowiedz
Tak. Lepiej jednak uformowac kulki, spłaszczyć grzbietem łyżki, a widelcem odcisnąć wzorek.
Gość: Werka
15.05.2011 15:59 odpowiedz
A można to ciasto wyłożyć na blachę, a potem kroić?
Gość: joone
14.04.2011 06:18 odpowiedz
Moje ciasteczka nie były rozetkami, tylko kuleczkami, bo popsuła mi się szpryca. Mimo to były pyszne, kruchutkie i orzeźwiające.
Gość: marialeksandra
25.03.2011 15:22 odpowiedz
zrobiłam eksperyment i donoszę, że nadają się do spożycia bez użycia zębów :)
Gość: ewooncia
26.02.2011 17:06 odpowiedz
Bardzo kruchutkie, wcale nie tłuste, pyszne! Cytrynowe to one za mocno nie są, ale nie szkodzi:) Z rozpędu zrobiłam też wersję kakaową - chocolate melting moments tylko że bez nutelli, mniam:) Teraz z tymi ciasteczkami i ze szklaną gorącego kakao pod kocyk i jakiś miły film:)
Gość: 1agniecha
18.02.2011 12:36 odpowiedz
Właśnie upiekłam cytrynowe rozetki.... w smaku fajne ale konsystencja ciasta wyszła mi zbyt krucha (kruszonka) nie wiem co zrobiłam nie tak...dodałam troszkę więcej masła i wtedy ciasto zrobiło się gładziutkie:)
pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
13.02.2011 17:00 odpowiedz
Nie.
Gość: kaśka
13.02.2011 16:51 odpowiedz
Da radę zrobić je bez mąki ziemniaczanej?
Gość: Dorota
13.02.2011 16:15 odpowiedz
No właśnie ja zrobiłam ten błąd że dodałam sok z całej cytryny do połowy składników i ciastka nie zachowały formy (jeszcze w środeku zrobiłam dołek i włożyłam odrobinę marmolady) ciastka są lekko kapciowate ale w smaku rewelacyjne. I niesamowicie szybko się je robi po prostu super. Pozdrawiam:) Dorota
Dorota, Moje Wypieki
09.02.2011 16:22 odpowiedz
Raczej nie, sok zmieni konsystencję i będziesz musiała dodać wiecej innego składnika.
Gość:
08.02.2011 16:10 odpowiedz
Kuszą mnie te ciasteczka,ale przed przystąpieniem do pracy mam pytanie: czy zamiast skórki z cytryny moge dodać sok z cytryny,jeśli tak to ile tego soku dodać?
Gość: zosia21
03.12.2013 18:07 odpowiedz
ja zrobiłam z sokiem cytrynowym i wyszły nawet lepsze niż z samą skórką!dałam sok z połówki cytryny na połowę składników!w konsytencji ciasto było rzadsze, wiec dodałam łyzkę maki zwyklej i łyżeczkę ziemniaczanej, tak na wyczucie! może trudniej sie formowały, ale wcale sie nie rozlazły w pieczeniu i wyszły idealne kruche! jestem uzależniona od tych ciasteczek!są rześkie, lekko kwaskowate i cytrynowe! uwielbiam takie! dodaję też wiecej cukru niż przepisie, bo te z przepisu jak dla mnie wychodza niesłodkie! 40 g na połowę składników
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2011 10:04 odpowiedz
Najlepszy jest rekaw płócienny, on jest najczesciej podklejony folią do którego dokupujesz same koncówki. Dobre sa również jednorazowe, specjalne woreczki, dosc silne i wytrzymałe. Do kupienia w dobrze zaopatrzonych sklepach z artykułami cukierniczymi. pozdrawiam :)
Gość: Iwona
24.01.2011 21:39 odpowiedz
Dorotko, a możesz zdradzić jaki rękaw cukierniczy posiadasz, albo polecasz? Jestem na etapie szukania czegoś porządnego, czym można pracować zarówno z kremem jak i gęstym ciastem. Na razie mam taką szpryckę za 7 zetów z marketu. Iwona
Gość: sweet.doti
24.01.2011 20:56 odpowiedz
Właśnie zrobiłam, są fantastyczne, zupełnie się rozpływają w ustach. Robiłam z połowy ilości, i albo coś pomyliłam, albo są troszeczkę za mało słodkie... ale pewnie pomyliłam ;)
Gość: izabelusia81
09.01.2011 08:54 odpowiedz
Witam Pani Dorotko!
Jestem oczarowana blogiem, cudownymi przepisami i pięknymi zdjęciami. Wczoraj piekłam ciasteczka z maszynki, które zniknęły w ciągu niecałej godzinki. Zastanawiam się czy te rozetki można wyciskać przez maszynkę do ciastek? Pozdrawiam.
Gość: Dorota
07.08.2010 21:06 odpowiedz
Ciasteczka są świetne, bardzo dobrze udają sie z wyciskarki do ciastek, robiłam też w wersji z kakao, też super, miałam jedyb=nie problem ze stwierdzeniem czy się już upiekły,
Gość: Mateusz
31.07.2010 07:15 odpowiedz
Chyba je zrobię. Lubimy cytrynowe wypieki, a ja lubię się bawić szprycą w każdy sposób ;-)
Gość: melania
29.04.2010 12:45 odpowiedz
No właśnie problem w tym, że nie! Odmierzałam wszystko z wagą, żeby się nie kopsnąć. Jakoś dało radę - stwierdziłam, że skoro to kruche, to zagniotłam i kształty formowałam ręcznie, jednakże nie było w ogóle czuć cytryny T^T Następnym razem - czyli najpewniej za kilka dni, bo mama jest zachwycona [nie za bardzo ogarnia kuchnię] i prosi o następną porcję ;) Póki co tych 60 - równo 60! - musi jej wystarczyć :D
Dorota, Moje Wypieki
28.04.2010 20:45 odpowiedz
Zbyt dużo maki?
Gość: melania
28.04.2010 18:13 odpowiedz
Mam wielgachny problem... Teoretycznie zrobiłam wszystko tak, jak miałam zrobić, aczkolwiek... hm. Nie wiem, jaką masę mam przełożyć do rękawa, bo w moim przypadku to miska pełna maślano-cytrynowej kruszonki! ;( Co mogłam skopać...?
Gość: basia_wroclaw
18.04.2010 18:51 odpowiedz
Parę komentarzy wcześniej ktoś dobrze oddał sytuację podobną do mojej. Czekałam na te ciastka z niecierpliwością, bo masa przed upieczeniem pięknie pachniała i w smaku też była dobra, a po upieczeniu nie czuję za bardzo smaku cytryny, dodatkowo ciastka są zbyt kruche. Myślałam, że będą twardsze... Chociaż szczerze mówiąc do herbatki mi smakują, bardziej narzekała moja mama.
Gość: red-mary
15.03.2010 21:06 odpowiedz
A ja jednak wole shortbread:) Ciasteczka wyszly bardzo maslane ale przy tym "sypkie". Dla mnie za malo slodkie. Ale to byl moj debiut ciasteczkowy wiec moze cos zrobilam nie tak:)
Gość: patusiak.only
30.11.2009 13:38 odpowiedz
tak kruchych cudowności nigdy w życiu nie jedliśmy :) są obłędne :)
dałam mniej cukru, ale i tak są słodziutkie.
Pozdrawiam,
Patrycja :)
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2009 12:01 odpowiedz
Nie, nie nadają się, są zbyt kruche. Przepis na kruche babeczki można jednak znaleźć na blogu. pozdrawiam
Gość: sloneczko.az
22.10.2009 08:48 odpowiedz
a czy z tego ciasta udało by się upiec kruche babeczki żeby potem je jakimś kremem/budyniem nafaszerować?:)
Gość: goosia_n
09.10.2009 10:34 odpowiedz
Dziękuje za szybką odpowiedź,następnym razem spróbuje zrobić tak jak napisałaś. A co do masła to śmiać mi się chce,bo fakt muszę go wyczuwać:)
Dorota, Moje Wypieki
09.10.2009 10:09 odpowiedz
Masło musisz wyczuwać, bo stanowi ono 50% ciastek ;). Jeśli sie za mocno sypią wg Ciebie zmniejsz ilość mąki ziemn. i zastąp ją pszenną.
Gość: goosia_n
09.10.2009 09:53 odpowiedz
Witam
Często tu zaglądam ,kilka razy udało mi się upiec pyszności z Twoich przepisów,blog jest naprawdę świetny.
Mam pytanie odnoście tych ciasteczek ,piekłam je dziś i nie wiem gdzie zrobiłam błąd.Wszystko dawałam dokładnie tak jak pisałaś, ciasteczka są jednak zbyt kruche, rozsypują się natychmiast po dotknięciu :/.Mąż stwierdził że konsystencja przypominają piasek.W smaku nie wyczuwam ani cytryny ani masła.Może zbyt krótko
miksowałam?Sama nie wiem, może takie mają być?
Gość: anka_maria
07.09.2009 14:32 odpowiedz
Moje też nie były takie śliczne jak Dorotus, ale smak nadrobił wszystko. Uwielbiam dodatek skórki cytrynowej w wypiekach i do tego ten maślany posmak. Pyszności.
Gość: agnezze_04
24.07.2009 09:01 odpowiedz
rewelacyjne kruche ciasteczka, co prawda wyglądem duuuuużo im brakuje do Twoich:)
(z powodu brak szprycy - wyciskałam przez torebke foliowa i robiłam wzorek widelcem ;)
Przymierzałam się do nich już jakiś czas ale obawiałam sie zbyt maślanego smaku, i tu chyba skórka z cytryny zadziałała cuda bo masło jest nie wyczuwalne.
pozdrawiam serecznie
Gość: brown-inka
10.05.2009 20:13 odpowiedz
Ciasteczka wyszły bardzo dobre, choć trochę tłuste
Gość: madzik
01.05.2009 15:24 odpowiedz
Ciasteczka dzieciaczkom smakowały niesamowicie tylko mnie nerwy zżarły przy wyciskaniu ich moja pseudo szprycką-która wylądowała w śmietniku hi hi.Bardzo prościutki przepis godny polecenia.I ten cytrynowy aromacik....
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 20:49 odpowiedz
Będzie dobry :)
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 20:34 odpowiedz
Musisz poszukać płóciennego rękawa, chyba najszybciej przez internet..
Gość:
20.04.2009 11:19 odpowiedz
moze mi Dorotko polecic jakas dobra ,,maszyne,, do wyciskania? szukam i szukam ale wszedzie ten sam plastik co po paru uzyciach nie nadaje sie juz do niczego,,,, wiem bo mailam juz 2 komplety:/
Gość:
20.04.2009 06:40 odpowiedz
ups przepraszam ;) nie wiedzialm ze jest dodtakowa strona:) i pomyslec ze tyle ciasteczek sie przede mna ukrylo... :]
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 06:26 odpowiedz
Nie no, są ;) W kategorii ciastka zjeżdżasz na sam dół strony, klikasz dalsze przepisy na ciastka i sa jako pierwsze na górze ;)
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2009 06:24 odpowiedz
Oj, dzięki, już poprawiam!
Gość:
19.04.2009 16:00 odpowiedz
tych ciasteczek nie ma w ciasteczkach ;)
Gość: Niezapominajka
05.06.2008 06:34 odpowiedz
juz jestes, tak wczesnie rano;) Dziekuje za pomoc
Dorota, Moje Wypieki
05.06.2008 06:33 odpowiedz
Na spis tresci trzeba kilknąć myszką, by się otworzył, to juz nie powinno byc problemów :-)
Dorota, Moje Wypieki
05.06.2008 06:31 odpowiedz
Zależy pewnie jak duże się je wyciska :) Na blogu jest wyszukiwarka, z prawej strony, na dole, jest równiez spis treści. pozdrawiam
Gość: Niezapominajka
05.06.2008 06:31 odpowiedz
A zamiast otartej skorki z cytryny (niestety nie mialam cytryny w domu) dodalam odrobinę kwasku cytrynowego. Wyszly naprawde bardzo dobre
Gość: Niezapominajka
05.06.2008 06:30 odpowiedz
A jeszcze wracajac do rozetek, podalas ze wychodzi ich ok 50-60 sztuk. Mi wyszlo zdecydowanie mniej z tych proporcji, ktore podalas. Okolo30 ;(((
Chyba trzeba zwiekszyc proporcje, bo dla calej rodziny to za malo;)
Gość: Niezapominajka
05.06.2008 06:27 odpowiedz
Wczoraj robiłam rozetki. Wszystkim smakowały;))
Czy myslalas, aby na Twoim blogu umiescic wyszukiwarke przepisow. Wczoraj szukalam kilku i niestety sporo czasu zajeło mi odnalezienie ich wsrod calej reszty;)
Gość: kingaocho
20.04.2008 19:58 odpowiedz
Bardzo dobre ciasteczka. Ta cytryna daje taki niesamowity posmak tym maślanym ciastkom.
Dorota, Moje Wypieki
19.02.2008 15:07 odpowiedz
A potem zgłosiliby się alergicy na białko mleka krowiego, na gluten, i tak musiałoby powstać kilka nowych działów ;)
Gość: Rybcia
19.02.2008 14:52 odpowiedz
Znalazłam tutaj sporo fajnych przepisów bez jajek :). Mogłabyś założyć oddzielny dział z nimi... Ułatwienie dla alergików :). Wszystkie są świetne ;).
Dorota, Moje Wypieki
16.01.2008 22:19 odpowiedz
No własnie, wg mnie wszystko zależy od szprycy/rękawa, im większa - tym łatwiej wyciskać. dziękuję i pozdrawiam :)
1  2




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach