Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



11 lutego 2011

Lemon Meringue Pie


Lemon Meringue Pie

Zjawiskowa krucha tarta z wyśmienitym cytrynowym budyniem i bezą. To propozycja na Walentynki dla tych, którzy nie przepadają za ciastami czekoladowymi. Tą tartą naprawdę można podbić niejedno serce ;-). Obdarowywana osoba powinna jednak lubić w ciastach połączenie smaku kwaśnego i słodkiego. Nie jest trudna do wykonania ani nawet czasochłonna. Ważna jest wprawa w pieczeniu bezy, gdyż ona jest atutem tej tarty i musi wyjść doskonała. Bardzo polecam!

Składniki na kruchy spód:

  • 175 g mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 żółtko

Mąkę pszenną przesiać, dodać masło, posiekać szybko nożem do momentu, kiedy ciasto będzie przypominać kruszonkę. Dodać cukier i żółtko i szybko zagnieść (można również zmiksować w malakserze). Z ciasta uformować kulę, owinąć ją folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez 30 - 60 minut.

Formę na tartę z wyjmowanym dnem (o wymiarach 12 x 36 cm) lub okrągłą o średnicy 23 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną. Ciasto rozwałkować, wyłożyć nim równomiernie do formy. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, na niego wysypać kulki ceramiczne lub suchą fasolę - do obciążenia ciasta, by się nie wybrzuszyło podczas pieczenia.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 minut. Po tym czasie usunąć papier i kulki ceramiczne i piec dodatkowe 20 minut, do lekkiego zbrązowienia ciasta (powinno być prawie do końca upieczone). Wyjąć, całkowicie wystudzić (ciasto można upiec dzień wcześniej).

Składniki na budyń cytrynowy:

  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
  • 100 g cukru
  • świeżo otarta skórka otarta z 2 cytryn
  • 125 ml soku z cytryny (z 2 - 3 cytryn)
  • sok z 1 niedużej pomarańczy
  • 85 g masła, pokrojonego w kawałki
  • 3 żółtka
  • 1 jajko

W garnuszku z grubym dnem wymieszać skrobię, cukier, skórkę z cytryny. Następnie wlać sok z cytryny. Sok z pomarańczy uzupełnić wodą do pojemności 200 ml i również wlać do garnka. Zagotować, mieszając cały czas, aż całość zgęstnieje. Jak tylko zacznie wrzeć, zdjąć z palnika, dodać masło i wymieszać, do jego roztopienia. Następnie dodać żółtka i całe jajko, wymieszać. Garnek znowu postawić na palniku i podgrzewać na średniej mocy, mieszając cały czas, aż powstanie gęsty budyń. Zagotować i pogotować przez 3 minuty. Zdjąć z palnika. Ciepły wylać na ostudzony spód (nie studzimy budyniu, to ważne!).

Beza:

  • 4 białka, w temperaturze pokojowej
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej

Białka ubić na sztywno mikserem. Partiami dodawać cukier - po 1 łyżce, stopniowo i powoli (to bardzo ważne), cały czas ubijając. Na końcu dodać przesianą skrobię, wymieszać szpatułką.

Bezę wyłożyć na ciepły budyń.

Włożyć do piekarnika i piec dodatkowe 20 minut w temperaturze 180ºC. Gotowa beza powinna być krucha z zewnątrz, piankowa w środku. Wystudzić.

Tartę poleca się spożywać w dniu pieczenia.

Smacznego :-).

Lemon Meringue Pie

Lemon Meringue Pie

Przepis z magazynu GoodFood, zmodyfikowany, co do sposobu wykonania.

Średnia ocena: 9,4  (liczba głosów: 22)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (317)
1  2  3
Gość: Katarzyna
27.10.2017 22:13 odpowiedz
Witam
Chciałabym upiec tort z tym kremem i blatem bezowym w środku. Czy ten krem będzie stabilny? I czy go wystudzic przed składaniem tortu? I czy musze odizolować beze kremem maslanym- jak tak to najlepiej jakim?
Pozdrawiam Kasia
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2017 12:43 odpowiedz
Na pewno beza powinna być odizolowana, może być prosty krem maślany, nawet jego cienka warstwa wystarczy. Budyń powinien być wylewany ciepły na blat zapięty w obręczy.
pozdrawiam
Gość: uuu88787
24.10.2017 14:47 odpowiedz
a mozna zrobic po prostu budyn z proszku?
IzaMamaDominika profil
23.10.2017 16:08 odpowiedz
Pyszna!polecam
Gość: JK
26.11.2017 09:08 odpowiedz
Śliczna!
anka1309 profil
08.10.2017 19:04 odpowiedz
wrcam do tej tarty baardzo czesto, przepyszna,bardzo delikatna,wczoraj poraz pierwszy wyciekl mi od spodu sok cytrynowy, juz po upieczeniu,zaraz sciaglam boki formy tylko dno zostawilam tak jak ktos radzil w komentarzach,nieduzo bo moze tak okolo 2 lyzki,nigdy sie mi to nie zdazylo wczesniej moze powodem byla temp.na zewnatrz bardzo duza wilgoc powietrza,cieplo
Gość: Ruda
05.05.2017 13:25 odpowiedz
W ciągu tygodnia zrobiłam to ciasto 3 razy. Nie pytaj dlaczego :p. Za pierwszym razem wyszło idealne. Przy kolejnych dwóch natomiast beza nie zrobiła się chrupiąca z wierzchu, tylko cała taka gumowata. Wszystko robiłam dokładnie tak samo. Jakiś pomysł dlaczego tak się stało?

Gość: Doti
15.04.2017 22:24 odpowiedz
Witam. Zastanawiam się czym sie różni w smaku lub konsystencji pokazany tutaj budyń cytrynowy od tradycyjnego lemon curd z Pani bloga? Lemon curdu juz parę razy probowalam i wychodzil wspaniale. W przypadku budyniu widze ze składaniki łączone sa w innej kolejnosci (+maka). Mam więc dylemat czy użyć sprawdzonego juz kremu czy tego dedykowanego tutaj :)
Dorota, Moje Wypieki
16.04.2017 01:39 odpowiedz
To po prostu inny przepis. Równie dobry :-). Może dla odmiany warto wypróbować?
Gość: Kundzia
15.04.2017 18:35 odpowiedz
Ciasto pychotka, jedno z moich najulubieńszych! Zrobiłam je już drugi raz, ale dla mnie lemon curd stanowczo za słodki(co przyznali także domownicy) przy zmniejszeniu cukru o połowę o wiele lepszy :)
Gość: Lenurek
15.02.2017 09:41 odpowiedz
Cześć!
Mam za każdym razem problem z tym ciastem. Robiłam już je kilkukrotnie i za każdym razem w momencie wystygania ciasto "poci się". Nie wiem, czy to budyń czy beza, ale doprowadza to do rozmoknięcia spodu ciasta i ślizgania się bezy. Czy któraś z Was spotkała się z takim problemem? Nie mam pojęcia, co robię źlę, bo zawsze analizuję dokładnie przepis, żeby się nie pomylić ;)
Dorota, Moje Wypieki
15.02.2017 20:24 odpowiedz
Proszę przejrzeć komentarze, już pisaliśmy kiedyś o tym :).
Gość: Lenurek
16.02.2017 16:38 odpowiedz
Przeglądałam już wcześniejsze komentarze i wynika z nich, że do końca nie wiadomo, czemu tak się dzieje... Próbowałam dłużej ubijać bezę (prawie można było ją kroić) albo dłużej ciasto z bezą w piekarniku. A także i to i to jednocześnie, ale bez zmian. Myślałam, że może od ostatnich komentarzy ktoś znalazł cudowny sposób ;)
Gość: Iwona
28.04.2017 21:30 odpowiedz
Trzeba od razu po upieczeniu wyjąć tartę z foremki (najlepiej mieć specjalną formę z wyjmowanym dnem)i umieścić np, na kratce, żeby był dostęp powietrza również od spodu. Tarta musi oddać ciepło na zewnątrz - odparować. Robiłam tę tartę, jak i wiele innych wiele razy i nigdy (postępując w ten sposób) nie miałam z tym problemu. Tarta jest idealnie krucha, beza również, mimo, że krem nie jest bardzo gęsty, z tarty krojonej jeszcze ciepłej nawet lekko wypływa. Proszę również poczytać o tym jak wykonać bezę ( ja nigdy nie dodają mąki do bezy, ale to chyba nie ma większego znaczenia). Najważniejsza zasada na 1 białko (ok 35g)- 50 g cukru pudru. Cukier zaczynamy dodawać gdy już białka są ubite (proszę uważać żeby nie przebić samych białek!) dodajemy go stopniowo, pomału, najlepiej puder inaczej każdą kolejną łyżkę cukru dodajemy dopiero wtedy, aż kryształki cukru poprzedniej łyżki rozpuszczą się, niestety to trwa dość dlugo, więc ja dodaję puder. I ostatnia ważna rzecz - białka muszą być idealnie czyste, bez odrobiny żółtka, a naczynie do ubijania musi być idealnie czyste i suche! Na koniec ostatnia rada ciast z bezą (żadnych!) nigdy nie wkładamy do lodówki, ani nie chowamy do żadnych pojemników! Przechowujemy odkryte, w temp.pokojowej, ew. w chłodniejszym pomieszczeniu. Nie przykrywamy nawet ściereczką. Może stać nawet dwa dni (chociaż rzadko to się zdarza, bo zazwyczaj juz następnego dnia nic z niej nie zostaje). Pozdrawiam i życzę powodzenia
Ania2 profil
19.01.2017 09:55 odpowiedz
i jeszcze w przekroju
Ania2 profil
19.01.2017 09:55 odpowiedz
Tarta przepyszna, na pewno powtórzę
anka1309 profil
05.01.2017 22:09 odpowiedz
wlasnie wyciaglam z piekarnika,latwa w wykonaniu,uwielbiam lemon curd i jeszcze z tym posmakiem pomaranczowym,moja blaszka byla mniejsza 11/34 kruchego ciasta wystarczylo,lemon curd zostalo 3 lyzki(dla mnie)extra i bezy zostalo ze upieklam oddzielna duza beze ,polecam
MPapuga profil
13.11.2016 21:58 odpowiedz
Absolutnie cudowna, kwaśna i słodka jak z najlepszej cukierni. Wyszła idealna! Przepis prosty i wcale nie pracochłonny.
ahen profil
25.10.2016 09:50 odpowiedz
Budyń - REWELACJA! To właśnie przy tym przepisie odkryłam czym jest "lemon curd" i jako wielbicielka cytrusowych smaków wpadłam po uszy. Kruche wyszło mi nieco za grube i za twarde, no ale trzy lata temu wszystkie mi takie wychodziły, brak wprawy ;P I jak na mój gust beza wyszła zdecydowanie za duża w stosunku do budyniu, dla mnie to on jest atutem tej tarty :) Całość jednak była bardzo dobra.
liliana.m profil
20.08.2016 21:57 odpowiedz
Dzień dobry,
mam pytanie, ile czasu powinnam piec kruche wraz z kremem cytrynowym? Bezę upiekłam dzień wcześniej.
liliana.m profil
21.08.2016 08:14 odpowiedz
I jeszcze jedno pytanko, czy wcześniej upieczoną bezę również mam wyłożyć na ciepły krem? Dziękuję i pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
21.08.2016 11:02 odpowiedz
Około 20-30 minut. Trudno mi powiedzieć, ponieważ nie piekłam jej w ten sposób, trzeba obserwować powierzchnię tarty. Bezę kładziemy na wystudzoną tartę.
użytkownik usunięty
30.07.2016 20:35 odpowiedz
;0

użytkownik usunięty
30.07.2016 20:34 odpowiedz
Nasza ulubiona tarta. Upiekłam też z tego przepisu mini tartaletki, zamiast budyniu cytrynowego, ugotowałam budyń rabarbarowy na wierzch bita śmietana... były pyszne!
Wiktoria1 profil
31.07.2016 08:58 odpowiedz
Ale apetyczne. :-)
użytkownik usunięty
01.08.2016 21:22 odpowiedz
Dziękuję :)
Aga Mars profil
31.07.2016 16:13 odpowiedz
Sliczna :)
użytkownik usunięty
01.08.2016 21:23 odpowiedz
Aga Mars, dziękuję :)
Esme profil
31.07.2016 17:31 odpowiedz
To brzmi bardzo zachęcająco i oczywiście wyglądają cudnie:) Czy budyń w rodzaju tego z makaroników rabarbarowych?
użytkownik usunięty
01.08.2016 21:22 odpowiedz
Dziękuję bardzo Esme. Ja rabarbar zagęściłam odrobiną mąki ziemniaczanej, ale ten do makaroników jak najbardziej może być.
08.05.2016 10:44 odpowiedz
Dorotko, wydaje mi się, że pomyliłaś wymiary foremki prostokątnej z wyjmowanym dnem - mam taką samą i ona ma wymiary 12x36 cm (a nie 12x26 cm) - to nawet by się bardziej zgadzało przy przeliczaniu składników na okrągłą :)
Dorota, Moje Wypieki
08.05.2016 11:16 odpowiedz
Zgadza się, już poprawiam :). Dzięki.
08.05.2016 11:56 odpowiedz
Do usług :)
Mery Berry profil
03.05.2016 23:14 odpowiedz
Ulubiona
Anetakal profil
20.03.2016 17:42 odpowiedz
Ulubiona tarta w mojej rodzinie. :)
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2016 17:56 odpowiedz
Śliczna, idealna na poczatek wiosny :).
Anetakal profil
21.03.2016 17:46 odpowiedz
Dziękuję Pani Dorotko. :)
Dokładnie, troszkę słońca i witaminy C w najlepszej formie. ;)
izomorfia3 profil
27.02.2016 07:17 odpowiedz
.
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2016 00:10 odpowiedz
Jaka ładna :).
izomorfia3 profil
27.02.2016 07:16 odpowiedz
Orzeźwiająca...
Domisia profil
27.02.2016 22:45 odpowiedz
Wow cudna !
Wiktoria1 profil
28.02.2016 09:08 odpowiedz
Bardzo ładna. ;-)
Dorota L. profil
06.03.2016 20:42 odpowiedz
Piękna! A mogę spytać jaka to forma, chodzi mi o średnicę? I czy proporcje takie same jak w przepisie? Pozdrawiam!
tamnie profil
08.11.2015 12:09 odpowiedz
Nie mam formy do tarty, czy moge zrobic w malej tortownicy?
Dorota, Moje Wypieki
08.11.2015 13:04 odpowiedz
Tak, wtedy boki oczywiście robimy niewysokie, jak w tarcie.
Gosia-Kaminska profil
20.10.2015 15:35 odpowiedz
Witam, planuje zrobic te tarte w wersji mini- ok 12 w foremkach do babeczek. Czy i jak powinnam zmienic czas i temparature pieczenia? Dziekuje z gory za podpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2015 18:48 odpowiedz
Małe babeczki - 200 stopni przez 12-15 minut do zarumienienia. Bezie powinno wystarczyć mniej niż 15 minut.
wiesia.and.company profil
13.07.2015 18:08 odpowiedz
Pięknie Ci wyszła ta tarta z kremem cytrynowym i bezą. :-) To była jedna z pierwszych z bezą, która mi się udała. A już moja Pavlova nie przypomina lekkiej baletnicy w puszystej spódniczce. Za to lemon curd, ach to wspaniałość! I uda się nawet, jeśli na wakacjach nie będę miała piekarnika. Zwykłe herbatniki posmarowane lemon curd stają się bardziej wyrafinowane :-) Zrób, zrób lemon curd! To wciąga / się (łyżeczkami) :-)
Esme profil
13.07.2015 23:42 odpowiedz
Wiesiu, za to Twoje komentarze również "wciągają" niesamowicie i niezmiennie czytam je z wielką ochotą i ciekawością:) Lemon curd...hm...unikam bo po wakacjach nie pomieszczę się w spodnie;)
wiesia.and.company profil
14.07.2015 12:20 odpowiedz
Hmmm... jeśli tyle pyszności pieczesz, tempo masz niesamowite i jeszcze jesz... no to spodnie możesz zamienić na przyjemniejsze dla kobiety: z gumką w talii! :-D I wtedy więcej się zmieści! Jedzenia i ciałka :-) Lemon curd to maślano-cytrynowa małmazja dla kubków smakowych. I jeszcze jeden plus poza tym, że nie wymaga piekarnika - może postać znacznie dłużej w lodówce w słoiku, i nie wymaga zjedzenia szybciutko - jak ciasto. Naprawdę same plusy. I jeszcze potrafi świetnie wykończyć wiele wypieków, uszlachetnić smak :-) Zrób, zrób, nie można ponieść klęski - zawsze się udaje. :-) I dziękuję za miłe słowa (dwa tygodnie w lesie od sierpnia, dam Wam odetchnąć, ale będzie lemon curd! na kuchence!) :-)
Esme profil
12.07.2015 01:08 odpowiedz
Upiekłam. Nie zdążyłam sprawdzić czy pojawia się jakakolwiek woda, gdyż ciasto zniknęło w tempie ekspresowym:) Warstwy były trochę cieńsze, piekłam w formie 26 cm bez zwiększania ilości składników, źle to nie wyglądało.
Dorota, Moje Wypieki
12.07.2015 09:31 odpowiedz
Piękna beza :).
Esme profil
12.07.2015 10:16 odpowiedz
Dziękuję:) jak już Pani mnie pochwali to mam radochę, jakbym w totolotka wygrała:D
Aga Mars profil
12.07.2015 13:14 odpowiedz
Pieknie to wygladalo!!! :)
Esme profil
12.07.2015 13:57 odpowiedz
Dziękuję pięknie:)W środku przepyszny budyń cytrynowy, lemon curd mogłabym łyżkami jeść, z bezą świetne.
Aga Mars profil
12.07.2015 17:30 odpowiedz
Moge sobie wyobrazic. Jeszcze nie zrobilam lemon curd, ale juz niedlugo. Chce go zrobic do lodow. Troche sie ociagam, bo jak go zaczne jesc lyzkami, to bedzie klopot ;)
malgosiama profil
12.07.2015 19:43 odpowiedz
Super wygląda :)
Esme profil
13.07.2015 00:41 odpowiedz
:-)
bożena76 profil
13.07.2015 09:23 odpowiedz
Pięknie się prezentuje,też lubię tę tartę (hmm bo jest beza na wierzchu? pewnie tak :D wszystkie wypieki w galerii masz super,pozdrawiam :)
Esme profil
13.07.2015 12:50 odpowiedz
Bardzo Ci dziękuję:) Cała moja rodzina uwielbia tarty, no i ten lemon curd plus beza. Na pewno nie raz jeszcze zrobię
Esme profil
13.07.2015 13:00 odpowiedz
Spojrzałam na Twoje zdjęcia:) i są przecudne...a chleby po prostu idealne. Przy okazji przypomniałam sobie o pięknej tarcie z agrestem, którą chciałam upiec
EllaAnna profil
05.07.2015 20:05 odpowiedz
POLECAM :)
Aga Mars profil
05.07.2015 22:44 odpowiedz
Piekna beza :)
sweetie profil
28.05.2015 16:45 odpowiedz
popełniłam tę tartę...jest obłędna, nawet następnego dnia, nie podciekła żadnym sokiem, nie zawilgła....w dodatki mąż wypatrzył Twój blog Dorotko, i już ułożył swoją listę życzeń :)
Dorota, Moje Wypieki
28.05.2015 19:33 odpowiedz
Dzięki, pozdrowienia dla Męża :). Cieszę się, że smakuje.
Chrup profil
01.05.2015 15:40 odpowiedz
Zdradzisz sekret takiego ładnego nakładania bezy? :)
Lili An profil
01.05.2015 16:25 odpowiedz
W jednym z pierwszych komentarzy pod tym postem, dawno dawno temu, Dorota pisała, że po nałożeniu białek dotyka ich grzbietem lyżki i robią się takie wierzchołki.
Chrup profil
01.05.2015 15:36 odpowiedz
Jeśli tarta będzie leżakowała noc w lodówce utraci dużo na smaku czy zdecydowanie lepsza jest dnia wypieku?
+ Gdzie mógłbym zmniejszyć ilość cukru?
Dorota, Moje Wypieki
02.05.2015 20:58 odpowiedz
Najlepsza jest w dniu wypieku. Ilości cukru nie można zmniejszać tylko w bezie.
pajak1095 profil
28.04.2015 12:53 odpowiedz
Wielokrotnie próbowałam robić bezę na różne sposoby i jeszcze nigdy mi się nie udała, postanowiłam więc, że upiekę spód, wyleję na to budyń cytrynowy i przykryję gotową, kupną bezą. budyń nie będzie wtedy jednak w piekarniku, czy może to popsuć ciasto?
Dorota, Moje Wypieki
28.04.2015 17:12 odpowiedz
Nie, budyń nie popsuje to ciasta. Beza będzie w formie małych bezików, prawda?
pajak1095 profil
28.04.2015 19:11 odpowiedz
tak, dokładnie :) planuję wyłożyć nimi całą powierzchnię
kasiapass profil
28.04.2015 08:29 odpowiedz
upiekłam ciasto i wyszło bardzo smaczne, ale niestety podeszło wodą. Poza kruchym spodem, który zrobiłam z własnego przepisu resztę zrobiłam zgodnie z Pani przepisem. Budyń był gorący kiedy wykładałam bezę, mimo to chwilę po wyjęciu ciasta z piekarnika zobaczyłam, że pod bezą zbiera się woda, co mogło być przyczyną?
Dorota, Moje Wypieki
28.04.2015 17:46 odpowiedz
Nie wiem.. może jakoś się nie dopiekła? Może zbyt krótko pieczona? Czasem niestety zdarza się ten problem, pamiętam z innych komentarzy.
Ela75 profil
23.04.2015 19:36 odpowiedz
Czy pasowałby do tej tarty spód z dodatkiem kakao? Taki jak np. w tarcie z winogronami i galaretką?
Dorota, Moje Wypieki
23.04.2015 19:44 odpowiedz
Wydaje mi się, że nie bardzo.
ewla168 profil
17.01.2015 04:33 odpowiedz
A oto i moja wersja, ciasto przepyszne, dobra odmiana po słodkich wypiekach, bo jest lekko kwaskowe :)
Gość: Angelika
05.01.2015 20:45 odpowiedz
Witam, upiekłam właśnie spód i jest on bardzo sypki. Po dotknięciu na palcach zostaje mąką. Czy powinnam upiec spód raz jeszcze ?
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2015 21:00 odpowiedz
Tak.
Gość: Aga Sz
02.01.2015 17:37 odpowiedz
OMG. właśnie odkryłam swoje ulubione ciasto!! dwa dni temu, w wyniku natchnienia je zrobiłam. pierwszy raz w życiu piekłam kruche ciasto i bezę. wyszło idealnie! z bezą nic się nie stało, budyń nie puścił soku. ciasto leżało na blacie w kuchni i do następnego dnia nic mu się nie stało. dziękuję, że Pani jest tu dla nas ze swoimi wspaniałymi przepisami!!!!!
Ligatura profil
28.12.2014 20:22 odpowiedz
Po podpieczeniu spodu lepiej wziąć się za bezę czy budyń? I jedno, i drugie nie powinno chyba długo czekać po zrobieniu, ale ja nie rozdwoję się niestety dla obu z nich :)
Dorota, Moje Wypieki
29.12.2014 14:38 odpowiedz
Napierw budyń. Spokojnie, nie da rady wystudzić się do momentu zrobienia bezy, dalej będzie ciepły :).
Ligatura profil
30.12.2014 14:05 odpowiedz
Wszystko jak Pani przepowiedziała (kolejny raz) – beza robiona pierwszy raz i wyszła! Nic się nie skraplało :) Smak super! A sam budyń planuję też robić jak osobny deser – kwaśny, ale nam odpowiada :)
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2014 00:16 odpowiedz
Bardzo się cieszę :).
prywa profil
07.12.2014 19:04 odpowiedz
Moja tarta po 1. podeszła trochę jakąś słodką wodą (nie wiem, czy z bezy, czy z budyniu), po 2. beza wyszła miękka z zewnątrz. Wszystko robiłam zgodnie z przepisem. Ale nic to, nie zrażam się, będę próbować dalej i eksperymentować z ustawieniami, bo tarta jest cudowna ;-) A tak wyglądała:
Gość: zola
08.11.2014 11:05 odpowiedz
Czy jak mam beze która wyłoże na wierzch to muszę zapiekac spod z budyniem?
Aleksandra0707 profil
24.10.2014 22:47 odpowiedz
Piekłam juz 3 raz, smakowało niemiłosiernie wszystkim gościom (urodziny Taty), pochłaniali na wyścigi i się wykłócali o każdy kawałek, ale co mi daje do myślenia to fakt, ze za każdym razem sie rozmacza jak na załączonym zdjęciu. Z czego to moze wynikać, jak tego sie pozbyć? Moze pieke za krótko?
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2014 00:16 odpowiedz
Czy beza jest wykładana na gorące nadzienie?
Aleksandra0707 profil
25.10.2014 05:24 odpowiedz
Tak, za każdym razem jeszcze niemalże paruje :(
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2014 14:15 odpowiedz
Czy ciasto podajesz tego samego dnia? Na drugi dzień może to już gorzej wyglądać, niestety.
Aleksandra0707 profil
25.10.2014 19:50 odpowiedz
Tak, to było kilka godzin po upieczeniu, porządnie wystudzone... W czasie studzenia podchodzi mi wlasnie takim słodkim syropem, potem na drugi dzien jak wstawię do lodówki to odrobine sie ten efekt niweluje, ale tu akurat zdjęcie pierwszego dnia :( no nic, zrzućmy winę na moj 20-letni piekarnik :)
Gość: Balbina
10.10.2014 09:47 odpowiedz
Witam, wlasnie jestem w trakcie pieczenia tego ciasta i zastanawiam się czemu masa budyniiwa ma byc ciepla? Mam juz gotowy zimny lemon curd i zastanawiam się czy powinnam go podgrzać?
Dorota, Moje Wypieki
10.10.2014 09:53 odpowiedz
Może się tak zdarzyć, że beza będzie podsiąkała od zimnego budyniu, zrobi się płynna w miejscu gdzie się będzie stykała z budyniem. Kiedy wykładamy ją na gorący budyń białko od razu się ścina. 
Może Pani zrobić lemon curd od nowa, tamten zachować (do 2 tyg. w lodówce) lub zaryzykować i użyć zimnego. Nie podgrzewałabym.
Gość: Balbina
10.10.2014 10:06 odpowiedz
Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz:)
CYNKA profil
15.09.2014 19:09 odpowiedz
Idealne połączenie słodkiej bezy z kwaśnym kremem :) moja tarta trochę nie przypomina tarty bo jest wysoka ale następny razem zrobię w większej formie, może dzięki temu krem nie będzie uciekać na boki podczas krojenia ;)
Delf1601 profil
26.08.2014 01:11 odpowiedz
Upiekłam dawno temu na imprezę - wszystkim bardzo smakował i zniknął w ciągu paru minut. Przymierzam się do powtórki :)
brydzia87 profil
22.08.2014 14:09 odpowiedz
na drugi dzień była równie pyszna
Gość: Aleksandra
25.07.2014 08:07 odpowiedz
czy mogę na krem położyć borówki amerykańskie i dopiero na to bezę?
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2014 11:19 odpowiedz
Tak.
Gość: Aleksandra
26.07.2014 08:30 odpowiedz
dziękuję za natychmiastową odpowiedź :)) na pewno nie rozmoczy to ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
26.07.2014 11:45 odpowiedz
Ciasta nie. Ale na pewno pianka bezowa będzie bardziej mokra.
Gość: Aleksandra
26.07.2014 16:26 odpowiedz
upiekłam jednak bez owoców z obawy przed podmoczeniem. Wyszło IDEALNE! Budyń perfekcyjnie gładki bez żadnych grudek, nie zważył się (moja wieczna obawa o kremy budyniowe), w smaku rewelacyjny, beza z wierzchu złota, ciągnąca, w środku absolutnie piankowa... tata był zachwycony jako wielbiciel bezy :) jedyne co mi się nie udało to spód- zjechał mi z boków (chociaż schładzałam uprzednio ciasto przez ponad godzinę). Podsiąkł też trochę syropem od warstwy budyniowej, nie wiem dlaczego :( na szczęście zachowuje na razie kruchość, ale mimo że budyń wyłożyłam ciepły, niestudzony, i na niestudzony położyłam bezę, syrop się sączy :( z czego może to wynikać?
Dorota, Moje Wypieki
27.07.2014 00:29
Niestety, nie wiem :/.
Gość: aldona
07.07.2014 13:00 odpowiedz
Fenomenalny smak:) Wyszło idealnie i jak zawsze przepysznie. Dzięki.
29.05.2014 11:38 odpowiedz
To jedno z moich ulubionych ciast! Czasochłonne, ale za to efekt powala :)
Maddy77 profil
26.05.2014 09:06 odpowiedz
Od razu sie przyznaje, ze z przepisu zrobilam tylko spod i beze...przepis na nadzienie zobaczylam w jakims programie telewizyjnym, jest szybki w wykonaniu-ekspresowy powiedzialabym! i bardzo smaczny! Puszke mleka skondensowanego i slodzonego wymieszalam z sokiem i skorka z 2 cytryn i dodalam 3 zoltka.Wylalam na podpieczony spod i na to beze -jak w przepisie. Spod jest bardzo kruchy,ale swietnie sie kroi,a beza...coz musialam ja zrobic aby sie przekonac ze niedopieczone bezy to jednak nie moje klimaty :/ a ze uwielbiam bezy ponad wszystko to innym razem sprobuje jak podpowiedziala Cala_ona nizej upiec beze oddzielnie i polozyc na tarcie pozniej...a moze pokruszyc? :)
cała_ona profil
27.07.2014 07:09 odpowiedz
Dziubek, zaintrygował mnie ta twoja modyfikacja kremu. Toto się trzyma czy rozpływa? Bo brzmi bardzo smakowicie... A, i twój paj wyszedł bardzo smakowicie, aż szkoda, że taka beza to nie Twoja bajka:)
Maddy77 profil
29.07.2014 08:49 odpowiedz
Toto trzyma sie dobrze,jest kremowe ,ale nic nie wyplywalo ;P I smakowalo swietnie:) a beza....coz powiedziec...mam w tej chwili w lodowce ostatni kawalek bezowego torciku szwarzlandzkiego (tez w mojej wersji-polecam) i zaloze sie sie ze bedziemy sie z M o niego bic ;P...ale ciagnace sie sie bezy to juz nie dla mnie..w nastepnym sezonie cytrynowym sprobuje upiec beziki i pokroszyc na upieczonej juz tarcie..ale sie rozpisalam ;) Ciao!
Gość: Mad
29.04.2014 15:30 odpowiedz
Świetny przepis, tarta wyszła przepyszna :) jednak moja beza po upieczeniu była brązowa i miękka na zewnątrz, co zrobić żeby wyszła taka piękna jak na zdjęciu? ;) piekłam wg przepisu, z termoobiegiem
Dorota, Moje Wypieki
30.04.2014 10:31 odpowiedz
Można obniżyć temperaturę i piec nieco dłużej. 
Gość: Marcelina
11.05.2014 12:48 odpowiedz
Miałam dokładnie taki sam problem, ale się nie podawałam i kilka razy próbowałam innych ustawień piekarnika, w moim piekarniku wyłączam termoobieg, a włączam grzałkę górna i golną, przez pierwsze 20 minut piekę w 150 stopniach a potem w przez 10 minut w 160
Gość: Mad
12.05.2014 19:12 odpowiedz
dziękuje za rady, następnym razem spróbuje tym sposobem :)
Gość: Ala
26.04.2014 14:03 odpowiedz
Przepis na spód jest niedopracowany!!! Brakuje jakiegoś ''spoiwa'' aby wszystko się trzymało!!! Musiałam dodać trochę śmietany i było o niebo lepiej, podobnie jest z innymi przepisami na kruchy spód... :/
Dorota, Moje Wypieki
26.04.2014 21:58 odpowiedz
Nie zgodzę się, przepis jest dobry. Wszystko zależy od uzytych składników. Pieczenie to nie matematyka, 2+2 nie zawsze da 4. Wystarczy użyć innego typu mąki i ciasto będzie potrzebowało np. dodatkową łyżkę wody, by nie było zbyt suche..
gaina profil
25.04.2014 12:33 odpowiedz
Robiłam tę tartę i jest pyszna, ale... jestem fanką dobrze wysuszonej bezy. Czy myślisz, że jest możliwość dodatkowego podsuszenia tej bezy?
cała_ona profil
25.04.2014 15:45 odpowiedz
Można upiec osobno bezę i wyłożyć na budyń.
gaina profil
26.04.2014 00:02 odpowiedz
kurde :D! proste rozwiazania sa najlepsze ;)! dzieki za pomysl :p
cała_ona profil
26.04.2014 11:37 odpowiedz
Ależ proszę:) No i smacznego życzę!
Gość: Aga
23.04.2014 22:13 odpowiedz
Co robisz, że Twoja beza jest tak równomiernie zarumieniona? U mnie miejscami jest bardziej przypieczona, co psuje wizualny efekt :/
dorota83 profil
22.04.2014 19:09 odpowiedz
wyśmienita, orzeźwiająca tarta. dziękuję za kolejny wspaniały przepis.
Gość: Mariejo
21.04.2014 22:11 odpowiedz
Robie podobnie tarte meringue au citron, mam kika przepisow, z tym ze do bezy wloskiej nie daje skrobi a cukier partiami i tak by zostalo troche nie rozpuszczonego bo potem fajnie trzeszczy przy jedzeniu. Do bez francuskich cukier dobrze ubijam.
Gość: Kasia S.
21.04.2014 13:16 odpowiedz
Tarta jest super. Robiłam ją dwa razy, za pierwszym razem to raczej mi nie wyszło. Ale za drugim była fantastyczna. Mam dwie podpowiedzi: Dałam troszkę więcej mąki ziemniaczanej do budyniu. Białko musi być super mocno ubite. Naprawdę polecam!! Odkąd znam MW ciągle coś piekę i piekę :) Piękny blog.
Gość: agneska
16.04.2014 23:07 odpowiedz
tarta jest znakomita,napewno jeszcze ją zrobię....
Gość: Przebierałka
11.04.2014 19:54 odpowiedz
Pyszności ! :)
25.03.2014 10:12 odpowiedz
Pytanie o przechowywanie :) Przygotowałam dziś tę tartę, ale muszę ją przechować do jutra. Jak najlepiej to zrobić? W lodówce (ze względu na budyń), czy na blacie w szczelnym pojemniku (ze względu na bezę)? Może jeszcze inaczej? Normalnie zostałaby zjedzona jeszcze tego samego dnia, ale sytuacja jest wyjątkowa.
Dorota, Moje Wypieki
25.03.2014 10:15 odpowiedz
Trzeba w lodówce. Niestety, może się zdarzyć, że beza zacznie podsiąkać.
Gość: smakołyk
20.03.2014 18:12 odpowiedz
Czy ten budyń nadaje się do zjedzenia bez pieczenia? ;)
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2014 18:38 odpowiedz
Tak.
Gość: jola
15.03.2014 09:48 odpowiedz
Czy można zamrozić to ciasto?
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2014 12:27 odpowiedz
Raczej nie.
Gość: bbb
26.02.2014 11:14 odpowiedz
Zrobiłam, rewelacja. Ja wyłożyłam ciepły krem na ciepłe ciasto i od razu na to bezę i nic nie podciekło :) PYSZNOŚCI
Lili An profil
25.02.2014 21:36 odpowiedz
Stało się coś strasznego. Robiłąm to ciasto już kolejny raz. I po raz pierwszy użyłam kremu cytrynowego przygotowanego w niedzielę do czegoś innego. Ponieważ uznałam, ze trochę mało tego kremu dorobiłam nowy, ale pomarańczowy (cytrynowy dużo lepszy) Pierwszy raz wyszła mi perfekcyjna beza na wierzchu: krucha na zewnątrz i cudownei piankowa w środku. Ale to co starszne, to że z ciasta wyciekły ogromne ilości syropu!!! Kruche ciasto namokło :-( Dramat. I teraz nie wiem, czy przyczyną był krem z niedzieli, czy fakt, ze na zimny krem cytrynowy wyłożyłam świeży pomarańczowy?
Dorota, Moje Wypieki
25.02.2014 23:33 odpowiedz
Przyczyną był prawdopodobnie zimny krem cytrynowy. Krem musi być lekko ciepły, inaczej beza od spodu podsiąka.
Gość: LR
01.03.2014 11:03 odpowiedz
Pani Doroto, czegoś tu nie rozumiem. W przepisie na krem budyniowy pisze Pani że krem należy lekko przestudzić przed nałożeniem bezy, powinien być cały czas ciepły. Natomiast dalej jest napisane że bęzę należy wyłożyć na całkowicie zimny budyń. Mi też za każdym razem po upieczeniu wypływa z tarty syrop. I zastanawialam się dlaczego. To jak należy kłaść bezę: na zimny budyń czy lekko Ciepły?
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2014 16:06 odpowiedz
Moja wina, zrobiłam poprawkę w przepisie, ale nie zauważyłam drugiego zdania. Już poprawiam, dziękuję. Kładziemy bezę na ciepły krem.
21.02.2014 10:31 odpowiedz
tarta jest przepyszna :) ale budyń faktycznie jest mocno kwaśny, jeśli ktoś nie przepada za takimi smakami, to pewnie mu nie zasmakuje ;p jak dla mnie - super, no i sam wygląd zachęca do jedzenia... :D
Gość: kot
20.02.2014 22:26 odpowiedz
Pani Doroto,
Robiłam tą tartę juz kilka razy, jest genialna. Ale niestety za każdym razem po lekkim ostudzeniu z tarty zaczyna wypływać syrop cytrynowy i kruche ciasto nim namaka. Nie ma to wpływu na smak, nadal jest wspaniała. Może jednak wie Pani dlaczego tak się dzieje i co powinnam zmienic? Pozdrawiam ;)
Dorota, Moje Wypieki
20.02.2014 23:02 odpowiedz
Może to nie wypływa syrop cytrynowy a beza podmaka? Może jest zbyt krótko ubijana lub zbyt krótko pieczona lub studzona w zamkniętym piekarniku i się skrapla, potem ta woda z cukrem wypływa z ciasta?
Gość: dmdm
26.01.2014 10:01 odpowiedz
czy mozna zastapic make migdalami? dziekuje
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 10:20 odpowiedz
W składnikach na spód czy na budyń?
dmdm profil
22.03.2014 10:49 odpowiedz
make z ciasta,
dziekuje
Gość: AgA
09.11.2013 14:29 odpowiedz
Super przepis. Pisze pani że nie można budyniu zrobić wcześniej, a czy można zrobić spód i budyń wylany na spód dzień wcześniej a na drugi dzień zrobić bezę i zapiec to wszystko? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
09.11.2013 15:02 odpowiedz
Mozna, pozdrawiam!
Gość: Joasia
27.09.2013 17:54 odpowiedz
Spód i krem wyszły bardzo fajne, ale miałam problem z bezą. Przetrzymałam ją w piekarniku do 30 minut, ale po ukrojeniu ciasta i tak była odrobina surowego białka. Następnym razem będę piec bezę dłużej i w niższej temperaturze. Mam nadzieję, że wtedy całość będzie bez zarzutu.
Gość: Agata
14.09.2013 04:35 odpowiedz
Pani Doroto, mam pytanie. W Pani odpowiedziach doczytałam się dwóch trochę sprzecznych informacji - że można użyć gotowego lemon curd ze słoiczka, a trochę niżej, że budyniu nie można przygotować wcześniej. Ja mam lemon curd zrobiony dwa dni temu z Pani przepisu bez masła (robiłam go do lemon dimples - nawiasem mówiąc, wyśmienite, zniknęły w dwie godziny :) ), czy mogę użyć go dzisiaj także do tej tarty? Przechowywałam w słoiczku w lodówce. Pozdrawiam
Gość: Ewa
09.09.2013 16:29 odpowiedz
http://wowaledobre.blogspot.com/2013/09/tarta-z-budyniem-pomaranczowym-i-beza.html, dziękuje za super przepis i inspiracje w gotowaniu :) Pozdrawiam
Gość: kasia
28.07.2013 22:54 odpowiedz
jedna z lepszych tart jakie jadłam! kwaskowato - słodki posmak pycha. Robiłam ją w okrągłej formie, bez zmiany ilości składników
Gość: Ania K.
13.06.2013 00:07 odpowiedz
a można użyć gotowego lemon curd ze słoiczka? :) mam akurat na zbyciu.
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2013 20:44 odpowiedz
Tak.
Jola_C-T profil
01.06.2013 17:57 odpowiedz
To druga z kolei tarta, którą "popełniłam" na Dzień matki. Ta trafiła do mojej Mamy. Mniam ... Jak zwykle - sukces ! Ciasto nie przemokło, a beza - idealna ! Nawet następnego dnia było wszystko ok.
Dorotko, już nie wiem jak mam dziękować ! Tym razem do podziękowań dołącza się moja Mama :)
A to moja "serduszkowa" tarta.
03.05.2013 07:29 odpowiedz
Tak wyszlo w srodku - troche budyn rozmoczyl ciasto,szczegolnie na srodku. Beze lekko przesuszylam jeszcze 30 min w +100C.
03.05.2013 07:28 odpowiedz
Ciasto przepyszne! zrobılam wczoraj wyszlo ıdealnıe. Jest tak kruche, ze niestety nie da sie w calosci podac 1 kawalka . Zauwazylam ze to dlastego, ı z budyn zmiekczyl spod dosc znacznie. Niemniej jednak, wszyscy - tesciowie - bylo zszokowani i nie mogli sie najjesc. Zrobilam te tarte z podanych skladnikow w formie 23 srednica, do tarty. Udala sie ıdealnie. Zamiast cytryn ktore pomınelam zrobilam z pomaranczy. MEGA SMAK!!! Musicie wyproıbowac to ciasto w wersji pomaranczowej, tylko wtedy dajcie mniej cukru bo ja dalam jak w przepisie i budyn wg mnie jest ciut za slodki.
Gość: Aga
28.04.2013 11:22 odpowiedz
Uwielbiam wszelkiego rodzaju słodycze, ale to ciasto ma w sobie zdecydowanie za dużo cukru. Do budyniu dodałabym z 5 łyżeczek cukru maksymalnie, ale nie aż 100 g (to jakieś 20 łyżeczek cukru) na tak małą ilość budyniu. Spróbuję je jeszcze raz z 1/4 cukru.
Gość: cała_ona
20.04.2013 21:59 odpowiedz
Melduję uprzejmie, żem popełniła tę tartę:) Rewelacja! Nie babrałam się z pomarańczą, tylko zrobiłam z soku z 4 dużych cytryn. Oczywiście, trzeba było nieco dosłodzić, bo inaczej mordami wykrzywiałoby na wszystkie strony. Obawiałam się, że spód będzie zbyt kruchy, bo podczas podpiekania papier, na którym umieszczone były kulki ceramiczne, przylepił się do ciasta, menda jedna. Musiałam je poodrywać i zalepić powstałe niedociągnięcia. Ale efekt końcowy wyszedł zadowalający - żadnej przesadnej kruchości, po prostu w sam raz. Trochę chyba mam budyń zbyt 'luźny', ale w niczym nie przeszkadza to podczas konsumpcji. Niemniej, deser jest świetny i z czystym sumieniem polecam go każdemu wielbicielowi cytrusów:)
Gość: bożena
05.04.2013 23:09 odpowiedz
Moje smaki! Tarta przepyszna! Musiałam w trybie "natychmiastowym" zużyć lemon curd (ten w wersji bez masła),miałam też białka do zuzycia, no i padło na ten przepis.O ile tarta cytrynowa nie specjalnie mi smakowała tak ta jest przepyszna,słodko-kwaśny smak i lekka pianka z bezy ,pyszny popołudniowy deser i przygotowanie z gotowym lemon curdem to naprawdę "chwilka". Wypiek wyszedł jak na zdjęciu, ja na pewno powtórzę :)
malinowo98 profil
29.03.2013 10:30 odpowiedz
Czy budyń można zrobić wcześniej?

Mam prostokątną formę na tartę 11 x 35 cm. Czy trzeba coś zmieniać, czy po prostu bd niższa?

Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2013 10:33 odpowiedz
Nie mozna zrobic budyniu wczesniej. Nie zmieniałabym nic, ale mam nadzieję, ze wystarczy ciasta na calkowicie pokrycie spodu.
pozdrawiam!
Gość: karolina
18.03.2013 20:35 odpowiedz
Czy tarta już z bezą po tych 20 min powinna zostać w piekarniku aż do wystygnięcia? Bo ja ją wyciągnęłam bezpośrednio po upłynięciu podanego czasu i tak jakby opadła...
Dorota, Moje Wypieki
19.03.2013 11:03 odpowiedz
Moze pozostac w piekarniku, ale nie jest to konieczne.
Gość: Kasia
11.02.2013 11:35 odpowiedz
Pani Doroto, zwracam sie do Pani jako do mojego Guru we wszelkich cukierniczych kwestiach. Tarte cytrynowa kocham i pieklam wg Pani przepisu wiele razy, ale nie wiem co sie dzieje ze ostatnie 3 tarty nie wyszly, mianowicie beza puscila tyle 'plynu' ze wszystko cieklo :( Wczesniej mi sie tak nie zdarzalo, wydaje mi sie ze robie wszystko identycznie... Z wyjatkiem tego ze teraz mieszkam we Francji a nie w Polsce wiec moze to tutejsze powietrze :D Z gory dziekuje za odpowiedz i serdecznie pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
11.02.2013 17:24 odpowiedz
Niestety, nie wiem, czemu.. tym bardziej, ze wczesniej Ci wyszly.
Gość: maja
05.02.2013 21:23 odpowiedz
Nie zdążyłam przeczytać odpowiedzi, ale i tak wyszło super :) mam jeszcze jedno pytanie, czy masz może pomysł,jak sprawić,żeby ciasto było bardziej trwale i twarde? Moje jest zawsze zbyt kruche i lamie się...
Gość: maja
05.02.2013 11:12 odpowiedz
co zrobic, aby budyn po ostudzeniu nie stał się wodnisty? ;)
Dorota, Moje Wypieki
05.02.2013 11:30 odpowiedz
Po zagotowaniu nie wolno go mieszac, od razu wylac na spod.
Gość: Emilia
03.02.2013 21:00 odpowiedz
no trudno.. Zrobię jeszcze raz..
Może to "nie ta faza księżyca" ;)
Pozdrawiam.
Gość: Emilia.
03.02.2013 12:38 odpowiedz
Pani Doroto, mam problem.. Zrobiłam wszystko w podwójnej porcji ponieważ zaplanowałam że zrobię jedną tartę w wyższej, okrągłe formie 23cm i cztery małe w kokilkach. Wszystko szło zgodnie z planem.. Ciasto było wspaniale kruche, budyń zgęstniał a beza upiekła się idealnie. Odłożyłam tarty do ostygnięcia i po ok. godzinie z dużej wyciekł cytrynowy syrop. Ma Pani pomysł gdzie popełniłam błąd?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedz ponieważ chciałabym powtórzyć wypiek. Mimo że ciasto rozmokło całkowicie, wszyscy pocieszali że smak tarty jest obłędny.
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2013 18:49 odpowiedz
Niestety, nie mam pojęcia, co poszło nie tak.. 
Gość: A
01.02.2013 14:33 odpowiedz
Słynne ciasto z "Desperate Housewives" :)
Cebula profil
13.01.2013 21:58 odpowiedz
Robiłam ostatnio to ciasto (trzeci raz już) i tym razem coś się nie udało. 1. Budyń podczas gotowania nie chciał zgęstnieć - dałam dokładnie tyle składników ile trzeba, wszystko tak jak trzeba. Ostatecznie dodałam więcej mąki ziemniaczanej i było ścięte jak należy. 2. Ciasto kruche było dość twarde. Nie wiem z czego to wynikało. Ma ktoś jakiś pomysł? Uwielbiam tę tartę i chciałbym się ustrzec przed tymi błędami ponownie :) Pozdrawiam
patshow profil
30.12.2012 16:13 odpowiedz
Czy ten budyń trzeba piec? Chciałabym zrobic kruche babeczki z tym kremem, ale wlasnie sobie przypomniałam ze jest zapiekany.
Gość: halina.do
07.10.2012 22:52 odpowiedz
Rewelacyjne ciasto :) pyszny pyszne pyszne!
Gość: maja
27.09.2012 15:52 odpowiedz
tak wiem, ale myślałam ze trudno będzie przykryc nimi dokładnie nadzienie cytrynowe.czy kruche moze sie 'przepiec' w tak niskiej temp?
Dorota, Moje Wypieki
27.09.2012 17:44 odpowiedz
Tak, może.
Gość: maja
26.09.2012 23:12 odpowiedz
czy mozna na cytrynowy krem wyłożyc beze i suszyc ja w 120 stopniach przez 1,5 h jak zwykle bezy? bo tak sobie mysle ze pasowałyby tu chrupiace, kruche białe bezy bez octu i skrobi.. .
Dorota, Moje Wypieki
27.09.2012 14:12 odpowiedz
Cieżko powiedzieć, pamiętaj, że ciasto kruche równiez wtedy będzie się piekło 1,5 godziny.. Zawsze możesz upiec osobno bezę i polożyć na gotowej tarcie.
Gość: ullinek
18.09.2012 09:50 odpowiedz
wspaniała! od dawna szukałam przepisu na tę tartę. Po raz pierwszy spróbowałam jej w Kanadzie. Późniejsze próby upieczenia kończyły się niezbyt trafnie, do wczoraj :) Dziękuję za przepis. Moja tarta na blogu: http://qchnia-uli.blogspot.com/2012/09/lemon-meringue-pie.html
1  2  3




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach