Ładowanie strony

Ładowanie...

niedziela, 27 stycznia 2008

Muffiny jagodowe

Pachną lasem, latem i przypominają wszystko, co pamiętać chcemy... Na pewno w zamrażarkach macie jeszcze zapasy jagód, a mrożone pasują tu idealnie (ja użyłam mrożonej borówki amerykańskiej). Powstałe muffiny były wilgotne, mięciutkie, mocno owocowe. Doskonałe na ten jeden z najcieplejszych weekendów tego roku w Walii, który właśnie za nami :-).

Składniki na 8 sztuk:

  • 300 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 80 g miałkiego brązowego cukru
  • 150 g świeżych lub mrożonych jagód
  • 1 roztrzepane jajko
  • 180 ml maślanki
  • 125 ml oleju rzepakowego lub słonecznikowego

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę pszenną, sodę oczyszczoną i proszek do pieczenia - przesiać, odłożyć.

W jednym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę, sodę, proszek, cukier. W drugim rózgą kuchenną wymieszać składniki mokre: jajko, maślankę, olej. Połaczyć zawartość obu naczyń - wymieszać szpatułką tylko do połączenia się składników a następnie wmieszać jagody (powstałe ciasto było dość gęste jak na muffiny, dolałam więc 3 - 4 łyżki maślanki).

Formę do muffinów wyłożyć papilotkami. Porozdzielać ciasto. Piec około 25 - 30 minut w temperaturze 180ºC (ważne: do suchego patyczka). Po upieczeniu przez 5 minut nie wyciągać z formy, potem studzić na kratce.

Smacznego :-).

Muffiny jagodowe

Przepis pochodzi z The Australian Women's Weekly 'Everyday cakes & cookies'.

Średnia ocena: 8.8  (liczba głosów: 30)
Dodaj komentarz
Dodawanie komentarzy jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Login lub e-mail:   Hasło:
Komentarze (237)
1 | 2 | 3    
claret profil
22.07.2016 16:56 odpowiedz
Mogę użyć oleju kokosowego?
nika_j profil
22.07.2016 17:33 odpowiedz
Tak. :)
aktydek profil
12.07.2016 12:04 odpowiedz
Pyszne,niesłodkie,miękkie ,wilgotne ,długo trzymają świeżość :) Polecam każdemu :)
arachia1 profil
03.07.2016 17:35 odpowiedz
Bardzo fajne,mało słodnkie muffiny. U mnie zjadano po 4 na raz ;)
Efka79 profil
02.06.2016 11:48 odpowiedz
Witam, czy zamiast borówki amerykańskiej lub jagód w przepisie sprawdzą się pokrojone na części świeże truskawki, czy za bardzo puszczą sok?
Dorota, Moje Wypieki
02.06.2016 20:05 odpowiedz
Mogą być, dodałabym ich trochę mniej.
zupazgryzoni profil
29.05.2016 12:30 odpowiedz
Są przepyszne. Dzisiaj chcę je upiec z truskawkami, mam nadzieję, że wyjdą :-)
zupazgryzoni profil
30.05.2016 17:50 odpowiedz
Z truskawkami wyszły równie pyszne :-)
Mąkę podzieliłam na 3 części - pszenna, orkiszowa pełnoziarnista i graham - są jeszcze lepsze niż na samej pszennej :-)
kamilamotak profil
07.04.2016 20:54 odpowiedz
Czy mogę przygotować babeczki dzień przed podaniem lub samo ciasto? czy wpłynie to negatywnie na ich smak (np wyschną) ?
Dorota, Moje Wypieki
08.04.2016 10:36 odpowiedz
Najlepiej przygotować w tym samym dniu, będą świeższe.
Zuzia P. profil
16.03.2016 18:01 odpowiedz
Gdy wrzucę jagody do ciasta, to mają być zamrożone, czy zamrożone??? Proszę o jak najszybszą odpowiedz i pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
16.03.2016 22:58 odpowiedz
Mogą być zamrożone, ale pojedynczo. 
Zuzia P. profil
17.03.2016 19:32 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedz wyszły pyszne.
Zuzia P. profil
16.03.2016 16:04 odpowiedz
Skoro ja użyje mrożonych, to mam je dodać do ciasta, jeśli będą rozmrożone czy zamrożone? Proszę o jak najszybszą odpowiedź, bo jeszcze dziś zamierzam je upiec
Agy_K profil
06.03.2016 19:18 odpowiedz
Udało mi się dzisiaj upiec mimo tego, że nie miałam wcześniej dobrych doświadczeń z muffinami. Ale udało się! Użyłam 250g zwykłej mąki i 50g pełnoziarnistej, mrożone jagody zebrane własnoręcznie w zeszłym roku :) Mieszkam w Norwegii i nie ma tu niestety maślanki, a jogurtu nie miałam akurat pod ręką. Przeczytałam w internecie, że można użyć szklanki mleka z łyżką soku z cytryny (po zmieszaniu i odstawieniu na 5 minut). Jestem zadowolona z efektu.
Nie jest to klasyczny deser wg. mnie, ale fajny pomysł na szybkie śniadanie.
malla000 profil
13.02.2016 16:41 odpowiedz
Wychodzą rewelacyjne. Trochę, że obawiałam, że mogą nie wyjść. Nie trzymałam się do końca podanych proporcji i ciasto wyszło gęste - dodałam jogurtu naturalnego zamiast maślanki, mniej cukru, więcej owoców niż w przepisie (mieszanka jagód, malin i wiśni) i pokruszoną czekoladę. Smakują rewelacyjnie, delikatne, wilgotne.
Doloreska profil
11.02.2016 17:28 odpowiedz
Pyszne przepyszne! Robiłam juz wiele ale te naprawde są cudowne, zamieniłam olej na masło i mąkę bezglutenowa użyłam... Myślałam ze bedą zjadliwe ze względu na mąkę bezglutenowa".. Co za zaskoczenie! Mój synek i córka nie mogli sie oderwać :D
Reksio profil
30.12.2015 12:40 odpowiedz
ja robilam podobny przepis ale angielski bez maslanki i wszystkie jagody opadly na dno foremek i sie przykleily do dna jak je wyciagalam, byly dobrze wystudzone wiec nie wiem dlaczego
reszta ciasta nie miala zadnych jagod wiec nie smakowalo to za dobrze , chcialabym te zrobic , jaki koglby byc powod tedo ze opadly?
Dorota, Moje Wypieki
30.12.2015 13:03 odpowiedz
Może warto skorzystać z powyższego przepisu?
pineeek profil
06.10.2015 14:11 odpowiedz
Witam serdecznie,
mam takie pytania:
1. czy maślankę można zastąpić mlekiem?
2. czy jeśli dodaję masło zamiast oleju to ma ono być uprzednio rozpuszczone?
3. czy z braku sody mogę dodać w sumie 2 łyżeczki proszku?
pozdrawiam,
Agnieszka
Dorota, Moje Wypieki
06.10.2015 22:36 odpowiedz
1. Nie, ale można zsiadłym mlekiem, kwaśną śmietaną lub jogurtem naturalnym.
2. Tak, rozpuszczone i dodajemy go o 1/5 więcej niż oleju.
3. Najlepsza jest mieszanka spulchniaczy jak w przepisie - kwaśny składnik (pkt.1) potrzebuje sody.
pozdrawiam
Efka79 profil
01.09.2015 21:47 odpowiedz
Jeszcze jedno pytanie: czy piec góra - dół z termoobiegiem czy bez?
Dorota, Moje Wypieki
02.09.2015 15:20 odpowiedz
Najlepiej bez termoobiegu.
Efka79 profil
01.09.2015 21:35 odpowiedz
Witam! Uwielbiam muffiny ale moje doświadczenie jeśli chodzi o ich pieczenie wynosi zero, więc postanowiłam to zmienić. Przepis, który zamieściłaś wydaje się być prosty, a zdjęcia wypieku są obłędne. Zatem zmierzę się z nim, ale mam kilka pytań:
1. mam formę sylikonową - średnica u podstawy 5 cm, u góry 7 cm, a wysokość 4 cm. Czy muszę w takiej formie używać papilotek, a jeśli tak to jaki powinny mieć rozmiar, czy powinny wystawać ponad formę? A jeśli bez - to czy trzeba formę czymś wysmarować, żeby muffinki nie przywierały?
2. do jakiej wysokości zalewać formę lub papilotki?
3. czy olej może być rzepakowy?
4. jeśli zamiast maślanki używam np.jogurtu greckiego lub kefiru to powinno być tego tyle samo co maślanki w przepisie?
5. czy można mąkę pszenną zastąpić orkiszową (lub pomieszać) i czy będzie to taka sama ilość?
agnsud profil
01.09.2015 21:45 odpowiedz
1. Ja nie używam papilotek do mojej formy silikonowej, czasem wkładam do papilotek upieczone, zimne już muffiny. Nie smaruję niczym formy, nie przyklejają się.
2. z reguły do 2/3 lub 3/4
3. może, zawsze używam takiego
4. tak, tyle samo
5. ja zastępuję lub mieszam (w zależności, ile akurat mam orkiszowej w domu), tyle samo
6. powodzenia :)
Efka79 profil
01.09.2015 22:16 odpowiedz
Dziękuję za pomoc :)
toothfairy profil
24.08.2015 21:12 odpowiedz
Wilgotne, pachnące, pyszne. U nas na jogurcie greckim :)
fioletowa duszka profil
18.08.2015 10:32 odpowiedz
Może właśnie o to połączenie z innymi składnikami chodziło, nie umiem dokładnie powiedzieć. Pamiętam, że jakoś raz dawno temu robiłam ciasto z przepisu i były łączone te dwa składniki, i faktycznie ciasto wyszło gorzkie. Jednak jak wspomniałam to było dawno, był przepis w gazecie, kto wie może nie sprawdzony nawet... Ale skoro tu takie pochlebne opinie, to wypróbowałam :)
fioletowa duszka profil
17.08.2015 19:53 odpowiedz
Pamiętam jak moja Babcia zawsze mówiła, żeby nie łączyć sody oczyszczonej i proszku, bo wtedy ciasto wychodzi gorzkie. A tu takie połączenie. Jak smakują te muffinki? Czy są raczej niesłodkie?
17.08.2015 21:04 odpowiedz
w baaaaardzo wielu przepisach na tym blogu jest połączenie proszku i sody i wszystkie, które do tej pory wypróbowałam nie miały problemu goryczki :)
Dorota, Moje Wypieki
17.08.2015 22:00 odpowiedz
Wydaje mi się, że problem nie leży w połączeniu proszku i sody, ale może z powodu użycia jednego lub drugiego spulchniacza z nieodpowiednimi składnikami w przepisie? Lub w zbyt dużej ilości? Tutaj jest maślanka, więc soda jest jak najbardziej wskazana. Gdybyś ją zamieniła na mleko, wtedy soda mogłaby zaszkodzić i rzeczywiście smak byłby dziwny :). Ps. proszek do pieczenia składa się m.in. z sody.
magsta profil
14.08.2015 12:39 odpowiedz
Upiekłam już dwa razy, muffinki są obłędne. Mój mąż, który generalnie nie lubi i nie je słodyczy, nie mógł się od nich oderwać.
Mama_Ada profil
25.06.2015 22:21 odpowiedz
Świetne. Pyszne. Zamiast oleju dałam jednak masło.
Ales profil
30.05.2015 18:01 odpowiedz
Przepis jak i wykonanie są banalnie proste a muffiny przepyszne. Oprócz borówek dodałam też maliny i odrobinę zmniejszyłam ilość cukru, po wystudzeniu i tuż przed podaniem udekorowałam łyżką bitej śmietany, pyyyychaaaa :)
Lulu-dori profil
26.03.2015 12:34 odpowiedz
Mam pytanie dotyczące jagód. Czy można do muffinek użyć jagód ze słoiczka? Mam sporo takich słoiczków z jagodami, na ewentualność rozstroju żołądkowego i zalegają moją spiżarkę. Chętnie bym je do czegoś zużyła, tylko do czego?
Dorota, Moje Wypieki
26.03.2015 23:19 odpowiedz
Można, ale trzeba je odcedzić z soku. 
Gość: B.
18.02.2015 12:52 odpowiedz
Czy mogę zastąpić jagody brzoskwiniami z puszki? Nie wyjdzie zakalec?
Gość: basia
15.02.2015 12:01 odpowiedz
Pani Dorotko, czy polewa z bialej czekolady bedzie pasowala do tych muffinow?
Gość: ja
15.02.2015 12:46 odpowiedz
będzie, zmniejsz tylko ilość cukru w cieście :)
Gość: Beti
11.02.2015 11:25 odpowiedz
Witam, chcę zrobić klasyczne muffnki jasne z kawałkami czekolady (synek sobie takie zażyczył do przedszkola) . Czy mogę skorzystać z tego przepisu i zastąpić jagody czekoladą? To dobry pomysł?
Dorota, Moje Wypieki
11.02.2015 11:32 odpowiedz
Tak, można :).
Grazyna Anna profil
07.01.2015 20:36 odpowiedz
Pani Dorotko, a ten mialki brazowy cukier to w Anglii jakiego powinnam uzyc? Szczesliwego Nowego Roku!
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2015 10:06 odpowiedz
Light muscovado.
Dziękuję, wzajemnie :).
żona słodka profil
14.10.2014 21:20 odpowiedz
Zawsze wychodzą idealnie - nie za słodkie, lekkie i owocowe.
Gość: Domi
22.08.2014 18:03 odpowiedz
czy zamiast oleju mogę dać masło? jeśli tak to ile?
Dorota, Moje Wypieki
23.08.2014 13:09 odpowiedz
Można, 150 g.
Gość: spa2007
01.08.2014 15:53 odpowiedz
super przepis. robiłam raz z kefirem a drugi raz z jogurtem. Super. Choć mama twierdzi, że z jogurtem lepsze,ale dla mnie w smaku podobnie. Mało słodkie,ale dla mnie w sam raz.
Gość: tuja
14.07.2014 17:01 odpowiedz
Super przepis! ja zamiast sody dałam proszek i tez wyszło ok.Polecam:)
Gość: ja_moni
02.07.2014 15:06 odpowiedz
hmmmm moje dzieciaki pewnie chętnie zjedzą, problem z maślanką, można ja pominąć lub zastąpić czymś bez mlecznym?
Daga19 profil
15.06.2014 12:16 odpowiedz
Czy jagody należy wcześniej rozmrozić i oprószyć np. mąka? Maślankę chciałabym zastąpić jogurtem naturalnym, ale czy wówczas powinno być go więcej?
Dorota, Moje Wypieki
15.06.2014 21:48 odpowiedz
Można to zrobić, ale nie jest to konieczne. Maślanki dodajemy tyle samo, co jogurtu.
krupik profil
04.06.2014 23:47 odpowiedz
Moje pierwsze muffiny. Calkiem niezle wyszly, robilem z mrozonych jagod co troche "zmrozilo" ciasto ;-).
Gość: Gosia K_
27.04.2014 14:57 odpowiedz
jestem zachwycona Pani blogiem :) niejednokrotnie korzystałam z przepisów, które (mimo dwóch lewych rąk do pieczenia :P ) zawsze wychodziły :)
te muffiny robiłam już dwa razy, modyfikując troszkę przepis. są genialne!
na zdjęciu mój "pierwszy raz" z odrobiną kakao i mlekiem zamiast maślanki :)
[IMG]http://i59.tinypic.com/33ombnn.jpg[/IMG]

Pozdrawiam!
_Agnieszka_ profil
18.04.2014 15:41 odpowiedz
Pyszne! robiłam z borówkami :)
roux profil
21.03.2014 14:33 odpowiedz
Dorotko, jesli chcialabym zastapic olej maslem, to jak mam to sobie poprzeliczac??
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2014 23:37 odpowiedz
Masła dodajemy tak o 1/5 więcej niż oleju.
05.02.2014 14:42 odpowiedz
:)
Gość: agata
10.08.2013 22:11 odpowiedz
Pycha! Proste w wykonaniu i zawsze mi wychodzą. Szybko znikają...
Flambir profil
02.08.2013 10:44 odpowiedz
Szybkie, idealne do kawki zbożowej na drugie śniadanie :)
Gość: Karolina
31.07.2013 12:19 odpowiedz
Czy zamiast maślanki mogę użyć jogurtu naturalnego?
Gość: Klaudia
28.07.2013 22:59 odpowiedz
Jak to jest z tą mąką? bo moja waga pokazuje ze szklanka (250ml) wazy 140g, a tutaj na przeliczniku jest 160-170?
Gość: bela
28.07.2013 14:27 odpowiedz
GENIALNE ! Ciasto rzeczywiście jest zbyt gęste i należy dodać odrobinę więcej maślanki ale efekt końcowy znika w mgnieniu oka :) Polecam !
kiva_tytto profil
28.07.2013 09:27 odpowiedz
A mnie nie zachwyciły, niestety. Nie żałuję, że zrobiłam, ale nie powtórzę.
wiesia.and.company profil
21.07.2013 13:53 odpowiedz
Och, jakie pyszne! Nawet weganka się złamała (mimo, że jest maślanka i jajko) i wrąbała, jakby mimochodem, dwie muffinki. Nie można im się oprzeć. Jutro zrobię znowu!
Gość: Muffinkomanka
17.07.2013 17:20 odpowiedz
To najlepszy przepis, jaki znalazłam! Szczerze polecam! :)
Gość: Viera
09.07.2013 22:51 odpowiedz
Upiekłam wczoraj pierwsze w swoim życiu muffinki i muszę powiedzieć że wyszły idealne. Super przepis, szybko się robią i są przepyszne, a ja czuje się coraz pewniej w pieczeniu, pozostaje tylko pracować nad ciastami ucieranymi :D
Gość: Ania
06.07.2013 21:16 odpowiedz
Upiekłam dzisiaj muffiny z pani przepisu za świeżymi jagodami. Pięknie wyrosły, ale niestety wyszły niezbyt smaczne, bardzo gumiaste i mało słodkie.Mam w związku z tym pytanie, bo podejrzewam,że zrobiłam coś nie tak. Czy składniki trzeba wymieszać mikserem czy tylko ręcznie? Co to znaczy wymieszać niedokładnie?
Gość: Nana
28.07.2013 22:51 odpowiedz
do muffinek nie używamy miksera!
Gość: Marysia
08.08.2013 17:40 odpowiedz
ja zawsze używam miksera i zawsze są wyśmienite i wyrośnięte, więc bzdura, to nie wina miksera.
Dorota, Moje Wypieki
08.08.2013 20:40 odpowiedz
Ale do muffinek naprawdę nie używamy miksera ;-). Dzięki temu mają konsystencję charakterystyczną dla muffinek. Mikserem łatwo je 'przemiksować' zbyt długo. 
Wymieszać niedokładnie - szybko i byle jak, widelcem.
aanna profil
06.07.2013 18:07 odpowiedz
Sezon jagodowy, więc coś na ząbek z jagódkami:-) U mnie bezglutenowe:-)
Ja teraz do Ciebie jak w dym. Super przepisy!!! W dodatku po wykonaniu można się pochwalić wypiekiem ;-)) Bardzo smaczne;-)
Pozdrawiam:-)
Gość: Patrycja
06.07.2013 11:04 odpowiedz
dziś robiłam, dodałam trochę świeżych jagód i trochę mrożonych, bo takie miałam, wyszły pyszne a przygotowanie zajęło 5 min
Gość: manja
28.06.2013 13:37 odpowiedz
A mnie się nie udały :( chciałam zrobić większą ilość więc zwiększyłam ilości składników, ale zapomniałam o oleju i wyszły suche. Poza tym jagody, choć mrożone, rozpaćkały się podczas mieszania i ciasto nabrało niebieskiej barwy.

Ale dodatek małych kosteczek białej czekolady zadziałał zdecydowanie na korzyść i to polecam :)
Morganna profil
28.06.2013 13:11 odpowiedz
Zrobiłam z jogurtem naturalnym zamiast maślanką, dodałam aromatu arakowego i wiśni zamiast jagód. Bardzo dobre.
miłośniczka słodkości profil
27.06.2013 21:09 odpowiedz
Muffinki te zrobiłam w wersji z jagodą kamczacką - słodycz ciasta została przełamana kwaskowatymi owocami, opinia mojego chłopaka: "to najlepsze babeczki, jakie do tej pory zrobiłaś". Dzięki Twoim przepisą plusuje u Ukochanego - dziękuje :)
Gość: bajabongo25
20.06.2013 16:31 odpowiedz
w jaki sposób zmodyfikować przepis by muffiny były bezglutenowe?
Gość: alicjann
20.06.2013 18:20 odpowiedz
Kupić bezglutenową mąkę !!!
Gość: Rimba
04.12.2013 22:44 odpowiedz
ale jaką?
Dorota, Moje Wypieki
04.12.2013 22:57 odpowiedz
Mieszankę mąk bezglutenowych.
Radka profil
02.06.2013 18:44 odpowiedz
Już nie będę kupowała w sklepie:)Zniknęły w mgnieniu oka!
Dziękuję!
Gość: pauletta
29.05.2013 11:21 odpowiedz
witam serdecznie. wczoraj zrobilam muffiny z tego przepisu pierwszy raz i wyszly cudownie pyszne :) chcialabym nieco zmodyfikowac go dodajac kakao niestety nie wiem ile go dodac aby uzyskac czekoladowy smak bez potrzeby dodawania czekolady?
Dorota, Moje Wypieki
29.05.2013 17:23 odpowiedz
Około 50 -70 g, zamiast tej samej ilości mąki. Mozna wtedy dodac wiecej cukru.
bulaska profil
27.05.2013 17:39 odpowiedz
mam tylko brazowy cukier "niemialki", ma takie wieksze krysztalki. nada sie?
Dorota, Moje Wypieki
27.05.2013 17:42 odpowiedz
Powinien :).
Żwirek profil
11.05.2013 13:50 odpowiedz
Pyszne! Tylko moje muffiny wyszły w kolorze...hmm...granatowo-zielonym z domieszką brązowego. Użyłam mrożonych jagód. Są naprawdę intensywnie granatowo-zielone
Gość: dotrota.g
17.04.2013 15:56 odpowiedz
Witam,
Przymierzam sie do kupienia blachy na muffinki i nie wiem jakiej wielkosci powinna miec otwory. Czy duze muffinki sa lepsze od malych, czy odwrotnie? Nie pieklam jeszcze muffinek, jestem kompletnie zielona.
Prosze o rade.
keyta profil
17.04.2013 18:23 odpowiedz
Ja uwielbiam standardową formę Wiltona na 12 muffinów, jest świetna, bardzo wygodna, nic do niej nie przywiera, naprawdę polecam. Z blachy na większe muffiny również korzystam, ale są naprawdę wielkie, akurat do swojej sama tworzę papilotki z papieru do pieczenia, bo jeszcze tak dużych papilotek nie znalazłam.
Gość: dotrota.g
18.04.2013 17:18 odpowiedz
to jest forma o gniazdach o srednicy 7 na gorze i 5 na dole tak?
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 17:19 odpowiedz
Wielkość pojedynczego gniazda: 
średnica górna: 7 cm 
średnica dolna: 5 cm 
głębokość: 3 cm
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 11:08 odpowiedz
Najlepsza standardowa blaszka, tutaj wymiary.
Gość: dotrota.g
18.04.2013 17:23 odpowiedz
o takiej wlasnie myslalam. Do niej papilotki maja miec 3 czy 3,5 cm wys?
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 17:24 odpowiedz
Najwazniejsza jest srednica. Poniewaz blaszka ma glebokosc 3 cm, beda pasowac papilotki wysokie na 3 cm jak i te na 3,5.
Gość: dotrota.g
18.04.2013 17:28 odpowiedz
Bardzo ci dziekuje :) podziekowania tez dla keyta. Zaraz zamowie sobie taka blache na allegro.
keyta profil
18.04.2013 21:15
miłego pichcenia :)
buniusia79 profil
08.02.2013 20:54 odpowiedz
Cóż, powinnam jeszcze dodać, że wyszło mi 12 mufinów i ja to chyba muszę robić potrójną porcję hehe. Zostały 4 , a jeszcze całkowicie nie wystygły. :) Złudnie coby mniej kalorii miały dodałam jogurt waniliowy light i słodzik pół na pół z cukrem.
buniusia79 profil
08.02.2013 20:47 odpowiedz
PYCHA! Dodałam co prawda dużo więcej jagód :) ok 220gr, więc mam Jagody muffinkowe, ale to jest pyszne! Dziękuję za przepis.
Gość: aga
28.01.2013 16:15 odpowiedz
Właśnie się nimi zajadam :) pyszne, nie za słodkie idealne! :)
Gość: Kama
23.01.2013 11:20 odpowiedz
Ładniutkie i pulchne!
Gość: anna_zz
19.12.2012 10:55 odpowiedz
Muffinki w piekarniku. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Gość: anna_zz
19.12.2012 12:22 odpowiedz
wyszły pyszne i zdrowe :) mąkę pszenna zastąpiłam mąką pełnoziarnistą ok 250g oraz płatkami owsianymi ok. 50g. Na początku nie chciały odchodzić od papierków, ale po leżakowaniu jest wszystko ok. Polecam :)
Flambir profil
23.11.2012 07:57 odpowiedz
Bardzo dobre muffiny. Czas wykorzystać mrożonki, bo muszę zrobić miejsce na dynię w zamrażarce ;) Polecam, w sam raz jako drugie śniadanie :)
Dorota, Moje Wypieki
23.11.2012 10:13 odpowiedz
Śliczne wyszły :).
MotylemJestem profil
13.11.2012 21:21 odpowiedz
Przepis jest OK! :) Robiłam z podwójnej porcji ale oleju na wszelki wypadek dałam tylko 125ml, ale maślanki trochę więcej, za to z cukrem się zgapiłam bo dałam jak do jednej porcji więc posypałam cukrem pudrem :)
Gość: Rogalik
25.10.2012 15:26 odpowiedz
Zrobiłam dzisiaj te muffinki ,do srodka dałam płatki migdałów i wiśnie z kompotu ,wyszły pyszne na koniec posypałam cukrem pudrem.Pozdrawiam:)
malinka profil
14.10.2012 18:33 odpowiedz
Zamroziłam latem sporo jagód, a teraz jak znalazł. Muffiny są mięciutkie, wilgotne i megaowocowe jednym słowem pyszne. Tym razem upiekłam je z potrójnej porcji. Pozdrawiam :)
kasia90010 profil
15.09.2012 12:09 odpowiedz
zrobiłam z mrożonymi jagodami. wyszły pyszne. bałam się, że mogą być za kwaśne od jagód, ale były idealne.
Chelsea profil
23.08.2012 16:54 odpowiedz
Właśnie wyjęłam pierwszą partię z piekarnikna!
Niezmieskie! Przepyszne! Zamiast jagód użyłam borówek i smakują przepysznie xD
Lecę wypróbować resztę przepisów.
Świetna strona, tak swoją drogą, bardzo lubię z niej korzystać.
Pozdrawiam! :)
królik profil
17.08.2012 12:30 odpowiedz
wracam do nich co roku gdy znajomy przynosi nam borówki amerykańskie , dziś będzie kolejna porcja :)
Dorota, Moje Wypieki
15.08.2012 22:45 odpowiedz
Jakie wesolutkie :).
Paulinka89 profil
15.08.2012 22:44 odpowiedz
Dziś robiłam te muffinki i wyszły znakomicie!! i nie używam papilotów tylko silikonowych foremek i nic sie nie przykleja tylko pieknie odchodzą
Gość: pati
21.07.2012 15:47 odpowiedz
Zupełnie mi nie wyszły, nie polecam, szkoda mi było borówek. Za to świetne są mufinki a'la pączki
Gość: Kama
23.01.2013 11:17 odpowiedz
Nie piszcie '' nie polecam bo mi nie wyszły''! :(
Gość: Irena
14.07.2012 13:46 odpowiedz
Bałam się piec muffiny z tego względu, że należy je wymieszać niedokładnie, a ja po prostu kiedyś wymieszałam zbyt dokładnie i były strasznie ciężkie, gumiaste (a może była to wina przepisu?). No ale, z przepisu na pani blogu jakże może coś się nie udać? ;) Muffiny jagodowe przerwały złą passę. Były idealne, pyszne, miękkie, i megaowocowe (dodałam 200g jagód). Następnym razem będą z malinami :) Czekam tylko, aż będą dojrzałe.
Dzisiaj robię je drugi raz, siedzą w piekarniku. Mam nadzieję, że będą równie smaczne co poprzednie.
Ach, zapomniałam dodać, że z braku maślanki dodałam jogurt naturalny (nieco więcej), a i tak są przepyszne.
Pozdrawiam i dziękuję.
Gość: Aga
28.06.2012 18:59 odpowiedz
no dobrze..zawzięłam się. Siadłam przed komputerem i szukałam w internecie jakie są najczęściej popełniane błędy przy pieczeniu muffinek. Najwyraźniej papilotki nie gwarantują nie przywierania ciasta i często ciężko jest wyjąć muffinkę bez mozolnego odrywania papierka. Wyjęłam ponownie wszystkie składniki. Tym razem jednak przed nałożeniem ciasta posmarowałam papilotki odrobiną tłuszczu i opruszyłam mąką. Wyszły idealnie:)
Gość: Aga
28.06.2012 15:53 odpowiedz
witam! Właśnie zrobiłam muffinki jagodowe i coś poszło nie tak. Praktycznie cały spód muffinki zostaje w papilotce, tak jak by jagody spłynęły na dno i przywarły. Co może być przyczyną? Za dużo jagód?
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2012 18:15 odpowiedz
Agrest84, jagoda to popularna nazwa zwyczajowa, równiez poprawna.
Gość: agrest84
25.06.2012 17:30 odpowiedz
do: Gość: Monika. jeśli chodzi o najlepszy olej do obróbki termicznej, to jest to niewątpliwie olej rzepakowy. przede wszystkim jest najbardziej odporny na wysokie temperatury i nie wytwarzają się w nim szkodliwe substancje (!dzięki wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych!). oczywiście królową smażenia i pieczenia jest oliwa z oliwek z tłoczenia na zimno, bo ona tych kwasów ma najwięcej ze wszystkich tłuszczów, niestety jej smak nie koniecznie pasuje do słodkich ciast.
Gość: agrest84
25.06.2012 17:22 odpowiedz
miłe Panie, te leśne owoce to są borówki! niestety większość nazywa je jagodami, nie wiedząc, że JAGODA to tylko nazwa formy owocu. borówka jest jagodą, porzeczka jest jagodą, pomidor także nią jest. to tylko tak na marginesie, żeby każdy wiedział o czym konkretnie mówimy.
Dorota, Moje Wypieki
21.06.2012 18:01 odpowiedz
Oba smaczne, oba inne, zalezy co kto lubi ;-).
Gość: agasz
21.06.2012 12:07 odpowiedz
lepsze te czy kukurydziane z borówką? bardzo prosżę o odpowiedź!
Gość: orzeszek140
20.05.2012 15:51 odpowiedz
Pyszne są:) dodałam troszke więcej cukru, dwie krople ekstraktu z wanilii i odrobine startej skórki z cytryny. Moje są z olejem rzepakowym. Proste, szybkie i jakie dobre.
pzd
Dorota, Moje Wypieki
23.04.2012 20:49 odpowiedz
Oba są dobre.
Gość: Monika
23.04.2012 20:43 odpowiedz
Witaj!
Jaki olej do tych muffinek? słonecznikowy, rzepakowy? Który najlepszy?
Proszę o odpowiedź:)
Dorota, Moje Wypieki
23.02.2012 20:47 odpowiedz
Tak.
Gość: katarina
22.02.2012 12:18 odpowiedz
Witaj :) przepis fantastyczny, piekłam juz kilka razy, ale zastanawiam sie czy moge dodac suszone jagody? dzieki.
Dorota, Moje Wypieki
20.02.2012 18:25 odpowiedz
Może za dużo mrożonek, może zbyt krótko pieczone i nie pieczemy z parą wodną w piekarniku.
Gość: grzesiowa1
20.02.2012 17:25 odpowiedz
Witam,
dzisiaj zrobiłam muffinki zgodnie z przepisem (z kefirem), ale wyszły bardzo mokre w środku (no raczej zakalec). Trzymałam ciasto 30 min w piekarniku. Co mogło być powodem? może dałam za dużo mrożonek? Nie chciałam trzymać dużej żeby nie spalić.
Czy ktoś z was też daje naczynie z wodą na spód piekarnika? Może przez to nie wypiekły mi się tak jak miały.... :(
pzdr
Gość: melania213
20.09.2011 17:02 odpowiedz
Zrobiłam dzisiaj te muffiny na kafirze i również wyszły przepysznie:)!
Dziękuje za kolejny udany przepis:) już od lat śledzę Twojego bloga i wszyscy moi znajomi i rodzina kochają kiedy piekę :) wszystko zawsze wychodzi przepysznie!
Gość: agassek86
05.08.2011 14:12 odpowiedz
Bardzo smaczne muffinki, niestety nie miałam pełnych 150 g borówki i trochę brakowało mi w nich owoców, następnym razem dałabym chyba ich jeszcze trochę więcej- teraz sobie myślę, że mogłam kilka malin w to miejsce dorzucić pewnie? Mimo wszystko były to chyba jedne z lepszych muffinków, które piekłam do tej pory :) Nie wiem duże muszą być Twoje, skoro mi wyszło 12 całkiem pokaźnych sztuk? :) Ciasto rzeczywiście gęste, również dołożyłam 4 łyżki maślanki (cenna wskazówka), ale i tak 3 papilotki mi się podczas wykładania ciasta zepsuły... na drugi dzień równie smaczne, łatwiej odchodzą od papierka :)
a teraz właśnie czekam na cynamonowe palmiery, które "dochodzą" w piekarniku,
pozdrawiam,
agassek86
1 | 2 | 3    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach