Ładowanie strony

Ładowanie...

sobota, 18 sierpnia 2007

ciasteczka maślane

Naprawdę, bardziej prostych ciastek nie można wymyślić :-). Są kruchutkie, nie zmieniają kształtu w piekarniku, niesamowicie maślane. Idealne to herbaty. Jest takie oklepane stwierdzenie 'rozpływają się ustach ' - ale cóż - to prawda...

Składniki na około 20 - 30 ciasteczek:

  • 120 g masła (nie margaryny do pieczenia), schłodzonego
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 150 g mąki pszennej
  • kilka kropel ekstraktu lub aromatu waniliowego lub Waszego ulubionego

Wszystkie składniki szybko zagnieść i wyrobić; można również zmiksować w malakserze. Uformować kulę, spłaszczyć, owinąć folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez około 30 minut.

Z ciasta formować kuleczki mniejsze od orzecha włoskiego, układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Spłaszczać widelcem, nadając jednocześnie wzorek ciasteczkom.

Piec około 15 w temperaturze 200ºC lub do zrumienienia.

Przechowywać do 7 dni, w puszce.

Uwaga: w wersji czekoladowej należy dodać 2 łyżki cukru pudru więcej, a 30 g mąki pszennej zastąpić kakao.

Smacznego :-).

Średnia ocena: 8.5  (liczba głosów: 58)
Dodaj komentarz
Dodawanie komentarzy jest dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników.
Login lub e-mail:   Hasło:
Komentarze (672)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6    
kokardka1 profil
27.03.2016 08:34 odpowiedz
Gdybym wyciągnęła je w momencie gdy były jeszcze miękkie to mogłyby stwardnieć juz poza piekarnikiem?
kokardka1 profil
26.03.2016 21:48 odpowiedz
Robiłam dziś ciasteczka zwykłe i kakaowe. Niestety, kakaowe przypaliły się i zastanawiam się co zrobiłam nie tak. Najpierw były bardzo miękkie a chwilkę później już spalone. Czy możliwe, że to kwestia złych proporcji? Te jasne wyszły mi bardzo dobrze.
Doro74Kraków profil
26.03.2016 23:05 odpowiedz
Sądzę, że za długo pieczone niestety zwłaszcza jeśli pieczesz w termoobiegu. Trzeba pilnować :).
J_Zielinka profil
10.03.2016 00:06 odpowiedz
Dziś znalazłam ten przepis po raz drugi. Za pierwszym razem w październiku wpisałam w google: proste ciastka maślane. Przepis zapisałam w zeszycie. Dziś zorientowałam się, że wtedy to był mój pierwszy raz z moimiwypiekami :-)
Magda19841 profil
09.03.2016 14:34 odpowiedz
Zawsze chciałam spróbować upiec maślane ciasteczka! Dzięki temu przepisowi mi się udało! Robiłam wszystko tak jak w przepisie. Dobrze schłodziłam ciasto i piekarnik bardzo rozgrzany! Trzeba też zwiększyć prędkość nakładania ciasta na blachę bo masło niestety szybko się rozpływa w dłoniach. Wyszły super!
Ewa z dalekiej Kanady profil
07.03.2016 02:42 odpowiedz
Kierownica : Dziekuje za informacje. Jest to jednak inny chlebek anizeli ten o ktorym myslalam. Bede go szukac zatem.
Bardzo mi przykro z powodu zgonu Twojej Babci. Babcie I Dziadkowie wnosza ogromne
wartosci do zycia dziecka. Jestes szczesliwa, ze masz tyle wspanialych wspomnien ( wlaczywszy te kulinarne ) o swojej Babci. Takie wspomnienia to prawdziwe skarby ktore
zawsze sie " holubi" ( jakby powiedzial Pan Zagloba ). Pozdrawiam serdecznie.
bystrekania profil
06.03.2016 20:47 odpowiedz
Dzień dobry,

Po przeczytaniu pochlebnych komentarzy również postanowiłam zrobić ciasteczka z przepisu powyżej.
Niestety, już po kilku minutach od włożenia do piekarnika ciasteczka zaczęły się "rozlewać", spłaszczać i po wyjęciu były jednolitą, cienką masą.

Dodam, że ciasto przygotowałam zgodnie z przepisem powyżej, a proporcje były dokładnie odważone.

Czy ma Pani pomysł gdzie mogłam popełnić błąd?

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
07.03.2016 10:53 odpowiedz
Ciastka były zbyt krótko schładzane lub piekarnik był słabo rozgrzany (zamiast zapiec ciasteczka rozpuścił masło w nich zawarte). Aby temu zapobiec można dodatkowo umieścić ciastka już rozłożone na blaszce w lodówce, przed samym pieczeniem.
pozdrawiam
janek.w profil
04.03.2016 14:28 odpowiedz
Upiekłem ciastka na urodziny córki, były bardzo smaczne tylko twarde (nie wiem co zrobiłem nie tak wszystko było robione wg przepisu temp. i czas pieczenia też). Dzieci nie były zachwycone natomiast ciocia pochłaniacz wszystkiego co słodkie była bardzo zadowolona.
Dorota, Moje Wypieki
04.03.2016 14:31 odpowiedz
Ciasto mogło być zbyt długo wyrabiane i przez to twarde. Kolejna rzecz mąka - powinna być o niskiej zawartości białka, czyli glutenu, niski typ. 
Ewa z dalekiej Kanady profil
04.03.2016 03:56 odpowiedz
Droga Pani Doroto,

Upieklam te ciasteczka w zeszlym tygodniu. SA PRZEPYSZNE ! Prostota wykonania jest
zachwycajaca. Robi sie je blyskawicznie ( odliczajac czas na " lezakowanie" ciasta w lodowce). Smak cudowny bo bardzo maslany I taki niezmiernie lubie. Ciasteczka robilam
dokladnie wedlug przepisu I urzymaly bardzo ladnie ksztalt. Pieklam odrobine dluzej niz
zalecane w przepisie . Widocznie moj piekarnik jest taki " leniwy". Moj maz jest tymi cias-
teczkami zachwycony. Prosi o nastepne. Wstyd sie przyznac ale zjedlismy te pysznosci w
ciagu jednego wieczoru. Jedyne usprawiedliwienie naszego zachowania : TE CIASTECZKA
UZALEZNIAJA ! Pozdrawiam serdecznie.
Kierownica profil
04.03.2016 10:28 odpowiedz
Ewo pozdrawiam Cię serdecznie i polecam Twojej uwadze ciasteczka maślane z mąką żytnią razową (też z MW oczywiście) - zawsze to uczciwa porcja błonnika i nieco mniejsze wyrzuty sumienia ;) Moja mama, którą zbyt zdrowe wypieki najczęściej "kłują w zęby", jest wielką miłośniczką tych żytnich pychotek.
Ewa z dalekiej Kanady profil
05.03.2016 01:27 odpowiedz
@ Kierownica: Dziekuje za serdeczne pozdrowienia I rowniez serdecznie pozdrawiam.
Dziekuje za sugestie. Rozsmieszylo mnie powiedzenie Twojej Mamy , ze cos ( w tym
wypadku zdrowe wypieki ) " kluja ja w zeby". Nigdy tego powiedzenia nie slyszalam.
Natomiast uzywam powiedzenia ktore przejelam od rodziny mojego meza . Gdy za
czyms do jedzenia nie przepadaja, mowia ze ( cytuje ) " maja na to dlugie zeby". Tak
z ciekawosci : skad pochodzi Twoja Mama ? Moj maz jest z Poznania.
Milo bylo Cie spotkac na blogu Pani Doroty. Zycze milego dzionka.
Kierownica profil
05.03.2016 19:48 odpowiedz
Hahaha oba te powiedzonka są fajne i przywodzą mi natychmiast na myśl bardzo konkretną minę konsumenta... ;) którą widziałam wczoraj u mamy podczas degustacji chrupiącego chlebka skandynawskiego (tata i ja jesteśmy nim zachwyceni). Powiedzonko jest babcine, z Kielecczyzny.
Ewa z dalekiej Kanady profil
06.03.2016 11:09 odpowiedz
O,ja tenchlebek chyba znam. Czy mowisz o takim chrupkim,cieniutkim chlebku
Szwedzkim ktory mozna dostac w IKEA ? Ten chlebek bardzo lubie I czesto jest u nas w domu jadany. Czy masz na mysli inny gatunek ? Jesli tak I nie sprawi Ci to klopotu, prosze podaj nazwe tego chlebka . Chetnie wyprobuje cos nowego. Czy ten Pan ktory chlebek degustowal mial wlasnie " dlugie zeby " ? Moze go zreszta " klul w zeby".
Fajna musi byc Twoja Babcia. Pozdrawiam serdecznie.
Kierownica profil
06.03.2016 13:00
On się tutaj nazywa "chrupki chlebek skandynawski" i jest w dziale "chleby na drożdżach" - zdecydowanie polecam, prosty w wykonaniu i tak naprawdę bez drożdży. Ale nie wiem, czy podobny do tego z IKEA, bo nigdy go tam nie kupowałam. Głosowanie trojga konsumentów wypadło 2:1, tylko mamę kłuł w zęby ;) Babcia to niewątpliwie super osoba, niestety umarła kilka lat temu dożywszy całkiem słusznego wieku (w tym roku kończyłaby 100 lat). Wspominam ją zawsze miło robiąc ciasto na jej stolnicy. Pozdrawiam!
letycja1 profil
01.03.2016 16:41 odpowiedz
U mnie niestety, ale węgiel :( wszystko przez mamę... Następnym razem piekę, jak jej nie będzie w domu hahah :D Na pewno były pyszne. :D
letycja1 profil
01.03.2016 16:13 odpowiedz
Już po surowym cieście wiem, że są przepyszne! Właśnie siedzą w piekarniku :)
AnikaGP profil
27.02.2016 19:02 odpowiedz
Przepis jest fantastyczny, ciasteczka wychodzą obłędnie kruche. Ciasteczka waniliowe obłędnie pachną i smakują, a w wersji kakaowej czuć jakby była dodana duża ilość czekolady.....po prostu niebo w gębie :)
BukaMuffin profil
21.02.2016 21:35 odpowiedz
Pyyycha,zwłaszcza wersja czekoladowa,ekspresowo,bez brudzenia garów
ulciak19 profil
21.02.2016 17:21 odpowiedz
Witam:) Pani Dorotko, czy mogę zastąpić tu mąkę pszenną mąką orkiszową? I generalnie w większość przepisów gdzie jest mąka pszenna, czy to jakieś bułeczki drożdzowe, ciasto kruche...czy mogę bez obaw zaminiac pszenną na orkiszową? Uwielbiam Pani wypieki, bardzo często cos robie no ale staram się wykluczyć mąkę pszenną z diety tyle na ile to możliwe;) Pozdrawiam
agnsud profil
21.02.2016 17:56 odpowiedz
Przepraszam, że się wtrącę: ORKISZ JEST ODMIANĄ PSZENICY.
PS. Można zastępować, często tak robię :-)
ulciak19 profil
21.02.2016 19:32 odpowiedz
Wiem ze orkisz jest odmianą pszenicy, ale pomyślałam że mąka orkiszowa, pełnoziarnista do tego(a nie jasna) ,jakiej używam może zepsuć wypiek, ale jak nie to super, dzięki:)
A nie ma żadnej różnicy, czy może smak, konsystencja wypieku trochę się różnią?
Reneti profil
21.02.2016 18:21 odpowiedz
Prawda, orkisz to dawna pszenica, która nie była modyfikowana genetycznie. Wspolczesna niewiele ma wspólnego z oryginałem, jest szkodliwa że względu na nienaturalnie wysoką zawartość glutenu.
Zastępując mąkę zwykłą mąka orkiszowa proszę pamiętać jednak o typie mąki. Dość trudno jest zdobyć jasny orkisz np typ 450, natomiast chlebowa typ 700 nie wiem czy się nadaje się do tych ciasteczek?
ulciak19 profil
21.02.2016 19:35 odpowiedz
Kupiłam Orkiszową pełnoziarnistą z Gdańskich Młynów, zobaczymy czy się nada, z jasnych widziałam typ 650, też kupie i porównam. Dziękuję za odpowiedź:)
Reneti profil
21.02.2016 19:59 odpowiedz
Mnie udało się kupić węgierską typ 500. Jednak do ciast używam ze względu na smak zwykłej mąki tortowej typ 400 lub 450. Natomiast orkiszowej uzywam na co dzień, do pierogów, klusek, naleśników, zagęszczania itp gdzie wystarczy typ 500 lub 700
ulciak19 profil
22.02.2016 01:23 odpowiedz
Dziękuję za podpowiedzi, pozdrawiam:)
nika_j profil
21.02.2016 21:23 odpowiedz
Do tych ciasteczek może być orkiszowa. Do wypieków drożdżowych/bułeczek używam maki orkiszowej jasnej, do chlebów na zakwasie też, także razowej, ale zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku koryguję ilość płynu. Z jasną orkiszową zawsze stosuję nieco mniej płynu niż to jest w przepisach.
ulciak19 profil
22.02.2016 01:24 odpowiedz
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam! :)
ewciaaa profil
14.01.2016 16:58 odpowiedz
Witam, chciałabym po raz kolejny upiec te ciastka. Ale tym razem mam bardzo ważne pytanie, a nawet więcej niż jedno:
*jaka jest kaloryczność tych ciastek? (kcal/100g)
*zalecane dzienne spożycie (%GDA)?
*zawartość węglowodanów?
*zawartość białka?
*zawartość tłuszczu?
*jakie witaminy zawierają?
*jakie minerały: Makroelementy i mikroelementy?
Bardzo proszę o pomoc, to niezmiernie ważne!
Kierownica profil
14.01.2016 20:59 odpowiedz
Hahaha to chyba żart? Myślisz, że ktoś to wszystko faktycznie liczy w domowych wypiekach?
ewciaaa profil
15.01.2016 17:35 odpowiedz
Nie, ale myślałam że może ktoś inteligentny mi pomoże i odpowie :)
kropki profil
15.01.2016 19:18 odpowiedz
A nie prościej posprawdzać na opakowaniach masła, mąki i cukru ile kalorii, tłuszczu itd jest w 100g i potem przeliczyć ile tego produktu się użyło a nie czekać na gotowe aż ktoś inny to policzy?
Np. moje masło ma 745 kalorii na 100g, mąka 339 a cukier puder 400 kalorii w 100 g. Witaminy z masła: A, D i E.
A zalecane dzienne spozycie można znaleźć na necie i nie jest to jakaś wiedza tajemna.
Kierownica profil
15.01.2016 21:34 odpowiedz
Hmmm no nie jestem pewna, czy z tych maślanych witamin cokolwiek się uchowa po pieczeniu... ale kalorie się uchowają, cholery jedne! ;)
kropki profil
15.01.2016 22:59
No cholery, niestety! Niechby tak zniknęły zamiast witamin:)
Tu ktoś kiedyś policzył kalorie przy którymś serniku i oczywiście nie omieszkał o tym poinformować w komentarzu coby innym humor popsuć :/
Ja chciałam kiedyś policzyć kalorie mojej ukochanej krajanki kajmakowej, ale po dodaniu kalorii z tabliczki czekolady i puszki kajmaku dałam sobie spokój:)
Ewa z dalekiej Kanady profil
29.02.2016 02:27
Oj, prawda,prawda !
Podrawiam.
Ewa z dalekiej Kanady profil
04.03.2016 09:27
@ Kierownica : Tak,tak, sama prawde mowisz. Gdyby tak mozna bylo z tych ciasteczek
usunac wszystkie calorie.... Wtedy mozna by je jesc bez poczucia winy I koniecznosci
" gubienia" tego tluszczyku ktory sie odlada po zjedzeniu tych pysznosci.
Pozdrawiam.
Kierownica profil
15.01.2016 21:27 odpowiedz
Jak Ci na tym zależy i musisz dokładnie wiedzieć, to przecież możesz bez problemu sobie sama obliczyć. Dodajesz wartości dla poszczególnych składników, które dajesz do ciastek (zgodnie z ilością). Wychodzą Ci wtedy wartości na całość tego, co pieczesz. Potem po upieczeniu ważysz, ile ciastek Ci wyszło, i wtedy możesz obliczyć wszystko na 100g za pomocą zwykłego równania. Jedno widać już na oko: ciastka składają się głównie z tłuszczu i węglowodanów prostych, nie ma tu co mówić o jakichkolwiek witaminach czy makro- i mikroelementach w zauważalnej ilości. I kaloryczność zapewne powyżej 500 kcal na 100g, sądząc po proporcji mąki pszennej (ok. 340) i masła (ok.740). Jeżeli się tym przejmujesz i chcesz czegoś zdecydowanie zdrowszego, są też takie przepisy na MW: na przykład mogę polecić chleb orkiszowy albo batony śniadaniowe 2.0.
Osobiście zamiast sobie zawracać głowę liczeniem i potem zamartwiać się, jakie są tuczące i niezdrowe, zjadłabym te ciasteczka z apetytem, a następnie udała się pobiegać/pomaszerować/popływać ;)
Ewa z dalekiej Kanady profil
29.02.2016 02:29 odpowiedz
@ Kierownica : Doskonala rada !
Pozdrawiam.
15.01.2016 22:12 odpowiedz
tu inteligencja nie ma nic do rzeczy, tez myślałam, że to żart... Bezcelowe jest liczenie wartości odzywczych maslanych ciastek, zwłaszcza ze składników do nich użytych bo większość zmienia swoje właściwości fizykochemiczne po pieczeniu. Przepraszam, musiałam...
Kierownica profil
16.01.2016 08:26 odpowiedz
Dzięki, że to piszesz, Justyna! Wydawało mi się, że przynajmniej kaloryczność mniej-więcej w ten chałupniczy sposób można obliczyć - ale nie, żeby mi się chciało! ;) Powiedzmy sobie szczerze: te ciastka są zdecydowanie wysokokaloryczne i nie posiadają znaczących ilości witamin, mikroelementów, błonnika itp. itd. Jeśli kogoś to przyprawia o ból głowy, to cóż, zawsze pozostaje rozwiązanie bardzo drastyczne... uwaga, osoby o słabych nerwach, proszę dalej nie czytać! ...można ich nie jeść.
Esme profil
16.01.2016 12:18
Hmmm...tak sobie myślę, że może ewciaaa potrzebuje tych danych celach, nazwijmy to "naukowych"...może to pomysł jakiegoś kreatywnego nauczyciela jakiejś dietetyki czy czegoś podobnego;)
16.01.2016 17:03
Esme - kreatywność poziom master :D
river profil
16.01.2016 10:41 odpowiedz
Zgadzam się z komentarzem @justynakowal, że podczas pieczenia zmieniają się właściwości fizykochemiczne produktów, ale jeśli tak bardzo zależy Pani na tych wartościach, to na oetker.pl są przepisy z wyszczególnieniem większości wartości, jakie Pani wymieniła. Chyba wszystkie są opisane - na samym dole strony (trzeba rozwinąć zakładkę).
ewciaaa profil
19.01.2016 20:01 odpowiedz
A jednak istnieją tacy kreatywni nauczyciele... i to wcale nie na studiach czy coś
Reneti profil
22.02.2016 00:22 odpowiedz
Aby przeliczyć na jednostki chlebowe, proszę użyć kalkulatora dostępnego w necie. Co do wartości odżywczych, jedynym istotnym składnikiem jest tu maslo ale przetworzone że względu na wysoką temperaturę. Resztę, to jest białka, witaminy i mikroelementy możemy sobie spokojnie darowac. Ogólnie jest to żywność wysoko przetworzona i pozbawiona wartości odżywczej. Ale warta grzechu z powodu walorów smakowych:-)
Aga Mars profil
12.01.2016 17:21 odpowiedz
Chcialabym uzyc tych ciastek na spod do sernika. Ile dodac roztopionego masla na 100 g ciastek?
Dorota, Moje Wypieki
12.01.2016 17:23 odpowiedz
Ja na 160 g dodaję 30 g masła, ale moje ciastka są mniej tłuste. Dodałabym ok. 15 g i podpiekła najpierw spód.
Aga Mars profil
12.01.2016 17:43 odpowiedz
Ok, dzieki :)
Esme profil
12.01.2016 19:31 odpowiedz
Serniczek orzechowy?;)
Aga Mars profil
13.01.2016 02:05 odpowiedz
Nie, kostka dyniowa. Tak, tak wiem, jeszcze mam duzo czasu, ale potem Dorota moze nie miec tego czasu, wiec wole zapytac juz teraz. Orzechowy bedzie za tydzien. W ta niedziele bedzie wreszcie marchewkowe. Szukalam dzis zamiennika dla philadelphi, ktorej unikam, bo ma tyle dziwnych dodatkow. Znalazlam cos podobnego, ale w konsystencji troche luzniejszy. Chyba wymieszam go z mascarpone :)
Meg11 profil
11.01.2016 09:06 odpowiedz
Wielokrotnie korzystałam z Pani przepisów, ale nigdy źadnego nie komentowałam z lenistwa.Dzisiaj upiekłam ciasteczka,są przepyszne.Musze się przyznać, źe to drugie moje podejście. Pierwsze przypaliłam, ale to moja wina,nastawiłam piekarnik na 15 min nie zaglądając, a przewieź wiem, że kaźdy piecze inaczej.W moim potrzeba ciasteczko 11 min.Polecam bardzo ten przepis, ciasteczka jak marzenie,a zapach w kuchni zniewalający. Dziękuję pięknie
shante007 profil
28.11.2015 06:31 odpowiedz
Ja musiałam je piec na najwyższej górnej półce aby się nie spaliły od spodu (mam tylko jedną blachę więc żonglowałam taka gorącą), na koniec dwie minuty termoobiegu żeby chociaz trochę miały kolory na górze. Później nie pamiętam co się działo bo wpadłam w szał jedzeniowy :-D
sloncetymoje profil
25.11.2015 19:33 odpowiedz
Dla mnie masakra. Z tej strony zawsze wszystko mi wychodzi idealnie a tu... Tragedia z tymi ciastkami.
1. 7 min to max w piekarniku!!! Inaczej są jak węgiel
2. 50 min w lodowce się schładzały, jak zrobiłam ciasteczka były jeszcze ze 30 min w lodowce i tragedia, rozlane na blaszce
3. Tłuste masakrycznie
Jutro czeka mnie wyjście do sklepu po coś gotowego a miało być tak pięknie :-(
25.11.2015 19:46 odpowiedz
Dobrze, że napisałaś, że dla Ciebie masakra.
1. Max w Twoim piekarniku. Te ciastka u siebie piekę zgodnie z przepisem 15 minut, ale mogłyby siedziec trochę dłużej.
2. Coś musiało pójść nie tak z winy Twojej albo składników. Jakiego masła użyłaś? Jakiej mąki? Czy dodałas aromat czy ekstrakt? Ile?
3. To są ciastka maślane, w których jest prawie tyle samo masła co mąki więc muszą być tłuste i nie trzeba ich wcale piec i próbować, żeby to stwierdzić.
4. Kup tahini i zrób błyskawiczne ciastka z tahini z tego bloga (rozlewają się, ale to normalne) a na przyszłość polecam ciasteczka owsiane, pozdrawiam :)
sloncetymoje profil
25.11.2015 21:31 odpowiedz
Masło osełka, mąką pszenna, dodalam aromatu ze 3 kropelki. Jak wyrabialam było cudownie maślane jak ciastolina ;-) pachnialo masełkiem ale po upieczeniu płakać mi się chciało
Dorota, Moje Wypieki
25.11.2015 22:46 odpowiedz
Ciasteczka rozlane - zbyt krótko schładzane lub zbyt słabo rozgrzany piekarnik. I nie chodzi nawet o to, że stosowałaś się ściśle do przepisu, raczej o to, że każdy piekarnik rozgrzewa się inaczej, może u Ciebie trzeba piec w wyższej temperaturze? Temperatura była zbyt niska i masło w ciastkach się roztopiło.
26.11.2015 07:11 odpowiedz
no to masło czy osełka? :) musisz do takich wypieków kupować kostkę z napisem MASŁO, zawartość tłuszczu MLECZNEGO 82% lub większa i przynajmniej 5 zł za 200g :)
poiuyt profil
04.05.2016 18:21 odpowiedz
Ja miałam tak samo, pomimo dobrej jakości składników i trzymania się przepisu. Nie ufając w pełni swojemu piekarnikowi nagrzałam go do 220stopni i tak zrobiła się paskudna breja zamiast ładnych ciasteczek
Dorota, Moje Wypieki
04.05.2016 22:14 odpowiedz
Ciasto były zbyt ciepłe i ciasteczka nie zostały schłodzone przed pieczeniem.
poiuyt profil
09.05.2016 12:08 odpowiedz
2 godziny w lodówce to faktycznie mogło być za krótko ;)
Alicjos profil
14.11.2015 20:52 odpowiedz
Hej. Nie wiem co zrobiłam nie tak ale moje ciastka rozlaly się po całej blasze. Owszem, wyszły pyszne, po wyjęciu z piekarnika pocielam je na kwadraciki. Ale nie rozumiem co zrobiłam źle. Może to być wina starego piekarnika? :)
Dorota, Moje Wypieki
15.11.2015 12:28 odpowiedz
Ciasto zbyt krótko schładzane (zbyt ciepłe) lub słabo rozgrzany piekarnik. Masło w ciastkach, zamiast się zapiec, roztopiło się.
Meg11 profil
20.02.2016 22:58 odpowiedz
Ja nie schładzam ciasta,ale juź gotowe na blaszce ciasteczka.Ciepłe pięknie się formuje.Później długo w chłodzie,zostawiłam na noc na tarasie i wyszły cudne.
Ewa z dalekiej Kanady profil
29.02.2016 02:36 odpowiedz
Dobry pomysl. Sprobuje nastepnym razem. Dzisiaj dostalam taka ochote na te ciasteczka,ze moge je tylko schladzac przez zalecany czas. Po prostu , ja musze je jesc dzisiaj. Pozdrawiam.
EWIK8 profil
07.11.2015 07:57 odpowiedz
Moje maślaneczki
Dorota, Moje Wypieki
07.11.2015 11:12 odpowiedz
Śliczne :).
Konwali_a profil
27.10.2015 13:41 odpowiedz
Ciasteczka wyszły bardzo dobre. Przepis na pewno do powtórzenia:) Polecam
werras112 profil
22.10.2015 20:24 odpowiedz
Naprawdę bardzo je polecam! Są smaczne, nie takie słodkie (osobiście nie dodawałam cukru, jedynie obsypałam je brązowym pudrem) i rozpływają się w ustach. Jedyna uwaga: znikają w oka mgnieniu. Nawet nie zdążyłam zrobić zdjęcia, ale postaram się o to następnym razem :)
ciasteczkowa_wariatka profil
06.10.2015 17:28 odpowiedz
Oczywiśice przepyszne! Korzystam z tego przepisu od dwóch lat i zawsze wychodzą perfekcyjnie, chociaż mam dopiero 13 lat ;) pozdrawiam i dzięki za przepis : ).
Tomkowa profil
05.10.2015 21:59 odpowiedz
Dobre, bardzo wdzięczne ciasto do robienia ciasteczek, prosta metoda robienia wzorku a wygląda ładnie :) dałam trochę za dużo kropli aromatu waniliowego, bo nie mam jeszcze z tym doświadczenia i miały trochę chemiczny smak, po wystygnięciu i odpoczynku smakowały najlepiej :)
Esme profil
06.10.2015 23:15 odpowiedz
Bardzo ładne:)
Tomkowa profil
07.10.2015 16:17 odpowiedz
hihi dziękuje :)))
samia profil
19.09.2015 20:15 odpowiedz
Korzystając z poprzedniego postu zrobiłam wczoraj wieczorem podwójną porcję :) już jej nie ma. Dzieciaki zachwycone.... dorośli również. Dziękuję za kolejny świetny przepis :)
ewik72 profil
12.09.2015 14:23 odpowiedz
Genialne!! Muszę rozbić z potrójnej ilości, tak smakują
olcia11191 profil
14.08.2015 10:38 odpowiedz
ciosto na kakaową wersje jest bardzo rzadkie ,dodałam wiecej mąki czy zepsuje tym ciasto?
ulennia profil
28.06.2015 21:55 odpowiedz
Przepis w ulubionych miałam od kilku dobrych miesięcy.Dziś postanowiłam się za nie zabrać :) Zrobiłam maślane i tę wersję z kakaem.Maślane przepyszne,nawet smakowały mojemu M,który ze słodyczy to tylko bigos ;) Z tymi z kakaem to zawaliłam,bo troszkę je przypaliłam i dodałam za dużo kakao i wyszły gorzkie.Ale moja wina :D Maślane NIEBO W GĘBIE !!!
magda.k profil
06.05.2015 16:47 odpowiedz
Przepyszne! Jeszcze nie raz skorzystam z przepisu :)
Angelo profil
27.04.2015 10:04 odpowiedz
Ciasteczka rzeczywiście są bardzo szybkie i do tego smakują genialnie.
Kono profil
01.04.2015 18:55 odpowiedz
Przepyszne, idealne ciasteczka dla miłośników maślanych! Przy zastosowaniu się do porad (dobrze schłodzone ciasto,dobrze nagrzany piekarnik) nie mają prawa nie wyjść! :)
makeitsimple profil
23.03.2015 10:43 odpowiedz
wyszły przepyszne, dziękuję za przepis! :)
https://instagram.com/p/0iw-hwxvpK/?taken-by=julia.fic
Dorota, Moje Wypieki
23.03.2015 10:55 odpowiedz
Dziękuję, jaki świetny filmik :).
Gość: angela070691
05.03.2015 20:37 odpowiedz
do ciastek dodałam kawałki czekolady. Ciasto uformowalam w kształt walca i owinelam folia. Zostawiłam w lodówce na ok 5 godzin. Pokroiłam w plasterki i do piekarnika
Gość: angele070691
05.03.2015 21:08 odpowiedz
Zostało uciete ponad pół komentarza. Dziewczyny Nie wyrabiajcie ciasta za długo i jak najdłużej w lodówce. Pyszne ciastka! Polecam
milcia.lilcia profil
01.03.2015 12:29 odpowiedz
Czy moge zamiast mąki pszennej, wykorzystac mąke orkiszowa ?
Gość: agnsud
01.03.2015 13:52 odpowiedz
tak
Gość: Marcela
23.02.2015 20:40 odpowiedz
OKROPNE!
Ciastka rozpływają się na blaszce zamiast w ustach. Temperatura ciasta lodowata, a w piekarniku jak w piekle; czyli tak gorąco że nie da się żyć. Mają być łatwe na początku, a są trudne na końcu. Próbowałam z moją Mamą, twierdzi że brakuje jajka.
Gość: Joanna
28.02.2015 13:31 odpowiedz
Niczego w nich nie brakuje, tyle razy już je piekłam i nigdy nie miałam problemów, najprostsze ciasteczka jakie tylko mogą być.
bodziamiodzia profil
23.04.2015 10:43 odpowiedz
Dokładnie, ja też robiłam je setki razy - ciasteczka nie potrzebują jajka, coś robisz nie tak ;) może za długo je formujesz, przez co stają się ciepłe? Ja na wszelki wypadek wstawiam je jeszcze do lodówki razem z blaszką po uformowaniu. Za każdym razem wychodzą idealnie ;)
AnikaGP profil
27.02.2016 19:08 odpowiedz
Dziś robiłam te ciasteczka po raz pierwszy. Na początku też myślałam, że brakuje jajka, ale po dłuższym wyrobieniu ciasto robi się idealne. Po porządnym schłodzeniu (ok. 1-1,5 godziny) masa jest twarda, ale dzięki temu lepiej robi się z nich kuleczki. W dobrze nagrzanym piekarniku lekko zwiększają swoją objętość, a po ostudzeniu są pysznie chrupiące. Nie zrażaj się, spróbuj raz jeszcze, dokładnie odmierzając składniki, zobaczysz że Tobie też wyjdą przepyszne.
Gość: ann
22.02.2015 10:15 odpowiedz
Niestety mimo dodania takich samych proporcji składników, ciastek nie da się zrobić. Wszystkie ciasteczka pod wpływem temperatury rozpływają się i łączą w piekarniku w jedną masę.. Przepis wypróbowany na różnych masłach i nic.
Dorota, Moje Wypieki
22.02.2015 10:32 odpowiedz
Masło to nie wszystko. Równie ważna jest temperatura ciasta przed pieczeniem jak i temperatura w rozgrzanym piekarniku. Ciasto było zbyt ciepłe (zbyt krótko schładzane) lub piekarnik słabo rozgrzany - dlatego masło zawarte w ciastkach zaczęło się topić i ciastka się rozpłynęły. 
20.02.2015 21:00 odpowiedz
najlepsze! :)
Gość: Martusia
13.02.2015 12:17 odpowiedz
Witam, czy jeśli dodam masło np. Kasię to coś się stanie?
Gość: emka
18.02.2015 19:26 odpowiedz
Kasia, to nie masło tylko mix roślinny. Te ciasteczka są maślane, pięknie pachną i cudnie smakują. Moja rodzina kocha te ciasteczka i często o nie prosi.
Gość: magda1991
11.02.2015 12:16 odpowiedz
witam . ! czy smarować blache jakimś tłuszczem ? czy wyłożyc papierem ?
Dorota, Moje Wypieki
11.02.2015 19:37 odpowiedz
Wykładamy papierem do pieczenia.
Gość: wronka
10.02.2015 09:55 odpowiedz
A wyjda jesli zmiksuje maslo z cukrem i dodam maki?
Dorota, Moje Wypieki
10.02.2015 10:33 odpowiedz
Tak.
Gość: elka
09.02.2015 12:20 odpowiedz
Pani Doroto, chcę zrobić ciastka maślane "dwuczęściowe", tzn. wyciąć kształty i położyć jeden na drugim. Czy ciasto z tego przepisu się do tego nadaje? Czy może lepszy inny? Piekłam już ciastka z przepisu na paluchy wiedźmy, z tego jeszcze nie, dlatego proszę o radę.
Dorota, Moje Wypieki
09.02.2015 22:50 odpowiedz
Tak, nadaje się, choć są bardziej maślane. A może takie żytnie ciasteczka?
Gość: frania
08.02.2015 13:25 odpowiedz
Ciastka dobre, ale u mnie jakoś tak tłuszcz sie rozlał :/ i musialam je dłużej piec, tak z 20 min, i tak były pyszne :-)
Gość: Nati
07.02.2015 18:14 odpowiedz
Wlasnie upieklam I sa zaje....!
Gość: paulinamiekina
07.02.2015 08:49 odpowiedz
Proste, szybkie i przepyszne, wszyscy się mnie pytają jak zrobiłam ten wzorek. :) Dzieci je kochają i dlatego dzisiaj je robię na Chrzciny mojego kuzyna. Naprawdę polecam !
Gość: EWA
31.01.2015 20:57 odpowiedz
Ciastka bardzo dobre. Zachowały kształt!
Gość: Marcelina
31.01.2015 18:57 odpowiedz
Rozpływają się w ustach pycha jutro robię podwójną porcję dziękuję za przepis :)
Gość: marielou
30.01.2015 19:27 odpowiedz
Rewelacja, nawet nie są kruche tylko prawie sypkie (choć formę trzymają). Z dodatkiem aromatu pomarańczowego są pycha. Fajna baza, będę z nią eksperymentować
Gość: Maxine
28.01.2015 18:22 odpowiedz
Pieklam ale z maki razowej pszennej.
Wyszly pyszne kruchutkie. :-)
monikafac profil
27.01.2015 15:48 odpowiedz
mnie ciasteczka sie mozna powiedziec ze rozpuscily :( wyszlo ciasto o 1mm grubosci, co zle zrobilam??
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2015 19:05 odpowiedz
Ciasto nie było schłodzone lub piekarnik nie było wystarczająco mocno rozgrzany.
Gość: bc
25.01.2015 21:19 odpowiedz
Dla mnie też niestety - takie sobie.
Gość: Kasia
17.01.2015 22:02 odpowiedz
Witam, ciasteczka świetne chociaż robię już je tylko w wersji czekoladowej jakoś bardziej mi odpowiadają ;)
Gość: kara
06.01.2015 14:05 odpowiedz
Potwierdzam,nic ciekawego,są zdecydowanie smaczniejsze ciasteczka od tych.
beasiap profil
28.12.2014 18:53 odpowiedz
Proste i szybkie w wykonaniu. W smaku takie sobie. Nie podbiły mojego podniebienia.
Gość: JA
21.12.2014 20:00 odpowiedz
No niestety, sprawdziłam ten przepis i według mojej opini jest beznadziejny, nie polecam go, ciasteczka się rozlały, straciły kształt, kruszą się bardzo i są tłuste
Gość: gosikj
21.12.2014 16:22 odpowiedz
Czy te ciasteczka są bez proszku do pieczenia??
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2014 01:21 odpowiedz
Bez.
Gość: aniafiki
21.12.2014 13:23 odpowiedz
Niestety 15 minut w piekarniku przy 200 stopniach temperatury - to zdecydowanie za dużo. Ciasteczka wyszły suche jak wiór. Moim zdaniem wystarczy 8-10 minut. Moje nadają się teraz jedynie do wyrzucenia...
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2014 01:22 odpowiedz
Naprawdę czekałaś do 15 minut pod piekarnikiem, jesli ciasteczka były gotowe szybciej? Każdy piekarnik grzeje inaczej, na innych ustawieniach. Jeśli brzegi się złocą, wyciagamy ciasteczka. Tutaj jest tak dużo masła, że naprawdę cieżko je wysuszyć.
Gość: a
21.12.2014 09:45 odpowiedz
Pycha wyszly dobre!!!
Polecam
Gość: o
21.12.2014 09:41 odpowiedz
Wyszly bardzo dobre:-)
meadow78 profil
20.12.2014 08:37 odpowiedz
Ciasteczka pyszne,zrobilam tylko wersje jasna i z podwojnej porcji.Beda malymi,slodkimi,upominkami swiatecznymi:) Wesolych Swiat Pani Doroto!
Gość: Paula
16.12.2014 19:41 odpowiedz
Witam, czy ten termin 7 dni to do spożycia, czy po tych 7 dniach najlepiej smakują?
Dorota, Moje Wypieki
16.12.2014 20:11 odpowiedz
Do 7 dni.
Gość: MONIKA
06.12.2014 14:47 odpowiedz
Ciasteczka są mega pyszne, rozpływają się ustach!! Trochę kalorii mają ale raz na jakiś czas można sobie pozwolić, lepiej upiec te pyszności niż kupić w sklepie :) Pozdrawiam.
Gość: A
06.12.2014 12:32 odpowiedz
Zrobiłam i wyszły pyszne, ale mam pytanie - czy można rozwałkować to ciasto i wyciąć z niego ciastka foremką? :)
LaMadeleine profil
06.12.2014 13:16 odpowiedz
Myślę, że tak :) Widziałam w komentarzach, że już ktoś tak robił c;
Gość: Wójtak 003
29.11.2014 14:17 odpowiedz
Przepis tak pyszny i prosty że nawet ja dwunastolatek dałem rade je upiec ;)
Gość: Aleksandra
26.11.2014 21:49 odpowiedz
a czy można ej upiec w silikonowych foremkach?
Gość: lilinek
20.11.2014 15:24 odpowiedz
Wyszły super chodź dodałam zamiast masła PALME. Względy ekonomiczne. Są kruche i pyszne. Piekłam termoobiegiem na 170 stopni 10 minut na 3 poziomie pieca i 20 minut na 2 poziomie. Mają jedną wade zawsze jest ich za mało :-)
Gość: lilinek
20.11.2014 15:13 odpowiedz
Wyszły super, kruche i pyszne. Jednak ze powodów ekonomicznych dodałam "palmy" a nie masła. Piekłam termoobiegiem na 170 stopni 3 poziom pieca 15 min. 2 poziom 20 minut.
Gość: lidkaS
17.11.2014 13:08 odpowiedz
w jakich odstępach mniej więcej trzeba kłaść ciasteczka na formie, żeby się nie pozlewały?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 19:55 odpowiedz
Około 3 cm. Ciasto musi być dobrze schłodzone, a piekarnik mocno rozgrzany, by się nie rozpłynęły.
Gość: kasia
17.11.2014 10:33 odpowiedz
Czy mogę użyć małych foremek do wykrawania tych ciasteczek?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 10:42 odpowiedz
Te ciasteczka nie są najlepsze do wykrawania. Mocno rosną, przez to zmienia się ich kształt.
Gość: Miśka
16.11.2014 13:28 odpowiedz
Witam, zrobiłam ciasteczka wg. przepisu i troszkę są płaskie, nie są takie grube jak u pani na zdjęciu ale wydaje mi się że może zbyt mocno przyciskałam widelcem robiąc wzorek, może trzeba tylko je tak ciut przygnieść, no i tu zapewne wina mojego piekarnika gdyż po 10-11 min ciastka szybko i mocno się zbrązowiały, ale to i tak nie przeszkadza bo naprawdę są smaczne. Aha a jeszcze nasuwa mi się takie pytanie jak ustawić pieczenie piekarnika /góra-dół/ termoobieg itd. ???
Dorota, Moje Wypieki
16.11.2014 18:56 odpowiedz
Wg instrukcji swojego piekarnika. Ja piekę z termoobiegiem.
75ania profil
09.11.2014 13:42 odpowiedz
ciastka niezłe, ekspresowo się je robi, jednak jak dla mnie to za tłuste:(
Gość: Aga
31.10.2014 12:25 odpowiedz
Pani Doroto, widzę, że przepis jest zmodyfikowany.
Ja piekę z tego poprzedniego,w którym nie było nic o wkładaniu ciasta do lodówki. Nie chłodze tego ciasta, a ciasteczka wychodzą pyszne. Czy po schłodzeniu nie ma problemu z formowaniem kulek? CZy trzeba ciasto "ocieplić" najpierw?

Wersję kakaową wypróbuję, też jej wcześniej nie widzialam :/
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2014 16:39 odpowiedz
Wielu osobom ciasto się rozlewało w piekarniku: nie było schłodzone lub piekarnik był słabo rozgrzany. Zmiany w przepisie pozwolą choć trochę błędów wyeliminować. Nie ocieplamy ciasta wcześniej, nie :-).
numen profil
10.07.2015 19:46 odpowiedz
Niestety ocieplają się podczas robienia kulek
10.07.2015 20:07 odpowiedz
włóż kulki, albo już spłaszczone ciastka do lodówki na pół godziny przed samym pieczeniem, nie zmienią kształtu :)
Gość: iwona
28.10.2014 15:32 odpowiedz
jakiego masła użyć?
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 18:56 odpowiedz
Prawdziwego, 82%.
Gość: majdela
27.10.2014 16:50 odpowiedz
Przepyszne !!!! Zrobiłam od razu z 2 porcji: jedne jasne,drugie z kakao. Mój 16-letni syn stwierdził, ze to najpyszniejsze ciastka, jakie jadł :)) jestem pewna, ze będę je musiała często robić :) dziękuję za przepis!
she86 profil
26.10.2014 12:29 odpowiedz
I gotowe. Delikatnie maślane, kruche, łatwe i szybkie w przygotowaniu, na pewno zrobię nie raz:)
30.10.2014 23:28 odpowiedz
ale śliczne!
Gość: katik
24.10.2014 23:15 odpowiedz
Ciasteczka wspaniałe,piekłam już wiele razy i zawsze się udają:)
Gość: Gość80
22.10.2014 22:03 odpowiedz
Moje zdecydowanie nie wyglądają jak na zdjęciu :-o tzn są smaczne, ale coś poszło nie tak! Nie mają tak ładnego kształtu jaki im nadałam, totalnie się rozpłaszczyły, praktycznie zlały się w całość.Wyglądają jak super cienki biszkopt :-) Musiałam je porozdzielać, są kwadratowe :-o. Gdy zaczęły się piec najpierw lekko wyciekał z nich tłuszcz (masło). W konsekwencji piekły się 20 min. Co mogłam zrobić źle?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2014 23:16 odpowiedz
Ciasteczka nie były schłodzone (ciasto było zbyt ciepłe) lub piekarnik nie był dobrze rozgrzany. Proszę zerknij na notkę o cieście kruchym.
  pozdrawiam!
Gość: joanka
17.10.2014 16:38 odpowiedz
Ciasteczka właśnie wyjęłam z piekarnika, piekę je drugi raz w tym tygodniu z potrójnej porcji, bo te pierwsze nawet nie posiedzialy w puszce
sloneczko29 profil
10.10.2014 00:55 odpowiedz
A czy moge je wlozyc do sloika ?
Dorota, Moje Wypieki
10.10.2014 10:10 odpowiedz
Tak.
sloneczko29 profil
10.10.2014 00:54 odpowiedz
Ciasteczka rewelacyjne wyszly dziekuje Dorotko za wspaniale przepisy
Gość: sylwia
09.10.2014 22:02 odpowiedz
Przepraszam o jajeczkach ani slowa to trzeba czy nue bo zabieram sie do pieczenia choc pora pozna ;))) dziekuje serdecznie kobietki
Dorota, Moje Wypieki
09.10.2014 22:10 odpowiedz
Nie trzeba :-).
Gość: megg
30.09.2014 11:51 odpowiedz
Ciasteczka są wspaniałe :)

Zmieniłam tylko kolejność tzn. wyrobiłam ciasto (masło nie musi być wcale wcześniej schłodzone ) i od razu uformowałam je i na blaszkę , a teraz na godzinę do lodówki ( stwierdziłam że mniejsze kuleczki szybciej się schłodzą niż cała kula ciasta która i tak się później nagrzewa w rękach przy formowaniu ) . W międzyczasie nagrzewam piekarnik , i jak już będzie porządnie nagrzany ciasteczka wędrują z lodówki do piekarnika i nie tracą kształtu
Gość: Gusia
04.09.2014 16:10 odpowiedz
O Boziuniu, właśnie wyjęłam z piekarnika te pyszności.. Faktycznie.. Rozpływają się wręcz w ustach. Gdybym wiedziała, że są tak pyszne, to zrobiłabym z minimum 4-5 porcji. POLECAM te ciasteczka!!! :))) Pozdrawiam serdecznie.
Gość: Ania
31.08.2014 17:43 odpowiedz
Dorotka! Uwielbiam Twojego bloga:) Ciasteczka maślane faktycznie rozpływają się w ustach..a przy tym szybko, łatwo się je robi:)
Gość: skrecik
22.08.2014 16:43 odpowiedz
Wczoraj znowu naszło mnie na te właśnie ciastka w środku nocy, zawsze wychodzą idealnie i zawsze są przepyszne :) Muszę przyznać że bałam się jak zadziała piekarnik w nowym mieszkaniu (studenckim... :D), ale obawy okazały się niepotrzebne :)
Gość: ciasteczko
19.08.2014 17:09 odpowiedz
Właśnie kończymy je jeść :-) pyszczne, znikają bardzo szybko
Gość: julia
13.08.2014 13:20 odpowiedz
piec z termoobiegiem?
Dorota, Moje Wypieki
15.08.2014 20:53 odpowiedz
Tak, można.
efemeryda profil
12.08.2014 18:37 odpowiedz
dzisiaj rano upieklam je z moim 2 letnim synkiem. rewelacja. nie mozna sie od nich oderwac a w dodatku sa niesamowicie proste :)
sweetkitchen1 profil
12.08.2014 14:30 odpowiedz
Najlepsze :) DOSŁOWNIE rozpływają się w ustach :)
Gość: mary
07.08.2014 16:59 odpowiedz
Niestety nie wyszły. Musiałam trzymać długo bo w środku były surowe aż się spaliły a w środku i tak surowe. A może dlatego nie wyszły że zbliżają się trudne dni? Chyba to prawda że nie warto piec podczas okresu;)
Gość: Adam
30.08.2014 19:02 odpowiedz
Niektorzy w ogole nie powinny piec!!! i najwidoczniej nalezych do tych osob. Zlej baletnicy...itd
Gość: oliwia
05.08.2014 15:00 odpowiedz
w czekoladowej wersji to 30 gram mąki pszennej zastąpić kakao ale jakie są jego proporcje?
Dorota, Moje Wypieki
05.08.2014 15:38 odpowiedz
Pozostałe proporcje z przepisu pozostają bez zmian.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach