Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 2140
»  Strona główna  »  Rafaello 

środa, 17 stycznia 2007
Rafaello

Ciasto bardzo kontrowersyjne - połączenie słonych krakersów ze słodkim kremem kokosowym. Daje to jednak rewelacyjny efekt smakowy! Ciasto najlepsze jest po 3 godzinach w lodówce (krakersy muszą zmięknąć, krem zgęstnieć). Dla wielbicieli bardzo słodkich, kremowych ciast :-). 

Składniki:

  • 2 - 3 paczki krakersów (najlepiej prostokątnych Lajkonika)
  • 1 litr mleka
  • 2 budynie waniliowe z cukrem (czasem dodaję również kokosowe lub śmietankowe, każdy 40 g)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 żółtko
  • 250 g masła
  • około 150 g wiórków kokosowych + 50 g do posypania

Do kubka odlać trochę mleka, resztę zagotować z cukrem. Do odlanego mleka wsypać budynie i mąkę ziemniaczaną. Zrobić budyń. Ostudzić.

Masło zmiksować z żółtkiem, dodając po łyżce budyniu, miksować. Dodać 150 g wiórków kokosowych i wymieszać.

Blaszkę o wymiach 33 x 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć na nią po kolei: warstwę krakersów, krem, warstwę krakersów, krem, warstwę krakersów, krem, posypkę (50 g wiórków kokosowych przyrumienić na suchej patelni, wymieszać z 3 pokruszonymi krakersami).

Ciasto przykryć, wstawić do lodówki na 2 - 3 godziny.

Smacznego :-).

 

Źródło przepisu - Galeria Potraw gazety.pl

  Oceń: 
Ocena: 9.2  (liczba głosów: 35)
Zobacz także:
Karpatka
Karpatka
Kremówka
Kremówka
Charlotte podwójnie malinowa z owocami
Charlotte podwójnie malinowa z owocami
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (281)
Gość: GosiaB
09.04.2014 15:32 odpowiedz
Zrobiłam i jak dla mnie jest mało słodkie :) może przez połączenie ze słonymi krakersami tak wyszło . Użyłam prawie wszystkich składników z biedronki budyń, mleko, krakersy, kokos, masło....do budyniu użyłam jednak pół szklanki mleka mniej niż w przepisie, masa wyszła odpowiednio gęsta.
Przepis na pewno do powtórzenia ale na herbatnikach :)
Gość: pchmielewska
24.03.2014 16:41 odpowiedz
zrobiłam dziś ciato... dla mnie za mdłe, nie pasuje mi skakowo. cała brytwanka wylądowała w koszu :(
Gość: gosia
19.03.2014 11:22 odpowiedz
Ja zamiast krakersów dałam herbatniki petitki i 200g masła zamiast 250g. Wyszło przepyszne. Fakt, że lekko budyń był troszeczkę rzadki ale ciasto robiłam wieczorem, a po nocy w lodówce ściął się i rano było pyszne każdy się zachwycał. Super szybki i mega prosty przepis, jak robi się wg przepisu to niemożliwe aby wyszła "zupa" jak wyżej napisane czy inne dziwne wymysły. Pozdrawiam.
Gość: Ola
11.03.2014 11:36 odpowiedz
Wczoraj wieczorem zrobiłam , dziś rano jemy - pycha.
Niestety w domu spojrzałam mu , że mój jeden budyń z cukrem ma 70g...a w przepisie było napisane , że dwa po 40g.....dałam jeden. Krem nie był tak gęsty jak pisali tu co niektórzy, raczej konsystencja ciepłego budyniu. Schłodzony przez noc w lodówce nie rozpływa się, więc chyba jest ok ;)
Gość: kinga
18.02.2014 19:01 odpowiedz
czy maslo ma miec temp pokojowa?
Dorota, Moje Wypieki
19.02.2014 10:16 odpowiedz
Tak.
Gość: fuuuus
10.02.2014 20:29 odpowiedz
myślę,że to słone krakersy rozpłynniają krem - u mnie też krem wypłynął po pewnym czasie.
Gość: Kotek
08.02.2014 14:13 odpowiedz
Napisała Pani : Do kubka odlać trochę mleka, resztę zagotować z cukrem. Do odlanego mleka wsypać budynie
Czyli ile dokładnie odlać tego mleka ,żeby wyszedl budyń?
Dorota, Moje Wypieki
08.02.2014 22:28 odpowiedz
Np. 1/2 - 3/4 szklanki. Gotujemy jak budyn z torebki.
gosia07  (zobacz profil)
05.02.2014 12:52 odpowiedz
A zapomniałam dodać ja żółtka dodaje do mąki i proszku budyniowego i gotuję wtedy nie ma strachu o salcie .
gosia07  (zobacz profil)
05.02.2014 12:49 odpowiedz
Robię to ciasto od lat zanim tu trafiłam:) bo bardzo lubią je moje dzieci i jest szybkie i proste.Troszkę inny budyń gotuje.Ostatnio ciasto zmodyfikowałam i pierwsza warstwa to jakiś dobry dżemik .Polecam szczególnie dla łasuchów które nie lubią piec.
Gość: szymon
01.02.2014 16:14 odpowiedz
Zapomniałem o cukrze :(((
Gość: dagmara1004
16.01.2014 12:03 odpowiedz
Mam jeszcze pytanie czy koniecznie muszę dodać jajko robię to ciato na przyjęcie dla dzieci i boję się dodać surowe jajko?
Gość: dagmara1004
15.01.2014 20:28 odpowiedz
a czy można do kremu dodać białą czekoladę
Dorota, Moje Wypieki
15.01.2014 21:40 odpowiedz
Startą na tarce, można. Rozpuszczona zagęści krem i zmieni jego konsystencję.
05.01.2014 22:59 odpowiedz
ten kokos...zrobie dla niego wszystko
31.12.2013 18:02 odpowiedz
Dzisiaj robiłam i wyszło wszystko super ! Jedynie dodałam mniej mleka i cukru. Polecam !
Gość: andrzyandzey
10.12.2013 15:51 odpowiedz
andzey;
bardz odobre
Gość: migotka
06.12.2013 21:33 odpowiedz
jestem chyba jedyna osoba której jak na razie nie wyszło ani jedno ciasto z tego bloga :/ to niestety również,choć budynie miały 60g, i maka ziemniaczana była,masa w ogóle nie wyszła, i jak widzę Twoje zdjęcie takie ładne białe-moja masa była strasznie żółta - po zmiksowaniu całkiem płynna :/ no i w smaku żadna rewelacja
Gość: Aneta
12.10.2013 13:09 odpowiedz
Miałam przepis na rafaello ale że uwielbiam Pani przepisy więc skorzystałam z tego. Oczywiście jestem zakręcona i do gotującego mleka nie dodałam cukru zmiksowałam ten cukier z masłem i żółtkiem. Masa po wystudzeniu już była ścięta więc jak wyjmę ciasto z lodówki to chyba kamień będzie :).
Gość: Ania
07.10.2013 21:42 odpowiedz
Kobietki, uważajcie, żeby nie włożyć paluszków do budyniu!!! Jeśli włożycie palec do budyniu, to natychmiast się zwarzy i robi się płynny. :)
Gość: agnieszka
03.10.2013 12:39 odpowiedz
mam pytanie, czy to mleko z cukrem nalezy takze dodac do masla zmiksowanego z budyniem? bo nie jest napisane ze to ma byc jedna masa wiec sie zastanawiam :)
03.10.2013 15:09 odpowiedz
budyń trzeba ugotować na posłodzonym mleku i zimny zmiksowac z masłem :)
marzycielka27  (zobacz profil)
21.09.2013 13:47 odpowiedz
niestety nic się nie zmieniło wyszła ciapka :( przeczytałam komentarze i znalazłam trzy powody które mogły to spowodować:
- za duża ilość mleka- zawsze jak robiłam masę budyniową dawałam mniej mleka niż w przepisie, tym razem o tym nie pomyślałam :(
- budyń nie był całkowicie wystudzony,
- masło powinno byc zimne, z lodówki? tego nie jestem pewna...
marzycielka27  (zobacz profil)
20.09.2013 20:38 odpowiedz
Krem wyszedł w smaku bardzo pyszny, ale niestety po 4 godz pobytu w lodówce w ogóle nie stężał a nawet mam wrażenie, że "się rozpuścił" :( Zostawie na noc w lodówce i zobaczymy co będzie rano. Nie wiem co może być przyczyną, bo podczas przygotowywania kremu wydawał mi się dosyć zbity, a tu proszę... Mam nadzieję, że uda mi się go uratować. W smaku pyszniutki :)
Gość: viola
29.12.2013 19:45 odpowiedz
budyń najwidoczniej był jeszcze trochę ciepły ;)
Gość: kzoli
19.09.2013 23:16 odpowiedz
Super przepis!!! robiłam pierwszy raz. dodałam mniej masła i wszystko wyszło i tak super :) trochę się bałam o to połączenie ale niepotrzebnie. zdecydowanie polecam !!!
Gość: ann
15.09.2013 16:26 odpowiedz
Wszystko zrobiłam według przepisu, jedynie dałam odrobinę mniej cukru. Ciasto wyszło przepyszne! Żadnych zastrzeżeń. Szybki i świetny przepis :)
Gość: aleksandra
31.08.2013 21:51 odpowiedz
Zrobiłam wszystko wg przepisu, jedynie może dodałam mniej cukru ale niewiele. I spróbowałam go po kilku godzinach i niestety jak dla mnie jest bez smaku jakieś takie bez płciowe wyszło. Niby pisze w opisie słodkie a ja tej słodyczy w ogóle nie czuje . Nie wiem dlaczego?
PaniDominika  (zobacz profil)
31.08.2013 17:53 odpowiedz
Zawsze robię to ciasto na herbatnikach, to jeden z moich ulubionych przepisów! :D
Gość: as
29.08.2013 00:15 odpowiedz
mi wyszla calkiem smaczna zupa;) nie mam pojecia dlaczego krem mi sie nie scial, przejrzalam komentarze i widze, ze u niektorych tez byl taki problem, ale nie znalazlam wskazowki skad to moglo wynikac. niesamowite jest tez dla mnie to, ze niektorym wyszlo wrecz 'za suche; bowiem krakersy nie chcialy zmieknac, a niektorym papka;p jak wykladalam druga warstwe kremu to juz czulam, ze cos jest nie tak, jak mi sie 'utopila' warstwa krakersow, ale liczylam,ze niska temperatura to uratuje, niestety po calej nocy w lodowce konsystencja ta sama;p jezeli ma ktos jakies porady, chetnie wyslucham, jesli nie, bede musiala kombinowac;) pozdrawiam serdecznie;)
Gość: Aga
02.08.2013 19:26 odpowiedz
A moje Rafaello juz ponad godzine w lodowce :) zobaczymy czy sie udalo, aczkolwiek wyglada pieknie . Nie obylo sie natomiast bez modyfikacji ... braklo mi kremu na ostatnio warstwe wiec wylalam kajmak i posypalam wiorkami kokosowymi. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Pytanie mam tylko odnosnie kremu, czy wam tez podczas miksowania zrobil sie z niego jeden wielki glut ktory wspinal sie po koncowkach od miksera w gore ? :) PS. Pani Doroto, za blog wielki uklon ode mnie , rewelacja !
08.07.2013 19:11 odpowiedz
Właśnie robię rafaello już kolejny raz - to mój ulubiony przepis na szybki deser.
Moje wskazówki:
- budyń budyniowi nierówny - nie wiem, dlaczego, ale kupiłam kiedyś "trójpaki" budyniowe w Biedronce i masa wyszła fatalna. Za drugim razem to samo. Być może już same mają za dużo skrobi, na wszelki wypadek wróciłam do Oetkera
- początkowo robiłam masę w dużym mikserze z hakiem, jednak idealna masa wychodzi mi mikserem ręcznym - odstawiam budyń i masło w jedno miejsce i czekam, aż będą mieć jednakową temperaturę
- uwaga na różne masła - zawsze sprawdzam, czy jest 82% tłuszczu
- używam herbatników, a nie krakersów - ale to oczywiście kwestia gustu
- dla urozmaicenia dodałam kiedyś cienką warstwę powidła śliwkowego - smakuje nieziemsko :)
Gość: ...
05.07.2013 14:25 odpowiedz
Może być masło roślinne zamiast masła?
ania1105  (zobacz profil)
05.07.2013 14:35 odpowiedz
może, ale musi być twarde, w kostce. i baaardzo ucierpi na smaku. moim zdaniem będzie zwyczajnie niesmaczne, ale to indywidualna kwestia ;-)
Gość: ...
05.07.2013 14:42 odpowiedz
bardzo dziękuję za odpowiedź:)
Gość: ciekawy
11.06.2013 13:25 odpowiedz
Czy można użyć mąki tortowej zamiast ziemniaczanej?
Dorota, Moje Wypieki
11.06.2013 13:28 odpowiedz
Nie.
Gość: kasiag
07.06.2013 17:29 odpowiedz
Czesc.mam pytanie zawsze jak robie kremy na bazie masla to mi sie odziela maslo od budyniu i wychodzi za rzadkie po prostu krem-zakalec.jak tego uniknac?
Gość: smallfemme
19.06.2013 18:36 odpowiedz
Czekać, aż budyń dobrze wystygnie, ucierać w jedną stronę, dodawać budyń małymi porcjami. A i tak nie ma pewności, że się uda ;)
Gość: Afrodyta
04.08.2013 22:16 odpowiedz
Ja zawsze robiłam wszystko bardzo delikatnie, powoli, taka sama temp. I wychodzila kupa. Raz nie mialam czasu budyń był ciepły, masło chłodne, ucierałam szybko, gwałtownie i na początku masa się rozwarstwiła, ale chwile pozniej wyszlo super, tak więc od tego czasu nie patyczkuje sie z kremami i zawsze jest ok :d
Gość: Anonim
25.08.2013 01:08 odpowiedz
A ja zawsze robię krem bez jajek. Tylko masło i budyń. I jest bardzo dobry :)
cupoffhappiness  (zobacz profil)
26.05.2013 20:28 odpowiedz
Moja mama i ja uwielbiamy to ciasto. Idealne :) Szybkie, tanie, łatwe i przepyszne.
Gość: ABC
25.05.2013 20:01 odpowiedz
Czy można zamiast masła dać margarynę?
Dorota, Moje Wypieki
25.05.2013 20:01 odpowiedz
Nie polecam, nie będzie smakowało.
Gość: ABC
25.05.2013 20:05 odpowiedz
A czy dodanie 200g masła zamiast 250g zrobi dużą różnicę? U mnie w sklepie nie mogłam dostać masła w opakowaniu 250g, a nie miałam pieniędzy na 2 opakowania.
Dorota, Moje Wypieki
25.05.2013 23:44 odpowiedz
Nie zrobi dużej różnicy.
Gość: malinka
22.05.2013 17:38 odpowiedz
:) Prawdziwa pychotka:)
Gość: Natalia
19.05.2013 11:04 odpowiedz
p y c h o t k a!!!!!
ania_wasil  (zobacz profil)
11.05.2013 11:29 odpowiedz
może mam dziwne pytanie, ale- jakimi mieszadłami miksujecie masę?? bo jak starałam się zmiksować zwykłymi na jakichkolwiek obrotach to masa budyniowa zwijała mi się w wielką kulę i wędrowała po mieszadłach w górę :P i zastanawiałam się nawet czy hakami nie zmiksować... ale dobrnęłam do końca i ciasto się udało :)
spiniaa  (zobacz profil)
16.05.2013 22:32 odpowiedz
robilam dzisiaj to ciasto i ta masa doprowadzila mnie do szalu po prostu, od razu weszlam sprawdzic czy ktos tez tak mial... ciekawe jakie w smaku, ale chyba juz sie nie skusze na robienie przez ta mase ;)
Gość: majunia
03.05.2013 17:37 odpowiedz
Czy masa z 1l mleka na pewno wystarczy na wyłożenie 3 warstw, czy może zwiększyć ilość składników.. bo chodzi o to, żeby tej masy jednak trochę było. Pozdrawiam :))
Dorota, Moje Wypieki
04.05.2013 20:02 odpowiedz
Wystarcza :).
ZielonaMysz  (zobacz profil)
29.04.2013 14:08 odpowiedz
Uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam! To było jedno z pierwszych ciast, jakie nauczyłam się robić. Połączenie słonych krakersów, słodkiego kremu i wiórków kokosowych jest boskie. Ktoś zastępuje zwykłymi herbatnikami? Jak dla mnie to niszczenie tego wyjątkowego smaku, ciasto jest wtedy nie najgorsze, ale niczym się nie wyróżnia, ot takie tam, pffff...A ten przepis mam jeszcze odrobinę zmodyfikowany - budyń dzielę na 2 części i do jednej daję naturalne kakao - środkowa warstwa kremu jest wtedy mniej słodka, kakaowa. A na wierzch zamiast pokruszonych krakersów daję polewę kakaową (prostą, zrobioną z masła, cukru i kakao).Idealne!
Gość: Patrycja
28.04.2013 18:36 odpowiedz
Ja dziś zrobiłam ale coś się nie udało bo się to ciato mi rozpływa ;/
Gość: Justyna21
27.04.2013 20:13 odpowiedz
Witam :) Chciałabym dodać do kremu kawałeczki ananasa i przełożyć nim biszkopt? Jak Pani myśli czy owoce pasują do tego kremu ?
Dorota, Moje Wypieki
27.04.2013 23:10 odpowiedz
Może.. ale nie swiezego, tylko z puszki.
Gość: Malin
19.04.2013 19:20 odpowiedz
Bałam się tych słonych krakersów, więc trochę je omiotłam pędzelkiem z soli ;) Jednak moje obawy były zupełnie bezpodstawne - ciacho wyszło PRZEPYSZNE! Dziękuję Pani Dorotko za tę stronę, to już nie pierwszy Pani rewelacyjny przepis, jaki wykorzystałam i w 100% udany, chociaż kucharka ze mnie średnia :)
Gość: ola.rybcia
17.04.2013 16:42 odpowiedz
Potrzebuję zrobić właśnie takie ciasto tylko mam pytanie- Czy mogę dodać 5 żółtek :) zrobi to dużą różnicę? Tyle mam i chciałabym wszystkie zużyć. I jeszcze czy warto zastąpić krakersy herbatnikami? Żeby uzyskać bardziej słodkie połączenie? Boję się że rozmiękną za bardzo
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 11:04 odpowiedz
Nie mozna dodać 5 żółtek, krem będzie zbyt twardy. Mozna zastąpic krakersy herbatnikami, ale według mnie bedzie zbyt słodko.
Gość: Agata
13.04.2013 19:18 odpowiedz
Trochę lepsze od kremówek na krakersach, ale żadna rewelacja... znowu słone krakersy i słodki krem. Podzielam zdanie osób uważających, że, jeśli już, to na herbatnikach.
manjusha  (zobacz profil)
20.05.2013 19:59 odpowiedz
Ja jestem w grupie przeciwnej, próbowałam na herbatnikach no i sama słodycz, krakersy to idealne połączenie. Wszystko jednak zależne od naszych kubków smakowych.
Dla mnie ciasto pyszne.
Szybkie i niedrogie.
krysztal  (zobacz profil)
26.03.2013 11:40 odpowiedz
Standardowe Rafaello. Smaczne, łatwe. Czy szybkie do zrobienia, hmmm tak średnio ale na jakieś imieniny do pracy zanieść w sam raz.
19.03.2013 20:43 odpowiedz
Uwielbiam rafaello i wszystko co kokosowe od zawsze. Ostanio robiłam kulki rafaello z Pani przepisu,były pyszne i myślałam ze to ciasto będzie również dobre ale muszę przyznać ze zawiodłam się ciato nie jest takie smaczne jak z innych przepisów. Lubię pani bloga i przepisy często z nich korzystam. i na pewno jeszcze nie raz tu zajze Pozdrawiam
Gość: mari
19.03.2013 16:26 odpowiedz
Pytając o ucieranie miałam na myśli ręczne oczywiście.ale nie ważne ciasto zrobione krem co prawda nie użekl mnie nie tego oczekiwałam. Ale zobaczymy jak wyjdzie całość na razie chłodzi się w lodowce.
19.03.2013 11:20 odpowiedz
To jest smak...normalnie nie można się powstrzymać:) Mąż zachwycony:)
Gość: marysia
18.03.2013 14:52 odpowiedz
witam można masło utrzeć z zultkiem i reszta skladnikow zamiast miksowac?
Dorota, Moje Wypieki
19.03.2013 11:27 odpowiedz
Tak. Mikser miksując - uciera.
Gość: LS
10.03.2013 13:03 odpowiedz
nie potrafię piec ciast,każda próba kończy się porażka :-) jedynym ratunkiem dla mnie i rodziny są ciasta bez pieczenia hehe. To ciasto pokochałam, wygląda pięknie i elegancko, smakuje wyśmienicie, a robienie go to czysta przyjemność!
09.03.2013 21:55 odpowiedz
No więc - wypróbowałam.
Za pierwszym razem zrobiłam wszystko dokładnie według przepisu, ale masa odrobinę za rzadka, a krakersy niezbyt mi tu pasowały. Dziś dołożyłam więcej masła - łącznie 300 g, a zamiast krakersów dałam zwykłe herbatniki. Po prostu niebo w gębie! Rafaello było gotowe 3 godziny przed przyjściem gości, więc wylądowało w zamrażalniku na godzinę w celu ekspresowego wychłodzenia, a później do lodówki. Na jutro pozostanie pewnie ostatnia porcja, którą muszę dokładnie ukryć na którejś z półek.
Gość: maggaw
07.03.2013 11:40 odpowiedz
Pani Dorotko,

tu nie ma budyniow, gdzie mieszkam! A ja uwielbiam to ciasto. Czy moge zrobic z kremem stad: http://www.mojewypieki.com/przepis/leniwe-kremowki,-czyli-kremowki-na-krakersach (to znaczy proporcje mleko-maki-jajka)?

Dziekuje z gory za odpowiedz!
Dorota, Moje Wypieki
08.03.2013 20:23 odpowiedz
Tak.
Gość: zszokowana
22.02.2013 14:29 odpowiedz
surowe jajko ????? bez pieczenia ??
Gość: malka
20.02.2013 10:40 odpowiedz
zakochałam się w tym ciachu :) jest boskie! i bardzo proste w wykonaniu!
daje mniej masła nawet niecałe 200, żeby trochę na kcal oszczędzić:)
Gość: Agnieszka
12.02.2013 08:17 odpowiedz
jak dla mnie niedobry. w ogóle nie pasują mi tam te krakersy, ale krem przepyszny.
maravilha89  (zobacz profil)
05.02.2013 21:57 odpowiedz
no i zrobiony, zapomialam dodac, ze ciasto robilam z przepisu ktory umiescila nizej agadab82 :) - nie mialam krakersow, ani budyniu..
jeszcze nie probowalam, czekam na meza :)
07.02.2013 20:02 odpowiedz
Wygląda pięknie, ciekawe czy smakował mężowi? ;)
maravilha89  (zobacz profil)
15.02.2013 14:08 odpowiedz
smakowal :) mam mu taki zrobic na urodziny :)
Gość: maravilha89
05.02.2013 19:46 odpowiedz
robie wlasnie to ciacho ale na biszkopcie, krem wyszedl obledny wiec pewnie i ciacho bedzie dobre :)
Gość: slodka123
05.02.2013 12:54 odpowiedz
Co to znaczy przyrumienic wiorki? Jak to zrobic?
Dorota, Moje Wypieki
05.02.2013 18:55 odpowiedz
Na patelni, dalikatnie podsmazyc. Lub w piekarniku lekko podpiec. Uwazajac, by nie przypalic. Na sucho, bez tluszczu.
slodkavanilia  (zobacz profil)
30.01.2013 14:41 odpowiedz
Witam! Chcialam zrobic cos prostego i zarazem smacznego. Natrafilam na ten przepis, zrobilam i wyszlo rewelacyjnie:) Jedynie zmniejszylam do 3/4 budyniu, z tego co w przepisie i dodalam tylko 200 g masla. Kupilam 2 budynie smietankowe i zrobilam ciacho z jednej paczki krakersow ( zupelnie wystarczylo na 3/4 ciasta). Bylam ciekawa smaku gdyz slone krakersy w slodkim ciescie bardzo intryguja:) Balam sie ze krem sie zwazy - dlatego zamiast miksowac masla z zoltkiem, zaczelam je ucierac i na 10 sekund zmiksowalam. Nastepnie maslo rowniez ucieralam z budyniem ( po 1 lyzce, jak w przepisie), do konca i wtedy maslo zaczelo rozdzielac sie z budyniu ( i troche sie przestraszylam :D ), ale to dlatego ze ucieranie nie miesza do konca :) wiec na koncu zaczelam dopiero miksowac na pol minuty , max minute i masa zrobila sie gladka, jednolita i puszysta:) Krem gestnieje w lodowce, krakersy nasiąkają, ciasto ani za slodkie ani za slone, latwo sie kroi nozem. Przepis jest naprawde wspanialy, rodzina byla zadowolona:) Ciasto oczywiscie do powtorzenia ! A na dole moj kawalek :)
Dorota, Moje Wypieki
30.01.2013 14:51 odpowiedz
Piękne, dużo ładniejsze niz moje ze zdjecia :).
Gość: Aillie
28.01.2013 21:22 odpowiedz
Ja piekę takie rafaello:

SKŁADNIKI na ciasto ( duża blacha)
•9 jaj
•1.5 szklanki mąki pszennej
•1.5 szklanki cukru
•1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Białka oddzielić od żółtek i ubić na puszystą masę.

Dodać cukier , ubijać dalej i dodawać po jednym zółtku.

Gdy masa ubita dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie wmieszać.

Piec w temp. 175 stopni do suchego patyczka (ok. 20min).

Po ostudzeniu przekroić na dwa placki.

Można ewentualnie upiec dwa oddzielne biszkopty (i tak właśnie robię).

MASA:
•0,5 litra słodkiego mleka
•2 budynie śmietankowe lub waniliowe
•cukier do smaku
•10 dag wiórków kokosowych
•10 płatków migdałowych
•1,5 kostki masła
•1 szklanka ajerkoniaku

Budynie ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu dodając cukier i ostudzić.

Masło utrzeć i dodawać do niego po troszce budyń i dalej ucierać.

Gdy oba składniki są dobrze utarte na puszystą masę dodać ajerkoniak i utrzeć.

Podzielić masę na dwie części.

Do jednej dodać kokos, a do drugiej płatki migdałowe i wymieszać.

Posypka:
•10 dag kokosu
•kilka kropel aromatu waniliowego
•łyżka masła

Podane składniki zrumienić na patelni na złoty kolor i gdy ostygnie posypać nią z wierzchu ciasto.

Przełożenie ciasta:

BISZKOPT- MASA Z KOKOSEM-BISZKOPT-MASA Z PŁATKAMI MIGDAŁOWYMI - POSYPKA

Jest pyszne, moja mama jest ogromną fanką, piekę na każde święta, bardzo szybko znika z talerzy. Occch!
28.01.2013 20:43 odpowiedz
ciasto z krakersami jest bardzo dobre, jednak ja chciałabym zrobić go na biszkopcie. I teraz jest moje pytanie właśnie. Podejrzewam, że ciasto mogłoby być za mdłe, więc, czy posmarowanie biszkoptu powidłami śliwkowymi to dobry pomysł? Jaki rodzaj dżemu/ konfitury itp nadawałby się Pani zdaniem?
Dorota, Moje Wypieki
29.01.2013 12:04 odpowiedz
Mozna, kazdy kwasny dzem bedzie smaczny i bedzie tu pasowal :).
29.01.2013 15:53 odpowiedz
dziękuję; )
26.01.2013 23:11 odpowiedz
A ja robię takie RAFAELLO - smakuje jak praliny:
Biszkopt:
5 jaj; 0,5 szkl. mąki pszennej; 0,5 szkl. mąki ziemniaczanej, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 1 szkl. cukru, cukier wanilinowy.
Białka ubić na sztywno, dodawać cukier, następnie po 1 żółtku, mąka z proszkiem, piec ok 30 min.

Masa:
0,5 l śmietany kremówki; biała czekolada, 2 op. wiórek kokosowych, 2 śnieżki
Czekoladę rozpuścić z 5 łyżkami śmietany, odstawić na noc. Schłodzoną śmietanę ubić, stopniowo dodać śnieżki i masę czekoladową. Wsypać wiórki i delikatnie wymieszać.

Biszkopt rozkroić na pół, delikatnie nasączyć ponczem według uznania (np. woda, sok z cytryny, czasem dodaję sok z pomarańczy, 1-2 łyżeczki cukru-masa jest słodka, więc ostrożnie z cukrem do ponczu :)) wyłożyć połowę masy, przykryć drugą połową biszkoptu, nasączyć, wyłożyć resztę masy, posypać płatkami migdałowymi.

Dla mojej córki - ulubiony tort :)
Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby śmietana według tego przepisu się zważyła, natomiast kiedy robiłam tort makowy z kremem z białej czekolady - totalna klęska po dodaniu czekolady, nie wiem dlaczego...
Gość: zlamalpa
28.03.2013 13:01 odpowiedz
a na jaką blaszkę jest ten przepis?? POZDRAWIAM
Gość: Ciasta będące moją pasją
25.01.2013 21:24 odpowiedz
Dziewczyny i Ty Dorotko! Z tym przepisem super komponuje się malibu w proporcjach 150 ml, które dodajemy na samym końcu miksowania kremu. Rafaello najlepiej zrobić dwa dni przed podaniem zawinąć w folie spożywczą(żeby do ciasta powietrza dotarło jak najmniej). A po tym czasie krakersy zmiękną, a smaki wzajemnie przejdą się.
Gość: iwona
25.01.2013 20:32 odpowiedz
kurde zrobiłam z dwóch warstw i potem doczytałam ze jest trzecia i z góry dołożyłam ale mam nadzieje ze nie popsuje to całego efektu.
Gość: linnka
19.01.2013 19:12 odpowiedz
że też ja nie robiłam tego ciasta wcześniej... wszystko wg przepisu, tylko na trochę mniejszej blasze (akurat innej nie miałam). Wyszło wyśmienite. na wierzch posypałam trochę więcej krakersów. po jednym dniu kiedy wszystko zmiękło było jeszcze lepsze. Pozdrawiam i lecę szukać kolejnych ciekawych przepisów :)
Gość: Katja
06.01.2013 18:29 odpowiedz
Dzis zrobilam Rafaelo na probe generalna ,bo za tydzien moje dzieci maja urodziny i chce je podac i wyszlo genialne!!! Nawet moj malzonek,ktory ciast ,ciastek i innych "takich "rzeczy raczej nie jada skusil sie i bardzo mu smakowalo! Proste,tanie i smaczne-polecam!!!!
Gość: Aleksandra
01.01.2013 19:23 odpowiedz
zrobiłam tak jak w przepisie i wyszło idealnie! krakersy fajnie zmiękły, a masa jest idealna, jak się ciasto wyjmuje prosto z lodówki od razu można jeść, nie jest twarde; z trzech warstw krakersów, środkową namoczyłam w kokosowym bezalkoholowym syropie barmańskim, a wierzch posypałam tylko prażonymi wiórkami (bez krakersów); moja siostra równocześnie zrobiła inną wersję rafaello z masą z bitej śmietany z białą czekoladą, wyszło dobre, ale bardziej suche, musi poleżeć w temperaturze pokojowej - wtedy jest lepsze, ale moja wersja z masą budyniową została naszym rodzinnym przepisem :) tanie, pyszne ciacho :)
Gość: madgda
24.12.2012 16:54 odpowiedz
szkoda, że zaufałam tej stronie i zrobiłam ciasto na święta. wyszła papka, wszystko zbyt wilgotne, rozwala się i nie da kroić. Wesołych Świąt!
Gość: monika89
21.12.2012 15:16 odpowiedz
dziękuje ci bardzo za ten przepis:) Wyszlo świetnie, moze nie tak idealnie jak na tym zdj powyzej ale moje rafaello jest naprawde udane i przepyszne. jestem z siebie ogromnie dumna tymbardziej ze jestem antytalentem kulinarnym :)
Gość: magdalena
07.12.2012 08:13 odpowiedz
kiedy należy dodawać cukier? właśnie robię i budyń wyszedł kompletnie nie słodki
Gość: Elinka
09.01.2013 19:25 odpowiedz
Należy dokładnie czytać przepis...tam wszystko pisze! Pozdrawiam!
Gość: kasia
01.12.2012 12:53 odpowiedz
Witam, Przymierzam sie do zronienia tego ciasta,
Mam pytanie odnosnie cukru. Chciałabym uzyc zamiast zwyklego cukru fruktoze,
Czy tez powinno to byc 3/4 szklanki??????????
:)
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2012 16:02 odpowiedz
Nie, fruktoza jest słodsza. Na jaj opakowaniu powinny byc podane proporcje w stosunku do zwykłego cukru.
Gość: kasia
01.12.2012 16:34 odpowiedz
witam, sprawdzilam i nie mam juz pudelka.
Jak wtedy to sprawdzic?
thx;)
Gość: Madzia
30.11.2012 12:35 odpowiedz
W przepisie sa budynie z cukrem? te 3/4 szklanki w zupełności wystarcza :)
Jako że nie miałam krakersów zrobiłam na herbatnikach i tez było pyszne.
Uwielbiam rafaello a ten przepis jest idealny :D
Musze jeszcze wypróbowac na budyniach kokosowych :))
Gość: Furia
28.11.2012 14:40 odpowiedz
Dla mnie idealne, ale ze wzgledu na delikatne podniebienie malzonka, nastepnym razem nie dam slonych krakersow.
Gość: agnieszka88
26.11.2012 15:26 odpowiedz
Witam! Oczywiście blog jest wspaniały, już wynalazłam kilka przepisów, które wypróbuje na święta - nie mogę się doczekać. Natomiast apropo rafaello to pamiętam, że kiedyś moja mama miała przepis, w składzie którego były prawdziwe rafaello i napewno było kiwi... reszty nie pamiętam a przepisu nie możemy znaleźć. Wiem, że było ZNAKOMITE. Może któraś z Was spotkała się z takim przepisem?
Gość: peonia
27.10.2012 19:11 odpowiedz
przepis na rafaello wydaje sie fajny i taki oszczedny,bo moj to zamiast budyniu ma smietane ubijana z adwokatem,biala czekolada,sniezka, migdalami i na biszkopcie
Gość: helen
25.10.2012 14:32 odpowiedz
Ja robię sama krem tzn nie z budyniem(ze sklepu) tylko sama robię budyń i jest ok ogółem to lepiej wychodzi mi to ciasto zawsze na zimę. wypowiadał się również ktoś do tego że jajka są surowe robiąc samemu budyń nie ma co się obawiać , mi raz ciasto nie wyszło ale dodałam masło nie z kostki tylko roślinne z pojemniczka wtedy krem był za rzadki. ogółem dodaje jeszcze migdałów do kremu zblędowanych. na góre również daje migdały tyle że już całe,
Gość: agamemnon
23.10.2012 17:47 odpowiedz
Zrobiłam, pół blachy już zjedzone, ciacho super!
Jak zresztą każde wg Twojego wykonania :)
Pozdrawiam
Gość: LelkowaMama
20.09.2012 08:48 odpowiedz
Witam!
Mam wielka ochote na to ciasto, zaplanowalam je zrobic na sobote, ale nie mieszkam w Polsce i nie mam dostepu do krakersow z Lajkonika, czy w zastepstwie moge uzyc takich: http://www.sætresbeste.no/ (salinas)?
Gość: Izulka
02.09.2012 18:48 odpowiedz
Dziś zrobione - przepyszne :D krakersy miałam z Biedronki ;)
23.08.2012 13:30 odpowiedz
Powinna pani użyć większego naczynia (mała miseczka, duży kubek)- logiczne. Natomiast z resztą prawie tak, jak pani powiedziała . Należy na chwilę odstawić z gazu garnek z gotującym się mlekiem i powoli wlać masę do mleka. (Najlepiej przez sitko - mniejsze ryzyko powstania grudek). Postawić na b. małym gazie i mieszać. Pzdr :)
Gość: vanillahoney
23.08.2012 12:27 odpowiedz
Do kubka odlać trochę mleka, resztę zagotować z cukrem. Do odlanego mleka wsypać budynie i mąkę ziemniaczaną. Zrobić budyń. Ostudzić.

tzn, rozmieszać w szklance 2 opakowania budyniu i mąkę? przecież to się nie zmieści do szklanki? :( i potem to wlać do gotującego się mleka?
Pomocy :)
młodziutka 26  (zobacz profil)
22.08.2012 20:18 odpowiedz
Moi rodzice i moje siostry nienawidzą tego placka, za to ja normalnie nie mogę się nim najeść ;) Zrobiłam sobie całą blaszkę, i cóż, aż wstyd się przyznać, sama ją zjadłam ;)
Gość: Grash
20.07.2012 21:19 odpowiedz
Może już ktoś podzielił się swoimi modyfikacjami na to samo ciasto... może :) Dodam jednak od siebie, że wolę krem budyniowy zrobić własnoręcznie, wtedy jest, wedlug mnie smaczniejszy i mniej "sztuczny" (jeśli wczytać się w litanię na opakowaniach).
Tak więc: gotuję tradycyjnie 2 szklanki mleka. Do kolejnej pół szklanki chłodnego mleka dodaję (w kolejności) 2 łyżki mąki pszennej oraz 3 łyżki mąki ziemniaczanej. Po dokładnym wynieszaniu dodaję 3 żółtka. Mieszam. Tak wykonaną masę wlewam na gorące mleko i postępuję tak jak w przypadku zwyklego budyniu.
Nalezy pamiętać, żeby żółtka dodac na końcu, w przeciwnym razie zbiją one później dodawaną mąkę w kluchy i ciężko będzie je wymieszać.
Po wystudzeniu ucieram z 300 g oszukanego masła (bo to prawdziwe powoduje, że krem jest zbyt lejący się) oraz z ajerkoniakiem i kokosem.
Uważam, że użycie własnoręcznie zrobionego budyniu powoduje, że krem jest "stabilniejszy" a samo ciasto mniej rozlazłe.
A, i również uważam, że lajkoniki to najlepsze krakersy do rafaello :)
Gość: aleksandra1977
01.07.2012 19:07 odpowiedz
Moim zdaniem, krem nie zgestnieje, jesli dodajecie do niego mix maslany, w ktorym oprocz masla jest dodatek olejow roslinnych (wiekszosc tluszczy "do kanapek" w sklepach jest wlasnie takich). W tym kremie musi byc prawdziwe maslo, a budyn musi dobrze wystygnac przed polaczeniem go z maslem i wtedy krem ma odpowiednia konsystencje.
Gość: madz!alena
24.06.2012 16:01 odpowiedz
pycha,tez dodalam platki migdalowe i zrezygnowalam z masla oraz jajka,a do "kruszonki" dodalam ciutke kakao.moze to nie jak w rafaello ale wizualnie mi sie podobalo :) dziekuje za ten przepis i inne,z ktrorych czesto korzystam,teraz czekam az mi wyrosnie ciasto do czekoladowego ciasta drozdzowego z truskawkami.pozdrawiam
Gość: oliwka91
23.05.2012 13:41 odpowiedz
mam pytanie...czy zamiast krakersów można użyć ciasta francuskiego??
Gość: Monika
22.05.2012 12:28 odpowiedz
Zrobilam to. Wyszlo pycha, ale dodalam jak ktos tutaj polecil jeszcze platkow migdlaowych. niebo w gebie. I jakie proste:). Swietne jesli ma sie np. tylko godzinke na przybycie gosci zeby im cos do kawki podac. Pychota.
Gość: anuleczka_k
13.05.2012 21:15 odpowiedz
i kolejne ciasto za mną - rafaello wg Twojego przepisu przepyszne....niepotrzebnie tylko zmniejszyłam cukier o połowę....pozdrawiam
Gość: mutak
06.04.2012 19:15 odpowiedz
Postanowiłam i ja zrobić. :-) Budyń ładnie zgęstniał w garnku, a potem jak ostygał to zaczął się robić rzadszy i rzadszy. Zmiksowałam masło z jajkiem i dodawałam po łyżce tego budyniu. Całośc zmiksowałam z wiórkami i masła wyszła mi taka lejąca się a nie gęsta, sztywna. Jaka powinna być ta masa?
Gość: Kasia
06.04.2012 19:01 odpowiedz
Robiłam dzisiaj to ciasto, mam nadzieje, ze wyszło dobre;) krem na pewno, bo nie moglam sie opanować, zeby go nie sprobowac, a jak juz spróbowałam, to ciezko bylo przestac;]

Ja do masła dodałam dwa zółtka i dodawałam ledwo co zdjęty z ognia budyń i masa sie nie zważyła, była aksamitna i jednolita.
Gość: natali bez piekarnika
31.03.2012 08:33 odpowiedz
Public 11114 - być może budyń który dodajesz jest zbyt ciepły i dlatego cała masa się waży.

Osobiście znam też drugą przyczynę kiedy to budyń był już chłodny czyli taki jak ma być ale masło było zbyt miękkie (wręcz rozjeżdżające się bo za wcześnie je wyjęłam a w kuchni było bardzo ciepło) i wtedy po raz pierwszy w życiu krem mi się zważył.
Gość:
30.03.2012 17:09 odpowiedz
Dlaczego jak nawet do miękkiego masła dodaje budyń nawet po trochu to na koniec, pod koniec krem mi się zważył. Często tak mam???? O co chodzi!
Gość: Karolka
23.03.2012 22:13 odpowiedz
A ja robię to ciasto w wersji z mlekiem skondensowanym słodzonym tzn. na blaszkę wykładam warstwę krakersów, na to wylewam gorące mleko gotowane w puszce przez 3 godz. i przykrywam krakersami.Potem krem, krakersy i znów krem.Polecam dla odmiany :):):).Pozdrawiam i naprawdę jestem godna podziwu dla słodkości które Pani wypieka.Czy inne dania np.sałatki, mięsa itp. też doczekają się takiego bloga???????Myślę że byłoby wielu chętnych na wypróbowanie Pani przepisów :)
Gość: kira-123
16.03.2012 13:10 odpowiedz
Nie chciałam ryzykować i zrobiłam w prostokątnej blasze, jednak myślę, że w tortownicy też byłoby OK. Po przeczytaniu wszystkich komentarzy, zmodyfikowałam nieco przepis...
Nie prażyłam wiórków tylko wrzuciłam je ot tak do mleka z cukrem, masłem, tabliczką białej czekolady i garścią płatków migdałów (dałam mniej cukru i mniej masła). Do tego wlałam rozrobiony budyń. Gdy masa nieco ostygła układałam ją na moczonych w mleku krakersach. Wierzch obsypałam wiórkami i płatkami migdałów. Wyszło... wspaniałe!!! Bardzo sycące, słodkie, jak oryginalne Rafaello. Nawet mąż, który nie jest fanem wiórków kokosowych był zachwycony :] Powtórka na pewno na Wielkanoc!
Gość: kira-123
08.03.2012 15:50 odpowiedz
Pytanie: chciałabym to ciasto zrobić w formie tortu, w tortownicy - czy krakersy zmiękną na tyle by dało się je pokroić w ładne kawałki?
Gość: Gosiura
03.03.2012 11:22 odpowiedz
Ja robiłam wersję z herbatknikami i również taka jest całkiem zjadliwa:)
Gość: meee
17.02.2012 11:51 odpowiedz
ja zrobiłam ostatnio to ciasto i wyszło przepysznie :) ja nie odałam zółtka do masy ale smakuje świetnie . Dziekuje za przepis , swietna strona :)
Gość: mmonika2204
12.02.2012 08:49 odpowiedz
...witam...musiałam zrobić coś smacznego i szybkiego, więc to ciasto było akurat...w trakcie przekładania krakersów kremem miałam wątpliwości czy to właściwy wybór ale patrząc jak ciasto znikało z talerzyków w otchłani żołądków moich gości stwierdziłam, że to był strzał w 10... :) ...dodałam do kremu tabliczkę rozpuszczonej białej czekolady (zapomniałam dodać jeszcze ze 2 łyżki ouzo - myślę że będzie pasowało, dodam następnym razem)
Gość: asik
07.02.2012 13:51 odpowiedz
Ciasto bardzo dobre :) Od razu można jeść :) ale najlepsze oczywiście na drugi dzień. Smakowało nawet osobom, które nie lubią kokosa. Szybkie w przygotowaniu, tylko z kremem miałam ogromny problem, bo gdy dodawałam po łyżce zimnego budyniu do zmiksowanego wcześniej masła, zaczęły pojawiać się grudki i krem zaczął się ciągnąć. Jednak wystarczyło miksować na najwyższych obrotach o po jakimś czasie grudki zniknęły. :)
Dorota, Moje Wypieki
30.01.2012 10:40 odpowiedz
W lodówce powinien tylko stężeć.. nie rozumiem, dlaczego się rozpaćkał..
Gość: ula19655
30.01.2012 10:39 odpowiedz
Wiesz co Dorotko chyba 82% - ale wiesz jak jest promocja to cos z produktem może być nie tak..............................no dobrze ale jeśli nie masło czy jest jakiś inny powód, żeby dopiero w lodówce sie rozpaćkało?????jak pisałam wcześniej zanim znalazł sie w lodówce byłam z niego dumna.............i jeszcze się mądrzyłam, że co te kobitki wymyślają z tym kremem kiedy on taki łatwy..............................
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2012 21:09 odpowiedz
Jakiego masła uzyłaś? Prawdziwego, 82 % tłuszczu? Wtedy to nie jest wina masła..
Gość: ula19655
27.01.2012 11:11 odpowiedz
Ratunku, zbliża sie wekend i nikt mi nie pomoże w związku z kremem????, czy moje przypuszczenia, że to może być skutek użycia beznadziejnego masła mogą być prawdziwe????????bo jak wspomniałam 2 posty wyżej krem sie rozciapał dobiero jak włożyłam do lodówki a wcześniej to był cud, miód, malina.
Gość: Kalija
26.01.2012 14:18 odpowiedz
Połączenie słonego ze słodkim to chyba nie mój gust. Na 5 osób 4 powiedziały, że "takie sobie" (łącznie ze mną) a ostatnia się zachwyciła.
Robiłam wg przepisu, krem był bardzo dobry a krakersy wystarczająco miękkie...
Przepis uważam za dobry, tylko nie każdemu podejdzie to ciacho :)
Gość: ula19655
22.01.2012 13:38 odpowiedz
No i ja poległam na kremie . Ja miałam deserek na rzadko. Jak robiłam krem był pięknej konsystencji ani twardy ani za miękki................ale po włożeniu do lodówki rozrzedził się na maxa, dobrze, że moi goście to swojaki podałam jak już ktoś wyżej napisał w pucharkach. Baaardzo to smaczne jest tylko proszę pokażcie mi mój błąd bo chcę wrócić do przepisu ale żeby było ok!!!!!!!!!!!!P R O S Z Ę
Gość: aszkaw
07.01.2012 08:26 odpowiedz
mam tylko takie pytanie po co do masy oprócz budyniu w proszku dodawać jeszcze mąkę ziemniaczaną jest ona już w składzie budyniu
Gość: Asia36
30.12.2011 18:55 odpowiedz
Witam,
To ciasto robię już od ponad 10lat...ale tylko 2 razy masa wyszła mi taka jak powinna i odpowiednio zmiękczyła krakersy. Przeważnie masa mi się ścina przy połączeniu masła i budyniu, a krakersy nawet w ząb nie miękną nawet po kilku dniach leżenia w lodówce i są tak samo chrupiące jak były na początku;(
Błagam, podpowiedzcie co ja robię źle?!
Gość:
18.11.2011 18:24 odpowiedz
miałam ochotę na coś szybkiego i dobrego, trafiłam na ten przepis i muszę przyznać, że połączenie słonych krakersów i słodkiego kremu bardzo mnie urzekło :) położyłam ciacho na stół ku mojej rozpaczy zniknęło w mgnieniu oka :)
Gość: ja_markosia
12.11.2011 13:47 odpowiedz
Ja i mój antykulinarny talent postanowiliśmy w czwartek, że w piątek zrobimy coś pysznego. Wydrukowałam przepis i listę zakupów i jeszcze przed zamknięciem marketu udałam się na zakupy. Koszt: niski. Wczoraj postanowiłam zabrać się za Rafaello. Przygotowanie wszystkiego zajęło mi mało czasu: dłużej chlodził się sam budyń aniżeli zajęły przygotowania. Biorąc pod uwagę komentarze wrzuciłam 'ciasto' do lodówki na całą noc i po sprawie. Jedząc je dziś stwierdzam, że jest WYŚMIENITE i wbrew niektórym komentarzom zaznaczam, że szał jest! Do kremu dodałam jeszcze migdały i smakuje lepiej niż małe kokosowe kuleczki o tej samej nazwie. Dzisiejsi goście są tego samego zdania i został mi może jeden kawałek. POLECAM i z pewnością wypróbuję inne przepisy! Dziękuję Dorotko!
Gość: Aldra
08.11.2011 08:48 odpowiedz
Bardzo smaczne wyszlo, ale dawalam budynie bez cukru i ta wersja taka mniej slodka jest w moim odczuciu smaczniejsza:)
Gość: antimattera
31.10.2011 10:13 odpowiedz
Witam! Na dzień dobry gratuluję tak wspaniałego bloga, odkryła go niedawno moja koleżanka i zaraziła mnie pasją do Twojej strony. Jest naprawdę fantastyczna! Niestety, co do tego przepisu, to jest to dla mnie niewypał. Masa jest zwyczajnie niesmaczna, a całość ciapowata. Myślę, że o wiele lepsze będzie połączenie masy z Ekstremalnie czekoladowego ciasta Malibu z migdałami i krakersami. Pozdrawiam i życzę wielu kolejnych, ciekawych wpisów!
Gość: Agnieszka
23.10.2011 08:43 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj i wyszło fantastyczne. W smaku dorównuje temu ze sklepu, ale własny wypiek i to za zdecydowanie mniejsze pieniądze to jest (jak w reklamie) bezcenne. Pozdrawiam i dziękuję za tego bloga. Wypróbowałam już kilka rzeczy i wszystkie wyszły znakomicie. Chciałoby się zrobić wszystkie przepisy, które są na blogu, ale mi chyba życia nie starczy...
Gość: didi1982
28.09.2011 06:14 odpowiedz
Zrobiłam i jest bardzo podobne w smaku jak rafaello. Dodałam smietankowy budyń tylko że krem wyszedł mi za rzadki- ale juz wiem dlaczego. Budyń powinnien być zimny zanim zacznie się go dodawać do masła. Polacam i bedę robić częściej :))
Gość: whiskit
02.09.2011 10:25 odpowiedz
Zuzia trzymalam sie scisle przepisu poza tymi budyniami kokosowymi ale uzupelnilam cukier ktory powinien w nich byc :) nie chodzi o dominujacy smak kokosa ale o za duzo wiorkow, w moim wypadku poslodzona wodka kokosowa po prostu uratowala sprawe :) moze po prostu smakuja nam inne rzeczy choc u mnie bardziej dzialalo to na zasadzie zapamietanego skads cudownego smaku, a potem zawodu gdy okazalo sie, ze to nie to :)
Gość: Panna
13.08.2011 10:08 odpowiedz
Ciasto wyszło bardzo smaczne i dobre. Budyń zmienił się w przepyszną, kremową masę a słoności krakersów praktycznie nie czuć. Ja dodałam od siebie tabliczkę białej czekolady, którą starłam i posypyłam nią wierzch ciasta. Ciasto zyskało na słodkości, ale mam ekstremalnie słodkiego ciastożercę, który dodatkowymi słodkościami nie pogardzi. Pozdrawiam serdecznie.
P.Emilia
Gość: anek
05.08.2011 09:20 odpowiedz
Uwielbiam Cię, a bez Twojego bloga nie mogę żyć :D Rafaello siedzi w lodówce... mniam...
17.07.2011 11:31 odpowiedz
Ogólnie ciasto wyszło b dobre tylko tak sądzę ,że te ciasteczka jednak są nieco za słone do takiego ciasta. Myślę, że ciasteczka typu herbatniki lub biszkopt byłby lepszym rozwiązaniem:)
Gość: filemonka
17.07.2011 11:27 odpowiedz
Ogólnie ciasto wyszło b dobre tylko tak sądzę ,że te ciasteczka jednak są nieco za słone do takiego ciasta. Myślę, że ciasteczka typu herbatniki lub biszkopt byłby lepszym rozwiązaniem:)
Gość: Danuszka
16.07.2011 20:44 odpowiedz
Dziś zrobiłam :) i wyszło wyśmienicie :). Dumna jestem z siebie jak nie wiem co ! :). Pyszne, kremowe, śmietankowo-kokosowe ... idealne do gorzkiej kawy w niedzielne popołudnie :)
Gość: lanminh
16.07.2011 14:53 odpowiedz
Dziekuje bardzo za przepis. Ciasto wyszlo dobrze, bardzo smakuje mnie i mojej rodzinie. Tylko krem byl troche za rzadki. Nastepnym razem dam mniej mleka. Pozdrawiam!
Gość: zuzia
16.07.2011 12:31 odpowiedz
Skoro dodalas oprocz wiorek jeszcze budynie kokosowe i wodke kokosowa to raczej nic dziwnego, ze smak kokosa dominowal;-) poza tym w przepisie podane jest ze budynie maja byc z cukrem a do tego trzeba jeszcze dodac cukier dodatkowo (moze dlatego wyszlo Ci zbyt malo slodkie?). Ja zrobilam wedlug przepisu, tylko krem z poltorej porcji z podprazonymi platkami migdalowymi i wyszlo "palce lizac". dziekuje Dorotus za kolejny udany przepis....
Gość: whiskit
15.07.2011 14:56 odpowiedz
niestety jestem zawiedziona:) jadalam to ciasto u osob korzystajacych z innych przepisow i bardzo mi zawsze smakowalo, chcac zrobic takie sama zaufalam oczywiscie tej stronie :) dla mnie jest stanowczo stanowczo za duzo kokosa i choc z dnia na dzien mieknie to jednak zabiera caly smak reszty skladnikow;) rowniez wydalo mi sie zbyt malo slodkie, uzylam budyniow kokosowych bez cukru i chociaz dodalam brakujaca ilosc to krakersy (i pewnie ten kokos) wchlonely go calkowicie i bylo raczej mdle - zostalo 'uratowane' mocnym nasaczeniem wodka kokosowa wymieszana z cukrem pudrem :)
Gość: jenseits
11.07.2011 12:54 odpowiedz
Zarzekałam się, że przestaję piec - w związku z tym rafaello było świetnym poczęstunkiem dla gości :)
Gość: ewka
04.07.2011 09:19 odpowiedz
zrobiłam i bardzo nam smakowało!szczerze polecam
Gość: pcheelka
02.07.2011 13:00 odpowiedz
Niestety nie udało się. Masa nie stężała - chyba za bardzo zmiksowałam.
Gość: blewska
25.06.2011 18:26 odpowiedz
Szczerze przyznam, że nie mogłam sobie wyobrazić jakim cudem może to dobrze smakować: słone krakersy i masa budyniowa. Tymczasem, ku mojemy wilekiemu zaskoczeniu smakuje wybornie :) na pewno będę robić ciacho z tego przepisu nie jeden raz :) POLECAM :) tylko nie zapomnijcie dodać płatków migdałowych :)
Gość: zjawa1964
18.05.2011 20:56 odpowiedz
Tak - mają być słone!
Mój syn kręcił nosem, ale jak spróbował gotowe ciasto, to zaraz spytał się o przepis i zrobił swojej dziewczynie na imieniny.:-)
Robiłam je pierwszy raz na święta wielkanocne.
Za 3 dni zrobię drugi raz i wiem, że dam mniej wiorków kokosowych, za to całe 2 paczki płatków migdałowych. Z tym, że ja robię masę z 3 budyniów na 1, 5 l mleka.
Dorotusie dziękuję!
Gość: martavanessa
14.05.2011 14:36 odpowiedz
jak dla naszej rodzinki rewelacja co tydzen na stole jest nowe ciasto(oczywiscie z twojej strony) nastepnym razem zrobie z polowy skladnikow bo dla naszej trojcy troche za wiele boje sie przechowywac dlugo ze wzgledu na budyn tak ze pol blaszki rozdalam dla znajomych i wszyscy chca przepis. dalam krakersy bez soli i mniej cukru.
Gość: Martin
02.05.2011 15:25 odpowiedz
Tak, mają być słone. Dlatego to ciasto jest takie kontrowersyjne - jednym połączenie słonego ze słodkim w cieście pasuje, innym nie.
Gość: emilia
02.05.2011 13:36 odpowiedz
właśnie też sie tak zastanawiam czy one mają być słone ? ;0
Gość: fanta05
26.04.2011 11:17 odpowiedz
CZY DO TEGO PRZEPISU UŻYWA SIĘ KRAKERSÓW SŁONYCH??? :(
Gość: Ewela84
23.04.2011 20:14 odpowiedz
Pyyyyszzznnyyyyy!!! MNIAM!!!
Gość: Ewuszkaa
27.03.2011 08:57 odpowiedz
Wydrukowane. Zrobione. Zjedzone. :)) przetestowalam kolejny przepis, a w lodowce chlodzi sie jeszcze Kremowe ciasto na roladzie na kolejne rodzinne spotkanie :P Dzieki slonym krakersom Rafaello nie jest mdle, smaki ciekawie sie przelamuja. Pozdrawiam wiosennie :)) Ewa
Gość: esti
26.03.2011 18:48 odpowiedz
Ja protestuję!!! Czy każdy przepis z tego bloga musi być absolutnym hitem??? Ten przepis jest REWELACYJNY!!! Każdy kto obawia się połączenia krakersów ze słodkim kremem niech szybciutko zabiera się za robienie tego ciacha-jest.... brak mi słów... :)
B-A-J-K-A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gość: fago
11.03.2011 13:23 odpowiedz
Hello jestem nowa. Bardzo lubię wpadać tutaj na pyszne co -nieco. Co zaś się tyczy rafaello ja pierwszą warstwę na krakersach robię z masy toffiowej . Polecam i słodko pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
11.03.2011 08:48 odpowiedz
Tak.
Gość: polnana
10.03.2011 21:56 odpowiedz
Witam!
Czy ta masa będzie pasowała do przełożenia tortu?
Pozdrawiam!:)
Gość: Pogodynka
03.03.2011 10:25 odpowiedz
Niestety nie dostałam nigdzie krakersów Lajkonika (słonych), więc kupiłam maślane w Lidku. Byłam zawiedziona i sądziłam, że ciasto będzie za słodkie i mdłe. Ale wyszło wprost idealne. :) Ciasto maślano-kokosowe. Mój chłopak zabrał pół do pracy. :) Uwielbiam Pani przepisy, jeszcze żaden przepis mnie nie zawiódł. :) Oby było tak i dzisiaj, bo czas na faworki i róże karnawałowe. :)
Proszę trzymać kciuki! :)
Gość: Mała Mi
23.02.2011 18:27 odpowiedz
ja mam taką propozycję... gdyby w mleku przed wsypaniem proszku budyniowego rozpuścić czekoladę, białą, jedną tabliczkę (zmniejszyć ilość mleka np. o 100 ml)... tak mi tej białej czekolady w przepisie brakuje (robię tort Rafaello z - nie chwaląc się, ale tak naprawdę jest - obłędnym kremem: śmietanka ubita ze śnieżkami, do tego rozpuszczona biala czekolada, i migdaly, czekolada mi po głowie chodzi...). Pytanie do wszystkich - myślicie, że pomysł mógłby "wypalić"? Poza tym może odrobina rumu/spirytusu? Łyżka? Chciałabym poznać Wasze zdanie nie ze względu na efekt jakiego mogę się spodziewać (połączenie niewątpliwie pyszne!), ale na ewentualną porażkę - czy coś po takich modyfikacjach w dalszej pracy mogłoby nie wyjść?
Pozdrawiam Blogerkę i komentatorów ;)
Gość: Gosia
21.02.2011 08:17 odpowiedz
W sobotę zrobiłam to ciacho pierwszy raz :) Wszyscy zachwyceni, świetny, szybki przepis.
Pozdrawiam :)
Gość: Katia
20.02.2011 12:27 odpowiedz
Również dodałam do kremu całą paczkę podprażonych płatków migdałowych, a wiórki kokosowe obficie na wierzch. baardzo smaczne i szybkie ciacho :-)
Gość: Agata
10.02.2011 17:03 odpowiedz
Pyszności. Jak zwykle z resztą:) Banalne w wykonaniu i extra w smaku:D
Gość: paulinka8891
10.02.2011 16:44 odpowiedz
Przepis ten już jest troche stary ale mam pytanie :) chcę upiec chłopakowi na walentynki tort i tak się zastanawiam czy ten krem by sie nadawał? czy biszkopt z tym kremem nie był by za słodkim połączeniem? i od razu spytam czy krem z białej czekolady nadaję się do zwykłego biszkoptu? czy nie będzie za słodko?
A tak poza moimi pytaniami to muszę Pani powiedzieć, że uwielbiam Pani stronę. Nigdy mi nie wychodziły żadne ciasta, a teraz? No, może nie wychodzą mi serniki :/ i ciasto jagurtowe wychodzi z mega zakalcem ale poza tym to wszytskie wychodzą a piekłam juz chyba 1/3 z Pani przepisów ;) Bardzo dziękuję, że Pani prowadzi taki wspaniały blog ;) Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedź ;)
Gość: KasiaL.
08.02.2011 20:36 odpowiedz
Zrobilam mezowi na urodziny - i juz mam zamowienia od dzieci:) Wyszlo wspaniale,smakowalo jeszcze lepiej! Dziekuje:)
Gość: e_vera
06.02.2011 23:45 odpowiedz
Wszyscy zachwalają te krakersy w tym cieście a mi jednak (i mojej mamie) coś nie pasuje ;-) Ciasteczko ogólnie pyszne wyszło (dałam mniej masła i pominęłam żółtko), ale następnym razem zrobię na biszkoptach lub herbatnikach żeby zobaczyć, przy przypadkiem nie lepsze. Denerwował mnie ten słony posmak :-) Co do masy to konsystencja wyszła w sam raz, zero problemów.
Gość: zAz
31.01.2011 18:19 odpowiedz
Ja wczoraj po raz pierwszy zrobiłam rafaello. Generalnie wyszło pysznie, nie za słodkie, takie akurat. Niestety zupełnie mi się rozpłynęło...nie wiem czy nie powinnam użyć mniej mleka. Wszystkie składniki dodałam w podanej ilości, budyń był letni jak mieszałam go z masłem, a ciasto stało ponad 12h w lodówce. Nie wiem gdzie popełniłam błąd, ale mam nadzieję, że następnym razem lepiej wyjdzie. :)
Gość: tizinka
13.01.2011 16:56 odpowiedz
Witaj Dorotko,
koniecznie muszę wypróbować Twoje Rafaelo a tymczasem chciałam się podzielić przepisem z którego ja od lat korzystam :) Ja z reguły robię okrągły torcik ale jako ciasto do krojenia na kwadraciki też fajnie wychodzi.

Spód ciasta - tradycyjny jasny biszkopt - ścinamy górę aby nie był zbyt wysoki (u mnie ok 3cm) i żeby pozbyć się świecącej i przypieczonej skorupki
Masa
0,5 l 30% kremówki
2 opakowania śmietany Śnieżki
2 tabliczki białej czekolady dobrej jakości
5-6 szt. biszkoptów
20 dag wiórek kokosowych
paczka płatków migdałowych
adwokat (ilość wg uznania w przepisie tylko 6 kieliszków)

Ubić na sztywno niecałe 0,5 l kremówki (ja wolę 30% bo z 36% wychodzi zbyt zbita masa). Dodać 2 opakowania Śnieżki i wymieszać mikserem. Następnie dodać pokruszone biszkopty lub część biszkoptu (ja najbardziej lubię suche podłużne biszkopty bo można pokruszyć na mega miał), wiórki kokosowe i migdałowe i również wszystko zmiksować. Na koniec dodać 4 kieliszki adwokatu (ja dodaję prostu z butelki dużo więcej :)) i zmiksować.
Wystudzony w formie biszkopt mocno nasączyć adwokatem i wyłożyć na niego masę. Posypać kokosem, migdałami lub polać roztopioną białą czekoladą.
Najlepiej zostawić na noc w lodówce.
Gość: izka
18.12.2010 18:52 odpowiedz
Witam!
Cudny blog. Gratulacje. Wszystkie przepisy wychodzą. Rafaello też robię, ale wprowadziłam modyfikację. Dodaję do kremu dwa duże, utarte 'Prince Polo'. Wtedy krem jest bardziej wyrazisty.
Pozdrawiam
Gość: omiga
06.11.2010 20:51 odpowiedz
Witam,czasem bywa tak ,że nie każdy przepis powala :) ale to ciasto jest łatwe w przygotowaniu i bardzo smaczne.
Gość: dobrawola19
26.10.2010 15:32 odpowiedz
Witam, ciasto bezproblemowe a do masy dodałam płatki migdałowe. Jest mocno kremowe dlatego nie da się go dużo zjeść ale to raczej dobrze przynajmniej nie zginie w przeciągu jednego popołudnia:)))
Gość:
25.10.2010 19:02 odpowiedz
dziękuję bardzo :) pozdrawiam i super Dorotko masz ciasta na tym blogu palce lizać :):) :*
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2010 20:47 odpowiedz
Tak, słone.
Gość:
24.10.2010 16:30 odpowiedz
mam pytanie a te krakersy to mają być słone?
Gość:
24.10.2010 16:26 odpowiedz
mam pytanie a te krakersy mają być słone czy jakieś inne bo nie robiłam tego ciasta ale jadłam dawno temu i mi smakował :)
Gość: Anczeska
06.10.2010 15:24 odpowiedz
Witam ! Ostatnio zrobiłam to ciastko i wszystkim bardzo smakowało. Mama nawet biegała z nim po sąsiadach i wszystkim dała po kawałku, chwaląc, jakie to dobre ciasto zrobiłam. Ale to wszystko to Pani zasługa. Bardzo dziękuję. Tym i innymi przepisami przekonała mnie Pani, że pieczenie to nie jest czarna magia :)
Bardzo serdecznie pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów wypiekowych :)
Gość: Justyna
19.09.2010 09:47 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj i jest po prostu DELICIOUS!!!
Gość: natalia.gniezno@onet.eu
04.09.2010 21:42 odpowiedz
jutro są moje urodziny i właśnie te ciasto postanowiłam zrobić. Wykonanie nie przysporzyło żadnych kłopotów, przed chwilą sprawdzałam i masa ładnie ściągnęła się. Pewne odstępstwo od oryginału to wykonanie ciasta w tortownicy (w końcu ma być urodzinowo!), poza tym do środkowej warstwy masy dodałam zmielonych migdałów, a do dwóch zewnętrznych i na wierzch- kokos. Próbowałam odrobinę i jest wyśmienite. Dziękuję za przepis!
03.09.2010 15:24 odpowiedz
Najlepsze rafaello jakie jadłam ( ; i w dodatku bardzo szybkie do zrobienia. Świetny blog [ ;
Gość: iwcia
23.08.2010 14:45 odpowiedz
wlasnie wcinam...jest super..i jak szybko sie robi...REWELACJA
Gość: kasia8909
10.08.2010 11:11 odpowiedz
Robiłam to ciasto wiele razy, ale zawsze na biszkopcie. Muszę powiedzieć, że Twoja wersja jest dużo lepsza:) Krakersy (pomimo moich wątpliwości) pasują do tego placka jak ulał:) Dzięki za wspaniałe przepisy:) Pozdrawiam
Gość:
27.07.2010 12:56 odpowiedz
zarumienić wiórki do posypki zapewne na patelni przy odrobinie masła,prawda?
Gość: marcysia
23.07.2010 12:27 odpowiedz
Dorotko, wlasnie sie rozkoszuje niebianskim smakiem Rafaello,mmmm.....
Zrobilam wedlug przepisu, tylko zapomnialam podsmazyc wiorki na wierzchu - gapa.
Wystraszylam sie troche konsystencji kremu bo bylo gumowate i ciezko rozsmarowywalo sie na krakersach ( krakersy uciekaly w pierwszej warstwie) Masa jednak przepyszna i uwielbiam polaczenie smaku slonego ze slodkim. Dzieki za przepis! Robi sie szybko, jest tanie i wykorzystam go nie jeden raz. Mam nadzieje, ze cos zostanie dla meza zanim wroci z pracy, hihi.
01.07.2010 13:10 odpowiedz
Czas na kolejne ciasto - to takie małe przedbiegi przed imieninami Mamy :) chce wszystkich gosci zaskoczyć nowymi smakołykami. Zdecydowałam się juz na sernik Black Forest, sernik truskawkowy i teraz pytanie... Rafaello czy ciasto toffi bez pieczenia? zobaczymy do Anny jeszcze troche zostało a zapał jeszcze tez mam ;) ok koncze gadac i biore sie do pracy - pozdrawiam
Gość: barbarka95
13.06.2010 10:59 odpowiedz
a ja co do tej salmonelli radziła bym kupić jajka wiejskie od rolnika, tylko zwróćcie uwage czy kury chodzą wolne czy w klatce, jeśli w klatce to bardzo złe bo maja o wiele mniej witamin bo nie jedzą przez to trawy. Serdecznie polecam wiejskie jajka, moim zdaniem jajka kupne są okropne w porównaniu z naturalnymi.
Pozdrawiam
Gość: Arles
24.04.2010 20:32 odpowiedz
zrobiłam właśnie kolejny raz Rafaello - pierwsze jednak posypałam przypieczonymi wiórkami kokosowymi i na samym cieście spalenizny czuć już nie było więc ok. - mam jutro gości i mam nadzieję,że i im posmakuje to ciasto :)
tylko nie wiem czy wszystkiego spróbują bo w piekarniku stydnie brownies z malinami, chłodzi sie blok i robi się jeszcze crem brulee :)
najbardziej ciekawa jestem brownies bo z malinami robiłam pierwszy raz
dzieki wielkie za przepyszne przespisy
Gość: Matka Polka
24.04.2010 19:31 odpowiedz
bardzo smaczne i łatwe w przygotowaniu ciacho.Na pewno jeszcze wroce do tego przepisu
Gość: dzusta
20.04.2010 09:38 odpowiedz
Pycha!
Ciasto jest najlepsze nastepego dnia (pewnie po 2 dniach w lodowce byloby jeszcze smaczniejsze ale niestety moje nie ostalo sie az tak dlugo) Do kremu dodalam platki migdalowe, bardzo wzbogacaja smak. Polecam wszystkim niezdecydowanym!
Gość: kos
11.04.2010 12:32 odpowiedz
Chciałabym kolejny raz podziękować Dorocie. Kiedyś wypieki były dla mnie wielką tajemnicą i nawet nie marzyłam, że będę zbierać komplementy za ciasta przygotowane w domowym zaciszu. Rafaello zostało wręcz pożarte. Zachwycił się tym ciastem każdy kto je jadł, a siostra zapytała czy to wypiek z cukierni:) W dodatku gdybym nie powiedziała, nikt nie przypuszczałby, że ciasto jest na krakersach. Moja uwaga: jak poprzednicy, użyłam mniej masła oraz mniejszej ilości mleka. Zawsze tak postępuję przygotowując budyń. Mam wtedy gwarancję, że masa będzie miała odpowiednią konsystencję i śpię spokojnie:)
03.04.2010 17:11 odpowiedz
zrobiłam z lekką modyfikacją : ). Z pół przepisu, ktoś napisał że na cały przepis wystarcza 5x5 (25) krakersów. Ja wzięłam 3x4 (12, połowę) i kremu było zbyt mało stanowczo! dałam krakersy, cienko kremu, krakersy, grubiej kremu, krakersy, masa krówkowa kokosowa, krakersy i b cienko kremu. No ale mniejsza o to.
bałam się od początku ze krem wyjdzie za rzadki, bo dużo tu było takich głosów. A co się okazało? budyń wyszedł bardzo gęsty. o konsystencji ciasta, można było chwycić za środek i unieść całość do góry ze tak to ujmę obrazowo : ) takie gumowa masa, dość trudno rozsmarować po krakersach. Ale ok, zadnych glutów (bo to był jeden wielki glut :] ), zrobiłam godziną temu i odstawiłam do lodówki... najbardziej boję się, że te krakersy pozostaną twarde i kruche, nie zmiękną, masa nie jest szczególnie wilgotna... a nie moczyłam ich wcześniej w mleku czy coś... Na razie siedzi w lodówce... Dodam ze to mój pierwszy raz z ciastami, dlatego wybrałam jakiś na zimno żeby było prosciej. Ale chyba nadal zbyt trudne to dla mnie : ( aha, gratuluję bloga :) absolutnie cudowny.
Gość: Tia
03.04.2010 15:03 odpowiedz
Ciasto grzecznie siedzi w lodówce, razem z muffinkami czekoladowo-wiśniowymi zagości na świątecznym stole. Sądzę, że będzie super - masa jest przepyszna. Bardzo pomogły mi komentarze - dodałam migdały i masa faktycznie smakuje jak rafaello. Chciałam dodać mniej masła, ale wtedy w czasie miksowania budyń był za gęsty. W każdym razie bardzo uważałam, aby temperatura produktów była odpowiednia i nie miałam najmniejszych problemów z grudkami. Ciasto jest naprawdę bezproblemowe i na pewno jeszcze nie raz je przyrządzę. Dzięki wielkie.
Gość: m
31.03.2010 19:47 odpowiedz
Od wielu lat robi się u mnie tort z masą budyniową. To, czy się zetnie, zależy od masła. Musi być prawdziwe, po wyjęciu z lodówki twarde, wtedy się ścina bez problemu. Kiedyś dałam tańsze masełko i cała masa wypłynęła.
Gość: gosia
07.03.2010 07:47 odpowiedz
Dorotuś!
Wczoraj po południu moje łasuchy namówiły mnie na Twoje Rafaello!
Wzięłam lapka pod pachę i poszłam do kuchni. Mój małzonek stwierdził,że to nowa wersja nowowczesności w domu i zagrodzie:-)
Zrobiłam dokładnie wg przepisu i co? i wszystko cudnie!!!!!!!!!!!Ciacho idealne,a krem mmmmmmm mniam mniam!!!!!
Gość: madzialen_a
14.02.2010 19:21 odpowiedz
Ciasto IDEALNE! Ci, którzy się wahają, niech nie czekają i robią to ciasto!!! Pysznie kremowe, delikatne no i kokosowe - prawdziwe rafaello ;))
Dorotus - dziękuję, że tak wspaniale inspirujesz ;))
Gość: Ola.
14.02.2010 12:34 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj na dzisiejsze urodziny :) przepyszne ciasto! wspaniale uzupełniają sie krakersy z masa budyniowa ,jak najbardziej polecam.:)
ps:cudowny blog :)
Pozdrawiam :)
Gość: kaku
17.01.2010 18:16 odpowiedz
Witam, wczoraj próbowałam zrobić to ciasto na urodziny brata, jednak nie wiem dlaczego, masa budyniowa początkowo wydała się z grudkami, po dłuższym mieszaniu te grudki zanikły jakby, lecz gdy dodawałam po trochu do masła z żółtkiem znowu powstały grudki :( nie wiem co zrobiłam źle, ale postanowiłam już nie marnować krakersów i kokosu, i spróbować następnym razem porządnie wykonać masę budyniową :(
Dorota, Moje Wypieki
03.01.2010 12:05 odpowiedz
Jak uważasz, jesli mocno czuc spaleniznę, lepiej rzeczywiscie zrezygnowac i uprazyc je od nowa.
Gość: Arles
02.01.2010 22:20 odpowiedz
Właśnie stygnie - jedyny bład to zbyt duza forma (już żałuję) i zbyt długo chyba rumieniłam wiórki bo lekko zalatuje spalenizna i nie wiem czy posypać? nie chciałabym popsuć ciasta i czekam z niecierpliwością na rezultat
Gość: agusiaaa66
27.12.2009 21:39 odpowiedz
poczytaj wcześniejsze komentarze :))
Gość: agataM.
27.12.2009 20:09 odpowiedz
Czy żółtko w kremie jest konieczne? Troche się boję surowych jajek...
Gość: projektyiwona
23.12.2009 14:07 odpowiedz
NO i Dorotko kolejne ciasto które mi wyszło.Jesteś dla mnie inspiracją-dziękuję za słodycz na święta
I
Gość: Kasia
23.12.2009 11:47 odpowiedz
dziękuję bardzo :)
Gość: madika88
23.12.2009 10:40 odpowiedz
ja szybciutko pozwole sobie napisac, ze ziemniaczanej nie mozna zastapic pszenna/tortowa.
ziemniaczana w tym wypadku Ci ladnie zagesci mase, pszenna juz nie ma takich wlasciwosci :)
o ile dobrze pamietam to w komentarzach ludzie z uk pisza, ze zastepuja corn flour bo ma takie same wlasciwosci (ale tego nie probowalam, wiec opieram sie tylko na tym, co inni pisali).
Gość: Kasia
23.12.2009 10:28 odpowiedz
Pani Dorotko,
czy zamiast mąki ziemniaczanej można dać inną mąkę, np. tortową?
Mam zamiar zrobić, mam nadzieję że się uda. :)
Pozdrawiam serdecznie. :)
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2009 19:22 odpowiedz
Pokojową. dziękuję i pozdrawiam :)
Gość: aga.k
22.12.2009 13:20 odpowiedz
A ja chciałam zapytać jaka temperaturę powinny mieć masło i budyń przed miksowaniem?

P.S. Fantastyczny blog, pozdrawiam:)
Gość: Niebiańska
21.12.2009 19:42 odpowiedz
Rafaello jest przepyszne i bardzo łatwe w przygotowaniu, dziękuję za ten przepis :]
Wkrotce zrobię je poraz 3 w tym miesiącu ;)
Dorota, Moje Wypieki
20.12.2009 10:12 odpowiedz
Tak.
Gość: agnieszka
20.12.2009 00:10 odpowiedz
ciasto po prostu znakomite! wszyscy je pokochali. Mam tylko jedno pytanie, masa mi wyszła zbyt rzadka, wydaje mi się, że żadnego błędu nie popełniłam ... co mogę zrobić następnym razem , gdyby też wyszedł mi zbyt rzadki krem? dodać po prostu więcej mąki? pozdrawiam :)
Gość: basionka
18.12.2009 18:25 odpowiedz
moje rafaello jest juz gotowe :) wyszło rewelacyjne! Użyłam 2 budyniów kokosowych i 1 waniliowego, żeby nie było za bardzo maślane. Poza tym również dodałam płatków migdałowych. Faktycznie bardzo słodka masa, ale dobrze się komponuje z krakersami. Świetny przepis! Dzięki wielkie :) Pozdrawiam
Gość: cziczim16
12.12.2009 21:42 odpowiedz
właśnie wstawiłam do lodówki gotowe rafaello:) ja również pokusiłam się o dodanie płatków migdałowych:) mój krem nie wyszedł taki biały jak Twój Dorotko na zdjęciach- kwestia budyniu waniliowego, następnym razem wypróbuję kokosowy:) w trakcie przygotowywania miałam wrażenie, że masa była nieco za słodka, ale przypuszczam, że w połączeniu z krakersami wszystko się wyrówna:) pozdrawiam:)
Gość: Michasia
09.12.2009 22:11 odpowiedz
agata198x: polecam zrobić tak: w ugotowanym ciepłym budyniu rozpuścić masło, jednak WCZEŚNIEJ, tuż przed wlaniem mleka z proszkiem budyniowym, do gotującego się mleka dodać rozrobioną żelatynę w odrobinie gorącego... mleka ;) (tak tak, ciągle mleko, mleko mleko...... nie wiem ile żelatyny, na wyczucie, 3 płaskie łyżeczki...?), żeby masa nie została płynna.
Może moja rada jest już niepotrzebna, ale na przyszłość może się komuś przyda. Dobra rada nie jest zła :D
Gość: kinga-130
05.12.2009 12:53 odpowiedz
Jestem początkująca, jeszcze się uczę. Troche nie jasno z tymi budyniami, czyli czy mam gotować pierwszą kubek 3/4 szklanki mleka i cukier, a drugiego kubka mam wsypać dwa budynie i mąkę ziemniaczaną zrobić z nich budyń. Czy raczej kubek 3/4 szklanki mleka i cukier mam gotować, a potem do niej wsypać dwa budynie i mąkę ziemniaczaną? Pozdrawiam:)
Gość: agata198x
05.11.2009 11:37 odpowiedz
Przepis wygląda rewelacyjnie.. Zamierzam go dziś wykorzystać :-) Tylko zastanawiam się jak zmiksować budyń, ponieważ nie posiadam miksera.. :-(
Gość: alelis5560
27.09.2009 08:27 odpowiedz
do agunia80: Sądzę, że za szybko dałaś masło - budyń był za ciepły. Należy go absolutnie wystudzić i do zimnego dodać mało i zmiksować. W zbyt ciepłym budyniu masło się topi i krem jest rzadki. Wstaw na chwilę naczynie z masą do lodówki - niech masło ściągnie, a potem zmiksuj i będzie dobrze.
pozdrawiam
Gość: agunia80_0
26.09.2009 07:37 odpowiedz
Zrobiłam ale konsystencja jest bardzo płynna. Jedynie co mi przychodzi do głowy to ze budyn byl za cieply...??? Sama nie wiem.Pozostaje jesc łyzeczka, bo w smaku pyszne
Gość: agi.2
25.09.2009 18:48 odpowiedz
O, dokładnie o nim myślałam :)
Dziękuję. Co ja bym w kuchni bez Ciebie zrobiła :)
Dorota, Moje Wypieki
25.09.2009 18:43 odpowiedz
Moze jeszcze sernik by pasował?;), np. orzechowy ...
Gość: agi.2
25.09.2009 18:40 odpowiedz
Właśnie kończę robić rafaello. Czuje ze bedzie pyszne :)
Na pewno upiekę na urodzinki Synka. Bedzie tez stefanka :)
Dorotus a jakie jeszcze ciasta z blogu polecasz na uroczyste okazje?
Dorota, Moje Wypieki
23.09.2009 17:45 odpowiedz
Opakowanie krakersów było kiedyś duże, tradycyjne i jedyne zarazem, teraz nie wiem, jak je produkują. Budyń na pół litra mleka. Co do płatków i wiórków, tu już wedle uznania. pozdrawiam :)
Gość: alelis5560
23.09.2009 16:47 odpowiedz
Przyszedł czas na kolejny smakołyk z Pani strony. Przeczytałem wszystkie komentarze - przeważają te pozytywne. Szukałem czegoś co jest jednocześnie smaczne i nie wymagającego zbyt dużego nakładu pracy. Myślę, że dobrze wybrałem. Zanim jednak zacznę robić ów specjał mam kilka pytań.
Krakersy Lajkonika występują w 2 rodzajach opakowań - małe i duże. O których mowa w przepisie ? Podobny problem jest z budyniem - w sklepach jest na 0,5 ltr mleka i na 0,75 ltr. Który użyć ? Sądząc po ilości mleka w przepisie na rafaello należy użyć budyń na 0,5 ltr. W komentarzach jest mowa o płatkach migdałów. Czy migdałami zastąpić wiórki koksowe w masie, czy też można je dodać oprócz nich, aby bardziej wyeksponować smak rafaello ?
Pozdrawiam
Gość: biala27
24.08.2009 05:59 odpowiedz
Świetne ciasto! :)
Skorzystałam z porad w komentarzach - dałam 200g masła i 3 łyżki mąki ziemniaczanej, budyń bez cukru a do masy dodałam płatki migdałowe - wyszło idealnie. Moim zdaniem najlepsze jest świeże, następnego dnia mniej mi smakowało.
Dorota, Moje Wypieki
28.07.2009 20:18 odpowiedz
Anonimowy gościu, tak, pewnie - możesz przełożyć zwykły biszkopt, pozdrawiam :)
Gość: tasik
28.07.2009 18:06 odpowiedz
b. dobre, ale nie da się go zjeść w większych ilościach ;) dla jednych to będzie zaletą, a dla innych wprost przeciwnie.
Gość:
28.07.2009 12:26 odpowiedz
dzien dobry pani Doroto ;)
Mam pytanie, ponieważ chce zrobić to ciasto, ale troche inaczej...
Czy mogłabym przełożyć tym kremem zwykły biszkopt?
z góry bardzo dziękuje za odpowiedź...pozdrawiam ;)
Gość: yolka79
09.07.2009 13:29 odpowiedz
Witajcie Kobietki :)

Dorotus bardzo dziekuje za te strone, przepis i rady,których mi udzieliłas.
Zrobiłam to ciasto wg przepisu,ale tez kierowałam sie radami Internautek i dodałam płatki migdałowe i ograniczylam masło do 200g. dodajac do budyniu jednoczesnie 3 łyzki maki ziemniaczanej zamiast 2-óch.
Ciasto wyszło przepyszne wprost, zajadali sie nim nawet Ci znajomi, którzy z załozenia nie jedza ciasta lub tez Ci,którzy nie lubia wiórek kokosowych ;)
Sukces niesamowity i ciasto nieziemsko dobre :) pozdrawiam cieplutko i bardzo serdecznie
Gość: yolka79
26.06.2009 11:28 odpowiedz
super, teraz juz wszystko wiem :) dziekuje :) potem napisze co mi z tego wyszło, pozdrawiam serdecznie :)
Dorota, Moje Wypieki
26.06.2009 11:03 odpowiedz
Dokładnie, mozesz dolać nawet do 1 szklanki, by nie było Ci zbyt cieżko zmiskować. pzdr
Gość: yolka79
26.06.2009 10:15 odpowiedz
czyli oba budynie z maka rozpuszczam w zimnym mleku, którego z 1 l mam zostawione 3/4szklanki. dodaje do tego zółtko, miksuje. Reszte mleka gotuje z cukrem , dodaje te wymieszane budynie i robie z tego budyn ?
Dorota, Moje Wypieki
26.06.2009 09:59 odpowiedz
Odlewasz może z 3/4 szklanki, by wszystko Ci się w niej rozpuściło, jak w budyniu. Jajko możesz też tam dodać, wtedy będzie zagotowane. Najlepiej wszystko zmiksować blenderem i wlać do gotującej sie reszty mleka.
Gość: yolka79
26.06.2009 09:37 odpowiedz
aha i jeszcze jedno mam pytanko? co w koncu z tym masłem i zóltkiem. Mówiecie,ze zóltko mozna pominac, a ile mniej masła dac,zeby krem wyszedł gesty pomomo to
Gość: yolka79
26.06.2009 09:28 odpowiedz
Witajcie :)

Ja chciałabym bardzo zrobic dzis to ciasto.
Niejasne dla mnie jest tylko zrobienie tego budyniu na poczatku.
Odlac troche mleka. Ile? Tyle co w momencie robienia normalnego budyniu czyli w tym przypadku szklanke dla 2 opakowan łacznie czy jak?
Gość: Nadia
14.06.2009 10:10 odpowiedz
Ciasto rewelacyjne. Pyszne, mokre, bardzo kokosowe. Zrobilam z budyniami kokosowymi i dodalam migdaly do masy. Wszystkim bardzo smakowalo. tak latwo sie robi, a co jak dla mnie najwazniejsze nie trzeba piec, bo to nie zawsze mi wychodzi ;) Dziekuje za przepis :)
Gość: Agnieszka
14.06.2009 07:32 odpowiedz
Witam, zrobiłam ciasto - w smaku rewelacja, ale nie ściągnęło się, mimo że wszystko zgodnie z przepisem. W lodówce siedziało całą noc, a nakładać musiałam i tak łyżką. Czy wiesz może, dlaczego? Pozdrawiam, i gratuluję wspaniałego bloga!
Gość: abija
08.06.2009 10:26 odpowiedz
Chodziło za mną to ciasto już od dawna, w końcu zdecydowałam się zrobić na własne urodziny. Miałam problem z rozmieszaniem budyniu w mleku, chyba przez ten dodatek mąki ziemniaczanej, masa była pełna glutów, które nijak nie dały się rozmieszać. Nie miałam czasu lecieć do sklepu po nowe budynie i zmiksowałam te glutki z masłem (dałam tylko 200g, żółtko też pominęłam) i efekt był całiem dobry. Ciasto bardzo wszystkim smakowało, a po kolejnej nocy w lodówce jeszcze zyskało na smaku! Na pewno jeszcze kiedyś zrobię:) Aha, oprócz rafello zrobiłam także babkę jogurtową z Twojego przepisu, wyszła cudnie :)
Gość: Korozja
05.06.2009 09:22 odpowiedz
aha zupełnie zapomniałam dodać że do warstwy kremu dodałam płatki migdałowe żeby jeszcze bardziej przypominało oryginalne rafaello ;]
Gość: Korozja
04.06.2009 09:43 odpowiedz
Witam,
zrobiłam ciacho z Twojego przepisu i wyszło super! Ale najlepiej smakował po 2-3 dniach! Chłopak kokosożerca był niezmiernie zadowolony ;D a i koleżanki które częstowałam zachwalały bardzo ::::)
p.s. Twój blog jest rewelacyjny, razem z chłopakiem regularnie do niego zaglądamy ;)
pozdrawiam
Gość: Jystyna
30.05.2009 19:41 odpowiedz
dziś zrobiłam, miało być na jutro a tylko resztki ocalały w lodówce. Bardzo wszystkim smakowało - polecam i dziekuję za przepis.Były małe modyfikacje to znaczy nie dodałam mąki ziemniaczanej bo wydawało mi się ze krem wyjdzie za gęsty i jak dla mnie wyszło akurat
Ps. za tydzień bounty - mąż lubi kokos
Gość: ulcia
26.05.2009 14:52 odpowiedz
wlasnie moje rafaello siedzi juz w lodowce:) zrobilam mala modyfikacje przepisu (nie dalam jajka, dalam mniej cukru, duzo mniej masla, dorzucilam do masy wiorki i platki migdalowe oraz odrobinke olejku migdalowego) mase robilam na 1 paczke krakersow. krem wyszedl po prostu cudny, mam nadzieje ze w polaczeniu z krakersami bedzie smakowalo moim jutrzejszym goscia:) ktorzy nie przepadaja zbytnio za slodkim
Gość: hortensja
28.04.2009 11:49 odpowiedz
Zrobiłam, udało się bez problemów. Tym, kórzy mają formy w innych rozmiarach niż Dorotus, polecam nie sugerować się samą formą, tylko ułożyć prostokąt 5x5 krekersów Lajkonik, wtedy ilość masy jest optymalna. Warstwa górna może być cieńsza. Na podstawie Waszych komentarzy dodałam też płatki migdałowe do kremu. Po 3 godzinach "lodówkowania" pokroiłam całość na kawałki, z których każdy miał podstawę jednego krakersa, dzięki temu po nasiąknięciu całość stała się bardziej mobilna i łatwo dawała się przenosić na talerze.
Gość: aleksa
18.04.2009 17:37 odpowiedz
mój chłopak powiedzial: "z czego to krem?" "a co?" "bo smakuje jak prawdziwe rafaello!!!" i to mi wystarczylo :) pysznosci!!
Gość: Alice83
11.04.2009 16:41 odpowiedz
Ciasto dobre,lecz myślałam że będzie zwalało z nóg a tak nie jest:)Jak dla mnie za dużo masła w tym przepisie ale to rzecz gustu oczywiście.Nie mniej jednak gratuluję bloga, który jest wspaniały.
Gość: nula
02.04.2009 08:14 odpowiedz
Wszyscy się tak zachwycali tym ciastem, więc postanowiłam zrobić. Ale dla mnie jest smaczne (bo słodkie, a ja uwielbiam słodycze), ale nic poza tym. Żadnych okrzyków zachwytu z mojej strony. No i krem bardzo źle się robi. I owszem, da się zjeść, ale wiem, że już więcej nie będę go robić :( To jednak nie przeszkodzi mi w wypróbowaniu innych przepisów z tej strony, bo niektóre są naprawdę fantastyczne (np. ciasto czekoladowo-orzechowe) :)
Gość: Anoka
23.03.2009 13:51 odpowiedz
zrobiłam, zjadłam, smakowało :) jednak forma była za duża, nie miałam aż takiej grubej warstwy kremu. żółtko można spokojnie ominąć, budyń jest wystarczająco gęsty :)
Gość: redcli
23.03.2009 08:01 odpowiedz
Zrobiłam, ślinka mi ciekła przy robieniu :)
Jest smaczne, bardzo. Następnym razem spróbuję zrobić z herbatnikami (choć zdaję sobie sprawę że może się zrobić ciapa - pomyślałam że na dno wtedy dam dwie warstwy herbatników).
Jako że jestem początkującą kucharką, oczywiście z budyniu zrobiły mi się kluchy - nie wiem od czego, ale dało się go wykorzystać do kremu - zjadliwy :)
No i następnym razem dam o wiele więcej cukru. :)
Również nie jestemn posiadaczką form do pieczenia każdego rodzaju, więc musiałam improwizować z tym co miałam. :)

Dziękuję i pozdrawiam!
Gość: klaraangielska
21.03.2009 13:38 odpowiedz
zrobiłam i wyszło...dobre, krakersy niesłodkie, krem dość słodki, bez problemu zastygł. Następnym razem zrobię jednak w mniejszej formie, bo kremu jakby za mało. Kolejny udany przepis i mało pracy. Pozdrawiam ciepło
Dorota, Moje Wypieki
10.03.2009 22:53 odpowiedz
Dokładnie, zgadzam się. Możesz też wziąć np. z karpatki + wiórki kokosowe.
Gość: Magda_
10.03.2009 22:49 odpowiedz
a ja zawsze robiłam rafaello bez jajek i zawsze bez zastrzeżeń, dlatego jak ktoś jajek nie przyswaja albo ciasto ma też być dla dzieci to bez jajek też wyjdzie :) z budyniem kokosowym...mmm pychotka :)
Dorota, Moje Wypieki
10.03.2009 22:35 odpowiedz
Aga, w odpowiedzi nad twoją właśnie o tym pisałam. Zmiksuj żółtko razem z mąką i dodaj do gotującego się mleka. pozdrawiam i dziękuję :)
Gość: aga
10.03.2009 11:57 odpowiedz
strasznie boję się tego surowego zółtka-małe dziecko ,mozesz cos poradzic ?

swietna stronka,podziwiam i pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
09.02.2009 23:02 odpowiedz
Tak, wystarczy sparzyć jajko, ewentualnie myślę, czy nie zmiksować żółtka razem z mąkami i nie dodać do gotującego się mleka. Tak też przecież robi się kremy, zgęstaniałby, a potem tylko mix z masłem :)
Gość: Wera
08.02.2009 19:46 odpowiedz
A ja, przezorna, chcialam zapytać, czy wyszłoby z pominięciem tego żółtka surowego? Albo ew. czy wiesz może, czy sparzenie jajka przed uzyciem coś by pomogło wzglęgem ew. salmonelli :-) Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2009 18:07 odpowiedz
Ja też w takim razie nie wiem...
Gość: tendremos
03.01.2009 21:33 odpowiedz
Aha i wystawiłam na balkon, nie do lodówki, no ale tam też zimno było.
Gość: tendremos
03.01.2009 21:33 odpowiedz
Dodałam dwa budynie waniliowe, sama nie wiem co mogło być przyczyną?
Dorota, Moje Wypieki
03.01.2009 20:25 odpowiedz
Ale oprócz maki ziemniaczanej dodałas jeszcze budynie w proszku? Wszystko powinno być ok, z tego, co opisujesz, może tylko należało włożyć do lodówki, by masa stężała? pozdrawiam
Gość: alguna
02.01.2009 20:26 odpowiedz
Witam
Zrobiłam rafaello, ale nie wiem gdzie popełniłam błąd, bo niestety krem mi się nie ściął.
Może dodałam za mało mąki ziemniaczanej? (dwie łyżki).
A może za szybko utarłam budyń z masłem i żółtkiem? Jak ucierałam, budyń był lekko ciepławy. Strasznie mi szkoda myło, bo samo ciasto w smaku było rewelacyjne, ale kremu nie było tylko rozlewająca się masa :-/
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2008 13:21 odpowiedz
Tak, możesz, wtedy musi dłużej postać, by zmiękło (mam nadzieję że z herbatnikami nie bedzie zbyt mdłe) pozdrawiam ciepło
Gość: fainless
14.11.2008 11:04 odpowiedz
Czy zamiast krakersow moge uzyc pettit berrow? PS zrobilam wczoraj kruche ciasto milionera, ale nie pieklam spodu tylko pokruszylam digestivy z maslem. Wyszlo bombowe i zniklo w rekordowym czasie:D Robie jeszcze raz na niedziele, ale podwajam skladniki :) Dzieki Dorotko
Gość: mama5
07.11.2008 21:22 odpowiedz
witam, ja również dziś zrobiłam rafaello i siedzi teraz w lodówce ale obiawiam się że miałam, za rzadką masę i że nic mi z tego nie wyjdzie, zobaczymy posici ciacho całą noc i może się uda tym bardziej że jutro mam gości, dla ktorych zrobiłam je
26.06.2008 05:41 odpowiedz
wyszło przepyszne :D budyn ma smak bialej czekolady :D jak prawdziwe rafaello:D mniamusne :D:D:D:D:D:D
25.06.2008 12:33 odpowiedz
własnie robię rafeaello :d nie moge sie doczekac jak sprobuje :D uwielbiam kokosa wiec z pewnoscia bedzie mi smakowac :D:D:D:D:D:D
Gość: asik
14.05.2008 10:42 odpowiedz
Świetny przepis(ja dodałam jeszcze płatki migdałowe) i jak szybko się robi,a smakuje wspaniale,szczególnie na drugi dzień.Mój mąż po spróbowaniu stwierdził że dobre by było również,jakby do masy dodać kawałeczki ananasa...kto wie,następnym razem tak zrobię,ale wtedy to już nie będzie rafaello:)
Gość: Asia
06.05.2008 16:35 odpowiedz
Zrobiłam z budyniem kokosowym żeby było jeszcze bardziej kokosowo. No i do wierzchniej posypki dodałam płatki migdałowe, bo w końcu rafaello jest z migdałem ;) Bardzo smaczne i szybkie ciasto godne polecenia i powtórnego przyrządzenia! Pozdrawiam :)
Gość: Yvonnek
09.03.2008 14:39 odpowiedz
Ciasto jest rewelacyjne! Dodalam do masy i na wierzch platki migdalowe. Nie sadzilam ze polaczenie krakersow i masy budyniowej bedzie tak znakomite.
Gość: laleo
03.03.2008 19:17 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj. Zadziwiający efekt, wcale nie za słone, chociaż krakersy lajkonika aż skrzą się od soli:) Następnym razem zrezygnuję jednak z masła w kremie albo istotnie zredukuję. Pozdrawiam gorąco!
Gość: Czarna Panetra
11.10.2007 22:11 odpowiedz
Polecam!!!
Ciasto u nas znane od wielu lat. Mozna powiedziec, ze rodzinny specjal.
Zeby ciasto bylo bardziej wilgotne maczam krakersy w mleku (bardzo krotko, krakersy dobrze chlona)
Dorota, Moje Wypieki
05.09.2007 12:58 odpowiedz
Tak, tak, w lodówce :-) pozdrawiam :-)
Gość: astovera
05.09.2007 12:18 odpowiedz
Przechowywać w lodówce?:) Właśne zrobiłam i się zastanawiam... pozdrawiam! :)
Dorota, Moje Wypieki
23.04.2007 15:33 odpowiedz
Ostatnio wyszperałam, że do masy mozna dodać płatków migdałów...byłoby prawdziwe rafaello...Może tego brakowało ? :)) pozdrawiam
Gość: workin.mama
23.04.2007 14:21 odpowiedz
Zrobiłam, wyszło znakomicie. Krakersy rzeczywiście, o dziwo, znakomicie wpasowały się w klimat! :)
Chociaż do ideału czegoś mi zabrakło. Chyba wolałabym troszeczkę bardziej mokre...
Gość: Krysia
08.03.2007 09:34 odpowiedz
Już od kilku lat robię to ciasto i zgadzam się,że jest rewelacyjne,moja rodzinka przepada za nim,pozdrawiam:):)




do góry