Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


niedziela, 18 stycznia 2015

Razowe muffiny podwójnie czekoladowe

Zdrowsza wersja czekoladowych muffinów. Z mąki pszennej razowej i z dodatkiem żytnich otrębów. Otrzymacie lekkie, pyszne, mocno czekoladowe muffiny. Idealne na drugie śniadanie lub przekąskę w czasie dnia. Muffiny są lekkie i nie mają w sobie nic z ciężkości, która może towarzyszyć muffinom razowym. Spróbujcie, jak kolejnym razem najdzie Was ochota na czekoladę! Ps. i nie potrzeba miksera ;-).

Składniki na 12 - 15 sztuk:

  • 220 g mąki pszennej razowej
  • 60 g otrębów żytnich
  • 50 g kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 250 ml kefiru, maślanki lub zsiadłego mleka (nie jogurtu)
  • 3 duże jajka
  • 150 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego
  • 3/4 szklanki brązowego cukru muscovado (lub więcej, do smaku)
  • 100 g drobinek czekoladowych (chocolate chips) gorzkich lub mlecznych

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Do naczynia przesiać mąkę pszenną razową i kakao, dodać otręby, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia i sól. Wymieszać. 

Do drugiego naczynia wlać kefir, dodać jajka, olej, cukier - wymieszać i delikatnie roztrzepać rózgą kuchenną do połączenia.

Połączyć zawartość obu naczyń - wymieszać widelcem. Dodać drobinki czekoladowe i wymieszać. Powstałe ciasto nie będzie gęste, ale jeśli będzie wydawało się zbyt rzadkie należy dodać 2 łyżki mąki więcej.

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Przełożyć do nich ciasto, powinno wypełnić papilotkę pozostawiając wolny 1 cm od górnej krawędzi papilotki.

Piec w temperaturze 170ºC przez około 22 - 25 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Smacznego :-).

Razowe muffiny podwójnie czekoladowe

Razowe muffiny podwójnie czekoladowe

Średnia ocena: 8.9  (liczba głosów: 12)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (134)
Gość: Anna
17.02.2017 12:57 odpowiedz
Czy pszenna razowa to to samo co pszenna z pełnego przemiału? Dziękuję za odpowiedź :-)
17.02.2017 13:21 odpowiedz
Każda mąka razowa to mąka pełnoziarnista - chodzi o to, że całe ziarno zostało zmielone RAZ. Ale nie każda mąka pełnoziarnista jest mąką razową - można mielić całe ziarna kilka razy. Różnią się tym, że razowa jest grubsza, widać otręby a pełnoziarnista nierazowa jest miałka ale nie idealnie biała - nieoczyszczona z pozostałości ziarna :) Obie są zdrowe, ale z reguły do razowej uzywamy delikatnie więcejj płynów niz do pełnoziarnistej. Chyba, że się mylę to poprawiajcie ;)
Gość: Asia
08.02.2017 11:32 odpowiedz
Zrobiłam dokładnie jak w przepisie, zamiast chocolate chips dałam gorzką czekoladę. piekłam ok 20 minut, a babeczki wyszły bardzo suche, mocno czuć w nich otręby. Żeczywiście są raczej wytrawne, ale może to wina gorzkiej czekolady. Teraz żeby się nie zmarnowały musze dodać jakiś krem na wierzch, żeby tę suchość przełamał. Może ktoś by mi jakiś polecił?
zazuna profil
17.11.2016 15:51 odpowiedz
Czy te muffiny można robić z mrożonymi malinami?
A jeśli tak, to czy trzeba te maliny jakoś potraktować przed domieszaniem do ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2016 20:53 odpowiedz
Można. Nie trzeba z nimi nic robić lub można delikatnie oprószyć je mąką.
kinga_bn profil
05.10.2016 13:35 odpowiedz
Dodatek otrębów żytnich zainspirował mnie do zmiany mąki i zamiast pszennej razowej dałam właśnie żytnią jasną. Wyszło super! Muffiny są miękkie i lekkie, a miejsca, gdzie trafią się chocolate chips najlepsze :D U mnie wyszło 12 bardzo dużych sztuk.
violet92 profil
27.08.2016 21:32 odpowiedz
Pycha, najlepsze muffinki jakie upieklam z Twoich przepisów. Będę piekła je jeszcze nieraz :)
Babeczka Małgorzata profil
30.06.2016 13:08 odpowiedz
Można w tym przepisie zastąpić otręby żytnie płatkami owsianymi górskimi? Ktoś robił taką małą modyfikację?
Dziękuję z góry za odpowiedź:))
Oleńka1982 profil
11.02.2016 18:05 odpowiedz
Wlasnie robie te muffinki. Tu też mam pytanie. Czy po wymieszaniu mokrego ze sypkim powstaje grudkowata masa, ktorą nie bardzo poddaje się "wygładzeniu"?
agnsud profil
11.02.2016 18:43 odpowiedz
Tak, taki urok muffinek. Nie miksuj na gładko - grozi to zakalcem.
nadiawarszewska123 profil
11.02.2016 15:42 odpowiedz
A można nie dodawać otrębów żytnich do babeczek?
Dorota, Moje Wypieki
12.02.2016 11:24 odpowiedz
Można.
anka1309 profil
06.02.2016 20:51 odpowiedz
bardzo mieciutkie,smaczne i pachnace,latwe w wykonaniu,polecam
tosia_0105 profil
15.10.2015 15:42 odpowiedz
Bardzo dobre muffiny. Wilgotne, dlugo swieze, maka razowa i muscovado nadaja im charakterystyczny smak i aromat . Dalam 1 szklanke cukru, wyszlo 16 zgrabnych, niezaduzych muffinow.
polyanna profil
18.09.2015 07:40 odpowiedz
Bardzo smaczne muffinki, mięciutkie wilgotne wnętrze i w sam raz czekoladowe ( nie ma się wrażenia, że się pochłania tabliczkę gorzkiej czekolady, czego nie znoszę). Jakby mnie ktoś poczęstował, to nie byłabym wstanie powiedzieć, że tam jest mąka razowa.
Aga Mars profil
26.08.2015 19:12 odpowiedz
Idealne jako drobny upominek dla dbajacych o linie :)
malgosiama profil
26.08.2015 19:46 odpowiedz
Aga muffiny wyglądają pięknie, super upominek :)
Aga Mars profil
26.08.2015 19:51 odpowiedz
Dziekuje Malgosiu :)
Wiktoria1 profil
27.08.2015 08:45 odpowiedz
Świetny upominek. ;-)
Aga Mars profil
27.08.2015 12:16 odpowiedz
Dzieki :)
Esme profil
27.08.2015 10:17 odpowiedz
Jak tam kotek tym razem, chyba niedaleko był jeden z jego punktów obserwacyjnych:)
Aga Mars profil
27.08.2015 12:16 odpowiedz
Masz swietna pamiec :) tym razem widocznie go to nie interesowalo. Mozliwe, ze robienie zdjec na parapecie juz mu spowszednialo. Ale gdybym tak robila na podlodze albo w wannie, to ho ho... :) Kotek kwitnie i pozdrawia Soltysa ;)
Aga Mars profil
26.08.2015 16:47 odpowiedz
Zrobilam pojedynczo czekoladowe :) Dalam duzo mniej cukru i wyszly baaaaardzo wytrawne, ale dla mnie ok. Ciekawe, co na to inni ;) Robilam z polowy przepisu i zamiast 1,5 duzego jajka dalam 2 srednie, zmniejszylam za to ilosc proszku do pieczenia. Kupilam ostatnio jakies dziwne papilotki. Niby maja 5,5 srednicy, ale sa duzo nizsze od tradycyjnych. Z polowy przepisu upieklam 6 "normalnych" i 12 mini muffinek
Esme profil
26.08.2015 19:30 odpowiedz
Mają piękny kolor:) ale ja sypnęłabym sporo cukru do środka:D
Aga Mars profil
26.08.2015 19:48 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
26.08.2015 16:41 odpowiedz
Mala przerwa w pracy ;)
polyanna profil
25.08.2015 13:24 odpowiedz
Bardzo potrzebuję szybką odpowiedź, jakie mają wymiary pani foremki do muffinek użyte do tego przepisu? Moje są dość (bardzo ) duże i nie wiem, czy mi ciasta wystarczy jak zmniejszę proporcje o połowę...
Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
25.08.2015 22:59 odpowiedz
Niestety, nie mam już chyba dokładnie tych samych w domu, ale pasują one do standardowej formy na muffiny, nie są wyższe.
pozdrawiam
elevina123 profil
19.08.2015 14:48 odpowiedz
a czy można dodać dżem do środka czy inny przepis na mufinki szukać, aby w środku owocowo było? :)
Dorota, Moje Wypieki
19.08.2015 15:00 odpowiedz
Można dodać dżem lub owoce.
17.07.2015 19:44 odpowiedz
i jeszcze wersja z sosem karmelowym :)
17.07.2015 17:50 odpowiedz
:))
17.07.2015 17:50 odpowiedz
:)
jedzurka profil
17.07.2015 19:03 odpowiedz
czuje sie obserwowana:) super pomysł;)
17.07.2015 19:38 odpowiedz
testuję słodycze na urodziny córki i to nic, że są dopiero w zimie :)
jedzurka profil
17.07.2015 22:54 odpowiedz
no prosze ale działasz z wyprzedzeniem ;) moj mały za dwa tygodnie ma roczek i nie moge sie zdecydowac co zrobic...
Merc. profil
23.02.2016 10:51 odpowiedz
Tak Tak!
Aga Mars profil
18.07.2015 09:41 odpowiedz
Ale swietnie to wyglada :) Wygladaja jak zywe :)
DziewczynaŚwiętego profil
20.05.2015 11:53 odpowiedz
Dorotko, zamarzyły mi się muffiny mocno mięsiste i czekoladowe z czapą z kremu z masła orzechowego. jak myślisz, ktory przepis sprawdzi się lepiej? ten czy ten z dodatkiem majonezu? PS. Krem planuję zrobić z masła orzechowego (250g), cream cheese (125g) i mascarpone(125), powinien trzymać strukturę, jak sądzisz? pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
20.05.2015 14:27 odpowiedz
Według mnie bardziej mięsiste są majonezowe, ale z kolei - część Czytelników miała z nimi problem, nie wiem dlaczego. Tak, krem na pewno się utrzyma - wszystkie jego składniki są stałe, nawet bez większego problemu w temperaturze pokojowej :).
DziewczynaŚwiętego profil
20.05.2015 19:25 odpowiedz
Upiekłam razowe i chociaż kremu jeszcze nie zrobiłam oszalałam na ich punkcie - są genialne!
sylwus1611 profil
02.05.2015 19:53 odpowiedz
Pyszne i naprawdę puszyste muffiny, nie domyśliłabym się, że na mące razowej i otrębach. Ja dałam otręby owsiane, zamiast cukru pół szklanki ksylitolu, a zamiast czekolady dwa małe posiekane banany. Kakao dałam 30 g, bo akurat tyle zostało, ale nie były za blade. Na wierzch wrzuciłam jeszcze po 3 nerkowce. Mniam! Serdecznie polecam i dziękuję za ten przepis!
Lili An profil
23.04.2015 21:07 odpowiedz
Mam mąkę pszenną razową i mąkę pszenną pełnoziarnistą. Na czacie nikogo w tej chwili nie, więc nikt na moje pytanie tam nie odpowie, ale wydaje mi się, że t jest to samo. Jednak wizualnie te mąki są inne. W jednej wyraźnie widać łuski ziaren, w drugiej są one zblendowane. Której lepiej użyć do tego przepisu?
Dorota, Moje Wypieki
23.04.2015 21:09 odpowiedz
Wg mnie to są takie same mąki, ale mogą się różnić stopniem oczyszczenia w zależności od młyna. Mozna uzyć jedej z nich :).
Lili An profil
23.04.2015 21:13 odpowiedz
Dziękuje, dobra duszo :-)
KachnaAchna profil
13.04.2015 23:04 odpowiedz
Fajne, mocno czekoladowe. U mnie mąka pszenna zamiast otrębów, najzwyklejszy brązowy cukier i posiekana mleczna czekolada. Niesamowity zapach w całym domu.
Domi_nika profil
11.04.2015 22:42 odpowiedz
Bardzo proszę o pomoc, wyszły trochę za mało słodkie więc chciałabym polać je czekoladą-w jakich proporcjach zmieszać czekoladę lub kakao, cukier i masło? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2015 22:50 odpowiedz
Polewa kakaowa: 

*2 łyżki masła
*4 łyżki cukru
*3 łyżki kakao
*5 łyżek śmietany kremówki 30% lub 36%

W garnuszku - masło roztopić, dodać cukier, kakao, kremówkę. Wymieszać, krótko zagotować do zgęstnienia. Polewa gęstnieje stygnąc, więc dopiero gęstą udekorować ciasto.

Lub
czekoladowe ganache
*100 ml śmietany kremówki 30% lub 36%
*100 g mlecznej czekolady, posiekanej

Śmietanę kremówkę podgrzać w małym garnuszku, prawie do wrzenia, zdjąć z palnika. Dodać czekoladę, odstawić na 2 minuty. Po tym czasie wymieszać, do roztopienia się czekolady. 
Domi_nika profil
11.04.2015 22:56 odpowiedz
Dziękuję bardzo za tak szybką odpowiedź, nie mam jednak kremówki :(
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2015 23:07 odpowiedz
W takim razie czekolada z samym mlekiem - postępujemy jak przy 2-im sposobie, podgrzewamy mleko, dodajemy posiekaną czekoladę. Ale - mniej niż kremówki, czyli nie 100 ml mleka, spróbowałabym z 50 ml, w razie konieczności dodając więcej wrzącego mleka.
inparadise profil
24.03.2015 20:04 odpowiedz
Czy olej można zastąpić kokosowym?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2015 21:53 odpowiedz
Tak, płynnym.
Gość: juska93
02.03.2015 14:57 odpowiedz
Dlaczego jogurt nie może byc ?
Gość: Ina
06.03.2015 22:49 odpowiedz
Przeczytaj komentarze. To pytanie już było.
Gość: aniade
30.01.2015 19:16 odpowiedz
Muffinki pyszne,po przeczytaniu komentarzy dałam szklankę cukru, są dość słodkie.Mega-czekoladowe!
Gość: Gosia
30.01.2015 16:17 odpowiedz
A czy można zmniejszyć ilość sody? Zapach z piekarnika jest okropny, już mam pewność że to kwestia sody.

(Zapach z piekarnika okropny, muffinki bardzo dobre... ale sody wg mnie za dużo;))
Gość: Marcin
30.01.2015 08:59 odpowiedz
bardzo apetycznie to wygląda :)
alpinistka profil
26.01.2015 16:07 odpowiedz
Pani Dorotko (lub ktoś inny kto sprawdzał:-)), może trochę nie na temat ale nie wiem gdzie o to spytać: ile waży szklanka (250 ml) mleka w proszku? Nie mam wagi, Internetowi za bardzo nie ufam, więc postanowiłam spytać tutaj :-)
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2015 21:07 odpowiedz
Niestety ja nie wiem, nie mam też możliwości zważenia. 
agnsud profil
26.01.2015 21:45 odpowiedz
Zważyłam mleko granulowane (tylko takie mam ale chyba różnica nie będzie wielka) - wyszło 70g
alpinistka profil
26.01.2015 21:48 odpowiedz
O! Dziękuję bardzo :-)
agnsud profil
26.01.2015 21:50 odpowiedz
Nie dziękuj tylko wpadnij wsypać to z powrotem do opakowania ;)
alpinistka profil
26.01.2015 21:53 odpowiedz
Haha ja właśnie też miałam taki problem, i nie miałam lejka, to obcięłam kawałek butelki razem z gwintem (tak to się chyba nazywa) - świetny wynalazek :-D
agnsud profil
26.01.2015 22:15
na szczęście mam lejek do przetworów, jakoś poszło bez odkurzania całego mieszkania :)
Gość: aniade
30.01.2015 16:33 odpowiedz
Różnica jest duża, granulowane ma dużo powietrza. ważyłam zwykłe-szklanka ma 117gr.
alpinistka profil
01.02.2015 18:10 odpowiedz
No to teraz już wiemy ile waży szklanka granulowanego i "normalnego" :-) dzięki za odpowiedzi i mam nadzieję że przydadzą się także innym :-)
Gość: Niesia
24.01.2015 12:55 odpowiedz
Muffiny delikatne, puszyste i pyszne, jedzone na ciepło do mleka na wczorajszą kolację :), chorują, więc drobnych radości potrzebują, w związku z czym jednogłośnie dzieciaki okrzyknęły, że jestem najlepszą mamą na świecie. Dzieci zachwycone, zjadły po 2 szt. i zabroniły komukolwiek je jeść, przypilnowały żebym zapakowała i schowała na dzisiaj. Moje niewielkie zmiany to - 1 szklanka cukru, 30 dkg kakao, 20 dkg karobu, zwykła mąka pszenna chlebowa, bo razowa się skończyła, kawałki mlecznej czekolady. Pozdrawiam.
Ewcia123 profil
23.01.2015 23:07 odpowiedz
Właśnie wyciągnęłam z piekarnika i smakuję jeszcze cieplutką, jest dokładnie taka jak na zdjęciu mięciutka, delikatna - pycha. Zamiast kefiru dodałam kwaśną śmietanę. Polecam tym, co nie lubią za słodko;)
Selena profil
22.01.2015 09:53 odpowiedz
Nie przepadam za babraniem się z muffinami więc upiekłam to ciasto w formie babki. Użyłam dużej, 30 cm formy z kominkiem, którą wysmarowałam masłem i wysypałam mąką. Na górę sypnęłam garść mrożonych malin - nie zapadły się na dno, zatrzymały się najdalej w połowie wysokości ciasta, które urosło na ok. 4,5 cm. Piekłam w 165 stopniach przez 55 minut.Wypiek udał się znakomicie, maliny dodały cudownego aromatu, przyjemnie trafić na ten "rodzynek" w postaci maliny w cieście ;-)
Gość: jume
21.01.2015 18:16 odpowiedz
Z tego przepisu wychodzą muffiny prawie że wytrawne. Nie lubię bardzo słodkich ciast, ale to wyjątkowo paździerzowe i w ogóle nie słodkie muffiny. Na koniec po wymieszaniu z drobinkami czekolady spróbowałam ciasto i w ostatnich odruchu domieszałam 2 czubate łyżki cukru pudru. I to okazało się za mało. W składzie jest tu dużo otrąb. Czy można zastąpić je, chociaż w jakiejś części, mąką razową orkiszową - czy nie zmieni to lekkiej konsystencji ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 18:49 odpowiedz
Dodam informację o większej ilości cukru w przepisie. To raczej kwestia gustu, moje dziewczyny jadły i nawet okiem nie mrugnęły, że za mało słodkie. 
Tak, oczywiście, mąka orkiszowa na pewno nie zmieni ich lekkiej konsystencji. 
pozdrawiam
yeltet profil
21.01.2015 13:38 odpowiedz
Czy muffinki wyjdą, jeśli zrobię je z mąki żytniej razowej?
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 18:49 odpowiedz
Tak.
Gość: Teresa
21.01.2015 10:58 odpowiedz
Witam, czy mozna upiec to ciasto w blaszce keksowce wylozonej papierem do pieczenia? Jezeli tak to jakiej wielkości ma to byc keksowka i ile czasu będzie się takie ciasto pieklo? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 11:13 odpowiedz
Nie znam wymiarów formy, ponieważ tak nie piekłam. Ciasto nie powinno zająć więcej niż 3/4 formy. Pieczemy do tzw. suchego patyczka, około 40 minut.
Elkamilos profil
20.01.2015 23:00 odpowiedz
Babeczki upieczone, wyrosły bardzo ładnie. Dzieci zadowolone - nic nie wyczuły
Wypiek udany
Dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 09:55 odpowiedz
Pięknie się udały :).
Gość: Kasia
20.01.2015 20:55 odpowiedz
Z tym przepisem to idealnie trafiłaś w moje gusta. Kocham muffiny w każdej postaci, mam w sumie ponad 40 różnych przepisów, z nadzieniem i bez, można powiedzieć że jestem specjalistką. Pozwoliłam sobie wydrukować Twój przepis i dołączyć do mojego zbioru. Dzięki! :)
Gość: juli
20.01.2015 18:06 odpowiedz
Witam, a czy mozna do tych (lub innych) czekoladowych muffinkow dac oprocz drobinek czekolady mrozone (lub ze sloiczka) czarne porzeczki dla zlamania smaku? czy popsuje konsystencje i wyjdzie zakalec? Pozdrawiam:)
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2015 18:11 odpowiedz
Tutaj akurat ciasto jest dość rzadkie, owoce mogą opaść na dno muffinki. Porzeczki ze słoika powinny być odsączone, wtedy mozna je dodać np. na wierzch babeczek/muffinek, ale kiedy ciasto jest dość gęste.
pozdrawiam :).
Gość: Gosia
22.01.2015 20:01 odpowiedz
Kurczę. A mi to ciasto wyszło mocno gęste, byłam zachwycona (chociaż też zaniepokojona, skoro przepis mówił że będzie dość rzadkie) ;)
Gość: Asia
20.01.2015 16:59 odpowiedz
Witam, zastanawiam się co robię nie tak przy pieczeniu muffinów, bo zawsze wychodzą niekształtne...Jeszcze nigdy nie wyszly takie równe jak na Pani zdjęciach.piekę zawsze na "gora dól" 180st...
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2015 17:05 odpowiedz
Najczęściej niekształtne wychodzą właśnie przez wiatrak/termoobieg. Czy pieczesz na środkowej półce?
Gość: kamilast
20.01.2015 12:40 odpowiedz
Właśnie zajadam jeszcze ciepłe z płynną czekoladą w środku :D. Nieco zmniejszyłam ilość spulchniaczy a i tak wyrosły pięknie. Czas przygotowania rekordowo szybki nawet jak na muffinki, a w smaku...mmm...mało słodkie, "paździerzowe", pyszne.
izabela2764 profil
20.01.2015 12:26 odpowiedz
Pyszne zdrowe, babeczki ,mimo maki razowej delikatne i puszyste, idealne do porannej kawy ! Moje trochę niezgrabne ,ponieważ zapomniałam i piekłam z termoobiegiem .Polecam :)
użytkownik usunięty
20.01.2015 12:20 odpowiedz
Beznadziejne i mało słodkie!
elusive667 profil
26.01.2015 15:34 odpowiedz
O, jaka konstruktywna krytyka :)
użytkownik usunięty
26.01.2015 19:51 odpowiedz
Według mnie tak. Rzecz gustu. A Ty chyba zajmujesz się komentarzami etatowo. Może po prostu załóż swojego bloga, skoro jesteś taka znakomita i nie trać czasu dopiekając innym. Polecam Ci hejtowanie na Pudelku, tam dasz upust złośliwościom.
elusive667 profil
19.01.2015 19:40 odpowiedz
Zrobiłam z mąki żytniej, obcięłam ilość oleju (przypadkowo) i cukru (nieprzypadkowo) oraz dodałam jabłko- i mimo tych modyfikacji nie wyszedł zakalec! :D
Dla zainteresowanych przy 17 upieczonych babeczkach kaloryczność wyszła mi 140-150 kcal/ babeczkę :)
asia168 profil
19.01.2015 19:22 odpowiedz
Zastanawiam się, czy mogłabym użyć oleju arachidowego? Nie jestem pewna, ponieważ jest to olej tłoczony na zimno i sugerują używanie go "na zimno" :)
Będę wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam :)
elusive667 profil
19.01.2015 19:58 odpowiedz
Wydaje mi się, że z tą sugestią "stosować na zimno" chodzi o to, że w wysokiej temperaturze traci swoje właściwości zdrowotne. Jeśli tylko nie ma dziwnego posmaku (bo np. olej słonecznikowy ma bardzo neutralny smak) to ja bym użyła :)
Gość: Ala
19.01.2015 19:01 odpowiedz
Jestem ciekawa gdzie w UK kupujesz te czekoladowe kuleczki..Zdradzisz?w tesco i w asdzie ich nie widziałam:(
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2015 20:57 odpowiedz
W każdym Tesco, Asda czy innym supermarkecie na wyspach są, naprawdę nie widziałaś? Poszukaj dokładnie, jest kilka rodzajów.
Gość: Marcin
19.01.2015 14:10 odpowiedz
wyglądają bardzo apetycznie, dzisiaj postaram się zrobić i napisać jak wyszły :)
iwet_86 profil
19.01.2015 12:22 odpowiedz
Witam :) mam pytanie: czy zamiast otrębów żytnich można dodać otręby orkiszowe? Pozdrawiam
elusive667 profil
19.01.2015 19:09 odpowiedz
Wydaje mi się, że tak. Osobiście dałam jakąś dowolną mieszankę otrębów :)
Gość: gosiamk
19.01.2015 10:30 odpowiedz
Witam, nie używam maki pszennej czy moge ja zastąpić inna?? Ryżowa, orkiszowa albo jakaś inna?? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2015 10:38 odpowiedz
Można użyć mąki razowej orkiszowej, ale to też mąka pszenna. 
Nie można użyć ryżowej.
Można uzyć gotowego, dobrej jakości, miksu bezglutenowego.
pozdrawiam
Gość: dorota
18.01.2015 22:05 odpowiedz
pytanie z serii czy ta mąka się nadaje :p ale mam dużo mąki Basia tej co na niej jest przepis z twoimi ciasteczkami czy ona się nada :)
Gość: ineska
19.01.2015 08:43 odpowiedz
tak
Gość: dorota
27.01.2015 21:11 odpowiedz
dzięki :D
gosia051080 profil
18.01.2015 22:02 odpowiedz
witam,
jak długo trzeba piec z tego ciasta babkę?
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2015 10:09 odpowiedz
Około 40 minut lub do tzw. suchego patyczka. 
Gość: ana909
18.01.2015 20:00 odpowiedz
Czy duża różnice w smaku sprawi maka pełnoziarnista pszenna zamiast razowej (zapewne zytniej)? I czy zamiast otrębow można dać płatki owsiane? Albo mąkę ze zmielonych płatków?
Ps. Próbowałam zrobić babeczki ze Stevia w pudrze, niestety to była porażka... Wiec nie polecam kombinowania, słodziki powodują gorzki posmak w wypiekach...
willow profil
18.01.2015 22:05 odpowiedz
moje doświadczenie jest takie, że to stewia w pudrze powoduje gorzki posmak. Z krystaliczną nie miałam takiego problemu, tylko trzeba jej więcej dodać bo jest mniej słodka.
Gość: ineska
19.01.2015 09:07 odpowiedz
w przepisie wyraźnie napisane PSZENNA razowa, a razowa to wg mnie to samo, co pełnoziarnista, wydaje mi się, że z płatkami owsianymi będzie inna konsystencja ciasta i inny efekt
Gość: Kokainowa
19.01.2015 11:42 odpowiedz
Razowa to typ 2000 ( tak jak np tortowa to typ 450, kiedyś 500), chodzi o rozdrobnienie mąki im większy typ, tym mniej rozdrobniona.
Pełnoziarnista zaś mąka to mąka z pełnego, nieoczyszczonego ziarna, ale bardziej rozdrobniona. Nie mam pod ręka woreczka, ale rozdrobniona może być chyba tez na typ 500, 600.
Na oko - pełnoziarnista mąka jest zazwyczaj kremowa, szarawa, czasem ma widoczne ciemniejsze kropeczki ( piegowata jest),a nie śnieżnobiała jak zwykła.
Razowa mąka zaś ma w sobie fuzle i to całkiem duże, jest cięższa, brudna.
Gość: ineska
19.01.2015 12:24 odpowiedz
Wg mnie typ mąki wyrażony w liczbach to nie stopień rozdrobnienia, a zawartość substancji mineralnych (a dokladnie procent popiolu pozostały po jej spaleniu - można sobie wygooglować)
Z moich obserwacji wynika, że mąki różnych firm a tego samego typu różnią się wyglądem, basia i lubella są drobne bardzo, melvit ma dużo "farfocli" - otrąb
pzdr
aga
Wg Doroty spod innego przepisu
"Dorota, Moje Wypieki12.08.2014 15:53
Wedle mojej wiedzy - mąka razowa to inaczej mąka pełnoziarnista. Czyli to samo. Oczywiście są różne mąki razowe: orkiszowa, pszenna, żytnia, mogą się też różnić zawartością otrębów lub stopniem oczyszczenia (nie oczyszczenia raczej) lub zmielenia i stąd może różnice w kolorze?
Do przepisu można użyć pszennej razowej (pełnoziarnistej) lub orkiszowej razowej (pełnoziarnistej).
pozdrawiam :-)."
Gość: ewelineczka
18.01.2015 19:32 odpowiedz
pyszności i nie mam wyrzutów sumienia, że jem słodkości na diecie :)
MonkaM profil
18.01.2015 19:31 odpowiedz
Pani Dorotko, czy zamiast cukru można dać słodzik w płynie? Czy wtedy
trzeba zmienić jakoś proporcje składników?
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2015 10:10 odpowiedz
Jeśli używałaś go wcześniej do pieczenia i byłaś zadowolona, można. Ja nie mam doświadczenia, nie używam do wypieków słodzików.
Gość: Nala
18.01.2015 19:31 odpowiedz
Pani Doroto, jak Pani nauczyła się robić takie zdjęcia, no jak?? Piękne są! :)
Gość: asick
18.01.2015 18:50 odpowiedz
Oh bedzie trudno ;) dziekuje serdecznie
kasia_20 profil
18.01.2015 18:04 odpowiedz
Mam pytanie czy można zastąpić mąką otręby?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2015 18:05 odpowiedz
Tak, można dodać więcej mąki razowej.
kasia_20 profil
18.01.2015 18:06 odpowiedz
Dziękuje :)
Gość: asick
18.01.2015 17:51 odpowiedz
Pani Doroto a czy mozna dodac mleko kokosowe zamiast kefiru/ maslanki/ mleka zsiadlego ? Wiem ze to kombinowanie ale wrzuca Pani takie pysznosci o tej porze a u nas sklepy juz nieczynne :( niewiem czy wytrzymam do rana ;) z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2015 18:03 odpowiedz
Nie.. poczekałabym do rana :).
18.01.2015 17:50 odpowiedz
upiekły się, nie wiem jak smakują bo są jeszcze gorące, ale przepis świetny takiego szukałam. serdeczności. V.
Gość: Gosia
18.01.2015 17:35 odpowiedz
Jaka jest różnica w smaku, jeśli zamiast muscovado doda się demerary?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2015 17:41 odpowiedz
Demerara jest w kryształkach, więc tak dobrze się nie rozpuści w cieście. Można użyć jednak drobnej demerary, jeśli się taką posiada. 
Gość: Gosia
19.01.2015 11:56 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź :) W końcu dodałam taką demerarę, jaką mam (nie jest to 'extra fine') - albo się nie rozpuściła (z uwagi na 'not extra ;) fine'), albo jednak przeholowałam z redukcją cukru. Zawsze ujmuję, jako że cukru na co dzień w ogóle nie używam i wszystko jest za słodkie; a tym razem... dosłodziłabym ;) Całe szczęście, że użyłam czekolady mlecznej, a nie gorzkiej!

Przepis bardzo dobry, muffinki bardzo treściwe :)
Gość: aga
18.01.2015 17:31 odpowiedz
czy zamiast drobinek czekoladowych można dodać posiekanej czekolady?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2015 17:41 odpowiedz
Zawsze :).
18.01.2015 16:58 odpowiedz
Wspaniałe.Wyglądają tak delikatnie i apetycznie. Dość szybkie w przygotowaniu, to duży plus. Na niespodziewaną wizytę gości idealne.
Gość: Wiki
18.01.2015 16:58 odpowiedz
Razowe muffiny - czyli idealna alternatywa na przyjemność w czasie diety ;p
Gość: gonia
18.01.2015 16:46 odpowiedz
Proszę o podanie ilości składników w przeliczeniu na szklanki (maka cukier itd) nie mam wagi
Gość: ja
18.01.2015 17:02 odpowiedz
na blogu jest przelicznik kulinarny :)
Gość: ja
18.01.2015 16:37 odpowiedz
czemu nie jogurt?
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2015 17:42 odpowiedz
Z wymienionymi składnikami są lepsze, naprawdę, próbowałam :). Lepiej dodać już kwaśną śmietanę, niż jogurt. 
Gość: ja
18.01.2015 18:37 odpowiedz
dzięki, myślałam, że to wina jakichś właściwości jogurtu :)
Gość: ja
18.01.2015 18:39 odpowiedz
a tak btw zastanawia mnie ile robi Pani podejść zanim na stronę trafi przepis idealny :)
Dorota, Moje Wypieki
18.01.2015 18:49 odpowiedz
Dużo wypieków wychodzi dobrze za 1 razem, a idealnie za 2 razem, kiedy wiem, jaki błąd popełniłam za pierwszym razem ;-). Max do 3 razy sztuka (ale to rzadko).
Potem się zniechęcam i porzucam pomysł i przepis - trzeba go wykonać wtedy od nowa, z zupełnie innymi proporcjami/składnikami. Odkładam wtedy go na kilka miesięcy ;-).
Gość: ja
18.01.2015 18:52 odpowiedz
polecam stronę mojewypieki.com, z niej wszystko wychodzi za 1 razem sesesese :D :D pozdrawiam x





do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach