Strona główna O blogu Moje książki Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery
na każdą okazję'

już w sprzedaży!

Notes na własne przepisy!

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum

piątek, 16 grudnia 2011

Świąteczny tort makowy z kremem waniliowym i nutą pomarańczy

Tort - rewelacja; jeden z najlepszych w okresie bożonarodzeniowym. Smakuje jak najlepszy, najbardziej wilgotny makowiec! Blaty makowe są przełożone kremem waniliowym z mascarpone (tak, tak, ciągle nie mogę się przekonać do kremów maślanych). Warstwę dodatkową stanowi świeżo usmażona konfitura z pomarańczy, która nadaje odświętnego smaku i nutki pomarańczowej. Nasączony likierem pomarańczowym. Tort jest niezawodny, nie ma opcji by się nie udał, więc można robić w ciemno ;-). Przepis na blaty makowe pochodzi z dość starej publikacji z miesięcznika rolniczego (zmodyfikowany).

Składniki na blaty makowe:

  • 300 g maku
  • 270 g drobnego cukru do wypieków
  • 8 dużych jajek, żółtka i białka osobno
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 2 łyżki bułki tartej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki ekstraktu z migdałów

Mak zalać wrzącą wodą (do pokrycia), odstawić do wystygnięcia, odsączyć z nadmiaru wody, dwukrotnie zemleć w maszynce do mięsa z drobnym sitkiem. 

/Mak można też zalać wrzątkiem do przykrycia i gotować przez 20 minut, odcisnąć z nadmiaru wody i wystudzić. Dwukrotnie zemleć w maszynce do mięsa z drobnym sitkiem/.

Do przygotowania masy makowej można również użyć często dostępnego w sklepach maku zmielonego. Jest to spore uproszczenie, ponieważ maku nie trzeba już mielić. Wystarczy zalać wrzatkiem do przykrycia i wystudzić. Dokładnie odcisnąć z nadmiaru wody, np. w lnianym ręczniczku kuchennym. 

Żółtka umieścić w misie miksera razem z cukrem i utrzeć na jasną, puszystą masę. Dodać zmielony mak, kaszę manną, bułkę tartą, proszek do pieczenia, ekstrakt z migdałów. Zmiksować do połączenia.

W osobnym naczyniu białka ubić na sztywną masę. Dodać do masy makowej i delikatnie wymieszać szpatułką.

Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia (samo dno). Do formy wyłożyć masę makową. Piec w temperaturze 175ºC przez 45 minut, lub trochę dłużej, do tzw. suchego patyczka. Po upieczeniu lekko uchylić drzwi piekarnika i w ten sposób wystudzić ciasto.

Ciasto wyjąć z formy, przekroić wzdłuż dwukrotnie, na 3 blaty.

Do nasączenia:

  • 50 ml likieru pomarańczowego
  • 2 łyżki wody

Wymieszać.

Krem waniliowy:

  • 600 g serka mascarpone, schłodzonego
  • 300 ml śmietany kremówki, schłodzonej
  • 5 łyżek cukru pudru (lub więcej, wg smaku)
  • 1 łyżeczka pasty waniliowej (lub nasionka z laski wanilii)

Śmietanę kremówkę ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier puder (uważając, by nie 'przebić' kremówki, tzn. nie miksować zbyt długo, bo się zwarzy). W osobnym naczyniu wymieszać szpatułką serek mascarpone. Dodawać do niego ubitą kremówkę, pastę waniliową, mieszając delikatnie szpatułką.

Ponadto:

  • 150 ml konfitury pomarańczowej

Wykonanie

Na paterze położyć pierwszy makowy blat. Nasączyć go 1/3 przygotowanej mieszanki z likierem. Posmarować niezbyt grubą warstwą konfitury pomarańczowej. Na konfiturę wyłożyć część kremu. Przykryć drugim blatem makowym, który naponczować, posmarować konfiturą i przykryć kremem, zostawiając krem na wierzch tortu i jego boki. Przykryć ostatnim blatem makowym, naponczować. Wierzch i boki tortu wysmarować kremem, dowolnie udekorować.

Przed krojeniem, tort pozostawić w chłodzie na kilka godzin.

Smacznego :-).

Świąteczny tort makowy z kremem waniliowym i nutą pomarańczy

Świąteczny tort makowy z kremem waniliowym i nutą pomarańczy

Świąteczny tort makowy z kremem waniliowym i nutą pomarańczy

  Oceń: 
Ocena: 9.2  (liczba głosów: 46)
Zobacz także:
Szwedzkie ciasto migdałowe z batonikami Daim
Szwedzkie ciasto migdałowe z batonikami Daim
Krajanka piernikowa z marcepanem i powidłami
Krajanka piernikowa z marcepanem i powidłami
Tort bezowy miętowo - czekoladowy
Tort bezowy miętowo - czekoladowy
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (573)
1 | 2 | 3 | 4 | 5    
Gość: Papillon
19.12.2014 23:25 odpowiedz
Czy można upiec blaty, owinąć w folię i ciasto dokończyć 3 dnia?
BArdzo dziękuję za odpowiedź
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2014 23:27 odpowiedz
Można.
Gość: Basia
18.12.2014 21:37 odpowiedz
Pani Dorotko, czy można biszkopt upiec teraz i do świąt zamrozić?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2014 21:39 odpowiedz
Tak.
Gość: madziora
17.12.2014 15:29 odpowiedz
Witam,czy można użyć zwykłego cukru zamiast drobnego?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2014 16:09 odpowiedz
Tak.
Gość: Kasia
17.12.2014 09:54 odpowiedz
Pani Dorotko, czy mogę zrobić blaty makowe z przepisu na tort makowy z białej czekolady, a krem z kolei z tego przepisu tutaj? Przeraża mnie mielenie maku, a tam mielić nie trzeba i pomyślałam o takim miksie. Proszę o opinię. Serdecznie pozdrawiam :-)
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2014 15:32 odpowiedz
Można, pozdrawiam :).
Gość: Ania
15.12.2014 14:18 odpowiedz
Czym moge zastapic likier pomaranczowy?
Dorota, Moje Wypieki
15.12.2014 15:56 odpowiedz
Innym likierem cytrusowym lub amaretto lub sokiem z cytrusów rozcieńczonym z wodą.
Gość: Asia
16.12.2014 10:57 odpowiedz
Witam,
czy likier można zastąpić smakowym syropem do kawy? np. waniliowym?
Czy głupi pomysł?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
16.12.2014 20:49 odpowiedz
Nie pasuje..
14.12.2014 21:08 odpowiedz
WItam, czym moge zastapic konfiture pomaranczowa .? Dziekuje z gory za odpowiedz . pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
14.12.2014 22:08 odpowiedz
Konfiturą wiśniową, porzeczkową, żurawinową.. proszę również przejrzeć komentarze w poszukiwaniu inspiracji :).
pozdrawiam
Marti0052  (zobacz profil)
14.12.2014 16:18 odpowiedz
Chodzi tutaj o zwykłe ziarenka maku a nie masę makową z puszki prawda?
Dorota, Moje Wypieki
14.12.2014 22:08 odpowiedz
Tak, suchy mak, nie masa z puszki.
Gość: Ania
13.12.2014 22:54 odpowiedz
A ja mam pytanie, czy mase waniliowa mozna zastapic kawowa, dodajac do serka mascarpone i smietany troche kawy? Czy mascarpone z kawa sie nie komponuje?:) z gory dziekuhe za odpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
13.12.2014 23:55 odpowiedz
Tak, można tak zrobić :).
12.12.2014 14:26 odpowiedz
Makowiec wprost bajeczny!
Musi oczywiscie odlezec przez noc w lodowce, aby smaki sie 'przegryzly'.
Jedyne co nie bardzo mi pasuje to, ta konfitura pomaranczowa, ale mysle, ze to wina marki, ktora kupilismy. Nastepnym razem uzyje mandarynek albo lemon curd.
Makowiec bardzo, ale to bardzo polecam!
Gość: tezuza
12.12.2014 10:54 odpowiedz
Pani Doroto, a kiedy ten marcepan (bardzo mi zależy bo znajomy go uwielbia) w chwili wolnej proszę o notkę - zdesperowana młoda gospodyni domowa ;-)
Dorota, Moje Wypieki
12.12.2014 20:30 odpowiedz
Nie rozumiem?
Ewelina P  (zobacz profil)
11.12.2014 15:30 odpowiedz
Witam. Czy moglabys napisac dokladnie ktorego likieru uzylas? np zamiescic zdjecie? bo szukam i znalezc nie moge a mieszkam w uk.Z gory bardzo dziekuje.
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2014 15:32 odpowiedz
Likier cointreau, dostępny w każdym supermarkecie.
Ewelina P  (zobacz profil)
12.12.2014 14:48 odpowiedz
Bardzo dziekuje. Nie wiedzialam ze moje miasto to taka dziura bo pytalam w tesco i sainsburym i nie ma. Mam nadzieje ze w Asdzie dostane. Pozdrawiam i zycze Wesolych swiat:)
asiczek  (zobacz profil)
10.12.2014 22:19 odpowiedz
czy śmietana kremówka to jest śmietana kwaśna gęsta 36% (z takiej robiłam w zeszłym roku i wyszło OK), czy też śmietanka słodka, rzadka, do ubijania 36%.
Dorota, Moje Wypieki
10.12.2014 23:00 odpowiedz
To słodka śmietana 36%, nie kwaśna.
Gość: Nata
10.12.2014 12:40 odpowiedz
Upieklam wczoraj, nie znalazlam w zadnym sklepie likieru pomaranczowego wiec pomieszalam wodke z sokiem i cukrem. Krem wyszedl pyszny spod tez ale calosc sprobuje dopiero jutro na imprezie swiatecznej w pracy. Juz sie nie moge doczekac :)
Miss.Cookie. W  (zobacz profil)
07.12.2014 19:04 odpowiedz
Upiekłam i jestem zaskoczona, że jest aż tak smaczny ;) U mnie w formie krajanki - śmietankowy krem, miękkie i wilgotne blaty makowe (u mnie dodatkowo przełożone konfiturą pomarańczową, uprzednio zblendowaną), połączenie mimo prostoty smakujące bardzo wykwintnie, słodycz i aromatyczna goryczka pomarańczy harmonijnie się przeplatają, tworząc rozkoszną symfonię smaku ;) Polecam, zwłaszcza na okres świąteczno-sylwestrowy.
Gość: kasia_tac
06.12.2014 16:35 odpowiedz
Oj, dawno już tak się nie wymęczyłam z pieczeniem tortu, a korzystam z pani strony regularnie. Nie mam maszynki do mięsa, bo go nie jadam, a blender niestety nie dał rady zmielić maku. Użyłam więc gotowej mieszanki, niestety za pierwszym razem nie dopiekłam i wylądował w koszu. Za drugim razem udało mi się kupić mak już zmielony, ale chyba niezbyt dokładnie go odcisnęłam i masa jeszcze przed dodaniem białek była, jak na moje doświadczenie dużo dużo za rzadka. Zmieliłam więc więcej migdałów i nawet ładnie zagęściły... Teraz tort siedzi w piekarniku, jest bardzo wysoki więc dałam na półkę niżej niż zwykle, żeby sþód się dopiekł a wierzch nie przypalił. Trzymam kciuki i mam nadzieję, że będzie wart tego całego zachodu!
Gość: kasia_tac
18.12.2014 17:19 odpowiedz
Piszę, żeby nie było wątpliwości: pyszny wyszedł i absolutnie wart zachodu! Wzbudził same zachwyty, tym bardziej, że całkiem przypadkowo okazał się bezglutenowy (nie dawałam bułki tarte, tylko same migdały):) Polecam tylko dokładnie odsączyć mak:) Pozdrawiam i dziękuję sercecznie!
Gość: andzia884
05.12.2014 20:23 odpowiedz
Chciałabym upiec to ciasto na prostokątnej blaszy, zamiast w tortownicy. Czy zwiększyć proporcje składników ?
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2014 20:25 odpowiedz
Tak, w zależności od tego jak duża jest blaszka. Proszę skorzystać z przelicznika formek w lewej szpalcie na blogu.
Gość: Dorota
05.12.2014 19:33 odpowiedz
To drugi tort z tej strony (pierwszy to Biała Truskawka) i kolejny strzał w dziesiątkę :) Robiłam go dwa razy w przeciągu ostatniego tygodnia. Za pierwszym razem zmniejszyłam ilość cukru w kremie i dość oszczędnie posmarowałam blaty konfiturą. Tort był dobry, z dnia na dzień coraz lepszy, ale brakowało mu aromatu. Za drugim razem zrobiłam dokładnie według przepisu i w wersji niezmienionej jest po prostu ideałem!!!!!! Proporcje są doskonale wyważone. Jedliśmy go w dniu, gdy został zrobiony i już jest pyszny! A co to będzie, gdy smaki się przegryzą!!!! :) POEZJA!!
Gość: joa
05.12.2014 11:41 odpowiedz
Może moja propozycja kremu kawowego komuś się przyda ja mam zamiar wykorzystać go do tego torcika wraz z konfiturą wiśniową.
5 żóltek
3 łyżki mąki pszennej
2 budynie śmietankowe bez cukru
1/2 szkl cukru
3/4 l mleka
11/2 kostki masła
7 łyżek capuccino waniliowego w proszku
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 skl mleka i cukier zagotować, w 1szkl mleka rozmieszać żółtka, budynie i mąkę. Ugotować budyń i ostudzić pod folią. Rozmiksować masło na puch i dodawać po łyżce budyniu na przemian z capuccino, na koniec dodać ekstrakt waniliowy.
Kremu jest dużo więc na torta z tego przepisu można zrobić mniej.
Gość: Patgra
04.12.2014 19:15 odpowiedz
No to już mam chyba wybraną pozycję na te święta. Kocham mak a słodki akcent pomarańczowy w grudniu musi być. Ta-dam!
Podzielę się swoja opinię po tym, kiedy zrobię to wspaniałe ciasto. Natomiast teraz już dodam, że sugeruję wykonanie tego toru z własną konfiturą pomarańczową. Potrzeba tylko wyfiletować pomarańcze, zetrzeć z nich skórkę i całość podgrzać do odparowania soku. Smak tego cuda nie do uzyskania w inny sposób. Ja już sobie wyobrażam te makowo-pomarańczowo-waniliowe trio.
Gość: tomek s
04.12.2014 18:47 odpowiedz
Wlasnie pieke ten tort ,ale wlozylam do blaszki 26cm, czy bedzie za niski aby przekroic na 3 czesci. Prosze o rade. Dziekuje
P.s Blat jest w piekarniku ..,
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2014 11:46 odpowiedz
Może okazać się zbyt niski.. Zawsze najlepiej używać przelicznika foremek, w lewej szpalcie na blogu.
Gość: Aga
03.12.2014 10:54 odpowiedz
Czy kasza manna ma być ugotowana?
Dorota, Moje Wypieki
03.12.2014 10:55 odpowiedz
Nie.
Gość: Jagodka
01.12.2014 18:41 odpowiedz
Hejka, jakiej konfitury pomaranczowej jest najlepiej uzyc . W Anglii jest wiele tego, wiec co tu wybrac, zwlaszcza, ze nielubie ich ale pieke dla siostry wiec co pani poleca? Z gory dziekuje.
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2014 18:51 odpowiedz
Nie mam ulubionej, wiele jest dobrych :).
Gość: Monika
28.11.2014 21:09 odpowiedz
Witam, czy można dodać aromatu migdałowego zamiast ekstraktu? Jeśli tak, to ile kropli by Pani poleciła? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
Dorota, Moje Wypieki
29.11.2014 11:57 odpowiedz
Można. Dodajemy go mniej, jest bardziej sztuczny i intensywny w smaku.
24.11.2014 14:33 odpowiedz
Witam, zastanawiam się czy krem i konfitura pomarańczowa pasowałyby do biszkoptu orzechowego lub migdałowego z czekoladą. Znajomi prosili o tort na chrzest w którym znaleźć się mają orzechy, migdały i wanilia. Wymyśliłam blaty orzechowy i migdałowy i szukam dobrego kremu z wanilią. A może podsunie mi Pani jakiś pomycł na tort z tych składników. A tak nawiasem mówiąc Pani Dorotko to większość moich wypieków opiera się na Pani przepisach za co BARDZO BARDZO DZIĘKUJĘ bo robią furrorę, szczególnie czekoladowe :) Porzeczkowiec też był nieziemski! Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
24.11.2014 14:42 odpowiedz
Wydaje mi się, że do biszkoptu orzechowego bardziej pasowałaby dżem morelowy, powidła, nawet dżem z czarnej porzeczki. Do tego jak najbardziej - krem waniliowy.
pozdrawiam :)
24.11.2014 14:43 odpowiedz
Dziękuję :)
zuzola77  (zobacz profil)
17.11.2014 16:19 odpowiedz
Właśnie też się zastanawiałam nad użyciem tu masy kawowej,mak+kawa super połączenie,ale nie wiem czy ta wspaniała konfitura pomarańczowa pasuje?
Ktoś łączył takie smaki?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 19:30 odpowiedz
Według mnie konfitura pomarańczowa wtedy nie pasuje.
Gość: Katsuu
17.11.2014 21:45 odpowiedz
przy połączeniu tych blatów makowych z masą kawową czy czekoladową idealnie sprawdzi się wiśniówka (do nasączenia) a do posmarowania konfitura wiśniowa. a nawet wtedy można dodać i wiśnie z nalewki :)
jadłam taką wersję, polecam. niestety przepisu nie mam, dlatego sama poszukuję dobrego kremu... najlepiej maślanego, kawowego lub czekoladowego... mmm... blaty makowe na pewno wezmę z tego przepisu p. Doroty.
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 21:51 odpowiedz
Bardzo dobry pomysł z wiśniami. Postaram się pomyśleć o kremie kawowym, na razie można taki krem znaleźć w torcie orzechowo - kawowym (krem kawowy na białej czekoladzie) lub w torcie bezowym.
Tym razem raczej pomyślę o kremie klasycznym kawowym, na maśle. 
Gość: Katsuu
17.11.2014 22:04 odpowiedz
byłoby super P. Doroto :)
pozdrawiam!
Gość: Katsuu
16.11.2014 23:33 odpowiedz
rozmyślam nad pokombinowaniem z tym tortem ;)
zastanawiam się, aby połączyć w tym torcie dwie różne masy:
opcje:
1. krem waniliowy z tego przepisu + krem kawowy z tego http://www.mojewypieki.com/przepis/ciasto-czekoladowe-z-kremem-czekoladowym
lub
2. krem kawowy jw. + krem czekoladowy, np. http://www.mojewypieki.com/przepis/ciasto-czekoladowe-z-kremem-czekoladowym
3. krem waniliowy z tego przepisu + krem czekoladowy jw.

wiem, że co kto lubi, ale jednak nie znam smaków owych kremów i ciężko mi sobie wyobrazić ich smak po z-duet-owaniu
Proszę o poradę :)
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 10:58 odpowiedz
Z pierwszego podlinkowanego przepisu to jest krem czekoladowy, nie kawowy.  W nim jest dodatek 1 łyzeczki kawy, ale ona nie dominuje, krem smakuje przede wszystkim czekoladowo. Dobrze będzie pasował z przepisem na krem waniliowy z powyższego przepisu.
Gość: Katsuu
17.11.2014 17:28 odpowiedz
ach tak, zasugerowałam się tym dodatkiem kawy do kremu i z góry przyjęlam, że jest kawowy ;)
myślę, że połączę te blaty makowe z ciężkim kremem maślanym kawowym, muszę się za takim porozglądać :)
dziękuję za odpowiedź :)
Gość: Katsuu
17.11.2014 17:33 odpowiedz
ojej, stop :D
bo z tego co teraz widzę dodałam dwa takie same linki a chodziło mi jednak o krem kawowy z tego przepisu (kawowy tort orzechowy):
http://www.mojewypieki.com/przepis/kawowy-tort-orzechowy-z-malinami

przepraszam za zamieszanie, stąd takie nieporozumienie ;)
Swiergotnik  (zobacz profil)
14.11.2014 16:40 odpowiedz
Robiłam w tamtym roku w postaci tortu i wyszedł fantastycznie, ale mam pytanie :) Czy można zrobić ten tort w postaci rolady? Blat nie połamie się w czasie zwijania? Właśnie kupiłam sobie fajną silikonową matę do rolad i szukam natchnienia ;D
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2014 18:07 odpowiedz
Może się połamać. Ale dałaś mi fajny pomysł na ciasto :-). Dodałabym mak do rolady biszkoptowej. 
Swiergotnik  (zobacz profil)
14.11.2014 19:14 odpowiedz
Bardzo się cieszę, że natchnęłam twórczo :) Ja i tak pewnie zaryzykuje i spróbuje z roladą, może jak nasączę blat trochę mocniej to da radę... Po wigilii dam znać co wyszło :P
Gość: Julia
12.11.2014 12:07 odpowiedz
nie doczytałam niestety rad i komentarzy i użyłam gotowej, dosładzanej masy makowej, biszkopt w piekarniku a ja załamana bo spróbowalam masy i jest slodka jak ulepek! da sie jakos uratowac jeszcze tort? dodam ze poncz musi byc bezalkoholowy wiec nie mam duzego pola do popisu... :(
Gość: gemi
12.11.2014 12:15 odpowiedz
Do nasączenia sok z pomarańczy i dżem pomarańczowy warstwy pod krem. :) Będzie pysznie.
Gość: gemi
12.11.2014 12:31 odpowiedz
I jeszcze możesz mniej posłodzić krem.
Gość: ann11281
15.10.2014 15:28 odpowiedz
czy moge uzyc mincemeat zamiast konfitury pomaranczowej?
Dorota, Moje Wypieki
15.10.2014 18:14 odpowiedz
Raczej nie polecam.
Gość: beata
12.09.2014 13:49 odpowiedz
chciałabym dziś wieczorem upiec makowiec, a jutro zrobić krem i poskładać całość. jak to jutra najlepiej zabezpieczyć upieczony makowiec, żeby się nie zesechł?
Dorota, Moje Wypieki
12.09.2014 13:52 odpowiedz
Owinąć folią spożywczą, może pozostać w temperaturze pokojowej, nie musi być przechowywany w lodówce.
14.04.2014 17:42 odpowiedz
Torcik wspaniały :) Należy do moich wersji ulubionych, nie za słodkich, idealnych :) Po raz pierwszy robiłam coś z maku i wyszło extra :) Konfiturę pomarańczową zastąpiłam powidłami śliwkowymi, rewelacyjny kwaskowy smak doszedł :) Ciasta makowego wyszło z podanych proporcji tak dużo, że zrobiłam tort o średnicy 26cm. Zmniejszyłam proporcje kremu na 500g serka mascarpone i 250g śmietany kremówki i było ok. Był to torcik dla męża na urodziny, mąż lubi klimaty kwaśno-słodkie, tort idealny :)
Odkąd znalazłam "mojewypieki", inne strony dla mnie nie istnieją. Dorotko jesteś wspaniała :) Wszystko mi wychodzi z Twoich przepisów i jest takie, że palce lizać :) Wielkie uszanowanie :) Dziękuję, dziękuję, dziękuję :) Jesteś wielka :)
Dorota, Moje Wypieki
14.04.2014 22:13 odpowiedz
Dziękuję, bardzo mi miło! Wesołych Świąt :).
Gość: ivi
14.04.2014 13:11 odpowiedz
Jeszcze jedno- czy do tego makowca z jabłkami (japońskiego)
http://www.mojewypieki.com/przepis/makowiec-z-jablkami
też trzeba użyć zwykły mak, czy można "puszkowy" Bakalland ?
Dorota, Moje Wypieki
14.04.2014 22:13 odpowiedz
Niestety, nie polecam masy z puszki. Do żadnego z makowców na blogu, mogą się nie udać.
Gość: ivi
14.04.2014 12:43 odpowiedz
Czy można do tych blatów makowych zamiast maku dać gotową masę z puszki, z Bakallandu i resztę składników, czy któryś pominąć? Czy w ogóle takie ciasto wyrośnie?
20.03.2014 21:13 odpowiedz
Stała się rzecz dziwna. Z okazji własnych urodzin piekłam ten tort po raz trzeci. Wszystko tak, jak zawsze. Wyjmuję biszkopt, a on w połowie surowy. Dopiekłam i zrobiłam jak zwykle, ale zastanawia mnie skąd to się wzięło? Jutro okaże się czy jest tak pyszny jak pozostałe dwie próby.
16.02.2014 20:56 odpowiedz
Tort przepyszny, biszkopt makowy robiłam po raz pierwszy. Powiem szczerze, dodawałam składniki bez mrugnięcia okiem, bo przecież wszystko z blogu Dorotki wychodzi. Ponownie się nie zawiodłam. Jedynie do kremu dodałam 500 ml kremówki, a nie 300. Wyszło super.
Gość: Ela
08.02.2014 14:33 odpowiedz
Zrobiłam tort po raz drugi i znow się udalo:) Tym razem bezglutenowy. Zastąpiłam amarantusem i kaszę i bułkę i wyszło super! Teraz tort się chłodzi a później jedzie na urodziny. Dam znać jak smakował i może uda mi się zrobić zdjęcie. Pozdrawiam serdecznie Pani Doroto i dziękuję za to że jesteś!
11.02.2014 17:59 odpowiedz
To znowu ja, już zalogowana. Tort smakował jeszcze lepiej niż ostatnio. Dałam mniej maku (200g) i cukru (250g) i ta wersja mi bardziej smakuje, ponieważ tort jest lżejszy, krem ma bardziej wyrazisty smak. A oto zdjecie mojego dzieła! Pozdrawiam!
zuzola77  (zobacz profil)
31.01.2014 21:03 odpowiedz
Pyszny torcik,naprawdę polecam,chociaż wydaje mi się,że blaty wyszły mi zbyt mokre,macie jakiś patent jak skutecznie odcisnąć mak? użyłam konfitury własnej roboty oczywiście z pani przepisu,następnym razem dam jej zdecydowanie więcej.
Do powtórzenia!
Dorota, Moje Wypieki
01.02.2014 11:49 odpowiedz
Odciskam w ręczniczku kuchennym, z całej siły :).
Gość: enadeta
31.01.2014 19:02 odpowiedz
Pani Dorotko, będę dzisiaj piekła ten wspaniały tort, ale chciałabym go zrobić z kremem z kremówki i białej czekolady, takim jak jest w innym Pani torcie makowym i się zastanawiam czy nie będzie za słodki i czy będzie grał ze sobą, bo w tamtym torcie blaty są chyba nieco lżejsze, bardziej biszkoptowe niż te ...
cała_ona  (zobacz profil)
31.01.2014 20:47 odpowiedz
Nie jestem Panią Dorotą, ale moim zdaniem biała czekolada tu średnio pasuje - ale de gustibus non disputandum est, podobno. Powyższy krem jest 'klasyczny' i doskonale współgra z pomarańczowymi dodatkami i makiem. A biała czekolada... cóż, to tylko biała czekolada:) Ale spróbować można, co z tego wyjdzie.
Gość: enadeta
01.02.2014 16:50 odpowiedz
No teraz to już sama nie wiem, zrobiłam masę na ten krem z czekoladą, ale na pewno nie dam już pomarańczy, tylko sam krem i lekki poncz z cytrynką, więc może nie będzie tak źle ... ;)
cała_ona  (zobacz profil)
01.02.2014 22:55 odpowiedz
Ale co za problem? Jak tylko smakuje Tobie i innym - to przecież o to chodziło:) Mam nadzieję, że wszystko wyszło tak, jak sobie wymyśliłaś.
Gość: marysia78
25.09.2014 22:42 odpowiedz
w ogóle nie udzielam się na blogu mw, ale bardzo lubię przeglądać ciasta, czytać komentarze-konstruktywne uwagi, ale tym razem - cała_ona ilekroć czytam twoje wypowiedzi jest w nich coś wrednego, opryskliwego... nie wiem czy to taka natura czy może za szczęśliwa nie jesteś, że siedzisz na mw i piszesz przemądrzale, sposób dobierania słów również nie jest za sympatyczny...
a osoba która pyta... ja bym poczekała na odpowiedź kogoś bardziej doświadczonego, czy to Dorotki czy innych, milszych i zarazem doświadczonych użytkowników.
wypowiedź ''całej onej'' jest zbyt subiektywna, choćby ,, to tylko biała czekolada''.
i co do ''cała ona'' - bez odbioru.
Gość: gosia
15.11.2014 22:19
Zgadzam sie z Toba Marysiu.
Gość: Ela
24.01.2014 18:41 odpowiedz
Witam Pani Doroto,

Czy mogłaby mi Pani doradzić czym moge zastąpić kasze manną i bułkę tartą dla bezglutenowego gościa? Czy kasza kukurydziana zamiast mannej bedzie się nadawać? W ostatecznosci kupie bułkę tarta bezglutenową, ale jest może jakaś domowa alternatywa?
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2014 10:58 odpowiedz
Np. zmielonymi migdałami lub orzechami włoskimi.
Gość: Iza
17.12.2014 09:54 odpowiedz
Witam,

w jakiej proporcji te zmielone migdały lub orzechy?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2014 15:36 odpowiedz
Tyle samo ile bułki tartej i kaszy.
Gość: katharynka
17.01.2014 11:43 odpowiedz
Tort wyszedł cudowny! Rodzina uszczęśliwiona. Bardzo Ci dziękuję za przepis. Intryguje mnie, czy można by zastąpić te dwie łyżki tartej bułki dodatkowymi dwiema kaszy manny. Lub czymś innym - wtedy w blatach nie będzie śladu mąki. Dla "bezpszenicznych" domowników to ważne:) pozdrowienia
luinelen  (zobacz profil)
16.01.2014 11:19 odpowiedz
Tort wychodzi rewelacyjny - wilgotny, nieprzesłodzony, pięknie rośnie. Konfiturę zastąpiłam brzoskwiniami, a do nasączenia blatów użyłam soku brzoskwiniowego połączonego z wódką. Pyszny, elegancki i bardzo łatwy w wykonaniu. Polecam!
luinelen  (zobacz profil)
16.01.2014 11:47 odpowiedz
I druga wersja, równie pyszna :)
Gość: Zefka
17.01.2014 21:24 odpowiedz
Przepiękne torty. Czy Pani te brzoskwinie jeszcze glazurowała czymś, bo tak pięknie błyszczą.
Gość: luinelen
17.01.2014 23:02 odpowiedz
Tak, brzoskwinie pokrylam galaretka brzoskwiniowa, rozpuszczona w 1/4 szklanki wody :)
Gość: ania
13.01.2014 11:26 odpowiedz
jestem fanką Pani przepisów zawsze wszystko się udaje:)więc postanowiłam upiec ten tort chłopakowi na urodziny:) i mam problem nie mogę nigdzie znaleźć likieru pomarańczowego czym mogę go zastąpić? mam konfiturę pomarańczową do posmarowania blatów ale nie wiem czym mogę nasączyć ciasto...Proszę o pomoc:)
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2014 11:29 odpowiedz
Można nasączyć wódką lub sokiem z pomaranczy.
Andzia01  (zobacz profil)
12.01.2014 13:17 odpowiedz
I ja go w końcu upiekłam. Jest rewelacyjny! Wilgotny, nie przesłodzony i nie obejdzie się bez dokładki;) Użyłam amaretto i konfitury z moreli bo za smakami pomarańczowymi nie przepadam. Polecam:)
Gość: ala
08.01.2014 11:05 odpowiedz
Tort przepyszny !!! wyszedł jak każdy przepis z tego bloga :D
03.01.2014 14:33 odpowiedz
To mój pierwszy makowy wypiek. Na pewno go powtórzę, bo "ochom" i "achom" nie było końca
Gość: Nata
10.12.2014 12:41 odpowiedz
Piekny!
02.01.2014 19:42 odpowiedz
Bardzo smaczny tort.
Gość: Agnieszka
31.12.2013 21:29 odpowiedz
Nie zachwycił nas ten tort :-( Jak dla mnie blaty makowe zdecydowanie za grube - wg mnie wystarczyłoby 200 gr maku, na tortownicę 23 cm. Poza tym te blaty tak chłoną nalewkę pomarańczową, że 50 ml do nasączenia 3 blatów to za mało. Mak jednak lubię tylko w makowcu :-(
Gość: Beata
31.12.2013 20:05 odpowiedz
Torcik przepyszny , nawet mąż twierdzi , iż muszę powtórzyć w najbliższym czasie ten wypiek
30.12.2013 09:49 odpowiedz
Absolutny HIT!
Numer jeden Wigilii 2013!
Bardzo słodki, z nutką pomarańczowej goryczki.
Użyłam maku mielonego-sprawdził się bez zarzutu. Trzeba jednak uważać z ilością wody użytej do jego sparzenia: z umiarem, pod kontrolą wzroku. Miałam problemy z dokładnym połączeniem śmietany i zimnego mascarpone-nie jest to prosta sprawa :)
Gość: mona
28.12.2013 22:48 odpowiedz
Zgadzam sie. Tort PYSZNY- z powodzeniem zastąpił od lat pieczone strucle ;) Dziękuję za przepis
migdalkowa  (zobacz profil)
28.12.2013 18:07 odpowiedz
Bajeczny smak. Zrobiłam zamiast tradycyjnego makowca, choć z przejściami bo musiałam dopiekać (ale to z mojej winy, użyłam gotowego zmielonego maku) ale wyszedł wspaniale. Dziękuję za przepis :)
Gość: aleks
28.12.2013 13:32 odpowiedz
Dokladnie: rewelacja, nie za slodki, troche niecodzuenny w smaku, super :)
elevina123  (zobacz profil)
28.12.2013 10:41 odpowiedz
Tort rewelacja! Na świątecznym stole wygrał z innymi wypiekami. A mnie zebrały się pochwały :)
Tort wilgotny, bardzo smaczny i nie za słodki, bardzo elegancki. Chyba zrobimy powtórkę na Nowy Rok :)
kukuluku  (zobacz profil)
27.12.2013 20:47 odpowiedz
Pyszny.Od teraz,na zawsze na swiatecznym stole.Goscie zachwyceni.Ja zalapalam sie na ostatni kawalek.Wedlug mnie troche za malo slodki,ale wilgotny,delikatny,po prostu pyszny.Czytam w komentarzach,ze dla niektorych byl zbyt slodki.Moze to przez konfiture.Mnie,po trudach,udalo sie znalezc konfiture z pomaranczy light.Pewnie dlatego tort nie byl przeslodzony.
26.12.2013 20:46 odpowiedz
Torcik super, to był nasz dzisiejszy deser :)
A prezentował się tak
26.12.2013 19:57 odpowiedz
Absolutnie pyszny tort:) Hit tegorocznych Świąt. Bez wątpienia do powtórzenia:)
Gość: Ania
26.12.2013 15:01 odpowiedz
Torcik super, konfitura pomarańczowa nadaje mu niezwykłego charakteru. Ja rownież miałam trochę problemów z ciastem-z ośmiu dużych jajek powstała taka ilośc piany ze masa nie zamieściła się w takiej tortownicy jak w przepisie. Upieklam w większej formie, piekło się pół godziny dłużej i wyszło bardzo puszyste i wilgotne. Ponieważ się kruszyło bałam się ze po przekrojeniu na 3 warstwy mi się wszystko rozleci-przekroilam tylko na pół. Może przy dużych jajkach powinno ich się dać mniej? Generalnie ciacho super ale muszę jeszcze nad nim popracować :-)
magda se  (zobacz profil)
26.12.2013 08:48 odpowiedz
ten tort jest tak zwyczajnie najlepszy z najlepszych. mam przy kazdym kesie mowila "takiego tortu jeszcze nie jadlam" a jadla w zeszlym roku na swieta :) ale jest boski
Gość: Ayagalia
26.12.2013 01:37 odpowiedz
Czy "ekstrakt z migdałów" to inaczej aromat migdałowy?
malediwy  (zobacz profil)
25.12.2013 19:14 odpowiedz
Upiekłam ten makowiec, ale tak jak poprzedniczki piekł się dłużej bo w środku ciasto nie było dopieczone, nie nasączałam ponieważ ciasto było bardzo wilgotne .Po przełożeniu i udekorowaniu efekt rewelacja, pyszny.. mąż był zachwycony to moje pierwsze ciasto z którego jestem zadowolona, dziękuję pani Doroto za te wspaniałe przepisy.
Alishja  (zobacz profil)
25.12.2013 15:21 odpowiedz
Pyszniutki, ale jednak uważam, że trochę za słodki ;)
Gość: Iza
25.12.2013 10:30 odpowiedz
Witam,

Zrobiłam tort ale ciasto nie chciało się dopiec. Urosło po brzegach a środkiem opadnięte. Piekłam pół godziny dłużej. Brzegi się spiekły.Środkiem niewiele urosło ale nie jest surowe. Mokre. Rozkroiłam na drugi dzień. Obsypywało się po brzegach. W związku z tym pytania. Co mogłam zrobić źle? Czy temperatura 175 to na termoobieg? Jeśli bez termoobiegu to jaka temperatura? Czym posmarować brzegi blaszki jeśli nie wykładam boków papierem? Posmarować tłuszczem i wyysypać bułką tartą? Jesli blaty są wilgotne, szczególnie ten z dna blaszki to czy nasączać likierem? Czym można zastąpić likier pomarańczowy jeśli nie przepadam za smakiem? Na innej stronie jest baaardzo podobny przepis(mam wrażenie , że skopiowany) tylko zamiast likieru jest amaretto. Dałam kremówkę 36% i krem wyszedł troszkę za sztywny. Za mało puszysty. Jadłam tort gotowy na wigilii firmowej, blaty dużo grubsze, sztywne dość i kremu duużo a u mnie wyszło trochę za mało. Ledwo starczyło do posmarowania dookoła i na wierzch. Prosze o odpowiedź. Nie poddam się tak łatwo:) Iza
kamila288  (zobacz profil)
25.12.2013 12:13 odpowiedz
Mi również się to zdarzyło..Ciasto na środku jest surowe.
merriska  (zobacz profil)
25.12.2013 12:59 odpowiedz
Może kwestia źle ubitych białek? Papierem wykładamy tylko spód formy, boków niczym nie smarujemy,ani nie posypujemy. Biszkopt po upieczeniu może trochę opaść, bo jest z ciężkiego maku. U mnie z góry miał spieczoną skórkę, patyczek suchy-piekłam w 180 stopniach bez termoobiegu.
Blaty były dość wilgotne więc nasączałam tylko brzegi, szczególnie górny (spieczony)blat -wodą z cytryną (nie miałam likieru).
Było niżej pisane,że likier można zastąpić - sokiem pomarańczowym z wódką, herbatą lub wodą z cytryną.
Jeśli kremu jest za mało, to proponuję zrobić z 1,5 porcji lub odpowiednio przeliczyć foremkę. Ja użyłam trzech serków mascarpone(po 250g) na formę 27cm. Ale następnym razem zrobię "odchudzoną" wersję,czyli krem tylko śmietanowy, usztywniony śmietan-fixem.
Pozdrawiam i udanych wypieków życzę ! :)
Gość: Iza
03.01.2014 10:06 odpowiedz
Białka były ubite na sztywno. Kremu nie starczyło, ponieważ górny blat położyłam jako pierwszy a był opadnięty mimo okrojenia spieczonych i nadmiernie wyrośniętych brzegów więc kremu było na pierwszej warstwie w środkowej części za dużo. Było to widać dopiero po rozkrojeniu tortu. Gruba warstwa kremu. Nie przepadam za pomarańczowym likierem ani sokiem więc następnym razem nasączę gorzką herbatą z niedużą ilością wina. Rada sąsiadki.
Spróbuje dodać więcej bułki tartej i kaszy manny. Pod dodaniu białek masa jak dla mnie była za rzadka i nie mieściła się w formie.
Szkoda ,że nie odpowiada na nasze uwagi właścicielka bloga. Bardzo dziękuję za odpowiedzi innych Pań:)
Gość: danuta
25.12.2013 00:29 odpowiedz
Od dwudziestu paru lat piekę torciki makowe na Boże Narodzenie, bo to ulubione ciasto moich dzieci. Dzieciom jeszcze się nie znudziły, ale mnie tak, więc postanowiłam zrobić coś nowego. Bardzo dziękuję,Pani Doroto za ten przepis. Ciasto naprawdę rewelacja!!!
Życzę Wesołych Świąt!
merriska  (zobacz profil)
24.12.2013 23:49 odpowiedz
Tort przepyszny i efektowny! smakuje jak wilgotny makowiec przełożony kremem. U mnie w wersji świątecznej zrobił furorę na stole wigilijnym. Jest bardzo sycący, więc jednym kawałkiem można się najeść. Polecam :)
magdalena_s  (zobacz profil)
25.09.2014 22:16 odpowiedz
Wspaniała dekoracja! Napisz proszę jak mogę zrobić coś takiego?
Swiergotnik  (zobacz profil)
24.12.2013 22:51 odpowiedz
Tort zrobił furorę na dzisiejszej wigilii. Smakował wszystkim, o co zwykle trudno w takim doborowym towarzystwie. Przyznaje, że jest z nim trochę roboty, z tym mieleniem maku itd. ale efekt jest warty pracy. Dziękuję za super przepis, a na przyszły rok - pewniak.
Gość: marta
24.12.2013 11:39 odpowiedz
Pani Doroto, robiłam bardzo wiele rzeczy z Pani przepisów , jednakże ten tort jest niesamowity. Wychodzi za każdym razem , same blaty makowe mogłyby funkcjonować już jako odrębne ciasto są tak pyszne. a w połączeniu z kwaskawą konfiturą i bajecznym kremem waniliowym są wyśmienite. Bardzo dziękuję za przepis, ten tort to nasza rodzinna kropka nad i na świątecznym stole. Wesołych Świąt!
Gość: Agata
24.12.2013 10:01 odpowiedz
Niestety wyszedł mi zakalec :( Zastosowałam przelicznik foremek, ale ciasto wyrosło za wysokie, poza tortownicę. Po 45 min pieczenia w 175 stopniach wierzch się za bardzo spiekł i musiałam odkroić część ciasta, przez co wyszły mi tylko 2 spody. Chyba będę musiała zrobić jeszcze inne ciasto na dzisiejszy wieczór...
Gość: Aga Z.
23.12.2013 23:24 odpowiedz
Witam Pani Doroto!!!

Bardzo lubię połączenie masy makowej z kruchością orzechów włoskich.Myśli Pani że nie popsuję tym Pani tortu??
Zastanawiam się też czy dodać je do masy makowej (przed pieczeniem) czy posypać blaty orzechami po upieczeniu??
Dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Wesołych Świąt :)
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 23:33 odpowiedz
Czy orzechy chce Pani dodać do masy czy do blatów makowych? Do blatów można dodać niedużo, przez to będą się mocniej kruszyły. Można dodać trochę do kremu i dodatkowo posypać nimi tort i boki na sam koniec.
Wesołych :)
23.12.2013 23:20 odpowiedz
W tym roku po raz pierwszy piekłam tort z tego przepisu, mam nadzieję, że smakuje tak jak wygląda
Gość: Kasia
23.12.2013 20:18 odpowiedz
Czy mozna zrobi ten tort w kwadratowej tortownicy? Okazało sie ze okrągła ma 18 cm , to za mało?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 23:38 odpowiedz
Mozna. Proszę skorzystać z przeliczarki foremek, w lewej kolumnie na blogu.
Gość: xxl
23.12.2013 19:27 odpowiedz
no kurcze... był piękny wysoki, opadł, a nie mieścił się w misie i tortownicy :-( nie wiem czemu, ale będzie wieeelki zakalec na święta. a propo mam tą książkę z tym przepisem, buu w tym roku nie wyszło.
Gość: juliee
23.12.2013 19:00 odpowiedz
Witam:) jestem właśnie w trakcie pieczenia tego tortu - powstała masa jest bardzo płynna i było jej bardzo dużo do tortownicy 23 cm - aż po brzegi, czy mam się obawiać? Czy masa ma być płynna i później wszystko jest ok? I czy ciasto wyrasta czy nie?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 19:53 odpowiedz
Zmienilabym tortownicę na większą. Tak, ciasto wyrasta.
Gość: juliee
24.12.2013 00:16 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź:) Ciasto wyrosło poza formę jednak nie był to problem, potem nieco opadło i wyrównało się także wszystko ok, nie jest jedynie tak ciemne jak na Pani zdjęciach,troszkę jaśniejsze ale no cóż, mam nadzieję, że równie smaczne:)Pozdrawiam!
Gość: jata
23.12.2013 17:13 odpowiedz
Czy można tort przełożyć już dziś i trzymać tort w lodówce. Czy lepiej przełożenie zostawić na jutro?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 19:53 odpowiedz
Można juz dzisiaj.
Gość: kola
23.12.2013 17:10 odpowiedz
Witam, proszę o informację jak długo mogę przechowywać ten tort w lodówce?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 19:53 odpowiedz
Do 5 dni na pewno.
Gość: Anka
23.12.2013 17:01 odpowiedz
Witam!
Kupiłam mak suchy i zmielony , czy muszę go także namoczyć, czy od razu mogę się zabrać za pieczenie ?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 19:54 odpowiedz
Trzeba go zaparzyć, poczekać aż ostygnie, odcedzić dokładnie wodę. Wtedy można zabierać się za pieczenie :).
Gość: Kasia
23.12.2013 16:24 odpowiedz
Witam!
Upiekłam dzisiaj ciasto makowe, aby jutro je przełożyć i wykończyć tort. Ładnie urosło, potem lekko opadło, ale to chyba normalne. Przewróciłam ciasto na drugą stronę, aby powierzchnia się wyrównała i tu moje pytanie - spód jest bardzo wilgotny, czy tak ma być? Szczerze mówiąc obawiam się kroić ciasto na blaty, mam nadzieję, że nie okaże się świąteczną katastrofą. Z góry dziękuję za odpowiedź i życzę wesołych świąt!
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 19:55 odpowiedz
Jeśli jest bardzo wilgotny, można jeszcze podsuszyć chwilę w piekarniku.
Wesołych!
merriska  (zobacz profil)
23.12.2013 16:12 odpowiedz
Bardzo proszę o odpowiedź ! Czy 300 g maku suchego to po zmieleniu będzie ważyło tyle samo, czy więcej??
merriska  (zobacz profil)
23.12.2013 17:04 odpowiedz
Już sama sobie odpowiedziałam. Wychodzi na to,że 500g maku suchego-po zmieleniu waży 700g. Także..trochę pokalkulowałam,by wiedzieć jaką ilość maku użyć na formę 27cm ;) Po prostu chciałam zmielić całość,by wykorzystać resztkę w jakimś innym wypieku.
Gość: ela
23.12.2013 12:07 odpowiedz
witam
Pani Doroto jestem pod wrażeniem Pani przepisów.Czy ten tort makowy można przełożyć masą już dziś, aby jutro podać czy raczej masa musi być kładziona na świeżo
Pozdrawiam i życzę spokojnych ii rodzinnie ciepłych Świąt
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 12:32 odpowiedz
Najlepiej dzisiaj.
Gość: karolina
23.12.2013 08:40 odpowiedz
Pani Dorotko, czy jeśli zrezygnuję z dodania cukru do ciasta makowego to czy będzie to miało wpływ na konsystencję i ciasto nie wyjdzie?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 12:18 odpowiedz
Jeśli zrezygnujesz w ogóle, może tak się zdarzyć.
Gość: Anita
22.12.2013 22:13 odpowiedz
Mam pytanie a min zostało mi 200 gr maku i nie chcę nowej paczki otwierać prosze o informację o ile zwiększyć proporcje kaszy czy bułki tartej by blaty wyszły
kukuluku  (zobacz profil)
22.12.2013 19:36 odpowiedz
Czy w miejsce konfitury pomaranczowej,mozna wykorzystac dzem z kiwi i cytryny?
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2013 20:57 odpowiedz
Tak, choć wydaje mi się, że pomaranczowa lepiej pasuje.
kukuluku  (zobacz profil)
23.12.2013 19:50 odpowiedz
U nas jej niema,a ja juz nie zdarze jej zrobic.Zaryzykuje i dziekuje za odpowiedz.Z okazj zblizajacych sie Swiat prosze przyjac serdeczne zyczenia.
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2013 19:51 odpowiedz
Bardzo dziękuję,wzajemnie :).
Netka36  (zobacz profil)
22.12.2013 15:06 odpowiedz
Mam pytanie: ponieważ nie robiłam nigdy tortu makowego i nie wiem, jak smakują blaty, chciałam przelozyc je musem z moczonych sliwek kalifornijskich w cognacu. Czy nie będzie to się za bardzo gryzło smakowo?
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2013 17:59 odpowiedz
Według mnie nie będzie.
merriska  (zobacz profil)
22.12.2013 10:04 odpowiedz
Czy za drugim mieleniem maku nie powinno się go przepuścić przez maszynkę razem z cukrem? Słyszałam,że wtedy podobno lepiej się z tym cukrem wymiesza. Tyle,że w tym przepisie ucieramy cukier z żółtkami i dopiero potem z makiem. Mielę większą część maku (500g), by potem wykorzystać resztę do innych wypieków. Nie wiem jak to rozwiązać.
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2013 17:59 odpowiedz
Nie ma potrzeby, nigdy tak nie robiłam.
Gość: ala
22.12.2013 08:32 odpowiedz
Witam mam konfiturę pomarańczową z imbirem czy będzie pasować ?
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2013 18:00 odpowiedz
Tak.
Suzie21  (zobacz profil)
21.12.2013 18:04 odpowiedz
Czy blaty mogłabym upiec jutro, żeby tort był na Wigilię? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
21.12.2013 23:37 odpowiedz
Tak.
Gość: WIŚNIA
21.12.2013 12:22 odpowiedz
MMMMMMMMMMMM PYCHA!!!!!
Andzia409  (zobacz profil)
21.12.2013 09:19 odpowiedz
Hej. Czy może być mak z puszki -gotowy?
Dorota, Moje Wypieki
21.12.2013 12:42 odpowiedz
Nie polecam.
Andzia409  (zobacz profil)
21.12.2013 13:12 odpowiedz
A niech to !no cóż lecę po mak do sklepu.dzieki za odpowiedz .
Zdrowych i pogodnych Świat życzę :)
Miss.Cookie. W  (zobacz profil)
21.12.2013 13:14 odpowiedz
Pani Dorota opublikowała DOSKONAŁY przepis na masę makową, która wymaga odrobinę więcej pracy niż kupienie puszki, ale jest zdrowsza i smaczniejsza, bo wiesz, co do niej wsypujesz.
Gość: Cinammon_Girl
23.12.2013 16:30 odpowiedz
Ja co roku daje masę makową z puszki i wychodzi. Także w wersji dla leniwych nie ma co się obawiać ;)
Gość: joan.na30
19.12.2013 21:35 odpowiedz
Czy zamiast kremu z mascarpone moglabym uzyc tego z kremowki i bialej czekolady, a zamiast konfitury pomaranczowej drzemu morelowego badz powidel sliwkowych. Pominelabym takze likier?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2013 23:28 odpowiedz
Tak, można.
Gość: Mara
19.12.2013 21:29 odpowiedz
Pani Doroto zrobiłam ciasto na blaty makowe, ale moje wyglada jak to przekladane masa z biała czekolada, a pani jest prawie czarne, dlaczego moje jest dużo jaśniejsze, dałam 300 g maku, powinnam następnym razem dać wiecej maku?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2013 23:30 odpowiedz
Nie dodawaj więcej maku. Nie wiem, dlaczego tak wyszło..
Gość: Mara
20.12.2013 20:50 odpowiedz
Fałszywy alarm, przed upieczeniem ciasto było jasniutkie ale po upieczeniu i przekrojeniu było takie jak pani ;) przepis jak zwykle idealny, dziekuje!
Gość: agusiag28
18.12.2013 21:58 odpowiedz
P.Doroto kupiłam sobie od pani książke w sumie nie wiem po co....w książce są inne przepisy niz na blogu nie rozumiem tego...?:(robię ten Tort nie raz i zagladam w książke a tu zonk całkiem cos innego niż na blogu...czemu tak jest????
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2013 22:52 odpowiedz
Przepis jest taki sam.. Została zamieniona kolejność składników przez Wydawcę (książkę inaczej sie czyta niz blog), skrócony opis - nie wszystko się zmieści do ksiażki, nie cały tekst i nie wszystkie zdjecia..

1 | 2 | 3 | 4 | 5    



do góry