Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


wtorek, 06 października 2009

Tarta z orzechami pekan (pecan pie)

Dla mnie otrzymuje tytuł Tarty Roku (jeśli bym takie wyróżnienia przyznawała ;-). Połączenie orzechów pekan i złocistego syropu to naprawdę jedno z najlepszych połączeń. Tarta jest słodka - ale taka ma być, wręcz uzależniająca. Brak słów, by opisać jej smak, musicie sami wypróbować :-).  Bardzo polecam!

Składniki na ciasto kruche:

  • 185 g mąki pszennej
  • 50 g cukru pudru
  • 125 g masła, zimnego i pokrojonego w kostkę
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka zimnej wody

Mąkę pszenną przesiać, dodać masło, posiekać szybko nożem do momentu, kiedy ciasto będzie przypominać kruszonkę. Dodać cukier, żółtko, zimną wodę i szybko zagnieść (można również zmiksować w malakserze). Z ciasta uformować kulę, owinąć ją folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez 30 - 60 minut.

Po wyjęciu ciasta z lodówki wyłożyć je na dno formy na tartę z wyjmowanym dnem o średnicy 24 cm, wysmarowanej wcześniej masłem i oprószonej mąką pszenną. Wyrównać, ponakłuwać widelcem. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, a następnie na papier wysypać kulki ceramiczne, które obciążą ciasto (może być też fasola, ryż). Tak przygotowane ciasto wstępnie podpiec w temperaturze 180ºC przez 15 minut. Następnie papier i obciążenie usunąć, piec 5 minut, do lekkiego zbrązowienia spodu.

Składniki na nadzienie orzechowe:

  • 2 szklanki (240 g) podpieczonych orzechów pekan
  • 6 żółtek
  • pół szklanki (175 g) złocistego syropu (golden syrupu) np. z domowego przepisu
  • 100 g ciemnego brązowego cukru
  • 90 g masła, roztopionego
  • 1/4 szklanki (60 ml) śmietany kremówki 30% lub 36%

Wszystkie składniki poza orzechami zmiksować na gładką masę. Orzechy wysypać na spód tarty, na nie wylać słodką, zmiksowaną masę.

Piec w temperaturze 180ºC przez 30 minut. Wystudzić. Podawać z kleksem bitej śmietany lub polaną syropem klonowym.

Smacznego :-).

Tarta z orzechami pekan (pecan pie)

Przepis pochodzi z 'The Australian Women's Weekly'.

Średnia ocena: 8.9  (liczba głosów: 9)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (157)
1 | 2    
Gość: m&m
15.05.2017 20:59 odpowiedz
Dobry wieczór! Rozważam upieczenie tej tarty, ale nie wiem co zrobić z nadmiarem białek, gdyż za bezami domownicy nie przepadają. Zastanawiam się, czy mogę do nadzienia zużyć 3 jajka w całości zamiast 6 żółtek. Proszę o wskazówkę.
agnsud profil
15.05.2017 23:09 odpowiedz
Jest tag "wykorzystanie białek" - są tam różne propozycje nie ylko na bezy.
Aga Mars profil
16.05.2017 08:00 odpowiedz
Na upartego pewnie by i mozna i pewnie byloby to zjadliwe, ale radze zrobic jednak wedlugo przepisu. A co do bialek, to prosze tu zerknac: http://www.mojewypieki.com/tag/wykorzystanie-bialek
ahen profil
24.10.2016 21:52 odpowiedz
Robiłam w zeszłym roku na święta. Jedynie orzechy pekan zamieniłam na włoskie (dla mnie nie ma wielkiej różnicy między nimi) a golden syrup na mieszankę miodu i syropu klonowego. Wyszło pysznie, intensywnie orzechowo, klejąco i bardzo słodko, ale nie "cukrowo".
Mała cukierniczka profil
21.06.2016 20:26 odpowiedz
Upiekłam w formie tartaletek o średicy 8 cm, piekłam zamiast 30 minut koło 18. Czy to nie za krótki czas? Jak udało mi się wyjać z foremki to w środku nadzienie jest miękkie i lepiące.
Dorota, Moje Wypieki
22.06.2016 10:41 odpowiedz
Może chwilę za krótko. Nadzienie ma takie być.
Kasia R-G profil
23.02.2016 17:07 odpowiedz
Dzisiaj piekłam tę tartę bo uwielbiam orzechy i takie smaki. Do ciasta dodalam dodatkową łyżkę zimnej wody bo składniki nie chciały się zagnieść w całość. Ostatecznie spód ładnie się podpięty i brzegi nie opadły. Wydaj mi się ze orzechy lepiej pokroić w mniejsze kawałki bo potem jest ciężko ukoić taki kawałek jak u pani na zdjeciu. Największy problem dostarczył mi ustawienie temperatury piekarnika. Piekłam 180 fan i musiałam wyjąć tartę 9 minut przed czasem. To dużo ale brzegi były już bardzo spieczone. Następnym razem max 160 st. przy pieczeniu nadzienia. U mnie wierzch jest lekko miękki choć tarta jest jeszcze ciepła. Czy potem wszystko bardziej zastygnie? Teraz przy krojeniu kawałka ciasta orzech przekrzywiają się i wierzy tarty wygląda jakby ją ktoś pogryziony i wypluł choć smaku boska.
Dorota, Moje Wypieki
23.02.2016 23:20 odpowiedz
Tak, zastygnie bardziej. Polecam też kroić ostrym nożem z ząbkami.
21.06.2016 21:32 odpowiedz
ustaw te 180 i od razu zmniejsz na 160 bo w 160 ciasto kruche moze sie nie zapiec tylko rpzpuscic :)
mariolawiki1 profil
20.12.2015 02:15 odpowiedz
Czy można tartę zrobić na cieście francuskim? Na pewno trzeba by było skrócić czas podpieczenia samego ciasta.
Dziękuję z góry za odpowiedź i życzę Cudownych Świąt :)
Dorota, Moje Wypieki
20.12.2015 11:48 odpowiedz
Raczej nie polecam.
Wesołych!
kachna79 profil
23.11.2015 21:33 odpowiedz
Witam, jutro zamierzam pierwszy raz piec tą tartę i mam pytanie: czym lepiej zastąpić Golden syrop? Czy miodem wielokwiatowym czy też syropem z agawy? Pozdrawiam -Kachna-Sandomierz
Dorota, Moje Wypieki
24.11.2015 11:01 odpowiedz
Zastąpiłabym syropem z agawy, może pół na pół z miodem, aby nadzienie nie miało mocno miodowego smaku. A może syrop klonowy?
kachna79 profil
24.11.2015 13:11 odpowiedz
Dziękuje, też myślałam żeby pół na pół zrobić. Co do syropu klonowego to akurat nie posiadam, a nie chce przeinwestowac, bo tarta i tak jest dość "droga" ;-)
PaulinaQC profil
07.10.2015 01:07 odpowiedz
Tarte zrobilam z syropem klonowym, wyszla bardzo dobra. Polecam !
szkorbut profil
13.06.2015 18:47 odpowiedz
czesc! zajebista tarta! przepis prosty jak budowa cepa, samo sie robi. taniej i ladniej, niz z cukierni. bardzo dobre do nakarmienia wrogow, ktorym zyczy sie zeby zgrubli. kruche ciasto zrobilem w wersji 3-2-1 z dodatkiem cukru, bardzo polecam do tart, quiche'ow, itd. dzieki w ogole za ten zbior przepisow - link do bloga podala kumpela i juz od dluzszego czasu przegladam i testuje - wyznacznikiem czy smaczne jest czas od przyniesienia blaszki z wiktuałem do roboty do zniknięcia zawartości. w przypadku banoffee pie wczoraj było to 12 (dwanascie) minut... pozdr szkorbut, dublin (-:
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 22:00 odpowiedz
Piękne zbliżenie :).
anka1309 profil
15.04.2015 20:29 odpowiedz
zewzgledu,ze wczoraj byl miedzynarodowy dzien orzechow pecan byl to najlepszy argumeny aby upiec ta tarte ,juz chodzila za mna od dluzszego czasu ale chcialam jakas okazje i mialam ,moja forma byla wieksza niz przepis mowil i zwiekszylam wszystko o 1/4 ale mysle,ze to bylo niepotrzebne,nastepnym razem bede robic z danymi z przepisu i chyba utne na cukrze bo jak dla nas za duzo bylo ale smak orzechow niebianski to sa moje ulubione orzechy,delikatne
sandyford view profil
11.03.2015 18:59 odpowiedz
ile procent powinna miec smietanka?
kropki profil
11.03.2015 19:38 odpowiedz
Kremówka to pewnie ok. 36% ewentualnie 30%.
zuszka profil
18.11.2014 14:47 odpowiedz
Wspanialy przepis!!! Wedruje do moich ulubionych. Tarta bardzo slodka, poczatkowo myslalam zeby zmniejszyc ilosc cukru, ale dzisiaj, po kolejnym kawalku stwierdzilam, ze taka ma byc! Dziekuje Dorotko!!!!!
zuszka profil
17.11.2014 09:26 odpowiedz
Dorotko, czy orzechy mozna podsmazyc na patelni, czy podpiec w piekarniku? Jesli w piekarniku, to jak dlugo?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 10:49 odpowiedz
Można, w obu przypadkach do zarumienienia, uważając, by nie przypalić - będą gorzkie. Często mieszamy.
zuszka profil
17.11.2014 10:54 odpowiedz
Dziekuje za blyskawiczna odpowiedz - ciasto wlasnie chlodzi sie w lodowce :)
Gość: Edyta
03.11.2014 01:47 odpowiedz
Witam,
Tarta doskonala!!! Jedyny problem jaki u mnie zaistnial to kruche ciasto- z niewiadomych powodow, w trakcie pieczenia boki lekko splynely mi w dol. Czy ktos moze mi podpowiedziec dlaczego tak sie stalo?
Dorota, Moje Wypieki
03.11.2014 08:55 odpowiedz
Ciasto nie zostało dobrze schłodzone lub piekarnik nie był mocno rozgrzany, Tutaj wyjaśnienie tego problemu.
Gość: Edyta
03.11.2014 17:35 odpowiedz
Dziekuje bardzo za odpowiedz. Tym razem zabieram sie za tarte kawowa- mam nadzieje, ze tym razem bedzie perfekcyjna;)
monika983 profil
31.08.2014 13:04 odpowiedz
Dzień dobry.
Mam pytanie bo jestem początkująca i wydaje się,że cos mi umknęło.Skoro jedna szklanka to 250 ml czyli 250g to w jaki sposób połowa szklanki golden syrupu daje 175g?I ile tak naprawdę nalezy go użyc?
Dorota, Moje Wypieki
31.08.2014 13:07 odpowiedz
Jedna szklanka ma pojemność 250 ml.
W 250 ml zmieści się 160 g mąki lub 220 g cukru itp. Pojemność to nie to samo co waga. W lewej kolumnie na blogu znajduje się przelicznik kulinarny. 
Nalezy użyć 175 g.
monika983 profil
31.08.2014 13:52 odpowiedz
Bardzo dziekuję za szybką odpowiedż.
Gość: Słupszczanka
29.08.2014 10:50 odpowiedz
Dzisiaj bedę robić tę tartę i mam wątpliwość: moja forma ma dno średnicy 24 cm, ale brzegi rozszerzają się na górze do 28 cm i nie wiem czy powinnam i o ile zwiększyć proporcje składników. Bardzo proszę, Pani Dorotko, o szybką odpowiedź:-) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie ze Słupska!
Dorota, Moje Wypieki
29.08.2014 10:58 odpowiedz
Zwiększyłabym ilość o 1/5, jeśli nie da rady to o 1/4. Może się jednak okazać, że będzie to i tak zbyt dużo, proszę mieć przygotowaną jakąś malutką foremkę na muffinki, by w razie czego zrobić 1 małą tartaletkę.
pozdrawiam Słupsk! :-)
Gość: Słupszczanka
30.08.2014 22:17 odpowiedz
Właśnie wyszli goście, dla których upiekłam pecan pie. Koleżanka orzekła, że lepsze niż w Londynie:-) Mojej rodzinie też smakowało. Niebanalna tarta, polecam wszystkim! I dziękuję Pani Dorotko za wskazówki :-)
Paskwalina profil
02.07.2014 11:53 odpowiedz
Tarta wygląda świetnie z całymi orzechami, jednak jak już ktoś zauważył, mogą być problemy z krojeniem. Czy zmiksowanie pekanów i wymieszanie ich z golden syropową masą będzie równie dobre w smaku?
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2014 12:34 odpowiedz
Nie można zmiksować pekanów. Tarta bardzo dobrze się kroi i w ogóle nie kruszy. Pekany są dość miękkimi orzechami i łatwo się kroją ostrym nożem z piłką, zwłaszcza w tej tarcie.
Paskwalina profil
02.07.2014 15:19 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź! Dodam tylko, że akurat w polskich Lidlach jest tydzień amerykański i można 200 g pekanów kupić za 14 zł!
Paskwalina profil
25.07.2014 12:41 odpowiedz
Potwierdzam, pekany kroją się dobrze (za to ciasto kruche przywarło mocno do falowanych brzegów i nawet wyjmowane dno nie pomogło, ale daliśmy sobie radę) ;) Wrzucam zdjęcie z pieczenia, bo gotowe natychmiast zjedzono.
AnnaK81 profil
16.05.2014 18:05 odpowiedz
Zrobiłam jako jedno z wielu ciast na Komunię syna. REWELACJA. Pyszna, pyszna bardzo pyszna. Szkoda tylko, że pekany są takie drogie, bo w smaku są niepowtarzalne...zdecydowanie inaczej smakują niż włoskie. Dziękuję za tak pyszny przepis i polecam niezdecydowanym bo naprawdę warto się skusić na tą tartę.
Justyna R. profil
21.03.2014 17:01 odpowiedz
Pycha!!! Dla mnie miłośniczki orzechów wszelkiego kalibru......pycha!!!!!
Gość: monia
24.01.2014 18:00 odpowiedz
Pieke ta tarte poraz drugi. Tym razem orzechy posiekalam. Za pierwszym razem dalam cale i utrudnialo to ladne pokrojenie tarty. Co do ciasta kruchego, to pieke z przepisu na torta dela nona- uwazam ze jest lepsze, kruchsze. Pozdrawiam monika
wypiekaczka profil
14.12.2013 15:42 odpowiedz
Dzięki, zaraz piekę! Trudno będzie powstrzymać przed pożarciem jej, ale grzecznie zostawię do świąt.
wypiekaczka profil
13.12.2013 08:26 odpowiedz
Doroto! Błagam o szybką odpowiedź! Piekę dzisiaj szwarcwaldzką pavlową na urodziny przyjaciółki i zostanie mi sześć żółtek. Czy mogę upiec tą tartę (zresztą uwielbianą) i zamrozić ją do świąt? Nic innego (na wykorzystanie tych żółtek na potem) nie przychodzi mi do głowy. Serdecznie pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
13.12.2013 19:43 odpowiedz
Tak, możesz.
Gość: Gabi
29.11.2013 22:06 odpowiedz
Rewelacyjna tarta! Probowalam dwie wersje: (i) z golden syrup i pekanami oraz (ii) pol na pol z "lekkim" miodem/kandijsiroop (belgijski ciemny syrop cukrowy) oraz orzechami wloskimi. Obie wyszly przepyszne!

http://gabisbistro.blogspot.co.nz/2013/11/pecan-pie-small-pleasures-in-life.html
Gość: Iskierka
27.11.2013 07:59 odpowiedz
Czy zamiast cukru muscovado, może być trzcinowy lub biały? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2013 09:30 odpowiedz
Tak.
Pauli84 profil
26.10.2013 10:46 odpowiedz
Czy golden sypup moge zastapic klonowym? Z gory dziekuje za odp:)
Gość: bulaska
17.10.2013 20:04 odpowiedz
a czy mozna uzyc smietanki 15%? dodam ze jest plynna jak kremowka, tylko wlasnie chudsza....(taka tu maja w kanadzie)
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2013 20:13 odpowiedz
Można spróbować.. ale nie chodzi o konsystencję, a zawartość tłuszczu. Dodaj łyżeczkę masła więcej :).
Pauli84 profil
04.09.2013 21:13 odpowiedz
Mam pytanko czy włoskie tez trzeba podpiekac???
Dorota, Moje Wypieki
06.09.2013 00:36 odpowiedz
Nie.
rodentie profil
24.06.2013 15:53 odpowiedz
Wstęp do przepisu zgadza się w 100 procentach :) Mnie tak uzależniła, że tylko z przyzwoitości nie zjadłam przynajmniej polowy od razu :)
kasiula15502 profil
18.06.2013 13:18 odpowiedz
Witam ,zrobiłam w weekend tartę i powiem tak jest przepyszna moje chłopaki zadowolone ale wszyscy zgodnie stwierdziliśmy że Tarta Kawowa jest nie do przebicia :)
Betsonn profil
30.05.2013 14:05 odpowiedz
Czy zamiast zwykłej mąki pszennej można użyc mąki pszennej razowej?
kate871021 profil
19.04.2013 20:09 odpowiedz
Witaj Dorotko,
od czasów gdy znam Twojego bloga to zastanawiałam się nad smakiem orzechów pekan, dziś się przełamałam i kupiłam kilka dag dla spróbowania. Jak dla mnie niewiele różnią się od włoskich jeśli chodzi o smak są może odrobinę słodsze. Jednak jak ktoś się nie zna i nie ma obu w łupinkach to mógłby się pomylić :)
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2013 14:42 odpowiedz
Są bardziej maslane w smaku i bardziej miękkie, idealne do wypieków :).
Charlie Cykor profil
29.03.2013 19:50 odpowiedz
Cześć Dorotko,podejrzewam,że doczekać się odpowiedzi w przedświątecznej gorączce może nie być taką prostą sprawą,ale spróbuję- czy tarta jest najlepsza tego samego dnia, czy mogę zrobić dzień wcześniej? Pozdrawiam ciepło i przesyłam życzenia spokojnych i pysznych Świąt:)Charlie
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2013 20:27 odpowiedz
Spokojnie mozna zrobic dzien wczesniej, jest rownie smaczna :). 
Dziękuję za zyczenia, wzajemnie!
Gość: Charlie cykor
30.03.2013 01:26 odpowiedz
Widzę na jedno oko,tak mnie zmorzył sen,ale podziękować muszę:) Dziękuję:)))ChCykor
Gość: depralinka
28.02.2013 19:21 odpowiedz
W Warszawie syrop złocisty można kupić w delikatesach Marks&Spencer (widziałam w Złotych Tarasach) - jest tam tańszy niż w Kuchniach Świata.
Gość: depralinka
27.02.2013 18:29 odpowiedz
Mam pytanie: jak długo i w jakiej temperaturze podpiekać orzechy?
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2013 14:00 odpowiedz
Około 190 stopni, do brazowego koloru, mieszajac od czasu do czasu. Szybciej mozna to zrobic na suchej patelni, na sredniej mocy palnika. Rowniez trzeba mieszac, by sie nie spalily.
Gość: depralinka
28.02.2013 19:18 odpowiedz
Dzięki :)
Gość: muffin
21.02.2013 16:44 odpowiedz
Tak czułam...ja myślałam o dodaniu odrobiny,tak dla koloru:)
Jeszcze jedna kwestia miodu - czy on się nie za bardzo rozpuści...i zacznie wylewać?
dzięki za pomoc

Marta
Gość: muffin
21.02.2013 16:14 odpowiedz
Pytanie - czy zamiast golden syrup mogę użyć melasy???
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź:)
wierna czytelniczka:)
Marta
Dorota, Moje Wypieki
21.02.2013 16:18 odpowiedz
Teoretycznie tak. Praktycznie, nie polecam, poniewaz melasa ma specyficzny mocny smak i calkiem zmieni smak tarty. Lepiej dodac miodu. Chyba, ze bardzo lubisz melasę :).
wypiekaczka profil
13.01.2013 22:45 odpowiedz
Właśnie pożeram trzeci wieelki kawał upieczonej rano. Zrobiłam z orzechami włoskimi, których w tym roku był urodzaj, i bardzo dobrze, bo na pewno będę ją piekła dopóki się nie skończą. Dla fanów orzechów i słodkości, tak jak ja,to mistrzostwo świata! I nawet dwugodzinne łuskanie orzechów mnie nie odstraszy. A w dodatku prosta do zrobienia. Tylko trudno się powstrzymać przed natychmiastowym skosztowaniem! Ale mądrzejsza o wpisy w komentarzach wiedziałam, że musi całkowicie ostygnąć. No i w tym czasie zrobiłam panini. I tak minęła pyszna niedziela z "Moimi wypiekami". Ciekawe w ilu jeszcze domach gościłaś dzisiaj Doroto? Niedziela bez Ciebie to niedziela stracona!
Gość: sofii14
23.12.2012 21:53 odpowiedz
Cudowna tarta ! ;-) Te orzechy od dawna chodzą mi po głowie ;) Muszę ją koniecznie wypróbować !
Gość: luckan
18.11.2012 18:02 odpowiedz
Volver28.
Nie ma masla roslinnego. albo maslo albo margaryna, ktora moze tez byc pomieszana z maslem.
ale to w dalszym ciagu jest margaryna.
volver28 profil
17.11.2012 23:56 odpowiedz
jakiego masła używacie? zwykłego czy roslinnego?
Gość: Mjufca
08.06.2012 10:45 odpowiedz
Byłam pewna,że tu nie ma przepisu na tę klasyczną amerykańską tartę i już znalazłam przepis w książce... a tutaj niespodzianka!:) Pekan zastąpię włoskimi,bo pekany są dla mnie zbyt mdłe - taki produkt "czekoladopodobny" ;)
Gość: Yogorino
10.05.2012 19:19 odpowiedz
Upieklam wczoraj tarte i zanioslam dzis do pracy (byla specjalna okazja). Wyszla fenomenalna! Wszyscy byli zachwyceni, pare osob poprosilo o przepis. Troche poeksperymentowalam, bo uzylam "syropu kandyzowanego" (kandijsiroop) i troche sie obawialam, ze nie wyjdzie, bo syrop ma mocny karmelowy smak (lekko wedzony na granicy przypalonego). Dodalam 3/4 tego syropu, a 1/4 "lekkiego" w smaku miodu by zlagodzic intensywny smak. I wyszlo super - bez gorzkiego/spalonego smaku, wrecz idealnie - a zupelnie nie czuc bylo miodu. Mialam tylko orzechy wloskie (wole pekany), ale i tak wyszlo super :-)

Dzieki za wspanialy przepis!
Gość: EwaZosia
05.05.2012 17:27 odpowiedz
BOSKA!!! Dorota, dziękuję za przepis:)
Gość: skotek27
29.01.2012 20:25 odpowiedz
Dorota, Ironia nie znalezienie odpowiedniej syropu Polska jest, że 90% przepisy na ciasto używać pecan syropu kukurydzianego i na obszarze, gdzie dorastałem-up to prawie zawsze "Syrop Karo". Ironic, ponieważ Polska była pierwszym miejscem, jakie widziałem kukurydzy na pizzy :). Moja matka czyni to ciasto i jest to mój ojciec ulubionych. Myślę, że orzechy włoskie smak zupełnie inny. Może to być dobra z orzechami, ale smak nie będzie taki sam. Ja znaleźli przepis, ponieważ szukałem dodatkowych miejsc w Polska kupić Pecans. Są one dostępne w sklepie EPI we Wrocławiu.
Dorota, Moje Wypieki
06.11.2011 17:40 odpowiedz
Z tarty nie powienien wypłynąć sok. Czy ją schłodziłaś przed krojeniem czy kroiłas ciepłą?
Gość: Kluseczka
06.11.2011 09:18 odpowiedz
Dorotko, Wczoraj zrobiłam tę tartę. A ponieważ jestem fanką orzechów wszelakich, zależy mi na tym aby jej wykonanie opanować w 100%, bo zamierzam ją serwować przy różnych okazjach.
W smaku wyszła świetna. Z wyglądu chyba nawet lepsza niż ta z Twojego zdjęcia - co wydaje się niemożliwe ;-).
Mam jednak pewien problem i bardzo Cię proszę o wyjaśnienie czy tak ma być, czy coś zrobiłam źle. Mianowicie: po rozkrojeniu wypłynęła z niej duża ilość słodkiego, mocno maślanego, soku. Czy to normalne? Dodam, że wszystko robiłam zgodnie z przepisem (już dawno się nauczyłam, że przy deserach, to podstawa). Teraz siedzę i głowię się, czy może masła w przepisie było za dużo czy to ja coś skopałam?
Proszę Cię o wskazówki, bo tarta jest cudowna i chcę ją robić częściej.
Dorota, Moje Wypieki
17.09.2011 13:46 odpowiedz
Również w supermarkecie. Są faktycznie drogie, ale często ich nie używam.
Gość: eni7.08
16.09.2011 15:03 odpowiedz
ja mam troche inne pytanie :-) a mianowicie gdzie kupujesz orzechy pecan? patrzylam w kilku sklepach i sa dosyc drogie np 100g ok 3 jak potrzebuje 200, 300g to robi sie juz spora kwota jako jeden ze skladników.... i np ciastka kosztuja kilka razy wiecej niz w sklepie...
pozdrawiam
Ania
Gość: whiskit
02.09.2011 01:59 odpowiedz
zrobilam drugi raz bez zastepowania wszystkiego wszystkim i wyszlo dobrze zwarte, ostatnio cos plywalo. tylko orzechy - mialam 120g pecanow w karmelu, je dalam na wierzch. pozostala czesc stanowily wloskie namoczone w goracej wodzie (zmiekly i zrzucily troche skorki), a potem zostawione na noc w rumie (bylo czuc alkohol w tarcie, ale to nawet na korzysc). dla wielbicieli orzeszkow, bo dla mnie tylko dobra :)
Gość: ewurka
01.08.2011 20:32 odpowiedz
własnie chrupię pyszne orzeszki z tej tarty...wyszła bardzo smaczna choć nie wygląda tak pięknie jak Twoja Dorotko...może to kwestia wprawy ;o)
ciasto za to wyszło mi bardzo dziwne, nie dało się go w ogóle rozwałkować, rwało się po prostu...zrobiłam przepis z mąki orkiszowej, może dlatego ;)
Ale jest pyszna...chociaż ja na swój nr 1 wciąż czekam ;D
Gość: karolinajoyce
28.07.2011 17:25 odpowiedz
Zgadzam sie - to tarta roku, a moze nawet najlepsza tarta w historii! Dalam o jedno zoltko mniej, jasny cukier brazowy zamiast ciemnego i pomieszalam pekany z wloskimi. Wyszlo niebo w gebie! Jest tylko jeden problem - nie mozna przestac jesc! ;P
Gość: zu
20.04.2011 17:19 odpowiedz
Golden syrup można też dostać w Marks&Spencer - jak kupowałam ostatnio, był sporo tańszy, niż w Kuchniach Świata :-)
Gość: zxc
08.04.2011 19:00 odpowiedz
Dziękuję , zauważyłem że już trochę gęstnieje w środku , więc chyba wszystko jest ok. Po prostu zmartwiła mnie duża plama w piekarniku a tartę robiłem pierwszy raz , z pieczeniem orzechów w większych kawałkach miałem tylko jedno doświadczenie , podczas sernika cappuccino gdzie sytuacja była podobna. Zrobiłem już ok. 40 różnego rodzaju wypieków z Pani bloga i muszę powiedzieć , że jeszcze nie trafiłem na coś co mi nie smakowało , a lista wybranych przepisów jest jeszcze długa i ciągle się powiększa. Także o smak tarty się nie martwię :)
Dorota, Moje Wypieki
08.04.2011 18:27 odpowiedz
Tartę powinienieś najpierw wystudzić, potem oceniać ;). Utrata tłuszczu jest normalna.
Gość: zxc
08.04.2011 17:48 odpowiedz
Właśnie wyjąłem tartę z piekarnika, z braku formy do tarty użyłem tortownicy i zauważyłem że wyleciało z niej sporo tłuszczu , prawdopodobnie z orzechów , czy to normalne ?? Nie wiem jeszcze jak wygląda w środku bo jest gorąca , ale zrobiłem dziurkę patyczkiem i w środku też jest tłuszcz.
Gość: Sylwia
07.04.2011 16:02 odpowiedz
Dorotka, a czy można zamiast na kruchym spodzie zrobić spód z ciastek Digestive? I czy wtedy też podpiekać? Dzięki z góry za odpowiedź!
25.03.2011 00:30 odpowiedz
Wlasnie zrobilam. Calkiem smaczne :)
Gość: Edyta
08.02.2011 07:43 odpowiedz
Bardzo dobre i bardzo słodkie ciasto. Polecam
Gość: whiskit
05.02.2011 17:55 odpowiedz
troche mniiej zwarte niz u Pani na zdjeciu mi wyszlo, ale smakowo super :)
Dorota, Moje Wypieki
15.12.2010 17:51 odpowiedz
Smaruję masłem i to wystarcza, zazwyczaj nie ma żadnego problemu :)
Gość:
15.12.2010 17:38 odpowiedz
mam pytanie: jak to robisz ze twoje tarty daja sie wyciagnac z foremki po upieczeniu???
i to bez zadnego uszczerbku na "urodzie"? Kiedy robie ciasto na tarte zazwyczaj przywiera ono do foremki i jest katastrofa kiedy trzeba je kroic i wyciagac
pozdrawiam i przesylam wyrazy podziwu!
Gość: niusia_80
14.12.2010 08:07 odpowiedz
W zyciu bym sie nie spodziewala, ze ta tarta moze byc taka dobra. Pycha!!! Juz sie zastanawiam ile orzechow kupic, zeby ja zrobic na swieta.
Wlasciwie nie mialam problemow, nie liczac tego ze sie strasznie przykleila do formy i musialam ja wyskrobywac. Nastepnym razem uzyje innej foremki i tyle.
Dzieki za ten i wiele innych fantastycznych przepisow!
Ania
Gość: julcia
28.11.2010 16:23 odpowiedz
Boska tarta. Absolutny must-do dla wielbicieli orzechów :-)
Gość: mzimmu
23.10.2010 16:11 odpowiedz
Świetna tarta :) jestem nią oczarowana, spełniła wszystkie moje oczekiwania, podpieczone orzechy doskonale komponowały się z wypełnieniem z golden syrupu. Część orzechów pekan zastąpiłam włoskimi i było OK. Muszę przyznać, że od 2 miesięcy szukałam czegoś co mnie zaskoczy.... od upieczenia sernikobrownies z malinami z tej strony nie mogłam trafić na nic nowego, zaskakującego. Owszem, wszystkie wypieki były pyszne (znajomi są nimi zachwyceni), ale takie podobne do tych które już kiedyś testowałam. Tej tarcie daje 6+ :) Pozdrawiam i już zaczynam szukać czegoś na przyszły weekend :)
Gość: adzia_nk
24.09.2010 19:16 odpowiedz
Dziekuje Ci bardzo Dorotko za rade i Tobie Aktorodko rowniez - Dziekuje dziewczyny :-)
Dorota, Moje Wypieki
24.09.2010 18:37 odpowiedz
Ada, moze być z tego przepisu lub z przepisu na tartę z borówkę amerykańską Pierre Herme. Pieczesz dłuzej, do wypieczenia i złotego koloru, nie powiem dokładnie ile, w temperaturze podanej w przepisie. pozdrawiam
Gość: Aktorodka
24.09.2010 18:35 odpowiedz
Adzia_nk - zobacz może: mojewypieki.blox.pl/2009/06/Tarta-z-budyniem-i-rabarbarem.html , pozdrawiam
Gość: Adzia_nk
24.09.2010 16:44 odpowiedz
Pilne....Dorotko potrzebuje przepis na kruchy spod do Tarty owocowej z budyniem i galaretka.
Jak wiesz przepisow jest mnostwo. Ja zawsze korzystam w Twojej atrony :-).
Jaki kruchy spod mi polecasz, ile go piec i w jakiej temperaturze........???
(kruchy spod+wylewam budyn+ukladam owoce+polewam prawie stezona galaretka)
Pisze to abys wiedziala ze spod musze upiec tylko raz bez powrotnego wkladania go do piekarnika np. z owocami.
Czekam z niecierpliwoscia na odpowiedz.....:-)
Buziaki, Ada
Dorota, Moje Wypieki
06.08.2010 08:40 odpowiedz
Może byc jeszcze syrop kukurydziany.
Gość: Jarenka
06.08.2010 08:10 odpowiedz
Dziękuję Dorotko za odpowiedź ;-)
Dodam jeszcze, że u nas są różne rodzaje syropów i akurat nie ma tego Gylden Sirup (może nie szukałam wszędzie), znalazłam też jakiś Lys (jasny) Sirup, i Mork (ciemny) Sirup, różne owocowe syropy. Ale tak jak piszesz dodam klonowego.
Dorota, Moje Wypieki
06.08.2010 07:39 odpowiedz
A orzechy podpiekamy na suchej patelni na palniku bądź suchej blaszce w piekarniku. Mieszając od czasu do czasu, by się nie spaliły.
Dorota, Moje Wypieki
06.08.2010 07:38 odpowiedz
Nie jestem pewna w 100 procentach, ale nie ma go dużo, wiec myślę, że tak.
Gość: Jarenka
06.08.2010 06:22 odpowiedz
Mam jeszcze takie pytanie: czy golden syrup można zastąpić syropem klonowym?
Gość: Jarenka
06.08.2010 04:13 odpowiedz
Nie wiem, czy to pytanie juz padło, ale jak można podpiec orzechy? Normalnie na łyżce oliwy lub innego tłuszczu, czy nie trzeba, bo tłuszcz sam w orzechach jest?
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2010 18:16 odpowiedz
Chodzi o prostokatna formę? Kupilam w UK.. Np taką jak na zdjeciu: www.cookingmarvellous.com/tarte-maison-p-1284.html?osCsid=f40e8f3c6e239d709b6cbcaad5a16a13 można kupić w wielu sklepach internetowych w UK, czesto także przesyłaja do Polski. Gdybyś nie znalazła, napisz do mnie na maila, coś się wymysli :) pozdrawiam
Gość: slodkokwasna
22.07.2010 15:27 odpowiedz
Bezskutecznie próbuję kupić formę do tarty z wyjmowanym dnem i PROSTOPADŁYMI do spodu brzegami... stąd pytanie gdzie Pani kupiła taką formę? Może jakiś sklep internetowy...? Będę wdzięczna za każdą wskazówkę. Pozdrawiam serdecznie:)
Dorota, Moje Wypieki
12.07.2010 21:14 odpowiedz
Agnieszko, nie czują się urażona, to rzeczywiście, kwestia gustu. Mój mąż da się za nią pokroić ;)
Gość: agnieszka-kos
12.07.2010 21:10 odpowiedz
Dorotko, bardzo dziękuję Ci za błyskawiczną odp. Dobrane proporcje wyszły idealnie, tarta udała się. Jednak jest to pierwsze ciasto z Twojego bloga, które pokazuje jak bardzo gusta mogą się różnić. Ty przepadasz za tym ciastem, u mnie nie sprawdziło się wcale, nikt nie był zachwycony. Usłyszałam: za słodkie (mimo że zmniejszyłam ilość cukru), za dużo orzechów, mdli. :) Mam nadzieję, że nie urażę Cię tym komentarzem, ale tak cenię to miejsce, że nie mogę pisać czegoś sprzecznego z moimi odczuciami. Pozdrawiam ciepło.
Dorota, Moje Wypieki
10.07.2010 11:39 odpowiedz
Tak, kremówka trafia do nadzienia. Myślę, że o połowę będzie ok :) pozdrawiam
Gość: agnieszka-kos
10.07.2010 09:52 odpowiedz
Dorotko, przymierzam się wieczorem do tego cuda dlatego mam nadzieję, że uda mi się uzyskać szybką odpowiedź. Tak dla pewności, śmietanka kremówka z listy składników na nadzienie trafia właśnie tam, prawda? Mam nadzieję, że nie jest to przypadkiem ilość śmietanki potrzebna do ozdoby tarty. Moja forma ma 28-29 cm średnicy, mam zamiar zwiększyć składniki o połowę. Myślisz, że takie proporcje będą ok? Dziękuję:)
Gość: yaya
14.04.2010 17:04 odpowiedz
czy mogę pecany wymeiszac pol na pol z migdałami (ile je podpiekac?) i uzyc golden syrupu z Twojego przepisu?:
Gość: cherry.l
31.03.2010 07:16 odpowiedz
zrobiłam i jest pyszna! mimo że za długo trzymałam w piekarniku i troszeczkę za bardzo się przypiekła. dziewczyny, uważajcie by masa nie wylała się na górne boki spodu bo się w tych miejscach szybko przypali i nie będzie tak apetycznie wygladac.
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2009 12:57 odpowiedz
Nie jestem pewna, czy to wyjdzie dobrze, syrop klonowy jest bowiem duzo rzadszy, a moze lepiej zastapic cześc, dla smaku? Gratuluję synka! :) Myślę, ze nie będzie wczesniejszych zapisów na książkę, ale mam nadzieję, ze dla wszystkich wystarczy :) pozdrawiam
Gość: tosia_antosia
31.12.2009 08:04 odpowiedz
Dorotko,
czy w tym przepisie można zastąpić golden syrup syropem klonowym? Połączenie pekanów i syropu klonowego to pólnocnoamerykański klasyk...
Pozdrawiam serdecznie,
tosia_antosia
pS. Jaś urodził się 22 grudnia i po tygodniu stołowania się u mamy wracam znów do kuchni :) i Twojego blogu, oczywiście
Udanego Sylwestra i Szczęśliwego Nowego Roku - a zwłaszcza sukcesu wydawniczego! - ksiązki nie mogę się doczekać - czy będą wcześniejsze zapisy?
Gość: wiosna128
12.11.2009 11:12 odpowiedz
Tarta rewelacja.
Gość: anka_maria
26.10.2009 08:29 odpowiedz
W końcu zmobilizowałam się do upieczenia tej tarty. Bardzo wszystkim smakowała. Tartę zrobiłam z ciemnym muscavado, co w połączeniu z golden syrupem nadało bardzo ciekawy smak orzechowemu nadzieniu. A na drugi raz wypróbuję wersję z orzechami włoskimi.
Gość: buncia3
14.10.2009 13:24 odpowiedz
O matko! Jadłam ten tort kiedyś na przyjęciu z okazji haloween u pewnych Amerykanów i po prostu mnie powalił!!! A ja w domu teraz mam orzechy pekan z Lidla i golden syrup z Marks and Spencer (w Warszawie mają dział spożywczy)...:D Koniecznie zrobię na weekend, chociaż ilość białek, które po nim pozostają, mnie przeraża. Ale cóż, zrobię zapasy amaretti na zimę:)
Gość: alka_zet
13.10.2009 19:30 odpowiedz
Orzechowa ekstaza! Pyszny spód, wspaniała "góra", nieskomplikowany w przygotowaniu. Mmm...
Gość: moniczka467
11.10.2009 10:17 odpowiedz
b. ciekawy przepis, przy okazji zapraszam na :
www.superquiz.pl?t=6262
Gość: david.5
09.10.2009 10:55 odpowiedz
Mmmm wyszło pyszne :) Polecam !! Pozdrawiam David :)
Gość: mcdulka
08.10.2009 17:51 odpowiedz
chamstwo:(. pamietam, ze kiedys dziewczyny na cinie pombardowaly admina n-k mailami i doprowadzily do zablokowania kont- zawsze cos:)
1 | 2    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach