Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...

»  Tort Opium 

wtorek, 29 listopada 2016

Tort Opium

Wyjątkowy świąteczny tort Opium. Warstwy czekoladowego biszkoptu, białej bezy i kremu kawowo - makowego, nasączone dużą ilością migdałowego ponczu i dla przełamania smaków - dobrą domową konfiturą. Wspaniały miks świątecznych smaków, tort wilgotny i sycący, dla osób, które lubią klasyczne smaki i połączenia, które zawsze się sprawdzają :-). 

Składniki na biszkopt kakaowy:

  • 50 g mąki pszennej
  • 50 g skrobi ziemniaczanej
  • 40 g kakao
  • 4 jajka, białka i żółtka osobno
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • szczypta soli

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę pszenną, skrobię ziemniaczaną, kakao - przesiać i odłożyć.

W misie miksera umieścić żółtka i połowę cukru. Utrzeć do otrzymania bardzo jasnej masy żółtkowej.

W drugim naczyniu umieścić białka i zacząć ubijanie. Po lekkim spienieniu dodać sól i ubić do sztywności. Dodawać pozostały cukier, łyżka po łyżce, powoli i stopniowo, cały czas ubiajając do powstania sztywnej i błyszczącej masy bezowej. Do masy bezowej dodać utarte żółtka i delikatnie wymieszać szpatułką do połączenia. Dodać przesiane składniki i bardzo delikatnie wymieszać szpatułką do powstania ciasta o konsystencji musu. 

Formę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej ciasto, wyrównać. Piec w temperaturze 170ºC przez około 30 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić. Po wystudzeniu przekroić na 3 blaty.

Składniki na blaty bezowe:

  • 3 białka (120 g)
  • szczypta soli
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • pół łyżeczki soku z cytryny lub octu
  • pół łyżeczki skrobi ziemniaczanej

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Dwie płaskie blachy wyłożyć papierem do pieczenia, na nich narysować 2 okręgi o średnicy 20 - 21 cm - beza urośnie również na boki podczas pieczenia (najprościej odrysować jakiś talerzyk lub miseczkę).

W misie miksera ubić na sztywno białka ze szczyptą soli. Dalej ubijając dodawać cukier, łyżka po łyżce, co bardzo ważne - stopniowo. Powinna powstać gęsta i błyszcząca piana bezowa. Dodać sok z cytryny/ocet i ubić. Na końcu delikatnie wmieszać przesianą skrobię ziemniaczaną. 

Masę bezową przełożyć na narysowane koła, wyrównać.

Piekarnik rozgrzać do temperatury 150ºC. Włożyć do niego obie przygotowane blachy z bezami i natychmiast zmniejszyć temperaturę do 120ºC (z termoobiegiem). Piec/suszyć przez około 1 godzinę (w razie konieczności wydłużając czas pieczenia) aż beza będzia chrupka i lekko popęka z wierzchu. Wyłączyć piekarnik - pozostawić do wystudzenia.

Krem kawowo - makowy:

  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej (w proszku lub w postaci granulek)
  • 3 żółtka
  • 110 g drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 250 g masła
  • 70 g suchego i zmielonego maku

W ganuszku zagotować mleko z kawą. W misie miksera umieścić żółtka i cukier. Utrzeć do powstania jasnej i puszystej masy żółtkowej. Dodać łyżkę skrobi i utrzeć. Dodać połowę wrzącego mleka i zmiksować. 

Zahartowaną pastę jajeczną wlać do reszty zagotowanego mleka, dobrze wymieszać, do połączenia. Postawić na palnik (średnia moc) i zagotować, często mieszając. Od momentu zagotowania gotować około 1 minuty, mieszając, aż budyń zgęstnieje. Zdjąć z palnika. Gotowy budyń przykryć folią spożywczą w taki sposób, by dotykała powierzchni kremu, odstawić do wystudzenia w temperaturze pokojowej (podczas studzenia nie wolno mieszać!).

Masło utrzeć w misie miksera. Dodawać wystudzony budyń, w trzech turach, ucierając. Na sam koniec dodać suchy i zmielony mak. Utrzeć.

Odłożyć 5 łyżek masy kremowej na lekkie posmarowanie boków i wierzchu tortu, a resztę podzielić na 4 równe części.

Nasączenie:

  • 125 ml likieru Amaretto
  • 125 ml przegotowanej zimnej wody

Wymieszać. 

Ponadto:

  • pół słoiczka gęstego dżemu lub konfitury: wiśniowej lub z czarnej porzeczki lub powideł śliwkowych
  • okruszki czekoladowych ciastek lub kakaowego biszkoptu lub wiórków czekoladowych na posypanie boków i wierzchu tortu

Wykonanie:

Na paterze układać wg kolejności: blat biszkoptu, nasączenie (1/3 z całości), konfitura, krem kawowo - makowy (1 część), blat bezowy, krem kawowo - makowy (2 część), blat biszkoptu, nasączenie (1/3 z całości), konfitura, krem kawowo - makowy (3 część), blat bezowy, krem kawowo - makowy (4 część), blat biszkoptu, nasączenie (1/3 z całości). 

Tort z boku i wierzchu posmarować cienką odłożoną warstwą kremową. Posypać okruszkami biszkoptów/czekoladowych ciastek/wiórkami czekolady. Schłodzić.

Tort przechowywać w lodówce. Wyjąć z lodówki minimum 30 minut przed podaniem, by krem 'doszedł' do temperatury pokojowej i by tort lepiej się kroił.

Smacznego :-).

Tort Opium

Średnia ocena: 9.7  (liczba głosów: 15)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (417)
1 | 2    
Gość: OlaPu
19.05.2017 10:20 odpowiedz
Chcę zrobić ten tort na jutro i mam kilka pytań. Czy mogę pominąć konfiturę? Nie lubię dżemów w ciastach jakoś, poza tym podejrzewam że nie będę umiała tak rozsmarować kremu żeby się nie połączył z konfiturą. W komentarzach widziałam, że dziewczyny dodają nawet więcej więc boję się, czy nie zepsuję tortu rezygnując z konfitury.
2. czy mogę dodać espresso zamiast kawy rozpuszczalnej?
agnsud profil
19.05.2017 13:42 odpowiedz
Dżem nie jest obowiązkowy. Jednak świetnie przełamuje słodki smak pozostałych warstw. Nawet jak wymiesza się z kremem to nie szkodzi.
agnsud profil
19.05.2017 13:44 odpowiedz
Może być espresso
stulatka profil
01.05.2017 05:08 odpowiedz
:)
stulatka profil
01.05.2017 04:44 odpowiedz
Za oknami zimno, deszczowo i jesiennie chociaz to maj i chyba cos z tej pogody mi sie udzielilo.
Dorota, Moje Wypieki
01.05.2017 11:40 odpowiedz
Wow!
nika_j profil
01.05.2017 12:13 odpowiedz
U mnie jest słonecznie i tak też spoglądam na Twój, miły dla mych oczu, krajobraz. :)
Aga Mars profil
02.05.2017 15:59 odpowiedz
Oooooo :O
arachia1 profil
27.04.2017 11:17 odpowiedz
Muszę przyznać, że to mój ulubiony tort! Kawa, beza i czekolada to dla mnie idealne połączenie! Goście byli zachwyceni chrupiącą bezą, która wyszła rewelacyjnie! Świetne przełamany kwaskowatym dżemem...mmm! Przepis za 100 pkt! Serdecznie dziękuję za ten smak!
Sansa profil
17.04.2017 20:06 odpowiedz
Moje wielkanocne Opium.
Gość: lejla130
20.04.2017 15:10 odpowiedz
Uroczy torcik :)
brzesia profil
10.04.2017 16:27 odpowiedz
Zrobiłam na urodziny siostry. Wszystkim smakował, a jak dla mnie trochę za słodki :) I po raz pierwszy w życiu zwarzył mi się budyń!!! Ha, ha, ha :) Musiałam zrobić drugi raz. Poza tym sporo pracy ale czego się nie robi dla Rodziny :)
Gość: lejla130
20.04.2017 15:11 odpowiedz
Wygląda super i pewnie tak smakuje,muszę się zmobilizować dla niego:))
brzesia profil
20.04.2017 17:27 odpowiedz
Dziękuję! Tak jak napisałam, dla mnie trochę za słodki, ale w tym przypadku moje kubki smakowe były najmniej istotne :)
agnsud profil
07.04.2017 16:09 odpowiedz
Teraz zdjęcie :)
brzesia profil
09.04.2017 20:06 odpowiedz
Wygląda super!
agnsud profil
07.04.2017 16:09 odpowiedz
Tuż po złożeniu. Kiepskie zdjęcie ale widać, jaki jest wielki.
Mnie też brakło kremu na boki ale mam małą puszkę kajmaku więc ukręcę dodatkową porcję - jest gdzieś coś na blogu z kremem maślano - kajmakowe, dorzucę maku i powinno być ok :)
Gapcio profil
02.04.2017 11:25 odpowiedz
Tort przepyszny
manjusha profil
27.03.2017 09:22 odpowiedz
Syty, klasyczny, dość słodki i bardzo elegancki.
Miła odskocznia od tortów do których przywykłam czyli tych na bazie kremówki i mascarpone.
27.03.2017 10:10 odpowiedz
piekna dekoracja!
justynaBH profil
27.03.2017 16:35 odpowiedz
Jeden z moich ulubionych +makaroniki...
Smacznie i pieknie:)
manjusha profil
08.05.2017 11:44 odpowiedz
Dziękuję bardzo
Gość: Krychna
20.03.2017 09:42 odpowiedz
Pijana śliwka to super ciacho, może trochę słabo czuć ten rum, następnym razem dodam trochę spirytusu, pozdrawiam
beata731990 profil
08.03.2017 13:46 odpowiedz
:-)
agnsud profil
06.03.2017 10:18 odpowiedz
Zadeklarowałam, że zrobię tort na urodziny przyjaciela. Wybrałam ten. Z przejęcia nie mogłam spać! a impreza dopiero za miesiąc :)
Esme profil
06.03.2017 10:48 odpowiedz
Witam w klubie;)
cała_ona profil
06.03.2017 11:18 odpowiedz
Też się miałaś czym stresować...;)) Taka szyszka cukiernicza jak Ty? A tort pyszny, dostojny i w ogóle ach i och:)
nika_j profil
06.03.2017 12:35 odpowiedz
Dzień bez całej_ony jest stracony.
Cała_ona z rana jak śmietana.
Cała_ona gdy się zjawi, humor ci poprawi. /z cyklu poezji rymy wyższe i najwyższe/
cała_ona profil
06.03.2017 13:37 odpowiedz
Dziękuję za jakże miłe słowa, szanowna wielce Niko. Tobie również życzę przyjemnego dnia. Zaraz... czy to nie Ty pisałaś, że zaśmiecanie spamem bloga Pani Doroty uważasz za niegrzeczność?
nika_j profil
06.03.2017 14:37 odpowiedz
Ajlawjutu! * ;) /dlatego piszę krótkimi zdaniami/.
cała_ona profil
06.03.2017 15:04
Zapamiętam, jeśli się zapomnę, i będę chciała się z czymś do Ciebie zwrócić, by pisać zdaniami prostymi, byś za bardzo się nie spociła. A teraz, jeśli poprawiłaś sobie humor, to bądź łaskawa wnieść coś merytorycznego do dyskusji, a osobistą niechęć do mojej skromnej osoby pozostaw dla siebie. Myślisz, że innych użytkowników interesują Twoje wynurzenia na temat Twej awersji do mnie? Z wyrazami szacunku.
nika_j profil
06.03.2017 15:52
Cała_ona, zupełnie nie masz racji i nie rozumiem Twojego wzburzenia/uprzedzeń. nie wiem z czego one wynikają. Jest mi przykro, bo nie zasłużyłam sobie na Twoje słowa, może dlatego, że odbierałam Ciebie jako osobę miłą i ciepłą przez pryzmat moich cech charakteru. Nie pierwszy już raz się mylę, zatem przyjdzie mi, choć z trudem, przyjąć porażkę w ocenie Twojej osoby. Zawsze zakładam, że osoba do której się odzywam jrównież na tym blogu jest pozytwna, ale cóż......przepraszam i obiecuję już więcej Ciebie nie niepokoić. Pozdrawiam :)
lumpenhrabina profil
06.03.2017 15:27 odpowiedz
I jeszcze:
Jest cudnie, gdy cała_ona w południe.
Na całą_oną z wieczora też przyjdzie pora!
I dobrze liczycie - cała_ona też o świcie :)

Jak ja uwielbiam takie cykle! I radosną twórczość przez duże "Tfu" :)))
cała_ona profil
06.03.2017 15:46 odpowiedz
Nawet nie próbuję podołać zadaniu;) I, zupełnie nie wiedzieć czemu, drugi wers skojarzył mi się z płonącym stosem;D Hrabina osobiście dokładałaby do ognia!
agnsud profil
06.03.2017 19:47
Hahaha, widzę, że się świetnie bawcie :D
lumpenhrabina profil
06.03.2017 20:10
Jeśli byłoby to ognisko z pieczeniem kiełbasek - to chętnie. Ale do żadnych innych, z jakiejkolwiek maści czarownicami i heretykami, ręki przykładać nie będę, zwłaszcza w roku obchodów pięćsetlecia Reformacji :)) A więc:
Śpij spokojnie, dobrej nocy, cała_ono - właź pod kocyk ;D
Doro74Kraków profil
06.03.2017 17:13 odpowiedz
Aga, zapraszam do mnie na schabowego w ramach odstresowania, wszak to tylko 30 minut oldskulową linią nr 22. Aha i weź ze sobą śledzie te obiecane dla mojego Mężusia ;). Cel spotkania będzie też szczytny bo przy schabowym i śledziach powspominamy Malinkę :).
agnsud profil
06.03.2017 19:49 odpowiedz
Od 22 mam kawałeczek spod Tesco albo przesiadkę na 18/52.
Piszę się, daj znać kiedy będziesz tłuc kotlety (śledzie potrzebują 3 dni na "dojście") :)
Lili An profil
01.03.2017 12:15 odpowiedz
Kurka, rozkminę mam, potrzebuję pomocy. Jak planowałam, zrobiłam inną kombinację z bezą, tort piegusek z MW. Zamiast jednej warstwy biszkoptu dałam posmarowaną z obu stron białą czekoladą bezę. Wyszło super i nawet 3 dni po złożeniu beza się nie rozpuściła. Zostałam poproszona o zrobienie tego tortu ale w takim rozmiarze jak opium, czyli 3 biszkopty i 2 bezy. Ale zastanawiam się, czy krem śmietankowy z mascarpone jest do takiej konstrukcji odpowiedni... Czy to się nie rozjedzie przy krojeniu? Może lepiej zrobić krem maślano-budyniowy o smaku śmietankowym (jak najbardziej neutralnym), bo jednak jest on stabilniejszy. Czy będzie to pasowało do lemon curdu? Z góry dziękuję za sugestie osób bardziej doświadczonych ode mnie :-)
Dorota, Moje Wypieki
01.03.2017 12:38 odpowiedz
A może budyniowy z mascarpone? Jest lżejszy niż maślany, ale stabilniejszy od kremówki/mascarpone. Krem kremówka/mascarpone przy proporcji 50:50 też powinien być stabilny.
Lili An profil
01.03.2017 12:50 odpowiedz
O! Super! Dziękuję, tak zrobię :-)
Esme profil
01.03.2017 13:30 odpowiedz
Ja z kolei dziękuję za świetny pomysł:) Uwielbiam lemon curd i tort piegusek. Biszkopt właśnie z pieguska, z makiem?
Lili An profil
01.03.2017 13:55 odpowiedz
Tak, wszystko jak w piegusku (no, prawie, mam tylko zmielony mak, ale było ok) plus bezy :-)
Esme profil
01.03.2017 14:12
To musiało być pyszne:)
Esme profil
01.03.2017 14:54
Lili An, Pani Doroto, a gdyby biszkopt upiec jasny genueński a mak dodac do kremu budyniowo - mascarpone?
Lili An profil
01.03.2017 15:19
Esme, myślę, że to jest pycha pomysł :-)
cała_ona profil
25.02.2017 10:53 odpowiedz
Tort jest naprawdę zjawiskowy. Smaczny, sycący, dostojny. Piekłam zgodnie z przepisem i poradami Esme - dlatego użyłam tortownicy 20 cm. Miałam nieco perturbacji z bezami, bo - zgodnie z sugestią - zrobiłam okręgi nieco mniejsze niż 20 cm. I te france nie 'urosły' w bok ani na milimetr - w związku z czym miałam niewielką różnicę pomiędzy średnicą bezy a biszkoptu, którą trzeba było zaszpachlować. Ponieważ masy na te ewolucje mi już brakło ( nie podejrzewam, by na ten brak miało wpływ wyżeranie masy podczas miksowania ;DD ), musiałam dorobić kremu - tym razem z mascarpone, kremówki, 2 łyżek kawy rozpuszczalnej i cukru pudru + oczywiście mak. Ten mak nadaje niepowtarzalnego smaku temu tortowi! Coś wspaniałego! Na wierzch walnęłam polewę z kremówki i czekolady ( w proporcjach 100 ml i 100 g ) + 1 łyżeczka żelatyny ( dzięki Esme i Marsjanko - za inspirację :) ). Przyznaję bez bicia, że na tym moje chęci do zdobienia powiedziały 'stop', więc tort pozostał w tym stanie - ale wyglądał naprawdę elegancko. A smakował jeszcze lepiej niż wyglądał. Bardzo dziękuję za przepis!

Ale mam jeszcze jedno pytanie techniczne, już na przyszłość. Poniżej Lily An pisała, iż tynkowała ów tort ganache z czekolady wiśniowej i gorzkiej. Czy takie ganache kładzie się na krem schłodzony, czy też można nim szpachlować bezpośrednio na cieście? Wiem, że głupie pytanie, ale naprawdę raczkuję w tych klimatach. I czy takie ganache wymaga również kremu maślanego, czy taki z mascarpone i kremówki też może być? Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
25.02.2017 11:40 odpowiedz
Ganache można kłaść nawet na ciasto (to po prostu polewa), ale ładniej wygląda, jeśli tort jest wcześniej 'oszpachlowany' jakimkolwiek kremem, nie musi być maślany. Wtedy jest zjawiskowy efekt. Wystarczy schłodzić tort w lodówce i polewać gęstniejącym ganache (trzeba wyczuć moment).
cała_ona profil
25.02.2017 11:56 odpowiedz
Tak wiem, że to polewa. Myślałam, iż jest to jakiś specjalny rodzaj ganache:) Dziękuję za odpowiedź, będę więc próbować w ten właśnie sposób. Trening czyni mistrza, podobno;)
Esme profil
25.02.2017 12:37 odpowiedz
Chodzi Ci o ganache do "szpachlowania" tortu, taki jak między innymi w moich opium, torcie Lili Ann i królisiowym Justyny? Tu są inne proporcje czekolada śmietanka: gorzka 2:1, mleczna i biała 3:1. Raczej nie musi być na maślany. Warto pokryć tort cienką warstwą kremu przedtem i schłodzić, żeby okruchy nie mieszały się z ganache podczas pokrywania. Ganache musi lekko zgęstnieć, żeby nie spływał ale dość szybko zastyga więc nie można się godzinami bawić;) Jeśli robi się zbyt gęsty, podgrzewam resztę delikatnie w kąpieli wodnej. Moje doświadczenie nie jest zbyt duże, może się jeszcze ktoś wypowie. Ganache może też zastępować krem maślany pod masą cukrową.
cała_ona profil
25.02.2017 14:38 odpowiedz
O, dzięki za tę instrukcję. Właśnie o ten tynk mi chodziło. Następnym razem coś upiekę z masą, by móc to wypróbować - bo mojego dzisiejszego lodowca trudno raczej 'otynkować'... Dziękuję za pomoc!
Esme profil
03.03.2017 16:22
Cieszę się, że mogłam się na coś przydać:)
Lili An profil
16.02.2017 10:14 odpowiedz
Dziewczyny, jak myślicie, czy jakby posmarować beze roztopioną czekoladą z dwóch stron, to przetrwałaby na kremie z mascarone i kremówki?
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2017 13:03 odpowiedz
Tak.
Lili An profil
16.02.2017 13:31 odpowiedz
Dziękuję :-) Chcę pokombinować z wariacjami. Wczoraj wzięłam dosyć spory kawałek do pracy dla jednej koleżanki, ale w kuchni było więcej osób, więc się załapali na małe co nie co do porannej kawki. W szoku byłam, jak entuzjastycznie ludzie zareagowali. To znaczy ja rozumiem, bo tort jest wspaniały, ale że ja robię sporo tortów to dla mnie to jest hmm, norma. Chyba jestem zepsuta ;-) Ale większość ludzi je torty tylko od wielkiego dzwonu, zamawiają w cukierni i nie wiedzą, że tort może być pyszny! Nawet osoby, które nie lubią bezy były zachwycone bezą w tym torcie.
Lili An profil
15.02.2017 13:00 odpowiedz
Środeczek :-)
wiesia.and.company profil
15.02.2017 15:12 odpowiedz
Ho ho ho! Zdolniacha z inwencją! Pięknie, wręcz wyjściowo pięknie :-)
Esme profil
18.02.2017 13:40 odpowiedz
Lili An, dekoracje to beza szwajcarska czy krem maślany na bezie? Zielona jestem w tej kwestii;)
Lili An profil
18.02.2017 13:51 odpowiedz
Beza szwajcarska
Esme profil
18.02.2017 14:09 odpowiedz
O matko z córką, i tak świetnie trzymają kształt? Mam niejasne przeczucie, że moje by się rozlazły;) Mam od dłuższego czasu trzy tylki rosyjskie i tylko im się przyglądam:)
Lili An profil
18.02.2017 16:50 odpowiedz
Esme, nie rozleją się, tylko jak najmniej mieszać po dodaniu barwnika. U mnie dwa ostatnie kwiatki już się rozlewały i jedyne, co mi przychodzi do głowy, to właśnie to mieszanie, jak przy makaronikach. Zobacz, jakie cuda robią z bezy https://www.youtube.com/watch?v=3-9m9v65piE&list=PLpGlOO0-Zq6B5s70j9lavJGf8DuE8ZzRc
Lili An profil
15.02.2017 13:00 odpowiedz
Dekoracja to beza szwajcarska.
wiesiulka profil
15.02.2017 13:35 odpowiedz
Bardzo pięknie i jak smakowicie:)
Johannah profil
15.02.2017 13:39 odpowiedz
Piękny torcik i dekoracja prześliczna :-)
Doro74Kraków profil
15.02.2017 13:51 odpowiedz
No, no, pięknie Cię poniosło ;). Zjawiskowy i taki wysoki. Składałaś go może w obręczy?.
Lili An profil
15.02.2017 16:20 odpowiedz
Dorotko, tort był za wysoki do obręczy, ale powiem ci, że jeszcze tak bezproblemowo to mi się żadnego tortu nie składało.
Wiktoria1 profil
15.02.2017 15:54 odpowiedz
Cudeńko. :-)
Esme profil
15.02.2017 18:23 odpowiedz
Zachwycający:)
Dorota, Moje Wypieki
15.02.2017 20:09 odpowiedz
Wspaniały :).
stulatka profil
16.02.2017 04:40 odpowiedz
Torcik cudowny i zapewne pyszniutki! Dekoracja sliczna , rozyczki idealne i chyba i ja przerzuce sie na beze szwajcarska do zdobienia. A ganache w jakich proporcjach robilas?
Lili An profil
16.02.2017 13:14 odpowiedz
Dziękuję. ganache tak jak tu Esme podpowiadała 100g czekolady i 100 g śmietany kremówki. Esme pisała o dodaniu jeszcze odrbiny śmietany, żeby ganache nie była twarda (czy nie był twardy? Nie mam pojęcia jaki to rodzaj. Po francusku rodzaj żeński) ale ja nie dodawałam i ciasto bardzo dobrze się kroiło, ale oczywiście wyjęłam je z lodówki na ok 30 minut przed krojeniem. Do tego tortu zrobiłam ganache z 4 tabliczek czeko i 2 kubeczków śmietany i wyszło dużo, sporo zostało. Myślę, że z 3 tabliczek byłoby ok.
Esme profil
16.02.2017 20:40 odpowiedz
Hmm, właściwie ganache robiłam z 200 g czekolady i 100 ml śmietanki, dlatego dodałam jeszcze okolo 30 ml, żeby nie było zbyt twarde;D Chyba, że chodzi o polewę, wtedy 100 na 100. To oczywiście szczegóły i dotyczą mojego tortu a Twój po prostu przecudny:) piękne róże.
Lili An profil
16.02.2017 21:08 odpowiedz
aaaa!!! O matko, ja już się zgubiłam! Zmęczona byłam i serio już nie wiem, jakich proporcji użyłam! Co jest trochę frustrujące, bo teraz nie wiem, jak powinnam zrobić na przyszłość. Kurczę na grillu! no! Teraz będę o tym myśleć i analizować poszczególne kroki :-) I pewnie już nigdy tego nie rozkminię :-) Byłam pewna, że robiłam tak, jak radziłaś, poza tym splashem. Teraz nie jestem już pewna niczego.
Esme profil
16.02.2017 22:07
U mnie niestety takie praktyki są na porządku dziennym;) Niezbyt często zapisuję takie informacje, później muszę "odkrywać Amerykę" po raz kolejny:D
Lili An profil
17.02.2017 09:38
:-D No nie dawało mi to spokoju, tak jak przypuszczałam. Analizowałam każdy krok, przypominałam sobie w którym momencie zabrakło mi czekolady i już sobie przypomniałam, że jak wlałam drugi 200g kubeczek śmietanki i wsypałam czekoladowe kropelki to było ich dokładnie 200 g dlatego chciał nie chciał poszłam do sklepu po dodatkowe 200 g czekolady. Zatem skłamałam Stulatko, przepraszam za wprowadzenie w błąd. Ganache zrobiłam z 400 g śmietanki i 800 g czekolady, której faktycznie były 4 tabliczki, ale dosypywałam jeszcze czekoladowe kropelki.
stulatka profil
17.02.2017 17:46
No proszę jedno małe niewinne pytanie a takie dochodzenie , Aż się boję zapytać co robiłaś w nocy z 31 grudnia 2016 na 01 stycznia 2017 hahaha, Dzięki za proporcje i mam nadzieję że mówisz prawdę i nie trzeba będzie dodatkowo przesłuchiwać członków Twojej rodziny a może nawet i sąsiadów?:):):) Pozdrawiam cieplutko!
Esme profil
17.02.2017 22:30
No teraz to mam wyrzuty sumienia, że się czepiam;)
Lili An profil
18.02.2017 08:31
Esme, bardzo dobrze, że się czepiasz, bo inaczej posłałabym w świat fałszywą informację i może przyczyniał się tym do czyjegoś tortowego dramatu :-)
Lili An profil
15.02.2017 12:54 odpowiedz
Tort na specjalne okazje. Bardzo dobry, luksusowy, sycący. Piekłam w formie 18 cm z 3 jajek, krem z 2 żółtek, beza z 2 białek. Ciasto zrobiłam trochę leniwym sposobem, po prostu całe jajka zmiksowałam jak do biszkoptu genueńskiego. Pięknie wyrósł i w ogóle wspaniały biszkopt. Będę go do innych tortów czekoladowych używać. Chcąc nadać bardziej walentynkowy charakter bezę zabarwiłam na różowo, jak w ostatnim torcie bezowym. "Tynkowałam" ganache z gorzkiej i wiśniowej czekolady. Kremu maślanego w moim odczuciu było wystarczająco, za to dżemu dałam za mało Użyłam dżemu łowicz 100% wiśnia, który jest bardzo dobry, kwaskowy, ale mogłam dać go więcej, chociaż zużyłam cały słoiczek, ale on ma tylko 220 g. Bardzo fajne jest to połączenie biszkoptu i bezy i już mam pomysły na inne wariacje, z jasnym biszkoptem, kremem waniliowym i truskawkami albo malinami, albo porzeczkami. Albo z kremem budyniowym migdałowym i gruszkami... Ojej, poniosło mnie :-)
15.02.2017 16:02 odpowiedz
Ulalala xD
Podoba mi się ganache, i całość wygląda świetnie ;)
Aga Mars profil
16.02.2017 23:52 odpowiedz
To zdjecie jest niesamowite!!!!!
PatPat profil
13.02.2017 20:33 odpowiedz
Tort był WSPANIAŁY :) Okazały, pięknie się prezentował zarówno na zewnątrz jak i w przekroju, pięknie kroił i przechowywał. Smak powalający, zrezygnowałam z maku w kremie a połączenie kruchej bezy z tym kawowym maślanym kremem boskie
elka_maj57 profil
12.02.2017 19:35 odpowiedz
Próbuję dodać zdjęcie. Tort pyszny, wszystkim smakował. Następnym razem wyciągnę wnioski z popełnionych błędów i na pewno wyjdzie ładniejszy. Ale najważniejszy jest smak. Głupio mi robić uwagi do cudów, które tworzy Mistrzyni, Pani Dorota. Ale...kremu dla mnie za mało żeby dopieścić wygląd. Mam już wiem-zmielę w młynku, a męczyłam się z maszynką(najgorsze jest mycie...brrrr!!!!)Bezę położę "do góry nogami", wtedy będzie równo. A tak już na zakończenie....daquase z Pani przepisu rzuca na kolana...Upiekłam ich chyba już z 50 i za każdym razem robi wrażenie. Niektórzy mówią,że za ten tort należy się Nobel. i mają rację! Teraz zrobię im Opium w wersji De Lux. Pozdrawiam.
elka_maj57 profil
11.02.2017 19:32 odpowiedz
Mòj Opium. Jak smakował coaching napisze nitro. Pani Doroto,dziękuję za Pani obecność codziennie w moim domu.
Dorota, Moje Wypieki
12.02.2017 00:23 odpowiedz
Cała przyjemność po mojej stronie :-).
Niestety, zdjecie się nie dodało.
Esme profil
04.02.2017 17:35 odpowiedz
Znowu opium;)
04.02.2017 18:22 odpowiedz
bosssssssski! te bezy w czekoladzie są super jako dekoracja, na bank ściągnę! Mogę? :D
Esme profil
06.02.2017 13:14 odpowiedz
Dziękuję Justynko:) Jak najbardziej ściągaj, no sama tego nie wymyśliłam;) Te, które widziałam, zrobione były zwykłą okrągłą tylką i wyglądało to naprawdę świetnie. Przy okazji zapytam, czy do ozdób z masy cukrowej używasz takiej samej, jak do pokrycia tortu, a może dodajesz jakichś specyfików dodatkowo?
06.02.2017 14:59 odpowiedz
milion lat temu robiłam takie bezy i zapomniałam nasmierć, że mozna je postawic na tort a takie oblane czeko od spodu nie będa się topiły! No eureka! :D a masa cukrowa tortów prawie nie obkładam, jesli juz to kupiję dama top. a do figurek tylko saracino - jest niezastapiona. Wiem ze dziewczyny dodają CMC do zwykłej masy cukrowej i tez daje radę przy figurkach, ja nie zamienię saracino na żadna inną - jest mega plastyczna, kula zrobiona z niej i polozona na blacie trzyma kształt, szybko schnie, jest lekka, no super, polecam :)
wiesia.and.company profil
06.02.2017 18:05 odpowiedz
Dziękuję za ten komentarz. ;-) Słowa saracino, dama top to dla mnie jakieś nieznane kontynenty ;-) Ale dzięki Tobie poszukałam i wiem! :-) No proszę, takie sposoby! :-) Ale co to jest CMC? Hm...
Kierownica profil
06.02.2017 19:41
Znaczenia CMC według Wikipedii:
krytyczne stężenie micelizacji
karboksymetyloceluloza
staw nadgarstkowo-śródręczny
Commercial Metals Company
zdolność pomiarowa
No i jestem nieco skonfundowana! ;)
06.02.2017 20:37
och Dziewczynki :) :) CMC to taki klej cukierniczy w proszku, dodaje się go do masy cukrowej żeby była bardzisj ścisła, szybciej schła itd :) ja znam tylko z nazwy bo nie stosowałam :) :)
wiesia.and.company profil
07.02.2017 15:46 odpowiedz
Aaaaa... dzięki, Justyna! :-) Prace plastyczne? Ooo... odpadam :-)
Esme profil
07.02.2017 20:38 odpowiedz
Zazwyczaj zabezpieczam bezy od spodu białą czekoladą, ale wtedy tak, żeby nie było tego widać. Tutaj dodatkowo deserowa czekolada przełamuje tę upiorną bezową słodycz;) Dziękuję za informację o masie, na pewno skorzystam.
Wiktoria1 profil
04.02.2017 18:37 odpowiedz
Kolejny raz wygląda cudownie! :-)
Esme profil
06.02.2017 13:16 odpowiedz
Dziękuję bardzo:)
Aga Mars profil
04.02.2017 18:54 odpowiedz
Cudny, mozna juz chyba powiedziec, ze jestes uzalezniona od opium, hi hi hi.
Esme profil
06.02.2017 13:21 odpowiedz
:) He he, możliwe...ale to raczej moja koleżanka, dla której były dwa ostatnie. Przy okazji zmodyfikowałam nieco ciasto;) miałam tylko 25 g kakao więc dodałam zamiennie 15 g kawy zbożowej orkiszowej i na wszelki wypadek 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia (chociaż może lepsza byłaby soda) Wyszedł pyszny, delikatnie kawowy, lekki "biszkopt"
Aga Mars profil
06.02.2017 15:13 odpowiedz
Pieknie :)
cała_ona profil
04.02.2017 19:07 odpowiedz
Jeżu malusieńki, to się nadaje do oprawienia w ramkę, a nie jakieś brutalne krojenie...;)
Esme profil
06.02.2017 13:23 odpowiedz
:) Na szczęście nie musiałam tego robić, popodziwiałam i oddałam;)
wiesia.and.company profil
04.02.2017 20:00 odpowiedz
Piękności! I w ogóle ten tort to moje smaki! Mam go zrobić, no mam... a na razie zrobiłam Lumberjack Cake, bo miałam 3 jabłka i suszone daktyle. Też lubię, a prościutkie to! To jak już zjem, to będzie ten pociągający mnie Tort. Co do dekoracji, to poddałaś mi pomysł, bo ja raczej z tych co z mozołem "rzeźbią" dekor :-)
Esme profil
06.02.2017 13:29 odpowiedz
Dziękuję:) Polecam, jak dla mnie najlepszy po minimum 24 godzinach od złożenia. Dekoracja natomiast - to największa frajda zawsze:)
nika_j profil
04.02.2017 20:04 odpowiedz
Ekstra! Taki staranny i szlachetny, jak wszystko Twoje. :)
Esme profil
06.02.2017 13:32 odpowiedz
Nikuś dziękuję:) Ech te Twoje komentarze, człowiek rośnie o kilka centymetrów;)
lumpenhrabina profil
04.02.2017 20:26 odpowiedz
Aż się chce paluchem maznąć albo bezę skubnąć... Piękny!
Esme profil
06.02.2017 13:34 odpowiedz
:) :)
justynaBH profil
04.02.2017 21:15 odpowiedz
Gdybym umiała takie robic to bym ich nie pozwalała innym tknac;)
CUDO
Esme profil
06.02.2017 13:38 odpowiedz
Dziękuję:) i kto to mówi - widzę, że jesteś nie tylko zdolna ale również skromna;)
ineska profil
04.02.2017 22:00 odpowiedz
standing ovation!!!
Esme profil
06.02.2017 14:47 odpowiedz
Inesko, dziękuję:)
Dorota, Moje Wypieki
05.02.2017 11:32 odpowiedz
Zgadzam się z wcześniejszymi komentującymi, cudowny po prostu :).
Esme profil
06.02.2017 15:01 odpowiedz
Dzięki Szefowo;) i dziękuję za kolejny wspaniały przepis:)
06.02.2017 00:02 odpowiedz
Wow... kompozycja idealna, nieprzesadzona... i do tego czekolada... piękny!
Esme profil
06.02.2017 23:44 odpowiedz
Bardzo mi miło:)
Lili An profil
06.02.2017 14:12 odpowiedz
Piękny! Esme, czy Ty zrobiłaś więcej warstw? Bo twój tort wygląda na dosyć wysoki.
Esme profil
06.02.2017 14:44 odpowiedz
Dziękuję:) Jest wyższy ale warstwy bez zmian. Po prostu pierwszy upiekłam w tortownicy 20 - 21 cm z całości składników i tak już zostało, dla mnie idealnie.
Maddy77 profil
07.02.2017 22:00 odpowiedz
Cudny!! A beziki...słów brak :-0
Esme profil
10.02.2017 20:32 odpowiedz
Dziękuję:)
10.02.2017 17:36 odpowiedz
Czy coś zostało nie napisane w kwestii achów ?? ;)
Klasa sama w sobie ! :)
Esme profil
10.02.2017 20:39 odpowiedz
Dziękuję za komplementy, tamalina:) To bardzo miłe.
cała_ona profil
14.02.2017 15:53 odpowiedz
Esme, byłabym Ci wdzięczna za odpowiedź. Ta polewa na torcie powyżej, to oczywiście lustrzana - ale z którego przepisu? Bo kusi mnie przepis Marsjanki; ten , który dodała ( czekolada + galaretka ), ale chcę dopytać osoby, która robiła habilitację z tortu opium - czy ww. polewa nada się na wierzch z masy? Jeśli chodzi o zdobienie, to ja w żłobku dopiero jestem, więc stąd te durne pytania...:)
Esme profil
15.02.2017 00:07 odpowiedz
:) Nie wiem czy pytania są durne, to wszystko są jakieś wyobrażenia tylko, dopóki się konkretnej rzeczy samemu nie przepracuje, najlepiej kilka razy. Na zdjęciach to jakoś super łatwo wygląda zawsze a później siedzę do rana nad tortem i zgrzytam zębami, kiedy coś wychodzi inaczej, niż się spodziewałam;) Robiłam kilka razy polewę Marsjanki na kremie kremówka plus mascarpone. Na pewno tort musiał być wcześniej schłodzony, no i bardzo szybko mi zastygała, musiałam wylewać praktycznie od razu żeby dało się jakoś ładnie rozprowadzić. Na pewno to zależy od użytej czekolady, musiałabyś przetestować jakie proporcje będą Ci odpowiadały. Polewa na tym torcie opium to 100 g czekolady deserowej plus 100 ml kremówki 36 %, do tego płaska łyżeczka żelatyny. Tutaj już musiałam sprawdzić czy ładnie zastygnie i wylać łyżeczką na bok tortu małą ilość polewy.
cała_ona profil
15.02.2017 10:48 odpowiedz
Serdeczne dzięki za wskazówki. Nie wiem, czy nie porwałam się z motyką na słońce, bo czasu mam mało - tylko wieczory, a zarywać nocy z powodu tortu nie mam zamiaru. Ale z drugiej strony... do odważnych świat należy. Zawsze mnie urzekają te wszystkie zdjęcia wypieków Pani Doroty i innych użytkowników, ale gdy przychodzi do pieczenia, wybieram rzeczy niewymagające dużej wprawy w zdobieniu. Może to wyjdzie w taki sposób, że będzie można to pokazać ludziom:)
Ankaz profil
03.03.2017 05:03 odpowiedz
Czy moge zapytac jaki jest przepis Marsjanki na polewe?
Chce zrobic polewe aby w miare szybko zastygla, nie rozlewala sie ale tez nie byla za twarda. No i zeby ladnie blyszczala ;-)
Prosze o wskazowki.....
Esme profil
03.03.2017 09:27 odpowiedz
Komentarz Marsjanki z 7.02.2017 pod lustrzaną glazurą.
Ankaz profil
03.03.2017 14:53
Dziekuje!!
Pani Dumalska profil
18.02.2017 13:35 odpowiedz
I jak ja mogłam przegapić to zdjęcie? :/
Nie za bardzo wiem co powiedzieć, bo chyba już wszystko co można było powiedzieć , zostało powiedziane :D
Hats off to you!
Esme profil
18.02.2017 14:29 odpowiedz
Dziękuję:) Chyba jakoś dałam radę, chociaż tu w torcie opium duża, że się tak, niezbyt może szczęśliwie, wyrażę, konkurencja w postaci cudnych wypieków innych użytkowników;)
kotagat profil
29.01.2017 16:47 odpowiedz
Witam, tort jest genialny. Już przy samym gotowaniu budyniu kawowego prawie popłakałam się ze wzruszenia, bo do tej pory nie widziałam, nie czułam i nie smakowałam czegoś równie cudownego
Wiktoria1 profil
25.01.2017 20:17 odpowiedz
Tort świetny, jeden z najlepszy jaki piekłam. :-) Bardzo wszystkim smakował, robiłam w formie 30 cm z podwójnej ilości składników.
nika_j profil
25.01.2017 21:37 odpowiedz
Wiktorio, moja Wiktorio 100 lat i więcej w doskonałym zdrowiu i humorze, radości z pieczenia pyszności, a za rok już 18 będzie na torcie....jak ten czas pomyka. Buziaki. :)
Wiktoria1 profil
26.01.2017 14:17 odpowiedz
Niestety leci bardzo szybko, dziękuję bardzo! :*
Aga Mars profil
26.01.2017 21:28 odpowiedz
Sto lat, sto lat, Wiki :)
Wiktoria1 profil
27.01.2017 15:30 odpowiedz
Dziękuję bardzo! :D
Esme profil
31.01.2017 12:22 odpowiedz
Popatrz jak ten czas leci;) Najserdeczniejsze życzenia! Tort przepiękny:)
Wiktoria1 profil
04.02.2017 18:36 odpowiedz
Dziękuję bardzo! :-)
Gość: Natalia
22.01.2017 16:34 odpowiedz
Tort wyszedł fantastycznie, można powiedzieć że stał się hitem imprezy. Połączenie bezy i masy makowej robiło wrażenie! Co do samej masy, to po przeczytaniu komentarzy o tym, że jest jej mało, zwiększyłam ilość wszystkich składników o 1/3 (poza cukrem, nie chciałam by ciasto było za słodkie).
elabaz profil
18.01.2017 18:05 odpowiedz
Te ciasto nie bardzo przypadło mi do gustu a to za sprawą maku, który okazał się gorzki. Z tego samego piekłam seromak i nie był gorzki, więc myślę że ten nie porządany smak mogła nadać kawa, a może poprostu za mało cukru.Także masa smakowo nie wyszła. Ale konsystencja super. Skaładników też było jakby za mało na podaną tortownicę. Oprócz bezy, której było dużo i wykorzystałam tylko jeden blat do ciasta a drugi zjedliśmy. Beza była pyszna, troche za słodka, ale to przecież beza i idealnie wyszła.Jeszcze nigdy nie wyszła mi tak idealnie wysuszona beza, wiec przepis na nią zapisuje na stale w zeszycie. A ciasto po paru dniach jakby zyskało na smaku, ale dalej nie było fajerwerków. Spróbowałam ale więcej nie zrobie, nie nasze smaki.
agnsud profil
18.01.2017 23:43 odpowiedz
Czasem, niestety, mak jest po prostu gorzki (złe przechowywanie w sklepie?). Kupiłam ostatnio mielony mak do makowca pomarańczowego i ciasto wyszło gorzkie....
Esme profil
14.01.2017 18:42 odpowiedz
Opium - odsłona nr 2. W sumie wyglądem niewiele się różni od poprzedniego, nie mogę się oderwać od tylki 4 B ;) Tym razem więcej konfitury, baaardzo kwaśna porzeczko - wiśnia, z kawałkami owoców. Krem pod bezą - z makiem, nad bezą - z drobno pokrojonymi orzechami pekan.
14.01.2017 20:42 odpowiedz
Ale to wiltonowska tylka ?
Jest inna, i faktycznie taka ślicznie pękato pyzata ;) Wyglądą pięknie :)
Esme profil
15.01.2017 19:59 odpowiedz
Dziękuję:) Tak, Wilton 4B
Wiktoria1 profil
14.01.2017 21:58 odpowiedz
Ale śliczny torcik! :-)
Esme profil
15.01.2017 20:11 odpowiedz
Dziękuję:)
15.01.2017 12:23 odpowiedz
Esme co to za krem? ten maslany? idealnie zachował kształt! super
Esme profil
15.01.2017 20:13 odpowiedz
:) Ganache z białej czekolady i z gorzkiej nadziewanej wiśniowej.
Aga Mars profil
15.01.2017 14:52 odpowiedz
Jak zwykle slicznosci. Nie odrywaj sie od tylki, cuda ci wychodza :D Milej niedzieli :D
Esme profil
15.01.2017 20:16 odpowiedz
Dziękuję Aga:) To była akurat dość pracowita niedziela, wieczór przede mną, właściwie noc;)
Aga Mars profil
15.01.2017 23:54 odpowiedz
A co tam znow szykowalas?
Esme profil
31.01.2017 12:38 odpowiedz
Nieee...tylko praca niestety, żadnych przyjemności typu pieczenie tortu do białego rana;)
Aga Mars profil
31.01.2017 16:57
Szkoda :(
nika_j profil
15.01.2017 15:41 odpowiedz
Dziewczyno! No gratulacje, taka równiutka, estetyczna dekoracja. :)
Esme profil
15.01.2017 20:17 odpowiedz
Nika_j, dziękuję:)
Kasia1992 profil
13.01.2017 13:33 odpowiedz
Dzień dobry. Czy istnieje możliwość podmianki kremu na inny? Wiem, że to już nie będzie tort opium. Uwielbiam mak, ciasto na pewno rewelacyjne, ale bardziej chciałabym wykorzystać pomysł: zaintrygowało mnie to połączenie biszkoptu kakaowego i bezy w jednym cieście. Nie wiem czy nie przedobrzę, ale chciałabym wysoki tort i smaczną bezę. Czy taki pomysł ma szansę powodzenia?
- biszkopt kakaowy + nasączenie,
- beza (np. jak w tym przepisie: http://www.mojewypieki.com/przepis/bezy-cynamonowo---czekoladowe) albo taka jak w Pani powyższym przepisie,
- dżem wiśniowy lub porzeczkowy,
- krem śmietankowy lub taki musowy czekoladowy (jak np. w tej recepturze: http://www.mojewypieki.com/przepis/ciasto-czekoladowe-z-kremem-czekoladowym).
Czy takie przedsięwzięcie ma szansę powodzenia? Oraz nurtuje mnie jeszcze taka kwestia, czy beza po leżakowaniu z kremówką (12 godzin) nie rozmięknie? Rozumiem, że powinnam ją baaaardzo mocno wysuszyć i czy zabezpieczyć ją jeszcze w ten sposób jak w tym torcie, tj.posmarować roztopioną czekoladą? http://www.mojewypieki.com/przepis/tort-bezowy-z-orzechami-laskowymi-i-czekolada
Przepraszam za nawał pytań i wymieszanie 5 przepisów, zamiast trzymania się jednego, ale chciałabym zrobić podobne ciasto tylko z delikatniejszym kremem. Pozdrawiam i niezmiennie podziwiam za moc inspiracji dla nas :)
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2017 13:37 odpowiedz
Beza z takim kremem na pewno zacznie się rozpływać dlatego w przepisie jest krem maślany. Można spróbować zabezpieczyć ją czekoladą, ale ciężko mi poza tym coś doradzić.
Kasia1992 profil
13.01.2017 13:43 odpowiedz
Pięknie dziękuję za błyskawiczną odpowiedź.
Wypieki Moniki profil
08.01.2017 21:22 odpowiedz
W moim piekarniku nie mam funkcji termoobiegu :/ jak mam piec bezę?
Dorota, Moje Wypieki
09.01.2017 14:17 odpowiedz
Bez termoobiegu, chwilę dłużej, do chrupkości.
Wypieki Moniki profil
09.01.2017 18:22 odpowiedz
Dziękuję za pomoc :) biorę się do pracy :)
bożena76 profil
07.01.2017 19:51 odpowiedz
Zdjęcia z telefonów ,nie chciało mi się odpalać aparatu :/ Oj coś się leniwa zrobiłam w tym nowym roku...powiedzcie ,że też tak macie czasem :)))) Tu ciasto w przekroju ,myślę że kolejnego dnia powinno dać się jeszcze ładniej ukroić ;)No i jak się "przegryzie"może będzie lepiej smakować ?;)))
Aga Mars profil
07.01.2017 22:13 odpowiedz
Swietnie wyglada, spalaszowalabym taki kawalek z mila checia ;)
Esme profil
07.01.2017 22:49 odpowiedz
Apetyczny kawałek:) Zdecydowanie, jeśli chodzi o mnie, lepiej smakował kolejnego dnia;)
Lili An profil
08.02.2017 09:53 odpowiedz
Dziewczyny, tak czytam, że lepiej smakuje następnego dnia i mam pytanie do Was: czy jeśli złożę go w niedzielę, to do walentynek będzie ok, czy to już jednak za długo? Nie chcę go na łapu capu dekorować w poniedziałek po pracy, chcę się tym delektować i bawić. Z góry dziękuję za wasze rady :-)
Esme profil
08.02.2017 10:53 odpowiedz
Według mnie tak. Tort składałam w piątek baaardzo późnym wieczorem. W sobotę, około 20:00 był niezły ale w niedzielę rewelacyjny. Tylko bezę suszę do oporu, minimum 3 godziny w 90 stopniach, żeby nic się nie zadziało. Fakt, że wszystkie torty pokrywałam ganache, który dość skutecznie zabezpieczał przed wpływami z zewnątrz;)
Lili An profil
08.02.2017 11:30 odpowiedz
Dziękuję Esme :-) Ja planuję pokryć kremem maślanym na bezie szwajcarskiej. Myślę, że on też dobrze izoluje :-) A powiedz jeszcze, czy twoja ganache jest dosyć gęsta i smarujesz tort, czy raczej płynna i go nią oblewasz?
Esme profil
08.02.2017 15:07
Smaruję. Chyba Justyna podawała proporcje gdzieś, w przypadku czekolady gorzkiej i kremówki powinno być 2:1, ale warstwa wydawała mi się bardzo twarda (zapewne taka ma być;) więc robię z czekoladą deserową i dodaję jeszcze mały splash śmietanki - przy moim torcie o średnicy 21 cm, to było 200 g czekolady i około 130 ml kremówki 36 %. Mam nadzieję, że pochwalisz się tu pięknym, jak zwykle, wypiekiem:)
Lili An profil
08.02.2017 17:20
Serdecznie dziękuję za obszerną instrukcję :-)
bożena76 profil
07.01.2017 19:40 odpowiedz
Od świąt "chodził"za mną ten torcik no i zrobiłam w końcu ,ale tak to jest ,że jak się na coś bardzo nakręcę to potem różnie wychodzi;) Dałam troszkę mniej maku do kremu,a mąż i tak stwierdził,że "za makowy" ,córka powiedziała,że ok. Kilka osób pisało,ze za mało kremu ,no dla mnie mogło go być jeszcze mniej bo nie lubię ogólnie ciast kremowych,więc to kwestia gustu.Tort nie jest trudny ,troszkę czasochłonny ,blaty biszkoptowe i bezowe upiekłam dzień wcześniej,budyń też ugotowałam poprzedniego dnia ,dziś dokończyłam krem i poskładałam całość,a po schłodzeniu polałam lustrzaną polewą bo chciałam ją wypróbować.Wizualnie przepiękna i fajnie się z nią pracuje,ale nie bardzo mi smakuje,ale to chyba taki dzień dziś mam na "nie":))) Ja jeśli kiedyś powtórzę ten tort to bez maku ,ale to już nie będzie opium ;))) Polecam do wypróbowania bo dużo osób jest zadowolonych ,więc trzeba samemu się przekonać :)
Asik1603 profil
07.02.2017 21:47 odpowiedz
Bardzo piękny tort:) Jaką tylką dekorowałaś i czym barwiłaś masy?
bożena76 profil
08.02.2017 09:35 odpowiedz
Dziękuję :) Tort miał być bez dekoracji ,na użytek codzienny ,ale w ostatniej chwili "zapragnęłam" dekorować ,więc krem powstał z tego co "znalazłam "w lodówce,serek kremowy ,kremówka i to była opcja kremowa,dołożyłam kakao i kawę i wyszło brązowo ,dekorowałam dużą tylką gwiazdką ,a "kupki"beżowe to bezy, pozdrawiam :)
Manooka profil
07.01.2017 19:31 odpowiedz
Jest i moj :) Dwie modyfikacje z mojej strony :
1 . Nie dodałam maku ( nie lubię)
2. Poncz zrobiony z wody,cuku i cytryny :)
Teraz się chłodzi , bedziemy testować wieczorkiem .
Esme profil
07.01.2017 17:50 odpowiedz
Pani Doroto, czy można by zastąpić bezę taką, jak z przepisu na Marysieńkę? Już coś tam Justyna wspomniała chyba w komentarzach a Pani też z kolei o orzechach w kremie. Chcę zrobić ten tort dla wielbicielki bezy i orzechów właśnie.
Dorota, Moje Wypieki
07.01.2017 17:59 odpowiedz
Można, choć tamta beza jest mniej chrupiąca. Jak nie beza :-). 
Esme profil
07.01.2017 22:43 odpowiedz
Oj, to może jednak orzechy dodam do kremu, albo do części kremu chociaż? Pomyślę. Wychodzi na to, że muszę zrobić najpierw Marysieńkę i sprawdzić co i jak;D
Gość: karolina8691
07.01.2017 17:06 odpowiedz
czy jak zrobię go dzisiaj wytrzyma do jutra - beza będzie chrupka ? o 14 w nd mam gości :)
Dorota, Moje Wypieki
07.01.2017 17:07 odpowiedz
Tak.
Gość: karolina8691
07.01.2017 17:18 odpowiedz
dziękuję :) w takim razie zabieram się do robienia :)
river profil
05.01.2017 23:04 odpowiedz
Jeśli dekoruję ganachem to muszę dać krem na wierzch i boki tortu czy nie trzeba?
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2017 09:56 odpowiedz
Nie trzeba, ale na pewno wtedy ganache wyglądałoby bardziej gładko i ładnie :-).
river profil
05.01.2017 22:25 odpowiedz
1. Czy można zmniejszyć ilość kakao w biszkopcie o 10-15 g i zamienić je na mąkę? Jeśli tak, to tylko na ziemniaczaną/pszenną czy w jakiejś proporcji je zmieszać?
2. Czy w kremie można użyć naparu ze zwykłej kawy zamiast części mleka i jeśli tak to ile? Nie mam akurat kawy rozpuszczalnej w domu.
3. Czytałam, że ten tort jest słodki, a mnie zależy na tym, żeby nie był za słodki (mój tata takie niezbyt lubi), więc czy można zmniejszyć trochę ilość cukru w kremie czy to mu jakoś zaszkodzi czy lepiej nic w kremie nie zmieniać?
4. I czy można zmniejszyć ilość Amaretto w ponczu czy lepiej nie?
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2017 09:58 odpowiedz
1. Można, na dowolną z tych 2 mąk.
2. Można, zamiast cześci mleka. W zależności jaka mocna jest kawa, można zrobić nawet pół na pół (lub mniej kawy). 
3. Można zmniejszyć.
4. Można.
pozdrawiam :).
 
chudychomik profil
04.01.2017 15:24 odpowiedz
Pani Doroto!
Tort z Pani wyszedł obłędny, zrobiłam go na rocznicę ślubu rodziców i myślę, że jeszcze długo będą wspominali jego smak, dziękuję :)
Jako że to moja pierwsza przygoda z bezą, mam techniczne pytanie: kiedy piekłam bezę, nie "rozlała" mi się na boki, ale pozostała taka, jaką ją wyłożyłam - czy może być to kwestia zbyt krótkiego ubijania z sokiem z cytryny?
Pozdrawiam :)
04.01.2017 17:13 odpowiedz
halo, DOROTA, żyjesz? ;)
Dorota, Moje Wypieki
04.01.2017 21:10 odpowiedz
Jeszcze tak ;-).
04.01.2017 17:13 odpowiedz
ona nie miała się rozlać tylko urosnąć na boki, wszystko zrobiłaś bardzo dobrze. rośnięcie jest powolne i prawie niezauważanle, na pewno trochę zwiększyła swój rozmiar :)
chudychomik profil
05.01.2017 18:53 odpowiedz
Hahaha dopiero mąż mi uświadomił fatalną pomyłkę z edytowaniem własnego tekstu ;D Pani Doroto, życzę dużo zdrowia! ;)
Justyna, dzięki za odpowiedź, pewnie tak było :)
Miloopa profil
03.01.2017 12:16 odpowiedz
Tort pyszny. Beza chrupiąca. Tylko kremu mi zabrakło mimo że zrobiłam z 1,3 porcji. Mam pytanie techniczne. Jak udaje się wam rozsmarować krem na konfiturze? Mi sie strasznie mieszało
Esme profil
03.01.2017 22:43 odpowiedz
Rozkładam łyżką jednakowe porcje kremu, równomiernie na całym blacie i delikatnie łączę szpatułką. Można zapewne też nałożyć warstwę kremu przy pomocy rękawa cukierniczego, chociaż tutaj jest ona dość cienka, więc może być trudniej.
ewcik75 profil
01.01.2017 23:22 odpowiedz
Ja zrobiłam ten tort na jutrzejszą imprezę urodzinową mojej mamy. Nie wiem jak smakuje.. i to mnie nurtuje. A to dlatego, że nie wyszedł mi biszkopt genueński ciemny i żeby go dokończyć musiałam zrobić drugi. Nie miałam już kakao i mam ten tort na jasnym genueńskim. Gryzie mnie czy będzie dobrze smakował..wręcz sie denerwuje lekko...Nawet myślę czy go w ogole mamie podarować...
Wiem, panikuje-taki charakter;-)

Natomiast potwierdzam opinie bodajże trzech osób o tym, że kremu jest za mało..
Esme profil
02.01.2017 14:22 odpowiedz
Na pewno będzie dobrze:) Robiłam w tortownicy 20 - 21 cm z całości składników i kremu było w sam raz, czyli przy większej średnicy już mogłoby być mało. Inna sprawa, że na konfiturę dałam go sporo, żeby mi nic nie przechodziło i bezy nie rozpuszczało. No i radzę piekącym bezę równiutko szpatułką wygładzić, moja miała różne górki, które przy pomocy kremu musiałam zniwelować;) Na pewno następnym razem też upiekę w mniejszej formie.
ewcik75 profil
02.01.2017 22:09 odpowiedz
Dziękuję...tort okazał sie bardzo dobry pomimo zastosowania jasnego biszkoptu. Jest tylko jedno "ale"...mianowicie beza mi CAŁKOWICIE po 24h rozpłynęła...została pianka... Było mi żal, że jeden z głównych składników okazał sie wprost niewidoczny.

Bezę wysuszyłam na wiór. Piekłam zgodnie z przepisem a żeby mieć pewność, że będzie chrupka to przeciągnęłam pieczenie o 40 min w 120 stopniach. Mało tego, zostawiłam blaty bezowe do wystudzenia w zamkniętym piekarniku przez noc. Na drugi dzień była pięknie chrupka. Niestety i tak kompletnie przemoczona po 24h w torcie. Pani Doroto, czy przyczyną może być zastosowanie o połowę mniej masła w kremie? Budyń miałam bardzo fajny, gęsty. Krem w trakcie nakładania na tort nie był rzadki, był fajny, puszysty. Dałam mniej masła bo w rodzinie nie lubimy maślanych i chciałam zniwelować posmak. To być może pierwszy grzech. Dałam też do kremu rumu żeby wyostrzyć smak - był smakowo jeszcze lepszy ale...czy to mogło wpłynąć źle na tą bezę?
Więcej grzechów nie pamiętam...A za przepis dziękuję. Moj tort nie był idealny ale smak był spoko :-)
Esme profil
02.01.2017 23:46 odpowiedz
Sama jestem ciekawa, dlaczego tak się stało. Widzę, że bezę piekłyśmy podobnie, ja co prawda około 2,5 h ale połowę czasu w 90 stopniach. To zapewne kwestia tego masełka, bo u mnie jeszcze po 48 h była chrupiąca.
Dorota, Moje Wypieki
02.01.2017 23:47 odpowiedz
Tak, to niestety wina modyfikacji i zmniejszenia ilości masła.
ewcik75 profil
02.01.2017 23:57 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź...to mój 3 tort w życiu i dobrze wiedzieć co na co wpływa...:-) Były grzechy, była kara ;-)
Kocham bezy w tortach ale nie lubię kremów maślanych, niestety muszę tego typu wypieki odpuścić.
Esme profil
01.01.2017 22:54 odpowiedz
Jeszcze coś - koniecznie sporo konfitury, bałam się, że mi się rozjedzie i dałam trochę za mało.
Esme profil
01.01.2017 22:50 odpowiedz
Po 12 godzinach smaczny, po 48 ośmiu - jeszcze lepszy, bardziej nam smakował, kiedy wszystko dobrze się "przegryzło". Beza po tym czasie nadal chrupiąca. Bardzo dobry pomysł Justyny z pokryciem tortu ganache z gorzkiej czekolady, chociaż moja warstwa wyszła troszkę cieńsza. Myślę, że zabezpieczony w ten sposób może spokojnie postać kilka dni.
bebe20130 profil
31.12.2016 17:10 odpowiedz
Co znaczy zahartowana pasta jajeczna?
agnsud profil
31.12.2016 17:35 odpowiedz
Jedno zdanie wcześniej - zahartowana połową wrzącego mleka.
Esme profil
31.12.2016 14:05 odpowiedz
Miała być imitacja skóry, ale na boczkach nieco przekombinowałam więc oszczędzę Wam tego widoku;D
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2016 16:49 odpowiedz
Nie wiem jak po bokach, ale z góry idealnie jak skóra :).
Esme profil
01.01.2017 22:55 odpowiedz
:)
Aga Mars profil
31.12.2016 17:06 odpowiedz
Zawodostwo :)
Esme profil
01.01.2017 23:01 odpowiedz
Dziękuję:) Dzięki różnym moim pomysłom, wykonanie trwało dwa razy dłużej, niż powinno ale w końcu się udało;)
Aga Mars profil
02.01.2017 13:00 odpowiedz
To ile trwalo, to niewazne, wazne jak sie prezentuje. Piekny!!!
Doro74Kraków profil
31.12.2016 17:37 odpowiedz
Cudowny!. Ja widzę imitację zamszu, super :).
Esme profil
01.01.2017 23:03 odpowiedz
Doro, dziękuję:)
Wiktoria1 profil
01.01.2017 10:02 odpowiedz
Wygląda perfekcyjnie. ;-)
Esme profil
01.01.2017 23:02 odpowiedz
Dziękuję bardzo:)
justynaBH profil
01.01.2017 12:42 odpowiedz
Piekny i smaczny:)
Esme profil
01.01.2017 23:02 odpowiedz
Bardzo mi miło:)
02.01.2017 11:10 odpowiedz
wow, jak Ci gładko wyszlo! to ganache?
Esme profil
02.01.2017 14:10 odpowiedz
:) Tak, ganache. Dziękuję za inspirację, gorzka czekolada idealnie tu pasowała. Dodatkowo kakao naniesione dużym pędzlem na całości. I jeszcze inne kombinacje, które nie do końca się sprawdziły;D ale jestem mądrzejsza o kilka doświadczeń dzięki temu
river profil
05.01.2017 22:36 odpowiedz
Tort piękny i świetny pomysł na tę skórę :). Czy kremy na rozetki to ciemny z ganache a jasny z ubitej śmietanki? I Maltesersy? Czy taki ganache do ozdoby może być z czekolady deserowej 43% i śmietanki 36% w równych proporcjach czy jakoś inaczej? Co innego zamiast Maltesersów mogłoby być do ozdoby? Perełki Dr. Oetkera chyba raczej nie pasują... Świetna dekoracja, taka elegancka :).
Esme profil
06.01.2017 10:32 odpowiedz
Dziękuję:) Ciemny krem: ganache z czekolady gorzkiej nadziewanej wiśniowej i kremówki 36 %, proporcja 1:1. Polecam, bo nie jest bardzo słodki a ma ciekawy wiśniowy smak. Może być też spokojnie z czekolady 43 %. Jasny krem: ganache z czekolady białej i kremówki 36 %, również 1:1. Rzeczywiście to Maltesersy, akurat miałam, ale mogą być zwykłe draże czekoladowe jasne lub ciemne. Moim zdaniem perełki też pasują a nawet same rozetki mogą dobrze wyglądać. Jeśli chodzi o amaretto, miałam końcówkę i uzupełniłam wódką - było mniej słodko. Resztką kremu (malutko go zostało) przejechałam boki i schłodziłam, okruchy nie mieszały się z ganache, dzięki temu. Upiekłam w tortownicy 20 - 21 cm z całości składników, nie było problemu z przekrojeniem biszkoptu, tak będę robić zawsze z tym tortem. Pozdrawiam:)
manjusha profil
11.01.2017 11:39 odpowiedz
Elegancko ;-)
Esme profil
11.01.2017 18:38 odpowiedz
Dziękuję:)
bożena76 profil
07.04.2017 15:52 odpowiedz
Witam! Podpowiesz może jak technicznie robiłaś tę skórę ? Tort jest zjawiskowy,pozdrawiam :)
Esme profil
08.04.2017 20:20 odpowiedz
Dziękuję Bożenko:) Najpierw pokryłam tort ganache z czekolady deserowej. Lekko "wyrzeźbiłam" szpatułką boki. Później nałożyłam gdzieniegdzie ganache z białej czekolady i przetarłam. Na całość nałożyłam kakao dużym pędzlem. Na bokach wyszło trochę zbyt autentycznie;D
bożena76 profil
10.04.2017 22:27 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź, dojrzewam do próby takiego dzieła :) Pozdrawiam
polciam profil
29.12.2016 21:54 odpowiedz
Tort bardzo smaczny, a poza tym widowiskowy i robiący wrażenie! :) udał się w 100% (włączając w to oczekiwanie w lodówce prawie 2 doby - beza chrupiąca). Musiałam tylko zwiększyć ilość masy ponieważ z jednej porcji nie wystarczyło. Polecam wypróbować.
ewcik75 profil
28.12.2016 21:27 odpowiedz
Chciałabym zrobić ten tort na urodziny mojej mamy na 2.01.17. Dla uzyskania 100% pewności chciałam dopytać...czy biszkopt genueński ciemny da radę tutaj?
Dorota, Moje Wypieki
29.12.2016 22:05 odpowiedz
Tak, da radę.
groniu profil
28.12.2016 20:50 odpowiedz
Zaciekawiony zrobiłem, gdy tylko nadarzyła się okazja. Osobiście mnie zachwycił. Bardzo elegancki i dostojny, pokazowy, wysoki. W środku jest dżem porzeczkowy a obłożony jest kremem wiśniowym. Zachwycił mnie krem kawowo-makowy i nie raz go użyję ponownie. Bardzo polecam.
Dorota, Moje Wypieki
29.12.2016 22:06 odpowiedz
Wspaniały :-).
Doro7 profil
27.12.2016 23:16 odpowiedz
Tort przepyszny. Nie za słodki. Nie za dużo kremu. Gusta moich domowych smakoszy zaspokojone z nadmiarem. Mniam!!!
Gość: Ann
27.12.2016 20:33 odpowiedz
Tort- coś pysznego. Pierwszy raz robiony na święta i mimo tego, że trochę przepiekłam bezę, był palce lizać. Rewelacja!
magdaminka profil
27.12.2016 11:14 odpowiedz
Bardzo dostojny tort. Użyłam konfitury wiśniowej i okazała się za słodka - następnym razem postawiłabym na coś bardziej kwaśnego
Gość: Kamila
24.12.2016 12:02 odpowiedz
Może to głupie pytanie - ale jak upiec jednocześnie te blady bezowe? :( dwie blachy nie zmieszczą się do piekarnika :( Mogą być pieczone na 2 poziomach??? Wówczas sam termoobieg czy termoobieg z grzaniem góra-dół?
Dorota, Moje Wypieki
24.12.2016 12:12 odpowiedz
Z termoobiegiem, na 2 poziomach - tak,można.
Gość: Jahera norge
23.12.2016 21:01 odpowiedz
Uwielbiam Pani bloga,duzo piecze ale pierwszy raz mam watpliwosci co do przepisu. Po pierwsze kremu jest tak malo ze nie ma opcji by starczylo:) musialam dorabiac druga porcje. Poza tym pomimo iz ktem wyszedl (przepyszny) to beza jest calkiem totalnie rozpuszczona. Kiedy jemy tort bezowy rowniez wykonuje krem maslany i tort trzeba zjesc w przeciagu dnia bo inaczej beza jest miekka. Co moge tobic z kremem nie tak? Czy po polaczeniu budyniu z maslem wstawia sie jeszcze krem do lodowki? Jaka powinna byc jego konsystencja. Ja wylozylam to przypominala jogurt grecki - nie plynny, ale nie zupelnie twardy. Z gory dzieki za odp i porady troche mnie dobilo to ze beza rozpuszczona bo do jutra nie dam rady zrobic nastepnego....oby dalo sie zjesc
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2016 22:52 odpowiedz
Beza nie powinna być rozpuszczona (może nie była dobrze wysuszona?). U mnie ciasta z bezą i kremem maślanym wokół mogą stać kilka dni i są chrupiące... Jakiego masła Pani używa? 
Kuku Mamuniu profil
23.12.2016 17:53 odpowiedz
coś chyba nie tak z moim biszkoptem :( jakiś taki twardy, zupełnie nie puszysty.... wszystko robione wg przepisu... tak ma być? wyrósł na jakieś 3 cm... nie wiem czy robić nowy czy taki jest ok
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2016 18:11 odpowiedz
Jeśli nie dasz rady go przekroić na 3 części trzeba dopiec jeszcze blat.
Kuku Mamuniu profil
23.12.2016 18:18 odpowiedz
dałam, więc chyba OK :) w środku mięciutki i smaczny :)
Gość: Olka
23.12.2016 16:40 odpowiedz
Pomocy! masa budyniowa nie zgęstniała po ostudzeniu. Na pewno nie ma konsystencji budyniu :( co robić? Nie mam czasu robić nowego (zresztą już ten był drugi bo pierwszy się przypalił) Zły dzień na nowości....
wiesiulka profil
23.12.2016 17:17 odpowiedz
Moj budyn tez byl rzadszy niz normalny budyn,ale nie byl plynny. Zaryzykowalam i wmieszalam go do masy.Dalam za to 50g masla wiecej i krem sie udal.
Gość: Agula000
23.12.2016 13:49 odpowiedz
Czy tort bardzo straci na smaku, gdy pominiemy amaretto? I czym je zastąpić w wersji bezalkoholowej? ;)
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2016 13:50 odpowiedz
Tak, sporo straci. Mozna zastąpić słabą kawą lub herbatą z aromatem migdałowym.
Gość: Sara
23.12.2016 13:38 odpowiedz
Mam pytanie, jak zmielić suchy mak? Tak samo się mieli jak namoczony?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2016 13:48 odpowiedz
W młynku do kawy lub można kupić już mielony.
Gość: jajaja
23.12.2016 13:24 odpowiedz
jak zmielic mak?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2016 13:48 odpowiedz
W młynku do kawy lub można kupić już mielony.
bebe20130 profil
31.12.2016 17:18 odpowiedz
A jak nie mam młynka?
Gość: Marysia
23.12.2016 12:53 odpowiedz
Mnie niestety brakło kremu... musze dorobić...
Domi_nika profil
23.12.2016 12:11 odpowiedz
Czy mogę wyjąć bezę z piekarnika po upieczeniu? Czy koniecznie musi stygnąć w piekarniku?
Dorota, Moje Wypieki
23.12.2016 13:04 odpowiedz
Można, czasami nie ma wyjścia ;-).
Domi_nika profil
23.12.2016 13:18 odpowiedz
Dziękuję, właśnie, mama musi piec mięso :)
wiesiulka profil
22.12.2016 22:01 odpowiedz
Świetny!! Bezy nie wyszły mi idealnie ale i tak smakował bosko.
Gość: Marysia
22.12.2016 13:22 odpowiedz
A jak dlugo z tą bezą trzeba... bo moja juz ponad godzinę siedzi i mam wrażenie że nadal musi... niestety nie mam doświadczenia z bezami...
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2016 13:55 odpowiedz
Ma być chrupka przy dotyku, nie miękka i nie klejąca. Wypieczona.
agam profil
22.12.2016 11:10 odpowiedz
Ile dni można przechowywać ten tort w lodówce? Mam nadzieję, że bezy nie zmiękną.
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2016 11:11 odpowiedz
Do 5 dni w lodówce. Jesli będzie wykonany wg przepisu (krem maślany) bezy nie zmiękną.
Gość: Milkadomina
21.12.2016 21:14 odpowiedz
Witam. Male pytanko. Zamierzam upiec to cudo na swita, tylko zamiast bez fax wkladke kokosowa. Myslicie, ze bedzie pasowac? Pozdrawiam I Wesolych Swiat.
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2016 11:11 odpowiedz
Ale dokładnie jaką wkładkę kokosową?
Gość: Natalya
19.12.2016 19:47 odpowiedz
Dzień dobry, chciałam zapytać o ile wydłużyć czas pieczenia biszkoptu jeśli moja forma to 40cm na 25cm?
Jest Pani dla mnie guru cukiernictwa, z Pani przepisów korzystam już ładnych kilka lat i zawsze wszystko się udaje, mam nadzieję, że z tortem opium będzie tak samo :) Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2016 23:15 odpowiedz
Najpierw proszę przeliczyć ilość składników na swoją formę wg przelicznika foremek (lewa kolumna na blogu). Pieczemy może 10 min. dłużej aż do suchego patyczka.
pozdrawiam :)
hanav profil
19.12.2016 09:18 odpowiedz
Czy ten mak przed zmieleniem należy sparzyć?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2016 11:05 odpowiedz
Nie. Ma być suchy i zmielony.
Nikki_ profil
18.12.2016 21:33 odpowiedz
Pani Doroto, mam pytanie odnośnie blatów bezowych. Chciałam je upiec dzisiaj, następnie przchowac w szczelny pojemniku do piątku kiedy bede składała tort. Niestety blaty wyszły chrupkie i piękne z zewnatrz, ale po ostygnieciu okazało sie ze od spodu były wciąż nieco klejące i nie chciały zbytnio odejść od papieru. Udało mi się je jakoś oderwac w całości ale teraz są bez tej spodniej skorupki, z "masą piankową" na wierzchu. Czy mimo to wytrzymają te 4 dni w szczelny zamknięciu ? Proszę o pomoc :(
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2016 21:56 odpowiedz
Raczej to za długo dla bezy, piankowej bezy tak długo się nie przechowuje.
Nikki_ profil
18.12.2016 22:04 odpowiedz
A zamrożenie ich ? Dałoby coś ?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2016 22:05 odpowiedz
Nie wiem, naprawdę. Podczas mrożenia w produktach gromadzi się woda i po rozmrożeniu mogą być miękkie. Jako tort lodowy byłby dobre.
Nikki_ profil
18.12.2016 22:07 odpowiedz
Dobrze, no cóż spróbuję i zobaczymy, dziękuję bardzo za odpowiedzi ! :)
ana_78 profil
18.12.2016 21:20 odpowiedz
Taki wyszedł :)
Gość: Basia
18.12.2016 18:18 odpowiedz
Pani Dorotko, mimo swoich lat dopiero teraz zaczynam przygode z tortami. Przepraszam za banalne pytania ale nie jestem pewna co zrobic a ogladajac rozne filmiki o robieniu tortow wszystko robi sie bardzo niejasne. Kazdy znawca tortow troche inaczej piecze boszkopt...
Rozumiem, ze foremka do pieczenia ma byc wylozona paierem. Brzegi foremki tez? I czy po wylozeniu nalezy papier posmarowac maslem, czy nie jest to potrzebne? Z gory dziekuje za odpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2016 18:22 odpowiedz
Wykładam papierem tylko dno formy. Nie trzeba smarować masłem.
pozdrawiam
Gość: Halina
18.12.2016 12:53 odpowiedz
Przepisy są fantastyczne. Bardzo proszę o informację, czy zamiast maku można dodać do masy chałwy? chciałabym to wykorzystać do zrobienia rolady biszkoptowej z takim kremem.
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2016 17:35 odpowiedz
Proszę do rolady wykorzystać krem chałwowy z tych babeczek.
Gość: Halina
18.12.2016 20:32 odpowiedz
Dziękuję za informację, wykorzystam ten przepis. Pozdrawiam
Natalia.. profil
17.12.2016 23:16 odpowiedz
Torcik obłędny, połączenie biszkoptu i bezy bardzo kuszące, wolałabym jednak uniknąć maku (tradycyjny makowiec na pewno na stole świątecznym się znajdzie).
Czy powyższy krem mogę zastąpić tym: http://www.mojewypieki.com/przepis/marcello lub tym: http://www.mojewypieki.com/przepis/pijana-sliwka, a może po prostu do tego budyniu dodać maliny z nalewki?
Ps. Bardzo dziękuję za słodkie inspiracje :)
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2016 23:55 odpowiedz
Można zastąpić kremem z tortu Marcello (tylko tego kremu z Marcello wyjdzie chyba trochę więcej).
pozdrawiam :-)
Natalia.. profil
18.12.2016 12:28 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź.
Życzę wszystkim udanych wypieków i wyjątkowych Świąt :)
Gość: Elzbieta1
17.12.2016 12:45 odpowiedz
Czy moge uzyc gotowe blaty bezowe czy to nie to samo?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2016 16:31 odpowiedz
Ja nie wiem, jak wyglądają te blaty, nigdy ich nie kupuję. Są piankowe czy puste w środku, cienkie czy grube?
Gość: Gosia
18.12.2016 00:30 odpowiedz
Nigdy, przenigdy gotowych blatów bezowych (przynajmniej z Auchan w Polsce, firmy nie pamiętam, byly tylko jedne). Uzylam raz-cukier w bezie gruby, strasznie wyczuwalny. Cały blat jakby zmalych kulek bezowych, odpadajacych przy każdym ruchu. Fe....
Gość: k4siulek
17.12.2016 12:20 odpowiedz
Witam Cię Dorotko, poradź mi proszę, bo szukam pomysłu na tort na wyjątkową okazję. Jednak nie może być nasączany alkoholem, a rzecz jasna musi być pyszny, lekki :) Czy Opium się nada? Jakie inne torty polecasz i uważasz za naprawdę smaczne?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2016 16:44 odpowiedz
Nie jest to tort lekki, ponieważ ma wartwy kremu maślanego. Może Tiramisu lub Biała Truskawka (można użyć mrożonych owoców). Czy to musi być tort świąteczny?
Gość: Dorota
21.12.2016 09:39 odpowiedz
A czy zamiast kremu maślanego można zrobić z sera mascarpone połączonego z makiem?
Dorota, Moje Wypieki
21.12.2016 12:02 odpowiedz
Nie, beza się będzie rozpuszczała.
klaudia_1703 profil
16.12.2016 17:44 odpowiedz
Po jakim czasie, już po przełożeniu, tort jest najlepszy??
Dorota, Moje Wypieki
16.12.2016 22:26 odpowiedz
Kolejnego dnia.
ana_78 profil
16.12.2016 15:36 odpowiedz
Dzień dobry :) Pani Dorotko, mam pytanie, nie chcę do kremu dodawać maku, czym go zastąpić?
Czy można w ogóle pominąć a reszta składników bez zmian?
Dorota, Moje Wypieki
16.12.2016 15:47 odpowiedz
Posiekanymi orzechami, można też pominąć. 
ana_78 profil
17.12.2016 08:27 odpowiedz
Dziękuję za szybką odpowiedź i dziękuję za cudownego bloga :) Rozwijam się dzięki Tobie :)))
Gość: Zuzanna
14.12.2016 10:27 odpowiedz
Dzień dobry :)
Jestem zmuszona upiec biszkopt wcześniej. W jaki sposób go zabezpieczyć aby nie wysechł przez 2 dni?

Pozdrawiam
agnsud profil
14.12.2016 10:38 odpowiedz
Porządnie, szczelnie owinąć folią plastikową do żywności. Można też zamrozić.
Gość: Basia
13.12.2016 21:37 odpowiedz
Czy mozna upiec biszkopt w 3 foremkach? Jesli tak to o ile skrocic czas pieczenia?
Dorota, Moje Wypieki
13.12.2016 21:39 odpowiedz
Tak. Pieczemy do suchego patyczka. Czas będzie dość krótki, nawet 12-15 minut, trzeba sprawdzać.
Gość: Agabbe
12.12.2016 21:46 odpowiedz
Dorotko,
Czy można wykonać bezę bez jajek - tą na bazie wody z ciecierzycy? Teoretycznie nie powinno to mieć znaczenia smakowego, prawda? Jakie powinny tu być proporcje? Czy woda z jednej puszki wystarczy na 2 blaty? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
13.12.2016 07:57 odpowiedz
Można. Tak, powinna wystarczyć.
pozdrawiam :)
Gość: Barb
12.12.2016 17:09 odpowiedz
Pani Doroto, czym zastapic likier Amaretto? Nie jest to moj ulubiony smak. Rum, liker pomaranczowy? A jesli pomcz bezalkoholowy to jaki? Z gory dziekuje za odpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
12.12.2016 18:30 odpowiedz
I rum i likier pomarańczowy będa ok. Można też użyć herbaty z cytryną lub wody z sokiem pomarańczowym.
Gość: Agnieszka
11.12.2016 19:59 odpowiedz
Mam pytanie - chcę zrobić na urodziny córki i męża, wygląda obłędnie :) Jednak chcę zrobić w większej formie - 26 cm. Jeśli zrobię z 1,5 składników będzie ok? Mistrzynią tortów nie jestem, wolałabym nic nie zepsuć ;)
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2016 20:01 odpowiedz
Proszę skorzystać z przelicznika foremek (lewa szpalta na blogu) by mieć pewność.
Gość: edyta
11.12.2016 18:37 odpowiedz
Pani Doroto,
rodzina nie przepada za kremami ma maśle - czym można zastąpić masło? Czy mascarpone by się nadało? Czy w ogóle zrobić inny krem?
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2016 19:20 odpowiedz
Tutaj musi być krem maślany, inaczej beza by się rozpuściła. 
goha.roza profil
10.12.2016 17:17 odpowiedz
Na ile cm wyrósł Wam biszkopt czekoladowy? Z trudem przekroilam na trzy części, choć nie było zakalca
Dorota, Moje Wypieki
10.12.2016 17:18 odpowiedz
Około 4 cm, on nie wyrasta wysoko.
goha.roza profil
10.12.2016 18:20 odpowiedz
Ups czyli ok
Gość: Monika.
09.12.2016 17:00 odpowiedz
Mam pytanie dotyczące obłożenia tortu. Chciałabym obłożyć go czekoladowym ganache i polac lustrzana polewą. Lepszy będzie ganache z gorzkiej czekolady czy mlecznej?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2016 17:37 odpowiedz
Wybrałabym czekoladę gorzką lub deserową. 
Gość: Monika.
09.12.2016 18:26 odpowiedz
Tak właśnie myślałam czytając, że ten tort jest słodki. Mam jeszcze dwa pytania: 1) czy deserową czekoladę miesza się ze śmietanką w takich samych proporcjach jak gorzką?
2) jak wysoki rośnie ten biszkopt? Upiekłam go i jest bardzo niski ok 2cm... Rzucany zawsze wychodzi mi bardzo wysoki, a tu taka malizna..
Tort ma być na urodziny męża, więc zależy mi żeby wyszedł jak najlepszy :)
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2016 18:54 odpowiedz
1. Tak, ja mieszam w takich samych. Można dodać odrobinę więcej czekolady.
2. Wyszedł poprawny, on jest tylko z 4 jajek :-). Cały tort i tak będzie wysoki.
Gość: Monika.
09.12.2016 18:33 odpowiedz
Źle mi się napisało, biszkopt ma ok. 4cm
hania0409 profil
09.12.2016 14:25 odpowiedz
Dorotko, czym można zastąpić mak?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2016 17:57 odpowiedz
Drobno posiekanymi orzeszkami.
Gość: Miloopa
09.12.2016 18:23 odpowiedz
A można po prostu pominąć?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2016 18:55 odpowiedz
Można.
Gość: Eliza
09.12.2016 12:53 odpowiedz
Pani Dorotko, cudny tort i fantastyczny blog - uwielbiam choćby poczytać i pooglądać zdjęcia, nawet jeśli nie próbuję przepisu :) Ale tym razem zabieram się do pracy - planuję zrobić ten tort w formie rolady z bezikami pośrodku. Stąd pytanie czy biszkopt z tego przepisu nadaje się do zwinięcia i zastosowania w roladzie? I jeszcze jedno-jeśli w masie zmniejszę ilość masła o połowę, to czy masa nie rozpuści bezików?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2016 14:06 odpowiedz
Jeśli rolada ma być czekoladowa proponuję wykonać ciasto z tego przepisu. Lepiej nie zmniejszać ilości masła.
Gość: pani_k
08.12.2016 11:57 odpowiedz
Ile godzin/dni przed konsumpcją najlepiej zrobić tort?
08.12.2016 12:27 odpowiedz
zrobilabym tak zeby 12 godzin posiedział złozony w lodowce
Gość: Piotr
05.12.2016 09:12 odpowiedz
Chcę zrobić ten tort na urodziny mamy. Problem jest taki, ze po weekendzie w domu będę w środę po 21 a tort potrzebny jest na czwartek rano. Teraz moje pytanie - lepiej zrobić tort w niedziele wieczorem i zostawić w lodowce w zamkniętym pokrowcu na kilka dni czy upiec zrobić beze, biszkopty i budyń i to przechować do środy, złożyć w nocy. Jeszcze niby też można zerwać środkową noc ale chyba nie ma mowy ze się wyrobie.
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2016 20:42 odpowiedz
Upiekłabym w niedzielę wieczorem blaty ciasta i zrobiłabym budyń ale bezowe blaty można upiec dopiero w środę.
pozdrawiam
Gość: Piotr
05.12.2016 21:02 odpowiedz
A czy to kilka godzin starczy by ciasto się przegryzlo?
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2016 22:56 odpowiedz
Około 12 godzin powinno wystarczyć.
Niezła sztuka profil
04.12.2016 21:46 odpowiedz
Torcik mega! Wilgotny, idealnie słodki. Nie gustuje w maslanych kremach dlatego budyń zrobiłam z półtorej porcji dodajac 200 gram masła i w ogóle nie czuc że jest maślany. Z każdym dniem smaczniejszy.
szwaczka profil
04.12.2016 20:27 odpowiedz
Tort zrobiłam super wyszedł miałam problem z bezą nie chciała odejść od papieru czemu nie wiem trzymałam się przepisu na co zwrócić uwagę następnym razem bo na pewno będę piekła znów dziękuję za odpowiedż
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2016 20:54 odpowiedz
Warto zwrócić uwagę na to  by beza była dobrze upieczona od spodu a może nawet zmienić papier na inny?
szwaczka profil
06.12.2016 18:42 odpowiedz
Tak zrobię robiłam pierwszy raz na urodzinki i wszystkim smakował dziękuję za podpowiedż
zygula profil
04.12.2016 16:00 odpowiedz
Tort Opium mnie uwiódł :) smak zniewalający i wyborny, długo nie trzeba było u mnie czekać żeby go upiec :) dziękuję Pani Dorotko za fantastyczny smak i przepis.
Dorota, Moje Wypieki
04.12.2016 16:15 odpowiedz
Wspaniale wygląda :-).
dodzia profil
04.12.2016 15:10 odpowiedz
Pani Dorotko ! Wspaniały przepis .Prawie bez glutenu.Czy można zamiast mąki pszennej dodać np.zmielone migdały?Nie mogę z glutenem,bo uczula. A ślinka cieknie patrząc .Serdecznie pozdrawiam.Dorota
Dorota, Moje Wypieki
04.12.2016 16:21 odpowiedz
Bezpieczniej będzie użyć dobrej mieszanki mąk bezglutenowych.
1 | 2    



do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach