Ładowanie strony





23 października 2013

Babeczki Dextera


babeczki Dextera

Babeczki dla fanów serialu ;-). Dość krwawe... Klasyczne ciasto babeczkowe nadziane dżemem wiśniowym. Udekorowane bitą śmietaną, cukrowym ossstrym szkłem i frużeliną/konfiturą wiśniową. Prezentują się niesamowicie!



Składniki na 12 babeczek:

  • 160 g masła
  • 120 g drobnego cukru do wypieków
  • 165 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 1 łyżeczka ekstraktu z cytryny
  • kilka łyżek dżemu wiśniowego

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę i proszek przesiać, odłożyć. 

W misie miksera utrzeć masło z cukrem, na jasną i puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, ucierając na gładką masę po każdym dodaniu. Dodać skórkę z cytryny, ekstrakt i zmiksować.

Do powstałej masy dodać odłożone przesiane składniki. Wymieszać szpatułką tylko do połączenia się składników, nie dłużej. 

Formę do 12 muffinek wyłożyć papilotkami, do połowy ich wysokości nałożyć ciasto, na nie wyłożyć pełną łyżeczkę dżemu wiśniowego, przykryć ciastem.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 minut (bez termoobiegu) lub chwilę dłużej, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Cukrowe szkło:

  • 1 szklanka cukru
  • 50 ml wody

Cukier i wodę umieścić w małym garnuszku. Włączyć palnik, zagotować, nie mieszając ani razu! Włożyć termometr cukierniczy i cały czas gotując na średnio - wyższej mocy palnika czekać do osiągnięcia na nim temperatury 150ºC (300ºF).  Nie mieszać. Jest to tzw. 'hard crack stage' - łyżeczka syropu cukrowego opuszczona do lodowatej wody uformuje nitki, które będą się łamały przy próbie wygięcia. Można również zauważyć, że syrop będzie się zaczynał karmelizować - powoli nabierał koloru karmelu. Wtedy należy szybko przerwać gotowanie - cukrowa tafla powinna być jasna i przezroczysta.

Płaską blaszkę wysmarować cieniutką warstwą oleju. Karmel natychmiast wylać na blaszkę, rozprowadzić na grubość 2 - 3 mm. Pozostawić do wystudzenia. Po wystudzeniu podważyć szpatułką, wyjąć taflę cukrowego szkła i połamać na ostre kawałki.

Ponadto:

  • 500 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 4 łyżeczki cukru pudru
  • frużelina lub konfitura wiśniowa

Śmietanę kremówkę ubić do otrzymania gęstej pianki, pod koniec ubijania dodając cukier puder.

Babeczki udekorować bitą śmietaną. Wbić cukrowe szkło, polać konfiturą lub frużeliną.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

babeczki Dextera


Dodaj komentarz
Komentarze (114)
Gość: Martyna
17.03.2019 12:30 odpowiedz
Próbuję robić szkło, ale niestety robi się białe... dlaczego?
Robie tak jak powinnam, nie mieszam wcale ( nie jestem pewna, czy na początku, żeby troche wymieszać, nie powinnam pomieszać? ). Za pomocą termometru badam temperaturę, wylewam na folię aluminiową wysmarowaną olejem kokosowym i praktycznie odrazu po wylaniu robi się białe, mimo że w garnku wygląda ok.
Pomożecie?
Gość: Aga
26.10.2018 13:36 odpowiedz
a można szkło zrobić chociaż dzień wcześniej?
Gość: kinga66
01.10.2017 12:55 odpowiedz
Witam.Czy to szklo mozna zrobic pare dni wczesniej? czy moze sobie czekac? nie zrobi sie klejace?
Dorota, Moje Wypieki
01.10.2017 13:32 odpowiedz
Nie można, niestety. Roztopi się.
lea666 profil
25.04.2015 18:52 odpowiedz
Problem przy szkle ale widzę że nie jestem jedyna :) ....ale udało się za 3 podejściem. Problem polegał u mnie na tym że kiedy masa wystygła na blaszce (wysmarowanej tłuszczem) przy próbie wyjęcia (odklejenia) szkła robiła się "szyba mleczna" :D, ale wpadłam na pomysł aby masę wylać na pergamin i wyszło świetnie bez problemu. Polecam wypróbować .
Dorota, Moje Wypieki
25.04.2015 18:53 odpowiedz
Dziękuję, dobra rada!
Ashka profil
23.09.2015 10:59 odpowiedz
Mozna jeszcze na mate teflonowa albo silikonowa.
Gość: ingwer
30.01.2015 16:23 odpowiedz
Na czym polega test łyżki ? Lub jak moglabym sprawdzić temperaturę robiąc szkło, nie mając termometru cukierniczego.?

Dorota, Moje Wypieki
31.01.2015 01:33 odpowiedz
Opisałam w przepisie: Jest to tzw. 'hard crack stage' - łyżeczka syropu cukrowego opuszczona do lodowatej wody uformuje nitki, które będą się łamały przy próbie wygięcia. Można również zauważyć, że syrop będzie się zaczynał karmelizować - powoli nabierał koloru karmelu. Wtedy należy szybko przerwać gotowanie - cukrowa tafla powinna być jasna i przezroczysta.
Można również poszukać filmików na youtube - 'hard crack stage' - przykładowy filmik.
Gość: kasiagrasia
26.11.2014 23:23 odpowiedz
Witam, mam pytanko dotyczace fruzeliny. Chciala bym zrobic sobie do sloiczkow na pozniej :) ale widze ze ma Pani na blogu dwa rozne przepisy na fruzeline malinowa np w torcie czekolodaowo malinowym jest inaczej. Z ktorej w takim razie robic ?
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2014 11:52 odpowiedz
Proszę skorzystać z tego przepisu. Do pasteryzacji nie dodajemy zelatyny, w zamian dodajemy mąkę ziemniaczaną, taką samą ilość.
EllaAnna profil
10.11.2014 22:53 odpowiedz
:)
Cukrowa_brzoskwinia profil
17.04.2015 17:57 odpowiedz
Świetne :D
Misialina profil
30.10.2014 18:24 odpowiedz
Czy babeczki beda nadal swieze, jesli upieke je dzis i do jutra bede przechowywac w szczelnym pojemniku, a jutro udekoruje?
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2014 21:34 odpowiedz
Można tak zrobić. Nie będą super świeże, ale jak zwykła babka - to ciasto ucierane, babkowe.
Gość: Magdalenka
17.08.2014 15:49 odpowiedz
Czy może być coś zamiast ekstraktu z cytryny ? ;)
Dorota, Moje Wypieki
17.08.2014 17:54 odpowiedz
Może wanilia: ekstrakt lub ziarenka?
29.09.2014 21:38 odpowiedz
Ja użyłabym aromatu cytrynowego, dostępnego w każdym supermarkecie...
Gość: Zbynio
13.03.2014 18:23 odpowiedz
Witam. Robilem wiele razy rozne babeczki (i nie tylko)z Pani przepisów i bylo ok. Ostatnio przytrafilo mi sie że babeczki poprostu "wykipialy" tzn. rosyl piekne do czasu a potem caly srodek surowy przedostal sie przez upieczone ciato i wylecial, babeczki oczywiscie opadly i klapa. O co chodzi , gdzie moglem popelnic bład? Pozdrawiam i dziekuje za przepisy.
Dorota, Moje Wypieki
13.03.2014 20:30 odpowiedz
Spróbuj obniżyć temperaturę w piekarniku nawet do 160 stopni. Problem może wynikać ze zbyt wysokiej temperatury - babeczka zapieka się od góry, ale w środku jeszcze nie jest gotowa. Surowe ciasto rosnąc próbuje się wydostać na zewnątrz i rozsadza babeczkę. 
Ponadto - wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej, a składniki suche mieszamy z masą maślaną tylko do połączenia, nie za długo. 
pozdrawiam:)
Gość: nati
27.01.2014 19:04 odpowiedz
Gdzie kupiłaś te papilotki?
Dorota, Moje Wypieki
28.01.2014 00:14 odpowiedz
Można je kupić m.in. w aledobre.pl
Gość: nananaa
17.01.2014 16:11 odpowiedz
czy zamiast dzemu wisniowego moze byc dzem malinowy ?
Dorota, Moje Wypieki
17.01.2014 17:43 odpowiedz
Tak.
Gość: hiphopolo
29.11.2013 00:39 odpowiedz
szkło wyszło mi za pierwszym razem, gotowałam bez termometru, miałam obok garnka szklanke z zimną wodą i co jakiś czas robiłam test łyżki o którym pisałaś. Wszystko piękne ale "szkło" nadaje się tylko jako ozdoba bo jest obrzydliwie słodkie. Trochę to kłopotliwe kogoś tym poczęstować bo po co dawać komuś coś czego nie da się zjeść? poza tym dotknięcie szkła palcami powoduje że staja się one lepkie. Także moim zdaniem trochę kłopotliwe to jest ale faktycznie bardzo ładne.
Gość: aga
08.11.2013 21:09 odpowiedz
czy ktoś może mi polecić jaką śmietankę najlepiej ubić? próbowałam już kilku produktów i moja bita śmietana zawsze jest zbyt rzadka, a kiedy ubijam dłużej to oczywiście robi się masło...
ffflower profil
08.11.2013 21:23 odpowiedz
Ja robiłam ze smietanki marki tesco i wyszła bardzo dobra :)
lilath profil
05.11.2013 19:48 odpowiedz
wyjątkowo makabryczne. i zupełnie zbędne, chociaż to szaleństwo zatacza coraz szersze kręgi. na pewno nigdy nie skorzystam bo żadnego halloween nie obchodzę. tyle tu wspaniałych przepisów na wspaniałości, po co takie paskudztwa robić..

Dorota, Moje Wypieki
05.11.2013 20:42 odpowiedz
To są pomysły dla tych, co obchodzą ;-). Tak jakby ktoś napisał, że nie obchodzi swiąt BN, wiec po co te propozycje, jak on i tak nic nie upiecze.. Więcej tolerancji :).
Gość: paulina-pipi
05.11.2013 20:48 odpowiedz
Ja i mój chłopak baardzo lubimy Dextera xD zamierzam zrobić mu na urodziny :D
Gość: Marta
15.11.2013 21:01 odpowiedz
Właśnie postanowiliśmy z mężem (i ku wielkiej radości dzieci), że nie obchodzimy w tym roku świąt Bożego Narodzenia. Religijnie nic dla nas od lat nie znaczą, prezenty dajemy sobie z potrzeby serca, a nie dlatego, że tradycja nakazuje, do kościoła dzieci nie chcą chodzić, ja jestem przeciwna ścinaniu choinek, a plastikowe są obrzydliwe itd. itp. mnówsto powodów. Koniec z Wigilią i świętami.
Ale makowca i tak upiekę, bo lubimy i cieszę się jak mi wychodzi (a od czasu jak wyczytałam, żeby owijać w pergamin - wychodzi - dziękuję, Doroto) i pierniczki będę dekorować z córką, bo już się cieszymy na wspólne "zajęcia plastyczne" jak Pola to nazywa.
Nie wszystko trzeba zaraz "obchodzić" i celebrować. Czasem wystarczy upiec coś smacznego dla rodziny i przyjaciół.
Pozdrawiam,
Marta
PS. Dextera mąż uwielbia, babeczek nie upiekę, bo mi się nie chce. Babkę jogurtową upiekłam, już jej nie ma :) Może wykorzystam do czegoś to szkło cukrowe, do lodów?
Gość: Magda
17.01.2014 17:35 odpowiedz
Mam tylko jedna uwagę dotyczącą choinek, są one sadzone w takich miejscach, które w przeciągu kilku lat będą przebudowane lub też pod liniami energetycznymi, gdzie leśnicy nie mogą sadzić wyższych drzew. Nic ekologi nie ubywa :)
31.10.2013 23:48 odpowiedz
I jeszcze jedno zdjęcie
Miss.Cookie. W profil
03.11.2013 09:24 odpowiedz
Obrzydliwe, czyli najwiekszy komplement w tym przypadku :)
03.11.2013 14:33 odpowiedz
Dziekuje ;)
31.10.2013 23:48 odpowiedz
Zrobilam juz drugi raz dexter cupcakes cześć zrobiłam w oryginalnej wersji ze szkłem , a w drugiej części zmodyfikowalam ozdoby na bardziej drastyczne ;) oczy,rany itp
Flambir profil
01.11.2013 18:16 odpowiedz
Aż mi się zachciało wymiotować, ale w tym przypadku to komplement ;)
01.11.2013 20:10 odpowiedz
Dziękuje ;) czyli prawidłowa reakcja ;) hehe
lilath profil
05.11.2013 19:50 odpowiedz
z ciekawości: oczy to jakiś gotowy wyrób?
Dorota, Moje Wypieki
05.11.2013 20:40 odpowiedz
Też jestem ciekawa, są swietne!
06.11.2013 04:58 odpowiedz
Dzieki ;) Wszystko zrobiłam sama ,:) oczy sa zrobione z marshallow foundant plus barwniki
Vegrandis profil
29.10.2015 13:28 odpowiedz
Na tego roczne halloween robię oczywiście niesamowite babeczki dextera i tutaj pytanie do Doroty: lepiej je upiec dzień wcześniej, czy w dzień imprezy, ale wtedy musiałabym zrobić ciasto i schować je na ok. 20h do lodówki
... ale również chce spróbować zrobić odrażające babeczki Agi :D Mam pytanie do do masy marshmallow, czy zrobienie oczu dwa dni przed planową imprezą, może zaszkodzić ich estetyce bądź smakowi ?
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2015 18:41
Nie można surowego ciasta przechowywać w lodówce, więc upiekłabym dzień wcześniej.
Gość: zuzanna
31.10.2013 03:10 odpowiedz
szkło mi nie wychodzi...
nie mieszam, podgrzewam, gotuję...
wychodzi miękkie (za pierwszym razem), jak szron matowe (drygi i trzeci raz), albo piękne karmelowe....
karmelowe jest piękne, przezroczyste, kruche (z samego cukru. bez wody).
a przezroczyste nie chce wyjść
30.10.2013 14:08 odpowiedz
Mam pytanie - do szkła. Czyli wrzucam wode i cukier do garnka, i mam to pomieszac zeby rozpuścic ten cukier czy mam nie mieszac? ;) bo się pogubiłam.
Gość: Marzena
28.10.2013 17:08 odpowiedz
Pani Dorotko ile potrzeba landrynek na zrobienie tafli szkła do okolo 30 babeczek?
No i czy moge dodac odrobine wody aby przyspieszyc rozpuszczanie sie landrynek?
28.10.2013 01:35 odpowiedz
Moje Dextery ;) szkło zrobiłam z cukru i syropu kukurydzianego :) dżem z żurawiny robił za krew ;) o dziwo moje bliźniaki nie bały sie tego zjeść .
Idealne na Halloween :)
28.10.2013 14:11 odpowiedz
Ekstra :-)
03.11.2013 14:30 odpowiedz
Dzieki twojego tez as super dexterki ;)
Miss.Cookie. W profil
03.11.2013 09:23 odpowiedz
cudowne szkło :)
03.11.2013 14:34 odpowiedz
Dzieki ;)
Gość: niezapominajka
27.10.2013 20:17 odpowiedz
Na pewno może być gęsty syrop. Takie typu paola bo sa naprawdę geste i bardzo smaczne. Może też być wiśniowy, albo żurawinowy-takie urozmaicenie smaku.
Gość: smaczna
26.10.2013 22:24 odpowiedz
Rewelacyjnie wygladaja. Musze koniecznie wypróbować przepis. Boje się tylko, że te szkiełka mi nie wyjda. Ta dekoracja to może być po prostu syrop truskawkowy, taki gęsty?
25.10.2013 19:11 odpowiedz
Jak długo zastyga Wam takie cukrowe szkło (zrobione z cukru nie z cukierków)? Ja już kolejne kilo cukru testuję :-) Jakaś oporna jestem :-) Przy 150 stopniach niestety, ale cukier skrystalizował mi się w garnku, kolejna porcja to 130stopni (robiły się niteczki w wodzie) - teraz czekam aż zastygnie. Tylko co dziwne, część wylanej tafli robi się matowa, jakby mgła nachodziła... Czy szklanka cukru to 180gram? Może mam złe proporcje? Mąż twierdzi, że to też chyba od jakości cukru zależy... Już sama nie wiem :-( A tak bardzo chcę żeby się w końcu udało :D
26.10.2013 11:15 odpowiedz
Znowu się nie udało... Czy tylko ja mam zero umiejętności w robieniu tafli szkła? Spróbuję ponownie... :D
ania1105 profil
27.10.2013 15:57 odpowiedz
szklanka cukru (standardowa, 250ml) to 200 g cukru :-)
vanilla_sky profil
25.10.2013 11:42 odpowiedz
Robiłam "dextery" na finał serialu, ale nie wyglądały tak pięknie jak Twoje :D u mnie krwią był mus malinowy ;)
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2013 12:38 odpowiedz
Są świetne!
ffflower profil
24.10.2013 22:05 odpowiedz
Pani Doroto, mam pytanie o formę do muffinek: w jakiej Pani piecze? silikonowej, stalowej czy ceramicznej? Chciałabym się w jakąś zaopatrzyć i pomyślałam o Pani fachowej opinii :)
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2013 13:11 odpowiedz
Używam tradycyjnej foremki metowej. Mam również silikonową, ale używam rzadko.
Gość: marynna
24.10.2013 18:29 odpowiedz
Pomysł przedni, znajomi myśleli, że włożyłam tam kawałki szkła :-)
Kupiłam syrop wiśniowy, zagęściłam mąką ziemniaczaną, bo nie miałam żadnej konfitury. Świetny przepis i smaczne ciasteczka.
24.10.2013 16:59 odpowiedz
Można do ciasta dodać czerwonego barwnika, żeby spotegować efekt?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 19:38 odpowiedz
Tak.
Agnes1989 profil
24.10.2013 16:06 odpowiedz
Pani Dorotko mam taką prośbę czy ma Pani jakiś fajny przepisna sernik ale na ........... biszkopcie......... jeśli tak to fajnie byłoby żeby zagościł na moich wypiekach:) dziekujemy:D
Gość: Kachna
24.10.2013 15:09 odpowiedz
Kurczę, a mi się te babeczki bardzo to nie podobają......wiem, wiem jestem w mniejszości. Ale sorry.....

................
Pozdrawiam gospodynię strony i podziwiam za resztę przepisów (wyjmując halloween - no nie znoszę...).
Gość: pama39
24.10.2013 14:59 odpowiedz
Witam. Kupiłam wczoraj nowiutką" pachnącą" książkę - gratulacje , życzę dalszych wspaniałych przepisów i nowych pomysłów piekarniczych, z których będziemy korzystać i uczyć się od samej mistrzyni pozdrawiam :)- polecam zakup .Małgorzata
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 20:24 odpowiedz
Dziękuję :).
Gość: Kurzasta
24.10.2013 14:31 odpowiedz
Czy da radę zrobić takie szkło bez termometru? Bo mam tylko taki do 100 stopni :( I jak je potem przechowywać? Na pewno szczelnie zamknięte, ale w lodówce, czy lepiej nie?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 19:39 odpowiedz
Jak lizaki. W zamkniętej puszce, owinięte folią. Można w lodówce. Najlepiej zrobić bezpośrednio przed dekoracją. 
Bez termometru - można roztopić w garnuszku landrynki.
Gość: Kurzasta
25.10.2013 12:42 odpowiedz
A z landrynkami proporcje jakie? Tyle samo wody? Czy w ogóle bez? Też nie mieszać? Dzisiaj będę eksperymentować, zobaczymy co wyjdzie. Dzięki za pomoc!
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2013 12:46 odpowiedz
Nie dodawałabym wody w ogóle, nie mieszamy. Najprościej będzie chyba wrzucić je do piekarnika w temp. 180 - 190 stopni, roztopią się w chwilę :).
dunja profil
24.10.2013 13:01 odpowiedz
Fajnie by wyszły też z tą dekoracją babeczki red velvet... wtedy krwisto już po całości :D
Gość: milennn
24.10.2013 12:59 odpowiedz
2 tyg temu o tobie, droga autorko, rozmawiałam z koleżankami, zajadając się kocimi łbami, których przepis znalazłam u ciebie na stronie (zresztą nie tylko ten przepis), a dziś na gazecie oświecono mnie, że wydałaś książkę, wieeeelkie gratulacje!
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 19:40 odpowiedz
Dziękuję :).
Gość: annetka
24.10.2013 12:00 odpowiedz
Mi "szkło " wychodzi do momentu wylania na blachę ... jest przezroczyste, po czym stygnąc matowieje ... Co robię nie tak ... ?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 19:50 odpowiedz
Niestety, nie wiem do końca.. Można dodać golden syropu (lub jasnego syropu kukurydzianego) jak przy lizakach, by szkło nie było matowe. Niestety, z golden syrupem będzie odrobinę żółte.
Gość: zadumana
24.10.2013 11:52 odpowiedz
"Szkło" jest imponujące:)
Mam pytanie co do termometru - mój (elektroniczny wyświetlacz) ma napisane, że jest do pieczenia, zakres do 300st. Będzie ok, czy termometr "cukierniczy" faktycznie jest tu nie do zastąpienia?
A co do "szkła" - można zrobić parę dni wcześniej? Jak się przechowuje? Jak lizaki?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 19:52 odpowiedz
Będzie ok. Potrzebna jest tylko szeroka skala temperatur. Najlepiej robić w tym samym dniu. Przechowujey jak lizaki, można w lodówce.
Gość: afra
24.10.2013 09:11 odpowiedz
Napewno wprubuję, szczególnie, że dekoracja wydaje się jednak prostsza niż w np babeczkach mózgafh, a te wyglądają genialnie!!
Gość: Passiflora
24.10.2013 07:25 odpowiedz
Nie miałam okazji oglądać serialu Dexter, ale przyznam, że babeczki robią wrażenie. Są... makabryczne. Pozytywnie makabryczne. Na zdjęciach prezentują się jak scena z filmu grozy. Szklo genialne.
Pozdr
miliii profil
24.10.2013 00:16 odpowiedz
Uwielbiam ten serial, szkoda, że się skończył... Muszę zakupić termometr. Bez "szkła" to nie to samo.
ffflower profil
23.10.2013 22:49 odpowiedz
Extra!
Jeżeli mój 3-miesięczny brzdąc pozwoli to też takie zrobię ;) ale znając życie nie będę się go pytała o zdanie tylko po prostu spędzę wieczór w kuchni :D
24.10.2013 19:33 odpowiedz
No własnie ja się zastanawiam czy mój 3 miesieczny brzdac mi pozwoli na tyle czasuw kuchni (a przypuszczam, że zrobienie szkiełka jest czasochłonne). Tymczasem obejrzę 2 ostatnie odcinki Dextera i pochowam go ostatecznie :(
Gość: spy1
23.10.2013 21:29 odpowiedz
Pierwsze skojarzenie - jednak " Happy three friends " :) Kto widział, ten wie...
Gość: kredkaczarna
23.10.2013 19:55 odpowiedz
Twój geniusz nie zn granic!! :)
23.10.2013 19:29 odpowiedz
Rewelacja, gratuluje wyobraźni :)
Gość: kateszf
23.10.2013 19:10 odpowiedz
Miałam zrobić identyczne, tylko głowiłam się jak wykonać te szkło. Dzięki za przepis!
Gość: Ania
23.10.2013 17:58 odpowiedz
Genialne :)
OlaW profil
23.10.2013 17:52 odpowiedz
Cudowne babeczki! Trzeba koniecznie wypróbować oczywiście wg przepisu, samemu nie ma co kombinować (też się o tym kiedyś przekonałam).

Ja elektroniczny termometr cukierniczy znalazłam przez przypadek przy sprzątaniu - okazało się że Tatuś jest w posiadaniu, więc wzięłam sobie :) Zrobiłam już tartę z orzechami i karmelem i Tata kazał piec dalej :)
kaja70 profil
23.10.2013 17:51 odpowiedz
Dorotko, powiem Ci, że jedziesz po krawędzi, aż się boję co zrobisz następne? Ciasteczka trumienki?
Gość: Meg
23.10.2013 17:22 odpowiedz
A gdzie kupujesz papilotki?
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 18:01 odpowiedz
Na ebayu, w HobbyCraft, Lakeland, amazon.co.uk, aledobre.pl, i jeszcze w pewnie kilku sklepach ;-). 
gaina profil
23.10.2013 17:12 odpowiedz
Byłam w empiku i prawie się popłakałam, bo poszłam specjalnie oglądać Twoją książkę, a ona była zafoliowana :(! ale jak Pan pracownik zobaczył moją minę to mi odpakował :D i sobie pooglądałam :D! aż mi żal serce ściska, że muszę jeszcze chwilę poczekać z zakupem, bo pieniążków na razie nie ma :(.
Gość: kasienka
23.10.2013 16:59 odpowiedz
5 minut temu zobaczyłam jadalne szkło i od razu pobiegłam do kuchni;)
niestety klapa, bo jak zawsze chciałam zrobić po swojemu;p użyłam 1/4 składników, gotowałam i... wylałam na plastikową podstawkę wyłożoną folią spożywczą, no i nie rozprowadzałam od razu, więc zrobiła się grubsza warstwa, no i szybko zorientowałam się, że jest problem z tą masą, bo razem z folią przywarła do tacki ;p lepiej użyć blaszki (jak w przepisie) wgl postępujcie wg przepisu;D mój komentarz jest przestrogą dla improwizatorów ;)) ale się nie poddam i kiedyś znów spróbuję ;)
Gość: Dona
23.10.2013 16:20 odpowiedz
Mój ulubiony serial i powiem ci Dorotko że ta babeczka idealnie odzwierciedla ten serial jesteś mega pozdrawiam :)
Gość: Atom
23.10.2013 15:56 odpowiedz
świetne są, efekt zaskakujący :) na Halloween pobawię się z cukrem i tworzeniem szkła wg Twojego przepisu :)
Gość: D.
23.10.2013 15:41 odpowiedz
Jezu, czy jeszcze coś bardziej przerażającego dasz radę wymyślić :)) Halloween dopiero za tydzień więc już się boję ...
Gość: Oligatorka
23.10.2013 15:31 odpowiedz
Inspirowałas sie Martha Stewart?;>
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 15:36 odpowiedz
Nie :). Patrz google grafika - Dexter cupcakes.
Santa_Fe profil
23.10.2013 15:26 odpowiedz
Podobny efekt można uzyskać zapiekając rozkruszone landrynki :) Zawsze tak robię witraże w pierniczkach świątecznych. Pozdrawiam i gratuluję ogromnego, książkowego sukcesu :)
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 15:27 odpowiedz
Też można, cukierki lub lizaki, najlepiej przezroczyste lub ewentualnie czerwone :).  
Gość: Anna
23.10.2013 16:08 odpowiedz
O tym samym pomyślałam.To mniej zawodna metoda i idealna dla tych, którzy nie mają termometru:)
Gość: Nati
23.10.2013 18:03 odpowiedz
Wtedy też się te lizaki wrzuca do garnka i zagotowuje czy na blaszkę i do piekarnika?
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 18:09 odpowiedz
Nie trzeba gotować. Należy je podgrzać na tyle, by się roztopiły i by można je było przelać na blaszkę.
Gość: Nati
23.10.2013 18:11 odpowiedz
Cudownie, u mnie Halloween łączymy ze świętem dziękczynienia, tak więc oprócz parunastu-kilowego indyka będą babeczki dextera i serniczki z pajęczynami ! :)
Santa_Fe profil
23.10.2013 21:01 odpowiedz
Lub zwyczajnie pokruszyć :)
23.10.2013 15:18 odpowiedz
Od dwóch dni męczę się nad zrobieniem tafli szkła :-) Może wg Twojego przepisu się uda :-) Już kilogram cukru poszedł na próby. No, ale cóż Edison też miał wiele prób zanim wynalazł żarówkę ;D
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 15:22 odpowiedz
Masz może termometr? Co konkretnie się nie udaje?
23.10.2013 15:39 odpowiedz
hahaha, nic się nie udaje :-) Wiem jak zrobić śnieg, jak spalić cukier, jak zrobić żeby nie zastygło i jak zrobić szkło żeby było matowe :-) No właśnie z tym termometrem nie próbowałam - dziś zrobię z termometrem i dam znać czy się udało :D
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 18:05 odpowiedz
Śnieg się robi, jeśli mieszasz. Zapomnij o łyżce - nie mieszamy ;-).
Spalić - zbyt wysoka tempertura lub zbyt długo podgrzewany. 
Matowe - tego nie wiem.. ale trzymam kciuki!
27.10.2013 13:28 odpowiedz
Dorotko, niestety - nie udało się. Nawet z serdecznymi "Chatującymi" koleżankami całą sobotę próbowałam - nic z tego :( Oporna jestem. Dzisiaj roztopię landrynki. Szkoda tylko, że nie będzie efektu czystego szkła, ale pomyślałam, że zielone będzie wyglądało jak butelka... :D
27.10.2013 14:29
Na próbę zrobione z różowych landrynek - szkło jak się patrzy i to za pierwszym razem ;) 180stopni w piekarniku, bez termoobiegu. Rozkruszone landrynki ułożone na papierze do pieczenia. Topiło się 9 minut. Przed wyciągnięciem z piekarnika, lekko rozprowadziłam łyżką. Roztapiane bez papieru do pieczenia na natłuszczonej blaszce - bardzo źle odchodziły i praktycznie wszystkie kawałki zniszczyły się. Po wyciągnięciu z piekarnika, podczas zastygania można lekko ponacinać nożem masę landrynkową, nadając kształt jaki się chce żeby popękał :) Powodzenia wszystkim
27.10.2013 19:16
No i szkło z landrynek :-) Tak wyglądają gotowe :-)
28.10.2013 15:03
Sas_Anka74 Gratuluje :) udało sie wyszły super :)



Składniki / tagi