Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



16 marca 2014

Babeczki kawowo - chałwowe


Babeczki kawowo - chałwowe

Babeczki kawowe z 'wypasionym' kremem chałwowym - wersja de lux ;-). Mięciutkie i lekkie jak chmurka ciasto czekoladowe o smaku kawowym nie wymaga użycia miksera; to jak w przypadku muffinek - wymieszanie składników suchych z mokrymi. Krem chałwowy dla łasuchów - delikatna masa chałwowa, którą można przekładać torty, super spisująca się podczas dekoracji babeczek - zachowuje wyciskane wzorki i nie wymaga dodatku żelatyny. Nie można się im oprzeć ;-)

Składniki na około 12 - 14 babeczek:

  • 140 g mąki pszennej tortowej
  • 30 g kakao
  • 3 łyżki kawy rozpuszczalnej w proszku
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mleka
  • 90 ml oleju rzepakowego lub słonecznikowego (6 łyżek)
  • 80 g gorzkiej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej i lekko przestudzonej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 łyżka likieru kawowego lub ekstraktu z wanilii

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

W naczyniu wymieszać mąkę, kakao, kawę, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną. Przesiać i odłożyć na bok.

Do drugiego naczynia wbić jajka, dodać mleko, olej, cukier, likier kawowy i roztopioną gorzką czekoladę. Wymieszać rózgą kuchenną/trzepaczką (nie mikserem). Do mokrych składników dodać przesiane składniki suche, wymieszać trzepaczką tylko do połączenia się składników.

Formę do muffinek wyłożyć papilotkami. Wypełnić je ciastem prawie do pełna, pozostawiając 1 cm wolnego od górnych brzegów papilotki. 

Piec w temperaturze 170ºC przez 25 minut lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Babeczki kawowo - chałwowe

Krem chałwowy:

  • 300 ml śmietany kremówki 36%
  • 200 g chałwy np. chałwy królewskiej
  • 250 g serka mascarpone, schłodzonego

Dodatkowo:

  • odrobina pokruszonej chałwy

Wieczór wcześniej śmietanę kremówkę przelać do małego garnuszka, dodać do niej posiekaną chałwę. Podgrzewać, mieszając często, do rozpuszczenia się chałwy i otrzymania sosu o gładkiej konsystencji (jeśli użyjecie jak ja, chałwy królewskiej, w sosie pozostaną dodatkowo bakalie ;-). Wystudzić, przykryć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez minimum 12 godzin (całą noc).

Przed samą dekoracją babeczek wyciągnąć z lodówki zimny sos chałwowy i mascarpone. Umieścić w misie miksera i krótko ubić (trzepaczkami miksera do ubijania piany z białek), do otrzymania gęstego kremu. 

Worek cukierniczy zakończony tylką w postaci głęboko wciętej gwiazdki (np. Wilton 1M) napełnić kremem. Udekorować babeczki, oprószyć pokruszoną chałwą.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

Babeczki kawowo - chałwowe

Babeczki kawowo - chałwowe

Babeczki kawowo - chałwowe

Średnia ocena: 9  (liczba głosów: 33)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (435)
1  2  3
Gość: Aga
06.01.2018 10:45 odpowiedz
Czy można użyć śmietany 30%?
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2018 16:31 odpowiedz
Nie polecam, krem może być mało stabilny.
Gość: Kinga
08.12.2017 20:40 odpowiedz
Czy schłodzoną śmietanę z chałwą ubijamy jednocześnie z mascarpone, czy najpierw ubijamy śmietanę, a potem dodajemy mascarpone?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2017 20:38 odpowiedz
Jak w przepisie, wszystko razem "Przed samą dekoracją babeczek wyciągnąć z lodówki zimny sos chałwowy i mascarpone. Umieścić w misie miksera i krótko ubić (trzepaczkami miksera do ubijania piany z białek), do otrzymania gęstego kremu. "
Gość: Agnieszka
08.12.2017 15:25 odpowiedz
Pani Doroto , czy babeczki wyjdą jesli nie dodam jajek ?
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2017 21:15 odpowiedz
Niestety, nie.
Gość: Agnieszka
10.12.2017 21:01 odpowiedz
W takim razie , który przepis byłby dobry na babeczki bez jajek ( córka ma uczulenie a chciałam zrobić na jej urodziny ) czy może ten ' czekoladowe ciasto dla alergika' z pani strony ??
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2017 13:00 odpowiedz
Tak, jak najbardziej.
Gość: Justyna
08.10.2017 12:44 odpowiedz
Zrobiłam bez kremu i z mąkami: orkiszową tortową i jaglaną.
Wyszły całkiem fajne :) https://kizikuki.blogspot.com/2017/10/babeczki-kawowo-czekoladowe.html
Gość: Adzia_NK
09.05.2017 19:13 odpowiedz
Witaj Dorotko,
Mam pytanie. Poproszono mnie o zrobienie mini babeczek, ile czasu mają być w piekarniku żeby się upiekły ale żeby się nie spaliły albo żeby nie wyschły? Mam je upiec na tą niedzielę.
Z góry dziękuję.

Aga Mars profil
09.05.2017 20:07 odpowiedz
Minibabeczki pieke ok 12-15 min, trzeba sprawdzac patyczkiem.
Gość: Adzia_NK
10.05.2017 12:48 odpowiedz
Ok, dziękuję.
Gość: sindruella
07.05.2017 12:56 odpowiedz
Mam pytanie - czy ktoś próbował zrobić krem np. dodając do śmietany i mascarpone pokruszoną chałwę bez jej rozpuszczania i jedynie ją miksując z kremem? Czy to wychodzi???
Gość: Martyna
17.08.2017 12:13 odpowiedz
Tak robiłam też z pokruszonymi ciasteczkami oreo I też wyszedł ;)
Gość: Inka
02.05.2017 15:21 odpowiedz
A gdyby nadziewać babeczki jeszcze odrobina dżemu wiśniowego? Czy nie zepsuje to smaku?
Gość: Adzia_NK
29.03.2017 14:57 odpowiedz
Witam Dorotko,
Mam pytanie, bardzo mi smakuje to ciasto na babeczki i czy mogę to ciasto użyć jako ciasto na tort?
Proszę bardzo o odpowiedź.
Z góry dziękuję.
agnsud profil
29.03.2017 15:24 odpowiedz
Tak, można. Robiłam tak i kilka osób też. Przejrzyj komentarze, powinna być podana wielkość tortownicy, do której pasuje porcja z przepisu.
Gość: Adzia_NK
29.03.2017 20:33 odpowiedz
Super, dziękuję.
Gość: Gosia
20.12.2016 22:38 odpowiedz
Zamiast babeczek zrobiłam ciasto urodzinowe. Wyszło nieziemsko pyszne! Świetny przepis:)
sypniewskad profil
10.12.2016 12:22 odpowiedz
:)
IzaMamaDominika profil
04.11.2016 15:57 odpowiedz
Najlepsze babeczki z czekoladą i kawą,ja zamiast kawy rozpuszczalnej dodaje łyżkę czekoladowej Inki,jest wtedy delikatniejsze.Pyszne!
Aga Mars profil
14.10.2016 12:41 odpowiedz
Bez kremu tez sa pyszne :D Dzis powtorka z rozrywki ;D
Rude bursztyny profil
01.10.2016 18:53 odpowiedz
Dzień dobry. :) Chciałabym zrobić tort o średnicy 22cm z użyciem tego kremu. Jaką porcję powinnam zrobić, jeżeli chcę ten tort przełożyć i otoczyć kremem?
Dorota, Moje Wypieki
02.10.2016 16:16 odpowiedz
Ilość kremu, teraz tak na 'oko' zgaduję, trzeba zwiększyć minimum x 1.5 lub x 2.
Rude bursztyny profil
02.10.2016 16:36 odpowiedz
Dziękuję! :)
Sabriel profil
18.06.2016 16:18 odpowiedz
Moje pierwsze babeczki z kremem - wyszło rewelacyjnie. Babeczki idealnie się wypiekły (przepis jest zdecydowanie na co najmniej 15 ). Krem również rewelacyjny. Czytałam w komentarzach, że nie wszystkim wyszedł. Ja użyłam śmietany łowickiej uht 36% tortowej , chałwy wedlowskiej w formie batonika (4 x 50 g) i mascarpone z piątnicy. Mieszankę chałwy ze śmietaną trzymałam w lodówce zdecydowanie dłużej niż 12 h ( ok. 18h). Wizualnie moje babeczki nie szaleją (rękaw pękł mi w połowie dekorowania).Jak wspominałam robiłam to po raz pierwszy.
Anixnn profil
21.05.2016 18:05 odpowiedz
bardzo dziękuję za przepis:)

ewcia64 profil
17.05.2016 21:49 odpowiedz
Wykorzstalam krem chalwowy do tortu . Pierwszy blat posmarowalam powidlami sliwkowymi . Uwielbiamy ten Krem i wykorzystuje go dosyc czesto do tortow.Polecam goraco!
Aga Mars profil
19.04.2016 20:47 odpowiedz
Tym razem z chalwa bakaliowa :) Wow!!!!!!!
Buniuś profil
19.04.2016 22:09 odpowiedz
wow, to one wyglądają!
Aga Mars profil
19.04.2016 22:42 odpowiedz
:D
Esme profil
20.04.2016 11:40 odpowiedz
Wiem, krem chałwowy zawsze Ci tak wspaniale wychodzi ale te babeczki są naprawdę cudne:) Serniczek w tle też świetny ale czy mi się tylko wydaje czy piszesz o nim z mniejszym entuzjazmem...;)
Aga Mars profil
20.04.2016 16:57 odpowiedz
Dobrze ci sie wydaje ;) Bardzo fajny przepis, ale na liste faworytow nie trafi ;) Zdania wsrod pozeraczy sa podzielone. Jedni sa zachwyceni a inni troche zaskoczeni ta dynia na slodko, ale widze, ze to tez nie ich swiat. Dziwnym trafem ci ktorym bardzo smakowaly ciasteczka zytnie nie za bardzo zachwycili sie tym sernikiem i odwrotnie.
Oczywiscie babeczki rzucaja na kolana jak leci. Nikt im sie nie oprze ;)
1985martha profil
26.03.2016 17:29 odpowiedz
Wersja wielkanocna z jajeczkiem :)
Esme profil
29.03.2016 11:31 odpowiedz
Zgadzam się, krem idealny:)
1985martha profil
26.03.2016 17:27 odpowiedz
Babeczki sa przepyszne , super przepis :)
Aga Mars profil
26.03.2016 20:18 odpowiedz
No krem po prostu idealny :) Wesolych Swiat :)
1985martha profil
27.03.2016 03:42 odpowiedz
Tak, udal sie ;) Wesolych Swiat
milka1696 profil
19.02.2016 16:54 odpowiedz
A można pominąć kawę i likier?:)
19.02.2016 18:17 odpowiedz
naprawde nie radze pomijac kawy, swietnie pasuje do tych babeczek!
milka1696 profil
19.02.2016 18:47 odpowiedz
Nie lubię kawy, ani ja, ani mąż ani dzieci, które będą je konsumowały:P więc kawa odpada:)
19.02.2016 20:42 odpowiedz
te babeczki nie smakują kawą, sa nadal czekoladowe, kawa tylko podkreca smak czekolady i sa to jedne z lepszych babeczek jakie jadlam. Oczywiscie mozna pominąc i kawe i likier, pamietajac ze alkohol paruje przy pieczeniu i zostaje sam aromat. Dla dzieci upieklabym inne - te sa nieco wytrawne, ale to rzecz jasne rzecz gustu, pozdrawiam :)
Aga Mars profil
02.02.2016 18:39 odpowiedz
Moim nastepnym zakupem bedzie maszynka do pieczenia babeczek (w moim piekarniku z termoobiegiem nie do wylaczenia, babeczki po prostu szaleja ;D, dzisiaj musialam prawie wszystkie wyrownywac nozem ) i tylki Wilton M1 :)
Dorota, Moje Wypieki
02.02.2016 19:16 odpowiedz
Śliczne :).
Aga Mars profil
02.02.2016 19:36 odpowiedz
Dziekuje :)
Zapowiada sie szalony tydzien. Codziennie bede cos piekla/smazyla :D
Ale taki powinien byc koniec karnawalu!!!!
A babeczki genialne (choc z mniejsza o polowe iloscia cukru-tutaj mozna dowolnie dozowac ;D )
Wiktoria1 profil
02.02.2016 19:48 odpowiedz
Super. ;-)
Aga Mars profil
02.02.2016 20:56 odpowiedz
Polecam :)
Esme profil
02.02.2016 21:28 odpowiedz
Jak Ty ślicznie dekorujesz babeczki kremem:) Zazdroszczę tygodnia z wypiekami, u mnie raczej tydzień w pracy:(
Aga Mars profil
02.02.2016 22:34 odpowiedz
Nie boj nic, twoj tydzien tez nadejdzie ;) a ja wkrotce znikne na 6 tygodni ;)
Esme profil
02.02.2016 22:46 odpowiedz
Ojej...długo:(
Aga Mars profil
02.02.2016 23:27 odpowiedz
ale potem znow bede :)
1985martha profil
09.03.2016 23:01 odpowiedz
Polecam maszynke, mam ja juz kilka lat i za kazdym razem jak robie babeczki sie przydaje :)
Aga Mars profil
19.03.2016 17:38 odpowiedz
Maszynka juz jest i jest super!!!!!!!! Babeczki i muffiny jak z obrazka :)
Aga Mars profil
02.02.2016 18:36 odpowiedz
Postanowilam dac kremowi chalwowemu druga szanse. Tym razem uzylam Krolewskiej z Wedla. I to jest to. Czyli jednak chalwa byla nie dobra. Krem jest pyszny a babeczki ( w kwietniu zrobilam z razowymi czekoladowymi) wlasnie zdetronizowaly moje ulubione espresso cupcakes :) Przepis wedruje do tych naj naj naj (florentynki zreszta tez ;D )
lumpenhrabina profil
03.02.2016 10:43 odpowiedz
Co człowiek, to inna historia... U mnie właśnie Wedlowska chałwa była przyczyną porażki :)
Po zamianie na "zwykłą" chałwę z "Odry" nie było problemów, krem był gęsty i stabilny, a w przepisie zrobiłam sobie adnotację na przyszłość, żeby Wedla omijać z daleka :)
Aga Mars profil
03.02.2016 16:01 odpowiedz
Najwazniejsze, ze krem sie udaje :)
bożena76 profil
03.02.2016 22:41 odpowiedz
Piękne babeczki :) Śliczny wzorek Ci wyszedł :) Co do chałwy to skuś się kiedyś i zrób sama, mam paru "specjalistów" w rodzinie i orzekli ,że bardzo dobra wychodzi ,tylko potrzebny dobry malakser lub blender ;) Pozdrawiam i miłego pączkowania jutro :)
Aga Mars profil
03.02.2016 23:10 odpowiedz
Kiedys w koncu zrobie sama :) tylko nadal nie mam nowego malaksera. Stary jednak sie nie spalil, nie sadze jednka, zeby nadawal sie do robienia chalwy ;) Ale juz dojrzewam i dojrzewam do zakupu nowego sprzetu.
1985martha profil
09.03.2016 23:00 odpowiedz
Czy krem wychodzi rzadki czy w miare gesty? Mam smaka na te babeczki :)
Aga Mars profil
19.03.2016 17:37 odpowiedz
Jesli jest zrobiony z dobrych skladnikow to jest gesty, ale mimo to delikatny. Dobre skladniki to podstawa. Zobacz moje pierwsze babeczki z tego przepisu. Chalwa byla nie taka i krem sie rozlal iealnie :)
Paulina O. profil
29.01.2016 17:13 odpowiedz
A jakiej chałwy Pani używa, słonecznikowej czy sezamowej? Ponieważ moja chałwa nie dała mi tak pięknego apetycznego koloru kremu, a właśnie o to mi chodziło.
Dorota, Moje Wypieki
29.01.2016 17:26 odpowiedz
Była to sezamowa chałwa. 
1985martha profil
09.03.2016 23:02 odpowiedz
ktora z chalw dostepnych w uk, ewentualnie polski sklep?
Dorota, Moje Wypieki
09.03.2016 23:06 odpowiedz
Tak, z pol sklepu. Nie pamiętam dokładnie firmy, chyba Odry.
Mags profil
19.01.2016 13:55 odpowiedz
Dołączam się do grupy tych,którym krem się rozlał.Poratowałam się żelatyną,ale idealnego kształtu chyba babeczki mieć nie będą.Strach zajrzeć do lodówki :-)
edi070 profil
18.01.2016 17:56 odpowiedz
Moje ulubione muffiny!! Pani Dorota, czy mozna je zrobic w wersji bez mleka z uzyciem wody?
Dorota, Moje Wypieki
19.01.2016 10:44 odpowiedz
Tak.
panika1 profil
04.12.2015 20:21 odpowiedz
Korzystałam z tego przepisu już jakiś czas temu - zrobiłam ciasto i babeczki. Niestety średnio mi smakowały, może gdybym nie dodała kawy byłoby lepiej. Krem o smaku chałwy spowodował, że przez dwa miesiące nie mogłam na nią patrzeć. Trochę się rozczarowałam :(
xaldster profil
18.11.2015 10:45 odpowiedz
Chciałbym o coś zapytać. Planuję zrobić babeczki w formie ciasta z przełożeniem. Przelicznik foremek potwierdza, że powyższe składniki powinny wystarczyć na 23 cm tortownicę. Chciałem jednak poruszyć inną kwestię. Ciasto urośnie z górką, a zależy mi na płaskim. Czy mogę po upieczeniu wyjąć ciasto do góry nogami, żeby spód był wierzchem bez szkody dla ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
18.11.2015 11:04 odpowiedz
Nie, lepiej odciąć górkę, ja zawsze tak robię. Odwrócone ciasto będzie bardziej zbite, gdzieś ta górka musi się przecież zmieścić w środku. Odciętą górkę można pokruszyć i użyć np. do dekoracji boków lub wierzchu ciasta; można też zamrozić i użyć w przyszłości do dekoracji innego ciasta.
pozdrawiam
xaldster profil
18.11.2015 11:12 odpowiedz
Wielkie dzięki za pomoc! :)
teachhead profil
01.11.2015 21:51 odpowiedz
Wykorzystałam ciasto do upieczenia jako "biszkopt" - bazę do ciasta. Wyszło rewelacyjne - puchowe jak biszkopt, świetnie się kroiło :-)
panika1 profil
26.10.2015 19:43 odpowiedz
Pani Doroto, czy mogę zamiast mascarpone po prostu rozpuścić chałwę w większej ilości śmietanki, zagotować, schłodzić - ubije się? nie przepadam za mascarpone :(
Dorota, Moje Wypieki
27.10.2015 21:10 odpowiedz
Krem ubije się, ale prawdopodobnie będzie zbyt rzadki do wyciskania wzorków. Trzeba wtedy dodać żelatyny.
Ula B. profil
20.10.2015 20:13 odpowiedz
Zachwyca mnie ten krem, muszę koniecznie wypróbować. Pisze Pani, że nadaje się też do przełożenia tortu, co bardzo mnie cieszy. Z pewnością sprawdzi się też w tarcie chałwowej (np. na jakimś spodzie ciasteczkowym). Raz jeszcze gratuluję cudownych zdjęć, ach tyle chciałoby się wypróbować przepisów! Pozdrawiam serdecznie
Grunka profil
12.09.2015 18:08 odpowiedz
Moje babeczki, wyszly meega dobre .
marta-anna profil
15.08.2015 14:56 odpowiedz
Witam serdecznie
Trzeci raz robię podejście do kremu chałwowego i niestety trzeci raz klapa :-(Krem na 36% czy na 30% śmietanie zbyt krótko ubijany-krem za rzadki ,zbyt długo -warzy się,co robię źle?Proszę o pomoc!!!
Aga Mars profil
15.08.2015 15:22 odpowiedz
Ile stopni bylo w kuchni? Czy wszystkie skladniki byly schlodzone?
marta-anna profil
15.08.2015 19:55 odpowiedz
Tak,wszystkie składniki były prosto z lodówki.W kuchni temperatura ok 24 stopnie ,ale nawet jak jest chłodniej to sytuacja taka sama.Wiem,że się waży jak za długo ubijam.Po całonocnym chłodzeniu masa jest gęsta ale poprzez ubijanie nie gęstnieje jeszcze bardziej,tak aby nadawała się do dekoracji rękawem :-(
Aga Mars profil
16.08.2015 09:05 odpowiedz
A jakiej chalwy uzywasz?
ilona77 profil
15.10.2015 12:54 odpowiedz
z doswiadczenia ja uzyla bym ten smietany ktora jest bardziej lejaca niz tej gestej.
marta-anna profil
15.08.2015 21:22 odpowiedz
Tak,wszystkie składniki były prosto z lodówki.W kuchni temperatura ok 24 stopnie ,ale nawet jak jest chłodniej to sytuacja taka sama.Wiem,że się waży jak za długo ubijam.Po całonocnym chłodzeniu masa jest gęsta ale poprzez ubijanie nie gęstnieje jeszcze bardziej,tak aby nadawała się do dekoracji rękawem :-(
mjaa profil
13.06.2015 17:02 odpowiedz
Kupiłam kremówki z firmy Piątnica, takie w kubeczku. Mają 36% i są gęste. Wiem, że są także 36% ale bardziej płynne. Z której śmietanki wykonać krem, żeby wyszedł taki jak należy?
Z góry dziękuję za odpowiedź :-)
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 22:18 odpowiedz
Niestety, nie pomogę, nie znam tych śmietan (nie mieszkam w Pl), dla mnie liczy się tylko zawartość tłuszczu. Przypuszczam, że ta gęsta ma dodatek zagęstników, naturalnie 36% to rzadka śmietana.
pozdrawiam
Lili An profil
13.06.2015 22:54 odpowiedz
Możesz śmiało użyć tej śmietany. Kilka razy miałam z nią do czynienia i nie mam zastrzeżeń. Do ubijania nie używaj 30% Presidenta, bo to ukwasozna śmietana i nie ma opcji, żeby się ubiła :-)
Mjuff profil
29.11.2015 19:40 odpowiedz
30% President to polski odpowiednik creme fraiche, dlatego na kubeczku jest "śmietana" a nie "śmietanka" :) Piątnica ma zagęstniki (skrobię), dlatego jest gęsta, więc jej nie polecam, 30% wystarczy. Niestety ciężko w Polsce znaleźć odpowiednik heavy cream czyli z 36-40% zawartością tłuszczu.
DzoAnka profil
30.05.2015 05:51 odpowiedz
Moje ulubione babeczki! Po raz kolejny cudownie wyszły
Aga Mars profil
30.05.2015 09:36 odpowiedz
Piekne :)
Sztama profil
19.05.2015 20:55 odpowiedz
W smaku są OBŁĘDNE! Zrobiłam dwie wersje: tą kawową i zwykłą kakaową dla młodszego kuzynostwa które kawy nie trawi ;)
EwelinaD profil
10.05.2015 11:49 odpowiedz
Babeczki w smaku bardzo dobre (moim zdaniem zdecydowanie na ok. 16 sztuk), krem w smaku również ciekawy, niestety tak jak pisały inne Użytkowniczki - nie jest wystarczająco zwarty,by dekorować babeczki, a użyłam kremówki 36% i chłodziłam ponad 24h (i moim zdaniem zdecydowanie za dużo tego kremu jak na tyle babeczek). Szkoda, bo miały być na urodziny i nie wyszły jak powinny, a jak do tej pory przepisy z Pani strony nie sprawiały problemów. Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
10.05.2015 13:37 odpowiedz
Niestety, coś musiało pójść nie tak - może zbyt krótko ubijany a może zawiniło mascarpone. Krem na mascarpone jest bardzo zwarty i nie ma problemu z dekoracją babeczek, wiele osób ten krem używało także do tortu.
EwelinaD profil
11.05.2015 10:28 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź :) z pewnością spróbuję wykonać te babeczki z kremem jeszcze raz. Bardzo szanuję Pani pracę i mam świadomość, że to ja/prdukty mogły zawinić ;) pozdrawiam poniedziałkowo!
Judka profil
25.05.2015 20:35 odpowiedz
Ja robiłam ten krem i był bardzo zwarty i rewelacyjnie trzymał kształt, Może trochę dlużej ubijaj :)
Aga Mars profil
11.04.2015 17:43 odpowiedz
Krem mi sie kompletnie "rozlazl" Ciekawe, czy temperatura w kuchni tez moze miec wplyw na konsystencje. Robilam ze sprawdzonych i dobrze schlodzonych skladnikow skladnikow. Na szczescie smakuje genialnie!!!
Słodka mama profil
10.04.2015 22:52 odpowiedz
Pani Dorotko wlasnie robie pierwszy raz ale bratowa nie moze kupnej czekolady.Czy moge zamiast niej dodac wiecej kakao czy lepiej zrobic samej cos jak polewa czekoladowa
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2015 11:40 odpowiedz
Proszę wtedy wykonać z innego przepisu na klasyczne babeczki (pomijamy chocolate chips), część mąki pszennej zastępując kakao.
ewa84 profil
10.04.2015 11:46 odpowiedz
te muffinki sa jednymi z moich ulubionych, wilgotne, smak kawy wyczuwalny, a krem jest obłędny- doskonale pasuje do smaku kawy z czekoladą
kacha61 profil
05.04.2015 14:06 odpowiedz
Babeczki wyszły pyszne, ale krem musiałam ratować żelatyną (3 łyżeczki w minimalnej ilości wody). Użyłam śmietanki 36% i chalwy królewskiej waniliowej bez bakalii.
Carlos profil
30.03.2015 18:13 odpowiedz
Niestety krem mi nie wyszedł ;( Nawet po dwóch dniach w lodówce nie był wystarczająco zwarty. Musiałam utrzeć budyń z masłem i chałwą. Mimo wszystko bardzo dobre.
Merc. profil
30.03.2015 22:07 odpowiedz
Wyglądają profesjonalnie :)
DzoAnka profil
21.03.2015 23:20 odpowiedz
Dototko wlasnie wzielam sie za babeczki i potrzebuje pomocy! Czy zamiast oleju moge dodac oliwe z oliwek bo olej mi sie skonczyl :(
Dorota, Moje Wypieki
22.03.2015 11:10 odpowiedz
Raczej nie polecam.
Basia.S profil
09.03.2015 15:00 odpowiedz
Upiekłam babeczki na Dzień Kobiet. Byłam zaskoczona jak ciasto wyszło wilgotne i miękkie. A krem! ależ krem to sama poezja. Nie należę do wielbicielek chałwy, a jednak krem bardzo mi smakował . Załączam zdjęcie, chociaż babeczki wyszły nieco niezgrabne. Nie miałam formy do muffinek i piekłam w samych papilotkach, w związku z czym trochę mi się porozjeżdżały, poza tym nie jestem dobra w dekorowaniu :) na szczęscie jak wiele osób wczesniej zauważyło, wygląd nie wpływa na smak :)
A.aga profil
22.02.2015 14:21 odpowiedz
Przepis na same babeczki jest rewelacyjny. Korzystałam z niego również do muffinek z truskawkami. Ciasto jest lekkie, puszyste i wilgotne wystarczająco. Krem chałwowy zrobiłam na śmietanie 30% i faktycznie wyszedł bardziej jak sos niż krem, ale udało mi się go dobrze usztywnić śmietan fixem.
Gość: Ania
21.02.2015 21:20 odpowiedz
A nie lepiej jak najpierw ubije kremowke z chalwa i dopiero wtedy dodam mascarpone?
ivona00 profil
11.02.2015 10:01 odpowiedz
Z babeczek zrobiłam ciasto , to jest rewelacja , wcale nie za słodkie , a takie 2 , 3 dniowe jeszcze lepsze niż świeże. Szybkie i proste POLECAM !!!!!!!!!!
Gość: agam0704
06.02.2015 10:11 odpowiedz
witam mam pytanie czy ten sos musi być w lodówce 12 godzin czy możne być krócej?
Dorota, Moje Wypieki
06.02.2015 10:30 odpowiedz
Tak, musi być.
aneta10091 profil
03.02.2015 12:49 odpowiedz
Witam.
Czy mascarpone z zimnym sosem chałwowym ubijamy razem?
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2015 19:34 odpowiedz
Tak.
justko profil
27.01.2015 14:41 odpowiedz
Czy ta sama chałwowa będzie pasować do "razowych muffinów podwójnie czekoladowych"?
agnsud profil
27.01.2015 16:56 odpowiedz
Moim zdaniem ten krem idealnie pasuje do razowych smaków. W sobotę robiłam tort z razowym ciastem (https://www.mojewypieki.com/przepis/razowe-ciasto-czekoladowe) i tym właśnie kremem - wyszedł obłędny!!!
justko profil
27.01.2015 18:21 odpowiedz
dziękuję, w takim razie spróbuję :)
Gość: początkująca
21.01.2015 10:18 odpowiedz
czy mase chałwową mogę wymieszać mikserem z zwykłymi końcówkami?
tzn. takie które są w każdym zestawie małego miksera ;)
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 10:22 odpowiedz
Takimi? Można.
Gość: początkująca
21.01.2015 10:24 odpowiedz
tak, dziękuję bardzo :)
11.01.2015 21:27 odpowiedz
:))
Lili An profil
09.03.2015 16:31 odpowiedz
Jakie śliczne!
Gość: justynakowal
09.03.2015 17:39 odpowiedz
dzięki :)
Mags profil
19.01.2016 13:52 odpowiedz
Jakim cudem krem wyszedl taki idealny?Zazdroszcze...
19.01.2016 14:21 odpowiedz
nie mam pojęcia - dodam, że nie usztywniałam żelatyną. Uzyłam chałwy królewskiej z Wedla, zwykłej waniliowej, tylko nie pamiętam jakiej smietany, ale na pewno była to 30% i albo naszej okręgowej mleczarni, albo biedronkowej, albo lidlowskiej albo kauflandowej, z innych korzystam baaaardzo rzadko. (co za długie zdanie:)
1985martha profil
09.03.2016 23:07 odpowiedz
Ktora koncowka wyciskala pani krem, pieknie ozdobione...
10.03.2016 07:45 odpowiedz
dziekuje, prawdopodobnie wilton 1M :)
10.03.2016 07:54 odpowiedz
ach no i sadzac po nicku to jestesmy rownolatkami, jaka tam ze mnie pani :)
1985martha profil
14.03.2016 00:40 odpowiedz
Super mam ta tylke wiec sprobuje, dzieki Justyna :)
11.01.2015 21:24 odpowiedz
:)
martyna_r profil
29.01.2015 18:50 odpowiedz
Śliczne Pani wyszły, aż szkoda by je jeść :)
30.01.2015 10:43 odpowiedz
dzięki :)
Lenka0409 profil
21.10.2015 14:58 odpowiedz
Jakie piękne! :D
21.10.2015 15:26 odpowiedz
dziękuję :)
1985martha profil
09.03.2016 23:05 odpowiedz
Piekne, mniam :)
dmdm profil
23.12.2014 20:40 odpowiedz
Zrobilam ten krem do tortu chalwowego. Uzylam smietany 40%, mieszanke dalam do lodowki na jakies 30 minut i tyle samo do zamrazarnika. Zero problemu z ubiciem kremu, masa bardzo sztywna i niestety mdlaco slodka. Uwielbiam chalwe, ale ta sama w sobie nie jest ani za slodka, ani mdlaca, krem zdecydowanie dla milosnikow slodkich 'ulepkow'
Gość: ja
10.01.2015 20:46 odpowiedz
mieszkasz w Polsce? Jaka smietana ma 40%?
dmdm profil
13.01.2015 13:05 odpowiedz
Nie, tutaj smietany 36 do 48% sa normalka. Moze sprobuj poszukac w Lidl'u i Aldi'm (jezeli ten ostatni jest w Polsce)? Ostatnia smietana jaka kupilam w Lidl'u ma 47.5% tluszczu, ale moze oni maja inne produkty w roznych krajach? A moze Tesco, albo inny nie polski sklep?
Z doswiadczenia widze, ze wysoki procent tluszczu w smietanie BARDZO ulatwa ubijanie sztywnych kremow, wiec mysle, ze warto poszukac takiej smietany.
Powodzenia
Gość: Kasia
14.12.2014 19:06 odpowiedz
Witam. Nie robiłam wcześniej muffinek. Ile powinnam "wlać" ciasta do papilotek/foremek. Nie wiem na ile ciasto urośnie. Czy do końca, połowy, czy może 3/4 papilotki. Ogromnie proszę o pomoc i przesyłam pozdrowienia :-)
Dorota, Moje Wypieki
14.12.2014 22:27 odpowiedz
Najczęściej do 3/4 wysokości papilotki.
pozdrawiam!
Gość: Wera
03.12.2014 12:55 odpowiedz
Witam :) Chciałabym upiec ciasto (zamiast babeczek) i przełożyć go frużeliną wiśniową i kremem chałwowym. Jaką wielkość powinna mieć blaszka jeśli chcę wykorzystać proporcje podaną w przepisie? Nie wiem jak przeliczać ilości z babeczek na foremkę :( Jeśli zastąpię czekoladę gorzką na mleczną, czy należy istotnie zmniejszyć ilość cukru?
agnsud profil
03.12.2014 15:04 odpowiedz
Z podanych proporcji na ciasto piekłam w formie 20x20 cm. Przecinałam na dwa blaty i przekładałam kremem robionym też z podanych wyżej ilości. Było wszystkiego w sam raz :)
Gość: Wera
04.12.2014 14:43 odpowiedz
Dziękuję za podpowiedź :) Teraz już wiem że, do moje blaszki muszę zrobić podwójnej porcji :)
Gość: Bajka
17.11.2014 16:47 odpowiedz
Witam. Proszę o radę - czy te babeczki można nadziać kawałkiem masy marcepanowej? Zamierzam upiec same babeczki, bez kremu, i zastanawiam się nad tym marcepanem w środku, bo bardzo lubię a akurat mam trochę gotowej masy w domu.
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 19:23 odpowiedz
Tak.
Gość: Bajka
17.11.2014 19:56 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź. A czy ciasto jest bardzo delikatne? Czy marcepan nie opadnie na dno?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 19:57 odpowiedz
Niestety, nie pamiętam aż tak dokładnie konstencji surowego ciasta (zbyt dużo wypieków na blogu ;-). Na wszelki wypadek lepiej nie dodawać zbyt dużo masy marcepanowej.
Gość: Bajka
19.11.2014 14:26 odpowiedz
Pani Dorotko..a tak sobie jeszcze pomyślałam, że skoro chciałabym zrobić te babeczki z migdałowym akcentem ( z marcepanem ), to czy dobrym pomysłem byłoby zastąpienie części mąki zmielonymi migdałami?
Dorota, Moje Wypieki
20.11.2014 12:16
Tak, można tak zrobić.
kated3 profil
29.10.2014 15:50 odpowiedz
Babeczki są przepyszne. Jedne z najlepszych jakie robiłam. Ciasto wilgotne i aromatyczne, a do tego bardzo łatwe do zrobienia. Początkowo miałam obawy, bo wyszło dość płynne, ale widać tak miało być bo wyszło bardzo dobrze (choć ciasto nie urosło zbyt mocno).
Krem też jest przepyszny, choć nie wykonałam go zgodnie z przepisem, bo zabrałam się za jego robienie jak babeczki wyszły już z pieca. Postanowiłam zaryzykować i wymieszałam po prostu suchą chałwę z kremówką i serkiem już podczas miksowania i też wyszło.
Gość: Beti_z
24.10.2014 12:28 odpowiedz
Czy można użyć tego ciasta czek. zamiast biszkoptu do https://www.mojewypieki.com/post/ciasto-kakaowe-z-masa-kokosowa . Jeśli nie to jakie inne ciasto czekoladowe nadaje się do przepisu z linka? Czy może to najnowsze z chili tylko oczywiście tutaj bez jego dodatku...Które bardziej pasuje?
big_mama profil
14.10.2014 09:40 odpowiedz
Bardzo smaczne babeczki. Krem rzeczywiście jest dość humorzasty - u mnie jego konsystencja zależała od użytej chałwy. Najmarniej wypadła chałwa królewska z wedla. Jest b. mięciutka i pewnie dlatego krem z jej użyciem był dość luźny, niby utrzymywał kształt ale ranty nie były tak ostre jak w dekoracjach zrobionych z kremu na chałwie "no name" z tesco, która przed pokruszeniem była twarda. Kremówki używam zawsze 36 %.
Polecam niezdecydowanym - tylko się nie wystraszcie rzadkiego ciasta przed upieczeniem - taki jego urok :)
Gość: em-pe
30.09.2014 15:37 odpowiedz
Robiłam te babeczki i były i piękne, i pyszne. Zastanawiam się nad wykorzystaniem kremu w torcie. Czy mogłaby mi Pani doradzić w jakim torcie krem by się sprawdził? Na ciemnym czy jasnym biszkopcie, czym nasączony, może z dodatkiem jakiejś konfitury? Boję się pójść na żywioł, żeby nie było porażki :)
Dorota, Moje Wypieki
01.10.2014 11:03 odpowiedz
Można upiec ciasto jak do słonecznikowca, przełożyć kremem chałwowym, dodatkowo nasączyć blaty kawą/likierem kawowym. Pod krem można położyć konfiturę wiśniową lub podawać z fruzeliną wisniową i/lub wiśniami z syropu. Można też upiec biszkopt kakaowy i zrobić to w formie tortu.
Aż sama chcę to teraz upiec ;-). 
Gość: em-pe
01.10.2014 18:47 odpowiedz
Dziękuję za ekspresową odpowiedź! Przy takiej ilości komentarzy? Szok!
W takim razie czekam teraz na taki wypiek na blogu :)
Gość: agnsud
01.10.2014 13:50 odpowiedz
Wykorzystałam przepis na te babeczki do upieczeniu ciasta w prostokątnej formie i przełożyłam też kremem z przepisu. Wyszło wspaniale :-)
Gość: karmel
26.09.2014 22:42 odpowiedz
Mogę pominąć kremówkę? Nie mam jej teraz w domu a chciałabym je zrobić ;)
Dorota, Moje Wypieki
26.09.2014 22:45 odpowiedz
Do kremu nie można pominąć. 
Renatka profil
25.09.2014 17:34 odpowiedz
Czy zamiast chałwy mogę dodać michałki???
Dorota, Moje Wypieki
25.09.2014 18:17 odpowiedz
Tak.
Gość: Patrycja
18.09.2014 14:11 odpowiedz
A mnie te babeczki zawsze rosną z taką szpiczastą górką ... Czemu tak sie dzieje ? Jak chcę nałożyć krem to zawsze muszę te górki nożem obciąć ... Jakieś podpowiedzi ?
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2014 17:53 odpowiedz
Naturalnie babki lub babeczki tak rosną :-). Jeśli by nie wyrastały, dopiero byłby kłopot ;-). Z nielicznych przepisów rosną na płasko.
Gość: Patrycja
18.09.2014 18:10 odpowiedz
Ale moje rosną bardzo szpiczaste :/ hmmm zrobie zdjecie następnym razem :) i do kremu użyłam śmietany 30% wyszedł dość rzadki ... Czy to wina śmietany że nie dodałam 36%
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2014 18:11 odpowiedz
Tak, prawdopodobnie to ta przyczyna.
Gość: Patrycja
18.09.2014 22:31 odpowiedz
Serdecznie dziękuje :*
Gość: lucy
23.08.2014 20:21 odpowiedz
czy w UK mozna kupic chałwę? Nie mam w okolicy polskich sklepow
Dorota, Moje Wypieki
23.08.2014 20:53 odpowiedz
Kupuję przez internet (Amazon). Podobno jest w sklepach hinduskich, tureckich itp. jednak w mojej okolicy nie ma podobnych sklepów.
Gość: Małgo
12.08.2014 21:45 odpowiedz
Chyba dobre wyszły, bo nie wystarczyło dla mnie :) muszę piec więcej i poprawić refleks
kruszysia profil
02.06.2014 12:35 odpowiedz
Kasiu, w prawej kolumnie pod nagłówkiem "Składniki/tagi" znajdziesz tag "bezglutenowe" - może nasunie Ci się jakiś pomysł...
Gość: catania
02.06.2014 12:11 odpowiedz
Dorotko, proszę o podpowiedź. Chciałabym zrobić jakieś BEZGLUTENOWE ciasto przełożone tym kremem (raz w środku plus wierzch). Myślę o cieście z Tortu truflowego lub o Cieście cytrynowym z polentą (może zamiast cytryny dać kakao?). Jak myślisz, które będzie bardziej pasować? Może masz jakiś inny pomysł? I czy ilość kremu z tego przepisu powinna wystarczyć, czy zrobić więcej?
Z góry dziękuję za pomoc, Kasia
Dorota, Moje Wypieki
02.06.2014 21:21 odpowiedz
Ciasto z tortu truflowego będzie pasowało lepiej :). Można również wykorzystać przepis na biszkopt bezglutenowy by wykonać tort w wersji białej. Kremu powinno wystarczyć.
Gość: catania
03.06.2014 09:54 odpowiedz
Dziękuję serdecznie. Na te biszkopty nie zwróciłam wcześniej większej uwagi jak przeczytałam o gotowej mieszance mąk, ale ten przepis z orzechami jest do wzięcia:-).
Kasia - fanka Twojej zastawy "ciastowej"... i całej reszty;-)
Gość: sylwua
16.05.2014 18:12 odpowiedz
moge pominac aromat i likier bo nie mam :)
Dorota, Moje Wypieki
16.05.2014 22:52 odpowiedz
Tak.
maja27 profil
14.05.2014 23:06 odpowiedz
witam, zrobilam te babeczki z malinami i czekolada pokruszona w srodku, oczywiscie nie robilam kremu juz na gore (z kremem robilam wczesniej) wyszly super, tylko nie wiem czemu maliny opadlu na samo dno? powinnam je wczesniej opruszyc w mace? z gory dziekuje za odp
Dorota, Moje Wypieki
15.05.2014 09:57 odpowiedz
Widocznie ciasto jest zbyt rzadkie by je utrzymać na powierzchni. 
patrycjapl2 profil
14.05.2014 16:24 odpowiedz
Ciasto bardzo rzadkie,boję się ,że zakalec mnie nie ominie...
AnnLM profil
12.05.2014 22:46 odpowiedz
Babeczki bardzo dobre, ale strasznie słodkie, nie da się dużo zjeść :)
Gość: Ania
11.05.2014 09:24 odpowiedz
Witam, wczoraj popełniłam babeczki z kremem całkowy de luxe i okazuje się, że śmietanka 36% jest konieczna. Niestety nie udało mi się takiej kupić wiec na koniec ustabilizowłam go masłem, tak ok 3 łyżki wystarczyły. Wyglądają nieziemsko:D ale dla mnie efekt końcowy zbyt mdły. Stanowczo pasowałoby mi pod kremem jakieś kwaśne nadzienie, z żurawiny, wiśni, agrestu albo zakwaszonych rodzynek(?). Co Pani na to, pani Doroto? Wtedy masa chałwowa robi się "królewska" od spodu.
Dorota, Moje Wypieki
11.05.2014 10:47 odpowiedz
Można tak zrobić, jeśli lubisz :).
maja27 profil
08.05.2014 17:54 odpowiedz
czy moglabym dodac do srodka ciasta czekolade posiekana i maliny? prosze o szybka odpowiedz jesli taki to czy 150g czekolady mlecznej byloby ok i 150g malin? z gory dziekuje za odp
Dorota, Moje Wypieki
09.05.2014 23:11 odpowiedz
Nie, raczej nie będzie pasowało.
Andzia01 profil
08.05.2014 12:41 odpowiedz
Smaczne i faktycznie takie "eleganckie". Może samo połączenie kawa plus chałwa mnie nie zaskoczyło ale mimo wszystko są dobre.
08.05.2014 07:57 odpowiedz
i fotka (bo się pośpieszyłam)
izabela2764 profil
09.05.2014 09:15 odpowiedz
Asiu !- babeczka oraz zdjęcie wyglądają przepięknie :)
09.05.2014 11:22 odpowiedz
Dzięki śliczne! Pozdrawiam! Na 3 dzień babeczki też smakują świetnie a ciasto smakuje jak najlepsza trufla czekoladowa.
08.05.2014 07:56 odpowiedz
moje dzisiejsze śniadanko.... mniaammmmmm szkoda, że mam limit na jedną...
07.05.2014 22:03 odpowiedz
... faktycznie te babeczki są de lux :)
bożena76 profil
08.05.2014 10:29 odpowiedz
Babeczki wyglądają bardzo smakowicie,a zdjęcie i kompozycja jak zwykle urocze :)
08.05.2014 16:40 odpowiedz
Bardzo ci dziękuje Bożenko, babeczki są wciągające, miło rozpływają się w ustach... po całonocnym leżakowaniu kremu w lodówce był o konsystencji prawie takiej samej jak u Pani Doroty na zdjęciach :)
07.05.2014 22:02 odpowiedz
Witam,
Miałam wielką ochotę na czekoladowe ciastko z kremem i mimo, że wielbicielką chałwy nie jestem, to to połączenie bardzo mi posmakowało, mężowi zresztą też. Babeczki wyszły przepyszne, mięciutkie, wilgotne mocno czekoladowe. Zamiast kawy rozpuszczalnej dodałam espresso (60 ml) i dopełniłam 125 ml mleka (tak żeby było 3/4 szklanki), następnym razem dam więcej espresso, bo kawy nie było prawie nic czuć. Zamiast likieru kawowego dałam ajerkoniak. Dodałam 1/4 szklanki cukru. Wyszło mi 12 babeczek - standard i 5 mini babeczek. Piekłam 25 min, następnym razem spróbuje 20 min. Babeczki urosły mi z dużą górką (nie wiem czemu bo mieszałam rózgą).
Krem zrobiłam z 200 gr śmietany 30%, 250 gr chałwy waniliowej, 250 gr mascarpone.
Krem nie był luźny, nie rozlewał się na boki. Nie miałam za bardzo czasu, więc jak tylko śmietana z chałwą ostygły, wsadziłam na godzinę do lodówki, a później na 30 min do zamrażarki. Jak tylko z trzepaczki przestał spływać krem, przestałam ubijać. Krem przełożyłam do rękawa z tylką 1W i udekorowałam babeczki (nie chłodziłam kremu, bo nie miałam czasu). Bardzo ciekawy przepis i fajne połączenie smaków. Polecam!!!!
07.05.2014 16:59 odpowiedz
Jako, że uwielbiam chałwę dzisiaj je uczyniłam. Babeczki w smaku bardzo dobre, krem też ok, ale jak dla mnie mógłby być bardziej chałwowy, chociaż narzeczony stwierdził, że są mocno chałwowe, także jak widać to kwestia gustu;) Niestety mój krem też nie trzymał fasonu, robiony na kremówce Łowickiej i mascarpone z Piątnicy, w lodówce chłodził się 15 godzin. Ogólnie babeczki bardzo dobre i na pewno do powtórzenia;)
bożena76 profil
08.05.2014 10:30 odpowiedz
Ślicznie się prezentują! Te filiżaneczki rewelacja!
drugaOlga profil
04.05.2014 10:52 odpowiedz
Jak długo mogę przechowywać taki krem w lodówce?:)
Dorota, Moje Wypieki
04.05.2014 19:10 odpowiedz
Masz na myśli zimny sos chałwowy przed ubijaniem czy ubity już krem na babeczkach?
drugaOlga profil
04.05.2014 19:29 odpowiedz
krem na babeczkach
Dorota, Moje Wypieki
04.05.2014 19:33 odpowiedz
Do 3 dni minimum.
drugaOlga profil
04.05.2014 20:07 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź:)
Gość: ola
30.04.2014 10:36 odpowiedz
super przepis, na pewno przetestuję podczas majówki! Kupiłam ostatnio na promocji dekorator do ciast i już nie mogę się doczekać żeby go przetestować :))
anuleczka04 profil
28.04.2014 21:42 odpowiedz
Mam pytanie, które babeczki i muffinki można mrozić? Oczywiście chodzi mi o samą babeczkę krem wiem że trzeba nałożyć po rozmrożeniu. Które wypieki się do tego nadają? bardzo dziękuje z góry za odpowiedz.
Gość: lumpenhrabina
29.04.2014 15:38 odpowiedz
Te na pewno się nadają :) Nie tracą ani formy, ani smaku. Trzeba tylko szczelnie zapakować, żeby nie przesiąkły zapachami innych mieszkańców zamrażarki :)
teachhead profil
27.04.2014 10:59 odpowiedz
Mistrzem dekoracji nie jestem, ale walory smakowe jak najbardziej zachowane :)
Dorota, Moje Wypieki
27.04.2014 11:01 odpowiedz
Bardzo się cieszę że z 36% wyszły lepiej, bardzo mi się podobają :).
Gość: Natali bez piekarnika
28.04.2014 22:45 odpowiedz
Śmietana 36% zawsze wychodzi lepiej, szybciej się ubija i jest bardziej stabilna niż 30tka.
teachhead profil
27.04.2014 09:42 odpowiedz
Dzisiaj zastosowałam śmietanę 36% - muszę przyznać, że na Śląsku mam problemy z kupnem tej śmietanki. Zazwyczaj na półkach jest 30%-tka. Krem trzymałam przez noc - jest sztywny jak kamień ;) Co dobrze wróży, bo ostatnio pływał (dałam 30%). Nie mogę się doczekać miksowania z mascarpone, bo najwyraźniej w końcu nie spłynie krem, tylko będzie się pięknie trzymał! ;)
Dodam zdjęcie po dekoracji :)
A ciasto na te muffiny jest rewelacyjne i używam go z innymi kremami.
Ostatnio wykroiłam dziury i dodałam musu malinowego, a na wierzch dałam krem ajerkoniakowy - bomba :)
Gość: BaAs
22.04.2014 22:32 odpowiedz
Zrobiłam babeczki na święta, niestety miałam do dyspozycji tylko śmietankę 30%, ale krem wyszedł, nie był tak sztywny jak na zdjęciach, więc nie wyglądał tak zachwycająco, ale trzymał się babeczek i nie spływał :). To już n-ty wypiek z Pani przepisów, jeszcze nie zaliczyłam "skuchy" ;) dziekuję :)
Gość: SylwiaWsieci
20.04.2014 13:12 odpowiedz
Zrobiłam babeczki na święta, użyłam śmietany 30%,a nie 36%, smak super ale krem wyszedł zbyt rzadki i grudkowy. Nie mniej jednak polecam zestawienie smaków i poziom słodkości. Na pewno będę próbowała zrobić jeszcze raz!
beeann profil
16.04.2014 10:00 odpowiedz
czy ten krem nada się jako nadzienie a do czekoladek? kupiłam kilka silikonowych foremek i szukam inspiracji ;)
Dorota, Moje Wypieki
16.04.2014 13:47 odpowiedz
Ciężko mi powiedzieć.
Gość: evaan
15.04.2014 08:41 odpowiedz
zrobilam krem, własnie sie studzi. przeoczylam tylko ze miala by smietana 36% ... dalam 30. czy jesli dodam 500g mascarpone zamiast 250g to krem bedzie sztywnieszy i nie splynie? pomocy! (przepraszam za brak polskich znakow)
Dorota, Moje Wypieki
15.04.2014 21:24 odpowiedz
Tak, powinno być lepiej. Koniecznie daj znać :).
Gość: evaan
19.04.2014 14:09 odpowiedz
no więc może nie jest idealny jak Twój ale trzyma sie kupy :)
majsewa profil
12.04.2014 13:08 odpowiedz
Same babeczki mało słodkie za to krem nadrobił, idealne połączenie :)
jenny-1975 profil
11.04.2014 19:01 odpowiedz
i jeszcze jedno zdjęcie :)
1  2  3




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach