Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



15 kwietnia 2013

Babeczki z kremem z białej czekolady i marakui


Babeczki z kremem z białej czekolady i marakui

Przepyszne połączenie - kruchutkie babeczki, słodki krem z czekolady i lekko kwaśny, aromatyczny krem z owoców marakui :-). Planowanie babeczek warto zacząć dzień wcześniej, wtedy też upiec kruche babeczki, przygotować krem z marakui. Samo przygotowanie babeczek nie zajmie wiele czasu. Babeczki można wykonać na małe dziecięce przyjęcia - moje dziewczyny się w nich zakochały :-).

Składniki na kruche babeczki (11 - 12 sztuk):

  • 175 g mąki pszennej
  • 100 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
  • 1 łyżka cukru pudru
  • szczypta soli
  • 1 żółtko

Mąkę przesiać, dodać masło, posiekać szybko nożem do momentu, kiedy ciasto będzie przypominać kruszonkę. Dodać żółtko, cukier, sól i szybko zagnieść (można również zmiksować w malakserze). Z ciasta uformować kulę, owinąć ją folią spożywczą, schłodzić w lodówce przez 30 - 60 minut minut.

Standardową formę do muffinek wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną.

Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość około 2 mm, szerokim kubkiem lub foremką do wycinania ciastek wycinać koła, umieszczać je formie na muffinki, wylepić, dno ponakłuwać widelcem. Schłodzić w lodówce przez kolejne 30 minut.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 minut, do zezłocenia się ciasta. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Krem z białej czekolady:

  • 150 g białej czekolady
  • 125 ml (pół szklanki) śmietany kremówki 36%

Śmietanę kremówkę podgrzać, do momentu wrzenia. Ściągnąć z palnika, dodać posiekaną białą czekoladę, odstawić do jej rozpuszczenia, po 2 minutach wymieszać do powstania gładkiego sosu czekoladowego.

Krem czekoladowy przelać do miseczki, odstawić do lodówki do schłodzenia. 

Schłodzony krem ubić (końcówki miksera do ubijania białek) do otrzymania gęstego kremu. 

Krem z owoców marakui (najlepiej przygotować dzień wcześniej):

  • 75 ml pulpy z owoców marakui (około 3 - 4 owoców)
  • 70 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 50 g masła

W niedużym garnuszku roztrzepać jajko, żółtko i cukier (najlepiej przy pomocy rózgi do ubijania), do połączenia. Postawić na kuchence, podgrzewać na małej mocy palnika, mieszając.

Praktycznie od razu można dodać masło, pulpę z marakui i sok z cytryny. Mieszać, do zagotowania (krem powinien 'zabulgotać') i zgęstnienia kremu oraz otrzymania kremu o gładkiej konsystencji. 

Przelać do wyparzonego słoiczka, zamknąć. Schłodzić. 

Wykonanie:

Do kruchych babeczek nałożyć kremu z białej czekolady, do 3/4 ich wysokości. Dopełnić kremem z marakui. Schłodzić.

Smacznego :-).

Babeczki z kremem z białej czekolady i marakui

Do upieczenia powyższych kruchych babeczek użyłam metalowej formy Wiltona z serii RR. Korzystam z niej już od dłuższego czasu, także do pieczenia tradycyjnych babeczek i muffinek. Jest to najsolidniejsza forma jaką używałam, warta każdego wydanego pensa.

Forma jest pokryta specjalną nieprzywieralną powłoką, odporną na wysokie temperatury i odkształcenia - nawet po latach zachowa swój kształt. W czym się przejawia niesamowitość tej powłoki? Każdy kawałek babeczki lub muffinki odchodzi od formy z łatwością. Nie trzeba używać papilotek, papieru do pieczenia, wysypywać blaszki bułką tartą lub oprószać mąką. Wystarczy formę wysmarować tłuszczem - ja zawsze używam masła w temperaturze pokojowej. To wszystko! Nie muszę wspominać, że bardzo ułatwia to mycie formy? Wystarczy tylko przetrzeć wilgotną ściereczką lub ręczniczkiem kuchennym. 

Szczególnie proste stało się pieczenie babeczek, które dużo rosną ponad formę, często przywierając do blaszki. Lub pieczenie muffinek ze świeżymi owocami, z których sok przyklejaja się do formy. Tutaj już nie ma tego problemu, babeczki praktycznie same odchodzą od blaszki. 

Z czystym sumieniem mogłabym się podpisać pod słowami każdego, kto zna i zachwala tą foremkę. 

Ja już innej nie chcę ;-). 

Inne formy Wiltona z serii RR.

Babeczki z kremem z białej czekolady i marakui

Babeczki z kremem z białej czekolady i marakui

------------------------------------------------

/*wpis zawiera lokowanie produktu/


Dodaj komentarz
Komentarze (254)
1  2
Elusia89 profil
01.09.2018 13:42 odpowiedz
Czy będzie pasować krem z mango z tartaletek z beza? Czy za słodko? Właśnie objechalam 5 sklepów szukając marakuji i w końcu kupilam mango :(
kkejti profil
21.07.2018 23:14 odpowiedz
Dorotko czy jak zrobię śmietanę kremówkę z czekoladą w piątek i zostawię w lodówce do niedzieli wieczór albo poniedziałku rano to czy krem wyjdzie? Masz jakieś doświadczenia w takim długoterminowym robieniu kremu?
A może ktoś inny ma?
Gość: bubli
19.07.2018 17:12 odpowiedz
Dzień dobry, czy ten krem nadałby się również do tortu? Chciałam zrobić masę a potem wmieszać w nią delikatnie poziomki lub powtykać maliny. Z ilu porcji trzeba przygotować masę na dwa przełożenia, na klasyczną tortownicę?
aanna profil
12.06.2018 16:02 odpowiedz
Dorotko dziękuję Ci za odpowiedź. W panice człowiek szuka ratunku. Musiałam szybko zareagować i postanowiłam część , bo troszeczkę białej czekolady mi pozostało (dopasowałam śmietanę proporcjonalnie)zrobić ponownie z marakują, tym razem się udało:) ( zdjęcie babeczki nadgryzionej jest tak apetyczne, że szok:), musiałam je zrobić), a resztę babeczek nadziałam kremem Twojego przepisu" Tartaletki z creme patissiere z truskawkami" . Wszystkim bardzo smakowały obie wersje:)
Jesteś super, odpisujesz nawet o północy, serdecznie dziękuję:)
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2018 20:11 odpowiedz
Piękne, też czaiłam się na takie kruche kwiatki :).
aanna profil
09.06.2018 18:06 odpowiedz
Czy da się reanimować krem z białej czekolady, zważył się:( (pewnie przekręciłam)
A jaki jeszcze krem pasuje do kremu z marakui? Może na cito bym zrobiła inny....

Dorota, Moje Wypieki
09.06.2018 23:58 odpowiedz
Można spróbować go podgrzać, schłodzić i cały proces powtórzyć. Na szybko chyba tylko mascarpone/kremówka. Można też wykonać krem budyniowy.
aanna profil
08.06.2018 14:35 odpowiedz
Jak przechowujesz upieczone wcześniej wkłady babeczek.
Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam:)
Dorota, Moje Wypieki
08.06.2018 14:44 odpowiedz
Kruche ciasto najlepiej się przechowuje  w temp. pokojowej w pojemniku z pokrywką do 5 dni. Można mrozić.
pozdrawiam :)
Gość: Wika_cookies
04.06.2018 21:54 odpowiedz
Witam! Czy pestki zawarte w kremie z marakui nie przeszkadzają w jedzeniu? Czy po przegryzieniu nie czuć goryczy? Nie jadłam nigdy marakui i nie wiem jak to jest, a babeczki chciałabym zrobić na zbliżający się weekend.
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
05.06.2018 12:18 odpowiedz
Nawet ich nie można wyczuć, ich się nie gryzie. 
pozdrawiam :)
Gość: bubli
17.05.2018 02:37 odpowiedz
Dzień dobry,
Czy ten krem można przygotować dzień wcześniej i napełnić babeczki przed podaniem? Czy lepiej je napełnić rano i podać schłodzone wieczorem?
Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
17.05.2018 12:40 odpowiedz
Lepiej rano.
pozdrawiam :)
Ligatura profil
24.03.2018 13:37 odpowiedz
Jak najlepiej wyjmować kruche spody z takiej formy na babeczki, aby nie pokruszyły się?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2018 21:11 odpowiedz
Podważam lekko widelcem. Nie kruszą się aż tak mocno.
Gość: Justyna
17.02.2018 14:14 odpowiedz
Pani Dorota, czy mogę wykorzystać ten przepis do zrobienia tarty zamiast babeczek?
Dorota, Moje Wypieki
17.02.2018 15:24 odpowiedz
Tak.
Gość: Gosia
08.02.2018 18:07 odpowiedz
Dzień dobry :)
Czy do tych babeczek mogę użyć pulpy z mango i zrobić tak samo krem? Bądź wykorzystać mango z przepisu na serniczki z mango?
Będę wdzięczna za odpowiedź :)
Dorota, Moje Wypieki
09.02.2018 12:26 odpowiedz
Wykorzystałabym z przepisu na serniczki.
pozdrawiam :)
Gość: Gosia
09.02.2018 13:12 odpowiedz
Dziękuję za szybką odpowiedź :-)
Gość: Karolina
27.09.2017 22:10 odpowiedz
Witam! Babeczki wyglądają cudnie! Chciałabym zapytać czy krem z białej czekolady po schłodzeniu można ubić ręcznie trzepaczką? Ubije się dobrze?
Z góry dziękuję za odpowiedź! :)
Dorota, Moje Wypieki
28.09.2017 13:47 odpowiedz
Tak, ubije się dobrze, ale potrwa to chwilę dłużej niż mikserem :).
Gość: jul
23.03.2017 09:03 odpowiedz
A czy można wykorzystać pulpe z marakui z puszki? Póki co nigdzie nie ma świeżej :/
Dorota, Moje Wypieki
23.03.2017 10:45 odpowiedz
Można.
HALLA profil
07.01.2017 14:39 odpowiedz
Dzisiaj upiekłam korpusy babeczek wylepiając foremki z zewnątrz. Pomysł podpatrzyłam na stronie
https://www.youtube.com/watch?v=GsMbejGza3g
Babeczka89 profil
04.03.2017 19:35 odpowiedz
Co za rewelacyjny pomysł! Jestem w szoku! ;D Pieklam kilkukrotnie te babeczki zastępując marakuje lemon curdem (gorąco polecam) i za każdym razem wychodziły niezgrabne korpusy... Niedługo wypróbuję te metodę! ;)
Barbaryta profil
24.11.2016 05:16 odpowiedz
Tak to prawda formy i inne produkty Wiltona sa naprawde super!!!
Ja tylko uzywam Wiltona rewelacja!!!
Polecam!!!

Gość: jjj
16.11.2016 19:18 odpowiedz
Chciałabym zrobić te babeczki w wersji z kakaowym ciastem, jakich modyfikacji powinnam dokonać?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2016 10:19 odpowiedz
Wystaczy dodać 1-2 łyżki kakao zamiast takiej samej ilości mąki.
Esme profil
30.10.2016 21:12 odpowiedz
Trzy rodzaje kwiatków;)
justynaBH profil
30.10.2016 22:55 odpowiedz
Jakie slicznosci!
Esme profil
09.11.2016 00:02 odpowiedz
Justyno, dziękuję za miły komentarz:)
stulatka profil
31.10.2016 01:57 odpowiedz
Ale sliczne!
Esme profil
09.11.2016 00:05 odpowiedz
Dziękuję:)
Aga Mars profil
04.11.2016 13:16 odpowiedz
Slodziaki :D Jakie to foremki?
Esme profil
09.11.2016 00:14 odpowiedz
Dziękuję:) Ciasto wycięłam wykrawaczkami do ciastek - kształt kwiatka - i upiekłam w foremce na mini muffiny.
Aga Mars profil
09.11.2016 14:57 odpowiedz
A to ci sprytne!!!
Esme profil
10.11.2016 19:49 odpowiedz
Jeden z kształtów to pomysł podpatrzony w necie, dwa pozostałe - radosna twórczość;)
Aga Mars profil
10.11.2016 20:42
Super :D
Esme profil
30.10.2016 21:01 odpowiedz
Wspaniałe ciasto, które nie skurczyło mi się ani o milimetr. Z frużeliną truskawkowo - żurawinową i kremówką. Od jutra zaczynam pieczenie o piątej rano, żeby robić porządne zdjęcia, z moim telefonem tylko w świetle dziennym;)
Wiktoria1 profil
30.10.2016 21:25 odpowiedz
Ale piękne! :-)
31.10.2016 04:22 odpowiedz
Urocze maleństwa :)
31.10.2016 12:59 odpowiedz
Tamalina skradła słowa, którymi chciałam je określić ;-)
P.S. Ze zdjęciami mam ten sam problem, odkąd zrobiło się szaro-buro...
Esme profil
09.11.2016 00:00 odpowiedz
Wiktoria, Tamalina i Johannah, dziękuję za dobre słowo:)
ewa80 profil
23.09.2016 10:53 odpowiedz
Witam serdecznie czy te babeczki można zrobić w mini formie bo mufinków (24 szt.)?
Dorota, Moje Wypieki
23.09.2016 17:37 odpowiedz
Tak.
Dominika97 profil
30.08.2016 23:40 odpowiedz
Pani Dorotko, chciałabym zrobić jedną dużą tartę z tego przepisu. Czy myśli pani że to dobry pomysł? Jeśli tak co z proporcjami i czasem pieczenia?
Dorota, Moje Wypieki
31.08.2016 11:57 odpowiedz
Można. Pieczemy jak każdą dużą tartę (można porównać inne przepisy z blogu), proporcje się nie zmienią.
Babeczka89 profil
02.07.2016 21:46 odpowiedz
Robiłam nie raz zastępując marakuję lemon curdem - słodko-kwaśne połączenie smaków niesamowite! Choć z kruchym w mini wersji niestety mam problem - albo zbyt się kruszy a podczas pieczenia boki spływają albo ranty przypalone. Jak dobrze że wszystko ląduje w brzuchu ;)
karo.lina profil
15.05.2016 00:04 odpowiedz
Te babeczki, to dla mnie smakowy i wizualny koniec świata :) Fantastycznie kruche ciasto, łagodny biały krem i wyrazista masa owocowa - to wszystko, podczas jednego kęsa, przegryza się dosłownie i w przenośni, dostarczając niezapomnianych wrażeń kubkom smakowym ;)

Przez zauroczenie już samym zdjęciem i jednocześnie przez brak marakui "pod ręką", za to dzięki zapasowi domowego musu z rabarbaru, poznałam jedno z bardziej rewelacyjnych słodko-kwaśnych połączeń. Jeśli więc macie w zanadrzu rabarbar, polecam wypróbowanie właśnie tej wersji (do kremu rabarbarowego użyłam ok. 150 ml musu rabarbarowego, a resztę składników dodałam już wg przepisu).

Aha, w roli białego kremu świetnie sprawdzi się też mascarpone (250 g) ubity z odrobiną cukru pudru - to oczywiście wersja dla tych, którzy (jak ja ;)) nagminnie zapominają zaopatrzyć się w białą czekoladę.

PS Lojalnie ostrzegam - one uzależniają! :)
Esme profil
15.05.2016 10:28 odpowiedz
Dzięki za pomysł, już od jakiegoś czasu przymierzam się do nich ale mam problem z dostępem do marakui. Chętnie wypróbuję:)
karo.lina profil
15.05.2016 11:36 odpowiedz
Polecam - spróbuj koniecznie :) W takim razie będę czekać na Twoją opinię, gdy już się do nich przymierzysz na dobre ;)
karo.lina profil
15.05.2016 18:44 odpowiedz
PS Jako uzupełnienie moich zachwalań nad smakiem, załączam zdjęcie z kremem rabarbarowym.
madziusia86 profil
09.04.2016 20:50 odpowiedz
:) Pyszne!!! Polecam :)
justyna89 profil
03.03.2016 11:16 odpowiedz
Witam.
Z Pani strony korzystałam już wielokrotnie, jednak dopiero chęć upieczenia tych babeczek skłoniła mnie do założenia konta i dopytania się o kwestie techniczne :)
Babeczki chciałabym przygotować na Wielkanoc. Wiadomo, że nie chciałabym od rana w Święto hałasować mikserem, w związku z tym mogę krem czekoladowy ubić późnym wieczorem w sobotę, zostawić go w lodówce a dopiero w niedzielę napełnić babeczki? Krem powinien wytrwać noc, czy raczej siądzie :( ?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
03.03.2016 12:28 odpowiedz
krem bez problemu wytrzyma, tylko dobrze go ubij! :)
justyna89 profil
19.03.2016 16:16 odpowiedz
dziękuję za poprzednią odpowiedź :) mam jeszcze jedno pytanie: czy babeczki mogę upiec w piątek wieczorem, w sobotę przygotować krem, a w niedzielę "złożyć" w całość?
19.03.2016 16:51 odpowiedz
mozesz ale kryche ciasto od wilgotnego powietrza moze stac sie mniej kruche albo od suchego za bardzo wyschnąć, ja bym piekła najpozniej dzien przed jedzeniem :)
justyna89 profil
25.03.2016 10:13 odpowiedz
postanowiłam spróbować i upiec jedną partię babeczek dziś. dobrze zrobiłam, bo nie wyszły :( ciasto po wyrobieniu odpoczywało w lodówce, po wylepieniu blaszki też, piekarnik był gorący a babeczki i tak spłynęły i nie ma co nadziać :( drugiego podejścia nie robię, chyba że poszukam innego przepisu na same babeczki. ale myślę, że raczej postawię na kupne, tylko nie wiem gdzie mogę takie dostać, bo w osiedlowych sklepach nie ma :(
25.03.2016 10:29
jakiego dokładnie masla uzylas?
justyna89 profil
25.03.2016 21:56
łaciate 83% tłuszczu. teraz kupiłam osełkę też 83% i jednak zaryzykowałam z drugim podejściem, tzn. zagniotłam ciasto, poleży w lodówce całą noc, bo dziś już nie mam siły piec. rano rozwałkuję, wylepię formę, włożę na pół h do lodówki, w tym czasie nagrzeję piekarnik, tylko zwiększę temperaturę do 200-220 stopni, może 180 to za mało w moim :( oby drugim razem się udało, bo pierwsza partia choć skurczona to w smaku pyszna :)
25.03.2016 22:01
wlasne mialam sugerowac zwiekszenie temperatury. tylko jak zwiekszysz do 200 to po jakichś dwoch minutach obniz do 180 znow bo Ci sie spala :) powodzenia!
Pandu profil
11.02.2016 23:26 odpowiedz
Czy kolejność ułożenia kremów ma znaczenie? czy lepiej nie kłaść na dół kremu z marakui bo jest zbyt rzadki? :)))
Dorota, Moje Wypieki
12.02.2016 10:50 odpowiedz
Raczej nie ma znaczenia. Tak, jest rzadszy.
olgbad profil
02.02.2016 17:43 odpowiedz
Czy krem z białej czekolady ma taką konsystencję, że po wyciśnięciu przez rękaw cukierniczy zachowa kształt? Pozdrawiam :)
02.02.2016 18:28 odpowiedz
jesli uzyjesz dobrej czekolady i dobrej smietany (moze byc 30%) i dobrze schlodzisz przez noc to tak :)
olgbad profil
02.02.2016 18:35 odpowiedz
a w takim razie masz jakieś doświadczenia na temat dobrej białej czekolady w Polsce? :)
02.02.2016 18:44 odpowiedz
o tak, własnie maz mi przywiozl z lidla op 20 czekolad gorzkich, mlecznych i bialych - swietna jakosc do kremow na smietanie a teraz w promocji :) dobry tez jest wedel i kaufland, oby nie milka :)
olgbad profil
02.02.2016 18:49 odpowiedz
Z mlecznym wedlem mam złe doświadczenia jeżeli chodzi o kąpiel wodną, to nie zaryzykuję z białą, ale za cynk nt. lidla dziękuję. To te "Fin Carre"?:)
02.02.2016 18:58
tak. Ja roztapiam czekoladę w mikrofali, nic się nie warzy i nic się złego nie dzieje nawet z wedlem, tylko trzeba na średniej mocy i po ok 10 sekundach przemieszać łyżeczką i tak aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji, pamiętając, żeby nie zostawiać łyżeczki w misce na czas rozpuszczania :) A i czekoladę białą tą lidlowską drobno siekam do kremu na smietanie (kostkę przynajmniej na 4 części bo potrafi się nei do końca rozpuścić w kremówce a podgrzewając można przypalić) :)
Esme profil
05.09.2015 20:30 odpowiedz
Pani Doroto, czym możnaby ozdobić babeczki, co by się np nie rozpuszczało i trzymało na tym kremie?
Dorota, Moje Wypieki
05.09.2015 20:37 odpowiedz
Nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, szukasz czegoś co się utrzyma dłużej niż krem?
Wiórki czekoladowe, frużelina, lukier królewski, świeże owoce, groszki. Czy chodziło o coś innego jednak? ;-)
Esme profil
05.09.2015 20:42 odpowiedz
Przepraszam, byłam niezbyt precyzyjna:) chodzi mi o coś, co uczyni babeczkę trochę bardziej ozdobną, czyli coś do przykrycia kremu z marakui np beza, tak jak w tych babeczkach z curdem z mango albo coś w tym guście.
Dorota, Moje Wypieki
05.09.2015 21:08 odpowiedz
Może być beza, będzie i tutaj pasowała, choć będzie też bardziej słodko :). 
IvyS profil
06.08.2015 20:40 odpowiedz
Och ale one są pyszne...robię już 4 raz....: )) Jedynie co zmieniłam po pierwszej pokruszonej niestety próbie. teraz robię z innego przepisu ciasto kruche, smak super, konsystencja też, nie kruszy się przy wyjmowaniu i ładnie piecze... a potem prezentuje
madzia0310 profil
07.08.2015 08:47 odpowiedz
Powiedz prosze, ktory przepis wykorzystujesz na ciasto kruche. Skorzystam z rekomendacji. Chcialabym miec pewny, bo mam zamiar piec babeczki :-)
Esme profil
08.08.2015 10:21 odpowiedz
Myślę, że zamiast żółtka można też dodać całe jajko, wtedy ciasto nie powinno się kruszyć...albo np dwie łyżki gęstej kwaśnej śmietany.
Esme profil
07.08.2015 20:29 odpowiedz
Na pewno pyszne, sądząc po wyglądzie:) i przepisie oczywiście
IvyS profil
07.08.2015 21:47 odpowiedz
Madziu 03120 - ciasto kruche najlepsze: zamiast 1…. 2 łyżki cukru pudru, szczypta soli i 2 łyżki zimnej wody, reszta składników jak w przepisie masło, żółtko, mąka... wychodzi super! ŻYCZĘ UDANEGO WYPIEKU I POZDRAWIAM! : o))
IvyS profil
08.08.2015 12:11 odpowiedz
Wtedy ciasto mi wychodzi tak : )))
madzia0310 profil
08.08.2015 15:59 odpowiedz
dziekuje za pomoc ESME i IvyS :-)
IvyS profil
11.07.2015 14:54 odpowiedz
...
IvyS profil
11.07.2015 14:53 odpowiedz
Fotka ;)
Junisa profil
06.07.2015 23:06 odpowiedz
Ale dobre! Ciasto jest bardzo delikatne , przy wyjmowaniu z formy polowa babeczek sie ropadla:-( :-( musze nad tym popracowac. Krem z marakui pycha, krem czekoladowy troche za slodki, ale to kwestia gustu, babeczki godne polecenia...
IvyS profil
24.06.2015 19:00 odpowiedz
Ach zrobiłam....jeszcze tylko masa z marakują (o mamo ale pyszna -wiem, bo już oblizałam łyżkę : )) i gotowe!! Najtrudniejszą rzeczą jak dla mnie są małe babeczki, które trezba zrobić tak aby się nie kruszyły - muszę popracować nad nimi...dwie zniszczone o resztę bardzo dbam bo bardzo łatwo si kruszą....ale w smaku nawet same też są fajne! Moja mała modyfikacja - do masy z marakui dodałam startą skórkę cytrynową... :o)
bk76 profil
29.04.2015 14:59 odpowiedz
Jakiej formy użyć zeby wyszly takie male tradycyjne o pokarbowanych brzegach tarinki/tartaketki. Mam forme do mini muffinow ale nigdzie nie moge znaleźć tak malych foremek to tartinek?
agnsud profil
29.04.2015 16:00 odpowiedz
dziś widziałam w Carrefour - większe i mniejsze, pakowane chyba po 4 lub 6
jedzurka profil
21.04.2015 17:55 odpowiedz
:)
21.04.2015 19:03 odpowiedz
zachwycające :-)
jedzurka profil
21.04.2015 19:52 odpowiedz
dziekuje i naprawde przepyszne :)
Dorota, Moje Wypieki
21.04.2015 19:40 odpowiedz
Świetne połączenie, zrobię koniecznie w sezonie malinowym :).
jedzurka profil
21.04.2015 19:55 odpowiedz
dziekuje, ja tez na pewno będę je powtarzac tylko czekac jak malinki zaczną rosnąc w ogródku:) krem budyniowy jest z Twojego przepisu na stara karpatkę który uważam za najlepszy:)
jedzurka profil
21.04.2015 17:54 odpowiedz
nigdy nie robiłam kruchych babeczke i to był mój wielki błąd sa super :) u mnie w wersji z kremem budyniowym i fruzelina malinową:)
Aga Mars profil
22.04.2015 14:02 odpowiedz
Piekne zdjecie :) Pozdrowionka :)
jedzurka profil
22.04.2015 14:18 odpowiedz
dziekuje:) pozdrawiam :)
IvyS profil
24.06.2015 19:33 odpowiedz
A z jakiego przepisu ten krem budyniowy, jeśli możesz zdradzi (bo biała czekolada to nie moja bajka) ?
jedzurka profil
24.06.2015 22:08 odpowiedz
z przepisu na babeczki budyniowe z rabarbarem ;)
Ola234 profil
20.03.2015 10:43 odpowiedz
Dlaczego moje ciasto się rozpada? Masło było schłodzone. Ciasto było też w lodówce,a mimo to nie mogę go nawet rozwałkować, bo się rozpada.
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2015 10:53 odpowiedz
Może jest zbyt suche? Można dodać 1-2 łyżki wody, by było bardziej elastyczne.
Ola234 profil
15.03.2015 22:17 odpowiedz
Jeżeli chciałabym zrobic krem z mango lub malin, to ile muszę mieć tych owoców?
Dorota, Moje Wypieki
16.03.2015 10:34 odpowiedz
Gość: Blond Ivy
06.11.2014 10:31 odpowiedz
Ostatnio zrobiłam te babeczki u mnie w domu i moje wyszły idealnie kruche, a moja mama, która jest cukierniczką przyznała, że w życiu lepszych nie jadła, a wielu słodkości próbowała. Chciałam jeszcze powiedzieć, że bardzo często korzystam z twoich przepisów i zawsze mi wychodzą, choć czasem je trochę modyfikuję. Przesyłam pozdrowienia z Krakowa :)
Kasia23 profil
21.10.2014 16:23 odpowiedz
U mnie też w wersji z lemon curdem. W smaku pyszne i wszystko byłoby świetnie, gdyby babeczki nie były AŻ tak kruche, że rozpadają się w dłoniach. Co zrobiłam nie tak?
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2014 17:56 odpowiedz
Nie wiem dlaczego wyszły mocno kruche, może to zależy od mąki?
Judka profil
26.09.2014 16:49 odpowiedz
ja robię z lemon curdem, moja mama się w nich zakochała i teraz przynajmniej raz w miesiącu mnie o nie prosi :)
Gość: Karolina
03.09.2014 17:40 odpowiedz
Dzień dobry! Czy z tego przepisu mogę upiec jedną dużą tartę (27 cm)? Czy wystarczy składników czy powinnam zwiększyć porcje?
Dorota, Moje Wypieki
04.09.2014 10:31 odpowiedz
To przepis na max 25 cm formę. Trzeba zwiększyć ilość składników.
pozdrawiam!
zkrainy.oz profil
01.09.2014 07:48 odpowiedz
Czy moglabym te babeczki wypelnic jak banoffee? zrobic takie mini banoffee pies?
czy taki kruchy spod z tego przepisu bylby rownie smaczny jak ten z ciasteczek i masla? chodzi mi o smak jak i wygode jedzenia - nie chce zeby mi sie babeczki rozwalily na drobne kawaleczki przy pierwszym kesie....
Dorota, Moje Wypieki
01.09.2014 11:40 odpowiedz
Oczywiście, można, dla mnie ten spód jest bardzo smaczny i nie przesłodzony jak z ciastek, co jest ważne przy banoffee :-).
zkrainy.oz profil
04.09.2014 10:23 odpowiedz
Jestem poczatkujaca I mam pewien problem z ciastem. Za pierwszym razem wyszlo za kruche i sie rozpadalo. Babeczki nie zmienily jednak ksztaltu ani na 1mm.
Za drugim razem do ciasta dodalam wody 2 lyzki i tym razem sie nie rozpadaly, ale niestety po bokach porobily sie bable...prawie jak w ciescie francuskim! Na spodzie porobilam dziurki ale po bokach nie. W czym tkwi problem ze to ciasto tak sie napowietrzylo? Dodam ze zagniatalam recznie i najpierw zrobilam kruszonke z maki masla i cukru a potem dodalam reszte i szybko polaczylam...ciasto bylo porzadnie schlodzone...
Dorota, Moje Wypieki
04.09.2014 10:33 odpowiedz
Pomyślałabym, że z powodu techniki zagniatania ciasta i wtłoczenia do niego zbyt dużej ilości powietrza. Ale jeśli szybko zagniotłaś, nie wiem niestety, dlaczego..
zkrainy.oz profil
10.09.2014 06:03 odpowiedz
Wyszlo mi!
Okazalo sie, ze podczas robienia kruszonki, czyli rozdrabniania w rekach masla i maki na tzw piasek, wtlaczalam zbyt duzo powietrza...myslalam ze sobie ulatwie i do takiego piastku dodalam zoltko i wode od razu polaczylam dociskajac. Po rozwalkowaniu ciasto mialo mnostwo bialych kropek (pecherzykow powietrza). ciasto pierwszorzednie sie listkowalo i po bokach byly warstwy niczym "shortpuff pastry" ;) Teraz wszystko siekam nozem i dodaje mleko, bo z moja maka bez dodatku plynu po upieczeniu babeczki rozpadaja sie na piasek.
18.06.2014 20:31 odpowiedz
szukam przepisu na prosty deser no i chyba znalazłam! :)
Paskwalina profil
24.05.2014 21:09 odpowiedz
Ciasto się chłodzi ;) Mam nadzieję, że moja forma do muffinek da radę i po upieczeniu miseczki od niej ładnie odejdą... Mam też pulpę z mango, nie marakui, ale to akurat nie szkodzi.
Gość: Intruz
09.05.2014 17:27 odpowiedz
jak zrobić pulpe z marakui?
Dorota, Moje Wypieki
09.05.2014 21:19 odpowiedz
Nalezy przekroić owoce marakui i wyjąć ze środka miąższ - to jest pulpa.
MrsOlla profil
17.03.2014 20:36 odpowiedz
Babeczki pyszne, ale następnym razem zrobiłabym bez pestek :D
Gość: Madeleinee
11.03.2014 14:34 odpowiedz
tak się trochę porobiło, że zamiast wielu babeczek wyszła jedna tarta a zamiast marakui - lemon curd... ale to nieważne;) pytanie moje brzmi czy można odwrócić kolejność i najpierw dać lemon a na wierzch krem? Z góry dziękuję!
Dorota, Moje Wypieki
11.03.2014 19:11 odpowiedz
Tak.
Gość: olka
20.12.2013 11:05 odpowiedz
pytanie na ile wczesniej od podania mogę upiec babeczki w sensie same ciasto?? myśle zrobic na swieta czy w niedziele moge upiec spod a w pon zrobic krem? pozdrawiam i wesolych swiat!
Dorota, Moje Wypieki
20.12.2013 23:31 odpowiedz
Możesz juz teraz. Przechowujemy w szczelnym pojemniku.
Gość: olka
21.12.2013 15:18 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź:) wesołych świąt!!:)
agata96 profil
19.12.2013 17:04 odpowiedz
Nareszcie znalazłam marakuje po ponad 6 miesiącach poszukiwań, lecz te babeczki mam zamiar robić dopiero za jakiś czas.Wie ktoś może czy marakuję można mrozić w całości lub po jakim czasie ten owoc się psuje ?
Gość: Pola
16.11.2013 08:11 odpowiedz
A ja zastanawiam się kiedy jest sezon na marakuję? Nigdzie jej nie widziałam...
16.11.2013 15:50 odpowiedz
Hmm... ja czekałam na nią pół roku i dopiero w październiku znalazłam z 15 sztuk w Tesco :)
Gość: Pola
16.11.2013 20:03 odpowiedz
A jeszcze można je dostać? Czy przegapiłam szansę? ;-)
16.11.2013 22:09 odpowiedz
Kurczę, ciężko powiedzieć, bo tydzień później byłam i pusto... Ale czytałam gdzieś tutaj w komentarzach, że aż do kwietnia powinna się pojawiać... Będę sprawdzać i dam znać :)
szubi89 profil
14.12.2013 16:47 odpowiedz
ja kupiłam dziś w Tesco, także można szukać tam;)
15.11.2013 13:46 odpowiedz
o Jezu, o Jezu, jakie dobre :)
do powtórzenia :)
Gość: Agusiek
28.10.2013 14:28 odpowiedz
A czy można te babeczki zrobić w wersji mini-szarlotek? tzn przed upieczeniem dodać do środka coś w stylu musu / lekko podduszonych jabłek? Czy powinny być upieczone i dopiero wtedy wypełniane? Poszukuję dobrego przepisu na ciasto do takich mini szarlotek....
Gość: Dorota
23.10.2013 11:33 odpowiedz
Czy mogę upiec babeczki 2 dni wcześniej? Jak je przechowywać żeby pozostały kruche?
Dorota, Moje Wypieki
23.10.2013 18:36 odpowiedz
Możesz, przechowujemy w zamkniętym pojemniku, można tez mrozić.
Gość: Paula
17.10.2013 23:34 odpowiedz
Przymierzam się do tych pyszności i w końcu jutro chyba się za nie zabiore. :) Tylko czy krem czekoladowy musi być aż tak długo w lodówce? Mam bardzo nie wiele czasu, wiec maksymalnie mógłby być 6h, czy to wystarczy?
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2013 23:45 odpowiedz
Prawdopodobnie wystarczy :).
Gość: Api
09.10.2013 22:48 odpowiedz
Witam, Owoce markuii ciężko kupić u nas.. Mi udało się kupić mrożony mus z marakuii (100 marakuja bez pestek-pyszna i kwaśna) Po rozmrożeniu jest dość płynny - nadaje się aby zastąpić nim świeżą marakuję w kremie?
Mam jeszcze jedno pytanie - jadłam kiedyś w restauracji pyszny sernik z mascarpone z masą z marakuii na wierzchu - była to cienka warstwa ale dość zwięzła - trochę jak polewa czekoladowa (w smaku i wyglądzie jak polewa na lodach solero:)) Jakiś pomysł jak to zrobić?
Gość: Ivona95
16.09.2013 22:36 odpowiedz
a czy po zrobieniu tych babeczek trzeba je przechowywać w lodówce? bo chciałabym je przewieść i w czym?
Dorota, Moje Wypieki
17.09.2013 09:55 odpowiedz
Tak, w lodówce, ale nadają się do transportu, najlepiej w pojemniczku plastikowym z zamknięciem.
CherryStrawberry profil
07.09.2013 22:54 odpowiedz
Można nadziać kremem budyniowym i udekorować owocami ?
Dorota, Moje Wypieki
07.09.2013 22:58 odpowiedz
Tak.
Adela77 profil
20.08.2013 18:06 odpowiedz
Zrobiłam dzisiaj te babeczki, z małymi modyfikacjami...
Niestety nie udało mi sie znajeźć marakui:( więc zrobiłam curd malinowy- jest przepyszny, polecam. Myślę, że można tak kombinować z róznymi owocami.
Dziekuję za kolejny rewelacyjny przepis :)
Gość: kasiula
15.08.2013 18:04 odpowiedz
kurka! zważył mi sie krem! dlaczego? czy da sie zrobić coś z kremem jak juz jest w takim stanie?
Dorota, Moje Wypieki
16.08.2013 11:07 odpowiedz
Ale który dokładnie krem?
Gość: kasiunia
18.08.2013 17:56 odpowiedz
no tak :) z białą czekolada. możliwe ze za krótko go schlodzilam?
Dorota, Moje Wypieki
18.08.2013 18:12 odpowiedz
Możliwe - zbyt krótko schładzane lub zbyt długo ubijane.
Gość: Ania
19.07.2013 08:19 odpowiedz
Moich babeczek nie da się wyjąć z formy, strasznie sie kruszą... może za krótko piekłam? Można je trochę dopiec?
Gość: Sylwia
02.07.2013 19:12 odpowiedz
A czy śmietankę 36% można zastąpić 30%?
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2013 20:20 odpowiedz
Tak.
szarotka profil
30.06.2013 22:11 odpowiedz
Fajny przepis! goście chwalili krem z czekoladą :-) to dla mnie najważniejsze:)
szarotka profil
27.06.2013 22:10 odpowiedz
planuję upiec te babeczki na imieniny męża, do tego ciasto z budyniową pianką z malinami. mam pyt. czy do tego kremu z białej czekolady będą pasować same owoce, truskawki, maliny i czereśnie np.? Czy lepiej zrobić jakiś 'curd' ?
Nigdzie nie mogę znaleźć maracui, a mango też dziś nie było a miałam taką ochotę na mango curd;/
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2013 15:20 odpowiedz
Tak, będą pasowały - krem jest słodki, więc z każdymi owocami smakuje wybornie :). 
szarotka profil
28.06.2013 22:30 odpowiedz
dziękuję za odpowiedź...zrobiłam jednak to mango curd ale nie wiem czy lepiej dać owoce czy to mango curd;/ pomyślę może przez noc;) wyszło mi ok 24babeczek więc może dam pól na pół;)
Gość: goska
23.06.2013 12:51 odpowiedz
Czym mogłabym zastąpić marakui ?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2013 00:13 odpowiedz
Proszę przejrzec komentarze, juz o tym pisałam.
jk.14 profil
20.06.2013 13:29 odpowiedz
Czy krrm czekoladowy mozbyc w lodowce nawet przez 12 h(oczywiscie przed ubijaniem)?
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2013 21:02 odpowiedz
Może.
tunrida profil
31.05.2013 08:24 odpowiedz
Witam
Czy można przepis wykorzystać do zrobienia jednej, dużej tarty (srednica 25cm)? Jeśli tak to czy powinnam w jakiś sposób zwiększyć/zmniejszyć ilośc składników?
I czy tarta będzie sie ładnie kroila? Tzn czy żadna z warstw nie będzie po rozkrojeniu splywala?
Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2013 10:53 odpowiedz
Można, ilość składników powinna byc akurat. Małe tarty dobrze się kroją, więc przypuszczam, że duża też będzie dobrze :).
pozdrawiam!
Gość: silver_lizard
28.05.2013 11:10 odpowiedz
a ja jestem ciekawa czy można tutaj zaszaleć i zrobić mini ciasta cytrynowe z bezą na wierzchu?
Dorota, Moje Wypieki
28.05.2013 14:24 odpowiedz
Mozna.
Gość: ja
26.05.2013 09:46 odpowiedz
Czy można taki krem z białej czekolady użyć również do torta?
Dorota, Moje Wypieki
26.05.2013 10:52 odpowiedz
Można.
magdabe profil
24.05.2013 20:17 odpowiedz
co zrobilam zle , ze po wsadzeniu babeczek do piekarnika ciasto sie skurczylo w foremkach? trzymalam ciasto troche dluzej niz powinnam w lodowce bo niemialam czasu wczesniej zrobic babeczek, a jak rozwalkowalam, powlepialam babeczki, wsadzilam do piekarnika, odwrocilam sie na minute patrze a tam polowa ciasta w foremkach;/ bede musiala zrobic ciasto jeszcze raz, ale dorotko co moze byc przyczyna skurczenia sie ciasta?:/
Dorota, Moje Wypieki
24.05.2013 21:45 odpowiedz
Ciasto kruche zawsze minimalnie się kurczy w piekarniku - odstaje od scianek foremki. Ale nie powinno skurczyć się bardziej lub spłynąć ze scianek formy. Czy użyte zostało prawdziwe masło? Można jeszcze schłodzić ciasto po wyłożeniu do formy, przed samym pieczeniem. Może zbyt długo wylepiałaś formę i ciasto się ociepliło?
magdabe profil
25.05.2013 09:05 odpowiedz
uzylam prawdziwe maslo, wszystko zrobilam wg przepisu;/,myslalam ze moze zrobilam za cienkie ciasto i dlatego sie skurczylo ale stwierdzilam ze zrobie jeszcze raz tylko z przepisu ostatnio dodanej migdalowej tarty (ale bez migdalow) bo wkoncu to bardzo podobne ciasto:) rozwalkowalam na troszke grubsze kawalki, wylepilam forme a nawet schlodzilam babeczki w lodowce w formie przed pieczeniem (bo czytalam wczesniejsze komentarze) i niestety to samo, ciasto splynelo ze scianek formy, troszke boki zostaly nie tak jak we wczesniejszej ale dalej nie wygladaja jak Twoje. Moze to wina formy?choc nie ukrywam ze moja wyglada tak samo jak Twoja. W sumie to sie zastanawiam czy by nie bylo lepiej jak spob zamiast babeczek zrobie tarte dokladnie taka sama jak ta migdalowa (bo wiem ze ona mi wychodzi). Dziekuje Dorotko za odpowiedz.
Dorota, Moje Wypieki
25.05.2013 09:52 odpowiedz
A może piekarnik był zbyt słabo rozgrzany? Może u Ciebie warto nastawić wyższą temperaturę? Ciasto powinno się zapiec, może zbyt niska temperatura je roztapia?
magdabe profil
25.05.2013 14:46 odpowiedz
Nastepnym razem sprobuje dac na wyzsza temp, myslisz ze 190 st bedzie ok?
Dorota, Moje Wypieki
25.05.2013 23:55
Tak, nawet 220 stopni. Tylko krócej pieczemy, oczywiscie ;-).
Martyyna profil
23.05.2013 16:53 odpowiedz
mozna zamienic marakuje na rabarbar? ;) czy wtedy mam postepowac zgodnie z przepisem czy zupelnie inaczej?
peperoni profil
10.05.2013 12:37 odpowiedz
Przestrzegam Was nie róbcie tego!!!... z jednej porcji! Te babeczki są mega!
FUKSJA profil
05.05.2013 19:52 odpowiedz
zrobiłam z crudem z mango-Cudowne w smaku :) ciasto się skurczyło i babeczki nie były za wysokie :( postaram się lepiej następnym razem bo będzie jeszcze nie jeden :) połączenie kremówki z białą czekoladą to dla mnie pyszna nowość....
Gość: Meksykanka
06.05.2013 00:35 odpowiedz
Ja tez dzisiaj zrobilam z mango. Musialam tylko dodac troche zelatyny do kremu z owocow, bo za duzo owocow dodalam. Ale nic to, wyszly boskie!
Elektra666 profil
04.05.2013 12:41 odpowiedz
a mi ciasto podczas pieczenia sie skurczyło i nie wiem co teraz zrobic bo nawet nie ma sensu nakładac kremu....
Gość: Duśka
03.05.2013 16:31 odpowiedz
Witam, będę zastępować krem z marakuji lemon curd. Czy na te 12 babeczek wystarczy jedna porcja lemon curd z Pani przepisu?
Dorota, Moje Wypieki
04.05.2013 20:11 odpowiedz
Na pewno. Jeszcze zostanie.
Gość: Dominika
03.05.2013 12:07 odpowiedz
Witam, jak długo mogę przechowywać krem z marakui w lodówce ?
almas profil
02.05.2013 20:46 odpowiedz
Przepyszne! Waniliowo-smietankowy krem z akcentem marakui na kruchym ciescie...
A tu moja babeczka w wersji pelnoziarnistej z dodatkiem blonnika w celu latwiejszego rozwalkowania :)
Jola_C-T profil
03.05.2013 10:39 odpowiedz
IDEALNA !!!!
Chyba w końcu muszę zabrać się za te babeczki. Wprawdzie nie znalazłam nigdzie marakui, ale namierzyłam w internecie gotową pulpę, którą zamierzam zamówić.
Ciekawa jestem, czy mnie tez takie piękne i apatyczne babeczki wyjdą.
Gość: Julia
24.08.2013 18:18 odpowiedz
ile mąki pełnoziarnistej dodałaś do "spodu"? ja również chcę zastąpić zwykłą mąkę na zdrowszą.
Gość: Basia
26.04.2013 15:07 odpowiedz
Witam, czy można ten przepis przekształcić na coś podobnego do tary? Czy trzeba wtedy zrobić podwójną porcję?
Gość: juza
20.04.2013 21:28 odpowiedz
Zrobiłam dziś, tylko z lemon curd, bo nigdzie nie mogłam znaleźć marakui, wyszły wspaniałe:)
agatha_s profil
20.04.2013 18:34 odpowiedz
zrobiłam,własnie sobie zajadam...:)))Pychota...mialam problemy z ciastem bo sie kruszyło ale dałam radę:)Tylko nie wiem czy tak miało byc ale masa czekoladowa tylko mi sie ubila na gładką masę,nie powiększyła zbytnio swojej objętości
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2013 18:43 odpowiedz
Jakie ładne :).
Gość: Nesja
20.04.2013 17:35 odpowiedz
Nie wiem, co robię źle. Zagniotłam ciasto dokładnie według przepisu, schłodziłam niecałą godzinę i za nic nie da się tego formować. Kruszy się, rozpada, jest kompletnie nieelastyczne. Płakać mi się chce, bo to na jutrzejszą imprezę rodzinną i nie wiem, co teraz robić. Wyrzucić i próbować zrobić coś kompletnie innego? Da się to jeszcze uratować?
Dorota, Moje Wypieki
20.04.2013 17:40 odpowiedz
Dodaj 2 łyżki wody (lub więcej) i zagniec raz jeszcze. Zawsze jak ciasto kruche jest zbyt sypkie trzeba dodać wody, aż wszystko ładnie się połączy.
20.04.2013 13:01 odpowiedz
Spróbowałam wczoraj, ale z modyfikacjami. W sklepie nie było ani marakui, ani białej czekolady, więc powstały babeczki z kremem z mlecznej i gorzkiej czekolady, a na wierzch bita śmietana, pyszne. :) A że postanowiłam zrobić od razu poczwórną porcję, to akurat mi zostały na dzisiaj białka na Pavlovę cappuccino, podejście drugie. ;)
dodihi profil
20.04.2013 05:57 odpowiedz
Przepyszne babeczki! Doskonałe połączenie słodkiego z kwaśnym! W Malezji marakuje praktycznie leżą na ulicy więc od razu się na ten przepis rzuciłam. Curd z marakui fantastyczny i dużo bardziej mi smakuje od cytrynowego (nie czuć w nim jajka), krem z białej czekolady ma bardzo wyrazisty smak i jest dużo prostszy do przygotowania od kremu z przepisu na tartę Niebo. Całość bombowa, mąż wniebowzięty. Rewelka! Dziękujemy!
Gość: Krygowski.Marek
17.04.2013 23:55 odpowiedz
Babeczki wyglądają po prostu niebywale :) Ale bym zjadł takie do kawki :)
17.04.2013 23:31 odpowiedz
wyglądają niezwykle smakowicie :))
coolturalny-tygodnik.com profil
17.04.2013 22:22 odpowiedz
Wyglądają kusząco. Coś nowego, trzeba spróbować:)
Gość: Eternity
17.04.2013 19:53 odpowiedz
Dorotko Kochana, jeszcze wspr. kremu(vide Pani odpowiedz z tematu o kremie z marakui)-ZNALAZLAM rozwiazanie, by mase budyniowa (w razie np. braku w spizarnianych zapasach wystarczajacej ilosci masla/jajek/maki do zageszczenia) zabezpieczyc przez rzednieciem..Opis sposobu zawiera sie w 1 magicznym slowie: AGARTYNA (u nas tzw.Agartine, nie mam pojecia, czy cos takiego w Gbr albo w Pl bedzie..)-ale ten roslinny zagestnik MOZNA ZAGOTOWAC w przeciwienstwie do zwyklej zelatyny,wiec wystarczy podczas standardowego gotowania masy dosypac jeszcze torebke czy dwie i ..OMG CUUUD:)juz sie nie rozplywa zanadto:)
I niech mnie Pani nie zabije za "zanudzanie" tematem:D
Gość: Greta
17.04.2013 18:31 odpowiedz
A można dodać konfiturę lub dżem z marakui, brzoskwiń itp. ( czy z innych egzotycznych owoców ? ) PS: Na FB przeczytałam, że zamierzasz Dorotko zaserwować nam przepis na sernik miętowy -- czy można zastąpić świeżą miętę kroplami miętowymi Herbapol itp. ? Z góry merci !
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 10:56 odpowiedz
Mozna dodać konfitury, ale będzie bardziej słodko.
O serniku wypowiem się jutro ;-).
pozdrawiam :)
Gość: Nesja
17.04.2013 18:01 odpowiedz
Mam takie pytanie: chciałabym przygotować te babeczki na niedzielne wieczorne przyjęcie, jednak w niedzielę am niewiele czasu. Czy babeczki mocno nasiąkają kremem i stają się miękkie na drugi dzień?
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 10:58 odpowiedz
Stają się tylko trochę miękkie. Nadziać warto je przed podaniem, to naprawdę może 3 minuty - ubic krem z czekolady i wyłożyć krem z marakui na wierzch.
Gość: Jola
17.04.2013 16:18 odpowiedz
Witaj,
Dorotko, czy zamiast kremu z marakui mogę dać lemon crud ?
Dziękuję za odp..Pozdrawiam
Jola
kruszysia profil
17.04.2013 17:22 odpowiedz
Jolu, odpowiedź znajdziesz w komentarzach do przepisu. To prawdziwa kopalnia wiedzy!
Powodzenia w fedrowaniu!
Gość: aga
17.04.2013 13:20 odpowiedz
witam, a czy zamiast kremu z marakui mogę wykorzystać lemon curd?
kruszysia profil
17.04.2013 15:33 odpowiedz
aga,
przeszukaj poniższe komentarze wpisując do wyszukiwarki słowo "curd". Była już o tym mowa.
Powodzenia!
1  2



Składniki / tagi