Ładowanie strony





4 września 2008

Babka pomarańczowa 'Jaffa'


Babka pomarańczowa

'Jaffa Cakes' - to ciasteczka bardzo popularne w Wielkiej Brytanii. Delikatne biszkopty z pomarańczową galaretką i oblane czekoladą... przypomina Wam to coś? Oczywiście, w Polsce przecież też mamy swoje 'delicje ':-). Babka jest delikatna jak biszkopt, puszysta, wilgotna, pomarańczowa, oblana czekoladą, i stąd jej nazwa. To prawdopodobnie najprostsza babka, jaką zrobiłam i w dodatku z rewelacyjnym efektem. Gorąco polecam! 



Składniki:

  • 140 g masła
  • 225 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 160 g drobnego cukru do wypieków
  • 3 duże jajka
  • 6 łyżek mleka (90 ml)
  • otarta skórka z 1 pomarańczy (w zamian można dodać ekstrakt lub aromat pomarańczowy)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną, odłożyć.

W misie miksera umieścić masło z cukrem i ucierać do otrzymania jasnej, puszystej masy. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu. Dodać skórkę z pomarańczy, mleko i zmiksować. Partiami dodawać przesiane suche składniki, mieszając delikatnie szpatułką.

Formę - małą keksówkę o wymiarach dolnych 8 x 19 cm - wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną, przelać do niej ciasto.

Piec około 40 - 50 minut w temperaturze 180ºC lub dłużej, do tzw. suchego patyczka

Do nasączenia:

  • 3 łyżki soku z pomarańczy

Jeszcze ciepłe ciasto nasączyć lekko podgrzanym sokiem, ostudzić.

Polewa:

  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 25 g masła

Roztopić masło, dodać czekoladę i wymieszać, aż do jej roztopienia . Przyozdobić babkę zygzakami z czekolady.

Smacznego :-).

Babka pomarańczowa

Źródło przepisu - "GoodFood Magazine'.


Dodaj komentarz
Komentarze (139)
1  2
Gość: Jeanette
02.05.2019 17:45 odpowiedz
Czy ktos moze mnie oswiecic (bo w komentarzach) nie znalazlam- jak nasaczyc ta babke? Po gorze,ciepłą, zimną?
Dorota, Moje Wypieki
03.05.2019 10:15 odpowiedz
Ciepłą babkę można ponakłuwać od góry patyczkiem do szaszłyków i nasączyć.
Gość: Karolina
22.03.2019 10:37 odpowiedz
Czy mogę tę babkę upiec w tortownicy o średnicy 21 cm? nie będzie za niska? czy powinnam zwiększyć porcję? dziękuję za odpowiedź
karo.lina profil
22.03.2019 12:01 odpowiedz
Polecam znajdujący się na dole strony przelicznik foremek: https://www.mojewypieki.com/przelicznik-foremek - tam można przeliczyć proporcje składników na swoją formę :)
ginger_ profil
08.04.2018 21:23 odpowiedz
lepiej będzie nasączyć ciasto w taki sposób, że długą wykałaczką nakłuję je w równych odstępach (jak przy tym cieście mlecznym) i w ten sposób zaaplikuję sok do środka, czy może, tak jak wyczytałam w komentarzach lepiej wlać sok od razu do ciasta? która opcja będzie efektywniejsza, jeśli chodzi o wilgotność ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
09.04.2018 11:30 odpowiedz
Zrobiłabym jak w wersji 1 :).
11.04.2017 21:07 odpowiedz
Upieczona w tortownicy, przekrojona na pół, nasączona domowym ekstraktem pomarańczowym (cointreau byłoby jeszcze lepsze, tak myślę) i posmarowana domową konfiturą pomarańczową. W wiosenno-światecznej aranżacji, jako rozgrzewka przed Świętami :-) Bardzo dobra. Polecam.
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2017 23:40 odpowiedz
To nie może być babka! ;-)
12.04.2017 08:19 odpowiedz
Obiecuję, że puchowej nie sprofanuję ;-)
wiesiulka profil
12.04.2017 07:00 odpowiedz
Suuuuper:)
Dagissa profil
12.04.2017 08:15 odpowiedz
wow, cudo! Pewnie jeszcze do tego pachnie wiosną :)
justynaBH profil
12.04.2017 13:26 odpowiedz
Ale ze co?Ale ze jak?
Wow siedze i z podziwu wyjsc nie moge!:)
Gość: Justyna
14.03.2017 07:11 odpowiedz
To pierwsza babka pomarańczowa jaką zrobiłam w życiu dokładnie w 2008 roku, kiedy ją dodałaś. Teraz też u mnie na blogu: http://kizikuki.blogspot.com/2017/03/babka-pomaranczowa.html

Madzik82 profil
15.03.2016 19:53 odpowiedz
Pani Dorotko, kupiłam formę z kominem o średnicy 24 cm na górze i teraz zastanawiam się jaką porcję ciasta zrobić. Podwójną?
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2016 21:01 odpowiedz
Napewno 1,5 porcji... może rzeczywiście dwie. Trudno mi powiedzieć przy takich niestandardowych formach, zależy jeszcze od wysokości formy. Może zrobić z podwójnej a jesli ciasta będzie zbyt dużo upiec małe babeczki?
Madzik82 profil
15.03.2016 21:13 odpowiedz
Dziękuję. Tak też zrobię. Moja blacha jest dość pełna, nie zwęża ku dołowi.
madziusia86 profil
16.01.2016 16:39 odpowiedz
Pyszna, wilgotna, puchata. Wspaniałe ciasto.
Joanna83 profil
13.04.2015 12:30 odpowiedz
Piekłam tę babkę już kilka razy, wrzucając wszystko do miksera i ucierając, wychodzi za każdym razem. Ostatnio postanowiłam zrobić eksperyment i upiekłam ją w automacie do chleba (program: yeast free), jedyna zmiana to było rozpuszczenie masła, przed wlaniem do misy automatu - oprócz kształtu niczym się nie różniła. polecam.
alza profil
04.04.2015 09:22 odpowiedz
Wyszła pięknie, smakuje super :)
Wiechna profil
31.03.2015 19:47 odpowiedz
Po babce pozostało wspomnienie. Była smaczna, wilgotna i smakowała pomarańczą. Pierwsze kawałki przy końcach były niewyrośnięte, zbite i wysuszone. Może o 5 minut za długo w piecu? Dla łasuchów "pamarańczowych"idealna.
Wiechna profil
29.03.2015 15:32 odpowiedz
Wyrzuciłam ponieważ kiedyś po zważeniu ciasto mi nie urosło i mimo, że nie miało zakalca przypominało w konsystencji klejący glut. Wyjęłam już babkę. Mimo, że masło nie ucierane wyrosła i nie opadła. Zobaczymy po nasączeniu i ostudzeniu jaka będzie w smaku i konsystencji.
Wiechna profil
29.03.2015 14:30 odpowiedz
Dzień Dobry! Trafiłam na Pani blog przed miesiącem. Zrobiłam trzy ciasta wg Pani przepisu, wszystkie wyszły wyśmienite. Mam pytanie w związku z nadchodzącą Wielkanocą. Mój syn namówił mnie na kupno silikonowych form w kształcie kurczaka i zająca. Formy są niewielkie - 350ml i 400ml całkowita pojemność. Wysokość formy to 3,5cm. Nie mają cienkich zakamarków w których ciasto nadmiernie się wysusza. Nie mogę zdecydować jakie ciasto w nich upiec aby zachowało ładny kształt pyszczka i dzioba. Chcemy je zdobić kolorowym lukrem dlatego ciasto powinno być niezbyt słodkie. Myślałam o babce pomarańczowej wg powyższego przepisu. Ciasto podczas ucierania zważyło się. Wyrzuciłam przed dodaniem suchych składników i wykonałam w innej kolejności zachowując Pani proporcje. Utarłam jajka z cukrem do białości, na zmianę dodawałam mleko i suche składniki, a na koniec cienką strużką wmiksowałam roztopione masło. Ciasto siedzi w piecu i rośnie jak szatan więc chyba nie bardzo nada się na kurczaka i zająca. Proszę o Pani opinię i radę. Wiechna
agnsud profil
29.03.2015 15:03 odpowiedz
Ojej, bardzo szkoda, że wyrzuciłaś poprzednie - ciasta ucierane bardzo często warzą się na tym etapie ale po dodaniu mąki wszytko wraca do normy!
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2015 16:34 odpowiedz
Do takich foremek wszelkie ciasta ucierane: babkowe, babeczkowe, będą ok. 
Naprawdę szkoda, że ciasto wyrzucone, nie ma to żadnego wpływu na wypiek, moje też często się warzy, ale to jest naturalne.
Gość: edka81
21.01.2015 15:44 odpowiedz
Chcę zrobić tą babeczkę w formie silikonowej w kształcie serca-nie wiem z jakiej porcji??? Forma ma w najszerszych miejscach 18x17cm i 4 cm wysokosci. Jak to ugryźć? Chcę zrobić taką babeczkę dla dziadków...
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2015 19:23 odpowiedz
Spróbowałabym zrobić z 1,5 porcji. Ciasto nie powinno zająć więcej niż 3/4 foremki (wysokości), w razie czego można wykonać małą dodatkową babeczkę lub dwie :).
Gość: Gosik
24.07.2014 09:04 odpowiedz
czy robilas moze kiedys wiszaca babke pomaranczowa?
poszukuje na nia dobrego przepisu
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2014 09:06 odpowiedz
Nie.
Gość: MariOlka
10.04.2014 15:30 odpowiedz
a jak nasączyć?

migotka13 profil
26.03.2014 21:06 odpowiedz
nie jestem jakąś wie;lką fanką babek ale ta jest wyjątkowo pyszna!
Marta_86 profil
26.02.2014 16:24 odpowiedz
Pyszna babka :)
naadij profil
04.02.2014 11:59 odpowiedz
ratunku :( podczas dodawania jaj do maslanej masy wszystko mi sie okropnie zwazylo :( robilam zgodnie z przepisem krok po kroku, tylko dalam mniej cukru o ok. 1/3 podanej ilosci. po dodaniu skorki pomaranczowej i mleka, tragedia spotengowala sie i zamiast ciasta mialam kleiste grudy plywajace w wodzie. z innych ciast pamietalam ze nawet jak mi sie cos wazylo, to po dodaniu suchych skladnikow bylo ok. ale nie tym razem :( maka z proszkiem i soda troche ogarnelo moja okropna porazke, ale nadal byly widoczne male kreski sygnalizujace moja kleske. mimo wszystko ciasto siedzi teraz w piekarniku i az boje sie tam zagladnac. co molam zrobic zle? i czy ciasto sie jednak moze uda? :(
Gość: wtsk
25.12.2014 16:20 odpowiedz
mnie się też zwarzyło, ale po upieczeniu wyszło spoko, smakowało ok.
Kasialucja08 profil
24.09.2013 21:50 odpowiedz
No, w końcu coś dla mnie, w sprawach pieczenia jestem ciemna:))) ale widzę światełko w tunelu, to ciasto musi nie sie udać. Dzięki Pani Dorotko, dam znać jak mi poszło ;)
Gość: Pillow
21.07.2013 00:56 odpowiedz
Ciasto z mojego dzieciństwa,
... i przy okazji jedyne, jakie potrafi upiec moja mama :)

Tylko tak widzę - moja mama dodawała zawsze do tej babki kurkumy, sporo kurkumy.
Gość: Danauk
02.07.2013 17:40 odpowiedz
Moje pierwsze ciasto z tego blogu i nie zawiodlam sie wyszło pyszne! Zawsze robię w większej brytfance bo znika szybko. Zamiast pomarańczy uzywalam tez cytryny bardziej kwaskowa ale polewa równowazy smak.
Gość: emka
30.03.2013 23:42 odpowiedz
Niestety nie wyszła mi zupełnie, w smaku nie najgorsza ale tłusta i ciężka- trochę dziwne, bo po zmiksowaniu masa była puszysta i już miałam nadzieję na fajną babkę. Może to stąd, że głównie robię drożdżowe ciasta i piekę chleb;-)
egga profil
10.03.2013 14:14 odpowiedz
Dziś postanowiłam wypróbować babeczkę, moje pierwsze wątpliwości pojawiły się czytając przepis, gdzie pisało że "wszystkie składniki umieścić w misce" tak po prostu :)
Nie dawało mi spokoju masło, o którym nic nie pisało co z nim zrobić, prócz tego że ma mieć temperaturę pokojową. Zrobiłam jednak jak w przepisie, składniki się połączyły, wlałam do brytfanki i własnie się piecze :) Ciasto pięknie wyrosło po czym ku mojemu zaskoczeniu opadło :(
Proszę mi napisać co źle zrobiłam żeby uniknąć takiej sytuacji na przyszłość :( Jest w trakcie pieczeni a, można je jeszcze uratować ?
Dorota, Moje Wypieki
10.03.2013 14:36 odpowiedz
Nie, niestety, juz jej nie mozna uratować.. Postaram się zmienic przes na taki mniej grożący zakalcem, czyli ucierania skladnikow i laczenie ich po kolei.
egga profil
10.03.2013 15:15 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź :) Faktycznie tego że opadła nie dało się uratować, ale pomimo tego o dziwo nie ma zakalca i babeczka choć nie jest mega wyrośnięta jest bardzo pyszna i wilgotna :)
Gość: dm
07.03.2013 21:53 odpowiedz
zachecona tymi przepisami polowalam na forme na babke jakis czas, wreszcie udalo sie, forma kupiona! dopiero w trakcie pieczenia zauwazylam, ze nie byla potrzebna do tego ciasta:(
mimo to uzylam, musialam tylko podwoic ilosc skladnikow (moja druga polowa musial w nocy isc do sklepu po proszek do pieczenia), babka sie pieknie udala! polukrowalam, a jak cos zostanie do jutra (bo ciasto znika szybko), to zrobie polewe czekoladowa....
dziekuje bardzo za przepis, bardzo prosze o wiecej przepisow dla mojej nowej formy:)
Gość: martusia
14.02.2013 21:25 odpowiedz
Pytanie do osób, które robiły podwójną porcję: czy dawaliście sześć łyżeczek tych wszystkich chemikaliów (proszku i sody)? Nie czuć było?
Dorota, Moje Wypieki
15.02.2013 17:01 odpowiedz
W przepisie sa w sumie 3 lyzeczki proszku i sody.
3/4 oznacza trzy/czwarte a nie 3 do 4 lyzeczek.
Gość: martusia
16.02.2013 12:30 odpowiedz
Dzięki za odpowiedź, natomiast nastąpiło niezrozumienie: chciałam zrobić z podwójnej porcji i wtedy chyba też powinnam dać podwójną porcję proszku oraz sody, czyli sześć łyżeczek. To nie za dużo?
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2013 14:34 odpowiedz
Wtedy wszystkiego nalezy dodac podwojnie.
airyfairy profil
20.01.2013 13:56 odpowiedz
dodac troche soki i pokroic pomar do srodka
Minsane profil
01.01.2013 21:27 odpowiedz
wyszła świetna! trochę ciemniejsza niż na zdjęciu, ale pulchna, mięciutka, trochę wilgotna i przepyszna! do tego zrobiłam sos pomarańczowy i udekorowałam żurawiną. szybki i prosty przepis, idealny na niespodziewanych gości. :)
dreamer profil
10.12.2012 22:54 odpowiedz
Dziś upieczona i zjedzona ;) Pięknie pachnie, jest puszysta i bardzo ładnie wygląda.
Dziękuję za przepis!
Gość: iza
09.12.2012 22:34 odpowiedz
Jeszcze raz wielkie dzieki za opinie. Uprzejmie prosze napisac jeszcze czy kolejnosc laczenia skladnikow mogla wplynac na jakosc ciasta? (zakalec)
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2012 22:38 odpowiedz
Mogła. To nie jest tradycyjny sposób łączenia składników, ale w przypadku przepisów np. Nigelli często spotkałam się z takimi uproszczeniami. I wychodziło, choć robiłam z duszą na ramieniu..
Gość: Iza
06.12.2012 02:47 odpowiedz
Dzieki bardzo za odpowiedz. Suche skladniki zostaly przesiane. Dlugo miksowalam, ale glownie jajka z cukrem, bo to bylo najpierw samo miksowane. Nastepnie dodalam suche skladniki, maslo i na koniec mleko. Nie uzylam drobnego cukru, bo nie mialam. No i odkrylam, ze soda miala date waznosci do wrzesnia :(
Nie jestem specjalistka od ciast, ale na pewno tez nie jestem laikiem. Pieke od lat i to z duzym powodzeniem. Rzadko kiedy zdarza mi sie upiec ciacho z zakalcem. To ciasto wygladalo naprawde paskudnie. Malo tego upieklam drugie-murzynka i wyszlo to samo. Niewiarygodny zakalec :(
Czy sprawy kobiece(@) mogly sie do tego przyczynic? Czy to raczej absurdalne wytlumaczenie ;)
Dorota, Moje Wypieki
06.12.2012 10:30 odpowiedz
Sprawy kobiece raczej nie.. Stawiam na sodę. Jeśli to nie soda, może po prostu kiepski dzień na pieczenie?
Gość: iza
04.12.2012 23:42 odpowiedz
Witam

Wlasnie upieklam Pani ciasto i wyszedl mi niewiarygodnie brzydki zakalec. Co moglo byc przyczyna?
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2012 10:25 odpowiedz
1. Składniki były prosto z lodowki (musza być w temp. pokojowej).
2. Składniki suche nie zostały przesiane.
3. Ciasto było zbyt długo miksowane - miksujemy tylko do połączenia się wszystkich składników nie dłużej.
Może jedna z powyższych?..
 
Użytkownik usunięty
10.09.2012 09:27 odpowiedz
Bardzo smaczna,wilgotna, obłędnie pachnąca pomarańczami babeczka. Oprócz skórki, dodałam sok z całej pomarańczy, jedną dużą pokroiłam w kostkę i też dałam do środka. Konsystencja ciasta była rzadka, ale efekt końcowy...super.
miss.little.cupcake profil
03.12.2012 13:51 odpowiedz
Rzeczywiście - wyjątkowa! Zrobiłam jednak bez modyfikacji przepisu i wyszła, jak dla mnie, odrobinę za sucha. Dlatego następnym razem, zastosuję się do Twojego sposobu i dodam sok do środka :)
Dorota, Moje Wypieki
22.07.2012 15:52 odpowiedz
Wg mnie trzeba będzie również zmniejszyć proporcje innych składników.
Gość: sylwia
18.07.2012 16:26 odpowiedz
witam, ponawiam pyt nr 81. Czy 2 jajka wystarczą + zmniejszona ilośc spulchniaczy?
Gość: sylwia
14.07.2012 16:18 odpowiedz
Mam w lodówce tylko 2 jajka, wyjdzie babka? Nie mam też sody, wystarczy, że dodam płaską łyżeczkę proszku? (nie toleruję za bardzo spulchniaczy)
Gość: Dorota
02.05.2012 16:18 odpowiedz
Babka bardzo smaczna, choć jak dla mnie za dużo sody i proszku do pieczenia, czuję ich smak.Tak jak niektórym poprzedniczkom, ciasto uciekło mi z foremki o podanych w przepisie wymiarach. Będę ją powtarzała na pewno, ale zmniejszę ilość spulchniaczy.
Gość:
06.04.2012 16:06 odpowiedz
Dziś upiekłam...pierwsza babka w moim życiu....po dodaniu skórki z mega pomarańczy wyszła w kolorze pomarańczowo-ciemnym...i tłustawa....Piekłam z półtora porcji. Następnym razem mniej masła dam....I tak smakuje wybornie-spróbowałam....nie wytrzymałabym do jutra! Pozdrawiam świątecznie...
Dorota, Moje Wypieki
04.04.2012 19:54 odpowiedz
Możesz. Można również kupić mleko bez laktozy (moja Pola takie pije).
Gość: megi123
04.04.2012 19:29 odpowiedz
czy zamiast mleka moge dodac wodę? mam nietolerancję laktozy wiec mleko odpada a babkę chcialabym upiec na swięta. Co Ty na taka zamianę?
Dorota, Moje Wypieki
04.04.2012 16:51 odpowiedz
Gość: , 077222244014.warszawa.vectranet.pl, tak. Sylwis, może skorzystaj z tego przepisu (podwajając porcję)? mojewypieki.blox.pl/2007/05/Marmurkowe-ciasto-czekoladowo-pomaranczowe.html
Gość: maryyyyy
04.04.2012 15:34 odpowiedz
dziś , dopiero ją upiekłam , ZNAKOMITA!!!polecam, łatwa w wykonaniu:P:P
Gość:
03.04.2012 11:34 odpowiedz
Czy piekąc malutkie babki w foremce do muffinek lub minimuffinek powinnam o połowę skrócić czas pieczenia? Tak 25 minut?
Gość:
03.04.2012 09:49 odpowiedz
Witam,
czy jeśli przygotowuję ciasto w formach do muffinek, to powinnam piec je krócej, tak jak muffinki, około 20-25 minut?
Gość: Sylwis
02.04.2012 12:22 odpowiedz
Pani Doroto,
W poszukiwaniu inspiracji na babkę wielkanocną trafiłam na przepis na Babkę Jaffa. Połączenie pomarańczy i czekolady od razu przypomniało mi przesmak, który uwielbialam mieszkając w UK - Terry's Chocolate Ball. Czy do Pani przepisu można dodać kakao albo czekoladę? albo zmodyfikować przepis na babkę z nutellą (którą regularnie piekę) poprzez dodanie skórki pomarańczowej/soku, a minus orzechy?
Gość: jenotka
21.03.2012 14:29 odpowiedz
Wspaniały zakalec. No more tears.
Gość:
09.01.2012 16:31 odpowiedz
Pyszna babeczka! Bardzo latwa w przygotowaniu, polecam!
Gość: Juska93
11.12.2011 10:31 odpowiedz
Ja zrobiłam w wersji z dodaniem soku do ciasta przed pieczeniem i wyszła rewelacyjnie. Wyrosła wysoko i wcale nie jest zakalcem:) ! Myślę, że można dodać odrobinę mniej masła.
Gość: soll83
27.11.2011 11:37 odpowiedz
Dzięki:-) Już wszystko jasne:-)
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2011 09:39 odpowiedz
Będzie zbyt dużo płynu, zbyt luźna konsystencja ciasta, może wyjść zakalec.
Gość: soll83
27.11.2011 08:31 odpowiedz
Jest możliwość dodania soku z pomarańczy wprost do ciasta przed pieczeniem? Czy ciasto np. zwarzy się itp?
Gość: soll83
24.11.2011 19:28 odpowiedz
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź- zabieram się za pieczenie:-) Ps. Świetny blog, przemiła autorka, piękne zdjęcia, wyborne przepisy, które często się udają, co dla mnie jest nie lada sztuką:-) Pozdrawiam:-)
Dorota, Moje Wypieki
24.11.2011 19:21 odpowiedz
Można. Olejku - do smaku. Na każdym aromacie powinna byc informacja na jaką jest ilość ciasta.
Gość: soll83
24.11.2011 19:19 odpowiedz
Czy można zamiast masła użyć margaryny? Ile należy dodać olejku pomarańczowego? Całą butelkę? Kilka kropli?
Gość: lukrecja
14.10.2011 12:00 odpowiedz
Zrobiłam babkę i nawet nie zdążyłam jej zjeść, bo chłopy wszystko wpędzlowały. Następny raz zrobię podwójną porcję, a co! :)
Gość: anja-g
20.09.2011 20:58 odpowiedz
Myślę, że spokojnie można tą babkę zaliczyć do NAJPROSTSZYCH, a jednocześnie super smacznych! Gorąco polecam, szczególnie początkującym!
Gość:
24.08.2011 19:09 odpowiedz
Babka jest super , ale z podanej wielkości foremki nieco wykipiała , pomimo to wyszła bardzo puszysta , bez zakalca a w smaku rewelacja !!!
Gość: Kajeczka
22.08.2011 05:39 odpowiedz
Robiłam 3-4 raz i wyszła bardzo dobra! Będę próbować kolejnych umieszczonych na blogu.
Wcześniej ktoś pisał o zakalcu. Tak jak mói Dorota, wszystkie składiki powinny mieć temperaturę pokojową. W ten sposób unikniemy zakalca
Gość: sweet.doti
05.04.2011 07:38 odpowiedz
własnie zamierzam dzisiaj wypróbować tę babkę, jeszcze przed świętami :) I ja też będę robić w formie z kominem. Już chciałam pytać, jak to przeliczyć...ale chyba nie ma co. Wyjdzie, jak wyjdzie :) Zobaczymy jak wyjdzie, i zdecyduje, czy na święta zrobię tą, czy piaskową (tą jak puch) - już ją robiłam, wyszła znakomita (pomijając zakalec) ;)
Gość: rosanna
05.04.2011 05:15 odpowiedz
Szukałam ciasta, które smakiem i konsystencją przypominać będzie Magdalenki i znalazłam. Wg mnie magdalenki maja właśnie pomarańczowy aromat (chociaż w innych przepisach jest mowa o cytrynowym). Upiekłam (przed chwilą) w formie muffinek. Smakują super i łatwo się je robi. I przewyższają te kupne tym, że nie czuć tak smaku sody (czy proszku do pieczenia). Ja dodałam do samego ciasta sok z wyciśniętej połówki pomarańczy zamiast polewać potem babeczki. Dziękuję za przepis i pozdrawiam.
Gość: agusia
28.03.2011 18:25 odpowiedz
Babka bardzo łatwa i równie dobra . Uwielbiam aromat pomarańczy więc mi musiało smakować ;). Polecam wszystkim przepis.
Pozdrawiam serdecznie. :)
Gość: goosiek23
23.01.2011 21:15 odpowiedz
Robiłam na większą keksówkę, ale według mnie w tym przepisie jest za dużo sody i proszku do pieczenia, nawet przy krojeniu czuć ten ostry zapach. Chyba że mi coś nie wyszło...
Dorota, Moje Wypieki
04.12.2010 22:34 odpowiedz
Możesz, w takiej samej ilości.
Gość: sababka
04.12.2010 16:45 odpowiedz
proszę o pomoc,nie posiadam sody w domu,czy mogę zastąpić ją większą ilością proszku do pieczenia. Jeśli tak ,to w jakiej ilości..pozdrawiam
Gość: DorotaBubu
15.10.2010 09:58 odpowiedz
tak sprawdzałam, sprawdzałam wykałaczką czy jest gotowa no i stało się..... opadła :( a taka piękna była!!! No cóż, nie mam szczęścia do babek. Drożdżowe, kruche, biszkopty wychodzą, a babki nie:-/
Gość: elusia_r
04.10.2010 08:30 odpowiedz
Upiekłam ją w ten weekend dwa razy. Za drugim razem robiłam z 1,5 porcji, tylko zmniejszyłam ilość mąki, bo nie miałam tyle ile potrzeba, i dodałam skórkę z dwóch pomarańczy i potem sok z 1,5 pomarańczy. Wyszła obłędnie pomarańczowa, mięciutka. Rewelacyjna. Wpisuję ja w zakładkę szybko i pysznie :)
Gość: mag
18.09.2010 09:20 odpowiedz
Jest cudowna! Piekłam ją już 2 razy. Za każdym razem wychodzi wspaniale, jest wilgotna i słodziutka!
Gość: kasial
23.08.2010 09:45 odpowiedz
To jedna z naszych ulubionych babek. Dzieci ja uwielbiają. Dziekuje za fantstyczne przepisy
Gość: amdirkad
22.05.2010 14:11 odpowiedz
Upiekłam to ciasto na Wielkanoc. Wyszło pyszne! Pozostałe z tego blogu z resztą też. Babka lekka, puszysta, wilgotna. Polewa czekoladowa bardzo dobra! Chociaż rodzinka (poza moim mężem) nie przepada za babkami - ta zniknęła szybko ze stołu. SUPER PRZEPIS!
Ciasto wlałam do formy z kominkiem - było go ok. 1/3 a nawet mniej ok. 1/4 foremki, bałam się, że nie wyrośnie. OCZYWIŚCIE UROSŁO PIĘKNIE - WYPEŁNIŁO CAŁĄ FORMĘ!
Gość: aneta10091
06.04.2010 09:33 odpowiedz
Babeczka przepyszna.
Gość: aneta10091
02.04.2010 13:14 odpowiedz
Dorotko!!!
Dziś upiekłam tą babke.
Wyszła super!!!Mam nadzieję,że będzie wszystkim smakować na wielkanocnym stole...
Już nie mogę się doczekać aby ją spróbować:-)
Dorota, Moje Wypieki
28.03.2010 17:56 odpowiedz
Formy z kominem są róznej wielkości i cieżko obliczyć. Ciasto powinno Ci zająć 2/3 do 3/4 wysokości formy. pozdrawiam
Gość: mgrbwsk
27.03.2010 15:34 odpowiedz
Witam!
Prosze o rade. Chcialabym upiec wlasnie babke pomaranczowa z tym, ze w formie z kominem jak do najnowszego przepisu. W jakim sposob odpowiednio dobrac proporcje.
Dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Gość: mikimama
24.03.2010 16:58 odpowiedz
Właśnie chcę upiec, ale zrobię marmurkowe. Do połowy ciasta doadam skórkę, do drugiej kakao i posiekaną czekoladę. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Gość: Fyrtocek
17.03.2010 13:31 odpowiedz
Dziś zrobiona babeczka lecz jako Muffinki:) Polecam z czystym sumieniem, to juz 3 Muffinki z Twoich przepisów każde wychodzą pychotka! wypróbowałam rownież wiele innych przepisów z Twoich blogów (a jak wiele jeszcze przede mna !) i jestem bardzo zadowolona. Oczywiscie gratuluje również Twoich sukcesów tzn. wydania książki i nagrody blogera roku 2009. Uzależniona juz jestem, wiec pisz prosze pisz i nie przestawaj :) Pozdrawiam ciepło.
Dorota, Moje Wypieki
15.02.2010 14:05 odpowiedz
Nie, wg mnie to nie jest najlepszy pomysł. pozdrawiam :)
Gość: Anula
15.02.2010 13:33 odpowiedz
Dorotko myślisz że można by polać tą babeczkę (po wystudzeniu) galaretką a potem jak ta stężeje czekolada?
Gość: szczesciareczka
14.02.2010 16:10 odpowiedz
Mięciutka, rozpływająca się w ustach dzięki nasączeniu. Rozpuściłam całą czekoladę do polewy i wyszło jej za dużo, ale nikt nie narzekał :o) Z pewnością jeszcze do niej wrócę.
Gość: daria
14.02.2010 10:05 odpowiedz
musze powiedziec, ze jest genialna! najlepsza z babek jakie jadlam :)
Gość: daria
13.02.2010 20:02 odpowiedz
robie wlasnie w nowej blaszce do babek takiej z kominkiem ale zrobily sie na niej takie góry jak jakies wulkany wyglada :D:D zobaczymy jak wyjme z piekarnika czy smaczna
Gość: dorotix
26.01.2010 19:44 odpowiedz
Witam ponownie! Właśnie skosztowałam moją babeczkę pomarańczową... coś wspaniałego!! Zero zakalca, puszysta i gąbczasta, wspaniały aromat pomarańczy (użyłam czerwonej), z wierzchu polana czekoladą... polecam!
Nie użyłam w ogóle sody bo nie mam, zamiast tego dałam więcej proszku do pieczenia.
Chyba rzeczywiście sekret tkwi w użyciu ciepłych (nie z lodówki) składników i porządnym nagrzaniu piekarnika.

Pozdrawiam!
Gość: niki102
21.01.2010 07:58 odpowiedz
co do wczorajszej babki musze zmienic opis. po wyjeciu z pieca byla ladnie zarumieniona, patyczkiem sprawdzalam przed wyjeciem z pieca i byl suchy, wiec tym bardziej sie zdziwilam, jak wieczorem, po przekrojeniu, na samym dole byl maly zakalec. nie wiem dlaczego. pieklam tak samo jak pisakowa a z nia nie mialam zadnego problemu. moze to byc wina startej skorki z pomaranczy? juz sama nie wiem...
Gość: joasia_84
20.01.2010 21:57 odpowiedz
Super przepis, babka rewelacja. Jedna z lepszych jakie miałam okazję próbować. Wszystkim bardzo smakowała, zniknęła w mgnieniu oka :-)
Gość: niki102
20.01.2010 08:17 odpowiedz
babka, a wlasciwie 3 male babeczki upieczone, teraz sie studza. pieknie zarumienione, bez zakalca, i tak slicznie pachna pomarancza :)
troche balam sie piec babki w moim piecu (stary, gazowy, z tylu piecze mocniej, lubi gasnac w trakcie piczenia) , ale ustawilam nizsza temperature no i podzielilam porcje ciasta na 3 male foremki wiec sie szybciej i bezpieczniej upiekly :) 2 babka(piersza byla piaskowa zrobiona w poniedzialek) i 2 sukces :) dziekuje za super przepisy :)
Gość: Ania
04.01.2010 09:52 odpowiedz
Zrobiona, zjedzona :) b. dobra no, wyrosłą pięknie i nie wkradł się zakalec, piekłam już wiele ciast z tej strony, ale pierwszy raz babkę, dlatego tym bardziej się cieszę, że uświetniła ona imprezę sylwestrową :)
pozdrawiam i dużo szczęścia, zdrowia i miłości życzę w Nowym Roku dla wszystkich
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2009 12:46 odpowiedz
Tak, dodaje sie aromat. Tego soku do nasaczenia jest bardzo malo i nie ma sie co obawiać, mozna to nawet pominąć. Jeśli się zdecydujesz - najlepszy swiezo wycisniety sok. pozdrawiam i dziękuję :)
Gość: gosia.ie
31.12.2009 11:24 odpowiedz
Potrzebuje pomocy :)
uwielbiam Twoja strone i to dopracowanie wszystkiego w szczegolach !
W koncu po wiecznym slinieniu sie postanowilam upiec cos sama. Do tej pory skorzystalam tylko raz z Twojego przepisu i zrobilam leniwe - cos wspanialego.
Przyznam sie bez bicia, ze nie mam wprawy. Na cale szczescie moj maz zazyczyl sobie wlasnie te babke :)
Nie rozumiem tez jeszcze wszystkiego, stad moje krotkie pytanko (skladniki leza juz na szafce gotowe do mieszania ale ..) no wlasnie skoro po wypieczeniu nasacza sie babkje sokiem to czy do ciasta dodaje sie aromat czy nie ? I skad albo jak przygotowac mam ten sok do nasaczenia ? (tego nasaczenia sie boje, pojecia nie mam jak to zrobic i ze tym zepsuje te babke)
Z gory dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie i gratuluje pasji i przepieknej strony :)
Dorota, Moje Wypieki
30.12.2009 21:38 odpowiedz
Tak, z 1.5 porcji. Z 5 małych lub 4 duzych jajek ;) pozdrawiam
Gość: Ania
30.12.2009 10:58 odpowiedz
Mam foremkę 8 x 27 cm, czy powinnam upiec z 1,5 porcji? i w takim razie zrobić z 4 czy 5 jajek? albo 3 normalnych i jednego mega wielkiego? potrzebna szybka odpowiedź, zabieram się za tę babeczkę jutro z samego rana, dzięki za szybką odp, pozdrawiam
Gość: ewaaa
15.12.2009 19:35 odpowiedz
Właśnie w piekarniku piecze się już druga babka.
Pierwsza zniknęła w mgnieniu oka.
Ciasto bajecznie szybkie i proste w przygotowaniu, pięknie wyrasta.
Smak - jedyny w swoim rodzaju,niepowtarzalny......no i ta delikatność!
Pychota!

Tym razem zmodyfikowałam przepis i dodatkowo dodałam kilka kropel aromatu rumowego:).

Na Święta mam już sobie moja Mama i Teściowa zażyczyły:)

CUD MIÓD MALINA!
Gość: Lenija
26.11.2009 21:47 odpowiedz
Przepyszna, zrobie ja na pewno jeszcze nie raz:)
1  2



Składniki / tagi