Ładowanie strony





20 sierpnia 2010

Babka z herbatą Lady Grey


Babka z herbatą Lady Grey

Babka, która Wam posmakuje. Nietypowa - goście będą zaciekawieni, co jest w środku ;-). Lekko sypka, nie ciężka, wilgotna, z aromatem mojej ulubionej herbaty (można również użyć herbaty Earl Grey lub innej aromatyzowanej). Jeśli posiadacie herbatę tylko liściastą, warto ją wcześniej zemleć w młynku do kawy lub prościej - użyć herbaty w torebkach. Za przesłanie przepisu bardzo dziękuję Małgosi :-).



Składniki:

  • 200 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 130 g masła
  • 4 jajka
  • 4 łyżki mleka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 3 łyżeczki suchej, drobnej herbaty Lady Grey (ok. 2 torebek)

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Masło utrzeć z cukrem na jasną i puszystą masę. Wbijać jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu.

Mąki przesiać razem z proszkiem do pieczenia, wymieszać z herbatą. Dodawać do masy maślanej na zmianę z mlekiem, mieszając. Dodać ekstrakt z wanilii i wymieszać.

Formę na babkę* wysmarować masłem i oprószyć mąką. Napełnić ciastem do 3/4 wysokości formy.

Piec około 30 - 40 minut w temperaturze 190ºC (przez pierwsze 15 minut w temperaturze 160ºC) do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, przestudzić chwilę w formie, potem wyjąć na metalową kratkę.

* Piekłam w dwóch foremkach na babkę o kształcie jak na zdjęciu, każda o pojemności około 600 ml.

Smacznego :-).

Babka z herbatą Lady Grey

 

Tagi: herbata
Kategoria: Babki, Wielkanoc

Dodaj komentarz
Komentarze (124)
1  2
Gość: Anna
18.04.2019 07:24 odpowiedz
Dzień dobry, Pani Doroto, chciałaby się poradzić w kwestii przeliczenia składników przepisu na formę keksową 30x10x8cm. Objętościowo wychodzi 2400ml. Składniki z przepisu pasują do formy ok 1200ml (2 babki w formie 600ml). Wychodziłoby, że na moją keksówkę powinnam podwoić ilość składników. Czy Pani zdaniem nie będzie to zbyt dużo? Wychodzi 8 jajek... Matematyka niby nie kłamie, ale trochę się obawiam, czy ciasto nie wyskoczy z formy ;-) Podwajałaby Pani proporcje?
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2019 11:24 odpowiedz
Hm... moje formy były bardzo małe, naprawdę. Z drugiej strony, tak myślę, że 8 jajek to musi być za dużo ;-). Ja zrobiłabym z 6 jajek. 
Gość: Anna
19.04.2019 12:40 odpowiedz
Zrobiłam wg Pani rady i potwierdzam - przeliczając składniki wg 6 jajek wychodzi ilość idealna do keksówki 30x10. Dziękuję :-)
Dorota, Moje Wypieki
19.04.2019 18:41 odpowiedz
Bardzo się cieszę, że się udało :).
Gość: Eliza
18.12.2017 14:58 odpowiedz
Czy można zamiast mąki ziemniaczanej dodać zmielone na pył migdały i dorzucić do ciasta np. rodzynki, czy grozi to jakąś wpadką?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2017 21:03 odpowiedz
Tak, można.
rafmaxxx profil
14.04.2017 17:32 odpowiedz
Jak przechowywać babkę aby jak najdłużej utrzymywała świeżość??
Dorota, Moje Wypieki
14.04.2017 20:50 odpowiedz
W pojemniku na ciasto w temp. pokojowej.
willow profil
05.04.2017 15:24 odpowiedz
A ja chciałam powiedzieć, że ta babka jest jedną z moich ulubionych i nadaje się też jako blat do tortu herbacianego - u mnie z earl grey i hibiskusem do tego konfitura malinowa i bezy :)
08.04.2017 07:15 odpowiedz
PiekniE! A krem też z herbatką ?
willow profil
09.04.2017 21:09 odpowiedz
Też :)
Esme profil
08.04.2017 21:23 odpowiedz
Bardzo ładny torcik:) Zaintrygowałaś mnie tym hibiskusem, zdradź szczegóły;)
willow profil
09.04.2017 21:15 odpowiedz
Dziękuję :) Nic szczególnie tajemniczego tu nie ma, po prostu przemielony na drobno (prawie pył) susz z suszonego hibiskusa (tak zwana "herbatka"), z którego powstało takie puree herbaciane (razem z earl greyem).
c..kate profil
14.04.2017 17:54 odpowiedz
babka pieczona w tortownicy bez komina? tak jak biszkopt? z jednej porcji, czy więcej?
willow profil
15.04.2017 09:10 odpowiedz
Tak, w tortownicy bez komina - tylko piecze się wtedy oczywiście dłużej. Nie wiem co to znaczy że tak jak biszkopt - jeśli chodzi o rzucanie to nie, jeśli chodzi o sprawdzanie patyczkiem to tak :P
Piekłam z jednej porcji, w tortownicy chyba 23 cm.
lewanilorak profil
21.01.2017 22:07 odpowiedz
Wspaniała!!! Juz wiem, że częściej będę korzystać z tego przepisu! Szukałam czegoś szybkiego, dobrego i ciekawego i mam :) nadaje sie także do babeczek ale z tej ilości lepiej żebym zrobiła jedna babkę a babeczki z kolejnej. Wyszło jak wyszło ale pycha!!! Nie mogę dodać zdjęcia bo telefon nie robi jpg :(

madziusia86 profil
29.09.2016 21:16 odpowiedz
To moja pierwsza w życiu babka upieczona w foremce z kominkiem. Bardzo byłam ciekawa jak mi to wyjdzie no i udało się. Babka jest puszysta i ma bardzo intrygujący smak. Herbatę kupiłam w Lidlu i jest to Earl Grey ze skórką cytryny. Herbata jest dosyć drobna więc nie czuć jej w cieście jednak ja rozdrobniłabym ją jeszcze bardziej, niestety młynka do kawy brak. Niemniej jednak przepis dodaję do ulubionych bo babka pyszna :)
wiesiulka profil
09.08.2016 12:24 odpowiedz
Bardzo smaczna babeczka,nawet mój wybredny syneczek zjadł cały kawałek.Udała się bez zakalca.Polecam.
Aga Mars profil
11.08.2016 09:10 odpowiedz
Bardzo ladna :)
wiesiulka profil
11.08.2016 12:03 odpowiedz
Dziękuję
Katimati profil
27.02.2016 03:04 odpowiedz
Mam tylko herbate Earl Grey - czy moglabym dodac np starta skorke pomaranczowa / cytrynowa?
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2016 00:10 odpowiedz
Pewnie :).
babajagna76 profil
30.06.2015 00:51 odpowiedz
Bardzo fajne, szybkie ciasto! No i ten posmak herbaty wychodzący przy drugim kawałku... ;) U mnie wersja bezglutenowa z połączenia mąki ryżowej, kukurydzianej i jaglanej w równych proporcjach (ziemniaczana bez zmian). Jako fanka MW przerabiam wszystkie przepisy na "bezgluty" i nie zdarzyło się, żeby jakieś ciasto nie wyszło, a to chyba najlepsza rekomendacja dla autorki ;) Tylko jeszcze z drożdżowymi nie próbowałam.
P.S. Herbatę liściastą łatwo rozdrobnić w moździerzu, bądź drewnianą pałką do ucierania. Nie ma dużo roboty, a jakościowo lepsza, niż ta z torebki.
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2015 19:19 odpowiedz
Dziękuję, bardzo cenne informacje :).
babajagna76 profil
01.07.2015 21:37 odpowiedz
Zauważyłam, że z mąką jaglaną trzeba uważać, bo daje goryczkę. Najpierw pomyślałam, że to z herbaty, ale nie. Wykorzystałam ją w innym daniu i było to samo. No cóż, zamiast kupować gotową trzeba będzie zmielić swoją po wcześniejszym sparzeniu kaszy, bo kolejne przepisy czekają na wypróbowanie :)
willow profil
05.04.2015 21:40 odpowiedz
Taki niby mało spektakularny przepis, a babka moim zdaniem lepsza niż wszystkie tegoroczne mazurki. Puszysta, nie za słodka, dość wilgotna jak na piaskową. Pyszności!

Moja z earl greyem, następnym razem spróbuję nawet dać więcej herbaty, ciekawe co z tego wyjdzie.
07.04.2015 11:43 odpowiedz
świetna foteczka :) gdzie można kupić takie jajeczka?
willow profil
07.04.2015 12:17 odpowiedz
Dzięki :)
Te konkretnie są z Marksa&Spencera. Ale podobne ma też Milka, tylko bardziej pastelowe i chyba nie nakrapiane.
Gość: Avon A Szewczyk
25.01.2015 19:19 odpowiedz
Witam.Mam pytanko.Jakie inne herbatki mogę dodać do ciasta by było równie smaczne?Może być zielona?Tylko z takich dostępnych w Polsce.
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2015 20:50 odpowiedz
Może byż zielona. Dodałabym swoją ulubioną :). Zapachowe herbaty typu earl grey na pewno będą smakowały w cieście.
dżesi profil
27.10.2013 18:04 odpowiedz
Zapomniałam dodać... Piekłam w formie z kominem 25cm. Wyszła nie za wysoka, ale też nie bardzo niska. Myślę, że na taka formę 1,5 porcji ciasta :)
dżesi profil
27.10.2013 18:01 odpowiedz
Babeczka zrobiona! Pyyycha :) Niby zwykła babka z herbatą, ale ma COŚ w sobie. Nasza 4 osobowa rodzina się zajadała. Delikatna i na drugi dzień ( nie przykryta na noc) mięciutka. Dodaję do ulubionych :)
Gość: Koko
27.10.2013 15:16 odpowiedz
Sympatyczna babka, choć wg mnie lepsza na drugi dzień. Może nie powala smakiem, ale jest naprawdę łatwa i szybka. Taki fajna zagryzka do popołudniowej kawki.
Miss.Cookie. W profil
09.10.2013 17:59 odpowiedz
Przepiękna forma. I ciasto również

twiggy8 profil
26.03.2013 17:17 odpowiedz
Właśnie wystudziłam i ...Pycha. Dwie różnice to to, że herbatę wsypałam do podgrzanego mleka aby nasiąknęło aromatem. Druga to polałam babkę polewą karmelową (gdzieś w komentarzu podpatrzyłam;))
agnes208 profil
11.03.2013 13:23 odpowiedz
Pyszna a raczej pyszne bo zrobilam w formie małych babeczek z metalowych foremek wyszlo mi 20 sztuk.
Zosia z USA profil
07.01.2013 20:00 odpowiedz
Dzieki za odpowiedz. Niestety nie jest dostepna na naszym rynku w USA a szkoda bo wyglada naprawde swietnie!. Sprawdzilam wszedzie. Znalazlam podobno ale to nie to.
Presentation is everything!
Pozdrawiam
Zosia z USA profil
07.01.2013 14:41 odpowiedz
Pani Doroto-
Czy moglaby Pani podac styl i firme tej formy. Nie moge znalesc jej na Google.
Zosia
Dorota, Moje Wypieki
07.01.2013 18:57 odpowiedz
Niestety nie znam..kupowałam bardzo dawno temu w lakeland.co.uk
Jeż Europejski profil
06.01.2013 12:56 odpowiedz
Ta babka z pominięciem herbaty i z polewą karmelową to zdecydowanie NAJLEPSZA babka na świecie. Z herbatą oczywiście też smakuje, ale nie aż tak jak bez :)
Schola profil
03.12.2012 13:07 odpowiedz
Upiekłam w formie konika jako torcik na urodziny córeczki :)
Ciasto dobre choć herbata niewyczuwalna (trzeba będzie na przyszłość coś z tym pokombinować)

pierwszy raz dodaję zdjęcie, mam nadzieję, że wszystko ok
Dorota, Moje Wypieki
03.12.2012 13:09 odpowiedz
Ale słodki konik!
natka24 profil
05.04.2013 13:58 odpowiedz
Ja dodatkowo zaparzyłam 2 torebki herbaty w mleku i smak był w sam raz :)
Gość: natka
28.11.2012 17:14 odpowiedz
Albo zaparzyć ja w tych 4 łyżkach mleka, a potem wystudzić? Tak spróbuję i napiszę nast razem co wyszło :)
Dorota, Moje Wypieki
28.11.2012 23:34 odpowiedz
Można zaparzyć w mleku :).
Gość: natka
28.11.2012 17:13 odpowiedz
Babka bardzo smaczna, jednak smak lady grey zbyt mało wyczuwalny. A jak by tak oprócz zawartości torebki jedną zaparzyć w bardzo małej il wody (tak ze 2 łyżki) i dodać do ciasta??? Jest szansa, że wyjdzie, czy będzie zakalec???
Gość: Snow White
06.11.2012 16:31 odpowiedz
A czy można upiec ją w formie na keksówkę ? Wyszedłby taki miszmasz kekso - babka :)
Dorota, Moje Wypieki
06.11.2012 17:24 odpowiedz
Tak.
Gość: basiulekg
10.10.2011 07:58 odpowiedz
Bardzo dobra babka, dzięki herbatce (użyłam niebieskiej lady grey - do kupienia np. w Almie) ma ciekawy, niepowtarzalny smak. Dodałam do niej rodzynki, piekłam w keksówce, zniknęła w jeden wieczór :)
Gość: mintrowertyczka
02.06.2011 07:31 odpowiedz
To trzeci raz, że upiekłam tę babkę, i drugi raz, że piekłam w dużej, 1.6L formie z 3/2 porcji. I drugi raz ciasto mi "wykipiało", po 30 minutach było jeszcze w ogóle nie upieczone, a potem zaczęło się wylewać ze szczeliny, nauczona doświadczeniem potrzymałam do około 50 minut i wyszło, choć z lekko spaloną skórką. Mam wrażenie, że przy większej porcji trzebaby zmienić temperaturę pieczenia, a na pewno dłużej piec w 160°C (nawet 25 minut, i resztę, 10 dopiec w 190°C), jak myślisz, Doroto?
Zdecydowanie moja ulubiona babka!
Gość: mimik3
11.05.2011 20:57 odpowiedz
Ta babka była moim drugim wypiekiem upieczonym na dzisiejszy dzień. Piekłam ze zwykłym Earl Grey'em. Przepis jak zwykle trafiony w dziesiątkę, jedna z moich Córeczek (dzisiejsza Solenizantka) nie mogła się od babki odczepić. Moje dzieci ostatnio chętniej pałaszują babki, niż pieczone przeze mnie do znudzenia od muffinki. Ta zdecydowanie do powtórki, na pewno poeksperymentuję z bardziej aromatycznymi herbatami (hm... może wędzonymi czarnymi?), - czuję, że mogłoby być to ciekawe połączenie. Pozdrawiam ciepło :))
Gość: renata-lublin
27.04.2011 17:27 odpowiedz
Dzięki, Dorotko, tak właśnie myślałam i liczyłam, że Ty to potwierdzisz :)
Dorota, Moje Wypieki
26.04.2011 19:58 odpowiedz
Zawsze, oprócz wysmarowania masłem posypuję bułka tartą, migdałami, otrębami lub kasza manną. Ponadto tak jak piszesz - trzeba kilka minut poczekać, by przestygła w formie. Na pewno kolejnym razem będzie dobrze - Wilton to dobra firma.
Gość: renata-lublin
26.04.2011 19:07 odpowiedz
Przywarła do mojej fikuśnej formy, która użyłam pierwszy raz (Dimensions kaskada - Wilton). I czy tak będzie zawsze? Forma nie był tania, a tu taka klapa. Biorę pod uwagę, że być może za szybko chciałam wyjąć babkę z formy (może trzeba było poczekać 10-15 min?). Poza tym może oprócz wysmarowania formy masłem, trzeba ją było wysypać bułką tartą? Czy ktoś z Was już piekł w tej formie cokolwiek, co zrobiłam źle jezeli ona jest dobra?
Gość: zabazaby
27.03.2011 13:58 odpowiedz
ja tez sie pochwale, ze wlasnie upieklam ta oto babke :)

jest przepyszna!! tylko nie wiedziec czemu moja wyszla o wiele jasniejsza niz Twoja Dorotko na zdjeciu :)
Gość: mintrowertyczka
09.03.2011 07:55 odpowiedz
No to upiekłam, ciasto jest rewelacyjne, choć przesadziłam z ilością herbaty (wszystkiego dałam 1/2 porcji., a herbaty nie...) Ciasto jest fajne, wilgotne, nie wyrasta jakoś bardzo, nie jest też przesadnie słodkie. No i NIESAMOWICIE pachnie!
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2011 17:39 odpowiedz
Najlepiej zmierzyc objetość - u mnie forma ma około 600 ml.
Gość: mintrowertyczka
02.03.2011 15:14 odpowiedz
I kolejny wypiek idzie na tapetę... Jakbyś mogła jednak podać takie orientacyjne wymiary tej formy, to będę wdzięczna. Tzn. dolne i mniej więcej głębokość w największym punkcie, bo nawet orientacyjnie nie wiem jakiej formy użyć...
Dorota, Moje Wypieki
04.01.2011 10:19 odpowiedz
To duża foremka, nie wiem, czy nie piekłabym nawet z 1,5 porcji.
Gość: renata-lublin
04.01.2011 07:34 odpowiedz
Czyli ta foremka www.mniammniam.com/sklep/4543,Profesjonalna_forma_Dimensions_kaskada_Wilton.html powinna być akurat na jedną babkę, bo wyżej pisałaś, że jest 2 razy większa. Bardzo mi się podoba i mam ochotę ja kupić, a pierwszym wypiekiem miałaby być ta właśnie babka, bo widzę, że ładnie oddaje wzór foremki.
Dorota, Moje Wypieki
03.01.2011 21:17 odpowiedz
Mi wyszły 2 małe babki, bo to są dość małe foremki, pozdrawiam :)
Gość: renata-lublin
03.01.2011 20:36 odpowiedz
Dorotko, chcę się upewnić, czy z tej ilości składników wyszły Ci 2 babki, czy też trzeba ich użyć na każdą z osobna ?
Gość: Ewuszkaa
14.11.2010 09:08 odpowiedz
Babka jest pyszna :) dodalam 3 brzoskwinie z puszki i babka jest przyjemnie wilgotna. Pieklam w tortownicy o srednicy 23 cm, ale wtedy potrzebuje ona 60 min pieczenia, zeby patyczek byl suchy :) zastanawiam sie tylko jak przechowywac to ciasto, zeby nie wyschlo? Pozdrawiam :)
Gość: joannea
24.10.2010 14:47 odpowiedz
przepis z gatunku "piętnastominutowa drzemka niemowlaka, czyli czym podjąć niedzielnych gości przy jednoczesnym ciąłgym mamowaniu". Zobiłam na Dilmahu wanilia+róża, wyszło niebo w gębie, co potwierdzili goście. Bardzo dziękuję!
Gość: Ptasie_Mleczko
16.10.2010 16:09 odpowiedz
:) Upiekłąm, kocham earl greya, ale jakoś nie czuję tego smaku, moze jutro przejdzie aromatem? :) Lady Grey na pewno jest w sieciach z herbatami, ale liściaste tylko:)
Gość: novinka1
17.09.2010 19:43 odpowiedz
Dzisiaj ją zrobilismy, razem z moim dwuletnim synkiem. Kupiłam na ebayu nawet tę samą formę, co Ty masz. :) Przepis banalnie prosty, także moja pociecha z ogromnym zaangażowaniem i przejęciem przygotowywała ciacho. Spałaszował sam blisko połowę ;). Babka smaczna, choć jak dla nas, rodziców, trochę za sucha, Ale najważniejsze, że synek przeszczęśliwy :)
Gość: sarahdonnel
14.09.2010 22:00 odpowiedz
Z inspiracji przepisem na 'porządną' babkę z herbatą wyszły muffiny herbaciane. Robione na 'parę sztuk "bez przepisu", bo chce mi się coś słodkiego', a już zniknęły. Niestety, przelałam aromat śmietankowy, bo herbata wylądowała w cieście w trakcie - początkowo miały być po prostu białe 'śmietankowe'. Jednak - dla muffinkożerców (a do takich zalicza się mój partner) - jak najbardziej wychodzą.
Gość: Tia
06.09.2010 06:49 odpowiedz
Zrobiłam babkę wczoraj. Z 10 minut zgniatałam w palcach herbatę, żeby ją w końcu dodać, bo oczywiście dostanie lady grey w torebkach graniczy z cudem. Ciasto faktycznie jest babką i najlepiej nadaje się do pałaszowania przy wielkim kubku herbaty (u mnie, a jakże, Lady Grey). Łatwe i szybkie do zrobienia, całkiem smaczne, ale w moim przypadku herbaciany posmak wyszedł dopiero 2 dnia (gdy została gdzieś 1/4 ciasta ;p). Fajny przepis, niedługo wypróbuję też ten, podany przez kogoś w komentarzach, na herbacianą babkę z białą czekoladą i brzoskwiniami. Ciekawa jestem tego cuda. A dzisiaj powrócę do przepisu, który ściągnął mnie na ten blog, czyli Crunchy Peanut Butter Cookies :D A jako gratis na obiad ryż zapiekany z jabłkami ^^ Ech, pyszności.
Gość: annodomino
14.10.2013 22:36 odpowiedz
lady gray jest dostępna w Biedronce za śmieszne pieniądze, pić sie tego nie da ale do ciasta jest super :)
Gość: chrom
29.08.2010 22:08 odpowiedz
ja użyłam earl grey :-) dodałam 3 łyżeczki i mam zdecydowanie mniej czarnych kropek w cieście niż na zdjęciu...ale ciasto jest bardzo fajne!!!! mężowi też smakuje : wiem już co upiekę na najbliższe spotkanie rodzinne ;-)
włączając się do wątku o sylikonowych formach - rozpychają się bardzo ciężkie ciasta.. np jak robię pasztet w prostokątnej. a tradycyjne ciasta w okrągłej czy właśnie w formie do babki są idealne. właśnie dlatego że nigdy. po prostu nigdy nie udało mi się tak wysypać, wymasłować ;-) formy od babki, żeby potem choć część mi się nie obdrapała przy wypakowywaniu jej.. nie uznaję formy do babki niesylikonowej ;-)
Gość: negresca
29.08.2010 17:41 odpowiedz
I ja upiekłam tę babkę; ma bardzo ciekawy smak, świetnie pasowała do niedzielnej kawy:)
Kilka osób pytało tutaj o herbatę Lady Grey w Polsce; mają ją delikatesy Alma, tyle że w listkach; utarłam je w moździerzu.
Gość: lampkanocna
27.08.2010 21:05 odpowiedz
Bardzo dobra ;) wszyscy zachwyceni, zupełnie niespodziewany smak... i ten aromat...Tylko, że trochę mało ciasta mi wyszło... nie była za wysoka
Gość:
26.08.2010 11:38 odpowiedz
niestety nie znalazłam tej całej lady gray ;/ ale własnie sprzatam w herbacianej półce i zastanawiam się czy irish cream bedzie pasowala do tego ciasta ? jak myślicie?
Gość: sodzik
26.08.2010 08:00 odpowiedz
Babka-pycha!
Wypiekłam-i zniknęła w 2 dni:)
Dziękuję Dorotka.
Dorota, Moje Wypieki
25.08.2010 09:55 odpowiedz
Podałam pojemność na samym dole przepisu, bo z wymiarami raczej tu ciężko ;)
Gość: andzia
25.08.2010 09:25 odpowiedz
Super zdjęcie, samo oko już się najada. A ta przy okazji, jak duża jest tutaj forma na babkę. Pani Dorotko, czy może pani podać wysokość i szerokość formy lub tylko jej pojemność. Próbowałam kupić kiedyś takie formy, ale wszystkie wydały mi się za duże, bo powyżej 2,5 l. Pozdrawiam ciepło.
Gość: Tia
24.08.2010 12:00 odpowiedz
Och okrutna, przypomniałaś mi o Lady Grey. Zapijałam się nią w Anglii, w Polsce jakoś jej nie widywałam, więc zapomniałam. Aż do momentu zobaczenia tego przepisu. No i co, biegnę dzisiaj do Piotra i Pawła i mam nadzieję, że będzie (chociaż porównując do ceny, jaką za nią płaciłam w UK to u nas trochę przesadzają). Jak już zdobędę muszę koniecznie wypróbować przepis. Oczywiście formy na babkę nie mam, więc eksperymentalnie upiekę jako zwykłe, płaskie ciasto. Mam nadzieję, że i tak wyjdzie.
Dorota, Moje Wypieki
23.08.2010 20:06 odpowiedz
Smaruję formę masłem i jeśli forma jest dobra to wystarcza. W innych formach wysypuję dodatkowo kaszą manną lub bułka tartą. Nie ma wtedy problemu z wyciągnięciem. I nie wyjmuję gorącej. Musi lekko przestygnąć.
Gość:
23.08.2010 19:44 odpowiedz
Dorotko a masz jakis specjalny sposob na wyjmowanie babki z foremki? bo ja zawsze musze ja wrecz zeskrobywac, przez co bardzo traci wizualnie..:(
Gość: miki
23.08.2010 19:38 odpowiedz
Mam nadzieję, że nie zabrzmi to jak antyreklama, bo jestem uzależniona od tego blogu. Za babkami nie przepadam,ale wypróbowałam przepis proponowany przez Joannę z "wielkieżarcie.com" z białą czekoladą, brzoskwiniami i herbatą earl grey (ja dodałam 2 nektarynki i 3 saszetki herbaty Lipton "infusion rozkosz cytrusów"), piekłam w tortownicy o średnicy 20cm. Ciasto jest rewelacyjne, wilgotne, warte wypróbowania. Bardzo polecam!
Gość: magdalena_aaa
23.08.2010 10:02 odpowiedz
Foremka jest rewelacyjna. Upiekłam w ostatni weekend babkę według tego przepisu z tym że dodałam herbaty dilmah earl grey. Wyszła też przepysznie:)
Gość: kasial
23.08.2010 09:41 odpowiedz
Upiekłam wczoraj tą babkę. Jest naprawde pyszna. Moi synkowie od razu po wystudzeniu zjedli pół ciasta :-)
Gość: majanaboxing
22.08.2010 21:03 odpowiedz
Piekna jest.
Lubimy herbaciane babki. :)
Dorota, Moje Wypieki
22.08.2010 18:51 odpowiedz
Mam jedną takiego dziwnego kształtu silikonową i mam wrażenie, że jak ciasto sie w niej piecze, to rozpycha sie na boki. Albo to tylko wrażenie ;)
Gość: misia_starsza
22.08.2010 18:42 odpowiedz
Miałam taką ochotę na tą babkę ,że w te pędy pobiegłam do sklepu,kupiłam tą herbatę i upiekłam ciasto w formie silikonowej .Super wynalazek tek silikon .Uszczęśliwił niejedną kobietę .Babka jak dla mnie na jedno pieczenie /za sucha /ale za to herbata coś pysznego.
Gość: renata
22.08.2010 18:28 odpowiedz
Dorotko! Ja też wolę formy blaszane, ale natrafiłam na ciekawe kształty bab silikonowych i stąd pytanie, czy tak samo się piecze. Dzięki za rady.Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
22.08.2010 15:03 odpowiedz
Renata, nie lubię, pewnie to kwestia gustu, co kto woli, bo nie sa takie złe, ale jakoś wolę blaszane, tradycyjne :)
Gość: Ola
22.08.2010 10:29 odpowiedz
Ta herbata jest przepyszna. :) Nie ma jej w Polsce (przynajmniej ja się z nią nie spotkałam), dlatego tata przesyła mi ją w paczce. :)
Gość: malaivet
21.08.2010 22:04 odpowiedz
Upiekłam i ........ udało się :) Nie za słodka, bardzo ciekawy smak.
Gość: renata
21.08.2010 21:03 odpowiedz
Dziękuję za namiary na formę babki.
A jakie jest Twoje zdanie na temat wypieków w formach silikonowych? Pozdrawiam
Gość: misia_starsza
21.08.2010 20:09 odpowiedz
A ja dzisiaj upiekłam .
Gość:
21.08.2010 18:45 odpowiedz
Zdjęcie mnie skusiło i upiekłam to ciasto:) Niestety... wyszedł mi zakalec. Zupełnie nie wiem dlaczego... ściśle trzymałam się przepisu...
Ale i tak jest smaczne - nawet jako zakalec
Gość: joanna.pio
21.08.2010 18:02 odpowiedz
Ja babkę z earl grey piekę od kilku lat (z przepisu słynnej na Wielkim Żarciu nutelli). W "moim" przepisie jest jeszcze pokruszona biała czekolada i brzoskwinie krojone w kostkę. I mniej roboty - zamiast masła czy margaryny jest olej, który nadaje ciastu fajną wilgoć - polecam wypróbowanie: www.wielkiezarcie.com/recipe24287.html
Gość: soleil
21.08.2010 17:47 odpowiedz
Zrobiłam tą babkę dzisiaj i już jej nie ma. Upiekłam ją z herbatą Lipton. Dałam jej dwie torebki i nie czuć jej bardzo. Zgadzam się z tym co Dorotus napisała że herbata musi mieć aromatyczny smak. Jak użyjecie herbaty która ma niezbyt wyrazisty smak to babka straci na walorach smakowych. Ja pokombinuję jeszcze z tymi herbatami. Ciasto godne wypróbowania tak jak inne smakołyki z tego bloga.
Ps Dorotus co się stało z przepisem na muffiny ze śliwkami?. Jak na niego klikam w spisie to wyskakuje przepis na muffiny z truskawkami i kruszonką.
Gość: ALLEGO
21.08.2010 17:07 odpowiedz
...ciasto wygląda rewelacyjnie...teraz jest tylko potrzebna pracowita kobieta, która by je chętnie upiekła :)
Dorota, Moje Wypieki
21.08.2010 15:40 odpowiedz
Agnieszko, w UK kostka masła ma 250 g. 2 sticks masła to około 230 g. Gosciu, to jest inna forma, jest dwukrotnie wieksza. Merci: niestety nie jest to możliwe, z braku miejsca. pozdrawiam
Gość: merci
21.08.2010 14:00 odpowiedz
witaj,
dołączam się do próśb o przywrócenie miniaturek zdjęć przy przepisach w spisie treści. Upiekłam już całą masę słodkości, czerpiąc z Twojego blogu, ale teraz ciężko mi odnaleźć ulubione, bo nigdy nie zwracałam uwagi na nazwy przepisów, ale właśnie na zdjęcia....
pozdrawiam:)
Gość:
21.08.2010 12:28 odpowiedz
Gość: markdottir
21.08.2010 11:30 odpowiedz
Uwielbiam herbatę Lady Grey. Zawszę proszę ciocię, żeby mi przywiozła, jak jedzie do Polski z UK :o) Idę sprawdzić, czy zostały jakieś resztki...
Gość: agnieszka
21.08.2010 09:51 odpowiedz
Dorotko, czy w Wielkiej Brytanii kostki masła są takiej samej wielkości jak zazwyczaj w Polsce - tj. 250g? Bo znalazłam przepis pewnej Brytyjki na Brioche, ale wydaje mi się - przyjmując wagę kostki masła/margaryny za 250g - że jest go dużo za dużo, bo wychodzi 625g na 425g mąki...
Więc ile to będzie "2 sticks butter"?
Dorota, Moje Wypieki
20.08.2010 21:12 odpowiedz
Kupiłam tutaj: www.lakeland.co.uk/F/product/13547 pozdrawiam
Gość: renata
20.08.2010 21:08 odpowiedz
Dorotko!
Każda Twoja propozycja to dzieło sztuki. Zaglądam na te strone zawsze, gdy pragnę poprawić sobie nastroj.
Forma przypomina opere w Sydney (takie mam skojarzenie).Gdzie taka można upolować? Pozdrawiam
Gość: solniczka
20.08.2010 21:05 odpowiedz
jejku wygląda rewelacyjnie koniecznie muszę wyprobowac.
P.S Gdzie mozna nabyc takie fantazyjne foremki ??
Gość: karolcia
20.08.2010 19:35 odpowiedz
mhyyy, lady grey, moja ulubiona herbata... jutro bedę piekła babkę. dziekuje za przepis. Acha i korzystając z okazji chciałam podziękowac za przepis na rzucanego biszkopta :)
Dorota, Moje Wypieki
20.08.2010 18:10 odpowiedz
Karolina, uwielbiamy babki! A dzieci chętniej je jedzą niż inne ciasta.
20.08.2010 18:00 odpowiedz
Naprawde swietna ta foremka! ;D
A babka wyglada bardzo smakowicie :)
Gość: Karolina
20.08.2010 17:13 odpowiedz
Nie wiem jaką babkę musiałabym zrobić, by była ona zjedzona w mniej niż 3 dni. Zawsze gdy upiekę babkę, to stoi ona 3,4 dni, ale i tak jeszcze zostaje, a nikt już jej nie je, bo za sucha itp. Twoje zdjęcia bardzo przyciągają i kuszą do wypieków, ale niestety, gdy widzę babkę to nawet tak piękne zdjęcie jak powyżej mnie nie przyciągnie :) Po prostu, u mnie w domu nikt nie przepada za takimi ciastami. A jak u Ciebie Dorotko ? Chętnie jadacie babki? Dzieci też? Nie wolą czegoś z kremem ?
Gość: pigeon-dove
20.08.2010 16:42 odpowiedz
Do tej pory myślałam, że muffins=cupcakes! Ale już widzę różnicę. I chodziło mi jednak o cupcakes :)
Gość: marta
20.08.2010 16:30 odpowiedz
chyb musze uzupełnic swoje herbaciane zbiory o taka herbatke.. moze uda mi sie ją dostać u piotra i pawła tam zawsze maja jakieś rarytasy :)
Gość: moni-a83
20.08.2010 15:28 odpowiedz
Forma super :)
Gość: silasmaku
20.08.2010 15:10 odpowiedz
Piękna forma, kształt babki- cudowny :) !!
Gość: Jswm
20.08.2010 15:09 odpowiedz
moja ulubiona herbata :)
Dorota, Moje Wypieki
20.08.2010 14:28 odpowiedz
Można, pewnie :) Jest różnica między robieniem tej babki a muffinkami, nie ma róznicy między robieniem tej babki a babeczkami (cupcakes). Muffiny robi sie bardzo szybko - nie ubija się masła, a topi (lub używa oleju) a potem się miesza ze wszystkimi składnikami bez użycia miksera.
Gość: Desperate
20.08.2010 14:28 odpowiedz
Wow wygląda przepięknie jeszcze ten kształt. Szkoda że nie mogłabym być twoim gościem bo często bym do ciebie przychodziła.
Gość: pigeon-dove
20.08.2010 14:19 odpowiedz
A da radę zrobić z tego przepisu muffinki? Jest w ogóle różnica w robieniu "normalnego" ciasta i muffinek (pomijając czas pieczenia of course)?
1  2



Składniki / tagi