Ładowanie strony





3 kwietnia 2013

Ciasto czekoladowe z musem cytrynowym


Ciasto czekoladowe z musem cytrynowym

Gdybym miała swoją kawiarnię, ten deser byłby na stałe w karcie menu... Jest mega. Lekkie, sufletowe ciasto czekoladowe i pyszna warstwa orzeźwiającego musu cytrynowego, wyważonego w smaku i słodyczy. Mus cytrynowy jest najlepszy na świecie, dodatkowo nie musicie obawiać się surowych jajek, nie ma ich tutaj. Chciałam dodatkowo zwrócić Waszą uwagę na skórkę z cytrusów używaną do wypieków. Wybierajmy cytryny organiczne, niewoskowane. Przed użyciem trzeba je wyszorować dokładnie szczoteczką i wyparzyć, by mieć pewność, że do ciasta nie dostanie się niepotrzebna chemia z owoców. Sam deser nie jest trudny w wykonaniu, powinny poradzić sobie z nim bez problemów nawet osoby piekące od czasu do czasu. Bardzo polecam, szczególnie osobom lubiącym kwaśne, nieprzesłodzone wypieki!



Składniki na spód czekoladowy:

  • 4 jajka, białka i żółtka oddzielnie
  • 150 g cukru pudru
  • 45 g kakao, przesianego

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

W misie miksera utrzeć żółtka z cukrem pudrem (końcówka miksera do ubijania białek) na jasną i gęstą masę - kogel mogel. Dodać przesiane kakao, zmiksować (masa zgęstnieje).

W osobnym naczyniu ubić białka, na sztywną pianę (uwaga, by ich nie przebić; przebite białka grupują się w 'obłoczki', a piana zaczyna podchodzić wodą). Dodawać pianę do masy kakaowej, łyżka po łyżce, delikatnie mieszając przy pomocy szpatułki (będzie to trudne, ponieważ masa kakaowa jest gęsta, ale powoli, powoli...). Powinna powstać puszysta, kakaowa masa.

Formę o średnicy 21 - 22 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Przełożyć do niej masę, wyrównać.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 30 - 40 minut. Natychmiast wyjąć z piekarnika. Ciasto powinno wyrosnąć, po przestudzeniu lekko opaść. Pozostawić je zapięte w tortownicy.

Mus cytrynowy:

  • pół szklanki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
  • 1 szklanka cukru
  • 4 żółtka 
  • 115 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżka świeżo otartej skórki z cytryny
  • 1 szklanka śmietany kremówki 36%, schłodzonej

W garnuszku zagotować sok z cytryny z połową szklanki cukru. Wymieszać, do rozpuszczenia cukru, zdjąć z palnika.

W misie miksera utrzeć żółtka z pozostałą połową szklanki cukru (końcówka miksera do ubijania białek) na jasną i gęstą masę - kogel mogel. Do kogla - mogla dodawać stopniowo gorący sok cytrynowy, miksując. Następnie całość przelać z powrotem do garnuszka i ugotować budyń, mieszając (uwaga: będzie się bardzo przypalać...). Gdy budyń zabulgocze, zdjąć z palnika.

Gorącą masę budyniową przelać z powrotem do misy miksera i ubijać, końcówką do ubijania białek, aż masa się całkowicie wystudzi i podwoi objętość, przez kilkanaście minut.

Masło rozmiękczyć - włożyć na kilkanaście sekund na najmniejszą moc do mikrofali lub postawić obok kaloryfera. Łyżka po łyżce dodawać masło do ubitej masy, cały czas miksując. Dodać otartą skórkę z cytrusów i zmiksować.

W osobnym naczyniu ubić śmietanę kremówkę. Dodać ją do zmiksowanej masy, delikatnie wymieszać szpatułką.

Masę musową przełożyć na wystudzony spód czekoladowy, wyrównać. Schłodzić w lodówce przez kilka godzin, najlepiej przez całą noc.

Przed podaniem udekorować bitą śmietaną i skórką otartą z cytryny.

Smacznego :-).

Ciasto czekoladowe z musem cytrynowym

Ciasto czekoladowe z musem cytrynowym

Przepis na mus cytrynowy - Anna Olson, nadesłany przez Dorotę, dziękuję! :-).


Dodaj komentarz
Komentarze (639)
1  2  3  4  5
Gość: szarotka
09.07.2019 22:44 odpowiedz
Czy mus z czarnej porzeczki zamiast cytrynowego będzie pasował?
Dorota, Moje Wypieki
10.07.2019 09:16 odpowiedz
Tak.
zaklepa profil
28.06.2019 11:48 odpowiedz
Pani Doroto czy jak upiekę spód dziś wieczorem i będę go należycie przechowywać to będzie dobry w niedzielę? :)
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2019 20:12 odpowiedz
Pewnie :).
MMWK profil
15.04.2019 09:14 odpowiedz
W moim przypadku beż żelatyny się nie obejdzie, jednak smak obłędny! Uwielbiam wszystko co cytrynowe, ciasto dołączyło do kanonu moich wypieków.
Gość: Marta
04.03.2019 19:06 odpowiedz
Bardzo bym chciała zrobić na bazie tego tort, a przynajmniej torcik;) czy mogę upiec dwa blaty czekoladowe a miś jakoś usztywniać dodatkowo? Bardzo proszę o radę:)
Dorota, Moje Wypieki
04.03.2019 19:50 odpowiedz
Tak, można mus usztywnić żelatyną. Wydaje mi się, że już o tym pisałam w komentarzach :). 
Gość: Joanna
22.01.2019 12:44 odpowiedz
Dzień dobry, co mogło być przyczyną, że na sam koniec po dodaniu ubitej kremówki mus się zważył?

Dorota, Moje Wypieki
22.01.2019 21:50 odpowiedz
Między innymi zbyt długie mieszanie musu z kremówką.
Gość: Sweet Dream
22.12.2018 22:10 odpowiedz
Oryginalny "Przepis na mus cytrynowy - Anna Olson" posiada w swoim składzie żelatynę, dzięki której mus ma gęstszą konsystencję, i śmietanę kremówkę. Masła w nim nie ma ponieważ jest zbyt ciężkie i powoduje opadanie masy.
Zrobiony po raz drugi, po modyfikacji przepisu wyszedł genialny.
Dziękuję za inspirację
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2018 23:06 odpowiedz
Może korzysta Pan/Pani z innego przepisu? W moim przepisie nie ma żelatyny i jest jednak masło. Śmietana kremówka jest i u mnie. Przepis tutaj - link. 
 
xaldster profil
27.11.2018 17:56 odpowiedz
Dobry wieczór, Dorotko! Mam pytanie bardzo luźno związane z początkiem tego posta. Napisałaś, że gdybyś miała kawiarnię, to ciasto byłoby na stałe w menu. Chciałbym zapytać, czy masz jakieś swoje TOP 5 lub TOP 10 wypieków ze swojej strony i czy mogłabyś się nimi podzielić? Zdaję sobie sprawę, że to może się zmieniać i zależeć od wielu czynników, ale chodzi raczej o pierwszą myśl. Kategoria wypieku nie jest taka ważna. Być może pojawi się coś niespodziewanego jak to ciasto czekoladowe, na które pewnie nie zwróciłbym uwagi, a teraz chętnie je wypróbuję. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
28.11.2018 10:28 odpowiedz
Mam dużo więcej ulubionych ciast, za długo by wymieniać, naprawdę ;-). 
xaldster profil
28.11.2018 12:47 odpowiedz
To mamy tak samo, jak widzę :)
22.09.2018 16:38 odpowiedz
Zostało mi ok 3/4 szklanki lemon curdu i tak się zastanawiam, czy mogłabym go wykorzystać do tego musu. Nie mogę się tylko zdecydować, czy go podgrzać i ubijać, dodając jeszcze trochę masła, czy taki zimny wmieszać do ubitej kremówki. Coś mi się zdaje, że takie ubijanie gorącego budyniu powoduje powiększenie jego objętości i dzięki temu mus jest bardziej puszysty, więc wmieszanie na zimno chyba nie da już takiego efektu. Zgadza się?
22.09.2018 17:30 odpowiedz
Cofam pytanie ;-) Podgrzałam ten lemon curd w mikrofalówce, miksowałam chyba z 15 minut, dodałam ok 30 g masła, budyń zrobił się puszysty i sztywny, kolor zbladł. Połączyłam go z ubitą kremówką i wyszedł piękny mus.
natavi profil
14.09.2018 15:40 odpowiedz
Pani Doroto,

Czy mus wyjdzie ze śmietaną 30%? Akurat mam i chcę wykorzystać. Zapytam jeszcze o proporcje cukru pudru zamiast zwykłego. Nie wiem, co robię źle ale za każdym razem żółtka mi się nie chcą ze zwykłym cukrem ubić.
Dorota, Moje Wypieki
15.09.2018 12:27 odpowiedz
Bezpieczniej będzie użyć śmietany 36%. Można dodać cukru pudru, tutaj przelicznik.  Może zbyt krótko Pani uciera z cukrem?
natavi profil
15.09.2018 16:39 odpowiedz
Dziękuję bardzo za odpowiedź :)
Bunny profil
07.03.2018 14:22 odpowiedz
Zrobione, zjedzone :) Jedynie cytrynową cześć zrobiłam na bazie odchudzonego lemon curdu oraz ubitej śmietany kremówki :) Bardzo ciekawe połączenie smaków ciemnego spodu z kwaskowatym i orzeźwiającym
Dorota, Moje Wypieki
08.03.2018 10:41 odpowiedz
I śliczne zdjęcie :).
Bunny profil
08.03.2018 11:40 odpowiedz
Bardzo dziękuję
dorota.m. profil
04.02.2018 21:03 odpowiedz
tak kombinuje: gdyby zrobic lemon curd, ten bez masla, schlodzic go ubijajac w mikserze a potem dodac ubita smietane? myslisz, ze by wyszedl mus?
Aga Mars profil
27.01.2018 20:31 odpowiedz
;D
Aga Mars profil
27.01.2018 20:31 odpowiedz
Mus po prostu genialny. Idealna konsystencja. Spod z przepisu na ciasto bounty. Razem pychota!!!! :D
katrina202 profil
07.12.2017 12:23 odpowiedz
Dorotko, czy Twoim zdaniem można ten mus cytrynowy wykorzystać do nadziania tej rolady? https://www.mojewypieki.com/przepis/rolada-cytrynowa-z-lemon-curd
Jeśli tak, to czy nie będzie go zbyt dużo do rolady? Bardzo proszę o odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
08.12.2017 11:59 odpowiedz
Można. Niestety nie wiem, czy nie będzie za dużo, cieżko mi stwierdzić (choć raczej tak).
katrina202 profil
09.12.2017 10:50 odpowiedz
Bardzo dziękuję za odpowiedź:-)
Gość: Fruta
20.11.2017 17:24 odpowiedz
Witam,
uwielbiam smak czekolady i cytrusów. Mus cytrynowy na pewno jest wyśmienity, ale z obaw o mój mikser, który przy dłuższej pracy wydaje z siebie dziwne dźwięki - ćwierkanie, postanowiłam że zrobię mus "na skróty". Śmietanę kremówkę 250 ml zmiksowałam z mascarpone 250 g, cukrem pudrem (do smaku) i sokiem z limonki. Następnie dodałam wystudzoną galaretkę cytrynową przygotowaną z połowy ilości wody niż jest w przepisie na opakowaniu. Mus wyszedł bardzo dobry, delikatnie śmietankowy z orzeźwiającą nutą cytrusów. Następnym razem dodam sok z cytryny, aby wzmocnić kwaśny smak.
Dorotko, bardzo dziękuję za inspirację. Mam nadzieję, że Mikołaj wysłucha mnie w tym roku i dostanę upragniony mikser planetarny (marzę o Kitchen Aid:)) i wykonam mus zgodnie z oryginalnym przepisem.
Fruta.

Gość: dino
13.11.2017 19:02 odpowiedz
Witam,

Czy ten tort będzie się nadawał do oblania polewą mirror glaze? Czy musiałabym obłożyć go jeszcze jakimś kremem przed polaniem polewą?
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2017 11:21 odpowiedz
Nadaje się, ale boki muszą być obłożone w całości kremem (lub musem, nie może być ciasta), tort musi być również zamrożony w momencie wylewania polewy (jak w uwagach w przepisie do polewy lustrzanej).
Aga Mars profil
26.09.2017 16:58 odpowiedz
Dorota, help!!!!!! Chcialabym zrobic ten mus na spodzie, w ktorym moge zredukowac cukier. Ktore z bloga by sie nadawalo?
wiesia.and.company profil
26.09.2017 19:13 odpowiedz
A może spód z ciasta Kukułka? :-)
ineska profil
26.09.2017 20:18 odpowiedz
Aga Mars profil
27.09.2017 07:09 odpowiedz
Dzieki kobitki ;D
Zrobie to z Bounty, wydaje sie lzejsze od tego z Kukulki. Ale Kukulka tez juz w planach, choc na razie dalekich ;)
Aga Mars profil
27.01.2018 20:26 odpowiedz
Dzieki, zrobilam z tym ciastem. Genialne polaczenie!!!!!.
ineska profil
28.01.2018 13:51 odpowiedz
ooo i super! a ja dawno nie robiłam ciasta bounty, chyba popełnię :)
MarthaMaria profil
14.04.2017 22:47 odpowiedz
Uwielbiam☺Tutaj wersja świąteczna z polewą z białej czekolady
Dorota, Moje Wypieki
14.04.2017 22:59 odpowiedz
Piękna dekoracja :).
beata197 profil
11.04.2017 23:07 odpowiedz
Podjelam wyzwanie mimo nieprzychylnych opinii. 2krotnie masa sie ścięła. Wszystko dobrze szło do momentu dodania masła. Nie mam pojęcia co było przyczyna. Uznaje to ciasto jako moja kulinarna klęske
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2017 23:14 odpowiedz
Co się stało po dodaniu masła?
beata197 profil
12.04.2017 12:13 odpowiedz
Masa sie zważyła. Wszystko szło idealnie do momentu dodania masła. Może masa nie była calkjiem zimna? Może wina masła (używam słonego)?
Gość: Justyna
02.04.2017 09:27 odpowiedz
Dzień dobry, mam pytanie: chciałabym zrobić tort z jasnym biszkoptem, przełożony kremem cytrynowym, który jest w tym przepisie. Czy po zrobieniu kremu jego konsystencja będzie na tyle gęsta żeby móc przełożyć nim biszkopty? I czy taki krem pasuje do jasnego biszkoptu i śmietanowej warstwy? Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2017 14:17 odpowiedz
Tak, można tak zrobić, ale taki tort musi być składany w obręczy, inaczej mus wypłynie, a musi stężeć.
pozdrawiam
Gość: Jola
07.02.2017 13:17 odpowiedz
Czy mogłaby Pani powiedzieć, a raczej potwierdzić moje przypuszczenia. Mianowicie chodzi mi o ilość śmietany. Wyczytałam z szklanka 36 warzy 240g. Ale to jest jakoś mało. Raptem mały kubeczek z piatnicy i trochę z drugiego..
Czy dobrze czytam?
Czy wie Pani ile dodaje gram? Bo nie widziałam 36 w ml więc ciężko stwierdzić ile to szklanka. Ale przyłożenie śmietany do szklanki aby sprawdzić ile to szklanka, jest trochę czasochłonne
Dorota, Moje Wypieki
07.02.2017 18:23 odpowiedz
Tak, dobrze Pani wyczytała, około 240 g.
Gość: Dominika
03.02.2017 12:23 odpowiedz
Pomocy zamiast śmietany dosłałam troszke białek ubitych i teraz pytanie czy moge dać śmietanę i mimo wszystko bedzie dobrze ???
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2017 13:46 odpowiedz
Nie wiem... w zależności, ile tych białek dodałaś.
Włóczyflet profil
12.01.2017 21:18 odpowiedz
Zrobiony dzisiaj torcik. Bardzo spodobał mi się taki spód, wyszedł wspaniały, bez grama mąki, a w smaku jest doskonały. Zamiast musu z tego przepisu użyłam kremu z babeczek cytrynowych, bo miałam zrobiony lemon curd. Dobre połączenie, następnym razem wypróbuję też oryginalny mus. Na pewno każdy inny owocowy, kwaśny mus by tu doskonale pasował. Dziękuję za przepis(y)! strona ta obudziła we mnie zakopane przez lata hobby :)
Joolanta profil
10.01.2017 09:53 odpowiedz
Witam. Piekłam wczoraj ten torcik i jestem rozczarowana. Mus cytrynowy jest za bardzo intensywny w smaku. Mnie mus wyszedł zbyt rzadki choć po zrobieniu wydawało sie ze stezeje w lodowce, co jednak sie nie stało. Według mnie trzeba dodać żelatynę. Samo ciasto (spod) jest warte zrobienia, np. Do innych ciast z musem. Ciasta nie polecam sama nie powtórzę. Inne wypieki Doroty sa pyszne, mało jest takich gdzie cos mi nie pasuje, to jednak nie. Dodam, ze to jest moja ocena, gdzie moje umiejętności pieczenia sa napewno o wieeele mniejsze niż Doroty.
ahen profil
25.10.2016 10:26 odpowiedz
Ciasto wyszło dokładnie tak jak powinno - spód czekoladowy był lekki, sufletowy, przyjemnie wytrawny, mocno czuć w nim kakao. Natomiast mus leciutki, mocno cytrynowy. Nie ozdabiałam bitą śmietaną. Ciasto jest bardzo eleganckie, jednak nie dla wszystkich - jest mało słodkie, bardziej wytrawno-kwaskowate, u mnie w domu smakowało jedynie mi i mojej mamie. Nie mniej dla mnie jest to jedno ze smaczniejszych ciast na blogu, wstyd się przyznać, ale zjadłam większość zawartości tortownicy ;)
Dortaaa profil
06.10.2016 20:59 odpowiedz
Witam .
Zrobiłam dzisiaj to ciasto ale muszę jest bardzo rzadki. Co mogłoby być przyczyną ?
I od razu dodam - nie użyłam masła tylko margaryny. Czy to mógłby być problem ?
Mieszkam w Szwecji , tutaj wszystkie masła są słone więc nie nadają się do ciast. Czy ciasto może się udać z margaryna ? Co powinnam zmienić . Bardzo mi zależy bo ciasto jest przepyszne. Czekam na info . Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.10.2016 21:22 odpowiedz
Przyczyną mogła być margaryna, chudsza kremówka, małe jajka (żółtka), niezagotowanie budyniu do końca. Znalazłam takie niesolone masło w szwedzkich sklepach.
pozdrawiam
Hellena profil
23.05.2016 13:36 odpowiedz
Jestem średnio zadowolona z przepisu... Według mnie musu cytrynowego jest za dużo, przez co ginie ciasto czekoladowe. Poza tym, tak jak u wielu z Was - po półgodzinie stania poza lodówką mus zaczął się rozpuszczać... Ale generalnie sam smak bardzo dobry :) dla tych, którzy lubią kwaskowaty.
Pani Dumalska profil
22.05.2016 22:58 odpowiedz
Przepyszne!
Mus zrobiłam z lemon curd, bo niedawno zrobiłam kilka słoiczków i chiałam wykorzystać.

Na pewno do powtórzenia!
Włóczyflet profil
11.01.2017 20:25 odpowiedz
Pani Dumalsko, ja również mam słoik z lemon curd i ochotę na to ciasto, jak wyglada wtedy sprawa z proporcjami i cukrem? Bo lemon curd już go w sobie zawiera. Będę wdzięczna za wskazówkę :) pozdrawiam
Pani Dumalska profil
11.01.2017 20:55 odpowiedz
Hej, wymieszałam delikatnie schłodzony lemon curd (ok. 200- 250ml) ze śmietanką ubitą do 'soft peaks' czyli nie do końca na sztywno. Nie dodawałam już cukru ani niczego więcej do musu. Moim zdaniem nie było ani za kwaśne ani za słodkie. Smaki były zbalansowane i wyszło przepysznie.
Oczywiście nie mam porównania z oryginalnym musem :)
Włóczyflet profil
11.01.2017 21:37 odpowiedz
Dziękuję za szybką odpowiedź, ja też tak spróbuję :)
Włóczyflet profil
11.01.2017 22:53 odpowiedz
Pani Dumalsko, ja również mam słoik z lemon curd i ochotę na to ciasto, jak wyglada wtedy sprawa z proporcjami i cukrem? Bo lemon curd już go w sobie zawiera. Będę wdzięczna za wskazówkę :) pozdrawiam
momo133 profil
14.04.2016 19:48 odpowiedz
Zastanawiam się, czy musem można przełożyć tort, czy straci na puszystości?
Dorota, Moje Wypieki
15.04.2016 10:02 odpowiedz
Ja bym przełożyła :-).
Juska93 profil
14.04.2016 15:11 odpowiedz
Zrobiłam. Mus z połowy porcji, ale wydaje mi się, że jest ok. :)
http://kizikuki.blogspot.com/2016/04/biszkopt-kakaowy-z-musem-cytrynowym.html
Gagatka007 profil
26.03.2016 21:36 odpowiedz
Czy cytryny (sok i skórka) można zamienić na tą samą ilość pomarańczowych rzeczy?
Doro74Kraków profil
26.03.2016 22:34 odpowiedz
Tak, tylko trzeba zmniejszyć ilość cukru jeśli pomarańcze będą słodkie.
brunette profil
20.03.2016 20:35 odpowiedz
Pani Doroto robiłam to ciasto już kilka razy i zawsze konsystencja pianki jest troszkę zbyt luźna.. proszę mi powiedzieć co mogę zrobić aby mieć pewność, że będzie sztywniejszy? Może da się coś pokombinować z serkiem mascarpone? Albo dodać sztywnik do śmietany?
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2016 20:50 odpowiedz
Czy używa Pani śmietany 36% czy 30%? Można dodać więcej masła lub żółtko więcej.
brunette profil
20.03.2016 20:52 odpowiedz
używałam 30%, czy to może być przyczyną?
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2016 21:02 odpowiedz
Tak, m.in. tłuszcz  odpowiedzialny jest na stabilność masy, stąd mój pomysł, by dodać łyżkę masła więcej. I na pewno im bardziej tłusta śmietana, tym lepiej. Dodatkowe żółtko z kolei zagęści masę.
brunette profil
01.03.2016 20:01 odpowiedz
oooo mamo, jakie to jest dobre :-) Wyszło bez żadnego problemu, chociaż dałam sok z cytryny /sok z pomarańczy 2/1 i tak samo ze skórkami. Spód jest cudowny i wilgotny a pianka kwaskowata i delikatna. To będzie chyba jeden z moich ulubionych przepisów :-)
renia1989 profil
07.02.2016 11:03 odpowiedz
Pianka z żelatyną wyszła, jednak przez mój błąd trochę niższa. Ale myślę, że się udało:) tak oto ozdobiłam czekoladą i cytryną
renia1989 profil
07.02.2016 07:25 odpowiedz
Pianka z żelatyną wyszła, jednak przez mój błąd trochę niższa. Ale myślę, że się udało:) tak oto ozdobiłam czekoladą i cytryną
Krolewna profil
01.02.2016 15:16 odpowiedz
Dziękuje za szybki komentarz :)) a może dać jedno zółtko więcej? Co myślicie?
01.02.2016 15:37 odpowiedz
Ja bym nie kombinowała :-) Ale mi aż tak bardzo ta gęstość nie przeszkadzała. A może miałaś małe, albo średnie jajka? Dorota używa do wypieków dużych jajek (chyba, że inaczej wskaże w przepisie)
Krolewna profil
01.02.2016 14:20 odpowiedz
Witam serdecznie :] zrobilam ciasto czekoladowe wszystko wg przepisu ale bylo tak geste ze bardzo duzym problemem bylo wmieszanie piany co moglo byc tego przyczyna? pozdrawiam Magda
01.02.2016 15:03 odpowiedz
Robiłam to ciasto kilka razy. Ono chyba takie po prostu jest. Z resztą Dorota wspomina o tym w opisie wykonania. Najważniejsze, czy smakowało :-) Dla mnie to jedno z najlepszych ciast, jakie kiedykolwiek jadłam.
Paulina O. profil
10.01.2016 14:14 odpowiedz
Czy to jest możliwe, że miałam niesmaczną cytrynę?? albo cukier albo coś? Bardzo spodobało mi się to ciasto, ale mus jest nie do zjedzenia:( nie jesteśmy w stanie przełknąć jednej łyżeczki musu, wykrzywia buzie:/
Chyba że do tego ciasta trzeba być zagorzałym wielbicielem cytryny, ale po przeczytaniu wstępnego opisu, że mus najlepszy na świecie, jestem bardzo zawiedziona:(
pannaj90 profil
28.12.2015 13:00 odpowiedz
Ciasto uwielbiam :) jest jedno z najlepszych smakowo :)
mam jednak pytanie...potrzebuje zrobić ciasto mocno nasączone alkoholem, czy będzie pasowało smakiem ? Obawiam się że może być trochę gorzkie [ ze względu na mus cytrynowy ]. Może jakieś inne ciasto byłoby najlepsze z alkoholem ?
Dorota, Moje Wypieki
28.12.2015 15:29 odpowiedz
Tutaj rzeczywiście będzie już zbyt dużo. A czy musi to być akurat to ciasto? Może tort węgierski - można go porządnie nasączyć.
kiwikiwi profil
07.12.2015 20:58 odpowiedz
Pani Doroto, uwzięłam się na jakieś ciasto czekoladowe z musem, wybór padł na to ciasto czeko z musem cytrynowym lub podwójnie musowe ciasto czeko. Zastanawiam się tylko czy w obu ciastach między warstwami pasowałaby cienka warstwa chrupka jak w tortach? Na zrobienie tortu nie stać mnie czasowo, idę więc na skróty ;)
Dorota, Moje Wypieki
07.12.2015 21:49 odpowiedz
Tak, myślę, że pasowałaby :). 
juliakaja1303 profil
28.11.2015 16:10 odpowiedz
Czy mogę zadać pytanie nie do końca związane z tym ciastem? Mam okropny problem z odkrajaniem wierzchu ciasta, kiedy na przykład robię biszkopt i chcę go pokryć masą czy polewą, zawsze jest on bardzo nierówny. Nożem zawsze kroję krzywo. Dlatego chciałam sobie kupić takie coś do odkrajania, wiem, że po angielsku to się nazywa całe wire. Czy ma ktoś może pomysł jak to brzmi po polsku? Cokolwiek wpisuję w google, nie mogę tego znaleźć :(
agnsud profil
28.11.2015 16:52 odpowiedz
z ciekawości wpisałam "przyrząd do krojenia biszkoptu" i wyskoczyło :). Jeszcze więcej wyskakuje pod nazwą "nóż strunowy do krojenia biszkoptu"
juliakaja1303 profil
29.11.2015 11:26 odpowiedz
Dziękuję, to uratuje moje ciasta :)
25.07.2015 14:09 odpowiedz
Szukałam przepis na jakiś fajny nowy krem cytrynowy do tortu :)Powiem tak - postępowałam tak jak jest w przepisie wyszło całkiem nieźle. Dodałam tylko żelatynę, bo upały były niewybaczalne a lodówkę i tak miałam napakowaną jeszcze innymi ciastami. Tort wyszedł bardzo stabilny i dobrze się kroił, pewnie zimą można by pominąć nawet tą żelatynę, tu nie mogłam ryzykować. Dużo osób pisało o tym, ze mus jest straszliwie kwaśny dlatego dałam mniej soku z cytryny i zastąpiłam go wodą. Mi ten mus pasowałby nawet z sama cytryną, ale tak też był fajny. Wszystko to jest tylko kwestią gustu. Nie wiem co wypadnie z dodawania mojego zdjęcia,jakby co wrzucam tu bezpośredni link: http://szczyptaslodyczy.bloog.pl/id,349862063,title,Tort-cytrynowo-czekoladowy,index.html
cocnut profil
09.05.2015 09:07 odpowiedz
Co może być powodem płynnego musu? Trzymałam się przepisu ale wyszedł bardzo rzadki i jest taki nawet po całej nocy w lodówce
Dorota, Moje Wypieki
09.05.2015 11:40 odpowiedz
Coś musiało pójść nie tak niestety, podczas przygotowania. Czy była jakaś zmiana składników lub proporcji? Masło prawdziwe? 
anne86 profil
06.05.2015 13:20 odpowiedz
Czy mogę upiec czekoladowy spód w jeden dzień,a drugiego dnia zrobić cytrynowy mus?
06.05.2015 14:07 odpowiedz
Ja tak robiłam, znaczy chyba można :-) Nie miałam żadnych problemów. To jedno z moich ulubionych ciast z tego bloga. Robiłam je kilka razy, podobnie lemon meringue pie. Najczęściej przeze mnie powtarzane, nie mogę się zdecydować, które wolę :-)
anne86 profil
06.05.2015 19:51 odpowiedz
oki dzięki za pomoc, także biorę się za pieczenie :D
sygita profil
18.04.2015 09:06 odpowiedz
Czy można tyo ciasto zrobić na dużej prostokątnej blaszce?
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2015 11:35 odpowiedz
Można zrobić w dowolnej formie, ale należy przeliczyć ilość potrzebnych składników. W prawej kolumnie na blogu znajduje się przelicznik foremek. 
frau_flick profil
30.03.2015 15:46 odpowiedz
Spód fantastyczny, jednak mus dla mnie i moich gości był za kwaśny. Ale zjedli :) Tylko teściowa była zachwycona poziomem kwaskowości, bo uwielbia kwaśne. Spróbuję jeszcze raz na pewno, ale tym razem z pomarańczą.
MagdaMW profil
19.03.2015 10:28 odpowiedz
Pomocy!!! Ciasto mi nie wyrosło,czy mogę zrobić na ciemnym biszkopcie. Dziękuję za odpowiedz!!!
Dorota, Moje Wypieki
19.03.2015 14:45 odpowiedz
Tak.
V_jolka80 profil
02.01.2015 18:55 odpowiedz
Zrobiłam to ciasto na wigilijny deser... cóż... mnie smakowało bardzo... uwielbiam takie połączenia... niestety, pozostałym członkom rodziny nie podszedł kwaskowy mus... cóż... lepiej dla mnie :)
Gość: Ewa
28.12.2014 17:04 odpowiedz
A ja nie miałam śmietany kremówki i w zamian dałam mascarpone. Wszystkim bardzo smakowało, no prawie - moja Mama jak zawsze skrytykowała, że dół to zakalec, że krem za kwaśny, itp. itd. ;) Ja mam jedną uwagę - wyszło mi troszkę nieproporcjonalnie (za dużo cytrynowej warstwy), więc następnym razem zostawię krem na dekorowanie - zamiast bitej śmietany, o!
kasiul profil
24.12.2014 10:17 odpowiedz
Robione po raz drugi. Znow wyszło cudne choc za pierwszym razem krem był troche za płynny ale to był upalny lipiec :-) teraz jest konsystencja super,dobrze sie kroi,mimo że uzyłam śmietanki z Lidla 30% - wyszło o.k.! Z bialek pozostalych po musie zrobiłam bezowy blat na wierzch z przepisu na Malinową Chmurkę. Ciasto o ciekawym oryginalnym smaku, polecam! Choć wydaje mi się,ze smak żółtek z kremie jest dosć mocno wyczuwalny, co nie podpasuje każdemu. Pozdrawiam Świątecznie!
Gość: Basia
08.12.2014 11:20 odpowiedz
Ciasto wyszło przepysznie, wszystkim bardzo posmakował ale, no właśnie jest pewne ale. Chwilę postało na stole i mus popłynął. Czy jest na to jakaś metoda. Nie wiem, np. dodać żelatynę? Ale ile wtedy dodać?
Dorota, Moje Wypieki
08.12.2014 12:44 odpowiedz
A jak długo stało na stole? Aż tak szybko nie powinien popłynąć.. Tak, można dodać żelatynę, ale trzeba popracować przede wszystkim nad tym, by tak szybko się nie roztapiało.
Gość: Basia
08.12.2014 13:29 odpowiedz
1,5 dnia było w lodówce po zrobieniu. Na stole stało pół godziny i zaczęło płynąć jak już część ciasta nie było. W sensie żeby żelatyna powoli się rozpuściła tak?
Dorota, Moje Wypieki
08.12.2014 13:47 odpowiedz
Nie, nie w tym sensie ;-). No nic, możesz spróbować dodać żelatynę, razem z masłem wmiksować do musu.
Gość: Darlingg
07.12.2014 13:39 odpowiedz
Witam, czy dla osob mieszkajacych w uk lepiej jest urzyc whipping cream czy duble cream do musu?
Dorota, Moje Wypieki
07.12.2014 19:29 odpowiedz
Można użyć double cream.
dariahp1 profil
06.12.2014 21:34 odpowiedz
Zostało mi 6 żółtek po zrobieniu bezowego torciku Raffaello, dlatego skorzystałam z przepisu na to ciasto, zrobiłam półtorej porcji musu cytrynowego. Tak jak obawiałam się samodzielnego pieczenia blatów bezowych w Raffaello, tak patrząc na składniki tego ciasta byłam przekonana, że jego pieczenie to będzie bułka z masłem. Tymczasem było dokładnie odwrotnie. Przy robieniu musu bardzo się stresowałam, żeby na którymś etapie krem się nie zważył lub nie wydarzyła się jakaś inna niespodzianka, ale na szczęście konsystencja wyszła idealna. Ciasto wszystkim przypadło do gustu, mnie również, chociaż chyba spodziewałam się bardziej subtelnego smaku, a nie gumy Mamby. Było smacznie, ale na drugi raz wypróbuję nowy przepis na krem cytrynowy. Pozdrawiam i dziękuję za inspirację!
18.01.2015 18:37 odpowiedz
Piękne!
doti215 profil
23.11.2014 11:37 odpowiedz
uwielbiamy ciasta z cytrynami, a to było zupełnie nie trafione w nasz smak. mus katastrofa- wyjadałam tylko ciasto. biedny mąż się poświęcił... pierwszy niewypał z tego bloga :-(
mama25 profil
17.11.2014 13:38 odpowiedz
ciasto jest obrzydliwie słodkie. Smak ma landrynkowy;/ zdecydowanie radzę zmniejszenie ilosci cukru.
agnes512 profil
17.11.2014 09:14 odpowiedz
nie wyszło mi zupelniee....mus pływa pomimo pobytu w lodowce 12 godz.....:(
Gość: asia
16.11.2014 08:41 odpowiedz
Czy mogę zrobić zwykły budyń, bo ten z żółtek mi nie wychodzi?
Dorota, Moje Wypieki
16.11.2014 11:40 odpowiedz
Niestety, nie.
Gość: Karozinda
14.11.2014 08:28 odpowiedz
Wczoraj zrobiłam ciasto bo bardzo miałam ochotę na ciasto o smaku cytrynowym. Oprócz babki nie jadłam nigdy cytrynowego ciasta :) Wyszło wizualnie okej wszystko poszło idealnie bez problemów, no może trochę przywiera do blachy, ale smak musu niestety nie pasuje mi :/ inaczej sobie go wyobrażałam.. eh no ale trudno przynajmniej wiem że nie jestem jednak fanką cytrynowego musu ;P Ale nie poddaje się :) następne ciasto na liście to marchewkowe :D też nigdy nie jadłam może ono mi zasmakuje
10.11.2014 00:12 odpowiedz
pyszne ciasto, pyszne polaczenie.
Miriam profil
08.11.2014 20:21 odpowiedz
Sprawa z musem wyszla taka, bylo ok do miksowania budyniu. Gdy ten zaczal sie schladzac z calosci zrobila sie guma arabska, klej normalnie :( nie moglam nawet miksowac do calkowitego schlodzenia, odczekalam. Nie chcialam sie poddac, wiec dodalam maslo. Calosc zmiekla i wygladalo to jak glut maslany. Po dodaniu bitej wszystko sie rozlalo hehehhe, ale twardnieje w lodowce wiec bedzie ok. Co poszlo nie tak? No i teraz odnosnie smaku... Troche traci jak jajo z cytryna...proporcji trzymalam sie sztywno! Prosze o komentarze.
Miriam profil
08.11.2014 17:44 odpowiedz
Sprawa z musem wyszla taka, bylo ok do miksowania budyniu. Gdy ten zaczal sie schladzac z calosci zrobila sie guma arabska, klej normalnie :( nie moglam nawet miksowac do calkowitego schlodzenia, odczekalam. Nie chcialam sie poddac, wiec dodalam maslo. Calosc zmiekla i wygladalo to jak glut maslany. Po dodaniu bitej wszystko sie rozlalo hehehhe, ale twardnieje w lodowce wiec bedzie ok. Co poszlo nie tak? No i teraz odnosnie smaku... Troche traci jak jajo z cytryna...proporcji trzymalam sie sztywno! Prosze o komentarze.
rvdzik profil
01.11.2014 15:03 odpowiedz
Ciasto średnio-trudne do zrobienia, ale warto się postarać. Jest naprawdę pyszne, kwaśno - wytrawne z delikatną nutą słodyczy. Nie męczy, nie mdli, nie "zasładza".
Mus cytrynowy wyszedł mi trochę mniej gęsty, niż się spodziewałam, więc rozrobiłam łyżeczkę żelatyny i dodałam do masy; teraz się zgrabnie trzyma.
the rock profil
01.11.2014 13:05 odpowiedz
Przepyszne ♥
Marynia profil
22.10.2014 20:59 odpowiedz
To ciasto też za mną długo chodziło:) Ośmieliłam się je zrobić wczoraj. W smaku jest pyszne, choć mocno słodko-kwaśno-czekoladowe, ale ja i moja rodzinka lubimy te smaki. Dziś ciasto już jest wspomnieniem:) Smakowało, bo w domu mam łasuchy, choć popełniłam błąd ze śmietaną, bo dodałam 30% zamiast 36% i mus ciut mi się "rozjechał" na talerzykach. Postanowiłam zrobić go jeszcze raz, ale już z odpowiednia śmietaną.
Gość: Kiciak
21.10.2014 22:59 odpowiedz
ucieszylam sie bardzo na komentarz w opisie ze nie trzeba sie obawiac surowych jajek jako ze ich nie ma, a potem okazalo sie ze jednak sa w musie :( Jest jakiś pyszny sposób na przygotowanie musu cytrynowego naprawdę bez jajek, bo tych niestety w ciazy nie moge :(
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2014 23:15 odpowiedz
Ale w musie cytrynowym nie ma surowych jajek, proszę przeczytać dokładnie przepis. Są żółtka, ale gotujemy z nich budyń, nie są surowe.
Gość: Kiciak
21.10.2014 23:35 odpowiedz
Hmm. Przeczytalam oczywiscie, ale nie wiem czy to zalatwia sprawe i jajka w takiej postaci sa juz bezpieczne w ciąży... są? :)
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2014 23:40 odpowiedz
Budyń z żółtek w przepisie gotujemy jak budyń z torebki, do zagotowania, czyli 100 st. C. 
Salmonella (tego się Pani obawia, prawda?) ginie w temp. lekko ponad 70 stopni. Zagotowany budyń nawet ten domowy, z jajek, jest całkowicie bezpieczny.  
Gość: Kiciak
22.10.2014 11:27 odpowiedz
Genialne wiesci, bo mam szalona ochote na ten przepis! :) Wobec tego testuje w ten weekend! Dziekuje :)
beemyhoney profil
20.10.2014 08:41 odpowiedz
Zrobione :) cytrynę, której nie znoszę, zmieniłam na pomarańczę, zmniejszając ilość cukru i wyszło pyszne. Mus sam w sobie mógłby wydać się mdły, ale w połączeniu z mocno czekoladowym, puszystym spodem smakuje idealnie :) Jadę do mamy na kawę, więc będzie idealne. Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2014 18:35 odpowiedz
Wygląda rewelacyjnie :-).
21.10.2014 09:38 odpowiedz
pięknie ci wyszło to ciasto, aż zachęca do tego aby je zrobić...
beemyhoney profil
21.10.2014 10:54 odpowiedz
Bardzo mi miło to czytać :) Smakuje równie dobrze, także zachęcam jak najbardziej!
Gosia_M profil
19.10.2014 23:15 odpowiedz
Ciasto przepyszne, ale raczej z kategorii trudnych. Ja zmniejszyłam o połowę ilość soku z cytryny i cukru w kremie i dla mnie było super.
Miałam wątpliwości na etapie przygotowywania musu, jakoś nie chciał on podwoić swojej objętości więc się poddałam, bałam się że krem się przez to nie uda ale dalej poszło gładko.
Największy problem był z papierem do pieczenia :) ciężko było ukroić kawałek bo jakoś mocno trzymał się tego papieru.
Gość: JK
19.10.2014 17:54 odpowiedz
Mi niestety mus się rozlał. Zapewne zrobiłem jakiś błąd na etapie gotowania budyniu. Jeśli ktoś podejrzewa, że konsystencja jest za rzadka, polecam dodać do masy trochę żelatyny. A smak ciasta bardzo dobry
kejcik profil
19.10.2014 11:09 odpowiedz
Ciasto ma trzy wyraźnie wyczuwalne smaki ( kwaśny, słodki i gorzki), które nie są spójne jako całość. W moim odczuciu krem jest zbyt kwaśny. Natomiast czekoladowy spód rewelacja. Dla miłośników intensywnie cytrynowych smaków.
Gość: S.
18.10.2014 18:30 odpowiedz
Wszystko ładnie, pięknie, ale... ja nienawidzę cytrynowych smaków! (poza herbatą z cytryną;)) Czym wobec tego można zastąpić cytrynę? Sok i skórka z pomarańczy by się nadawała, czy to kiepskie połączenie? Pozdrawiam! :)
Gość: S.
19.10.2014 09:55 odpowiedz
W sumie, to niby dlaczego nie mogłabym zastąpić cytryny pomarańczą. Ale pomarańcze są słodkie, czy wobec tego trzeba będzie zmniejszyć ilość cukru? I czy to nie wpłynie na ogólną konsystencję musu?
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2014 10:32 odpowiedz
Sok z pomarańczy można zagotować z mniejszą ilością cukru, nie powinno mieć to wpływu na konsystencję.
Gość: megilu
18.10.2014 15:11 odpowiedz
czy zamiast cukru pudru do ciasta mogę użyć zwykły?
Do bezów tez dodaje zwykły i według mnie białka są sztywniejsze. Wydaje mi się że puder ma dodatki antyzbrylacze które powodują że piana staje się rzadka
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2014 11:27 odpowiedz
Można. Idealnie byłoby użyć drobnego cukru do wypieków.
Gość: asia
18.10.2014 14:48 odpowiedz
Pani Doroto, spod urósł do niebotycznych rozmiarów! Zostało jeszcze 10minut do końca pieczenia a jest już on prawie ponad foremke ! Czy aby napewno opadnie po wyjęciu z piekarnika ? Martwię się że nie zmieszcze później musu cytrynowego :/
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2014 11:29 odpowiedz
Opadnie :-).
Gość: Julia
17.10.2014 17:46 odpowiedz
Zabieram się dziś za to ciasto ;) mam tylko pytanie - czy mogę użyć formy szklanej do tarty o średnicy 26 cm? I czy zamiast wyłożyć papierem mogę wysmarować masłem i obsypać kaszą manna? Czy to że użyje 5 cm większej tortownicy spowoduje że ciasto będzie dużo niższe? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2014 19:08 odpowiedz
Można użyć tej formy, ale należy zwiększyć proporcje - najlepiej skorzystać z przelicznika foremek, w lewej szpalcie na blogu. Inaczej ciasto będzie zbyt płaskie. Najlepiej formę wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną.
Gość: kochampiec99
17.10.2014 16:46 odpowiedz
Ja mam pytania trochę nie na temat otóż czy jak Pani podaje np. piec w 180°C to ma Pani na myśli termoobieg czy normalnie bo ja nigdy tego nie wiem. Zawsze piekę z termoobiegiem ale zmniejszam temperature o 15-20°C. Bardzo proszę o odpowiedź i dziękuję!
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2014 19:09 odpowiedz
Ciasto piekłam z termoobiegiem, ale temperaturę i czas pieczenia należy dostosować do swojego piekarnika, może się różnić.
pozdrawiam!
Kukuła profil
16.10.2014 16:48 odpowiedz
Mi niestety ciasto nie wyszło - o ile spód był rewelacyjny, mocno czekoladowy i delikatny tak mus cytrynowy nie do przełknięcia. Próbowałam dwa razy i niestety za każdym razem to samo :(
Gość: Dani
12.10.2014 14:58 odpowiedz
Witam. Mam problem z dostaniem śmietany kremówki 36%, mogłabym zamiast niej dodać do musu śmietanę 30%???
Dorota, Moje Wypieki
12.10.2014 16:56 odpowiedz
Nie polecam.
11.10.2014 10:40 odpowiedz
Pup puk!!! Czy jest tu teraz ktoś??? Kurka kurka kurka, robie to ciasto, jestem na etapie gotowania budyniu. No i nie wiem, czy ten budyń ma byc bardzo gęsty, jak lemon curd, czy mniej? Bo tak się zastanawiac, czy nie dorzucić do masy jeszcze jednego żóltka. W tej chwili jest gęsty, ale nawet nie tak gęsty jak taki budyć z torebki. Czy tak ma byc? Czy stresuję się bez sesnu???
Dorota, Moje Wypieki
11.10.2014 10:48 odpowiedz
Niestety dokładnie nie pamiętam konsystencji budyniu, ale trzymałabym się przepisu :-).
11.10.2014 11:06 odpowiedz
jej! dziękuję za ekspresową odpowiedź :-) Trzymaalm się przepisu, bo ostatecznie jajka były normalne, nei za małe, nie za duże. Po zdjęciu z palnika i miksowaniu p okilu minutach masa zaczeła gęstnieć. Chyba będzie dobrze :-) Sciskam serdecznie. Miłej, słonecznej soboty życze.
Dorota, Moje Wypieki
11.10.2014 11:19 odpowiedz
Dziękuję, wzajemnie :-).
11.10.2014 22:42 odpowiedz
Ciasto wyszło fantastyczne! :-) Miało zrobić wrażenie na gościach i zrobiło :-)
Gość: omnomnomnom
12.10.2014 23:54
Ciasto pięknie się prezentuje i wnętrze domu również;P.
mariusz.puzia profil
10.10.2014 22:22 odpowiedz
Witam,
mam dwa pytania. Czy można to ciasto upiec z podwójnej porcji i później przeciąć czy raczej nie bardzo się go da dzielić na blaty jak do tortu? czy lepiej upiec dwa osobne?
I drugie pytanie? Jak to ciasto zachowuje się przy przechowywaniu w lodówce? Mocno nasiąka od kremu? Trzeba je szybko skonsumować i czy nadaje się do przekładania jak tort?
Pozdrawiam i czekan na info. Dziękuję!
Dorota, Moje Wypieki
10.10.2014 22:28 odpowiedz
Ciasta lepiej nie kroić - zdecydowanie lepiej upiec 2 osobne blaty. Ciasto nie nasiąka od kremu, ale robiłam je tylko w tej formie z musem cytrynowym, nie przekładałam innymi kremami. Dobrze się przechowuje. Powinno nadawać się do przekładania, ale uwaga - ciasto jest bez mąki, jest bardzo delikatne i może się łamać (nie ma glutenu). 
pozdrawiam :-)
Gość: MoniaF
09.10.2014 15:09 odpowiedz
Ciasto przepyszne! Nie sądziłam, że połączenie tak mocno czekoladowego spodu z lekko kwaskowatym, a zarazem słodkim musem smakuje tak cudownie ;)
VeryCherry profil
06.10.2014 13:13 odpowiedz
No niestety, kompletnie nie moje smaki. Wszystko wyszło tak jak powinno, ciasto jest mocno czekoladowe, a mus delikatny w konsystencji. Niestety po prostu mi nie smakuje. Cytryna to chyba nie jest mój ulubiony składnik do ciasta...
Gość: ania
18.09.2014 22:25 odpowiedz
Czy można wykorzystać ten mus do zrobienia tortu? Czy lepiej zastosować ten krem https://www.mojewypieki.com/przepis/tort-cytrynowy z wykorzystaniem czekoladowych blatów?
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2014 22:52 odpowiedz
Mus nie nadaje się do przekładania, jest zbyt delikatny, tylko na wierzch ciasta/tortu. Lepiej wykorzystać krem cytrynowy z tortu.
Gość: Martina
01.09.2014 17:35 odpowiedz
Czy jezeli zrobilam lemon curd bez masla z Twojego przepisu, moglabym zrobic krem z niego I ubitej kremowki? I w jakich proporcjach?
Dorota, Moje Wypieki
01.09.2014 20:13 odpowiedz
Proszę zobacz proporcje kremu w tym przepisie. Lepszy będzie jednak lemon curd z masłem. I potrzebne jest mascarpone, krem będzie zbyt rzadki.
Gość: Mad
25.06.2014 11:35 odpowiedz
Ciasto jest przepyszne! Spód idealny. Mus niestety mi nie wyszedł, w konsystencji przypomina raczej rzadki budyń, ale pomimo tego smak jest genialny. Już przy gotowaniu masa była za rzadka, czy dodałam za dużo soku z cytryny? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2014 22:31 odpowiedz
Nie wiem, tylko Ty wiesz, czy dodałaś więcej niż pół szklanki soku :).
pozdrawiam
Gość: Marta
18.06.2014 15:31 odpowiedz
Co może być powodem rzadkiej masy? Po dodaniu bitej śmietany masa znacząco zrobiła się bardziej płynna, myślałam że stężeje w lodówce ale niestety nie-jedynie zamrożone ciasto da się kroić ale na talerzu szybko rozmarza. Co prawda dałam margarynę zamiast masła a tak to wszystko wg przepisu, miksowałam jak trzeba. Czy to margaryna może być powodem? Jakoś nie mam szczęścia do mas.. ostatnio robiłam ptysie z Pani przepisu i to samo było-ciasto pycha, krem bez rewelacji :-(
Dorota, Moje Wypieki
18.06.2014 18:10 odpowiedz
Ile kremówka miała % tłuszczu, czy 36%? Margaryna to nie jest najlepszy pomysł - nie ma 82% tłuszczu, więc to może też być powodem niepowodzenia. Również mało delikatne wymieszanie składników z bitą śmietaną.. powodów może być kilka.
Gość: Marta
18.06.2014 11:00 odpowiedz
zrobiłam i suflet czekoladowy i wyszedł pyszny, muszę tylko kupić tortownice bo w keksówce wyłożonej papierem się powyginał bardzo, masy jednak jest trzykrotnie za dużo, niestety nie podeszło nam jako całość
Gość: nu be
14.06.2014 15:28 odpowiedz
Ciasto wygląda świetnie niestety mam problem z spodem, wyszedł zwykły twardy zakalec ;/ jeszcze nigdy coś takiego mi sie nie zdarzyło.. wszystko robiłam według przepisu, na początku pięknie wyrosło a potem strasznie opadło do około 5cm.. zgrozo koszmar jakiś ;/
kruszysia profil
28.05.2014 23:37 odpowiedz
Po przeczytaniu komentarzy nastawiłam się na horror - nie miałam jednak wyboru, bo musiałam stworzyć coś bezglutenowego, co mogłoby uchodzić za tort.

Mieszalam masę budyniową mikserem na malych obrotach i nawet się nie przypaliła.

Wyszło pyszne. W niedzielę powtórka.
Dziękuję za przepis!
28.05.2014 15:52 odpowiedz
Jest przepyszne!
Nie obyło się niestety bez problemów przy dodawaniu kremówki... Masa się warzy, mniej lub bardziej, ale niestety... Możliwe, że kremówka była za zimna?

Ale ciacho pyszne :) Zrobię do niego jeszcze jakieś podejście i zobaczymy jak wyjdzie za drugim razem :)
Montichol profil
17.05.2014 17:04 odpowiedz
:)
Gość: Montichol
17.05.2014 16:46 odpowiedz
Moje się udało bardzo dobre,polecam. Jeden błąd, wyłożyłam blaszkę papierem do pieczenie niepotrzebnie
1  2  3  4  5



Składniki / tagi