Ładowanie strony





27 października 2012

Tort czekoladowo - dyniowy

z pomarańczowym kremem


Tort czekoladowo - dyniowy

A może... torcik na Halloween? Czekoladowy, z wykorzystaniem dyniowego puree, z przepysznym kremem pomarańczowym na serku kremowym (naprawdę, znakomitym!). Oprószony kakao lub cynamonem. Przepis wymaga wcześniejszego przygotowania puree z dyni, w torcie jednak dyni nie czuć - domiuje smak kakao i pomarańczy. Zamiast tortu możecie wykonać całą masę babeczek :-). Polecam!



Składniki na 2 blaty czekoladowo - dyniowe:

  • 1 i 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki  i 1 łyżka kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • pół szklanki maślanki lub kefiru
  • 1 szklanka puree z dyni*
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 160 g masła
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 3 jajka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Do naczynia przesiać mąkę pszenną, kakao, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, przyprawy.

W drugim naczyniu wymieszać rózgą kuchenną maślankę, puree z dyni, ekstrakt z wanilii.

W misie miksera utrzeć masło z cukrem, do otrzymania jasnej i puszystej masy maślanej. Dodawać jajka (w całości), jedno po drugim, dokładnie ucierając po każdym dodaniu. Następnie na zmianę, w 3-ech turach dodawać przesiane składniki i odłożoną mieszankę maślankowo - dyniową. Krótko wymieszać szpatułką, tylko do połączenia się składników.

Dwie formy tortownice o średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia, samo dno. Pomiędzy nie rodzielić ciasto, wyrównać. Piec w temperaturze 180ºC przez 22 - 30 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, przestudzić chwilę w formie, następnie wystudzić na kratce.

Krem pomarańczowy:

  • 2 opakowania serka kremowego typu philadelphia (w sumie 400 g)
  • 110 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • skórka otarta z 2 pomarańczy
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • odrobina pomarańczowego barwnika

Serek kremowy zmiksować w misie miksera z masłem, wanilią i skórką z pomarańczy. Dodawać cukier puder, w kilku turach, miksując. Na końcu wmiksować barwnik do otrzymania pożądanego koloru.

Wykonanie:

Na paterze położyć pierwszy z blatów czekoladowych. Posmarować połową kremu. Na górę wyłożyć drugi blat czekoladowy i pokryć pozostałym kremem. Schłodzić w lodówce. Górę oprószyć kakao (opcjonalnie).

* Można wykorzystać gotowe puree z puszki lub zrobić je samemu - skorzystaj z przepisu na domowe puree dyniowe. To proste!

Smacznego :-).

Tort czekoladowo - dyniowy

Tort czekoladowo - dyniowy

Tort czekoladowo - dyniowy

Źródło przepisu - countryliving.com.


Dodaj komentarz
Komentarze (306)
1  2
Gość: Anula
02.12.2018 01:15 odpowiedz
Czy można zastąpić czymś ekstrakt z wanilii? Jestem na nią uczulona
Dorota, Moje Wypieki
02.12.2018 19:54 odpowiedz
Można pominąć.
Gość: Ardj
19.10.2018 19:21 odpowiedz
Witam serdecznie , czym mozna zastapic maslanke i kefir ? Czy mozna dodac zwyklego jogurtu ?
Dziekuje
AG
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2018 17:47 odpowiedz
Lepsza będzie kwaśna śmietana. Jogurt na końcu.
morane profil
19.07.2018 22:55 odpowiedz
Robiłam go ponownie, tym razem krem mi trochę popłynął po dodaniu cukru, wydaje mi się że to wina zbyt długiego miksowania ale uratowałam go żelatyną, połączenie wytrawnych blatów i pomarańczowego kremu POEZJA. Bardzo dziękuję za wszystkie pyszne przepisy.
Gość: sylwia
10.05.2018 09:09 odpowiedz
Dzień dobry. Potrzebuję porady - z jakiej mąki zrobić blaty, aby były bezglutenowe? Ryżowa się nada? Albo może ryżowa ze zmielonymi migdałami?
Dorota, Moje Wypieki
10.05.2018 10:43 odpowiedz
Proszę użyć dobrej jakości gotowej mieszanki mąk bezglutenowych. Z samą mąką ryżową, nawet wymieszaną z migdałami, ciasto się nie uda.
1959 profil
02.03.2018 23:35 odpowiedz
Upiekłam dzisiaj tort tylko do kremu nie użyłam barwniku pomarańczowego w smaku rewelacyjny.

Aga Mars profil
26.12.2017 14:31 odpowiedz
Mniam :D
05.11.2017 11:25 odpowiedz
Torcik jest przepyszny! Wspaniałe, miękię, wilgotne ciasto czekoladowe. Jeśli ktoś obawia się posmaku dyni, uspokajam, że jej nie czuć, ale to dzięk iniej ciasto jest takie miękie i rozpływa się w ustach. Dodatek cynamonu to kropka nad i. No i krem! Dodatek skórki pomarańczowej jest wspaniałym pomysłem. Całość jest rewelacyjna. Ciężko było się oderwać :-)
Aga Mars profil
03.11.2017 18:04 odpowiedz
;D
Aga Mars profil
03.11.2017 18:04 odpowiedz
Krem swietne trzyma fason. Cukru dalam niecala polowe i nie dodawalam juz ekstraktu z wanilii.
justynaBH profil
04.11.2017 15:02 odpowiedz
Ale kuszace :)
Aga Mars profil
05.11.2017 12:24 odpowiedz
;)
Aga Mars profil
03.11.2017 18:02 odpowiedz
Zrobilam w formie babeczek. Z 1/3 przepisu wyszlo mi 7 babeczek. Krem do nich robilam z polowy przepisu ;D
AnnRud profil
02.11.2017 11:15 odpowiedz
Najlepszy jaki jadłam:) Ciasto wilgotne a krem przepyszny, polaczenie slonego serka z cukrem pudrem to strzal w 10. Na Boze Narodzenie planuje dodac czerwony barwnik a jako wykonczenie szablon choinki, :D
Dorota, Moje Wypieki
02.11.2017 13:34 odpowiedz
Pięknie wygląda :-).
beata d profil
31.10.2017 18:06 odpowiedz
torcik pyszny ciasto wilgotne krem zrobiłam z 1 szklanki cukru pudru i jest słodki :)
Gość: Ola
17.10.2017 14:34 odpowiedz
Czym mogę zastąpić puree z dyni?
Aga Mars profil
17.10.2017 17:10 odpowiedz
Niczym, to jest tort dyniowy. Na szczescie na blogu jest masa innych tortow i ciast czekoladowych, ktore swietnie beda sie z kremem z tego przepisu komponowac.
agnsud profil
17.10.2017 17:27 odpowiedz
Może być puree z cukinii.
Gość: Paula
06.10.2018 09:32 odpowiedz
Można zastąpić marchewkowym
Pejotka profil
08.01.2017 08:44 odpowiedz
Rewelacyjny tort!
korcia profil
28.11.2016 12:20 odpowiedz
witam,czy przed nałożeniem kremu na blaty powinnam go schłodzić w lodówce? czy zaraz po zmieszaniu wykładać na blaty? pozdrawiam gorąco:)

Doro74Kraków profil
28.11.2016 12:55 odpowiedz
Schładzasz dopiero po nałożeniu na blaty. Jakbyś schłodziła przed to mogłabyś mieć problem z rozsmarowaniem ze względu na masło.
bati83 profil
17.10.2016 19:41 odpowiedz
Robiłam dwa razy. Radzę aromat waniliowy zastąpić pomarańczowym - podkręca smak. I dać trochę mniej kakao i mąki bo za bardzo wyrasta.
Dorota, Moje Wypieki
18.10.2016 09:57 odpowiedz
Piękny :).
screamyourpain profil
08.10.2016 19:54 odpowiedz
mój największy błąd to nieschłodzenie kremu w lodówce przed przełożeniem. w efekcie ciasto się rozlazło kompletnie, a górna warstwa pękła na 4 kawałki i spadła na boki. :/ na szczęście nie piekłam go dla gości tylko tak po prostu, na weekend dla rodziny, bo jest pyszne. ciasto mocno czekoladowe i wilgotne, a dynia wyczuwalna w smaku (dałam połowę ilości cukru), a krem NAJLEPSZY (dałam 1 szkl cukru, a i tak dla mnie jest bardzo słodki, ale to celowo, bo ciasto wyszło dość wtrawne). robiłam taki kiedyś do ciasta marchewkowego, tyle że bez skórki pomarańczowej. podsumowując - nie było to najpiękniejsze ciasto jakie zrobiłam, ale zdecydowanie jedno z najlepszych. :D
Esme profil
25.12.2015 19:06 odpowiedz
Pani Dorotko, ten krem jest bardzo gęsty? Chciałabym dać jeszcze frużelinę pod spód, czy zwiększyć ilość masła czy zostawić tak, jak jest?
Dorota, Moje Wypieki
28.12.2015 17:03 odpowiedz
Można dodać frużelinę, zostawiłabym tak, jak jest.
bożena76 profil
10.11.2015 20:06 odpowiedz
Ciasto bardzo dobre ,wilgotne,czekoladowe,ale nie za ciężkie.
Wiktoria1 profil
11.11.2015 08:37 odpowiedz
Jaka ładna kostka. ;-)
welina profil
11.11.2015 12:34 odpowiedz
wspaniałe !!! co tam jest w środku (wiśnie?) i jak zrobić tą cudną polewę ???
bożena76 profil
11.11.2015 14:02 odpowiedz
Wiktoria1,welina - dziękuję :) w środku frużelina wiśniowa, a polewę robiłam na bazie tego przepisu https://www.mojewypieki.com/przepis/ciasto-otrebowe, dodałam tylko dodatkowo trochę śmietany kremówki i kilka kostek mlecznej czekolady :)
bożena76 profil
10.11.2015 20:02 odpowiedz
Mam wrażenie,że z którego przepisu bym nie korzystała to wychodzi mi albo pleśniak albo wuzetka ;))))
Dorota, Moje Wypieki
11.11.2015 00:08 odpowiedz
;)))
Esme profil
11.11.2015 01:00 odpowiedz
Polewa się cudnie błyszczy, wielce apetyczne:)
bożena76 profil
11.11.2015 14:04 odpowiedz
Dzięki za uznanie :)Może nieskromnie to zabrzmi,ale polewy dość ładnie mi się udają ;)
Aga Mars profil
11.11.2015 16:47 odpowiedz
Mniam :)
malgosiama profil
13.11.2015 19:45 odpowiedz
Pysznie wygląda Bożenko, a komentarz zabawny :))
Nimfadora_2 profil
01.11.2015 09:48 odpowiedz
Dzień dobry,
Pani Doroto, mam do Pani pytanie (bo przeglądnęłam większość chyba komentarzy i nie znalazłam odpowiedzi)- czy dałoby się zrobić te środy bez dodatku czekolady? Np. Zrobić dyniowo-orzechowe spody zamiast czekoladowych, czy to wiele zepsuje? Bo akurat mam w rodzinie osobę, która nie przepada za czekoladowym tortami, a przepis mi się bardzo spodobał ;)
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2015 19:24 odpowiedz
Ciężko mi powiedzieć, nie jestem pewna, czy wyjdzie smaczne. A może tropikalny tort dyniowy? :)
Nimfadora_2 profil
01.11.2015 20:00 odpowiedz
Dziękuję Pani bardzo! Chyba zostane w takim razie przy tym przepisie (robiłam coś bardzo podobnego juz kiedyś, było przepyszne, ale chciałam spróbować czegoś nowego ;) ).
1985martha profil
30.10.2015 09:40 odpowiedz
Ciasto mi nie wyszlo, robilam wszytko dokladnie jak w przepisie a ciasto nie uroslo, jaka moze byc przyczyna, zbyt rzadkie puree z dyni, jaka miala byc koncowa konsystencja ciasta? Prosze o jakies wskazowki dziekuje
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2015 11:53 odpowiedz
Były jakieś zmiany w przepisie? Może proszek lub soda zwietrzałe? Czy masło z cukrem były roztarte na puszysty, jasny krem?
1985martha profil
30.10.2015 12:03 odpowiedz
Tak wszystko jak w przepisie, maslo roztarte na puszysty krem, tylko puree z dyni bylo rzadkie, takie mi wyszlo....jaka powinna byc konsystencja ciasta przed pieczeniem?
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2015 12:08 odpowiedz
Puree z dyni, jeśli jest zbyt rzadkie odsączamy przed zużyciem do wypieku. Niestety, nie pamiętam w tej chwili konsystencji tego ciasta.
Lenka0409 profil
26.10.2015 19:47 odpowiedz
Efekt końcowy nie jest zły ;), tort mi bardzo smakował. :D
1985martha profil
26.10.2015 17:17 odpowiedz
Dlaczego nie mozna upiec biszkoptu w jednej tortownicy i przekroic? Jaka jest roznica w pieczeniu na dwie?
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2015 17:24 odpowiedz
To nie jest biszkopt, to cięższe ciasto dyniowe, istnieje ryzyko zakalca a ponadto nie trzeba już kroić. Ale oczywiście nie ma przeszkód by upiec w całości a potem przekroić.
1985martha profil
26.10.2015 21:24 odpowiedz
ok bardzo dziekuje, zatem upieke dwa :)
Lenka0409 profil
23.10.2015 22:06 odpowiedz
Zrobiłam krem, ale nie jestem co do niego pewna. Czy u pani miał gładką konsystencje, bo u mnie są małe grudki, których nie czuć jak się je, i nie wiem czy się zważył, czy to serek philadelphia? :( Proszę o szybką odpowiedź, tort muszę zrobić na jutro. ;)
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2015 11:39 odpowiedz
Tak, gładką. Może to nie serek, ale grudki masła? Może masło było zbyt chłodne? 
Lenka0409 profil
25.10.2015 12:06 odpowiedz
Krem jeszcze zmiksowałam i grudki zniknęły :) Choć krem po schłodzeniu był trochę rzadki to i tak tort wyszedł. Blaty bardzo dobre , a z kremem jeszcze lepsze. :D
Lenka0409 profil
19.10.2015 18:31 odpowiedz
Czy mogę blaty zrobić 2 dni przed podaniem?
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2015 10:36 odpowiedz
Tak.
bożena76 profil
06.09.2015 20:41 odpowiedz
i tu jeszcze puszysty środeczek :)
malgosiama profil
07.09.2015 09:59 odpowiedz
Ciemne, czekoladawe, puszyste, trzeba upiec :-);)
Pozdrawiam i miłego tygodnia :)
Wiktoria1 profil
07.09.2015 14:54 odpowiedz
Śliczne ciacho. ;-)
Aga Mars profil
10.09.2015 10:12 odpowiedz
Wyglada przepieknie :)
bożena76 profil
06.09.2015 20:40 odpowiedz
Kiedyś już robiłam ten tort i pamiętam,że bardzo smakowało nam czekoladowe ciasto z tego przepisu.Rozpoczynając sezon dyniowy (zerwałam pierwszą dynię z ogródka ;) upiekłam właśnie to ciacho. Lekko "zdrowotnie" je zmodyfikowałam ,połowę mąki zastąpiłam bezglutenowymi ryżową,kukurydzianą i skrobią ziemniaczaną,a połowę cukru zastąpiłam ksylitolem.Ciasto wyszło puszyste,lekko wilgotne i najważniejsze,bardzo smaczne :D
Esme profil
07.09.2015 20:05 odpowiedz
Wygląda niesamowicie:) Szukam przepisów z wykorzystaniem dyni i nie mogłam go nie zauważyć. Z całości składników piekłaś w foremce 20 cm?
bożena76 profil
07.09.2015 22:04 odpowiedz
Dzięki! Piekłam w formie 16cm zmniejszając odpowiednio składniki :)
Maria103053 profil
03.08.2015 20:28 odpowiedz
Czy purre powinno być z tej dużej, tradycyjnej dyni ? Bo w moim ogrodzie mam inną odmianę, mniejszą i słodszą - dynia hokkaido. Czy się nada ?
Dorota, Moje Wypieki
04.08.2015 10:16 odpowiedz
Hokkaido będzie lepsza (jej puree jest bardziej gęste) , choć uda się z każdej dyni.
Phaere profil
04.04.2015 23:13 odpowiedz
Proszę o pomoc! Po raz kolejny robię ten krem - wszystkim ogromnie smakuje.... Niestety mam ogromne problemy z przekładaniem nim ciasta, mimo chłodzenia go w lodówce 13 godzin (dzisiejszy przykład) krem jest rzadki, półpłynny, rozlewa się i wycieka z ciasta. Nie jestem w stanie go ładnie rozsmarować na torcie :( Niezależnie czy dodawałam oryginalnego serka philadelphia, czy innych kremowych o takiej samej strukturze... próbowałam nawet dodać odrobinę żelatyny, ale to też nie usztywniło kremu. Dopiero po dłuższym czasie już pomiedzy ciastem robi się bardziej zwięzłt. Co może być powodem takie stanu rzeczy? :(
Dorota, Moje Wypieki
05.04.2015 11:32 odpowiedz
Powodem może być użycie innych produktów niż w przepisie lub w innych ilościach. Czy używa Pani masła czy margaryny?
Phaere profil
05.04.2015 11:39 odpowiedz
Używam zawsze miękkiego masła. Jeśli chodzi o serek to krem zachowywał mi się tak samo i przy oryginalnej philadelphi jak i przy tańszym serku o tej samej konsystencji. Barwnika używam w proszku. Zamiast ekstraktu z wanilii dodaję aromatu waniliowego (raz próbowałam aromatu na bazie oleju, raz na bazie alkoholu) czy to może to być przyczyną? Może powinnam najpierw utrzeć masło z cukrem na puszystą masę i dopiero potem dodać serek?
Dorota, Moje Wypieki
05.04.2015 11:44 odpowiedz
Można tak zrobić. Masło utwardza krem, zwłaszcza w lodówce, więc musi być dobrze roztarte. Może w tym jest problem? Aromat nie może powodować takiego problemu.
bezali profil
17.10.2015 20:23 odpowiedz
Moze maslo ma mniej niz 82% tluszczu?
OlaPu profil
17.03.2015 21:09 odpowiedz
krem w tym cieście jest doskonały. Najlepszy jaki kiedykolwiek jadłam. Chciałabym zrobić ciasto z tym kremem na święta, ale nie mam dyni i raczej nie kupię, bo to chyba nie jest sezon. Jak myślicie, do jakiego innego ciasta z MW by pasował?
karola_km profil
07.12.2014 19:05 odpowiedz
mój torcik
Olinkaa profil
27.11.2014 18:21 odpowiedz
Dziękuję za sugestię, by nie rezygnować z kremu pomarańczowego :-) Zastosowałam się do niej i oto efekt :-)
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2014 22:51 odpowiedz
Super wyszło :-). A smakował krem?
Olinkaa profil
28.11.2014 00:01 odpowiedz
Mnie bardzo zwłaszcza na 2-gi dzień, natomiast dzieci wolą inne smaki np. rewelacją dla Dominiki był tort czekoladowo-malinowy :-)
Niemniej jednak była zachwycona i zjadła z apetytem, nawet rozpoznała kota ;-)
Phaere profil
19.11.2014 11:57 odpowiedz
Witam!
Chciałabym wykorzystać przepis do wykonania babeczek (cupcake) ale zastanawia mnie jak gęsty wychodzi ten pomarańczowy krem? Czy da się nimi ozdobić babeczki rękawem cukierniczym jak klasycznym kremem maślanym w kształt róży albo stożka?
Dorota, Moje Wypieki
20.11.2014 12:24 odpowiedz
Myślę, że można wyciskać do dekoracyjnie, nie powinno być problemu. Najpierw dobrze schłodzić.
Gość: Olinka
15.11.2014 23:09 odpowiedz
Dzień dobry,
Jaki inny krem będzie pasował do tego tortu? Czy mógłby być krem z białą czekoladą na bazie śmietany kremówki z mascarpone? Pozdrawiam pełna podziwu dla Pani kunsztu cukierniczego :-)
Dorota, Moje Wypieki
15.11.2014 23:27 odpowiedz
Będzie pasował. Ale - krem z powyższego przepisu jest po prostu najlepszy, każdy to pisze, nawet lepszy niż ciasto ;-). Nie rezygnowałabym z niego.
Gość: domenkaa
14.11.2014 17:27 odpowiedz
Co zrobic jesli nie mam dwoch foremek 20 cm tylko jedna? po przegladnieciu komentazy widze ze nie moge upiec w calosci, ciasto nie moze tez czekac... mam jedynie 2 foremki o srednicy 26. To jednak za malo ciasta, prawda?
Mam tylko problem jak w przypadku tego ciasta 3 jajka podzielic na 2 czesci... cos sie stanie jak dam po 2 na kazda polowę?
Czy lepiej zwiekszyc skladniki na 26?... to z kolei problem z kremem. prosze o pomoc...
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2014 17:43 odpowiedz
Przygotowałabym ciasto przed samym pieczeniem, piekła po kolei. Użyłabym 2 małych jajek na każdą część.
Gość: domenkaa
14.11.2014 21:07 odpowiedz
dziękuję ;), juz sie piecze ;)), mam nadzieje że wyjdzie :)
EllaAnna profil
10.11.2014 22:55 odpowiedz
SUPER KREM :)
Judka profil
02.11.2014 11:51 odpowiedz
zrobiłam, było przepyszne. Blaty wyrosly super, tak, że bez problemu dało się je przekroić. ciasto świetne, wilgotne bez nasączania, ale nie ciężkie. No i krem....mmmm.REWELACYJNY!!!! myślałam, że sama skórka nie da aż takiego aromatu i smaku, albo było przepyszne. krem zrobiłam dzień wcześniej i był idealny do nakładania na ciasto.
to bylo moje pierwsze w życiu podejście do masy cukrowej
Gość: Ola
31.10.2014 22:49 odpowiedz
mam 375 g serka, czy zmniejszać pozostałe składniki masy ?? Czy tylko trochę cukier ??
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2014 10:45 odpowiedz
Nie trzeba wprowadzać zmian.
Gość: judyta
31.10.2014 10:59 odpowiedz
czy kko daje tylko kolor ciastu czy coś jeszcze? kurcze myślałam, że mam ale było tylko pół szklani i zastanawiam się czy w zamian za to dosypać np mąki?
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2014 11:02 odpowiedz
Kakao? Wsyp ile posiadasz, dosyp odrobinę więcej mąki.
Judka profil
30.10.2014 21:39 odpowiedz
jaką konsystencję powinno mieć pure z dyni? mi po zmiksowaniu wyszło dość rzadkie to
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2014 21:40 odpowiedz
Jak gęsta smietana. Jesli jest zbyt rzadkie, można je troche odparować.
Gość: kasiakks
30.10.2014 16:38 odpowiedz
Podpowiedzcie, mam zamrożona dynie - surowa i obrana, czy wrzucić ja do piekarnika normalnie, żeby zrobic puree?
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2014 21:45 odpowiedz
Tak, można też ugotować na parze.
Gość: kasiakks
30.10.2014 23:00 odpowiedz
Dziekuje :-) udało się zdobyć świeza dynie wiec rano przystępuje do działania.
Gość: Nina
30.10.2014 15:06 odpowiedz
czy można zamiast kefiru dodać jogurt naturalny do ciasta?
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2014 21:45 odpowiedz
Lepiej kwasną śmietanę, jogurt na końcu,
EWIK8 profil
15.10.2015 22:15 odpowiedz
czyli ile kwaśnej śmietany, a ile jogurtu? Bo tu gdzie jestem nie ma ani kefiru ani maślanki :/
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2015 10:56 odpowiedz
Tyle samo, ile kefiru jest w przepisie.
Judka profil
29.10.2014 10:42 odpowiedz
A gdybym chciała zrobić ten tort i obłożyć go masą cukrową, to na górę w ogóle nie kłaść kremu pomarańczowego? przesmarować tylko delikatnie cisto maślanym i na to masa cukrowa?
Czy bez tej warstwy kremu tort też będzie taki smaczny?
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2014 10:52 odpowiedz
Będzie, jeśli masa będzie chociaż w środku tortu.
Omnomnom profil
28.10.2014 18:00 odpowiedz
Czym można zastąpić serek philadelphia? Mógłby to być np bieluch, serek homogenizowany lub śmietankowy serek kanapkowy? :)
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 18:28 odpowiedz
Proszę uzyć serka o podobnej konstystencji do serka philadelphia :-). Nie znam bielucha, serek homogenizowany jest zbyt rzadki. 
Gość: Aga
02.02.2019 23:33 odpowiedz
A mascarpone?
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2019 11:51 odpowiedz
Można, ale to całkiem inny serek, zmieni się smak.
Gość: trycja
27.10.2014 00:11 odpowiedz
Skąd wzięła Pani szablon kota? ;)
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 13:44 odpowiedz
Obrazek powiększony, następnie wklejony do worda, wydrukowany i wycięty ;-).
Gość: alla
26.10.2014 23:51 odpowiedz
Chciałabym upiec ciasto w 1 blaszce o średnicy 20cm,ponieważ nie mam dwóch i przekroić wzdłuż na pół. Ile musi się wtedy piec? Chyba, że ciasto może poczekać pół h aż upiecze się jeden blat i następnie upiec drugi,jest taka możliwość czy ciasto nie może tyle czekac na podróż do piekarnika?
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 13:45 odpowiedz
Proszę przejrzeć komentarze, może ktoś już tak piekł?
Gość: alla
28.10.2014 15:54 odpowiedz
Nie znalazłam żadnego komentarza,który dawałby mi odpowiedź :(
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 18:54 odpowiedz
Według mnie jest spore ryzyko, że wyjdzie zakalec. Niestety, gotowe surowe ciasto nie może również czekać długo na upieczenie pierwszego :/. 
Gość: alla
28.10.2014 20:36 odpowiedz
Czyli pozostaje mi upiec pierwszy blat z połowy porcji a następnie drugi ;) Powinno się udać, prawda?
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 21:03
Musi :-).
borsio profil
17.12.2014 08:26
Ja zrobiłam całe ciasto od razu i piekłam na dwa razy (druga część czekała), wyszło bez problemu.
Gość: Justice
26.10.2014 11:23 odpowiedz
Tort zrobiłam masa wyszła :-). Dorota, czy ilość cukru pudru bez wpływu na konsystencje można zmniejszyć, bo jednak jest za słodki. Tym razem dałam 1,25 szkl ale gdybym pozostała przy 1 szkl.?
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2014 11:27 odpowiedz
Można zmniejszyć, ja też przed chwilą zmniejszyłam :-).
Gość: wiewiórka
26.10.2014 09:11 odpowiedz
Mnie rownież krem po dodaniu cukru pudru się upłynnił... Noc w lodówce Mu nie pomogła ;( co mogę zrobić, żeby go uratować...?
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2014 09:46 odpowiedz
Nawet po nocy w lodówce nie zastygł? Czy używałaś prawdziwego masła i oryginalnej phildeaphii, czy innego serka?
Nie wiem, czy żelatyna teraz pomoże.
Gość: wiewiórka
11.11.2014 21:07 odpowiedz
Po nocy w lodówce niestety nie zastygł. Używałam masła osełkowego i serka Twój Ulubiony. Krem zostawiłam z ciekawości w lodówce - zastygł po kilku dniach, jak odeszła od niego woda.... Krem można było zebrać z wierzchu, pod spodem zostało sporo wodnistego płynu. Nie rozumiem tej reakcji... ;)
Dorota, Moje Wypieki
11.11.2014 23:11 odpowiedz
Tak się dzieje, kiedy krem się warzy. Wtedy często oddziela się woda, tłuszcz zostaje na górze. Tak mi się wydaje.
Gość: a.s-k
25.10.2014 12:55 odpowiedz
witajcie :)

planuję dziś zrobić to ciacho :) dynia już w piekarniku siedzi, a tak myślę sobie, czy można by było np przełożyć jeden blat oprócz kremem to i dżemem z dyni? (lub pomarańczowym?)
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2014 13:58 odpowiedz
Pewnie, dobry pomysł :-).
Gość: Justice
24.10.2014 18:14 odpowiedz
Witam, czy jeśli masło do masy będzie w temp. pokojowej a serek philadelfia z lodówki to masa się nie zważy?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2014 18:58 odpowiedz
Nie. Robiłam tak ostatnio krem do babeczek diabelskich. Nic się nie stało.
Gość: GGG
22.10.2014 13:18 odpowiedz
mogłabym zamienić puree z Dyni wnetrzem pomaranczy ? (oczywiscie ocisniete z wiekszosci soku)
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2014 17:56 odpowiedz
Niestety, nie jestem pewna, czy taka podmiana się uda.
Gość: Bart
11.10.2014 05:23 odpowiedz
Mamy 5 rano , dopiero skończyłem robić to ciacho, wszytko szło ładnie i wszytko smaczne tylko że na sam koniec jak już go złożyłem po chwili niestety rozpłynął się ;< krem wyszedł mi jakiś mało gęsty a i ciacho mocno się kruszyło i średnio wyrosło nie mam pojęcia czemu bo wszytko wg przepisu choć może to mój stary piekarnik... pierwszy wypiek na 100 z tej stronki jaki mi nie wyszedł , następnym razem na pewno pójdzie lepiej:P ale Ciacho prześliczne:)
dusia324 profil
06.10.2014 20:17 odpowiedz
Dorotko, mam pytanie natury technicznej: w przepisie dzielisz ciasto na 2 tortownice 20 cm, chciałabym je upiec w 1 dużej prostokątnej blaszce i przekroic na pół i złożyc, ale jak dużą blaszkę powinnam wziąc?
Dorota, Moje Wypieki
06.10.2014 20:37 odpowiedz
Najpierw musisz znać wymiary blaszki - z przepisu byłaby bardzo mała, raczej nie posiadasz kwadratowej blaszki o boku 18 cm, prawda? Wtedy można skorzystać z przelicznika foremek, w lewej szplacie na blogu.
Zdecydowanie lepiej upiec blaty osobno: mniejsze ryzyko zalakca, blaty są dodatkiem puree z dyni, są wilgotne, grube; może być problem z upieczeniem na jeden raz. 
ineska profil
06.10.2014 21:14 odpowiedz
z moich dotychczasowych wyliczeń wynika, że standardowa blaszka tak ok. 20x30 to powierzchnia dwóch tortownic 20 cm (u mnie ciut większa, 21x32cm) będzie ok, ja tak często robię, czasem każdą polówkę takiej ciasta kroję poziomo i mam 4-warstwowy prostokątny tort, inna sprawa że może faktycznie tutaj ryzyko zakalca większe;p
pzdr
aga
dusia324 profil
06.10.2014 22:33 odpowiedz
Niestety, posiadam kwadratową ale ok.28 cm:( Chyba wyraziłam się mało precyzyjnie:nie chciałam kroić tak jak tort z grubości lecz z długości i złożyć jak książkę
Dorota, Moje Wypieki
06.10.2014 23:12 odpowiedz
Aaa.. nie załapałam, ale Ineska wykazała się lepszym refleksem :-). 
 
dusia324 profil
07.10.2014 18:27 odpowiedz
Bardzo Wam dziękuję!. Do Halloween jeszcze trochę czasu - zdążę wypróbować:-)
ineska profil
21.10.2014 17:47
hehehehe:D
Krytyk.Kulinarny.com profil
04.10.2014 13:28 odpowiedz
czy mozna zabarwić krem puree z dyni? nie posiadam pomaranczowego barwnika... chyba ze ma pani pomysł na jakis jeszcze inny zamiennik, z góry dziekuje za odpowiedz :)
Dorota, Moje Wypieki
04.10.2014 14:34 odpowiedz
Niestety, chyba tylko barwnik da taki kolor :-).
Maddy77 profil
17.02.2014 19:50 odpowiedz
straaaaaasznie dobbbbrrrrrrreeee to ciasto!
Gość: pinki_gd
16.11.2013 12:49 odpowiedz
a kiedy posypać kakaem?? można szybciej czy przed podaniem??? ;)
Dorota, Moje Wypieki
16.11.2013 21:32 odpowiedz
Można szybciej.
06.11.2013 11:57 odpowiedz
Jejku, albo mamy inny cukier puder, albo szklanki innej pojemności - dobrze, że po dodaniu 1 szklanki spróbowałam kremu - był napraaaawdę słoooodki! Dlatego ciacho nieco za słodkie jak dla mnie, ale i tak całkiem smaczne, jak na dyniowy dodatek:) Zamiast maślanki miałam jogurt naturalny, serek z biedronki:> i wszystko wyszło jak należy! Dodaję do ulubionych, przepis warty powtórki, choćby ze względu na pyszny krem, który jest miłą odmianą od mieszanki śmietany z mascarpone :)
anna_gasteiz profil
04.11.2013 22:16 odpowiedz
Wspaniały tort! robiłam po raz pierwszy, właśnie na moje urodzinowo-halloweenowe przyjęcie i goście byli nim zachwyceni. Przybyło kolejnych fanów mojewypieki ;) wszystkim od razu podaję adres strony. zdjęcia nie zdążyłam zrobić, tort zniknął w oka mgnieniu.
Gość: Liessa
04.11.2013 17:51 odpowiedz
Przepyszne ciasto, biszkopty nie były za suche, a krem wspaniały!
Gość: Marceline
31.10.2013 19:45 odpowiedz
Czy serek philadelphia można zastąpić serkiem Ricotta??
31.10.2013 12:17 odpowiedz
zamiast kota nietoperz. Ten krem jest przepyszny i wspaniale pachnie. a ciacho świetnie się sprawdzi pod masę cukrową albo na muffiny. całość-przepyszna
Gość: Jona
28.10.2013 21:14 odpowiedz
Dziękuję za przepis :) Tort był znakomity, zwłaszcza krem. Kota znalazłyśmy z córką własnego ;)) Dzisiaj wykorzystam następny przepis. Tym razem ciasto czekoladowe bez mąki ;) Pozdrawiam!
Gość: iss
28.10.2013 19:48 odpowiedz
a czy ktoś robił ten krem na serku president? w sumie jak dodam do niego troche soli to moze bedzie substytutem philadelphi Dorotko mam racje??;)
Gość: Beemusia
26.10.2013 15:49 odpowiedz
Czy przez serek philadelphia tort nie będzie zbyt słony? Kiedyś robiłam red velvet cake z Pani przepisu i jak dla mnie krem był bardzo słony. Czym można zastąpić serek żeby konsystencja kremu była dobra i krem był smaczny?
Gość: BLooMka87
26.10.2013 15:46 odpowiedz
Hmmm... co tu duzo mówić. Ciasto jako całość jest obłedne! Krem NIEBO W GEBIE. Robilam je jako prezent na urodziny mlodszego brata, ale po sprobowaniu szkoda go oddawać. Napewno nie raz zagosci na Naszym stole.

Dla poszukujacych i kombinujacych- zamiast philadelphii uzylam serka z Piatnicy TWOJ SMAK, barwnik skonstuowalam sama dodalam trochę puree z dynii i podgotowanej skorki pomaranczowej.
borsio profil
24.10.2013 17:07 odpowiedz
Ciasto jest przepyszne, ale pomarańczowy krem to nie moje smaki. Próbowałam z mascarpone i z philadelphii i ten drugi rzeczywiście był smaczniejszy, ale wolałabym inny smak. Dorotko jaki inny krem pasowałby do tego ciasta? A może pominąć pomarańczę w kremie? Tylko nie wiem, czy wtedy nie wyjdzie mdły i bez smaku. Samo ciasto zasmakowało mi tak bardzo, że na pewno eszcze je zrobię, zamroziłam na tę okoliczność spory zapas dynii:)
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2013 20:11 odpowiedz
Według mnie ten krem pomaranczowy jest wspaniały i tutaj pasuje :). Żaden inny nie będzie tak dobry, wtedy rzeczywiście może być trochę mdło.
Gość: pinki_gd
22.10.2013 16:20 odpowiedz
witam,
czy w Polsce ten serek philadelphia można dostać? ;p
;D chyba nigdy mi nie śmignął na sklepowej półce ;p
Gość: eSther
23.10.2013 08:38 odpowiedz
można, np. w kauflandzie :)
borsio profil
24.10.2013 17:02 odpowiedz
Kupiłam dzisiaj w Piotrze i Pawle.
Gość: pinki_gd
14.11.2013 15:29 odpowiedz
dziękuję ;) dziś idę na zakupy i jutro piekę mężowi na urodzinki ;DD mmmmmm już mi ślinka leci !!!
zyrg profil
20.10.2013 19:35 odpowiedz
p. Doroto, bardzo proszę o odp. ;) chcę ten tort powtórzyć i zrobić krem prawidłowo.
zyrg profil
19.10.2013 12:23 odpowiedz
zrobiłam ten tort dzisiaj i mocno sie rozczarowałam co do kremu. Uzyłam serka mascarpone, masło miałam w temp. pokojowej i krem po dodaniu cukru pudru zrobił się bardziej "luźny' ale nie jest takiej konsystencji jak na zdjęciu p. Doroty. czy to wina serka? krem jest tak sztywny, że po przekrojeniu ciasta rozwarstwiają się blaty.
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2013 20:12 odpowiedz
Prawdopodobnie wina serka.. Mascarpone jest bardzo, bardzo tłustym serkiem. Minimum dwukrotnie bardziej tłusty niż philadephia. Dodatkowo, nie jest lekko słony, przec co krem jest bardziej mdły. Z phil. ten krem smakuje wyśmienicie, naprawdę :). Będę go robiła także na tegorocznych babeczkach halloweenowych.
AvaG profil
16.10.2013 20:26 odpowiedz
Zrobiłam na urodziny mamy, ciasto mocno czekoladowe, mokre. Krem bardzo dobry smakuje pomarańczowo. Robi się szybko a efekt super. Zgapiłam nawet kota do ozdoby:)
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2013 22:04 odpowiedz
Super!
zyrg profil
16.10.2013 10:49 odpowiedz
jak smakuje ten serek philadephia? chciałabym znaleźć polski odpowiednik.
może firma Turek?
12.10.2013 22:23 odpowiedz
Ciasto jest przepyszne! Krem również, aczkolwiek mnie także wyszedł za rzadki. Konsystencja zmieniła się nagle - czyżby to wina zbyt długiego miksowania? Ostrożnie dozowałam pomarańczowy barwnik i musiałam kilka razy wymieszać na nowo, może to było przyczyną? Tak, czy inaczej - ciasto na medal. Mój koślawy ninja na wierzchu (sypnięty drżącą ręką ;) ) nie przeszkadzał w radosnej konsumpcji :) Jeśli ktoś nie lubi kremu, warto zrobić samo ciasto - niebywale wilgotne i smakowite!
Radka profil
12.10.2013 17:02 odpowiedz
Niestety nie było w moim Tesco pure z dyni okazuje się że są tylko w wybranych,perspektywa pieczenia dyni przez 90min mnie przeraziła więc zrobiłam ją na parze w 20min;)teraz zabieram się do robienia ciasta.
Edytek profil
15.10.2013 17:30 odpowiedz
Jezeli mieszkasz w Uk to znajdziesz tez puree w waitrosie :)
Gość: Madziulek8
11.10.2013 03:53 odpowiedz
A Czy mozna uzyj do kremu serka marscapone ? I Czy wystarczy do zmieszac z barwnikiem? Czy dodac marmalade ?
Dorota, Moje Wypieki
11.10.2013 10:02 odpowiedz
Można użyć mascarpone zamiast philadephii i dalej postępować jak w przepisie. W philadelphią krem smakuje jednak lepiej..
Edytek profil
03.10.2013 17:16 odpowiedz
Pani Doroto a gdzie moge kupic puree z dyni w UK?
Dorota, Moje Wypieki
04.10.2013 11:07 odpowiedz
Na amazon.co.uk, ostatnio pokazało się w wielu supermarketach, tydzień temu kupiłam w tesco, tutaj link.
Edytek profil
04.10.2013 15:12 odpowiedz
dziekuje :)
Gość: bloomka87
15.09.2013 11:15 odpowiedz
Pani Dorotko pytanie czy moge zamiast puree z dyni uzyc przepysznego dzemu z dyni (oczywiscie Pani przepisu)? I pytanie czym moge zastapic pomaranczowy barwnik?
Dorota, Moje Wypieki
15.09.2013 11:30 odpowiedz
Raczej bym nie używała dzemu, zupełnie inna konsystencja.. Pomarańczowy barwnik można pominąć. 
Niawa profil
29.06.2013 00:41 odpowiedz
Zdjęcia robi Pani tak apetyczne, że i tego tortu nie mogłam sobie odmówić, więc jak tylko przyszedł sezon dyniowy, wzięłam się do roboty (już troszkę czasu minęło, jednak dopiero zdecydowałam się zacząć pisać komentarze).
Ciasto jak zwykle zrobiło furorę, w sam raz wilgotne, w sam raz słodkie, w sam raz pomarańczowe i czekoladowe, a z tych dwóch smaków to jestem miłośniczką pomarańczy bardziej :)
kasiagrasia profil
24.06.2013 18:29 odpowiedz
niestety nie mogę nigdzie znaleźć puree z dyni :( o samej dyni nie wspominając :( czy można to czyść zastąpić bądź w ogolę pominąć ten składnik ?
kasiagrasia profil
22.06.2013 17:02 odpowiedz
Mam takie małe pytanko ;D z jakim innym tortem można połączyć ten pomarańczowy krem ? ponieważ chciała bym wykonać torcik na urodziny, ale nie koniecznie zależy mi na dyniowych spodach ;p
Dorota, Moje Wypieki
23.06.2013 10:49 odpowiedz
Dyni nie czuc w torcie, ale dzięki niej ciasto jest super wilgotne, pyszne. Można wykorzystac np. ten przepis.
Gość: Martyna blues
18.06.2013 16:53 odpowiedz
A czy napis z lukru utrzyma się na kremie tego typu lub np. z przepisu na tort chałwowy ? Mam zamiar udekorować tort tymi pisakami z Dr Oetkera i nie wiem, czy lukier nie wsiąknie w krem.
Dorota, Moje Wypieki
18.06.2013 21:56 odpowiedz
Lukier z pisaków nie powinien wsiąknąć, choć nie uzywałam nigdy akurat drOetkera.
Gość: TC_2005
22.04.2013 10:55 odpowiedz
Zrobiłam ten torcik na wczorajsze urodziny córki. Wyszedł przepyszny! Na pewno jeszcze nie raz go zrobię :)
Moja modyfikacja - do kremu użyłam serka mascarpone.
Gość: agula _eagle
27.01.2013 22:17 odpowiedz
na wstępie od razu napiszę, że od dawna jestem fanką blogu i regularnie wykorzystuje przepisy umieszczone na nim.
Przepis na ten tort wykorzystałam dwa razy - za pierwszym razem zrobiłam wersję oryginalną, a za drugim razem (w ten weekend) zamieniłam dynię na puree z marchewki. Rewelacja! W obu wydaniach torcik smakuje super. Wszystkim się uszy trzęsły ;)...
13.01.2013 14:15 odpowiedz
Uwielbiam ten przepis. Dzisiaj z połowy porcji wyszło mi prawie 30 uroczych mini-babeczek, połowy już nie ma. A zapasy dyniowe topnieją - dobrze, że w Stanach puree dyniowe można kupić w niemal każdym grocery store - nie będę musiała czekać do jesieni jak mi się zamrażarka opróżni.
Użytkownik usunięty
03.12.2012 21:10 odpowiedz
DOBRE JEST! :) Ułatwiłam sobie pracę gotując dynię z niewielką ilością wody, przez co nie musiałam czekać aż tyle czasu. Wykorzystałam tylko przepis na ciasto, piekłam w tortownicy 24cm, więc nie dzieliłam na 2 blaty, odrobinę mniej proszku i sody dodałam (łącznie pół łyżeczki mniej), dałam trochę więcej kakao (oczywiście odpowiednio zmniejszając ilość mąki), bo ja to muszę mieć wszystko CZARNE od czekolady lub kakao ;-) Fajnie pachnie, dynię czuć tylko podczas wąchania, nie jedzenia ;) Zjedzone z kremem ze staromodnego (zostało 40g masła, wiec akurat na zmniejszenie ilości składników i przełożenie przez środek, razem z malinami z kompotu - od sernikobrownies z malinami nie wyobrażam sobie lepszego połączenia smaku czekolady jak z malinami własnie;) ).
O, jeszcze jedną zmianę zrobiłam - jogurt, bo nie było kefiru. Nie zaszkodziło. Nie przejmować się, jeśli masło zwarzy się (ucierałam w malakserze) - czasami to się zdarza w różnych przepisach (zależy od masła), ja robię dalej... i wychodzi bez zakalca!
Gość: izula
27.11.2012 12:42 odpowiedz
mozna przepis na pure dyniowy w/w przpis nic nie mowi,jest od razu napisane ze dodac pure i nic wiecej jak robicie pure z dyni
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2012 12:49 odpowiedz
Jest napisane w przepisie, na samym dole.
justyna27 profil
25.11.2012 18:02 odpowiedz
Doskonały torcik, wczoraj upiekłam, dziś wypróbowany, świetny, nie spodziewałam się , że tort z dynią może być tak wyśmienity:)
eela profil
18.11.2012 17:51 odpowiedz
A jeszcze dodam, że pure dyniowe robiłam nie w piekarniku (za dużo zachodu) ale w małej ilości wody ugotowałam pokrojoną dynię, po ugotowaniu odlałam to co zostało i zblendowałam.
eela profil
18.11.2012 16:12 odpowiedz
A jeszcze dodam, że pure dyniowe robiłam nie w piekarniku (za dużo zachodu) ale w małej ilości wody ugotowałam pokrojoną dynię, po ugotowaniu odlałam to co zostało i zblendowałam.
eela profil
18.11.2012 16:09 odpowiedz
Tort zrobił furorę, bardzo smakował, taki puszysty ale wilgotny. Masę zrobiłam z mascarpone, dodałam mniej cukru pudru, ok. szklanki. Choć murzynki nie są moimi ulubionymi ciastami, po tym zmieniam zdanie, włączam go do moich ulubionych.
1  2



Składniki / tagi