Ładowanie strony

Ładowanie...

sobota, 21 marca 2015

Babka z zajączkiem - niespodzianką

Przesłodka babka wielkanocna z zajączkiem - niespodzianką :-). Wykonanie jest prostsze niż myślicie. Trzeba jedynie przygotować ciasto babkowe w dwóch kolorach (może to być Wasze ulubione ciasto) a następnie przy pomocy foremki do ciastek wyciąć z jednej babki kształy zajączka, po czym umieścić w drugiej foremce i zalać ciastem. Przy wykonaniu babki pozostaje cała masa ścinków z babki kakaowej - możecie je wykorzystać do wykonania bajaderek lub cake popsów. Oczywiście w babce można ukryć nie tylko zajączka, może kurczaczka, pisankę lub baranka? Już nie mogę doczekać się Waszch fotek ;-).

Do wykonania babki oprócz formy do pieczenia będziecie potrzebować foremki do ciastek w kształcie zajączka.

 

Składniki na babkę kakaową:

  • 200 g masła
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 4 duże jajka
  • 250 g mąki pszennej
  • 50 g kakao
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mleka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Masło zmiksować z cukrem na średnich obrotach miksera na niemal białą, puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu.

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao, dodać do masy, delikatnie wymieszać szpatułką. Dodać mleko - wymieszać. 

Formę keksówkę o dolnych wymiarach 22,5 x 8,5 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną. Wypełnić ciastem, wyrównać.

Piec w temperaturze 160ºC przez około 40 - 50 minut (sprawdzić patyczkiem, babka powinna być całkowicie sucha). Pierwsze 25 minut warto piec w temperaturze niższej, 150ºC. Wyjąć, przestudzić w formie, następnie na kratce.

Wystudzoną babkę pokroić na kromki. W każdej kromce foremką wyciąć kształt zajączka. (Ścinki można zamrozić i wykorzystać do bajaderek lub cake popsów).

Następnie przygotować białe ciasto według przepisu poniżej.

Składniki na babkę waniliową:

  • 200 g masła
  • 200 g drobnego cukru do wypieków
  • 4 duże jajka
  • 250 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżki mleka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Masło zmiksować z cukrem na średnich obrotach miksera na niemal białą, puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu. Dodać ekstrakt, zmiksować. 

Obie mąki przesiać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy, delikatnie wymieszać szpatułką. Dodać mleko - wymieszać. 

Formę keksówkę o dolnych wymiarach 22,5 x 8,5 cm wysmarować masłem i oprószyć mąką pszenną. Na dno foremki wyłożyć cienką warstwę ciasta, następnie w formie poukładać zajączki, jak na zdjęciu. Resztę formy wypełnić białym ciastem całkowicie przykrywając zajączki. 

Piec w temperaturze 160ºC przez około 40 - 50 minut (sprawdzić patyczkiem, babka powinna być całkowicie sucha). Pierwsze 25 minut warto piec w temperaturze niższej, 150ºC. Wyjąć, przestudzić w formie, następnie na kratce. Polukrować.

Lukier:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 - 4 łyżki wrzątku lub soku z cytryny

Składniki na lukier umieścić w naczyniu i rozetrzeć grzbietem łyżki do gładkości. Gęstość lukru regulować dodatkiem wody lub cukru pudru.

Smacznego :-).

Babka z zajączkiem - niespodzianką

Babka z zajączkiem - niespodzianką

Babka z zajączkiem - niespodzianką

Średnia ocena: 9.5  (liczba głosów: 23)

Tagi: kakao
Kategoria: Babki, Wielkanoc, Dla dzieci
Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (322)
1 | 2    
Hedgehog profil
07.11.2016 12:20 odpowiedz
Czy moznaby zrobic to ciasto troszke inaczej? A dokladnie czy moznaby zamiast w keksowce upiec je na duzej blaszce, a nastepnie z upieczonego ciasta wycinac foremka wzory? Troche tak jak przy pierogach ;) Byloby to szybsze i troche latwiejsze niz wycinanie wzorow z keksa.
Dorota, Moje Wypieki
07.11.2016 12:29 odpowiedz
Można, ale weź pod uwagę, że ciasto nie wyrośnie równo na takiej blaszce, ponadto w każdym wyciętym kawałku będzie skórka (górna warstwa ciasta), której nie chcemy.
Gość: asia
07.11.2016 11:45 odpowiedz
Dzień dobry czy ekstrakt z wanilii można zastąpić olejkiem waniliowym jak tak ile go dać ?
Dorota, Moje Wypieki
07.11.2016 11:50 odpowiedz
Można dodać, do smaku. Może około pół łyżeczki?
Gość: asia
07.11.2016 11:52 odpowiedz
dziękuję za szybką odpowiedź :) Pozdrawiam :)
Caty.R profil
02.11.2016 11:50 odpowiedz
:)
izomorfia3 profil
16.10.2016 09:25 odpowiedz
....
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2016 11:25 odpowiedz
Świetny pomysł, hit na halloween :-).
izomorfia3 profil
16.10.2016 09:23 odpowiedz
..
izomorfia3 profil
16.10.2016 09:12 odpowiedz
.
izomorfia3 profil
16.10.2016 09:10 odpowiedz
Moja wersja na Halloween :)
Basia1986 profil
09.09.2016 12:17 odpowiedz
Czy można upiec oba kolory babki a następnie wyciąć kształty i powkładać do drugiego koloru ciasta? Czy te kształty będą się trzymały? Będzie to oszczędność czasu i ciasta.
A czy ciasto (kształt) ponownie pieczone nie jest przesuszone?
Dorota, Moje Wypieki
09.09.2016 12:22 odpowiedz
Nie będzie się to razem trzymało. Ciasto (środek) nie wychodzi przesuszone.
Miia.Rainbow profil
05.05.2016 11:07 odpowiedz
Bardzo dobrze wyszły jednak mój baranek ( bo króliczka nie miałam ) podniósł swój "tył" do góry haha ;D
sunrise709 profil
03.04.2016 18:33 odpowiedz
Tu już obie polukrowane :)
sunrise709 profil
03.04.2016 18:33 odpowiedz
Na zielonej łące, raz-dwa-trzy
Pasły się zające, raz-dwa-trzy... ;)

Ciekawa efektu, napoczęłam jeszcze lekko ciepłą babkę. Efekt spełnił moje oczekiwania :)
Aga Mars profil
03.04.2016 19:25 odpowiedz
No ty to jestes!!!!! Super!!!! Czy zajaczki pieklas tak jak ciasto Battenberg czy osobno?
sunrise709 profil
03.04.2016 20:04 odpowiedz
Tak, wiem, niekiedy bywam szalona :) Tata już mi to mówił - ile czasu można piec dwie babki? :D
Jestem wdzięczna za ciepłe słowa, są one dla mnie budujące i zachęcające do dalszej kreatywności :)
Ha, na sposób z ciasta Battenberg nawet nie wpadłam, dziękuję za podpowiedź - wykorzystam w przyszłości ;)
Piekłam dwie osobne kolorowe babki z tego przepisu, jedynie do tej różowej dodałam zamiast mąki ziemniaczanej budyń wiśniowy i barwnik :)
Aga Mars profil
04.04.2016 00:12 odpowiedz
Oho, ta zostala masa pysznych scinkow do pozarcia ;)
sunrise709 profil
04.04.2016 21:30 odpowiedz
Oj tak... zarówno cała masa ścinków, jak i część armii królików czeka w zamrażarce, aż wreszcie spróbuję zrobić cake-popsy ;) chociaż pod koniec doszłam do takiej wprawy, że z jednej kromki babki wycinałam 3-4 zajączki ;)
Sandra93 profil
05.04.2016 23:22 odpowiedz
Wooho! Efekt genialny, jak kolorowo! A ile czasu musiałaś na to poświęcić... ja przy mojej już narzekałam na czasochłonność :D ale było warto!
Gosia2013 profil
30.03.2016 22:13 odpowiedz
Babka bardzo smaczna, do jasnej masy starłam skórkę z pomarańczy, ponieważ nie miałam ekstraktu z wanilii.
Sandra93 profil
28.03.2016 23:04 odpowiedz
Dość czasochłonna, piekłam dużo dłużej niż w przepisie. Przy białej masie od początku dałam wyższą temperaturę.
Trzeba przyznać, że wizualnie wyszła super :) szczególnie spodoba się dzieciom. W smaku ok.
Esme profil
29.03.2016 12:10 odpowiedz
Idealna babeczka:)
karolek_ profil
26.03.2016 12:53 odpowiedz
Zapomniałam dodać mleka do ciasta waniliowego, czy bardzo niekorzystnie wpłynie to na babkę?
Pozdrawiam oraz życzę Błogosławionych, pełnych miłośći i radości Świąt Zmartwychwstania Pańskiego!
Dorota, Moje Wypieki
26.03.2016 17:14 odpowiedz
Będzie dobrze :-). Dziękuję za życzenia, Wesołych Świąt!
Tuliann profil
26.03.2016 06:37 odpowiedz
Przepis wysmienity I wykonanie ciasta bardzo latwe :) ja rowniez nie mialam foremki kroliczka to zrobilam z kropeczka :). Bardzo dziekuje za przepis ! Pozdrawiam Julia
KasiaRs profil
25.03.2016 10:28 odpowiedz
Piekłam roj temu i wyszla super! Teraz chcę ją powtórzyć i i się zastanawiam czy zajączki można polać wiśniówką przed włożeniem do białego ciasta ?
Dorota, Moje Wypieki
25.03.2016 10:44 odpowiedz
Oj, nie.
Summei profil
24.03.2016 21:54 odpowiedz
Trafiłam dzisiaj na taki przepis http://www.ofeminin.pl/przepisy/ciasto-z-kroliczkami-efektowne-i-proste-przepis-s1788813.html#fp=ofe więc stwierdziłam, że dam Pani znać. Na stronie nie podano ani źródła zdjęć ani jakim przepisem się inspirowano...(jeśli inspiracją można nazwać lekką zmianę ilości składników w cieście) więc odnoszę wrażenie, że autorka artykułu wykorzystała zdjęcia bez Pani wiedzy?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 22:10 odpowiedz
Tak, bez wiedzy... bardzo dziękuję. 
Aga Mars profil
24.03.2016 22:27 odpowiedz
Na jednym zdjeciu jest podane, ze jest z Moich Wypiekow.
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 22:28 odpowiedz
Tak, nie ma natomiast na przepisie, ale muszę sprawdzić, czy jest dokładnie taki sam. A zdjęcie wzięli z Pinterest.
Aga Mars profil
24.03.2016 23:21 odpowiedz
A to tak sobie mozna wziac?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 23:23
Nie można sobie brać zdjęć z Pinterestu czy z Google, wszystkie są chronione prawem autorskim. Należy się zapytać autora o zgodę lub skorzystać z banku zdjęć. 
Aga Mars profil
24.03.2016 23:29 odpowiedz
No tak myslalam :( Mam nadzieje, ze chociaz ladnie cie przeprosza :)
Dorotko, zdrowych i radosnych Swiat :) Nie masz pojacia jak mi brakowalo twojego blogu w czasie ostatnich tygodni. Tworzysz tutaj nie tylko cuda cukiernicze ale tez niepowtarzlna i mila atmosfere :) Wszystkiego dobrego dla calej twojej rodziny )
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 23:32
A ja się bardzo cieszę z Twojego powrotu :-). Wszystkiego dobrego!
pierwolak profil
24.03.2016 17:55 odpowiedz
Witajcie! Piekę czarną część babki i popekala! Co zrobiłam nie tak?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:06 odpowiedz
Jedno pęknięcie wzdłuż jest normalne. Popękała na górze? Zbyt wysoka temperatura ustawiona w piekarniku, należy ją obniżyć lub wyłączyć termoobieg.
pierwolak profil
24.03.2016 18:12 odpowiedz
Więc białe ciasto mam piec w temp nizej niz 150? Nie używam termoobiegu. Dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi!
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:14 odpowiedz
Dziwne, 150 powinno być ok... proszę spróbować obniżyć dodatkowe 5 stopni. Jak mocno popekała?
pierwolak profil
24.03.2016 18:21 odpowiedz
Tak
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:26
Och, to normalne ;-).
pierwolak profil
24.03.2016 20:43 odpowiedz
Tak
pierwolak profil
24.03.2016 18:28 odpowiedz
Normalne ?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:31 odpowiedz
Całkowicie. Niekiedy nawet pożądane jest takie pęknięcie. 
pierwolak profil
24.03.2016 18:46 odpowiedz
Dziękuję!
pierwolak profil
24.03.2016 21:05 odpowiedz
A tym razem biała część nie przykryła kurczaczkow
armein profil
24.03.2016 15:40 odpowiedz
Czy babkę kakaową można zastąpić ciastem marchewkowym? To nie ciasto babkowe, ale tematycznie jak pasuje ;)
armein profil
24.03.2016 17:06 odpowiedz
i czy można z przepisu na babkę waniliową można wyeliminować mleko lub zastąpić je czymś innym?
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:15 odpowiedz
Można zastąpić innym mlekiem np. roslinnym.
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 18:14 odpowiedz
To raczej nie jest dobry pomysł, ma zupełnie inną teksturę, może się sypać.
armein profil
24.03.2016 21:09 odpowiedz
och, szkoda. z ciekawości - sypać w sensie zakalca podczas pieczenia, czy w sensie rozdzielania już po upieczeniu? dziękuję serdecznie za odpowiedź :)
Dorota, Moje Wypieki
24.03.2016 21:11 odpowiedz
Po upieczeniu ma taką strukturę - starta marchewka, dodatki, że raczej obie konsystencje babek do siebie nie pasują. Ale możesz spróbować, może akurat będzie ok? :)
armein profil
25.03.2016 16:02 odpowiedz
próbuję :) zobaczymy! póki co jedyny problem to zajęcze uszy, wystające ponad białą babkę.
armein profil
31.03.2016 17:12
no cóóóż, wracam na tarczy :) zajączki wypłynęły na sam wierzch, a pod nimi zrobił się zakalec. nie wiem, czy to kwestia ciasta marchewkowego, czy po prostu taki los. jeśli chodzi o strukturę, oba ciasta ładnie się połączyły, nic się nie kruszy, nie oddziela. sam zajączek (choć wcale go już nie przypominał ;)) był średnio widoczny ze względu na mały kontrast w kolorach ciast... choć może też dlatego, że nie był na środku przekroju. kawałek, który uchronił się od zakalca, smakował nieźle :) więc może da się zrobić marchewkowe zające, tylko potrzeba do tego wprawnej, Dorotkowej ręki :) pozdrawiam!
PS. za to mazurek z bezą odniósł pełen sukces!
Mags profil
22.03.2016 20:34 odpowiedz
Wyszło! :) U mnie czas pieczenia przedłużyłam aż o 25min (!),ale babka wyszła cudowna.
ivon077 profil
22.03.2016 17:00 odpowiedz
Pani Dorotko, co ja zle zrobilam :-\ ze zakalec wyszedlnad zajaczkiem? Babka u gory prawie by sie palila a w srodku zakalec i tylko do gory..
Dorota, Moje Wypieki
22.03.2016 22:19 odpowiedz
Proszę tutaj zerknąć - przyczyny zakalca. Dodatkowo - zbyt wysoka temp. lub zbyt blisko grzałki lub włączona tylko górna grzałka.
ivon077 profil
24.03.2016 13:29 odpowiedz
Babka ustawiona na środkowej półce była i pieczona góra dół i tak jak w przepisie najpierw 150, a później 160 stopni. Trudno, miała być niespodzianka dla dzieci w przedszkolu. Zrobię jeszcze raz wg wszystkich wskazówek, ale fakt! pamiętam ze szkoły z lekcji techniki i od mamy że w jedna stronę kazały kręcić babkę, no ale tego nie zastosowałam :/ :(. Dziękuję za odpowiedz :)
Mags profil
22.03.2016 12:04 odpowiedz
Babka kakaowa stygnie.Mam pytanie czy wycięte zajączki mają być ułożone na całej długości foremki?Od brzegu do brzegu bez białego ciasta?
22.03.2016 12:24 odpowiedz
nie, maja byc ulozone jak na zdjeciu - czyli miedzy zajacem a blacha warstwa surowego bialego ciasta. inaczej upieczony zajac przywrze do blachy i sie spali :)
Mags profil
22.03.2016 14:19 odpowiedz
W sumie to pytałam o długość,a nie szerokość foremki,ale to pewnie tak samo będzie. Dzięki :-)
22.03.2016 15:38 odpowiedz
no i ja tez mialam na mysli dluogsc ;)
Dżołi profil
22.03.2016 11:23 odpowiedz
Dzień dobry,

Tak się zastanawiam czy zamiast babki kakaowej mogę zrobić babkę czekoladową, z przepisu który Pani opublikowała 9 kwietnia 2007. Efekt będzie taki sam czy przez czekoladę zajączek może się rozmyć?
Dorota, Moje Wypieki
22.03.2016 22:20 odpowiedz
Powinien być taki sam.
Joltas profil
21.03.2016 14:20 odpowiedz
Pani Dorotko czy zamiast babki waniliowej można zrobić babkę z nutellą i orzechami laskowymi czy ta babka też będzie się nadawać w tej formie? wówczas zajączek byłby z babki waniliowej :))
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2016 20:17 odpowiedz
Tak, można :-).
Joltas profil
22.03.2016 06:20 odpowiedz
a czy muszę zmniejszyć wówczas proporcję? Dziekuje:)
Dorota, Moje Wypieki
22.03.2016 10:26 odpowiedz
Przypuszczam, że tak, ale to zalezy od formy.
Kubasz profil
20.03.2016 21:24 odpowiedz
Mogła by Pani podać link do strony gdzie zakupiła pani wykrojnik do tego króliczka? :)
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2016 21:26 odpowiedz
Nie pamiętam, to bardzo stara foremka :/.
Kubasz profil
20.03.2016 21:29 odpowiedz
Nic nie szkodzi myślę żę znajdę jakąś odpowiednią. Musze się sprężyć bo święta tuż tuż...
Kubasz profil
20.03.2016 21:14 odpowiedz
Jakie wymiary ma pani foremka do wykrawania króliczka? 5x5cm lub 6,2x6,2cm będzie dobra?
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2016 21:20 odpowiedz
Bardzo proszę przejrzeć najwcześniejsze komentarze. Wydaje mi się, że podawałam już wymiary na blogu.
Kubasz profil
20.03.2016 21:31 odpowiedz
Dziękuje znalazłem :)
Helenka profil
20.03.2016 15:10 odpowiedz
A czy ze scinek mozna zrobić jakies ciasteczka?
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2016 15:18 odpowiedz
Można zjeść, po prostu :-). 
Jagodowa Pani profil
17.03.2016 08:17 odpowiedz
Witam! Pani Dorotko, czy zamiast keksówki do końcowego wypieku babki, mogę użyć formy "babkowej" z kominkiem?
Dorota, Moje Wypieki
17.03.2016 10:34 odpowiedz
Najlepiej keksówki, trudno będzie poustawiać równo wzorek z ciasta pośrodku, jeśli babka będzie okrągła.
trycja profil
16.03.2016 21:13 odpowiedz
Czy babkę pieczemy na termoobiegu? ;)
Dorota, Moje Wypieki
16.03.2016 21:40 odpowiedz
Najlepiej bez niego, ale jeśli nie ma wyjścia - można.
Mags profil
16.03.2016 16:27 odpowiedz
Chcę babeczki zrobić wcześniej i czy mogę je bez problemu zamrozić?
Dorota, Moje Wypieki
16.03.2016 21:42 odpowiedz
Tak.
Asnet profil
13.03.2016 18:41 odpowiedz
Babka jest wyśmienita :) przepis cudowny ,lecz muszę poprawić przy następnym wypieku mojego zajączka bo poszedł mi w górę :). Pozdrawiam
bazylia49 profil
05.03.2016 16:42 odpowiedz
Witam duzo pieke i kilka przepisow juz wypróbowałam na ciasta i serniki oraz bulki,zawsze wychodza dziekuje .
Dorota, Moje Wypieki
05.03.2016 17:06 odpowiedz
Śliczna :).
dorawin profil
03.03.2016 21:28 odpowiedz
Witam. Chcę upiec tę babkę na Święta i zastanawiam się, czy można by upiec ciemne ciasto na dużej blasze z piekarnika? Może wtedy byłoby mniej ścieków? Wycinałoby się króliczki jeden obok drugiego... Co o tym myślicie? Może ktoś podzieli się przemyśleniami na ten temat, będę wdzięczna.
mitsune90 profil
03.03.2016 23:12 odpowiedz
Ja widziałam taką wersję Tylko wtedy jest chyba więcej tych 'puzelków' do układania. Ale ścinków jednak jest mniej. ;)
mitsune90 profil
03.03.2016 12:27 odpowiedz
Moja wersja :)
03.03.2016 12:40 odpowiedz
gratuluję kreatywnosci! (a jesli podpatrzylas w necie to cierpliwosci do szukania i idealnego wykonania) :)
mitsune90 profil
03.03.2016 13:13 odpowiedz
Znalezione w internecie :) Ciasto nazywa się Carrot patch cake
Johannah profil
03.03.2016 12:55 odpowiedz
Ale pomysłowe! Chętnie zmałpuję przy najbliższej okazji :D
Kierownica profil
03.03.2016 17:24 odpowiedz
Fantastyczna grządka! A z czego zrobiłaś nać marchewki, z masy cukrowej?
mitsune90 profil
03.03.2016 22:56 odpowiedz
Tak z masy. Wycięłam listki i zostawiłam na noc na małych rolkach z folii aluminiowej, (brak profesjonalnych kształtek :/) żeby miały lekko wygięty kształt i zrobiły się sztywne.
Dorota, Moje Wypieki
03.03.2016 19:12 odpowiedz
Wow! :)
Buniuś profil
03.03.2016 23:10 odpowiedz
ale cudne !
Maddy77 profil
05.03.2016 12:33 odpowiedz
Świetnie wygląda! Już zmalpowalam i moje siedzi w piekarniku ;-) tylko muszę się przyznać, że szkoda mi było robić całą babkę na wycinanie marchewki... więc zrobiłam biszkopt genuinski z dwóch jajek " na oko" ..niski i z tego wycięłam foremki. Zobaczymy co mi wyjdzie.. :-P
Aga Mars profil
24.12.2015 10:56 odpowiedz
Wszystkim zycze Wesolych Swiat!!!!!!!! :D
nadiawarszewska123 profil
15.07.2015 21:39 odpowiedz
czy można zamiast masła dodać olej?
Dorota, Moje Wypieki
16.07.2015 09:53 odpowiedz
Niestety, tutaj nie można.
nadiawarszewska123 profil
20.08.2015 12:04 odpowiedz
dobrze
agata92 profil
27.05.2015 12:53 odpowiedz
Bardzo dobra babka. Zrobiłam ją z serduszkiem w środku (użyłam barwnika w żelu wiltona), a całość kakaowa. Zmniejszyłam ilość cukru do 100g i ilość masła do 150g. Jak dla mnie wyszła mega dobra, zwłaszcza ta część kakaowa. Niestety bez zdjęcia - nie zdążyłam zrobić ;)
Aga Mars profil
07.05.2015 23:58 odpowiedz
;)
nika_j profil
08.05.2015 11:43 odpowiedz
Aga, śliczna jest i zainspirowałaś mnie, do jasnej dodam kisiel malinowy, albo wiśniowy zamiast ziemniaczanki. Pozdrowienia i buziaczki. :)
Aga Mars profil
08.05.2015 12:15 odpowiedz
Dzieki :) Pokaz koniecznie jak wyszla z kisielem. A ja juz zaopatrzylam sie w polski ser i jutro zabiore sie znow za sernik bardzo puszysty ;)
Aga Mars profil
07.05.2015 23:58 odpowiedz
Nareszcie jest!!!! Po wieeeeeeelu probach. Zrobilam z piaskowej jak puch. Rozowa zabarwilam barwnikiem Wiltona. :)
jedzurka profil
08.05.2015 02:12 odpowiedz
super!!!!!!!!!!warto było bo efekt świetny,gratuluje
Aga Mars profil
08.05.2015 12:19 odpowiedz
Dzieki wielkie :) Chce jeszcze sprobowac z oryginalnego przepisu, bo piaskowa naprawde bardzo jest krucha i kilka motylkow mi sie polamalo.
jedzurka profil
08.05.2015 15:18 odpowiedz
robienie tej wersji z piaskowej to naprawdę wyzwanie z orginalnego przepisu babka jest bardzo zbita(najlepiej jak porządnie wystygnie) wiec jest zdecydowanie łatwiej
Merc. profil
08.05.2015 07:46 odpowiedz
Super! (kibicowałam :) )
Aga Mars profil
08.05.2015 12:21 odpowiedz
Dzieki :))))
darunia460 profil
06.05.2015 12:04 odpowiedz
Dorotko jak to jest???Im więcej mąki ziemniaczanej w przepisie na ciasto ucierane tym babka jest bardziej sypka? A żeby była bardziej "gąbczasta" to w miejsce mąki ziemniaczanej daję pszenną?
W przepisie, który mam od lat jest 125g mąki pszennej i 125g ziemniaczanej, babka jest pyszna, ale zajączki, które wycinałam się kruszyły. Będę wdzięczna za odpowiedź :) Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.05.2015 19:07 odpowiedz
Dokładnie tak jest. O sypkości decyduje skrobia ziemniaczana. Sprężyste ciasto wychodzi z mąką pszenną (gluten).
pozdrawiam
darunia460 profil
06.05.2015 22:30 odpowiedz
Dzięki za lekcję :)
jedzurka profil
28.04.2015 15:29 odpowiedz
na zajączka juz nie pora a ze babka pyszna to przełożyłam nutella i wisniami:)
Flambir profil
29.04.2015 13:42 odpowiedz
Och, nutella i wiśnie. Musiało byćpyszne :)
jedzurka profil
29.04.2015 16:00 odpowiedz
bardzo lubie to połączenie masz racje było pyszne:)
Merc. profil
08.05.2015 07:47 odpowiedz
Ale fajnie!
VIVINA profil
14.04.2015 14:09 odpowiedz
Ale ze mnie gapa, dodałam 2 takie same zdjęcia, miało być to ;)
Aga Mars profil
15.04.2015 03:00 odpowiedz
Fajny kolor :)
VIVINA profil
14.04.2015 09:43 odpowiedz
U mnie były trzy kolory ;)
Merc. profil
14.04.2015 11:53 odpowiedz
Świetnie wyszła?
VIVINA profil
14.04.2015 09:35 odpowiedz
Bardzo fajny przepis na baaaardzo efektowną babeczkę ;)
elaf profil
08.04.2015 09:41 odpowiedz
Fotki nie ma, ponieważ banki ,,poszły" do ludzi jako prezenty, zapowiedziane jako babka z niespodzianką. Jedna rodzina najpierw nakłuwała babkę patyczkiem do szaszłyków, ponieważ szukali w środku jajka , dopiero kiedy postanowili rozkroić ją na połowy ukazała się niespodzianka, zaskoczenie było pełne :). Po świętach koleżanki dzwoniły z pytaniem, jak ja włożyłam tego zajączka do środka. Dorotko, teraz nie wiem , co wymyślisz na następne święta, ale liczę , że będzie to znów coś zaskakującego, czym ja zaskoczę znajomych. Baaardzo dziękuję za rewelacyjne przepisy (pozostałe ciasta na świątecznym stole też były Twojego autorstwa) Pozdrawiam serdecznie.
effa profil
08.04.2015 08:28 odpowiedz
Mi niestety w białym cieście wyszedł zakalec, być może powinnam piec od razu w wyższej temperaturze niż przepis podaje. Ale kakaowy zajączek wyszedł cudownie, nic się nie zlało. Cóż - nie podaruje mu tego i do przepisu wrócę, tym razem może kwiatek lub serce - aż się uda :)
izabela2764 profil
07.04.2015 14:43 odpowiedz
U mnie też wszyscy dopytywali się skąd w środku zajączek !!!
izabela2764 profil
07.04.2015 14:40 odpowiedz
Kolejny wypróbowany i bardzo smaczny przepis babkowy !!!!
magdaw profil
14.04.2015 11:35 odpowiedz
Czlowiek ciagle tylko pisze super, slicznie, pieknie... do znudzenia... ale nie mozna inaczej :) Sliczny wypiek :)
izabela2764 profil
17.04.2015 00:42 odpowiedz
Dzięki !- mam to samo, również podziwiam zdjęcia zamieszczanych wypieków !:)
KarusioweTwory profil
06.04.2015 14:45 odpowiedz
Świetny pomysł :) Bardzo smaczne ciasto, a jakie zaskoczenie dla rodziny :) Dzieci pytały skąd się tam wziął zajączek ;)
U mnie wyszło tak:
Aga Mars profil
06.04.2015 21:06 odpowiedz
Bardzo ladnie :)
ania-rydelko profil
05.04.2015 23:41 odpowiedz
U mnie z motylkiem. Mąż zachwycony ilością ścinków babki czekoladowej, która jest pyszna (lepsza niż waniliowa). Rodzina cały dzień rozmyślała jak to zrobiłam i prawie uwierzyli, że po prostu dokładnie i starannie wylewam ciasto kakaowe tak, aby ułożyło się na kształt motyla:))). Dziękuję za świetny przepis i życzę wszystkim cudownych i smacznych Świąt:))
Aga Mars profil
06.04.2015 01:24 odpowiedz
Ale sie ubawilam :D))) Milo, ze tak wierza w twoje zdolnosci "pieczeniowe" :D)))
kinga_bn profil
05.04.2015 21:31 odpowiedz
I druga część babki:
kinga_bn profil
05.04.2015 21:30 odpowiedz
I druga:
kinga_bn profil
05.04.2015 21:30 odpowiedz
Jedna część:
nutelka profil
05.04.2015 17:34 odpowiedz
Udało się! Kawałki z brzegu miały pięknego króliczka, te w środku niestety za bardzo wybiły do góry! Ale dobre i to! ;-)
Aga Mars profil
05.04.2015 21:04 odpowiedz
Jaki sliczny zajaczek!!!
magdaw profil
14.04.2015 11:36 odpowiedz
Piekna Baba :)
grumpy-cat profil
05.04.2015 17:06 odpowiedz
Babka robi furorę
smigu profil
05.04.2015 00:51 odpowiedz
Co robię nie tak! Dwa razy babka kakaowa wylądowała w koszu. Piekła się grubo ponad godz. i w środku ciasto bardzo wilgotne. Nie mam pojęcia gdzie popełniam błąd
nutelka profil
05.04.2015 20:44 odpowiedz
Moja też piekła się długo, babka kakaowa piekła się dokładnie 1godz.15 min. i w końcu pięknie doszła. Za to jasną babę piekłam niecałe 50 min. i nie wiem, czy to zasługa tego, że tym razem włączyłam termoobieg, czy po prostu dzięki temu wypełnieniu w postaci króliczków szybciej mu się doszło.
Hachette profil
04.04.2015 21:33 odpowiedz
Mam jeszcze dwa pomysły na następne takie ciasta, już nie mogę się doczekač kiedy "przejemy" Święta i będę mogła znowu coś upiec :D
marysSKI profil
04.04.2015 20:55 odpowiedz
Pycha :) Wesołych Świąt!
Monika - Wrocław profil
04.04.2015 20:52 odpowiedz
udało się ;D
Jolemi profil
04.04.2015 17:30 odpowiedz
Pyszna i urocza babeczka :) Zdrowych i pogodnych Świąt!
LaMadeleine profil
04.04.2015 20:13 odpowiedz
Urocze, nawet oczko z okruszka ;)
kieszonka profil
04.04.2015 13:57 odpowiedz
A mój zajączek mi nie wyszedł :( Do formy na dno dałam naprawdę malutko ciasta, a po upieczeniu zajączek był bardzo wysoko, ciasto pękło górą, przez co oderwało mu ucho. I ciemne ciasto kształtem przypomina kleks.... szkoda bo nieźle się zapowiadało. Dobrze, że chociaż w smaku babka jest bardzo dobra.
LaMadeleine profil
04.04.2015 13:15 odpowiedz
Mój króliczek na trawce :)
Trochę czasochłonne, ale warto dla końcowego efektu. Pięknie się przezimuje, dzieciaki zachwycone, a w smaku bardzo dobra, wilgotna, taka jaką lubimy :)
Przy cieście kakaowym masło mi się zważyło, myślałam, że tak ma być, bo pierwszy raz babkę robiłam :D Na szczęście nie wpłynęło to na końcowy efekt. Przy drugim cieście dodałam jedną łyżkę mąki na początku ubijania, tak ja polecano w komentarzach i obeszło się bez wpadek
magdaw profil
14.04.2015 11:37 odpowiedz
Sliczne zdjecie i swietny pomysl na trawke dla zajaca :)
Hachette profil
04.04.2015 08:29 odpowiedz
Zrobiłam z zupełnie innego przepisu na ciasto, więc może nie powinnam się chwalić, ale inspiracja oczywiście stąd :)
LaMadeleine profil
04.04.2015 13:16 odpowiedz
Perfekcyjne :)
Aga Mars profil
04.04.2015 17:46 odpowiedz
Sliczne kurczaczki :) A to, ze ciasto nie z przepisu, to zaden problem. Dorotka sama nas zachecila, zebysmy robili ze swoich ulubionych przepisow :)
Avon A Szewczyk profil
03.04.2015 21:17 odpowiedz
Witam.Mam pytanko.Mam alergików i kakao odpada.Czy mogę w ten sposób zrobić babkę marmurek kawowy?Pozdrawiam ;)
Dorota, Moje Wypieki
03.04.2015 21:44 odpowiedz
Tak.
jedzurka profil
03.04.2015 21:05 odpowiedz
ta babka wymaga duuuuuuzo cierpliwości :)
Aga Mars profil
04.04.2015 17:41 odpowiedz
Jedzurka !!! Piekna babeczka!!! Ja niesety na Swieta nie bede jej miala. Chcialam zrobic z piaskowa z farbka Wiltona, ale mi nie wyrosla. Jakims cudem nie ma zakalca, ale nie da sie z niej nic wyciac (moze tylko cos w przekroju 3 cm - niestety nie mam takich malych zajaczkow ani barakow, a gwiazdek nie chce mi sie teraz robic) Pieklam w malej foremce 8x17. W wolnej chwili powstawiam zdjecia
Wesolych Swiat :)
jedzurka profil
04.04.2015 22:38 odpowiedz
Dziekuje:)czekam na twoje zdjecia;) u mnie tez nie obylo sie bez problemów króliczek okazał sie za wysoki to go troche spłaszczyłam ogólnie trzeba miec duzo cierpliwosci zeby to precyzyjnie wykonac ,ja należe do "narwańców" i ta babka była dla mnie dużym wyzwaniem:) pozdrawiam i zycze wesołych i słodkich swiat:)
Aga Mars profil
05.04.2015 21:37 odpowiedz
Jedno zdjecie jest przy babce jak puch a tu jeszcze w przekroju ;( I to w najwyzszym miejscu ;( Ale to jeszcze nie koniec tej historii... ;)
dorkakom profil
03.04.2015 19:53 odpowiedz
Witam,czym moge zastapic ekstrakt z wanilli?
Dziekuje
Dorota, Moje Wypieki
03.04.2015 21:44 odpowiedz
Aromatem waniliowym, pastą z wanilii lub zierenkami z laski wanilii.
szmaragdowyraj profil
03.04.2015 13:59 odpowiedz
No wiec to jest raz ja :) proszę o pomoc. Piekąc brązową babkę w blaszczce o wymiarach jak u Pani Doroty - jak wysokie urosło Wam ciasto? Pytam bo mam dość niska foremkę do ciastek (4cm). Jeśli czarna babka wyrasta na 8 cm to zrobię tylko z połowy składników. Pomóżcie mi, pojutrze są Święta :) :) :)
Lili An profil
03.04.2015 14:40 odpowiedz
Mi babka urosła ciut ponad formę, kiedy robiłam pierwszy raz.Teraz robię z innej, mniejszej foremki środek i robię z połowy składników. Myślę, że tez możesz śmiało robić z połowy. Mniej odrzutów :-)
szmaragdowyraj profil
03.04.2015 18:44 odpowiedz
Dzięki, tak też zrobię :) a białe zrobię z całości. Mam nadzieje ze wyjdzie.
bardzo.fajny.login profil
03.04.2015 13:40 odpowiedz
czy ciasto powinno być gęste?
Lili An profil
03.04.2015 14:57 odpowiedz
tak
mleczajka profil
03.04.2015 11:52 odpowiedz
Witam, jakiej końcówki najlepiej użyć do ucierania masła? Mam tylko do dyspozycji końcówkę do ubijania i hak.
Dorota, Moje Wypieki
03.04.2015 12:00 odpowiedz
Końcówka do ubijania będzie ok :).
kasiakny profil
03.04.2015 10:38 odpowiedz
dzien dobry :)
a ja sie zastanawiam czy ja to wszystko ( kroliczka i ciasto na biała babkę) zmieszczę do tej małej formy? jakby nie było jest tego wiecej o ten kształt?
jak to wam wyszło? help :)
Lili An profil
03.04.2015 10:54 odpowiedz
Mi zostało ciasta waniliowego akurat na 4 muffinki :-)
natalia111 profil
03.04.2015 09:45 odpowiedz
CZY JAK WŁOŻĘ KRÓLICZKA W BIAŁE CIASTO TO ON MI SIE NIE ROZMOCZY?
I CZY BIAŁĄ BABKĘ TEŻ TRZEBA PIEC TAK DŁUGO JAK KRÓLICZEK JUŻ BĘDZIE UPIECZONY?
Lili An profil
03.04.2015 10:55 odpowiedz
Nie rozmoczy się :-) Tak, piec tak samo długo, króliczkowi nic się nie stanie. Nie czułam żadnej różnicy między ciastami. Powodzenia :-)
suesmadnesses profil
03.04.2015 08:14 odpowiedz
Czy do tego przepisu mogłabym użyć babki jogurtowej i klasycznego murzynka (przepis zaczyna sie od rozpuszczenia margaryny kakao i cukru w garnku), i czy skoro zajączek będzie w środku nie trzeba zmniejszyć składników tej jasnej części? Nie wyjdzie z formy przez to z formy?

Poprzedni komentarz pisałam z telefonu i prawdopodobnie się nie dodał, a jeżeli się dodał i będą dwa to bardzo przepraszam :)
Lili An profil
03.04.2015 10:59 odpowiedz
Możesz odrobinę zmniejszyć składniki, ale naprawdę niewiele. Tylko pamiętaj, że musisz to zrobić proporcjonalnie, więc troszkę zabawy będzie, a pewności, że wyjdzie idealenie nie masz. Już lepiej zrobić z resztek kilka muffinek. U mnie wyszły dokładnie 4. Jak znalazł do święconki :-) Co do murzynka, to nie jestem pewna, czy nie ma on zbyt delikatnej struktury. Babka jest chyba bardziej zbita i przez to króliczek w środku jest stabilniejszy. Ja bym została przy powyższym przepisie.
suesmadnesses profil
03.04.2015 12:32 odpowiedz
Bardzo dziękuję za pomoc!
suesmadnesses profil
03.04.2015 07:21 odpowiedz
Czy ktoś próbował ten przepis z babka jogurtowa? Przeraza mnie trochę ilość składników wiec chciałabym zamienić przepisy. I czy można kakaowa babkę zamienić z klasycznym murzynkiem (tym do którego na początku należy rozpuścić margarynę z cukrem i kakao)?
Lili An profil
03.04.2015 10:56 odpowiedz
Ja dziś będę robić z babki jogurtowej. Nie widzę powodu, czemu miałoby sie nie udać z tą babką :-)
lalu profil
03.04.2015 00:15 odpowiedz
Cześć, chciałam zapytać czy zamiast ekstraktu z wanilii można dodać np. aromat cytrynowy? Nie przepadam za wanilią, ale boję się, że smak cytrynowy i ciemna, kakaowa babka mogą się trochę 'pogryźć'. Jeśli cytryna, to czy wystarczy, że podmienię wanilię na aromat cytrynowy czy może lepiej zrobić ciasto na babkę cytrynową?
Dorota, Moje Wypieki
03.04.2015 00:56 odpowiedz
A może lepiej pomarańczowy? Kakao i pomarańcza dobrze razem smakują :).
lalu profil
03.04.2015 10:45 odpowiedz
wystarczy podmienić sam aromat?
Dorota, Moje Wypieki
03.04.2015 11:12 odpowiedz
Tak.
lalu profil
03.04.2015 22:04 odpowiedz
Ciasto, ku mojemu zdziwieniu, bardzo smaczne i przede wszystkim wilgotne, wszyscy zachwyceni, że wyszło tak fajnie! A później było dużo zabawy przy cake popsach :D
lalu profil
03.04.2015 22:20
Jeszcze się pochwalę :)
Bardzo dziękuję za radę!!!
Natsumi96 profil
02.04.2015 21:26 odpowiedz
Przepraszam, znów ja. Chciałabym się zapytać, w jakim momencie powinno się dodać ekstrakt z wanilii (jestem początkująca)? Nie zauważyłam, żeby była o nim mowa w przepisie.
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 21:27 odpowiedz
Po jajkach, już dopisuję.
Babeczkaa profil
02.04.2015 18:56 odpowiedz
Dorotko ciasto ciemne wyszło mi bardzo gęste :( musiałam dodac 3 łyzki mleka i wyjąć łyżką, nie dało się wylać - takie powinno byc? Tak sie zastanawiam czy tak gęste ciasto wyłoże na te króliczki i czy je pokryje? Ciasto ciemne mi tez strasznie wyrosło i nie równo (na środku jest najwyższe) - pomóż czy cos nie tak zrobiłam? Nie chciałabym popełnić błedu robiąc jasne...
P.S Masa mi się zwazyła, czy to ma wpływ na efekt końcowy?
zuzola77 profil
02.04.2015 16:29 odpowiedz
Jakie inne ciasto by się nadawało?kurcze mam tylko jedną kostkę masła a chciałam zrobić dzisiaj.
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 16:31 odpowiedz
Każde ciasto 'babkowe' (ucierane). Masła jest tyle w przepisie, ponieważ trzeba upiec 2 babki...
szmaragdowyraj profil
02.04.2015 10:39 odpowiedz
Też mam pytanie odnośnie wysokości kakaowej babki. Jedyna "wielkanocna" foremka jaka udało mi się znaleźć ma 4 cm wysokości, także może powinnam zmniejszyć ilość składników, tylko jak? O pół? Czy to za dużo? Czas pieczenia pozostanie bez zmian? Proszę o odpowiedź, chce oczarować rodzinę, a to mój pierwszy poważny wypiek :)
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 16:53 odpowiedz
Jakie wymiary ma forma na babkę, to jest najważniejsze, do niej dopasowujemy ilość ciasta. Potem do wysokości foremki do ciasteczek.
szmaragdowyraj profil
02.04.2015 17:53 odpowiedz
Blaszka jest identyczna jak u Pani 8,5 × 22,5. Wielkanocny ptaszek ma 4 cm wysokości :) Nie chcę piec tak wysokiego kakaowego ciasta, jeśli wykorzystam go tylko część. (Na cakepopsy nie ma w domu amatorów. Tak to wygląda w realu:
Natsumi96 profil
02.04.2015 08:29 odpowiedz
Mam takie pytanie, czy można zmniejszyć odrobinę ilość masła? Moja mama jest niezadowolona, że na babkę schodzą aż dwie kostki, co zwiększa jej kaloryczność. Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 16:32 odpowiedz
Można wykorzystać inny przepis na babkę z bloga. W przepisie jest taka ilość masła ponieważ jest to przepis na 2 babki. 
rafmaxxx profil
01.04.2015 20:31 odpowiedz
Jak wysoko wyrasta ciasto kakaowe w formie? Kurcze, kupiłem tą foremkę zajączka, ale wyszło, że jest trochę za duża bo wystaje trochę ponad formę :/ Nawet jak by po upieczeniu ciasta ono tak wyrosło, że mógłbym wykroić te zajączki to potem jeszcze zmieścić ciasto waniliowe by przykryło w całości te zajączki było by ciężko. Tak się zastanawiam czy zamiast tego masła i mąki nie dać papieru do pieczenia, tylko ten papier dać tak by wychodził z kilka cm ponad formę tak by się całość zmieściła, by ta masa przykryła te zajączki. Tylko czy tak można. Ew. może jakieś inne pomysły?? Z góry dziękuję za wszelkie porady :)
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 00:04 odpowiedz
Foremka do ciastek raczej będzie zbyt wysoka. Powinna mieścić się w formie, nawet lepiej, jak będzie niższa. Nie wiem, niestety, co z tym fantem zrobić.
Aga_z_Krakowa profil
02.04.2015 11:51 odpowiedz
Problem bardzo łatwy do rozwiązania. Foremkę lekko wysmarować masłem i włożyć papierem do pieczenia boki. Ważne, żeby papier był w jednym kawałku i oczywiście był odpowiednio wyższy niż forma. Najlepiej zrobić dwie warstwy (jednym kawałkiem) -to zminimalizuje ryzyko wylania się ciasta.
Oczywiście trzeba odpowiednio dobrać ilość ciasta to foremki,ale to już zostawiam autorowi postu :-)
rafmaxxx profil
02.04.2015 16:48 odpowiedz
Moja forma " keksówka" jest dłuższa niż w przepisie, szerokości ma tyle samo. Po przeliczeniu z foremki przepisowej na moją wyszło: po 280 g masła i cukru, 5 i 1/2 jaja, 350 g mąki, 70 g kakao ( w waniliowej 70g mąki ziemniaczanej ), 2 łyżeczki proszku do pieczenia i 3 łyżki mleka. Mój zajączek ma 12 cm wysokości przy wysokości keksówki 8 cm. Ja bym zwiększył ilość składników tak na oko o 1/3? Dobrze kombinuję?
Babeczkaa profil
01.04.2015 19:31 odpowiedz
Dorotko mam pytanie, ponieważ chce ułatwić sobie prace i upiec dwie takie babki to czy mogę dwa ciasta upiec jednocześnie, najpierw dwa ciemne a potem jasne? :) Jeśli tak, to jak ułożyc formy w piekarniku (w którą strone)? Czy taka forma do tej babki może być- http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40133036/ ?
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 00:08 odpowiedz
Tak, można tak zrobić. Foremka do ciasteczek powinna być niższa od formy :). 
Formy układamy w zależności od tego, jak grzeje Twój piekarnik. 
Babeczkaa profil
02.04.2015 12:32 odpowiedz
A czy ciasto będzie świeże na niedziele/poniedziałek - jak dzisiaj upiekę ciemne ciasto, a w piątek upiekę z jasnym całość? :) Chciałam już jutro komus podarować, a pewnie będą konsumować w niedzielę :) Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 16:50 odpowiedz
Upiekłabym w  sobotę, jesli znajdziesz czas.
jagapanda profil
01.04.2015 18:37 odpowiedz
Witam :) Wpadłam na pomysł, żeby zrobić dwa ciasta waniliowe, a to w środku po prostu zabarwić, myśli Pani, że to wyjdzie i będzie smaczne, czy środek z kakao jednak dodaje tego czegoś :D ? + tradycyjne pytanie - czym mogę zastąpić ekstrakt waniliowy? ziarenka z laski wanilii czy prędzej aromatem? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
02.04.2015 00:10 odpowiedz
Mogą to być zierenka z wanilii, może to być aromat. W jaki sposób chce Pani zabarwić ciasto, po upieczeniu?
jagapanda profil
02.04.2015 07:12 odpowiedz
Nie, nie ;) miałam na myśli zabarwienie ciasta przed pieczeniem barwnikiem spożywczym w proszku :)
KATI792 profil
01.04.2015 15:17 odpowiedz
Dziękuję dziewczynom za odpowiedz!!!A swojego kjójika nie mogę pokazać,ponieważ wylądował owinięty ściereczką( zeby nie zmarzł za bardzo)w zamrażalniku!:-):-)
Poza tym nigdy nie wklejałam fotek tutaj,ani nigdzie indziej,ale kto wie...może kiedyś...?:-)chociaż uwielbiam oglądać zdjęcia innych!!;-)
zabrzANKA profil
01.04.2015 12:08 odpowiedz
Ja używam foremek od dzieci, takich z kompletów ciastoliny. Są małe i świetnie nadają się do tego przepisu. Dostępne w najróżniejszych kształtach, znajdą się ciężarówki, motylki, misie, zajączki, tulipany, co kto woli, jest ich cała masa. Można dostac osobno, ale jak macie dzieciaczki, to poszperajcie w ich skarbach, może
nitek profil
01.04.2015 12:02 odpowiedz
Chciałabym upiec tą babkę w mniejszych foremkach (15,8x5,5cm wysokość 5,2cm).
Czy temperatura pieczenia zostaje bez zmian? I czy czas pieczenia należy skrócić np do 30 minut?
Dorota, Moje Wypieki
01.04.2015 17:53 odpowiedz
Tak, dokładnie jak napisałaś. 
Nutka69 profil
31.03.2015 20:59 odpowiedz
Moja babka "z wkładką". W środku kokosowa a czekoladową upiekłam z przepisu na babeczki z colą. Mam w rodzinie uczulonych na mleko więc babka na masełku nie przejdzie. A zabawa fantastyczna. Szukam jeszcze foremki z zajączkiem...
Lili An profil
01.04.2015 15:56 odpowiedz
Jaki uroczy baranek!
Flambir profil
02.04.2015 19:54 odpowiedz
Boski!
31.03.2015 20:44 odpowiedz
Upieklam dzisiaj babkę, niestety mój zajączek wyrósł za bardzo i nie zmieścił się do keksówki :) W zastępstwie kwiatek. Mam nadzieje ze babka w środku dobra...
01.04.2015 07:41 odpowiedz
W przekroju wyszła tak. Kwiatek coś w górę za bardzo wybił.
Infinity profil
02.04.2015 12:48 odpowiedz
Mój baranek też tak poleciał w górę, ale mam nadzieje że będzie wyglądał tak ładnie jak pani kwiatek ;)
wiesia.and.company profil
31.03.2015 20:44 odpowiedz
Czasem tak się robi, że się warzy. Zapobiegniesz, dodając 1 łyżkę mąki na samym początku ucierania masła z cukrem. Możesz w trakcie dorzucić drugą łyżkę mąki, a potem odliczyć te dwie łyżki mąki od ilości mąki przewidzianej w przepisie. Tak robię, i jest OK. Podpowiedziała tę metodę Anna Olson, mistrzyni cukiernictwa, gdyż i jej się warzy. :-)
KATI792 profil
31.03.2015 19:51 odpowiedz
Witam!
Mój zajączek nie wyszedł taki ładny,ale to dlatego,że mój nie miał takich sterczących uszu!!Jest taki jakby wystraszony;-)czyli uszy położył po sobie(albo na siebie) ;-)
I jeszcze mam pytanie do pań tutaj obecnych dlaczego mimo ścisłego trzymania się przepisu,temperatury składników itd.po paru minutach miksowania masła z cukrem mikstura zaczęła się rozwarstwiać???tzn.kawałeczki masła były osobno i coś co wyglądało jak tłuszcz zaczęło pływać obok...:-/
Jedną taką miskę wywaliłam,a kiedy z drugą zaczęło robić się to samo zaryzykowałam i wyszło,nie było zaklaca,ale dziwne to...zmarnowałam przez to całe 4 jaja od szczęśliwych kur!!!;-)
Lili An profil
31.03.2015 20:14 odpowiedz
Kati, pochwal się swoim wystraszonym królikiem :-) Co do Twojego problemu z masłem to może to nie potrafie pomóc, nie spotkało mnie nic takiego. Może to nie było masło tylko coś, co je udawało? Jakiś czas temu była głośna sprawa, że masło extra jakiejś dosyć znanej firmy to tak na prawde był mix tłuszczów roślinnych z domieszką!!! Pół biedy jak kupujesz taki mix licząc na to, że jakos ci się uda, gorzej jak kupujesz prawdziwe masło a okazuje sie, że to podróbka. Może to ten przypadek?
malagaaa profil
31.03.2015 17:43 odpowiedz
Witam :)
Świetny pomysł ;) zamierzam ją zrobić na Święta tylko zastanawiam się nad dodaniem wody różnej zamiast ekstraktu z wanilii. Co Pani o tym myśli?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
31.03.2015 17:58 odpowiedz
Można tak zrobić, zapach dowolny.
pozdrawiam
1 | 2    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach