Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



12 czerwca 2015

Ciasto Ekler z truskawkami


Ciasto Ekler z truskawkami

Jeśli zdążyliście już przygotować truskawkowe trifle, to wiecie, że truskawki, budyń i bita śmietana to najlepsze połączenie :-). Tym razem w postaci ciasta Ekler, dla dużych łasuchów. Ciasto parzone, tradycyjny domowy budyń waniliowy i dużo świeżych truskawek. Eklerki w wersji XXL? Spód z parzonego ciasta pieczemy w formie do tarty, ale jeśli jej nie posiadacie można wykorzystać tortownicę a nawet naczynie żaroodporne. Taki spód ma same zalety: nie trzeba go zagniatać, schładzać, wałkować, wystarczy rozprowadzić palcami po naczyniu. Rośnie mocno - ponad formę, co widać na zdjęciu, czasem nawet z górami - wszak jest to ciasto znane Wam z karpatki. Po prostu musicie je upiec jeszcze w tym sezonie truskawkowym!

Jeśli ciasto ma być podane kolejnego dnia - wieczór wcześniej pieczemy parzony spód i gotujemy budyń, który przechowujemy w lodówce. Ciasto składamy w dniu podania, by parzony spód jak najdłużej był chrupiący.

Ciasto parzone:

  • 3/4 szklanki wody
  • 90 g masła
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 3 jajka

* 1 szklanka na MW ma zawsze pojemność 250 ml

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

W garnuszku zagotować wodę z masłem. Na gotującą wodę wsypać mąkę i mieszać energicznie drewnianą łyżką, by się całość nie przypaliła, do dokładnego połączenia. Gotowe ciasto powinno odchodzić od ścianek naczynia. Pozostawić do całkowitego wystudzenia. Po tym czasie dokładnie zmiksować z jajkami (mikserem z końcówkami do ubijania białek) lub utrzeć drewnianą łyżką.

Formę do tarty o średnicy 25 cm (lub do 27 cm) wysmarować masłem. Przełożyć do niej ciasto parzone i rozprowadzić dłonią po powierzchni formy - spód i boki (ciasta może być odrobinę zbyt dużo, zależy od foremki i wysokości jej boków, ale nic się nie zmarnuje: z łyżki lub dwóch pozostałego ciasta można upiec osobne małe eklery).

Piec w temperaturze 200ºC przez około 25  minut lub dłużej, do zarumienienia i wypieczenia. Wyjąć, wystudzić.

Creme patissiere waniliowy: 

  • 600 ml mleka
  • laska wanilii, przekrojona wzdłuż
  • 6 dużych żółtek
  • 100 g cukru
  • 40 g mąki pszennej
  • 40 g skrobi ziemniaczanej

W większym garnuszku zagotować mleko z ziarenkami wanilii. Doprowadzić do wrzenia i odstawić na bok.

Cukier utrzeć z żółtkami do otrzymania puszystego i jasnego kremu (np. mikserem z końcówką do ubijania białek), wsypać wymieszane mąki i dalej miksować, aż do uzyskania gładkiej pasty. Dodać pół szklanki gorącego mleka i zmiksować.

Pastę wlać do reszty ugotowanego mleka. Postawić na palnik (średnia moc) i zagotować, cały czas energicznie mieszajac drewnianą łyżką. Od momentu zagotowania gotować około 1 minuty, mieszając, aż krem zgęstnieje. Zdjąć z palnika, przykryć folią spożywczą w taki sposób, by dotykała kremu. Odstawić do wystudzenia.

Bita śmietana:

  • 250 ml śmietany kremówki 30% lub 36%, schłodzonej
  • 1 łyżka cukru pudru

Śmietanę kremówkę umieścić w misie miksera razem z cukrem i ubić do powstania sztywnego kremu.

Wykonanie:

Na wystudzone ciasto parzone przełożyć zimny budyń, wyrównać. Na budyń wyłożyć bitą śmietanę. Na wierzch poukładać truskawki.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

Ciasto Ekler z truskawkami

Ciasto Ekler z truskawkami

Ciasto Ekler z truskawkami

Ciasto Ekler z truskawkami

Średnia ocena: 9,1  (liczba głosów: 20)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (243)
Iwona... profil
05.09.2017 18:12 odpowiedz
A oto moje dzieło... pyszne
Dorota, Moje Wypieki
06.09.2017 08:40 odpowiedz
Piękne wypieki :-).
Gość: Joa33
27.07.2017 08:05 odpowiedz
Ratunku. Krem mial grudki, wiec go zblendowalam na goraco. Przykrylam i zostawilam na noc. Wstalam jest bardzo rzadki
Dorota, Moje Wypieki
27.07.2017 11:08 odpowiedz
Trzeba zrobić nowy. Blendowanie mogło mu zaszkodzić.
Gość: Joa33
27.07.2017 00:33 odpowiedz
Zrobilam krem i na cieplo bardzo czuc make ziemniaczana
Gość: Anna
24.06.2017 21:55 odpowiedz
Czy mogę wmieszać bitą śmietanę w krem?
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2017 11:21 odpowiedz
Tak, będzie bardziej delikatny.
Gość: Anna
25.06.2017 21:37 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź
kate1809 profil
24.06.2017 14:44 odpowiedz
Witam. Właśnie upieklam ciasto i bardzo wyrosło! Jak nałożyć na to krem? Może przyciąć środek.

Dorota, Moje Wypieki
25.06.2017 11:23 odpowiedz
Pięknie wyrosło :). Nie trzeba, to jego urok :).
kate1809 profil
26.06.2017 21:05 odpowiedz
Dziękuję Ci za odpowiedź. Nic nie kombinować i ciasto wyszło rewelacyjnie.
Aga Mars profil
15.06.2017 14:13 odpowiedz
Nie wiem dlaczego, ale poplynal mi krem i robilam szybko budyn z torebki. Z kremem pewnie byloby super ale i tak ciasto zniknelo w tempie atomowym. Nawet ciastowe niejadki je pozarly ;)
justynaBH profil
15.06.2017 18:12 odpowiedz
Oj pozeram wzrokiem...mniam
Aga Mars profil
15.06.2017 21:09 odpowiedz
Polecam... ;)
Gość: Magda
10.06.2017 09:25 odpowiedz
Czy do tego ciasta będą pasować morele? Czy raczej potrzebne są bardziej wyraziste owoce?
Dorota, Moje Wypieki
11.06.2017 11:29 odpowiedz
Wg mnie owoce czerwone będą lepsze.
AseaAranion profil
03.06.2017 23:36 odpowiedz
Idealne połączenie - miękki, lekko chrupiący spód, najlepszy waniliowy krem i świeże, polskie truskawki. Ciasto jest po prostu przepyszne.
Do ciasta parzonego dodałam szczyptę soli, a ilość cukru w kremie zredukowałam do 60 g. Nie dodawałam bitej śmietany (nałożenie tylko kremu na góry i doliny ciasta parzonego wyglądało dość zabawnie, na szczęście truskawki wszystko przykryły;) ). W efekcie wyszło lekkie ciasto pełne owoców. Serdecznie polecam, idealne w sezonie truskawkowym.
hanna_maria profil
18.04.2017 15:23 odpowiedz
Moja wersja: creme patissiere aromatyzowany świeżą miętą (zużyłam prawie cały pęczek) i odrobiną wanilii, bita śmietana ze skórką z limonki, maliny i borówki w środku i na wierzchu, bratki :) chyba najpyszniejsze ciasto, jakie zrobiłam. Do zdjęcia przekroju nie dotrwało. Jedyne co, to w moim piekarniku musi jeszcze dłużej się piec/podsychać. Cudo! :D
Gość: hanna_maria
13.04.2017 12:10 odpowiedz
Dzień dobry,
mam dwa pytania: jeśli chcę upiec spód w piątek wieczorem, a podać w niedzielę, to lepiej go zamrozić czy przechować w temperaturze pokojowej/lodówce? I drugie: do kremów wymagających zagotowania śmietany dodawałam miętę (do wrzącej śmietany, naciągało przez noc i przed wykorzystaniem odcedzałam), czy w przypadku tego kremu ma to sens- myślałam, żeby wieczorem zaparzyć świeżą miętę mlekiem i użyć go później do kremu :)
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2017 21:08 odpowiedz
Lepiej przechowywać w temp. pokojowej, pod przykryciem, ale niestety zmięknie przez tyle dni. Tak, można zaparzyć miętem mlekiem :-).
pozdrawiam
Gość: hanna_maria
14.04.2017 16:15 odpowiedz
Ostateczny plan zakłada szybkie pieczenie jutro wieczorem, po powrocie z Helu ;) już nie mogę się doczekać. Dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie!
Gość: Gosia
12.11.2016 20:42 odpowiedz
Witam, chciałam zapytać o spód ciasta. Pieke zgodnie z przepisem, ok 30 min i góra ciasta jest super, chrupiąca wyrośnięta, zarumieniona. Za to sam spód jest jasny( od strony formy do tarty), niedopieczony jakby, choć w smaku dobry, ale to nie to samo co reszta ciasta. Może nie powinnam smarować formy masłem? Co może być nie tak?
Doro74Kraków profil
13.11.2016 01:43 odpowiedz
Jakiej formy używasz i jakim sposobem pieczesz?.
Gość: Gosia
14.11.2016 23:39 odpowiedz
Forma jest ceramiczna, zaś jeśli chodzi o pieczenie to ostatnio był to termoobieg. Cały czas ta sama temperatura. Jak piekłam z ustawienie na góra-dół to było trochę lepiej, ale nie idealnie.
Doro74Kraków profil
16.11.2016 23:35 odpowiedz
Jeśli masz możliwość to spróbuj następnym razem dopiec spód tylko grzałką dolną. Na którym poziomie w piekarniku pieczesz?.
Gość: Gosia
29.11.2016 13:46 odpowiedz
Nie mam funkcji z oddzielnym dołem, tylko góra-dół. Piekę mniej więcej pośrodku piekarnika.
Doro74Kraków profil
29.11.2016 16:09
Skoro pieczesz góra-dół na środkowym poziomie to powinno się piec równomiernie ale skoro dół jest niedopieczony to sądzę, że grzałka dolna słabiej grzeje. Może w takim razie spróbuj piec poziom niżej.
malgosia23 profil
10.07.2016 11:23 odpowiedz
Polecam.. truskawki jeszcze są.. uwielbiam :-)
Dorota, Moje Wypieki
10.07.2016 11:41 odpowiedz
Idealne :).
Agy_K profil
29.06.2016 10:31 odpowiedz
Niestety zaliczyłam dwa nieudane podejścia. Za pierwszym razem ciasto było konsystencji płynnej, nie wiedziałam, że tak nie powinno być, spróbowałam upiec, ale oczywiście nic z tego nie wyszło. Wydaje mi się, że moje jajka były za duże.
Drugie podejście, ciasto miało dobrą konsystencję chociaż ciasto przyklejało się do palców przy smarowaniu formy i nie wiedziałam też do końca jak gruba powinna być warstwa. Skończyło się na tym, że ciasto bardzo wybrzuszyło się w piekarniku, w niektórych miejscach bardzo przyrosło do formy (mam formę blaszaną). Nie było szansy na nałożenie kremu. Krem dodatkowo okazał się mało gęsty. Nie wiem czy za krótko gotowałam, miał konsystencję budyniu, myślałam, że w lodówce zesztywnieje wystarczająco, żeby udało się go kroić w cieście. Niestety nic z tego nie wyszło. Skończyło się na tym, że porwałam ciasto na kawałki i podawałam z kremem, bitą śmietaną i truskawkami jako deser w pucharkach.

Bardzo proszę o jakieś porady. Na prawdę podoba mi się to ciasto i chciałabym zrobić je jeszcze raz.
Dorota, Moje Wypieki
29.06.2016 10:42 odpowiedz
Ciasto parzone jest klejące, wszystko ok. Nie może być płynne - albo rzeczywiście były zbyt duże jajka albo były zbyt szybko dodawane podczas miksowania zamiast jedno po drugim, po kolei. Czy piekła Pani może wcześniej karpatkę? Wybrzuszanie się jest ok, to ciasto tak ma. Nie powinno się jednak przykleić do formy, trzeba wybrać może inną formę, teflonową lub posmarować blachę masłem. 
Jeśli budyń zbyt zbyt płynny - być może nie został porządnie zagotowany lub był mieszany podczas studzenia.
pozdrawiam
izabella76 profil
15.06.2016 18:43 odpowiedz
Czy ciasto (parzone) mogę przygotować 3 dni wcześniej?
Dorota, Moje Wypieki
16.06.2016 10:11 odpowiedz
Nie można.
jaszczurka92 profil
04.06.2016 19:05 odpowiedz
Juz wiem co zrobiłam źle! Cholerka az jestem zla na siebie:/
Wiec komentarze (w sumie do was) nie aktualne

jaszczurka92 profil
04.06.2016 18:59 odpowiedz
Robiłam wszystko pokolei wg przepisu i to był bład jeśli chodzi o ostatni etap!
Budyn miałam lekko lejacy, wiec stwierdzilam ze taki może być gdyż jak sie schłodzi to zgęstnieje..
Przystapiłam do ostatniego etapu śmietany, i tutaj popełniłam błąd, gdyż budyń nie miałbyć wystudzony lecz poprostu zimny!
Szkoda ze nie napisaliście informacji by budyń odstawić na nawet dobre 2h, wtedy za robienie smietany wziełabym sie dużo pózniej, a tak to śmietana rozpłynęla mi się na budyniu. :(
Szkoda, bo już robiłam parę przepisów od was i wszystko wychodzilo. Aktualnie ratuje sytuacje wstawiajac ciasto do lodowki, ale nie wiem czy to cos pomoze
kropki profil
04.06.2016 20:08 odpowiedz
Wystudzić według mojego rozumienia znaczy, że budyń,ciasto, itd. ma osiągnąć temperaturę pokojową, a schłodzić, że trzeba dany produkt wstawić do lodówki... Tutaj w przepisie trzeba było wystudzić, czyli odstawić aż budyń całkiem wystygnie.
I czemu "wam/wy/was" - Dorota prowadzi bloga w pojedynkę :)
jaszczurka92 profil
06.06.2016 09:03 odpowiedz
Juz wiem co zrobiłam źle, jeśli chodzi o ten budyń! Mój bład...
A czemu wy/wam/was - szczerze nie wiem co mi się włączyło
kropki profil
06.06.2016 10:56 odpowiedz
A dało się uratować ciasto czy wyrzuciłać? Ciekawa jestem dalszych losów Twojego wypieku.
jaszczurka92 profil
06.06.2016 18:22 odpowiedz
niestety nie udało się go uratować. zjadł go kosz na śmieci :((
kropki profil
06.06.2016 19:19
Ojej, szkoda :( I włożonej pracy, i składników. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło i na pewno zapamiętasz, że "wystudzony" znaczy, że ma ostygnąć do temperatury pokojowej i że nie wykłada się zimnej bitej śmietany czy kremu na ciepły budyń. Następnym razem wszystko wyjdzie na szóstkę:)
hanik profil
03.06.2016 22:09 odpowiedz
Ciasto kusiło mnie od zeszłego roku, dziś zrobiłam. Jest proste i przepyszne, tak dobre, jak ładne :-)) Mimo że (pewnie nie powinnam się przyznawać :-), zamiast budyniu ugotowałam karpatkowy krem (sklepowy). Na jednym posiedzeniu znikło 2/3. Pycha!!!
goga123 profil
12.01.2016 23:03 odpowiedz
Mam male pytanko co zrobic zeby bita smietana zachowala swoja gestosc . Robiona zgodnie z przepisem ale w trakcie krojenia wyplywala ? Pomocy dziekuje z gory ;)
Dorota, Moje Wypieki
12.01.2016 23:58 odpowiedz
Może była zbyt krótko schładzana lub zbyt krótko ubijana, można też spróbować innej firmy i lepiej zakupić 36%. Można usztywnić żelatyną, niektórzy używają śmietan-fixów.
goga123 profil
13.01.2016 09:03 odpowiedz
Dziekuje za szybka odpowiedz , nastepnym razem kupie innej marki lub 36 . Genialny blog pani Dorotko :-)
Agamaj profil
26.11.2015 11:25 odpowiedz
Witam, czy ten krem jest podobny do karpatkowego i nadaje się do przełożenia ciasta krakersy-kajmak-herbatniki-owoce-ten krem itd., robiłam zawsze z kremem gotowym ze sklepu, ale po ugotowaniu kilku różnych z Moich Wypieków, które są pyszne nie chcę już gotowych ze sklepu:-), tego kremu jeszcze nie robiłam, ale wydaje mi się patrząc na gęstość i strukturę, że nada się do takiego ciasta, proszę o radę i z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
26.11.2015 11:39 odpowiedz
Tak, nadaje się :).
izabella76 profil
13.09.2015 14:44 odpowiedz
I jeszcze jedno ...
Lea. profil
13.09.2015 15:34 odpowiedz
Wygląda bardzo apetycznie z tymi ogrodowymi, ślicznymi malinami :)
izabella76 profil
13.09.2015 15:48 odpowiedz
Dzięki :-) I rzeczywiście jest pycha ;-)
izabella76 profil
13.09.2015 14:43 odpowiedz
Jestem fanką czekolady więc po tym wypieku nie spodziewałam się zbyt dużo. I zaskoczenie. Fajne ciasto. Nie jest za słodkie i też nie jest mdłe (trochę się tego obawiałam). Zrobiłam wczoraj wieczorem, a dzisiaj zostały już tylko dwa kawałki :-). U mnie z malinami prosto z działki.
użytkownik usunięty
28.08.2015 21:22 odpowiedz
Moje ciasto ekler z jabłkami.
Aga Mars profil
29.08.2015 01:15 odpowiedz
Wyglada niesamowicie :)
użytkownik usunięty
29.08.2015 21:18 odpowiedz
Serdeczne dzięki :)
magdibuho profil
19.08.2015 16:06 odpowiedz
Proste w wykonaniu a jaki efekt ;) (żeby nie przesadzać z słodkościami piekę wersje miniaturowe ale za to często ;)
magdibuho profil
19.08.2015 16:26 odpowiedz
a tu wersja z figą zamiast z truskawkami ;)
coco88 profil
11.08.2015 19:48 odpowiedz
Czy tego ciasta nie trzeba obciążać, by zachowało kształt przy pieczeniu?
majeczka85 profil
04.08.2015 17:44 odpowiedz
Właśnie robię!;-) zaczęłam od kremu, wyszedł natdzo gęsty i... pyszny! Ciasto się studzi. Zadziwiło mnie jak szybko woda z masłem się połączyła z mąka. Aż Martwilam się czy tak ma być i czy się nie przypali. Lecę po kremówkę i działam dalej ;-) aha malin i truskawek nie dostalam. Będzie z jagodami ;-)
Kinga . profil
28.07.2015 20:44 odpowiedz
Niestety nie dostałam już truskawek :0(, to zastąpiłam je innymi owocami.
Aga Mars profil
28.07.2015 22:28 odpowiedz
Wyglada swietnie :)
Kinga . profil
30.07.2015 11:17 odpowiedz
Dziękuję bardzo:)
(aha, zapomniałam napisać, że pominęłam śmietanę ;0))
LITTLEmonster profil
27.07.2015 17:12 odpowiedz
Witam!
Czy zamiast Cremeu patissiere waniliowego moge zrobic budyn?
jedzurka profil
15.07.2015 23:57 odpowiedz
budyniowo i owocowo:)
Aga Mars profil
16.07.2015 07:17 odpowiedz
Mniam :)
jedzurka profil
16.07.2015 16:10 odpowiedz
;)
16.07.2015 08:31 odpowiedz
ooo ile kremu :-) yummy
jedzurka profil
16.07.2015 16:11 odpowiedz
;D
malgosiama profil
16.07.2015 16:03 odpowiedz
Gdzie można kupić takie cudo ? ;-)
jedzurka profil
16.07.2015 23:39 odpowiedz
;) zapraszam na darmowa degustacje;)
jedzurka profil
16.07.2015 23:40 odpowiedz
Dorotko nie wiem gdzie to zglosic wiec pisze tu od wczoraj nie dostaje na e maila powiadomien
Aga Mars profil
17.07.2015 00:47 odpowiedz
Super, ze piszesz o tym, ja tez nie dostaje powiadomien :(
Dorota, Moje Wypieki
17.07.2015 09:01 odpowiedz
Prośba o sprawdzenie foderu ze spamem. Powiadomienia na pewno wyszły do Waszych skrzynek i działają. Problem może leżeć po stronie poczty wp.pl.
Aga Mars profil
17.07.2015 09:53 odpowiedz
Sa :) w spamie, ktory zawsze bez czytania kasuje :) dobra nauka na przyszlosc :)
jedzurka profil
17.07.2015 12:47 odpowiedz
u mnie tez sa w spamie, dziekuje za odpowiedz;)
lucus_94 profil
07.07.2015 20:43 odpowiedz
Żadko kiedy mam pod ręką wszystkie potrzebne składniki, ale zobaczyłam i od razu zaczęłam piec. Nie ma juz 2/3 ciasta. Przepyczne, dzięki za kolejny rewelacyjny przepis!
Dorota-de profil
29.06.2015 10:34 odpowiedz
Po prostu rewelacja. Delikatny krem na cieście karpatkowym i truskawki to fantastyczne połączenie. Niestety nie zdążyłam zrobić zdjęcia.
marsjanka7 profil
28.06.2015 18:15 odpowiedz
Zrobiłam z małymi przygodami! Pyszne!
Dziewczyny jeśli którejś masa budyniowa zrobi się lejąca to nic straconego, do gorącej (można ją drugi raz podgrzać) dajcie dwie lub trzy łyżeczki żelatyny a zrobi się znowu gęsta!:) Mnie się tak porobiło ale uratowałam!
Druga rzecz jednak najlepiej robi się to ciasto w tortownicy 26 cm!
malgosiama profil
28.06.2015 13:26 odpowiedz
;)
malgosiama profil
28.06.2015 13:23 odpowiedz
:)
malgosiama profil
28.06.2015 13:22 odpowiedz
Było pysznie :)
bożena76 profil
28.06.2015 20:57 odpowiedz
Smakowite ciacho...tak patrzę i znów nabieram ochoty na kremowe ciasta ;)
malgosiama profil
29.06.2015 09:12 odpowiedz
Warto zrobić, wogóle nie przesłodzone , z truskawkami idealne, teraz domowe desery robię ze smietana 30, jest lżejsza. Z przepisu wyszły mi dwa eklery o średnicy 25 i 18.

Mąż wczoraj sam sobie kroił i jadł, i jadł...
na dziś została jedna porcja... i zjadł ;-)
Pozdrawiam.
Aga Mars profil
29.06.2015 00:33 odpowiedz
Piekne ciacho :)
malgosiama profil
29.06.2015 09:13 odpowiedz
Aga dzięki :)
Beata_M profil
27.06.2015 11:11 odpowiedz
Właśnie mam ciasto w piekarniku i strasznie w górę poszło na środku :D To normalne? Czy po wystygnięciu opadnie trochę? Bo inaczej nie mam pojęcia gdzie ja ten krem położę :)
Dorota, Moje Wypieki
27.06.2015 18:17 odpowiedz
Tak, norma, ciasto parzone tak się zachowuje ;-). 
Beata_M profil
27.06.2015 23:36 odpowiedz
Krem bez problemu położyłam na ciasto :) Ogólnie w smaku ciasto bardzo dobre jednakże miałam spory problem przy krojeniu bo masa budyniowa się rozlewała ;/ czy powodem może być to, że krótko stało w lodówce? Może najpierw powinnam była je trzymać w lodówce przez kilka godzin?
Lili An profil
28.06.2015 20:37 odpowiedz
Coś musiało pójść nie tak w trakcie robienia budyniu. On Bez chlodzenia powinien byc gęsty. Może żółtka były małe? Albo zapomniałas dodać którejś z mąk? To te składniki odpowiadają za gęstość budyniu. On nie powinien się rozlewać i chłodzenie już raczej nie pomoże...
Beata_M profil
30.06.2015 14:56 odpowiedz
Żadnej mąki nie pominęłam..a jajka hm.. miały rozmiar M o ile pamiętam. No nic..może następnym razem się uda :) Albo może warto byłoby dodać żelatynę albo galaretkę?
Lili An profil
30.06.2015 16:06
Nie, nie dodawaj. Następnym razem użyj jajek L. U mnie budyń był tak gęsty, że chciałam go rozrzedzić serkiem mascarpone :-)
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2015 18:48
Beata, jak napisała Lili, krem jest gęsty. Może trzeba dokładnie odważyć mąki, może dodać duże jajka? Kremu nie trzeba schładzać, od razu po zagotowaniu powinien być gęsty. 
Beata_M profil
01.07.2015 10:22
Ok to następnym razem użyje dużych jajek i dla pewności użyję mąkę ze świeżo otwartego opakowania :) Chociaż teraz tak myślę, że winą mogło być też to, że trochę mi się spieszyło i wyłożyłam na ciasto troszkę jeszcze letni budyń :(
Beata_M profil
26.06.2015 12:06 odpowiedz
Czy oprócz truskawek można udekorować ciasto np malinami czy jagodami?
Aga Mars profil
26.06.2015 20:29 odpowiedz
Ja bede je robic na poniedzialek i poniewaz u nas truskawki z racji pogody sa bardzo niedojrzale i blade postanowilam je zrobic wlasnie z malinami i jagodami. A w sierpniu juz planuje je zrobic z winogronami. Mysle, ze do tego ciasta pasuja wszystkie owoce :)
Beata_M profil
26.06.2015 22:47 odpowiedz
Super, dziękuję za odpowiedź :)
Serce1213 profil
22.06.2015 17:54 odpowiedz
Zakochałam się w tej formie ♥ Gdzie mogę ją dostać?
Yekaterina profil
22.06.2015 13:46 odpowiedz
Czy ciasto wyjdzie, jeśli zamiast masła dam margarynę?
Lili An profil
22.06.2015 14:07 odpowiedz
Tak, pod warunkiem, że będzie to margaryna do pieczenia, a nie żadne mixy.
ja1989 profil
20.06.2015 09:38 odpowiedz
Witam, chciałabym zrobić budyń truskawkowy zamiast waniliowego, mogę skorzystać z przepisu na malinowe eklery i zamiast malin użyć truskawek? Będzie ok?
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2015 09:56 odpowiedz
Nie, niestety nie można.
ja1989 profil
20.06.2015 10:00 odpowiedz
hmmmm, szkoda, a czy mogę czyms zastąpic ziarenka wanilii? Aromatem? Najlepiej jakims innym, bo nie przepadamy w domu za wanilią...
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2015 10:03 odpowiedz
Możesz dodać ulubionego aromatu lub likieru, skórkę otartą z cytrusów itp.
ja1989 profil
20.06.2015 10:09 odpowiedz
Dziekuje, biorę sie do roboty.
P.s. a dlaczego budyn truskawkowy nie wyjdzie? :) Prosze o odp bo mnie bedzie gnębiło cały dzień ;)
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2015 10:15
Nie będzie aż tak dobrze smakował i nie będzie miał truskawkowego koloru, raczej lekko siny. 
misia491 profil
19.06.2015 18:57 odpowiedz
Ciasto zrobione dokladnie wg przepisu, tortownica wysmarowana, spod papier do pieczenia. Temp jak w przepisie, a boki opadaja, normalnie zaraz po włożeniu do piekarnika boczki spływaja i tak juz zostaje - co jest nie tak ?? na koniec ciasto wychodzi bez tych boczkow.. :/
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2015 19:16 odpowiedz
Czy u Ciebie są bardzo duże upały? Może wkładasz do nienagrzanego piekarnika?
misia491 profil
19.06.2015 19:49 odpowiedz
Pogoda dzis wiosenno/jesienna. Piekarnik nagrzany i nie otwieram go podczas pieczenia. Wlasnie upieklam 2 i to samo... zobacze jutro poloze budyn i smietane... najwyzej bedzie bez boczkow... :) a samo ciasto w smaku bardzo dobre tylko te boki opadaja.
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2015 19:52 odpowiedz
Tak się dzieje z ciastem kruchym, jeśli jest zbyt ciepłe. Dziwne, bo parzone takie nie jest. Może spróbuj schłodzić najpierw w lodówce a potem jak będziesz wkładała do piekarnika zrób wyższą uderzeniową temp. np. 210 stopni, po minucie obniż do 200.
misia491 profil
19.06.2015 21:26 odpowiedz
bardzo dziekuje za odpowiedz, nastepnym razem sprobuje schlodzic :)
Wiktoria1 profil
19.06.2015 18:22 odpowiedz
:)
jedzurka profil
23.06.2015 12:52 odpowiedz
super, wyglada jak mazurek:)
Wiktoria1 profil
19.06.2015 18:22 odpowiedz
Przesmaczne, u mnie zamiast truskawek, mleczna czekolada. :-)
Merc. profil
23.06.2015 13:30 odpowiedz
Bardzo miałabym na takie ochotę!
Wiktoria1 profil
27.07.2015 09:28 odpowiedz
:-)
wiesia.and.company profil
19.06.2015 17:06 odpowiedz
Ojej, miło mi, ale pokraśniałam i z dumy, i z zażenowania, bom nieprzywykła.... ;-) Buźka! :-)
wiesia.and.company profil
19.06.2015 16:18 odpowiedz
O rety, patrzę na te piękne wypieki i łykam ślinę. A tu jeszcze muszę dojeść pyszny aksamitny sernik czekoladowy z wiśniami. Dzielę się ciastami ze znajomymi, ale połowę sobie zostawiłam i jem, a po głowie już mi chodzi ten ekler (i jeszcze ramekiny - jednoosobowe) :-) Mam całą listę wypieków do wykonania, jednak kolejność mi się zmienia :-) Chyba prawidłowo - to się nazywa elastyczność (a nie zmienność upodobań) :-)
Lili An profil
19.06.2015 16:57 odpowiedz
Wiesiu, uwielbiam Twoje wpisy! Jesteś skarbnicą zabawnych i trafnych powiedzonek :-)
jedzurka profil
19.06.2015 17:30 odpowiedz
;D
ula12 profil
19.06.2015 13:28 odpowiedz
Dorotko chce upiec spód wieczorem, a resztę dokończyć rano. Mam dwa pytania jak przechowywać same ciasto i kiedy zrobić krem? Lepiej wieczorem i trzymać w lodówce czy rano na świeżo? Z góry dzięki.
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2015 20:11 odpowiedz
"Jeśli ciasto ma być podane kolejnego dnia - wieczór wcześniej pieczemy parzony spód i gotujemy budyń, który przechowujemy w lodówce. Ciasto składamy w dniu podania, by parzony spód jak najdłużej był chrupiący." Ciasto upieczone przechowujemy w temp. pokojowej, przykryte folią, a krem w lodówce. 
 
ula12 profil
19.06.2015 21:11 odpowiedz
Dziękuje i przepraszam za niepotrzebne pytanie. Zawsze irytowały mnie takie pytanie o to co jest wyrażnie napisane w przepisie i masz tu sama pierwszy raz nie doczytałam. Bije się w pierś:)
wiciasprycia profil
18.06.2015 20:53 odpowiedz
I jeszcze eklerek :-)
Merc. profil
23.06.2015 13:28 odpowiedz
Smakowity jest!
wiciasprycia profil
24.06.2015 19:31 odpowiedz
Był ;-)
Dziękuję :)
wiciasprycia profil
18.06.2015 20:52 odpowiedz
A oto mój ekler :-)
Dorota, Moje Wypieki
18.06.2015 23:07 odpowiedz
Piękny! I truskawki jak jabłka ;-).
wiciasprycia profil
19.06.2015 10:59 odpowiedz
Dziękuję :-)
malgosiama profil
18.06.2015 23:30 odpowiedz
Ależ piekny ekler i dorodne truskawy :))
wiciasprycia profil
19.06.2015 12:29 odpowiedz
Dziękuję :-)
jedzurka profil
18.06.2015 16:25 odpowiedz
i druga wersja;)
malgosiama profil
18.06.2015 23:38 odpowiedz
... i obie wersje taki apetyczne, że teraz i ja mam ochotę ;-)
jedzurka profil
19.06.2015 00:53 odpowiedz
;D
jedzurka profil
18.06.2015 16:25 odpowiedz
:)
jedzurka profil
18.06.2015 16:24 odpowiedz
dzis Lili An swoimi zdjeciami narobiła mi ochoty na to ciasto a wiec myk do kuchni i gotowe:) dzis taka wersja ;)
Aga Mars profil
19.06.2015 10:52 odpowiedz
Piekne :) W ramekinach?
jedzurka profil
19.06.2015 15:59 odpowiedz
dziekuje;)tak to ramekiny;)
Wiktoria1 profil
19.06.2015 18:26 odpowiedz
Prześliczne. :-)
jedzurka profil
19.06.2015 19:11 odpowiedz
dziekuje;)
Merc. profil
23.06.2015 13:29 odpowiedz
Ten "myk do kuchni"! I Twoje wypieki i zdjęcia sprawiają wrażenie, że nie ma mowy o żadnej robocie, że cuda wychodzą Ci bez trudu.
jedzurka profil
23.06.2015 14:06 odpowiedz
:D ciesze sie ze tak to wyglada w praktyce jest różnie , zwłaszcza jak jedna reka przygotowuje ciasto a w drugiej trzymam małego urwisa którego akurat w danym momencie wszystkie zabawki przestały interesowac... ach chyba rosnie mi mały cukiernik ;D
Merc. profil
23.06.2015 15:59 odpowiedz
:) Trzymam kciuki za następnego cukiernika w rodzinie. Jeden taki mój także zapowiadał się dobrze, a teraz myślę, że to taki wiek (3-6 lat), a potem się z tego wyrasta :(
jedzurka profil
23.06.2015 19:02 odpowiedz
oby nie wyrósł bo na stare lata ktos mógłby mi podawac przysłowiową szklanke wody i dorzucić cos słodkiego;)
słoneczko85 profil
18.06.2015 13:16 odpowiedz
Witam chcialabym zrobic to ciasto i mam pytanko czy w formie silikonowej do tarty uda sie to ciasto czy wyplynie?
Dorota, Moje Wypieki
18.06.2015 23:36 odpowiedz
Uda się.
Kasia R-G profil
18.06.2015 11:03 odpowiedz
Ciasto wygląda pięknie i tak sobie myślimy z moim 6 letnim synem aby zrobić niespodziankę na dzień taty. Mam 2 pytania: 1)jakiej wielkości jajka do ciasta
2) 200 st C dotyczy normalnego piekarnika czy termoobiegu?
Dorota, Moje Wypieki
18.06.2015 11:06 odpowiedz
Jajka M lub L. Piekłam z termoobiegiem.
Joanna123 profil
18.06.2015 10:57 odpowiedz
Proszę o pomoc. Masa budyniowa wyszła za rzadka. Co mam zrobić? Nie chce jej wyrzucać, smakowo jest dobra
Dorota, Moje Wypieki
18.06.2015 11:00 odpowiedz
Czy były jakieś zmiany w przepisie? Teraz już z nią raczej nic nie zrobisz... można ją wykorzystać do innego deseru np. truskawkowego trifle a do ciasta trzeba zrobić nową. 
Agata_xxx profil
17.06.2015 23:38 odpowiedz
Czy ciasto można upiec w formach na muffinki?
leen profil
17.06.2015 22:26 odpowiedz
Czy może ktoś wie czy jest jakaś rada na to by ciasto parzone jak najmniej się wybrzuszało w trakcie pieczenia? Może pieczenie z termoobiegiem?
Dorota, Moje Wypieki
17.06.2015 22:28 odpowiedz
Ciasto parzone zawsze się wybrzusza, taka jego uroda :). Jedna z Czytelniczek podobno przekłuwała tworzące się wybrzuszenia, co jest trochę ryzykowne - podczas pieczenia tego ciasta nie można otwierać piekarnika ;-).
Olena w kuchni profil
17.06.2015 17:08 odpowiedz
Moje wyszło tak
Ola ok profil
17.06.2015 19:43 odpowiedz
Sliczne!
Aga Mars profil
18.06.2015 00:48 odpowiedz
Swietnie udekorowane :)
Lili An profil
17.06.2015 11:06 odpowiedz
Czy ten krem wychodzi gęsty? Taki mi wyszedł, ale że wcześniej nie miałam do czynienia z tego typu kremami, to nie wiem, czego się spodziewać. Wyszedł bardzo gęsty budyń. Na zdjęciach Dorotki i innych dziewczyn wydaje się być rzadszy. Może go zmiksować przed wyłożeniem na ciasto?
Dorota, Moje Wypieki
17.06.2015 17:07 odpowiedz
Dość gęsty, nie może się rozlewać przy krojeniu, ale też nie twardy. Może zmiksuj go z odrobiną mascarpone?
Lili An profil
17.06.2015 20:16 odpowiedz
Dziękuję za radę! W drodze do domu kupiłam mascarpone, ale na szczęście nie było potrzebne. Już samo energiczne zamieszanie łyżką nadalo fajnej konsystencji. Pierwszy raz robiłam też coś z ciasta parzonego i też nie wiedziałam, czy wychodzi dobrze. Po dodaniu jajek konsystencja przypominało kluski lane :-D Ale Po 30-40 sekundach miksowania juz było ok. No i ciasto wyszło pyszne! Dziękuję za wspaniałe inspiracje :-) A tak wygląda moje ciasto.
Lili An profil
17.06.2015 20:17 odpowiedz
Jedyny mankament to wybrzuszenie ciasta. W rezultacie po przekrojeniu mamy jaskinię ;-)
Aga Mars profil
18.06.2015 00:47 odpowiedz
Lili An, nie ma to jak porzadna jaskinia!!!! Wyglada swietnie :)
jedzurka profil
18.06.2015 09:23 odpowiedz
piekne ale mi na nie ochoty narobiłas;)
malgosiama profil
18.06.2015 09:38 odpowiedz
Pysznie wygląda :)
agnsud profil
18.06.2015 10:08 odpowiedz
jsaninia czyli mniej do zjedzenia czyli bardziej dietetyczny deser ;)
Lili An profil
18.06.2015 10:17 odpowiedz
Racja! A zatem bez wyrzutów sumienia można zjeść drugi kawałek ;-)
Merc. profil
18.06.2015 12:03 odpowiedz
Super. Zdradź jak zrobić jaskinię - przecież to dodatkowa atrakcja (już wiem, co tam schowam ;) )
Lili An profil
18.06.2015 12:06 odpowiedz
He he, pewnie następnym razem, jak będę chciała jaskinię, to mi ciasto super płaskie urośnie ;-)
Abeille profil
15.06.2015 09:37 odpowiedz
Przepyszne ciasto! Pozostałą częścią ciasta wypełniłam ramekiny i zrobiłam takie miseczki z kremem i truskawkami ;)
Aga Mars profil
17.06.2015 00:30 odpowiedz
Swietny pomysl :)
Merc. profil
18.06.2015 12:02 odpowiedz
Zgadam się z przedmówcą :) Zamierzam ten pomysł na maleństwa wykorzystać.
Patti profil
14.06.2015 20:57 odpowiedz
ile wcześniej mogę przygotować krem budyniowy?
Dorota, Moje Wypieki
14.06.2015 21:13 odpowiedz
Do 3 dni wcześniej. Przechowujemy w lodówce.
wiesia.and.company profil
14.06.2015 18:48 odpowiedz
Oj, kusicielka! Już wcześniej się napaliłam na to ciasto, a teraz zupełnie nie mogę się oprzeć, zachłanna taka jestem na te wypieki. :-) Powiedzenie Marii Czubaszek: Nie po to człowiek żyje, żeby jeść, ale po to je, żeby się odchudzać - to o mnie! :-) Jakie przyjemne jest takie jedzenie, niestety konsekwencje idą mi w biust i biodra (za to równomiernie) :-)
jedzurka profil
14.06.2015 20:37 odpowiedz
jak równomiernie to nie ma sie czym martwic;) a wiec mozna piec i jesc zeby było z czego sie odchudzac:)
wiesia.and.company profil
15.06.2015 14:09 odpowiedz
O, to jest właściwe podejście! Tak będę czynić :D
angeline profil
14.06.2015 17:52 odpowiedz
I jeszcze jedno :)
angeline profil
14.06.2015 17:51 odpowiedz
U mnie coś bita śmietana nie chciała się ściąć ale efekt cudowny, wszystkim smakowało :)
jedzurka profil
14.06.2015 16:47 odpowiedz
.
jedzurka profil
14.06.2015 16:46 odpowiedz
;)
jedzurka profil
14.06.2015 16:44 odpowiedz
ciasto rozpływa sie w ustach zdecdowanie nasze smaki;) ciasto wedruje do naszej pierwszej 5 ,niby karpatka a jednak truskawki i smietanka robi duza róznice ;) zrobiłam w tortownicy 25cm ciasta starczyło idealnie;)
Aga Mars profil
16.06.2015 16:07 odpowiedz
Slicznie wyglada :)
jedzurka profil
16.06.2015 19:17 odpowiedz
dziekuje;)
jaco profil
14.06.2015 15:05 odpowiedz
Mi wyrosła za bardzo na środku (znacznie wyżej niż obwódka) i się zastanawiam czy nie ściąć wystającego kawałka.
Czy komuś jeszcze się coś takiego przydarzyło?
jedzurka profil
14.06.2015 16:38 odpowiedz
mi tez wyrosł na srodku ale podczas pieczenia przekłułam "bąbel " i wyszło prosto:)
Olena w kuchni profil
14.06.2015 17:10 odpowiedz
Kurcze mogłam poczekać na ten komentarz z pieczeniem ;)
Piekłam w owalnej formie do zapiekanek, mój spód ma kształt statku z papieru - brzegi, dookoła niewielkie zagłębienie i na środku wielka kopuła :D Może to jakoś przyklepię...
jedzurka profil
14.06.2015 21:53 odpowiedz
;) przykryj kremem ciasto jest tak pyszne ze nikt nawet nie zauważy że cos jest nie tak:)
Olena w kuchni profil
14.06.2015 22:22 odpowiedz
Spokojnie, ciasto pięknie się spłaszcza pod naciskiem - macnełam palcem i będzie git. Pod ciężarem budyniu, śmietany i truskawek żadna górka nie powstanie ;)
jaco profil
14.06.2015 22:27 odpowiedz
Ja zostawiłem w końcu takie jak jest. W zasadzie rzeczy to mi nie urosło takie wysokie tylko po prostu oderwało się od blatu i poszybowało w górę. ale zje się takie jakie jest ;) Następnym razem przekłuję albo po prostu przygniotę je po upieczeniu :)
Ankaz profil
14.06.2015 14:43 odpowiedz
Swietne ciacho!! Nie ma przy nim duzo pracy ale jaki efekt.
Robilam je razem z francuskim torcikiem Fraisier i moim zdaniem ekler jest duzo smaczniejszy i mniej pracochlonny.
Olena w kuchni profil
14.06.2015 13:52 odpowiedz
Jutro imieniny mojej Mamy, wiem z czym przyjdę :)

Powiedzcie mi tylko czemu ma służyć przykrywanie budyniu folią spożywczą? Dorotka tak radzi w wielu przepisach a ja się ciągle nad tym zastanawiam... raz nawet tek przykryłam budyń i podszedł mi brzydko wodą...
Ankaz profil
14.06.2015 14:45 odpowiedz
Chodzi wlasnie, zeby budyn nie podchodzil woda. Jesli folia "lezy" na budyniu to gdy budys stygnie duzo mniej wody skrapla sie wokol niego.
Natasza1 profil
14.06.2015 21:08 odpowiedz
U mnie także po odkryciu budyniu bylo sporo wody. Rozumiem, że należy ją odlać? Dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
14.06.2015 21:11 odpowiedz
Folię spożywczą kładziemy bezpośrednio na budyniu, ma go dotykać, wtedy nie ma szans, by para się skropliła, bo nie ma na to miejsca. Chyba, że folia nie dotykała budyniu.
jedzurka profil
14.06.2015 21:15 odpowiedz
no własnie tak czytam komentarze ja zawsze przykrywam folia tak ze dotyka budyniu i nigdy woda mi sie nie skropliła dlatego sie dziwiłam , nie ma też kożucha na budyniu:)
Olena w kuchni profil
14.06.2015 22:20
Oooo "nie ma szans, by para się skropliła, bo nie ma na to miejsca" dopiero teraz Dorotko zakumałam o co chodzi! ;) Budyń ma być cały przykryty folią, tak? Zawsze piszesz, że przykrywamy budyń folią tak, żeby folia dotykała budyniu. No to tak robiłam - folia dotykała budyniu ale nie na całej powierzchni... i tam gdzie nie dotykała skraplała się woda, która później spadała na budyń :/. Jednak człowiek całe życie się uczy i głupi umiera ;D
Dorota, Moje Wypieki
15.06.2015 09:57
Tak, cały.
mukaka profil
14.06.2015 22:39 odpowiedz
Zapobiega zrobieniu się takiego grubego kożucha, którego potem pewnie nie dałoby rady rozetrzeć na gładko.
Asza profil
14.06.2015 13:49 odpowiedz
Jeśli pieczemy w tortownicy , to wykładamy ciasto bezpośrednio, czy smarujemy masłem lub wykładamy papierem ?
jedzurka profil
14.06.2015 16:40 odpowiedz
ja piekłam w tortownicy spód wyłożyłam papierem a boki posmarowałam masłem , mysle ze można tez wysmarowac cała tortownice masłem ciasto super odchodzi
Asza profil
14.06.2015 20:25 odpowiedz
Dziękuję :)
Alicze profil
14.06.2015 13:45 odpowiedz
Upiekłam w silikonowej formie i wyszło rewelacyjnie! Ciasto utworzyło taką miseczkę, idealną do wypełnienia kremem i bitą śmietaną. Całość wygląda oryginalnie, ale zachęca do skosztowania. Polecam. :)
Maka profil
14.06.2015 12:31 odpowiedz
Bardzo polecam :)
ola001 profil
14.06.2015 00:25 odpowiedz
Mam nieco inne pytanie- co zrobić, żeby w aplikacji mobilnej (na iPhone) wyświetlały sie także najnowsze przepisy? W AppStore nie ma żadnej aktualizacji do Pani aplikacji, próbowałam ją też usuwać i pobierać ponownie ale dalej widzę tylko przepisy do któregoś momentu, tych z ostatnich miesięcy nie ma :( co robic?
Dorota, Moje Wypieki
14.06.2015 09:46 odpowiedz
Trzeba samemu zrobić aktualizację. W taki sposób jak odblokowujesz iPhone - robiąc slide z lewej do prawej, w taki sam sposób robisz slide ale z góry do dołu wchodząc na 'kategorie'. Musisz mieć dostęp do internetu. Nad wyszukiwarką pokaże się kółeczko update. 
13.06.2015 15:17 odpowiedz
Matko, i jak tu schudnąć! To jest właśnie to, czego szukałam na najbliższy weekend. Zaraz po torcie bezowym... A z innej beczki - ciekawa jestem czy żeby robić takie ładne zdjęcia, to wystarczy talent i dobry sprzęt czy może warto pójść na jakiś kurs?
Dr Piernik profil
13.06.2015 18:54 odpowiedz
Szkoda czasu i pieniędzy na kursy (lepiej piec za ich równowartość ;) Talent i zmysł estetyki na pewno ułatwi Ci i przyspieszy uzyskanie pożądanego efektu ale po wpisaniu w Google "jak robić zdjęcia jedzenia" pierwsze wyniki dadzą wyczerpujące odpowiedzi. Jeśli nie dysponujesz aparatem z małą głębia ostrości, która to nadaje specyficznego uroku zdjęciom, możesz ją uzyskać już nawet w smartfonie sztucznie za pomocą aplikacji typu Aparat Google.
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 21:57 odpowiedz
Warto też dobrze przestudiować instrukcję obsługi aparatu i pooglądać tutoriale na youtube :). 
olla_85 profil
13.06.2015 22:17 odpowiedz
Dokładnie, ja tak właśnie zrobiłam. Pooglądałam najpierw kilka filmików objaśniających funkcje aparatu ( posiadam lustrzankę, ale od niedawna, wcześniej używałam zwykłego kompaktu ), bo początkowo pojęcia takie jak przesłona czy czas naświetlania były dla mnie pojęciami z kosmosu :) Ale okazało się że nie taki diabeł straszny - obsługę aparatu ogarnęłam w 1 dzień :) Teraz nie wyobrażam sobie robić zdjęć w innym trybie jak w manualnym. Mam też książkę autorstwa pewnej blogerki kulinarnej właśnie o fotografii kulinarnej i stylizacji dań, naprawdę świetna książka, dużo można się dowiedzieć. Ja już dawno łyknęłam bakcyla fotografii kulinarnej, teraz dzięki temu, że posiadam lepszy sprzęt mogę zgłębiać jej tajniki. A to wszystko dla własnej satysfakcji i być może po to by w niedalekiej przyszłości założyć blog ;) W każdym razie taki mam plan, zobaczymy co z niego wyjdzie :) A pani blog, pani Doroto, zawsze będzie dla mnie wzorem i nieograniczoną inspiracją.
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 22:21 odpowiedz
Dziękuję, bardzo mi miło :). Moje zdjęcia jak zakładałam bloga te 8 lat temu nie były nawet robione lustrzanką ;-). 
olla_85 profil
14.06.2015 11:29 odpowiedz
Pani Doroto, ale dzięki temu widać jak się pani rozwinęła przez te wszystkie lata, do jakiej perfekcji pani doszła. Teraz może pani mówić o sobie nie tylko, że jest kulinarną blogerką, ale też profesjonalną kulinarną fotografką :) Ja niezmiennie podziwiam pani zdjęcia. Może to być najprostszy wypiek pod słońcem ale fotografie są zawsze takie, że ma się ochotę wgryźć w monitor :) Sobie też życzę dojścia do takiego zawodowstwa ;)
14.06.2015 19:58
Zdjęcia robię aktualnie canonem 500D, tzn. najczęściej mój mąż robi, bo on się bardziej zna i tym interesuje. Sprzęt nie oszałamiający, ale nie jest źle, szczególnie jeśli się dokupi kilka obiektywów. Ja układam plany zdjęciowe ;) I często właśnie oglądam sobie lepszych ode mnie jak to zrobić, żeby jedzenie na zdjęciach wyglądało dobrze. Sporo się już nauczyłam, ale patrząc na fotografie z MW widzę, że jeszcze długa droga przede mną. I zastanawiałam się czy taka samodzielna nauka w domu wystarczy.
Dr Piernik profil
13.06.2015 14:45 odpowiedz
Czy mozna użyć kremu z tego przepisu http://www.mojewypieki.com/przepis/ciasto-jak-3-bit czy jednak bedzie znaczaco sie różnił w smaku/konsystencji?
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 21:58 odpowiedz
Można, pewnie, choć to inny krem, ale w dalszym ciągu budyniowy :).
slodkavanilia profil
13.06.2015 14:02 odpowiedz
Ładnie wygląda :) Mam pytanko pani Dorotko : Nie ma już na stronie tych tagów np "kokos", "czekolada" itd, co były po prawej stronie ? Bardzo mi to ułatwiało wyszukiwanie. Albo jest gdzieś ukryte ? ;) Po drugie: mam nadzieję, że będą przepisy na ciasta na zimno, z dodatkiem jogurtu naturalnego :)
emka333 profil
13.06.2015 18:08 odpowiedz
Po lewej stronie Składniki/Tagi rozwiń listę.
Lili An profil
13.06.2015 18:17 odpowiedz
Są :-) Po lewej strone, zaraz pod najnowszymi komentarzami. Trzeba rozwinąc listę.
slodkavanilia profil
14.06.2015 17:12 odpowiedz
O wow, jednak jest, super, nie mogłam znaleźć :D Dziękuję.
effa profil
14.06.2015 01:19 odpowiedz
heheh a ja tyle czasu tego szukałam :)
Nata66 profil
13.06.2015 07:39 odpowiedz
Wyglada super.
Alicze profil
13.06.2015 00:17 odpowiedz
Czy ciasto można upiec w silikonowej formie na tartę?
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 10:03 odpowiedz
Jak najbardziej.
kgalek profil
13.06.2015 00:13 odpowiedz
Pani Dorotko zrobiłam ciasto parzone, ale jak zaczęłam je piec to tj. Pani wspomniała rosło jak karpatka. Połowa spodu zrobiła się wielką falą, czy powinnam ją obciąć i wtedy wyłożyć krem? Proszę o pomoc :)
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 10:05 odpowiedz
Nie, powstaną dziury. W karpatce też wychodzą duże fale ale mimo to wykłada się na nią krem :). U mnie 'fale' były akurat po drugiej stronie tarty dlatego nie widać ich na zdjęciu.
Natsumi96 profil
12.06.2015 21:44 odpowiedz
Ojej, wspaniale wygląda! Obok tych zdjęć nie da się przejść obojętnie.. ;) No i teraz mam dylemat. Która tarta jest Pani zdaniem lepsza- ta, czy może tarta z tego przepisu: http://www.mojewypieki.com/przepis/tarta-z-truskawkami ?
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 10:10 odpowiedz
To dwa zupełnie różne przepisy, nie da się porównać. Zresztą, kwestia gustu, ja zawsze wybiorę tą z budyniem... ;-).
jedzurka profil
12.06.2015 21:15 odpowiedz
no i to tez musze zrobic;)
Rudix profil
12.06.2015 21:01 odpowiedz
Czy mogę dodać coś innego zamiast ziarenek wanilii, np. olejek waniliowy albo cukier wanilinowy? Czy dodanie czegoś innego zmieni smak?
kropki profil
12.06.2015 21:45 odpowiedz
Olejek waniliowy raczej nie, prędzej cukier z prawdziwą wanilią (zastąp 1/4 lub 1/5 cukru z przepisu cukrem z wanilią) albo dodaj ten cukier wanilinowy jeśli nie masz nic innego; tu bym też go podmieniła, czyli odjęła od zwykłego tyle ile waży ten wanilinowy. Możesz też zamiast ziarenek wanilii dodać pastę albo ekstrakt z wanilii.
Rudix profil
12.06.2015 21:49 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź :)
Emila3000 profil
12.06.2015 22:20 odpowiedz
sztucznego cukru też bym nie dawała. Spokojnie w każdym markecie można kupić cukier z wanilią,
angeline profil
13.06.2015 22:28 odpowiedz
Ja użyłam cukru z prawdziwej wanili, budyń wyszedł wyśmienity :)
genewa profil
12.06.2015 20:00 odpowiedz
A z białek robimy bezę... mniam:)
leen profil
17.06.2015 22:38 odpowiedz
A ja właśnie od bezy zaczęłam. Wczoraj była Pavlova, dziś zrobiłam budyń, a jutro bądź pojutrze dokończę tę eklerkę :-)
angeline profil
12.06.2015 19:48 odpowiedz
Czy ten budyń waniliowy to Creme patissiere waniliowy? Bo nie rozumiem dokładnie a jestem początkującą kuchareczką :)
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2015 19:49 odpowiedz
Tak.
angeline profil
12.06.2015 20:02 odpowiedz
Dziękuję bardzo, w takim razie na rodzinną niedziele już jest co podać :)
Sabii profil
12.06.2015 18:49 odpowiedz
Dobra..... to i ja jutro wykonam takie cudeńko!! ;)
sky03 profil
12.06.2015 18:36 odpowiedz
Wygląda przepięknie .Ile ma być mąki pszennej w kremie?Bo nie zauważyłam gramatury.
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2015 18:39 odpowiedz
40 g, jest podane w przepisie.
Rudix profil
12.06.2015 20:59 odpowiedz
Podane jest tylko 40 mąki pszennej ;)
Dorota, Moje Wypieki
13.06.2015 10:11 odpowiedz
Ślepa chyba byłam ;-). Poprawiłam.
Juliettta profil
12.06.2015 17:40 odpowiedz
i to jest plan na jutro :) dziękuję Ci bardzo!!! :)
david.5 profil
12.06.2015 17:29 odpowiedz
Świetne! Chyba zrobię na weekend... :-)
arakumla profil
12.06.2015 17:23 odpowiedz
to jedyna strona, z której przepisy ZAWSZE mi wychodzą smacznie i pięknie!!

dziękuję Ci !
dzięki Tobie mój chłopak ma rozpieszczone podniebienie :D

____

+ dodałam u siebie w polecanych, bo warto!
http://arakumla.blogspot.com/




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach