Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


sobota, 29 czerwca 2013

Cytrynowe babeczki z makiem i kremem porzeczkowym

Od dzisiaj kremy mocno owocowe do babeczek bez dodatku masła! Z porzeczek dzień wcześniej przygotowałam frużelinę - owoce porzeczki zawierają dużą ilość pektyny, dzięki czemu frużelina jest bardziej gęsta niż zazwyczaj. By otrzymać krem zmiksowałam ją z serkiem mascarpone. Powstał wspaniały krem, ładnie zachowujący wzorek na babeczkach i przede wszystkim, bez masła i ogromnej ilości cukru pudru. Babeczki lekko cytrynowe, z malutkimi kropeczkami maku... zawstydzająco pyszne!

Składniki na 12 babeczek:

  • 160 g masła
  • 120 g drobnego cukru do wypieków
  • 165 g mąki pszennej np. tortowej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 1,5 łyżki suchego maku
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • 1 łyżeczka ekstraktu z cytryny
  • 3 łyżki mleka

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Mąkę i proszek przesiać, odłożyć. 

W misie miksera utrzeć masło z cukrem, na jasną i puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, ucierając na gładką masę po każdym dodaniu. Dodać skórkę z cytryny, ekstrakt, mleko, mak i zmiksować.

Do powstałej masy dodać odłożone przesiane składniki. Wymieszać szpatułką tylko do połączenia się składników, nie dłużej. 

Formę do 12 muffinek wyłożyć papilotkami, ciasto rozdzielić pomiędzy papilotki, wyrównać.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 minut (bez termoobiegu) lub chwilę dłużej, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Krem porzeczkowy do babeczek:

  • 375 g serka mascarpone (1,5 opakowania), schłodzonego
  • frużelina porzeczkowa (całość), schłodzona, przepis poniżej

Mascarpone i frużelinę umieścić w misie miksera i zmiksować na gładką masę. 

Gotową masę porzeczkową umieścić w rękawie cukierniczym zakończonym tylką dekoracyjną (np. Wilton 1M). Krem wyciskać na wystudzone babeczki, udekorować owocami.

Frużelina porzeczkowa:

  • 250 g porzeczek czarnych lub czerwonych, lub ich mieszanki (świeżych lub mrożonych)
  • 1,5 łyżeczki żelatyny w proszku (6 g) lub 1,5 listka żelatyny
  • pół szklanki cukru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej rozpuszczona w 1 łyżce wody

W małym garnuszku wymieszać porzeczki z cukrem. Postawić na palniku o średniej mocy i podgrzewać do rozpuszczenia się cukru. Dodać cytrynę, wodę z mąką, wymieszać, zagotować i zdjąć z palnika. Przetrzeć przez sitko.

Żelatynę zalać małą ilością zimnej wody, tylko do jej przykrycia. Odstawić na 10 minut do napęcznienia. Po tym czasie podgrzać w mikrofali lub na palniku, do jej rozpuszczenia. Uwaga: nie można doprowadzić do jej zagotowania, straci swoje właściwości żelujące. 

Rozpuszczoną żelatynę wmieszać do owocowego puree, uważając, by nie wytworzyły się grudki (można najpierw ją rozrobić z odrobiną puree z owoców, by nie była tak gęsta). Schłodzić, by sos owocowy zgęstniał. Włożyć do lodówki na całą noc.

Smacznego :-).

Cytrynowe babeczki z makiem i kremem porzeczkowym

Cytrynowe babeczki z makiem i kremem porzeczkowym

Babeczki przygotowałam przy użyciu miksera ręcznego ErgoMixx Bosch. Taki sam można wygrać obecnie w letnim konkursie na blogu :-).

Mikser jest bardzo lekki (co za ulga w porównaniu z moim ręcznym Kenwoodem!), pracuje się nim bardzo miło.  O dobrej mocy. Dodatkowo jest cichutki, nawet na najwyższych obrotach. Dwa rodzaje wymiennych końcówek - są poręczne i można je myć w zmywarce.

Minus mikser dostał ode mnie za estetykę, wygląda trochę jak z lat 90-tych... Jest mocno kanciaty (jest w ogóle takie słowo? ;-) ale przez to podczas pracy łatwiej go odłożyć na blat, bez obawy o przewrócenie. Producent musiał mieć to na myśli, większość mikserów ręcznych marki Bosch jest bardziej ergonomiczna i opływowa. 

Poza tym, świetnie daje sobie radę i jest szybkim podręcznym pomocnikiem - przez ostatnie 2 tygodnie pomagał mi w przygotowywaniu ciast do nowej książki :-). 

-------------------------------------------------

/* wpis zawiera lokowanie produktu/

Średnia ocena: 8.8  (liczba głosów: 17)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (267)
1 | 2    
Gość: Agata
13.07.2017 00:47 odpowiedz
Chciałabym zrobić tort dwupiętrowy (tortownice o średnicy 23 i 18 cm) z czekoladowymi blatami (po 3 na piętro) i tym kremem porzeczkowym do przełożenia. Jakiego przepisu na biszkopt czekoladowy najlepiej użyć w tym przypadku? Myślałam o wykorzystaniu przepisu na ciasto z Tortu Szwarcwaldzkiego. Tylko czy krem wytrzyma masę tortu?
Dorota, Moje Wypieki
13.07.2017 10:28 odpowiedz
Wykorzystałabym przepis na biszkopt kakaowy i dodałabym do środka startą czekoladę, by był lepszy efekt. Polecam ten przepis.
Gość: Agata
13.07.2017 15:04 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź, ale niestety nie bardzo zrozumiałam. Poleca Pani do tortu zrobić biszkopty kakaowe z tego przepisu: http://www.mojewypieki.com/przepis/biszkopt-kakaowy,-najlepszy i zastąpić w składnikach kakao czekoladą czy upiec czekoladowe blaty z tego zalinkowanego przepisu: http://www.mojewypieki.com/przepis/tort-czekoladowo---kawowy-z-powidlami-sliwkowymi ?
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2017 10:58 odpowiedz
Blaty z drugiego podanego przez Panią linku z dodatkiem czekolady. Zwykły biszkopt też da radę :).
stefanek profil
14.01.2017 18:23 odpowiedz
Babeczek nie piekłam, ale już dwukrotnie robiłam krem. Raz malinowy (dodałam więcej soku z cytryny), a raz z czarnych porzeczek. Obydwa z owoców mrożonych. Mnie ten krem bardzo odpowiada w smaku i konsystencji. Jest orzeźwiający, mocno owocowy i rzeczywiście dobrze trzyma kształt. Mimo nieco tłustego smaku mascarpone, jest dość lekki. Zauważyłam jednak jeden problem - krem bardzo szybko wysycha na brzegach i w tych miejscach kolor ciemnieje. Nie ma to żadnego wpływu na smak, nawet konsystencja się nie zmienia, ale psuje to wygląd. Czy jest na to jakiś sposób? Na zdjęciu ten krem w wersji malinowej na babeczkach brownie z malinami.
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2017 21:31 odpowiedz
Niestety, nie znam sposobu.
Aga Mars profil
31.12.2016 16:09 odpowiedz
Dzis z czerwonymi porzeczkami. Pycha!!!!
Wszystkim zycze Szczesliwego Nowego Roku :D
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2016 16:40 odpowiedz
Są słodkie i śliczne :-). Aga, wzajemnie, wszystkiego dobrego :-).
Aga Mars profil
31.12.2016 17:01 odpowiedz
Dzieki :)
Wiktoria1 profil
01.01.2017 10:02 odpowiedz
Śliczne! :-)
Aga Mars profil
01.01.2017 17:01 odpowiedz
Dzieki :)
Aga Mars profil
17.09.2016 21:48 odpowiedz
A tu pozdrowienia dla Halinci od Violci. Jak widac maja wspolne hobby ;D
Wyszlam do kuchni doslownie na chwile.
Esme profil
19.09.2016 23:22 odpowiedz
Przy tej okazji zdjęcie, które tylko pozornie nie ma związku z MW;D Właśnie, właśnie, coś tu dawno Halyna się nie udzielała...
Dorota, Moje Wypieki
19.09.2016 23:55 odpowiedz
Jakie zgrabne nogi ;-).
Esme profil
20.09.2016 19:02 odpowiedz
:) Przy tej czynności można by jej nawet szpilki założyć i nie zauważyłaby;)
Aga Mars profil
20.09.2016 10:09 odpowiedz
oj ma zwiazek, oj ma :)
Esme profil
20.09.2016 19:04 odpowiedz
Wzięła się kochana pomocnica za mycie talerzyków deserowych;) no i usuwanie resztek, rzecz jasna:D
willow profil
20.09.2016 20:41 odpowiedz
liczą się chęci :)
mój niestety co najwyżej rosołek może dokończyć.
Aga Mars profil
20.09.2016 21:48 odpowiedz
:D
Lili An profil
20.09.2016 16:54 odpowiedz
Rozczulające zdjęcie!
Esme profil
20.09.2016 19:05 odpowiedz
:)
20.09.2016 15:55 odpowiedz
love love :) Halina opiekuje się Grażyną - musi walczyć o miskę, nie ma czasu na biszkopty :)
Aga Mars profil
20.09.2016 21:49 odpowiedz
who is Grazyna????
21.09.2016 11:20 odpowiedz
a wejdz w moja galerie, czai sie tam :)
Esme profil
21.09.2016 16:26 odpowiedz
Eeee no Justyna, wrzuć jeszcze jakąś fotkę, Grażyna jest taka słodka, proooooszę...kocie lobby będzie Ci dozgonnie wdzięczne;)
Aga Mars profil
17.09.2016 21:47 odpowiedz
A mi dzis najbardziej smakowaly te babeczki :) Z czarna porzeczka. Mniam!!!!
Dorota, Moje Wypieki
18.09.2016 23:46 odpowiedz
Śliczne :).
Aga Mars profil
19.09.2016 13:43 odpowiedz
Dzieki :) Krem jest wspanialy, swietny pomysl :D
Moniek91 profil
08.08.2016 23:13 odpowiedz
Zrobiłam krem (tylko do innego przepisu na muffinki - malinowe), jest fantastyczny. Aż jestem zdziwiona że mi wyszedł ;)
kaja4526 profil
06.06.2016 12:06 odpowiedz
Witam, chciałam zapytać o trwałość tego kremu. Babeczki planuję wykonać na urodziny córeczki, ale nie wiem jak zachowają się one po kilkugodzinnym przebywaniu w temp pokojowej, czy krem nie spłynie, nie straci kształtu? Pozdrawiam
06.06.2016 14:04 odpowiedz
krem jest trwaly, dla pewnosci do fruzeliny dodsj pol lyzeczki zelatyny wiecej :)
christell-42 profil
15.03.2016 11:06 odpowiedz
Pani Dorotko,zrobiłam wczoraj frużeline z mrozonych malin i wstawiłam do lodówki na noc i mi bardzo stwardniała.Wiem, ze trzeba dodac odrobię wrzącej wody i wymieszac,ale czy wtedy przy ubijaniu z marscarpone zimnym,ta ocieplona troszkę tą woda frużelina nie spowoduje zwarzenia się wszystkiego. Znów mam problem.I czy lepiej żeby ta frużelina po dodaniu tej wody była troszke rzadsza,taka bardziej plynna czy taka jak np. galaretka.Bardzo się boję że mi się wszystko zwarzy,a wiem z komentarzy ,że tego kremu nie mozna uratować.Dziękuje za odpowiedź.Krystyna
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2016 21:33 odpowiedz
Łyżka lub dwie wrzącej wody nie ocieplą mocno frużeliny, a trzeba to zrobić. Według mnie będzie dobrze.
christell-42 profil
14.03.2016 10:03 odpowiedz
Oj,przepraszam,tortownica 23 cm. a nie jak napisałam 26 cm.Krystyna
Dorota, Moje Wypieki
14.03.2016 10:18 odpowiedz
Według mnie wystraczy na posmarowanie 2 blatow.
christell-42 profil
13.03.2016 22:23 odpowiedz
Pani Dorotko,czy tego kremu wystarczy na pokrycie dwóch blatów tortowych 26 cm.bez boków,czy raczej cały krem dac na jeden blat.Bo jak dam na dwa, to nie będę musiała robić jeszcze innego kremu.Tylko tak rozważam czy na jeden to nie będzie za grubo?Liczę jak zwykle na szybką odpowiedź od Pani i bardzo dziękuje.Krystyna
Juliaw profil
24.02.2016 14:27 odpowiedz
Mam ochotę zrobić zamiast babeczek ciasto cytrynowo-makowe na bazie tego przepisu, Pani Doroto jakich proporcji użyć albo może jakiej formy do podanych proporcji? Posiadam okrągłe 20, 24, 26. Czy trzymać się podanego czasu pieczenia czy wydłużyć? Czy krem z frużeliną zrobioną z mieszanki owoców leśnych będzie równie trwały, co krem z samych porzeczek (czytałam o pektynie w porzeczkach ....)
Dziękuję za wszystkie cudne przepisy!
Dorota, Moje Wypieki
24.02.2016 18:04 odpowiedz
Z powyższego przepisu wyjdzie ciasto w foremce 20 cm (wysokie) lub 24 cm (tutaj niższe). Pieczemy zawsze do suchygo patyczka. Czas pieczenia może się lekko zmienić, dlatego należy sprawdzić już po 30 minutach patyczkiem. Tak, owoce leśnie też się nadają :-).
pozdrawiam!
monikawk profil
17.02.2016 12:58 odpowiedz
Witam. Chciałabym wykrzystać w/w krem do przełożenia tortu. Czy udźwignie on ciężar blatu biszkoptowego i masy na bazie śmetanki i białej czekolady?
17.02.2016 13:13 odpowiedz
na pewno, to jeden ze stabilniejszych kremow :)
monwil profil
12.02.2016 18:07 odpowiedz
Niestety mi krem się zwarzył :( normalnie aż płakać się chce.... mascarpone był schłodzony, frużelina również schłodzona ... na wolnych obrotach i co ... i dupa... muszę wszystko od początku robić :( pytałam na czacie dziewuszki czy da się uratować zwarzony krem ale niestety nie uzyskałam odpowiedzi ... pewnie dlatego że nie da rady ... :( ale jestem zła , sama na siebie!!! co źle zrobiłam ???
Doro74Kraków profil
12.02.2016 23:45 odpowiedz
Może za długo mieszałaś? Mascarpone ubijany zbyt długo niestety lubi się warzyć.
monwil profil
14.02.2016 17:55 odpowiedz
No właśnie nie ubijałam długo ... delikatnie i krótko . Zrobiłam drugi raz frużelinę ( z mrożonych owoców) i na początku troszkę zmiksowałam mascarpone a potem stopniowo zaczęłam dodawać frużelinę, delikatnie łyżką mieszałam i po trzecim dodaniu znowu zaczęło mi się babrać .... przestałam żeby znowu mi się za mocno nie zważyło , może powinnam do frużeliny dodać najpierw śmietany odrobinę ? albo do mascarpone ?
Doro74Kraków profil
15.02.2016 00:32 odpowiedz
Mnie też czasem warzyło się mascarpone, dlatego nie ubijam go ani nie miksuję długo tylko łączę z czymś tylko do wymieszania razem składników. Ciężko jest coś poradzić tak wirtualnie i nie chciałabym się wymądrzać ale myślę, że błędem przy drugim podejściu było miksowanie samego mascarpone. Szkoda, że nie mam porzeczek zamrożonych bo bym spróbowała zrobić ten krem. Niestety znam to uczucie jak się krem zwarzy albo ogólnie coś się nie uda ale mimo to próbuję ponownie.
monwil profil
15.02.2016 21:26 odpowiedz
Mimo wszystko dziękuję za odpowiedź :) Pozdrawiam serdecznie !!!
ineska profil
15.02.2016 23:04
robiłam ten krem w weekend, mascarpone do miski, na to cała frużelina, nic nie miksowałam tylko wymieszałam wszystko za pomocą metalowej rózgi, dosłownie kilka razy do połączenia, frużelinę miałam wieloowocową, z kawałkami owoców (rożne porzeczki jagody truskawki)-5 min roboty razem ze zmywaniem:) wg mnie naprawdę nie warto mascarpone za bardzo miksować, jeśli w przepisie nie ma mowy o jego ubiciu z kremówką, ja bym się przyjrzała frużelinie, czy np nie była za gęsta? to wg mnie jeden z najmniej konfliktowych kremów na MW, na pewno się uda następnym razem, zrób jak w przepisie, nic nie kombinuj, a najlepiej nie używaj miksera;)
pzdr
aga
izabella76 profil
14.09.2015 13:25 odpowiedz
Krem jest BOSKI, WSPANIAŁY!!! Zrobiłam z czerwonej porzeczki. Już sobie wyobrażam z czarnej porzeczki… U mnie muf finy z przepisu „babeczki czekoladowe z kremem mocno czekoladowym”. Połączenie smaków czekoladowego i porzeczkowego rewelacyjne. Polecam!
Judka profil
23.07.2015 11:26 odpowiedz
w kremie z czerwonych porzeczek z tego przepisu zakochałam się do szaleństwa. Jest ścisły i idealnie nadaje się także do przekładania tortów. Ja robiłam w tym sezonie jakieś 10 razy już :)
tutaj przełożony jest torcik do tego owo e lata i babeczki z przepisu na ferrero z kremem śmietanowym
malgosiama profil
23.07.2015 13:37 odpowiedz
Fantastycznie, wszystko wygląda tak kolorowo, bajecznie świeżo :)
Aga Mars profil
23.07.2015 14:01 odpowiedz
Judka!!!! przesliczne zdjecie :)
Wiktoria1 profil
23.07.2015 14:58 odpowiedz
Ale pięknie. :-)
izabella76 profil
14.09.2015 13:27 odpowiedz
Judka, pięknie dekorujesz. Talerz słodkości wygląda wspaniale.
quais profil
20.07.2015 18:53 odpowiedz
Pyszne! :)
Aga Mars profil
20.07.2015 22:05 odpowiedz
Jakie ladne :)
malgosiama profil
21.07.2015 08:26 odpowiedz
:))
Wyglądają tak kuszaco :))
quais profil
21.07.2015 15:15 odpowiedz
Dziękuję! :)
Gość: mimoza
23.01.2015 11:59 odpowiedz
Kusiły mnie wyglądem od dawna. Zrobiłam. Degustowały cztery osoby dorosłe i dzieci. Nikt nie był zachwycony. Rzucili się za to na sernik marmurkowy:) A mnie bardzo smakowały...Rzeczywiście, babeczka była sucha, więc naponczowałam ciasto. Wydawały się lepsze (mniej suche i wyraźniejsze w smaku) kolejnego dnia!
Jeszcze je wykonam:))
thilnen profil
13.01.2015 01:47 odpowiedz
Czy dodatek mąki ziemniaczanej do frużeliny jest konieczny? Czy można ją czymś zastąpić?
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2015 13:05 odpowiedz
Jest konieczny, zagęszcza ją. Można zastąpić skrobią kukurydzianą.
Gość: Czeko
08.01.2015 16:11 odpowiedz
Czy frużelinę można zrobić na bazie brzoskwiń z puszki? Czy wówczas uda się krem?
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2015 18:18 odpowiedz
Można, ale wtedy do frużeliny wykorzystujemy syrop z brzoskwiń z puszki. Taki krem nie będzie raczej ciekawy.
muffinka200 profil
01.12.2014 10:55 odpowiedz
Pani Doroto czy mogę użyć frużeliny truskawkowej do kremu budyniowego? Krem: 1 litr mleka ugotowany z cukrem, 4 łyżkami mąki ziemniaczanej i 4 łyżkami mąki pszennej. po wystudzeniu zmiksowany z dwoma kostkami masła. To ma być tort. I chciałam wiedzieć czy mogę na końcu dodać do kremu frużelinę i razem zmiksować i czy taki tort z tym krem postał by dwa dni? Chciałabym uzyskać taki lekko różowy i lekko truskawkowy krem, nie za słodki. U mnie rodzina właśnie najbardziej lubi kremy na bazie budyniu. Zastanawiałam się też nad dodaniem truskawek z puszki. Tylko byłyby wtedy mniej zdrowe i nie wiem czy z nich dałoby się zrobić frużelinę. Myślałam też nad dodaniem galaretki truskawkowej np. rozpuszczonej w pół szklani wody do kremu? Co pani o tym myśli?
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2014 11:00 odpowiedz
Nie, niestety, kolor po wymieszaniu frużeliny z budyniem może nie być ciekawy, smak również. Bałabym się zepsucia budyniu i całego kremu. 
Z kremów maślanych owocowych mogę polecić krem na bezie szwajcarskiej.
muffinka200 profil
01.12.2014 11:11 odpowiedz
Musiałabym do niego zamówić białka pasteryzowane, bo do surowych jakoś nie mam zaufania... Czyli krem truskawkowy pewnie najlepiej robić na śmietance? I do niej ewentualnie wszystko dodać: truskawki, frużelinę, galaretkę, ewentualnie mascarpone?
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2014 12:06 odpowiedz
Tak, przykład takiego kremu jest tutaj, z frużeliną.
Gość: tadomika
13.08.2014 17:05 odpowiedz
Czy chcąc zrobić frużelinę malinową muszę coś zmieniać w proporcjach? Pozdrawiam! :)
Dorota, Moje Wypieki
15.08.2014 20:41 odpowiedz
Nie trzeba.
kaa90 profil
11.08.2014 18:06 odpowiedz
muffinki wyśmienite :) ja zamiast masy porzeczkowej przygotowałam malinową z racji tego że zrobiłam nadmiar przygotowując tort malinowo-czekoladowy według Pani przepisu również :) jestem zachwycona a moja miłość do pieczenia wzrasta i wzrasta :)
Gość: kaa90
11.08.2014 18:01 odpowiedz
muffinki wyśmienite :) ja zamiast masy porzeczkowej przygotowałam malinową z racji tego że zrobiłam nadmiar przygotowując tort malinowo-czekoladowy według Pani przepisu również :) jestem zachwycona a moja miłość do pieczenia wzrasta i wzrasta :)
Gość: xiezna
24.07.2014 18:52 odpowiedz
Zastanawiam się nad zrobieniem tego kremu z wiśniami: czy będzie trwały? Może dodać więcej żelatyny?
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2014 19:23 odpowiedz
Będzie trwały. Wydaje mi się, że żelatyny powinno być dość, ale panują upały, więc dodałabym więcej.
Miss.Cookie. W profil
13.07.2014 09:53 odpowiedz
A oto i moje babeczki. Pyszne, waniliowe (ekstrakt waniliowy zamiast cytrynowego i pominięcie skórki), lekko maślane ciasto i lekki, nieprzesłodzony krem porzeczkowy. Ciastka w piekarniku rosną równiutko, bez 'górek', a z kremem przyjemnie się pracuje. Na pewno do powtórzenia!
Miss.Cookie. W profil
12.07.2014 07:34 odpowiedz
Pani Dorotko!
Kupiłam ostatnio taki rękaw. Niestety, końcówka z gwiazdką (na zdjęciu z google) jest dość nieduża - ma średnicę około 0,8 - 1 cm.
1. Jakie wymiary tylka użyta np. do tych babeczek?
2. Czy jeśli kupiłam taki rękaw, to będą do niego pasowały wszystkie końcówki, tzn także Wilton?
Dorota, Moje Wypieki
12.07.2014 22:32 odpowiedz
Ma dokładnie takie same wymiary, ale w sprzedaży są też większe tylki (nie Wiltona) i czasem uzywam większych. Cieżko mi powiedzieć, czy Wilton będzie pasował - te większe na pewno tak, będą. Wilton ma też masę malutkich tylek, które mogą być zbyt drobne do niego. 
Gość: randki
18.06.2014 12:04 odpowiedz
Piękne zdjęcia
07.06.2014 10:12 odpowiedz
... w tle nasze pnące truskawki, które wcale nie chcą się piąć ;)
malgosiama profil
07.06.2014 11:27 odpowiedz
Przepiekne, bardzo apetyczne, a te truskaweczki pnace- nie pnace, pieknie ujłas na zdjeciu,
aż milo patrzeć :)
07.06.2014 12:24 odpowiedz
Oj dziękuję ślicznie :):):) Jutro może będzie degustacja truskawek...
Domisia profil
07.06.2014 13:36 odpowiedz
Tak dokładnie! zgadzam sie z Dorotką i małgosiama,pięknie to wszystko wygląda tak smacznie mmmm,gratuluje!
09.06.2014 11:33 odpowiedz
Dzięki Domisia :) Pozdrawiam bardzo bardzo :)
07.06.2014 10:11 odpowiedz
Witam,
Robiłam te babeczki już drugi raz, za pierwszym razem z kremem z porzeczek czerwonych, tym razem z kremem truskawkowym... i 100 razy lepiej smakują z porzeczką :) Nie mniej jednak babeczki są bardzo smaczne :)
Dorota, Moje Wypieki
07.06.2014 10:20 odpowiedz
Śliczne, a krem wygląda jak lody!
07.06.2014 12:34 odpowiedz
Bardzo dziękuję za komplement :) Pozdrawiam serdecznie:)
Maddy77 profil
07.06.2014 18:08 odpowiedz
zgadzam sie:) porzeczkowy o niebo lepszy!!!
Gość: szarotka
05.05.2014 22:44 odpowiedz
mam pyt. odnosnie masy na babeczki ilekroś próbuję dodać do utartego masła z cukrem jajka to masa się robi mokra i jakby zważona, ratuję ja podgrzaniem na parze ale czemu od razu nie ma ona takiej gładkiej konsystencji;/
Dorota, Moje Wypieki
07.05.2014 01:27 odpowiedz
To jest naturalne i nie trzeba z tym walczyć ;-). Dodanie póżniej mąki pomaga ten efekt zwarzenia się masy usunąć. Nie ma to jednak wpływu na efekt końcowy więc nie trzeba się martwić.
Gość: Aga
13.04.2014 11:55 odpowiedz
Witam, czy można do kremu użyć domowej galaretki? Mam mnóstwo rzeczy do upieczenia na jeden termin i chciałabym sobie coś ułatwić. Tę galaretkę teściowa robi właśnie żelatyną i ma konsystencję konfitury. Z góry dziękuję za odp
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2014 20:45 odpowiedz
Można :).
Gość: Lola
28.03.2014 04:27 odpowiedz
Zrobiłam babeczki z kremem malinowym - identyczne proporce, krem wyszedł wspaniale! Babeczki z kolei były w smaku bardzo dobre, tylko ciut za suche. Co mogło być powodem?
16.03.2014 20:32 odpowiedz
:)
agadudi1 profil
10.03.2014 10:55 odpowiedz
Zrobiłam babeczki mini i wyszły rewelacyjnie!!! Miałam tylko dżem z czarnej porzeczki własnej roboty, przetarłam go przez sitko i dodałam do ubitego serka z niewielką ilością kremówki. Super!!!
Gość: alak
02.03.2014 13:28 odpowiedz
Czy mogę zastąpić porzeczki borówkami? Bo nie znalazłam ich u siebie w sklepie :c
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2014 14:34 odpowiedz
Tak.
08.02.2014 15:45 odpowiedz
Zrobiłam je bez dodatku maku i też wyszły pysznie :) Frużelina - superowa. Nie sądziłam, że z czerwonych porzeczek można zrobić coś tak pysznego :)
Gość: Anita
01.02.2014 18:35 odpowiedz
Witam Pani Doroto,
Moim dzisiejszym pytaniem jest aby Pani mi wytlumaczyla do jakich ciast, kremow urzywac tych dwoch mieszadel miksera Bosch. Zawsze mam spore problemy.
Oczywiscie przewaznie uzywam tych mieszadel, ktore sa na zdjeciu gdzie Pani misksuje krem bialy.
Dziekuje i serdecznie pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
02.02.2014 00:16 odpowiedz
Te drugie mieszadło, świderki używałabym do zagniatania ciasta drożdżowego. Choć wiadomo, to jest mikser ręczny i z bardzo ciężkim ciastem np. chlebowym sobie nie poradzi. Można też używać do serników, by nie napowietrzać masy serowej przy pomocy trzepaczek. Również wtedy - jak na zdjęciach - gdy krem jest już napowietrzony, ubity, i nie chcę by się zwarzył. Wtedy jako mieszadło do wymieszania po prostu.
pozdrawiam
Gość: Aga
20.01.2014 15:54 odpowiedz
Jeśli chciałabym zrobić taki krem ale z malin to jakich proporcji powinnam użyć do zrobienia frużeliny? Czy ilość serka mascarpone potrzebnego do wykonania kremu pozostałaby bez zmian? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2014 20:07 odpowiedz
Proporcje pozostaną identyczne. Pozdrawiam!
stokrotka90210 profil
22.11.2013 17:13 odpowiedz
Frużelinę zrobiłam z truskawek, wyszło pysznie! Niestety miałam tylko 1 opakowanie mascarpone, krem wyszedł trochę rzadszy i nie zostawiał tak pięknych wzorków jak u Dorotki.
Gość: ola
20.11.2013 12:27 odpowiedz
Czy zamiast porzeczek mozna uzyc babanow?
Dorota, Moje Wypieki
20.11.2013 17:33 odpowiedz
Nie.
Gość: Natalia
14.11.2013 16:34 odpowiedz
Czy użyty tu krem nada się do dekoracji tortu? Zamierzam udekorować tort różyczkami z kremu i zastanawiam się czy ten krem utrzyma kształt?
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2013 19:07 odpowiedz
Utrzyma kształt, ale na wierzchu, nie po bokach tortu.
Gość: aga
03.07.2014 23:34 odpowiedz
Po bokach też utrzyma:-) robiłam i dwa dni nic nie spłynęło.
Gossa profil
03.11.2013 17:55 odpowiedz
Wspaniały przepis i przepyszne babeczki! ;)
szarotka profil
19.10.2013 22:33 odpowiedz
krem jest genialny, robiłam z czerwonej porzeczki a pod spód dałam krem z białej czekolady i kremówki, zeby było dwukolorowo;-) Goście zachwyceni!
Dałam ten krem do babeczek ale nie muffinkowych, tylko zwykłych kruchych!:)
Gość: Anitka
09.10.2013 10:34 odpowiedz
Pani Dorotko! Chcę kupić rękaw cukerniczy i tylki ale nie wiem czy muszę kupić też adapter.Proszę o odpowiedź.Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
09.10.2013 19:05 odpowiedz
Ja nie używam, nie jest niezbędny. Jak będziesz więcej dekorowała - przyda się przy zmianie tylki w tym samym rękawie.
Agee profil
30.09.2013 20:40 odpowiedz
A tak wyglada jedna z nich :)
Gość: Agee
30.09.2013 20:23 odpowiedz
Fajne sa, wizualnie i smakowo tez.na pewno jeszcze nie raz upieke :)
Maddy77 profil
24.09.2013 13:20 odpowiedz
jak mysle,ze mam ochote na cos slodkiego to w myslach od razu zadaje pytanie: cos czekoladowego czy z owocami? Te babeczki wygrywaja ostatnio w kategorii :owocowe:)) uwielbiam je i smakuja naprawde wszystkim!Nie dodaje maku do ciasta,ale nie zaluje startej skorki cytrynowej ..moim zdaniem polaczone z kremem sa naprawde FANTASTYCZNE!robilam je w dniu imprezki ale moim zdaniem dzien pozniej nie stracily nic ze swiezosci i sa tak samo pyszne:)
Gość: Pyśka
13.09.2013 21:27 odpowiedz
Dorotko, myślisz, że uda mi się zrobić taką frużelinę ze smażonej czarnej pożeczki?
Dorota, Moje Wypieki
13.09.2013 22:30 odpowiedz
Czyli z dżemu? Po prostu bym go zmiksowała z serkiem mascarpone.
Gość: Pyśka
14.09.2013 09:09 odpowiedz
Nie, nie dżem, taka smażona czarna porzeczka, bez cukru, tylko dwa dni smażona i w słoiki;-) One są takie gęste.. Myślałam, żeby je normalnie zrobić wg przepisu, myślisz, że się uda?
A jeśli nie to ewentualnie taką frużelinkę mogę zrobić z malin??? Mam ich mnóstwo, a porzeczek świeżych nie mogę już nigdzie dostać...
Gość: Pyśka
14.09.2013 12:29 odpowiedz
Już zrobiłam, frużelinę z tych smażonych porzeczek;-)
Wyszło perfect;-)
Gość: Nicole7
12.09.2013 13:31 odpowiedz
czy mogłabym zrobić taką frużelinę z truskawek??? :) bo poproszono o krem truskawkowy i... :P
Maddy77 profil
12.09.2013 14:35 odpowiedz
ja juz probowalam i wyszlo ok,dodaj tylko wiecej zelatyny,bo truskawki posiadaja malo pektyny.Powodzenia:)
CherryStrawberry profil
08.09.2013 22:21 odpowiedz
1) Czy zamiast frużeliny można użyć dżemu/konfitury?
2) Można zamiast kremu na wierzch dać do środka łyżeczkę dżemu porzeczkowego? Będzie pasowało?
Dorota, Moje Wypieki
08.09.2013 22:48 odpowiedz
1. Można, ale będzie to zupełnie co innego i wizualnie i smakowo.
2. Tak, będzie pasowało.
31.08.2013 14:02 odpowiedz
Rewelacyjne babeczki, a krem świetny, wreszcie nie obawiałam się czy nie spłynie z babeczek za szybko:) Ładnie się trzymał i do tego bardzo smaczny:) Moje wyglądały tak:
http://odrobinafinezjiwkuchni.pl/slodkosci/muffinki-i-babeczki/item/595-cytrynowe-babeczki-z-makiem-i-kremem-porzeczkowym

Teraz częściej będę robić babeczki z kremem:)
iwka7717 profil
25.08.2013 14:57 odpowiedz
Witam serdecznie, w końcu mogę Pani podziękować Pani Dorotko za całokształt tego bloga, dzięki niemu jestem super mamą :) i moje córeczki mają wiele radości od dekorowania pierników do pieczenia babeczek :) Pani Dorotko robiłam też ostatnio Lemon Curd + mascarpone+ śmietana jako krem - fenomenalny , dzięki jeszcze raz Pozdrawiam serdecznie,
Gość: gossa
20.08.2013 13:58 odpowiedz
a czy krem wyjdzie z mascarpone i domowym dżemem porzeczkowym?
agaś profil
20.08.2013 14:31 odpowiedz
Ja robiłam z dżemem porzeczkowym i wiśniowym, co prawda nie były domowe, tylko kupne, ale krem wyszedł super i ładnie się trzymał na babeczkach:)
Gość: gossa
21.08.2013 13:22 odpowiedz
Zrobiłam jednak z frużeliną samodzielnie wykonaną. Chciałabym się podzielić jak mi wyszło, ale nie wiem jak tu wstawiać zdjęcia
Dorota, Moje Wypieki
21.08.2013 23:53 odpowiedz
Trzeba być zalogowanym na stronie, czyli założyć konto. W prawej górnej szpalcie na blogu.
batunia profil
12.08.2013 08:25 odpowiedz
A mi krem nie wyszedł. A tak bardzo się chciałam pobawić rękawem cukierniczym. Hmm, moje mascaropne (Biedronka) zdecydowanie miało płynną konsystencję, nie taką ja na zdjęcia u Pani. Więc z kremu wyszła rewelacyjna polewa lub frosting. Zestaw pycha :)
kamila288 profil
15.08.2013 22:13 odpowiedz
Ja używam mascarpone z Biedronki (firmy Sottile Gusto) i uważam, że jest świetny, a od dawno i dość dużo z nim pracuję ;-)
batunia profil
31.08.2013 16:44 odpowiedz
Zastanawiam się co poszło nie tak. Czy to tylko była jakaś felerena partia serka, bo była w nim woda i był dość rzadki. Czy trzeba było całą masę chłodzić, zanim nią dekorowała? Frużelina z żelatyną stężały się po dłuższym pobycie w lodówce. Proszę o jakąś poradę, bo krem jest cudowny w smaku. Jak będzie mieć piękną formę, to będzie słodki szał.
Dorota, Moje Wypieki
01.09.2013 00:34 odpowiedz
Mascarpone nie powinno mieć płynnej konsystencji. To dość sztywny serek. Czy było prosto z lodówki?
batunia profil
12.09.2013 19:11 odpowiedz
chyba nie. Spróbuję raz jeszcze. Mimo złej konsystencji, było pyszne. Skoro innym wychodzi z tym mascarpone z Biedronki, to mi w końcu wyjdzie.
D.M. profil
01.08.2013 22:11 odpowiedz
Babeczki pyszne, a krem rewelacyjny!:D Oczywiście babeczki wypróbowane. Krem był wykorzystany jeszcze do tartaletek i ciasta, w wersjach czarna porzeczka i maliny :) Poniżej zdjęcie babeczek i tartaletek.
Pozdrawiam :)
Maddy77 profil
02.08.2013 10:01 odpowiedz
piekne!
Flambir profil
02.08.2013 10:07 odpowiedz
Piękne!!!
Gość: tart
02.08.2013 12:42 odpowiedz
Możesz podać przepis na te tartaletki? Wyglądają extra
D.M. profil
03.08.2013 18:39 odpowiedz
Po przepis odsyłam na swojego bloga ;)
szarotka profil
05.08.2013 10:58 odpowiedz
super, gdzie znajdę dokładne przepisy na te babeczki dwukolorowe? takie coś własnie chce zrobić na 15go sierpnia:-) co to za masa pod masa z czarnej porzeczki?
D.M. profil
05.08.2013 16:58 odpowiedz
Również odsyłam na swojego bloga, dział "Muffinki i babeczki". Masa bardzo prosta, tylko kremówka i biała czekolada ;) Pozdrawiam.
ineska profil
27.07.2013 21:59 odpowiedz
Ten krem to dla mnie odkrycie roku 2013, tu wykorzystany do tarty, frużelina wieloowocowa
pzdr
aga
Maddy77 profil
29.07.2013 18:02 odpowiedz
zgadzam sie z Toba:) dla mnie tez krem jest fantastyczny!!!a oto moje porzeczkowe szalenswo ;-)
Gość: agusia115
24.07.2013 20:44 odpowiedz
Pani Dorotko czy w przepisie na mufinki mozna pominąć mak???
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2013 23:34 odpowiedz
Tak.
kingab2205 profil
24.07.2013 10:42 odpowiedz
Genialne!
Gość: Nic
22.07.2013 20:35 odpowiedz
Ile najkrócej frużelina musi przebywać w lodówce? Chciałabym zabrać się za babeczki rano, tak aby były gotowe na popołudnie. I mam jeszcze pytanie, jak trwały jest krem? Babeczki muszą cały czas przebywać w lodówce?
Dorota, Moje Wypieki
24.07.2013 00:01 odpowiedz
Około 3 godzin. Krem jest bardzo trwały, w upały już mniej, wiadomo ;).
Gość: bożena
20.07.2013 23:37 odpowiedz
Babeczek nie robiłam,ale krem przetestowany;) Użyłam go do dekoracji pianki kokosowo jogurtowej,tak kusił,że po prostu musiałam go zrobić.Wiedziałam,że mi podpasuje no jest rewelacyjny ,smak i konsystencja idealne,w zasadzie trudno go zepsuć,jestem zachwycona ,że z porzeczek i mascarpone można zrobić taki fajny krem,u mnie do wielokrotnego wykorzystania, będę też testować z innymi owocami.
18.07.2013 16:11 odpowiedz
Uwielbiam te babeczki. Robiłam je dziś już 3 raz, tym razem z większej ilości porzeczek - krem wyszedł obłędny i dużo ciemniejszy niż na zdjęciu, które robiłam przy pierwszym podejściu (wtedy zmieszałam czarne i czerwone porzeczki, dziś tylko czarne). Chyba się uzależniłam od tego smaku :) Na szczęście w ogródku jeszcze sporo porzeczkowych krzaczków czeka na wykorzystanie ich owoców :)
gnusiek profil
18.07.2013 09:52 odpowiedz
są przepyszne i pięknie wyglądają (zdjęcie słabe bo zrobione tel. O
vivlosang profil
16.07.2013 22:36 odpowiedz
są po prostu cudne, miękkie, rozpływają się w ustach! krem bardzo lekki, kwaskowaty, pyyyszny:) robiłam z czerwonej porzeczki i na taką porcję frużeliny dałam 250g mascarpone, ilość idealne na 13babeczek(tyle mi wyszło).
gaina profil
16.07.2013 14:05 odpowiedz
Super ten krem :)! Sprawdził się na urodzinach koleżanki, a niedługo będzie królował na babeczkach na urodzinach pewnej dwulatki ;) (tym razem wersja z owoców leśnych), bardzo Ci dziękuję za ten przepis, bo nielubię kremów maślanych, są dla mnie za bardzo mdlące... (o dziwo tłusty mascarpone wchodzi mi nawet jedzony łyżeczką :D). A teraz pytanko: jak byś zrobiła jakiś analogiczny krem cytrynowy? Kombinowałabyś coś z lemon curd? No chyba, że jest jakiś sposób na frużelinę z cytryn o_O?
Dorota, Moje Wypieki
17.07.2013 11:30 odpowiedz
gaina profil
18.07.2013 16:24 odpowiedz
ojej dziękuję :)! przepatrzyłam przepisy na komórkowej aplikacji i jakoś ten mi umknął...
Gość: kingab2205
16.07.2013 13:53 odpowiedz
Czy porzeczki można zastąpić jagodami?
gaina profil
16.07.2013 17:52 odpowiedz
bez problemu :), można użyć dowolnych owoców lub ich mieszanki, ja dzisiaj robiłam frużelinę z mieszanki: owoce leśne, gdzie miałam maliny, jerzyny i jagody i wszystko wyszło :)
Gość: escherichia
16.07.2013 13:11 odpowiedz
czy taką frużelinę można zrobić do słoików i przechowywać przez dłuższy czas? czy lepiej zamrozić owoce i robić na bieżąco?
Gość: aga
15.07.2013 11:52 odpowiedz
Krem zrobiłam z 250 g mascarpone i 100ml śmietany kremowki, razem ubilam i dodalam feużeline. krem byl gesty i smaczny ale za to, babeczki byly beznadziejne, zepsuły cały smak kremu ale to chyba wina maku, czuć było gorycz. nast.razem sprobuje zrobic z ciasta torcik czekoladowy z owocami lata
Carrolyn profil
15.07.2013 09:15 odpowiedz
Witam Pani Dorotko
Tak sobie kombinuję, żeby - jak już wcześniej było wspominane w komentarzach - wykorzystać ten krem do tortu. Chciałabym jednak prócz warstwy kremu położyć cieniutką warstwę konfitury... no właśnie - jakiej? mam rabarbarową (aczkolwiek nie wiem czy to nie będzie już za bardzo przesadzone z kwaśnością), mogę zrobić morelową, malinową...czy coś jeszcze innego - jak Pani radzi? no i nasączenie :D. Likierów też mam troszkę w domu więc mogę poszaleć - kwestia tylko jakiego typu smaki by tu pasowały... biszkopt planuję rzucany - chyba kakaowy :).
Gość: Kasia
14.07.2013 22:34 odpowiedz
Jaką konsystencję powinna mieć frużelina? Zrobiłam z malin i jest dość płynna...
Gość: xoxox
11.07.2013 11:44 odpowiedz
A do jeżeli chce zrobic krem z bitej smietany a nie mascarpone to mam dac zelatyne? Jeśli tak to ile?
Lotna-mucha profil
10.07.2013 16:55 odpowiedz
Ja uparłam się, że zrobię i już wszystko było gotowe kiedy okazało się żenie mam papierowych papilotek :/ no to ciach do sylikonowych foremek, ale niestety nie chciały z nich babeczki wyjść i się trochę rozwaliły :( ale w smaku są wyśmienite ! Normalnie polubię skórkę z cytryny !!!
A jak już wszystko skończyłam to z szyflady wypadły papierowe papilotki...
Gość: truskawka
09.07.2013 21:34 odpowiedz
Chciałabym zrobić krem na bazie bitej śmietany i żelatny. Jak myslisz pewnie na tyle babeczek wystarczyłoby 500ml smietany a ile żelatyny?
Gość: milena
09.07.2013 16:32 odpowiedz
Chciałam sprostować odn maskarpone z lidla, akurat mam opakowanie pod reką - zawartość tłuszczu w produkcie to 35,5 % co odpowiada 78% tłuszczu w suchej masie ;-)
magdalens profil
08.07.2013 21:59 odpowiedz
Od dzisiaj to są moje ulubione Muffiny. Są obłędnie pyszne. Puszyste, kwaskowate ale też słodkie. Mniam. I robi się je dosyć szybko. Dziękuję :)
08.07.2013 21:23 odpowiedz
Krem fenomenalny, a babeczki - pychotka :) Jest to kolejny Pani perfekcyjny przepis, za który bardzo dziękuję :*
08.07.2013 15:26 odpowiedz
Nie wiem, czy odważę się zrobić, ale zdjęcie zachęca, oj zachęca! ;)
Gość: Perliczka
08.07.2013 07:42 odpowiedz
Ja również jestem tym kremem zachwycona, miał piękny kolor, obłędny smak, no i konsystencja dzięki której bardzo ładnie utrzymał się na babeczkach :)
Na pewno jeszcze nie raz go wykorzystam :D
tusia03 profil
07.07.2013 21:07 odpowiedz
pyszniutkie :)
monika2222 profil
07.07.2013 12:33 odpowiedz
Zrobiłam krem do deserków- jest boski :D. Resztę porzeczek mrożę- będą na deszczową jesień- od razu się przyjemniej zrobi ;).
monikaT83 profil
06.07.2013 13:03 odpowiedz
Pani Dorotko:) uwielbiam oglądać Pani babeczki, to takie małe dzieła sztuki:) i od patrzenie nie tyję hihi:)
I tak na marginesie u Pani właśnie dowiedziała się,że masło można utrzeć z cukrem na puch i potem dodać resztę składników bo do tej pory roztapiałam masło i najpierw mieszałam mokre składniki osobno, suche osobno i na koniec je łączyłam. Człowiek jednak całe życie się uczy:) dziękuję:))
05.07.2013 17:20 odpowiedz
Fenomenalne :) Już je zrobiłam :)
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2013 20:01 odpowiedz
Dziękuję, bardzo ładna :).
eluniaa21 profil
03.07.2013 17:00 odpowiedz
Witam!Jak zwykle kolejny doskonały przepis. Odkryłam Pani blog niedawno, przypadkiem szukając jakiegoś przepisu w internecie. I od tej pory nie piekę innych nowych ciast, tylko z tego bloga (nie licząc oczywiście moich starych sprawdzonych wcześniej).Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów oraz wielu inspiracji do zachwycania nas kolejnymi przepisami.
Gość: Sylwia Grzeszczyk
03.07.2013 16:00 odpowiedz
Doroto a jak wytrzymały jest ten krem jeśli chodzi o przebywanie kilka godzin w temp. pokojowej i utrzymanie kształtów? Ten z masła i cukru pudru jest "nieśmiertelny" ;) ale średnio smaczny. Chcę zrobić ja na przyjęcie, ale zakładam, że spędzą kilka dooobrych godzin zanim znikną. Czy zachowają kształt wyciskany z tylek? czy raczej nie ryzykować i zdać się na masłowy?
Dziękuję za pomoc
Dorota, Moje Wypieki
04.07.2013 21:23 odpowiedz
W temp. pokojowej wytrzymuje, choc nie tak długo jak ten na masle. W upałach zaden z nich nie ma sznas ;-). Tak, zachowuje wyciskany kształt. 
kinia3 profil
03.07.2013 14:24 odpowiedz
a czy ciasto na babeczki mozna włozyc do normalnych blaszanych foremek?
Dorota, Moje Wypieki
04.07.2013 21:31 odpowiedz
Jakich konkretnie?
Gość: baś...
02.07.2013 22:06 odpowiedz
czy taki krem tylko na bazie malin sprawdził by się w torcie? jako jedna z warstw masy między idealnym biszkoptem...
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2013 22:13 odpowiedz
Tak, na pewno.
Gość: patich
02.07.2013 21:53 odpowiedz
czy taką frużelinę można zrobić do słoików i przechowywać przez dłuższy czas? czy lepiej zamrozić owoce i robić na bieżąco?
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2013 22:14 odpowiedz
Niestety, nie wiem czy mozna ją pasteryzować. Zawsze przygotowuję na bieżąco ze swiezych lub mrozonych owoców.
ella profil
01.07.2013 23:12 odpowiedz
Ja dziś upiekłam, ale w wersji bez kremu. I tak były pyszne no i robi sie je błyskawicznie.
tusia03 profil
01.07.2013 15:18 odpowiedz
Dorotko a orientujesz sie gdzie w uk mozna nabyc porzeczki ?
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2013 21:30 odpowiedz
W wielu supermarketach są juz swieze, ponadto mrozone w mieszankach 'owoce lata' lub 'owoce lesne'. 
Gość: basia
01.07.2013 12:08 odpowiedz
strasznie nie lubię smaku serka mascarpone, dodawany do czegokolwiek od razu sprawia, że dana rzecz mi nie smakuje. czy jest możliwość dodawania do kremu (np. tu porzeczkowego) czegoś innego?
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2013 21:30 odpowiedz
Raczej nie, niestety..
Gość: ula-ma-kota
01.07.2013 11:00 odpowiedz
ale narobiłaś mi smaku na porzeczki, zaraz pędzę do sklepu! :)
1 | 2    





do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach