Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Przepis dnia
Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 576

sobota, 06 kwietnia 2013

Malinowe Lustro

Idealne ciasto na weekend :-). Bez pieczenia, z najlepszym musem malinowym, z dużą dawką witamin.  Bazowałam na przepisie na roladę z nadzieniem śmietankowo - truskawkowym. Do wykonania malinowego musu wykorzystałam zapasy mrożonych malin, które może też znajdziecie w swoich zamrażarkach. W sezonie można ciasto zrobić ze świeżymi truskawkami, wiśniami, jagodami. Pięknie błyszczące od malinowej galaretki.. Można się w nim zakochać!

-------------

Prezent dla czytelników MW od sklepu AleDobre.pl, reklamującego się na blogu :-).

Zniżka 10% na całe zakupy w AleDobre.pl!

Zrób teraz zakupy w AleDobre.pl - podczas składania zamówienia w odpowiednie pole wpisz bon: X0A60W55 - a zapłacisz za wszystko 10% mniej. Pamiętaj, by się wcześniej zalogować :-). Bon jest ważny do 25 kwietnia 2013.

 

-------------

 

Składniki:

  • 100 g podłużnych biszkoptów Savoiardi/ladyfingers
  • 600 g malin, świeżych lub mrożonych
  • świeżo wyciśnięty sok z 1 małej cytryny
  • pół szklanki cukru
  • 1,5 łyżki żelatyny w proszku
  • 500 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 1 malinowa galaretka rozpuszczona w 400 ml gorącej wody

Formę o średnicy 22 - 23 cm wyłożyć biszkoptami, jeden przy drugim, w razie potrzeby przycinając je do wymiarów formy. 

W garnuszku umieścić maliny (mrożone bez wcześniejszego rozmrażania), sok z cytryny, cukier. Zagotować, mieszając, do rozpuszczenia się cukru i rozgotowania się malin. Przetrzeć przez sitko, dokładnie, do pozbycia się drobnych pesteczek. Powinno powstać 400 ml malinowego puree (jeśli powstanie więcej, należy chwilę pogotować, bez przykrycia, do zredukowania ilości wody). 

Puree przelać do ganuszka, podgrzać, do wrzenia, zdjąć z palnika. Żelatynę rozpuścić w minimalnej ilości gorącej wody, wymieszać dokładnie, by się rozpuściła i nie było grudek, następnie dodać do podgrzanego puree, dobrze wymieszać (można również dla pewności zmiksować wszystko blenderem). Odstawić do całkowitego ostudzenia.

Śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Powoli, łyżka po łyżce, dodawać do wystudzonego puree, bardzo delikatnie mieszając. Gotową masę malinową przelać na wyłożone w formie biszkopty. Odstawić do lodówki do całkowitego stężenia, na kilka godzin lub całą noc.

Galaretkę malinową rozpuścić w 400 ml gorącej wody (100 ml mniej, niż nakazuje instrukcja na opakowaniu). Wylać na stężony mus malinowy. Odstawić do stężenia.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

Malinowe Lustro

Malinowe Lustro

Malinowe Lustro

  Oceń: 
Ocena: 9.4  (liczba głosów: 19)
Zobacz także:
Cobbler z rabarbarem, truskawkami i marcepanem
Cobbler z rabarbarem, truskawkami i marcepanem
Rafaello
Rafaello
Pascha waniliowa
Pascha waniliowa
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (196)
Gość: dv8
01.09.2014 21:20 odpowiedz
zrobilam jak pani ponizej, z surowych owocow. wyszlo nieco dziwne w smaku. moze ta smietana jest tu za bardzo wyczuwalna? raczej nie zrobie tego ciasta drugi raz.
18.08.2014 15:25 odpowiedz
Zmieniłam trochę metodę wykonania, mianowicie nie gotowałam owoców, po prostu je zmiksowałam z cukrem i przetarłam. W takiej postaci rzeczywiście ten deser zawiera witaminy, w obróbce termicznej niestety w większości giną :) Następnym razem zrobię również wierzch ciasta z musu owocowego, tym razem byłam zbyt leniwa :D
Z 400 g jeżyn wyszło mi 350 ml musu + sok z cytryny. Zmniejszyłam też kaloryczność, połowę śmietanki zastępując jogurtem naturalnym.
Teraz chłodzi się w lodówce i czeka na degustację :)
Gość: Początkująca kucharka
16.08.2014 19:29 odpowiedz
Czy można biszkopty delikatnie polać ekstraktem z wanilii ?
Dorota, Moje Wypieki
17.08.2014 18:25 odpowiedz
Tak.
Gość: Kasia
16.08.2014 18:01 odpowiedz
pychota! :) o wiele łatwiejsze do wykonania, niż serniki na zimno.
Gość: Aśka
10.08.2014 16:13 odpowiedz
Pyszne,proste w przygotowaniu, chyba nie da się go zepsuć, w sam raz na upalny weekend, lekko kwaskowate przyjemnie chłodzi, niebo w gębie:)
Gość: lola
29.07.2014 20:50 odpowiedz
Czy zamiast malin można użyć czarnej porzeczki lub wiśni? Jakie inne owoce można jeszcze użyć?
Dorota, Moje Wypieki
30.07.2014 11:45 odpowiedz
Można. Drobne owoce będą najlepsze, te, które wymieniłaś, ponadto jeżyny, jagody.
Gość: Ewa
15.07.2014 20:27 odpowiedz
Pani Doroto, malinowe lustro wyszło cudownie smaczne. Dziękuję za ten, jak i za inne przepisy. Dzięki Pani nauczyłam się piec :) Mam jedno pytanie - jaką rolę pełni w tym cieście sok z cytryny? Dodajemy go jedynie do smaku czy też jest koniecznym składnikiem (jeśli tak, to dlaczego?). Pozdrawiam serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 20:31 odpowiedz
Dodaje bardziej orzeźwiąjącego smaku, wyostrza go (masa nie jest mdła), ponadto maliny zachowują ładniejszy kolor.
pozdrawiam :-).
Gość: Ola
13.07.2014 17:22 odpowiedz
Robił ktoś to ciacho w zwykłej prostokątnej formie? Da radę jakoś ładnie wyciągnąć kawałki bez ich rozwalania czy będzie zbyt delikatne?:)
Gość: Ania
06.06.2014 22:14 odpowiedz
Cry mysli Pani ze mozna zrobic z mango, czy bedzie za slodkie?
Dorota, Moje Wypieki
07.06.2014 10:36 odpowiedz
Można, ale nie wiem, jak wyjdzie :). Też się czaję na sernik z mango :).
Gość: Anni
03.06.2014 22:50 odpowiedz
Hi!can we have the recipe in English as well? That looks really delicious and I want to try .thanks :)
Gość: monika90-89
29.05.2014 23:10 odpowiedz
a czy te malinowe lustro nie jest kwasne w samku ? czy moge dac dodatkowo cukier puder do masy ?
Dorota, Moje Wypieki
30.05.2014 13:44 odpowiedz
Cukier jest już masie. 
Gość: xxxxxabc
28.05.2014 23:15 odpowiedz
A do smietant kremowki dodac dodatkowo cukier puder?
Gość: kamilka0099
27.05.2014 17:07 odpowiedz
lepsze w smaku jest te pani malinowe lustro czy letnia pianka na biszkoptach ?:) ogolnie bede robic dwa ale niewiem jakie pierwsze zrobic ;) i chcialam sie dowiedziec ktore lepsze w smaku ;P
Dorota, Moje Wypieki
27.05.2014 18:09 odpowiedz
Według mnie malinowe lustro lepsze :).
Gość: ja
23.05.2014 22:38 odpowiedz
Witam , mam pytanie o tą galaretkę na górze, bo robię coś w rodzaju wuzetki, tylko chciałam na ubitą śmietanę dać galaretkę. A ta tutaj jest taka fajna gładka "jak lustro". Czy mogę wylać taka ostudzona i lejąca galaretkę od razu,czy muszę ją dać do lekkiego stężenia (ale wtedy będą już grudki?), czy nic się ze śmietaną nie stanie? Dziękuję z góry za odpowiedź i pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
23.05.2014 23:14 odpowiedz
Na ubitą śmietanę nie można wylać galaretki, nic z tego nie wyjdzie, niestety. 
Gość: ja
24.05.2014 06:51 odpowiedz
Jestem zaskoczona odpowiedzią? czemu nie wyjdzie ta galaretka, nie bedzie się trzymać śmietany? nie rozumiem
Dorota, Moje Wypieki
24.05.2014 12:59 odpowiedz
Galaretki nie daje się na bitą śmietanę. Odwotnie - tak - bita śmietana na galaretkę. Bita śmietana jest zbyt delikatna, nie można na nią wylać galaretki. Jeśli jednak chcesz tak zrobić trzeba śmietanę usztywnić żelatyną, jej powierzchnia powinna być na tyle zwięzła, by wylanie galaretki jej nie zaszkodziło. 
Mario666  (zobacz profil)
23.05.2014 20:51 odpowiedz
Wczoraj zrobilam to ''cudenko'' wyszlo takie same. Bardzo proste do wykonania- a smak rewelacyjny. Dziekuje za kolejny suuuper przepis.
22.05.2014 20:19 odpowiedz
Pani Dorotko, zrobiłam mus. Czy mogę go jutro wymieszać z bitą śmietaną? Czy mus nie stężeje? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
23.05.2014 22:52 odpowiedz
A kiedy planujesz dodać żelatynę? Jeśli ją dodałaś do musu, trzeba od razu dodać kremówkę. Jeśli nie, można jutro.
Gość: terrile
16.05.2014 21:14 odpowiedz
Przepyszny, jedwabisty krem o idealnej konsystencji! Na dół upiekłam cieńki biszkopt z 2 jajek, na górę zamiast galaretki przetarte maliny z cukrem i żelatyną. Wszyscy brali dokładkę, jak to już niektórzy wspominali :)
Na pewno niedługo powtórzę z truskawkami.
izabela2764  (zobacz profil)
02.05.2014 10:51 odpowiedz
Bardzo smakowało moim gościom ;)
izabela2764  (zobacz profil)
02.05.2014 10:50 odpowiedz
Pyszne lekkie ciasto idealne na ciepłe dni . Szybkie w wykonaniu -polecam :)
02.05.2014 10:33 odpowiedz
Czy można zagotować owoce jednego dnia a przecierać przez sitko dopiero następnego? Chciałam zrobić to ciasto na niedzielę ale jutro święto i nigdzie nie kupię owoców a dzisiejsze nie wytrzymają do niedzieli.
izabela2764  (zobacz profil)
02.05.2014 10:57 odpowiedz
Nasturcja - zagotowałam i przetarłam owoce rano ,a dopiero późno wieczorem robiłam ciasto i wszystko było ok . Możesz również zamrozić maliny ,moje takie były i ciasto wyszło przepyszne ! -życzę udanego wypieku :)
cała_ona  (zobacz profil)
02.05.2014 11:07 odpowiedz
Możesz. Możesz również zrobić deser dzisiaj - spokojnie wytrzymuje kilka dni w lodówce, nie tracąc walorów smakowych i estetycznych.
05.05.2014 00:04 odpowiedz
dziękuję za odpowiedzi :) w końcu i tak nie udało mi się kupić świeżych owoców i zrobiłam deser z mrożonych truskawek- wyszedł przepyszny :) trochę się obawiałam o efekt, pierwszy raz używałam żelatyny i nie miałam pojęcia że ona ma taki nieładny zapach, na szczęście truskawki go "znieczuliły".
-> cała_ona - deser pewnie by wytrzymał w lodówce - pytanie tylko jak ja bym wytrzymała te dwa dni zamknięta z takim apetycznym cudem sam na sam w jednym mieszkaniu ;)
Misieńka  (zobacz profil)
26.03.2014 11:14 odpowiedz
Przepyszne! Wychodzi rewelacyjne, dodałam 2 łyżki żelatyny, jak ktoś sugerował we wcześniejszym komentarzu i sama też zrobiłam galaretkę z pozostałego soku i dodałam trochę domowego soku z aronii, bo akurat taki miałam pod ręką, ale nie zepsuło to smaku. Zrobiłam to ciasto na roczek córeczki i zjadła kawałek, bardzo jej smakowało.
Gość: Agata
25.03.2014 19:21 odpowiedz
ile średnio wychodzi kawałków???
Dorota, Moje Wypieki
25.03.2014 19:21 odpowiedz
12.
Gość: Agata
27.03.2014 08:22 odpowiedz
dziękuję:)
CherryStrawberry  (zobacz profil)
24.02.2014 19:25 odpowiedz
Mam pytanie.
A gdyby tak maliny zastąpić miąższem z pomarańczy? Wyszłoby?
Jeżeli tak, to użyć takiej samej ilości owoców??
Z góry dzięki za odpowiedź :)
cała_ona  (zobacz profil)
24.02.2014 20:16 odpowiedz
O, pomysł ciekawy. Myślę, że powinno wyjść - waga owoców taka sama ( po odjęciu oczywiście skór, błon i pestek ). Ale może niech potwierdzi Naczelny Autorytet Piekarniczy, żeby nabrało mocy urzędowej;)
Dorota, Moje Wypieki
24.02.2014 22:54 odpowiedz
Powinno, ale ciężko mi powiedzieć, czy uda się na 100%.
kamila288  (zobacz profil)
21.02.2014 12:17 odpowiedz
Pani Dorotko, czy uda mi się to ciasto przy użyciu kremówki 30%? Jeśli tak, to jaka będzie różnica? Powinnam dodać wtedy więcej żelatyny?
cała_ona  (zobacz profil)
21.02.2014 12:57 odpowiedz
Uda się jak najbardziej, choć rzeczywiście śmietana 36% jest trochę 'stabilniejsza', ale tu mamy żelatynę, więc ryzyko podchodzenia wodą żadne. Robiłam ten deser dziesiątki razy, i ze śmietaną 30- jaki i 36% - nie widzę różnicy. Ale jeśli się boisz, choć moim zdaniem niepotrzebnie, to można zwiększyć ilość żelatyny do dwóch łyżek.
08.02.2014 15:47 odpowiedz
Było tak dobre, że nie zdążyłam zrobić zdjęcia :)
Wspaniały deser na lato :)
mucha123  (zobacz profil)
29.01.2014 23:00 odpowiedz
Zrobiłam po raz kolejny- ulubione ciacho jednej z moich córek i rzeczywiście jest obłędnie pyszne!
Caterina  (zobacz profil)
23.01.2014 11:38 odpowiedz
Polecam! Fajny, orzeźwiający smak. Taka fajna "pianka" :-)
07.03.2014 21:44 odpowiedz
perfekcyjnie wygląda:)
Caterina  (zobacz profil)
03.04.2014 10:21 odpowiedz
Dzięki! :-)
18.01.2014 13:23 odpowiedz
U mnie jagodowe lustro :). Torcik cudowny, jedwabisty, nie przesłodzony. Nie przecierałam jagód przez sitko, tylko porządnie zmiksowałam blenderem. Smak wakacji w środku stycznia :). Dzięki za przepis!
quenya_21  (zobacz profil)
12.01.2014 07:41 odpowiedz
Orzeźwiający smak i kremowa konsystencja. Pycha. Nawet szwagier, który ze słodyczy to tylko śledzie, pochłonął 3 niemałe porcje :)
Gość: lil miss
18.11.2013 13:37 odpowiedz
Nie wiem czemu ale jak dalam galaretkę to cały mus wypłynął na wierzch. On stężał bo całą noc był w lodówce.Trochę się zawiodłam bo miałam zabrać go w gości.
18.11.2013 14:03 odpowiedz
Jeśli mus stężał i wylałaś na niego zimną tężejącą galaretkę, to nic takiego nie powinno się stać. Może wylałaś ciepłą galaretkę?
Gość: Daria
16.11.2013 22:32 odpowiedz
A ja wlasnie jestem w trakcie robieniatego ciacha, potwornie sie boje bo nigdy z zelatyna mi nie wychodzi nic, a tu w przepisie jest napisane w minimalnej ilosci goracej wody rozpuscic ja,i tu sie zaczyna panika ! Ile to jest minimalna ilosc ?? Moj Boze heh
Dorota, Moje Wypieki
16.11.2013 22:34 odpowiedz
1/4 szklanki wrzątku.
Gość: Daria
16.11.2013 23:31 odpowiedz
Dziekuje slicznie, jestes cudna ! Zawsze jestes w pogotowiu i szybko doradzisz ! Zrobione, do lodowki wstawione :) Z wrazenia nie zasne teraz :)
calusna25  (zobacz profil)
02.11.2013 12:00 odpowiedz
jak ktoś już zauważył biszkopty wypływają,może należałoby dopisać żeby odczekać trochę z masą aż stężeje zanim się ją wyleje na biszkopty albo je namoczyć jakoś by nie były tak lekkie, kurcze no wkurzyłam się bo jedna masa mi się zwarzyła a teraz biszkopty wypływają na wierzch wrrrr
Gosia_M  (zobacz profil)
25.09.2013 17:54 odpowiedz
U mnie wersja na biszkopcie rzucanym. Wyrósł większy niz planowałam więc przekroiłam na dwa kawałki. Wygląda świetnie a smakuje bosko. Kolejnym razem jednak nie dam cytryny bo pianka jest trochę kwaskowata. Mi akurat to odpowiada ale dzieci jak to dzieci im słodsze tym lepsze :)
Gość: MamaMilenki
29.08.2013 11:10 odpowiedz
Zrobiłam go i był po prostu przepyszny, nie sądziłam że coś tak pysznego może wyjść z malin i ze śmietanki, puszyste rozpływające się w ustach cudo! Będzie to jedno z moich najlepszych ciast :)
Gość: Małgo.
17.08.2013 12:51 odpowiedz
Wczoraj zrobiłam ten deser, a dziś się już nim zajadam! Prosty w przygotowaniu, malin mam teraz sporo, więc kombinuję, jak je tu właściwie spożytkować. Nie stosowałam się w 100% do przepisu, gdyż znacznie zwiększyłam ilość cukru, bo wciąż i wciąż wydawało mi się za mało słodkie (sok z cytryny, w dodatku maliny same z siebie są raczej kwaśne). Dałam także 2łyżki żelatyny oraz więcej musu, bo moja tortownica była ciut większa. Zakupy robiłam b. szybko, toteż zaopatrzyłam się w okrągłe biszkopty i też jest OK. Po raz pierwszy w życiu ubijałam śmietanę, nie spodziewałam się, że mi się powiedzie, ale udało się! Miałam 30% z biedronki, chyba pozostanę przy niej, gdy będę potrzebować jej w innych wypiekach. Tak czy siak, polecam każdemu, na lato jak znalazł!
Gość: Ewa
09.08.2013 13:22 odpowiedz
Wczoraj zrobiłam to ciasto- musu po przetarciu wyszło mi ponad 600 g- zredukowałam do 550- dłużej nie chciało mi się czekać- dodałam więcej żelatyny.
Wszystko pięknie się stęgło, tylko zauważyłam, że pod koniec dodawania ubitej kremówki zaczęło się delikatnie ważyć- może to wina upału? Jednak po nocy w lodówce wygląda i przede wszystkim smakuje obłędnie. Na pewno zrobię je jeszcze nie raz- ważne, że można też z mrożonych owoców, co da nam trochę zapachu lata jesienią:)
Gość: Cela
08.08.2013 13:21 odpowiedz
Czy zamiast śmietany kremówki można użyć serka mascarpone? Jeżeli tak, to ile należy go wziąć. Proszę o odpowiedź i dziękuję.
Gość: zuzik
04.08.2013 11:59 odpowiedz
czy można dać okrągłe biszkopty zamiast podłużnych?
Andzia01  (zobacz profil)
01.08.2013 20:47 odpowiedz
Bardzo fajny, lekki, kwaskowaty deser.
Gość: niezabudka
19.07.2013 19:30 odpowiedz
Moje lustro było truskawkowe. Pychotka, ale następnym razem dam więcej żelatyny.
Gość: m
19.07.2013 11:23 odpowiedz
mozna kremowke w całości zastąpić jogurtem naturalnym??
Dorota, Moje Wypieki
19.07.2013 12:54 odpowiedz
Nie.
Gość: anetadre
17.07.2013 19:00 odpowiedz
Zrobiłam, wyszło:) Wszyscy zachwyceni efektem, przepyszne!!
dziękuję
16.07.2013 19:31 odpowiedz
Zrobiłam i jestem oczarowana tym przepisem. Ciasto jest pyszne, delikatne i puszyste, naprawdę warto zrobić: )
Dorota, Moje Wypieki
17.07.2013 11:11 odpowiedz
Piękne wyszło :).
Gość: lunki17i
08.07.2013 21:43 odpowiedz
A 600g malin to ile w przeliczeniu na litry? czekam na odpowiedź, gdyż bardzo bym chciała zrobić ten deser z jagodami, a je kupuje się częściej na litry.
11.07.2013 16:29 odpowiedz
600 g malin to ok 0.6 litra: )
yennefer  (zobacz profil)
06.07.2013 16:27 odpowiedz
W Polsce, w sezonie letnim ciężko kupić galaretkę malinową - przynajmniej w małych miejscowościach na wschodzie. W zimie robię zapas i dzięki temu mam.
Gość: kinga
01.07.2013 12:54 odpowiedz
Dorotko czy do tego ciasta nadaja sie czeresnie?
27.06.2013 14:27 odpowiedz
Jak ta sierota kupiłam double cream (47%) zamiast whipping cream i mam jej w sumie 450 ml. Zastanawiam się, czy w takim wypadku zmniejszyć ilość żelatyny, czy nie stosować jej w ogóle? A może wymieszać śmietankę pół na pół z jogurtem greckim i dać tę samą ilość żelatyny co w przepisie? Będę bardzo wdzięczna za pomoc i pomysły!
29.06.2013 15:10 odpowiedz
Skończyło się na tym, że użyłam 300 ml double cream i 200 ml jogurtu greckiego, oraz 1,5 łyżki żelatyny. Problem od razu był przy ubijaniu śmietany, bo wyszła tak gęsta i sztywna, że nie dało się jej dodać do musu owocowego, tylko trzeba było mus dodać do śmietany i zmiksować jeszcze raz mikserem, żeby nie było grudek. Po nocy w lodówce wyszło w miarę sztywne, ale chyba następnym razem dodałabym jeszcze trochę żelatyny (2 łyżki, 2,5 max).
Gość: terminatka
24.06.2013 21:53 odpowiedz
Witam, mam takie pytanie, jakbym chciała zrobić takie samo puree tylko z truskawek, jest to możliwe? przepis będzie wyglądał tak samo?
monikaT83  (zobacz profil)
24.06.2013 21:50 odpowiedz
Witam Pani Dorotko:)
Robiłam to ciasto ale nie miałam galaretki malinowej i górę zrobiłam w podobnym sposób jak dól ( ale bez śmietanki), a efekt wygląda tak:0
serdecznie dziękuję za pomysł:))
Gość: wera
20.06.2013 23:30 odpowiedz
Pani Doroto a jeśli chcialabym przygotowac ciasto z truskawek to ile ich potrzebuje? Też 600 gr? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
21.06.2013 10:34 odpowiedz
Tak.
Gość: Gość
19.06.2013 12:38 odpowiedz
Mam pytanie: czy zamiast śmietanki 36% mogę dodać 30%? jak tak to ile powinnam jej dać do ciasta? Proszę o szybką odpowiedź ; )
Dorota, Moje Wypieki
20.06.2013 21:46 odpowiedz
Możesz, taką samą ilość.
Gość: marta
07.06.2013 00:02 odpowiedz
Ja dziś właśnie zrobiłam lustro ale jezynowe :) jutro będziemy próbować dziękuję za przepis pozdrawiam
Gość: marta
09.06.2013 21:17 odpowiedz
Już wiem ze z jezynami jest pycha tylko trzeba przetrzec aby pestek nie było a jezyny maja ich duuzo :) bardzo dziękuję za przepis
Gość: cała_ona
09.06.2013 21:22 odpowiedz
No popatrz, jakie różne są gusta - bo dla mnie właśnie te pestki w jeżynach są nieodzowne!:)
ulula82  (zobacz profil)
26.05.2013 20:24 odpowiedz
:)
ulula82  (zobacz profil)
26.05.2013 20:23 odpowiedz
bardzo,bardzo dobre ciacho;) u mnie z jagodami na biszkopcie,pycha:)
Gość: takjestemtu
24.05.2013 18:03 odpowiedz
Jaka to jest minimalna ilość wody? :)
Gość: suonko88
09.05.2013 10:26 odpowiedz
Ciasto wyszło przepyszne :)
Teraz jest to ulubione ciasto mojego męża :)
Dzięki Twojemu blogowi w końcu sama zaczęłam piec i wychodzi jak na razie wszystko :)

Zdjęcia są rewelacyjne jak umieszczasz przepisy :)
Pozdrawiam :)
Gość: Furia
07.05.2013 14:08 odpowiedz
Zrobilam na pieczonym biszkopcie. Ciasto smaczne, leciutkie i proste w wykonaniu :)
Gość: martaaas
06.05.2013 15:22 odpowiedz
Zrobiłam, zjadłam...ciasto jest rewelacyjne! Genialny przepis, godny polecenia :) dziękuję! ;))
Mała cukierniczka  (zobacz profil)
04.05.2013 12:03 odpowiedz
Przepyszne! Co prawda użyłam mniej skłaników, bo mogłam dostac tylko maliny pakowane po 500g a do tego mam forme większą niż jest w przepisie i wyszło niziutke, ale i tak pyszne! Śmiesznie wygląda, bo od formy brzegi zrobiły się w kolorze jagodowym :D
Merry91  (zobacz profil)
01.05.2013 01:30 odpowiedz
Wykorzystałam do tego przepisu moje ostatnie zapasy mrożonych malin i nie żałuję ani trochę! Ciasto rewelacyjne! Rozpływa się w ustach, nie za słodkie, nie za kwaśne, zniknęło w mgnieniu oka i jedyne co mogę dodać to to, że już się nie mogę doczekać sezonu malinowego!!! :)
20.04.2013 12:43 odpowiedz
Mi niestety nie wyszło. Miałam zapewne za dużo wody w puree malinowym i się dobrze nie ścięło. No ale cóż, jak będę miała czas to spróbuję jeszcze raz
tusia03  (zobacz profil)
19.04.2013 23:20 odpowiedz
pomimo obaw typu-ze sie nie zetnie albo ze z formy bedzie wyciekac,wszystko poszlo jak po masle
najbardziej ciesze sie z tego,ze smakuje synkowi,a o to nie latwo :)
nastepnym razem oslodze smietane przy ubijaniu,bo jest troche zbyt kwaskawe
jedno jest pewne laduje w ulubionych ;)
Gość: mozynka
18.04.2013 16:44 odpowiedz
a mi zawsze w tego typu ciastach biszkopty wypływają na wierzch:(
muszę wylać trochę musu, żeby zastygł w biszkoptami a potem dopiero dolewam resztę. A jak Wy sobie z tym radzicie?
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 17:20 odpowiedz
Mi nigdy nie wyplywały na gorę.. moze to zalezy od biszkoptow, rowniez od ich scislego ulozenia w blaszce?
Gość: bosula
29.04.2013 10:10 odpowiedz
ja myślę że to nie biszkopty a zbyt lejąca się konsystencja masy, powinnaś poczekać aż lekko stężeje i dopiero ja wtedy wylewac na biszkopty, wtedy nie ma możliwości że coś Ci wypłynie pozdrawiam i życze sukcesów :)
Gość: Martyna
15.04.2013 23:08 odpowiedz
Wczoraj zobaczylam u Pani to ciasto i od razu wiedzialam ze MUSZE je zobic.. No i jest!
Niestety robione bylo w pospiechu w trakcie gotowania obiadu... W skutek czego zle przeczytalam i dodalam 1,5 lyzeczki zamiast 1,5 lyzki zelatyny.. Ciasto lekko sie rozeszlo po wyciagnieciu z formy i mialam problem z wlozeniem go spowrotem, ale na szczescie nie bylo problemu z krojeniem i nakladaniem.. Nastepnym razem chyba zrobie je w pucharkach i konsystencja bedzie wtedy idealna :)
Poza tym ciasto PRZEPYSZNE.. Nie jestem wielka fanka malin, ale to bedzie chyba jeden z moich ulubionych przepisow...
A tak poza tym - Moglaby pani polecic jakas dobra okragla forme dostepna w UK? Dzis wylalam galartke na stezala pianke malinowa i zaczelo przeciekac w miejscu gdzie jest klamra wiec musialam jak spowrotem przelac do dzbanka.. :(
Dorota, Moje Wypieki
16.04.2013 19:16 odpowiedz
Używam tortownic Wiltona, Chasseur, Kaiser. Do kupinia w TKMaxie w UK.
Gość: Avalanche
14.04.2013 16:36 odpowiedz
Zrobiłam w wersji truskawkowej, ze śmietanki 30%, bez galaretki. Nie mając pewności, czy uda mi się uzyskać odpowiednią konsystencję, nałożyłam od razu porcje do pucharków, a przed podaniem zostały polane zblendowanymi, słodzonymi lekko truskawkami. Pychota :) Do tego świetnie się przechowuje - resztka odłożona do miseczki i wstawiona w kąt lodówki dotrwała do dziś (niedziela) w świetnym stanie (od piątku wieczorem).
Gość: Gość
14.04.2013 15:54 odpowiedz
witam czy to jest Tortownica Duo Dark Crystal Lekue z góry dziękuje i pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
14.04.2013 22:51 odpowiedz
Tak.
DaruniaP  (zobacz profil)
14.04.2013 11:51 odpowiedz
Oto moje dzieło :)
Gość: artemisia
14.04.2013 02:51 odpowiedz
Dla "bojących się" ŻELATYNY. Do gorącego puree owocowego (u mnie było go 500 ml) dodałam 1,5 łyżeczki agaru. Był to mój debiut z agarem. Wcześniej po prostu unikałam deserów i ciast z żelatyną. Konsystencja warstwy owocowo-śmietanowej jest OK. Nie przypomina może Ptasiego Mleczka, ale daje się kroić i nakładać bez problemu. Następnym razem spróbuję z 2 łyżeczkami, żeby było sztywniejsze. Na wierzch użyłam galaretki firmy Delecta "30 minut". Dostępna w większości sklepów a substancją stabilizującą jest w niej karagen. Do wyboru smaki: cytrynowy, pomarańczowy, agrestowy i truskawkowy. Szybko tężeje i toleruje (wg producenta) kiwi i ananasa w przeciwieństwie do galaretek żelatynowych. Deser pyszny. Moja 5.5 letnia córka zjadła 3 kawałki, twierdząc, że jest lepszy niż lody.
Gość: Iw
17.04.2013 01:38 odpowiedz
Hmm, nie wiem czy karagen to dobra substancja... Jest sporo informacji o tym, że jest szkodliwy - rakotwórczy
Gość: madchenevi
28.05.2013 14:30 odpowiedz
a propos karagenu... jest niestety w większości kremówek;/ znacie jakąś kremówkę bez karagenu? wiem, że jest np. piątnica 36% ze skrobią modyfikowaną i pektyną zamiast karagenu, niczego innego nie mogę u siebie znaleźć ;/
Gość: Aga
13.04.2013 20:59 odpowiedz
Zrobiłam i wyszło pysznie :) wszystkim bardzo smakowało, lekki, orzeźwiający i puszysty torcik.
Gość: anka
12.04.2013 16:49 odpowiedz
Czy jeśli użyję pół na pół jogurtu greckiego i śmietany 30% (przez pomyłkę nie kupiłam 36% ;/) to wystarczy ilość żelatyny podwoić czy może dać więcej?
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2013 12:55 odpowiedz
Dodałabym na pewno więcej żelatyny. Niestety, nie wiem dokładnie ile, ponieważ nie piekłam w takiej kombinacji.
Gość: anka
14.04.2013 11:37 odpowiedz
Zrobiłam! Dałam 200 ml śmietany 30% resztę (300ml) gęstego jogurtu greckiego. Dla pewności dałam 4 łyżki żelatyny i ścięło się porządnie więc następnym razem dam 3 łyżki żeby było troszkę luźniejsze :) użyłam zwykłych biszkoptów, nie dawałam cytryny.
Ciasto pycha! Smakowało wszystkim bez wyjątku nawet nie będącemu fanem takich smaków facetowi :D Teściowa nie mogła się nachwalić. Zjadła chyba najwięcej kawałków co jej się rzadko zdarza;) Smakowało jej bardziej niż inne (kupne) ciasta które były na stole co było dla mnie dużym wyróżnieniem. Dla mnie super smak. Mocno malinowy, kremowy. PYCHA! Polecam :)
26.04.2013 23:00 odpowiedz
Ja dałam 250ml śmietany 30% i 250ml gęstego jogurtu greckiego oraz do stężenia 3 pełne łyżki żelatyny. Wszystko mi się dobrze zsiadło, a w smaku także było przepyszne :D
Gość: Milka
12.04.2013 16:02 odpowiedz
Pokusilam sie dzis o nie, czeka w lodowce nie moge sie doczekac, mam zamiar jeszcze dzis popelnic marcello;)
Gość: kris.
11.04.2013 17:53 odpowiedz
a czy domowe biszkopty z twojego przepisu się sprawdzą .? czy są zbyt miękkie .? nie znam się na takich rzeczach, a syn z uporem przegląda twoją stronę i wybiera sobie ciastka. dzisiaj padło na takie ;d
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2013 18:13 odpowiedz
Tak, jak najbardziej :).
bea.tris  (zobacz profil)
11.04.2013 14:52 odpowiedz
Czuję, że będzie idealne na urodziny mojej córki - fanki malin :)

Pozwolę sobie odpowiedzieć na wcześniejsze pytanie dot nazewnictwa śmietan: "śmietanka" jest zawsze słodka. W zależności od % tłuszczu nadaje się do ubijania (30 i 36%) lub nie (mniej niż 30% tłuszczu - zwykle dodawane do kawy). Ze śmietanki otrzymuje się przez ukwaszenie "śmietanę" , która zawsze jest kwaśna i przeważnie stosowna do zup i sosów :)
Gość: Iwona
11.04.2013 10:24 odpowiedz
Witam:)
Czy można spód z biszkoptów zastąpić spodem z ciastek digestive (zmielone lub pokruszone i ściśle ubite, wyłożone na dnie formy) ?
Dorota, Moje Wypieki
11.04.2013 18:50 odpowiedz
Wedlug mnie ciasto jest zbyt delikatne do spodu z digestive.
Gość: aga
10.04.2013 21:15 odpowiedz
Ciasto rewelacja! Szkoda tylko , ze jego zywot byl tak krotki :)
mucha123  (zobacz profil)
10.04.2013 08:18 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj wieczorem ale wersję borówkową bo miałam te owoce do wykorzystania- wyszło przepysznie- leciutkie, słodkie w sam raz, wszyscy od rana się zajadamy. Odkąd piekę z Pani przepisów dzieci cały czas chcą mieć coś nowego zrobione:)
Dorota, Moje Wypieki
10.04.2013 21:24 odpowiedz
Wow! Niesamowity kolor :).
mucha123  (zobacz profil)
11.04.2013 08:27 odpowiedz
I naprawdę borówkowa pychota!
Gość: yuliya
10.04.2013 02:36 odpowiedz
Hello!!!! I want to make this amazing desert but I have a question. I want to use agar agar instead of gelatin. Do you know how much agar agar to use instead of gelatin? thank you
Dorota, Moje Wypieki
10.04.2013 21:24 odpowiedz
Sorry, I have no idea.
Gość: Karuzela
12.04.2013 14:33 odpowiedz
I don't believe agar is a good substitute for gelatin in this case. I don't know how to explain it, but agar is somewhat heavier, harder. It doesn't work great with mousses.
I'm sure you can look for kosher or ethical gelatine, if that's your concern. Or try experimenting with agar. Following the 1:7 ratio would make it about half a teaspoon of agar - but I wouldn't expect great results. Good luck!
Gość: artemisia
10.04.2013 00:09 odpowiedz
czy przed wylaniem galaretki trzeba ją przestudzić, czy lać zaraz po wymieszaniu?
Dorota, Moje Wypieki
10.04.2013 21:25 odpowiedz
Najlepiej lekko przestudzić.
Gość: Sylwia
09.04.2013 22:49 odpowiedz
Witam :) mam pytanie, jakiego programu używa Pani do przerabiania zdjęć? Czy mogłaby Pani polecić jakieś poradniki, z których czerpała Pani wiedzę o obróbce? Najbardziej mnie interesuje jak zrobić takie tło jak na zdjęciu w powyższej notce (czy na zdjęciu z przepisu na paschę czekoladowo-pomarańczową lub ciasto czekoladowe z musem cytrynowym), chyba że to nie efekt obróbki a pewnych sprytnych trików, prosiłabym o uchylenie rąbka tajemnicy, gdzie tego wszystkiego można się nauczyć :) Pozdrawiam serdecznie!
Gość: Sylwia
17.04.2013 14:27 odpowiedz
Proszę o odpowiedź :)
Dorota, Moje Wypieki
18.04.2013 11:09 odpowiedz
Uczyłam się sama, z internetu i metodą prób i błędów. Korzystam z Lightroom.
Gość: Karuzela
18.04.2013 12:43 odpowiedz
Gratuluję wyboru, widać, że się sprawdza. To świetny program, sama z niego korzystam.

Zaraz zabieram się za ten deser. Z kwadrans w panice przeszukiwałam historię przeglądarki, myślałam, że bezpowrotnie go zawieruszyłam. Mam nadzieję, że się uda, chociaż planuję użyć innych owoców.
Gość: Basia
09.04.2013 13:54 odpowiedz
Witam P.Doroto :) śmietany kremówki (30 bądź 36%) w pani przepisach to mają być płynne, słodkie śmietanki?
Dorota, Moje Wypieki
09.04.2013 20:06 odpowiedz
Napszę tak: nie wiem, jaka jest roznica miedzy smietaną a smietanką. Kremowki sa zawsze slodkie. Są rowniez rzadkie, dopiero po dluzszym odstaniu  u gory oddziela sie w nich gruba warstwa tluszczu. Ale mają byc to smietny do ubijania, nie do kawy lub inne :). 
Gość: technolog żywności
13.04.2013 06:37 odpowiedz
śmietanKa to inaczej śmietana słodka (płynna). ŚmietaNa to śmietana ukwaszona (gęsta). To tak z technologicznego punktu widzenia ;)
Gość: Alex
09.04.2013 12:44 odpowiedz
Witam serdecznie Pani Doroto, już od jakiegoś czasu próbuje Pani przepisów.Ostatnio zrobiłam to cudo i wyszło pyszne!!lecz zmieszałam maliny z truskawkami ( malin było za mało) rodzina jednogłośnie stwierdziła PYCHOTA:) pozdrawiam
Gość: renata-lublin
09.04.2013 11:21 odpowiedz
Wszystko zrobiłam wg wskazówek i wyszło idealnie. Bardzo fajny deser, jednak następnym razem użyję zwykłych biszkoptów, bo te do tiramisu są za twarde, w ogóle nie miękną pod warstwą musu malinowego.
Psztymucel  (zobacz profil)
09.04.2013 10:41 odpowiedz
Pyszne ciasto! Nie za słodkie, lekkie, jak chmurka (choć kaloryczne, ale przecież raz się żyje ;)), kwaskowate i moooocno owocowe. Nie miałam galaretki i nie bardzo chciało mi się ją robić, więc polałam ciasto białą czekoladą. PYSZNE! Świetny przepis :)
Gość: Nina
09.04.2013 03:28 odpowiedz
Moje biszkopty wyplynely na powierzchnie...co zobilam zle???Dodalam typowe biszkopty (ladyfingers), te same ktore dodaje sie do Tirmisu, jak tylko zalalam je musem wymieszanym z kremowka, zaczely wyplywac na powierzchnie...poczekam az sie stegnie calkowicie i zaleje galaretka, wydaje mi sie , ze ciagle bedzie smaczne, ale jeste ciekawa dlaczego tylko ja mam ten problem.?
Dorota, Moje Wypieki
09.04.2013 20:42 odpowiedz
Niestety, nie wiem dlaczego.
Gość: Milka
12.04.2013 16:00 odpowiedz
Mi tez, pewnie dlatego, ze za szybko wlalysmy mase do formy, nalezalo troche poczekac az stezeje wtedy biszkopty poslusznie leza na dnie ;)
18.04.2013 03:25 odpowiedz
tak wlasnie myslalam..nastepnym razem poczekam pare minut..:)dzieki za odpowiedz!!
mucha123  (zobacz profil)
08.04.2013 21:38 odpowiedz
chciałabym zrobić to ciasto z jagód ale nie wiem jak galaretka najbardziej będzie do borówek pasować?
Gość: renata-lublin
09.04.2013 08:01 odpowiedz
Moim zdaniem z owoców leśnych.
mucha123  (zobacz profil)
09.04.2013 17:03 odpowiedz
Dziękuję za radę, zapomniałam że jest taki smak:)
olaf101219984  (zobacz profil)
08.04.2013 17:48 odpowiedz
czy zamiast ubitej kremówki można urzyc ubitej piany z białek?
Gość: Patrycja
08.04.2013 14:22 odpowiedz
była Pani na jakimś kursie fotografowania? Uwielbiam Pani zdjęcia! Tak pięknie wyglądają, że od razu zachęcają do upieczenia czegoś ;)
Dorota, Moje Wypieki
08.04.2013 16:24 odpowiedz
Nie, nie bylam. Dziękuję :).
Gość: Anka
07.04.2013 17:53 odpowiedz
Chciałam zrobić to ciasto ale z przerażeniem odkryłam że nie mam żelatyny :/ w zamrażarce mieszanka borówka+maliny żólte, nie dałam cukru do duszenia i w gorącym musie rozpuściłam galaretkę, do tego śmietany musiało starczyć 330ml ,na wierzch galaretka i wyszło ok
Gość: Monika
07.04.2013 17:46 odpowiedz
Właśnie robię owocowe lustro, tylko maliny zastąpiłam truskawkami. Jakoś u mnie w rejonie nie umiem dostać fajnych mrożonych malin. Zobaczymy co mi z tego wyjdzie. Truskawkowe purre jest magicznie przepyszne, czekam aż się wystudzi. ;)
Gość: k
07.04.2013 17:32 odpowiedz
jak to zobaczylam to od razu polecialam po mrozone maliny! robi sie :)
Gość: Gosia
07.04.2013 16:42 odpowiedz
Zrobilam z truskawkami (zmiksowalam surowe, dopiero potem podgrzalam z cukrem). Zastapilam pol kremowki greckim jogurtem beztluszczowym. Pyszne!!! Dziekuje
07.04.2013 16:01 odpowiedz
Ehh tak smakowicie wyglada i zapewnie smakuje. Szkoda, ze nie moge go zrobic, bo jest kremowka :(((
Gość: Dorota
07.04.2013 13:03 odpowiedz
Czy można to ciasto zrobić bez biszkoptów (niestety bardzo ich nie lubię)? Albo może można zrobić jakiś inny spód (np. brownie) - co Pani proponuje? Z góry dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
07.04.2013 13:17 odpowiedz
Spod brownie wydaje mi się zbyt ciezki do tego ciasta. Mozna po prostu pominac biszkopty i zrobic bez spodu.
Gość: pinkcake
07.04.2013 12:07 odpowiedz
Boski!
Zdecydowanie muszę coś z tego wymyślić :)
Gość: Capacitier
07.04.2013 08:34 odpowiedz
Malinowe ciasto w tą jeszcze zimę - genialnie! ;)
użytkownik usunięty
06.04.2013 23:18 odpowiedz
Zdecydowanie do zrobienia! ale bez galaretki. Nie wiem co ze mną nie tak, ale nie znoszę galaretki. A w dzieciństwie moim ulubionym ciastem był sernik na zimno z 3 galaretkami! Coś po dordze posżło nie tak :-)
06.04.2013 22:53 odpowiedz
Śliczne ciasto Dorotko! Piękny kolor i zachęcający wygląd.
Może kiedyś takie malinowe cudo zrobię?
Pozdrowienia
Gość: częsty gość
06.04.2013 21:47 odpowiedz
Ja bym się chyba skusiła na dodanie kilku owoców w całości, można?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 21:48 odpowiedz
Pewnie :).
JoannaK  (zobacz profil)
06.04.2013 21:43 odpowiedz
Zdecydowanie wypróbuję, ale dopiero w sezonie. :)
Gość: ela
06.04.2013 21:16 odpowiedz
wygląda NIEZWYKLE zachęcająco! czy można samemu upiec biszkopt na spód?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 21:18 odpowiedz
Mozna.
Gość: Kamciss
06.04.2013 20:39 odpowiedz
Wygląda cudownie :)
Gość: Beata
06.04.2013 20:26 odpowiedz
O rety!!!Ja już nie wiem co mam piec:)Te wszystkie ciasta są tak pyszne.Na Wielkanoc miałam problem co wybrać.Na dzień dzisiejszy,wszystkie przepisy z pani blogu wychodziły super,oby tak dalej.Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego:)
Gość: ola
06.04.2013 19:44 odpowiedz
Robię podobne ciasto, tylko że moja masa to bita śmietana wymieszana z galaretką, wychodzi pyszne :)
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 19:47 odpowiedz
Mam i podobne na blogu, letnia pianka na biszkoptach, jednak powyzsze wygrywa iloscią owoców :).
Gość: ania
06.04.2013 22:15 odpowiedz
O! Ja też robię z galaretką, ale gotuję ją na bazie soku lub musu owocowego i mieszam z kremówką. Taka opcja dla tych, co żelatyny się boją. /czyli dla mnie :))
caramelle  (zobacz profil)
06.04.2013 18:23 odpowiedz
Pięknie wygląda. Czy koniecznie trzeba przecierać te maliny?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 19:00 odpowiedz
Koniecznie.
Gość: AA
06.04.2013 17:15 odpowiedz
Malinowe lustro, z książki Ewy Wachowicz, proponuje spróbować. Ogólnie podobny przepis, jedyna różnica dająca duży plus całemu ciastu, to brak galaretki, zamiast jest przecier malinowy z żelatyną.
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 17:25 odpowiedz
W przepisie Ewy Wachowicz są żółtka w musie i ubijanie na parze, wydaje mi się, że mój przepis jest prostszy.
Gość: AA
07.04.2013 14:27 odpowiedz
głównie chodzi mi o to lustro, gdyż ten mus malinowy z żelatyną, zamiast galaretki naprawdę jest pyszny, lepszy od galaretki :)

a przepis ten na pewno też pyszny tym bardziej ze uwielbiam maliny :)
mucha123  (zobacz profil)
06.04.2013 16:52 odpowiedz
Kolejny, pyszny przepis - i jak tu schudnąć na wiosnę?:D
06.04.2013 16:48 odpowiedz
Dorotko, jak Tobie się udaje tak ładnie wyjąć ciasto z tortownicy, szczególnie spód?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 17:29 odpowiedz
Mam taką specjalną podstawkę z Nordic Ware do przenoszenia ciast na paterę, kupiłam w TKMaxie na przecenie.
Grażyna L  (zobacz profil)
06.04.2013 18:01 odpowiedz
Ale super!!!
Rozpoczynam poszukiwania! :D
Gość: Grażyna L
06.04.2013 16:20 odpowiedz
Pani Dorotko,
czy biszkopty nie będą zbyt suche do tego deseru?
czy zmiękną od samego (tylko) musu?
A gdyby je tak zamoczyć w herbatce malinowej
z odrobiną rumu? :D
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 17:30 odpowiedz
Nie miękną mocno, ale myślę, że nie ma potrzebu ich nasączać. Mus się trzyma na nich ładnie. Inaczej obawiam się, że by 'siadł'. 
Gość: przyjaciolka288
06.04.2013 15:33 odpowiedz
A gdyby chciało się ten przepis nieco udietetetycznić :) to czy Pani zdaniem wyszłoby coś dobrego gdyby zamiast śmietany dodać jogurt - oczywiśnie nie ubity na sztywno :)?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 17:30 odpowiedz
Mozna sprobować. Wtedy trzeba dodac wiecej żelatyny, ponieważ tutaj mus jeszcze trzyma te 36% tluszczu z kremówki.
Gość: ika
06.04.2013 19:18 odpowiedz
na pewno wyjdzie, robię takie desery z różnymi musami od jabłek po jagodowe z dodatkiem żelatyny i domowego jogurtu
Gość: banga
06.04.2013 15:26 odpowiedz
Jak zwykle, wygląda przepysznie. Smakuje na pewno tak samo...Oglądałam ostatnio film "Julia, Julia" - o dziewczynie, która postanowiła wypróbować wszystkie przepisy słynnej Julii Child (z moja ulubioną Meryl Streep w roli głównej). Coraz częściej kusi mnie, żeby zrobić to samo z przepisami Pani Doroty :-) Jest Pani dla mnie absolutnym autorytetem kulinarnym! A bon przyda się, i to bardzo. Planowałam właśnie zakupy na Aledobre!, bo już od dawna kusza mnie tylki Wiltona! Dziękuję!
użytkownik usunięty
06.04.2013 23:01 odpowiedz
Kolega z pracy ostatnio powiedział tak o mnie: -) Edzia, koniecznie obejrzyj ten film! Jest o tobie! Znaczy o lasce ktora chce przerobić wszystkie przepisy swojej idolki! No to kurka o tobie, nie?! No kurka chyba tak! :-D
Gość: Mariola
06.04.2013 14:54 odpowiedz
Podziwiam kunszt i wiele razy korzystałam z przepisów Pani, Pani Doroto. Zawsze wszystko wspaniale się udaje. Kolejne ciasto, które kusi, by je zrobić. Pozdrawiam serdecznie :)
Gość: wełniana kraina
06.04.2013 14:49 odpowiedz
świetne,takie świeże,sam owoc.Przepiękne dla oczu.
aggatas  (zobacz profil)
06.04.2013 14:46 odpowiedz
Super, mąż dzisiaj kupił mi 500 g świeżych truskawek, wykorzystam je do tego przepisu, zwłaszcza, że w domu mam wszystkie składniki...:) Od razu w powietrzu będzie czuć smak nie tyle wiosny co lata :)
06.04.2013 16:39 odpowiedz
Gdzie można dostać świeże truskawki o tej porze?
Gość: AA
06.04.2013 17:24 odpowiedz
we wszystkich marketach już są, nawet borówki amerykańskie się zdarzają.
Gość: katashyna
06.04.2013 14:40 odpowiedz
Idealne ciasto na urodziny Mamy! a tyle czasu zastanawiałam się co zrobić :)) dzięki!
Czy ono jest w smaku kwaskowate? bo mama takie uwielbia.
Gość: M.
06.04.2013 15:29 odpowiedz
Maliny, sok z cytryny... powinno być lekko kwaskowate i orzeźwiające :)
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 17:31 odpowiedz
Tak, nie jest zbyt słodkie.
Gość: Ela
06.04.2013 14:38 odpowiedz
Dorota- kusicielka. Nieprzyzwoite kuszenie po świątecznym łasuchowaniu. A ja już upiekłam babkę jogurtowo - czekoladową :-P
06.04.2013 14:26 odpowiedz
Muszę zrobić:)) Koniecznie:))
Madziga  (zobacz profil)
06.04.2013 13:56 odpowiedz
fajne, nieskomplikowane i na 100% pyszne:) słoneczne pozdrowienia z pomorza
Gość: kinga
06.04.2013 13:54 odpowiedz
Wlasnie mam zamiar zrobic to bd przepis na dzis
Gość: Kamila
06.04.2013 13:47 odpowiedz
A czy można by było dodać pokrojona galaretkę do masy malinowej?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2013 17:33 odpowiedz
Tak, ale masy jest bardzo dużo, razem z galeretką ciasto wypełnia calą tortownicę na wysokosc. Wtedy trzeba zrezygnowac z czesci musu lub galaretki na gorze, inaczej się nie zmiesci w foremce. 




do góry