Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


wtorek, 16 września 2014

Muffiny dyniowe

Wspaniałe jesienne muffiny z dodatkiem dyniowego puree, jabłka i dużej ilości cynamonu. Szybkie w przygotowaniu, nie potrzeba nawet uruchamiać miksera. Przepisem na nie podzieliła się wczoraj jedna z czytelniczek (dziękuję, born.to.bake.123 :-), dokonałam w nich jednak trochę zmian. Obniżyłam zawartość cukru, tłuszczu i spulchniaczy, dla zachowania wilgotności dodając do muffinek starte na tarce jabłko. Ponieważ u nas cały czas letnia pogoda, zrezygnowałam z przypraw korzennych, pozostawiąc jedynie cynamon. Muffiny są przepyszne, wigotne, miękkie, dyniowo - jabłkowe. Polecam!

Składniki na 12 - 15 sztuk:

  • 250 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • szczypta soli
  • 130 g drobnego cukru do wypieków lub jasnego brązowego cukru
  • 4 jajka
  • 200 ml oleju słonecznikowego lub rzepakowego
  • 200 g puree z dyni*
  • 1 jabłko (średniej wielkości) starte na tarce o dużych oczkach
  • cukier demerara - do posypania

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

W jednym naczyniu wymieszać składniki suche: przesianą mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną, cynamonem, szczyptą soli. 

W drugim naczyniu lekko roztrzepać jajka, wymieszać z olejem, puree z dyni, startym jabłkiem i cukrem.

Połączyć zawartość obu naczyń i wymieszać rózgą kuchenną tylko do połączenia się składników.

Formę do muffinków wyłożyć papilotkami. Nałożyć do nich ciasta do około 3/4 wysokości papilotki. Posypać cukrem demerara. Piec w temperaturze 175ºC przez około 20 - 25 minut do tzw. suchego patyczka.

Wyjąć, wystudzić na kratce.

* Można wykorzystać gotowe puree z puszki lub zrobić je samemu - skorzystaj z przepisu na domowe puree dyniowe. To proste!

Smacznego :-).

Muffiny dyniowe

Muffiny dyniowe

Średnia ocena: 8.6  (liczba głosów: 28)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (161)
1 | 2    
szmallas profil
14.10.2017 18:38 odpowiedz
Szybkie, łatwe do zrobienia muffiny. Przyjemnie wilgotne w środku. Zrobiłam bez dodatkowej posypki z cukru :) smaczne! Idealne do jesiennej kawy :)
szmallas profil
14.10.2017 20:46 odpowiedz
Jeszcze jedno zdjęcie :)
kasika12 profil
06.04.2017 18:04 odpowiedz
aha ja zamiast cukrem posypałam pokruszonymi płatkami migdałów
kasika12 profil
06.04.2017 18:02 odpowiedz
zrobiłam przed chwilą z nie wielkimi zmianami tzn, robiłam z podwójnej porcji bo tyle miałam odmrożonego puree z dyni i szkoda było zostawić ale do pierwszych 12 zapomniałam podwoić ilość proszku i sody, wyrosły ale słabo , w sumie mogły by byc ale do pozostałego ciasta dodałam, pozatym zamiast cukru do calości dałam 2 łyżki miodu i połowe ilości oleju i zamiast 3 łyżeczek cynamonu dałam 2 i 1 przyprawy korzennej i wyszły PYSZNE zdrowe mufiny mój roczniak zajadał az się mu uszy trzęsły :PDziękuję za kolejny cudny przepis i przepraszam za modyfikacje
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2017 18:16 odpowiedz
Bardzo się cieszę, że smakowało :-).
Gość: Agata
07.01.2017 16:55 odpowiedz
Brzmi apetycznie,wyglada smacznie, akurat szukałam kolejnego pomysłu na dynię
Julia_Lili profil
25.11.2016 12:24 odpowiedz
Chciałam je zrobić dla córeczki , jednak jest mega alergikiem, Czym mogę zastąpić jajka ? na banany tez jest uczulona ?Może więcej puree z dyni? jabłko zamierzam zstąpić gruszką bo na jabłka też jest uczulona :( pozostały te nieszczęsne jajka na nie nie mam pomysłu! będę wdzięczna za rady :)
I_Chruscielewska profil
03.12.2016 15:23 odpowiedz
Cześć, Julia dietetykiem nie jestem jednak poleciłabym Ci książkę kucharska Kingi Paruzel "Fit Słodkości" jest tam całe mnóstwo porad co czym zastąpić. Np. czym zastąpić jajka, mąkę, mleko, tłuszcze itp. Na pewno Ci te rady pomogą. Ja je stosuję i jestem b. zadowolona. Pozdrawiam
Gość: Agatah
07.02.2017 15:21 odpowiedz
Siemieniem lnianym namoczonym w wodzie. Siemie powinno byc zmielone drobno. Pozdrawiam Agata
Gość: Mis
12.11.2016 20:01 odpowiedz
Niestety nie wyszły, suche, twarde, paskudne.....
Gość: Aga
31.12.2016 15:37 odpowiedz
Mój syn też uczulony na jajka ale służą mu przepiorcze. W każdym więc przepisie dokonuje modyfikacji jaj kurzych na przepiorcze. Masła lub oleju na rozpuszczony olej kokosowy. Mąki 50:50 pszenna :kokosowa aby minimalizować gluten. Zamaist jajka można dawać siemię lniane ostatecznie takie o konsystencji lekkiej galaretki
Gość: Gosia
11.11.2016 20:52 odpowiedz
Pychota!!! Oleju dałam tylko 100 ml i ok 120 ml maślanki- wyszły pyszne, wilgotne i puszyste. Dziękuję za przepis :-)
sophie97 profil
25.10.2016 22:18 odpowiedz
Zrobiłam przedwczoraj te muffinki w wydaniu mango-ananas, ze względu na to, że akurat te owoce miałam pod ręką. Zamiast puree z dyni dodałam puree z mango, natomiast zamiast jabłka - dwa starte plastry świeżego ananasa i pominęłam cynamon. Zmniejszyłam też ilość oleju, gdyż ciasto wydawało mi się zbyt luźne (zapewne dlatego, że mango jest dość wodniste). Muffiny wyszły yszły rewelacyjne i długo zachowują świeżość ;) Górę posypałam cukrem demerara i płatkami migdałów.
Nisia83 profil
01.10.2016 12:37 odpowiedz
Muffinki wyszły przepyszniuchne :-) wilgotne,aromatyczne, zmniejszyłam ilość cukru, dodałam przyprawę korzenną do pierników, po prostu boskie i ten zapach w całym domu.....BAJKA :-)
kotwtrampkach profil
30.09.2016 21:29 odpowiedz
Mokre, dodałam przyprawy korzennej więc pachną pięknie, ale nie są zachwycające. Wyszły dosyć zbite, w smaku raczej nudne. Dynię zdecydowanie wolę w czekoladowych wypiekach.
asiak profil
22.09.2016 09:52 odpowiedz
Zrobiłam modyfikację: 250 gram mąki pszennej zastąpiłam 100 gr mąki kukurydzianej + 100 gr mąki gryczanej + 50 gr mąki ryżowej, dodałam też odrobinę karobu, wynik: REWELACJA. Udało mi się zchomikować kilka do następnego dnia i też były super.
Pani Dorotko w takiej wersji można je zaklasyfikować jako bezglutenowe :-)
goga123 profil
05.12.2015 21:06 odpowiedz
Po racuchach przyszla kolej na muffinki - Co tu za duzo pisac zdrowe , wilgotne i przepyszne muffinki , zrobione z polewa z mleka skondensowanego z dodatkiem czekolady deserowej . Beda u nas czesto goscic , dzieci je pokochaly od pierwszego kesa ;)))
sofie profil
19.11.2015 21:41 odpowiedz
Witam, moim zdaniem wyszły za tłuste, czy można zamiast oleju dodać maślanki? Mi urosły ale wiele za foremki nie wyszły nie urosły tak ładnie jak Pani i tu popękały a u mnie wcale, wyszło mi 18 szt. może właśnie za mało nałożyłam do papilotek? ostatnio uważam bo za dużo mi się daje i rosną grzybki a nie muffiny. Piekłam na środkowej półce w grzaniu dół pod koniec przełączyłam na góra-dół.
Są rzeczywiście bardzo mokre w środku i ogólnie smaczne ale ja dodam następnym razem łyżeczkę cynamonu więcej.
paulinaskoczek profil
12.11.2015 23:26 odpowiedz
Zrobiłam dużą babkę z przepisu. Powiększyłam trochę liczbę składników ale zupełnie niepotrzebnie, ponieważ wyszło mi z ciasta jeszcze 5 babeczek. :) ciasto przeeepyszne i wilgotne nawet po kilku dniach od upieczenia. Cały czas świeże, pachnące i bardzo smaczne. Polecam!
Kierownica profil
13.11.2015 07:41 odpowiedz
Bardzo apetyczna, a mam akurat zamrożone puree ;) Jak długo mniej więcej ją piekłaś?
paulinaskoczek profil
13.11.2015 09:35 odpowiedz
Tak jak standardowo babkę.. około 50-60 minut. Przyznam się szczerze, że nigdy nie pilnuję dokładnego czasu pieczenia, po prostu sprawdzam patyczkiem czy jest już suchy, jak wydaje się być ciasto upieczone:). Ale babkę polecam bo jest pyszna.
zolciutkakura profil
04.11.2015 15:43 odpowiedz
Moja wersja babeczek - robaczywki ;) Babeczki są wilgotne i pyszne. Moje zamiast cynamonu mają dodatek skórki z cytryny. Są słonecznie żółte w środku dzięki dyni. Fajny prosty przepis!
MamaPitulków2 profil
04.11.2015 14:37 odpowiedz
witam...czy zamiast dyni moge zwiekszyc ilosc jablek? ( dyni brak-a potrzebuje przepis na wilgotne babeczki)Jezeli tak-to o ile wiecej jablek?
Dorota, Moje Wypieki
05.11.2015 18:08 odpowiedz
Nie wiem, jakie będą po upieczeniu w wersji z jabłkiem tartym - może najlepiej byłoby je zetrzeć na drobnych oczkach, na mus + tarte jabłko z przepisu. 
Agata D profil
31.10.2015 23:26 odpowiedz
babeczki bardzo mi smakowały, nie sa zbyt słodkie, co bardzo mnie ucieszyło. Niestety smak sody jest bardzo wyczuwalny, nie tylko przeze mnie ale i resztę rodziny :( myślicie, ze można ją zastąpić większa ilością proszku albo po prostu pominąć?
Poza tym były dość tluste, nawet papilotki były tluste i zostawiały ślady. następnym razem zmniejszę ilośc oleju.
Agatah profil
25.09.2016 19:28 odpowiedz
Ja dałam dosłownie szczyptę sody i szczyptę proszku (bo po prostu nie miałam więcej) i wyszły boskie:) I dałam tylko 100 ml oleju kokosowego;)
Babeczkaa profil
30.10.2015 12:07 odpowiedz
Czy mozna te muffiny zamrozić po upieczeniu? :)
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2015 12:08 odpowiedz
Tak.
Chrup profil
26.10.2015 18:50 odpowiedz
Chciałbym nadziać muffinki, tylko nie mam pomysłu na krem, który nie zetnie się pod wpływem temperatury i zostanie lekko płyny. Może jakiś curd dyniowy?
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2015 19:16 odpowiedz
Curdem nadziewamy muffiny/babeczki po upieczeniu. Nie przygotowywałam wcześniej curdu z dyni. Potrzebowałaby wielu przypraw i np. skórki i soku z pomarańczy by miała konkretny, wyraźny smak. Proponuję wykonać curd pomarańczowy i nadziać nim muffiny po upieczeniu.
edyta009 profil
24.10.2015 00:03 odpowiedz
Witam, czy na te babeczki mogę dać krem czekoladowy z pani przepisu?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2015 11:30 odpowiedz
Który dokładnie?
edyta009 profil
24.10.2015 15:27 odpowiedz
krem mocno czekoladowy
Vennath profil
14.10.2015 11:53 odpowiedz
Bardzo dobre muffiny, chodź dla mnie odrobinę za słodkie (mimo, że dałam mniej cukru).
wiedzma007 profil
13.10.2015 02:27 odpowiedz
Bardzo dobre! Dodałam skórkę z pomarańczy i goździki żeby poczuć święta :P Zastanawiam się jak Pani to robi że papilotki nie zmieniają koloru po upieczeniu muffinek.
Dorota, Moje Wypieki
13.10.2015 12:03 odpowiedz
To może zależeć od materiału, z jakiego wykonane są same papilotki, niektóre jednak zmieniają kolor.
AnulaZ profil
11.10.2015 10:50 odpowiedz
Przepyszne muffiny i zaliczam je do mojego top 10!!!
Wyszly lekkie i smak troche zblizony do ciasta marchewkowego. Degustujacy klocili sie o ostatnie sztuki ;) Bardzo polecam wszystkim ten przepis
zupazgryzoni profil
10.10.2015 21:21 odpowiedz
Czy jeśli zmniejszę ilość jajek do 3, pozostałe składniki też powinnam zmniejszyć proporcjonalnie, czy muffinki dadzą radę z trzema jajkami?
Dorota, Moje Wypieki
11.10.2015 12:46 odpowiedz
Wszystkie składniki zmniejszamy proporcjonalnie.
lewra profil
04.10.2015 17:33 odpowiedz
zamiast jabłuszka dodałam puree z jabłek z zeszłorocznych zbiorów(konkretnie 3 łyżki) plus odrobina imbiru i wiecie co? wyszły super:) pokochałam te babeczki!
wilkkate profil
02.10.2015 20:18 odpowiedz
wlasnie robie babeczki ;) wyszlo mi na wiecej niz 13 sztuk. nie wiem od czego to zalezy. moze od foremek? są mniejsze i wieksze foremki na babeczki?
Dorota, Moje Wypieki
03.10.2015 11:01 odpowiedz
Są różne wymiary papilotek.
Buniuś profil
02.10.2015 15:44 odpowiedz
a zapomniałam napisać, że dżem był dyniowo- pomarańczowy także:)
Buniuś profil
02.10.2015 14:36 odpowiedz
:)
Buniuś profil
02.10.2015 14:35 odpowiedz
zrobiłam drobną modyfikację, zamiast jabłka skórka z pomarańczy, zamiast cynamonu kakao i dżem dyniowy:) i wyszło smacznie i aromatycznie:)
malgosiama profil
02.10.2015 18:37 odpowiedz
Smacznie wyglądają :)
Buniuś profil
02.10.2015 22:07 odpowiedz
dziękuje :)
miłkaa profil
01.02.2015 22:25 odpowiedz
chciałabym zrobic te muffinki ale mam tylko dynie mrozona(duużą ilość:),czy moge z ja wykorzystać?-jak z mrożonej zrobić puure?dziekuje
Dorota, Moje Wypieki
02.02.2015 10:06 odpowiedz
Tak, można ją wykorzystać. Puree robimy w ten sam sposób jak z dyni świeżej, opisałam to na końcu przepisu. Można również zagotować na parze.
anetazxc profil
01.02.2015 07:52 odpowiedz
Szybko i smacznie :)
Zana75 profil
09.12.2014 16:13 odpowiedz
Po upieczeniu babeczki mają 1 cm wysokości,wszystko wg przepisu,gdzie może być błąd?Jedyne co, to puree przygotowałam wczoraj no i jabłko wtarłam bezpośrednio do miski.
Pierwszy raz w życiu coś poszło z babeczkami źle .Tylko co ,help :(
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2014 22:51 odpowiedz
A dodałaś proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną? Czy w ogóle coś urosły?
Zana75 profil
10.12.2014 12:27 odpowiedz
Dodałam 2 łyżeczki proszku do pieczenia,sody wcale.
Dorota, Moje Wypieki
10.12.2014 22:50 odpowiedz
Mogła to być ta przyczyna, ale chyba też za mało nałożyłaś do papilotek?
Gość: Zana75
11.12.2014 09:24 odpowiedz
Upieke jeszcze raz z wieksza iloscia proszku lub dodam
sode,zobacze czy te wyjda.Do papilotek nalozylam 3/4,nie urosly wcale :/
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2014 09:46
Jak to możliwe, że nałożyłaś do 3/4 wysokości papilotki, nie urosły i mają 1 cm? 3/4 wysokości papilotki to 1 cm?
Dodaj spulchniacze jak w przepisie i sprawdź ich datę ważności, muffiny rosną tylko dzięki nim.
Gość: Zana75
11.12.2014 11:36
Dorotko,ja mam jakies dziwne papilotki 23mm głębokie.
Ciasto siadło,przypominało zakalec,stąd 1 cm muffinka ;)
Dorota, Moje Wypieki
11.12.2014 14:40
Aa.. czyli urosło jednak, ale opadło. Może składniki nie były w temp. pokojowej a może miksowałaś ciasto, zamiast tylko krótko wymieszać do połączenia?
Gość: Ida
22.11.2014 08:27 odpowiedz
Ja robiłam w urządzeniu do robienia babeczek i musiałam dodać trochę więcej mąki bo z dynico chwilę wylewała się woda , ale tak to są pyszne uwielbiam pani stronę :)
Gość: ewka
19.11.2014 17:28 odpowiedz
Wyszły zdecydowanie za tłuste. Co mogło być przyczyną, jeśli Tobie takie nie wyszły?
Gość: alexx
17.11.2014 16:41 odpowiedz
czy między surowe ciasto można dołożyć konfiturę, czy lepiej po upieczeniu? I jaką smak konfitury Pani poleca to tych babeczek?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 19:24 odpowiedz
Nadziałabym je po upieczeniu powidłami. Każdy dżem się nadaje, ale jakoś powidła najbardziej mi tu pasują :).
Gość: alexx
17.11.2014 21:10 odpowiedz
Dziękuję za informację, jutro wypróbuję :)
Gość: babki
17.11.2014 16:39 odpowiedz
czy forma do babeczek jest konieczna, czy wystarczą same silikonowe foremki ?
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 19:24 odpowiedz
Wystarczą.
Gość: dodo
08.11.2014 16:58 odpowiedz
fakt, były bardzo puszyste, ale smak...nie był wyrazisty. nie wiem czemu mi takie wyszły :(
Gość: Filippa
02.11.2014 10:15 odpowiedz
Doskonałe. Nic nie zmieniałam w przepisie, bo jest idealny. Dzisiaj robię jeszcze raz, po upieczeniu nadzieję marmoladą śliwkową, bo idealnie pasuje. Dziękuję i pozdrawiam.
Gość: madzique
01.11.2014 17:16 odpowiedz
Chwila prawdy ;) Zapach w całym domu jest powalający :D
Gość: Elwira
01.11.2014 10:09 odpowiedz
Ja wczoraj po raz kolejny piekłam te muffinki i jak zawsze z tej strony-wyszły:) Jednak tym razem zamiast cynamonu dałam wiórki kokosowe! Też wszystko się upiekło, mojemu mężowi jeszcze bardziej smakowały niż poprzednio! Polecam!
Agati96 profil
31.10.2014 16:52 odpowiedz
Pani Dorotko!
Muffiny przepyszne, mokre i aromatyczne, ale niestety nie chcą odchodzić od papilotek... bardzo dużo ciasta zostaje na papierze :( nie mam pojęcia, co może być tego przyczyną, bo wydawało mi się, że wszystko robię zgodnie z przepisem. Bardzo liczę na odpowiedź, pozdrawiam serdecznie :)
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2014 17:16 odpowiedz
Proszę zaopatrzyć się kolejnym razem w inne papilotki, nie powinno tak być.
pozdrawiam!
Gość: KiKi
29.10.2014 13:57 odpowiedz
iza, jeśli jest uczulony na jajko kurze to możesz spróbowac z jajkami przepiórczymi. Mój kuzyn jest uczulony na kurze a po przepiórczych nic mu nie jest. 3 - 4 przepiórczych na 1 kurze
Gość: iza
27.10.2014 17:18 odpowiedz
W związku z tym że karmię, a mój maluch jest uczulony na jajka, nie mogę ich spożywać, czy myślisz że jeżeli doleję trochę mleka roślinnego, dosypię płatków owsianych i dołożę banana, będzie ok? Czy masz jakiś inny pomysł na sklejenie ich?
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 12:25 odpowiedz
Podobno zamiast jajka można użyć zalanego wodą siemienia lnianego (kleiku), jednak nigdy nie korzystałam z tego pomysłu i ciężko mi doradzić, czy babeczki wyjdą.
Gość: mizeria
25.11.2014 17:33 odpowiedz
Przerabiałam ten sposób nie raz, zarówno w babeczkach jak i większych ciastach -daje radę ;-)
Gość: Gość
27.10.2014 15:43 odpowiedz
Mam mus z dyni w słoiku, czy moge zastosować go do tego przepisu?? Jakiej powinien byc konsystencji? I wiem moze to głupie pytanie, jak przeliczyć to na gramy? Kiedy jest w słoiku ;))
Gość: Agnieszka
25.10.2014 11:44 odpowiedz
czym mogę zastąpić cukier demerara ? od jakiegoś korzystam z Pani strony i wszystkie wypieki o dziwo wychodzą ( wcześniej wychodziły zakalce ;) ) Strona z przepisami jest rewelacyjna :)
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2014 14:02 odpowiedz
Można posypać zwykłym cukrem granulowanym.
dziękuję i pozdrawiam :-)
Gość: Agnieszka
25.10.2014 14:15 odpowiedz
Dziękuję pozdrawiam i zabieram się do pracy :):):)
Gość: gosia
24.10.2014 23:12 odpowiedz
Czy mąkę pszenna mozna zastopić jakas mąką bezglutenową. Jeśli tak to jaka bedzie najlepsza ? Chciałabym je upiec na urodziny syna do przedszkola a mają w grupie 2 dzieci na diecie bezglutenowej.
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2014 00:12 odpowiedz
Najprościej będzie kupić miks mąk bezglutenowych (uwaga: bez sztucznych dodatków i chemii), który jest już optymalnie skomponowaną mieszanką różnych mąk bezglutenowych. Ciasta wychodzą na nim bardzo smaczne, odrobinę inne, ale naprawdę bardzo dobre i bez zakalców. Kupiłam kiedyś do biszkopta i do chleba, jak wypróbowywałam przepisy na blog, a potem wykorzystałam je do jakiegos ciasta. Wyszło bez zarzutu, nie ma potrzeby modyfikacji przepisów specjalnie pod kątem bezglutenowych (czasem dodatek 1-2 łyżek wody lub mleka jest niezbędny ze wzg na różne wchłanianie płynów przez mąki).

Osoby, które częściej niż Ty (częściej niż na jedną porcję muffinek) chcą stosować mąkę bezglutenową mogłby się pokusić o stworzenie takiego miksu domowym sposobem. Najczęściej wymaga to zakupu kilku różnych mąk bezglutenowych i ich wymieszaniu. Część takich mąk trzeba zakupić, inne można wykonać w domu: zmielić ryż, orzechy, kaszę jaglaną lub gryczaną itp. następnie wymieszać w odpowiednich proporcjach.

Jeśli znasz jęz. angielski mogę polecić artykuł jak przygotować taki miks, w jakich proporcjach łączyć mąki: jak wykonać domowy miks mąki bezglutenowej.
Chocolateee profil
23.10.2014 15:34 odpowiedz
Zrobione! Jak na studenckie warunki, myśle że całkiem przyzwoite;D
Gość: kiki21
20.10.2014 09:37 odpowiedz
Dorotko jak długo mogę przechowywać puree z dynii? I w jaki sposób? Troszeczkę nie chce mi się robić za każdym razem 200g.
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2014 18:31 odpowiedz
W lodówce do tygodnia, można też mrozić. Niektóre osoby pasteryzują, ale podobno często się wtedy psuje :/. 
Gość: madzique
01.11.2014 17:11 odpowiedz
Potwierdzam! Niestety się psuje :/ Nawet mimo pasteryzacji w piekarniku (oczywiście w szczelnie zamkniętych słoikach) :( Szkoda, bo mam w ogródku mnóstwo dyni i już nie wiem co z niż robić ;)
trzmiel profil
29.10.2015 02:30 odpowiedz
jak mam za dużo dyni to robię to
http://www.saveur.com/article/Recipes/Garifuna-Pumpkin-Bread
prawie 0,5 kilo puree jest potrzebne, ale pyszne! :)
AnnLM profil
17.10.2014 22:51 odpowiedz
Mięciutkie, aromatyczne, bardzo smaczne.
deli profil
17.10.2014 16:15 odpowiedz
przepyszne!!! dałam pół szklanki domowego musu z jabłek i mniej cukru, pół łyżeczki przyprawy korzennej, ale trochę za bardzo było ją czuć; absolutnie do powtórzenia!
pozdrawiam
ruda_tg profil
15.10.2014 00:48 odpowiedz
pyszne , super miekkie - dobre dla malych dzieck i starszych osob. nie zanslodkie - ja dalam wiecej dyni - mialam purre z niebieskiej dyni pyszna delikatna i pelna nasionek:))- polecam muffin - ja daje 2 jajka i pol szklanki mleka :))
Gość: tandarei
09.10.2014 20:33 odpowiedz
Kolejny sprawdzony przepis. Dodałam jednak jeszcze łyżeczkę imbiru i łyżeczkę gałki, bo masa wydawała mi się nieco mdła. Wyszły fantastyczne muffinki chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku. Przygotowanie jest naprawdę błyskawiczne. Gorąco polecam i pozdrawiam!
Gość: mimi
08.10.2014 08:36 odpowiedz
Czy purre dyniowe można zastąpić startymi jablkami?I w jakich proporcjach?
Szukam muffinek jablkowych:-)
Dorota, Moje Wypieki
08.10.2014 09:53 odpowiedz
Można zetrzeć na drobnych oczkach, taką samą ilość, jak dyni :-).
Gość: poko
06.10.2014 20:24 odpowiedz
róbcie i niczego się nie bójcie, zrobiłam pół na pół z białym cukrem i drobnym brązowym, są tak wilgotne, aż na początku pomyślałam, że to mój pierwszy zakalcowy wypiek, ale po ostudzeniu okazały się wyrośnięte, upieczone i przede wszystkim PRZE-PYSZ-NE
Gość: gościówa
06.10.2014 14:39 odpowiedz
Zamiast babeczek zrobiłam ciasto i to z podwójnej porcji. Było pyszne, mam ochotę zrobic znowu ale trzeba przed świętami trochę przystopować z jedzeniem.
Jednak było trochę za oleiste, mimo że i tak dodałam pół szklanki mniej. Na następny raz dodam znowu mniej i wtedy będzie idealne.
Gość: ja
07.10.2014 17:59 odpowiedz
A w jakiej formie piekłaś? :)
Gość: gościówa
09.11.2014 09:43 odpowiedz
piekłam w takiej tradycyjnej blaszce ale nie wie jakie ona ma wymiary :(
Alina_Liliana profil
04.10.2014 19:18 odpowiedz
Babeczki przelyszne! Z tego przepisu wyszlo mi rowno 18 babeczek (12 w tradycyjnej formie + 6 z formy silikonowej :-) Robiłam z dyni hokaido, która faktycznie ma chyba najładniejszy -ciemnopomarańczowy kolor.
Polecam, bez kombinowania w proporcjach, wg mnie przepis jest idealny! Zapisuję do Ulubionych :-)
Gość: Kozdro
04.10.2014 09:20 odpowiedz
Gdzie w UK można dostać świeżą dynię? Chodzę po supermarketach i nigdzie do tej pory nie widziałem...
Dorota, Moje Wypieki
04.10.2014 10:51 odpowiedz
Widziałam 2 dni temu w Morrisons. Powinna też być w innych supermarketach. 
Poszukaj też w farm shopach.
Gość: Popielka
03.10.2014 18:23 odpowiedz
Pyszności !!!
Popielka profil
03.10.2014 15:36 odpowiedz
Pyszne mufinki moje dzieci je uwielbiają ...polecam
Gość: Agata
01.10.2014 10:01 odpowiedz
Wczoraj upiekłam zgodnie z przepisem (dałam tylko trochę mniej oleju) i są genialne. Przy następnej turze pokombinuję z proporcjami, żeby wyszło dokładnie 12 sztuk :)
Gość: Dominika
25.09.2014 11:46 odpowiedz
Jak dla mnie pyszne (szczególnie przed pieczeniem!). Nawet mojemu chłopakowi smakowały :) Po upieczeniu trochę zbyt wilgotne - przy następnych ograniczę ilość oleju. Ale ogólnie - REWELACJA :)
wendy profil
25.09.2014 08:39 odpowiedz
Przepis sprawdzony, muffiny wyszły bez zarzutu, pięknie wyrosły i są cudownie wilgotne w środku nawet po całonocnym staniu na blacie kuchennym (zapomniałam zakryć). Bez wątpienia mogę polecić przepis wszelkim niezdecydowanym i dziękuję serdecznie Pani Doris, za kolejny dyniowy wypiek :)
marysia457 profil
23.09.2014 20:57 odpowiedz
Nie mam wagi kuchennej, czy ktoś wie ile wychodzi mililitrów tego puree? Czy szklanka wystarczy? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Dorota, Moje Wypieki
24.09.2014 10:16 odpowiedz
1 szklanka puree z dyni to około 280 g.
gocha 11 profil
23.09.2014 13:33 odpowiedz
czy te babeczki można zrobić bez tego cukru demerara.
Dorota, Moje Wypieki
23.09.2014 13:35 odpowiedz
Można.
agnsud profil
23.09.2014 10:01 odpowiedz
Zawsze staram się dynię łączyć z pomarańczą (takie połączenie bardzo mi odpowiada bo nie lubię cynamonu). Czy w tym przepisie zda egzamin dodanie dżemu/konfitury pomarańczowej zamiast startego jabłka?
Dorota, Moje Wypieki
23.09.2014 10:06 odpowiedz
Tak, ale dodałabym zamiast części puree z dyni, zachowując jabłko.
agnsud profil
23.09.2014 10:13 odpowiedz
OK, więc tak właśnie uczynię, dziękuję :)
Gość: kasia
22.09.2014 12:12 odpowiedz
Jak zobaczyłam przepis od razu kupiłam dynię!:)
Postanowiłam się nie ograniczać i zrobiłam z całej porcji w przepisie, dałam 2 łyżeczki cynamonu i 3/4 sody.

I... znów się nie zawiodłam :D to najlepsze muffiny jakie jadłam, zniknęły zanim zdążyły ostygnąć :D to była sobota... dziś robię nie z połowy a z PODWÓJNEJ porcji:)
Gość: Marta
21.09.2014 09:08 odpowiedz
Uprzedzona komentarzami pod przepisem od razu podzieliłam składniki na pół, żeby zrobić na próbę mniejszą partię, mam mniejsze foremki i wyszło 17 malutkich muffinków. Od razu zmieniłam też przyprawy - dałam 0,5 łyżeczki cynamonu i 0,5 łyżeczki przyprawy do piernika, troszkę mniej sody, puree z dyni akurat miałam w słoiczku ok. 140g, jabłko zamiast dużego dodałam 2 średnie (nie zwiększając przy tym mąki), zrezygnowałam z cukru na posypkę. Ciasto po upieczeniu bardzo wilgotne, powiedziałabym, że mokre, ale ładnie się dopiekło na brzegach. Jak dla mnie za mokre, ale mąż ocenił, że te muffiny wyszły lepiej niż jakiekolwiek inne robione poprzednio. Także dzisiaj robię drugą partię :)
aniasaj profil
21.09.2014 10:34 odpowiedz
Też mam wrażenie, że jednak zabrakło przypraw korzennych, może orzechy lub więcej jabłka mogło uratować te muffiny?Za dużo sody,bardzo wyczuwalna, mimo, że dałam mniej niż w przepisie.Cieszę się, że wyszły smaczne przy zredukowaniu sody i dodaniu przyprawy do piernika.Miałam taki sam plan, a tu proszę, potwierdzenie, ze zmiany trafione ;-)
coco88 profil
20.09.2014 19:28 odpowiedz
Czy tylko ja mam wrażenie, że te muffiny wychodzą zdecydowanie zbyt tłuste i za mało słodkie? Czy może dałoby się zastąpić olej masłem, by uniknąć oleistego zapachu? Jeśli tak, jaką ilością?
Dorota, Moje Wypieki
20.09.2014 19:34 odpowiedz
Nie miałam wrażenia, że są tłuste. Ilość oleju obniżyłam do 200 ml z 250 ml wg oryginalnego przepisu. Tak, można zastąpić masłem. Masła dodajemy zazwyczaj odrobinę więcej np. o 20 g.
 
Gość: babeczka189
20.09.2014 17:19 odpowiedz
Można pominąć puree z dyni? Nieszczególnie je lubię..
Dorota, Moje Wypieki
20.09.2014 19:29 odpowiedz
Nie można. Można zastąpić je puree z jabłek lub marchewki.
Gość: Basia
20.09.2014 14:07 odpowiedz
Czy do puree można wykorzystać mrożoną dynię? Jeśli tak to jak wtedy je przygotować?
Dorota, Moje Wypieki
20.09.2014 15:33 odpowiedz
Można, przygotowujemy identycznie jak z dyni świeżej. Można również ugotować na parze.
19.09.2014 13:24 odpowiedz
i znowu nie pozostaje napisać nic innego jak MNIAM!!! :)
zuozo profil
18.09.2014 21:06 odpowiedz
jak tylko zobaczyłam ten przepis to musiałam skorzystać! upiekłam i są bardzo smaczne! dodałam dodatkowe jabłko pokrojone w kostkę, a do niektórych wcisnęłam powidła śliwkowe mojej mamy :)
white rabbit profil
18.09.2014 20:07 odpowiedz
jak dla mnie pyszności. ciasto wrzuciłam jednak na blaszkę, piekłam dłużej i wyszło bardzo bardzo smaczne. uwielbiam słodycz z dynią. polecam! :)
alicez profil
18.09.2014 19:31 odpowiedz
A nam nie smakowały jakoś szczególnie. Za tłuste, za słodkie, zbyt mdłe. Może właśnie tych odjętych korzennych przypraw brakowało? Tak pytam retorycznie.
Gość: Ewelina
17.09.2014 19:04 odpowiedz
Dynię zrobiłam na parze :) Właśnie się pieką, pachną iście jesiennie :)
Andzia01 profil
17.09.2014 18:49 odpowiedz
Nie dodałam jabłka tylko do środka włożyłam po łyżeczce powideł. Jednak kilka upiekłam bez nadzienia i zdecydowanie smaczniejsze są te z powidłami. Niestety, te bez powideł są zbyt intensywne w smaku od sody. Dla mnie łyżeczka sody to za dużo.
UlaR. profil
17.09.2014 12:28 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj. Z połowy porcji wyszło mi jakimś cudem 12 sztuk. Pyszne, puszyste. Bardzo smakowały również dyniosceptykom :) Dziękuję!
Gość: Monika
17.09.2014 12:18 odpowiedz
A czy te mufinki nadają się do nadziewania po upieczeniu? Np. powidłami? W sensie czy uda się w nie te powidła wcisnąć ;)
Dorota, Moje Wypieki
17.09.2014 12:42 odpowiedz
Myślę, że zawsze da się wcisnąć, szczególnie w jeszcze ciepłe :-).
Gość: jorisek
17.09.2014 08:24 odpowiedz
Witam, zastanawiam się czy można zrobić puree z marchewki?
Dorota, Moje Wypieki
17.09.2014 09:46 odpowiedz
Tak.
Gość: renia
17.09.2014 02:08 odpowiedz
Czy można ciasto upiec w jednej foremce, np w keksowce albo w standardowej blaszce?
Dorota, Moje Wypieki
17.09.2014 09:47 odpowiedz
Tak.
paulinaskoczek profil
05.11.2015 18:28 odpowiedz
a czy ilość podana w przepisie będzie odpowiednia i wystarczy na standardową formę do babki z kominem o średnicy 23 cm? Czy zwiększyć nieco ilość składników?
Dorota, Moje Wypieki
05.11.2015 18:31 odpowiedz
Wydaje mi się, że nie trzeba zwiększać ilości składników. Zależy jeszcze, jak głęboka jest ta forma. Jeśli wydaje Ci się, że większa niż normalnie - zwiększ, w razie czego upieczesz dodatkową babeczkę :).
kasandra013 profil
16.09.2014 22:14 odpowiedz
Nie no nie wierzę właśnie od dwóch dni męczę się z purre dyniowym - tyle mi wyszło, że nie wiem co z nim zrobić poza zamrożeniem wychodzę na Pani stronę jak zawsze z myślą, że tu znajdę podpowiedź na coś innego bo drożdżowe i amerykańskie przerabiałam już w tym sezonie -i proszę nowy przepis no szok normalnie hehe jest Pani cudowna i chyba w myślach czyta - jutro oczywiście zrobię. pozdrawiam z Międzyzdrojów
plainflour09 profil
16.09.2014 20:45 odpowiedz
Zrobiłam i zjadłam juz 3 muffiny. Wykorzystałam puree z dyni które zamroziłam wieki temu ;) Wyszły cudowne- lekkie, wilgotne, z chrupiącą skórką od cukru. Miałam dać dziecku do szkoły -nie wiem czy dotrwają do jutra...
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2014 23:22 odpowiedz
Bardzo, bardzo się cieszę, że smakują :-).
Gość: marta
16.09.2014 19:27 odpowiedz
a ja mam już je w piekarniku:) dałam więcej puree(250 g), które leżało w lodówce i czekało nie wiadomo na co:)dziękuję za przepis!
Gość: Oligatorka
16.09.2014 17:11 odpowiedz
Lubię klimat jesiennych wypieków ... Mmmm... ;)
white rabbit profil
16.09.2014 15:55 odpowiedz
rozmrażam puree! jak się uda to jeszcze dzisiaj będą muffinki. jak nie to jutro. juz nie mogę się doczekać
Gość: Gosia
16.09.2014 15:42 odpowiedz
Witam..czy mogę ugotować dynie na parze?a potem zblendowac?
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2014 23:23 odpowiedz
Można, tak :-).
Gość: Ilona
16.09.2014 15:03 odpowiedz
Pani Dorotko jak długo może leżeć zapasteryzowane puree?
Gość: basikct
16.09.2014 20:52 odpowiedz
moje spokojnie się trzyma od zeszłej jesieni:)
Gość: Katsunetka
16.09.2014 14:21 odpowiedz
Ostatnio u mnie na stole gościło ciasto marchewkowe. Chętnie bym zrobiła muffiny z dyni, niestety nie mogę jej znaleźć w sklepie. Chyba, że takie ogromne ale nie wiem czy po ewentualnym odmrożeniu były by równie dobre do wypieków.
Gość: Magda
16.09.2014 14:39 odpowiedz
zamrozone purre z dyni nadaje sie do wypiekow :) praktykowalam a i na stronie gdzies bylo napisane :)
Ozzy profil
16.09.2014 14:01 odpowiedz
O nieee... takie pyszności, a u mnie nikt nie lubi dyni :( nawet siłą ich się nie zmusi by chociażby spróbowali

Zatem zostaje mi samej zjeść całą blaszkę - a co tam
Gość: hehehehheXD
17.09.2014 21:09 odpowiedz
Przecież nie musisz im mówić, że to muffinki dyniowe:P. Nawet się nie skapną:P. No chyba, że będą obserwować przygotowania do wypieku. Ale wtedy możesz powiedzieć: "Ta żółta papka to wcale nie jest dyniowe puree. To tylko jabłkowe puree z dodatkiem kurkumy":P:P:P.
wendy profil
25.09.2014 08:45 odpowiedz
U mnie również nie lubią dyni, a właśnie dziwnym trafem zniknęła cała blaszka muffinek dyniowych z powyższego przepisu, powiedziałam, ze są z jabłkiem i marchewką (X). Możesz spokojnie zrobić bez obawy przed dodatkowymi gr. na biodrach ;)
Gość: Zosia
16.09.2014 14:00 odpowiedz
Czy można puree sobie przygotować wcześniej i zamrozić? Czy lepiej pasteryzować jeśli już chcę zrobić zapas na zimę?
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2014 23:25 odpowiedz
Można zamrażać, można pasteryzować. 
1 | 2    





do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach