Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


piątek, 29 października 2010

'Nawiedzone' ciasto..

W Polsce nigdy nie obchodziliśmy Halloween. Nie było powodu; zresztą, nie było jeszcze tak bardzo popularne. Od kiedy mieszkamy w UK, mimowolnie zostaliśmy wciągnięci w tą tradycję - w szkołach, na ulicach, w sklepach... Nie jestem jednak wielką fanką, z amerykańskich świąt zdecydowanie wolę Walentynki ;-). U nas w domu jest jednak dodatkowy powód do radości w dniu 1 listopada, dzień po nocy Halloween. W tym dniu urodziła się Wiktoria :-). W kolejnym wpisie zapowiadam więc nowy przepis na tort :-).

A to ciasto dla tych, co jednak obchodzą :-). Bezowe duchy, biszkoptowe pomniki, czekoladowe ciasto, okruszkowa ziemia... Naprawdę świetnie się prezentuje! Polecam, jeszcze zdążycie przed imprezą :-). 

Ciasto najlepiej przygotować wieczór wcześniej. Wcześniej można upiec czekoladowe ciasto, zrobić polewę czekoladową, w której zanurzyć biszkopty na przyszłe pomniki (będziecie potrzebować zaledwie kilka podłużnych biszkoptów lub innych ciastek). Polewa potrzebuje sporo czasu, by zastygła na ciastkach. Wcześniej również upiec bezowe duszki, np. z przepisu na bezy. Na kilka duszków wystarczy 1 białko. Po upieczeniu i wystudzeniu, z tej samej polewy czekoladowej zrobić im oczy i buzie. Pozostałą polewę wylać na ciasto i wysypać 'ziemię' (możecie potrzebować dodatkowo kilka kakaowych ciastek). Następnego dnia rano wystarczy zrobić napisy na pomnikach (zrobiłam z lukru, można też białą czekoladą) i powtykać je w ciasto, udekorować.

 

Składniki na ciasto:

  • 85 g kakao
  • 200 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 375 g cukru muscovado*
  • 4 jajka
  • 200 ml mleka
  • 175 ml oleju
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Wszystkie składniki powinny być o temperaturze pokojowej.

Kakao, mąkę, sodę, proszek - wymieszać i przesiać. Wymieszać z cukrem, by rozbić grudki.

W misie miksera umieścić mleko, roztrzepane jajka, olej, ekstrakt z wanilii. Dodać suche składniki i zmiksować, tylko do połączenia się składników, nie dłużej. W cieście nie powinno być grudek.

Formę o wymiarach dolnych 20 x 30 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wylać do niej ciasto.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 30 - 40 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wystudzić w formie, wyjąć.

Ciasto może wyrosnąć z lekką górką. Górkę odkroić/wyrównać nożem i pokruszyć razem z kakaowymi ciastkami (lub Oreo), będzie to ziemia.

Składniki na polewę czekoladową:

  • 200 ml śmietany kremówki 36%
  • 200 g gorzkiej lub mlecznej czekolady**

Śmietanę przelać do garnuszka z grubym dnem, podgrzewać na małej mocy palnika. Dodać połamaną czekoladę i dalej podgrzewać, co pewien czas mieszając, by czekolada się roztopiła. Zdjąć z palnika, lekko przestudzić, by polewa zgęstniała. W polewie maczać biszkopty (lub inne ciastka na 'pomniki'), odkładać na folię do zastygnięcia (najlepiej zrobić to wieczór wcześniej). Z polewy również zrobić oczy duszkom. Resztę polewy wylać na ciasto, posypać ziemią.

Ciasto udekorować.

* Użyłam mniej cukru, około 300 g; z cukrem muscovado ciasto będzie dość ekstremalnie czekoladowe (dla dorosłych), dodałam więc jasnego brązowego cukru, by smakowało również dzieciom.

** Wg mnie polewy było zbyt dużo, mi zostało; przygotowałabym ją z 150 ml śmietany kremówki i 150 g czekolady.

Smacznego :-).

'Nawiedzone' ciasto..

'Nawiedzone' ciasto..

Przepis pochodzi ze strony GoodFood.

Średnia ocena: 9.2  (liczba głosów: 10)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (124)
1 | 2    
Lady_B profil
31.10.2015 15:03 odpowiedz
nawiedzone mufinki :)
kaszabosu18 profil
29.10.2015 10:04 odpowiedz
Moja modyfikacja, co prawda bez duszków ale rodzinie też się podobała:)
Olive profil
28.10.2015 09:23 odpowiedz
Pani Dorotko, chcialabym upiec ciasto w formie babeczek, ile powinnam je piec? I czy wtedy tez upiec je dzien wcześniej? Pozdrawiam :)
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2015 16:45 odpowiedz
Można upiec w tym samym dniu. Około 22-25 minut lub do tzw. suchego patyczka w temp. 160-170 stopni.
pozdrawiam!
Olive profil
28.10.2015 17:45 odpowiedz
Dziękuję! ;)
Gość: juliia02
31.10.2014 15:14 odpowiedz
Czy mogę dodać 300 g białego cukru? Nie będzie za słodkie? Proszę o szybką odpowiedź, bo zaraz zabieram się za pieczenie.
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2014 16:09 odpowiedz
Nie wiem, dla mnie byłoby za słodkie.
Gość: Kornik
28.10.2014 21:24 odpowiedz
Jaka koncówka naljepiej wyciskac białko na duszki?
// Elements/ads_google_adexchange/ad_336x280_3.ctp
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 21:26 odpowiedz
Okragłą tylką, szeroką na 1 cm.
Gość: Amy
19.09.2014 18:13 odpowiedz
Zacznę od tego, że jestem studentką. Brak odpowiedniej ilości pieniędzy postawił mnie i mojego chłopaka przed trudnym wyborem, a mianowicie obiad albo ciasto. Postanowiliśmy pójść na kompromis i zrobić murzynka na obiad. Do polewy użyłam mojej ulubionej mlecznej milki! Aktualnie oboje uśmiechnięci leżymy do góry brzuszkami :-) Najlepszy obiad na świecie! Dziękuję za wszystkie zawsze wychodzące przepisy ☺
Najunka profil
27.02.2014 13:57 odpowiedz
Fajnie wyglądają :) i śmieszna nazwa. :)))
sagittarius76 profil
22.11.2013 11:15 odpowiedz
Oto moje nawiedzone ciasto przygotowane na "straaaaszne urodziny" ;)
messalka profil
15.08.2013 13:34 odpowiedz
Moje ciasto - zdjęcie z Halloween :)
Gość: Teresa
11.07.2013 14:49 odpowiedz
upiornie straszne. kiedy upiekłam moim dzieciom piszczały z radości!
// Elements/ads_google_adexchange/ad_336x280_mobile.ctp
Ania321 profil
25.05.2013 00:18 odpowiedz
Owszem, zrobione jest to bardzo ładnie, widać, że profesjonalnie, ale jednak nagrobek na cieście jakoś nie powoduje u mnie dobrych skojarzeń. Dla mnie jest to pewien symbol, który ma skłaniać do refleksji. Cmentarz jest właśnie takim miejscem zadumy, miejscem gdzie możemy się pomodlić za duszę kogoś dla nas bliskiego. Określenie "poproszę kawałek z grobem", który na pewno pojawia się u osób, które tym ciastem kogoś poczęstowały sprawia, że u mnie i zapewne u wielu innych czytelników tego bloga pojawia się niesmak.
Grób? Serio? Według mnie to świadczy o pewnej niedojrzałości. Bo rodzice powinni uczyć dzieci tego, co jest ważne. Tego, że śmierć to nie sielanka, bo jak dziecko będzie sobie kojarzyło pogrzeb z fajną zabawą przy pieczeniu to ono może przeżyć ogromny szok, popaść w głęboką depresję, gdy zdarzy się niespodziewany wypadek i np. jedno z rodziców tragicznie zginie. Niby ciastko-taki szczegół, ale to ma ogromny wpływ na jeszcze nieukształtowane dziecięce myślenie niepoparte doświadczeniem. Dorośli powinni przygotowywać dziecko do życia, a nie jedynie do zabawy. Niestety coraz częściej ludzie żyją w myśl zasady "Hulaj duszo, piekła nie ma!"
kiva_tytto profil
25.05.2013 08:16 odpowiedz
Masz prawo do takiego spojrzenia. Ale inni mają prawo do swoich poglądów i innego podejścia do życia. Ja nie widzę nic złego w upieczeniu takiego ciasta, co nie oznacza, że lekceważę czyjąś śmierć. W Polsce na Halloween patrzy się krzywo, w innych krajach ludzie dobrze się bawią. Nie ma jednego słusznego wzorca właściwego zachowania i spojrzenia na świat. Żyjmy i pozwólmy żyć innym - po swojemu :) Pozdrawiam :)
Gość: basikct
02.06.2013 20:12 odpowiedz
Hej, u mnie na pierwszy rzut oka również nie kojarzyło sie pozytywnie, ale po przemyśleniu można przecież zrobić ciasto tylko z duszkami-takimi przyjaznymi jak Kacperek...;) prawda?
tunia1980 profil
02.11.2012 12:09 odpowiedz
Ciasto wyszło świetne.Bardzo intesywny smak kakao,który lubię :).Za to z polewą walczyłam do 2 w nocy :).Zrobiłam wszystko według przpisu i zważyła się.Poczytałam w internecie,że powodem może być za wysoka temperatura śmietanki.Więc odbyło się podejście numer 2 i efekt taki sam mimo wielkiej ostrożności z temperaturą.Podejście numer 3.Rozpuściłam czekolade w kąpieli wodnej i dodałam śmietankę i znów to samo.Pani Doroto,gdzie ja popełniam błąd?Śmietanka świeża i czekolady miałam 70% Lindt.
Dziękuję i pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
02.11.2012 14:51 odpowiedz
Najpierw zawsze podgrzewamy kremówkę, do gorąca, do niej dodajemy połamaną czekoladę, zdejmujemy z palnika i mieszamy. Może powodem bylo trzymanie cały czas na palniku?
tunia1980 profil
03.11.2012 00:55 odpowiedz
Cały czas trzymałam na palniku ( do rozpuszczenia czekolady).Tak jest w przepisie :).Następnym razem zrobię tak jak Pani napisała.Wolę polewy z czekolady niż z kakao.
Najważniejsze,że ciasto zrobiło wrażenie i smakowało(dorosłym ciasto,a dzieciom głownie jedzenie figurek z masy cukrowej).

Pozdrawiam
kiva_tytto profil
01.11.2012 17:28 odpowiedz
Czekaliśmy z synkiem na tę chwilę kilka miesięcy i wreszcie jest! :) Najwięcej radości miało oczywiście dziecko - obtaczając nagrobki w czekoladzie usmarowało ręce po łokcie :) Duszki wyszły nam nieco płaskie, ale pierwsze koty za płoty :) Od wczoraj radośnie je konsumujemy i chichoczemy kiedy syn stwierdza: "poproszę kawałek z nagrobkiem" ;)
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2012 23:45 odpowiedz
;-) Dziękuję za zdjęcie :).
Gość: GGGosik
31.10.2012 16:02 odpowiedz
Świetne ciasto, nie zdążyłam w tamtym roku, ale w tym już nie odpuściłam :) Wyszło mi prawie identyczne. A duszki to po prostu mistrzostwo świata :) Nigdy nie wychodziły mi bezy, a z Tobą - zawsze! Czy to serduszka, czy beziki, czy duszki - są idealne! Masz Dorotko fantastyczne pomysły, na Twoim blogu jestem chyba ponad rok, a najważniejsze, że wszystko mi się "z Tobą" udaje i wszystkim smakuje! Dzięki i oby tak dalej! Pozdrowionka
patshow profil
27.10.2012 19:39 odpowiedz
A mozna upiec z tego muffiny? Czy wyjdą zakalce
Dorota, Moje Wypieki
27.10.2012 21:27 odpowiedz
Można! Muffinki mają zawsze mniejsze ryzyko zakalca niż duże ciasta :-).
Gość: lolu
24.10.2012 14:21 odpowiedz
Proszę o odp, to dla mnie bardzo ważne...
Gość: lolu
23.10.2012 17:13 odpowiedz
A czym robiłaś napisy i buzie duszkom? Wykałaczką?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2012 14:53 odpowiedz
Tak.
Gość: Gosia
16.10.2012 23:08 odpowiedz
Poproszę nowy link do przepisu na bezy, bo ten w przepisie odsyła na starą domenę :)
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2012 23:41 odpowiedz
Już poprawiam :).
Gość: Jeż Afrykański
16.11.2011 16:27 odpowiedz
Ciasto strasznie zasmakowało mojej rodzinie, w związku z tym mam pytanie - czy można użyć tego ciasta jako blatu do tortu?
Gość: Madzionek
16.11.2011 13:17 odpowiedz
Halloween dawno za nami- a ja nie potrafię zatrzymać się w pieczeniu powyższego ciasta. Upiekłam ciasto już dwukrotnie. Jest pyszne: mięciutkie, wilgotne, puszek. Ciasto zjednało sobie kubki smakowe mojego Męża - i ochrzczone zostało "ciastem cmentarnym". Pyszniutkie!. Madzionek- Gdańsk
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2011 20:32 odpowiedz
Gość: , aegw108.neoplus.adsl.tpnet.pl, z przepisu na bezy.
Gość: Martha_von_Gac
30.10.2011 12:56 odpowiedz
Dziękuję, spróbuję jeszcze raz i dam znać ;)
Gość:
30.10.2011 10:14 odpowiedz
a jak zrobić te duszki?
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2011 09:13 odpowiedz
Wg mnie źle ubite białka i zbyt szybko dodawany cukier podczas ubijania. pozdrawiam!
Gość: Martha_von_Gac
29.10.2011 05:58 odpowiedz
Witam. Chciałam zrobić te bezowe duszki i wszystko zrobiłam dokładnie tak jak w przepisie na te bezy, ale jak nakładałam rękawem to było to na tyle rzadkie, że robiły się placki płaskie bezowe, a nie zwarte duszki stojące :(. Nie wiem co się stało, coś radzisz Dorotko? Pozdrawiam ciepło.
Gość: Ruda Rybka
27.10.2011 15:50 odpowiedz
Ja tez z IE wiec duszki zrobię jutro jak dzieci przyjdą przebrane :) Moja 2,5 letnia córka w przedszkolu przez ostatni tydzień robi duszki ze wszystkiego wiec będzie piała z zachwytu nad bezamI :) Bardzo mi sie podobają pomniki z biszkoptów- super pomysł!
Gość: justysiak
25.10.2011 20:28 odpowiedz
ha ha dziękuję za odpowiedz!u mnie(IE) jest jeszcze bardziej wilgotno niż u Ciebie :) więc nie zaoszczędzę sobie czasu niestety.A ciacho super i chcę upiec synowi do szkoły, bezowe duchy na pewno zrobią furore!!!
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2011 17:32 odpowiedz
Jesli u Ciebie jest wilgotny klimat, jak u mnie, na drugi dzien będą klejące.. W przeciwnym razie wytrzymają do kilku dni.
Gość: justysiak
24.10.2011 17:12 odpowiedz
jak długo można przechowywać bezy??chciałam upiec je wcześniej niż samo ciasto ale zastanawiam się czy da radę je przechować parę dni by nie straciły nic ze smaku i wyglądu??
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2011 19:07 odpowiedz
Tak, ale musi być owiniete folią spozywczą i trzymane w lodówce.
Gość: Agata
22.10.2011 17:30 odpowiedz
Czy jeśli zrobię ciasto w piątek, to będzie jeszcze dobre w poniedziałek?
Pozdrawiam, Agata.
Gość: basiulekg
13.01.2011 18:22 odpowiedz
Ciasto smaczne, ale chyba faktycznie należy dodać mniej kakao i cukru, bo z ilością podaną w przepisie jest MOCNO czekoladowe=gorzkie i bez dodatku dżemu za bardzo nie smakuje.
Dorota, Moje Wypieki
08.01.2011 10:51 odpowiedz
Można. W supermarkecie na przykład?
Gość:
07.01.2011 08:42 odpowiedz
czy cukier MUSCOVADO mozna zastąpic innym? (gdzie mozna dostac taki cukier???)
Gość: Justyna
31.10.2010 22:29 odpowiedz
Uff... Mojemu mezowi na urodziny Malakoff (wysmienity wyszedl), dzieciom ciasto nawiedzone i palauszki czarownicy. Mam termin porodu za 3 dni, wiec bede musiala sie na troszke wycofac z zamilowan cukierniczych. Blog bardzo mi sie przydawal w ostatnich miesiacach, kiedy z powodu cukrzycy ciazowej zaczelam opetanczo produkowac slodycze dla innych. Dzieki za przepisy - sprawdzaja sie, to wazne. Dobre miejsce internetowe to jest, przyjazne ludziom, cieplutkie.
Gość: vitrtualia
31.10.2010 21:14 odpowiedz
Ciasto wyglada obłednie !!! Skad Ty bierzesz te wszystkie pomysły? Brawo
Gość: melianna7
31.10.2010 13:54 odpowiedz
Tak, słyszałam o "radosnych" pogrzebach. Nie byłam jeszcze na takim. Ale tak potrafią ludzie bardzo zaprzyjaźnieni z Panem Bogiem. Przecież o to właśnie chodzi - że się tak wyrażę - w "filozofii" chrześcijańskiej. Co nie znaczy, że nie ma prawa do smutku. Jest, jak najbardziej jest, ale jest też i nadzieja. Inaczej nie byłoby Wszystkich Świętych. Trochę zazdroszczę Wiktorii tych urodzin.:)
Gość: ewuszkaa
31.10.2010 10:19 odpowiedz
Ciasto zrobione wczoraj i czeka na gości dziś wieczorem :) Już jakiś czas temu oglądałam ten przepis na Good Food i bardzo mi się spodobał. Liczyłam, że pojawi się też u Ciebie :) Dziękuję.

P.S. Osobiście bardzo nie lubię sposobu w jaki w Polsce obchodzone jest święto zmarłych - ponure i smutne :/ Kiedy umrę chciałabym, żeby wspominano mnie z uśmiechem, śmiano i żartowano, zamiast marznąć na cmentarzu przy śmierdzących chryzantemach. Dlaczego w tym kraju nie wspomina się bliskich osób, które odeszły na imprezach rodzinnych lub w gronie znajomych, nie opowiada zabawnych historii z ich życia przy czekoladowym cieście ozdobionym nagrobkami?! Widać potrzeba dużego dystansu do świata, siebie i śmierci...

Pozdrawiam serdecznie i życzę żeby każdy uśmiechnął się jutro przy grobie bliskiej osoby :)

Ewa
Gość: melianna7
31.10.2010 09:19 odpowiedz
Oj, David, David... A Ty nigdy nie tracisz rachuby czasu? To ciekawe czasem tak zagubić się w czasie... Jak się okazuje, jest to możliwe. Pozdrawiam!
Gość: david.5
31.10.2010 08:45 odpowiedz
Melianna7 - Jutro jest dzień Wszystkich Świętych, 1 listopada hehe. Wszystkiego najlepszego dla Wiktorii. Pozdrawiam David
Gość: melianna7
31.10.2010 08:27 odpowiedz
Na jakim ja świecie żyję! Myślałam, że dziś jest już 1 listopada. Za dużo mam ostatnio na głowie. Wszystkich Świętych jest, oczywiście, 1 listopada, czyli jutro. A dzień zaduszny 2 list. Przepraszam za niefortunną pomyłkę i pozdrawiam raz jeszcze ciepło, ciepło!
Dorota, Moje Wypieki
31.10.2010 07:52 odpowiedz
Wiktoria ma jutro, 1 listopada, już 9, jak ten czas zleciał.. dziękuję wszystkim za życzenia i pozdrawiam!
Gość: melianna7
31.10.2010 07:38 odpowiedz
Dziś Wszystkich Świętych! Ktoś powiedział, że w tym dniu wszyscy mamy Imieniny. :) A zatem wszystkiego najlepszego, szczególnie dla Wiktorii jeszcze raz. Które to urodziny? Moja córeczka też urodziła się w nietypowym dniu:).
Pozdrawiam ciepło!
Melianna
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2010 21:32 odpowiedz
Miękkie, lekkie i lekko wilgotne. Nie zakalcowate i nie brownies. Pyszne, naprawdę.
Gość:
30.10.2010 21:26 odpowiedz
Czy ciasto jest miekkie i wilgotne, czy ciezkie i zakalcowate? Duszki super!
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2010 18:07 odpowiedz
Polewa z kakao: 2 łyżki masła stopić i zagotować z 4 łyżkami cukru, 3 łyżkami kakao i 5 łyżkami słodkiej śmietany. Powodzenia!
Gość: Mjufca
30.10.2010 17:50 odpowiedz
ja dałam jedną łyżkę, ale nie zaszkodziło :D
nigdy więcej nie będę piec na termoobiegu, muffinki skręcają na bok, ciasto też. górka wyrosła, ale bardzo z boku, więc musiałam sporo odkroić... mimo to smaczne, do jutra musi poczekać, nie wiem jak wytrzymam ;)
mam pytanie co do polewy - będąc w sklepie zapomniałam o gorzkiej czekoladzie, czy mogę ją zrobić z kakao ? Kremówkę już mam, z pośpiechu kupiłam tylko białą do kosteczek ..;)
Gość: david.5
30.10.2010 17:45 odpowiedz
Gość: , cpc4-with1-0-0-cust773.1-4.cable.virginmedia.com Skoro zwracasz się do mnie, piszesz moje imię, zaczynasz polemikę to nie rozumiem teraz Twojego oburzenia. Skoro zaczynasz polemizować to polemizuj. Tylko ludzie, którzy nie mają argumentów zaczynają obrażać innych... Gratulacje! Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę co to za choroba ADHD. Nie rozumiem na jakiej podstawie wystawiasz mi taką diagnozę. No, ale cóż... nic dodać nic ująć. Nie zrozumiałaś mojej wypowiedzi, powinnaś się w nią dobrze wczytać. Bo ja pisałem o oburzeniu odnośnie napisu a nie czyjś personaliach. I o tym, że każdy ma prawo wyznawać co innego i mieć różny światopogląd. Byłaś oburzona, że jest taki napis a ja chciałem Ci uświadomić, że w tym momencie mogłaś urazić kogoś innego. Kto bez takiego napisu w Halloween nie może żyć... I, że nie można narzucać innym swoich poglądów i zmuszać ludzi, żeby je szanowali. Skoro Ty nie szanujesz innych. Sama pogubiłaś się w swoich wypowiedziach. Marna taktyka obrony. Jak zaczyna się z kimś polemizować , a nie potrafi się sięgnąć po rozsądne argumenty nie powinno się tego robić. Koleżanko ja kąsam dwa razy mocniej niż Ty. Nie wdawaj się, więc po raz kolejny w polemikę bo blado w nich wypadasz. Pozdrawiam David.
Dorota, Moje Wypieki
30.10.2010 16:56 odpowiedz
Mjufca, 1 łyżeczka, zaraz poprawię, dzięki :)
Gość: kasandraa6
30.10.2010 15:38 odpowiedz
piękne , pozdrawiam
Gość:
30.10.2010 12:19 odpowiedz
nie piłam do Ciebie, ale zwyczajnie wyraziłam swój pogląd, też na temat ochów i achów... zaznaczając wcześniej, że ciasto jest "zawodowe" i pomysł mi się podoba..
ciasto nawet nie jest pomysłu Doroty, zatem nikt jej tutaj personalnie nie krytykuje:]
a ty co? cierpisz na ADHD, ze wyciągasz wnioski o katolicyzmie i "pijesz" prywatnie?;p:)

ogólnie.... podoba mi się ciasto w przeroju, jego "Czekoladowość"
i białe bezy duszkowe
Gość: tulipan
30.10.2010 12:08 odpowiedz
Arcydzieło! Czekam na więcej ;)
Gość: Mjufca
30.10.2010 10:51 odpowiedz
Ile ekstraktu? w przepisie jest, a w składnikach nie ma ;)
Gość: iwoniabu
30.10.2010 10:39 odpowiedz
Mistrzostwo. Chylę czoła;]
Gość: alekszandra
30.10.2010 10:26 odpowiedz
Jest coś, co wielcy krytycy pomijają. Nie musicie tu być.
Sami tu wchodzicie i krytykujecie czyjś odbiór święta.
To jest według mnie nieładne.
Krytykujcie WYPIEKI, a nie poglądy autorki.

Skoro się nie podoba, nie pieczcie. Ale nie toczcie wojen światopoglądowych.
To cecha ludzi, którzy uważają, że racja jest tylko jedna i wyłącznie po ich stronie.

Mnie się w ogóle haloween nie podoba, wypieków z tego tytułu robic nie zamierzam, ale widzę świetny pomysł na duszki i perfekcyjne wykonanie. Ot.

Dobrego dnia wszystkim.
Gość: ania-magda1
30.10.2010 09:21 odpowiedz
Ciasto bardzo fajne i pomysłowo ozdobione ;)
A'propo dyskusji... sama w zeszłym roku robiłam tort pokryty masą cukrową na Halloween z nagrobkami, na których znajdowały się imiona imprezowiczów. I co? Pomysł się bardzo spodobał. Ale nie oznacza to, że wszyscy muszą takie coś robić. Jeśli coś się nie podoba to tylko Twoja sprawa. Dorotus dodała to ciasto jako element kultury amerykańskiej i brytyjskiej, gdzie żyje, i nie zmusza nikogo do obchodzenia tego święta! To tylko propozycja kulinarna... Może warto zakończyć kłótnię?
Pozdrawiam ze słonecznego Wrocławia, Ania
Gość: kjeks
30.10.2010 09:14 odpowiedz
A ja ten tort potraktowałam jako żart:) Całkiem udany! Duszki są obłędne, aż szkoda je zjadać! Pozdrawiam serdecznie!!!!
Gość: david.5
30.10.2010 08:23 odpowiedz
Gość: , cpc4-with1-0-0-cust773.1-4.cable.virginmedia.com Nie wiem czy piłaś do mnie odnośnie achów i ochów. Jeśli tak to Cię rozczaruję bo nigdy nie robię tutaj ach i och. Nigdy nie pisze żeby się komuś przypodobać. Mam nadzieję, że po raz drugi Cię nie rozczarowałem? Pisze jak czuję... Owszem negatywne komentarze sprawiają i mobilizują do działania by coś poprawić. Ta wyżej zamieszczona wypowiedź jednak nie ma nic na celu oprócz zrobienia tutaj szumu. Z całym szacunkiem, ale co kogo obchodzi na blogu o WYPIEKACH temat śmierci i straty bliskich?! Ja wiem, że to wiąże się z bólem i cierpieniem i bardzo ciężkim czasem. Jak to się jednak miewa do czekoladowych ciasteczek z napisem, trumien czy innych ozdób, które tego dnia można spotkać w różnych miastach świata? Takie napisy są tego dnia na tysiącach może milionach ciastek. Uważam, że to jest indywidualna sprawa czy ktoś się bawi tego dnie czy nie. To Helloween. Dla mnie na cieście możesz napisać co chcesz i jak chcesz. To jest Twoja sprawa robienie tutaj z siebie męczennika wiary i pisanie, że coś jest nie smaczne sprawia, że narzuca się nam to zdanie. Zaraz okaże się, że Ci co robią taki napis na wypiekach są gorszymi katolikami... Nie zapominajmy, że nie każdy jest katolikiem. Jak ktoś chce by jego uczucia były szanowane nie może zapominać o uczuciach innych. Dla jednych Halloween bez ciastek z takim napisem nie ma sensu, dla drugich to jest oburzające. Szanować trzeba wszystkich. Tutaj nie chodzi o bronienie kogoś, po prostu każdy pisze za siebie. Większość się podpisuję. Zresztą skoro uważasz, że to temat społeczny to pójdź na ten temat porozmawiać z Ewą Drzyzgą prowadzi program: "Rozmowy w toku" Co za zadanie ma taka dyskusja na blogu KULINARNYM. Powtórzę się, ale nie każdy jest katolikiem. Jedni robią taki napis na babeczkach, drudzy piszą "Boga nie ma", trzeci jeszcze co innego. Popełniają zbrodnie? Nie! Zezwala na to Konstytucja RP art. 53. Nikt nie ma prawa ingerować i zmuszać ludzi do innego światopoglądu. Widzisz ta dyskusja zrobiła się bardziej nie smaczne niż ten napis na ciastkach. Nie wiem co na celu miała ta polemika, ale szanuję i pozdrawiam.
Pozdrawiam David
Gość: Gunpowder
30.10.2010 08:19 odpowiedz
CPC4(czy jak się tam nazywasz)-akurat w popkulturze RIPy, czaszki i piszczele mają ze sobą wiele wspólnego. Halloween(które nie istnieje od "teraz"), to kolejny przykład próby oswajania się ze śmiercią. Swoją drogą w Polsce przydałoby się zapożyczyć więcej wesołych świąt od innych narodów. Dobrze, że nie wszyscy ludzie są na tyle nabzdyczeni, by wydawać opinie, co jest mądre, a co nie .
Gość: Kathleene
29.10.2010 23:10 odpowiedz
Halloween jest na zachodzie tradycją, czymś całkowicie normalnym - mi się całkiem to święto podoba, uważam, że w Polsce brakuje jakiegokolwiek święta, w którym można by było się poprzebierać i robić dziwne rzeczy ;) Nasz kraj pod tym względem jest smutny i nadmuchany, bez dystansu do czegokolwiek. I jak widać jedyny błąd Doroty polegał na tym, że pokazała pomysł na to ciasto w Polsce, po prostu niektórych rzeczy jako naród nie potrafimy przełknąć. Tylko nie rozumiem, czemu nagonka akurat na to ciasto, przecież na zagranicznych blogach przepisów na grobowe ciastka jest mnóstwo - karcić, obrażać się? Za czyjąś tradycję? A najbardziej mnie śmieszy, że nie jest to polski napis, że na polskich nagrobkach nie występuje a mimo to wielu się oburza. Niestety to chyba kolejna cecha polskiej mentalności - chęć posiadania wpływu w każdej sprawie, nawet tej, która nas nie dotyczy...
Gość: majanaboxing
29.10.2010 22:52 odpowiedz
I wszystkiego co najlepsze dla Wiktorii!!! :)))
Gość: majanaboxing
29.10.2010 22:47 odpowiedz
he he ;D Świetne to nawiedzone ciacho, super wygląda!:)
Gość: Beata
29.10.2010 22:45 odpowiedz
O rany ludzie dajcie sobie na luz, Dorotka się napracowała ciasto wyszło pięknie a Wy się czepiacie.

Moim zdaniem REWELACJA, a miny duszków na bezach super:)
Gość:
29.10.2010 22:24 odpowiedz
tutaj chodzi bardziej o "Requiestat in pace", który to jest terminem dość "wzniosłym"
mało podobienstwa do czaszki itd...:] naprawde nie widać różnicy? lol
polemika na ten czas ma tytuł: "bronić Doroty, której osoba nie ma tutaj nic do rzeczy;p" czy nie bronić':P:)
to tylko dyskusja na jeden z wielu społecznych tematów:)
a czy Haloween jest świętem niesmacznym? raczej mało mądrym... ale co teraz jest mądre:]
Gość: Fuchsia
29.10.2010 22:15 odpowiedz
A mi się wydaje, że skoro w dzień zmarłych na Zachodzie ludzie przebierają się w zabawne kostiumy, chodzą na imprezy, tańczą i dobrze się bawią, to RIP zdecydowanie nie jest przegięciem ani nie powinno być niesmaczne. Bo czy takie wesołe zabawy w święto, które powinno być teoretycznie poważne i pełne refleksji nie są w takiej sytuacji także niesmaczne? Także - więcej dystansu :)
Gość: Gunpowder
29.10.2010 21:47 odpowiedz
Niesmaczne, tak ?
Czaszka i piszczela na fladze piratów(na torcie lub nie), jak rozumiem, też będzie powodować traumatyczne przeżycia i niesmak co poniektórych. Ludzie rodzą się, żyją i umierają- to także element życia w pewien sposób. Nie dorabiajcie filozofii, do wszystkiego..A Agnieszce radzę unikać również polskich Jasełek .Wszak tam tez robią sobie jaja z postaci Śmierci;P
Gość: Li
29.10.2010 21:08 odpowiedz
No wlasnie R.I.P Na ciescie to nie za dobry pomysl.Przykre wrecz
Gość: julia-1000
29.10.2010 20:52 odpowiedz
ależ zgrabne wyszły te duszki ;)
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2010 20:29 odpowiedz
Melianna, czasem coś się 'wiesza' w Bloxie, albo zbyt szybko próbujesz wysłac jeden komentarz po drugim i filtr go zatrzymuje jako spam? Mi się tak czasem zdarza.
Gość: melianna7
29.10.2010 20:27 odpowiedz
A jednak cenzura słowna...
Okroiłam życzenia dla Wiktorii i przeszło. Się porobiło... Przykre.
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2010 20:26 odpowiedz
Niesmaczny był dla mnie Twój komentarz, że zrobiło Ci się niedobrze na widok 'RIP'. Jestem naprawdę przyzwyczajona do krytyki moich ciast, jakby się nie mogło wydawać. Ale nie przedlużając dyskusji, zapamietam: czytelnicy MW - not ready.
Gość: melianna7
29.10.2010 20:26 odpowiedz
Wszystkiego najlepszego dla Wiktorii! Uściski i całusy!
Melianna
Gość: melianna7
29.10.2010 20:22 odpowiedz
Od dłuższego czasu próbuję wysłać komentarz, nie jest obraźliwy, i nie mogę. Filtr antyspamowy go nie przepuszcza. Czy jakieś słowa zostały ocenzurowane? Co się dzieje?
Gość: Agnieszka
29.10.2010 20:16 odpowiedz
Dorotus, co było niesmacznego w moim komentarzu? Brak zachwytu dla tej oto kreacji kulinarnej? A złośliwa możesz być, po komentarzach (też moich) pozytywnych, zwykłaś reagować bardzo miło. Bez złośliwości, reakcje na krytykę dużo mówią o człowieku.
I jeżeli uważasz, że właściwymi ozdobami dla helloweenowych słodkości są różańce, krzyżyki i co jeszcze podałaś, to przecież nikt Ci nie zabrania tak ozdabiać. Tyle że pokazujesz publicznie, co jest dla Ciebie ważne, co nie i taki pokaz bywa właśnie... niesmaczny. Jak masz muzułmańskich albo żydowskich znajomych, przygotuj im na ich święto np. torciki świnki, na pewno uznają to za dobry dowcip...
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2010 20:07 odpowiedz
Drogi gościu, na MW owszem mozna się wypowiedzieć krytycznie na temat proponowanych wypieków. Przecież kto chce to się wypowiada. Kasuję tylko komentarze obraźliwe i spam. Właśnie dlatego zaoponowałam co do wypowiedzi Agnieszki, ponieważ tak samo jak ona mam prawo wyrazić swoje zdanie. Dla mnie jej komentarz był niesmaczny. I co z tego, że jest napisane RIP? 'You'll be next' się nie zmieściło ;P. Może dobrze, że nie zrobiłam krzyży z paluszków? I kółka rózańcowego wokół? Sorry, wiem, zaczynam się robić złośliwa, ale po przeczytaniu wielu komentarzy na tym blogu, sami byście zrozumieli.. Dżiz, to tylko propozycja na Halloween, zwykłe ciasto..
Gość: Kathleene
29.10.2010 19:41 odpowiedz
A ktoś wie może gdzie kupić takie halloweenowe foremki do ciastek, w kształcie nietoperzy, dyni, kotów czy grobów jak tutaj czy u Marthy Stewart? :)
Gość:
29.10.2010 19:40 odpowiedz
widzisz David, tu nie chodzi o Świeto Zmarłych samo w sobie, ale także o "napis"
tak też, przykłądowo, niesmaczne dla wielu byłoby wypisanie na cieście marchewkowym "I z duchem Twoim..."
taka mała polemika:]:)
Gość:
29.10.2010 19:38 odpowiedz
mnie pomysł się podoba, wykonanie jeszcze bardziej, zawodowe
ale, ale... nie podoba mi się tylko, że tak trudno na tym blogu wypowiedzieć sie jakkolwiek krytycznie na temat proponowanych wypieków... szkoda, bo nie mowa tu o autorce,a le jej "zwolennikach", którzy akceptując tylko ochy i achy krzywdę robią tylko i wyłącznie "Moim Wypiekom"... myślenie krytyczne nie jest niczym złym

a rzeczywistość jest właśnie taka: wszytsko się dobrze sprzedaje, nawet szanowana tradycja, ale nie każdy musi to akceptować....
a co do RIP oryginalnie, wielu Anglików nie wie nawet co zjada;]
Gość: melianna7
29.10.2010 19:37 odpowiedz
Wysłałam przed chwilą 3 razy komentarz i za każdym razem system mówi, że filtr antyspamowy go nie przepuści. Co jest grane?
Gość: kulawula
29.10.2010 19:30 odpowiedz
ciasto wymiata:)
Gość: reszeczka77
29.10.2010 18:18 odpowiedz
robi wrazenie :) fikuśnie wygląda :) 100 lat dla Wiktorii:)
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2010 18:18 odpowiedz
Oj, prawdopodobnie nie szybciej niż niedziela lub poniedziałek..
Gość: ddomciaa
29.10.2010 18:16 odpowiedz
Duszki fajne;),a kiedy będzie przepis na ten tort na blogu:)? bo moja mama ma też 1 listopada urodziny, a nie wiem jaki tort by jej zrobić:)może ten by był ciekawy;)
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2010 18:00 odpowiedz
Dziękuję i nawzajem :)
Gość: patisc
29.10.2010 17:57 odpowiedz
Również mam urodziny 1 listopada :)
Serdeczne życzenia dla córeczki :)
Gość: viwka
29.10.2010 17:38 odpowiedz
Duchy fajowe, choć okołoHelloweenowe szaleństwo mnie przeraża.
My robimy bal w parafi dla naszych dzieci. waterpol.org/index.php/component/content/article/1-aktualnosci/595-zapraszamy-dzieci-na-bal-wszystkich-witych I dzieci się zebrało troche.
Gość: david.5
29.10.2010 17:13 odpowiedz
Widzisz, Agnieszko domagasz się, żeby szanować Twoje uczucia. Szkoda tylko, że Twoja wypowiedź nie szanujesz tradycji i kultury innych. Halloween w Ameryce jest od XIX w. w Europie od XX w. Amerykanie i Irlandczycy są dużo bardziej związani z tą zabawą niż ze świętem Wszystkich Świętych. Szanuj ich, bo nikt nie będzie szanował Ciebie. A to co dla Ciebie jest kiczowate dla innych może być sztuką. Kwestia gustu, a o gustach jak wiadomo się nie dyskutuję. Ach i Martha Stewart też coś dla Ciebie przygotowała:
www.marthastewart.com/recipe/graveyard-cake?&backto=true&backtourl=/photogallery/halloween-cakes-and-dessert-recipes#slide_10
www.marthastewart.com/article/halloween-cupcakes?&backto=true&backtourl=/photogallery/halloween-cupcake-recipes#slide_14
www.marthastewart.com/recipe/frightful-bites?&backto=true&backtourl=/photogallery/halloween-cookies-recipes#slide_13
Pozdrawiam David.
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2010 16:54 odpowiedz
A i może sugestia co do duchów, jesli nie lubicie piec bez (bezów?), mozna je zrobić z bitej smietany przed samym podaniem. Będą mniej trwałe, ale równie atrakcyjne. Nalezy wyciskac z rękawa z okrągłą końcówką, oczy mozna zrobić z chocolate chips, na przykład.
Gość: michal.pawelec
29.10.2010 16:45 odpowiedz
Ciasto jest swietne , duszki sa piekne, nagrobki- jak dla mnie pomysl bardzo ciekawy.
Oczywiscie kazdy moze miec swoje zdanie ale robienie takiego patosu z powodu biszkoptowego nagrobka to chyba juz troche przesada, czyż nie?
Pozdrawiam.
Gość: e-wka-a
29.10.2010 16:38 odpowiedz
LUDZIE weźcie to na wesoło :) pierwszy raz widzicie takie rzeczy??nie wierzę..

a duszki na zdjęciu są słodkie!pozdrawiam
1 | 2    



do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach