Strona główna O blogu Moje książki Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery
na każdą okazję'

już w sprzedaży!

Notes na własne przepisy!

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 1729

wtorek, 20 marca 2007

gniazdka

Czy można ich nie lubić? W cukierni można  je znaleźć pod nazwą "pączki wiedeńskie" lub "gniazdka", a zrobione są z ciasta parzonego. Są pyszne, delikatne, rozpływające się w ustach. Przywołują smaki z dzieciństwa.. Trochę pracochłonne, ale warto :-).

Składniki na około 25 gniazdek (w zależności od wielkości szprycy):

  • 200 g mąki pszennej
  • 100 g masła
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • olej do smażenia

Na glazurę lukrową:

  • 200 g cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2-3 łyżki gorącej wody

W garnku zagotować szklankę wody z masłem i szczyptą soli. Zmniejszyć ogień i na wrzątek jednym ruchem wsypać przesianą mąkę, cały czas energicznie mieszając. Ucierać ciasto, aż będzie gładkie i zacznie odstawać od ścianek garnka. Ostudzić.

Ciasto zmiksować z wbijanymi kolejno jajkami. Przełożyć do szprycy cukierniczej. Z papieru pergaminowego wyciąć kwadraty o boku około 10 cm, posmarować je olejem. Na każdy wycisnąć kółka ciasta o średnicy 6 - 7 cm (można też najpierw wyłożyć je na papier, a potem wyciąć - jest chyba szybciej ;-).

Pączki hiszpańskie

Olej rozgrzać w szerokim rondlu. Partiami wkładać pączki (papierem do góry, a po 1 minucie go usunąć - lekko odchodzi). Smażyć po 4 - 5 minut z każdej strony, olej powinien mieć temperaturę około 180ºC. Wyjąć, odsączyć na bibule. Odłożyć do ostudzenia.

Cukier puder utrzeć z 2 - 3 łyżkami wrzątku i sokiem. Udekorować lukrem pączki.

Uwaga: ciasto można również upiec; jest to ciasto parzone, pieczemy je w taki sposób jak ptysie.

Smacznego :-).

gniazdka

gniazdka

  Oceń: 
Ocena: 9.4  (liczba głosów: 33)
Zobacz także:
Kasztanki czyli pączusie
Kasztanki czyli pączusie
Racuszki na kwaśnym mleku
Racuszki na kwaśnym mleku
Pieczone pączki
Pieczone pączki
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (433)
1 | 2    
Gość: paulina
28.10.2014 19:10 odpowiedz
czy można dać same żółtka zamiast całych jajek?
Dorota, Moje Wypieki
28.10.2014 19:24 odpowiedz
Nie można.
Gość: rysiek
06.10.2014 18:08 odpowiedz
Zrobiłem to pierwszy raz, przepis fantastyczny, haha moje kubki smakowe oszalały. dostałem ,,orgazmu podniebienia'' POLECAM!!!! :)
09.07.2014 10:53 odpowiedz
Sama rozkosz.:)
Gość: Amelanchier
25.06.2014 12:44 odpowiedz
Takie pytanko a ile tego oleju lać do rondla? Ma przykryć pączki?
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2014 22:20 odpowiedz
Nie, pączki powinny swobodnie pływać na jego powierzchni i nie szurać dna.
Gość: Marta
26.05.2014 23:14 odpowiedz
właśnie zrobiłam, nie miałam szprycy więc kładłam ciasto łyżką ;) może nie wyglądają tak apetycznie ale smakują równie wyśmienicie!
Maddy77  (zobacz profil)
26.05.2014 09:32 odpowiedz
troche po czasie ale i ja sie dolaczam do pochwal!
patii 80  (zobacz profil)
21.04.2014 21:29 odpowiedz
i jeszcze zdjecie-żle zrobione bo na szybko ale..
patii 80  (zobacz profil)
21.04.2014 21:28 odpowiedz
Najlepsze!!Robiłam kilkakrotnie i zawsze szybko znikają. Najlepsze świeże.
adriana14  (zobacz profil)
21.04.2014 15:44 odpowiedz
uwielbiam te pączki,nie wiedzialam ze sa tak łatwe do zrobienia i placilam po prawie 2e za sztuke(w Irlandii),dzis zrobilam i nieskromnie stwierdzam ze wyszły lepsze niż z cukierni,dziekuje za przepis,cala stronka jest Przepyszna Pani Doroto:)
Paulutek  (zobacz profil)
26.03.2014 16:14 odpowiedz
Jej ale pyszne te oponki. Chodziłam na takie z mamą jak byłam mała :) Wydawały się trudne, ale poszło gładko. Już za nimi tęsknie!
22.03.2014 16:08 odpowiedz
Dla nas "gniazdka poznańskie" :) Idealne w smaku.
marie75  (zobacz profil)
10.03.2014 19:59 odpowiedz
A to moje pączki zrobione w Tłusty Czwartek. Wszystkim tak smakowały, że musiałam powtórzyć w Ostatki.
Gość: aniam
07.03.2014 21:38 odpowiedz
Kochani gdzie kupić tak dużą szprycę, z grubą końcówką do gniazdek? Wszędzie są tylko cieniutkie do dekoracji ciast kremami. Albo czym ją zastąpić?
Dorota, Moje Wypieki
07.03.2014 22:26 odpowiedz
Jeśli masz mozliwość zakupu, polecam ten zestaw. Metalowe tylki są bardzo duże, sama ich uzywałam do gniazdek.
Gość: koala
06.03.2014 11:49 odpowiedz
Ile czasu i w jakiej temperaturze trzeba piec te pączki gdybym chciała je zrobić w piekarniku?
Dorota, Moje Wypieki
07.03.2014 22:27 odpowiedz
200 - 210 stopni C. Jak ptysie lub eklerki.
Gość: Emila
03.03.2014 22:19 odpowiedz
Zrobiłam te pączki na tłusty czwartek, Moja córeczka pochłonęła wszystkie, ledwo ją ubłagałam, żeby dla taty kilka zostawiła :) Moje pączki były z mąki pełnoziarnistej - bardzo dobrze wyszły, niczym nie różniące się od oryginałów z cukierni. Tzn te dużo lepsze :)
Samo przygotowanie jest banalnie proste.
Dzisiaj powtórka, robię pączki na bal ostatkowy dla córki do przedszkola.

A termometr kupiłam na Allegro -cyfrowy termometr laboratoryjny, ma jakąś absurdalnie wielką skale, a kosztował 20-30 zł. Sprawdza się rewelacyjnie, chociaż nie ma zaczepu o garnek. Takiego prawdziwego cukierniczego termometru nigdzie nie mogłam dostać, wszędzie był wykupiony, a jak już był to kosztował kosmicznie dużo.
Gość: Kaja
03.03.2014 12:52 odpowiedz
A można je usmażyć na smalcu? Kupiłam smalec z myslą o faworkach... ale że babcia zrobiła faworki to teraz zostałam z dwoma kostkami smalcu :-)?
Dorota, Moje Wypieki
03.03.2014 18:36 odpowiedz
Tak, można.
Gość: Kate86
02.03.2014 09:03 odpowiedz
Szybkie i proste a ciasto jak na karpatke :-)
Gość: aldi
02.03.2014 00:48 odpowiedz
a czy mozna na oleju kokosowym smazyc?
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2014 10:44 odpowiedz
Jak najbardziej :).
01.03.2014 22:45 odpowiedz
Też pierwszy raz podjełam się zrobienia ciasta parzonego, zdecydowałam się na wersje z piekarnika (za dużo ludzi w domu na diecie hihi) wyszły pyszne! Super przepis!
Gość: Justyna
01.03.2014 15:48 odpowiedz
pączki wyszły piękne, niestety bardzo tłuste i nie mam pojęcia dlaczego?? Może trzeba dodać spirytus do ciasta ??
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2014 15:40 odpowiedz
Nie. Zbyt niska była temp. rozgrzanego tłuszczu, więc nasiąkły nim.
01.03.2014 13:56 odpowiedz
Głupia byłam, że katowałam rodzinkę w Tłusty Czwartek kupnymi pączkami. Wydawało mi się, że mam za mało czasu na domowe wypieki. A tu proszę - szybko, smacznie. Wprawdzie przy pierwszej partii miałam zbyt gorący tłuszcz i wyszły bardzo ciemne, ale kolejne były już idealne. Ciasto bez trudu wycisnęłam szprycką. Duże znaczenie ma w cieście parzonym wielkość jajek - powinny być dość duże. No i chlapnęłam też łyżkę likieru cytrynowego. Zdecydowanie do powtórki póki jeszcze karnawał trwa. :)
Maggie.z  (zobacz profil)
28.02.2014 19:43 odpowiedz
U mnie też wyszły pyszne. Mam jednak pytanie. Przez kilka godzin po polukrowaniu były bardzo dobre. Jednak po kilku godzinach zaczęły mięknąć i w smaku przypominały już zwykłe krążki. Czy powinno się je polukrować chwilę prze zjedzeniem, czy może ja coś źle zrobiłam?
Maggie.z  (zobacz profil)
28.02.2014 19:48 odpowiedz
Tak, rzeczywiście , trzymałam po pod przykryciem, bo bałam się że obeschną.
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2014 19:50 odpowiedz
Ja szczerze mówiąc zapomniałam przykryć, pewnie to je uratowało.
Aguś_82  (zobacz profil)
28.02.2014 13:01 odpowiedz
Wyszły przepyszne !!! Mój hit na tłusty czwartek. Nikt nie chciał jeść zwykłych pączków :)
Gość: Beata
28.02.2014 11:15 odpowiedz
Moje pierwsze ciasto parzone choć piekę inne, bardzo różne od dawna. No i klapa. Owszem zjadliwe, niestety bardziej przypominające konsystencją donaty niż lekkie ciasto parzone. Nie poddałam się, pierwsza próba wczoraj, druga dziś i jest sukces. Poczytałam wczoraj na temat ciasta parzonego, najlepsza mąka pszenna typ 500-550, czyli nie tortowa, której użyłam wczoraj, na tą ilość mąki w przepisach spotkałam nawet siedem jaj. I to było sedno, moje ciasto było za geste, dziś inna mąka i wkręciłam łącznie 7 jaj, ciasto było gęste ale kleiste i dziś papierki były potrzebne, bo wczoraj mogłam "kołeczko" zdjąć palcami i wrzucić do tłuszczu. Pączki wyszły pyszne, struktura ciasta odpowiednia, lekka i porowata.
MagdaAK   (zobacz profil)
28.02.2014 07:49 odpowiedz
Pierwszy raz w życiu robiłam pączki i wyszły idealne! :)
Tylko moje ciasto miało kolor bardziej żółty, a nie biały... hmm.
Madzia_Gdansk  (zobacz profil)
28.02.2014 00:04 odpowiedz
Moje pierwsze podejście do tematu, w smaku bardzo dobre, ale mało wypieczone w środku. Ciasto podczas pieczenia zupełnie nie rosło :( Co nie przeszkodziło domownikom zjeść je wszystkie w tempie ekspresowym ;)
misia_czek87  (zobacz profil)
27.02.2014 21:31 odpowiedz
Wydaje mi się, że jajka miałam takie średnie no nie jakieś giganty, a resztę składników dałam według przepisu, ale proszę mi powiedzieć czy ucierając ciasto z jajkami długo trzeba miksować?
rose_mal  (zobacz profil)
27.02.2014 21:04 odpowiedz
pyszneeeee !!
Anna257  (zobacz profil)
27.02.2014 19:09 odpowiedz
Smazylam je wczoraj. Z lukrem bardzo dobre . Napewno wkrótce zrobię powtórkę :)
busylittlebee  (zobacz profil)
27.02.2014 18:20 odpowiedz
Moja wariacja na temat pączków hiszpańskich :-)
Ciaaastek  (zobacz profil)
27.02.2014 15:49 odpowiedz
Niektóre wyszły troszeczkę za ciemne ale za to jakie pyszne w środku, idealne na tłusty czwartek :)
01.03.2014 13:39 odpowiedz
Wyglądają bardzo ładnie, jak zamoczone w kakaowym lukrze :). Swoją drogą, może to jest jakaś myśl? Zamierzam dziś je zrobić i chyba spróbuję ozdobić roztopioną czekoladą.
anula.mos84  (zobacz profil)
27.02.2014 15:39 odpowiedz
Pączki wyszły przepyszne,robiłam z połowy porcji wyszło 11 gniazdek, z czego zostały już tylko trzy, córka spałaszowała cztery sztuki i powiedziała że chyba jutro zrobimy sobie tłusty piątek bo muszę je znowu upiec tak są dobre, dziękuję za super przepis i wszystkie porady.
misia_czek87  (zobacz profil)
27.02.2014 14:40 odpowiedz
Zrobiłam w smaku pyszne, ale moje ciasto było na tyle twarde, że nie mogłam go wycisnąć przez worek a już nie wspomnę żeby przez jakąś końcówkę. 2 worki mi pękły przy wyciskaniu. Pani Dorotko proszę o pomoc co zrobiłam źle?
Gość: Madzia 72
27.02.2014 14:25 odpowiedz
mega pyszne !!! polecam :)
Gość: suryaa
27.02.2014 14:12 odpowiedz
Pani Dorotko, proporcje jak w przepisie a ciasto wyszło na tyle rzadkie, że po wyciśnięciu nie zachowuje ładnych proporcji. W czym może tkwić mój błąd?
Dorota, Moje Wypieki
27.02.2014 14:13 odpowiedz
Zbyt dużo jajek może. Czy trzymałaś się proporcji? Jakiego masła uzyłaś?
Gość: suryaa
27.02.2014 16:21 odpowiedz
Proporcje jak w przepisie, masło 85% tłuszczu. Jajek dałam cztery, ale może rzeczywiście były zbyt duże. Następnym razem spróbuję dodać dwa lub trzy. Jakby nie wyglądały i tak znikają w tempie natychmiastowym:)
Gość: Mrowka
27.02.2014 12:21 odpowiedz
Fajny przepis,pozdrawiam z Irlandii...
monika311285  (zobacz profil)
27.02.2014 10:42 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj, zabrakło na dziś, więc dziś znów robię :D pyszne są
Gość: gosia
26.02.2014 23:25 odpowiedz
Właśnie skończyłam je robić i zastanawiam się tylko czy nie miałam za twardego ciasta...?? Całe ręce mnie bolały po wyciskaniu go przez tylkę /mam taka z otworkiem 0,5cm/, może powinnam dodać jeszcze jedno jajko? Dałam 4 ale na moje oko małe jajka...
Dorota, Moje Wypieki
27.02.2014 00:01 odpowiedz
Jesli jajka małe, można dodać jedno więcej. Przez małą tylkę też cieżej jest wyciskać. 
tusia03  (zobacz profil)
26.02.2014 22:16 odpowiedz
Czy mozna dzis zrobic ciasto,do momentu dodawania jaj,a jutro je dolozyc?
Z gory dziekuje za odpowiedz :)
tusia03  (zobacz profil)
27.02.2014 23:56 odpowiedz
tak tez zrobilam i wszystko wyszlo super :) jedyna zmiana to taka,ze dalam 3 jajka
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz Dorotko
26.02.2014 20:51 odpowiedz
Mimo braku odpowiedniej tylki wyszły super. Mam jednak jedno pytanie.... robiłam i gwiazdkowe kółeczka i zwykłe kółeczka, wszystkie gwiazdkowe urosły, a jedne zwykłe urosły w oleju a inne nie...... co może być przyczyną? Robiłam we frytkownicy z ustawioną temperaturą oleju i smażyłam w oleju rzepakowym.....
tas_or_ek  (zobacz profil)
26.02.2014 19:54 odpowiedz
Ja nie wiem jakim cudem wszystkim wychodzą takie piękne gniazdka! Moje takie koślawce, że aż wstyd. Tylko, że ja robiłam jakąś straszną strzykawką do dekoracji ciast :) Ale w smaku pyszne
Gość: kathia85
26.02.2014 19:32 odpowiedz
No brak mi mi słów, żeby opisać cudowność tych pączusiów:) nawet nie spodziewałam się, że całkiem łatwe w wykonaniu:) Nie wiem dlaczego ale troszeczkę mi pękały w czasie smażenia przez co nie mają takiego idealnego kształtu. W zupełności mi to nie przeszkadza bo smak...IDEALNY:) dziękuję za przepis:)
izabela2764  (zobacz profil)
26.02.2014 14:47 odpowiedz
Pani Dorotko- uwielbiam Pani przepisy !!!!!
malinka  (zobacz profil)
26.02.2014 15:36 odpowiedz
Zgrabniutkie te pączusie Ci wyszły, no i zdjęcia też bardzo ładne :)
izabela2764  (zobacz profil)
26.02.2014 15:49 odpowiedz
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie ! :)
izabela2764  (zobacz profil)
26.02.2014 14:44 odpowiedz
Nie wiem dlaczego ,jeszcze nigdy nie robiłam tych pączków !!!! Są wspaniałe !!!! Ostatecznie do zrobienia przekonały mnie zdjęcia malinki ,które jak zwykle krzyczały -- zjedz mnie !!!!! Przepis rewelacyjny ,bardzo polecam ,jutro z rana robię kolejną porcję :)
Justynaaaa  (zobacz profil)
26.02.2014 12:24 odpowiedz
Zrobiłam jepo raz pierwszy, przepyszne. Po raz kolejny przepis z Moich Wypieków wyszedł wspaniale :)
Gość: ewcia
26.02.2014 11:03 odpowiedz
bardzo bardzo smaczne i bezproblemowe,super wyszły
Gość: ola
26.02.2014 10:33 odpowiedz
A zamiast masła można margarynę?:-P
Dorota, Moje Wypieki
26.02.2014 18:00 odpowiedz
Tylko specjalną do pieczenia.
25.02.2014 20:09 odpowiedz
Bardzo smaczne:)
bożena76  (zobacz profil)
26.02.2014 08:35 odpowiedz
i jak zwykle przepiękne:)
26.02.2014 10:39 odpowiedz
Dziękuje:)
25.02.2014 18:20 odpowiedz
Są świetne! Lepsze niż pączki, totalnie bezproblemowe, jedyna rzecz, to trzeba mieć szprycę. Robi się błyskawicznie, a wcina jeszcze szybciej ;)
Gość: Aga
24.02.2014 21:18 odpowiedz
Ile pączusiów wychodzi z takiej porcyjki?
Gość: kruszysia
24.02.2014 22:18 odpowiedz
Ago, jest napisane w przepisie u samej góry!
malinka  (zobacz profil)
24.02.2014 20:13 odpowiedz
Wspaniały przepis, polecam bardzo!
25.02.2014 14:52 odpowiedz
Piekne wyszly, gratuluje talentu :-)
malinka  (zobacz profil)
25.02.2014 20:42 odpowiedz
Dziękuję Lulu, pozdrawiam :)
izabela2764  (zobacz profil)
26.02.2014 14:57 odpowiedz
Tak kuszą Twoje zdjęcia ,że musiałam upiec :) Jak zwykle wypiek perfekcyjny !!
malinka  (zobacz profil)
24.02.2014 20:11 odpowiedz
:)
malinka  (zobacz profil)
24.02.2014 20:10 odpowiedz
Brak mi słów...Niesamowicie PYSZNE!!!
Dorota, Moje Wypieki
24.02.2014 22:42 odpowiedz
Idealne :).
malinka  (zobacz profil)
25.02.2014 11:09 odpowiedz
Bardzo dziękuję, idealny przepis to i idealny wypiek :-)
25.02.2014 21:51 odpowiedz
Jakże urodziwa jest ta Twoja Armia Wyzwolenia Pączków Hiszpańskich. :)
malinka  (zobacz profil)
26.02.2014 15:45 odpowiedz
Dziękuję Nika, najważniejsze że była bardzo smaczna ta armia :-) Pozdrawiam :)
26.02.2014 21:06 odpowiedz
Ale piekne i apetyczne!!! Masz talent Malinko nie tylko do wypiekow, ale i do robienia zdjec. Czesto zagladam na Twoj profil, zeby napiescic oczy:-)
malinka  (zobacz profil)
26.02.2014 22:44 odpowiedz
Miło mi, ale Tobie Junisia też tego talentu nie brak. Pozdrawiam :)
Gość: wkarnawale
24.02.2014 16:56 odpowiedz
czy jest duża różnica w smaku między pieczonymi a smażonymi ? będę wdzięczna za odpowiedź, bo pieczone z pewnością są mniej pracochłonne...
Dorota, Moje Wypieki
24.02.2014 22:43 odpowiedz
Bardzo duża. Pieczone gniazdka - otrzymamy ptysie. To to samo parzone ciasto.
Gość: Alcia
24.02.2014 13:05 odpowiedz
Gdzie mogę kupic rękawy cukiernicze?
Dorota, Moje Wypieki
24.02.2014 15:34 odpowiedz
W sklepach internetowych, chyba najszybciej.
Gość: Lalotta
24.02.2014 12:42 odpowiedz
A jaki rękaw cukierniczy Pani poleca?
Dorota, Moje Wypieki
24.02.2014 15:34 odpowiedz
Używam jednorazowych rękawów i takie polecam. Do tego metalowe tylki.
Gość: koala
23.02.2014 23:04 odpowiedz
Te pączki są fantastyczne, smak jaki pamiętam z dzieciństwa. Nie sądziłam że tak łatwo można go odtworzyć w domu i to przy użyciu zaledwie kilku składników.
DoloresZet  (zobacz profil)
23.02.2014 20:09 odpowiedz
Bardzo dobre, ale troszke sie rozlaly moje piekne "rowki":) Uzylam jajek L, nastepnym razem zrobie z M.
DoloresZet  (zobacz profil)
31.05.2014 13:28 odpowiedz
Tym razem piekne rowki:) jajaka M
Gość: madzia
22.02.2014 22:39 odpowiedz
Wyszły cudne i szybko znikają:)
Anna257  (zobacz profil)
22.02.2014 22:22 odpowiedz
Dorotko jakiej tylki uzylas do wyciskania tych paczusi?wiltona 1 M?
Anna257  (zobacz profil)
23.02.2014 21:09 odpowiedz
Dzięki,ciagle zapominam o tej opcji :)
Gość: plamciaa
22.02.2014 18:55 odpowiedz
RATUNKU!:) dwa podejścia do tych gniazdem ;)
Za pierwszym razem wyszły pyszne, wilgotne w środku ale niestety bez tych pięknych wzorkow, ponieważ ciasto było tak lejace, ze rozeszło się na boki od razu przy wyciskaniu.
Za drugim razem postanowilam dodać trochę więcej maki...i wygląd super ale smak juz nie ten ;( za bardzo maczne;( co zrobilam nie tak?? W którym moment e mu glam cos zepsuć że to czy ciasto się rozlewalo?
Dorota, Moje Wypieki
23.02.2014 15:20 odpowiedz
Może użyłaś jakiś super dużych jajek XL? To tylko mi przychodzi do głowy..
Gość: kasia
22.02.2014 12:40 odpowiedz
Czy gniazdka upieczone będą smakować równie dobrze jak smażone....?
ania1105  (zobacz profil)
22.02.2014 19:33 odpowiedz
nie. upieczone będą smakować, jak ptysie/eklerki bez nadzienia
Gość: kasia
24.02.2014 13:22 odpowiedz
niestety....upiekłam i smak pieczonych nie jest taki sam jak gniazdek smażonych....smakują jak ptysie :(
Anna257  (zobacz profil)
21.02.2014 23:02 odpowiedz
Czy mogę je smazyc wieczorem? Chciałabym je zanieść do pracy na 7 rano,bedą jeszcze świeże ?
21.02.2014 19:06 odpowiedz
bardzo łatwe do zrobienia a bałam się że mi nie wyjdzie, na zdjęciu resztki z tego co zostało posypane cukrem pudrem, z lukrem dla mnie za słodko (wyszło mi sporo około 25sztuk) najlepiej z jedzeniem poczekać aż wystygną dobrze.
mam tylko pytanie na jakim oleju najlepiej smażyć?? (ja użyłam rzepakowego, kujawskiego, a mimo to trochę miały dziwny zapach, nowy olej nic nie było na nim smażone wcześniej wiec nie wiem czemu tak, jak wystygną trochę mniej wyczuwalny) generalnie dobre, wilgotne w środku, chrupiące na zewnątrz następnym razem zrobię je trochę grubsze
Gość: agamemnon
21.02.2014 16:26 odpowiedz
Szukam szukam i znaleźć nie mogę.
Chcę się zaraz zabrać za robienie pączków ale chciałabym je upiec w piekarniku. Jaka temp i czas pieczenia?
Będę wdzięczna za odpowiedź
21.02.2014 16:37 odpowiedz
Temperatura pieczenia i czas taki jak przy ptysiach, może minimalnie krótszy. Wszystko zależy od piekarnika.
Gość: agamemnon
21.02.2014 17:03 odpowiedz
Dziękuję!
Gość: zero0kcal
21.02.2014 16:24 odpowiedz
i do ciasta powinnaś dodać kieliszek wódki dzięki temu ciasto nie wciągnie tłuszczu podczas smażenia, a wódki wcale nie będzie czuć w cieście.
Dorota, Moje Wypieki
21.02.2014 18:04 odpowiedz
Nie trzeba. Wystarczy smażyć w odpowiedniej temperaturze, ciasto nie nasiąka wtedy tłuszczem - to samo dotyczy klasycznych pączków.
Gość: Asia
21.02.2014 16:17 odpowiedz
czy zamiast masła mogę dodać margaryny?
Dorota, Moje Wypieki
21.02.2014 18:05 odpowiedz
Tak, takiej do pieczenia.
Gość: Asia
21.02.2014 22:38 odpowiedz
Wszystkim pączusie wyszły takie ładne okrągłe a ja chyba jednak coś źle zrobiłam bo ciasto było strasznie twarde i siłą go wyciskałam w efekcie czego zrobiłam coś w rodzaju paluszków :D ale bardzo pyszne :D
Gość: Anik
22.02.2014 21:55 odpowiedz
A czy coś zdrowszego typu masło kokosowe zdałoby egzamin?
Aurinko  (zobacz profil)
21.02.2014 16:02 odpowiedz
Ależ one apetycznie wyglądają!!!
Elkamilos  (zobacz profil)
21.02.2014 15:32 odpowiedz
Przepis fajny, mega szybko i bardzo prosto . Dzieciaki zadowolone ja się nie narobiłam, super.Dziękuje
Gość: earwena
21.02.2014 14:22 odpowiedz
W jakiej temp je pięć w piekarniku???
Dorota, Moje Wypieki
21.02.2014 18:05 odpowiedz
Dopisałam w przepisie na dole.
monika311285  (zobacz profil)
21.02.2014 14:20 odpowiedz
Przepis kojarzy mi się z ciastem na karpatkę, czy jak upiekę je w piekarniku to będą też takie wilgotne jak te smażone?
dorciabek  (zobacz profil)
21.02.2014 09:02 odpowiedz
Gniazdka zadościły na stałe w moim domu. Oto kolejna porcja pyszności
dorciabek  (zobacz profil)
21.02.2014 14:11 odpowiedz
Dzięki, starałam się :)
Gość: Heureuse
20.02.2014 10:20 odpowiedz
A czy... mozna je upiec w piekarniku? ;)
kruszysia  (zobacz profil)
20.02.2014 11:42 odpowiedz
Heureuse,
nieco powyżej znajdziesz okienko z napisem "wyszukaj w komentarzach". Wpisz do niego np. "piekar" i znajdź poszukiwaną informację.

Powodzenia!
dorciabek  (zobacz profil)
21.02.2014 09:00 odpowiedz
Piekłam w piekarniku, polecam!
Gość: monika
21.02.2014 13:55 odpowiedz
W ilu stopniach i jak dlugo? Tez bym wolala je w piekarniku zrobic :) a jeszcze sie zapytam z termoobiegiem czy grzanie gora dol?
dorciabek  (zobacz profil)
21.02.2014 19:29 odpowiedz
Ja piekłam w temp 200 stopni, a czas dokładnie nie wiem, poprostu patrzyłam kiedy się zrumienią ( ok 20min ale to zależy od piekarnika)
madlen_ka  (zobacz profil)
15.02.2014 10:42 odpowiedz
:)
Gość: koala
14.02.2014 01:56 odpowiedz
Nie mam szprycy, czy te pączki można zrobić w kształcie zwykłych pączków np. nakładając ciasto łyżką?
Dorota, Moje Wypieki
14.02.2014 12:51 odpowiedz
Tak.
05.02.2014 14:57 odpowiedz
Pączki. :) U mnie pieczone, bo nie przepadamy za smażonymi. Bardzo smaczne. Z "Cukierem puderem" waniliowym. :))
Dorota, Moje Wypieki
14.02.2014 12:51 odpowiedz
Wspaniały pomysł!
14.02.2014 13:01 odpowiedz
Dziękuję bardzo. :)
Gość: zero0kcal
21.02.2014 16:26 odpowiedz
a taki sam przepis tylko pieczone? czy zupełnie inny?
21.02.2014 16:35 odpowiedz
Tak, to są ciasteczka z tego przepisu.
Domisia  (zobacz profil)
04.02.2014 14:11 odpowiedz
Przepis rewelacyjny! Pierwsza porcja upieczona i prawie zjedzona,zaraz biorę się za drugą porcje.Super szybko się je robi a jak smakują.....:)
gurszula5  (zobacz profil)
03.02.2014 19:49 odpowiedz
piekłam je wiele razy są pyszne ,wygladaja super :)
agnes512  (zobacz profil)
03.02.2014 12:32 odpowiedz
P-Y-S-Z-N-E!!!polecam!
dziekuje za przepis ;)
31.01.2014 19:15 odpowiedz
Polecam! To pierwsze pączki hiszpańskie, jakie robiłam i wyszły rewelacyjnie! Zmieniłam troszkę proporcje.
Pozdrawiam!
31.01.2014 20:48 odpowiedz
I jeszcze zdjęcie :)
30.01.2014 10:42 odpowiedz
Pyszne , i trzeba przyznac ze nie są tak przesiąknięte tłuszczem jak sklepowe,przepis perfekcyjny :)Z podwojonej porcji wyszło mi 40 szt , mysle ze to kwestia wprawy przy wyciskaniu ilosci ciasta :)
30.01.2014 14:57 odpowiedz
no i namówiłaś mnie razem z Mirką... robię!
28.01.2014 13:43 odpowiedz
Witam serdecznie:) Specjalnie założyłam konto,żeby podziękować za wspaniałe gniazdka:) Dzisiaj robiłam,największy problem sprawiło mi zmiksowanie ciasta z jajkami...ale z pewnością nie zrezygnuję z tego przepisu i zagości na stałe w mojej kuchni.Pozdrawiam:)
27.01.2014 10:47 odpowiedz
Witam. Mam do Pani pytanie : jakiego użyła Pani rękawa cukireniczego - chodzi o dlugość, szerokość oraz najlepiej o podanie nazwy producenta :) dziekuje z gory za pomoc :)
27.01.2014 18:50 odpowiedz
Bardzo dziekuje za szybka odpowiedz :) serdecznie pozdrawiam !
Gość: Agnieszka
26.01.2014 12:58 odpowiedz
Witam.Wczoraj zabrałam się za smażenie tych pączków. Niestety ciasto wyszło mi za rzadkie i bardzo kleiło się do wszystkiego :(. Mokrymi rękami formowałam mini placuszki i smażyłam na plantopodobnym tłuszczu. Wyszły ok ale nie przypominają Gniazdek z mojego dzieciństwa. Miałam wrażenie ,że dałam o jedno jajko za dużo, chociaż dałam 4 tak jak w przepisie. Co Pani zdaniem poszło mi nie tak? Patrzyłam w komentarzach i nikt raczej nie miał takiego problemu
dorciabek  (zobacz profil)
23.01.2014 19:31 odpowiedz
Przepyszne gniazdka!
18.01.2014 18:56 odpowiedz
Bardzo dziękuję za ten przepis, uwielbiam gniazdka, ale jakoś tak wydawało mi się, że są nie do zrobienia. A tu proszę, łatwe:))
18.01.2014 20:57 odpowiedz
Piekne ;)
Gość: Dagmara
03.01.2014 21:03 odpowiedz
Dziś przepis nabrał mocy urzędowej i został odtworzony ,było przepysznie.Strona jest fantastyczna.Dziękuję.
Gość: Kamila......
05.11.2013 13:38 odpowiedz
Gniazdka wyszly przepyszne.! Delikatne,miekkie,i smaczne.Mojej rodzinie bardzo smakowaly,bardzo szybko znikly z talerza heh. UwielbiamTwoje przepisy.! Dziekuje ze podzielilas sie swoimi zdolnosciami razem z Nami. Czy Pani ksiazka jest rowniez dostepna na terenie UK?.Pozdrawiam Serdecznie
Dorota, Moje Wypieki
05.11.2013 18:28 odpowiedz
Nie można jej zakupić w UK, ale można zamówić w Empiku z dostawą do UK.
pozdrawiam!
Kamilaaa  (zobacz profil)
07.11.2013 17:40 odpowiedz
Dziękuję ślicznie za szybką odpowiedź.:)
07.09.2013 11:57 odpowiedz
Proste i pyszne!
29.08.2013 22:08 odpowiedz
Oto i moje pychotki:) Wyszły bardzo dobre, ale... szprycha mi się zepsuła! To kółeczko które "pcha" masę pod siłą "patyczka" pękło.. Większość pączków wyszła tak jak na załączonym zdjęciu, a reszta była w kształcie kulek czy placków. Ha! To był pierwszy raz kiedy używałam tą szprychę.. w sumie to nie ma się co dziwić, że się zepsuła, bo nie kosztowała dużo, no i była plastikowa...Wydaje mi się że to też przez to, że masa była bardzooo gęsta tzn. to było jak ciasto przed upieczeniem i aby wycisnąć je na papier musiałam użyć dużo siły. Kiedy wsypałam mąkę do masła z wodą i solą, to nie musiałam długo mieszać aby masa przekształciła się w po prostu...kawałek ciasta przed pieczeniem (chodzi mi tu np. jak ciasto kruche przed pieczeniem oczywiście) ciężko to wytłumaczyć. Po prostu kula ciasta. Tak miało wyjść? Bo mam wrażenie, że może dałam zbyt dużo mąki...?
Na pewno powtórzę to nieraz, gdyż jest po prostu przepyszne;)
28.08.2013 18:29 odpowiedz
Wyszły znakomicie:)
ulula82  (zobacz profil)
27.08.2013 16:08 odpowiedz
:)
ulula82  (zobacz profil)
27.08.2013 16:08 odpowiedz
Są znakomite!Robi się szybko i tak samo szybko znikają:)
Gość: Zosia
30.05.2013 14:16 odpowiedz
No i kolejny cudowny przepis, wyszły świetnie ! :D
kasiula15502  (zobacz profil)
22.05.2013 01:10 odpowiedz
tym razem zdążyłam zrobić zdjęcie ,pyszne jak zwykle ,goście zadowoleni
kasiula15502  (zobacz profil)
17.05.2013 11:52 odpowiedz
znakomity przepis ,pączki idealne jak z najlepszej cukierni ,jutro powtórka :)
05.05.2013 20:34 odpowiedz
Idealne, za każdym razem wychodza wyśmienite i baaaardzo szybko znikają z talerza:)
free_małami  (zobacz profil)
02.05.2013 17:41 odpowiedz
Pyszności. Ale bardzo tłuste. Następnym razem dodam spirytusu. Mimo wszystko .... lepsze jak z cukierni:-) dziękuję.
Gość: Ewkasza
23.04.2013 15:30 odpowiedz
Wspaniały przepis, aż nie mogłam uwierzyc że mi to cudo wyszło!
"Gniazdka" - bo taką nazwę pamiętam z dzieciństwa - udały się znakomicie.
Receptury przestrzegałam ściśle z tym że dodałam naparstek rumu - wyczytałam gdzieś że dobrze jest dodac nieco alkoholu co ma zapobiec nasaczaniu ciasta tluszczem w czasie smażenia. Podobno stosuje się to do pączków i różnych ciast smażonych.
Dziekuję!
agnieszka1333  (zobacz profil)
21.04.2013 14:46 odpowiedz
oj, i jak ja mam schudnąć? Pani Dorotko pączki wyszły jak ze sklepu! niesamowite w smaku, niewiele już zostało, a niedawno skończyłam je smażyć. dziękuję bardzo za kolejny cudowny przepis!:)
Gość: Magda
20.04.2013 10:57 odpowiedz
Witam serdecznie
Od bardzo dawna czytam Pani bloga,użyłam już kilku przepisów i wszystkie zawsze były doskonałe,goszczą u mnie na zawsze:)postanowiłam napisać w końcu gdyż po spróbowaniu pączków hiszpańskich zrobionych przez siebie z Pani przepisu oniemiałam! nigdy ale to nigdy nie wychodziły mi żadne paczki i tych też się bałam ale wyszły tak wspaniałe że aż zachwycające:)
Dziekuje!:)
Gość: Bożena
26.03.2013 19:13 odpowiedz
Pysznie wyglądają..
Dorotko zajrzyj na tą stronkę
http://przepis-na-zycie.blogujaca.pl/2013/03/26/paczki-hiszpanski/
Gość: aneta
13.03.2013 19:49 odpowiedz
wyszly super- maz zjadl ponad polowe na raz :))
sloneczko085  (zobacz profil)
04.03.2013 22:05 odpowiedz
Droga Dorotko-piszę z pewnym pytaniem a zarazem prośbą. A mianowicie chcę zakupić termometr cukierniczy i tak naprawdę nie wiem nawet na jaki zerkać, gdyż nigdy nie miałam z tym styczności. Proszę poradź jaki będzie najlepszy.
Słodko pozdrawiam:)
Gość: aga
27.02.2013 21:40 odpowiedz
bardzo ladnie wygladaja i tak samo bardzo sa niesmaczne-sorry
Gość: krysia34
25.02.2013 13:40 odpowiedz
Czemu lukier jak zastygnie na pączkach to nie jest taki biały jak u Pani? :(
Dorota, Moje Wypieki
26.02.2013 19:18 odpowiedz
Moze wyszedl zbyt rzadki?
25.02.2013 11:26 odpowiedz
Wyszły pyszne, jak z cukierni. Wyszło mi prawie 2 razy tyle, ale podczas robienia mi jakos znikały :]
Gość: Julka1234
23.02.2013 12:19 odpowiedz
Zrobiłam je. Mam 13 lat. Kocham pani przepisy. Gniazdka wyszły pyszne. Po ostudzeniu zniknęły wszystkie. Zamiast glazury użyłam samego cukru pudru. Będę je robić częściej!. :)
23.02.2013 08:18 odpowiedz
Czy można czymś zastąpić sok z cytryny?
carola33  (zobacz profil)
22.02.2013 08:21 odpowiedz
Przepyszne!! Wszystkim smakowały :) Dziękuje za przepis!
Gość: martysza
17.02.2013 18:03 odpowiedz
Przepyszne rewelacja palce lizać !!!!!takie dobre że po 15 min już nie ma połowy polecam ::):)na pewno zagoszczą u nas :)
Gość: kasia
16.02.2013 18:36 odpowiedz
Super
Super
Wszystkim smakowały
GosiaczekVil  (zobacz profil)
11.02.2013 18:38 odpowiedz
Nie sądziłam że aż tak urosną w trakcie smażenia i były troche rozlazłe, ale pyszne!!!wg rodzinki lepsze niż sklepowe, szybko wyparowały :-) jutro znowu je robię, ale mniejszą szprycą by wyszły zgrabniejsze
Gość: anna.a72
11.02.2013 13:42 odpowiedz
Zrobiłam te pączki (gniazdka). Zdjęcia dałam na swoją stronę i podlinkowałam do Ciebie (by przepisu nie kopiować :) ) Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko. A ciacha wyśmienite!
shitty_kitty  (zobacz profil)
08.02.2013 00:09 odpowiedz
Polecam jeść pączki po kilku godzinach, jak już będą całkowicie zimne, wtedy smakują identycznie jak z cukierni. Na początku tak sobie nam smakowały, a potem taka niespodzianka ;) Z przepisu wyszło mi 17 sztuk. Pozdrawiam
Gość: iwonawaszak
07.02.2013 22:42 odpowiedz
Witam, zrobilam dzis te paczki i wyszly mi bardzo nasiakniete tluszczem, prosze mi poradzic co zrobilam źle i na dodatek dlugo sie smazyly.
Dorota, Moje Wypieki
08.02.2013 19:37 odpowiedz
Prawdopodobnie byla zbyt niska temperatura oleju. To by rowniez tłumaczyło ich dluge smazenie. 
Prosze przeczytaj artykuł o pączkach (odnosi sie rowniez do hiszpanskich).
07.02.2013 19:45 odpowiedz
Pyszne te gniazdka u mnie wyszło ok. 14 sztuk,ale moja tylka miała w najszerszym miejscu 3cm z haczykiem;) pychota i wcale nie były tłuste;pozdrawiam Ewa
Gość: baziaa
07.02.2013 15:23 odpowiedz
Świetny przepis,paczki przepyszne,mięciutkie..Bardzo dziękuję za przepis:)
Mi wyszły 33 szt..robiłam trochę mniejsze.
Gość: kasia
07.02.2013 13:35 odpowiedz
Pierwszy raz robilam wyszly pycha :)
Gość: Ala
07.02.2013 13:06 odpowiedz
To jeszcze raz ja... W przepisie waga masła podana jest w dekagramach, a nie w gramach, co w moim przypadku okazało się mylące. Waga masła w kostce podawana jest zawsze na opakowaniu w gramach, w gramach też ilość masła występuje w niemal wszystkich przepisach, również w tych na blogu. Gdy przeczytałam 10 dag masła, odruchowo odważyłam 10 g, zamiast 10 dag. No bo przecież pół kostki to 100 g, a nie 10 ;) Zorientowałam się, że cos jest nie tak po dodaniu mąki, czyli na poczatku drogi i bez problemu pierwszy etap powtórzyłam. Być może tylko ja miałam z tym problem, a może i nie, bo przecież mózg potrafi ulegać różnym sugestiom i płatać figle. Od dziś widząc w przepisie masło dwa razy sprawdzę gramaturę, bo nie zawsze jest ona konsekwentnie wyrażana w przepisach w gramach.
Gość: ewa
07.02.2013 12:33 odpowiedz
czy moge uzyc margaryny zamiast masla?? z gory dziekuje za odpowiedz
Gość: anilannna
07.02.2013 12:30 odpowiedz
Świetne! Każdą decyzję : "co upiec?", zaczynam od przejrzenia Pani strony!! Jakże inaczej mogłoby być w Tłusty Czwartek?!:) Pieczenie pączków kojarzy mi się z wielkim mozołem, a chrustu nie lubi mój mąż. Ta propozycja okazała sie strzalem w 10;) Pieczenie w oleju ciasta parzonego widziałam po raz pierwszy u Giady deLaurentis.. ona nazywala je pączkami "włoskimi";) Patent z wyciskaniem na papier: rewelacja! Idealny dla tych co nie potrafia wprost na olej:) Dziękuję!!!:)
Gość: Ala
07.02.2013 01:41 odpowiedz
Te pączki - gniazdka są wybitnie pyszne. Ja wycięłam z papieru tylko pięć kwadratów i używałam sukcesywnie do kolejnych porcji. Nie musiałam wkładać pączków do oleju wraz z papierem u góry, bo one pięknie dały się przenosić w rękach. Papier do pieczenia posmarowałam dodatkowo olejem, tak jak w przepisie.
Gość: Karolina
06.02.2013 23:21 odpowiedz
Gniazdeczka to moje pierwsze pączkowe doświadczenia :) Początkowo obawiałam się a to o temperaturę oleju, a to potem o gęstość ciasta, ale ostatecznie wyszły przepyszne, urosły i smakują wybornie :) Bardzo dziękuję za przepis i smacznego Tłustego Czwartku życzę! :)
06.02.2013 22:08 odpowiedz
Dałam im dzisiaj jeszcze jedną szansę... i wyszły :) wiem już w czym tkwił błąd - za małe kółeczka w środku... ;)
06.02.2013 20:27 odpowiedz
u mnie wyszły całkiem ładne, ale wydaje mi sie, ze nie sa takie jak ze sklepu... moze to problem ze szprycą bo była za mała i tyle z nia cackania było to myślalam, że szału dostane. z wyglądu nawet ładnie wyglądają ale w smaku... może nie są aż tak potwornie obrzydliwe, ale ten posmak.. okropnosc. nasączyły sie za bardzo tłuszczem moim zdaniem. no i lukier nie wyszedł taki jasny jak u pani :( chyba nie wrócę już do tego przepisu, ale w weekend może pokombinuje coś z faworkami. jednak najlepszy jest jabłecznik z pianką :) ostatnio zjadłam 3/4 blachy... :)
dołączam zdjęcie :)
Marta_86  (zobacz profil)
06.02.2013 19:08 odpowiedz
Bardzo dobre gniazdka. Wylewałam bezpośrednio na olej :)
Gość: Alex
06.02.2013 14:55 odpowiedz
super przepis:) łatwy szybki i moja rodzinka jest zachwycona:)
Gość: Rysia
06.02.2013 12:58 odpowiedz
Dzień dobry, czy ciasto można wykonać dzień wcześniej i wstawić na noc do lodówki? Czy można tak postąpić również z ciastem ptysiowym?

Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
06.02.2013 13:00 odpowiedz
Tak, mozna je trzymac w lodowce max przez noc.
05.02.2013 21:06 odpowiedz
Uwielbiam te pączki, ale chyba będę musiała pogodzić się z koniecznością kupowania ich w cukierniach :( nie wiem co robię źle... Z jednej strony smażą się cudnie, a jak obracam na drugą to wybuchają (dosłownie)... dzisiaj usmażyłam 4 szt. a z reszty ciasta zrobiłam ptysie...
Gość: gniazdko
05.02.2013 20:04 odpowiedz
LITOSCI- to jest gniazdko poznanskie a nie paczek hiszpanski!!!
Gość: otwarta
05.02.2013 20:59 odpowiedz
Litości...? Przecież w opisie jest wymienionych kilka popularnych nazw tych ciastek, dla mnie to akurat są po prostu gniazdka, a nie gniazdka poznańskie, ale szanuję fakt, że w innych regionach kraju nazywa się je nieco inaczej, np. gniazdkami poznańskimi, albo pączkami wiedeńskimi, czy jeszcze inaczej... Trochę otwartości ;)
Gość: Zbiga
05.02.2013 12:13 odpowiedz
Dziękuję, że Pani jest, że prowadzi tak ciekawy blog i dzieli się swoim talentem. Pozdrawiam ciepło.
ewelstudz  (zobacz profil)
04.02.2013 09:13 odpowiedz
Wyszły naprawdę pyszne, i baardzo szybko zniknęły. Miałam niestety trochę problemów z nakładaniem do szprycki i z wyciskaniem, może dlatego,że użyłam takiej małej, zwykłej :( innej nie mam niestety. Wyszły mini gniazdka :)
dorota83  (zobacz profil)
03.02.2013 23:11 odpowiedz
jak karnawał to karnawał;) "gniazdka" zwane w naszych okolicach poznańskimi zrobiłam wczoraj dla moich Panów. chyba były pyszne bowiem zniknęły błyskawicznie, zatem zdjęcie nie powstało. dzięki za przepis!
Gość: anka
03.02.2013 18:04 odpowiedz
Hiszpania nie ma paczków a te sa podobne do churros,smażone na głebokim oleju,nie gwiazdki tylko patyczki,jedza na sniadanie mocząc w kawie,tak jak nie ma hiszpańskiej zupy pomodorowej,hitu reklamowego w Polsce
eliza_36  (zobacz profil)
05.02.2013 21:39 odpowiedz
Alez Hiszpania paczki ma, jak najbardziej :-) Male, smaczne, w cukrze.
Gość: mikir
03.02.2013 13:43 odpowiedz
Pączki wyglądają bardzo ładnie i smakowicie jak większość przepisów na blogu. Zastanawiałam się jak zrobić takie dla alergików, bez jajek. Czy może ktoś ma jakiś pomysł, czym zastapić jajka w tym przepisie.
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2013 18:38 odpowiedz
Może skorzystasz z przepisu na pączki bez jajek?
Gość: mikir
03.02.2013 20:37 odpowiedz
Dziekuję za podpowiedź, przepis już sobie sprawdziłam napewno będę chciala wypróbować. Z tym, że uwielbiam smak własnie takich parzonych a tamte są takie jak tradycyjne. Bardzo podoba mi się Pani blog, bardzo lubię tutaj zaglądac, żeby pooglądać zdjęcia i poczytać sobie przepisy. Wszystko wygląda wspaniale.
ruda444  (zobacz profil)
30.01.2013 19:07 odpowiedz
Pani Doroto, a lukrowanie tych pyszności pędzelkiem?
Pozdrawiam bardzo serdecznie
29.01.2013 22:14 odpowiedz
napisała Pani, żeby użyć tylki w kształcie gwiazdki. A co jesli ja tekiej nie posiadam? Mogę takimi jakie mam czy jak na razie muszę o tych pączkach zapomnieć?
k_mysza  (zobacz profil)
29.01.2013 20:45 odpowiedz
Przepychota ;)) wlasnie zrobilam i ledwo polalam lukrem polowa w tajemniczy sposob sie ulotnila ;)wczesniej zaopatrzylam sie oczywiscie w tylke 1M, dzieki Pani przepisom w pracy uwazaja mnie za eksperta od wypiekow;) Pozdrawiam serdecznie.
k_mysza  (zobacz profil)
29.01.2013 20:23 odpowiedz
Przepychota ;)) wlasnie zrobilam i ledwo polalam lukrem polowa w tajemniczy sposob sie ulotnila ;)wczesniej zaopatrzylam sie oczywiscie w tylke 1M, dzieki Pani przepisom w pracy uwazaja mnie za eksperta od wypiekow;) Pozdrawiam serdecznie.
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2013 18:42 odpowiedz
Najbardziej będzie się nadawała tylka 1M. I przy okazji przyda się do cupcakes :).
ruda444  (zobacz profil)
23.01.2013 12:31 odpowiedz
Pani Doroto,
Proszę o poradę: chcę nabyć rękaw cukierniczy bo już zbyt wiele wypieków z Pani bloga mnie omija bez niego. Nie wiem tylko który będzie lepszy 40 cm czy 50 ? Pani z uwagi na ogromne doświadczenie z pewnością ma już na ten temat wyrobione zdanie. Jedni piszą że 50 cm to zbyt duży rękaw, drudzy że dobry. Potrzebuję porady fachowca a Panią za takiego uważam.
Będę wdzięczna, pozdrawiam - ruda
Gość: aga
13.01.2013 10:18 odpowiedz
pytanie...smażylam je raz w starej aluminiowej frytownicy, wczoraj kupilam sobie nową z teflonową misą i pączki pomimo odpowiedniej temperatury paliły się w ciągu ulamów sekund czy to wina teflonu?
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2013 12:44 odpowiedz
Nie, wg mnie była zbyt wysoka temperatura.
Gość: nika
12.01.2013 16:04 odpowiedz
Witam
Proszę o radę, czy można je upiec w piecyku jak ptysie, czy koniecznie trzeba je smażyć na tłuszczu? Jak taka zmiana wpływa na jakość i smak ciasteczek? Co jest lepsze w tym przypadku?
Pozdrawiam Autorkę i wszystkich komentatorów. :)
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2013 13:35 odpowiedz
Przepis na ptysie jest na blogu, ciasto jest praktycznie takie samo, ale pieczone w piekarniku.
Gość: cafe
11.01.2013 17:28 odpowiedz
Mmmm... są pyszne i co najważniejsze nie takie tłuste jak kupne, udały sie z apierwszym razem! :-)
Gość: kulawula
10.01.2013 18:25 odpowiedz
Moje ulubione gniazdka:-) bo za paczkami jako tako zbytnio nie szaleje,ale gniazdko to jest to:-D
Piękne,rządzą:-)
Gość: iwucha13
09.01.2013 19:34 odpowiedz
rewelacyjny pomysł, nie nadążyłam smażyć :P
smakiem lekko przypominały te z dzieciństwa donaty z cukierni (już ich nie robią)
katashyna  (zobacz profil)
02.01.2013 22:28 odpowiedz
Ja mam tylko małą szprycę cukierniczą więc moja wersja - mini gniazdka:)
Gość: KasiaM
28.12.2012 22:02 odpowiedz
Wypróbowałam i są świetne, tylko zastąpiłam olej smalcem bo tak się nie wpija (i z lenistwa wyciskam gniazdka prosto na tłuszcz ;p). Koleżanka robiła na oleju i były trochę cięższe. I pomyśleć że miałam ten przepis cały czas bo z tego przepisu robię karpatkę i eklery ;)
Pzdrawiam :)
Gość: Myriam
24.12.2012 13:43 odpowiedz
Ale nieprawda! Te pączki nie są hiszpańskie, jestem Hiszpanką i w zeszłym roku byłam po raz pierwszy w Polsce, byłam w Poznaniu na Erasmusie. Tylko wtedy mogłam ich spróbować... W Hiszpanii mamy dobre wino, ale niestety nas piwo i słodycze są raczej mdłe :/
Gość: Fama505
11.12.2012 09:07 odpowiedz
Pyszne!!!! Zostały zjedzone w godzinkę. Byłam w szoku jak szybko i prosto robi się ciasto.
01.11.2012 19:48 odpowiedz
Rewelacja!
Gość: ewa
13.10.2012 18:22 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj wieczorem jak dzieci zasnęły (one baaardzo uwielbiają sklepową wersję). Dzis po sniadaniu dalam im a one: wow kupilas nasze ulubione pączki z dziurką :)) Ja na to, ze nie kupilam tylko zrobilam je specjalnie dla Was a oni nie wierzyli, ze sama je zrobilam :) Mężusiowi tez smakowały i mowil ze idealne, jak z cukierni :) Przepis rewelacyjny!
Gość: Kasia
24.08.2012 19:45 odpowiedz
Zrobiłam, prawie wszystkie już zjedzone, ale... szału nie zrobiły, a szkoda :( ani trochę nie przypominają mi w smaku tych kupnych, nie wiem dlaczego, niby wszystko zrobiłam wg przepisu, chociaż moje były trochę cieńsze. No cóż czasami ma prawo coś nie smakować, ale się tym nie zrażam i zabieram się za następne świetne przepisy, które mi zawsze wychodzą - oprócz tego ;) Pozdrawiam
Gość: monika
20.07.2012 13:41 odpowiedz
czemu w skladnikach nie widze wody i cukru?
Gość: aniak
17.05.2012 15:11 odpowiedz
Dzisiaj zrobiłam, są pyszne, rozpływają się w ustach, dałam tylko jedno jajko więcej bo ciasto było za gęste, może miałam za małe jajka, bardzo polecam, rewelacyjny przepis, te z cukierni się nie umywają.
Gość: ew
20.04.2012 07:43 odpowiedz
zrobilam! pyszne :)) i wspaniały przepis na lukier :)
pozdrawiam
Gość: Maja
06.03.2012 08:21 odpowiedz
KOcham ta strone! same pysznosci,pieknie i latwo opisane i do tego cudne zdjecia zachecajace do pichcenia! Dziekuje za inspiracje! ((o;
Gość: beata.roz
03.03.2012 13:17 odpowiedz
Kolejna kopia pączków, nawet zdjęcie skopiowane kuchnia.wp.pl/przepis/6942/1/paczki-hiszpanskie.html
Pozdrawiam
Gość: Kaszka
30.01.2013 15:13 odpowiedz
Kochana, porównaj daty dodania to się okaże kto tu kogo kopiuje.
Gość: sierpien21
03.03.2012 07:36 odpowiedz
moje tez raz nie wyszły...
za dużo wody dodałam... dlatego pija olej, mniej wody i są super chrupiące i nie piją oleju i koniecznie bardzo gorący olej, jeśli będzie za zimny tez piją olej
Gość:
23.02.2012 14:59 odpowiedz
dorotuś,zajrzyj na Wielkie żarcie...tam jest zerżnięty przepis i zdjęcia przez niejaką =lenkę=...pozdrawiam
Gość: poznanianka44
22.02.2012 15:12 odpowiedz
Wlasnie co skonczylam piec, no i szczerze nie wiem co sie stalo, bo moje gniazdka nie wyszly tak parfekcyjne jak Pani, strasznie popekaly podczas pieczenia i napily sie oleju :(
Gość:
20.02.2012 19:04 odpowiedz
muszę powiedzieć że nie myślałam że mi wyjdą...
wyszły wspaniale, a tak zasmakowały rodzince że trzy dni z rzędu podwójną porcję robiłam:)
wspaniały przepis:)
a tak dla pań które spekulowały o papierkach nasmarowane olejem...
smażcie ciastka z papierkami chwile...
po chwili bez problemu odejdą przy pociągnięciu
pozdrawiam
Gość: Aga
20.02.2012 16:58 odpowiedz
Tak zeby sie podzielic doswiadczeniem :-), zrobilam te gniazdka (tak u nas sie nazywaly) w ostatni weekend. Pierwszy raz robilam cokolwiek z takiego ciasta parzonego. Gniazdka wyszly super, bardzo polecam i dziekuje Dorotce za przepis.
Ja robilam z polowy porcji i wyszlo mi 6 gniazdek, wydawalo mi sie ze zrobilam dosc male, wiec weszly mi wszystkie na raz na patelnie i to wlasnie byl moj blad :-) przy smazeniu tak urosly, ze sie zaczely "rozpychac" i pomiescic ich nie moglam na patelni :-). Przez to wyszly troche pokrzywione, ale i tak w smaku super. Bede pamietac jak smazyc na przyszlosc.
Acha, dla tych co im nie urosly paczki - ja robilam tak, ze przed obiadem zrobilam ciasto na te paczki bez jajek, potem zostawilam w kuchni do wystygniecia (nie w lodowce), zrobilam obiad, zjedlismy i potem na przestygniete juz calkiem ciasto dodawalam jajka i smazylam, jak znalazl na deser bylo :-). Taki pomysl dla tych co tak jak ja jak sie za cos wezma to nie lubie czekac "az wystygnie" :-).

To byly jedne z moich ulubionych przysmakow z cukierni w dziecinstwie i chcialam zeby moj synek tu w UK posmakowal co dobre :-) ale on sprobowal i krecil nosem ze "takie sobie" :-), a tam... mi smakowaly super i sama zjadlam polowe, druga polowe maz i tyle bylo z gniazdek zrobionych "dla syneczka" :-). Jeszcze raz dzieki Dorotka!

Pozdr. Aga
Gość: Ruda
19.02.2012 18:45 odpowiedz
Zrobione! Nie spodziewałam się, że można takie ciasto w domu zrobić.
Nie wiem tylko, czy to, że robiłam we frytownicy (i częściowo na używanym oleju) nie wpłynęło negatywnie na zapach. A to był ich jedyny mankament... Nie miały żadnego ciekawego zapachu.

Ale wszyscy chwalili i wszystkim smakowało. Dziękuję za przepis, pani Dorotko :)
Gość: annamaria725
19.02.2012 18:21 odpowiedz
witaj ja bym mogła jesć je na kilogramy pozdrawiam i wkleję te stronę sobie na link:0
Gość: Elza
16.02.2012 22:54 odpowiedz
Pomyślałam, że nie zjem pączków w tłusty czwartek, ponieważ ich nie lubię i przypomniały mi się te ;). Suuper są, wieki ich nie jadłam. Tłuste, ale w przeciwieństwie do tradycyjnych, mokre w środku. Z przepisu nie skorzystałam, bo nie zjadłabym tyle żeby opłacało się robić. Zakupiłam w cukierni 4 minipączki. Mm, były pycha i nie wątpię, że te ze zdjęcia też ;).
Gość: Agnieszka
16.02.2012 21:01 odpowiedz
Mi nie wyszły za mocno tłuszcz wchłonęły, nie dało się jeść niestety. Masa była dobrze przestudzona,nie wiem co mogło być zrobione niewłaściwie. Rok temu mi wyszły.
Gość: bożena
16.02.2012 20:28 odpowiedz
Chylę czoła wszystkim ,którzy zrobili te pączki,no ja niestetyi poległam na tym przepisie ,mimo że piekłam po 4-5min z każdej strony ciasto było lekko mokrawe w środku,od strony wizualnej wyszły mi śliczne,jednak myślę że nawet jeśli bym dłużej piekła i w końcu dopiekły by się w środku to jednak niby lekkie ,a jednak takie tłustawe,możliwe że poprostu ja coś zle zrobiłam ,mimo że od strony technicznej nie miałam żadnych problemów,naszczęście zrobiłam równocześnie włoskie bomboloni i to jest idealny smak pączka.
Gość: olik1980
16.02.2012 09:17 odpowiedz
robię dzisiaj od rana, bo z jednej porcji wyszło mi tylko... 14 sztuk! a to stanowczo za mało bo są bosssssskie
Gość: kamolotka
12.02.2012 17:56 odpowiedz
Zrobione, zjedzone pyszota :) tylko jest jest jeden problem .... stanowczo za mało ;)
Gość: mmonika2204
12.02.2012 08:39 odpowiedz
...też robiłam, wyszły rewelacyjnie i zniknęły nawet nie wiem kiedy...
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2012 14:59 odpowiedz
Masz racje, pierwsza jest lepsza, ale do tych paczkow i czesciej przeze mnie uzywana do dekoracji jest ta: www.tortownia.pl/sklep,2026,59,Wilton,Tylka_koncowka_dekoratorska_metalowa_gwiazdka_otwarta_srednia_1M.html
Gość: Ania
03.02.2012 12:34 odpowiedz
Pani Dorotko, dziękuję za odpowiedź i przepraszam, że znowu zawracam Pani głowę. Wyszukałam tylki, jedyny problem to którą kupić. Według mnie ta pierwsza byłaby lepsza, gdyż ma głębsze wycięcia (ale druga ma szerszą końcówkę). Jednak nie jestem pewna i bardzo proszę o pomoc :-)

www.tortownia.pl/sklep,2029,59,Wilton,Tylka_koncowka_dekoratorska_metalowa_gwiazdka_otwarta_duza_6B.html

www.tortownia.pl/sklep,2027,59,Wilton,Tylka_koncowka_dekoratorska_metalowa_gwiazdka_otwarta_XL_8B.html
Gość: luna
03.02.2012 11:35 odpowiedz
Przepyszne, pierwszy raz robilam i wyszly super, lepsze niz w sklepie...
Dorota, Moje Wypieki
02.02.2012 11:31 odpowiedz
Obydwie szpryce sa male i do dekorowania tortow/babeczek. Paczki uzyskasz z nich duzo mniejsze, niz te na zdjeciu. Najlepiej byloby kupic osobno duza koncowke z gwiazdka a do tego jednorazowe rekawy cukiernicze. Z tych dwoch przez Ciebie wymienionych pierwsza jest wg mnie lepsza.
Gość: Ania
02.02.2012 07:03 odpowiedz
Chcę koniecznie zrobić te pączki, jednak najpierw muszę kupić szprycę z odpowiednią końcówką. Niestety nie znam się na tym w ogóle. Dlatego bardzo proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego produktu. W który z dwóch poniższych powinnam zainwestować żeby uzyskać takie kształty pączków jak na zdjęciu?
www.cafe-chocolate.pl/product.php?id_product=393
www.cafe-chocolate.pl/product.php?id_product=439
Gość: ann
01.02.2012 21:19 odpowiedz
Wspaniały przepis. Moje pierwsze pączki i wyszły idealnie. Uwielbiam gniazdka, a kupne często są straszne... Zamieściłam przepis u siebie (oczywiście ze wskazaniem oryginału). Pozdrawiam serdecznie,
ann
Gość: justa56
01.02.2012 13:05 odpowiedz
moje wlasnie zakonczone, robilam wszystko jak w przepisie, urosly bardzo ladnie, ale w smaku za bardzo wyczuwa sie jajka tak jakbym jadla omlet, dlaczego?
Gość: Jaiko
29.01.2012 08:39 odpowiedz
Jako stala juz czytelniczka tego blogu, zachwycona Pani talentami, ryzykuje podac pomysl do tego przepisu, mam nadzieje, ze sie przyda.
Kiedys trafilam na deser, bardzo podobny do taw Paczkow Hiszpanskich, z tym, ze po smarzeniu zanurzaja sie kawalki ciasta w ksztalcie paluszkow syropem z cukru, wody oraz soku cytryny. Proporcje z Pana Kuchni ; nie zdobylam, stac jego bylo tylko na cars Iowa zdrade, ale sama robila kilka razy, bolo to fantastycznie) Goraco polecam wszystkim, kto nie ma wyrzutow od jedzenia smakolykow!
Pzdr
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2012 21:24 odpowiedz
Raczej nie mam na myśli żadnej firmy, ważne, by był cukierniczy, czyli do 200 st. C. Czy cyfrowy, czy zwykły - jak wolisz.
Gość: dorta79
26.01.2012 18:37 odpowiedz
witaj Dorotuś ;-) od kilku miesięcy jestem "uzależniona" od Twojej stronki, wypróbowałam już sporo przepisów - wszystkie z dużym powodzeniem ;-). Pączkom hiszpańskim również nie mogłam się oprzeć - są lepsze niż w cukierniach ;-)). Mam pytanie odnośnie termometru cukierniczego - możesz mi jakis polecić ? szukałam na allegro ale nie znalazłam. Jeśli możesz to doradz. Dzięki
Dorota, Moje Wypieki
24.01.2012 19:12 odpowiedz
Allani, musisz cukier dokładnie rozcierać grzbietem łyżki, dodawać więcej pudru, aż w końcu nie ma siły - nie będzie przezroczysty ;-)
Dorota, Moje Wypieki
24.01.2012 18:32 odpowiedz
"Icing bag and nozzles", ja uzywam również jednorazowych worków, do których wymieniam końcówki. Te końcówki z Lakeland sa dość duże, będą się nadawały do paczków: www.lakeland.co.uk/2233/Professional-Piping-Set
Gość: Aga
24.01.2012 15:50 odpowiedz
Dorotko, jak wyglada szpryca cukiernicza i jak to sie nazywa w UK, kupwalas moze tu w UK? Mysle o tych paczka (nigdy takich nie robilam, a gniazdka z Polski pamietam oj pamietam ich smak :-), jednak mam akcesoria do dekoracji ciast/tortow tylko. Tzn. mam dobre, mocne foliowe woreczki (te rozki) i dobry zestaw koncowek. Jednak w tym moim zestawie sa tylko takie male koncowki, rozne rodzaje ale takie do dekoracji tortow, nie ma szans zeby wyszla taka grubosc jak w tych paczkach. Nie wiem jak szukac szprycy cukierniczej i jak to wyglada, ewentualnie jaka koncowke powinnam miec do tych paczkow zeby wykorzystac moje woreczki.
Z gory dziekuje, pozdrawiam
Agnieszka
Gość: Allani_S
23.01.2012 17:39 odpowiedz
Witam,
Ja wiem że zadaje może banalne pytanie... robię lukier wg Pani przepisu i mi niestety nie wychodzi... Rozpuszczam cukier puder w odrobinie wody i jest taki przeźroczysty... gęsty ale przeżroczysty. Wnika w pączki i nic go nie widać... ;/ Czy mogłaby mi Pani dokłądnie doradzić jak ucierać ten cukier... Czy długo.. Proszę o pomoc :)
Gość: beata.roz
21.01.2012 13:47 odpowiedz
Gniazdka są już wspomnieniem, tylko zapach po nich pozostał. Zrobione, zjedzone i wszyscy zadowoleni. Cukiernianym gniazdkom smażonym na starym oleju mówie stanowcze NIE! Dziękuję za udostępnienie tego przepisu. Kolejne domowe gniazdka już wkrótce. :D Pozdrawiam.
Gość: pestka-w-pestce
20.01.2012 22:47 odpowiedz
Dzisiaj mnie naszło i popełniłam te cudeńka. Małą szprycką też się da (pod warunkiem, że jest solidna i nie pęknie), po prostu wolniej wyciskałam.
Zastanawiam się tylko, czemu ostatnia partia mi zaczęła pękać (poprzednie rosły bez pękania) - czyżby olej był zbyt nagrzany? Mam kuchenkę ze zwariowanym termostatem i nie da rady na niej utrzymać stałej temperatury - na nic się zdaje sprawdzanie termometrem, skoro nie można tego zmienić :) Ale wyszły pyszne - skąpałam je całe w lukrze (jak Twoje kasztanki Doroto), bo mąż uwielbia no i ja sama takie pamiętam z cukierenki.
Gość: gosijka
16.12.2011 21:43 odpowiedz
Hej!! Od dawna Twoje przepisy dobia furrore w moim domu! Te gniazdka sa przepyszne! Moja mama nie lubi ich, ale jak dzien wczesniej kupilam je w sklepie i sprobowala tych sklepowych i tych Twoich to zdecydowanie powiedziala, ze lepsze Twoje! Tylko nie mozna sie nimi opychac (tak jak ja to oczywiscie zrobilam), bo pozniej moze brzuch bolec :)
Gość: elin
15.12.2011 15:08 odpowiedz
te pączki są u mnie regularnie raz na tydzień odkąd zrobiłam je pierwszy raz. moja siostra po prostu uwielbia je i chyba jej się nigdy nie znudzą!
Pani Doroto dziękuje za wszystkie przepisy i oczywiście ciągle próbuję nowych!
Pozdrawiam gorąco!
Gość: Bogusia
18.11.2011 19:19 odpowiedz
Dzisiaj kupiłam, jutro sama zrobię, dzięki za przepis. :)
Gość: Patyna
16.11.2011 13:54 odpowiedz
Bierzemy sie za pieczenie u huhu uwielbiam te paczki : )) smacznego dla wszystkich ktorzy je robia
Gość: Justyna
05.11.2011 14:43 odpowiedz
Wtam.Właśnie zrobiłam te pączki wiedeńskie według twojego przepisu.Wyszły mi super!!!! Dodałam tylko zamiast 4 jajek to 5.Ciasto było lużniejsze i łatwo się wyciskało ze szprycy.Do oleju dodałam 2 łyżku octu, żeby pączki nie nasiąkły za bardzo tłuszczem, niestety nie miałam żadnego alkoholu pod ręką. Przepis sprawdzony, więc polecam z czystym sumieniem.
Gość: Gość_Justyna
31.10.2011 15:48 odpowiedz
Witam, dzisiaj zrobiłam gniazdka, które wręcz uwielbiam kupować w cukierni. I rzeczywiście mogę je teraz przygotowywać sama. Dziękuję serdecznie za wspaniały blog, z którego bardzo często korzystam (w szczerze mówiąc jest dla mnie jedynym miejscem, z którego piekę). I wszystko wychodzi! :-)
Dorota, Moje Wypieki
29.10.2011 19:14 odpowiedz
W srodku miękkie, na zewnatrz trochę chrupiące.. nie trzeba dodawać alkoholu :).
Gość: Benia
29.10.2011 18:14 odpowiedz
Pączki powinny byc miękkie czy chrupiące? Bo mnie wyszły trochę kluchowate, były i tak bardzo pyszne ale nie wiem czy takie efekt powinnam uzyskac :) Może powinnam dodac trochę alkoholu do ciasta żeby uzyskac bardziej chrupiący efekt?
Gość: monika
27.10.2011 17:06 odpowiedz
Dorotko wyszly superrrr
Gość: monika
27.10.2011 16:01 odpowiedz
Dorotko nie wytrzymalam bylo troszke cieple :) Robie druga ture zaraz bo 1 juz zjedzona przez synka. :)
Dorota, Moje Wypieki
27.10.2011 15:40 odpowiedz
Dość gęsta, zwarta. Czy wystudziłaś całkowicie ciasto przed dodaniem jajek?
Gość: monika
27.10.2011 15:38 odpowiedz
Czesc Dorotko

Mam pytanie. Robilam dzisiaj paczki hiszpanskie. Wyszly dobre ale mi nie urosly :(. Powiedz mi jaka powinna byc konstystencja ciasta przed podaniem jajek?. Pozdrawiam
Gość: natalia
22.10.2011 14:56 odpowiedz
Na prawde mocno trzeba uważać na temperature oleju!
Ja mam talent - pierwsza porcja ma idealnie czarny kolor ;p
ale za drugim razem wyszło idealnie! Pycha!
Gość: Karolina
25.09.2011 07:41 odpowiedz
Przybyłam, zobaczyłam, zrobiłam. Pycha:)
Gość: ELina.
08.09.2011 17:44 odpowiedz
Hm, u mnie niestety też wychodziły bardzo nasiąknięte :( Ech, a już miałam taki apetyt na te pączki
Gość: Eliza
05.09.2011 16:10 odpowiedz
Niestety pączki, które wyszły mi z tego przepisu są jak dla mnie nie do zjedzenia. Są tak przesiąknięte tłuszczem (wypiły go mnóstwo), że połowę ciasta wyrzuciłam po spróbowaniu w trakcie pieczenia. Smak zupełnie nie dla mnie (i zapach też niestety), choć jak pisały osoby powyżej, rosną jak na drożdżach i ładnie wyglądają. Jednak to jedyne zalety tych pączków. A szkoda :(
Gość: mamazo
22.07.2011 11:48 odpowiedz
Coś mi się zdaje, że osoby które piszą, iż wyszło im lejące ciasto, dały 20 g mąki, zamiast 20 dag, czyli 200g...
No cóż, moje ciasto stygnie, jajka gotowe, mikser również w gotowości, szpryca odnaleziona. Trochę się obawiam tego wyciskania, bo moja szpryca jest raczej marnej jakości, ale zobaczymy...
Gość:
14.07.2011 18:46 odpowiedz
dlaczego te pączki nazywają sie hiszpańskie?
w hiszpanii nie ma takich ciastek
Gość: Kmlska
06.12.2012 22:41 odpowiedz
moze dlatego ze -bez zwiniecia w kolko-sa podobne w ksztalcie do churros:)
Gość: mamalenki1
20.06.2011 15:19 odpowiedz
właśnie przed chwilą skończyłam smażyć,są na prawdę pycha!!!nie miałam szprycy więc robilam małe kulki łyżką stołową zanużoną w oleju,najpierw na papierze a potem bezpośrednio do rondla z gorącym tłuszczem... co prawda nie wyglądają tak pięknie jak na zdjęciu ale są naprawde pycha!!dzięki za przepis ,moje ''kulki'' są kruche i pyszne
Gość: ania i paweł g
20.06.2011 08:04 odpowiedz
zrobiłam pychotka maz byl zachwycony
Gość: Werka
12.06.2011 16:15 odpowiedz
zrobiłam, bardzo smaczne były. lecz niestety nie odnalazłam w nich smaku tych gniazdek z dzieciństwa, z cukierenki ...
Gość:
28.05.2011 14:48 odpowiedz
świetne polecam były pyszne
Gość: lilka
25.05.2011 18:34 odpowiedz
heh , zrobilam pierwszy raz, tzn mi to wyszla z tych skladnikow jakas zupa, a nie ciasto;/ nie wiem co pomieszalam , moze maka nie ta;/
Gość: anka
20.05.2011 10:37 odpowiedz
uwielbiam te pączki ,tak jak kolezanka wyzej napisala w UK nie ma takich pączków,tak jak u mnie w Irlandii tez nie ma, a to smak mojego dziecinstwa więc ide robić :)
Gość:
14.05.2011 21:46 odpowiedz
Tak się ucieszyłam jak zobaczyłam ten przepis bo szukałam go wszędzie. No i te zdjęcia takie jak z cukierni... Niestety moje takie nie wyszły;(. Nie urosły i są strasznie napite olejem. Próbowałam zmieniać temperature oleju, myślałam że jest zła i dlatego nie rosną ale jak podkręciłam ogień to wyszły skwarki. Jedyną rzeczą którą zrobiłam inaczej niż w przepisie to wstawiłam ciasto do lodówki bo chciałam żeby szybciej ostygło, przed dodaniem jajek, i chyba troche za długo pobyło w lodówce. Nie wiem czy to może mieć wpływ, że ciasto było za zimne? Czytałam komentarze innych ludzi i widze że nie tylko mi nie wyszły (tak na pocieszenie...).
Będę musiała wypróbować przepis na coś innego ale trochę zraziłam się do smażonych przysmaków. Dodam że pączków też nigdy nie robiłam.
Gość: sylwia
14.05.2011 18:18 odpowiedz
jejku, ten przepis to spelnienie moich marzen:)takie gniazdka chodzily za mna juz od miesiecy nigdzie w UK takich nie znalazlam, a te kupione w polskim sklepie nie byly tak pyszne:)zjadlam juz 5:P tak wiem duzo, ale nie moglam sie powstrzymac:P dla moich dziewczynek ozdobilam lukier kolorowymi gwiazdkami i kuleczkami czekoladowymi byly zachwycone:) dziekuje ci bardzo za ten cudowny przepis uwielbiam gniazdka:)buzka
Gość: Alicja
27.03.2011 09:04 odpowiedz
Dziekuje za przepis na te paczki. Uwielbialam je w dziecinstwie. W Szczecinie nazywane sa wiencami. Lece zrobic jedna porcyjke, chociaz juz dawno po tlustym czwartku :) Pozdrawiam.
Gość: oolinkaa
08.03.2011 12:52 odpowiedz
Nie wiem co zle zrobilam ale ciasto zrobilo sie bardzo rzadkie po wsypaniu maki :(
Robilam je juz wczesniej i wszystko bylo ok.
Pomocy!
Na poczatku myslalam, ze moze woda byla za goraca.... mhm
Gość: majka
08.03.2011 12:03 odpowiedz
ratunku z góry uprzedzam, że nie chciałabym nikogo urazić, właśnie skończyłam robić te pączki, co jest nie tak połowę zrobiłam tak jak w przepisie są okropne nie urosły ani o milimetr, do drugiej połowy dodałam proszek do pieczenia są duże wyrosły ale są tak tłuste ze nie da się ich jesć
Gość: jenseits
03.03.2011 19:57 odpowiedz
Wczoraj rozpoczęłam świętowanie tłustego czwartku - właśnie gwiazdkami - największy problem, to wyciskanie - ale reszta - cud-miód.
Dodam tylko, że cokolwiek piekłam korzystając z tego blogu - wszystko wychodzi - i sernik chałwowy i faworki i pankejki ;)
No i świetne zdjęcia - ślinianki ostro pracują :) Pozdrawiam
Gość: mad A
03.03.2011 19:53 odpowiedz
moja szpryca też nie dała rady, na szczęście poczytałam komentarze i tak jak villem0 robiłam ręcznie wałeczki i zaplatałam w kółko :) wyszły pysznusie i bardzo szybko zniknęły:)
Gość: ewok
03.03.2011 19:20 odpowiedz
swietny przepis! szybko i bezproblemowo! lekkie i smaczne! polecam :)
Gość: zaneta
03.03.2011 18:56 odpowiedz
zrobiłam dzisiaj te pączki hiszpańskie :) pierwszy raz w życiu takie robiłam i wyszły genialnie :D wyciskałam szprycą tylko trochę inną końcówką, smażyły się świetnie i nie nasączyły się tłuszczem, w domy były numerem jeden :) dziękuję za tak fantastyczny przepis :) prosty, szybki i pyszny :)
Gość: marialeksandra
03.03.2011 14:30 odpowiedz
jedyna szpryca, jaka dała u mnie radę tym pączkom pochodziła... z kufra z zabawkami moich dzieci. dokładnie służyła do zabawy ciastoliną. ciastolina jest dość zwartą i gęstą masą, więc jak słusznie przypuszczałam wycisnęła też pączki.
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2011 11:46 odpowiedz
Jest ok.
Gość: zuzia
28.02.2011 11:45 odpowiedz
Mmmmmm, pycha... mam pytanie, czy tradycyjny olej rzepakowy (np. Kujawski) jest w porządku do smażenia pączków i gniazdek? Czy jakiś inny olej może lepiej sie nadaje?
Gość: lienka
26.02.2011 15:22 odpowiedz
Kocham te ciacha :)))) panitorcikowa.blogspot.com/2011/02/gniazda-paczki-wiedenskie.html
Gość: oolinkaa
23.02.2011 16:54 odpowiedz
Pycha! Właśnie uopiekłam pączki. Nie wyszły aż takie pięknę jak u Pani Doroty ale niebo w gębie :) Mój 1,5 roczny synek właśnie kończy drugiego :)
Gość: lucynella
20.02.2011 18:23 odpowiedz
ja już rozpoczęłam świętowanie tłustego czwartku :P wczoraj zrobiłyśmy z bratową pączki i wyszły piękne i pyszne!! wszystkim bardzo ale to bardzo smakowały!! nim się obejrzałyśmy wszystkie zniknęły!!!
Gość: Templ
18.02.2011 10:57 odpowiedz
Siemanko, pączki rządzą ale polecam dodać do wody z masłem cukru - na jedną porcję dodałem 4 łyżeczki. Posłodzone nie trzeba lukrować ;P (dla leniwszych)
Dorota, Moje Wypieki
16.02.2011 21:38 odpowiedz
Karoladka, trochę, wg mnie podobnie jak zwykłe pączki.
Gość: Katia
16.02.2011 10:36 odpowiedz
Co do nazwy "pączki hiszpańskie" muszę ją obronić, bo są to pączki w przepisie i smaku dosyć podobne do hiszpańskich churros (określanych przez obcokrajowców właśnie jako Spanish doughnuts), które tam są serwowane najczęściej z gorącą czekoladą :)
Pozdrawiam :)
Gość: karoladka
16.02.2011 09:05 odpowiedz
Dorotko jeszcze jedno pytanie :) czy dużo stracą na jakości jeśli je zrobię dzień wcześniej przed podaniem? i to samo pytanie odnośnie róży karnawałowych, z góry dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
31.01.2011 14:59 odpowiedz
Szklanka wody jest podana w przepisie, domyślam sie, że dostęp do wody ma każdy ;) pozdrawiam
Gość:
31.01.2011 11:05 odpowiedz
Dorotko,czy przepis nie powinien byc uzupelniony o szklanke wody? Ps.Bardzo lubie piec z Twoich przepisow.W miare mozliwosci zawsze mi wychodza ;p) Pozdrawiam:-)
Dorota, Moje Wypieki
30.01.2011 22:15 odpowiedz
Rękaw powinien byc duży i płócienny (najlepiej), ja teraz uzywam jednorazowych rękawów z mocnej specjalnej folii. Ważne sa koncówki, powinny byc duże, wszelkie szpryce z supermarketów odpadają. pozdrawiam!
Gość: basia013
29.01.2011 21:17 odpowiedz
Dorotko, zafascynowana Twoimi wypiekami piekę coraz to więcej i więcej i jestem duuuumna z samej siebie...:)
mam takie pytanie,chciałabym zacząć piec eklerki,ptysie,pączki hiszpańskie ale potrzebny jest rękaw do dekoracji,przeszukałam allegro i znalazłam bardzo różne...ceny od 8 zł do 80 zł. jaki to powinien być rękaw żeby był jak najbardziej uniwersalny,żeby służył mi do tych wypieków ale także może do dekoracji jak się już tak zapędzę w tych wypiekach że zacznę piec torty ;)
możesz się wypowiedzieć jako fachowiec w tej kwestii ?
dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
Gość: tressa
02.10.2010 13:31 odpowiedz
Nie chłoną tłuszczu,robiłam je niezliczoną ilośc razy a smak o niebo lepszy niż w cukierni.Prawdziwe pączki wiedeńskie!! dzięki
Gość: Agat.M
02.10.2010 08:15 odpowiedz
Mój pierwszy raz z ciastem parzonym. Ciasto jest bardzo łatwe do zrobienia. Wyszło miękkie i łatwo wyciskało się ze szprycy. Pergamin odchodził bez problemu.
Pączki smakują zupełnie inaczej niż gniazdka z cukierni. Moim zdaniem przypominają smak faworków. Dosyć mocno chłoną olej. Wyszło mi 25 sztuk.
Połowę ciasta wycisnęłam na papier, a drugą część prosto do oleju (taki mały eksperyment). Trudno "narysować" kólko w oleju i wychodzi coś na kształt precelków. Pączusie z papieru wyszły bardziej puszyste, te drugie cienikie i chrupiące.
Dziękuję za przepis. Pozdrawiam.
Gość: julia-1000
12.09.2010 17:18 odpowiedz
rewelacja, tylko nie doczytałam że aż tyle ich wyjdzie z jednej porcji i musiałam trochę obdarować moje kochane sąsiadki ;)
wyszły super, tylko mam wrażenie, ze taki posmak jajka w nich wyczuwam.. a jajeczka miał śliczne, ze wsi..
może to coś innego, tylko tak mi się kojarzy..
ale rewelacja, kilka złotych a taka radocha
Dorota, Moje Wypieki
06.09.2010 12:42 odpowiedz
Nie ma potrzeby :)
Gość: ahis
03.09.2010 21:37 odpowiedz
A co z proszkiem do pieczenia? Nie daje sie???
Gość: anitasz2633
08.06.2010 12:24 odpowiedz
PYSZNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nawet nie podejrzewałam że mogą byc takie dobre ,te z cukierni sa nasiąknięte olejem a te nie ..pozdrawiam serdecznie :)
Gość: goniakcp
17.05.2010 10:30 odpowiedz
A ja Wam powiem,że mi wyszły :) choc oczywiście nie tak piękne,ponieważ nie mam takiej specjalnej szprycy większej więc użyłam małą do kremów były mniejsze i w środku się trochę sklejały bo nie zrobiłam dużego odstępu,ale później to nadrobiłam i jak na pierwszy taki wypiek jestem jak najbardziej zadowolona :O)
Gość: madziczek26
22.04.2010 11:01 odpowiedz
Super! Pączki wyszły jeszcze lepsze niż z cukierni :) ehh... wspaniały i prosty przepis. Pozdrawiam autorkę bloga... Jesteś genialna:)
Gość: kamc-ia84
26.03.2010 18:32 odpowiedz
Witam!robilam dzis i nie wyszly mi.Wcale nie urosly i wogle nie mialy smaku takiego jaki mialy miec niewiem co co zle zrobilam chociaz robilam wg.przepisu.Jestem wkurzona.
Dorota, Moje Wypieki
04.03.2010 11:02 odpowiedz
Tylko masło do tego przepisu, ciasto ma byc bardzo gęste i nie może się rozlewać, jak ptysiowe. pozdrawiam
Gość: faworki2
04.03.2010 07:44 odpowiedz
I jeszcze chcialam dodac, ze paczki byly surowe, a konsystencja ciasta, byla jak smiatana, lejace. bardzo sie spiekly i smakowaly jak skwarki, nie wim co zle zrobilma, moze?
Gość: faworki2
04.03.2010 07:24 odpowiedz
Witam,
Mi nie wyszly te paczki, nawet smakiem nie przypominaly gniazdek, Byly spieczpne, nic nie urosly, Zrobilam tak ja w przepisie, tyle ze zamiast masla dalam margaryne, czy to moze byc przyczyna? W ogole nie rosly. I mam jeszcze jedno pytanie czy te ciasto ma byc bardzo geste, bo moje tez takie nie bylo, raczej sie rozlewalo na papierze jak je wylalam, no i zle sie odklejaly na oleju, no porazka?! A taka mialam ochote, no bede musiala jeszcze raz sprobowac, ale prosze opisz na moje uwagi, dziekuje.
Gość: wiszka83
11.02.2010 16:59 odpowiedz
zeby wyszły tak pulchne pączki proponuję zamiast masła dac margarynę, i do oleju do smazenia 2 łyżki smalcu :) Dorotko robiłam 2 razy tak samo jak ty, ale nie wychodziły równie piękne, po mojej modyfikacji są piekne!!!
Gość: mura15558
11.02.2010 16:56 odpowiedz
świetne pączusie, ciasto jak na ptysie, polecam!!!
Gość: lilka24
11.02.2010 16:52 odpowiedz
Są pyszne, polecam wszystkim , na prawdę!
spróbujcie sami!
Gość: Kita
11.02.2010 16:50 odpowiedz
really super
i like it!!!
Gość: Hienka
11.02.2010 16:21 odpowiedz
Są wspaniałe! Robi je się bardzo szybko, a jak smakują!
Chyba mam mniejszą szprycę, bo miałam takie nieduże, zgrabniutkie pączuszki :)

hiena-w-kuchni.blog.onet.pl/Paczki-hiszpanskie,2,ID400321966,n

Pozdrawiam ;)
Dorota, Moje Wypieki
11.02.2010 16:16 odpowiedz
Madzik, nie wiem, na wyczucie ;). A nie lepiej po prostu upiec ptysie? ;)
Gość: carmellina
11.02.2010 12:36 odpowiedz
Wyszły rewelacyjne! Idealne na Tłusty Czwartek :) Dziękuję Dorotuś za przepis :*

seventhheaven.blox.pl/2010/02/Paczki-hiszpanskie.html
Gość: madzik22.pl
11.02.2010 11:59 odpowiedz
Mam takie malutkie pytanko jesli chce je upiec to piec je 20-30min jak ptysie??
Jeśli to możliwe proszę o w miarę szybką odp :)
pozdrawiam tłusto hi hi
Gość: Cherryx20
11.02.2010 10:36 odpowiedz
Niebo w gębie! Co prawda nie wyszły mi takie wysokie jak na zdjęciach powyżej, ale są pyszne i naprawdę proste w przygotowaniu. Pozdrawiam!
Gość: wander
11.02.2010 09:33 odpowiedz
Łatwe w wykonaniu - szybki - pyszne - zawsze wychodza! EXTRA przepis!
Dorota, Moje Wypieki
10.02.2010 21:43 odpowiedz
Upiec - nigdy nie próbowałam tego. Iwona - możesz, ale kuleczki rób nieduże. Powinno wyjsć ok.
Gość: Grzeczna
10.02.2010 20:28 odpowiedz
No, skonczylam malowac lukrem. Mam 31 sztuk (tzn mialam, bo juz niektorzy degustowali :))) Pycha, lekkie, miekkie - sukces na calej linii. A pomyslec, ze 2 lata sie do nich zabieralam jak do jeza :)) Pzdr
Gość: bjedronaa
10.02.2010 18:49 odpowiedz
wyszły jak zwykle przepyszne ;)
szkoda, że nie zachowa się ani jeden do tłustego czwartku..
(podobnie sprawa się ma z faworkami z Twojego przepisu, za który bardzo dziękuję :) )
Gość: Iwona
10.02.2010 17:22 odpowiedz
Witam, pączusie wyglądają znakomicie. Planuje je dzisiaj zrobić. Ale mam jedno pytanie; nie mam szprycy a o tej godzinie już jej nie kupię, czy mogę usmażyć kuleczki a potem nadziać je np. budyniem?? Bardzo proszę o odpowiedź. Tłusty czwartek już jutro...
Gość:
10.02.2010 13:05 odpowiedz
A czy można je upiec? Bo wyglądają pysznie a ja nie smaże :P
Gość: izoldka17
10.02.2010 06:43 odpowiedz
Pyyyyyszne :) I wcale nie takie trudne ;) Cała rodzina się nimi objada :) Dziękuję za wspaniały przepis :D
Gość: Paproszek
08.02.2010 22:20 odpowiedz
Bardzo smaczne pączki. Jak w najlepszej cukierni.
Dorota, Moje Wypieki
08.02.2010 09:37 odpowiedz
Aż bedą miały brązowy kolor, ale nie za ciemny.
Gość: Anna
08.02.2010 09:26 odpowiedz
Ile mniej-więcej powinno się smażyć gniazdka z każdej strony?
Gość: anet81
15.01.2010 07:57 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj. Wyszły znakomicie! Mąż i dzieciaki w siódmym niebie! Dorotko, jesteś moim natchnieniem! :D
Gość: ifigeniaa
08.01.2010 17:21 odpowiedz
Bardzo sceptycznie do nich podchodziłam i trochę się ich obawiałam, czytając komentarze. Ale robiło mi się je znakomicie! Masa idealna, bez grudek. Nawet moja szpryca, która jest średniej jakości, spisała się na medal. Wyczarowałam nią dwie nieduże miski mini pączków. Część z lukrem, część z samym cukrem pudrem.
Dziękuję za ten przepis, dzięki niemu moja mama dostanie spóźnione - urodzinowe (ale ulubione) pączki :)
03.12.2009 15:17 odpowiedz
Zrobilam moje pierwsze w zyciu paczki! Na razie metoda tradycyjna, w oleju. Dla wszystkich poczatkujacych dobra rada - baaardzo uwazajcie na temperature oleju. Musi byc rozgrzany, ale nie moze byc za goracy. Wiekszosc paczkow wyszla znakomicie, byly pulchne i nietluste, ale pierwsza i ostatnia porcja wpadla na zbyt rozgrzany olej i wcale nie wyrosly, zrobila sie ciemnobrazowa skorupa. Ale juz teraz bede madrzejsza :) Goscie zachwyceni. Aha, z podanych proporcji wyszlo mi tylko 11 paczkow, ale faktycznie byly bardzo duze. Wyciskalam przez woreczek foliowy, bo nie mialam, niestety, tak duzej tylki.
30.11.2009 07:46 odpowiedz
Hej Dziewczyny, czy naprawde da sie je upiec? Domyslam sie, ze smak bedzie nie ten, ale za to o ile mniej kalorii... Czy ktos oprocz "kajtetanki" probowal?
Gość: kajtetanka
30.11.2009 06:41 odpowiedz
pączki super, wprowadziłam lekką modyfikacje zamiast smażyc upiekłam w piekarniku ...były super
jeszcze raz dzięki za przepis i natchnienie
dzięki wielkie za przepis
Gość: moni
29.11.2009 14:05 odpowiedz
wyszły rewelacyjne. Polecam szpryce z prasą (zero wysiłku przy wyciskaniu). W życiu nie zjadłam tylu pączków naraz :)))
Dorota, Moje Wypieki
07.11.2009 21:23 odpowiedz
Zdecydowanie nie można mrozić, do lodówki też bym surowego nie chowała. Lepiej upiec, a potem przechować w pojemniku lub woreczku do dnia kolejnego. pozdrawiam :)
Gość: nadia.f
07.11.2009 20:48 odpowiedz
*ciasto parzone (nie ptysiowe) :)
Gość: nadia.f
07.11.2009 20:19 odpowiedz
Czy ciasto ptysiowe mozna przechowywac w lodowce albo mrozic??? jesli tak, to jak dlugo? po sukcesie eklerowym, zakochalam sie w ciescie ptysiowym. Tylko te gniastka mi nie wyszly :( ciasto nie chcialo odejsc od papieru, polowa zostala na nim. mysle ze moze papierki byly zbyt bardzo nasmarowane olejem. Bylo to moje pierwsze podejscie paczkoweniestety nieudane, a miala byc mila niespodzianka po kolacji. no ale trudno. :) czy moge je zostawic w lodowce na troche i np jutro przygotowac pysie?? czy lepiej upiec je teraz i np zostawic upieczone do jutra w pojemniku?
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2009 12:13 odpowiedz
Moja końcówka ma 2,5 cm w najszerszym miejscu. pzdr
21.10.2009 13:32 odpowiedz
Dortoko.. a jakiej mniej więcej średnicy powinna być końcówka szprycy? Miałam wrażenie że moja mimo że wzięłam największą jaką miałam była za mała. A to dlatego że tylko te które udało się zrobić grubsze były takie jak powinny w środku. A może to nieumiejętność pracy ze szprycą? :(
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2009 08:25 odpowiedz
Wypiekaczko, smażymy tradycyjnie, na głębokim tłuszczu, pączek sam będzie pływał na powierzchni. pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2009 08:23 odpowiedz
Olej musi być bardzo dobrze rozgrzany, pączki muszą skwierczeć włożone do niego. Jeśli jest zbyt mało rozgrzany, wtedy pączki pija tłuszcz. pozdrawiam :)
21.10.2009 06:51 odpowiedz
Przepis rzeczywiście bardzo prosty i szybko się robi pączusie. Ale jakoś moje właśnie mocno tłuste wyszły. Jak naciskam to aż olej z nich ścieka. Na dużym ogniu smażycie? Może to kwestia małej końcóski szprycy? Nie no.. muszę spróbować jeszcze raz, ale poczekam na Wasze rady :) Dodam jeszcze że odciskałam na bawełnianej ściereczce (zdawało mi się że dokłądnie).
Gość: wypie-kaczka
20.10.2009 22:17 odpowiedz
może to trywialne pytanie ale smażymy te pączki na głębokim oleju jak tradycyjne czy na płytkim tak aby pączek wystawał ponad olej?
Gość: martam21
03.10.2009 19:52 odpowiedz
paczki-gniazdka super!!!!a lukier z cytrynka dodaje im tego "ekstra" smaczku...my jestesmy rodzinka lasuchów, wiec robilam z podwójnej porcji...i...nigdy wiecej...myślalam, ze ducha wyzione wyciskajac taka ilośc ciasta ze szprycy, a samo mieszanie mikserem tez łatwe nie było....
tak, że nastepnym razem jak nas najdzie ochota zrobie raczej 2 razy po standardowej ilości....
no, bo chyba dodawac nie musze, że nastepnego dnia wieczorem już tylko piec gniazdek zostało????:)))
Gość: aguo.1
26.08.2009 20:39 odpowiedz
A mi o dziwo wyszło ponad 50 pączków :) Z czego oczywiście bardzo się ucieszyłam :)
Od bardzo dawna korzystam z Twoich przepisów. Wypróbowałam ich już chyba kilkadziesiąt. Uwielbiam piec - z różnymi skutkami, ale na Twoich przepisach jeszcze się nie zawiodłam.
Zdecydowałam się napisać, bo doszłam do wniosku, że to trochę nie ładnie tak korzystać i milczeć. Gratuluję pasji, świetnego bloga i zdolności zarówno kulinarnych jak i fotograficznych.
Dziękuję i pozdrawiam.
Gość: cz.malgosia
07.08.2009 19:09 odpowiedz
W moich rodzinych stronach nazywa sie te paczki "paczkami ptysiowymi" i ta nazwa oprócz moze jeszcze "gniazdek" wydaje mi sie najbardziej adekwatna.

A ja wlasnie skonczylam je lukrowac. Nie spodziewalam sie, ze to takie proste (tzn. przygotowanie calych paczkow, nie samo lukrowanie ;) ) To jeden z najmniej skomplikowanych deserow/wypiekow jakie dotad robilam. I nie przeszkadza mi to stanie przy patelni. Lepsze to niz upieczenie kilku(nastu) plackow do niektorych ciast (bo przeciez tak w niektorych przepisach bywa).
A paczki z przepisu Dorotus wyszly ... no jak myslicie? ...oczywiscie, ze przepyszne! :) Moje wyszly jak dla mnie zbyt malo wilgotne w srodku, ale wydaje mi sie ze za dlugo je smazylam. Powinam zwiekszyc plomien i smazyc krocej, wtedy by sie tak nie wysuszyly w srodku.
Acha! I moja nowa szpryca przeszla dzisiaj chrzest bojowy. Nie popsula sie!!! To dobra szpryca! ;))) Bo ciasto jest rzeczywiscie mega-ciezkie do wyciskania.
~m~
Gość: naweelitka
07.08.2009 12:42 odpowiedz
Co mnie podkusiło, aby w ten upał zrobic te pączki??? Płonę :) Ale koniec marudzenia :) Bo gniazka (tak je nazywamy z mężem) wyszły idealne - no może prawie, BO nie są idalnie równe, ale następnym razem będę wiedziała na co zwracać uwagę :)
Na początku, podczas gotowania masy myślałam, że cos spaparałam, bo była bardzo gęsta...
Szkoda, że takich smakowitości nie mozna jeść bez wyrzutów sumienia...
Pozdrawiam autorkę blogu i wszystkich odwiedzających :)
Gość: pp-asia
15.07.2009 18:36 odpowiedz
Wszystko pięknie fajnie, ale wyszły mi jakieś koszmarnie tłuste :/ nie wiem czy takie po prostu są, czy coś zrobiłam nie tak? Olej był raczej dobrze nagrzany, po smażeniu dobrze odsączałam (zużyłam całą rolkę ręcznika papierowego..) a mimo to - w smaku sam olej i aż kipią olejem przy jedzeniu?
Gość: Sylvana
25.05.2009 08:51 odpowiedz
Podbiłam w tym tygodniu serce męża tymi pączkami. On je uwielbia i w końcu najadł się do syta :-) W sobotę znowu je robię. DZIĘKUJE ZA PRZEPIS I WSPANIAŁY BLOG....ech szkoda, ze jestem na diecie :-(
Dorota, Moje Wypieki
11.05.2009 08:45 odpowiedz
Nie, nie dodawaj olejków.
Gość: Mola
09.05.2009 17:04 odpowiedz
mam pytanko,czy do masy moge dodac olejki zapachowe? czy to maze zaszkodzic ciastu?pozdrawiam:)
Dorota, Moje Wypieki
02.05.2009 17:18 odpowiedz
Nazwa została nadana w Polsce, to, ze np. sernik nazywa się wiedeński, to też nie znaczy, ze przepis jest z Austrii...;)
Gość: magda
30.04.2009 20:12 odpowiedz
Jeny skad ta nazwa - paczki hiszpanskie. Do tej pory spotkalam sie z nazwa - paczek z dziurka lub wiedenski. Na dodatek w zyciu na oczy takich w Hiszpanii nie widzialam mimo ze mieszkam to od lat.
Gość: agacia
06.04.2009 06:23 odpowiedz
Przepraszam, że tak się wtrącam z moimi komentarzami, ale wydaje mi się, że skoro Pani Doroty chwilowo nie ma, to postaram się pomóc... Mam nadzieję, że nie będzie mi miała Pani tego za złe... Ilość oleju zależy od wielkości garnka - chodzi o to, żeby pączki w nim pływały, nie dotykając dna. Pączki nie mogą byc całe zanurzone w tłuszczu, inaczej zaczną go chłonąć. Ja robię zawsze tak, że najpierw podgrzewam olej na silnym gazie i sprawdzam jego temperaturę: wrzucam kawałeczek ciasta, jeśli nie opada na dno tylko po chwili 'wynurza się' na powierzchnie, zmniejszam gaz i zaczynam smażyć baaardzo powoli i na malutkim gazie, żeby nie przypalały się z wierzchu i nie były surowe w środku... Mam nadzieję, że dość jasno to wytłumaczyłam ;)
Gość: Bambooszek
05.04.2009 21:51 odpowiedz
Ile potrzeba oleju do smażenia??
Pączki mają być w nim całe zanurzone czy mogą sobie pływać po powierzchni?
Szczerze, to nigdy pączków nie robiłam i nie mam pojęcia jak się za to zabrać :)
Gość: asia
25.03.2009 14:58 odpowiedz
ulka a z jakich proporcji robilas? bo ja to sie myslalam ze pochichram
Gość: bjedrona
20.03.2009 14:49 odpowiedz
upiekłam jakieś 2tyg temu, w ramach nauki do poprawki egzaminu ( ;-) ).
podobno wyszły świetne, mój brat powiedział, żebym rzuciła studia i założyła cukiernię.
strasznie miło, że po raz kolejny byłam chwalona za Twoje przepisy, dziękuję ślicznie i pozdrawiam :)
Gość: Natalka
18.03.2009 09:27 odpowiedz
wiec ciasta bylo na jakies 9 pączków. Ogólnie to w smaku nawet niezłe chociaz troche tłuszczem naszly ... gorzej bo papier nie chcial sie odklejac;/ hm i tak porosly ze az dziurki zaroslo i wyszly kulki xD
Gość: Natalka
18.03.2009 07:50 odpowiedz
Hej, wlasnie robie te paczki ale tez jakos podejrzanie malo ciasta mi wyszlo;/ zobaczymy co bedzie po usmazeniu bo z reguly mi nic nie wychodzi co na slodko;/ no ale ....
Gość: Rosa
09.03.2009 13:53 odpowiedz
Ooo możliwe!!! Było jeszcze lekko ciepłe, a już wszyscy krzyczeli, że chcą jeść ;)) Zrobię innym razem, zobaczymy:) Dziękuję z całego serca;*
Dorota, Moje Wypieki
08.03.2009 23:00 odpowiedz
Jestem w 99 procentach przekonana, ze nie do końca ostudziłaś ciasto przed wbijaniem do niego jajek. Zgadłam? Ciasto musi być zimne ...
Gość: Rosa
08.03.2009 10:58 odpowiedz
Nie wiem jakim cudem, ale z tego przepisu wyszło mi 8 pączków!!! A robiłam wszystko jak w przepisie- pączki miały po 6-7 cm ;( No i jak czytam komentarze wyżej, że pięknie rosły to się dziwie, bo moje jak były surowe to miały identyczną wielkość jak te po usmażeniu ;( Wiesz może jaka jest tego przyczyna???

PS: Ale warto byłe je robić, bo smak mają OBŁĘDNY!!!!

1 | 2    



do góry