Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



12 marca 2011

Pszenne bagietki na zakwasie


 	Pszenne bagietki na zakwasie

Bagietki idealne. Mocno chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku. Przepis jest uniwersalny, więc można z niego upiec chleb, mini-bagietki lub bułeczki. Polecam :-)

Składniki na około 8 bagietek:

  • 540 g pszennego aktywnego zakwasu
  • 680 g mąki pszennej
  • 10 g drożdży świeżych lub 5 g drożdży suchych
  • 275 ml wody
  • 12 g soli

Wszystkie składniki na ciasto umieścić w misie miksera i przy pomocy haka wyrabiać na niskich obrotach, przez kilka minut, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Ciasto uformować w kulę, przykryć folią spożywczą i odstawić do podwojenia objętości na około 2 godziny. Można również ciasto pozostawić na noc do wyrośnięcia w lodówce, a rano tylko formować bagietki i piec (ja tak robię).

Wyrośnięte ciasto podzielić na 8 równych części. Z każdej uformować bagietkę około 40 cm długości i umieścić na oprószonej mąką specjalnej blaszce do pieczenia bagietek, lub na płótnie, oddzielając poszczególne bagietki od siebie zakładką z tegoż płótna, by się nie dotykały.

Przykryć i pozostawić na około 30 minut do napuszenia w temperaturze 25ºC, lub dłużej, zwłaszcza, jeśli ciasto było wyciągnięte z lodówki lub pozostawione są w temperaturze niższej niż 25ºC. Powinny mniej więcej podwoić objętość.

Bagietki przełożyć na blaszkę (jeśli nie były na niej wcześniej). Ostrym nożem lub żyletką naciąć kilkakrotnie. Piec z parą w najwyższej temperaturze piekarnika - około 250ºC przez około 20 - 25 minut, odwracając w połowie pieczenia na druga stronę (niekoniecznie, ja tego nie robię).

Wyjąć, wystudzić na kratce.

Smacznego :-).

 	Pszenne bagietki na zakwasie

Przepis pochodzi z 'Bourke Street Bakery' (autorzy: Paul Allam i David McGuinness). Przepis uprościłam.

Średnia ocena: 8,6  (liczba głosów: 9)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (220)
1  2
evka31 profil
10.08.2017 16:28 odpowiedz
Dorotko a ile powinnam je piec w formie ceramicznej przykrywanej? dostalam w prezencie forme emile henry i nie wiem jak ja dostosowac do tych bagietek
Dorota, Moje Wypieki
10.08.2017 23:15 odpowiedz
Ale forma jest do bagietek? Czas będzie bardzo podobny i raczej to zależy od piekarnika.
evka31 profil
27.07.2017 16:27 odpowiedz
Dorotko a ja mam pytanko kolejne...czy jest konieczne dodawanie drozdzy? czy jezeli mam dosc aktywny zakwas to nie ma takiej potrzeby?
Dorota, Moje Wypieki
27.07.2017 22:31 odpowiedz
Można spróbować bez drożdży. Może przejrzysz komentarze?
Sylwia. profil
04.04.2017 12:48 odpowiedz
Rosły jak szalone, a ciasto wybrało się na nocny spacer po zakątkach lodówki ;)
dorota.m. profil
27.03.2017 04:29 odpowiedz
moje nie za bardzo wyszly. to znaczy wyszly, sa ok w smaku ale nie sa jak sklepowe bagietki z wielkimi dziurami. takiego przepisu szukam...
na MW sa inne wersje bagietek, bede wiec probowac :)
Sylwia. profil
23.03.2017 12:50 odpowiedz
Z mąki razowej :)

Sylwia. profil
23.03.2017 12:43 odpowiedz
Potrzeba matką wynalazków :)
joannasan1 profil
12.09.2017 13:44 odpowiedz
Świetne!!! a ja zachodziłam w głowę, jak sobie poradzić :D Zgapiam patent!
Gość: Gosia
02.03.2017 09:28 odpowiedz
Mniam! Przepyszne bułeczki! Wypróbowałam już kilka przepisów, ale ten ogłaszam zdecydowanym numerem 1 ;-) (no może na równi z bułeczkami czosnkowymi) Właśnie zjadam je na śniadanie i nie mogę się nacieszyć udanym wypiekiem :-D
Gość: Gosia
28.02.2017 07:14 odpowiedz
Witam, chciałam się dopytac jak to w końcu jest z tym zakwasem/zaczynem, tylko już na konkretnym przykładzie, żeby nie było wątpliwości ;-) mam w lodówce zakwas żytni. Czy jeśli wezmę 2 łyżki tego zakwasu, ogrzeję i dodam odpowiednią ilość mąki pszennej i wody, odstawię na kilka godzin, żeby zaczęło pracować, to czy mogę go po tym czasie już użyć do tego przepisu? Czy jednak powinnam przez kilka dni dokarmiać po trochu mąką pszenną i dopiero taki kilkudniowy zakwas pszenny można tu użyć? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2017 13:27 odpowiedz
Tak, można użyć, wersja 1 :).
orzeszko13 profil
25.02.2017 08:01 odpowiedz
wow....540 g zakwasu? Bagietki wyszly super....niestety wyraznie kwasne....moj zakwas pszenny mial 7 dni i byl wyraznie rozbudzony. Mysle , ze w przepisie chodzi o "zaczyn" z zakwasem (levain).
Dorota, Moje Wypieki
25.02.2017 12:00 odpowiedz
Aż będę musiała sprawdzić... ale chyba nie ma pomyłki..
Dorota, Moje Wypieki
25.02.2017 18:25 odpowiedz
Sprawdziłam w książce, autorzy piszą o 'white starter' (nie o levain), który jest pszennym zakwasem w odróżnieniu od 'rye starter', który jest zakwasem żytnim - oba przepisy na zakwas są w książce.
Gość: MB
13.01.2017 14:05 odpowiedz
Już mam kolejne podejście do bagietek na zakwasie (w formie bułeczek) i znowu mi się rozjechały. Są duże, niekształtne i płaskie. Wyrosły w bok a nie w górę. Następnym razem włożę je chyba w formy do myffinek bo naprawdę nie wiem już co robić.
Dorota, Moje Wypieki
13.01.2017 14:22 odpowiedz
Jeśli lubisz i często pieczesz bagietki można kupić specjalne formy do bagietek.
Gość: anet
06.04.2017 10:18 odpowiedz
A jak je formujesz? Ja formując kule na bułki zawijam ciasto "naciągając" boki i zawijając je pod spód, tak żeby wierzch bułeczki był napięty. Na blaszkę układam łączeniem do dołu. Rosną do góry i na boki, zachowują kształt.
anka1309 profil
03.01.2017 22:01 odpowiedz
upieklam jako cienkie" patyki "bagietki bo jeszcze niemialam formy na nie ,uformowalam
8 sztuk ,super ,ten smak ,pieklam juz je kilka razy rowniez bez formy ale wczoraj smakowaly najlepiej,rosly mi na zwyklej sciereczce lnianej w blaszce najwiekszej,oproszonej mieszanka maki ryzowej i zwyklej,sciereczka powyginana falami aby sie nie laczyly,po wyrosnieciu zrzucalam na blaszke z papierem do pieczenia i sie nie posklejaly przy pieczeniu,nawet zapomnialam ponacinac z wrazenia,ze tak fajnie wyrosly(max.na 3 cm) ale do salaty kazdy sobie fajnie lamal i nawet stiwerdzona ze lepsze takie male niz , jakby byly bagietkowe, ale forma juz zamowiona dla roznorodnosci wypiekow bo ja rowniez wole takie wydziwiane
malinkaa99 profil
03.06.2016 14:42 odpowiedz
Robilam te bagietki na zakwasie zytnim i nie wyszly dobre . Były zbite w srodku i bardzo czuc było w nich kwasny zapach.
Dorota, Moje Wypieki
03.06.2016 16:15 odpowiedz
Widocznie bardziej pasuje tutaj zakwas pszenny...
malinkaa99 profil
05.06.2016 13:46 odpowiedz
Niedlugo będę mieć zakwas pszenny wiec zrobie tak jak w przepisie. A jaki typ maki pszennej będzie najlepszy aby upiec chleb :)
Dziekuje za odp.
Super blog! Od dłuższego czasu wszystkie slodkosci robie wlasnie wg Twoich przepisów.
Dorota, Moje Wypieki
06.06.2016 10:30 odpowiedz
W tym przepisie mozna użyć zwykłej mąki pszennej np. luksusowej.
malinkaa99 profil
27.07.2016 21:30 odpowiedz
No i wreszcie zaopatrzyłam się w zakwas pszenny i bagietki wyszly jak malowane.
Ja uzywalam maki typ 750.
Polecam wszystkim bo sa extra smaczne.
Agneses36 profil
15.03.2016 14:48 odpowiedz
Mąka pszenna chlebowa to mąka pszenna razowa?
Edyta_D profil
15.03.2016 15:28 odpowiedz
Nie. Mąka pszenna chlebowa to typ 750. Mąka pszenna razowa to typ 2000.
Sztama profil
13.03.2016 23:37 odpowiedz
Po długim czasie korzystania z wypróbowanego przepisu na chleb, w którym ten zakwas był mało wyczuwalny, znalazłam ten przepis. Bagietki są przepyszne! Mocno czuć w nich zakwas, a to wszyscy lubimy ;)
polyanna profil
27.02.2016 13:36 odpowiedz
Zakwas, tzn. zaczyn z mąki pszennej ;)

Edyta_D profil
15.03.2016 15:32 odpowiedz
z mąki pszennej razowej
polyanna profil
27.02.2016 13:35 odpowiedz
Czy wystarczy jak zaczyn ( 250g mąki, 250g wody, zakwas żytni ) postoi 3 godziny, czy powinien stać dłużej? Proszę o szybką odpowiedź;).
Edyta_D profil
15.03.2016 15:29 odpowiedz
Zależy w jakiej temperaturze stoi. Jeśli dałaś wodę zimną, zamiast letniej, zakwas będzie stał dłużej.
wikuś profil
21.02.2016 13:28 odpowiedz
Wcześniejzawsze robiłam bagietki, ale rym razem z połowy ciasta zrobiłam chlebek. Wygląda pieknie, pachnie jeszcze lepiej :-) syn właśnie pochłania bagietke :-) smakuje mu
wikuś profil
21.02.2016 11:22 odpowiedz
Wcześniejzawsze robiłam bagietki, ale rym razem z połowy ciasta zrobiłam chlebek. Wygląda pieknie, pachnie jeszcze lepiej :-) syn właśnie pochłania bagietke :-) smakuje mu
lolka-l profil
09.01.2016 22:36 odpowiedz
Wczoraj bagietki, ale z zakwasem żytnim, dziś chlebek również z zbytnim zakwasem. Bagietki i chlebek pyszne.
annusia profil
07.01.2016 13:08 odpowiedz
witam Pani Doroto,
jak upiec te bagietki skoro nie mam funkcji pieczenia z parą?
z góry dziękuję za radę!
pozdrawiam
ania
kropki profil
07.01.2016 14:10 odpowiedz
Półkę niżej stawiasz naczynie żaroodporne z wodą. "Pieczemy z parą", to taki skrót myślowy, bo nawet nie wiem czy piekarniki z taką funkcją istnieją:)
Esme profil
07.01.2016 18:05 odpowiedz
Istnieją:) Zamiast naczynia z wodą można spryskiwać też wodą ściany piekarnika, niektórzy wrzucają kilka kostek lodu na blachę poniżej lub na dno piekarnika. Chociaż zapewne nie wpływa to zbyt dobrze na samo urządzenie... ale domowy piekarz jest w końcu gotów do wielkich poświęceń;) Para jest podobno tylko potrzebna podczas pierwszych minut pieczenia chleba.
kropki profil
07.01.2016 19:21 odpowiedz
A ja właśnie nigdy nie wiem czy ta woda w naczyniu powinna być zimna czy gorąca i na wszelki wypadek leję wrzątek prosto z czajnika. Pryskać piekarnik bym się bała, bo to w końcu elektryka. No i instrukcja do mojej kuchenki mówi, że na dno kuchenki nic nie wolno kłaść/stawiać i że nie powinno się otwierać drzwiczek przez pierwszą połowę czasu pieczenia, zatem pryskanie wodą odpada tak czy siak.
Dobrze wiedzieć,że para potrzebna tylko na początku, bo mnie zawsze martwiło, ze jak wyciągam chleb z piekarnika, to w naczyniu nie ma już kropli wody.
annusia profil
07.01.2016 19:38 odpowiedz
Ubarwione dziękuje Dziewczyny za wasze rady :) piekarniki z opcja para istnieją a ja po prostu blondyna zastanawiałam sie gdzie ja ten pojemnik w woda miałabym dać i rzeczywiście piętro niżej bedzie ok :) a jsk nie to moze spryskam ścianki no zobaczymy :) jeszcze raz dzieki !!!!
Esme profil
07.01.2016 21:19 odpowiedz
Kropki, myślę, że woda wrząca bo wtedy od razu paruje. Annusia, spryskiwanie ścianek sama stosuję ale nie wiem czy polecać, trochę sobie załatwiłam piekarnik, postępując w ten sposób.
kropki profil
07.01.2016 21:37
A co się stało piekarnikowi po pryskaniu wodą?
Ja wstawiam takie podłużne, żaroodporne naczynie. Bałabym się pryskać gorący piekarnik, bo ja mam takie talenty, że źle by się to skończyło:) I tak mam zawsze schizy, że w trakcie napełniania tego naczynia wrzątkiem ono mi pęknie na milion kawałków!
Kierownica profil
08.01.2016 07:46
Mnie po spryskaniu pękła szklana osłona lampki w piekarniku. Tata latał po całym mieście z tym dziurawym kloszem żeby zakupić nowy i zażegnać czym prędzej kryzys piekarniczy ;)
Gość: kala_la
05.05.2017 17:04 odpowiedz
Ja wstawiam miskę lub garnek emaliowany z wodą. Leję w temp. pokojowej, wstawiam jak włączam piekarnik. Nim się zagrzeje woda wrze :)
Balbinka8 profil
05.01.2016 21:38 odpowiedz
Dziekuje za szybka odp.wyrabialam recznie i konsystencja rzeczywiscie sie zmienila.no nic zostawiam na noc i jutro pieke:)zobaczymy co wyjdzie;)
Balbinka8 profil
05.01.2016 21:30 odpowiedz
witam!wyrabiałam ciasto na bagietki z pol.porcji i ciasto bylo strasznie luzne,czy tak ma byc?dodalam wiecej maki i w miare dalo sie wyrabiac,ale zeby zreobi z tego zwiezla kule to raczej sie nie da...
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2016 21:34 odpowiedz
Tak, jest luźne i będzie mniej luźne po dokładnym wyrobieniu i wyrośnięciu. 
anka1309 profil
20.12.2015 06:17 odpowiedz
upieklam juz zwykla francuska,ale dzisiaj ta sprobowalam i bardzo smaczna jednak zakwas robi swoje,ale dopoki nie kupie sobie blaszki do bagietek nie bede piec bo jednak mi sie pieka plaskie,ale polecam przepis
tosia_0105 profil
06.12.2015 21:39 odpowiedz
Bagietki pyszne i chrupiace. Faworytem moich dzieci pozostaja francuskie, dla nich te za bardzo "chlebowe", ale dla mnie zawsze najlepsze jest pieczywo na zakwasie.
julie91 profil
24.11.2015 02:36 odpowiedz
Ja mam pytanie odnośnie zakwasu. W jakich proporcjach należny (tak na oko) dać zakwasu żytnego, mąki pszennej i wody? I ile taki zakwas pszenny musi dojrzewać?

Mam drugie pytanie odnośnie pieczenia z parą. Chodzi tu o włożenie naczynia żaroodpornego z wodą do piekarnika? Czy to może być wrzątek?
Dorota, Moje Wypieki
24.11.2015 10:48 odpowiedz
Zakwas pszenny otrzymuję dokarmiając np. 2-3 łyżki zakwasu żytniego mąką pszenną chlebową. Dojrzewa identycznie jak zakwas żytni. Myślę, że po 2 dniach dokarmiania zakwasu żytniego otrzymałabyś odpowiednią porcję zakwasu pszennego do tego przepisu.
Tak - na drugie pytanie.
pozdrawiam :)
Esme profil
24.11.2015 00:09 odpowiedz
Wyśmienite, chociaż nie pozwoliłam im do końca wyrosnąć - nie starczyło czasu bo ciasto w lodówce nawet nie drgnęło. No i ofiary tępej żyletki;)
Wiktoria1 profil
24.11.2015 16:04 odpowiedz
Ale kształtne. ;-)
Esme profil
24.11.2015 22:55 odpowiedz
Dziękuję:)
bożena76 profil
24.11.2015 18:23 odpowiedz
Wow ! Bagietki super i zazdroszczę blaszki...może Mikołaj mi przyniesie ;)
Esme profil
24.11.2015 22:56 odpowiedz
Dziękuję bardzo:) Foremka jest świetna, na cztery bagietki.
Aga Mars profil
24.11.2015 19:54 odpowiedz
Sliczne te ofiary :)
Esme profil
24.11.2015 22:58 odpowiedz
:D Teraz pora na bagietki drożdżowe
Aga Mars profil
25.11.2015 13:31 odpowiedz
;D
malgosiama profil
25.11.2015 09:58 odpowiedz
Idealne :)
Esme profil
25.11.2015 17:29 odpowiedz
Małgosiu dziękuję:)
Gege73 profil
21.11.2015 18:12 odpowiedz
Pani Doroto prosze o pomoc.Juz 3 razy pieklam te bagietki i za kazdym razem wyszly bardzo zbite w srodku nie takie pulchne.Ciasto pieknie wyroslo po uformowaniu bagietek tez dlugo czekalam az wyrosly zanim wlozylam je do pieca.Pieklam z para.Z chlebami nie mam problemow wychodza pulchne z wielkimi dziurami.Nie wiem co robie zle .
Dorota, Moje Wypieki
22.11.2015 19:15 odpowiedz
Nie wiem, nie rozumiem dlaczego tak się stało... Może opadły przy przenoszeniu do piekarnika? Może warto najpierw spróbować upiec z tego ciasta chleb by się przekonać, że ciasto wyrasta idealnie?
toska105 profil
21.10.2015 16:48 odpowiedz
Witaj Dorotko ,czy do bagietek moze byc zakwas zytni?
Dorota, Moje Wypieki
21.10.2015 17:30 odpowiedz
Tak, ale bagietki będą zupełnie inne, bardziej 'chlebowe'. 
SweetDream profil
07.10.2015 18:17 odpowiedz
Przerobiłam ten przepis:) zakwas żytni, mąka pszenna ale pół na pół z orkiszową pełnoziarnistą i formuję bułeczki nie bagietki :) efektem są rewelacyjne grahamki! I mąż i dzieci zachwycone;-) spróbujcie!
polyanna profil
28.09.2015 19:38 odpowiedz
Potrzebuję szybkiej rady, czy wystarczy jeśli zakwas do tych bagietek zrobię tak: 50 g zakwasu żytniego+ 245g wody+ 245 g mąki pszennej chlebowej na 12 godzin ( czy ten czas wystarczy, czy to dobre proporcje, czy raczej więcej wody, ile?) ? Niestety mój zakwas pszenny zjadła pleśń, a bardzo bym chciała jutro upiec te bagietki ( mama sobie je zażyczyła, tak jej zasmakowały... ) . Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
28.09.2015 23:04 odpowiedz
Ja dodaję tyle samo wody ile mąki, ale objętościowo. Inne przepisy polecają wagowo, więc tak - według mnie się uda :). 
pozdrawiam!
Wiktoria1 profil
05.09.2015 16:17 odpowiedz
Cudne bagietki, najlepsza oczywiście chrupiąca skórka. :-)
Esme profil
05.09.2015 19:16 odpowiedz
Brawo! Pieczesz na tej specjalnej blaszce do bagietek?
Wiktoria1 profil
06.09.2015 08:29 odpowiedz
Dziękuje. :-) Nie, na zwykłej blaszce. ;-)
bożena76 profil
06.09.2015 20:42 odpowiedz
O jakie ładne :)
Wiktoria1 profil
07.09.2015 14:57 odpowiedz
Dziękuje. :-)
coco88 profil
23.08.2015 15:05 odpowiedz
Czy zakwas można gdzieś kupić? Moja próba zakończyła się niestety niezbyt ładnie pachnącą porażką...
Dorota, Moje Wypieki
23.08.2015 18:47 odpowiedz
Można kupić suszony, raczej online. Jego trzeba uaktywnić, czyli wymieszać z wodą, a potem tak samo dokarmiać jak 'domowy'. Jeśli nieprzyjemnie pachniał - może miał zbyt ciepło?
coco88 profil
23.08.2015 22:15 odpowiedz
Dziękuję. Będę próbować dalej.
07.09.2015 17:16 odpowiedz
przyjedź to Ci dam z wielką chęcią ;)
fiolkapolka profil
26.07.2015 13:50 odpowiedz
Jak mam postąpić, jeżeli chcę zrobić bułki na samym zakwasie? Tak jak na początku wyrobić i odstawićna 2 godziny, czy to wystarczy? Czy czekać aż podwoji objętość? Można je posypać np słonecznikiem, nie spali się podczas pieczenia?
Dorota, Moje Wypieki
27.07.2015 20:13 odpowiedz
Pomijamy drożdże, reszta bez zmian. Bez drożdży będą dłużej rosły. Obawiam się, że słonecznik nie będzie się na nich trzymał. Może dodać do środka?
fiolkapolka profil
27.07.2015 21:45 odpowiedz
Faktycznie rosły około 5 godzin, czyli tyle ile mój chleb na samym zakwasie, a słonecznik tak jak przewidziałaś, odpadł ;)
polyanna profil
13.07.2015 12:53 odpowiedz
Czy można by w tych bagietkach połowę wody zastąpić maślanką? Bagietki pieczone na zakwasie, które jadłam we Francji miały nieco bardziej kwaśny posmak... Zastanawiam się jak go uzyskać, być może mój zakwas jest za młody... Będę eksperymentować. Bagietki z tego przepisu są bardzo dobre, ale nie mogę się powstrzymać od prób zbliżenia ich smakiem do tamtych...
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2015 10:11 odpowiedz
Można. Też mi się wydaje, że może to zależeć od zakwasu. 
c..kate profil
11.07.2015 19:23 odpowiedz
zrobiłam chleb, zamiast bagietek.
Ciasto wyrastało w koszyku plecionym do chleba, wyłożonym płócienną ścierką posypaną obficie mąką. Wiem, że ten koszyk, to taka prowizorka, bo nie mam typowego do wyrastania ;)
Jak wyłożyłam ciasto na gorącą blachę, to chleb mi się rozjechał... wyglądem przypomina gigantyczną pitę ;) ale na szczęście jest smaczny.
Następnym razem zrobię w tortownicy lub szerokiej keksówce
polyanna profil
02.07.2015 08:33 odpowiedz
Bardzo dobry przepis. Dodałam zakwasu żytniego zamiast pszennego co je upodobniło konsystencją i smakiem do ciabatty. Wszystkim smakowało.
polyanna profil
29.06.2015 18:55 odpowiedz
Gdybym chciała upiec chleb z tego przepisu w jednej keksówce to o ile bym musiała zmniejszyć ilość ciasta? Podzielić przez 3? Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2015 19:29 odpowiedz
Zależy od wielkości keksówki. Składniki na pół to już porządny chleb.
pozdrawiam!
magis profil
25.03.2015 21:01 odpowiedz
Witam. Upiekłam wyszły pyszne ale......przywarły do blachy !!! Mam takią specjalną blaszkę do bagietek i ona ma dużo dziurek, mimo wysypania jej mąką bagietki po upieczeniu mocno się do niej przykleiły. Niestety wiekszość skórki została na blaszce ;-((( Wydaje mi się, że Pani ma podobną, nigdy nie miała Pani takiego problemu ? Co robić ?
Dorota, Moje Wypieki
26.03.2015 00:07 odpowiedz
Nie miałam tego problemu.. może kolejnym razem wyłożyć papierem?
cała_ona profil
11.04.2015 10:49 odpowiedz
Również się zdziwiłam, że do formy tego typu może przywrzeć ciasto... Ale może, zamiast wykładać papierem, spróbuj wysmarować olejem? Powinno pomóc.
willow profil
15.03.2015 11:41 odpowiedz
U mnie z mąki razowej z czarnuszką, pyszna chrupiąca skórka i mięciutki środek.
I do tego najprzyjemniejsze ciasto chlebowe z którym do tej pory pracowałam :)
Gość: KINGA044
06.02.2015 20:10 odpowiedz
Pani Doroto, czy zakwas pszenny można zamienić ma żytni? jeśli tak, to jakie proporcje? z góry bardzo dziękuję za odpowiedz. Pozdrawiam serdecznie.
Dorota, Moje Wypieki
07.02.2015 00:21 odpowiedz
Można. Dodałabym taką samą ilość. Tutaj akurat nie próbowałam, ale często w chlebach wymieniam na żytni, nie było większych problemów :). 
pozdrawiam!
martensia profil
07.10.2014 13:42 odpowiedz
Dorota a jaka hydrytacje ma zakwas w tym przepisie??
z gory dzieki
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2014 16:02 odpowiedz
Autor w książce, z której pochodzi przepis, używa standardowo, zakwasu o 100% hydratacji, mąka i woda w jednakowych proporcjach.
martensia profil
07.10.2014 17:30 odpowiedz
dzieki wielkie! (hydratacja mialo byc)

no to bedzie kicha;) mialam 100%, ale dolalam wooooody :/
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2014 18:11 odpowiedz
Dodaj mąki :-).
martensia profil
07.10.2014 19:49 odpowiedz
jezuu pycha :D Dorota

dosypalam i chleb zrobilam, zlozylam dwa razy i cyk do kosza :D
Dorota, Moje Wypieki
07.10.2014 19:52
Super ;-).
ania.gra profil
16.07.2014 22:14 odpowiedz
Czy można do bagietek dodać otręby np owsiane i czy wtedy należy zmienić proporcje? Pozdrawiam ciepło
Dorota, Moje Wypieki
16.07.2014 22:15 odpowiedz
Można, ale nie za dużo, np. 50 g. Podobnie jak mąka razowa pochłaniają więcej wody, więc trzeba ją uzupełnić, by ciasto nie było zbyt suche.
pozdrawiam :-)
Gość: Magi
15.06.2014 21:53 odpowiedz
Czy te bagietki nie można upiec po prostu na blaszce wyłołożonej papierem do ciast, bo nie mam akurat żadnego płótna ani specjalnej blachy do pieczenia bagietek :/ ciasto już czeka gotowe i nie wiem co mam teraz zrobić :/
Dorota, Moje Wypieki
15.06.2014 22:08 odpowiedz
Tak.
Gość: Magda
25.04.2014 17:21 odpowiedz
Jak długo można tak przygotowane ciasto przechowywać w lodówce? Wiadomo, że bagietki najpyszniejsze są zaraz po upieczeniu, stąd zastanawiam się, czy mogę raz przygotować ciasto, a następnie przez 4 kolejne dni wypiekać z niego po dwie bagietki?
agnsud profil
25.04.2014 19:59 odpowiedz
Można upiec wszystkie i zamrozić. Pieczywo po odmrożeniu jest dokładnie takie jak przed zamrożeniem:)
Dorota, Moje Wypieki
25.04.2014 20:22 odpowiedz
Nie, lepiej jak radzi Agnsud :). Bagietki w lodówce przez tak długi okres czasu 'przerosną'. 
Gość: ABily
22.03.2014 15:25 odpowiedz
Witam, dopiero raczkuje w pieczeniu z zakwasem i mam wiele watpliwosci oraz pytań.Byłabym wdzięczna na informacje odnosnie tego przepisu.Po co dodawac drożdże jeśli przepis bazuje na zakwasie?Myślałam ze zakwas zastępuje drożdże?
Dorota, Moje Wypieki
23.03.2014 11:47 odpowiedz
Można pominąć drożdże.
Gość: Ciotunia Jahuó
25.04.2014 22:03 odpowiedz
Zgadza się, drożdże zastępują zakwas, ale czasami dodaje się je po to, żeby mieć większą kontrolę nad wypiekiem. Zakwas to jednak dość kapryśne stworzenie, a jeśli dodamy odrobinę drożdży to mamy pewność, że: a) jeśli zakwas się buntuje, to drożdże trochę usprawnią pracę i dadzą gwarancję na to, że ciasto szybciej wyrośnie b) jeśli zakwas dobrze się sprawuje, ale mimo to chcielibyśmy trochę nadgonić czas, to drożdże nam to ułatwią. Oczywiście jeśli dodamy dużą ilość drożdży, to w sumie nie wiadomo jak taki wypiek traktować i czy zakwas spełnia w nim funkcję spulchniającą. Ale jakieś tam śladowe ilości drożdży chyba nie zakłócają pracy zakwasu.
Gość: spy1
20.03.2014 20:37 odpowiedz
Czy po wyrastaniu na płótnie ( z braku foremki do bagietek ), można bagietki przełożyć na zwykłą piekarnikową blachę ? Czy grozi to bagietkom utratą kształtów ? ?
Dorota, Moje Wypieki
20.03.2014 22:39 odpowiedz
Można, ale kształt mogą trochę utracić.
Gość: decas
20.03.2014 05:07 odpowiedz
ja daje 1:1 zakwas maka i troche wiecej wody niz tu podane
Gość: olla1821
17.03.2014 10:39 odpowiedz
czy zakwasu powinno byc az 540g ? z tego co widze w innych przepisach jest go o zero na koncu mniej;/
Dorota, Moje Wypieki
17.03.2014 10:48 odpowiedz
Tak.
Lili An profil
05.03.2014 20:35 odpowiedz
Wiem, że to kwestia gustu, ale które bagietki są smaczniejsze: te, czy te na drożdżach? To tylko moja ciekawość :-) No i pytanie drugie: czy w powyżsyzm przepisie można użyć tylko zakwasu? Przy tej ilości ciasto chyba powinno wyrosnąć? Ale może drożdzę są tu jednak niezbędne...
Dorota, Moje Wypieki
05.03.2014 22:40 odpowiedz
Wybrałabym na zakwasie :). Tak, można uzyć samego zakwasu.
Lili An profil
06.03.2014 13:39 odpowiedz
Dziękuję :-) To jeszcze czy byłąbys tak miła i potwierdziła, lub zaprzeczyła, że dobrze się bawię z tym zakwasem: Mam w domu tylko żytni. wczoraj go uaktywniłam, dokarmiłam, dopieściłam ;-) Dziś rano wziełam trochę i chcę w 3 ratach dosypywać mąki pszennej i dolewać wody. czy tym sposobem uzyskam coś podobnego do zakwasu pszennego? Żytniego wzięłam 50 g, bo tu taka ilość ma wyjść, że się bałam, że 20 g nie zakwai porządnie tylen mąki. Ale sama nie iwem, czy jednak nie wyjdzie za kwaśne...
Ela P. profil
25.02.2014 20:19 odpowiedz
Bardzo smaczne:)
Ela P. profil
25.02.2014 20:52 odpowiedz
Bardzo bym prosiła więcej przepisów na bułki (na zakwasie).
Gość: AniaM
19.01.2014 14:49 odpowiedz
Dałam zakwas żytni i białą mąkę.Zrobiłam 5 bagietek i 2 bułki.Wyszły mięciutkie i z cienką skórką,jak chciałam.Wyrastały drugi raz dłużej i piekłam może 10 min w 160 z termoobiegiem-bardzo mocno mi grzeje piekarnik.Pycha!!
Gość: nat
06.01.2014 18:08 odpowiedz
Upiekłam bułeczki, wyszły bardzo smaczne, ale... nie były chrupiące:( Zakwas prawie cały pszenny, mąką 1100 chlebowa, wszystko zgodnie z przepisem. Zastanawiam się, czy to nie kwestia pieczenia "z parą". Nie mam takiej opcji w piekarniku, chwilę po włożeniu bułeczek spryskałam boki piekarnika wodą- czy to wystarcza? No i piekłam nieco krócej niż 20 minut, ale mocno zbrązowiały, więc wyciągnęłam.
Dorota, Moje Wypieki
06.01.2014 19:19 odpowiedz
Kilka razy trzeba spryskać piekarnik wodą. Ja stawiam w piekarniku naczynie żaroodporne z wrzacą wodą.
Gość: Natalia
27.12.2013 18:59 odpowiedz
Chce upiec z tego przepisu bułeczki, nie mam zadnej formy. Jak uformuje kuleczki to wyjda ładne bułeczki czy okragłe rozlane placki? Prosze o rade :)
Dorota, Moje Wypieki
27.12.2013 19:55 odpowiedz
Mogą wyjść bardziej płaskie niż wysokie i okrągłe.
swierszczyk profil
28.10.2013 18:02 odpowiedz
ile to jest 540 g zakwasu??nie posiadam jeszcze wagi i chcialabym wiedziec tak orientacyjnie ile szklanka zawasu moze wazyc?
Gość: Monika
11.06.2013 19:29 odpowiedz
Wyszły REWELACYJNIE! Zakwas był raczej mieszany - żytni z dodatkiem pszennego. Bułki są przepyszne, robiłam pierwszy raz i rodzina się zajadała. Dziękuję Dorotko! :)
Gość: Josek
05.06.2013 22:46 odpowiedz
WItam
Zrobiłem właśnie bagietki, ale na zakwasie żytnim. Ciut zdrowiej, ale i tak wyszły rewelacyjne !! !! !! Moja silna wola (jest silna, robi ze mną co zechce) pozwoliła mi na zjedzenie połowy bagietki z masłem (jest 22:40 a żona śpi) - wiem, wszyscy usiłujemy schudnąć ;P
Wielkie brawa za przepisy :)
pozdrawiam
Gość: j-kardasz
03.05.2013 12:09 odpowiedz
Bagietki przepyszne! Pomimo tego, że wszystko robione ręcznie (jeszcze się nie dorobiłam miksera ) ciasto nie robiło problemów :) nie kleiło się jakoś bardzo, szybko wyrastało a efekt końcowy powalający. Chrupiąca skórka i mięciutki puszysty środeczek! Zdecydowani trafia do ulubionych!
Maddy77 profil
08.03.2013 11:03 odpowiedz
Bagietki swietne!naprawde mocno chrupiace i mieciutkie w srodku!Z pewnoscia do powtorki:) Ciasto swietnie sie wyrabia,nie klei i latwo uformowac bagietki. Nastepnym razem sprobuje wydluzyc drugie wyrastanie ,moze beda bardziej puszyste?
Gość: basia
21.02.2013 18:30 odpowiedz
Mam "głupie" pytanie: czy można je upiec na zakwasie żytnim?
Domyślam, że mogą być cięższe w smaku... nie wiem, czy ktoś z Was próbował??
Pozdrawiam, basia
Dorota, Moje Wypieki
21.02.2013 21:02 odpowiedz
Na pewno mozna. I na pewno będą cieższe :).
jaguś5 profil
14.03.2013 08:13 odpowiedz
Ja piekłam te bagietki na zakwasie żytnim, tylko że dokarmiając go dodałam więcej wody aby zakwas był raczej płynny. Wyszły super, ale moim zdaniem lepsze są na zakwasie pszennym. Na żytnim wychodzą właśnie takie bardziej chlebowe i cięższe. Rzecz gustu :-)
Gość: krynica
19.02.2013 22:01 odpowiedz
Ponieważ wszyscy pisali, że musi być dużo zakwasu dałam prawie cały, na oko. Bagietki wyszły super chrupiące i mięciutkie w środku. Pychota. Najlepsze z bazyliową oliwą i pomidorem albo kremem czekoladowym własnej roboty.
krynica profil
19.02.2013 15:12 odpowiedz
Właśnie zabieram się za robienie bagietek, ale pomocy!! nie mam wagi kuchennej!! jest jakiś sposób przeliczenia zakwasu? jakoś sobie do tej pory radziłam ale teraz nie mam pojęcia ile jego dać ?
krynica profil
19.02.2013 13:53 odpowiedz
Właśnie zabieram się za robienie bagietek, ale pomocy!! nie mam wagi kuchennej!! jest jakiś sposób przeliczenia zakwasu? jakoś sobie do tej pory radziłam ale teraz nie mam pojęcia ile jego dać ?
Gość: mama_kuby
01.04.2012 23:29 odpowiedz
to chyba najbardziej chrupiace pieczywo jakie kiedykolwiek jedlismy! sa pyszne, wlasnie niedawno sie upiekly i beda idealne na sniadanko :)) pozdrawiam z Yorkshire xx
Gość: moniaha78
17.03.2012 19:08 odpowiedz
...a piekłam z mąki pszennej typ 550- tym razem z "Lubelli" świetna :-)
Gość: moniaha78
17.03.2012 19:06 odpowiedz
...i bagietki na zakwasie wyszły wzorcowe- dziękuję Pani Dorotko za przepis. Dzisiaj piekłam te i drożdżowe też z Pani przepisu- córka przybiegła do kuchni i pyta: które to te na zakwasie ? Kiedy jej pokazałam - pozwała jeszcze gorącą- sama rozkroiła i posmarowała masłem ( znaczy masło się stopiło)- i zjadła całą, a spora była. U mnie dzieci uwielbiają pieczywo na zakwasie...na rano chlebek rośnie...bo bagietki poszły się mrozić na zapas na tydzień :-).
Pozdrawiam
Gość: kasia
19.01.2012 19:42 odpowiedz
Fajne bagietki. Zrobilam z maki razowej (strong wholemeal flour). Sa troche plaskie, ale odwrocone w polowie pieczenia maja teraz wysmienita, chrupiaca skorke:-)
Dorota, Moje Wypieki
09.12.2011 13:25 odpowiedz
Nie znam mąki szymanowskiej. Możesz użyc maki pszennej.
Gość: Maria
08.12.2011 08:14 odpowiedz
Witam,
Czy można te bagietki zrobić z mąki szymanowskiej, bo chlebowej na półki nie rzucili?
Pozdrawiam
Karolina1984 profil
22.06.2015 10:57 odpowiedz
Mąka pszenna szymanowska i pszenna chlebowa mają po 12 g białka i obie są rewelacyjne!
Dorota, Moje Wypieki
07.12.2011 16:49 odpowiedz
Tak, trzeba wtedy dłuzej czekac.
Gość: basia013
07.12.2011 16:48 odpowiedz
Witam serdecznie, czy bagietki dałyby radę wyrosnąć bez drożdży? Konieczne byłoby wtedy zwiększenie ilości zakwasu?
dziękuję i pozdrawiam serdecznie!
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2011 19:11 odpowiedz
W ten sposób nigdy nie próbowałam. Zawsze mrożę już po upieczeniu. Niestety nie mogę pomóc, ale bardzo bym chciała, bo tez mnie to teraz zastanawia..
Gość: Jarenka
19.10.2011 18:50 odpowiedz
Dorotko, nie wiem czy to pytanie juz padlo, ale czy mozna ciasto - po uformowaniu w np. buleczki - od razu mrozic i wyciagac potem tyle ile np. chce sie zjesc; na ile trzeba wyciagnac by doszly do siebie, by je potem mozna piec?
Dorota, Moje Wypieki
11.09.2011 21:02 odpowiedz
Ciasto może się kleić, ale nie bardzo. Może zbyt długo wyrabiałaś? Mąkę użyłaś bdb. Czasem jesli ciasto się klei staram się swoje ręce otaczać w mące, nie bułeczki. pozdrawiam!
Gość: alexan
11.09.2011 06:30 odpowiedz
mam pytanie czy wyrobione ciasto jest lepkie? bo ja mialam straszny problem z formowaniem bułek, ktore akurat z tego przepisu robiłam. Ciasto się niemiłosiernie lepiło do rąk i nie mogłam wogóle uformowac kuli do wyrośnięcia, bo ciasto się bardziej rozlewało, po wyznaczonym czasie pieknie wyrosło i ale żeby uformowac bułeczki podsypywałam mąka, obawiałam sie jednak, żeby nie dac jej za duzo. W rezultacie bułeczki wyszły fantastyczne ale chciałam zapytac czy ciasto powinno byc bardziej sprężyste i czy mogę dodac wobec tego więcej mąki? Mieszkam w UK więc dałam very strong white bread i ilosc podaną w przepisie. Dziękuję i pozdrawiam :)
Gość: Marta
05.09.2011 20:59 odpowiedz
Dziekuje Wam serdecznie. Zrobie tak jak mi radzi anecz-ka29, dokarmiajac zakwas. Dzieki :)
Gość: weryfany
05.09.2011 18:37 odpowiedz
Nie lubię bardzo kwaśnych chlebów i "tatterowiec" w ogóle mi nie smakował, chociaż wszyscy twierdzą, że jest przepyszny:P Swój pierwszy chleb upiekłam w proporcji 500g zakwasu na 500g mąki i myślałam, że mi przełyk wypali:) Więc jeśli masz obawy, że w tym przepisie zakwasu jest za dużo, to upiecz bagietki na drożdżach, są naprawdę pyszne.
05.09.2011 13:18 odpowiedz
Marto chodzi o sam zakwas, ja piekłąm juz chleb z 400 g zakwasu (1 keksókę), wiec i te bagietki powinny smakować dobrze:)
Gość: anecz-ka29
05.09.2011 09:02 odpowiedz
Zakwasu ma być tyle ile w przepisie. Do chleba "taterowiec"też daje sie dużo ale nie jest kwaśny. Może Pani odłożyć ze swojego zakwasu np łyżkę i dokarmiać ten zaczątek pół szklanką mąki i pół szklanką wody ja tak robię, aż uzyskam pożądaną ilość do wypieku.
Gość: Marta
05.09.2011 03:14 odpowiedz
Bardzo prosze o pomoc. Jak to jest z tym zakwasem? Mam dac 540g zakwasu??? Moj zakwas ma ponad 2 lata i zazwyczaj daje okolo 2-3 lyzek. Jakos sobie nie moge wyobrazic 540g zakwasu (bagietki beda bardzo bardzo kwasne). A moze ja cos zle rozumuje? Moze to chodzi o zaczyn (zakwas + maka + woda)? Bardzo prosze, niech mnie ktos oswieci. Wiem ze Dorotki nie ma :( Pozdrawiam goraco :)
Gość:
07.05.2011 14:43 odpowiedz
Masz rację, ciasto było trochę cięższe, ale równie smakowite. Dzieciaki zjadły z apetytem :)
pzdr
Dorota, Moje Wypieki
06.05.2011 13:13 odpowiedz
Można. Piec będą się podobnie, ale konsystencja ciasta bedzie cieższa, trzeba bedzie dodac więcej płynu.
Gość: efcia
06.05.2011 13:12 odpowiedz
No i dało się, myślałam że będą suche, ale były przepyszne. Następnym razem chciałabym spróbować zrobić z mąką pełnoziarnistą, czy można tak? i Czy tyle samo piec wtedy?
pzdr
Gość: Gusia
15.04.2011 01:17 odpowiedz
Ja wypróbowałam opcję bułek - z połowy porcji wyszło mi 10 średniej wielkości. Bardzo smaczne :)
Gość: marialeksandra
08.04.2011 20:51 odpowiedz
sprawdziłam opcję bagietki, a trzy dni później opcję chleb. jednak chleb nam się bardziej spodobał. super jest, tylko zakwasu prawie nie miałam z czego reaktywować. tyle jeszcze nigdy do niczego nie dawałam. ale w sumie warto. szybko i dobry chleb. i ogromny:)
Gość: asimax
21.03.2011 10:51 odpowiedz
Niestety nie wyszly :( pierwsze bardzo plaskie i slone (cos pomylilam z iloscia soli)-w smaku super, zwlaszcza moczone w oliwie, nastepna partia blada i pachnaca za bardzo drozdzami (moze cos z nimi nie tak) Chleb udaje mi sie kazdy, widze ze z bagietkami nie bedzie tak prosto. dalsze proby w nastepna sobote :)
Dorota, Moje Wypieki
19.03.2011 16:50 odpowiedz
Nie trzeba przewracać (ja nawet bagietek nie przewracalam). Myślę, że chleb około 40 minut (postukany powinien być głuchy od spodu po upieczeniu). pozdrawiam :)
Gość: gummy-bear
19.03.2011 02:06 odpowiedz
Dorotko , nie mam form do bagietek, wiec bede piekla chleb albo wielgachne bagietki ;) . W zwiazku z tym mam pytanie, jak dlugo trzeba piec chleb z tego przepisu i czy tez trzeba go przewracac ???
Gość: bebak
17.03.2011 22:13 odpowiedz
Bagietki są doskonałe! Upiekłam z połowy porcji, bo miałam resztkę mąki, a teraz żałuję, bo zjedliśmy je praktycznie w godzinę, tak nam smakowały :)))
Gość: monikazfole
16.03.2011 12:59 odpowiedz
pęknięcia nie dają mi spokoju :) bo znów sie pojawiły. ciasto pękało już podczas wyrastania bagietek. może ktoś zna sensowne wytłumaczenie tego zjawiska :)
Gość: monikazfole
15.03.2011 14:48 odpowiedz
mój zakwas czekał na ten przepis :) ciasto bardzo miłe w obsłudze :) bez problemu można uformować bagietki. wyrastały mi na płótnie i później przeniosłam je na blachę piekarnikową. mam jednak ostatnio problem z pieczywem, ponieważ mi ono pęka. bułeczki pękają i te bagietki też pękają. ciasto wyrabia maszyna, zawsze czekam, aż ciasto pięknie wyrośnie. mimo to każdy mój wypiek jest popękany :( pozdrawiam.
1  2




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach