Strona główna O blogu Moje książki Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery
na każdą okazję'

już w sprzedaży!

Notes na własne przepisy!

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum

środa, 22 stycznia 2014

torcik ajerkoniakowo - bezowy

Torcik z musem ajerkoniakowym to kolejna propozycja na wykorzystanie advocaatu (również tego domowej produkcji) do ciast i deserów. Dwie warstwy kruchej, chrupiącej i lekko ciągnącej się orzechowej bezy z delikatnym musem advocaatowym i lustrem galaretki cytrynowej dla przełamania słodkiego smaku. Nowoczesny deser!

Składniki na 2 orzechowe blaty bezowe:

  • 4 białka
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • 1 szklanka zmielonych orzechów pekan, włoskich lub laskowych

Dwie formy tortownice o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia.

W misie miksera ubić białka na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier, łyżka po łyżce (co bardzo ważne - stopniowo) i cały czas ubijając. Dodać przesianą mąkę ziemniaczaną, zmiksować. Delikatnie wymieszać przy pomocy szpatułki ze zmielonymi orzechami.

Masę rozdzielić na pół pomiędzy blaszki, wyrównać.

Piec z termoobiegiem (obie formy jednicześnie) przez 1 godzinę i około 15 minut w temperaturze 150ºC. Blaty będą bardziej płaskie niż wyrośnięte.

Wyjąć z piekarnika, wystudzić.

Mus ajerkoniakowy:

  • 600 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 6 żółtek
  • pół szklanki cukru z prawdziwą wanilią (np. domowego)
  • 250 ml ajerkoniaku (advocaatu)
  • 3,5 łyżeczki żelatyny w proszku
  • drobno otarta skórka z 2 cytryn

Żelatynę zalać 50 ml zimnej wody, odłożyć do napęcznienia.

W misie miksera umieścić żółtka z cukrem i wanilią. Zmiksować (używam końcówki do ubijania białek) aż powstanie jasny, gęsty, puszysty kogel - mogel. Dodać 100 ml kremówki i zmiksować, krótko, tylko do połączenia. Przelać do niedużego garnuszka i podgrzewać, mieszając, do lekkiego zgęstnienia. Nie można dopuścić do wrzenia (od razu się zwarzy). Tuż przed momentem wrzenia zdjąć z palnika, dolać ajerkoniaku, wymieszać. 

Mieszankę z ajerkoniakiem znowu postawić na palniku, dodać napęczniałą żelatynę i skórkę z cytryny. Podgrzewać, przez około 2 minuty, mieszając, do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny (należy sprawdzić, czy w mieszance nie ma jej grudek i w razie potrzeby podgrzewać dłużej). Nie dopuścić do zagotowania. Wystudzić. Włożyć do lodówki i poczekać do zgęstnienia, co pewien czas mieszając i sprawdzając, czy powstała masa tężeje. Kiedy będzie miała gęstość mniej więcej ciepłego budyniu wyjąć ją z lodówki.

Śmietanę kremówkę ubić do utrzymania sztywnej pianki. Zmienić końcówkę miksera na mieszającą/ucierającą. Dodawać mieszankę z ajerkoniakiem i miksować, do połączenia i powstania gładkiego, jednolitego kremu.

Ponadto:

  • 1 galaretka cytrynowa rozpuszczona w 350 ml wrzącej wody i wystudzona

Wykonanie

Jeden z blatów bezowych umieścić z powrotem w tortownicy, zapiąć. Na niego wyłożyć połowę masy ajerkoniakowej. Przykryć drugim blatem bezowym. Wyłożyć resztę masy ajerkoniakowej, wyrównać. Schłodzić w lodówce do całkowitego stężenia torciku. 

Po tym czasie na wierzch delikatnie wylać wystudzoną galaretkę, schłodzić.

Przechowywać w lodówce.

Smacznego :-).

torcik ajerkoniakowo - bezowy

torcik ajerkoniakowo - bezowy

  Oceń: 
Ocena: 8.1  (liczba głosów: 8)
Zobacz także:
Karmelowe ciastka z orzechami
Karmelowe ciastka z orzechami
Torcik "Pavlova" z malinami
Torcik "Pavlova" z malinami
Gniazdka bezowe z bitą śmietaną i frużeliną wiśniową
Gniazdka bezowe z bitą śmietaną i frużeliną wiśniową
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (147)
Gość: DOMINIKA
04.10.2014 16:58 odpowiedz
rany rany jest godz 16 właśnie wstawiłam torcik do stężęnia, ale jeszcze bez galaretki. Goście mająbyć koło 19-20, czy deser będzie gotowy na ich przyjście???????? i jeszcze jedno pytano: 1 beza wyszła mi miękk a 2 twarda (piekłam jednocześnie ) tą twardszą dałam na spód, czy pod wpływem kremu trochę ona zmięknie???
dziękuję komukolwiek kto jest w stnie dać szybką odp. Pozdrawiam Dominika
Dorota, Moje Wypieki
05.10.2014 10:52 odpowiedz
Tak, zmięknie, ale nie wiem, czy zdąży przed przyjściem gości :/.
Gość: dominika
12.10.2014 17:27 odpowiedz
był gotowy:) aczkolwiek ta twarda beza jeszcze nie "doszła", tort zdecydowanie był lepszy 2go dnia ,pozdrawiam
Ania-Isa  (zobacz profil)
25.09.2014 11:42 odpowiedz
Ja tak sie przymierzam do tego ciasta... Mam na weekend "zamowienie" na ciasto z ajerkoniakiem. Ciasto ma byc na urodziny kuzyna. Nie chce dawac galaretki. Moze tak by polewe zrorobic z ajerkoniaku i zelatyny, a do kremu dac tylko znikome ilosci ajerkoniaku. Bedzie pasowac? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.09.2014 12:47 odpowiedz
Tak, na pewno będzie :-).
Ania-Isa  (zobacz profil)
15.09.2014 11:57 odpowiedz
Ja chcialam ogolnie zapytac o zelatyne, ktora uzywasz. Ile trzeba jej dac na 0, 5 litra plynu. W kazdym kraju moze byc inaczej... A tak moge sobie przeliczyc... Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
15.09.2014 22:32 odpowiedz
Obecnie mam w domu tylko żelatynę w listkach (tylko takiej teraz używam). 4 listki na 570 ml płynu.
pozdrawiam
Ania-Isa  (zobacz profil)
16.09.2014 09:25 odpowiedz
Tak przypuszczalam, ze proporcje beda inne. W Niemczech potrzeba 6 listkow na 500 ml plynu. Dziekuje za odpowiedz. :)
Gość: Anette
30.08.2014 12:54 odpowiedz
Pani Dorotko zapomniałam dodać skrobii ziemniaczanej do bezy:( czy muszę ją piec od początku?
Dorota, Moje Wypieki
30.08.2014 13:04 odpowiedz
Nie, beza rownież się uda :). Może będzie bardziej ciągnąca niż chrupka.
Gość: Anette
30.08.2014 13:58 odpowiedz
Dziękuję za tak szybką odpowiedź:) W takim razie może zawalczę jeszcze o to ciasto:) bo myślałam żeby po prostu je przełożyć teraz kremem np.nutellowym:)
Gość: Iza
20.08.2014 21:53 odpowiedz
Nie przepadam za orzechami. Niestety. Czy mogę je czymś zastąpić? Pozdrawiam, Izz
Dorota, Moje Wypieki
20.08.2014 21:57 odpowiedz
Tylko zmielonymi migdałami - choć to też orzechy, ale smak będzie inny.
kasiek1  (zobacz profil)
19.08.2014 17:19 odpowiedz
Mam domowy likier z masy kajmakowej i wódki.Mogłabym go użyć zamiast ajerkoniaku?
Dorota, Moje Wypieki
20.08.2014 13:37 odpowiedz
Tak.
Gość: mla
25.07.2014 23:00 odpowiedz
Dziękuję z odpowiedź.
Gość: mla
25.07.2014 14:29 odpowiedz
Czy mogę kremówkę zamienić 500ml 30%? Mam jeszcze ,,swojską'', ale do ciasta się raczej nie nadaje, bo jest kwaskowata. Bardzo proszę o radę?
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2014 19:34 odpowiedz
Raczej nie będę polecała zamiany.
Gość: mla
15.07.2014 11:59 odpowiedz
Czy można upiec jeden blat, a potem przekroić czy będzie za niski?
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2014 12:00 odpowiedz
Wydaje mi się, że przekrojenie będzie dość trudne, to beza - może się ciągnąć i mocno kruszyć.
pyscata  (zobacz profil)
08.07.2014 13:12 odpowiedz
Raz już robiłam torcik, ale niestety nie zmieściło mi się wszystko w tortownicy i miałam problem z wylaniem galaretki więc improwizowałam i wylałam do innej blaszki i jak prawie stężała to położyłam tort do góry nogami do połączenia się z galaretką. Niestety była ciut szersza blaszka z galaretka i musiałam wyrównywać galaretkę do tortu. Widać na fotce. Może doradziłaby Pani w jakiej formie mam zrobić, żeby sytuacja się nie powtórzyła, bo zamierzam zrobić jeszcze raz bo jest mega :)
kamila288  (zobacz profil)
08.07.2014 13:42 odpowiedz
Bardzo mocno wyrosły Ci blaty bezowe, może kolejnym razem wyszłyby bardziej płaskie. Ja robiłam ten torcik dwukrotnie i w sam raz zmieścił się w mojej tortownicy (bezy były płaskie). Najlepiej kup wyższą formę lub użyj tortownicy o większej średnicy lub zmniejsz ilość składników.
pyscata  (zobacz profil)
08.07.2014 13:51 odpowiedz
No widzę, że moje jakieś wysokie są. Z górnej warstwy kremu musiałam odjąć bo by mi sie nawet krem nie zmieścił więc jest szansa, że ilość z przepisu starczy na tortownice 25 cm.
02.07.2014 17:59 odpowiedz
Pani Doroto, czesto zastanawiam sie z jakiego powodu nie uzywa Pani zelatyny w listkach, jest duzo latwiejsza w uzyciu, nie robia sie grudki. Dla mnie to nie problem, znalazlam przelicznik :-) ale pomyslalam, ze zapytam bo czesto mnie to intryguje kiedy robie wypieki z Pani bloga z zelatyna.
Pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
02.07.2014 20:17 odpowiedz
Używam, ale dopiero od niedawna piszę o tym na blogu. W Poslce jest to żelatyna trudna do kupienia, z tego co piszą czytelnicy. W zasadzie używam obu, zalezy jaką mam w domu. Generalnie 1 łyżeczka = 1 listek.
pozdrawiam :-).
02.07.2014 20:39 odpowiedz
Dziekuje za odpowiedz. Te szwedzkie listki pewno troszke mniejsze bo ja biore 1:2 i sie udaje. Jak do tej pory:-)
Pozdrawiam.
pyscata  (zobacz profil)
01.07.2014 08:38 odpowiedz
Czy można zrobić zamiast blatów bezy beziki?
Dorota, Moje Wypieki
01.07.2014 13:49 odpowiedz
Można, ale nalezy je upiec razem, by się lekko połączyły, w formie blatu, z innego przepisu.
Gość: vanessa
16.05.2014 16:33 odpowiedz
Witam mam dwa pytania. Czy torcik mogę zrobić w niedziele aby był na wtorek? W poniedziałek wyjeżdżam na tydzień a mój tata ma imieniny we wtorek. Goście już zaproszeni, a w związku z tym że jako jedyna z domowników pieke, jakie ciasta mogę przygotować w niedzielę aby były również świeże i smaczne we wtorek?
Dorota, Moje Wypieki
16.05.2014 22:55 odpowiedz
Tak, można. Proszę zadać pytanie pod konkretnym ciastem, na jakie się Pani zdecyduje. Zbyt dużo, by wymieniać. Większość wytrzyma spokojnie do wtorku :).
Gość: Pati
07.05.2014 09:02 odpowiedz
Czy można blaty upiec bez termoobiegu? Jeśli tak, to w jakiej temperaturze i ile czasu?
Dorota, Moje Wypieki
07.05.2014 09:46 odpowiedz
Można. Temp. bez zmian, ale zajmie to więcej czasu, może około 15 minut - trzeba obserwować, każdy piekarnik piecze inaczej.
Gość: farbka
20.04.2014 21:20 odpowiedz
Upieklam go na swieta, powiem tylko, ze tort jest rewelacyjny, nie za slodki, elegancki i latwy w wykonaniu. Kolejny swietny przepis.
wiewior777  (zobacz profil)
10.04.2014 10:22 odpowiedz
Przepraszam, bardzo nie lubie galaretek - czy moglabym zrezygnowac z tej gornej warstwy i zamiast tego uzyc np. dzemu badz fruzeliny do pzelozenia blatow? Czy ktos moglby polecic smak dzemu/fruzeliny? bede bardzo wdzieczna :)
Gość: D.
04.03.2014 11:07 odpowiedz
deser bardzo smaczny i ładny
z rad praktycznych - moim zdaniem po kilkunastu godzinach pobytu w lodówce jest dużo smaczniejszy niż po kilku (mus advocatowy ma wtedy idealną konsystencję i beza nie odkleja się od musu); najlepiej więc zrobić około doby przed zaserwowaniem gościom; adwokat słabo wyczuwalny - nikt nie zgadł, że tam jest!
i jeszcze jedno - mimo, że robiłam dokładnie wg przepisu bezy wyrosły wysoko i musiałam zrobić dwa ciasta, bo dwie bezy, mus i galaretka nie zmieściłyby się na wysokość do jednej tortownicy :)
15.03.2014 21:16 odpowiedz
Swietny porady. Deser zrobilam dzisiaj wiec jeszcze nie wiem jak smakuje ale bezy byly wysokie i faktycznie nie zmiescilo sie wszystko w tortownicy. Bezy byly twarde wiec mam nadzieje, ze zmiekna troszke i "przykleja" do musu jesli dluzej postoja bo inaczej to wszystko sie rozjedzie.
Pozdrowienia.....
euralia  (zobacz profil)
17.02.2014 19:51 odpowiedz
TORCIK PRZEPYSZNY
Andzia01  (zobacz profil)
15.02.2014 20:56 odpowiedz
Torcik wyszedł przepyszny. Musiałam męża powstrzymywać bo inaczej zjadłby cały (robiłam z połowy porcji;). Mocno alkoholowy, delikatny i lekki, z cudowną orzechową bezą. Bardzo, bardzo smaczny deser.
scarlett_13  (zobacz profil)
10.02.2014 16:53 odpowiedz
Nie mam dwóch takich samych form. Czy mogę upiec blaty w tej samej jeden po drugim czy może to zaszkodzić ciastu w trakcie czekania? Pierwszy raz będę piekła bezę...
Gość: gość
07.02.2014 14:32 odpowiedz
czy te bezy trzeba koniecznie piec w tortownicy? nie można upiec jej na samej blaszce, czy beza będzie tak rzadka że będzie się rozpływać na boki?
Dorota, Moje Wypieki
07.02.2014 21:47 odpowiedz
Polecam w tortownicy. I tak trzeba w niej umieścić blaty bezowe by wylać mus, a wtedy przynajmniej nie ma problemów z wielkością blatów :).
Gość: karolina
03.02.2014 10:30 odpowiedz
czy można zamiast ajerkoniaku użyć innego likieru np Baileys?
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2014 10:39 odpowiedz
Tak.
Ewka89   (zobacz profil)
01.02.2014 13:47 odpowiedz
Pyszny torcik:)
01.02.2014 14:15 odpowiedz
Bardzo ładnie wyszedł. :)
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2014 10:39 odpowiedz
Wyszedł cudowny :).
29.01.2014 23:57 odpowiedz
witam, czy moglabym zrobic dwa blaty biszkoptowe a nie bezowe? jesli tak to ciemny czy jasny lepiej pasuje i ktory przepis na biszkop polecilaby Pani? bita smietane moglabym zastapic mascarpone 500g, czy ilosc zelatyny musialabym zmienic, czy nie? pozdrawiam
Gość: Asia
30.01.2014 13:23 odpowiedz
Ja upiekłam jeden jasny biszkopt, podzielilam go na dwa blaty a beze z przepisu upiekłam jedną dużą i włożyłam w środek przekładając musem ajerkoniakowym. Blaty nasączyłam ajerkoniakiem z sokiem z cytryny no i jak w przepisie na wierzch wylałam galaretkę. Dziś degustacja ale wygląda pysznie i mocno alkoholowo i mam nadzieję, ze tak też będzie :)
Gość: Asia
30.01.2014 22:21 odpowiedz
Więc składam relację: tort jak najbardziej do powtórzenia! Mus ajerkoniakowy jak dla mnie dość słodki ale na pewno do powtórzenia i do wykorzystania przy innych wypiekach. Moja beza dość mocno wyrosła i była wypukła co utrudniło przygotowanie tortu, nie wiem czym to idzie, ale te orzechy w środku z bezą obłędne - ja dałam laskowe. Dziękuję Dorotko za kolejny udany przepis :)
Gość: Aśka
29.01.2014 13:01 odpowiedz
Czy można mus ajerkoniakowy zrobić dzień wcześniej i przechować w lodówce?
kingab2205  (zobacz profil)
29.01.2014 14:19 odpowiedz
Może być ciężko, bo mus szybko tężeje.... ewentualnie odwrotnie pierw zrobic bezy ;)
kamila288  (zobacz profil)
29.01.2014 15:05 odpowiedz
Nie, zbyt mocno stężeje.
Gość: Asia
29.01.2014 15:36 odpowiedz
Właśnie dzisiaj planuję zrobić bezy i myślałam, że może mus też bo boję się, że jutro 3 godz przed imprezą nie zdąży mi stężeć...
kamila288  (zobacz profil)
29.01.2014 19:12 odpowiedz
Zrób całe ciasto dzisiaj. Ewentualnie jutro wylej galaretkę.
Gość: kingab2205
28.01.2014 10:03 odpowiedz
Torcik bardzo dobry tylko trochę czasochlonny.... niebwiem skąd ta niska ocena. ..
Gość: Asia
27.01.2014 22:08 odpowiedz
Dorotko, czy można z tej porcji upiec jeden blat bezy i wtedy na spód dać jasny biszkopt? Jak myślisz? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2014 23:55 odpowiedz
Można.
Gość: Asia
27.01.2014 21:52 odpowiedz
Dorotko, czy biszkopt na spód pasowałby do tej kompozycji? :)
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2014 23:56 odpowiedz
Tak.
27.01.2014 18:46 odpowiedz
Ja upiekłam w sobotę tak jak w przepisie a dzisiaj robiłam dla koleżanki za każdym razem jest pyszny ,masa stężała i jak dla nas jest bardzo wyczuwalny ajerkoniak ale ja używam tego z Niemiec,on chyba ma więcej % niż nasz polski.
kamila288  (zobacz profil)
27.01.2014 15:40 odpowiedz
Pani Dorotko, robiłam ten torcik w weekend, niestety nie udał się.. Za tydzień robię kolejny raz, jednak chciałam Panią zapytać o to, co poprawić. Mus nie stężał-prawdopodobnie wina żelatyny deserowej fix (robiłam z tą żelatyną frużelinę wiśniową, też nie zgęstniała), następnym razem użyję zwykłej żelatyny. Po drugie, moje blaty bezowe urosły sporo, a w środku były puste. Przy nakładaniu musu załamały się i nieładnie to wyglądało. Dlaczego? Robiłam torcik bezowy Rafaello i bezy były płaskie (płątki migdałów, którymi posypujemy dodatkowo je obciążyły?. I ostatnia moja uwaga - mało wyczuwalny ajerkoniak w musie. Sam budyń pyszny, ale po połączeniu z kremówką już taki baaardzo delikatny smak.
Dorota, Moje Wypieki
27.01.2014 17:32 odpowiedz
Blaty powinny wyjsć takie same jak w tamtym torciku migdałowym. Często urosną, a potem po prostu opadają. Nie ma różnicy pomiędzu migdałami a innymi orzechami. 
Ajerkoniak nie jest mocno wyczuwalny, taki urok tego ciasta :).
Gość: Sylwia
27.01.2014 08:25 odpowiedz
Oj, a ja już wypiłam ten ajerkoniak po torcie;-)
siwiuska  (zobacz profil)
26.01.2014 22:20 odpowiedz
Dzis go upieklam.. nie taki piekny jak ten ale wyszedl pszepyszny.. :) galaretka sie cala rozlala.. okazalo sie ze blaszka pszecieka.. :(
Gość: ala331
26.01.2014 17:45 odpowiedz
Zastanawiam się dlaczego kombinujecie a nie robicie tak jak jest w przepisie???Jeśli pisze żelatyna to po co zamieniacie na białą czekolade i inne zamiany a pózniej czytamy :" że ciasto takie i owakie,albo że coś nie wyszło."Jeśli pisze że takie składniki a chcecie zrobić takie ciasto to po prostu trzeba zrobić tak jak w przepisie i koniec.
Gość: ala331
26.01.2014 17:39 odpowiedz
Ja zrobiłam blaty z 6 białek i odpowiednio resztę składników powiększyłam a to dlatego że piekłam w formie 24 cm.Ciasto przepyszne z chrupiącym spodem jak i na drugi dzień z miękimi blatami.Polecam
Gość: Muffinka98
26.01.2014 11:55 odpowiedz
Ciasto wygląda obłędnie! Zdecydowanie moje smaki, zabieram się do roboty! :)
Gość: Kasia
26.01.2014 11:13 odpowiedz
Pani Doroto czy mogłaby mi pani polecić jakieś dobre wg Pani książki tylko o pieczeniu muffin?
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 11:19 odpowiedz
Nie znam dobrych książek tylko o muffinkach..
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 11:19 odpowiedz
Albo może Martha Stewart 'Cupcakes', ale to babeczki ;-).
Gość: k
27.01.2014 11:13 odpowiedz
Babeczki też mogą być, bardzo dziękuję! :-)
Renatulka  (zobacz profil)
26.01.2014 00:12 odpowiedz
Czy ajerkoniak w musie mozna zastapic bailaysem (wtedy juz bez skorki cytrynowej) ??
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 10:27 odpowiedz
Tak.
25.01.2014 18:50 odpowiedz
O ile skrócić czas pieczenia jeżeli bezy będę piec w oddzielnych piekarnikach równocześnie
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 10:28 odpowiedz
W ogóle nie skracamy czasu pieczenia. Czas pieczenia zależy wyłącznie od piekarnika - w Twoim mogą się upiec szybciej, ale trzeba się wcześniej upewnić.
Gość: KLAUDIA
25.01.2014 18:32 odpowiedz
Czy podgrzewanie masy jajecznej z kremówka można zrobic w kąpieli wodnej ? wtedy nie będzie ryzyka że się zagotuje i zważy, tylko może po prostu wolniej to będzie trwac ?
kamila288  (zobacz profil)
25.01.2014 22:52 odpowiedz
Zwarzoną masę można spróbować podgrzać chwileczkę w kąpieli wodnej i miksować blenderem, tak jak ratuję lody, gdy się zagapię :)
Gość: Kasia
25.01.2014 09:29 odpowiedz
Pani Dorotka planuje coś Pani na Walentynki ? ;)
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2014 10:24 odpowiedz
Planuję, planuję :). W poniedziałek będzie już pierwszy wypiek.
24.01.2014 19:20 odpowiedz
przepraszam, ze obsypuje Pania pytaniami, jednak zastanawiam sie czy blaty bezowe zmiekna pod masa czy tez nie? wyszly tez bardzo plaskie, a masy dosc sporo bylo. wyszly dosc twarde i kruche. zamiast zelatyny dodalam jednak 3 biale czekolady lindt, mam nadzieje ze stezeje. bita smietane zastapilam mascarpone. chlodzi sie, zobaczymy jutro jaki bedzie efekt koncowy, pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2014 10:25 odpowiedz
Tak, z czasem zmiękną. Dlatego tort jest najlepszy po przygotowaniu i schłodzeniu. Blaty wychodzą płaskie.
24.01.2014 15:54 odpowiedz
Chwilę nie zaglądałam, a tu tyle nowych pyszności! P.s. Świetnie smakuje tego typu ciacho z własnoręcznie zrobionym ajerkoniakiem.
24.01.2014 14:53 odpowiedz
Wygląda cudownie!
24.01.2014 14:10 odpowiedz
prawdziwe cudo:) mniam!
Gość: aga
24.01.2014 12:07 odpowiedz
witam, chciałam zapytać czy krem można zrobić z budyniu i dodać arejkoniak czy koniecznie z żółtek?
Dorota, Moje Wypieki
26.01.2014 10:29 odpowiedz
Możesz zrobić dowolny krem do ciasta, jednak będzie to już inny przepis.
Gość: Dusia
24.01.2014 10:39 odpowiedz
Na ile porcji wychodzi ten tort?
Dorota, Moje Wypieki
24.01.2014 10:55 odpowiedz
12.
24.01.2014 10:25 odpowiedz
Jeśli wolno mi mieć uwagi; do tego przepisu najlepsza będzie żelatyna w listkach, bo nie będzie wtedy problemu z grudkami żelatyny w musie. :)
23.01.2014 23:35 odpowiedz
czy moglabym dodac np. 3 biale czekolady zamiast zelatyny?
Dorota, Moje Wypieki
24.01.2014 00:01 odpowiedz
Niestety, nie wiem, ile dodać białej czekoaldy by wyszła musowa konsystencja, musiałabym najpierw przygotować taką wersję ciasta..
Gość: sylwia
23.01.2014 21:22 odpowiedz
Cudne ciacho :) wygląda bardzo smakowicie. Mam tylko jedno pytanie jak wylać galaretke aby wyglądała tak równiutko? Czy może być lekko tężejąca? Bardzo was proszę podsuńcie jakiś pomysł ;)
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 22:33 odpowiedz
Wylewałam rzadką i zimną galaretkę, tylko wtedy jest równa. Mus musi być całkowicie steżały. 
kamila288  (zobacz profil)
23.01.2014 20:36 odpowiedz
Orzechy laskowe bez skórki?
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 20:43 odpowiedz
Tak, orzechy laskowe i migdały najlepiej podprażać i obierać do wypieków.
Gość: as
23.01.2014 19:33 odpowiedz
Ludzkie ciasta -wreszcie!!!!!!!!!!!!!!!!
Gość: fran
23.01.2014 19:33 odpowiedz
Czy można bezę rozsmarować na płaskiej blaszce? Niestety, nie mam tortownicy...
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 19:35 odpowiedz
Tak. Ale potem przy składaniu ciasta będzie problem - mus będzie wypływał z ciasta, w tortownicy ładnie i równo tężeje. 
23.01.2014 18:45 odpowiedz
Czy orzechy muszą być zmielone "na mąkę" czy po prostu posiekane?
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 19:09 odpowiedz
Na mąkę. Ale nie za długo - wtedy zaczną podchodzić olejem i zamienią się w orzechową pastę. A tego nie chcemy.
Gość: olenka
23.01.2014 18:23 odpowiedz
Chociaż zrobienie tego musu wydaje się dość ryzykowne (podgrzewanie!), to wiem już, co zrobię na Walentynki :)
Czy mogłabym poprosić o szybki instruktaż, jak przyciąć papier do pieczenia na koło o średnicy tortownicy?
23.01.2014 18:52 odpowiedz
A ja nie wiem, bo mam kwadratową torownicę. ;). :)))))))))))))))))))))))
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 18:56 odpowiedz
Odrysuj dno tortownicy na papierze do pieczenia i wytnij.
Gość: kruszysia
23.01.2014 23:04 odpowiedz
Kładę arkusz papieru na dno tortownicy i zamykam tortownicę na tym papierze. Potem ewentualnie odcinam nożyczkami to, co mi przeszkadza.
Nic nie wypływa, tortownica się nie psuje.
Gość: olenka
24.01.2014 11:54 odpowiedz
Jasne, dziękuję:)
Gość: Anette
29.08.2014 09:07 odpowiedz
Ja zapinam kwadratowy kawałek papieru do tortownicy, a wystającą część dopiero wtedy odcinam lub nawet odrywam. Polecam sposób:) Mega prosty :)
Gość: jacquelinee
23.01.2014 18:05 odpowiedz
cudne zdjęcia, o smaku już nie mówie- pewnie niebo w gębie :))
olla_85  (zobacz profil)
23.01.2014 18:01 odpowiedz
Kolejna fantastyczna propozycja :) W ogóle dla mnie wszystko co z advocaatem jest pyszne, uwielbiam ten smak. Właśnie wczoraj zakupiłam konkretną butlę tego alkoholu ( z myślą o torcie czekoladowo - ajerkoniakowym :)). Miałam zrobić go samodzielnie ale po namyśle stwierdziłam, że trochę nie chcę mi się w to bawić. Za to jutro zamierzam zrobić likier kawowy :) A ten deser jest cudowny, już sobie wyobrażam jego smak...
23.01.2014 17:57 odpowiedz
rozumie, to w takim razie zostawilabym cytryne starta do masy i galaretke cytrynowa tez bym zrobila, jesli tylko galaretka cytrynowa zalalabym plastry powywijanych pomaranczy, tak mogloby byc? ladnie to wyglada a cytryny powywijanej raczej nie da sie zjesc bo jest zbyt kwasna. pozdrawiam sliczne te Pani ciasta
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 18:02 odpowiedz
Może być, choć ja bym pomarancze pomięła, kwestia gustu :).
23.01.2014 17:53 odpowiedz
mozna dodac gotowe zmielone orzechy kupione w sklepie, maja byc zmielone na maczke? a moglyby byc zmielone migdaly?
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 17:57 odpowiedz
Można dodać takie zmielone ze sklepu. Mogą byc migdały, ale orzechy włoskie/laskowe/pekan lepiej pasują, według mnie, są bardziej wyraziste. 
23.01.2014 17:19 odpowiedz
zastanawiam sie, czy moglabym dodac skorke otarta z pomaranczy i zamiast galaretki cytrynowej dac pomaranczowa pod plastrami pomaranczy powywijanych, mysli Pani ze pasowaloby wszystko razem?
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 17:25 odpowiedz
Wydaje mi się, że cytryna lepiej pasuje. Obawiam się trochę pomieszania smaków jeśli dojdzie pomarancza. Cytryna jakby nie przeszkadza tylko przełamuje smak. 
Gość: magma
23.01.2014 17:11 odpowiedz
wygląda obłędnie:)
23.01.2014 16:32 odpowiedz
Ślicznie wygląda, chętnie bym go zjadła ;)
23.01.2014 14:41 odpowiedz
Gdy zobaczylam ten torcik, nie wytrzymalam i od razu pobieglam robic ajerkoniak:D juz jest gotowy, a torcik do zrobienia jutro:)
23.01.2014 18:33 odpowiedz
Podaj przepis na ajerkoniak. Proszę.
23.01.2014 14:20 odpowiedz
wygląda genialnie :) a jak jest beza to znaczy, że musi być pyszne!
Dorotko ja jednak czekam na jakieś nowości walentynkowe.
Pojawią się??
pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 17:19 odpowiedz
Tak, planuję, ale na początku lutego.
pozdrawiam!
24.01.2014 08:30 odpowiedz
super :D zatem cierpliwie czekam :D
torcik w kształcie serduszka z malinkami już był - wyszedł wyśmienity!
25.01.2014 00:05 odpowiedz
Dorotko, jeśli to nie tajemnica - czy to będzie coś dużego czy małego - w sensie ciasto/tort czy jakieś drobne wypieki (ciasteczka itp)? Będę potrzebować drobiazgi dlatego póki co przymierzam się do galaretek wycinanych w kształcie serduszek ale może bedzie coś nowego :)?
Dorota, Moje Wypieki
25.01.2014 10:32 odpowiedz
Będą większe ciasta, ale zobaczę, może jakiś drobiazg również mi przyjdzie do głowy :).
Gość: anuszkaa
23.01.2014 14:18 odpowiedz
Wypiek jest całkowicie bezglutenowy? czy coś przeoczyłam ? ;)
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 17:21 odpowiedz
Tak mi się również wydaje :).
Gość: Magda
23.01.2014 14:03 odpowiedz
a podobno od przybytku głowa nie boli :0 już wybrałam ciacha do upieczenia na urodziny a tu nowe pyszności ! odetnę się chyba od internetu na jakiś czas ;) cudny blog, uwielbiam!
Gość: dirie
23.01.2014 12:45 odpowiedz
Witam,
jak zwykle cudo na blogu, az slinka cieknie.
Prosze o rade jak piec takie bezowe blaty jesli mozna piec jedna blache na raz? Mozna zrobic cala mase, podzielic i piec dwa razy czy lepiej podzielic skladniki i ubijac i piec dwa razy? Z bialkiem wole nie zadzierac :)
23.01.2014 13:21 odpowiedz
Mam prośbę; daruj sobie cieknące substancje, bo obrzydzenie ogarnia..
Gość: Martina
23.01.2014 13:52 odpowiedz
Pozwole sobie odpowiedziec :) bezy nie mozna zostawiac zeby czekala az pierwsza sie upiecze, lepiej podzielic mase na czesci i kazda robic z osobna.
Gość: emmilly
23.01.2014 16:37 odpowiedz
Musisz podzielić skąłdniki na pół i ubić jajka na świeżo, tuż przed pieczeniem. Jeśli byś Pozostawiła część masy na tę 1h 15min to by opadła.
w potrzebie  (zobacz profil)
23.01.2014 12:19 odpowiedz
A innym alkoholem mozna zastapic? Np jakim? Albo jak zrobic domowy likier ajerkoniakowy? Pozdrawiam , dziekuje za super przepisy
23.01.2014 14:30 odpowiedz
Droga/Drogi w potrzebie - wczoraj zadałaś/zadałeś to samo pytanie pod tortem i otrzymałaś/otrzymałeś odpowiedź. Od wczoraj naprawdę się nic nie zmieniło :)
w potrzebie  (zobacz profil)
24.01.2014 13:06 odpowiedz
Tak i podziekowalam, ale za nim dostalam odp znalazlam ten przepis i nurtujace mnie pytsnie znow sie pojawilo, a zreszta nie kazdy alkohol da sie zastapic, uwazam ze zadanie tego pytanie kolejny raz pod innym przepisem jestna miejscu, pozdrawiam
aniadarek  (zobacz profil)
23.01.2014 12:05 odpowiedz
Jeśli pieczemy obie formy jednocześnie, czy to oznacza, że ustawiamy je na różnych poziomach piekarnika? Na jednym się nie zmieszczą...
Pozdrawiam i dziękuję za pyszne przepisy. Anna
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 12:07 odpowiedz
Tak, ja tak piekłam, jedna forma niżej w piekarniku, z termoobiegiem. Zazwyczaj ta forma postawiona niżej wymaga kilku więcej minut pieczenia, ale tym razem obie wyjęłam od razu - wydawała się wystarczająco upieczona.
Gość: Sanna
23.01.2014 11:57 odpowiedz
Wygląda bardzo smakowicie ,przepis dość łatwy ,warty wybróbowania :)
Gość: j_a
23.01.2014 11:41 odpowiedz
Jeśli nie ajerkoniak, to co? niektórzy muszą bezalkoholowo :P
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 11:45 odpowiedz
Skorzystajmy wtedy z innego przepisu na blogu :).
Gość: j_a
23.01.2014 11:48 odpowiedz
Szkoda... Wygląda bosko i już bym się zabrała do roboty. Ale ciąża + alkohol odpada :(
Ciachojadek  (zobacz profil)
23.01.2014 12:14 odpowiedz
Absolutnie nie namawiam do alkoholu w ciąży, sama nie piłam 2 x po 9 miesięcy. Ale czy jak się długo podgrzewa ajerkoniak (a wprzepisie jest żeby podgrzewać byle nie zagotować), to przypadkiem alkohol nie odparuje?
Pani Doroto, czuć potem alkohol w kremeie czy raczej tylko smak i aromat?
Gość: sunny
23.01.2014 12:23 odpowiedz
zawsze możesz go przełożyć zwykłą masą budyniową przecież :)
Gość: Kasia
23.01.2014 18:08 odpowiedz
Mnie to również interesuje. Ja dla odmiany karmię piersią, tortem też chcialabym poczestować kierowców. Zastanawiam sie czy mozna wczesniej podgrzać ajerkoniak i odparować alko, potem wystudzić i uzyć jak w przepisie?
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 18:14
Czuć alkohol - nie mocno, delikatnie, i ciężko powiedzieć, czy to tylko smak, czy procenty. Naprawdę, jest tyle ciast na blogu, również tortów bezowych, że nie ma sensu tutaj kombinować, szczególnie dla kobiet w ciąży lub kierowców :). 
23.01.2014 11:38 odpowiedz
Wygląda wspaniale, mój byłby zachwycony... Jeśli chodzi o stopień trudności wykonania w skali 1-5, to ile byś dała temu torcikowi? :)
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2014 11:40 odpowiedz
Nie jest trudny, ale nie dla osób początkujących. Oceniłabym na 3 pod wzg trudności :). 
23.01.2014 11:57 odpowiedz
Swoją drogą fajnie by było, jakby wszystkie przepisy miały taką skalę trudności ;)
Gość: Natalka
23.01.2014 11:34 odpowiedz
Wygląda super :)




do góry