Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


czwartek, 08 sierpnia 2013

Charlotte podwójnie malinowa z owocami

Wracanie do blogowania po urlopie (nawet niedługim) to dla mnie podobne uczucie, jakby iść do szkoły po wakacjach, mały stresik ;-). Dlatego na powitanie przygotowałam wyjątkowy letni deser - charlotte malinowo - malinową (jeśli wolicie podwójnie malinową).

Deser bez pieczenia, zniewalający smakiem i wyglądem. Z warstwą musu malinowego i przykrywającym go malinowym kremem. Otulona biszkoptowymi paluszkami - podobno ich pieczenie to największa frajda przy charlotte... przyznaję, że poszłam na skróty i wykorzystałam gotowe biszkopty. Jeśli macie więcej czasu, przepis na ladyfingers znajdziecie na blogu. Do charlotte będziecie potrzebować mniejszej formy z odpinaną obręczą lub wypychanym spodem, warto się w taką zaopatrzyć, do deseru na pewno wrócicie z przyjemnością :-). Jest bezbłędna, obiecuję!

Składniki:

  • opakowanie 200 g biszkoptów Savoiardi/ladyfingers (podłużne biszkopty)*

Mus malinowy:

  • 350 g malin (świeżych lub mrożonych)
  • świeżo wyciśnięty sok z połowy małej cytryny
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2,5 łyżeczki żelatyny w proszku lub 2,5 listka żelatyny
  • 200 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej

Formę o średnicy 18 cm wyłożyć papierem do pieczenia, samo dno, wypuszczając papier na zewnątrz.

Formę przy bokach wyłożyć biszkoptami, jeden przy drugim, przycinając je, by trzymały pion w foremce (postępujemy jak przy serniku tiramisu).

W garnuszku umieścić maliny (mrożone bez wcześniejszego rozmrażania), sok z cytryny, cukier. Zagotować, mieszając, do rozpuszczenia się cukru i rozgotowania się malin. Przetrzeć przez sitko, dokładnie, do pozbycia się drobnych pesteczek. 

Puree przelać do ganuszka, podgrzać do wrzenia, zdjąć z palnika.

Żelatynę w proszku zalać wodą tylko do jej przykrycia, odstawić na 10 minut do napęcznienia. Postawić na palniku i podgrzewać, mieszając, do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny lub podgrzać w mikrofali. Nie doprowadzać do wrzenia (żelatyna straci swoje właściwości żelujące). Zdjąć z palnika, następnie dodać do podgrzanego puree, dobrze wymieszać. Odstawić do całkowitego wystudzenia.

Śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Powoli, łyżka po łyżce, dodawać do wystudzonego puree, bardzo delikatnie mieszając. Gotowy mus malinowy przelać do formy. Odstawić do lodówki do całkowitego stężenia, na kilka godzin.

Krem z malinami:

  • 250 g serka mascarpone, schłodzonego
  • 150 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1,5 łyżeczki żelatyny w proszku lub 1,5 listka żelatyny
  • 150 g malin (świeżych lub rozmrożonych)

Żelatynę w proszku zalać mlekiem tylko do jej przykrycia, odstawić na 10 minut do napęcznienia. Postawić na palniku i podgrzewać, mieszając, do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny lub podgrzać w mikrofali. Nie doprowadzać do wrzenia (żelatyna straci swoje właściwości żelujące). Zdjąć z palnika, przestudzić, ale nie można dopuścić do stężenia.

W naczyniu umieścić serek mascarpone, śmietanę kremówkę, cukier puder. Ubić na sztywno, mikserem z końcówkami do ubijania białek. Dodać maliny, wlać przestudzoną żelatynę, ubijać dalej (używając tych samych końcówek miksera) do wyraźnego zaróżowienia się kremu.

Krem malinowy wyłożyć na stężały mus malinowy, wyrównać. Schłodzić do momentu stężenia kremu.

Gotowy deser ostrożnie wyjąć z formy i przełożyć na paterę. Udekorować owocami, oprószyć cukrem pudrem, przewiązać wstążeczką.

* Ladyfingers można wykonać według przepisu na blogu.

Smacznego :-).

  Charlotte podwójnie malinowa z owocami

Charlotte podwójnie malinowa z owocami

Charlotte podwójnie malinowa z owocami

Charlotte podwójnie malinowa z owocami

Średnia ocena: 9.2  (liczba głosów: 29)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (322)
1 | 2    
Gość: Lalala
27.03.2017 19:51 odpowiedz
Witam serdecznie Pani Dorota - jestem zakochana w Pani wypiekach:) mam pytanie co zrobic aby temu deserowi nadac kokosowa nute?:) dziekuje bardzo za odpowiedz:) pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
27.03.2017 20:10 odpowiedz
Może jedną z wartw zamienić na kokosowy mus? Proponuję ten przepis na mus kokosowy - link.
Gość: Natalia
26.02.2017 21:21 odpowiedz
Proszę o poradę, planuję zrobić tort owocowy z trzema różnymi kremami. Pierwszy planuję zrobić jak mus malinowy, dokładnie jak u Pani. A czy pozostałe dwa mogę zrobić z jagód i truskawek? Dokładnie na takiej samej zasadzie jak mus malinowy? Czy lepiej zrobić wg przepisu na krem z serkiem mascarpone?
Dorota, Moje Wypieki
28.02.2017 14:56 odpowiedz
Tak, można, na takiej samej zasadzie.
Gość: Natalia
02.03.2017 18:06 odpowiedz
A proszę mi jeszcze powiedzieć, bo chciałam zrobić wszystkie trzy kremy wg Pani przepisu na krem z malinami, zależy mi żeby wykorzystać serek mascarpone i śmietankę 36% ale nie chcę dodawać całych owoców tylko zrobić puree (puree według przepisu na mus malinowy), czy wtedy należy dodać więcej żelatyny i w którym momencie należy wlewać puree?
Dorota, Moje Wypieki
03.03.2017 10:46 odpowiedz
Musy robię przeważnie tylko na kremówce, wtedy są delikatne. Z mascarpone podchodzą już konsystencją pod kremy. Prawdopodobnie trzeba dodać więcej żelatyny, puree wlewamy wtedy strużką na sam koniec do ubitego kremu i delikatnie mieszamy. 
MegiS profil
17.01.2017 12:28 odpowiedz
GENIALNY! nie ma innych słów, które by oddały jego smak
MegiS profil
14.01.2017 20:55 odpowiedz
Dobry wieczór. Pierwszy mus po przestudzeniu nie jest sztywny, bardziej płynny - zanim dodam ubitą śmietanę dodać więcej żelatyny? czy mimo wszystko się zetnie po paru godzinach w lodówce? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2017 21:37 odpowiedz
Może być płynny na tym etapie. Jeśli żelatyna została dodana poprawnie i nie było zmian w przepisie, na pewno zgęstnieje.
MegiS profil
14.01.2017 23:52 odpowiedz
Faktycznie po dodaniu śmietany, lekkim mieszaniu powstała ładna różowa masa. W lodówce od 3 godzin i już stężała - tak więc myślę będzie ok. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Gość: Ana
26.12.2016 01:03 odpowiedz
Troche zmodyfikowalam przepis I na spod dalam biszkopt a na wierzch galaretke. Mus przepyszny.
Gość: zuzia
18.12.2016 13:33 odpowiedz
czym moge zastąpić owoce na wierzchu? obawiam sie, ze zamrożone bedą wyglądały nieefektownie
Doro74Kraków profil
18.12.2016 14:23 odpowiedz
Możesz zrobić z mrożonych frużelinę.
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2016 17:30 odpowiedz
Może granat? 
SerekWaniliowy profil
27.08.2016 19:15 odpowiedz
Czy obie masy nadają się do przełożenia biszkopt między dolnym warstwami mus a górnym krem? Czy ewentualnie trzeba zwiększyć ilość zylatyny?
Dorota, Moje Wypieki
28.08.2016 00:35 odpowiedz
Nadają się bez zwiększania żelatyny. 
stulatka profil
15.08.2016 07:12 odpowiedz
Pani Doroto, wspanialy przepis, ciasto przepyszne. Moja charlotte zrobilam z mixu owocow lesnych borowki , jezyn i malin. Mus bardzo lekki, rozplywa sie w ustach i znika z talerza w zastraszajacym tempie.
Dorota, Moje Wypieki
15.08.2016 11:22 odpowiedz
Przepiękna :).
stulatka profil
15.08.2016 16:25 odpowiedz
Dziekuje bardzo
Chrup profil
15.07.2016 14:49 odpowiedz
Do zagotowanego musu dodałem rozpuszconą żelatyne bez przestudzenia go? 67stopni miał, wyjdzie?
Dorota, Moje Wypieki
15.07.2016 15:04 odpowiedz
Tak, ja zawsze dodaję go gorącego puree.
Chrup profil
13.07.2016 13:21 odpowiedz
Czy może być śmietana 30?
Dorota, Moje Wypieki
13.07.2016 19:54 odpowiedz
Tak.
Eweli_na profil
11.07.2016 14:19 odpowiedz
Pyszny! w wersji truskawkowej, z brzoskwiniami na wierzchu:
maria_m profil
11.07.2016 11:08 odpowiedz
Moja charlotte :-) jestem jej bardzo ciekawa w środku, ale jest prezentem, więc na razie nie wiem, co się t kryje. Jednak sądząc po smaku obydwu kremów z etapy produkcji, ciacho będzie obłędne. Ponieważ kupiłam biszkopty "zwężane" po środku, musiałam zrobić dodatkowy płotek, który zabezpieczył szczeliny przed wypłynięciem kremu.
maria_m profil
11.07.2016 21:35 odpowiedz
Już wiem, co się kryje w środku :) nieziemsko pyszna obłędność. Dzięki, Doroto.
malgosia23 profil
10.07.2016 11:10 odpowiedz
Stało się!! Długo zbierałam się ale warto było czekać !! Mąż i Rodzina zachwyceni :-)
10.07.2016 12:10 odpowiedz
hej hej, tesciowa to nie rodzina, ale mąż?! :)))) świetna, tez się przymierzam jak maliny rusza :)
marteczka86 profil
17.07.2016 00:08 odpowiedz
mam pytanie jakiej firmy kupiłaś biszkopty??? ja się naszukałam i niestety użyłam innych, zwężanych; przycinanie nie jest zabawne; dziękuje z góry za odpowiedź :)
malgosia23 profil
17.07.2016 00:31 odpowiedz
Polecam z lidla kupione w tygodnia kuchni wloskiej firmy Italiamo (niebieskie opakowanie). Sprawdzone zarówno do tiramisu jak i do charlotty :-)
Ania.02 profil
26.06.2016 08:09 odpowiedz
Zrobiłam w wersji jagodowej. Deser był PRZE-PY-SZNY!!! Puszysty, delikatny, kremowy. Goscie i rodzina byli zachwyceni! Wyglądał cudownie, a wcale nie był trudny.
Bardzo dziękuję za przepis!
Pozdrawiam!
Ania.02 profil
23.06.2016 15:15 odpowiedz
Witam!
Czy ciasto można w całości wykonać z jagod zamiast malin?
Z gory dziękuje za odpowiedź!
Cieplutko pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
23.06.2016 20:23 odpowiedz
Można, pozdrawiam!
arla profil
07.06.2016 20:46 odpowiedz
W sobotę robię Charlotte na rodzinną uroczystość, trzymajcie za mnie kciuki !!! Wykorzystam pomysł z miętą.
aband profil
29.05.2016 14:21 odpowiedz
A oto moja Charlotte wyłącznie z truskawkami i miętą z domowego ogródka - rewelacyjny smak!
Dorota, Moje Wypieki
30.05.2016 11:04 odpowiedz
Piękna :-). Bardzo się cieszę, że smakowała!
aband profil
30.05.2016 13:58 odpowiedz
Dziękuję serdecznie za słowa uznania - Pani blog jest wspaniałą inspiracją dla mnie i mojej rodziny. Nigdy nie zawiodłam się na żadnym z Pani przepisów i wszystkim znajomym polecam Pani bloga:)
Dorota, Moje Wypieki
31.05.2016 10:48 odpowiedz
Dziękuję, bardzo mi miło :-).
Aagat profil
23.05.2016 10:41 odpowiedz
Czy zamiast bitej śmietany można urzyc jogurtu naturalnego/greckiego? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
23.05.2016 12:13 odpowiedz
Trzeba to wcześniej wypróbować, może przejrzysz komentarze? Jest duża szansa, że ktoś już tak robił :).
pozdrawiam
Aagat profil
23.05.2016 13:52 odpowiedz
Przewertowałam obie strony i nikt nie był na tyle szalony żeby eksperymentowac z gęstym jogurtem. Wyprobuje na jednej warstwie, dodam więcej żelatyny i będę liczyła że się uda :-)
Merc. profil
06.05.2016 19:55 odpowiedz
Brudnym paluchem!
Merc. profil
04.05.2016 19:18 odpowiedz
Charlotte niesforna. Sernik z czekoladą, krem jagodowy i malinowy mus. Wersja ekspresowa pięciogodzinna, bo też potrzeba pożarcia była nagła
Aga Mars profil
08.05.2016 16:30 odpowiedz
Super, ja lubie takie niesforne masy :D
Merc. profil
08.05.2016 19:55 odpowiedz
:) Charlotte była na czas - podałam w wersji półmrożonej, która utrzymała musy na miejscu. Na upał - w sam raz!
Aga Mars profil
08.05.2016 21:37 odpowiedz
Takie troche semifreddo :)
Merc. profil
08.05.2016 22:24 odpowiedz
Prawdziwe semifreddo byłoby wyzwaniem.
02.05.2016 21:48 odpowiedz
Po całym domu szukałam różowej wstążeczki i niestety nie znalazłam, nie miałam też świeżych owoców do dekoracji - ale sam deser, i krem i mus, wyszły bez zarzutu - ulubione smaki mojej Mamy ;) Dziękuję za przepis i osłodzenie majówki!
Merc. profil
06.05.2016 19:07 odpowiedz
Bardzo musowo wygląda ten mus. Musem go trzeba zjeść!
Johannah profil
28.04.2016 15:33 odpowiedz
Od dawna na mojej liście była Charlotte, jednak nie mogłam się zdecydować którą wybrać, ponieważ za mango nie przepadam a przy podwójnie malinowej obawiałam się za dużej dawki kwasu.
Dlatego zainspirowałam się tą malinową i wykonałam swoją pt. Malinowe Tiramisu ;)
W środku krem tiramisu malinowy i klasyczny. Wierzch to żelka malinowa, której zaletą jest możliwość poprawiania dekoracji bez szkody dla wierzchniej warstwy - nie zostają żadne odciski ani maziaki ;)
Esme profil
29.04.2016 09:30 odpowiedz
Piękna:)
Johannah profil
01.05.2016 12:57 odpowiedz
Dziękuję Esme. Było pysznie ;)
Esme profil
18.05.2016 06:59 odpowiedz
Jak zrobiłaś żelkę, tzn chodzi mi o proporcje? Nie chcę żeby zamiast żelki wyszła mi po prostu malinowa galaretka;)
Johannah profil
18.05.2016 17:21 odpowiedz
Witaj Esme :)
Żelka malinowa:
100 g puree malinowego (przetartego, ewentualny brak można uzupełnić lub w całości zastąpić przetartą konfiturą malinową)
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka cukru pudru (opcjonalnie, ja muszę mieć;))
1 i 1/2 łyżeczki żelatyny + 20 ml wody

Używam miarek do odmierzania. Żelatynę zalać 20 ml wody, odstawić do napęcznienia. Puree malinowe połączyć z sokiem z cytryny i przesianym cukrem pudrem, dokładnie wymieszać, by puree miało gładką konsystencję. Napęczniałą żelatynę rozpuścić w mikrofalówce lub na gazie w garnuszku i wlać do malinowego puree, energicznie wymieszać. Odstawić do lekkiego stężenia. Żelkę wyłożyć na schłodzony tort i ponownie schłodzić w lodówce. Gdy żelka zastygnie można układać dekoracje... i zdejmować ;)
P.S. Moja żelka to cieniutka warstwa na torciku 18 cm. Przydałoby się ciut zwiększyć proporcje (gdzieś tak do 125-150 g).
Esme profil
18.05.2016 20:55
To się nazywa wyczerpująca odpowiedź. Serdeczne dzięki:) Jeśli chodzi o cukier, to w moim przypadku może nawet być go więcej:D Przypomniało mi się też, że kiedyś, przy okazji mini serniczków z owocami, malinka robiła żelkę owocową, z 200 g musu i 40 g galaretki. Hmmm... najwyżej poeksperymentuję trochę. Pozdrawiam:)
Merc. profil
06.05.2016 19:08 odpowiedz
Ślicznie wygląda. Cenna ta uwaga o dekorowaniu żelką.
Merc. profil
06.05.2016 20:23 odpowiedz
Ślicznie wygląda. Cenna ta uwaga o dekorowaniu żelką.
Olik1980 profil
30.03.2016 12:45 odpowiedz
A to moja wersja - z okazji rocznicy ślubu - zdecydowanie jeszcze do tego przepisu wrócę. Zachwyca smakiem i wyglądem :)) Dziękuję za inspiracje :))
Domisia profil
21.02.2016 22:26 odpowiedz
Taki tort zrobiłam dla mojej córeczki z tego przepisu,tylko na biszkopcie rzucanym.pozdrawiam ;)
Dorota, Moje Wypieki
22.02.2016 14:22 odpowiedz
Prześliczny :-).
Domisia profil
22.02.2016 17:36 odpowiedz
Dziękuje Dorotko :)
Domisia profil
17.02.2016 14:02 odpowiedz
To moja charlotte,pyszna :)
Wiktoria1 profil
17.02.2016 16:20 odpowiedz
Świetna. ;-)
Domisia profil
17.02.2016 22:02 odpowiedz
Dziękuje :) naprawdę polecam :)
Lili An profil
14.02.2016 11:46 odpowiedz
Zdjęcie środka. Teraz widać, jakie cienkie były moje biszkopty ;-)
Lili An profil
13.02.2016 18:08 odpowiedz
Moja charlotte z porzeczkami. Przepyszna! Warstwa musowa - wspaniała. Następnym razem (kiedyś, pewnie dalej, jak blizej, bo tyle innych ciast czeka na realizację) zrobię odwrócone proporcje: więcej warstwy musowej, mniej kremu. Latem urzekły mnie lody porzeczkowe, tak teraz nie mogę się nasycić smakiem charlotte :-)
nika_j profil
13.02.2016 18:27 odpowiedz
Bardzo Cię podziwiam za te biszkopty i pełne uroku zdjęcie. :)
Wiktoria1 profil
13.02.2016 20:10 odpowiedz
Wygląda super. ;-)
Esme profil
13.02.2016 21:11 odpowiedz
Czy to pośrednia przyczyna tego ostatniego niebieskiego zamieszania w Twojej kuchni? Urocze beziki - bo to beziki, prawda?
Lili An profil
14.02.2016 11:46 odpowiedz
Tak, można powiedzieć, że to pośrednia przyczyna :-) A beziki w końcy wychodzą mi śnieżnobiałe. Obniżyłam temperaturę i suszę/piekę je dłużej. Cierpliwość popłaca ;-)
Esme profil
14.02.2016 12:46 odpowiedz
A jaka to tylka, bardzo ładne:)
Lili An profil
14.02.2016 21:06 odpowiedz
wilton 6B
simbaxD profil
25.10.2015 12:09 odpowiedz
Bez owoców na wierzchu, ale równie pyszny :)
palisia5 profil
16.10.2015 14:05 odpowiedz
Pani Doroto mam pytanie, chcę zrobić ten torcik jutro rano ok godziny 10.00 a tort jest mi potrzebny on na godzinę 18.00-czy ten mus i krem mi stężeją? Zrobiłabym to dzisiaj wieczorem ale martwię się czy biszkopty za mocno nie zmiękną, a chciałabym żeby biszkopty wyglądały ładnie. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2015 21:59 odpowiedz
Powinien, ale dla pewności lepiej zrobić dzisiaj, choć dolną część musu. Biszkopty mocno nie namakają, nie przejmowałabym się nimi.
Jagoda18 profil
16.09.2015 18:46 odpowiedz
Witam, mam zamiar zrobic boki tortu wykonac kupczymi ladyfingers, masa na wykonczenie bokow bedzie marshmallow fluff- tort dla alergika bez mleczny i bez orzechow . Czy moge dzien wczesniej zrobic boki dzien wczesniej- maly bierze tort do szkoly wiec nie bede miala wystarczajaco czasu, z rana. Pytanie, czy ladyfingers beda ok na drugi dzien i czy bedzie sie prezentowal rownie dobrze? Z gory dziekuje .Jagoda
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2015 18:48 odpowiedz
Ladyfingers będa ok. Wiadomo, lekko zmiękną, ale to normalne. Mam pytanie gdzie po bokach chcesz umieścić marsmallow fluff - tam będą biszkopty?
Jagoda18 profil
16.09.2015 18:57 odpowiedz
Bardzo dziekuje za odpowiedz, Planuje zrobic calowicie inny tort; Biszkopt na spodzie na to galarertka z malinami na to marshmallow fluff i na to biszkopt , wiec chcialam wysmarowac boki mar.fluff zeby ladyfingers sie trzymaly i na gore rowniez udekorowac owocami tak . Nie mam lepszego pomyslu na tort totalnie bez mleka, orzechow i kakao?
A co pani by proponowala? P.s Uwielbiam pani przepisy. Dziekuje
Dorota, Moje Wypieki
16.09.2015 19:16 odpowiedz
Obawiam się, że marshmallow fluff może spływać z boków :/. Nie próbowałam, ale z whoopie pie mi lekko wypływał. Dlatego się o niego zapytałam. Ja bym wykonała krem z bezy włoskiej - idealny, nie spływa, zachowuje kształt, bezmleczny, wytrzymuje kilka godzin w temp. pokojowej, można go połączyć z malinami, smakuje jak ciepłe lody - bardzo dzieciom smakuje, jest po prostu słodki ;-). Tylko najlepiej zaopatrzyć się w pasteryzowane białka. Idealnie byłoby wcześniej przećwiczyć, jeśli nigdy nie miała Pani styczności z bezą włoską. Nie jest trudna, ale wymaga wprawy.
Jagoda18 profil
16.09.2015 19:58 odpowiedz
Dziekuje
bożena76 profil
04.09.2015 20:19 odpowiedz
Wypiek z połowy sierpnia ,tu w drodze do solenizantki :) Troszkę zmieniłam środek ;)
malgosiama profil
04.09.2015 21:26 odpowiedz
Bożenko PRZE PIĘ KNA :-)
No i jak tu nie zaglądać, skoro można zobaczyć takie cudne wypieki :-) zdjecie zachęcające i do zrobienia i do skosztowania ;)
Też miałam w planach ją zrobić ale nie wiem czy zdążę . Dorotka niczym ekspres podsuwa nowe przepisy ;-)
Pozdrawiam Cię serdecznie i miłego owocnego weekendu :-)
Dorota, Moje Wypieki
05.09.2015 10:32 odpowiedz
Cudowna charlotte :).
Chrup profil
24.08.2015 09:56 odpowiedz
Boki smarujemy maslm? Jak bardzo skrócić biszkopty?
Zostanie mi 150ml 36% śmietanki, masz jakis pomysl?
ineska profil
24.08.2015 10:49 odpowiedz
boki czego? tortownicy? nie, zresztą nie ma mowy o tym w przepisie, biszkopty skracamy minimalnie przycinając zaokrągloną końcówkę, żeby pasowały do dna tortownicy, co do kremówki to chyba nie jest jakaś mega ilość do zagospodarowania, wg mnie:) ubić i ozdobić ciasto przed podaniem można, choć dla niewiele ponad pól szklanki szkoda miksera brudzić;p
pzdr
aga
Dorota, Moje Wypieki
24.08.2015 11:01 odpowiedz
Albo można zrobić naleśnki z 1.5 porcji ;-).
nika_j profil
24.08.2015 13:23 odpowiedz
Albo można dodać smietankę do kawy mrożonej. Można też upiec babeczki i zwiekszając ilość pozostałych składników kremu malinowego mieć od razu babeczki z kremem malinowym. Ojć, ależ się romarzyłam..... :)
koziołeczek profil
13.08.2015 15:22 odpowiedz
Oto moja charlotte z ubitą śmietanką kremówką na górze :) Przepyszna, delikatna. Krem zaczął mi się lekko ważyć z powodu zbyt długiego ubijania po dodaniu malin ale mimo to wszystkim smakowało. Na pewno kiedyś powtórzę przepis ;)
Gość: Ag7
03.02.2017 00:06 odpowiedz
Warzyć.
Elcia profil
10.08.2015 13:05 odpowiedz
Moja Charlotte, spałaszowana dosłownie przed chwilą :)
Pozdrawiam upalnie!
Wiktoria1 profil
10.08.2015 18:35 odpowiedz
Piękna. ;-)
Elcia profil
11.08.2015 16:31 odpowiedz
Dziękuję :-)
jedzurka profil
12.08.2015 17:56 odpowiedz
sliczny
Zana75 profil
06.08.2015 20:14 odpowiedz
Chyba jestem antytalentem jesli chodzi o ten deser.
1.nie moglam ustawic biszkoptow ,caly czas sie wywracaly.2.druga warstwa musu zwazyla sie w momencie dodania owocow i zelatyny.Musze czekac jutra by kupic swiezy zapas jezyn(zamiasta malin)
Gdzie popelnilam blad?
Smietana i serek byly schlodzone.
Elcia profil
10.08.2015 13:03 odpowiedz
Zana75,
niestety z niektórymi biszkoptami ciężko sobie poradzić, moje też nie chciały stać na baczność, ale jak zaczęłam je delikatnie opierać jedne o drugie to się w końcu udało :-)
Co do zważenia się kremu to może żelatyna była jeszcze ciepła?
Pozdrawiam
Zana75 profil
10.08.2015 15:01 odpowiedz
A wiec...ciasto bylo bardzo dobre w smaku,gorzej z wygladem ;)
Dorobilam druga czesc z jagodami i obchodzilam sie z masa jak z przyslowiowym jajkiem.Zelatyna za pierwszym razem byc moze byla za ciepla ,stad zwazenie,za drugim razem poczekalam i sie udalo.Generalnie smak spodu i konsystencja bardziej odpowiadala mi niz gora.
Zana75 profil
10.08.2015 16:08 odpowiedz
A wiec...ciasto bylo bardzo dobre w smaku,gorzej z wygladem ;)
Dorobilam druga czesc z jagodami i obchodzilam sie z masa jak z przyslowiowym jajkiem.Zelatyna za pierwszym razem byc moze byla za ciepla ,stad zwazenie,za drugim razem poczekalam i sie udalo.Generalnie smak spodu i konsystencja bardziej odpowiadala mi niz gora.
kinius33 profil
07.06.2015 14:02 odpowiedz
Jak to śliczne ciasto "przenieść" z formy na paterę bez uszczerbku?
Dorota, Moje Wypieki
08.06.2015 23:46 odpowiedz
Jeśli jest dobrze schłodzone, nie powinno być większego problemu. Można też skorzystać z podobnego gadżetu:
kinius33 profil
08.06.2015 23:48 odpowiedz
Normalnie robiłam do góry nogami, takiego rządzenia nie mam. Oj będę kombinować :)
wsuprewicz profil
29.05.2015 15:10 odpowiedz
Wyszła wspaniale, niestety mimo zwiększenia ilości składników musiałam dorobić jeszcze jedna warstwę (robiłam w formie 21cm) Zrobiłam ją z kremówka, mascarpone i sokiem pomarańczowym :) pozdrawiam
Gość: Tofifinka
03.02.2015 13:44 odpowiedz
Chciałabym zrobić ją na Walentynki ale o smaku truskawkowo-waniliową. Mus truskawkowy, a krem waniliowy. Jak mam wykonać krem waniliowy? Zrezygnować z owoców i dodać wanilii?
Dorota, Moje Wypieki
03.02.2015 19:17 odpowiedz
Tak, krem pół na pół kremówka i mascarpone z ziarenkami wanilii lub z pastą z wanilii i z cukrem.
Gość: ewab
27.12.2014 21:34 odpowiedz
Pani Doroto,bardzo prosze o radę jakich owoców można teraz użyc do dekoracji tego deseru ,bo chyba mrożone sie nie nadają.
Dorota, Moje Wypieki
29.12.2014 15:39 odpowiedz
Może frużeliny lub owoców granata?
Gość: Joanna13333
18.12.2014 09:23 odpowiedz
Witam Pani Doroto, proszę mi powiedzieć- jesli chodzi o maliny rozmrożone- moje mają dużo wody/soku, należy ją odcisnąć całkowicie?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2014 09:25 odpowiedz
Do musu mogą być zamrożone, jak w przepisie. Do kremu rozmrażamy na ręczniczku papierowym/bibułce, nie wyciskamy.
Andzia01 profil
14.12.2014 15:30 odpowiedz
Musiałam zrobić miejsce w zamrażalce na jedzenie świąteczne więc padło na ten deser. Jest smaczny ale dla mnie za ciężkie, za tłuste. Zdecydowanie bardziej smakował mi mus malinowy niż krem.
Gość: Chrup
17.11.2014 17:58 odpowiedz
Witam! Mam zamiar kupić tortownicę 18cm i zastanawiam się czy lepsza będzie z wyjmowanym dnem czy odpinana. Jak Pani sądzi? Z góry dziękuję za odpowiedz ;) PS. Piekę jak tylko się zaopatrzę
Dorota, Moje Wypieki
17.11.2014 18:54 odpowiedz
Ja bym zakupiła odpinaną, jest chyba wygodniejsza w użyciu.
pozdrawiam!
Gość: Kasia bb
01.11.2014 18:52 odpowiedz
super dziekuje za odpowedz:)
Gość: Kasia bb
01.11.2014 16:19 odpowiedz
a gdybym pzekladala biszkoptem ale w tortownicy i czekala az ztezje na biszkopcie czy tak by moglo byc? czy nie zamoknie zbytnio biszkopt?
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2014 18:41 odpowiedz
Trzeba wykładać już lekko stężony, w zapiętej tortownicy, wtedy będzie ok :-).
Gość: Kasia bb
01.11.2014 12:57 odpowiedz
P.Dorotko czyli krem z lemon crud ktory mi pani podała i dotego krem z malin czy mus z malin dodać? a moze jedno i drugie na trzy biszkopty czyli mus+lemon crud+krem z malin jak pani mysli czy moze zaduzo tego wszystkiego? chciałabym cos takiego fajnego i lekkiego na urodziny coreczki. Proszę o porade:) z góry dziekuje:)
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2014 13:30 odpowiedz
I krem i mus są tak samo smaczne. Jednak - są rzadkie, muszą zastygnąć w tortownicy, nie nadają się do przekładania biszkoptu bezpośrednio na paterze, spłyną z biszkoptu. 
Gość: Kasia bb
31.10.2014 21:55 odpowiedz
P.Dorotko czy można wykorzystać któryś z tych kremów (jesli tak to ktory) do torta na biszkopcie przekładany z masa z lemon crud?
Dorota, Moje Wypieki
01.11.2014 10:55 odpowiedz
Może spróbować z tym kremem?
fudbuk profil
23.10.2014 21:56 odpowiedz
u mnie było tak
Lea. profil
23.10.2014 22:11 odpowiedz
było ślicznie :)
janinka profil
24.09.2014 19:00 odpowiedz
Mus malinowy jest rewelacyjny :-)
Gość: omnomnomnom
24.09.2014 20:26 odpowiedz
Wygląda przepysznie...
Dorota, Moje Wypieki
24.09.2014 23:39 odpowiedz
Cudne!
Gość: magda
13.09.2014 13:28 odpowiedz
czy do kremu z malinami zamiast zwykłego mleka do rozpuszczenia żelatyny można użyć wody, mleka skondensowanego słodzonego 7,5% lub śmietanki 36% ?
Dorota, Moje Wypieki
14.09.2014 10:15 odpowiedz
Można użyć wody.
Gość: Dominika
30.08.2014 22:29 odpowiedz
Zrobiłam nie z malin a z borówek amerykańskich- wyszło obłędnie!!! :) Pani Doroto- jest Pani moją kulinarną muzą! ;)
Gość: Marzena
16.08.2014 23:35 odpowiedz
Zrobiłam i ja na urodziny córki. Pycha:-)
Omnomnom profil
14.08.2014 15:32 odpowiedz
Wygląda prześlicznie :D niestety strasznie się rozlatywał :(
Przesyłam moją charlotte :)
zuzola77 profil
07.08.2014 16:51 odpowiedz
Wygląda obłędnie!muszę zrobić,ale mam za mało malin,będzie więc malinowo-jagodowa,i tu moje pytanie jagodowy lepiej krem czy mus?
Dorota, Moje Wypieki
08.08.2014 21:37 odpowiedz
Z malin zrobiłabym mus, zdecydowanie ;-).
Gość: paulinka
01.08.2014 09:55 odpowiedz
Robiłam to ciacho bardzo bardzo dobre i piękne :-)
Gość: jj
16.07.2014 21:39 odpowiedz
Pani Doroto, potrzebuję prostego kremu do przełożenia tortu - czy wystarczy wymieszać mascarpone ze zmiksowanymi malinami i posłodzić do smaku, czy nie będzie się to trzymało?
Dorota, Moje Wypieki
16.07.2014 21:49 odpowiedz
Może się nie trzymać, dużo zależy od mascarpone i od ilości malin. Jak w przepisie powyżej, warto dodać żelatynę. 
kmiecia profil
05.07.2014 21:38 odpowiedz
Mam pytanko:-) czy charlotta wiśniowa będzie wporządku czy raczej nie??
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2014 23:02 odpowiedz
Będzie :-).
Gość: Aga
05.07.2014 13:40 odpowiedz
Czy można musem malinowym przełożyć biszkopt? Coś na kształt tortu?? czy się rozpłynie?
Dorota, Moje Wypieki
05.07.2014 23:47 odpowiedz
Można, ale najlepiej w zapiętej tortownicy, by nie wypłynął na boki, zanim steżeje.
Kam. profil
21.06.2014 07:49 odpowiedz
Kolejny wspaniały przepis!
Zrobiłam torcik w większej formie i mimo zwiększenia składników 2 warstwy były zbyt niskie. Dodałam więc trzecią. Użyłam kremu śmietankowego z sokiem z cytryny. Biały kolor świetnie komponował się z różowymi warstwami, a goście chwalili idealne połączenie smaków :)
Polecam!
Dorota, Moje Wypieki
21.06.2014 09:35 odpowiedz
Śliczna!
Gość: Marysia
16.06.2014 16:42 odpowiedz
Wszystkie składniki przygotowane, ale niestety od godziny jestem na etapie I- układania biszkoptów.. Nie wiem czy brak mi cierpliwości czy może Ziemia akurat pod moim domem jest bardziej przechylona ;) ale biszkopty za nic nie chcą stać. Kilka ok, ale zanim dojdę do połowy tortownicy reszta się rozpada. Jestem w czarnej rozpaczy, obiecałam ten tort chłopakowi na jutrzejsze 21 urodziny, ale nie wiem co z tego będzie. Przycinam, odcinam, układam, przekładam i nic..
zazuna profil
14.06.2014 06:43 odpowiedz
Jak długo to ciasto może stać w lodówce?
Dorota, Moje Wypieki
14.06.2014 09:54 odpowiedz
Do 3-4 dni.
zazuna profil
14.06.2014 06:31 odpowiedz
Uff, udało się, a bardzo się bałam, że przebiję śmietanę :)
A ja proponuję modyfikację dekoracji pod kątem nieco młodszych odbiorców - charlotte jako tort urodzinowy sprawdziła się doskonale!
Gość: J
11.06.2014 16:45 odpowiedz
czy takie ciasto nada się na piknik w plenerze?
czy lepiej nie ryzykować rozpłynięcia?
i czy żelatynę można zastąpić agar agar?

ewentualnie bardzo proszę o podpowiedź, które ciasto z owocami poleciłaby mi Pani na letni piknik :))))))

pozdrawiam, J
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2014 00:25 odpowiedz
Nie nada się, w upale lub bez lodówki przez długi okres czasu zacznie się rozpływać. Polecam ciasto ucierane np. najlepsze z owocami - to pewniak :).
Gość: J
12.06.2014 16:25 odpowiedz
bardzo dziękuję za odpowiedź :)
pozdrawiam
Gość: Ola
11.06.2014 11:04 odpowiedz
Witaj,
Dorotko czy mogę zrobić charlotte na malinach mrożonych ?
Pozdrawiam, Ola
Dorota, Moje Wypieki
12.06.2014 00:26 odpowiedz
Tak. Jest to zaznaczone w przepisie.
Theirn profil
08.06.2014 21:02 odpowiedz
Wykonane na urodziny mamy, wyszło cudnie :) Na spodzie masa z herbatników, masła wraz ze szczyptą startej skórki z cytryny. A co do mas to z braku odpowiedniej ilości malin zdecydowałam się na krem z truskawkami i też wyszedł świetnie :)
Gość: Mlodamama
29.05.2014 12:26 odpowiedz
Potrzebuje porady ;-) chce zrobic ten deser na baby shower tylko zastanawiam sie jak uzyskac niebieski kolorek, wolala bym nie uzywac barwnikow.
Dorota, Moje Wypieki
29.05.2014 12:34 odpowiedz
Może zrobić z jagodami?
Gość: Mlodamama
29.05.2014 13:08 odpowiedz
Zastanawiam sie nad tym ale nie wiem czy bedzie to na tyle intesywne, tak jak w przypadku malin
Gość: Aśka
19.05.2014 14:01 odpowiedz
Witam, czy można użyć truskawek zamiast malin do musu i kremu?
Dorota, Moje Wypieki
20.05.2014 10:04 odpowiedz
Tak.
lively-girl profil
06.05.2014 11:01 odpowiedz
genialne!! :)
06.05.2014 11:18 odpowiedz
Wyszła przepięknie, śliczne i urocze zdjęcie!
lively-girl profil
06.05.2014 11:55 odpowiedz
dziękuję :) wyszła prześlicznie i była przepyszna :)
Gość: Anka
05.05.2014 21:55 odpowiedz
mam pytanie: czy biszkopty po jakimś czasie spędzonym w lodówce nie nasiąkają wilgocią i nie miękną za bardzo? taki biszkoptowy płotek jest bardzo efektowny, ale czy na tyle trwały, żeby przygotować ciacho odpowiednio wcześniej?
Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
07.05.2014 01:29 odpowiedz
Trochę miękną, ale nie tracą za bardzo formy - domowe biszkopty na pewno szybciej niż kupne.
pozdrawiam
Gość: Martina
23.04.2014 22:53 odpowiedz
Czy nalezy uzyc double czy whipping cream?
Gość: lucy
26.04.2014 22:12 odpowiedz
whipping
Gość: Justyna
19.04.2014 12:56 odpowiedz
Czy krem moge kupic w sklepie taki w paczce ??? i do tego biszkopty i maliny ...
Gość: Magda
06.04.2014 23:33 odpowiedz
w takim razie dobrze myślę, że robiąc krem powinnam ubić najpierw śmietanę i dodawać mascarpone ? :)
Gość: Magda
06.04.2014 18:40 odpowiedz
Mam niesamowity problem :D Jestem zmobilizowana żeby zrobić to piękne ciacho, bardzo zmobilizowana, bo to na urodziny. Zepsuł mi sie mikser :( nie zdążę kupić nowego, czy uda sie ubić ten krem trzepaczką? czy marne szanse :( ?
Dorota, Moje Wypieki
06.04.2014 18:50 odpowiedz
Tak, jak najbardziej się uda, ale będzie dłużej trwało :).
Kraina Marcepanu profil
16.03.2014 13:23 odpowiedz
Mus jagodowy, krem malinowy :)
Gość: Marta
07.03.2014 18:24 odpowiedz
Witam,

Czy można dodać do mas więcej żelatyny? Jeśli tak to o ile więcej?
Dorota, Moje Wypieki
07.03.2014 22:53 odpowiedz
Według mnie ilość żelatyny jest odpowiednia, nie trzeba dodawać więcej.
Gość: kasia
02.03.2014 15:10 odpowiedz
można zamienić maliny na truskawki?
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2014 15:11 odpowiedz
Tak. Trzeba uwazać jednak - zamrożone truskawki zawierają więcej wody.
justa_dublin profil
26.02.2014 17:31 odpowiedz
Mam tylko duza tortownice i chcialabym dodac gorna biala warstwe. Czy kremowka z mascarpone nie beda za mdle? Czy ktos probowal dodawac jakis jasny krem? a moze sama kremowka z cukrem? prosze o podpowiedzi :)
Dorota, Moje Wypieki
26.02.2014 17:33 odpowiedz
Moze być mdło. Może zetrzeć do niej odrobinę skórki z cytryny by ożywić smak?
bożena76 profil
26.02.2014 20:07 odpowiedz
proponuje ten przepis http://www.mojewypieki.com/przepis/pianka-jogurtowo---kokosowa-z-jagodami-i-galaretka śmietanke kokosową zastępuje mlekiem kokosowym lub zwykła kremówką
Gość: monikaj
14.02.2014 11:13 odpowiedz
Witam! Orientuje sie Pani czy kremu z malinami wystarczy na jedna warstwe przy prostokatnym biszkopcie? Zamierzam uzyc go do tortu i nie bardzo wiem czy trzeba by zwiekszyc porcje czy taka wystarczy?
Dorota, Moje Wypieki
14.02.2014 12:33 odpowiedz
Może zabraknąć, jeśli tort jest sporych rozmiarów. Warstwa może wyjść dość cienka.
mucha123 profil
31.12.2013 11:49 odpowiedz
Dorotko, czy mogę któryś z tych kremów użyć do ptysi? A jeśli nie to jakiego malinowego kremu?
Dorota, Moje Wypieki
31.12.2013 12:17 odpowiedz
Można, uzyłabym kremu malinowego, nie musu, po lekkim steżeniu.
marcinika profil
16.12.2013 11:43 odpowiedz
Czy trzeba koniecznie wykładać dno papierem do pieczenia? Czy można papier pominąć? Tak sobie myślę, że efektowniej by deser wyglądał na paterze bez papieru:-)
Gość: 123
04.12.2013 13:46 odpowiedz
Mam pytanie czy zamiast śmietany 36 procentowej mogę użyć śmietanę 30 procentową?
Dorota, Moje Wypieki
04.12.2013 23:16 odpowiedz
Tak. Dodałabym wtedy więcej żelatyny.
Aga Mars profil
09.08.2016 10:36 odpowiedz
O ile wiecej? Nie moge nigdzie dostac 36-procentowej bez dodatkow ichce zrobic z 30tka.
Doro74Kraków profil
09.08.2016 20:46 odpowiedz
Jeśli używasz bo ja tak, żelatyny Dr Oetkera to do musu malinowego dałabym 3,5 łyżeczki a do kremu malinowego 2,5 łyżeczki. Zależy jaką konsystencję lubisz :).
Aga Mars profil
10.08.2016 13:47 odpowiedz
Uzywam zelatyny w listkach. Najbardziej lubie konsystencje nierozpadajaca sie ;) Dzieki i pozdrawiam :D
Gość: Aaaanabel
18.10.2013 21:33 odpowiedz
Czy mogę zmiksować blenderem masą , a nie przecierać ją przez sitko ? :)
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2013 22:35 odpowiedz
Nie :).
Gość: magdalenad
11.10.2013 12:12 odpowiedz
Mój synem ma jutro 2 urodzinki i postanowiłam wykorzystać ten przepis pierwsza cześć już zrobiona :)
Gość: Izzy
30.09.2013 13:27 odpowiedz
Wygląda apetycznie. Czy zamiast żelatyny można użyć agaru?
Dorota, Moje Wypieki
30.09.2013 13:30 odpowiedz
Tak.
Dunia profil
30.09.2013 01:10 odpowiedz
A oto i ona :D
Dorota, Moje Wypieki
30.09.2013 10:09 odpowiedz
Wow! Wyglada swietnie!
Dunia profil
30.09.2013 10:32 odpowiedz
To dlatego że mam świetnego GURU !!! :D
Gość: Dunia
29.09.2013 16:30 odpowiedz
Nie mogłam się i ja oprzeć pokusie od kiedy zobaczyłam Twoją Dorotko. " Popełniłam " więc i ja ten deser, charlotte jest pyszna w smaku i prezentuje się przepięknie. Będzie częstym gościem na naszym stole, by cieszyć nas i naszych gości:D
bulaska profil
17.09.2013 16:14 odpowiedz
czy ten deser musi byc przechowywany w lodowce caly czas? czy tez po zrobieniu wytrzyma poza lodowka 3-4 godziny nie tracac fasonu? ;)
Dorota, Moje Wypieki
17.09.2013 21:07 odpowiedz
Raczej tak długo nie wytrzyma.
oli234 profil
09.09.2013 23:18 odpowiedz
oto moja :D z musem malinowo-jeżynowym, krem malinowy. Bardzo dobra, dodałam do musu więcej żelatyny niż w przepisie bo zależało mi żeby szybciej stężała i bałam się że przeleje się przez biszkopty. wyszła bardzo fajnie bo dobrze schłodziłam przed wlaniem do formy mus w lodówce, problem tylko z kremem bo chyba żelatyna wlewana do kremu (całkiem ostudzona) zrobiła mi grudki w kremie. nie wiem czemu ale zawsze mam problem z połączeniem żelatyny z kremami (ostatnio zepsułam tak dwa serniki na zimno).
oli234 profil
10.09.2013 00:29 odpowiedz
i jeszcze środek, bo pięknie się prezentował
oli234 profil
10.09.2013 01:17 odpowiedz
i środek
Gość: asieksza
29.08.2013 13:40 odpowiedz
Dla mnie pyszne, rodzinka - bez zachwytów, jak powiedziała córcia za bardzo malinowe. oczywiście dzieci poganiały, nie mogły się doczekać i nie czekałam długo aby dolna warstwa stężała. Myślałam, że nie zrobią się warstwy ale się udało.
Gość: Małgosia
28.08.2013 16:13 odpowiedz
Zastanawiam się, czy na przyszłosc nie dodać więcej żelatyny. Dolna warstwa siedziała w lodówce całą noc, a górna prawie cały dzień, a mimo to konsystencja była zbliżona do gęstego jogurtu i przy nakładaniu wygląd ulegał znacznemu pogorszeniu. Choć z racji smaku rodzinie to aż tak nie przeszkadzało... :)
Gość: Kluska
25.08.2013 20:33 odpowiedz
No i jest: pierwsza klapa. :-( Po wielu przetestowanych stąd przepisach, ten deser mi się nie udał. Dolna warstwa nie stężała, górna się zważyła ale za to trochę bardziej się ścisnęła. Bardzo żałuję, bo obie miały dobry smak i rodzinka wyjadła je za pomocą pieczołowicie podocinanych przeze mnie biszkoptów ;-) Tylko ta konsystencja! :-(
Deser wygląda niezwykle efektownie i jest smaczny, więc zamierzam zrobić drugie podejście. Dlatego będę wdzięczna za radę. Proporcji pilnuję, więc przyczyna musi tkwić w czym innym. Jedyne co zrobiłam niezgodnie z przepisem, to dodanie fixu do bitej śmietany - ok. 2 gramy do dolnej warstwy i 1 gram do górnej (chciałam mieć pewność, że mi śmietana nie opadnie). Czy to możliwe, że ten zagęstnik do śmietany (glukoza+skrobia ziemniaczana) zneutralizował działanie żelatyny (której dodałam nawet odrobinę więcej niż w przepisie)??
kamila288 profil
25.08.2013 21:10 odpowiedz
Krem zwarzył się pewnie dlatego, że zbyt długo ubijałaś. Może kremówka i mascarpone nie były odpowiednio schłodzone? Co do dolnej warstwy - polecam najpierw schłodzić ją trochę w lodówce (gotowy mus). Gdy trochę stężeje wlać do przygotowanej tortownicy. Można dać też więcej żelatyny, ale konsystencja musu może być już inna.
1 | 2    




do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach