Strona główna O blogu O książce Regulamin Kontakt Współpraca Księga gości Wersja mobilna
Polecam

Moja książka
'Moje Wypieki i Desery'
już w sprzedaży!

 

Aplikacja Moje Wypieki
na iPhone'a lub Androida

Kategorie
przelicznik kulinarny
przelicznik foremek
Ostatnie komentarze
Ostatnie wpisy
Newsletter
RSS
    wpisów    komentarzy
Archiwum
Gości online: 895

poniedziałek, 17 grudnia 2012

Drożdżowa strucla orzechowa

Drożdżowa strucla orzechowa, która może święcić triumfy na Waszym świątecznym stole, tuż obok tradycyjnej makowej :-). Idealne, mięciutkie i puszyste ciasto drożdżowe, znane Wam już wcześniej z najlepszej babki wielkanocnej. Nadzienie orzechowe bogate, sycące, z mocnym aromatem rumowym. Klasycznie wykończona kruszonką. Najlepsza strucla, jaką ostatnio jedliśmy :-).

Składniki na ciasto drożdżowe:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 12 g suchych drożdży lub 24 g drożdży świeżych
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 5 łyżek cukru
  • 3/4 szklanki mleka
  • 90 g masła, roztopionego i przestudzonego
  • 1 łyżeczka ekstaktu z wanilii

Dodatkowo:

  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka, do posmarowania

Mąkę pszenną wymieszać z suchymi drożdżami (ze świeżymi najpierw zrobić rozczyn), dodać cukier, sól, następnie mleko wymieszane z resztą składników. Wyrobić ciasto, odpowiednio długo, by było miękkie i elastyczne. W razie konieczności dosypać kilka łyżek mąki (ciasto jest dość rzadkie). Uformować z niego kulę, włożyć do oprószonej mąką miski, odstawić w ciepłe miejsce, przykryte ściereczką, do podwojenia objętości (około 1,5 godziny).

Po tym czasie ciasto mocno uderzyć, wyrobić krótko jeszcze raz.

Przygotować szeroką formę (jak do chleba) o dolnych wymiarach 23 x 13 cm i górnych 28 x 18 cm*. Wysmarować ją masłem i oprószyć mąką pszenną. Wyrobione ciasto rozwałkować na wielkość dużego prostokąta o krótszym boku równym długości formy (lekko ponad 30 cm), równomiernie posmarować nadzieniem. Zwinąć jak roladę lub makowca wzdłuż krótszego boku, brzegi zawinąć pod spód, przełożyć do formy. Po środku struclę naciąć ostrym nożem, aż do samego dna. Posmarować dodatkowym jajkiem roztrzepanym z jedną łyżką mleka, posypać równomiernie kruszonką. Przykryć lnianym kuchennym ręczniczkiem i pozostawić w cieple do podwojenia objętości.

Wyrośnięte ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 190ºC. Piec bez termoobiegu przez około 40 - 45 minut, lub do tzw. suchego patyczka. Minimalnie uchylić piekarnik, zostawić w nim do przestudzenia.

Nadzienie orzechowo - rumowe:

  • 300 g zmielonych orzechów włoskich lub pekan,
  • 150 g ciemnego brązowego cukru
  • 120 g śmietany kremówki 36%
  • 3 łyżki ciemnego rumu
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 białko

Wszystkie składniki wymieszać, lekko rozcierając (można również wymieszać w malakserze). Białko ubić na sztywno i delikatnie wymieszać z masą orzechową.

Kruszonka:

  • 90 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 50 g cukru
  • 60 g masła, roztopionego

Mąkę wymieszać z cukrem i cynamonem. Zalać gorącym masłem, wymieszać widelcem. Wyrobić między palcami na kruszonkę. Gdyby kruszonka była zbyt mokra można dodać 1 - 2 łyżki mąki więcej.

Metoda dla maszynistów:

Wszystkie składniki na ciasto umieścić w maszynie do chleba w kolejności: płynne, sypkie, na końcu drożdże. Nastawić program do wyrabiania i wyrastania ciasta 'dough' (około 1,5 h), po czym ciasto wyjąć, krótko wyrobić i dalej postępować według powyższego przepisu.

* strucli nie można piec bez formy, ponieważ ciasto jest zbyt rzadkie i delikatne; strucla wyszłaby płaska

Smacznego :-).

Drożdżowa strucla orzechowa

Drożdżowa strucla orzechowa

  Oceń: 
Ocena: 9.4  (liczba głosów: 14)
Zobacz także:
Czekoladowe ciasto drożdżowe z truskawkami i kruszonką
Czekoladowe ciasto drożdżowe z truskawkami i kruszonką
Cytrynowa strucla z twarogiem i kruszonką
Cytrynowa strucla z twarogiem i kruszonką
Jagodzianki z białym serem
Jagodzianki z białym serem
Dodaj komentarz:
Pozostało znaków: 5000 
*  
Przepisz znaki z obrazka:


Komentarze (197)
Paskwalina  (zobacz profil)
06.06.2014 12:06 odpowiedz
Przesmaczne, chociaż pominęłam zostawianie jeszcze strucli w formie do podwojenia objętości, od razu do piekarnika. Wypełniła całą formę ;)
Gość: Cukierenka
01.05.2014 17:04 odpowiedz
Czy nadzienie mozna zrobic z pecan meal ?
Dorota, Moje Wypieki
01.05.2014 21:25 odpowiedz
Tak.
monia122333  (zobacz profil)
24.04.2014 18:54 odpowiedz
Czy można zamiast orzechów włoskich użyć nerkowców?
Dorota, Moje Wypieki
01.05.2014 21:25 odpowiedz
Tak.
23.04.2014 19:28 odpowiedz
Nie wiem już jak dziękować za Pani przepisy :)
Piekłam w małej keksówce, ale zmieniłam proporcje korzystając z przelicznika foremek. Odpuściłam sobie jedynie nacinanie, bo nadziewałam strucle jabłuszkami i bałam się (pewnie niepotrzebnie), że wypłyną.
W każdym razie gorąco polecam !
13.03.2014 14:07 odpowiedz
Wspaniała strucla! Orzechy zastąpiłam mielonymi migdałami. Wyszło cudowne, pachnące i przepyszne ciasto (2 keksówki!).
Danuta65  (zobacz profil)
13.03.2014 10:27 odpowiedz
WITAM!
Dorotko mam ogromną prośbę o przepis na taką struclę ale z nadzieniem kakaowym.Jadłam ją dawno temu w Krakowie ,to bardzo popularne ciasto w tym regionie. Nie mam niestety kogoś kto zna przepis na ta miksture kakaową w tym cieście.


Pozdrawiam :)
olla_85  (zobacz profil)
22.02.2014 15:56 odpowiedz
Mam pytanie odnośnie śmietany kremówki w nadzieniu - czy jest ona niezbędna? Może można ją czymś zastąpić lub całkiem pominąć bez szkody dla smaku i konsystencji nadzienia? I jeszcze jedno - czy pani zdaniem amaretto zamiast rumu pasowałoby tu? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)
olla_85  (zobacz profil)
23.02.2014 13:24 odpowiedz
Właśnie doczytałam się w komentarzach ( wcześniej też czytałam ale pobieżnie, dlatego nie uzyskałam odpowiedzi na nurtujące mnie zagadnienia ), że mogę użyć amaretto zamiast rumu a kremówkę mogę zastąpić śmietaną 18%. Dowiedziałam się też że z przepisu mogę upiec bułeczki z takim właśnie nadzieniem, i tak chyba zrobię :) Na pewno będą pyszne.
malinka  (zobacz profil)
21.02.2014 17:37 odpowiedz
Jak przeczytałam że przepis na ciasto w tej strucli jest taki sam jak na babkę wielkanocną, którą uwielbiam, musiałam ją upiec. Mimo że miałam mniej orzechów niż jest w przepisie, strucla wyszła wspaniała. Ciasto puszyste, a nadzienie orzechy z rumem rewelacja! A i nie naciełam jej przed pieczeniem. Polecam :)
Gość: Agnieszka
25.01.2014 23:28 odpowiedz
RE-WE-LA-CJA!!!!!!!!!!!!!!
Gość: paula
17.01.2014 13:33 odpowiedz
polecam! idealna i pyszna ;)
bożena76  (zobacz profil)
12.01.2014 22:22 odpowiedz
Wiedziałam,że o czymś zapomnę :( Nie nacięłam strucli przed pieczeniem no i wyszła taka jak widac ;) Robiłam z połowy porcji,a nadzienie z 1/3 bo miałam mało orzechów,a kruszonkę to "na oko";) Ciasto nie nalezy do łatwych w obróbce,ale odwdzięcza się smakiem :) Jest delikatna,puchata ,bardzo smaczna :) Nie ma to jak dobre drożdżowe :)
Misieńka  (zobacz profil)
18.02.2014 11:44 odpowiedz
Twoja ładniejsza, niż moja, ja nacinałam i mi się brzegi do formy przykleiły i brzydko to wyglądało, chociaż w smaku była ok.
Gość: Marta
11.01.2014 15:02 odpowiedz
Ciasto pyszne, nadzienie wyborne, mam tylko jedno pytanie... Po upieczeniu powstały mi duże przestrzenie między nadzieniem, a samym ciastem. Czym może to być spowodowane....postępowałam według procedury... widzę, że u Pani na zdjęciach wszystko stanowi zwartą całość :) pozdrawiam i dziękuje za inspirujący blog
Dorota, Moje Wypieki
11.01.2014 17:51 odpowiedz
Nadzienie się 'skleja' z ciastem dzięki dodatkowi ubitego białka. Nie powinno odstawać.
pozdrawiam!
Gość: Ania
18.12.2013 10:36 odpowiedz
Czy możną upiec wcześniej i zamrozić tak jak makowiec zawijany czy jednak nie da rady ?
Gość: misia
17.12.2013 16:42 odpowiedz
czy można nadzienie zrobić z białym cukrem?
brązowy właśnie się skończył, a potrzebuję tego ciasta na już;/
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2013 17:59 odpowiedz
Tak.
Gość: Jovia
17.12.2013 13:01 odpowiedz
Czy moge sie dowiedziec jak zwijalas ciasto?to wyglada jak zwijane na brioszki a nie makowca.czy po prostu to przypadek?pozdrawiam przeswiatecznie goraco:)
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2013 18:00 odpowiedz
Zwijałam jak makowca. Ciasto zostało nacięte na górze, stad wygląda odrobinę inaczej ;-).
Gość: Ewa
09.12.2013 23:17 odpowiedz
Matyldo! Zwykle chwalę się, że jestem dobra w ciastach drożdżowych, ale ta strucla mnie przerosła! Wprawdzie ciasto nie ma zakalca, ale po wyłączeniu piekarnika w środku się strasznie zapadła, boki mam puste, a nadzienie w większości jest na spodzie - nie wiem dlaczego tak się stało. Nie mam się czym chwalić - dobrze, że przynajmniej w smaku ok. :) A takie wiązałam z nią nadzieje .... Jednak na święta zostaję przy strucli z makiem - przynajmniej sprawdzone i pewne :) Ps. (robiłam w dwóch keksówkach)
Gość: Ewa
07.12.2013 18:01 odpowiedz
Dziękuję, za szybką odpowiedź. Tak myślałam, że nie uda się ominąć tych kalorii :)
Gość: Ewa
07.12.2013 17:53 odpowiedz
Czy zamiast śmietany mogę dodać jogurt grecki – czy zepsuję tym smak? Pozdrawiam Ewa
Dorota, Moje Wypieki
07.12.2013 17:58 odpowiedz
Raczej nie polecam.
meeg z cro.pl  (zobacz profil)
05.12.2013 20:59 odpowiedz
Mam kilka pytań, bo mam straszny apetyt na tę struclę ale u mnie odpadają orzechy włoskie bo jestem uczulona na nie, mogę natomiast jeść orzechy laskowe. Czy tutaj można je użyć zamiast włoskich i czy ich smak dobrze skomponuje się z rumem czy może lepiej dodać np. amaretto albo likier orzechowy? A może lepiej dodać tutaj zmielone migdały i amaretto?
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2013 21:51 odpowiedz
Można uzyc orzechów laskowych. Masz rację, likier orzechowy będzie lepiej pasował :). Migdały i amaretto również.
meeg z cro.pl  (zobacz profil)
06.12.2013 22:03 odpowiedz
Wielkie dzięki za szybką odpowiedz:)
Gość: A
03.12.2013 16:23 odpowiedz
Jeśli miałabyś porównać makowiec do tej strucli orzechowej to co według ciebie jest lepsze w smaku?
Dorota, Moje Wypieki
03.12.2013 17:03 odpowiedz
To zupełnie inne nadzienie, dla mnie zawsze wygra makowiec na święta ;-).
26.11.2013 01:48 odpowiedz
To juz moje kolejne ciasto drozdzowe - ciagle sie jeszcze nie poddaje - ale ciagle nie jest takie jak ma byc :( Wszystkim Wam wychodzi a mi nie... Jest dobre jak jest cieple, ale potem jest twarde i pachnie za bardzo drozdzami...i to nie jest to :( Nadzienie tylko mozna zjesc
Jestem za to uzalezniona od tego bloga i uwielbiam czytac Wasze komentarze :)
pozdrawiam
09.11.2013 19:40 odpowiedz
Pani Dorotko czym moge zastąpić smietanke 36% może np smietaną 18%??
Dorota, Moje Wypieki
09.11.2013 22:18 odpowiedz
Można.
Gość: Majka 20
19.10.2013 16:55 odpowiedz
Witam czy mozna ciasto zrobic wieczorem i zostawic na noc do wyrosniecia a rano upiec??
Dorota, Moje Wypieki
20.10.2013 22:13 odpowiedz
Można.
Gość: Aga
03.10.2013 10:44 odpowiedz
A czy można z tego przepisu upiec drożdżówki z nadzieniem orzechowym?
Dorota, Moje Wypieki
03.10.2013 10:48 odpowiedz
Tak!
Gość: Marta
25.07.2013 11:23 odpowiedz
Mam pytanie - te trzy szklanki maki to jaka to jestiliść w dkg. mam kilka róznych szklanek i w każdej jest inna pojemność - waga. jak to mówia szklanka szklance nie równa. Super byłoby gdyby przepisy mogły zawierać zamiennik wagowy ilosci składników. Oczywiście nie mam tu na mysli np proszku do pieczenia czy cukru waniliowego... Super przepisy i prawie zawsze trafione w móje smaki.
Dorota, Moje Wypieki
25.07.2013 22:21 odpowiedz
Szklanka - jako miara kuchenna ma zawsze 250 ml (kiedys były takie szklanki, jak i masło w Polsce miało zawsze 250 g ;-). W lewej kolumnie na blogu jest przelicznik kulinarny najwazniejszych produktów.
Gość: basia
06.06.2013 17:39 odpowiedz
Ja zrobiłam trochę inaczej, zamiast nadzienia jak wyżej dałam nutelle (przyznam się - z lenistwa). Ciasto wyrosło pięknie i myślę, że przyjmie różne nadzienia.
Doroto, dziękuję za natchnienie :D
Gość: Kama
31.05.2013 13:20 odpowiedz
Strucla jest pyszna , przepyszna , piekłam w najbardziej zbliżonej wymiarami formie jak podano w przepisie ale wyrósł taki gigant że niestety ale do zjedzenia tylko w zaciszu bez gości , jeszcze raz taki wysoki jak forma , co prawda upieczona w środku , gorzej z wierzchem bo lekko spieczony ale wszystko smakuje wyśmienicie .Następnym razem upiekę z połowy porcji , nie wiem czy mi tak to ciasto rośnie czy za mała forma , tak czy inaczej jest wspaniała
Gość: marty_nika
19.05.2013 21:47 odpowiedz
genialna :) nic dodać nic ująć :) upieczona wczoraj, do dziś został niewielki kawałek.
Gość: Amela
01.05.2013 17:28 odpowiedz
Siedzę i wzdycham do monitora patrząc na tę pyszność, bo zapomniałam kupić mleko i mąkę, a dziś wszystko pozamykane :/
Mam pytanie odnośnie wyrabiania ciasta. Zawsze wszelkie ciasta na chałki czy makowce drożdżowe robię w malakserze - nie jakoś specjalnie długo, byle składniki się dokładnie połączyły. A tu czytam o jakiś "maszynistach" i podany czas wyrabiania ciasta drożdżowego to... 1,5h??? Czy w takim razie w tym malakserze powinnam wyrabiać je trochę dłużej?
ania1105  (zobacz profil)
01.05.2013 18:41 odpowiedz
nie, nie. chodzi o maszynę do pieczenia chleba, która ma odpowiedni program do wyrabiania ciasta - urządzenie na przemian miesza i ogrzewa ciasto, pozwalając mu podrosnąć :-)
Dorota, Moje Wypieki
01.05.2013 19:44 odpowiedz
W zasadzie maszyna do pieczenia chleba wyrabia ciasta tylko około 20 minut, potem ciasto w niej rośnie, podgrzewane.
Gość: green-nata
30.04.2013 14:48 odpowiedz
Robiłam już jakiś czas temu. Jest super! Mniam i pychota! Urosła wspaniale. Ja mam tylko czasami kłopoty ze zrozumieniem tekstu pisanego i przecięłam ją całą wzdłuż:/, co na szczęście jej nie zaszkodziło. I ten orzechowy smak - poezja:)
Gość: karolina
29.04.2013 12:35 odpowiedz
Czy do masy zamiast śmietanki można dać śmietanę 18%?
Dorota, Moje Wypieki
29.04.2013 23:06 odpowiedz
Tak, ale masa moze byc rzadsza.
85martusia  (zobacz profil)
13.04.2013 06:25 odpowiedz
Pieczona wczoraj 2 raz-tym razem z makiem-zdjecie robione w locie :) tylko tyle po niej zostalo! PYCHOTA!!! a!no i pieklam w tortownicy-konce zalozylam pod siebie-zaden problem :) mysle ze w kazdej blasze sie upiecze jak sie odpowiednio w nia wlozy! :)
Dorota, Moje Wypieki
13.04.2013 12:20 odpowiedz
Ale pięknie wyrosła!
85martusia  (zobacz profil)
13.04.2013 14:20 odpowiedz
dziekuję :) zarobione ręką :D
nana100  (zobacz profil)
01.03.2013 06:16 odpowiedz
Czy ta masa orzechowa nada sie do palmierow z ciasta francuskiego?
Dorota, Moje Wypieki
02.03.2013 13:51 odpowiedz
Tak.
Gość: lilka
31.01.2013 20:28 odpowiedz
Dziekuje za przepis-Twoja strucla jest pyszna. Pieklam z nadzieniem orzechowym ,pieklam z masa makowa-bardzo dobre.Polecam wszystkim niezdecydowanym,ktorzy dopiero zastanawiaja sie czy warto piec-WARTO ! Pyszne,puszyte,przepieknie pachnace ciasto,ktore ma jedna wade-jest za szybko zjadane !
Regina F.  (zobacz profil)
23.01.2013 12:32 odpowiedz
Zrobiłam, podzieliłam się ze społeczeństwem i reakcje były zdecydowanie entuzjastyczne. Przez pomyłkę z rozmachu wbiłam białko do nadzienia zamiast je wcześniej ubić, ale udałam, ze wcale nieprawda, wbiłam dodatkowe białko, wmieszałam i nikt się nie zorientował.;)
22.01.2013 09:21 odpowiedz
Długo się zabierałam za tą strucle, ale nie zawiodłam się! Super smak! Super nadzienie :) Zrobiłam z połowy porcji jak zwykle, ale wyszło jej całkiem dużo :)
Gość: Martyna blues
21.01.2013 15:40 odpowiedz
A czy owa orzechowa masa nadałby się jako ,, nadzienie" do tortu ? Tzn. można nią posmarować jeden z biszkoptowych blatów ?
Dorota, Moje Wypieki
21.01.2013 23:37 odpowiedz
Nie nadaje się wedlug mnie.
Gość: ini
20.01.2013 10:06 odpowiedz
cudowne!
Gość: Ania855
19.01.2013 22:13 odpowiedz
Pyszna! bardzo fajny orzechowy smak. Robilam juz wiele ciast wg Twoich przepisów i zawsze wychodzily pyszne. Dziekuje za kolejny:) pozdrawiam.
Maddy77  (zobacz profil)
12.01.2013 23:30 odpowiedz
Przepysznaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!
Maddy77  (zobacz profil)
23.01.2013 14:16 odpowiedz
a tak wyglada w srodku...
Dorota, Moje Wypieki
23.01.2013 18:32 odpowiedz
Maddy77, gratulacje :). Cieszę się, że się udała :).
Maddy77  (zobacz profil)
12.01.2013 23:11 odpowiedz
Przepiekna!!!to prawdziwe dzielo sztuki...kulinarnej;) jutro wkleje fotke!
Maddy77  (zobacz profil)
23.01.2013 14:17 odpowiedz
obiecane zdjecie...
Maddy77  (zobacz profil)
12.01.2013 22:33 odpowiedz
Zapomnialam przeciac! :-o! i co teraz? Na pewno popeka!Widac na Twoim zdjeciu ze masa jest gladka,jednolita,z pewnoscia uzylas malaksera...moj niestety oposcil mnie kilka miesiecy temu...pomimo,ze zmielilam orzechy w mlynku do kawy moja masa jest troche grudkowata:( Poza tym nie mam blaszki o tych wymiarach wiec pieke w szklanym zaroodpornym naczyniu;) mam nadzieje,ze sie uda bo przepis chodzi za mna od dnia kiedy sie pojawil na blogu, a nie udalo mi sie dotychczas go wyprobowac...
Gość: Eljoza
10.01.2013 07:54 odpowiedz
Ciasto robiłam już 4 razy dla różnych gości i WSZYSTKIM bardzo smakuje.
Za pierwszym razem zawsze robię idealnie wg przepisu , potem jeśli jest potrzeba modyfikuję na swoje smaki.
Tym razem do nadzienie daję 200g orzechów włoskich mielonych i 200g migdałów mielonych - wydaje mi się że same orzechy są dość gorzkie. Cukru zmniejszyłam do 100g.
Pycha!!! Polecam - zresztą jak każdy Pani przepis - wypróbowałam już praaawie wszystkie
obywatel  (zobacz profil)
05.01.2013 17:41 odpowiedz
superświateczne ciasto, dobre nadzienie. cukier trzcinowy zastapilam miodem
Gość: cynamonka
05.01.2013 15:24 odpowiedz
Pani Doroto, mam pytanie odnośnie wymiarów blaszki do tej strucli, czy aby na pewno jej rozmiary mają mieć 20x27 cm, nie zaś 10x27 cm ?? Upiekłam tak jak Pani podała, w takiej blaszce i wyszła mi cała blaszka ciasta. Ciasto się rozlało na całą blaszkę i nie przypomina w ogóle strucli. Na zdjęciu u Pani widzę, że strucla nie jest szeroka na 20 cm.
Dorota, Moje Wypieki
05.01.2013 23:09 odpowiedz
Struclę piekłam w podłużnym garnku rzymskim o wymiarach dolnych 23 x 13 cm i górnych 28 x 18 cm. Raz jeszcze zmierzyłam.
Gość: Zefka
03.01.2013 20:49 odpowiedz
Chciałabym bardzo wypróbować to ciasto, ale nie mam formy o tych wymiarach. W jakiej ewentualnie można jeszcze go upiec?
Dziękuję za odpowiedź i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.
Dorota, Moje Wypieki
03.01.2013 20:52 odpowiedz
Można upiec w keksówce. Np. przeczytaj ten komentarz.
Gość: Marlena
02.01.2013 10:54 odpowiedz
Zrobiłam ale na bazie makowca zwijanego i moje odczucia są mieszane, masa orzechowa pewnie doczeka się powtórzenia bo jest cuudowna, natomiast nie polecam pieczenia na bazie makowca gdyż ciasto jest bardzo cieniutkie, jest go mało i rozrywa się podczas zwijania ( przynajmniej u mnie), ogólnie ciasta ( makowiec i orzechowe) wyszły pyszne ale z podanych proporcji bez stresów wyszłyby mi pewnie dwa bo do trzech nie mam siły ani cierpliwości. Jedno jest jednak pewne - lepsze niż z cukierni :-)
Gość: Niuśka
30.12.2012 20:57 odpowiedz
Zrobiłam dwukrotnie, raz z drożdżami suchymi a za drugim razem z rozczynem ze świeżych. Za każdym razem wyszły pyszne :), choć ciasto miało różne konsystencje po upieczeniu. W każdym razie, zawsze smak rewelacyjny. Dziękuję za świąteczne inspiracje i pozdrawiam :)
Gość: jola
30.12.2012 15:02 odpowiedz
witam, własnie sie piecze, wg mnie te wymiary foremki nie pasuja, ciasto duzo rosnie i troche wychodzi na boki foremki, kruszonka spada na dół i troche smierdzi w kuchni, trzeba ja usuwac papierem...zobaczymy jak w smaku...
28.12.2012 03:09 odpowiedz
drozdzowka jest przepyszna! myslalam ze bedzie podobna do buleczek z ocherzowym nadzieniem z Pani strony, ktore rowniez uwielbiam, lecz jest jeszcze lepsza:) polecam
Gość: laura
27.12.2012 20:41 odpowiedz
czy w Uk mozna kupic swieze drozdze? Nigdy ich nie spotkalam w popularnych marketach
Gość: wiewiorka84
30.12.2012 17:36 odpowiedz
prosze popytac w malych lokalnych piekarniach, u nich zawsze mozna dostac-przynajmniej w Londynie.Pozostaja jeszcze polskie sklepy...
Gość: loli
07.01.2013 21:44 odpowiedz
nie można, tylko suszone.ale od czego są polskie przyczółki;)
pozdr
tunrida   (zobacz profil)
27.12.2012 18:49 odpowiedz
A czy orzechy mozna zastąpić migdalami?? Próbował ktoś??:>
Gość: Zefka
27.12.2012 13:01 odpowiedz
do Bianki... Czy w keksówkach dobrze się upieką? Nie mam formy w której piekła Dorotka, może ktoś inny mi podpowie w jakiej jeszcze foremce można upiec/chodzi mi o wymiary/.
Dziękuję za odpowiedź/.
Gość: lotti
27.12.2012 00:44 odpowiedz
Czy może być kremówka 30% zamiast 36% ?
Gość: patti
24.12.2012 13:25 odpowiedz
Ja też dziś upiekłam - wyszły mi dwie, wyglądają pięknie :) wieczorem degustacja, dziękuję! Wesołych Świąt!
Gość: Lorka
24.12.2012 00:26 odpowiedz
Upiekłam dzisiaj, nigdy wcześniej nie wyszło mi tak pyszne ciasto drożdzowe..puszyste, mięciutkie
strucla jest boska, rozpływa się w ustach..! a ta masa orzechowo rumowa..niebo w gębie..ja zrobiłam z mieszanki orzechów laskowych i włoskich... bardzo bardzo dziękuję za przepis..
Gość: Piki
23.12.2012 16:47 odpowiedz
Ponieważ nie mogłam czekać bo ciasto ma być na jutro to zaryzykowałam :) wyszło pyszne :)
Gość: Gabiś
23.12.2012 16:39 odpowiedz
Poratujcie! Ciasto mi nie wyrosło (najpierw jedno, a później drugie), chyba mam dwie lewe ręce do drożdżowego :(
Masa zrobiona, do czego ją wykorzystać?
Gość: I
23.12.2012 16:13 odpowiedz
Struclę nacinamy po całej długości? I czy w pieczeniu później ciasto się "złączy"?
Gość: Piki
23.12.2012 09:40 odpowiedz
A ja mam takie pytanie: Zrobiłam już nadzienie do strucli, ale zauważyłam że nie mam żadnej formy (musiałam je gdzieś zapodziać), czy w takiej sytuacji mogę zrobić ciasto z przepisu na makowiec zawijany i nadziać ciasto nadzieniem z tego przepisu a otem tak jak makowca zawinąć po prostu w pergamin do pieczenia?
magchl1989  (zobacz profil)
21.12.2012 20:03 odpowiedz
dzisiaj pieklam drugi raz bo po ostatniej ani sladu :) poszlo wszystko ;) ja pieke w normalnej blaszce jaka mam!a z dzisiejszej porcji wyszly mi 3 strucle mniejsze!takze w jednej blaszce ulozylam dwie a trzecia a mniejszej!po wyrosnieciu byly na cala blaszke ale ladnie sie upiekly :)i ciasto rozwalkuje w taki prostokat zeby zmiescilo sie w mojej blaszce!pozdrawiam i zycze wszystkim Wesolych Swiat :*
Gość: Capacitier
21.12.2012 16:12 odpowiedz
Taka strucla zapewne przypadłaby mi do gustu :D
cupoffhappiness  (zobacz profil)
20.12.2012 20:50 odpowiedz
Moja babcia zawsze taką robi na każdego rodzaju święta. Zawsze jest pyszna i aromatyczna. Ta też musi taka być!
Gość: bianka
20.12.2012 15:48 odpowiedz
Pani Doroto, obeszlam wszystkie sklepy w okolicy, ale nigdzie nie ma formy o takich wymiarach :( Daloby rade zrobic ja w keksowce o wymiarach 11 x 30?
Gość: bianka
20.12.2012 17:08 odpowiedz
a moze ktos juz piekl w formie o innych wymiarach? dajcie znac jak wyszlo :)
Sweet Kate  (zobacz profil)
22.12.2012 02:07 odpowiedz
Ja właśnie upiekłam w dwóch keksówkach jednocześnie każda o wymiarach ok 10x27 z proporcji podanych w przepisie. Po prostu podzieliłam ciasto na 2 części i zrobiłam dwie rolady. Urosły bardzo, wystają z keksówek, na razie więcej nie mogę powiedzieć, bo dopiero wyłączyłam piekarnik. Jak dla mnie tylko masa była za sucha, nie połączyła się podczas mieszania, dodałam więc nieco więcej amaretto (zamiast rumu) i śmietanki. Zobaczymy jaka będzie po rozkrojeniu.
Gość: oluś
20.12.2012 14:41 odpowiedz
pycha,upieczony i zniknął w oka mgnieniu:)
pozdrawiam Świątecznie!
20.12.2012 09:53 odpowiedz
Pyszności! Myślę, że znajdzie się na moim stole obok sernika! :) Pozdrawiam ciepło!
20.12.2012 09:21 odpowiedz
Mniam! Moja Babcia taką robiła! Kolejne ciasto do menu świątecznego wpisane. W te święta Babcia będzie z nami nie tylko duchem ale i ciastem;)
Gość: Kingula
20.12.2012 07:30 odpowiedz
Wczoraj upiekłam i już połowy nie ma - mniam:)
Gość: agata
19.12.2012 23:24 odpowiedz
A zamiast orzechów włoskich/pekan mogą być inne orzechy? Np laskowe/migdały?
iza_k_84  (zobacz profil)
19.12.2012 19:27 odpowiedz
uwielbiam Pani przepisy :) a oto moja wersja zrobiona dzisiaj. Zamiast jednego strucla zrobiłam 3 mniejsze aaa i zamiast rumu którego nie miałam dodałam nalewkę orzechową. Pozdrawiam serdecznie Izabela.
Gość: sweeeet
19.12.2012 19:14 odpowiedz
Mogła byś zrobić sycylijskie ciasto kasata chciałabym je upiec na 20 rocznicę moich rodziców kochają te ciasto
19.12.2012 19:37 odpowiedz
jeśli to jest to ciasto z serem ricotta to podłączam się do prośby....
Gość: mikela
19.12.2012 18:51 odpowiedz
Pani Dorotko, korzystam niezmiennie z Pani "byłych" przepisów wytrawnych na mojewypieki.print. Pani Dorotko, ale to nie są wszystkie :( Nie ma śledzi w śmietanie. Krążą jeszcze gdzieś może w sieci...? Przy okazji, bardzo dziękuję Pani za to, co Pani robi i jakże cudownie...
Gość: mara5
19.12.2012 18:41 odpowiedz
Dorotus, z góry przepraszam za off topa - ale okrutnie doskwiera mi brak piekarnika, zwłaszcza odkąd poznałam Twoją stronę - piekę w halogenie, piekę u Taty, piekę u siostry, ale czas już aby zakupić coś porządnego - czy możesz mi coś polecić? Jakiego sprzętu używasz? No i czy to w ogóle ma znaczenie? Są fajne piekarniki już za 600 zł - może nie ma sensu kupować czegoś droższego? Będę wdzięczna za radę!
Gość: Anna Karenina
19.12.2012 17:19 odpowiedz
A i bym zapomniała -- biały cukier zamiast brązowego może być ( zmniejszyć ilość ) ?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 17:20 odpowiedz
Może byc, zmniejszyć.
Gość: Anna Karenina
19.12.2012 17:15 odpowiedz
A czy aromat migdałowy lub cytrynowy zamiast rumu równie podkreśliłby orzechową nutę w masie ? Pytam, bo chciałabym posmarować owym kremem babeczki na święta :)
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 17:17 odpowiedz
Hm.. jak wolisz, wg mnie rumowy pasuje najlepiej :).
Gość: Snow White
19.12.2012 15:10 odpowiedz
Ciekawa jestem, czy można posmarować tą orzechową masą zwykłe muffiny ? Lub p prostu je nadziać ? A rum jest niezbędny ? ( można dodać zamiennik ? )
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 17:09 odpowiedz
Można je nadziać - przed pieczeniem. Rum można pominąć.
19.12.2012 14:35 odpowiedz
Smakowicie wygląda ta strucla!
Gość: Islander71
19.12.2012 11:49 odpowiedz
Witam :) a tak sobie czytam o tych pękających makowcach i mi też pękły wszystkie 3 (w sumie to nie przeszkadza) ale się zastanawiam czy żeby nie pękały to trzba ściśle opatulić papierem czy luźno ma być? ja zrobiłam luźno żeby miało miejsce na rośnięcie ale może to źle własnie.
buźka
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 12:35 odpowiedz
Miejsce powinno być pozostawione na 100%.
Gość: Marlena
19.12.2012 10:11 odpowiedz
Pani Doroto, czy na tym przepisie na ciasto mogę zamiast masy orzechowej dać makową? I ile wagowo jej dać jeśli można.(byłoby mi szybciej gdybym podwajają składniki mogła zrobić dwa ciasta). Aha a co jeśli nie mogę wyłączyć termoobiegu?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:28 odpowiedz
Tak, możesz. Wagowo podobnie jak ilość w masie orzechowej. Jeśli nie możesz wyłączyć termoobiegu, to nie masz wyboru, prawda?
Gość: Marlena
19.12.2012 10:35 odpowiedz
A jeszcze jedno pytanie za sto punktów:-) dziewczyny piszą iż masę orzechową dają do ciasta z przepisu na makowiec zawijany, czy to bez różnicy który przepis na ciasto wykorzystam zakładając że na jednej bazie drożdżowej chcę upiec dwa rodzaje i czy makowiec też mam na tym przepisie przecinać tak jak orzechowe? dzięki za pomoc:-)
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:37 odpowiedz
Tak, teoretycznie i do makowca i do strucli możesz wykorzystać dowolne ciasto drożdżowe z calego blogu :). W tym przepisie trzeba nacinać, inaczej pęknie w dowolnym miejscu - makowiec jest chroniony papierem do pieczenia.
Gość: Marlena
19.12.2012 10:41 odpowiedz
dziękuje, nie ma jak fachowa porada, tym bardziej że nie piekłam jeszcze ciast drożdżowych i trochę się boje. Życzę Ci wesołych świąt i siły, zdrowia w Nowym Roku.
Gość: kasias
19.12.2012 09:49 odpowiedz
Ratunku! Od wczoraj nie mogę się zalogować, w desperacji poprosiłam nawet o zresetowanie hasła, przysłane nie zadziałało, zresetowałam po raz drugi i znowu klapa. O co może chodzić, czy ktoś ma podobny problem?? :(
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:29 odpowiedz
Nikt nie zgłaszał. Spróbuj może użyć innej przeglądarki lub wyczyść historię i cookies?
19.12.2012 12:46 odpowiedz
uff, podziałało czyszczenie, dzięki!
19.12.2012 10:59 odpowiedz
Kasiu kilka dni temu tez tak miałam ale nie wtedy kiedy Dorotka pisała że są problemy ze stroną, tylko jakoś tak zupełnie bez przyczyny, nie wchodziło login i hasło (zapamiętane), nic nie robiłam następnym razem (chyba nast dnia) było ok
pzdr
aga
Gość: Alison
18.12.2012 21:49 odpowiedz
Matko jedyna, wygląda tak apetycznie, że nic jeno grzeszyć z nią do ostatniego okruszka ;-)
Gość: nelcia
18.12.2012 21:42 odpowiedz
hej. ja tak z innej beczki. chcialam spytac, czy warto kupic ksiazke Nigeli Lawson "How to be a domestic goodness". wiem, ze masz ta ksiazke i jestem ciekawa, czy wiele jej przepisow jest dobrych.
Widzialam tez inne jej ksiazki, np Nigela express, ale jakos mnie nie zachwycila.
Prosze o porade. pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:30 odpowiedz
Wg mnie to jest jej najlepsza książka - pewnie dlatego najlepsza, że cała o wypiekach ;-). Przepisy w niej są bardzo dobre, szczerze polecam.
Gość: basia
18.12.2012 21:29 odpowiedz
Jak ze świeżych drożdży zrobić rozczyn? I jak później go wymieszać z resztą? z góry dziękuję za pomoc.
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:31 odpowiedz
Jak przygotować rozczyn - znajdziesz w artykule o cieście drożdżowym. Potem wystarczy go wymieszać z resztą składników.
18.12.2012 20:46 odpowiedz
a ja już się miałam dopytać, czy ta strucla tak samo długo się "chowa" jak makowce
(w rozumieniu: długo pozostaje świeża, bo makowce trzeba chowac, żeby za szybko nie zniknęły ;-)
ale skoro spokojnie przeżywa mrożenie, to mogę robić już jutro :)
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:32 odpowiedz
Hm.. chyba krócej trzyma świeżość jak makowce zawijane z mojego przepisu.
Gość: mamamumina
18.12.2012 18:10 odpowiedz
Czy można upiec strucle z mąki chlebowej?Takie same proporcje?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:33 odpowiedz
Tak. Proporcje mniej więcej takie same.
Gość: Marylou
18.12.2012 16:11 odpowiedz
Tak się zastanawiam, czy można tym kremem orzechowym posmarować babeczki lub je nadziać ? A rum można by czymś zastąpić ? ( mam na myśli coś bezalkoholowego np. herbata, kawa )
Gość: Julia
18.12.2012 20:12 odpowiedz
Może wystarczy aromat rumowy lub to waniliowy??
Gość: the_white_one
18.12.2012 14:49 odpowiedz
Zrobię na Święta. Dam znać jak wyszło. Już nie mogę się doczekać. Przez ten blog pokochałam pieczenie :)
Gość: kot
18.12.2012 14:23 odpowiedz
Zastanawiam się, czy można tą masą posmarować ciasto francuskie, zwinąć jak struclę, pokroić w mniejsze kawałki i upiec takie ciasteczka. Jak myślicie?
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2012 10:34 odpowiedz
Tak, ale smaruj dość cienką warstwę nadzienia, by ciasto się miało szansę dopiec.
Gość: Islander71
18.12.2012 14:09 odpowiedz
Paulino tak sobie czytam że ci ten makowiec nie wychodzi mimo że próbujesz - dam Ci małą radę może pomoże - rób ciasto z całkowitym przekonaniem że Ci wyjdzie i włóż serce w jego robienie - u mnie zawsze to działa :) ja podczas robienia wyobrażam sobie ludzi dla których to robię i jest mi przyjemnie a ciacho rośnie i pycha jest

Ps. dzięki za odpowiedź na post pani Dorotko
Gość: Islander71
18.12.2012 12:52 odpowiedz
Witam ponownie bo widze że mój poprzedni komentarz gdzieś się zagubił - był i znikł a zadałam w nim pytanie - czy można użyć zamiast rumu dobry koniak? no i czy można mrozić to ciacho jak makowiec :)
Ps. makowiec wyszedł pyszny
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2012 13:55 odpowiedz
Tak, był, ja chciałam wczoraj usunąć jeden z powtarzajacych się komentarzy i niechcący usunęłam Twój, przepraszam.
Może być koniak, można mrozić :).
pozdrawiam!
Gość: kosmetyki
18.12.2012 11:44 odpowiedz
Wygląda pysznie. Fajnie wyszedł Ci ta strucla z orzechami.
Gość: Tera
18.12.2012 10:34 odpowiedz
Dziewczyny a co polecacie jeszcze z drobnych ciasteczek do upieczenia, poza pierniczkami?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2012 11:01 odpowiedz
Przejrzyj proszę zakładkę Boże Narodzenie, jest tam wiele polecanych ciasteczek.
kathleene  (zobacz profil)
17.12.2012 23:48 odpowiedz
Dorotuś, Twoja strucla się uśmiecha! :)
magchl1989  (zobacz profil)
17.12.2012 23:05 odpowiedz
upieklam :) wyszla piekna i rozplywa sie w ustach :) polecam jak najbardziej :*
Gość: ani_chybi
17.12.2012 22:03 odpowiedz
Jak wysoka ma byc forma?
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2012 11:55 odpowiedz
Około 6 - 8 cm, dość wysoka, ciasto dużo rośnie.
Gość: Julia
17.12.2012 21:57 odpowiedz
Mam tylko jasny rum. Nada się??
Dorota, Moje Wypieki
18.12.2012 11:54 odpowiedz
Tak.
Gość: xnxnnx
17.12.2012 21:04 odpowiedz
Dorotus jakie ciasta w tym roku zagoszczą na twoim światecznym stole?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 21:05 odpowiedz
Wyjeżdżamy za 3 dni, nie piekę na święta.
Gość: Mirandolina
17.12.2012 18:39 odpowiedz
Witam!
Polecam taki oto sposób zwinięcia orzechowej strucli :
http://www.slovenia.info/?recepti=8321&lng=1

Potem wystarczy ją posypać cukrem pudrem i gotowe! To słoweński przebój świąteczny (ale za to bez kruszonki). Pozdrawiam!
Gość: magchl1989
17.12.2012 18:23 odpowiedz
Moja strucla juz rosnie i czeka na wlozenie do piekarnika :) masa orzechowa pyszna lecz zamiast rumu bo nie mialam nalalam pol literatki wodki i do tego dobra lyzeczke aromatu rumowego :) wyszlo pycha a alkoholu w ogole nie czuc :) kruszonki mi zostalo wiec zamrozilam ja bo przyda sie na nastepny raz!ciasto robilam z suchych drozdzy! pieknie uroslo gdyz wstawilam je w misce do cieplutkiego piekarnika :)a drugie ciasto z Pani bloga na swieta to bedzie sernik orzechowy :) pozdrawiam serdecznie i zycze Wesolych Swiat :*
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:24 odpowiedz
Trzymam kciuki :-).
Gość: Kamciss
17.12.2012 18:18 odpowiedz
Mmm jak pięknie wygląda, smak musi być niesamowity z takim nadzieniem :)
Gość: olaaaaaa
17.12.2012 17:56 odpowiedz
a moze mase orzechowa zastapic masa makowa?? :)
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:03 odpowiedz
Można.
Gość: MJ
17.12.2012 17:55 odpowiedz
Czy można użyć do tego masła orzechowego?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:03 odpowiedz
Nie polecam.
Gość: kaja
17.12.2012 17:08 odpowiedz
Dorota, czy Ty mrozisz te wszystkie ostatnie wypieki na Święta czy może przed samymi świętami będziesz jeszcze raz piekła te słodkości? Podziwiam.
Dobrze, że jesteś. Twój blog to inspiracja dla nas wszystkich;)
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:05 odpowiedz
Teraz piekę i mrożę na później :-). Wyjeżdżamy na święta, także tym razem nic nie piekę.
keana77  (zobacz profil)
17.12.2012 16:11 odpowiedz
Ale kusisz Dorotko :)
Miałam już ustalone ciasta na święta a tu taki smakołyk. Zamiast 3 makowców będą 2 a w trzecią porcję ciasta zawinę masę orzechową.
Czy jeśli zrobię ciasto z Twojego przepisu na makowiec to mogę struclę orzechową zawinąć w pergamin, pomijając przecinanie i kruszonkę i piec z makowcami, czy jednak to nadzienie się nie nadaje i lepiej piec w foremce?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:05 odpowiedz
Tak, możesz upiec razem z makowcami.
keana77  (zobacz profil)
19.12.2012 13:42 odpowiedz
Upieczone. Masy orzechowej trochę dużo jak na taką ilość ciasta. Dopiero jak włożyłam do piekarnika to porównałam przepisy. U Ciebie 3 szkl mąki a ja biorąc ciasto z makowców miałam ciasto z 1 szkl mąki. Więc mam cieniutkie ciasto na zewnątrz i ogromną ilość masy orzechowej w środku :) Ale smak fantastyczny. Szybko musiałam zamrozić bo na pewno do świąt zostałby zjedzony. Gdybym następny raz też piekła z makowcami to do jednej porcji ciasta z makowca wystarczy pół masy orzechowej.
17.12.2012 15:53 odpowiedz
Dorotko a masz jakiś sprawdzony przepis na kakaowe nadzienie do strucli?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:07 odpowiedz
Nie, ale możesz do środka dodać czekoladę, jak w tej babce.
17.12.2012 15:05 odpowiedz
glupie pytanie - jak to uderzyc? biszkoptem rzucam bez obaw, ale drozdzowego jeszcze nie bilam...
keana77  (zobacz profil)
17.12.2012 15:17 odpowiedz
Pięścią od góry :) Chodzi o to, żeby ciasto odgazować.
maspilly  (zobacz profil)
17.12.2012 16:03 odpowiedz
też się nad tym zastanawiam... ?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:10 odpowiedz
Uderzyć ciasto lub krótko wyrobić, by odgazować. Zawsze się tak robi przy każdym drożdżowym, tylko do tej pory pisałam: ciasto raz jeszcze krótko wyrobić.
17.12.2012 15:01 odpowiedz
Wygląda cudownie i chyba się o niego pokuszę jako dodatek do makowca, którego piekę już w sobotę :) Mam tylko pytanie - mleko do ciasta ma być ciepłe czy zimne? pozdrawiam serdecznie :)
Paulina  (zobacz profil)
17.12.2012 15:17 odpowiedz
do drożdżowego zawsze ciepłe mleko ;) nie gorące bo można zaparzyć drożdże, takie letnie żeby palec włożyć i nie oparzyć się ;) mam nadzieje że pomogłam :)
18.12.2012 08:54 odpowiedz
Dziękuję bardzo - wiem,że do drożdżowego zawsze ciepłe, ale w tym przepisie nic na ten temat nie było i wolalam się upewnić :)
Gość: Cupcakesforever
17.12.2012 14:54 odpowiedz
Pani rodzina na święta musi mieć cudownie :)
Ps. Czy będzie przepis na christmas pudding?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:11 odpowiedz
W tym roku nie bedzie..
Gość: Karola.
17.12.2012 20:41 odpowiedz
Dorotko, kochanie, będzie dobrze na pewno :* Najgorsze już za Wami, będzie tylko lepiej wiem z doświadczenia...
Gość: Asia
17.12.2012 14:38 odpowiedz
Wygląda obłędnie :-)
Gość: s
17.12.2012 14:22 odpowiedz
Pani Doroto- a ja mam pytanie z innej beczki tak troszkę-pani piecze co kilka dni-kto u Pani zjada tyle slodkości. Ja piekę raz w tyg. i nie wyobrażam sobie kto by u mnie pochłaniał takie ilości słodkości :))
Gość: Iga
17.12.2012 14:04 odpowiedz
Czy dobrze rozumiem, że z tej jednej porcji wyjdą mi dwie strucle?
Gość: Iga
17.12.2012 14:44 odpowiedz
I czy to dodatkowe jajko do posmarowania to to uwzględnione w składnikach?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:13 odpowiedz
Jedna strucla wyjdzie. Jajko do posmarowania jest dodatkowe, zaraz dopiszę.
Gość: Iga
17.12.2012 19:05 odpowiedz
Zmyliły mnie wymiary formy, bo na zdjęciu strucla wygląda na pieczoną w formie o wymiarach około 10x27cm, a nie 20x27cm.
22.12.2012 20:55 odpowiedz
Tez tego nie rozumiem!
Strucla wybitnie wyglada na pieczona w keksowce, jest tez zaznaczone, ze ciasto jest zadkie i musi byc pieczone w foremce, bo inaczej bedzie plaskie.
Ale podane wymiary to wybitnie duza, prostokatna blaszka, na chlopski rozum ciasto powinno wyjsc plaskie, chyba ze kladziemy dwie strucle obok siebie ...
Gość: Paulina
17.12.2012 13:29 odpowiedz
tradycyjny makowiec to moja zmora.. jeszcze nigdy mi nie wyszedł... może to się uda?? czy moglabym zrobić z nadzieniem jak do makowca.. makowce zawsze mi opadają na środku :( wiecie dlaczego?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 18:14 odpowiedz
A pieczesz makowce zawinięte w papier do pieczenia?
Gość: Paulina
18.12.2012 09:58 odpowiedz
piekłam już w papierze i bez, w blaszce keksówce i zawsze tak samo ;( ale się nie poddam będę robić to tej pory aż się uda, stawiam to sobie za punkt honoru ;)
Gość: Lorka
17.12.2012 13:20 odpowiedz
oo dziekuje za przepis, wlasnie szukałam czegoś nowego .. będzie zamiast makowca o!
Maddy77  (zobacz profil)
17.12.2012 12:53 odpowiedz
...a mialam dzisiaj prasowac...ide po orzechy i bede piekla...nie moge sprobowac;)
Gość: Keito
17.12.2012 12:41 odpowiedz
O rety! Alternatywa dla makowca, za którym nie bardzo przepadam. Muszę zrobić :)
Gość: Gosia
17.12.2012 12:36 odpowiedz
Piękna! Ja w tym roku na Święta u mamy zawożę Lebkuchen i może mało świąteczną ale jakże pyszną jesienna wersję Pani Walewskiej. Boję się ciast drożdżowych ale kto wie... może ta strucla będzie moim pierwszym tego typu udanym wypiekiem :) Dorotko, wszystkiego dobrego na Święta :)
Gość: Nada
17.12.2012 12:26 odpowiedz
Tak, zamiast makowca, który piecze corocznie moja mama ja dołożę tę oto struclę od siebie ;)
Mam pytanie: w jakim celu przekrawamy ciasto? Oczywiście rozumiem, ze przekraja się wzdłuż a nie wszerz?
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 12:28 odpowiedz
Tak, wzdłuż, czyli na długość. Ciasto mocno rośnie, jeśli nie przekroisz - popęka gdziekolwiek, a tak - nacięte, ładnie się rozłoży na boki foremki.
Gość: kanciuszka
17.12.2012 12:33 odpowiedz
Czyli na całej długości przecinamy ciasto aż do dna? :) Wygląda pysznie! Na pewno wypróbuję! :)
Dorota, Moje Wypieki
17.12.2012 12:38 odpowiedz
Tak.
Gość: monikowo1
17.12.2012 12:21 odpowiedz
mmmm apetycznie to wyglada jak wszystko tutaj




do góry