Ładowanie strony
Najsłodszy blog w sieci



12 marca 2014

Marshmallow fluff - piankowy krem


Marshmallow fluff - piankowy krem

Śnieżnobiały, klejący, bardzo słodki i gęsty krem piankowy. Amerykański pomysł :-). Trudno dostępny poza Ameryką (choć od pewnego czasu można go kupić bez problemu w sklepach w UK np. Tesco oraz w polskich sklepach internetowych). Wykorzystywany do babeczek, ciast, ciastek, deserów, frostingu  oraz do.. przekładania tostów z masłem orzechowym (nie jestem pewna, czy dałabym radę zjeść kanapkę w takiej postaci ;-). Bardzo prosty do wykonania domowym sposobem - poniżej prezentuję dwa przepisy - tradycyjny marshmallow fluff z wykorzystaniem białek oraz - znacznie prostszy - jednominutowy krem do przygotowania z pianek marshmallows. Należy jednak zaznaczyć, że uproszczony krem z gotowych pianek to nie jest to samo. Różnica jest w dodatku żelatyny, którą posiadają gotowe już pianki (sprawdź przepis), co zmienia konsystencję kremu. W kolejnym przepisie na blogu będzie można skorzystać z obu kremów, więc nie wyłączaj swojego odbiornika, ciąg dalszy nastąpi..

Uwaga: kremu marshmallow przygotowanego ze świeżych jajek nie mogą spożywać dzieci, osoby starsze i kobiety w ciąży. Metoda jego przygotowania nie chroni w 100% przed zatruciem salmonellą (choć ryzyko jest bardzo małe). Jeśli krem będą spożywać osoby z wymienionej grupy, lepiej użyć białek pasteryzowanych (w proszku), które są całkowicie bezpieczne. By otrzymać białka płynne, białka w proszku wystarczy rozprowadzić z wodą według instrukcji na opakowaniu. W sprzedaży są również dostępne płynne białka pasteryzowane.

 

Składniki na ok. 3 szklanki:

  • 1/3 szklanki wody
  • 3 duże białka, w temperaturze pokojowej
  • 2/3 szklanki i 2 łyżki cukru
  • 3/4 szklanki jasnego syropu kukurydzianego*
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Do małego garnuszka wlać wodę, dodać 2/3 szklanki cukru i syrop kukurydziany. W garnuszku umieścić termometr cukierniczy. Doprowadzić do wrzenia, następnie gotować na średniej mocy palnika, do momentu osiągnięcia temperatury 118ºC (245ºF), około 6 - 10 minut. 

W międzyczasie, kiedy termometr dochodzi do właściwej temperatury, zacząć ubijać na pianę białka. Pod koniec ubijania dodawać cukier, łyżka po łyżce, cały czas ubijając. 

Gdy syrop cukrowy osiągnie właściwą temperaturę natychmiast ściągnąć z palnika. Strużką wlewać do ubitych białek, ubijając na najwyższych obrotach. Ubijać tak przez około 6 minut, aż krem się wystudzi i osiągnie bardzo gęstą konsystencję. Pod koniec ubijania dodać wanilię. 

Gotowy krem przełożyć do słoiczka i zamknąć.

Można przechowywać w lodówce do 2 tygodni.

* Zamiast można użyć golden syrupu, np. domowego przepisu. Zmieni to jednak zarówno smak jak i kolor piankowego kremu.

Jednominutowy krem marshmallow:

  • 150 g pianek marshmallow (na zdjęciu poniżej - krem z różowych pianek)
  • 1 łyżka wody

Pianki i wodę umieścić w miseczce i włożyć do mikrofali. Podgrzewać na średniej mocy, około 30 sekund lub dłużej - w razie potrzeby - w zależności od wielkości pianek, co pewien czas mieszając. Pianki się roztopią. Wymieszać, by otrzymać gładki piankowy krem. Nie podgrzewać zbyt długo, by nie spalić kremu. Użyć natychmiast.

Zamiast w mikrofali można pianki roztapiać nad parą wodną. 

Jednominutowego kremu z marshmallow można używać tylko na ciepło. Po wystudzeniu zamienia się znowu w piankę i nie jest smarowny (w przeciwieństwie do kremu z wcześniejszego przepisu, którego konsystencja nie ulega zmianie po schłodzeniu).

Smacznego :-).

Marshmallow fluff - piankowy krem

Źródło przepisu na krem marshmallow z białek - marthastewart.com

Średnia ocena: 9,7  (liczba głosów: 7)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (117)
Gość: kinga66
09.08.2017 12:25 odpowiedz
Witam. Prosze o pomoc.Mam syrop glukozowy,to czy nadalby sie do zrobienia tego kremu?
Dorota, Moje Wypieki
10.08.2017 23:44 odpowiedz
Tak, zamiast syropu kukurydzianego.
Eyrene profil
29.06.2017 12:04 odpowiedz
Czy do tego kremu można dodać np zmiksowane truskawki, żeby otrzymać smak truskawkowy? Spowoduje to mocne rozrzedzenie?
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2017 13:27 odpowiedz
Niesttey, nie można, nie uda się.
dorota.m. profil
28.03.2017 03:05 odpowiedz
"az krem osiagnie bardzo gesta konsystencje"... chyba osiagnal? :)
ten fluff jest pycha. moj jest tak gesty, ze przelozenie go do sloiczkow to herkulesowy wysilek. po dwoch sloiczkach odpadlam i reszte wlozylam do plastikowego pudelka.
jednym sloikiem juz obdarowalam siostre malzonka. wychodzac slyszalam, jak jej dzieci krzycza w kuchni, zeby dac im wiecej ;)
Gość: lena
05.02.2017 14:58 odpowiedz
czym można zastąpić syrop kukurydziany ?
Dorota, Moje Wypieki
06.02.2017 22:05 odpowiedz
"* Zamiast można użyć golden syrupu, np. domowego przepisu. Zmieni to jednak zarówno smak jak i kolor piankowego kremu."
Biśka profil
29.12.2016 13:21 odpowiedz
Zrobiłam krem od podstaw (nie ten z gotowych pianek) z golden syrupem. Jeśli ten z syropem kukurydzianym jest jeszcze smaczniejszy to nie wiem co powiedzieć. Krem jest obłędny. Słodki, gęsty i przepyszny. Został mi cały litrowy słoik i nie wiem do czego go wykorzystać. Jakieś przepisy albo pomysły? Poradź coś Dorotko, bo inaczej zjem cały łyżką! A niestety spodnie mi tego nie wybaczą i pękną ;)
Jak na razie krem powstał do przepisu na whoopie pies :)

Dorota, Moje Wypieki
29.12.2016 21:42 odpowiedz
Najlepiej do przekładania ciasteczek, ciast ucieranych, nawet do rolady np. czekoladowej jako nadzienie, jako dekoracja babeczek lub nadzienie do nich :).
Biśka profil
30.12.2016 14:37 odpowiedz
Super dzięki za podpowiedzi ;)
Gość: Ewelina
15.12.2016 18:20 odpowiedz
Witam czy taki krem z gotowych pianek sprawdzi się przy ciepłych lodach ?? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
15.12.2016 18:22 odpowiedz
Nie. Przepis na ciepłe lody jest na blogu - link :-).
pozdrawiam
kinga66 profil
23.08.2016 10:54 odpowiedz
Witam. Pani Dorotko mam "zamowienie" od malucha na babeczki z tecza takie jak tu:https://it.pinterest.com/pin/496451558904588677/ i chcialabym zrobic do nich krem taki bardzo puszysty (fajny bylby marshmallows ale nie mam syropu kukurydzianego) a znalazlam taki fajnie wygladajacy tylko nie mam pojecia co za ser zostal uzyty (mascarpone ze smietana nie daja efektu chmurki,a o taki efekt wlasnie mi chodzi) tu ten krem:http://www.yourcupofcake.com/2014/03/cloud-cupcakes.html Moze mi pani pomoc cos wybrac?
Dorota, Moje Wypieki
23.08.2016 11:01 odpowiedz
W ostatnim linku został użyty serek kremowy (np. philadelphia) ubity z kremówką. Myślę, że z mascarpone też raczej można uzyskać taki efekt :-).
marcela2 profil
22.03.2016 13:43 odpowiedz
Czy ten krem nadaje się do rurek z kremem? Chodzi o konstystencję?
Dorota, Moje Wypieki
22.03.2016 22:47 odpowiedz
Tak, ale raczej polecam tradycyjne kremy :).
Cakepops Girl profil
06.03.2016 18:59 odpowiedz
W anglii i ameryce mozna kupic marshmallow fluff w sloiku jak nutelle.
Przepis moim zdaniem super! ;D
ilustris profil
01.02.2016 20:42 odpowiedz
Czy krem nadaje się też do zewnętrznego zdobienia?
Chciałabym coś naszkicować nim na cieście, ale nie wiem czy się nie rozpłynie.
smakosz2233 profil
26.11.2015 16:51 odpowiedz
moge uzyc czegos innego niz syrop kukurydziany?
Dorota, Moje Wypieki
27.11.2015 11:07 odpowiedz
Golden syrupu, ale krem będzie beżowy, nie biały.
nalala profil
13.10.2015 19:17 odpowiedz
Witam,

Czy tak rozpuszczone pianki skleją ozdoby na torcie angielskim? :)
Dorota, Moje Wypieki
13.10.2015 23:31 odpowiedz
Tak.
Aleksandra0707 profil
20.06.2015 08:33 odpowiedz
Pajęczyny z syropu cukrowego przy nieuwadze gwarantowane... Jakby ktos miał problem z domyciem, to tylko i wyłącznie wrzątek rozpuszcza krople cukru. Planuje zużyć do pavlovy z truskawkami, malinami, puree z tychże owoców, w towarzystwie kremu z kremówki i mascarpone :) krem marshmallow jest boski!!!
malina44 profil
06.06.2015 11:18 odpowiedz
Dziekuje za przepis. Przepyszne
wiesia.and.company profil
30.05.2015 12:00 odpowiedz
O rety! Ależ miałaś pomysł! Wyobraźnia ludzka jest zaskakująca! Świetne i dowcipne :-) Idealne ciasto na stół w sezonie grillowania :-)

Askarkowa profil
30.05.2015 14:39 odpowiedz
Dziękuję bardzo mi miło :) to dla chłopaka, mówia na niego Fazi stąd miś Fazi na górze no i jest miłośnikiem i smakoszem piwa :)
Marshmallow fluff nakładałam w lodówce, żeby nie rozpuścił mi masy, od razu zastygał, coś niesamowitego :) I teraz na górze jest pianka, pięknie błyszcząca :)
Askarkowa profil
28.05.2015 22:49 odpowiedz
czy uda się wersja "dwuminutowa", rozpuszczanie nad parą wodną? Nie mam mikrofalówki, a bardzo by mi się przydał ten krem :(
Askarkowa profil
30.05.2015 11:04 odpowiedz
Sprawdzilam da się :) może kokomuś ta wiedza sie przyda :) zrobilam z niego pianę na tort piwo :)
Ola ok profil
30.05.2015 14:49 odpowiedz
Rety, ale tort! Jubilat pewnie bedzie wniebowziety :))
10.03.2015 18:07 odpowiedz
Akurat mialam oryginalny fluff na polce, wiec chcialam sprawdzic jak wyjdzie domowy. Konsystencja wyszla idealna, okazal sie mniej slodki. Przyznaje sie bez bicia, ze nie zuzylam go do zadnych wypiekow, a pochlonelam na waflach ryzowych z maslem orzechowym. Polaczenie super! :)
IRBIS profil
25.01.2015 00:29 odpowiedz
A ja dzisiaj zrobiłam krem, że tak powiem "na oko". I wyszedł idealnie:) Ale termometr będę musiała chyba jednak kupić na przyszłość.
Gość: edyta
20.01.2015 10:58 odpowiedz
Czy jeżeli zrobię tort i na wierzch nałożę od razu po zrobieniu jednominutowy krem z pianek, to będzie sie trzymać? Da się to potem przyozdobić pisakami i utrzyma świeczkę ?
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2015 15:43 odpowiedz
A jaki to jest jednominutowy krem z pianek?
Gość: edyta
20.01.2015 16:02 odpowiedz
Chodzi mi o ten jednominutowy krem marshmallow z mikrofali z przepisu powyżej...
Dorota, Moje Wypieki
20.01.2015 17:11 odpowiedz
No tak, przepraszam.. Taki krem nie jest zbyt dobry, świeczka może się przechylać, jest zbyt miękki. Można zrobić najpierw próbę z kilkoma piankami i świeczką np. na talerzyku?
Gość: edyta
21.01.2015 09:55 odpowiedz
Ok, dziękuję:)
Gość: kasias
13.01.2015 21:45 odpowiedz
Czy można go wymieszać np. z lemon curdem? poszukuję przepisu na bezmleczną masę do tortu dla małej alergiczki :)
Dorota, Moje Wypieki
14.01.2015 10:39 odpowiedz
Trudno mi powiedzieć, czy się uda.
Gość: RastaJahsta
19.12.2014 13:10 odpowiedz
Witajcie:) Czy ten krem nada się do sklejenia choineczek, takich jak z piernika, tyle, że z kruchych ciastek? Czy zastygnie troszkę? Czy rozleje się i nie utrzyma "ciężaru" kolejnych pięterek?
Chciałam użyć lukru królewskiego, ale ciut za twardy by był jak dla dzieciaków:/
Dorota, Moje Wypieki
19.12.2014 23:46 odpowiedz
Cieżko mi powiedzieć, wydaje mi się, że choineczki mogą się trochę 'rozjeżdżać' na boki.
Gość: Midorigami
13.12.2014 10:32 odpowiedz
jak bardzo stabilna jest ta masa piankowa ? mogę nią bez problemu postawić wysoką spiralkę na babeczce ? zastygnie trochę ?
Dorota, Moje Wypieki
13.12.2014 23:27 odpowiedz
Nie uda się.
Gość: Midorigami
22.12.2014 21:36 odpowiedz
a jakby dodać żelatyny ? http://www.mojewypieki.com/przepis/babeczki-z-piankowymi-kapeluszami-hi-hat-cupcakes wyszło by coś takiego? składniki takie podobne ? chyba , że do tego przepisu na piankowe kapelusze dodam trochę tego syropu kukurydzianego dla smaku?
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2014 21:38 odpowiedz
Najlepiej od razu skorzystać z temtego przepisu, wszystko jest już podane jak na tacy, tutaj również w postaci ciepłych lodów - na takim efekcie zależy, prawda?
Gość: Midorigami
22.12.2014 22:46 odpowiedz
w kwestii stabilności tak, ale po prostu chciałam, żeby smakowało jak te pianki marshmallow które tak uwielbiam ;D a tu jest napisane, że to ten syrop kukurydziany nadaje ten smak, albo mi się coś pomieszało w ostateczności mam gorączkę. Na prawdę przepraszam, za zawracanie głowy.
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2014 23:29
Będzie smakowało podobnie, choć nie będzie to taka sama pianka :). 
 
niki6625 profil
21.11.2014 07:36 odpowiedz
Chciałabym zrobić marshmallow fluff i użyć do niego golden syropu (z przepisu zamieszczonego na tej stronie) ale napisała pani ,że zmieni to kolor jak i smak piankowego kremu. Czy zmieni się na gorsze czy na lepsze? Może lepiej kupić syrop kukurydziany? Jeśli tak...gdzie można go dostać?
Dorota, Moje Wypieki
22.12.2014 23:30 odpowiedz
Syrop kukurydziany będzie trudniejszy do dostania, poza sklepami internetowymi. Użyłabym golden syrupu, masa może będzie bardziej beżowa, ale też smaczna.
Mriankano122 profil
08.11.2014 16:01 odpowiedz
Czy do piankowego kremu zamiast syropu kukurydzianego/golden syrupu można użyć syropu klonowego ?
Dorota, Moje Wypieki
10.11.2014 21:14 odpowiedz
Nie próbowałam, nie jestem pewna.
Kinga13 profil
17.10.2014 18:02 odpowiedz
Czy syrop kukurydziany i golden syrop można zastąpić jakimś częściej spotykanym produktem? Nigdzie nie mogę ich kupić, a zależy mi na zrobieniu piankowego kremu dla mojej młodszej siostry-wielbicielki pianek.
Gość: ineska
17.10.2014 18:46 odpowiedz
zrób sama golden syrup - na blogu jest przepis, nieszczególnie trudny;)
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2014 19:06 odpowiedz
Tylko to jest krem, to nie są pianki marshmallows. Na pianki przepis można znaleźć tutaj.
Kinga13 profil
17.10.2014 20:34 odpowiedz
Przepraszam, źle się wyraziłam. Jest także wielbicielką wszystkiego co ma wspólnego z piankami. Choćby była to tylko nazwa. :)
Dorota, Moje Wypieki
17.10.2014 20:56 odpowiedz
Aaa.. myślałam, że chciałaś przepis na pianki :-). W stacjonarnych sklepach ciężko jest dostać syrop kukurydziany, nawet w UK kupuję go online. 
Kinga13 profil
16.10.2014 15:18 odpowiedz
Czy w jakimś markecie/sklepie (nie internetowym) jest dostępny syrop kukurydziany?
Dorota, Moje Wypieki
16.10.2014 21:37 odpowiedz
Wydaje mi się, że w Kuchniach Świata.
Gość: jola
08.06.2014 22:49 odpowiedz
Ten sam krem mozna zrobic do innego ciasta(deseru) ,cherbatniki ukladam na blaszce na nie nakladam ta pianke z bialek I polewam polewa czekoladowa.Ten deser przypomina mi smak z dziecinstwa tylko ze spod byl z kruchego ciasta.To jest bardzo szybki deser I bardzo dobry,dodalabym zdjecie ale nie wiem jak.Polecam I pozdrawiam.....Zastanawiam sie po co trzeba przepisywac znaki z obrazka jest delikatnie mowiac niemadre...
Dorota, Moje Wypieki
09.06.2014 09:57 odpowiedz
Ten 'niemądry' pomysł powstrzymuje spam i dzięki temu nie muszę wykasowywać 200 komentarzy dziennie z automatów spamujących. Jeśli się zalogujesz na blogu (założysz konto) nie będziesz musiała przepisywać kodu obrazkowego i będzie również możliwość dodania zdjęcia. 
Gość: Sandra
10.05.2014 17:18 odpowiedz
Dzieci czyli mniej, więcej jaki wiek? Moja córka ma 13 i nie wiem czy mogłaby to zjeść. Tak jak osoby starsze. Czy 60 lat jeszcze może to zjeść?
AniaWita profil
09.05.2014 02:39 odpowiedz
Pytanie z innej beczki. Jak sie myje garnek po tym syropie? :0
Caly zalepiony ;(
Dorota, Moje Wypieki
09.05.2014 22:49 odpowiedz
Wystarczy położyć w zlewie i zalać wodą. Po godzinie wszystko odejdzie samo, bez problemu :).
AniaWita profil
10.05.2014 08:44 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedz. To było moje pierwsze podejście do gotowania syropów i mnie zaskoczyło jak szybko zastyga i jest twardy jak szkło.

Krem wyszedł cudownie. Używam go zamiast bitej śmietany (beztluszczowy, a wiec mniej kaloryczny) np do truskawek, ciastek z żytniej mak, etc
Gość: Mniam
09.04.2014 14:42 odpowiedz
Czy to nie jest podobne do kremu z ciepłych lodów lub ptysi? (ale nie tych budyniowych)
Dorota, Moje Wypieki
09.04.2014 17:35 odpowiedz
Nie, choć składniki i wykonanie podobne. Pianka do ptysi jest bardziej sztywna. Marshmallow fluff ma konsystencję smarowną.
Gość: Mniam
10.04.2014 07:42 odpowiedz
O rety… czyli znasz przepis na piankę do ptysi? :D :D :D
Gość: wenus-lifestyle
01.04.2014 11:08 odpowiedz
Świetny przepis, z wielką przyjemnością przetestuję :)
magis profil
29.03.2014 16:37 odpowiedz
Pomocy !!! Kupiłam specjalnie jajka w proszku i teraz nie wiem ile proszku to jedno jajko ? Jak teraz w przepisie zamienić jajko na proszek ?
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2014 20:42 odpowiedz
Na opakowaniu powinno być napisane.
Gość: wera-89
28.03.2014 13:54 odpowiedz
witam, czy używa Pani syropu kukurydzianego? jeśli tak to gdzie go Pani kupuję? ja szukam go od jakiegoś czasu, ale znalazłam tylko koreański, który nie przypomina tego amerykańskiego, a jest mi on potrzebny do pecan pie, znalazłam też przepis na domowy syrop kukurydziany ( w skrócie: pokroić kolby kukurydzy, gotować w ilości wody zakrywającej całkowicie kolby, odcedzić wywar, posłodzić i zredukować)
Dorota, Moje Wypieki
29.03.2014 21:20 odpowiedz
Tak, kupuję na amazon.co.uk.
Gość: Kornel
21.03.2014 17:09 odpowiedz
Pani Dorotko, przepis jak zawsze wspaniały, tylko ta uwaga na początku to chyba przesada... Sposób przygotowania kremu wyklucza praktycznie w 100% możliwość zarażenia (nie: zatrucia!), ponieważ pałeczki salmonelli giną całkowicie już powyżej 70 stopni Celsjusza. Dokładne sparzenie jaj przed użyciem jest pewną metodą uniknięcia salmonellozy a dodanie do białek syropu mającego prawie 120 stopni chyba przesądza sprawę... Poza tym kobiety w ciąży nie są w większym stopniu narażone na zakażenie niż inni ludzie, nie wiem skąd biorą się podobne rewelacje. Można jeszcze dodać, że jaja w proszku (co nie oznacza tego samo co pasteryzowane!) są przygotowywane z jaj gorszej jakości niż choćby te z supermarketów, więc to tak naprawdę żadna alternatywa. Może się czepiam, ale będę bronić faktów! :) Wokół nas istnieje tak wiele bardziej realnych zagrożeń, po co bezsensownie odbierać sobie przyjemność...
Dorota, Moje Wypieki
21.03.2014 23:04 odpowiedz
Nie przesadzam. Naprawdę nie mam skłonności do przesady w żadną stronę ;-). Sama jem surowe białka w deserach i się nie martwię, ale jeśli miałabym podać ciastka z lukrem królewskim (na białkach) małym dzieciom nie zrobiłabym tego. W ciąży też bym nie zjadła, to prawda, ryzyko zarażenia w czasie ciąży nie jest większe niż u innych osób - ale istnieje ryzyko poronienia przy zatruciu salmonellą (małe, ale istnieje).
Niestety, ale pomimo iż syrop ma temp. 118 stopni po wlaniu do białek i ubijaniu ich nie osiągają one temperatury 70 stopni. Czytałam na ten temat wiele publikacji. Białka w proszku są pasteryzowane.
I, czy mogą być gorsze jajka niż te z supermarketów? ;-).

Niech każdy osądzi po swojemu. Uważam jednak, że nie zaszkodzi wiedzieć.
Gość: pati
17.03.2014 12:03 odpowiedz
czym można zastąpić syrop kukurydziany,pomijając golden syrop?
Gość: Aneta
16.03.2014 21:20 odpowiedz
Kurcze Dorotko. Śledze Twój blok oraz "Krainę słodkości", ale już nawet mnie zaczęło denerwować papugowanie Twoich pomysłów...
Ok, są tęczowe, ale akurat marshmallows? Dwa dni po Twoim wpisie? E.. nie podoba mi się to..
W każdym razie, Twój blok po prostu uwielbiam! :) pozdrawiam serdecznie!
Dorota, Moje Wypieki
17.03.2014 10:15 odpowiedz
Aneta, usunęłam link.
Blogów kulinarnych w sieci jest ponad 1000 a może i więcej i to normalne, że na niektórych powtarzają się znajome nam ciasta :).
pozdrawiam :)
Gość: Aneta
17.03.2014 12:13 odpowiedz
Ok, przepraszam za link, w sumie nie myślałam, że opublikujesz ten komentarz. I oczywiście przepraszam za dwa okropne błędy! Oczywiście, że bloG, a nie blok ;) chyba zbyt dużo myślę o nowym mieszkaniu ;)
Ja i tak zawsze będę twierdzić, że Ty masz najlepszego pomysły, przepisy, kolory, smaki, zdjęcia, wszystko! :)
Pozdrawiam! :)
16.03.2014 20:43 odpowiedz
A czy można do tego kremu dodać np sok z cytryny lub jakieś zmiksowane owoce typu maliny bo taki sam w sobie to chyba koszmarnie słodki?
Dorota, Moje Wypieki
17.03.2014 10:15 odpowiedz
Wydaje mi się, że nie ma przeszkód :). Tak, jest słodki, ale to marshmallow, ma być słodkie ;-).
16.03.2014 00:42 odpowiedz
Marshmallow Fluff wyszedl idealnie choc stluklam przy pracy termometr :( Wykonalam krem z surowych bialek ( odwazylam sie!:-) i warto bylo! Jest super gesty i pysznie slodki:P Czekam teraz na kolejne przepisy z jego wykorzystaniem bo mam go caly duzy sloj! Pozdrawiam z NYC!
Gość: Oligatorka
15.03.2014 10:04 odpowiedz
TO JEST ABSOLUTNIE ZBAWIENNY POST!!!!
Gość: kwiat24kuch
14.03.2014 16:45 odpowiedz
Dzień dobry, link do przepisu na domowy golden syrup przenosi do przepisu na marshmallow. Mały błąd. Dobrze wiedzieć, że da się zrobić go samemu.
Dorota, Moje Wypieki
15.03.2014 15:20 odpowiedz
Dziękuję, już poprawiam.
Gość: sencha
14.03.2014 15:39 odpowiedz
super przepis, na pewno wykorzystam :) a co do białek to wg mnie zaparzenie ich wrzącym syropem cukrowym sprawia, że są bezpieczne do spożycia
Gość: Syd
13.03.2014 19:31 odpowiedz
Mam pytanie - czy Pani dzieci jedzą kremy z surowych białek, jajek czy robi Pani kremy z użyciem białek pasteryzowanych (suchych bądź płynnych)?
Dorota, Moje Wypieki
13.03.2014 19:54 odpowiedz
Kiedy kupowałam jajka w sklepie, nie miałam w sobie uczucia strachu i tak, wtedy dzieci jadły takie kremy lub lukry na surowych białkach. Od pewnego czasu kupuję jajka 'od baby' i nie do końca im ufam ;-). Kupuję więc białka w proszku. Lukier robiłam z royal icing (białka w proszku wymieszane z cukrem pudrem). 
gabrielaSM profil
13.03.2014 16:20 odpowiedz
Przepraszam za podwojny wpis na dole! No to jednak przepatrze internet i chyba zainwestuje w zakup termometru.moze ktos poleci z jakiej firmy jest dobry!??
Dorota, Moje Wypieki
13.03.2014 20:55 odpowiedz
Wiltona  jest bardzo dobry. Niestety, ostatnio są problemy w Polsce z jego zakupem.
olla_85 profil
13.03.2014 21:19 odpowiedz
Wiem coś o tym :) W sklepie AleDobre.pl nadal go nie ma, ale dziś widziałam z innej firmy i muszę powiedzieć, że wyglądem bardzo przypomina ten Wiltona. Myślę, że jest równie dobry. Ja jednak już się nie muszę martwić o to jak zdobyć termometr Wiltona, czy jakikolwiek inny, bo okazało się, że moja siostra, która mieszka w Niemczech ma go dla mnie :D A że niebawem jadę ją odwiedzić to i termometr już niedługo będę miała, hurrraaa :D
gabrielaSM profil
13.03.2014 09:02 odpowiedz
A bez termometru da sie zrobic ten krem?
cała_ona profil
13.03.2014 11:43 odpowiedz
Będzie ciężko, ale do odważnych świat należy!
Gość: skocha
26.03.2014 12:16 odpowiedz
wspaniały przepis, zrobiłam bez termometru więc da się ;) !!! pozdrawiam
rybka__21 profil
12.03.2014 20:01 odpowiedz
o kurczę ale ekstra! już czekam na nastepne przepisy z wykorzystaniem tego kremu!!!
Gość: ana28
12.03.2014 17:05 odpowiedz
A pychotka ,czy to jest taki krem co w polskich ptysiach? A jaka jest dokladna nazawa tego syropu ,Corn Syrup? Dostepny w Asda
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 17:38 odpowiedz
Nie, ten bardziej podobny do kremu z ptysi to beza włoska. Light Corn Syrup, do kupienia m.in. na amazon.
Gość: Agnieszka z Zielonej Wyspy
12.03.2014 17:00 odpowiedz
Pani Doroto, pod jaką nazwą występuje syrop kukurydzianych w UK i gdzie można go kupić? Niestety nigdzie się z nim do tej pory nie spotkałam. Próbowałam go znaleźć w Irlandii, ale nie wiedzieli nigdzie gdzie pytałam o co chodzi :(
Serdecznie pozdrawiam.
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 17:39 odpowiedz
Light corn syrup, kupowałam na amazonie. Również nie spotkałam w sklepach stacjonarnych.
pozdrawiam
Gość: KasMa88
12.03.2014 16:45 odpowiedz
Krem Marshmallow bez problemu można kupić w niemieckim Kauflandzie, dostępny nawet w smaku truskawkowym. Ale idea samodzielnego wykonania też jest super :).
nadeshiko profil
12.03.2014 21:27 odpowiedz
Jest też w Kuchniach Świata, też w wersji zwykłej i truskawkowej. Nie wiem ile kosztuje, ale z tego co pamiętam to dość sporo jak na masę z cukru i białek. Ale może jak będzie z nim jakiś przepis, to się skuszę :)
Gość: marzena
12.03.2014 14:23 odpowiedz
przepis podobny jak na beze wloska taka beze wykorzystuje sie czesto do ptysi
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 14:26 odpowiedz
Beza włoska była przy ostatnich babeczkach na blogu - przepis. Inna jest jej konsystencja. Jak piszesz - do ptysi - taka delikatna beza - pianka. Marshmallow fluff jest mniej delikatny, smarowny.
Gość: Elodiaa
12.03.2014 14:21 odpowiedz
Pani Doroto, chodzą za mną "te" łyżeczki. Wspominała Pani, że są do kupienia w UK, a jest może jakaś strona internetowa z wysyłką? ;-)
Ps już od kilku lat korzystam z Pani bloga i wreszcie odkryłam swój talent. Talent do pieczenia.
Pozdrawiam, Elodiaa
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 14:36 odpowiedz
Niestety, nie wiem, gdzie można je kupić online, nie pamiętam również nazwy firmy z opakowania, by znaleźć. Ostatnio widziałam jednak takie same w TKMaxie, pakowane po 4, ale inne kwiatowe wzory.
Gość: asjas
12.03.2014 14:11 odpowiedz
To pańska skórka po schłodzeniu
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 14:23 odpowiedz
Nie, po schłodzeniu jest smarowny jak krem. Panska skórka to raczej coś w rodzaju nugatu (syrop cukrowy gotujemy do wyzszej temperatury), 
Izka72 profil
12.03.2014 13:35 odpowiedz
temperatura jak wszyscy cukiernicy wiedza powinna byc 121 C a nie 118 C
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 13:40 odpowiedz
Soft ball stage to 235 - 245  st. F (112 - 118 st. C).
richalie profil
12.03.2014 13:29 odpowiedz
A gdyby tak do kremu z pianek dodać serek mascarpone....? Może jednak byłby smarowny? Pomysł mój wypróbuje w niedalekiej przyszłości i dam znać, jeśli ktoś wcześniej mnie nie ubiegnie :-)
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 13:41 odpowiedz
Ja nie wiem tylko, czy jest sens.. ;-).
richalie profil
12.03.2014 13:46 odpowiedz
Krem do przełożenia tortu musi być smarowny (jak dla mnie) no i więcej go będzie: i do przełożenia, i na wierzch i na boki :-)
Gość: Gosia
12.03.2014 13:58 odpowiedz
Hej,

robiłam taki krem z mascarpone i śmietanki, wychodzi jak najbardziej i jest pyszny :)
Gość: Stefanka
13.03.2014 08:47 odpowiedz
Hmmm... Skoro z mascarpone i śmietanki, to chyba jednak nie taki... ;)
Gość: Axus
12.03.2014 13:20 odpowiedz
A bez tego syropu tez wyjdzie?
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 13:30 odpowiedz
Nie. Napisałam w przepisie, czym można zastąpić.
_Madzia_ profil
12.03.2014 13:20 odpowiedz
Pani Dorotko, czy to nie jest przypadkiem przepis na bezę włoską?
Dorota, Moje Wypieki
12.03.2014 13:31 odpowiedz
Taki sam sposób wykonania, kolor i wygląd taki sam. Inne składniki i więcej cukru w marshmallow fluff, inna konsystencja.
Gość: Klaudyna
12.03.2014 13:18 odpowiedz
Mniam! Robisz tak apetyczne zdjęcia, że właśnie wstaję i idę do kuchni aby zrobić ten krem. A miałam się odchudzać ;)




Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach