Ładowanie strony





19 października 2019

Rolada dyniowa

z kremowym nadzieniem


Rolada dyniowa

Aromatyczna, korzenna rolada dyniowa z nadzieniem z kremowego serka philadelphia, które znacie przykładowo z ciasta marchewkowego. Dużym plusem rolady jest szybkość jej przygotowania, składniki wystarczy tylko wymieszać. Warto odłożyć na nią część dyniowego puree. Pięknie się prezentuje, także kolorystycznie, jest pozytywnie zakręcona! 



Składniki:

  • 3 duże jajka
  • 150 g drobnego cukru do wypieków
  • 2/3 szklanki puree z dyni
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka zmielonego cynamonu
  • pół łyżeczki zmielonych goździków
  • szczypta soli

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

W naczyniu umieścić jajka, cukier i puree z dyni. Wymieszać rózgą kuchenną do dokładnego połączenia się składników. Bezpośrednio do mieszanki przesiać mąkę pszenną, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, przyprawy i sól. Wymieszać rózgą kuchenną do połączenia się składników.

Prostokątną blachę o niewysokich brzegach i wymiarach 38 x 26 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Na papier delikatnie wyłożyć ciasto dyniowe, wyrównać.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 8 - 12 minut lub do tzw. suchego patyczka. Ciasto nie może być długo pieczone by się nie przesuszyło i nie łamało się podczas zwijania.

W międzyczasie ściereczkę kuchenną (lnianą) oprószyć cukrem pudrem (lub cukrem cynamonowym). Położyć na niej upieczoną, gorącą roladę (wierzchem do ściereczki i natychmiast zdjąć papier z góry). Następnie szybko zwinąć razem ze ściereczką (zaczynając zwijanie od krótszego boku), odłożyć do wystudzenia.

Krem z serka philadelphia:

  • 180 g serka philadelphia, w temperaturze pokojowej
  • 60 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 2/3 szklanki cukru pudru, przesianego (lub mniej, do smaku)
  • 1 łyżeczka ekstraktu lub pasty z wanilii

Masło, cukier i wanilię umieścić w misie miksera. Utrzeć do otrzymania puszystej i jasnej masy maślanej. Dodawać serek kremowy, w trzech turach, cały czas ucierając.

Wystudzoną roladę rozwinąć, nałożyć równo krem na całej jej powierzchni, zwinąć razem z kremem. Przełożyć do lodówki na 1 - 2 godziny (uwaga, pozostawiona w niej na dłużej stwardnieje i trzeba ją wyjąć do temperatury pokojowej przed podaniem). Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem. 

Smacznego :-).

Rolada dyniowa

Rolada dyniowa

Rolada dyniowa

Źrodło przepisu - Very Best Baking, z moimi zmianami.

Kategoria: Kremowe

Dodaj komentarz
Komentarze (85)
Gość: Karolina
20.12.2019 17:34 odpowiedz
Czy zamiast puree dyniowego można użyć np tartej marchewki?
Dorota, Moje Wypieki
21.12.2019 20:51 odpowiedz
Raczej nie.
Gość: Joanna
04.12.2019 13:36 odpowiedz
Pani Doroto, jestem Pani fanką oraz wszelkich rolada i zawijańców Poza tym jestem na diecie, więc pytanie moje dotyczy możliwości wykonania rolady z ciasta drożdżowego...takiego upieczonego w formacie prostokątu i dopiero później zwijanego z nadzieniem. Jak klasyczna rolada właśnie, a nie strucla. W takiej postaci, myślę, możnaby "oszczędzić" najwięcej kalorii... Co Pani sądzi...? Pozdrawiam serdecznie - przedświątecznie
Gledys profil
04.12.2019 14:37 odpowiedz
Naprawdę mysli pani, ze drożdżowe będzie miało mniej kalorii? Przecież tam jeszcze tłuszcz się dodaje, którego tu nie ma.....
Gość: Joanna
04.12.2019 16:57 odpowiedz
Naprawdę tak myślę Tłuszczu w drożdżowym daję symbolicznie W moim przypadku drożdżowe jest także zdrowsze, lżej strawne
dorota.m. profil
04.12.2019 18:08 odpowiedz
wydaje mi sie, ze drozdzowe ciasto jest bardziej kaloryczne, nawet z symboliczna iloscia tluszczu czy zredukowanym cukrem.
proporcjonalnie jest tam wiecej maki niz w ciastach ucieranych albo muffinowych podobnych rozmiarow.

w tej roladzie kalorycznie najkorzystniej wychodzi chyba obciac cukier o polowe w ciescie a nadzienie zrobic z serka quark (u mnie ma on nieco lzejsza strukture niz philadelphia) z cukrem, bez masla. albo moze z bitej smietany - tez jest kaloryczna ale ma wieksza objetosc i mozna ja przygotowac bez dodatku cukru.
Gość: Joanna
04.12.2019 20:07 odpowiedz
Dziękuję za tę sugestię :)
Gość: Zoska
04.12.2019 22:10 odpowiedz
Obciąć cukier o pałowe, zredukować tłuszcz, dodać mniej mąki- to po co piec? Jak ma być tak dietetycznie i zdrowo to może lepiej zjeść zieloną sałatę i popić czysta wodą ?
Gość: Natalia
05.12.2019 09:48 odpowiedz
Jestem na diecie, więc chcę się najeść dietetycznego, lekko strawnego, zdrowego ciasta drożdżowego- no to się uśmiałam. Ludzie, sami siebie oklamujecie.
Dorota, Moje Wypieki
05.12.2019 12:58 odpowiedz
Z praktycznego punktu widzenia, wypieczone ciasto drożdżowe, wg mnie, nie da się zwinąć w roladę. Trzeba od razu piec w formie strucli. 
pozdrawiam :)
Gość: Joanna
05.12.2019 13:05 odpowiedz
Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam :)
Aguska23 profil
03.12.2019 09:14 odpowiedz
Pierwsza rolada jaką robiłam, wyszła super. Bardzo wilgotna, pycha
rafmaxxx profil
01.12.2019 15:45 odpowiedz
Czy jak chcę zrobić 2 rolady mogę ciasto dyniowe piec na 2 blaszkach i z termoobiegiem? Jaką ustawić w tedy temperaturę, wiadomo +/- bo każdy piekarnik piecze inaczej.
stulatka profil
01.12.2019 20:27 odpowiedz
Jako, że piekłam to ciasto już cztery razy (dziś też) i zawsze z podwójnej porcji, to mam jakieś doświadczenie w tym zakresie, dlatego pozwoliłam sobie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Ponieważ ciasto to przygotowuje się bardzo szybko i czas pieczenia też jest bardzo krótki bo maksymalnie 12 minut, to ja każdą roladkę piekę oddzielnie i przygotowuję oddzielnie. Mam wtedy pewność, że porcje są dokładnie odmierzone na dwa ciasta. Piekę w 180 stopniach Celsjusza przez 12 minut. Nie potrzebuje do tego dwóch blaszek, ponieważ zaraz po wyjęciu z pieca pierwszej porcji należy ją szybko przełożyć na ręczniczek i zwinąć, więc blaszka jest wolna. Moja uwaga, przed wyłożeniem blaszki papierem, nie zapomnij posmarować jej masłem. Za pierwszym razem tego nie zrobiłam i kiedy wyłożyłam ciasto na papier i chciałam go równo rozsmarować to papier szalał mi po blaszce jak opętany, wszystko się bardzo ślizgało.Następnym razem już pamiętałam żeby to zrobić.
stulatka profil
29.11.2019 22:40 odpowiedz
Goraco polecam, pychota!

wiesia.and.company profil
30.11.2019 16:00 odpowiedz
Ale pomysł z tym prostokątnym ciastem! Nie wpadłabym na to, że zamiast zwijania można tak prościutko! A wygląda na ciasto tortowe. :-)
stulatka profil
30.11.2019 19:37 odpowiedz
O tak jest zdecydowanie prościej, nie potrzeba nawet piec czterech oddzielnych blatów a piecze się dokładnie tak samo jak roladę, jeden duży wielki blat, który później dzieli się na tyle kawałków na ile się chce. Ja podzieliłam na 4. I powiem Ci, ze jak tak patrzę na to zdjęcie poniżej, to mam wrażenie, że to ciasto w formie prostokątnej wydaje się jakoś większe, ze jest go więcej, a było dokładnie z takiej samej ilości składników pieczone.
wiesia.and.company profil
30.11.2019 22:09 odpowiedz
Faktycznie! :-) Jest takie jakby wyrośnięte, dojrzalsze, jak brat młodszej siostry imieniem Rolada :-)
Dorota, Moje Wypieki
01.12.2019 13:19 odpowiedz
Brawo! :)
stulatka profil
01.12.2019 17:43 odpowiedz
:-) :-) Ja dzis znowu ja pieke, jestem chyba od niej uzalezniona :-)
stulatka profil
29.11.2019 22:29 odpowiedz
Dorotko 100-krotne dzieki za ten przepis. Ta rolada jest genialna. Od kiedy ukazala sie na MW pieklam ja juz trzeci raz, a dodam , ze zawsze robie ja z podwojnej porcji, gdyz uzywam puree z puszki , ktorej zawartosc starcza mi idealnie na dwie roladki. Za kazdym razem jej smak nas zachwyca. Tym razem pieklam ja na Swieto Dziekczynienia w jej podstawowej formie - "zwijanca" i w formie prostokatnej co jest rownie efektowne i proste w wykonaniu.
Gledys profil
01.12.2019 08:02 odpowiedz
Świetny pomysł z ty prostokątnym ciastem. Myślę, że wielu czytelników zainspiruje się tym rozwiązaniem- ja na pewno, ale obydwa wygladaja przesmacznie i przepięknie.
stulatka profil
01.12.2019 17:37 odpowiedz
Gledys, dziekuje bardzo.
Gość: Piekarniczek
29.11.2019 12:48 odpowiedz
Była wspaniała! Ma Pani jakiś pomysł/przepis na roladę z ciasta marchewkowego? Dyniowe nie wszyscy mogą niestety :-( Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
29.11.2019 13:56 odpowiedz
Zapiszę sobie do wykonania ;).
Gość: Karolina
28.11.2019 01:40 odpowiedz
Pierwszy raz odważyłam sie zrobić roladę biszkoptowa i od razu wielki sukces!!! Nie taki diabeł straszny jak go malują... Teraz bede robić każda roladę, jak leci a ta dyniowa jutro ląduje na stole u naszych amerykańskich przyjaciol z okazji Święta Dziękczynienia! Dzięki Dorotko!
DANKAO profil
21.11.2019 19:26 odpowiedz
Witam. Wybrałam to ciacho dla mamy na urodziny - będą w sobotę - czy mogę wykonać roladę w piątek i przechować ją w lodówce ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Wygląda bajecznie
Dorota, Moje Wypieki
22.11.2019 10:58 odpowiedz
Tak.
Aniutka profil
18.11.2019 17:40 odpowiedz
Pyszna i ekspresowa! Ciutke popekala, ale na smak wplywu to nie mialo ;)
Dorota, Moje Wypieki
20.11.2019 13:53 odpowiedz
Idealna :).
Gość: Iwona
18.11.2019 12:46 odpowiedz
Jaki inny krem pasowały by do tej rolady? Może jakiś twarogowy? Bardzo proszę o sugestie i ewentualny link do przepisu. Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
20.11.2019 13:54 odpowiedz
Nie, twarogowy raczej nie... może być kremówka + mascarpone pół na pół. 
Gość: zuzu
23.11.2019 20:06 odpowiedz
Ja zrobiłam z resztek które miałam, mascarpone pół na pół z serkiem twarogowym sernikowym. Do tego dodałam aromat pomarańczowy plus cukier puder i zmiksowałam na gładką masę. Pycha!
Gość: Roma
14.11.2019 12:17 odpowiedz
Czy rolada wyjdzie na mieszance mąk bezglutenowych (ekstra uniwersalna mieszanka bezglutenowa)
Dorota, Moje Wypieki
14.11.2019 20:57 odpowiedz
Przypuszczam, że może się udać, są duże szanse.
Gledys profil
11.11.2019 17:22 odpowiedz
Rolada przepyszna. Pominęłam cynamon i goździki, a w zamian dla koloru dodałam pół łyżeczki kakao. Ilość cukru w cieście zmniejszyłam do 100 g i w kremie też dałam go mniej, wg. mojego smaku. Miałam wrażenie, że ciasto wyszło mi dosyć rzadkie, a po upieczeniu było wilgotne ale może miałam bardziej rzadkie pure z dyni i dlatego. Rolada wszystkim smakowała i szybko zniknęła ze stołu.
Gość: Karolina
06.11.2019 11:03 odpowiedz
Rolada przepyszna, dość szybko się ją robi, ciasto idealne :) Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - na zdjęciach (w przepisie i komentarzach) wasze rolady wyglądają na ciemne (w sensie, że ciasto jest ciemne) a moja wyszła jasna i żółta. Kwestia rodzaju dyni? Używałam zwyczajnej.
Dorota, Moje Wypieki
06.11.2019 11:17 odpowiedz
A dodała Pani przyprawy, w odpowiedniej ilości oraz sodę? Dzięki tym składnikom ciasto ciemnieje.
Gość: Karolina
06.11.2019 23:37 odpowiedz
Tak, dodałam wszystkie składniki tak jak w opisie. Surowe też nie było :)
stulatka profil
03.11.2019 20:00 odpowiedz
Ta rolada jest cudowna. Uzylam do niej gotowej pulpy z puszki I jej zawartosc starczyla mi na dwie rolady. Jedna z nich zrobilam nadziewajac tak jak Dorotka podaje kremem ze serka Philadelphia , a druga ze sera mascarpone. Opinie wszystkich domownikow byly jednakowe, ze ta ze serkiem Philadelphia zdecydowanie jest smaczniejsza a wlasciwe byla, bo juz nie ma po niej sladu. Ciasto cudownie cynamonowe , mieciutkie z delikatnie wyczuwalnymi gozdzikami I wspanialy jedwabisty krem, ktory mial w sobie to "cos" , czego zdecydowanie brakowalo w kremie ze sera mascarpone, ten byl taki mdly. Bardzo czesto uzywam mascarpone do kremow I w innych wypiekach sprawdza sie idealnie, ale do tej rolady pasuje Philadelphia. Goraco polecam wszystkim na jesienne wieczory do kawki. Ja na pewno zrobie ja jeszcze raz na nadchodzace Swieto Dziekczynienia. Jeszcze raz goraco polecam.

Dorota, Moje Wypieki
04.11.2019 12:03 odpowiedz
Wspaniale się udała :).
stulatka profil
04.11.2019 18:00 odpowiedz
Dziekuje bardzo!
SaltedCarmel profil
01.11.2019 12:51 odpowiedz
Moje pierwsze podejście do rolady (nie licząc makowca) i wszystko udało się jak trzeba. Gdy wylałam ciasto na blaszkę wydawało mi się go bardzo mało i dwa razy sprawdziłam czy dodałam wszystkie składniki, ale tak powinno być - lekko urosło i było odpowiedniej grubości. Dodatkowo zastąpiłam serek philadelphia twarożkiem z piątnicy (cream cheese).
Przepis idealny na jesień, odmiana od tradycyjnych wypieków "z blaszki". Ciasto jest miękkie, cynamonowe i ten krem, po prostu pycha! I do tego tak pięknie się prezentuje. :)
mme_poischiche profil
01.11.2019 11:28 odpowiedz
Pierwsza moja rolada zrealizowana bez problemu dzięki dokładnemu opisowi.
Purée z dyni butternut.
Przy okazji muffinki dyniowe i serni dyniowo-kajmakowy. Pychota!
Natomiast moja opinia o kremie z serka na 'F' jest taka, że zdecydowanie potrzebuję alternatywy. ;-)
mme_poischiche profil
01.11.2019 13:47 odpowiedz
I jeszcze zdjęcie:
Dorota, Moje Wypieki
02.11.2019 13:35 odpowiedz
Przepiękna!
Gość: Mme_poischiche
04.11.2019 21:39 odpowiedz
Dziękuję!
Ja tylko wypełniałam instrukcje. :-)

Ps. Piekę następną. :-)
justynaBH profil
02.11.2019 16:31 odpowiedz
Cudna :)
Gość: Mme_poischiche
04.11.2019 21:41 odpowiedz
Dziękuję. Też mi się podoba. :-D
natalias0403 profil
27.10.2019 20:50 odpowiedz
Rolada wyszła pyszna!! Jeden dzień i nie został ani okruszek. Powtórzę jeszcze w najbliższych dniach :)
Gość: Paula
27.10.2019 08:00 odpowiedz
Czy można zastąpić cukier w cieście innym slodzidlem np erytrolem lub ksylitolem?
Dorota, Moje Wypieki
27.10.2019 10:15 odpowiedz
Tak.
Gość: Paula
27.10.2019 11:46 odpowiedz
Dziękuję. Upieklam i wyszło bardzo dobrze :)
Gość: koala
26.10.2019 09:57 odpowiedz
Bardzo pyszna rolada i szybko się ją robi. Trochę piernikowa w smaku, a dzięki dyni ma ciekawą konsystencję.
Gość: Sylwia
25.10.2019 19:57 odpowiedz
Dzień dobry, czy serek można zastąpić mascarpone? Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2019 10:25 odpowiedz
Można.
pozdrawiam!
KasiaRs profil
24.10.2019 13:12 odpowiedz
Dzień dobry, czy można ją zrobić bez puere dyniowego? czy je pominąć czy czymś zastąpić? Z góry dziękuję
Dorota, Moje Wypieki
25.10.2019 12:16 odpowiedz
Nie można. Warto wybrać inny przepis na roladę z blogu.
Bassia27o profil
23.10.2019 21:41 odpowiedz
Czy będzie pasować posmarowanie ciasta powidlami przed zwinięciem? Czy lepiej wmiksować je do kremu?
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2019 10:47 odpowiedz
Zdecydowanie lepiej posmarować niż dodać do kremu. 
Gość: Aleks
21.10.2019 21:07 odpowiedz
Z jakiej dyni puree.
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2019 11:31 odpowiedz
Do wypieków polecam dynię Hokkaido.
Gość: Swenson
21.10.2019 14:52 odpowiedz
Mam ser z wiaderka (Piątnica) nada się?
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2019 11:31 odpowiedz
Niestety, nie.
Gość: Aga
21.10.2019 13:11 odpowiedz
Taaaaaaak, instruktaż w obrazkach...Borze szumiący, świat schodzi na psy! Jeśli do tak prostego i jasnego opisu jeszcze obrazki niezbędne...
zuszka profil
21.10.2019 14:50 odpowiedz
Trochę pokory i szacunku dla rozpoczynających zabawę z wypiekami......
Gość: Danka
22.10.2019 21:59 odpowiedz
Przepraszam bardzo, po wpisaniu frazy „jak zawijać roladę” wyświetla się masa filmów i stron. Naprawdę, jak mam problem to szukam rozwiązania albo czytam drugi raz. A tutaj potrafią pojawiać się pretensje, bo ktoś nie rozróżnia mleka skondensowanego w puszce od kajmaku. Wychodzi na to, ze Dorota powinna zakupy jeszcze robić za niektóre czytelniczki.
Bo już nie wspomnę o wiecznych pytaniach o zastępowanie każdego produktu w przepisach.
Gość: Jaaa
24.10.2019 00:26 odpowiedz
Gdybym wszystko potrafiła zrobić sama nie szukałabym przepisów w internecie. A już na pewno gdy jakiegoś szukam to nie po to by po każdym zdaniu musieć się dokładnie zastanawiać co autor miał na myśli.
Gość: Danka
26.10.2019 00:19 odpowiedz
No dobrze, a co jest trudnego w zdaniu „zwijać od krótszego boku”?
Gość: Zoska
29.10.2019 22:10 odpowiedz
No bo prosciej by bylo: zwijac po przekatnej, po skosie , kroic w poprzek i ukladac na sztorc.
Gość: Lasia
02.11.2019 01:32 odpowiedz
Chociażby to, że ten krótszy bok stanie sie dłuższym po zwinięciu rolady.
Gość: Gosc
20.10.2019 13:13 odpowiedz
litosci!przeciez wszystko jest opisane jak Herman krowie na rowie
zupazgryzoni profil
19.10.2019 20:44 odpowiedz
Czy z kremem zwijać też od krótszego boku? Nie będzie wtedy mała i gruba?
Jeśli zwijać od dłuższego, to dlaczego do wystudzenia od krótszego?
Chyba, że coś źle zrozumiałam. Od krótszego rozumiem jako: łapię krótki bok (czyli szerokość) i zwijam do przodu po długości?
Przydałyby się zdjęcia z procesu robienia, faktycznie.
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2019 20:55 odpowiedz
Zwiijamy zaczynając od krótszego boku. Nigdzie nie napisałam, że zaczynamy od dłuższego, wystarczy postępować zgodnie z przepisem :). Myślę, że na zdjęciach rolada nie wygląda na małą i grubą. Wygląda raczej normalnie. Tak, łapiemy za krótki bok i zaczynamy zwijanie. 
 
zupazgryzoni profil
19.10.2019 21:12 odpowiedz
Nie, nie ma nigdzie napisane, że od dłuższego, powinnam była napisać "a jeśli zwijać od dłuższego" :-)
W części przy zwijaniu z kremem w przepisie nie jest napisane od którego boku, to wolałam dopytać :-)
Dorota, Moje Wypieki
19.10.2019 21:17 odpowiedz
Zwiijamy w tym samym kierunku. Już po odwinięciu wystudzonej rolady z ręczniczkiem ona sama się zwija by ułatwić jej wypełnienie i rolowanie. Zwinięcie w drugim kierunku bez połamania ciasta nie byłoby możliwe. 
Gość: anka
22.10.2019 13:19 odpowiedz
Pani Dorotko, pisząc "zwijamy zaczynając od krótszego boku", to właśnie rozumie się, że zwijamy po długości ciasta (wzdłuż), a to nieprawda. Chwytamy dłuższy bok i zwijamy po szerokości ciasta (wszerz).
Dorota, Moje Wypieki
22.10.2019 13:45 odpowiedz
Nie rozumiem, co ma Pani na myśli? Zaczynamy zwijanie od krótszego boku. Rolada ma być krótka, nie długa.
Gość: anka
23.10.2019 14:29 odpowiedz
No to może z innej strony. Czy ta rolada (upieczona w formie 38x26 cm) ma długość 38 cm czy 26? Jeśli 38 cm to była zwijana wszerz (wzdłuż krótszego boku).
Dorota, Moje Wypieki
24.10.2019 11:06
26 cm. Ja chyba nie użyłam słowa wzdłuż lub wszerz?
Gość: anka
07.11.2019 11:19 odpowiedz
Przecież ze zdjęć widać, że rolada była zwinięta wzdłuż krótszego boku, tak samo jak rolada z jabłkami. Gdyby było odwrotnie byłoby więcej "warstw" inaczej zawinięć.
Gość: gość
07.11.2019 12:52
To pomyłka... Rolada dyniowa i rolada z jabłkami nie były zwijane tak samo. Ciasto na roladę dyniową było pieczone w foremce 38×26 i zwijane od krótszego boku, czyli gotowa rolada miała 26 cm długości. Natomiast ciasto na roladę z jabłkami było pieczone w foremce 36×31 i zwijane od dłuższego boku, czyli gotowa rolada miała 36 cm długości. Jasne? ;-)
stulatka profil
07.11.2019 21:10
Dziewczyny litosci!!!! Czy to jak zwijamy ma wplyw na smak rolady? Nie!!! Wiec zwijajcie jak Wam wygodniej. Jesli zalezy Wam na tym aby byla bardziej podzielna , miala wiecej kawalkow, ale byla odrobine nizsza to zwijajcie tak by miala dlugosc 38 cm , a jesli wolicie grubsza a krotsza to tak zwijajcie zeby byla dluga na 26 cm.
Gość: Cukierenka 27
19.10.2019 15:27 odpowiedz
Przy takich przepisach warto byłoby pomyśleć o fotografiach obrazujących kroki w wykonaniu lub o filmie instruktażowym.
Gość: Kasia
13.12.2019 04:45 odpowiedz
Ale po co skoro jest dobrze opisane co robić



Składniki / tagi