Ładowanie strony

Najsłodszy blog w sieci
Ładowanie...


wtorek, 24 czerwca 2014

lody bez maszyny

Prosty przepis na puchate lody bez maszyny. Masa lodowa do przygotowania w 3 minuty, jeśli w lodówce mamy już przygotowany malinowy krem (curd), cytrynowy, z marakui, ale też limonkowy, pomarańczowy, porzeczkowy lub jagodowy :-). Dzięki sporej zawartości jajek w kremie oraz tłuszczu lody nie wymagają przygotowywania w maszynie do lodów. To bardzo duże ułatwienie! Otrzymane lody nie są light, smakują jak najlepsze, prawdziwe lody :-).

Składniki na 800 ml lodów:

  • 300 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
  • curd, czyli owocowy krem, schłodzony np. malinowy curd, cytrynowy curd, curd z owoców marakui, curd z mango (przygotowany z całej porcji w podlinkowanym przepisie czyli około 1,5 szklanki curdu)
  • opcjonalnie - małe kawałeczki owoców, otarta skórka z cytrusów itp.

Nie może być prościej. W misie miksera umieścić śmietanę kremówkę i ubić na sztywno, pod sam koniec miksowania dodając całą porcję (1,5 szklanki) schłodzonego owocowego curdu. Zmiksować do połączenia i otrzymania gęstego kremu (uważając, by krem się nie zwarzył, nie miksować bardzo długo). 

Przygotowaną mieszankę przełożyć do płaskiego pojemniczka z pokrywką i zamrozić. Po 4 - 5 godzinach lody są zazwyczaj gotowe. Po nocy twardnieją, trzeba je wyjąć z lodówki na 20 minut przed podaniem.

Uwaga: w przepisie użyłam 300 ml kremówki, takie są opakowania w UK. Jeśli Twoja kremówka to opakowanie 250 ml, nie ma konieczności dokupowania kolejnej, można wykorzystać 250 ml. Curd najlepiej przygotować dzień wcześniej.

Smacznego :-).

lody bez maszyny

Średnia ocena: 9.1  (liczba głosów: 15)

Dodaj komentarz
Pozostało znaków: 5000 
Dziękuję za zamieszczenie komentarza.
Wszystkie komentarze czytam, choć niestety, nie dam rady na wszystkie odpowiedzieć.
Zanim zamieścisz pytanie upewnij się, czy nikt nie zadał podobnego (ułatwi Ci to wyszukiwarka zamieszczona w komentarzach).
Komentarze z linkami mogą nie zostać opublikowane.
Zaloguj się, aby dodać komentarz lub skomentuj jako gość, korzystając z poniższego formularza.
Imię/nick*:
Strona WWW:
Weryfikacja antyspamowa*:
Komentarze (185)
1 | 2    
agnsud profil
30.09.2016 21:36 odpowiedz
U nas lody na żółtkach nie cieszą się takim powodzeniem jak te na mleku skondensowanym/śmietance. Taka grupa sąsiadów, cóż poradzę ;).
Dyniowe lody mi się zamarzyły. Zamiast curdu puree dyniowe - czy wyjdą? Czy lepiej na mleku skondensowanym? I mleko i śmietanka? I tak wrzucę do maszyny więc kryształkami się nie martwię.
P.S. Od wpisu na fb myślę o tych "naszych" lodach brownie z polewą z masła orzechowego :)
Dorota, Moje Wypieki
30.09.2016 21:44 odpowiedz
lody dyniowe na blogu, ale bez mleka skondensowanego ;-). 
agnsud profil
30.09.2016 22:01 odpowiedz
Tak, wiem. Ale one są na żółtkach- więc to diametralnie inna metoda przygotowania i składniki. Ja chciałabym zrobić dyniowe bezżółtkowe :)
Dorota, Moje Wypieki
01.10.2016 11:29 odpowiedz
Może wtedy z dodatkiem pomarańczy? Nie wiem, obawiam się, że słodycz mleka zabije delikatny smak dyni, który i tak trzeba wydobywać z deserów i wypieków ;-).
agnsud profil
01.10.2016 12:07 odpowiedz
Oczywiście, że z pomarańczą! I z kardamonem, może z odrobiną imbiru? Zrobię lody rozgrzewające;). Mam już pewien pomysł na składniki i wykonanie - jeśli coś z tego wyjdzie, podzielę się efektami
Dorota, Moje Wypieki
01.10.2016 12:17
Ok :)
aleksa profil
12.08.2016 13:56 odpowiedz
Czy mogę użyć śmietany 30%?
Dorota, Moje Wypieki
12.08.2016 14:12 odpowiedz
Tak.
magmala profil
05.06.2016 21:47 odpowiedz
A ja ubiłam śmietanę z cukrem pudrem, dorzuciłam pokruszoną czekoladę i mieliśmy pyszne lody straciatella :)
sylonis profil
26.10.2015 13:56 odpowiedz
Chcę zrobić te lody ale o smaku mandarynkowym z jakiego przepisu na curd skorzystać?Cytrynowego czy tego z mango a może z tego na curd malinowy?Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję.
Dorota, Moje Wypieki
26.10.2015 17:33 odpowiedz
Cytrynowy curd.
19.09.2015 20:12 odpowiedz
Zrobiłam cytrynowe i uważam że są rewelacyjne. I to przy tak niewielkim nakładzie pracy! Żałuję że nie znalazłam przepisu w czerwcu, przed upałami :)
justyna431 profil
19.06.2015 08:01 odpowiedz
Czy w wersji truskawkowej te lody by się udały?:) Jeśli tak, to czy curd z truskawek zrobić tak samo jak z malin, wiśni?
Pozdrawiam:)
Dorota, Moje Wypieki
19.06.2015 20:30 odpowiedz
Nie polecam, naprawdę. Curd z truskawek nie jest taki smaczny :/.
justyna431 profil
19.06.2015 21:15 odpowiedz
Bardzo dziękuje za szczerą radę:)
Truskaweczka profil
18.04.2015 09:02 odpowiedz
Wczoraj przygotowałam truskawkowy curd, dzisiaj rano zrobiłam lody, i już sama masa niezmrożona jest pyszna :) Zobaczymy jak będą smakować zmrożone, ale nie mogą być tak złe jak piszecie :)
PolaBucik profil
16.03.2015 06:39 odpowiedz
Nie zgadzam się z tymi, co mówią, że lody są niedobre. Są pyszniutkie! Robiłam cytrynowe i truskawkowe (na podstawie malinowych). Mają wyraźny owocowy smak, są kremowe, treściwe i rozpływają się w buzi. Trzeba tylko wyczuć moment, kiedy są dobrze zmrożone, ale nawet po całej nocy w zamrażarce smakują świetnie, trzeba je tylko wcześniej wystawić do lodówki, żeby zmiękły. Na pewno zrobię jeszcze o smaku mango i pomarańczowym.
Gość: MalinowaDziewczyna
26.02.2015 20:53 odpowiedz
Dorotko, czy tobie smakują te lody malinowe? Wiele osób pisze że są niesmaczne i nie wiem, czy opłaca się je robić. Po drugie, czy mogę zamiast żółtek dodać 1 małe jajko? Pozdrawiam.
Gość: Aga
01.11.2014 22:39 odpowiedz
Niestety lody, w wersji malinowej, są po prostu niedobre (w smaku) i nie jest to tylko moja opinia. Natomiast wszystkim narzekającym na konsystencję lodów, polecam po prostu na godzinę, dwie przed podaniem przełożyć je do lodówki - pięknie zmiękną i będą naprawdę kremowe ;)
Gość: Madzia
12.08.2014 22:53 odpowiedz
Dorotko, chciałabym zrobić curd z borowek... Ale nie wiem czy się nadają? Myślisz, ze to dobry pomysł? Pozdrawiam!
Dorota, Moje Wypieki
15.08.2014 20:56 odpowiedz
Można, ale będzie dość mdły, nie taki pyszny jak cytrynowy, malinowy, wiśniowy.
Gość: Gosia
23.07.2014 21:07 odpowiedz
A ja jestem mocno rozczarowana - robiłam lody malinowe. Według mnie smakują identycznie jak zamrożone danonki... szkoda było zachodu :-) no ale miałam trochę frajdy przy robieniu curdu.
martam21 profil
23.07.2014 16:34 odpowiedz
sa rewelacyjne!!! robilam je z ciekawosci, no bo jak? kremowe lody bez maszyny? spodziewalam sie krysztalkow lodu...ale sa naprawde boskie i tak łatwe w przygotowaniu...
robilam z lemon curdem, bo go uwielbiam..oczywiscie z przepisu Dorotki:)
iwonkabiedronka profil
19.07.2014 12:45 odpowiedz
Podchodziłam do tych lodów trochę jak do jeża, bo nie przepadam za cytrusami, jednak postanowiłam zaryzykować. Na szczęście, bo lody okazały się MIAŻDŻĄCO PYSZNE! idealna równowaga między smakiem słodkim i kwaśnym. Niestety nie dane mi jest się przekonać czy po 20 minutach miękną, bo jak tylko sobie trochę nakładam to nie umiem się opanować i zjadam takie zamrożone na kamień :P
W kwestii technicznej- użyłam 330 ml śmietanki z biedronki idąc za radą z jednego z komentarzy. Moim zdaniem smak tłuszczu i jajek niewyczuwalny, a bałam się tego. Dziękuję za cudowny przepis! :D
michalina.kedzia profil
14.07.2014 19:15 odpowiedz
Lody według nas smaczne, choć może nie są powalające. Mi troszkę brakowało intensywności, mimo, że sam krem wyrazisty w smaku był, a kremówki dałam 250ml. Tak czy siak tłustość, o kt wiele razy wspominano w komentarzach, faktycznie jest dość... wyczuwalna i nie da się jej zaprzeczyć, ale jak już zostało napisane - tłuste lody są zdrowsze... jakby nie patrzeć zawierają sporo białka i ja tak sobie myślę, że jeśli ktoś ich nie zjada tonami, to lepsze tłuste lody domowej roboty niż tablica Mendelejewa z większości tych ze sklepu. dzięki za kolejny super prosty i smaczny przepis!
Dorota, Moje Wypieki
14.07.2014 19:16 odpowiedz
Niestety, jeśli lody mają być bez maszyny i proste, ten tłuszcz je ratuje. Dlatego lody z maszyny nie muszą być tłuste. 
Gość: ToJa
13.07.2014 15:48 odpowiedz
Jednak zrobiłem te bo za późno przeczytałem komentarz, były bardzo dobre :) Każdy kto zasięgnie do różnych informacji dowie się, że zdrowsze są tłuste lody! dziwne ale nasz organizm zmagazynuje mniej tłuszczu po zjedzeniu tłustszych lodów. Ciekawe :P Zaraz zaleje mnie fala zwolenników sorbetów :)
Gość: laur55
12.07.2014 21:01 odpowiedz
Lody zrobiłam bez żadnego problemu :) Właśnie siedzą w zamrażarce ;)
Gość: Aneczka
10.07.2014 20:56 odpowiedz
Czy ktoś może zrobił te lody według przepisu na curd bez masła?
19.09.2015 20:17 odpowiedz
Zrobiłam na curd w wersji light (z tego blogu oczywiście), śmietana 36%, wyszły gładziutkie bez najmniejszych grudek, aksamitne. Pycha!
Gość: N
08.07.2014 13:31 odpowiedz
Zrobiłam cytrynowe. Niby wszystko robiłam zgodnie z przepisem, konsystencja wyszła dobra. To jednak całe poszły do śmieci bo nikt nie chciał ich jeść. Po prostu są niesmaczne. Rodzina stwierdziła że smakują jak tanie, niedobre lody proszkowe, a ja miałam nadzieje że będą lepsze niż kupne. :( Teraz rozważam wersję straciatella: czyli zrobić curd bez cytryn i dodatkowo wmieszać w lody startą czekoladę. Są szanse powodzenia? Bo ogólnie przepis dobry: łatwy w przygotowaniu i konsystencja, właściwie tylko ta wersja cytrynowa nie zabardzo nam podeszła.
wiesia.and.company profil
06.07.2014 18:08 odpowiedz
Zjadłabym niezależnie od koloru :-) Oj zjadła! Miejsca nie mam w szufladkach zamrażarki, a już bym produkowała ;-)
Dorcia30 profil
06.07.2014 16:04 odpowiedz
Lody rewelacja tylko kolor jakiś nie malinowy
Bianka profil
05.07.2014 17:54 odpowiedz
Zrobiłam w wersji cytrynowej, bo akurat w domu były cytryny. Co prawda cytrynowe lody wolę sorbetowe, bo są bardziej kwaśne, to i te nie są złe, tłuściutkie :) Jakkolwiek myślę, że wersja malinowa byłaby bardziej zdecydowana i smaczniejsza.
Andzia01 profil
04.07.2014 09:56 odpowiedz
Niestety ale te lody nam nie smakowaly. Przypominaly ubita smietane o smaku malinowym. Za tluste, za ciezkie choc struktura wyszla dobra. Wole lody ze smietanka i mlekiem, sa smaczniejsze.
Gość: Asia
01.07.2014 19:46 odpowiedz
Mi i rodzinie lody cytrynowe smakowały, tylko stwierdziliśmy, że są zbyt cytrynowe i kwaśne. Pokombinuję następnym razem żeby miały mniej cytrynowego smaku. Kremowe, lekkie i łatwo się nakładały po ok 5 godzin chłodzenia. Polecam :)
agata1987 profil
30.06.2014 19:28 odpowiedz
Zrobiłam wersję cytrynową a dokładniej cytrynowo-limonkową. Konsystencja, puszystość, miękkość po uprzednim wyjęciu z zamrażarki jak i brak grudek lodu, wszystko się zgadza i pod tym względem jestem z nich baaardzo zadowolona, tylko jak dla mnie i dla mojego męża zdecydowanie za bardzo wyczuwalne jest w nich masło. Dodam, że użyłam śmietanki 30% a nie 36% więc i tak wyszły troszkę odchudzone. A może by tak do curdu dać mniej masła? Albo już sama nie wiem bo są naprawdę dobre, tylko ten posmak tłuszczu który zostaje na podniebieniu jakoś tak odpycha...
Gość: magducha
30.06.2014 14:25 odpowiedz
Czy można zrobić takie lody z odchudzonym lemon curdem (bez masła)?
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2014 19:03 odpowiedz
Tak, choć nie wiem, jak bardzo inna wyjdzie konsystencja.
kamila288 profil
30.06.2014 12:52 odpowiedz
Pani Dorotko, rozumiem, że z każdych owoców (np. morele, brzoskwinie) można przygotować curd, tylko nie każdy będzie smaczny, tak? Oczywiście niektóre przecieramy przez sitko, innych nie ma potrzeby oraz składniki musza być dobrze wyważone. Moim zdaniem smaczne byłyby takie lody w odsłonie zimowo - świątecznej, z żurawiną (curd wg przepisu z książki na mini - serniczki) ;-)
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2014 12:57 odpowiedz
Zgadza się. Im bardziej kwaśne i aromatyczne owoce tym curd lepszy, smaczniejszy. Dlatego niektóre osoby czują w nim wyraźnie jajka, jeśli owoce nie są wyraziste. Tak, żurawinowy to bardzo dobry pomysł. Ale teraz żurawinę nawet mrożoną nie jest tak łatwo dostać.
katjusza profil
30.06.2014 12:29 odpowiedz
Raz na rok robię lody, żeby się przekonać chyba że znowu nie wyszły...wszystko robiłam zgodnie z przepisem, malinowy curd wyszedł boski. A po wyjęciu lodów z zamrażalnika już czułam że nie jest dobrze kiedy się okazało że są twarde jak kamień. Poczekałam pół godziny żeby je w ogóle ponakładać...jakoś się udał. No i jak zwykle to samo kryształki lodu były, nie wspomnę ze musieliśmy je raczej skrobać...porażka.
Dorota, Moje Wypieki
30.06.2014 12:39 odpowiedz
Zastanawiam się, skąd te kryształki lodu? Czy śmietana była 36%?
Gość: katjusza
30.06.2014 15:37 odpowiedz
Tak tak 36%.
Gość: Dorota
30.06.2014 09:44 odpowiedz
Zawiodłam się, lody dziwne w smaku chyba przez ten dodatek masła. Zjeść się dadzą ale nie zrobię ich więcej.
Gość: Bogna
30.06.2014 09:36 odpowiedz
zrobiłam cytrynowe ze śmietany 30%, wyszły bardzo dobre i nie były aż tak tłuste.
Gość: maja77
29.06.2014 21:03 odpowiedz
Strasznie się zawiodłam. Lody było mocno czuć jajkami i były bardzo tłuste od śmietany... Dzieciom co prawda smakowały, ale chyba wrócę do sorbetów, bo i to zdrowsze i mniej roboty
29.06.2014 20:48 odpowiedz
Mniam,mniam.:) Ja do tej pory jeszcze się nie skusiłam na domowe lody. Nie wiem, jakoś się boję spróbować.:)
Gość: natka
29.06.2014 13:40 odpowiedz
a jak by tak połączyć toffi z puszki z ubitb kremówką wyszły by też o takiej konsystencji?
Dorota, Moje Wypieki
29.06.2014 13:46 odpowiedz
Można próbować. Prawdopodobnie będzie w miarę dobrze i bez większych kryształków lodu. Robiłam podobne lody z dulce de leche w maszynie.
kamila288 profil
07.07.2014 10:26 odpowiedz
Zrobiłam wczoraj, są rewelacyjne! Smakują jak lody 'krówkowe' z lodziarni na Krupówkach ;-)
Gość: Monika
29.06.2014 13:28 odpowiedz
Niestety, ale lody po 20 minutach miękną bardzo nierównomiernie, co nie jest zreszta żadna nowoscią - przy sciankach miękkie, ale wewnątrz jak kamień. W smaku dobre, ale to, że "bez maszyny i miękkie" to bardzo na wyrost...
Dorota, Moje Wypieki
29.06.2014 13:33 odpowiedz
Nie zgodzę się. Czy w opisie przepisu użyłam słowo 'miękkie'? Są puszyste po odpowiednim czasie mrożenia. Lody z maszyny też są twarde po 24 h w zamrażarce. Po raz n-ty napiszę, że lody sklepowe mają masę dodatków chemicznych, dzięki którym nie zamarzają na kamień. Jeśli dodasz do lodów żelatynę, olej palmowy, syrop glukozowo - fruktozowy, gumę guar lub ksantanową to będą miękkie z zamrażarki o każdej porze dnia i nocy. 
bożena76 profil
29.06.2014 13:51 odpowiedz
Dorotko zapomniałaś jeszcze o karagenie;))) a swoja droga jak ktos widział lody bez tego super dodatku to proszę o wsparcie :-)
Gość: pineska9413
29.06.2014 22:39 odpowiedz
Zgadzam się z Panią w całości, a co się tyczy lodów ze sklepu to proszę takiego zostawić na kilka dni w jakimś ciepłym miejscu to przekonacie się państwo ile w nich jest chemii. Mi taki spadł pod huśtawkę po 4 dniach gdy tam poszłam lód wyglądał jak by dosłownie przed chwilą się rozpuścił.
Gość: edyta
28.06.2014 19:31 odpowiedz
Dorotko dziękuję, wszyscy tu pisza, jakie wyszły kremowe, Ty na zdjęciu pokazujesz jak nabierasz je łyżką, a moje po 20 min mozna co najwyżej kilofem... więc sie podłamałam ;-) Dziś wyjmę z godzine przed zjedzeniem ostatków, może będą kremowe ;-) Pozdrawiam
Dorota, Moje Wypieki
29.06.2014 13:36 odpowiedz
W przepisie napisałam "Po 4 - 5 godzinach lody są zazwyczaj gotowe." Po tym czasie można je swobodnie nabierać łyżką. Po nocy zamarzną na kamień.
Gość: marsilka
29.06.2014 23:10 odpowiedz
Faktycznie, niestety przetrzymałam je i zamarzły na kamień. Szkoda, bo w smaku są bardzo dobre. Zamrażanie i rozmrażanie w nieskończoność nie jest dobre. Zastanawiam się, jak można jeszcze uratować sytuację.
Zielony profil
28.06.2014 12:06 odpowiedz
A gdyby tak zrobić tym sposobem lody miętowe z kawałkami gorzkiej czekolady?
Na miętowo można by wykorzystać ekstrakt mięty z apteki, ale czym by nadać fajny zielony kolor?
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 12:13 odpowiedz
Ale z jakim dodatkiem? Tylko śmietana kremówka i ekstrakt z mięty - nie polecam.
AnnLM profil
27.06.2014 23:46 odpowiedz
Zrobiłam lody malinowe i cytrynowe. Cytrynowe wyszły o wiele lepsze, kremowe, miękkie, super. Malinowe w smaku ok, ale są bardziej zbite i jakoś nie miękną. Cytrynowe na pewno zrobię jeszcze raz.
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:31 odpowiedz
Nie miękną, ponieważ są zamrożone. Proszę wyjmij je wcześniej do temp. pokojowej by odtajały. To są lody domowe, więc zamarzają na kamień po pełnej nocy w zamrażarce.. Za to kiedy odtajają są bez kryształków lodu. Lody z maszyny, domowe, też zamarzną na kamień.
Gość: edyta
27.06.2014 23:24 odpowiedz
Uzupełnię jeszcze swoj komentarz - moje lody sa twarde jak skala, po 20 min moge probowac je dźgać najwiekszym i najostrzejszym nozem, jaki mam, zeby odłupac kawałek. Na pewno nie sa kremowe. A zrobilam je co do joty tak, jak jest w przepisie... Nie wiem, dlaczego takie wyszly :(
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:33 odpowiedz
Są twarde, ponieważ są zamrożone na kamień. Trzeba je wyjąć z zamrażarki przed spożyciem, może nawet na dłużej niż 20 minut, zalezy na jaką temperaturę masz nastawioną zamrażarkę. To nie lody ze sklepu, które są zmiękczane chemią i mają dodatki nie pozwalające im zamarznąć. Będą kremowe, jeśli dasz im szansę zmięknąć ;-). 
Gość: Magajiya
27.06.2014 18:57 odpowiedz
Dzień dobry,

czy lodom nie zaszkodzi jeśli wyjmę je na 20 minut z zamrażalnika, żeby lekko zmiękły a potem zamrożę je z powrotem? Zakładam, że jeśli zrobię teraz to będzie ok (w końcu lody ze sklepu też się w transporcie rozmrażają i szkody żadnej nie robią). Co jednak jeśli chciałabym rozłożyc jedzenie lodów na kilka razy? Mogę je poddawać takim zmianom temperatury czy lepiej zrobić w kliku pojemniczkach?
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:36 odpowiedz
Nie zaszkodzi. Od kilku lat, od kiedy robię sama lody, tak postępuję. Ale mam małe pojemniki, litrowe. Jeśli masz większy pojemnik, wtedy warto może rozłożyć na kilka mniejszych? Czasem dzieciom pakuję od razu w takie jednorazowe kubeczki :-).
Gość: Magajiya
07.07.2014 09:51 odpowiedz
Zrobiłam lody cytrynowe. W smaku fantastyczne! 5 godzin po włożeniu do zamrażalnika były idealne. Dużym problemem było dla mnie późniejsze nierówne rozmrażanie. Po wyjęciu z zamrażalnika na 20 minut, łatwo się nakładały ale wewnątrz pojemnika miały mało przyjemną konsystencję jakby szronu. Po przetrzymaniu jeszcze 10 minut, w środku robiły się idealne ale przy brzegach były już zdecydowanie wodniste, co w sumie dawało mało ciekawy efekt.
Tłuszcz jest mocno wyczuwalny i rozumiem, że wielu osobom może to przeszkadzać. To sprawia również, że lody nie dają efektu lekkiego orzeźwienia. Są jednak dobrym, kalorycznym deserem.
Co wynika z powyższych wynurzeń, moja opinia o lodach była niejednoznaczna. Ale...wczoraj kupiłam lody truskowkowo-śmietankowe w pudełku i nie jestem w stanie ich zjeść. Po doświadczeniu z naturalnym smakiem te wydają się obrzydliwe! Są to lody ze średniej półki.
Moje ostateczne wnioski są takie:
-brak maszyny czy też brak czasu na kręcenie -zrobić te lody i zjeść po 5 godzinach bez ponownego mrożenia
-ochota na dobry smak i lekką konsystencję -pójść do dobrej lodziarni, ewentualnie lody z najwyższej cenowej półki ze sklepu
-kupić maszynę koniecznie i wypróbować wszystkie przepisy:)
Dziękuję za wszystkie cudowne przepisy i porady!
Gość: wniosek mentalny
07.07.2014 10:23 odpowiedz
Faktycznie te lody ze sklepu różnią się wyłącznie półkami :))) cenowymi, a domowe.. cóż jak się zrobi z dobrych jakościowo produktów, ze śmietany bez karagenu, gumy guar i ksantanowej, z masła bez karotenu i innych spulchniaczy, z niepryskanych 7 x w sezonie malin i cytryn nie spryskanych pestycydami i fungicydami, oraz mąki z takiegoż zboża, czy tam ziemniaków, no to miodzio. ;)
Gość: N
27.06.2014 15:30 odpowiedz
Mogłabym wykorzystać do nich curd z mango z przepisu na Tartaletki z mango, bitą śmietaną i bezą?
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:39 odpowiedz
Tak, dopiszę w przepisie :)
Gość: mmagda106
27.06.2014 14:47 odpowiedz
Witam, czy mogę te lody zrobić w maszynie do lodów?
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:41 odpowiedz
Nie ma potrzeby. 
27.06.2014 14:17 odpowiedz
Wygląda na dość proste. Czy da się zrobić (bez maszyny) lody coockies, z kawałkami kruchych ciasteczek? :)
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:42 odpowiedz
Można spróbować.
Gość: Agnieszka
27.06.2014 14:15 odpowiedz
Przeczytałam ten świetny przepis i przyszło mi do głowy, żeby przełożyć tak powstałym lodowym kremem blaty bezowe (deser znany i lubiany w wielu włoskich knajpkach). Tak sobie dumam, chyba powstała z tego przepisu ilość kremu/lodów wystarczy na przełożenie bez o średnicy ok 20-22 cm? Pozdrawiam serdecznie :)
Dorota, Moje Wypieki
28.06.2014 11:42 odpowiedz
Na pewno wystarczy.
Gość: Malwina
27.06.2014 11:28 odpowiedz
a jak zrobic same smietankowe?????
Dorota, Moje Wypieki
27.06.2014 11:29 odpowiedz
Proszę przejrzeć komentarze lub zerknąć na najnowszy obecnie przepis na blogu.
Jolemi profil
27.06.2014 10:10 odpowiedz
Wyśmienite lody! Użyłam kremówkę z Biedronki 30% 330g. Zużyłam całą. Cytrynowy smak jest bardzo intensywny. Przełożyłam lody do dwóch pojemniczków, żeby szybciej się zmroziły, ale były dobre dopiero po 5 i pół godz. Konsumpcja nastąpiła o 23.00 :) Nie mogłam czekać do rana :)
Gość: Marta
27.06.2014 08:07 odpowiedz
Gdzie mozna kupic taka lyzke do lodow?
Dorota, Moje Wypieki
27.06.2014 10:29 odpowiedz
Kupowałam na amazon.co.uk.
Zielony profil
27.06.2014 01:22 odpowiedz
No i jak z tym czekoladowym curdem? ;-)
Sama pasta kakaowa czy rozpuszczona czekolada? Np. z wielkanocnych zajaczków które się ostały :-P
kmiecia profil
26.06.2014 21:09 odpowiedz
Potwornie się łamałam czy robić te lody gdyż osobiście wolę sorbety:-) ale te są inne w smaku niż popularne znane nam z wszędobylskich budek z lodami.Nie wiem jak dokładnie określić ich smak są tak niebiańsko kremowe i delikatnie owocowe i tak ochydnie dobre że wątpię czy doczekają jutra:-))) zróbcie sami i się przekonajcie ja swoje dodatkowo polałam musem truskawkowym
Gość: babeczkowa
26.06.2014 20:48 odpowiedz
Czy śmietanka 30% też się nada ? Czy lody zrobione z niej będą twardsze ?
Dorota, Moje Wypieki
26.06.2014 21:57 odpowiedz
Nada się, będzie mała różnica.
JoannaM profil
26.06.2014 17:57 odpowiedz
a czy można przygotować curd waniliowy? Bo do głowy przychodzi mi, że wanilię można zagotować z mlekiem i dodać taką objętość jaka miałaby być z owoców, a dalej postępować według przepisu. Ale nie wiem, czy to ma sens. Marzą mi się domowe lody waniliowe, ale nie mam maszyny, a ten przepis wydaje się bajecznie prosty:)
Dorota, Moje Wypieki
26.06.2014 21:58 odpowiedz
Nie słyszałam o takim.. :).
Gość: edyta
26.06.2014 14:36 odpowiedz
Zrobiłam - z cytrynowym i malinowym curdem. I hmm, na języku czuję tłuszcz. Sam owocowy smak jest oczywiście o niebo lepszy, niż w lodach sklepowych, ale konsystencja mi sie mocno nie podoba
Gość: Izabela
26.06.2014 12:41 odpowiedz
Witam, czy taki curd mozna zrobić też kawowy? Zamiast musu owocowego dajac mocna kawę? Niestety za owocowymi lodami nie przepadam a przepos wyglada bardzo obiecujaco :)
Dorota, Moje Wypieki
26.06.2014 14:03 odpowiedz
Nie można. Lody kawowe bez maszyny można zrobić na mleku skondensowanym: tyle samo słodzonego mleka co smietany kremówki (wszystkie składniki z lodówki), umieścić razem w misie miksera i ubić na sztywny krem, pod koniec ubijania dodając kawę w proszku.
Jolla profil
26.06.2014 22:36 odpowiedz
Ja tak właśnie wczoraj zrobiłam. Dodałam kawę w proszku 2 łyżeczki rozpuszczoną w 2 łyżkach Amaretto.Polecam, lody przepyszne:)
gunia6 profil
26.06.2014 12:18 odpowiedz
Czy można zamiast curd'u użyć kremu cukierniczego (creme patissiere)?
Dorota, Moje Wypieki
26.06.2014 14:04 odpowiedz
Raczej nie.
Gość: Wuyu
26.06.2014 09:13 odpowiedz
Właśnie się mrożą , cytrynowe. Przypomniał mi sie przepis Nigelli na lody truskawkowe z custardem....
karola profil
26.06.2014 07:05 odpowiedz
Zrobiłam z lemon curd bo miałam w lodówce :) Użyłam śmietany 30% i dodałam mascarpone (na 100ml 1 łyżka serka).Lody nie mają kryształków, są kremowe i pyszne :)
Gość: Klaudia
25.06.2014 22:42 odpowiedz
eeeeeh, gdyby nie ten tłuszcz już jutro bym je robiła! :D
Gość: Ali
25.06.2014 21:33 odpowiedz
A ja mam pytanie: to ma być śmietana (gęsta) czy śmietanka (rzadka)? Bo śmietana i śmietanka to nie to samo, a do ubijania zawsze używałem rzadkiej śmietanki.
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2014 21:38 odpowiedz
Powinna to być śmietana kremówka 36%, słodka, nie kwaśna.
Gość: Gosia
25.06.2014 16:36 odpowiedz
żałowałam, ze nie mam w kuchni wystarczajaco dużo miejsca na maszynę do lodów, ale jak widać da się i bez :)
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2014 21:39 odpowiedz
Da się i bez, ale liczba przepisów jest ograniczona. Porównałabym to do chleba na drożdżach i zakwasie. Na drożdżach chleb też wyjdzie, będzie smaczny i pewnie wielu osobom posmakuje, ale na zakwasie - to zupełnie inna liga. Tak jest i z lodami z maszyny :).
kasikp40 profil
25.06.2014 14:42 odpowiedz
Zrobiłam. Cytrynowe. Są. Przepyszne. Mlask.
:D
I pytanie mam. Czy jakbym chciała pokombinować z innymi smakami: truskawkowym, jagodowym itp. to czy curd robię tak jak cytrynowy i tylko zamieniam owoce?
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2014 21:47 odpowiedz
Tak :).
25.06.2014 14:00 odpowiedz
bardzo apetycznie wyglądają :)
Gość: Kasia
25.06.2014 13:47 odpowiedz
Rewelacja zrobię malinowy ii jagodowy już czuję ten śmietankowy smak :D
Gość: yennefer
25.06.2014 11:13 odpowiedz
Robię tak od zawsze. Na szybko to do ubitej śmietanki dodaję tylko zmiksowane owoce. Lody są pyszne!
Gość: Marzena
25.06.2014 09:40 odpowiedz
Mniam ale mi smaka zrobiłaś :-) z chęcią takie zrobię :-) pozdrawiam :-)
Gość: hałabała
25.06.2014 09:33 odpowiedz
Zrobiłam truskawkowe, po uprzednim zblennderowaniu truskawek, napisze po południu po zjedzeniu co z tego wyszło:)
Dorota, Moje Wypieki
25.06.2014 10:02 odpowiedz
Bita śmietana i zblenderowane truskawki, jesli bez maszyny będzie niestety bardzo dużo kryształków lodu. Choć i maszyna by tu wiele nie pomogła.
Gość: hałabała
26.06.2014 11:11 odpowiedz
Może i było troszkę kryształków, ale my lodożercy jesteśmy Ci bardzo wdzięczni za ten przepis, bo lody znikły w przeciągu kilku minut:)
Gość: nick
25.06.2014 01:53 odpowiedz
można też nie przygotowywać curdu oddzielnie dzień wcześniej, tylko łączyć wszystko na raz. Działa, moja rodzicielka robi tak lody od ponad 25 lat.
Piekarniczek profil
24.06.2014 22:36 odpowiedz
Jejku, cytrynowe zdecydowanie do zrobienia! Nie mogę się doczekać :)
Gość: natalia
24.06.2014 22:29 odpowiedz
można dodać kawałki czekolady ? albo może roztopionej ? :)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 22:33 odpowiedz
Można, w małych kawałkach, nie roztopionej. Ale czy to będzie pasowało do owoców? Do cytryny może pasować.
Gość: Gosia777
24.06.2014 22:01 odpowiedz
a czy można zrobić wersję śmietankową bez owoców czyli bez curdu ?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 22:18 odpowiedz
Bez maszyny - można skorzystać z tego przepisu, jedynie ubić mleko skondensowane z kremówką (wkładamy razem do miksera i ubijamy), dodając ekstrakt z wanilii lub cytryny, do smaku.
Z maszyną - lody śmietankowe.
Gość: agna
24.06.2014 20:19 odpowiedz
cuuudo Dorotko
Gość: Beti
24.06.2014 19:30 odpowiedz
ależ smakowicie wyglądają:) aż chyba się skuszę, muszę tylko poczytać jak zrobić ten owocowy wsad:)
Gość: Ola
24.06.2014 18:36 odpowiedz
Czym można zastąpić śmietanę kremówkę, niestety mam wysoki cholesterol, czy jogurt grecki da podobny efekt?
Gość: Kuba
24.06.2014 18:42 odpowiedz
Olu, jogurt grecki kompletnie ci się nie ubije, bo jest kwaśny.
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 18:43 odpowiedz
Nie, niestety, nie ubije się tak jak kremówka. Można spróbować ze śmietanką kokosową, ma 22% tłuszczu. Lub - przygotować sorbet z innego przepisu na blogu.
Gość: marsilka
24.06.2014 20:08 odpowiedz
Olu, poszukaj w necie przepisów na wegańskie lody. One są bez śmietanki.
Gość: sowa
24.06.2014 17:46 odpowiedz
A czy możecie mi wyjaśnić co to jest ten CURT ?
Gość: werena
24.06.2014 18:19 odpowiedz
Curt - Kurt Cobain :D:D
Gość: ineska
24.06.2014 18:36 odpowiedz
uahahahaha!
slodkavanilia profil
24.06.2014 22:15 odpowiedz
Haha ;D
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 22:19 odpowiedz
W przepisie są linki do poszczególnych przepisów na curd - jest to krem, w dużym uproszczeniu. 
apka profil
24.06.2014 16:59 odpowiedz
A jakby tak przelozyc ta masa biszkopta i zrobic torta lodowego?;)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 18:44 odpowiedz
Biszkoptu raczej chyba nie.. Może lepiej blaty ciasteczkowe lub bezowe? Pomyślę :).
Gość: apka
24.06.2014 23:12 odpowiedz
kiedyś chyba jadłam jakiś tort lodowy z biszkoptem :) jeśli zdecyduję się zaryzykować dam znać co wyszło (mój brat wymarzył sobie lodowy na sobotnie urodziny :))
Gość: kulawula
24.06.2014 15:31 odpowiedz
Ech,lody to taki prosty deser do przygotowania.Moje jedne z pierwszych,które zawsze wychodzą i bez maszynki to lody owocowe dla dzieci,które szybko można ukrecic z mleka skondensowanego.Bajka,zawsze sa pyszne i udane.Jakiś czas temu były w biedronce maszynki,stały i taniały w oczach.Można było kupic za jakieś 30zł.Podpowiadałam tym,dla których jest to jakby zbędny czy za duży wydatek,bo tak naprawdę to każdemu smakują domowe lody,to tylko kwestia wyboru smaku.Najlepsze jest to,że jak już zrobisz lody,to później pomysły smakowe same się pojawiają.A maszynke warto mieć,ja nie mam drogiej,ale kręci na kremowo:-) I jeszcze jedno,jak komuś się nie chce co pół godz.mieszać lodów mikserem.Polecam inny przepis: zimną kremowke ubic,do niej wrzucić pokruszone bezy( najlepiej własnoręcznie upieczone), kawaleczki snicersa lub czekolady i te lody,też będą dobre:-)
Gość: Basia
24.06.2014 14:20 odpowiedz
śmietana kremówka 36% to jaki to odpowiednik w Anglii? Zazwyczaj używam double cream, super sie ubija ale tu chyba o jakąś inną chodzi, co?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 14:29 odpowiedz
Whipping cream, ale może też być double.
Gość: Moonari
24.06.2014 13:59 odpowiedz
Dzien dobry, jaka temperature ma miec curd - taki prosto z lodowki jest ok czy trzeba wyjac odpowiednio wczesniej? I czy mozna zrobic curd z truskawek? Z gory bardzo dziekuje :-)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 14:01 odpowiedz
Rzeczywiscie, dobra uwaga, już uzupełniam, powinien być z lodówki. Najlepiej przygotować dzień wcześniej. Curd z truskawek można przygotować, ale wydaje mi się, że będzie mniej smaczny. Trzeba dodać mniej truskawek do curdu, zawierają więcej wody. 
Sissi68 profil
24.06.2014 13:51 odpowiedz
Witam Pani Doroto,
Mam pytanie na przyszłość o śmietance 36% - czy jeżeli podgotuję i odparuję śmietankę 33% (innej u nas w Niemczech niestety nie znalazłam;/) powinno wyjść na korzyść tych 36%? Tu w Lodach co prawda nie jest takie istotne ale np. w Babeczkach kawowo-chałwowych było to powodem mojej klęski;/
Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc i wspaniale przepisy ;))
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 13:55 odpowiedz
A może lepiej dodać do niej np. serka mascarpone? Wtedy problemu w ogóle nie będzie, nie trzeba też jej redukować. Lub - dodać roztopionego masła i w takiej postaci schłodzić, potem ubić - choć takiej metody nigdy nie praktykowałam.
Sissi68 profil
24.06.2014 14:14 odpowiedz
Wielkie dzięki Pani Doroto! ;)*
Gość: nick
25.06.2014 01:55 odpowiedz
ale mowa o śmietanie czy śmietance? Bo to dwa kompletnie różne produkty!
Sissi68 profil
25.06.2014 12:13 odpowiedz
Hej, Myślałam tu o Śmietanie 33% (Schlagsahne) do ubijania.
Gość: aleksandra1977
24.06.2014 13:44 odpowiedz
jezu, jakie apetyczne zdjęcia !
fioletowa duszka profil
24.06.2014 13:44 odpowiedz
Pani Doroto, a jak zrobić lody orzechowe albo karmelowe? Znalazłam na blogu przepis ale do zrobienia w maszynie a takowej nie posiadam. Proszę o radę.
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 13:50 odpowiedz
Każdy przepis do zrobienia w maszynie można też zrobić bez niej, przez miksowanie mieszanki lodowej np. co 30 minut podczas zamrażania. Wtedy jest potrzebny tylko mikser z końcówką do ubijania białek. Lody jednak nie wyjdą aż tak idealne jak z maszyną. 
Może rozejrzyj się za maszyną? To nie jest duży wydatek, można nawet w Lidlu kupić, a lody są nieporównywalnie lepsze. 
fioletowa duszka profil
24.06.2014 14:01 odpowiedz
No właśnie już kiedyś myślałam o maszynie, ale to jak w Polsce mieszkaliśmy. Bo kupić dobre lody w sklepie to jest prawdziwa sztuka :) Ale po przeprowadzce do Holandii, gdzie akurat lody mają genialne jakoś pomysł z maszyną umarł. Jednak domowe to domowe, i jeszcze jak piszesz że się bardzo mocno mrożą a ja takie kamienie uwielbiam. To chyba czas męża na zakupy zabrać :)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 14:04 odpowiedz
Maszyna nie ukręci lodów na kamień, zawsze po maszynie muszą wędrować do zamrażarki. Rzadko które lody od razu z maszyny nadają się do jedzenia. 
fioletowa duszka profil
24.06.2014 14:08 odpowiedz
No to wiem, że nie to nie od razu. Takich cudów nie ma :)
A jeszcze o jedną rzeczy spytam - na co zwrócić uwagę kupując maszynę? Czy one jakoś bardzo się różnią?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 14:32
Tutaj pisałam o maszynie :). 
Daria77 profil
24.06.2014 13:42 odpowiedz
Z całym szacunkiem dla wszystkich: Ludzie! Czytajcie przepisy i komentarze ze ZROZUMIENIEM! Oczywiście rozumiem, że każdy może mieć jakieś wątpliwości, które chciałby wyjaśnić, ale zazwyczaj te podstawowe dodatkowe informacje są wyjaśniane w kilku pierwszych komentarzach... Kolejne pytanie o tą samą rzecz jest męczące i - delikatnie mówiąc denerwujące - dla czytających, a co dopiero dla Pani Doroty, która miło i sympatycznie odpowiada na każde pytanie! Pani Doroto - dziękuję za Pani cierpliwość.... A wiśnie mogą być? ;)) Żarcik oczywiście... ;))
Gość: mary_nale
24.06.2014 17:43 odpowiedz
Jak szukam odpowiedzi na jakieś pytanie to po prostu klikam w "Komentarze", potem Ctrl+F i po słowie kluczowym zazwyczaj odnajduję odpowiedni komentarz. Może to podpowiedź dla Doroty, aby taką wskazówkę gdzieś umieścić na stronie, aby ograniczyć liczbę takich samych pytań...
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 18:27 odpowiedz
Specjalnie dlatego wprowadziłam wyszukiwarkę w komentarzach :). 
Gość: MagdaF
24.06.2014 13:39 odpowiedz
Yupi! wspaniałe, będę robić :) A czy ktoś jest w posiadaniu maszyny do lodów z Lidla? Daje radę?
Gość: nie pamiętam swojego hasła
25.06.2014 12:47 odpowiedz
Tak. Ja mam tę maszynę już prawie trzy lata i lody wychodzą bardzo dobre. Tylko misa musi być bardzo dobrze zmrożona (dłużej niż 24 godz.), więc lody można kręcić co trzeci dzień.
Pozdrawiam, Marta
czekOLAdeczka profil
24.06.2014 13:12 odpowiedz
super, pewnie spróbuję z wiśniami ;)
ale jako czokoholik muszę spytać.. masz też Dorotko taki łatwy bezmaszynowy przepis na lody czekoladowe? :)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 13:16 odpowiedz
Obecnie na stronie tylko taki przepis, z wersji  z dodatkiem kakao.
czekOLAdeczka profil
24.06.2014 13:26 odpowiedz
dziękuję ;)
efcia profil
24.06.2014 13:06 odpowiedz
a jesli dodajemy ten curd do ubitej smietanki to lyzka po lyzce czy od razu calosc?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 13:07 odpowiedz
Dodałam na dwie tury, ale można dodać całość i zmiksować. Dodawania po łyżce lepiej nie praktykować, po prostu ubijana śmietana może nam się zwarzyć.
Gość: olcia
24.06.2014 12:48 odpowiedz
i one są takie miękkie że można je łyżką wyjmować? a nie twarde jak kamień?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:55 odpowiedz
Trzeba wyjaśnić jedną rzecz: każde domowe lody twardnieją na kamień po długim pobycie w zamrażarce. Wtedy trzeba je wyjąć z niej 20 - 30 min przed podaniem, to wszystko. Nie ma w nich natomiast kryształków lodu, które zwykle towarzyszą lodom przygotowywanym bez maszyny.
Lody ze sklepu mają substancje, które nie pozwalają im zamarznąć na kamień: dodatek żelatyny, syrop kukurydziany (glukozowo - fruktozowy), jakieś chemiczne substancje spulchniające, dzięki którym lody można nakładać łyżką od razu z zamrażarki. 
Gość: olcia
24.06.2014 13:05 odpowiedz
no właśnie ja zrobiłam lody z maszynki, i odrazu są super, ale jak wsadzam do zamrażalki to już kamień :/ i nie wiem co robię źle?
zastnawiałam sie też dlaczego w niektórych przepisach jest dodawany olej ?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 13:09 odpowiedz
Nic nie robisz źle. Wyjaśniłam powyżej, że jeśli dodasz do lodów trochę chemii, będą bardziej miękkie, ale przecież nie o to chodzi w domowych lodach. Nie wiem, dlaczego jest dodawany olej, chyba nie spotkałam się z takimi przepisami.
Gość: nat
24.06.2014 21:43 odpowiedz
Cytuję za Patyską: "Dzięki dodatkowi oleju lody są bardziej kremowe i pełniejsze w smaku." Dla ciekawych przepis tu: smakolykialergika.pl/2014/06/rozowe-lody-z-olejem-rzepakowym.html
Gość: olcia
26.06.2014 13:02
dzięki nat za ciekawy przepis i za cytat :*
Gość: Daria
24.06.2014 12:42 odpowiedz
Wiem, że zaraz będą pytania o rozmaite inne owoce (czy się nadają), ale zapytam: wiśnie są ok ;) ?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:55 odpowiedz
Tak.
qshka profil
24.06.2014 12:41 odpowiedz
Czy te lody wyjdą także na 30% śmietanie?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:42 odpowiedz
Tak.
Gość: Ola
24.06.2014 12:40 odpowiedz
czy zamiast śmietanki 36% mogę użyć 30% ? :)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:42 odpowiedz
Tak.
Gość: Monika
24.06.2014 12:40 odpowiedz
Nie ma w tych losach kryształków lodu? Nie trzeba ich wyjmować i mieszać?
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:42 odpowiedz
Nie ma. Nie trzeba :).
Gość: aga
24.06.2014 12:40 odpowiedz
A moge wiedziec jaka kupilas dokladnie smietane ?? :)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:45 odpowiedz
Whipping cream. 
Gość: aga
24.06.2014 12:49 odpowiedz
Dziekuje , Kochana Jestes :)
Gość: Monia
24.06.2014 12:40 odpowiedz
ok, znalazlam! w curd'zie ;)
Dorota, Moje Wypieki
24.06.2014 12:45 odpowiedz
:)
1 | 2    





do góry
Strona wykorzystuje pliki "cookies" (ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich użycie.     Rozumiem     Przeczytaj o ciasteczkach